Daglig leder ved Rostadheimen bofellesskap (søknadsfrist 15.09.2023)

 

Daglig leder for Rostadheimen Bofellesskap

 

Arbeidsgiver Rostadheimen Bofellesskap

Stillingstittel Daglig leder

Frist 15.09.2023

Ansettelsesform Fast

Rostadheimen Bofelleskap søker ny daglig leder. Du vil ha budsjett- og arbeidsgiveransvar for ca. 27 årsverk fordelt på ca 50 ansatte og vikarer.

Arbeidsstedet vil være på Garnes. Vi ser etter deg som er verdiorientert, glad i kulturliv, og som har tro på menneskers utviklingspotensial. Du vil arbeide i tett samarbeid med den øvrige medarbeidergruppen, og vil få anledning til å være en del av et pulserende og spennende miljø, der sosial innovasjon har vært en rød tråd gjennom virksomhetens 60-årige historie.

Ønskede kvalifikasjoner:

• Formalkompetanse som vernepleier, sykepleier, eller sosialpedagog, og erfaring fra brukergruppen

• Du har arbeidet med personalledelse og utviklingsarbeid, og har gode samarbeidsevner

• Du kjenner forhåpentligvis til verdibasert ledelse, og ser helhetlig på løsningsalternativer før viktige beslutninger fattes

• Du har erfaring med budsjett og økonomiansvar, og har gode administrative rutiner, herunder kjennskap til turnusplanlegging, og rapporteringsverktøyer

• Har kunnskap og erfaring med utarbeidelse av vedtak iht helse- og omsorgtjenesteloven kap. 9.

• Erfaring fra sosialpedagogiske virksomheter eller kommunale bofellesskap er en fordel

Ønskede personlige egenskaper:

• Du har godt humør, er positiv og løsningsorientert, og viser respekt for andre

• Du er en lagspiller, men ikke redd for å ta ansvar og egne beslutninger når det trengs

• Du er opptatt av relasjonsbygging

• Du er målbevisst, strukturert, og gjennomfører det du starter

• Du ser på lederrollen som en viktig støttefunksjon

• Du er initiativrik og selvstendig

Vi tilbyr:

• Kompetanseutvikling og spennende faglige utfordringer

• Kulturliv

• Et miljø der menneskers potensiale og verdi står i sentrum

• Interessante samarbeidspartnere og nettverk lokalt og nasjonalt

• Gode forsikrings- og pensjonsordninger i KLP

• Lønn etter avtale

• Virksomheten er tilknyttet arbeidsgiverorganisasjonen VIRKE

 

Stillingen som daglig leder ønskes besatt snarest eller etter avtale.

 

Søknad med CV, og referanser sendes [email protected]

 

Sted Garnesveien 166, 5264 Garnes

Spørsmål om stillingen

Geir Legreid

Mobil408 28 444

Om arbeidsgiveren

Rostadheimen Bofellesskap er en privat stiftelse som arbeider utfra et menneskebilde impulsert av Rudolf Steiners pedagogikk og sosialterapi. Stiftelsen tilbyr bo- og aktivitetstilbud til mennesker med utviklingshemming og har driftsavtale med Bergen kommune. Stiftelsen samarbeider med Virksomheten Helgeseter om lønn, regnskapstjenester, kulturliv, og faglig utvikling.
Driftsansvaret dekker to bofellesskap med til sammen 8 beboere og dagtilbud, med verksteder og et lite hagebruk. Virksomheten holder til i naturskjønne omgivelser på Garnes, med ca 100 m strandlinje, kai og naust. Fra Bergen sentrum tar det ca 25 min med tog og buss.

 

Del stillingen

Selskap

Rostadheimen Bofellesskap

Kontaktinfo

  • Geir Legreid
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Mobil 408 28 444

Lokasjon

  • Garnes

Søknadsfrist

September 15, 2023

Kommunikasjonsrådgiver Den norske kirke, Tunsberg bispedømme (Søknadsfrist 27.08.2023)

 

Kommunikasjonsrådgiver

 

Den norske kirke, Tunsberg bispedømme

Er du opptatt av forholdet mellom kirke og samfunn og hvordan kirken kan bli mer synlig og være en aktiv samfunnsaktør, så er dette en stilling for deg.

Tunsberg bispedømmeråd søker en kommunikasjonsrådgiver som vil videreutvikle våre kommunikasjonskanaler og sikre god og profesjonell kommunikasjon både internt og eksternt i bispedømmet. Stillingen er del av bispedømmekontoret som ivaretar det daglig arbeidet og strategiske funksjoner for Tunsberg biskop og Tunsberg bispedømmeråd.

Kommunikasjon er et viktig satsingsområde for oss. Vi er avhengig av at vår informasjon og det vi ønsker å formidle når ut til ansatte, medlemmer, frivillige, folkevalgte og andre. Hos oss får du mulighet til å jobbe med små og store kommunikasjonsfaglige oppgaver på regionalt nivå i Den norske kirke i samvirke også med den nasjonale kommunikasjonsavdelingen. Du vil gi råd og støtte til lokalmenighetene i deres kommunikasjonsarbeid og være driveren i intern- og ekstern kommunikasjon fra Tunsberg bispedømmekontor. Du behersker ulike medier og tekniske plattformer og vil jobbe med daglig kommunikasjonsarbeid og strategiske satsinger.

Du har tett samspill med stiftsdirektør, biskop og avdelingslederne på bispedømmekontoret, og rapporterer til stiftsdirektør.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 27.08.2023
Arbeidsgiver: Den norske kirke
Sted: Tønsberg
Stillingstittel: Kommunikasjonsrådgiver
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4683365008

Arbeidsoppgaver

Ansvar for bispedømmerådets nettsider, herunder også synlighet i sosiale medier
Ansvar for månedlige nyhetsbrev
Ansvar for komunikasjonsarbeid knyttet til enkeltprosjekter og satsinger i bispedømmet
Pressekontakt og medierådgiver for biskop og bispedømmeråd
Kontakt og samarbeid med Kirkerådets kommunikasjonsavdeling
Rådgiving og samarbeid med andre kommunikasjonsmedarbeidere i bispedømmet

Kvalifikasjoner

Bred kommunikasjonsfaglig bakgrunn (journalistikk/kommunikasjon)
Meget god skriftlig og muntlig formidlingsevne
Erfaring med bruk av digitale verktøy, sosiale medier og forståelse for hva som er de riktige kanalvalgene
Kjennskap til Den norske kirke, kristen tro og tradisjon.
Engasjement for kirke og samfunn
Kompetanse innen video og foto, inkludert redigering og publisering, er ønskelig
Personlig egnethet vil bli vektlagt

Personlige egenskaper

Dette er en stilling med mye variasjon i arbeidsmengde og arbeidsmetodikk. Det er derfor viktig at du egner deg personlig for jobben.

Vi søker deg som er:

Selvstendig, målrettet og effektiv
Iderik og kreativ
Fleksibel og positiv
Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
Teamorientert
Samfunnsorientert
Proaktiv og har god arbeidskapasitet
Lett på foten og evner å snu deg fort rundt

Vi tilbyr

Stillingen lønnes etter kompetanse og ansiennitet
Et spennende og inkluderende arbeidsfellesskap i moderne lokaler sentralt plassert i Tønsberg
Et godt arbeidsmiljø i en dyktig stab
Medlemskap i Statens pensjonskasse
Reiseregulativ etter statens satser

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse: Rambergveien 9, 3115 Tønsberg, Norge

Kontaktinformasjon

Eigil Morvik, Stiftsdirektør
Telefon:  +47 924 41 144

 

Del stillingen

Selskap

Tunsberg bispedømme

Kontaktinfo

  • Eigil Morvik
  • Tittel: Stiftsdirektør
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon: +47 924 41 144

Lokasjon

  • Tønsberg

Søknadsfrist

August 27, 2023

HR-leder (Søknadsfrist 03.09.2023)

 

HR-leder

 

Den norske kirke, Tunsberg bispedømme

Tunsberg bispedømmeråd har i dag arbeidsgiveransvar for ca. 130 ansatte. I det daglige følges dette opp av bispedømmekontorets HR-avdeling som nå trenger ny leder.

Vi søker deg som har bred erfaring innen HR-feltet og som vil jobbe i et spennende og utviklingsorientert miljø. Vi kan tilby varierte og utfordrende oppgaver innenfor et bredt spekter av HR-området sammen med gode kollegaer på kontoret. Det er nå tre medarbeidere i HR-avdelingen; to HR-rådgivere og en adm /-personal rådgiver i tillegg til HR-leder.

HR-feltet i Den norske kirke er i kontinuerlig utvikling, og vi ønsker en HR-leder som vil bidra aktivt i utformingen av HR-arbeidet i kirka framover. Arbeidet vil først og fremst omfatte Tunsberg bispedømme, men HR-lederen er også del av et nasjonalt HR-nettverk, og vil være med på å utforme HR-arbeidet i hele kirka.

Du vil være en viktig sparringspartner for prostene i bispedømmet, ha tett kontakt med tillitsvalgte, ha fortløpende dialog med fellesrådene i bispedømmet og bidra til faglig rådgivning og saksbehandling innenfor HR området.

HR – leder inngår i bispedømmekontorets ledergruppe og rapporterer til stiftsdirektør.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 03.09.2023
Arbeidsgiver: Den norske kirke
Sted: TØNSBERG
Stillingstittel: HR-leder
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4688325569

Arbeidsoppgaver

Ledelse, drift og utvikling av HR-avdelingen.
Rekruttering og prosesser knyttet til oppstart og avslutning av arbeidsforhold.
Rådgivning knyttet til krevende situasjoner, som f.eks. omorganisering, nedbemanning, ansettelser, generell konfliktløsning, oppsigelsessaker og sykefraværsoppfølging.
Arbeid med kultur og organisasjonsutvikling.
Utvikling og oppdatering av retningslinjer, prosedyrer og systemer, HR-rapportering, HMS- og IA-arbeid.
Lønnsforhandlinger.

Kvalifikasjoner

Relevant høyskole- eller universitetsutdanning på minimum bachelornivå.
Ledererfaring med personalansvar.
God juridisk kjennskap og forståelse, særskilt innenfor HR – området.
Erfaring med konflikthåndtering.
Erfaring med P360 og Webcruiter er en fordel.
God skriftlig og muntlig framstillingsevne.
Relevant kompetanse innen IKT.
Kjennskap til regelverk for personvern (GDPR).
God kjennskap til Den norske kirke.
Beherske begge målføre.

Personlige egenskaper

Faglig sterk og positiv med stor grad av integritet.
Omgjengelig, selvstendig, ryddig og strukturert og med god gjennomføringskraft.
Gode kommunikasjonsegenskaper.
Systematisk og strukturert.
Gode samarbeidsevner og evne til å skape tillitt.
Trives med kombinasjon av strategisk og operativt HR faglig arbeid.
Utviklingsorientert og opptatt av kontinuerlig forbedring
Trygg i dialog med alle typer mennesker.
Personlig egnethet for stillingen vil bli vektlagt.

Vi tilbyr

En variert og spennende jobb!
Et godt arbeidsmiljø med gode arbeidsforhold og moderne kontorer sentralt plassert i Tønsberg.
Gode pensjonsvilkår (SPK).
Inngå i Dnk’s HR-leder nettverk.
Veiledning etter avtale og behov.
Lønn etter avtale.

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse:Rambergveien 9, 3115 TØNSBERG, Norge

Kontaktinformasjon

Eigil Morvik, Stiftsdirektør
Telefon:  +47 924 41 144

 

Del stillingen

Selskap

Tunsberg bispedømme

Kontaktinfo

  • Eigil Morvik
  • Tittel: Stiftsdirektør
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon: +47 924 41 144

Lokasjon

  • Tønsberg

Søknadsfrist

September 3, 2023

Sør-aust tannhelseområde: Tannlegar, tannpleiarar og tannhelsesekretær (forskjellige søknadsfrister)

Oppvekst og kultur: Ass. rektor, miljøarbeider skole, kulturarbeider ungdom, danselærer og lydtekniker (forskjellige søknadsfrister)

Rådgiver, Nome og Midt-Telemark IKT (Søknadsfrist 28.08.2023)

Toppbilde        1170x300                   Alle malerMT

 

Rådgiver

 

 

 

Vi jobbar med digital utvikling innanfor alle tenesteområde. Hos oss får du vera med på spennande prosessar frå idear og politiske avgjerder til realisering av framtidenes digitale løysningar.
Me søkjer ein dyktig og engasjert prosjektleiar for innkjøp og implementering av nye digitale løysningar.

Nome og Midt-Telemark kommune har sett i verk eit prosjekt med mål om å skaffa og implementera eit nytt felles sak/arkivsystem innan utgangen av 2024.
Ramma for innkjøpet er ein Noark 5 komplett-løysning som mellom anna skal oppfylla krav til saksbehandling, møte- og utvalsbehandling, plan- og byggjesak og elektroniske arkiv. Løysningen skal leggja til rette for enkel dokumentfangst, behandling, elektronisk flyt, oppfølging, godkjenning og ekspedering av dokument.
Løysningen skal òg støtte opp om automatisering av oppgåver i saksbehandlingsprosessen.

Stillinga er fast og vil inngå i digitaliseringa og prosjektarbeidet til kommunen.

Stillinga er for tida organisert under Nome og Midt-Telemark IKT avdeling

 

  • Søknadsfrist: 28.08.2023
  • Arbeidsgivar: Midt-Telemark kommune
  • Stillingstittel: Rådgiver
  • Stillingar: 1
  • Heiltid/Deltid: Heiltid
  • Tilsetjingsform: Fast
  • Stillingsprosent: 100
  • Webcruiter-ID: 4691289542
  • Startdato: 01.09.2023

 

Arbeidsoppgåver

  • Leia arbeidet med kravspesifisering og val av nye digitale løysingar
  • Leia og koordinera arbeidet med innføring av nye digitale løysingar i begge kommunar
  • Rapportering og økonomiansvar

 

Kvalifikasjonar

Krav til kompetanse

  • Høgskule / Universitet, Diplom / Bachelorgrad eller tilsvarande, helst innan IT, leiing, og/eller administrasjon

Ønska kvalifikasjonar

  • Erfaring frå offentleg saksbehandling og rutinar
  • Ønskjeleg med formell utdanning i prosjektleiing
  • Erfaring som prosjektleiar med gode referansar og resultat
  • Kjennskap til Difis prosjektvegvisar og PRINCE2 metodikk er eit pluss
  • Svært gode kommunikasjonseigenskapar på engelsk og norsk, både munnleg og skriftleg
  • God forretningsforståing, gode leiareigenskapar, høg arbeidskapasitet, strukturert, målretta og fokus på å levera verdi og resultat
  • Gode datakunnskapar
  • Erfaring/sertifisering innan innkjøp i offentleg sektor

Særskilde krav:

  • E-læringskurset for nytilsette i Midt-Telemark kommune skal gjennomførast før oppstart i stilling.
  • Førarkort kl. B

 

Personlege eigenskapar

  • God kjennskap til offentleg sektor
  • Utadvendt
  • Resultatorientert
  • Samarbeidsorientert/tilpassingsdyktig
  • Sjølvstendig
  • Gode kommunikasjonsevner er ein føresetnad
  • Språk: Må beherske Norsk og engelsk munnleg og skrifteleg

Ved tilsetjing vil det bli lagt vesentleg vekt på personlege eigenskapar

 

Vi tilbyr

  • Stort ansvar og moglegheiter for å påverka gjennom tett samarbeid med interne og eksterne aktører
  • Varierte og utfordrande arbeidsoppgåver
  • Gode utviklingsmoglegheiter
  • Stort fagleg miljø med høg kompetanse og engasjerte kollegaer
  • Godt kollegialt samhald
  • Lønn og andre vilkår etter avtale
  • Fleksibel arbeidstid og elles gode vilkår
  • Lønn etter gjeldande lov og avtaleverk
  • Gode forsikrings- og pensjonsordningar

Kopi av vitnemål og attestar tas med ved eventuelt intevju.

 

Bøgata 65, 3800 Bø, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Mari Mølstre
Fagleder Dokumnetsenter
 Telefon:91800594

Øyvind Erikstein
Einingsleiar
 Telefon:+47 95177692

 

Midt-Telemark kommune ligg i hjarte av Telemark med Bø som kommune- og regionssenter og handelssenter, og Gvarv som lokalsenter. Kommunen har om lag 10700 innbyggjarar.

Midt-Telemark er ein aktiv kommune med nasjonale turistmål, attraktivt kulturliv, eit innovativt næringsliv og eit variert landbruk, som mellom anna produserer ein fjerdedel av epla i Noreg.

Kommunen er studiestad for Universitetet i Sør-Øst Norge, har vidaregåande skule og folkehøgskule. Kommunesenteret er eit trafikknutepunkt med godt kollektivsamband både aust- og vestover, m.a. med bare 2 timar til Oslo og 2 ½ time til Kristiansand med tog.

Midt-Telemark kommune er opptekne av mangfald og vi oppmodar kvalifiserte kandidatar til å søkje jobb hos oss uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming og etnisitet.

Del stillingen

Selskap

Midt-Telemark kommune

Kategorier

IKTRådgiver

Kontaktinfo

  • Mari Mølstre
  • Tittel: Fagleder Dokumnetsenter
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 91800594
  • Øyvind Erikstein
  • Tittel: Einingsleiar
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 95177692

Lokasjon

  • Bø I Telemark

Søknadsfrist

August 28, 2023

Pedagogisk leder, Skogbygda barnehage (søknadsfrist 28.08.2023)

 

Pedagogisk leder

 

 

Nes kommune har 3 barnehager: Auli, Skogbygda og Årnes.
Skogbygda barnehage har behov for pedagogisk leder i 80 % stilling, med mulighet for 100 % på sikt. Oppstart etter avtale.

Skogbygda er en liten barnehage som ligger i utkanten av Nes kommune, med skogen og barneskolen rett i nærheten. Barnehagen består av 2 avdelinger med i underkant av 40 barn. Barnehagen har et flott utgangspunkt for turer i skogen og til skoleplassen. Vi har et stort uteområde med gapahuk og bålpanne, og vi har også en fin opparbeidet bålplass rett utenfor gjerdet.

Barnehagens hovedmålsetting er at barna skal ha en trygg og opplevelsesrik hverdag med latter, samspill, lek og læring. Vi legger vekt på språklige og sosiale ferdigheter, og viktigheten av å utvikle vennskap. Det er viktig for oss å ha et godt samarbeid med barnas hjem.

Vi søker deg som vil være med å sikre god kvalitet i barnehagen. Du som har et brennende engasjement for leken, barns hverdag og mot til å gjøre en forskjell.
Du må ha evnen til å skape tillitt både hos barn, foresatte og kollegaer, og ha evnen til å stimulere til trivsel og samspill mellom barna. Vi skal forbygge, avdekke og stoppe mobbing og krenkelser.

Vi er med i et lokalt læringsmiljøprosjekt som er et samarbeid mellom Nes kommune og Læringsmiljøsenteret ved universitet i Stavanger, hvor hovedmålet er «Å sikre gode og trygge barnehage- og skolemiljø uten mobbing og krenkelser».

 

  • Søknadsfrist: 28.08.2023
  • Arbeidsgiver: Nes kommune
  • Sted: Skogbygda
  • Stillingstittel: Pedagogisk leder
  • Stillinger: 1
  • Heltid/Deltid: Deltid
  • Ansettelsesform: Fast
  • Stillingsprosent: 80
  • Webcruiter-ID: 4685836974

 

Arbeidsoppgaver

  • Personalledelse og pedagogisk ledelse av barn
  • Bidra til faglig utvikling av barnehagen
  • Bidra til et trygt og godt leke- og læringsmiljø for alle barn
  • Ansvar for planlegging, gjennomføring og vurdering av pedagogisk arbeid på avdelingen
  • Være en god rollemodell som er tett på, støtter og veileder dine medarbeidere
  • Implementere gjeldende lokale planer
  • Holde deg faglig oppdatert på barnehagens innhold og oppgaver
  • Ansvar for at alle bidrar til et godt foreldresamarbeid
  • Ha oversikt, lede og involvere kollegaer i den daglige driften
  • Medansvar for barnehagens samarbeid med andre tjenester
  • Delta på møter og kurs som arbeidsgiver pålegger
  • Medansvar for endrings- og utviklingsarbeid

 

Kvalifikasjoner

  • Godkjent barnehagelærerutdanning
  • Utdanning fra utlandet må være godkjent av NOKUT
  • Tar initiativ og viser fleksibilitet
  • Gode samarbeidsevner
  • Evne til å lede, motivere og inspirere
  • Gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig
  • Kan bruke digitale verktøy
  • Personlige egenskaper vil bli vektlagt

Den som tilsettes må før tiltredelse levere politiattest som ikke eldre enn 3 måneder i hht. Lov om barnehager § 19.

 

Personlige egenskaper

  • Du er entusiastisk, positiv og viser engasjement for barn
  • Du er aktiv, engasjert, tydelig og interessert i å skape et godt oppvekst- og arbeidsmiljø
  • Du er faglig engasjert, nytenkende og løsningsorientert
  • Du har evnen til å motivere og veilede dine kollegaer, og opptatt av å gjøre andre gode
  • Du har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Du er omsorgsfull og leken
  • Du har et ønske om å gjøre en forskjell i barns hverdag

 

Vi tilbyr

  • Positive arbeidskollegaer
  • Godt arbeidsmiljø
  • Støtte og veiledning
  • Veiledning til nyutdannede
  • Kompetanseutvikling ihht. egen plan
  • Lønn etter gjeldende tariff, pluss tillegg for pedagogisk leder
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger

Minst to referanser må oppgis.

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 6 mnd. prøvetid.
Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.

 

Skograndvegen 13, 2164 Skogbygda, Norge

 

 

Søk her

 

Kontaktinformasjon

Anita Efraimsen
Styrer
 Telefon:47998089
E-post:[email protected]

 

Nes kommune i Viken har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 23.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

August 28, 2023

Storsteigen videregående skole – Fagarbeider gardsbruket (vikariat) (søknadsfrist 02.10.2023)

Innlandet fylkeskommune Storsteigen videregående skole

 

Storsteigen videregående skole – Fagarbeider gardsbruket (vikariat)

 

 

Beskrivelse

Storsteigen videregående skole har ledig 100% vikariat som fagarbeider ved skolegardsbruket fra 2.oktober 2023 eller etter avtale.

 

Vi søker deg som

  • liker å jobbe med ungdom
  • er serviceinnstilt, fleksibel og positive til utfordringer
  • har gode kommunikasjons- og samarbeidsferdigheter
  • framstår som en god rollemodell for ungdom

 

Vi tilbyr

  • et bredt og spennende fagmiljø som arbeider mot felles mål
  • godt og inkluderende arbeidsmiljø
  • lønn etter gjeldende avtaleverk
  • fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger

 

Om stillingen

  • 100 % vikariat fra 02.10.2023 – 30.10.2024
  • arbeidssted Alvdal
  • arbeidet inngår i turnus

 

Arbeidsoppgaver

  • allsidig gardsarbeid, inkl. drift i skogen
  • stell av dyr, inkl. stell på setra
  • vaktmestertjenester
  • assistere ved elevundervisning

 

Ønskede kvalifikasjonser

  • relevant yrkeserfaring
  • fagutdanning som agronom eller tilsvarende realkompetanse
  • førerkort klasse B
  • førerkort klasse T

 

Søknad

Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen.

Det kreves politiattest – ikke eldre enn tre måneder – for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.

Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.

Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.

Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.

Vi ser fram til å motta søknaden din.

 

 

Søk her

 

 

  • Fylke: Innlandet
  • Jobbtype: Vikariat
  • Heltid/Deltid: Heltid
  • Arbeidstid: Skift / turnus / arbeidstidsordning
  • Stillingstype: Midlertidig stilling
  • Arbeidsområde: Videregående skole
  • Søknadsfrist: 29.08.2023
  • Tiltredelse: 02.10.2023
  • Arbeidssted: ALVDAL

 

Kontaktpersoner:

Driftsleder gård Ingar Moldstad
mob: +47 92 22 98 45

Rektor Eivind Aaen
tlf: +47 90 66 75 86

 

Hjemmeside:

/www.storsteigen.vgs.no/

 

Adresse:

Steigjelen 47 2560 ALVDAL

 

Innlandet fylkeskommune Storsteigen videregående skole

Storsteigen videregående skole består av 2 skolesteder, Storsteigen i Alvdal kommune og Nordstumoen i Stor-Elvdal kommune. Det er ca 60 årsverk på skolen.

Skolested Storsteigen har ca 100 elever innen utdanningsprogram for naturbruk med profiler for allsidig fjellandbruk, hest, entreprenørskap, friluftsliv og studieforberedelse. I tillegg er det også studiested under Fagskolen Innlandet med tilbudet Grovfôrbasert husdyrhold for fjellandbruket parallelt med agronomutdanning for voksne.
Skolested Nordstumoen gir heldøgnstilbud til 27 elever innen utdanningsprogram for restaurant- og matfag, teknologi og industriell produksjon og naturbruk med behov for særskilt tilrettelagt opplæring. Lærere og miljøpedagoger arbeider tett med helhetlig opplæring for elevene.

Skolen eies og drives av Innlandet fylkeskommune.

Del stillingen

Selskap

Innlandet fylkeskommune

Kontaktinfo

  • gård Ingar Moldstad
  • Tittel: Driftsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 92 22 98 45
  • Eivind Aaen
  • Tittel: Rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 90 66 75 86

Lokasjon

  • Alvdal

Søknadsfrist

Oktober 2, 2023

Ytre Helgeland brann og Redning – Brannforebygger (søknadsfrist 25.08.2023)

 

Brannforebygger

 

Har du lyst på en samfunnsnyttig og spennende jobb, i et engasjert og trivelig fagmiljø er denne jobben noe for deg. Ytre Helgeland Brann og Redning (YHBR) har 65 hel- og deltidsansatte, vi er organisert som et vertskommunesamarbeid. Vertskommune er Alstahaug kommune og deltakerkommunene er Leirfjord kommune og Dønna kommune.

Ytre Helgeland Brann og Redning har en ledig stilling som brannforebygger med kontorsted ved Sandnessjøen brannstasjon. Vi søker etter en fleksibel og utadvendt person, som har lyst på en jobb med mye selvstendig arbeid og kontakt med folk.

For stillingen inngår følgende:

– Brannforebyggende oppgaver med hovedfokus på tilsyn med fyringsanlegg for å forebygge risiko for brann.

– Rengjøring/feiing av røykkanaler skal gjennomføres etter behov.

– Saksbehandling og oppfølging etter feiing og tilsyn.

– Gjennomføre informasjons- og motivasjonstiltak om forebygging av brann og opptreden ved brann og ulykke.

– Beredskapsoppgaver tilknyttet brannstasjonen i Sandnessjøen.

Ønskede kvalifikasjoner til stilling som feier:

– Mester- eller svennebrev som feier.

– Søkere uten svennebrev vil bli vurdert, og må være villig til å gjennomføre nødvendig opplæring fram til svennebrev.

– Gjennomført grunnkurs deltid brannkonstabel.

– God evne til muntlig og skriftlig kommunikasjon.

– God helse og stå på humør.

– Førerkort kl B.

Øvrige kriterier arbeidsgiver søker er:

– Søker må være bosatt i Sandnessjøen, i nær tilknytning til brannstasjonen.

– Søker må være fysisk og psykisk skikket for utrykningstjeneste og ha god helseattest samt at det stilles krav og godkjent fysisk test (arrangeres ved brannstasjonen).

Personlig egnethet vektlegges.

Vi tilbyr:

– Lønns- og arbeidsvilkår etter gjeldende regler, forskrifter og avtaleverk.

– Faglig utfordrende, varierte og spennende arbeidsoppgaver.

– Tilsetting vanlige kommunale ansettelsesvilkår, herunder 6 mnd. prøvetid.

– En time per. uke med trening i arbeidstiden.

Ifølge offentlighetsloven § 25 gjøres det oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentlige selv om søkeren har bedt om å ikke bli oppført på søkerlisten.

Nærmere spørsmål kan rettes til brannsjef Dagfinn Ness Andreassen mob. 990 16 845 eller til leder forebyggende avdeling Lovise Wik mob. 926 47 618.

Kortfattet søknad med CV og personlig referanser legges inn elektronisk på: www.alstahaug.kommune.no

 

Søknadsfrist 25.08.2023

 

Søk på stillingen her.

Fylke: Nordland

Jobbtype: Fast

Heltid/Deltid: Heltid

Arbeidstid: Dag

Søknadsfrist: 25.08.2023

Tiltredelse: Etter avtale

Arbeidssted: Sandnessjøen

Adresse: Strandgt. 52 8805 Sandnessjøen

 

Kontaktpersoner

Dagfinn Ness Andreassen
mob: +47 99016845

 

Hjemmeside

www.alstahaug.kommune.no

 

Adresse

Strandgt. 52 8805 Sandnessjøen

 

Alstahaug kommune Samfunnsutvikling

Sandnessjøen i Alstahaug kommune er kystbyen midt på Helgeland. Sandnessjøen er det naturlige utgangspunktet for å oppleve alt som eventyrlige Helgeland har å by på. Hvorfor ikke ta ferieopplevelsene inn i hverdagen? Om sommeren har du tid til en topptur, eller til å ta et blinkskudd av en havørn fra kajakken – etter arbeidstid. På vinterstid er det kort vei til preparerte skiløyper. Vi er også svært stolte av å være en kulturby med bibliotek, galleri, svømmebasseng, teaterscene og kino under samme tak, midt i sentrum. Hvis du blir rastløs er det bare femten minutter til flyplassen og 40 minutter til togstasjonen. Du kan også ta hurtigruten til Bergen, ferge til øyparadiset Dønna/Herøy, eller hoppe på hurtigbåten til festivaløya Træna. Jobb i Alstahaug. Da får du mer tid til det du har lyst til å gjøre.

Del stillingen

Selskap

Ytre Helgeland Brann og Redning

Kontaktinfo

  • Dagfinn Ness Andreassen
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 99016845

Lokasjon

  • Sandnessjøen

Søknadsfrist

August 25, 2023

Organister / kirkemusikere til Kvinesdal Kvinesdal kirkelige fellesråd (Søknadsfrist 01.09.2023)

 

Organister/kirkemusikere til Kvinesdal

 

Kvinesdal kirkelige fellesråd

Om stillingen

Det er ledige faste stillinger for kirkemusikere/organister/kantorer i til sammen 120 % i Kvinesdal kirkelige fellesråd.

70 % er i Kvinesdal menighet, hvorav 20 % er for barn og unge.
50 % er i Fjotland og Feda menigheter.

Innenfor rammene er vi interessert i å høre hva slags stillingsstørrelse som vil kunne passe deg. Stillingene er ledig for tiltredelse snarest

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 01.09.2023
Arbeidsgiver: Kvinesdal kirkelige fellesråd
Sted: Kvinesdal
Stillingstittel: Organister/kirkemusikere til Kvinesdal
Stillinger: 2
Heltid / Deltid: Deltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 70, 50
Webcruiter-ID: 4686879598

Arbeidsoppgaver

Ansvar for musikken ved gudstjenester og kirkelige handlinger. Kirkemusikeren deltar også ved institusjonsandakter, og enkelte andre møter i menigheten og er en ressurs i konfirmantundervisningen. I samarbeid med staben og frivillige medarbeidere delta i annen kirkemusikalsk virksomhet i menighetene som bl.a. konserter, stabsmøter, jule- og påskevandringer og gudstjenesteutvalg. Det er en prioritert oppgave å bidra i et variert og allsidig sang- og musikkliv i menighetene. Vi ønsker derfor en kirkemusiker som er åpen for ulike musikalske sjangre.

20 % stilling er forbeholdt et opplegg for barn/ungdom – gjerne med band.

Arbeidsoppgavene vil bli forsøkt tilpasset søkerens kompetanse og interesser.

I tillegg til de formelle kvalifikasjoner, vil det bli lagt vekt på personlige egenskaper og egnethet. Søker må beherske norsk språk – skriftlig og muntlig. Den som tilsettes bør ha førerkort og disponere egen bil.

Instrumenter i kirkene

Kvinesdal kirke: Orgel fra 1983, bygget av Bruno Kristensen. Orgelet har 24 stemmer, fordelt på hovedverk, pedal og ryggpositiv. Det er Steinway flygel i kirken.
Feda kirke: Orgel fra 1979, bygget av H.J. Jørgensen fra Oslo. Orgelet har 12 stemmer, samt tre pedaltransmisjoner fordelt på to manualer og pedal. I kirken er det også et gammelt Grotrian Steinweg flygel.
Fjotland kyrkje: Orgel fra 1970, bygget av Vestlandske orgelfabrikk. Det er senere restaurert av Bruno Kristensen. Orgelet har 12 stemmer. Kirken har i tillegg nyere Yamaha flygel.
Netlandsnes kapell i Fjotland: Allen L- 4 orgel med 2 manualer og pedal. Det har 27 stemmer, 7 frikombinasjoner og 2 lydkanaler med digitale romklanger.

Annet

Aktuelle søkere vil bli kalt inn til intervju og prøvespilling. Lønns- og arbeidsvilkår i henhold til gjeldende kirkelige tariffer, lover og regler. Det er utarbeidet stillingsbeskrivelse for stillingen. Stillingen har krav om godkjent politiattest (barneomsorgsattest). Den som tilsettes må være medlem av Den norske kirke.

Nærmere opplysninger om stillingen kontakt kirkeverge Per Øistein Rogstad på tlf 41457584.

Ønsker du vite mer om hvordan det er å være kirkemusiker i Kvinesdal, kan du kontakte organist Ilze Jaunzeme tlf 48230140.

 

Søk på stillingen her.

 

Søknadsfrist: 1. september 2023

 

Adresse:Nesgata 12, 4480 Kvinesdal, Norge

Kontaktinformasjon

Per Øistein Rogstad, Kirkeverge
Telefon:  414 57 584

Ilze Jaunzeme, Organist
Telefon:  482 30 140

 

Kvinesdal kommune har ca 6000 innbyggere og ligger sentralt midt mellom Kristiansand og Stavanger. Kommunen har et aktivt forretnings- og tjenestetilbud. Det er tre sokn: Feda, Kvinesdal og Fjotland. Det er et aktivt kristent arbeid i kommunen. Felles kirkekontor er sentralt plassert i kommunesenteret. I menighetene i Kvinesdal er det to prester, diakon, trosopplærer, to organister, tre kirketjenere, to kirkegårdsarbeidere, to merkantilt ansatte og kirkeverge.

 

Del stillingen

Selskap

Kvinesdal kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Per Øistein Rogstad
  • Tittel: Kirkeverge
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 414 57 584

Lokasjon

  • Kvinesdal

Søknadsfrist

September 1, 2023