Førsteamanuensis / førstelektor / høgskulelektor i barnevernsfagleg arbeid (søknadsfrist 18.03.2024)
Førsteamanuensis/førstelektor/høgskulelektor i barnevernsfagleg arbeid
Om stillinga
Ved Høgskulen i Volda (HVO), Avdeling for samfunnsfag og historie, er det ledig ei 100 % fast stilling som førsteamanuensis/førstelektor/høgskolelektor i barnevernsfagleg arbeid frå d.d.
Vi søker deg som har lyst til å være en del av eit godt fagmiljø, og ønskjer å bidra i vidareutvikling av sosialt arbeid med barnevernsfagleg innretning, både gjennom forsking og undervisning.
Stillinga er knytt til Institutt for sosialfag, der det no er omlag 30 tilsette. Fagmiljøet har brei kompetanse innanfor sosialt arbeid og barnevern, og har eit mangfaldig forskarmiljø med pågåande prosjekt både nasjonalt og internasjonalt. Instituttet har samarbeid med høgskular/universitet i utlandet om forsking, utveksling og praksis.
For studieåret 2023-2024 har instituttet ca. 500 studentar og ansvar for følgjande utdanningstilbod: bachelor i sosialt arbeid – barnevernspedagog, bachelor i sosialt arbeid – sosionom, master i helse- og sosialfag og master i barnevernsfagleg arbeid. Instituttet tilbyr også vidareutdanningar, og utdanning på ph.d.-nivå i samarbeid med Høgskulen i Molde.
Kvalifikasjonar
Vi søker etter ein kollega som har interesse for forsking og undervisning innanfor barnevern og sosialt arbeid. I denne stillinga søker vi spesielt etter barnevernsfagleg kompetanse.
Den som vert tilsett må:
- Ha kunnskap om og erfaring frå arbeid med barn, unge og familiar i utsette livssituasjonar, eller relevant forskingserfaring frå dette feltet
- Ha interesse for forsking og utviklingsarbeid med relevans for barnevern og sosialt arbeid
- Kunne arbeide sjølvstendig, ta initiativ og vere fleksibel
- Ha gode samarbeids- og formidlingsevner
- Ha høgt etisk medvit i møte med studentar, praksisfeltet og andre samarbeidspartnarar
- Kunne bruke digitale verktøy i arbeidskvardagen
- Vere personleg eigna for stillinga.
Det tel positivt om søkjarar:
- Kan dokumentere relevant kompetanse i og erfaring frå undervisning og formidling innanfor sosialt arbeid og/eller forsking, gjerne med barnevernsfagleg innretning
- Har eit nasjonalt og internasjonalt forskingsnettverk
Søkaren må ha gode norsk- og engelskkunnskapar, både skriftleg og munnleg. Undervisings- og administrasjonsspråket ved høgskulen er norsk.
For kvalifikasjonar på ulike kompetansenivå (førsteamanuensis, førstelektor og høgskulelektor), viser vi til: Forskrift om ansettelse og opprykk i undervisnings- og forskerstillinger
Søkjarar til stilling som høgskulelektor som ikkje innfrir kravet til pedagogisk kompetanse, kan bli tilsett med vilkår om å opparbeide seg dette etter tilsetjing.
Når det gjeld kravet om pedagogisk basiskompetanse for tilsetjing i stilling som førsteamanuensis, viser ein til HVO sine interne retningslinjer for pedagogisk basiskompetanse.
Dagleg arbeidsstad er Høgskulen i Volda.
Aktuelle søkarar kan bli kalla inn til intervju og prøveundervising. Tilsetjing vil skje i tråd med dei faglege behova ved instituttet.
Arbeidsfelt
Den som blir tilsett i stillinga vil undervise og rettleie studentar, hovudsakleg på bachelor i sosialt arbeid; barnevernspedagog og sosionom, og på master i barnevernsarbeid. Institutt for sosialfag har i studieåret 2023 starta en ny mastergrad i barnevernsarbeid. Søkjar med relevant kompetanse for å undervise på dette nivået, blir forventa å bidra inn i undervisning og utvikling av denne masteren.
Instituttet er involvert i fleire forskingsprosjekt og har god publiseringsaktivitet. Det er venta at alle tilsette er aktive medlemmer i ei av forskingsgruppene ved høgskulen, og bidrar aktivt inn i forsking og utviklingsarbeid. Sentrale forskingstema ved instituttet er barnevern, sosialt arbeid, rus, familie og oppvekst, tverrprofesjonelt arbeid
Vi tilbyr
HVO tilbyr varierte arbeidsoppgåver i ei stor, spanande og samfunnsviktig verksemd.
Avdelinga har eit inkluderande og godt fagleg arbeidsfellesskap, der det er høve til fagleg og personleg utvikling.
Høgskulen i Volda har gode vilkår for forsking, og det finst fleire aktive forskargrupper på ulike fagfelt. Stillinga er løna etter kompetanse og kvalifikasjonar i statens lønsregulativ. Normal årsløn for desse stillingskoda ved HVO er:
Høgskulelektor 1008 kr. 584 500 – 749 049,-, førstelektor 1198 kr. 685 054 – 799 721 og førsteamanuensis 1011 kr. 640 000 – 817 690.
Generell informasjon
Ved HVO er vi opptatt av mangfald. Medarbeidarar med ulik livserfaring vil gjere oss i stand til å finne gode løysingar på arbeidet vårt. Vi oppmodar difor alle til å søke stillinga utan omsyn til alder, kjønn, funksjonsevne eller etnisk bakgrunn. Du er også velkommen til å søke sjølv om du ikkje kan vise til ei samanhengande yrkeskarriere. Lokala er universelt utforma, og vi legg tilhøva til rette for personar med nedsett funksjonsevne.
Dersom du har nedsett funksjonsevne, innvandrarbakgrunn eller hol i CV kan du bli positivt særbehandla om du kryssar av for dette når du søker stillinga. Vi vil invitere minst éin kvalifisert søkar i kvar av desse gruppene til intervju. For å bli positivt særbehandla på denne måten, må du oppfylle visse krav. Les meir om dette på arbeidsgiverportalen.
Tilsetjing skjer på dei vilkåra som følgjer av lov om offentlege tenestemenn, regulativ, reglement og instruksar som til ei kvar tid gjeld for stillinga, mellom anna lovfesta innskot i Statens pensjonskasse.
Aktuelle kandidatar vert innkalla til intervju. Søkjarar som vert kalla inn til intervju, må ta med originalar av vitnemål og attestar for å dokumentere dei elektronisk innsende vedlegga.
Om søknaden
Alle som søker stillinga må søke digitalt gjennom rekrutteringsportalen Jobbnorge. Du må laste opp relevante vitnemål og attestar. Vi gjer merksam på at søknaden blir vurdert ut frå informasjon som ligg føre ved utløp av søknadsfristen. Det er viktig at du viser korleis din kompetanse fyller kriteria for stillinga
Offentleg søkarliste blir utarbeidd etter at søknadsfristen er ute. Dersom du ønsker å reservere deg frå oppføring på offentleg søkarliste, må dette grunngjevast i Jobbnorge. Du vil bli varsla om reservasjon ikkje blir tatt til følge.
Følgjande dokument/filer skal leggjast ved den elektroniske søknaden:
- Vitnemål og attestar, samla i ei fil
- CV
- Masteroppgåve
- Andre vitskapelege arbeid
Dei faglege kvalifikasjonane til søkjarane vert vurderte av eit sakkunnig utval.
Kontakt
Nærare opplysningar om stillingane får ein ved å kontakte dekan, Jorunn Sem Fure, tlf.: 97 79 71 94, epost: [email protected] og instituttleiar, Finn Ove Båtevik, tlf.: 70 07 52 13, e-post [email protected].
Om avdelinga
Avdeling for samfunnsfag og historie har undervisningsansvar for ca. 1300 studentar, fordelte på tre institutt: Institutt for planlegging, administrasjon og skuleretta samfunnsfag (IPAS), Institutt for sosialfag (ISF) og Historisk institutt (HI).
Studiebygda Volda
Midt mellom fjord og fjell på spektakulære Sunnmøre finn du Høgskulen i Volda, med sine lange tradisjonar.
Les meir på www.hivolda.no
Om Høgskulen i Volda
Høgskulen i Volda er høgskulen for humaniora og samfunnsvitskap i Møre og Romsdal. Vi er ein spennande kompetanseorganisasjon i vekst med om lag 4500 studentar og 380 tilsette. Vi gjev undervisning i ei rekkje fagområde, yrkesretta utdanningar og etter- og vidareutdanningar i nært samarbeid med samfunns- og næringsliv. Høgskulen i Volda driv mykje forsking og utviklingsarbeid og satsar på forskaropplæring og kompetanseoppbygging for dei tilsette i samarbeid med universitet i inn- og utland.
- Søknadsfrist: 18. mars 2024
- Arbeidsgivar: Høgskulen i Volda
- Kommune: Volda
- Omfang: Heiltid
- Varigheit: Fast
- Arbeidsstad: Joplassvegen 11, 6103 Volda
Stipendiatar ved institutt for sosialfag (søknadsfrist 29.04.2024)
Stipendiatstillingar i helse- og sosialfag
Om stillinga
Høgskulen i Volda søkjer etter stipendiatar ved Avdeling for Samfunnsfag og historie, Institutt for sosialfag (ISF). Det er tilgjengeleg inntil to stillingar. Aktuelle forskingsområde for stipendiatstillingane er ulike relevante tema innan helse- og sosialfag, til dømes:
- arbeid med familiar og nettverk
- rus
- psykisk helsevern
- fleirkulturelt arbeid
- tverrprofesjonelt / tverretatleg samarbeid med relevans for sosialt arbeid
- Etiske eller juridiske problemstillingar med relevans for sosialt arbeid
- habilitering og rehabilitering
- folkehelse
- oppfølging av personar med kronisk sjukdom
- sosialt arbeid i skul
Stipendiatstillingane er utdanningsstillingar som først og fremst skal gi lovande forskarar høve til fagleg utvikling. Stillingane har forskarutdanning fram til doktorgrad som mål. Stipendiatstillingane er viktige rekrutteringsstillingar til vitskapelege stillingar ved universitet og høgskular.
Stipendiatane vert tilsette for ein periode på tre år med rein forskarutdanning, eller fire år med forskarutdanning og 25 prosent arbeidsplikt. Arbeidsplikta kan bestå av undervisning, rettleiing og liknande. Arbeidet vil vere relevant for doktorgradsarbeidet. Tidpunkt for tilsetjing blir avklara i tilsetjingsprosessen.
Arbeidsstad er ved Høgskulen i Volda. Som tilsett ved høgskulen får stipendiatar tenlege kontor og utstyr, og får tildelt årlege driftsmidlar etter gjeldande satsar.
Eit vilkår for å starte i stillinga er opptak i doktorgradsprogrammet i helse og sosialfag ved Høgskulen i Volda / Høgskolen i Molde. Dokumentasjonen på opptak i doktorgradsprogrammet må ligge føre innan seks månader etter at ein har fått tilbod om stipendiatstilling. Ein vil då inngå endeleg avtale om å starte i stillinga. Vilkår for opptak til doktorgradsprogrammet går fram i Utfyllende retningslinjer for ph.d.-studium i helse- og sosialfag som du finn her.
Om ph.d.- programmet i helse- og sosialfag: Profesjonsutøving; vilkår og utvikling
Høgskulen i Volda og Høgskolen i Molde tilbyr i fellesskap doktorgradsutdanninga Helse- og sosialfag: Profesjonsutøving – vilkår og utvikling. Programmet er tverrprofesjonelt og tverrfagleg. Utdanninga rettar seg mot alle profesjonar i helse- og sosialsektoren, og inkluderer bidrag frå fleire vitskapsdisiplinar. Programmet har eit breitt fagleg fellesskap av kandidatar og rettleiarar. Våren 2024 er 36 kandidatar tatt opp på programmet Doktorgradprosjekta i utdanninga nyttar både kvantitative og kvalitative metodar og ‘mixed methods’. Doktorgradsprogrammet er eit tilbod til kandidatar som har relevant fagbakgrunn og master / hovudfag. Les meir om ph.d.-programmet her.
Kvalifikasjonar
Søkjarar må ha fullført mastergradutdanning som er relevant for utlysinga innanfor sosialfag, helsefag, samfunnsvitskaplege fag eller rettsvitskap, eller tilsvarande, , og normalt med karakteren B eller betre på masteroppgåva. Dersom du har tilsvarande utdanning til mastergrad, eller utdanning frå utlandet, må du legge ved godkjenning frå NOKUT.
Vitskaplege kvalifikasjonar utover mastergrad, som er relevante for fagområda til stillinga, vil også bli vektlagde. Det same gjeld relevant arbeidserfaring frå undervisning.
Ved vurdering av søkjarane vil det bli lagt stor vekt på prosjektideen og prosjektskissa som ligg ved søknaden. Prosjektskissa skal vere på maksimalt 10 sider. Det skal kome fram kva du ønskjer å forske på, kvifor dette er relevant og i samsvar med utlysinga, og kva som er forskingsstatus på feltet. Skissa skal gjere greie for dei teoretiske og metodiske utgangspunkta for prosjektet og for kva empiri/datagrunnlag ein tek sikte på å bruke.
Det vil bli gjennomført intervju og referansesjekk av aktuelle kandidatar for å vurdere personlege føresetnadar for å gjennomføre forskarutdanninga. Motivasjon og potensial for forsking innanfor fagfeltet er viktige føresetnader. Du må ha stor arbeidskapasitet, vere strukturert og ha forståing for at eit doktorgradsløp er ein krevjande læringsprosess. Du må kunne arbeide sjølvstendig, vere nytenkande og kreativ.
Du må ha gode norsk- og engelskkunnskapar, både skriftleg og munnleg. Undervisings- og administrasjonsspråket ved høgskulen er norsk.
Vi tilbyr
HVO tilbyr varierte arbeidsoppgåver i ei spanande og viktig verksemd.
Avdelinga for samfunnsfag og historie har eit inkluderande og godt fagleg arbeidsfellesskap, der det er høve til fagleg og personleg utvikling. Høgskulen i Volda har gode vilkår for forsking, og det finst fleire aktive forskargrupper på ulike fagfelt.
Pensjonsordningane ved høgskulen er gode. Stipendiatstillinga er løna i statens lønsregulativ, og ved HVO er stipendiatar si startløn kr. 532 000,- Det er lagt opp til ei jamn lønsutvikling i perioden.
Generell informasjon
Ved HVO er vi opptatt av mangfald. Medarbeidarar med ulik livserfaring vil gjere oss i stand til å finne gode løysingar på arbeidet vårt. Vi oppmodar difor alle til å søke stillinga utan omsyn til alder, kjønn, funksjonsevne eller etnisk bakgrunn. Du er også velkommen til å søke sjølv om du ikkje kan vise til ei samanhengande yrkeskarriere. Lokala er universelt utforma, og vi legg tilhøva til rette for personar med nedsett funksjonsevne.
Dersom du har nedsett funksjonsevne, innvandrarbakgrunn eller hol i CV kan du bli positivt særbehandla om du kryssar av for dette når du søker stillinga. Vi vil invitere minst éin kvalifisert søkar i kvar av desse gruppene til intervju. For å bli positivt særbehandla på denne måten, må du oppfylle visse krav. Les meir om dette på arbeidsgiverportalen.
Tilsetjing skjer på dei vilkåra som følgjer av lov om offentlege tenestemenn, regulativ, reglement og instruksar som til ei kvar tid gjeld for stillinga, mellom anna lovfesta innskot i Statens pensjonskasse.
Aktuelle kandidatar vert innkalla til intervju. Søkjarar som vert kalla inn til intervju, må ta med originalar av vitnemål og attestar for å dokumentere dei elektronisk innsende vedlegga.
Om søknaden
Alle som søker stillinga må søke digitalt gjennom rekrutteringsportalen Jobbnorge. Du må laste opp relevante vitnemål og attestar. Vi gjer merksam på at søknaden blir vurdert ut frå informasjon som ligg føre ved utløp av søknadsfristen. Det er viktig at du viser korleis din kompetanse fyller kriteria for stillinga
Offentleg søkarliste blir utarbeidd etter at søknadsfristen er ute. Dersom du ønsker å reservere deg frå oppføring på offentleg søkarliste, må dette grunngjevast i Jobbnorge. Du vil bli varsla om reservasjon ikkje blir tatt til følge.
Følgjande dokument/filer skal leggjast ved den elektroniske søknaden:
- vitnemål og attestar
- CV
- masteroppgåve
- eventuelle andre vitskaplege arbeid
- prosjektskisse, sjå informasjon lenger oppe i teksten
Vedlegga skal ha namn som samsvarar med innhaldet i fila.
Søkjarane blir vurderte av eit sakkunnig utval. Alle innkomne søknader blir først vurderte av avdelinga. Søknader frå klart ikkje-kvalifiserte søkjarar blir ikkje sende vidare til vurdering i sakkunnig utval
Kontakt
Nærare opplysningar om stillinga får du ved å vende deg til:
- Kjartan Leer-Salvesen, e-post: [email protected] mobil: 416 59 805, programansvarleg for doktorgradsprogrammet
- Finn Ove Båtevik e-post: [email protected] , tlf. 70 07 52 13, instituttleiar ved ISF
- Jorunn Sem Fure, e-post: [email protected], tlf. 97 79 71 94, dekan ved ASH
Om instituttet
Institutt for sosialfag er eit institutt ved Avdeling for samfunnsfag og historie. Institutt for sosialfag har 23 tilsette i faste vitskaplege stillingar og per i dag 10 stipendiatar. Ved instituttet er det i alt omlag 500 studentar. Instituttet har ansvar for to bachelorprogram i sosialt arbeid: barnevernspedagog og sosionom, med meir enn 300 studentar fordelte på tre studieår.
Instituttet tilbyr mastergradutdanning i helse- og sosialfag, med vel 100 studentar. Innhaldet i mastergraden er omtalt i studieplanen. Alle emna i masterprogrammet og vidareutdanningstilboda er samlingsbaserte. Hausten 2023 starta instituttet mastergradutdanning i barnevernsarbeid. Innhaldet i mastergraden er omtalt i studieplanen.
Om avdelinga
Avdeling for samfunnsfag og historie har undervisningsansvar for omlag 1350 studentar, fordelte på tre institutt: Institutt for planlegging, administrasjon og skuleretta samfunnsfag (IPAS), Institutt for sosialfag (ISF) og Historisk institutt (HI).
Studiebygda Volda
Midt mellom fjord og fjell på spektakulære Sunnmøre finn du Høgskulen i Volda, med sine lange tradisjonar.
Les meir på www.hivolda.no
Om Høgskulen i Volda
Høgskulen i Volda er høgskulen for humaniora og samfunnsvitskap i Møre og Romsdal. Vi er ein spennande kompetanseorganisasjon i vekst med om lag 4500 studentar og 380 tilsette. Vi gjev undervisning i ei rekkje fagområde, yrkesretta utdanningar og etter- og vidareutdanningar i nært samarbeid med samfunns- og næringsliv. Høgskulen i Volda driv mykje forsking og utviklingsarbeid og satsar på forskaropplæring og kompetanseoppbygging for dei tilsette i samarbeid med universitet i inn- og utland.
- Søknadsfrist: 29. april 2024
- Arbeidsgivar: Høgskulen i Volda
- Kommune: Volda
- Omfang: Heiltid (2 stillinger)
- Varigheit: Lærling
- Arbeidsstad: Joplassvegen 11, 6103 Volda
Vannvåg barnehage: 100% stilling som fagleder (søknadsfrist 10.03.2024)
Fagleder barnehage
Vil du bli vår nye kollega? Vil du bli med å utvikle barnehagen? Vi ønsker deg med på laget!
Vannvåg barnehage har ledig 100% stilling som fagleder. Barnehagen er en del av Vannøy oppvekstsenter, som i tillegg består av Vannvåg skole og Vannareid barnehage.
Vi holder til 8 km fra fergeleiet på Vannøya, i bygda Vannvåg i Karlsøy kommune. Her er det kort vei til havet og naturen. Det gir store muligheter for turer både sommer og vinter. Er du glad i å stå på Randonee, byr fjellene rundt på øya til mange vakre og unike opplevelser. Fiskemulighetene på og rundt øya er svært gode for de fiskeinteresserte. Vi har gode lokaliteter med tilgang til gymsal, svømmehall og skiløype om vinteren.
Kommunesenteret i Karlsøy ligger på Hansnes, en fergetur unna Vannøya og ca. 60 km fra Tromsø. I Karlsøy er det gratis barnehage og gratis SFO for 1. og 2. trinn.
Vannvåg barnehage er samlokalisert med Vannvåg skole. Vi er godkjent for inntil 41 plasser. Vi har flere pedagoger og barne- og ungdomsarbeidere i barnehagen. Personalet består av både de med lang erfaring og de som ikke har jobbet hos oss så lenge. Sammen utgjør de et personale med god blanding av erfaring, som samarbeider tett og har barna i hovedsete.
Barnehagens pedagogiske utviklingsområde er fortiden implementering av IBS – inkluderende barnehage og skolemiljø og implementering av Trivselsplan for Karlsøybarnehagene. Vi er også sammen med resten av barnehagene i Karlsøy, med i Kompetanseløftet for Spesialundervisning og inkluderende praksis. Her er vi helt i startfasen.
Fagleder vil rapportere til avdelingsleder, og har det daglige ansvaret for barnehagen, kontakt med foresatte og andre etater, i samarbeid med de pedagogiske lederne. Karlsøy barnehagene bruker IST Daglig dialog for den daglige kommunikasjonen med foresatte.
Stillingen består av oppgaver innenfor administrasjon 50%, og 50 % på avdelingen.
Fagleder skal være en støtteleder for avdelingsleder, og har ansvar for faglig drift, kvalitet, utvikling og samarbeid i tråd med økonomiske rammer og strategier. Stillingen er underlagt avdelingsleder og inngår i lederteamet til enheten.
Vi søker deg som
- Er utdannet barnehagelærer/førskolelærer.
- Har engasjement og et ønske om å utvikle videre en barnehage som gir et trygt og godt barnehagemiljø.
- Gjerne har ledererfaring.
- Holder deg faglig oppdatert
- Er strukturert og kan tenke helhetlig.
- Evner å samarbeide.
- Er opptatt av relasjoner og tillit, både til barn og voksne.
- Er tydelig og synlig overfor barn, ansatte og foreldre
- Har gode IKT kunnskaper
- Har bestått norskprøve B1, skriftlig og muntlig eller tilsvarende.
Gyldig politiattest må leveres før tilsetting.
Vi tilbyr
- Faglige utfordringer.
- Utviklende og varierte arbeidsoppgaver.
- Godt arbeidsmiljø.
- Rekrutteringsstipend inntil kr. 80.000 mot bindingstid for barnehagelærere.
- Flyttegodtgjøring dekkes etter eget reglement.
- Gratis barnehage.
Se vår hjemmeside for oversikt over økonomiske fordeler ved å bo og jobbe i Karlsøy.
Spørsmål om stillingen
Spørsmål om stillingen kan rettes til avdelingsleder Reidunn K. Dahl, telefon 90785315, eller epost [email protected].
Om oss
Karlsøy kommune er en kommune med engasjement for vekst og utvikling. Våre 2 200 innbyggere opplever en attraktiv bokommune gjennom gode barnehager, moderne skoler/oppvekstsenter, svømmehaller, idrettsanlegg og et aktivt kulturliv.
I tillegg byr kommunen på en unik kyst og skjærgård med et mangfold av muligheter for friluftsliv, jakt og fiske.
Kommunesenteret Hansnes ligger kun én times kjøring fra Tromsø sentrum, samtidig som kommunen ligger i den statlige tiltakssonen, hvor bosetting i kommunen gir redusert skatt og avskriving av studielån.
Spørsmål om stillingen
Reidunn K. Dahl
Avdelingsleder
90785315
[email protected]
- Søknadsfrist: 10. mars 2024
- Arbeidsgiver: Karlsøy kommune
- Kommune: Karlsøy
- Omfang: Heltid
- Varighet: Fast
- Arbeidssted: Vannvåg, 9135 Vannvåg
Fagleder regnskap (søknadsfrist 11.03.2024)
Økonomiavdelingen, Nes kommune
Fagleder regnskap
Vil du være med å utvikle Nes kommune?
Nes kommune har ledig en spennende og utfordrende stilling som fagleder regnskap. Vi søker etter en løsningsorientert og dyktig medarbeider som trives i et arbeidsmiljø med tidvis høyt tempo og som oppnår resultater gjennom samarbeid med andre. Vi ser etter deg som har solid regnskapserfaring fra kommunal sektor eller annen offentlig virksomhet. Du vil få det faglige ansvaret for regnskapsføringen i kommunen, samt et koordinerende ansvar for tre regnskapsmedarbeidere. Som fagleder vil du være en viktig pådriver for utviklingen av regnskapsområdet. Du må like å jobbe overordnet med utvikling av nye arbeidsmetoder og rutiner samtidig som du tar del i det operative arbeidet.
Vi søker deg som er strukturert, har gjennomføringskraft, tar ansvar, tenker innovativt og finner nye løsninger.
Stillingen som fagleder regnskap er direkte underlagt økonomisjef.
Avdelingen har ansvar for lønn og regnskap for Nes kommune, Esval Miljøpark Nes KF og Nes Kirkelige Fellesråd. Kommunen benytter i dag UBW Agresso som er felles for Øvre Romerike, men fra 1.1.25 vil det bli innført et nytt felles ERP-system.
Nøkkelinformasjon
Søknadsfrist: 11.03.2024
Arbeidsgiver: Nes kommune
Sted: Årnes
Stillingstittel: Fagleder regnskap
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4769789730
Arbeidsoppgaver
Hovedansvar for føring og avslutning av regnskapene (regnskap fra A-Å)
Koordinere arbeidet til regnskapsmedarbeiderne
Lede og sikre utvikling innen regnskapsområdet med fokus på effektivisering og god internkontroll
Utvikle og vedlikeholde rutiner innen regnskapsområdet
Gi råd, veiledning og opplæring i regnskapsfaglige spørsmål
Systemansvar, inkludert brukeradministrasjon, for kommunens regnskapssystem, og i den forbindelse sikre at kommunen utnytter systemet mest mulig effektivt
Bidra i implementeringen av nytt ERP-system
Delta i øvrige utrednings- og utviklingsoppgaver i økonomiavdelingen
Kvalifikasjoner
Relevant utdannelse fra universitet eller høyskole på bachelor-nivå. For særlig kvalifiserte søkere kan deler av utdanningskravet fravikes.
Du må ha god kunnskap om og erfaring fra regnskapsarbeid, fortrinnsvis fra kommunal sektor eller annen offentlig virksomhet
Du må ha god kjennskap til relevant lov og avtaleverk
Det er ønskelig med erfaring i bruk av Unit4 Agresso, gjerne på systemnivå
Personlig egnethet vil bli vektlagt
Personlige egenskaper
Gode samarbeidsevner
Strukturert, analytisk og nøyaktig
Service- og endringsorientert
Høy arbeidskapasitet og gjennomføringskraft
God muntlig og skriftlig fremstilling på norsk
Vi tilbyr
Selvstendige arbeidsoppgaver og hyggelige kollegaer
Fleksibel arbeidsordning
Gode forsikrings- og pensjonsordninger
Ansettelse som konsulent eller rådgiver avhengig av utdanning og erfaring
Lønn etter avtale
Praktisk informasjon om søkeprosessen
Du søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår. Vi ber deg om å laste opp relevante vitnemål og attester. Dersom du har utdanning fra utlandet, ber vi om at du legger ved godkjenning fra NOKUT. Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskravene som er beskrevet i annonsen.
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 6 mnd. prøvetid.
Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert. Minst to referanser må oppgis.
Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.
Adresse: Nes kommune, Rådhusgata 2, 2150 Årnes, Norge
Kontaktinformasjon
Marius Lorang Johannessen, Økonomisjef
Telefon: 402 36 885
E-post: [email protected]
Nes kommune i Viken har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 24.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her
Lærerstillinger fra 1. august 2024 (søknadsfrist 10.03.2024)
Lærerstillinger fra 1. august 2024
Er du opptatt av å skape gode relasjoner, engasjement og faglig utvikling?
Er du grunnskolelærer 1-7, Grunnskolelærer 5-10, allmennlærer eller har du annen formell undervisningskompetanse for grunnskolen?
Tenker du at det er grunneggende viktig å legge til rette for at den enkelte elev og elevgruppe opplever faglig, sosial/personlig mestring og får realisert sitt potensiale for læring?
Da ønsker vi gjerne en jobbsøknad fra deg.
Hva ser vi etter?
En sentral del av lærerjobben er å planlegge, gjennomføre og evaluere undervisning for enkeltelever, mindre grupper og ordinære klasser.
Som lærer vil du ha gleden av å bidra aktivt til et godt lærings- og skolemiljø der du bygger gode relasjoner til elevene og er en tydelig klasseleder som viser varme og raushet.
I ditt mandat som lærer er det viktig at du sørger for et godt samarbeid mellom skole/hjem og bidrar til et godt samarbeid med dine kollegaer.
Som en del av lærerstaben i Alstahaug får du ta aktivt del i skolens pedagogiske utviklingsarbeid og dele din kompetanse og erfaring med kollegaer i profesjonelle læringsfellesskap.
Kompetanse barnetrinn
Ved barnetrinnet ønsker vi lærere som har gode relasjonelle ferdigheter, god kompetanse innen språkutvikling, lese- og skriveopplæring, grunnleggende norsk, matematikk og engelsk.
Vi ønsker også søkere med fordypning i generelle lærevansker og psykososiale vansker.
For ungdomstrinnet
Ved ungdomstrinnet har vi behov for lærere med kompetanse i norsk matematikk, engelsk, fremmedspråk (spansk, tysk) spesialpedagogikk.
Det er også ønskelig med kunnskap om psykososiale utfordringer.
Hva kan Alstahaug kan tilby deg?
- Veiledning for nyutdannede lærere -egen mentor.
- Rekrutteringsstipend fordelt over to år – mot binding.
- Rekrutteringsbolig.
- Faglig utvikling og pedagogisk samhandling.
- Fast tilsetting og 100% stilling.
- Muligheter for videreutdanning.
- God barnehagedekning i kommunen.
Gode krefter i kommune og næringsliv arbeider for å etablere et tilflytternettverk som vil kunne hjelpe deg å bli kjent med flere mennesker i byen.
Alstahaug kan også by på flotte natur- og kulturopplevelser.
Her er en presentasjon av noe av det som kan beskrives som unikt for Alstahaug.
Alstahaug har flere grunnskoler:
Sandnes barneskole 1.-r4 trinn
Ura skole 1.- 4 trinn
Bjarnetjønna skole 5.-7. trinn
Sandnessjøen ungdomsskole 8.-10.trinn
Søvik oppvekstsenter 1. – 10. trinn
Tjøtta oppvekstsenter 1.-10.trinn
Annet
Du må gjerne si noe i søknaden om hvilken aldersgruppe du anser deg best kvalifisert til å arbeide med.
Dersom du har studievenner som du ønsker å jobbe sammen med, oppfordrer vi til at dere sammen søker til oss.
Vi vil forsøke å legge til rette for at dere kan jobbe på samme sted.
Vi er behjelpelig med bolig.
Alstahaug ansetter fortløpende lærere som oppfyller våre kompetansebehov.
Vi har ledige stillinger for umiddelbar tiltredelse og stillinger med tiltredelse fra 1.august 2024.
For å søke kan du trykke på linken «Send søknad» i denne annonsen.
Har du spørsmål til stillingene kan du ta kontakt med oss pr tlf eller pr mail.
Velkommen som søker hos oss.
- Fylke: Nordland
- Jobbtype: Fast
- Heltid/Deltid: Heltid
- Arbeidstid: Dag
- Søknadsfrist: 10.03.2024
- Tiltredelse: 01.08.2024
- Arbeidssted: Skolene i Alstahaug
Kontaktpersoner:
Kenneth Pedersen
mob: +47 91842271
Hjemmeside:
Adresse:
Strandgt. 52 8805 Sandnessjøen
Alstahaug kommune Oppvekst og kultur.
Sandnessjøen i Alstahaug kommune er kystbyen midt på Helgeland. Sandnessjøen er det naturlige utgangspunktet for å oppleve alt som eventyrlige Helgeland har å by på. Hvorfor ikke ta ferieopplevelsene inn i hverdagen? Om sommeren har du tid til en topptur, eller til å ta et blinkskudd av en havørn fra kajakken – etter arbeidstid. På vinterstid er det kort vei til preparerte skiløyper. Vi er også svært stolte av å være en kulturby med bibliotek, galleri, svømmebasseng, teaterscene og kino under samme tak, midt i sentrum. Hvis du blir rastløs er det bare femten minutter til flyplassen og 40 minutter til togstasjonen. Du kan også ta hurtigruten til Bergen, ferge til øyparadiset Dønna/Herøy, eller hoppe på hurtigbåten til festivaløya Træna. Jobb i Alstahaug. Da får du mer tid til det du har lyst til å gjøre.
Vestre Varanger barnevern – Kontaktperson / teamleder, Fast (søknadsfrist 04.03.2024)
Kontaktperson/teamleder
Vestre Varanger barneverntjeneste rigger seg for fremtiden!
Vil du være med på å bygge dette spennende laget sammen med oss?
Kommunene i Vestre Varanger – Berlevåg, Båtsfjord, Nesseby og Tana – er en ny etablert felles interkommunal barneverntjeneste med vertskommune i Tana. Denne felles tjenesten har fått tilført ekstra ressurser for å sikre et større og mer robust fagmiljø, samt bedre tjenester til innbyggerne våre.
Vestre Varanger barneverntjeneste skal til sammen bestå av 14 ansatte i de fire kommunene. Det er kontorsteder i Tana, Nesseby, Båtsfjord og Berlevåg.
Reisevirksomhet mellom kommunene vil måtte påregnes.
Tjenesten ligger i tiltakssonen for Nord-Troms og Finnmark. Dette betyr gratis barnehageplass, nedskriving av studielån på inntil kr. 30 000,- i året, særskilt skattefradrag på rundt 20 000,- i året, og fritak for el-avgift. Se https://www.tffk.no/om-oss/tiltakssonen/ for en nærmere beskrivelse av de økonomiske godene ved å bo i Finnmark
Dersom du er en person som brenner for å jobbe med barn, ungdom og deres familier, ser muligheter, er positiv og god på relasjoner, så kan det være at du er den vi søker etter. Vi ser frem til å motta akkurat din søknad.
Vi lyser ut følgende stillinger:
Kontaktperson i undersøkelse/oppfølging.
Kontaktperson i omsorg/ettervern med mulighet for teamleder funksjon.
- Søknadsfrist: 04.03.2024
- Arbeidsgiver: Tana kommune
- Stillingstittel: Kontaktperson/teamleder
- Stillinger: 1
- Heltid/Deltid: Heltid
- Ansettelsesform: Fast
- Stillingsprosent: 100
- Webcruiter-ID: 4770438050
Arbeidsoppgaver
Kontaktperson og teamleder:
- Saksbehandling og faglig oppfølging av barnevernssaker etter barnevernsloven.
- Samtaler med barn.
- Samarbeid og kontakt med barna sine foreldre, fosterforeldre og andre viktige samarbeidspartnere.
- Forvaltningsoppgaver og skriftlig dokumentasjon i henhold til barnevernsloven og forvaltningsloven.
- Representere kommunen i saker for barnevern- og helsenemnda eller andre rettsinstanser.
- Delta i barnverntjenesten sitt utviklingsarbeid.
- Aktivt bidra til et trygt og positivt arbeidsmiljø.
- Delta i barnevernet sin akuttvakt.
Teamleder fosterhjem/ettervern:
- Overordnet ansvar for tjenestene sin arbeid innenfor fosterhjem/ettervern.
- Ansvar for kvalitetssikring av forvaltningsoppgaver og skriftlig dokumentasjon i henhold til barnevernsloven og forvaltningsloven.
- Ukentlig oppføling av teamet
- Individuell veiledning av kontaktpersoner på teamet
- Delta i læringsnettverk i Øst Finnmark sammen med leder.
- Delta i lederteam innad i tjenesten
Kvalifikasjoner
- Barnevernspedagog eller sosionom. Annen 3-årig sosialfaglig utdanning kan vurderes da gjerne sammen med erfaring fra kommunalt barnevern og/eller mastergrad.
- Ønskelig med erfaring fra arbeid med barn og unge.
- Ønskelig med relevant videreutdanning eller relevant master.
- Ønskelig med veiledningskompetanse og -erfaring, for eksempel COS, ICDP, PMTO, familieterapi, eller andre modeller/metoder.
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
- Gode IKT-ferdigheter.
- Førerkort klasse B.
- Krav om gyldig politiattest før oppstart.
- Ønskelig med erfaring fra arbeid med minoriteter.
- Under ellers like vilkår foretrekkes søkere som behersker både norsk og samisk språk.
Personlige egenskaper
- Evne til tillitsfremmende kommunikasjon med mennesker i vanskelige livssituasjoner.
- Du er ydmyk, tydelig og verdsetter samarbeid.
- Du kan jobbe selvstendig og i team.
- Du jobber målrettet og systematisk.
- Du har evne til faglig og etisk refleksjon.
- Stor arbeidskapasitet.
- Du er lærevillig, takler en variert og tidvis uforutsigbar hverdag.
Personlige egenskaper og egnethet vil bli vurdert og vektlagt under ansettelsesprosessen.
Vi tilbyr
- Ukentlig veiledning med faglig og emosjonell støtte.
- Er du nyutdannet eller uten erfaring fra barnevernet tilbyr vi systematisk opplæring fra dag en.
- Inspirerende arbeidsmiljø.
- Fantastiske naturopplevelser.
- Fleksibel arbeidshverdag.
- To timer treningstid i uken.
- Store muligheter for videreutdanning og kurs – tjenesten prioriterer dette høyt.
- Økonomiske fordeler knyttet til redusert skatt, skattefri nedskriving av studielån og fritak for e-avgift på forbruk
- God pensjonsordning.
- Tilsetting og arbeidsvilkår etter gjeldende lover og tariffer
- Kommunen er behjelpelig med å skaffe bolig
- Flytteutgifter dekkes iht. kommunens flyttereglement
- Kommunen inngår i tiltakssonen for Nord Troms og Finnmark med økonomiske fordeler knyttet til redusert skatt, skattefri nedskrivning av studielån og fritak for el-avgift på forbruk.
- Gratis barnehageplass.
Vi skal gjøre hverandre gode
Annet:
Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes i søknaden. Opplysninger kan bli offentlig selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten, jf. offentlighetsloven § 25. Søkere vil bli varslet dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.
Kun søkere som søker elektronisk via WebCruiter vil bli vurdert. Attester og vitnemål samt to referanser legges ved søknaden.
Det er ikke ønskelig med kontakt fra annonseselgere eller formidlingsbyrå.
Kontaktinformasjon
Hanne Kjærra
Virksomhetsleder
Telefon:+47 46400372
E-post:[email protected]
Velkommen til Tana kommune hvor alle vakre, hjelpsomme og vennlige mennesker skaper et levende samfunn hvor latteren preger hverdagen i samspill med kjærlighet til fjorden, vidda, vår kultur og folket!
Sentral distriktskommune i Øst Finnmark, omkranset av noen av Norges mest ressursrike fjellvidder,med både karrig fjellvidde, gresskledte fjelldaler og ekstrem kystnatur. Et av Norges beste fiskeområder for røye og ørret – og det er ikke noe vi bare skryter av, det er noe alle forteller som har besøkt våre fjellvidder med fiskestang. Tanavassdraget er verdens viktigste elv for den den Nordatlantiske laksebestanden. Selvsagt er verdens største laks også tatt her.
Å leve og bo i Tana kommune I nordlyset og midnattsolens land, preget av nyskapning, rik på historik og med mangfoldig kultur inviterer vi til et felleskap med styrke og glede. Våre innbyggere byr på seg selv, med genuin interesse, vilje og engasjement.
Vi ønsker at arbeidsplassene i Tana kommune karakteriseres med høy kompetanse, likestilling, medbestemmelse, samarbeid, fleksibilitet, utvikling og frihet. Som ansatt har du mulighet å påvirke din arbeidssituasjon og virksomheten på din arbeidsplass. Kommunens struktur gjør at kommunikasjonen flyter lett i alle retninger.
Undervisningsstillinger 2024/2025 (søknadsfrist 04.03.2024)
Nord-Odal kommune
Lærere Nord-Odal Ungdomsskole 2024/2025
Lærere – faste stillinger og vikariater ved Nord-Odal ungdomsskole fra 01.08.2024 – Oppvekst og kultur, Nord-Odal kommune
Vikariat, Fast
Webcruiter-ID: 4755756659
SAGSTUA
Publisert: 12.02.2024
Nord-Odal kommune
Lærer, fast og vikariat ved barneskolene 2024-2025
Lærere ved barneskolene, skoleåret 2024-2025 – Oppvekst og kultur, Nord-Odal kommune
Vikariat, Fast
Webcruiter-ID: 4755756317
SAGSTUA
Publisert: 12.02.2024
Enhetsleder hjemmetjensten (søknadsfrist 25.02.2024)
Enhetsleder hjemmetjenesten
Vi tilbyr en spennende og allsidig stilling som enhetsleder i hjemmetjenesten
Vi søker en engasjerende, tydelig og trygg leder som ser muligheter, og som ønsker å utvikle mennesker og kultur. Hjemmetjenesten er en del av omstillingsprosjektet Nord-Odal inn framtiden, bemannings ledelse, riktig oppgavefordeling, velferdsteknologi, forebyggende og tverrfaglig arbeid, og hva er viktig for deg – prinsippet, er viktige elementer i omstillingsarbeidet.
Som leder hos oss arbeider du selvstendig og i team med andre i administrasjonen og ledergruppa. Du har ansvar for personalet og deres utvikling sammen med assisterende enhetsleder, og har daglig kontakt med de ansatte som jobber hos tjenestemottakerne. Du følger opp bruk av verktøy og systemer for å opprettholde en god struktur og effektivitet i ansattes arbeidsdag. Oppgavene som enhetsleder er mange, du må trives med å håndtere oppgaver i relativt høyt tempo, det kreves at du er flink til å organisere både deg selv og andre, og at du har gjennomføringsevne.
Vi ønsker en leder som tar tak i ulike situasjoner raskt, er trygg i rollen og som kan vise til gode resultater. Du må beherske å styre innen økonomiske rammer, og samtidig tenke kvalitet. Har god relasjonskompetanse og kan veilede og motivere andre. Du har ansvar for at daglig drift utføres på en måte som sikrer tillit og omdømme.
Hjemmetjenesten yter hjemmesykepleie og praktisk bistand til hjemmeboende innbyggere i hele kommunen, i tillegg til 8 heldøgns bemannede omsorgsboliger. Enheten er inndelt i to geografiske soner, Sand og Mo med totalt 49 årsverk. Enhetsleder er organisert i virksomhetsområdet helse og mestring sammen med sykehjem, fysio/ergo tjenesten, kjøkken og vaskeri.
- Søknadsfrist: 25.02.2024
- Arbeidsgiver: Nord-Odal kommune
- Sted: Sagstua
- Stillingstittel: Enhetsleder
- Stillinger: 1
- Heltid/Deltid: Heltid
- Ansettelsesform: Fast
- Stillingsprosent: 100
- Webcruiter-ID: 4755005053
Arbeidsoppgaver
- Overordnet fag- og personalansvar
- Budsjett- og økonomiansvar
- Ansvarlig for internkontroll, HMS og arbeidsmiljø
- Lede og motivere medarbeidere som sikrer videreutvikling av tjenesten innenfor gjeldende planer og vedtatte mål
- Utarbeidselse av arbeidstidsplaner i Visma Ressursstyring
- Tverrfaglig samarbeid internt og eksternt
- Aktivt bidra i beslutninger om fremdrift, videreutvikling og prioriteringer innen personalledelse, økonomi og kvalitetsutvikling. Sørge for at aktivitetene blir satt i system og fulgt opp i enheten
Kvalifikasjoner
- Norsk autorisasjon som sykepleier
- Lederutdanning
- Ledererfaring på tilsvarende nivå
- Ønskelig med erfaring fra hjemmetjeneste
- Erfaring med endringsledelse og omstillingsarbeid
- Forståelse for og erfaring innen økonomi og budsjettarbeid
- God forståelse for lederrollen i et politisk/administrativt system
- Erfaring fra partssamarbeid
- God innsikt og interesse for fagsystemer, velferdsteknologi og digitalisering
- God norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne på minimum nivå B2
- Førerkort klasse B
Personlige egenskaper
- Inkluderende, tydelig og handlingskraftig
- Utviklingsorientert, endringsvillig og ser muligheter
- Gode samarbeidsevner
- Løsnings-og resultatorientert
- Sørger for systematisk styring og kontinuerlig forbedring
- Trives i et aktivt og travelt arbeidsmiljø hvor ingen dager er like
Vi tilbyr
- Spennende og utfordrende oppgaver i et faglig sterkt og godt tverrfaglig miljø
- Mulighet for videreutvikling innen ledelse og fag
- Noe fleksibilitet i arbeidstid.
- Gode pensjons og forsikringsordninger i KLP
Herredsvegen 2, 2120 Sagstua
Kontaktinformasjon
Annbjørg Elisabeth Gentenaar
Kommunalsjef for helse og omsorg
Telefon:45104111
Nord-Odal ligger midt på Østlandet og har ca. 5.000 innbyggere. Administrasjonssenteret Sand, ligger vakkert til ved Storsjøen med kort vei til Kongsvinger, Hamar og Gardermoen. Oslo ligger bare 1 time unna, med gode kollektivforbindelser. Kommunen er kjent for å ha et rikt kultur- og idrettsmiljø. Det nye prisbelønnede bygget Samling med blant annet kommunens bibliotek, Milepelen kulturhus og Prestgarden kulturfellesskap med tilhold på Sand prestgård, bidrar til et særs aktivt kulturliv med festivaler, teater, kino, pubkvelder og konserter. Dugnadsaktiviteten er høy og gir gode muligheter til å få nye venner.
Nord-Odal har et godt næringsliv som skaper arbeidsplasser både for egne innbyggere og for folk utenfor kommunen. Kommunen er den største arbeidsgiveren, og nummer to er Mapei AS som er markedsledende innen kjemiske byggevarer. Andre større bedrifter finner du blant annet innen transport og bygg og anlegg.
Ønsker du å bosette deg her, har kommunen et variert tilbud på byggeklare tomter med beliggenhet. Det er også ledige leiligheter i nye bygg sentralt i kommunen.
Kontakt oss på [email protected]
Undervisningsinspektør, Ringshaug skole (søknadsfrist 10.03.2024)
Undervisningsinspektør
Fra 1.8.2024 er det ledig 100 % fast stilling som undervisningsinspektør ved Ringshaug skole – Tønsbergs største barneskole med 553 elever. Du finner skolen ca. 6 km øst for Tønsberg sentrum, med kort avstand til sjøen og fine skogsområder.
Kompetanseløft for inkludering og spesialundervisning, Liv og Røre og SMART-oppvekst er blant skolens satsingsområder.
Hovedoppgaver
- Ledelse og veiledning av personal og elever på 1. – 3. trinn
- Koordinering av spesialundervisning, tilpasset opplæring og tidlig innsats
- Samarbeid med foresatte, PPT, barnevern, helse og andre relevante aktører
- Ansvar for overgang barnehage-skole
- Pedagogisk utviklingsarbeid
- Timeplanarbeid og ressursutnyttelse
- Bistå vikaransvarlig med håndtering av fravær/vikarer i samarbeid med resten av ledergruppa
- Utvikle og følge opp skolens rutiner og systemer
- Utvikle gode læringsmiljøer for elevene i tett samarbeid med lærere og barneveiledere
- Noe undervisning kan forekomme
- Arbeidsoppgaver ellers er fordelt mellom ledelsen. Det må også regnes med at hovedoppgavene kan endre seg med skolens behov.
Vi ønsker oss en undervisningsinspektør som
- kvalifiserer for tilsetting i grunnskolen 1. – 7. trinn
- har interesse for begynneropplæringen
- har undervisningserfaring fra barnetrinnet
- er trygg med det digitale og har erfaring med digital læring
- holder seg faglig oppdatert og er interessert i skoleutvikling
- har svært gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- har evner og lyst til å skape gode relasjoner med elever, foresatte og medarbeidere
- er fleksibel og løsningsorientert
- er robust og takler hektiske dager
- har kompetanse/erfaring med spesialpedagogikk
- har erfaring fra systematisk arbeid med læringsmiljø
- har stor arbeidsglede og godt humør
Personlige egenskaper som evne til god kommunikasjon, samarbeid, stabilitet og fleksibilitet vektlegges.
Vi tilbyr
- et inspirerende, inkluderende og utviklingsorientert arbeidsmiljø
- et dynamisk og stort lederteam
- pedagogiske utfordringer og faglig trykk
- et godt og trygt elevmiljø
- mye godt humør og arbeidsglede
- lønns- og arbeidsvilkår som er fastsatt i lov- og avtaleverk
Andre opplysninger
- Politiattest må fremlegges før tiltredelse.
Søkerlister med opplysninger om navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosted- eller arbeidskommune for den enkelte søker, er offentlig informasjon i henhold til Offentlighetsloven. Det kan gjøres unntak dersom søker anmoder om dette og grunngir det i søknaden. Dersom anmodningen ikke tas til følge, vil søkeren varsles.
Kommunen ber aldri om kontaktinformasjon eller kontoopplysninger i rekrutteringsfasen, verken over SMS, e-post eller i brev via Digipost.
- Referansenummer: 24/3452
- Fylke: Vestfold
- Jobbtype: Fast
- Heltid/Deltid: Heltid
- Arbeidstid: Dag
- Søknadsfrist: 10.03.2024
- Tiltredelse: 01.08.2024
- Arbeidssted: Ringshaug skole
Kontaktpersoner:
- André Fürst Aune
tlf: +47 33406711
mob: +47 91190335
Hjemmeside:
Adresse:
Halfdan Wilhelmsens Alle 1c 3110 TØNSBERG
Ringshaug skole
Tønsberg ligger i hjertet av Vestfold. Med sin vakre skjærgård, rike kulturliv og sentrale beliggenhet, er Tønsberg et attraktivt sted å bo. Kommunen har 58 000 innbyggere og er i stadig vekst.
Tønsberg kommune er en stor arbeidsgiver med 3800 årsverk. Vi har dyktige og motiverte ansatte som jobber med å løse viktige samfunnsoppgaver. Planverket i kommunen gir føringer for innovativt arbeid.
Kommunen er en IA-virksomhet som legger vekt på samarbeide om et godt og inkluderende arbeidsmiljø.