100 % fast stilling som kateket / menighetspedagog i Grønnåsen kirke (søknadsfrist 19.11.2023)

 

Kateket

 

 

 

Ledig 100 % fast stilling som kateket/menighetspedagog i Grønnåsen kirke

Grønnåsen kirke ligger på Tromsøyas nordlige del. Menigheten har ca. 10.000 medlemmer og ett fast gudstjenestested; Grønnåsen kirke. Menigheten har årlig ca. 90 konfirmanter, 55 gravferder, 10 vielser og 60 dåp. Kirkebygget ble vigslet i 1996 og er en moderne arbeidskirke, som ligger nær skogen og lysløypa. Alle fast ansatte har kontor i kirkebygget.

Menigheten er åpen, inkluderende og involverende og vil være en mangfoldig og tydelig folkekirke. Vi arbeider målrettet med gudstjenesten og har et rikt musikalsk miljø knyttet til gudstjenestelivet. Det legges stor vekt på involvering av voksne, barn og unge og vi har mange medliturger i alle aldre. Vi er en sangglad menighet og har kirkekor, guttekor og barnekor som sentral del av menighetsarbeidet.

Grønnåsen menighet tilbyr et godt arbeidsfellesskap med engasjerte kolleger hvor det arbeides i tverrfaglige team, med gode rutiner for planlegging og evaluering av virksomheten. Staben i Grønnåsen består av renholder, menighetsforvalter, kirketjener, sokneprest, kapellan/PUU (prest under utdanning), kantor, kateket og menighetsarbeider som jobber med trosopplæring.

 

  • Søknadsfrist: 19.11.2023
  • Arbeidsgiver: Tromsø kirkelige fellesråd
  • Sted: Tromsø
  • Stillingstittel: Kateket
  • Stillinger: 1
  • Heltid/Deltid: Heltid
  • Ansettelsesform: Fast
  • Stillingsprosent: 100
  • Webcruiter-ID: 4699962976

 

Arbeidsoppgaver

  • Lede og være faglig ansvarlig for menighetens trosopplærings- og undervisningsarbeid
  • Lede menighetens konfirmantarbeid
  • Delta i planlegging og gjennomføring av gudstjenester der barn og unge er en særskilt målgruppe
  • Lede menighetens arbeid med barnehager og skoler i samarbeid med staben
  • Rekruttering og oppfølging av frivillige i trosopplæringen
  • Nettpublisering
  • Delta i planlegging og gjennomføring av noen fellestiltak sammen med andre menigheter i fellesrådet
  • Kvelds- og helgearbeid må påregnes
  • Den henvise forøvrig til tjenesteordningen og det er utarbeidet stillingsbeskrivelse

 

Kvalifikasjoner

  • Utdanning i samsvar med Tjenesteordning for kateketer i Den norske Kirke
  • Søkere som har utdanning innen kristendom/teologi og pedagogikk eller annen relevant utdanning vil også bli vurdert. For utdanning til kateket vil det tilrettelegges for
    utdanning i arbeidstiden
  • Erfaring fra barne- og ungdomsarbeid/trosopplæringsarbeid i menighet er ønskelig
  • Søker må være medlem av Den norske kirke og arbeide etter kirkens tros- og verdigrunnlag
  • Tilfredsstillende politiattest må legges frem før endelig tilsetting
  • Må beherske norsk skriftlig og muntlig

 

Personlige egenskaper

  • Engasjement for arbeid med undervisning og trosformidling til barn og unge
  • Gode pedagogiske og administrative evner
  • Gode evner til formidling, kommunikasjon og relasjonsbygging
  • Evne til å arbeide både selvstendig og i team, og til å lede andre, både ansatte og frivillige
  • Evne til å ta initiativ, være kreativ, raus og inkluderende
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

 

Vi tilbyr

  • Engasjerte og faglig dyktige kollegaer i tverrfaglig stab
  • Lønn etter tariff i henhold til KA hovedtariffavtale
  • Spennende og allsidige arbeidsoppgaver
  • Fleksibel arbeidstid
  • God pensjonsordning i Tromsø kommunale pensjonskasse

 

Dramsvegen 203, 9010 Tromsø, Norge

 

 

Søk her

 

 

 

Kontaktinformasjon

Heidi Bolstad
Personalsjef
 Telefon:41142087

 

Tromsø kirkelige fellesråd har 62 ansatte, drifter og vedlikeholder Krematoriet, 21 gravlunder, 8 sognekirker og 14 kapeller. Grønnåsen er en av ni sogn i Tromsø, og kirken er moderne arbeidskirke lokalisert midt på Tromsø øya. Kirken har et aktivt menighetsarbeid, voksen- og barnekor, samt et utstrakt arbeide med barn og unge.

Del stillingen

Selskap

Tromsø kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Heidi Bolstad
  • Tittel: Personalsjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 41142087

Lokasjon

  • Tromsø

Søknadsfrist

November 19, 2023

Kyrkjetenar 80% fast i Spjelkavik kyrkjelyd (søknadsfrist 14.11.2023)

 

Kyrkjetenar

 

Ålesund kyrkjelege fellesråd

Om stillinga

KYRKJETENAR (80%) I SPJELKAVIK KYRKJE

Spjelkavik kyrkjelyd ligg i austre del av Ålesund kommune. Spjelkavik kyrkje med kontor ligg på Moa, 12 km frå Ålesund sentrum.Kyrkjelyden har 12 faste stillingar: Dagleg leiar, 3 prestar, kateket, diakon, kantor, organist, kyrkjetenar, frivilligkoordinator og 2 medarbeidarar innan trusopplæringa. I kyrkjelyden er det eit stort tal aktive frivillige.
Spjelkavik kyrkjelyd har ca. 17500 medlemmar og er blant dei største kyrkjelydane i Den norske kyrkja.

Meir informasjon finn du på www.spjelkavik.menighet.no

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 14.11.2023
Arbeidsgivar: Ålesund kyrkjelege fellesråd
Stad: Ålesund
Stillingstittel: Kyrkjetenar
Stillingar: 1
Heiltid / Deltid: Deltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 80
Webcruiter-ID: 4724088130

Viktige oppgåver for kyrketjenaren er

Føre tilsyn med og utføre enkelt vedlikehald av teknisk anlegg, inventar, bygningar og næraste uteområde.
Klargjering, tilrettelegging, opprydding og reinhald i samband med gudstenester, kyrkjelege handlingar og andre arrangement i Spjelkavik kyrkje.
Være ein medspelar i kyrkjelydens heilhetlege arbeid.

Kvalifikasjonskrav og eigenskaper

Relevant utdanning og praksis
Kunne handtere tekniske anlegg for lyd, lys og bilde
Ha grunnleggande datakunnskap.
Arbeide sjølvstendig og i samarbeid med andre
Serviceinnstilt og sosial haldning.
Medlem i Den norske kyrkja.

Det vert brukt eigne dataprogram, for planlegging og gjennomføring av arbeidsoppgåver og prosjekt på bygg og andre administrative program. Opplæring og kurs vil bli gitt.

Det blir lagt vekt på personlege eigenskapar og erfaring.

Vi tilbyr

Ansvarsfull, variert og fleksibel jobb.
Løn og arbeidstilhøve i følge tariffavtalar og avtaleverk for kyrkjeleg sektor.
Gode forsikrings- og pensjonsordningar i KLP.
Ålesund kirkelige fellesråd er IA-bedrift.
Den som søkjer må være medlem i Den norske kyrkja, og det er krav til politiattest ved tilsetting.

 

Søk på stillinga her.

 

Adresse: Langelandsvegen 17, 6010 Ålesund, Norge

Kontaktinformasjon

Arnstein Myklebust, Avdelingsleder bygg og anlegg
Telefon:  921 28 000

 

Etter kommunesamanslåing frå 1.1.2020 har Ålesund 65 000 innbyggarar. Ålesund kyrkjelege fellesråd har arbeidsgivaransvar for meir enn 70 tilsette i sokna, på kyrkjegardane og i fellesrådets administrasjon. Fellesrådet har forvaltningsansvar for 16 kyrkjer og 24 kyrkjegarder, i tillegg til eit krematorium, gravkapell og ei rekke driftsbygningar. Drifts- og investeringsbudsjettet i 2020 er på over 90 millionar kroner.

 

Del stillingen

Selskap

Ålesund kyrkjelege fellesråd

Kontaktinfo

  • Arnstein Myklebust
  • Tittel: Avdelingsleder bygg og anlegg
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon: 921 28 000

Lokasjon

  • Ålesund

Søknadsfrist

November 14, 2023

Brannforebygger (feier) (søknadsfrist 06.11.2023)

 

Loppa kommune søker

Feier

 

Om oss

Liker du rå natur, fantastisk utsikt, nordlys, midnattsol, fisk, reinsdyr og ørn? Da kan Loppa kommune være noe for deg. Et lite samfunn med et stort hjerte. Her blir du tatt godt i mot av innbyggerne og dine nye kollegaer. Perleturer, skattejakt, randone, scooterkjøring, hiking, isbrevandring, fiske, grilling og bading i alle slags temperaturer er bare noe av det Loppa kommune har å by på.

Loppa kroa og Støa kan friste med hjemmelagde middager, kaker og diverse annet godt.

Innimellom arrangerer de musikkbingo/quiz eller andre morsomme aktiviteter. Her kan du sove i dagsturhytta på Øksfjordfjellet og nyte både midnattsol og nordlys i løpe av året. Med kort vei til jobb, skole og barnehage kan du nyte døgnets timer med aktiviteter, sosialt lag eller i fred og ro. Loppa kommune grenser til Kvænangen kommune i sør, Alta kommune i øst og Hasvik kommune i nord.

Om stillingen

Loppa kommune har en 100% ledig stilling som brannforebygger (feier). Stillingen er ledig for tilsetting snarest.

  • Vi ser etter en resultatorientert og handlekraftig fagarbeider, som evner å prioritere, er strukturert og organisert.
  • Du må være selvstendig i ditt arbeid, men du må også kunne samarbeide godt med andre. Du må ha stor arbeidskapasitet og trives med en hektisk hverdag.

Kommunen er opptatt av mangfold og vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, funksjonshemming, nasjonal eller etnisk bakgrunn.

Vi er en IA-virksomhet og jobber sammen for et godt og inkluderende arbeidsmiljø.

Som brannforebygger jobber man for å hindre brann og minske konsekvenser av brann gjennom tilsyn- og servicearbeid av piper og ildsteder i privat- og fritidsboliger, samt gjennom informasjons- og motivasjonsarbeid mot innbyggerne.

Din spisskompetanse vil være innen brannfysikk, fyringsteknikk, ildsted, skorstein, og generelle brannforebyggende tiltak i bolig.

Vi tilbyr

  • En viktig og samfunnsnyttig jobb med mening
  • Lønn etter tariff (nyansatte lønnes etter minimum 10 års ansiennitet ved fast stilling)
  • Kursing
  • Gratis barnehage
  • Gratis kjernetid på SFO
  • Gode pensjonsvilkår

Arbeidsoppgaver

  • Planlegge og varsle huseiere for tilsyn m.m.
  • Utføre tilsyn, inspeksjon og servicearbeid som feiing, fresing og kamerainspeksjon, knyttet til ildsted og skorsteiner i privat- og fritidsboliger
  • Saksbehandling i henhold til gjeldende lov- og regelverk
  • Informere og motivere innbyggere om brannsikkerhet i egen bolig

Kvalifikasjonskrav

  • Relevant fag-/svennebrev, fortrinnsvis brannforebyggerfaget/feierfaget
  • Førerkort klasse B
  • Tilfredsstillende politiattest
  • Beherske norsk godt, både skriftlig og muntlig
  • Beherske data og digitale arbeidsverktøy

Personlige egenskaper

  • Gode kommunikasjonsevner, både skriftlig og muntlig
  • Strukturert og nøyaktig i arbeidsutførelsen
  • Pålitelig og pliktoppfyllende
  • Selvstendig og flleksibel
  • Tåle å jobbe i høyden
  • Stillingen stiller store krav til etterlevelse av HMS-rutiner, særlig innenfor sikkerhet og renhold i og etter arbeidsutførelsen.

Generell informasjon

  • Politiattest av ny dato må fremlegges før tiltredelse
  • Tilsetting skjer på de vilkår som til enhver tid går frem av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler
  • Ved overtallighet har fast ansatte i Loppa kommune fortrinnsrett
  • Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju. Intervju kan skje over Teams
  • Ta med originale dokumenter, attester og identifikasjon ved tilsetting
  • Minst to referanser bes oppgitt i søknaden
  • Gode pensjonsordninger
  • I Finnmark gjelder statlige virkemiddelordninger som lavere skatt og nedskriving av studielån i Statens Lånekasse i Norge

Opplysninger om søker kan bli gjort offentlige selv om søkeren har bedt om ikke å bli oppført på søkerlista, jamfør Offentlighetslovens § 25
Dokumentasjon som vitnemål og attester må ligge ved søknad, for at kandidat skal kunne vurderes for stillingen

Bolig spørsmål:

Ved spørsmål send e-post til [email protected] evnt skjekk ut «Oppslagstavla Øksfjord» på Facebook, for mulig utleie på det private boligmarkedet. For kommunal bolig, må det sendes inn søknad.
Kommunal bolig – søknad

 

Spørsmål om stillingen

Silje Johansen, Kommunalleder for Teknisk

900 13 469

[email protected]

 

Søk på stillingen her.

 

Søknadsfrist 6. november 2023

 

Arbeidsgiver Loppa kommune

Kommune Loppa

Omfang Heltid

Varighet Fast

Arbeidssted Adresse mangler, 9550 Øksfjord

 

Del stillingen

Selskap

Loppa kommune

Kontaktinfo

  • Silje Johansen
  • Tittel: Kommunalleder for Teknisk
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 900 13 469

Lokasjon

  • Øksfjord

Søknadsfrist

November 6, 2023

Rektor ved Bindalseidet skole (søknadsfrist 01.12.2023)

 

 

Rektor ved Bindalseidet skole

 

 

 

  • Bindalseidet Skole Sa
  • Parkveien 3, 7982 Bindalseidet

 

Er du vår nye rektor ved Bindalseidet skole?

Da har du muligheten til å søke på 100 % stilling som rektor ved Bindalseidet skole. Stillingen er en fast, og ledig for tiltredelse etter avtale.

 

Om skolen

Bindalseidet skole er en privat barne- og ungdomsskole med 60 elever. Skolen har vært privat siden 2005. Vi følger gjeldende læreplan og har ingen spesiell pedagogikk eller religiøs forankring. Skolen ligger i naturskjønne Bindal kommune, på Helgelandskysten, helt sør i Nordland fylke.

Vi ønsker å være en skole der elevene får utvikle seg i pakt med samfunnsutviklingen. Derfor er blant annet entreprenørskap viktig hos oss.

I tillegg har skolen fokus på arbeidet mot mobbing, og skolen er helsefremmende skole,og har godt samarbeid med aktuelle samarbeidspartnere. Av fasiliteter kan nevnes at vi har basseng, volleyballhall, lavvo, ballbinge og et stort og utfordrende uteområde.

Vår visjon er: Bindalseidet skole; en kilde til mestring.

Våre kjerneverdier: Skaperglede, Raushet, Tilhørighet og Nysgjerrighet.

Vi har et stabilt lærerkollegie med god kompetanse. Ansatte er fleksible, løsnings –og utviklingsorientert og har et godt blikk for den enkelte elev.

 

Arbeidsoppgaver

  • Pedagogisk ledelse med mål om å utvikle profesjonelle læringsfellesskap som bidrar til å øke læringsutbytte for elevene.
  • Videreutvikle et trygt, varmt og inkluderende skole- og læringsmiljø basert på skolens kjerneverdier.
  • Følge skolens og statlige føringer for grunnskoleopplæringen.
  • Lede og motivere dyktige og ambisiøse lærere og legge til rette for faglig utvikling.
  • ?Forvalte skolens ressurser på en måte som sikrer god tilpasset undervisning.
  • Sikre god økonomistyring og resultatkontroll.
  • Samspill med elever, foreldre og nærmiljø.
  • Tverrfaglig samarbeid om barn og unges oppvekst.
  • Sikre elevmedvirkning.

Rektor rapporterer til styret for skolen.

 

Personlige egenskaper

  • Du motiverer til felles innsats og har høye ambisjoner for elevene og skolen.
  • Du bygger gode relasjoner med elever, foresatte og personale.
  • Du ser muligheter, har gjennomføringsevne og interesse for endringsarbeid.
  • Du er fleksibel, har godt humør og trives med varierte oppgaver og tidvis høyt arbeidspress.
  • Du er systematisk, fleksibel og har god rolleforståelse.
  • Du kan organisere og lede større satsninger.
  • Det legges vekt på motivasjon for stillingen og personlig egnethet.

 

Kvalifikasjoner

  • ?Relevant utdanning og erfaring som lærer.
  • Ønskelig med skoleledererfaring og gjerne

noe økonomisk erfaring.

  • Ønskelig med erfaring fra pedagogisk utviklingsarbeid.
  • Godt kjennskap til lov og avtaleverk.
  • Gode digitale ferdigheter.

 

Vi kan tilby

  • En spennende skolelederjobb med stor frihet.
  • Et trivelig arbeidsmiljø preget av involvering, samarbeid og trivsel.
  • Lønn i henhold til avtale.
  • Veiledning i en overgangsperiode.

 

Det blir intervju før ansettelse. Se nettsiden: Bindalseidet skole

Du må levere gyldig politiattest i henhold til Opplæringslovens §10-9.

Nærmere opplysninger fås ved henvendelse til rektor Olaug Mikalsen: 750 31 327 – 48298684, eller styrets leder Martin Horsberg 412 26 067 [email protected]

For stillingen gjelder tilsetting og arbeidsvilkår iht. gjeldende lover, reglement og tariffavtale. Pliktig medlemskap i SPK med 2 % innskudd.

Bindal kommune har en ordning med nedskrivning av studiegjeld for innbyggere som er under 35 år. Retningslinjene finnes på www.bindal.kommune.no

 

Søknad sendes:

Søknad med CV sendes [email protected]. CV vil bli brukt som grunnlag i utvidet søkerliste. Vitnemål og attester tas med på et eventuelt intervju.

 

Om arbeidsgiveren

 

Er du vår nye rektor ved Bindalseidet skole?

Da søker du 100 % stilling som rektor ved Bindalseidet skole.

Stillingen er en fast, og ledig for tiltredelse etter avtale.

 

Om skolen

Bindalseidet skole er en privat barne- og ungdomsskole med 60 elever. Skolen har vært privat siden 2005. Vi følger gjeldende læreplan og har ingen spesiell pedagogikk eller religiøs forankring. Skolen ligger i naturskjønne Bindal kommune, på Helgelandskysten, helt sør i Nordland fylke.

Nærmere opplysninger fås ved henvendelse til rektor Olaug Mikalsen: 750 31 327 – 48298684, eller styrets leder Martin Horsberg 412 26 067 [email protected]

Bindal kommune har en ordning med nedskrivning av studiegjeld for innbyggere som er under 35 år. Retningslinjene finnes på www.bindal.kommune.no

 

Søknad sendes:

Søknad med CV sendes [email protected]. CV vil bli brukt som grunnlag i utvidet søkerliste. Vitnemål og attester tas med på et eventuelt intervju.

 

Om stillingen

  • Stillingstittel: Rektor
  • Antall stillinger: 1
  • Oppstart: Etter avtale
  • Ansettelsesform: Fast
  • Heltid/deltid: Heltid
  • Sektor: Offentlig
  • Arbeidsdager: Ukedager
  • Arbeidstid: Dagtid

 

Søk på jobben

 

Kontaktperson for stillingen

Olaug Mikalsen
Rektor
75031327-48298684
[email protected]

Del stillingen

Selskap

Bindalseidet skole

Lenke til firma

https://bindalseidet.no/

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Bindalseidet

Søknadsfrist

Desember 1, 2023

Leder for seksjon vann, seniorrådgiver, rådgiver / seniorrådgiver og kommuneøkonom (forskjellige søknadsfrister)

Sykehjemmene: Avdelingsleder kjøkken, vernepleier, helsefagarbeider og helsefagarbeider / fagarbeider (forskjellige søknadsfrister)

Heim kirkelige fellesråd: Kantor /organist i 20% (Søknadsfrist 22.11.2023)

 

Kantor/organist i 20%

 

 

 

  • HEIM KIRKELIGE FELLESRÅD
  • 6680 Halsanaustan

 

Vår eldste i staben går av med pensjon og i den forbindelse blir det ledig organist- stilling i Heim kirkelige fellesråd fra og med 1.januar i 2024.

Heim kirkelige fellesråd har ledig stilling i 20 % som kantor / organist. Tjenestested vil hovedsakelig være Halsa sokn (Halsa og Valsøyfjord kirke), men den som tilsettes må påregne tjenester også i andre Heim menigheter. Den som tilsettes må være medlem av Den norske kirke.

Stillingen er gjennomsnittsberegnet med ca. 7 timer pr. uke i 20 %.

Kantor / organist har kirkevergen som sin nærmeste leder og stillingen inngår i et fagmiljø med god kompetanse innen blant annet kirkemusikk, teologi og frivillighet.

 

Kvalifikasjoner:

  • Musikkfaglig utdanning
  • Gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig

 

Arbeidsoppgaver:

  • Tjenestegjøring ved gudstjenester, begravelser og andre kirkelige handlinger og andre menighetsarrangement
  • Bidra til å inspirere til et variert og bredt musikkliv i menigheten
  • Den tilsatte skal bidra til å engasjere korgrupper og andre musikere i kirken
  • Rekruttering og oppfølging av frivillige i menighetens musikkarbeid
  • Delta i skole og barnehagesamarbeid samt trosopplæringsaktiviteter og konfirmantarbeid samt andakt v/ helsesenter
  • Samarbeide med solister og andre som ønsker å opptre i kirken
  • Et godt samarbeid med den internmusikalske gruppen i fellesrådet
  • Fremskaffe noter

Det er utarbeidet en veiledende stillingsinstruks for stillingen.

 

Personlige egenskaper:

  • Evne til å ta initiativ
  • Kontaktskapende, samarbeidsvillig og menighetsbyggende
  • Gode samarbeidsevner med øvrig stab og fleksibilitet tillegges stor vekt
  • Åpen

 

Vi tilbyr:

  • Lønn i henhold til hovedtariffavtalen
  • Spennende jobb i et godt arbeidsmiljø
  • Bedriftshelsetjeneste
  • Medlemskap i KLP m/ trekk 2 % av bruttolønn

 

Annet:

  • Det må framvises politiattest av ny dato før tiltredelse
  • Søker må ha førerkort kl. B og disponere egen bil

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju. Attesterte kopier av vitnemål og attester tas med til eventuelt intervju.

For mer informasjon om stillingen ta gjerne kontakt med kirkeverge Janita Bruun 99 56 68 38 eller kom innom Heim kirkekontor for en prat.

Søknad og CV på e-post: [email protected] eller leveres til Janita Bruun på Heim kirkekontor, Hasselevein 13, 7200 Kyrksæterøra. Merk søknaden med: søknad v /kirkeverge.

Søknadsfrist: 22.november 2023.

 

Om arbeidsgiveren

 

Om stillingen

  • Stillingstittel: Kantor/organist
  • Antall stillinger: 1
  • Oppstart: Etter avtale
  • Ansettelsesform: Fast
  • Heltid/deltid: Deltid
  • Sektor: Privat
  • Arbeidsdager: Ukedager, Søndag, Lørdag
  • Arbeidstid: Dagtid, Kveld

 

Søk på jobben

 

Kontaktperson for stillingen

Janita Bruun
Kirkeverge
99566838
[email protected]

Del stillingen

Selskap

Heim kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Halsanaustan

Søknadsfrist

November 22, 2023

Avdelingsleder barneverntjenesten (søknadsfrist 09.11.2023)

ULL-Webcruiter-1170x300

 

Avdelingsleder i barnevernstjenesten

 

 

 

Avdelingsleder for mottak og undersøkelsesteam

Ønsker du en dynamisk hverdag og et godt arbeidsmiljø? Da er dette stedet for deg. Vi er et solid og fremtidsrettet barnevern med fokus på struktur og internkontroll. Vi holder høyt faglig nivå og holder oss oppdatert på lover, forskrifter, faglitteratur og forskning. Det er gode muligheter for faglig utvikling, både i form av felles opplæring innad i tjenesten, i samarbeid med andre avdelinger og kurs eller utdanninger eksternt.

Ullensaker barnevernstjeneste har per i dag 57 ansatte, og er organisert med enhetsleder og fire avdelingsledere med ansvar for hvert sitt team: mottak og undersøkelse, tiltak, omsorg og ettervern, samt familie- og nettverksteam. I tillegg kommer kontorfaglig team som understøtter tjenesteproduksjonen vår.

Vi har ledig stilling som avdelingsleder for mottak og undersøkelsesteam.

Arbeidstid: Dagtid, gode fleksitidsordninger
Stillingsstørrelse: 100 %
Lønn: SKO 9454, lønn etter avtale
Tiltredelse: Etter avtale
Arbeidssted: Barnevernstjenesten

 

  • Søknadsfrist: 09.11.2023
  • Arbeidsgiver: Ullensaker kommune
  • Stillingstittel: Avdelingsleder for mottak og undersøkelsesteam
  • Stillinger: 1
  • Heltid/Deltid: Heltid
  • Ansettelsesform: Fast
  • Stillingsprosent: 100
  • Webcruiter-ID: 4723409115

 

Arbeidsoppgaver

  • Lede og følge opp medarbeidere, gi saksveiledning, utvikle og drifte avdelingen i tråd med tjenestens strategidokument og internkontroll, gjeldende lovverk og utviklingskrav til tjenesten
  • Ansvar for fag, økonomi og personal i egen avdeling
  • Bistå barnevernsleder med rapportering
  • Sikre at barnevernsfaglige standarder og metodikk gjennomføres og etterleves i avdelingen
  • Pådriverrolle i barnevernstjenestens strategiske kvalitetsutvikling og gjennomføring av barnevernreformen
  • Sikre samarbeid internt og eksternt, samt bidra til at kommunenes overordnede mål for oppvekstreformen nås
  • Bidra til myndiggjøring og medvirkning fra medarbeidere
  • Leder inngår i barnevernets ledergruppe

 

Kvalifikasjoner

  • Bachelor i barnevern eller sosialt arbeid, andre utdanninger kan vurderes.
  • Fortrinnsvis master innen barnevernsfaglige områder. Søkere med solid relevant erfaring (minimum 5 år) fra førstelinje barnevern og relevante videreutdanninger kan søke
  • Ønskelig med ledererfaring og lederutdanning
  • Bred erfaring og høy kompetanse fra kommunalt barnevern, og undersøkelsesarbeid spesielt
  • Veilederkompetanse
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
  • God forståelse og ferdigheter i bruk av digitale verktøy
  • Politiattest og sertifikat klasse B er påkrevd ved ansettelse

 

Personlige egenskaper

  • Samarbeidsorientert
  • Ansvarsbevisst og serviceinnstilt
  • Selvstendig og målbevisst
  • Resultatorientert og strategisk
  • Inkluderende, motiverende og tydelig lederstil
  • Lede komplekse arbeidsprosesser
  • Nytenkende, fleksibel og endringsvillig
  • Gode analyseferdigheter og beslutningsdyktig
  • Planleggende og strukturert
  • Høy arbeidskapasitet og toleranse for stress
  • Entusiastisk og positiv
  • Personlig egnethet vil tillegges stor vekt

 

Vi tilbyr

Vi har gode pensjonsordninger og et godt arbeidsmiljø med dyktige og hyggelige kolleger. Vi har faglig oppdatering gjennom årlige tverrsektorielle og enhetsvise opplæringsplaner. Tilsetting skjer for øvrig på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, reglementer og tariffavtaler, herunder 6 mnd. prøvetid.

Ved tilsetting må gyldig politiattest iht. helsepersonelloven § 20a første ledd, jf. politiregisterloven § 39 første ledd, fremlegges. Ullensaker kommune gjør søkeren oppmerksom på at det i forhold til ansettelse i barnehage, grunnskole, helsepersonell som arbeider med barn eller personer med utviklingshemming, barne- og ungdomstjenesten, fosterhjem og andre personer som oppholder seg regelmessig i barnehagene som vaktmester og renholder, vil bli krevet politiattest ved ansettelse, godkjenning eller oppnevnelse. Det gjøres oppmerksom på at attesten ikke skal legges ved søknaden. Attest skal kun kreves av den søkeren som tilbys stillingen eller som skal oppnevnes eller godkjennes til å utføre de oppgaver som omfattes av krav om politiattest. Politiattesten skal ikke være eldre enn 3 måneder.

Kopier av vitnemål og attester lastes opp i søkeportalen som vedlegg i den elektroniske søknaden.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jf. offentleglova § 25.

Ullensaker kommune har behov for medarbeidere med ulike kompetanser, erfaringer og perspektiver for å kunne løse samfunnsoppdraget vårt på en god måte. Kommunen ønsker å gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, legning, religion eller etnisk bakgrunn.

 

2050

 

 

Søk her

 

 

 

Kontaktinformasjon

Berit Arnesen
Avdelingsleder
 Telefon:47787046

Kjersti Lindseth
Enhetsleder
 Telefon:48888165

 

Ullensaker kommune ligger sentralt på Østlandet, bare 25 km nord for Oslo. Vi er vertskommune for landets hovedflyplass OSL. Kommunen består blant annet av tettstedet Kløfta og byen Jessheim. Jessheim er kommunens administrasjonssenter, og ligger 30 minutter fra Oslo og 10 minutter fra Gardermoen. Det er over 43.000 innbyggere i kommunen som har høy befolkningsvekst, dette byr på mange muligheter og spennende utfordringer. Les mer her

Del stillingen

Selskap

Ullensaker kommune

Kontaktinfo

  • Berit Arnesen
  • Tittel: Avdelingsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 47787046
  • Kjersti Lindseth
  • Tittel: Enhetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 48888165

Lokasjon

  • Jessheim

Søknadsfrist

November 9, 2023

Karriere Innlandet, Nord-Østerdal – Leder Kompetanse og tannhelse Tynset (søknadsfrist 14.11.2023)

 
 
Kompetanse og tannhelse
Tynset
14.11.2023

Del stillingen

Selskap

Innlandet fylkeskommune

Kontaktinfo

Ingen kontakt lagt til

Lokasjon

  • Tynset

Søknadsfrist

November 14, 2023

Kulturskolelærer (søknadsfrist 13.11.2023)

Kulturskolelærerne

«Veien fra drøm til virkelighet»

 

Kulturskolelærer

 

Det er fem lærere ved Porsanger kulturskole. Vi underviser i fagene fiolin, piano, gitar, bassgitar, tverrfløyte, tromme, visuelle kunst, elevkor, dansegruppe og band. Kulturskolen har årlige sommer- og julekonserter, opptreden i barnehage, skole og andre arenaer. Samarbeid og samspill er avgjørende for suksess. Gjennom året legges det an til flere prosjekter på tvers av fagområdene. Vi har som mål å utvide samarbeidet med skoler og barnehager.

Skolen ligger i Lakselv innerst i Porsangerfjorden. Der finnes en rekke fritidsmuligheter knyttet til både idrett, musikk og den vakre naturen. Kommunen er også kjent for sine tre gode lakseelver.

Det er ledig en fast 80% stilling som kulturskole lærer

Arbeidsoppgaver:

  • undervisning
  • delta i planlegging og arrangering av årlige konserter
  • delta i planlegging og arrangering av opptredner i barnehage, skole og andre arenaer
  • delta i de prosjekter kulturskolen har og planlegger

Vårt verdigrunnlag:

Porsanger kommune har en godt forankret arbeidsgiverstrategi, der vi vektlegger følgende verdier:

Samspill

Tillit

Respekt

Åpenhet

Loljalitet

Verdiene skal være styrende for hvordan vi møter våre brukere, innbyggere og hverandre som ansatte i Porsanger kommune

Kvalifikasjoner:

  • Pedagogisk utdanning
  • Instrumentutdanning fra musikkonservatorium eller annen musikkpedagogisk utdanning på minimum bachelor nivå

Ønskede egenskaper:

Vi har særlig behov for undervisningskompetanse i følgende fag:

Gitar
Piano
Elevkor
Musikkterapi
Det er fint om du kan arrangere musikk og gi sangtimer ved behov.

Personlige egenskaper som god kommunikasjon, samarbeidsvilje og -evne, integritet og fleksibilitet vil vektlegges.

Vi søker deg som:

Er en engasjert og faglig dyktig lærer som ønsker å være med på å skape en god og inkluderende kulturskole.

Vi kan tilby:

Lønn etter tariff
Gode pensjons og forsikringsavtaler
Gratis barnehage
Behjelpelig med å skaffe bolig
Fast ansatte i Porsanger kommune har mulighet til å gå på samisk kurs i arbeidstiden
Statens Lånekasse har gunstige ordninger for arbeidstakere i Finnmark er sletting av inntil 20% av lån- med maksimalt kr. 30 000 kroner pr. år.

Spørsmål om stillingen:

Aktuelle søkere bli innkalt til intervju
Politiattest må leveres før tiltredelse
2 referanser bes oppgitt i søknaden
Vitnemål og attester må vedlegges søknaden.
Søknad på stillingen sendes elektronisk via lenke på denne siden, «søk stillingen».

Dersom du har spørsmål om stillingen kan du kontakte Rektor ved Kulturskolen, Jens Luhr e-post

Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes i søknaden. Opplysninger kan bli offentlig, selv om du har bedt om å ikke bli oppført på søkerlista, jfr. Offentlighetsloven § 25. Du vil i så tilfelle bli varslet om dette, og få anleding til å trekke din søknad før publisering av offentlig søkerliste.

Les mer:

Bo i Porsanger

Porsanger kommunes hjemmeside

Arbeidsgiverstrategi

 

Søk på stillingen her.

 

Søknadsfrist 13. november 2023

 

Arbeidsgiver Porsanger Kommune

Kommune Porsanger – Porsáŋgu – Porsanki

Omfang Deltid

Varighet Fast

Arbeidssted Kulturskolen, 9700 Lakselv

 

Om Porsanger kommune:

Porsanger kommune er en spennende kommune midt i Finnmark med gode muligheter for vekst og utvikling. Som vertskommune for et forsvar under oppbygging, har vi i dag i underkant av 4 000 innbyggere og forventer flere i årene som kommer.Vi er en trespråklig kommune med norsk, samisk og kvensk som offisielt anerkjente språk. I tillegg har vi innbyggere fra mange ulike nasjoner.

Lakselv er regionsenter i Midt Finnmark, som med sine 2 600 innbyggere er kommunens største tettsted og administrasjonssted.

Kulturtilbudet i kommunen er stort med gode muligheter til deg som liker musikk, sang, håndarbeid, duodji, sport og idrett.

Dersom du i tillegg er glad i friluftsliv, jakt og fiske er Porsanger kommune stedet for deg.

 

Del stillingen

Selskap

Porsanger kommune

Kontaktinfo

  • Jens Luhr
  • Tittel: Rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf:

Lokasjon

  • Lakselv

Søknadsfrist

November 13, 2023