Lærdal sokneråd søkjer etter kyrkjetenar / gravplassarbeidar i 85 % stilling
Lærdal sokneråd lyser ut fast stilling i inntil 85 % som kyrkjetenar/gravplassarbeidar frå 01.04.24.
Lærdal sokneråd søkjer etter kyrkjetenar/gravplassarbeidar
Om stillinga
Fast stilling i inntil 85 % som kyrkjetenar/gravplassarbeidar. Arbeidsdager: hovudsak dagtid, kveld og helg etter arbeidsplan. Oppstart: 01.04.24, men gjerne litt før for opplæring.
Arbeidsoppgåver:
Praktiske oppgåver i samband med gudstenester, gravferder og andre kyrkjelege handlingar. Drift og vedlikehald av kyrkjer og gravplassar. I dette ligg reinhald, tilsyn og mindre vedlikehald av bygningar, teknisk anlegg, inventar og vaktmeistar oppgåver. Vedlikehald av gravplassar som plenklypping og snømåking
Utdanning:
Det er ønskeleg med fagbrev innan relevante fagområde. Relevant arbeidserfaring kan erstatte fagbrev.
Kvalifikasjonar:
Du kan bidra med praktiske oppgåver ved gudstenester, gravferder- og andre kyrkjeleg handlingar. · Du arbeider sjølvstendig og strukturert og likar praktiske gjeremål. · Du kan samhandle og kommuninsere godt med andre tilsette og menneske i alle aldrar.
Anna:
Det er krav om medlemsskap i Den norske kyrkja, du må kunne nytte eigen bil mellom arbeidsplassane
Vi kan tilby:
Eit triveleg arbeidsmiljø, god opplæring, fleksibel arbeidstid, varierte arbeidsoppgåver og løn og arbeidsvilkår etter KA sin tariff. Om arbeidsgjevaren
Lærdal sokneråd, Brattegjerde 2, 6887 Lærdal. Alle soknekyrkjene og gravplassane i Lærdal. https://www.kyrkja.no/laerdal
Kontaktperson for stillinga Ellen Veum, kyrkjeverje tlf. 40 43 69 71
Grensekommunen, helsekommunen og reiselivskommunen Storfjord ønsker deg velkommen som vår nye medarbeider i vår store, lille og unike kommune. Stor fordi vårt landskap som strekker seg fra Lyngenfjorden, opp dalene, innover mot viddene, og helt opp til de over 1000m høye toppene åpner for utallige muligheter, og samtidig liten fordi vi har et stabilt folketall i underkant av 1900 innbyggere. Unik fordi vi har hatt et stabilt folketall i tiår etter tiår. Som kraftkommune har vi fokus på gode tjenestetilbud og utvikling samtidig, og våre historiske røtter i både samisk, kvensk og norsk kultur pleies ivrig.
Vårt gode klima samt vår beliggenhet preger vårt samfunns- og næringsliv. De befolkningstunge områdene i fylket ligger bare en god time unna, og som grensekommune har vi gode finske og svenske naboer rett over grensa. Private helsetjenester, reiseliv, bygg og anlegg, samt grenserelaterte tjenester som toll, politi, transport og spedisjon er viktige næringer hos oss i tillegg til primærnæringene og kommunal tjenesteproduksjon. Vil du bli en del av vårt lag? Du finner mer informasjon om Storfjord her: boistorfjord.no
Om stillingen
Har du lyst på en spennende og variert arbeidshverdag i Storfjord kommune? Vi søker nå en engasjert og omsorgsfull sykepleier/vernepleier til vårt sykehjem. Vi har ledig en fast 100 % stilling som for tiden har 2-delt turnus med arbeid hver 3. helg. Stillingen hører til på avdeling for langtids- og korttidspasienter. Det kan være mulighet for å tilpasse turnus etter personlige behov.
På sykehjemmet har vi to avdelinger; en skjermet avdeling for mennesker med demens, og en avdeling for langtids-/korttidsopphold. Det er totalt 17 plasser for beboere her, hvorav 3 er korttidsplasser/avlastning. Antall beboere kan, som andre steder, av og til være noe høyere og noen ganger lavere enn det gitte antallet. Vi har fast legevisitt hver tirsdag på sykehjemmet, og har et godt samarbeid med vår gode legetjeneste i kommunen.
Arbeidsoppgaver
Ivaretakelse av sykepleiefaglige oppgaver og dokumentasjonsplikten
Ha søkelys på fagutvikling, samtidig på trivsel for beboerne på sykehjemmet
Utføre rehabiliteringstiltak og samarbeide tverrfaglig
Veiledning og opplæring av studenter/elever, og medarbeidere
Bidra til at Storfjord har en trygg og inkluderende eldreomsorg, med god kvalitet på tjenestene vi gir
Vi tilbyr
Rekrutteringslønn for sykepleier/vernepleier med og uten videreutdanning. Årslønn ligger over tariff med kr. 27 000,- for sykepleiere/vernepleier i 100 % stilling, og kr. 32 000,- over tariff for sykepleiere/vernepleier med videreutdanning i 100 % stilling
Et godt arbeidsmiljø, og mange herlige kollegaer
En fantastisk natur, som gir mange varierte turopplevelser
Et godt fagmiljø, med jevnlige fagmøter og kunnskapsrike kollegaer
Ansvar og mulighet til å forme en arbeidsplass i kontinuerlig utvikling
Lønn etter kommunalt regulativ
God pensjonsordning og gruppelivsforsikring
Storfjord kommune er den sørligste kommunen i tiltakssonen for Nord-Troms og Finnmark med alle de fordelene det medfører, som blant annet gratis barnehage fra 1. august 2023 og nedskrivning av studielån
Kvalifikasjoner
Krav:
Norsk autorisasjon som sykepleier, eller vernepleier
Annen universitets- og høyskoleutdanning innen helse vil bli vurdert, samt søkere under utdanning
Vi ser gjerne at du har relevant videreutdanning
Evne til å jobbe selvstendig og i team
Gode ferdigheter i muntlig og skriftlig norsk
Trygg i bruk av data og fagsystemer
Det er et krav om tilfredsstillende politiattest for tilsetting i stilling
Personlig egnethet vil bli vektlagt
Personlige egenskaper:
Du er opptatt av å ha et godt samarbeid med kollegaer, pasienter og pårørende
Du har verdier som bidrar til et godt arbeidsmiljø
Du håndterer stress, utfordringer og uforutsette hendelser
Du holder deg aktivt oppdatert, både på fag og våre beboere – og deler kunnskapen din med dine kollegaer
Du er stabil og fleksibel i arbeid
Du kan både gi og få veiledning Du er handlings- og løsningsorientert
Andre opplysninger
Vi ønsker gjerne snarlig tiltredelse
Intervju vil bli benyttet
Søknad uten CV og minst to referanser blir ikke behandlet
Tilsetting skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.
Lønn, pensjon, forsikring og arbeidsavtale iht. tariff og gjeldende avtaleverk.
Spørsmål om stillingen kan rettes til Monica Fyhn (tlf.: 47 91 28 85 / [email protected]) eller Karoline Johansen (tlf. 400 288 13 / [email protected]).
Ved spørsmål om utfylling av søknadsskjemaet kan Jobbnorge kontaktes på 755 42 220 hverdager mellom kl 08.00-16.00. Du kan også sende e-post.
Vi søker etter en faglig sterk kollega med god tall- og systemforståelse!
Personal- og organisasjon består av 10 ansatte som jobber innen lønn, personal, politisk sekretariat, samt service og arkiv, hvorav to ansatte er knyttet til lønn. Vi gir rådgivning, veiledning, faglig støtte og opplæring innenfor disse fagområdene, og vi kjennetegnes av god faglig kompetanse, bredt samarbeid, høyt tempo og komplekse oppgaver.
Som fagleder for lønn vil du være en viktig pådriver for utvikling av lønnsområdet og dine arbeidsoppgaver vil være varierte og favne bredt. Du vil ha ansvar for lønn, sykepenger- og sykepengerefusjon, pensjonsrapportering, drift og vedlikehold av lønnssystem, samt koordinering av lovpålagt rapportering på fagområdet.
Du skal være en solid støtte og rådgiver for kommunenes ledere, gi opplæring, samt utvikle og implementere rutiner og prosedyrer.
Søknadsfrist: 04.01.2024
Arbeidsgiver: Nome kommune
Sted: Ulefoss
Stillingstittel: Fagleder lønn
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4740382393
Arbeidsoppgaver
Løpende lønnsarbeid og lønnsproduksjon
Gjennomføring av årsoppgjør, avstemming og kvalitetssikring av data
Rapportering av medlemsdata til pensjonsleverandørene
Rapportering til alle offentlige etater (Skatteetaten, Statistisk sentralbyrå, NAV etc)
All oppfølging av fravær og sykemeldinger
Drifte, vedlikeholde og utvikle kommunens lønnssystem, herunder kommunens organisasjonsstruktur og integrasjon mot andre systemer
Utvikle og implementere rutiner og prosedyrer på området
xGi råd og veiledning, samt opplæring til kommunens ledere i lønnsrelaterte spørsmål
Kvalifikasjoner
Bachelor fra økonomisk/administrative fag. Relevant erfaring fra tilsvarende stilling kan kompensere for deler av utdanningskravet
Relevant erfaring fra lønnsarbeid, gjerne fra kommunal sektor
God IKT-kompetanse og kompetanse om bruk av styringsdata
God kjennskap til lov- og avtaleverket innen lønnsområde
Erfaring fra Visma HRM og Visma økonomi er en fordel
Personlige egenskaper
Du må ha tall- og systemforståelse, faglig integritet og motivasjon
Du må ha stor arbeidskapasitet, være selvstendig og strukturert
Ha gode samarbeidsevner og motiveres av å veilede andre
Ha gode kommunikasjonsevner både skriftlig og muntlig
Vi tilbyr
En stilling med mye ansvar, faglige utfordringer og påvirkningsmuligheter Et trivelig arbeidsmiljø med faglig interesserte og dyktige kolleger Gode pensjons- og forsikringsordninger Fleksitidsordning og sommertid Lønn etter avtale
Kanalkommunen Nome ligger «midt i smørøyet» og er en kommune med flere vakre steder å bosette seg. Største del av befolkningen bor i eller omkring Lunde og Ulefoss sentrum. Det er kort veg til Grenlandsregionen i sør og til Bø i Midt-Telemark med vakre Lifjell i nord. Det er kun 30-60 minutters kjøring til sjø og fjell, og kun 2 timer til Oslo. Sørlandsbanen stopper i Lunde. Kommunen har ca. 6600 innbyggere og et areal på 434 km². Nome har barnehager, ledige boligtomter, videregående skoler og kort veg til universitetet i Sørøst-Norge (Bø, Porsgrunn og Notodden).
Flå kommune ligger i Hallingdal, sentralt på Østlandet – kun 1,5 times reisetid fra Oslo og Drammen, og 45 min. fra Hønefoss. Kommunen har ca. 1100 innbyggere, og har et godt barnehage- og skoletilbud samt gode tjenester innen kultur, helse og omsorg. Fritids- og friluftstilbudene er gode i kommunen med blant annet idrettsanlegg, flerbrukshall, svømmebasseng, flere skitrekk, tur- og sykkelstier, bilcrossbane m.m. Flå kommune er en av 6 kommuner i Hallingdal, og det foregår et utstrakt samarbeid mellom disse innenfor flere fagområder. Flå skole har ca. 105 elever totalt i 1.-10. trinn, og er lokalisert i sentrum av kommunen.
Skolens visjon: «Et sted der elever og ansatte realiserer sine evner og muligheter i et lærende fellesskap»
Satsingsområdene for Flå skole er et inkluderende læringsmiljø der alle elever har rett til å ha et trygt og godt skolemiljø som fremmer helse, trivsel, inkludering og læring. Flå skole har fokus på tidlig innsats og er en dysleksivennlig skole. I tillegg en Flå skole en trafikksikker skole og en MOT-skole. MOT styrker ungdoms robusthet, livsmestring og mot.
Stillingsbeskrivelse
Vi leter nå etter nye medarbeidere for å fylle inntil 200% faste stillinger og noe vikariat som lærer, fortrinnsvis på barneskolen. Tiltredelse januar 2024.
Vi kan tilby
Spennende og meningsfulle oppgaver
Et hyggelig arbeidsmiljø med kompetente og engasjerte kolleger
Gode pensjonsordninger
Ønskede kvalifikasjoner
ha god kompetanse til å undervise i skolen og oppfylle kompetansekravene for lærer
være en god klasseleder som skaper gode relasjoner
ha god kompetanse på tilpasset opplæring
kunne knytte fagmål til tverrfaglighet
ha gode og trygge menneskelige egenskaper
ha evnen til å se den enkelte elev, skape tillit og gode relasjoner
ha god kompetanse på elever med spesielle behov
være selvstendig og initiativrik
ha god samarbeidsevne
ha godt humør og være en miljøbygger
være egnet for stillingen
Alle interesserte oppfordres til å søke!
Lønnsopplysninger
Lønn i henhold til Hovedtariffavtalen
Kontaktpersoner
Rektor Guro Bottolfs Thalerud, telefon 48 04 28 45
eller
Oppvekstsjef Anita Juul Storeli, telefon 90 66 51 35
I Rindal kommune er områdene tekniske tjenester, landbruk, skog og miljø organisert i en samlet enhet med om lag 30 ansatte. Stillingen som rådgiver for landbruk er plassert i kommuneadministrasjonen sammen med fire andre rådgivere og felles ledelse.
Landbruket er ei viktig næring i Rindal. Den er viktig for matproduksjon, men også som basis for verdiskaping, bosetting og sysselsetting.
Vi har ledig stilling som rådgiver for landbruk.
Arbeidsoppgaver
Forvaltning av landbrukets tilskuddsordninger med produksjonstilskudd, regionalt miljøprogram, avløsning ved sykdom, mm. Saksbehandling av søknader om deling av landbrukseiendommer, omdisponering av dyrka jord og konsesjon mm. Aktiv innsats for utvikling av landbruket i Rindal Saksforberedelse for folkevalgte organer
Mulige tilleggsoppgaver, ut fra interesser og kvalifikasjoner
Kartforvaltning Utviklingsarbeid innen klima og miljø Næringsutvikling i kommunens næringsteam Samfunnsutvikling, arbeid med kommunens «Bygdevekstavtale» med staten Deltakelse i areal- og samfunnsplanlegging Andre oppgaver som kommunen har behov for å utføre
Kvalifikasjoner
Høgskoleutdanning innen landbruk eller tilgrensende fagområder Relevant erfaring og praksis kan kompensere for utdanningskravet Erfaring fra offentlig forvaltning er en fordel GIS- /kartkompetanse er en fordel Må disponere bil God skriftlig og muntlig framstillingsevne på norsk
Vi ønsker oss deg som har
Interesse og engasjement for fagområdet Gode samarbeidsevner, evne til å arbeide godt i team Evne til å være løsningsorientert og fleksibel Evne til å jobbe selvstendig og strukturert Et godt humør og evne til å bidra til å skape et godt arbeidsmiljø
Vi tilbyr
Faglige utfordringer og mulighet for personlig utvikling i et godt miljø Muligheter for å påvirke og utvikle Ansettelse på kommunale vilkår og lønn etter kvalifikasjoner God pensjonsordning, yrkesskade- og gruppelivsforsikring
Vi ønsker at du oppgir referanser i søknaden. Søkere som er aktuelle for stillingen, inviteres til intervju.
Kommunen ønsker et mangfold av ansatte og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Rindal kommune lager offentlig søkerliste. Ta kontakt med aktuell kontaktperson for utlysningen dersom du vil søke om unntak fra å stå oppført på offentlig søkerliste.
Rindal kommune ligger sørvest i Trøndelag, 95 km fra Trondheim. Det er 5 minutter til alt, sier vi her i Rindal. Også mellom jobb og fritid. Rundt deg har du hyggelige sambygdinger og en natur som gir gode opplevelser for store og små året rundt. Du får rett og slett mer ut av dagen her enn mange andre steder.
Krødsherad er en liten kommune med ca. 2200 innbyggere, og ligger sentral plassert med kort vei til Hønefoss, Drammen og Oslo. Kommunen kan beskrives som Østlandets Hardanger med umiddelbar nærhet til både fjord og fjell. Krødsherad kommune satser betydelig på vekst og utvikling, og er opptatt av å tilby gode og faglig oppdaterte tjenester til sine innbyggere.
Virksomhet Eiendom og Infrastruktur er en del av sektor for Samfunnsutvikling, og har ansvar for kommunale bygg, veger og offentlig vann og avløp. Virksomheten er organisert med fagrådgivere for disse områdene, egne driftsoperatører, samt innleide entreprenører som jobber ute. Totalt er det ca. 14 årsverk ansatt i virksomheten.
Ansvar og oppgaver
For å styrke laget ytterligere, søker vi en medarbeider som vil, tørr og kan bruke sin kompetanse til å skape gode resultater. Stillingen vil innebære kontakt og samspill med innbyggere, entreprenører, øvrige medarbeidere og virksomheter i kommunen. Arbeidsoppgaver vil bestå av drifts- så vel som prosjektoppgaver og ansvar.
Vår nye medarbeider vil bl.a. jobbe med
Prosjekt/byggeledelse primært innen vann og avløp, men også bygg og vei.
Drift av kommunale anlegg.
Innføring, opplæring og bruk av styringsanlegg (SD-anlegg).
Offentlige anskaffelser.
Internkontroll og HMS.
Økonomi; herunder budsjettarbeid, regnskapsrapportering og rapportering til aktuelle myndigheter.
Endelige ansvar og oppgaver vil bli tilpasset når rett kandidat er på plass. Krødsherad kommune er opptatt av helhetlig løsning og samspill.
Det er stor aktivitet i virksomheten, med både store og små prosjekter, samt et høyt press i dag daglig drift. Kvaliteten og leveransesikkerhet for å gi gode tjenester til publikum er styrende for vår virksomhet.
Gjennom den nye stillingen, skal Krødsherad kommune:
støtte oppunder medarbeidere innen driften som allerede er i avdelingen.
bygge robusthet i virksomheten slik at vi har flere å spille på.
skape mer gjennomføringskraft i investeringsprosjektene, spesielt innen kommunedelplan vann, avløp, overvann og vannmiljø.
Stillingen rapporterer til virksomhetsleder.
Virksomheten har en teknisk vaktordning. Den som ansettes må være forberedt på å delta i denne.
Krav til kompetanse
Vi ønsker at du har en sammensatt praktisk og teoretisk bakgrunn. Følgende vektlegges
Kunnskap om byggeprosjekter; herunder vann og avløp og/eller offentlige bygg.
Det er positivt om du har teknisk fagskole, ingeniør eller sivilingeniørutdannelse.
Kjennskap til offentlig forvaltning, saksbehandling og aktuelt regelverk for vann og avløp og/eller forvaltning av offentlige bygg.
Datakunnskap og spesielt innen styringssystemer.
Gode kommunikasjonsevner vektlegges.
Ryddig og nøyaktig.
Samarbeidsvillig og god evne til å jobbe selvstendig.
Kan lese og skrive både på norsk og engelsk.
Kompetanse om utbyggingsavtaler og samhandling med private aktører er et pluss.
Det er positivt om du har erfaring med kommunale it-systemer som håndterer økonomi, anskaffelser, arkiv etc., men dette er ikke et absolutt krav.
Førerkort klasse B er et krav, samt tilgang til egen bil i tjenesten (det leveres km-liste hver måned etter statens satser).
Vi vil legge vekt på personlig egnethet. I dette ligger bl.a. at du er fleksibel i det daglige arbeidet og at du ønsker å bidra til et godt arbeidsmiljø.
Ønskede , personlige egenskaper:
Effektiv, trives med systematisk arbeid og høyt arbeidspress.
Oppmerksom, arbeidsvillig og ansvarlig.
En lagspiller med positiv innstilling og godt humør.
Du må være forberedt på endringer i arbeids- og ansvarsforhold i stillingen; det vil være varierende behov over tid.
Nøkkelord
Vann og avløp, prosjektledelse, byggeledelse, styringssystemer, offentlig forvaltning, SHA, offentlige bygg.
Vi kan tilby:
En utfordrende jobb i et aktivt og trivelig arbeidsmiljø.
Lønn etter avtale.
Gode pensjons- og forsikringsordninger i KLP.
Søkere bes om å oppgi referanser, samt laste opp relevante vitnemål og attester.
Krødsherad kommune ligger i Buskerud kun 10 mil fra Oslo. Med strandlinje til Krøderen og høyfjell som Norefjell, byr kommunen på både fjord, fjell og fin natur. Dette har skapt en sterk turisnæring og et variert næringsliv i kommunen.
Aurland kommune har ledig 100 % fast stilling som kulturskulerektor frå 01.02.2024. Stillinga inneber i hovudsak administrasjon for kulturskulen, fritidsklubben og biblioteket. Undervisning kan bli ein del av stillinga.
Aurland kulturskule er lokalisert i Aurland idretts- og samfunnshus (AIS) og ved Flåm skule. Me tilbyr mellom anna undervisning i musikkfag, dans og biletkunst. Der er seks tilsette, og om lag 65 elevar. Kulturskulen skal arbeide for å styrka den kulturelle fellesskapen i Aurland kommune. Føremålet er at elevane skal utvikle og presentere dei kunstnarlege og kreative evnene sine gjennom musikk- og kunstopplevingar, utan omsyn til alder eller funksjonsnivå.
Aurland folkebibliotek har fine lokale i første etasje ved Aurland barne- og ungdomsskule (Abu), og har tre tilsette. Me har eit godt utval med bøker, film og lydbøker for store og små. Her blir du godt kjent med elevane ved skulen, i tillegg til bygdefolk som anten vil låne seg ei bok, lese dagens avis eller nytte seg av andre tilbod. Me håpar at du brenn for å skape eit «levande» bibliotek.
Fritidsklubben held til i kjellaren i AIS, og har tre tilsette. For dei yngste frå 5. – 7. klasse har me aktivitetsklubb og leksehjelp. På klubben er det ulike aktivitetar knytt til natur og kultur. Der er eige rom med Tv og PC, ein kan spele mellom anna bordtennis og biljard. Dette er populært for dei eldste ungdomane.
Kontorstaden til kulturskulerektor vert ved Abu. Arrangement som UKM, Nynorske litteraturdagar og kulturskulekonsertar vert nokre av ansvarsoppgåvene. Rektor vert også eit kontaktpunkt for Teater Vestland.
Aurland kommune er i omstilling der målsettinga er koordinert samarbeid i kommunalområde oppvekst. Me vil dyrke fleksibilitet for å gje gode tenester til brukarane våre. Kulturskulen, fritidsklubben og biblioteket er lagt inn under oppvekstområdet for at planarbeid i oppvekstområdet og tenestetilboda skal bli samkøyrde. Ei slik organisering stettar mellom anna kommunen sitt planarbeid om å gje born og unge eit trygt og godt oppvekstmiljø. I tillegg til at Aurland kommune vert godt rusta til å jobbe med førebygging og samhandling for å nå måla i oppvekstreforma.
Kultur er ein viktig del av oppveksten til barna våre, gjennom skule og fritidstilbod.
Arbeids- og ansvarsområde
Kulturskulerektor rapporterer til rektor for Aurland barne- og ungdomsskule, og inngår i leiinga på skulen. Arbeidsoppgåver som ligg til stillinga:
drift av kulturskule, fritidsklubb og bibliotek
kulturfagleg, pedagogisk, og administrativ leiing
personalleiing
budsjettansvar for funksjonane kulturskule, fritidsklubb, bibliotek og kulturtiltak/arrangement
oppretthalde og vidareutvikle eit godt og kreativt arbeids- og læringsmiljø
ha ein god dialog med brukarar og samarbeidspartnarar
samarbeide med profesjonelle kulturaktørar og frivillige organisasjonar
oppfølging av den daglege verksemda i kulturskulen og tiltak/prosjekt som kulturskulen har ansvar for som ressurssenter
kommunale arrangement
Noko kvelds- og helgearbeid må påreknast. Andre oppgåver kan verte lagt til stillinga.
Me tilbyr
Ei utfordrande stilling med moglegheit for utvikling og fagleg påverknad
Bli ein del av ein triveleg arbeidsplass der arbeidsmiljø står i sentrum
Gode pensjons- og forsikringsordningar
Løn etter avtale
Gratis inngang til treningsrom i Aurlandshallen
Gratis inngang til symjehallen (etter kl. 20.00)
Hjelp til å skaffe bustad
Hjelp til å skaffe jobb til partnar
Sjå gjerne informasjonsbrosjyre om kommunen vår her.
Kvalifikasjonar
utdanning frå høgskule/universitet innanfor musikk- og kulturfag, og/eller pedagogisk utdanning. Anna relevant utdanning kan vurderast.
relevant leiarutdanning og leiarerfaring frå offentleg forvaltning eller kulturinstitusjon.
erfaring frå kulturskule- og kultursektoren
erfaring frå arbeid med kunst og kultur, born og unge
Personlege eigenskapar
Me søkjer ein kulturskulerektor som er engasjert og tydeleg i sitt leiarskap, og som har evne til å inspirere og motivere medarbeidarane sine. Du må ha evne til å arbeide strategisk og langsiktig med utvikling av kulturskulen. Det vert lagt vekt på samarbeids- og gjennomføringsevne, fleksibilitet og desse eigenskapane:
tydeleg og trygg leiar med god gjennomføringsevne
er lojal og strukturert, og samtidig kreativ og kan tenke nytt
gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
vere ein samarbeidsorientert relasjons- og nettverksbyggar med evne til å jobbe sjølvstendig
ha stort engasjement og interesse for kulturlivet
ha god og tydeleg munnleg og skriftleg framstillingsevne
Våre verdiar er: L-Æ-R, som står for Likeverd, Ærlegdom og Respekt.
Løns- og tilsetjingsvilkår
tilsetting, løn og arbeidsvilkår er i samsvar med gjeldande lover, reglement og tariffavtale.
gode pensjons- og forsikringsordningar
Krav til språk
Du bør kommunisere godt på norsk, både munnleg og skriftleg. Aurland kommune nyttar nynorsk som målform.
Generell informasjon
Aurland kommune praktiserer meiroffentlegheit og kunngjer forenkla søkarlister til ledige stillingar. Søkarar, som har oppmoda om at namnet blir unnateke søkarlista, må krysse av for dette og grunngje valet i søknadsteksten. Me tek kontakt med søkarar som har bedt om dette, dersom me meinar at grunngjevinga ikkje er tilstrekkeleg.
Mangfald kan gje oss eit breiare perspektiv. Medarbeidarar med ulik livserfaring og fagkombinasjonar kan gjere oss i stand til å finne gode løysingar i kommunen vår. Me oppfordrar derfor alle til å søke jobb utan omsyn til alder, kjønn, funksjonsevne eller etnisk bakgrunn. Du er også velkomen til å søke sjølv om du ikkje kan syne til ei samanhengende yrkeskarriere.
Me ynskjer deg velkomen som arbeidssøkar i Aurland kommune.
Om oss
Aurland kommune ligg vakkert til ved Sognefjorden, sentralt ved E16 mellom Oslo og Bergen. Me ynskjer å vera Noreg sin fremste kommune på heilårsturisme, og har eit mangfaldig næringsliv i vekst. Me er om lag 1780 innbyggjarar fordelt på bygdene Aurlandsvangen, Undredal, Flåm, Gudvangen og Vassbygdi. Aurland kommune satsar spesielt på trygge oppvekstkår, nærings- og bustadutvikling og god tenesteyting. Kommunen har gode kultur- og idrettstilbod både for små og store, som til dømes basseng, musikkskule, klatring, handball, fotball, friidrett og boksing.
På kulturskulen kan ein få opplæring i gitar, trommer, bass og biletkunst m.m. Aurland er ei naturperle og ideelt for fjellturar, jakt og fiske. Nærøyfjorden og Aurlandsfjorden er på UNESCO si verdsarvliste for det spektakulære fjell- og fjordlandskapet. Det er kort veg til Myrkdalen, Vatnahalsen, Sogndal og Hemsedal om du likar å gå langrenn eller vil i slalåmbakken. Vil du nyte god mat, har me restaurant, kafé, bryggeri, og bakeri.
Virksomheten Dialog og Mestring er døra inn i helse og velferd. Virksomheten består av psykisk helse og avhengighet, med bofellesskap psykiatri og bofellesskap for de i aktiv rus. Fagteam alvorlig sykdom og hukommelse, Ergo/fysioterapitjenester, legevakt, fastlegeordningen.
I Bofellesskapet psykiatri arbeider vi ut fra mestringsperspektivet, og målet er at beboere skal ut i egen bolig.
Det lyses ut etter stilling som 100 % sykepleier i bofellesskap psykiatri. Det er 7 beboere her i dag, men det er mulig å belegge med inntil 10 beboere. Leirvegen 6 ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen.
Stillingen vil ha sykepleiefaglige oppgaver i forhold til pasienter og være linken i mellom 1-2 linje tjenesten. Det vil være tett samarbeid med øvrig tjeneste i psykisk helse og avhengighet.
Søknadsfrist: 17.12.2023
Arbeidsgiver: Nes kommune
Sted: Årnes
Stillingstittel: Sykepleier 100% stilling
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4735779528
Arbeidsoppgaver
Miljøterapi og utarbeidelse av behandlingsplaner
Tverrfaglig samarbeid internt og eksternt
Veilede og undervise personale og pårørende
Bidra inn i fag- og kvalitetsutvikling
Turnus og arbeid hver 3.helg
Kvalifikasjoner
Norsk autorisasjon som sykepleier
Relevant erfaring innen psykisk helse og avhengighet er ønskelig
Faglig oppdatert og trygg i profesjonsrollen
Jobber godt selvstendig og i team
Personlige egenskaper
Du må være strukturert, systematisk og selvstendig med høy gjennomføringsevne
Du må ha evne til å bygge gode relasjoner og samarbeid på tvers i kommunene
Du må ha evne til å tenke helhetlig
Du må ha god rolleforståelse og evnen til å gjøre gode faglige og etiske vurderinger
For å kunne tiltre i stillingen må det leveres gyldig politiattest ikke eldre enn tre måneder.
Vi tilbyr
Samhandling med øvrige sykepleiere i Dialog og Mestring
Lønn etter tariff
Gode forsikrings- og pensjonsordninger
Minst to referanser må oppgis.
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Det er 6 mnd. prøvetid.
Vi ber om at attester og vitnemål lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale dokumenter tas med ved et eventuelt intervju.
Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.
Nes kommune i Viken har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement. Kommunen har i overkant av 24.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes. Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her