Dirigent for Nidarosdomens jentekor (søknadsfrist 12.05.2024)

Er du den neste dirigenten for et av Norges fremste jentekor?

Annonse2 1080

Nidaros domkirke sokn

Nidarosdomens jentekor består av ca. 80 sangere i alderen 10-20 år i Nidaros domkirke, Trondheims kulturelle og historiske hjerte. Den nye dirigenten vil ha muligheten til å videreutvikle et av Norges fremste jentekor, kjent for utsøkt musikalitet, innovativ programmering og internasjonal anerkjennelse.

Korets visjon om å skape opplevelser fra hjerte til hjerte legger grunnlaget for det musikalske og pedagogiske arbeidet hvor et høyt aktivitetsnivå og høy kunstnerisk kvalitet balanseres med det sosiale aspektet og personlig utvikling. Koret opptrer jevnlig i Domkirkens gudstjenesteliv, og gjør konsertproduksjoner med profesjonelle artister og musikere, inkludert Trondheim Symfoniorkester, Trondheimsolistene og flere internasjonale og nasjonale aktører. Jentekorets utgivelser har både vunnet og blitt nominert til Grammy-priser.

Som tilknyttet Nidaros domkirke er koret stolte bærere av en tusenårig kirkemusikalsk tradisjon. Nidarosdomens jentekor er en godt etablert og drevet institusjon, som gir sine sangere en mulighet til å utvikle seg både musikalsk og personlig.

Disse arbeidsoppgavene vil ligge i din stilling:

  • Hovedarbeidet er et kunstnerisk og pedagogisk arbeid. Du har erfaring og engasjement for musikalsk og personlig utvikling for barn og unge. Dette står sentralt og er helt nødvendig for at du skal kunne trives i jobben.
  • Kunstnerisk ledelse og dirigent for Nidarosdomens jentekor
  • Liturgisk medvirkning ved menighetens faste og ekstraordinære gudstjenester
  • Ansvar for korets sammensetning, størrelse, kunstneriske profil og programvalg
  • Rekruttere nye sangere og gjennomføre prøvesang
  • Ukentlige korøvelser
  • Arrangere konserter og andre produksjoner
  • Deltakelse på møter bl.a. i jentekorets styre, innen musikkvirksomheten, koordineringsmøter og tverrfaglige møter i Nidaros domkirkes menighet.
  • Musikkfaglig godkjenning av korets repetitør, sangpedagoger, solister, instrumentalister etc.
  • Samarbeide med de øvrige i musikkvirksomheten og koordinering av jentekorets virksomhet i årsplaner for den samlede musikkvirksomheten
  • Samarbeide med korets administrasjon og styre om strategi, planlegging og gjennomføring av aktivitet
  • Administrative oppgaver som tilligger utøvelse av dirigentstillingen
  • Medvirkning på sosiale aktiviteter med koret
  • Representere Nidaros domkirke i inn- og utland

Du oppfordres til å søke om du har disse kvalifikasjonene:

  • Minimum bachelor i kordireksjon eller utøvende musikk
  • Barne- og ungdomskorledelse, og musikkpedagogisk utdanning vil være en fordel.

Det er ønskelig med:

  • vokalpedagogisk erfaring med barnekor
  • liturgisk erfaring /grunnleggende kirkemusikkompetanse
    orkesterproduksjoner
  • Kjennskap til og medlemskap i Den norske kirke
  • Gode språkferdigheter i norsk og engelsk
  • Godkjent politiattest

Det blir gjennomført prøvedirigering i forbindelse med utvelgelsesprosessen.

Vi ønsker at du:

  • har engasjement og omsorg for korets medlemmer som skaper fellesskap, trygghet og tilhørighet blant sangerne
  • evner å arbeide målrettet og systematisk, både alene og sammen med andre
  • er omgjengelig, fleksibel, tillitvekkende og løsningsorientert
  • er ryddig, har god struktur og administrative evner
  • er åpen for tradisjonelt gudstjenesteliv og nye gudstjenesteuttrykk
  • opptrer forutsigbart med stabilt humør og positiv innstilling

Vi vil legge særlig vekt på personlig egnethet

Vi tilbyr:

  • Arbeid med et av landets fremste jentekor i Norges nasjonalhelligdom med ca. 400.000 besøkende i året
  • En sterk tilhørighet, en rik historie, gode samarbeidspartnere, engasjerte kormedlemmer, god rekruttering, godt omdømme og god kunstnerisk og administrativ kompetanse
  • Et tverrfaglig kollegafellesskap preget av åpenhet og respekt
  • Vi tilbyr høy aktivitet, høyprofilerte arrangement hvor du får brukt din gjennomføringsevne
  • Lønn og -betingelser etter gjeldende tariffavtaler i Den norske kirke
  • Offentlig pensjonsordning

Koret har øvelser og opptredener både på kveldstid, i helg og høytider.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 12.05.2024
Arbeidsgiver: Kirkelig fellesråd i Trondheim
Sted: Trondheim
Stillingstittel: Dirigent
Stillinger: 1
Ansettelsesform: Fast
Heltid / Deltid: Deltid
Stillingsprosent: 75
Webcruiter-ID: 4800734169

 

Søk på stillingen her.

 

Kontaktinformasjon

Gunn Oline Karlsaune, Daglig leder NDVF menighet
Telefon:  +47 926 60 295

Adresse:Munkegata 6, 7013 Trondheim, Norge

Om arbeidsgiveren

I Nidaros domkirkes menighet tjenestegjør 4 prester, klokker, diakon, kirketjenere, kirkeverter og kommunikasjonsrådgiver. Virksomheten administreres av daglig leder som er musikernes nærmeste overordnet. Jentekoret administreres av en halv stilling og har repetitør og sangpedagoger knyttet til koret. Til kirkemusikkvirksomheten for øvrig og produksjon av konserter er det knyttet 1,5 stilling musikkprodusent.

Menigheten har 7 kor: Nidarosdomens oratoriekor, Nidaros domkor, Nidarosdomens jentekor, Nidarosdomens guttekor, Schola Santae Sunnivae og Trondheim Vokalensemble (profesjonelt) og Fruens kor.

I tillegg til dirigent for jentekoret er det tre heltids stillinger som domkantor, hvorav én dirigerer Nidarosdomens oratoriekor, Nidaros domkor og Trondheim Vokalensemble. Både Nidarosdomens guttekor og Schola Santae Sunniva har egne dirigenter.

Dirigenten har et selvstendig ansvar for den faglige utførelsen av de arbeidsoppgaver som er tillagt stillingen. Musikkmøtet er et internt koordinerende forum for planlegging og samordning av den kirkemusikalske virksomheten samt informasjonsutveksling mellom daglig leder, domkantorer, dirigenter og musikkprodusenter. I tillegg deltar dirigenten på styremøter i koret, koordineringsmøter og tverrfaglige møter etter behov.

I Nidaros domkirke feires høymesse og kveldsmesse hver søndag og orgelmeditasjoner hver lørdag. Det er jevnlig vielser og dåpsgudstjenester, det er gudstjenester på alle helligdager, samt av og til begravelser. I tillegg til egne konserter, leies kirken ut. Nidaros domkirke har som kirke og samfunnsaktør et nært samarbeid med øvrige samfunnsinstitusjoner, bla Olavsfest, NTNU, TSO, Kirkens Bymisjon, Kammermusikkfestivalen, Trøndelag teater m.fl.

 

Del stillingen

Selskap

Trondheim kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Gunn Oline Karlsaune
  • Tittel: Daglig leder NDVF menighet
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon:+47 926 60 295

Lokasjon

  • Trondheim

Søknadsfrist

Mai 12, 2024

Fastlege søkes til Sentrum legekontor (søknadsfrist 30.04.2024)

banner

 

Fastlege søkes til Sentrum legekontor – Lillehammer. Mulighet for 2 års kommunal stilling for ALIS – Legehelsetjenester, Lillehammer kommune

Vil du bli vår nye fastlege? Vi søker nye kollegaer til hyggelig legekontor sentralt i Lillehammer

Sentrum legekontor ligger midt i Lillehammer, like ved jernbane og busstasjon. Legekontoret er et 3-legesenter. Vi bruker Webmed som journalsystem med nye PC-er på alle kontorer med mulighet for videokonsultasjoner. Laboratoriet er moderne og godt utstyrt med EKG, spirometri, 24-timers BT, celleteller, utstyr til kryo-behandling, el. kaut., små-kirurgi m.m.

Vi har to meget dyktige helsesekretærer på fulltid. Innad på kontoret har vi kollegial fraværsdekning i ferie og ved annet fravær. Det er fire kurative dager i uken og en ukedag avsatt til administrasjon.

Det er to ledige stillinger

Liste med 1100 pasienter med mulighet for å justere listetaket.
Liste med 800 pasienter.
Lillehammer kommune har særskilt gode betingelser for fastleger. Om ønskelig tilbyr kommunen fastlønn for ALIS inntil 2 år.

Som næringsdrivende fastlege får du i tillegg til basistilskudd, et forsterket basistilskudd fra kommunen ut fra listestørrelse. Det kan søkes ytterligere driftstilskudd ved overgang til næringsdrift. Som næringsdrivende har kommunen sykefraværsordning og godtgjørelse for fravær grunnet egen og barns sykdom inntil 10 dager pr. kalenderår.

Lillehammer kommune er godkjent som utdanningsvirksomhet for spesialisering i allmennmedisin, og tilbyr et spesialiseringsløp i tråd med nasjonale krav. ALIS vil få veiledning av veileder på legesenteret. Kommunen dekker kurs. Hele ALIS forløpet, inkludert tjeneste i institusjon (Lillehammer Helsehus), tilbys i kommunen.

Det er pliktig deltakelse i legevakt. Lillehammer er vertskommune for den interkommunale legevakten med et nedslagsfelt på ca 70 000 innbyggere. Dagberedskap dekkes av kommunalt ansatte fastleger, unntatt noe fordeling i skoleferier.

Lillehammer kommune jobber med prosjektet Bo trygt hjemme, med integrerte tjenester. Det er i første fase etablert legevaktsbil og trygghetspatrulje. Vi er i oppstarten av å utvikle samarbeid med sykehuset og prehospitale tjenester, og vil jobbe for sømløse overganger mellom tjenestene. Målet er integrerte helsetjenester for innbyggerne våre.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 30.04.2024
Arbeidsgiver: Lillehammer kommune
Sted: Lillehammer
Stillingstittel: Fastlege Lillehammer
Stillinger: 2
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4792694506

Arbeidsoppgaver

Oppgaver og ansvar i tråd med lover, forskrifter og avtaleverk reguleres i kommunens vilkår i den individuelle fastlegeavtalen.
Deltakelse i Lillehammer interkommunale legevakt. Vaktbelastning med min 1-3 vakter pr måned.
Enkelte dager med daglegevakt ift listestørrelse ved kommunal ansettelse.
Kollegial fraværsdekning innad på legesenteret i ferie og annet fravær.

Kvalifikasjoner

Spesialist i allmennmedisin eller ALIS.
Norsk autorisasjon med godkjenning for arbeid i fastlegepraksis og legevakt
Behersker norsk språk godt, både skriftlig og muntlig
Politiattest må fremlegges før tiltredelse.

Personlige egenskaper

Vi søker en positiv og fleksibel kollega som kan bidra til å skape et godt arbeidsmiljø.
Faglig engasjement og dyktighet vil bli vektlagt.
Søker må ha gode samarbeidsevner, være strukturert og ansvarsbevisst.
Personlig egnethet tillegges betydelig vekt.

Vi tilbyr

ALIS avtale med Lillehammer kommune.
Kommunen legger til rette for videre spesialiseringsløp med veileder og mulighet for tjeneste i kommunal institusjon.
Muligheten til å jobbe i et veldrevet legesenter med godt innarbeidede interne rutiner og godt kollegialt arbeidsmiljø med engasjerte og hyggelige fagpersoner.
Godt utstyrte legekontor i sentrum av Lillehammer
Dyktige helsesekretærer.
Inntil 10 dagers sykefravær med 60 % praksiskompensasjon

 

Søk på stillingene her.

 

Adresse: Sentrum Legekontor Lillehammer DA, Kirkegata 55, 2609 Lillehammer, Norge

 

Kontaktinformasjon

Miriam Tvedt
Tjenesteleder legehelsetjenester
 Telefon:+4791705889
E-post:[email protected]

 

Lillehammer kommune skal i størst mulig grad avspeile mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsnedsettelse, kulturell og etnisk bakgrunn. Ansettelsen skjer for øvrig på de vilkår og med de plikter som følger av lov, tariffavtaler og reglement. Ifølge Offentlighetsloven § 25 kan søkers navn bli offentliggjort, selv om det er bedt om konfidensiell behandling. Søkeren vil i så fall bli forespurt om dette. Attesterte kopier av vitnemål og attester kan legges elektronisk ved søknaden eller tas med ved et eventuelt intervju.

Vil du vite mer om hvordan det er å bo og arbeide i Lillehammer-regionen, og se andre jobbmuligheter, trykk her

Del stillingen

Selskap

Lillehammer kommune

Kontaktinfo

  • Miriam Tvedt
  • Tittel: Tjenesteområdeleder Legehelsetjenesten
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: +47 917 05 889

Lokasjon

  • Lillehammer

Søknadsfrist

April 30, 2024

Miljøterapeut, medlever (søknadsfrist 05.05.2024)

 

Miljøterapeut som ønsker å gjøre en forskjell?

 

ArbeidsgiverStiftelsen Hiimsmoenkollektivet

Stillingstittel Miljøterapeut

Frist 05.05.2024

Ansettelsesform Fast

Kort om stillingen

Du blir en kjærkommen del av et spennende team, som jobber og bor med ungdommer i alderen 14 – 20 år, som er plassert etter lov om barneverntjenester med et omfattende rusmisbruk. Sammen motiverer vi og legger til rette for at ungdommer får de beste mulighetene til positiv forandring, slik at de kan komme på rett spor med livene sine.

Hvordan er stemningen på jobben?

«Ingen dag er den andre lik og arbeidet føles svært givende. Man har store muligheter til å påvirke arbeidstiden sin og hvor mye ansvar man vil ha, noe jeg setter stor pris på!»

«Vi lever sammen i et herlig fellesskap og bruker mye tid sammen, både i løpet av arbeidsdagene og på fritiden. Det kan være alt fra å trene, reise, quiz, gå på kino osv.»

Flere ting som gjør livet ekstra hyggelig hos oss

Et miljø der vi med nysgjerrighet og kreativitet skaper en forandring
Et brett tilbud av turer og aktiviteter
Gode lønnsforhold, forsikrings- og pensjonsordning
God sabbat/permisjonsordning med blant annet mulighet for 3 måneder fri med lønn etter 3 år

Hvem er vår nye helt?

Som person tror vi at du er kreativ og målrettet, liker turer og aktiviteter, samt trives med å samarbeide i et stort fellesskap, men også kan jobbe selvstendig
3-årig høyskole eller universitetsutdanning som sosionom, barnevernspedagog, vernepleier eller annen relevant bachelorgrad
Har du videreutdanning eller erfaring innen rus- og avhengighet og/eller psykisk helsearbeid blir vi ekstra glad
Kan uttrykke seg godt både skriftlig og muntlig
Har førerkort klasse B

For alle stillinger gjelder følgende:

Spørsmål rettes til Hanne Lund-Johansen på tlf. 958 41 567 eller Laila Gjellestad på tilf. 992 65 527.

Som miljøterapeut/medlever hos oss får du din egen hybel/leilighet og du arbeider i henhold til turnus med 3 uker arbeid etterfulgt av 1 uke fri (innenfor forholdstallet kan det gjøres individuelle tilpasninger)

Aktuelle søkere vil bli innkalt til besøk og intervju på Hiimsmoenkollektivet i Suldal.

Kopi av vitnemål, attester og referanser må leveres ved intervju.

Tilfredsstillende politiattest er en forutsetning for ansettelse, denne skal ikke legges ved søknaden, men leveres før tiltredelse.

Søknad med vedlagt CV sendes til [email protected]

Om arbeidsgiveren

Stiftelsen Hiimsmoenkollektivet er på jakt etter engasjerte miljøterapeuter som ønsker en annerledes livsstil og har et hjerte for ungdommer som trenger en forandring. Ønsker du å bli en del i vårt arbeid med å skape denne forandringen bør du lese videre!
Vi trenger deg som miljøterapeut/medlever i bofellesskapene Hiimsmoenkollektivet eller
Gata 6. Det er 3 x 100% ledige stillinger som medlevere

Hiimsmoenkollektivet ligger 5 km fra tettstedet Sand i Ryfylke. Her finnes et stort tun med et hovedhus og flere nærliggende bygninger, blant annet Hiimsmoen skole, kontorer, verksted, festsal, treningsrom, stall og leiligheter. Her er store utearealer med ridebane, klatresopp, skateområde, sandvolleyballbane, plener og terrasse. På Hiimsmoen bor inntil
8 ungdommer.

Gata 6 er adressen til huset som Stiftelsen eier på Sand. Huset er lokalisert midt i Sand sentrum, men har stor terrasse og plen. Her bor inntil 3 ungdommer.

For mer info – se vår hjemmeside

Sted: Him 63, 4230 Sand

 

Søk på stillingen her.

 

Spørsmål om stillingen

Hanne Lund-Johansen, Administrasjon

Mobil  95 84 15 67

Laila GjellestadStillingstittel, Daglig leder for Stiftelsen

Mobil  99 26 55 27

 

Del stillingen

Selskap

Stiftelsen Hiimsmoenkollektivet

Lenke til firma

https://hiimsmoen.no/

Kontaktinfo

  • Hanne Lund-Johansen
  • Tittel: Administrasjon
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 958 41 567
  • Laila Gjellestad
  • Tittel: Daglig leder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 992 65 527

Lokasjon

  • Sand

Søknadsfrist

Mai 5, 2024

Kulturskulerektor og kulturskulelærarar (søknadsfrist 25.04.2024)

Sykkylven 1170x300 px

 

Klikk på aktuell utlysing under:

 

Sykkylven kommune
Kulturskulerektor – Musikkleiar 100% fast stilling
Kultur, Sykkylven kommune
Fast
Webcruiter-ID: 4794425524
Sykkylven
Publisert: 04.04.2024
Søknadsfrist: 25.04.2024

Sykkylven kommune
Kulturskulelærar saksofon/klarinett – 25% fast stilling
Kultur, Sykkylven kommune
Fast
Webcruiter-ID: 4794529123
Sykkylven
Publisert: 04.04.2024
Søknadsfrist: 25.04.2024

Sykkylven kommune
Kulturskulelærar i dans – 15% fast stilling
Kultur, Sykkylven kommune
Fast
Webcruiter-ID: 4797703852
Sykkylven
Publisert: 11.04.2024
Søknadsfrist: 25.04.2024

 

Om arbeidsgivaren

Sykkylven ligg sentralt i hjartet av Sunnmørsalpane og har ca. 7 630 innbyggjarar. Sykkylven har eit godt utbygd barnehage- og utdanningstilbod med vidaregåande skule, eit breitt og aktivt idretts- og kulturliv og eit framgangsrikt næringsliv. Kommunen og kommuneorganisasjonen set fokus på å vere opne, innovative og venlege i all framferd og planlegging, med ei solid forankring i kommunen si rike historie og gode tradisjonar. Skaparglede er kommunen sin visjon.

Sykkylven er i Randersboka skildra som kanskje den finaste av alle sunnmørske kommuner. Vi har eit fantastiske turterreng for allsidig friluftsliv alle årstider, og vi har eit rikt og variert kulturliv.

Sjå meir frå Sykkylven her:

 

Del stillingen

Selskap

Sykkylven kommune

Kontaktinfo

  • Åge Frøystad
  • Tittel: Kulturskulerektor
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon :404 71 441
  • Halstein Kurseth
  • Tittel: Kultursjef
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 416 05 528

Lokasjon

  • Sykkylven

Søknadsfrist

April 25, 2024

Tromsø kirkelige fellesråd – Organist 80% (søknadsfrist 02.05.2024)

 

SPILLER DU ORGEL?

Tromsø kirkelig fellesråd har ledig midlertidig stilling for inntil 80 % som organist eller kantor frem til utgangen av august med mulighet for forlengelse. Tiltredelse ønskes snarlig.

Arbeidssted vil være alle kirker i Tromsø/prostiet. I Tromsø er det ni ulike kirker/forsamlingshus hvor den som tilsettes skal utføre tjeneste ved gudstjenester, begravelser og vielser.

Vi søker etter en person som:

  • har eller er under utdannelse som kvalifiserer til organist/kantor, studenter oppfordres også til å søke
  • erfaring innen kirkemusikk

Lønn og tillegg etter gjeldende tariff, KA hovedtariffavtale.

Nærmere opplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til personalsjef Heidi Bolstad, tlf 41142087.

Kort søknad med CV sendes på mail til [email protected]

Søknadsfrist: 2. mai 2024

411 42 087

[email protected]

 

Del stillingen

Selskap

Tromsø kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Heidi Bolstad
  • Tittel: Personalsjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 411 42 087

Lokasjon

  • Tromsø

Søknadsfrist

Mai 2, 2024

Nesbyen sokn – Sekretær / trosopplærer i 80 % stilling, Nesbyen (Søknadsfrist 07.05.2024)

 

Hva vi ser etter

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Bachelor, f.eks. i økonomi, administrasjon, pedagogikk eller teologi.
  • Arbeidserfaring fra kirkekontor eller annen administrasjon.
  • Formidling muntlig, skriftlig og digitalt.
  • Lojalitet til kirkens grunnverdier og plass i samfunnet.
  • Politiattest framlegges ved ansettelse.
  • Førerkort, disponere egen bil.

Personlige egenskaper:

  • Arbeide selvstendig og fleksibelt.
  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner.
  • Godt lag med barn og unge.

Arbeidsoppgaver

Sekretær: Administrasjon av gudstjenester, dåp, vigsler, gravferder og kirkegård; databehandling i Vitec Agrandos datasystemer og kirkebok; assistere sokneprest og kirkeverge.

Trosopplærer (menighetspedagog): Administrere og gjennomføre menighetens aktiviteter i trosopplæring for barn og unge (0-18 år). Trosopplærer har en viktig rolle i å utvikle menighetens arbeid for barn og unge sammen med øvrig stab, menighetsråd og frivillige.

Vi tilbyr

  • Lønn etter Hovedtariffavtalen for Den norske kirke.
  • Pensjonsordning i KLP.
  • Fleksitid.

945 05 075

 

Nesbyen sokn (menighet) tilhører Hallingdal prosti i Tunsberg bispedømme. Nesbyen sokn har kirke og fjellkirke, en kirkegård og et kapell. Nesbyen kirkekontor, som ligger i Embetsgarden, har fem medarbeidere. Nesbyen kommune (3300 innbyggere) har skogs- og fjelltrakter med mulighet for fritidsaktiviteter sommer og vinter. Nesbyen ligger ved Rv 7 og Bergensbanen med 9 mil til Hønefoss og 15 mil til Oslo.

 

 

Del stillingen

Selskap

Nes sokn i Hallingdal

Lenke til firma

https://neskirke.no/

Kontaktinfo

  • Didrik Hjort
  • Tittel: Kirkeverge
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 954 05 075

Lokasjon

  • Nesbyen

Søknadsfrist

Mai 7, 2024

Administrasjonssekretær ved Høyanger kyrkjekontor (søknadsfrist 10.05.2024)

 

 

Administrasjonssekretær

Høyanger kyrkjekontor har ledig ei fast inntil 60% stilling som administrasjonssekretær frå 1.8.2024. Kontoret er i Høyanger samfunnshus i nye og gode lokale. Her jobbar administrasjonssekretæren saman med kyrkjeverja, for at alle som treng våre tenester får hjelp og sørvis. Ein jobb for deg som likar å samarbeide, å ha publikumskontakt og let deg inspirere av engasjerte medarbeidarar. Dine kollegaer i arbeidet vil være kyrkjeverje, prest, diakon, kantor, kyrkjelydsarbeidar og kyrkjetenarar, samt medlemer i råd og utval.

Arbeidsoppgåver :

Administrasjonssekretæren utfører kontor- og administrasjonsoppgåver som td. informasjonsarbeid og publikumskontakt, ansvar for drift og oppdatering av HKF si nettside og sosiale media, posthandsaming og arkiv. Ho/han vil få ansvar innafor rekneskap og offentleg administrasjon av gravplassane. Administrasjonssekretæren får og ansvar for å avløyse kyrkjeverja i ferier, og elles ved behov. Administrasjonssekretæren må kunne arbeide sjølvstendig.

Kvalifikasjonskrav:

Vi leitar etter ein ryddig, positiv og nøyaktig medarbeidar, med utdanning som sekretær eller annan administrativ kompetanse, og med erfaring frå administrativt arbeid. Svært god datakompetanse er nødvendig og erfaring med rekneskap er ynskjeleg. I tillegg til formelle kvalifikasjonar vert det lagt vekt på gode kommunikasjons- og samarbeidsevner . Den som vert tilsett må beherske norsk skriftleg og munnleg, og vere lojal mot Den norske kyrkja.

Vi tilbyr:

· Eit godt arbeidsmiljø i fine lokale, moderne kontorutstyr og ein digitalisert kvardag

· Opplæring i naudsynte datasystem.

· Fellesrådet har forsikrings- og pensjonsordning i KLP

Løn: Stillinga vert løna etter kyrkjeleg tariffavtale med stillingskode 5151 Sekretær.

Anna: Administrasjonssekretæren må vere fleksibel slik at kontoret kan ha ei egna opningstid — i utgangspunktet er det å jobbe 3 dagar i veka.Det er utarbeidd instruks for stillinga.Prøvetida er 6 månader.

For meir informasjon:

Kontakt kyrkjeverje Stig Jonny Fitje 91763803 eller administrasjonssekretær Ali Kharrat 40458649

 

Søknad med referansar og attestar og vitnemål sendast til [email protected]

 
Søknadsfrist: 10.05.2024

 

Kontaktperson for stillingen

 

Del stillingen

Selskap

Høyanger kyrjelege fellesråd

Kontaktinfo

Ingen kontakt lagt til

Lokasjon

  • Høyanger

Søknadsfrist

Mai 10, 2024

Avdelingsleder (fast) – Hamar katedralskole (søknadsfrist 07.05.2024)

Innlandet fylkeskommune Hamar katedralskole

Hamar katedralskole – Avdelingsleder (fast)

 

 

 

Beskrivelse

Hamar katedralskole har ledig en 100% fast stilling som avdelingsleder.

 

Vi søker deg som

  • har godt elevsyn
  • har gode samarbeidsevner og bidrar inn i profesjonsfellesskapet
  • er en tydelig leder som motiverer, veileder og støtter
  • er fleksibel og kan lede innenfor flere fagområder
  • tenker helhetlig og ser sammenhenger
  • har stor arbeidskapasitet og trives med mange ulike oppgaver

 

Vi tilbyr

  • allsidig arbeidsplass
  • arbeidsmiljø med støttende og utviklingsorienterte kolleger
  • viktig lederstilling
  • moderne og spennende skole
  • lønn etter avtale
  • fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger

 

Om stillingene

  • 100 % fast stilling som avdelingsleder fra 01.08.2024.

 

Arbeidsoppgaver

  • godt og trygt læringsmiljø
  • personalansvar og økonomiansvar
  • pedagogisk utviklingsarbeid
  • administrative fellesoppgaver
  • undervisning

 

Kvalifikasjoner

  • universitets- eller høyskoleutdanning
  • undervisningskompetanse
  • lederutdanning og/eller ledererfaring
  • gode kommunikasjonsevner, både muntlig og skriftlig
  • kjennskap til lov- og avtaleverk
  • god systemforståelse

 

Søknad

Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen.

Det kreves politiattest – ikke eldre enn tre måneder – for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.

Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.

Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.

Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.

Vi ser fram til å motta søknaden din.

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Innlandet
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Stillingsnivå: Avdelingsleder
Stillingstype: Fast stilling
Arbeidsområde: Videregående skole
Søknadsfrist: 07.05.2024
Tiltredelse: 01.08.2024
Arbeidssted: Hamar

 

Kontaktpersoner:

Assisterende rektor Hilde Turmo
mob: +47 91 10 16 26

Rektor Ingvild Rønn Sætre
mob: +47 95 05 53 05

 

Hjemmeside:

www.hamar-katedral.vgs.no/

 

Adresse:

Ringgata 235 2315 Hamar

 

Innlandet fylkeskommune Hamar katedralskole

Hamar katedralskole er den største videregående skolen i Innlandet fylkeskommune med ca. 1300 elever og i overkant av 200 ansatte. Vi holder til i moderne lokaler med flotte fasiliteter et par kilometer nord for idylliske Hamar sentrum.

Vi har et bredt skoletilbud innenfor studieforberedende og yrkesfag, og har opplæringstilbud innen kunst, design og arkitektur, medier og kommunikasjon, studiespesialisering, håndverk, design og produktutvikling med søm og tekstil, elektro og datateknologi, frisør, blomster, interiør og eksponeringsdesign, informasjonsteknologi og medieproduksjon, salg, service og reiseliv, teknologi- og industrifag. I tillegg har vi grunnskole for minoritetsspråklige elever.

Skolen eies og drives av Innlandet fylkeskommune.

Tilgjengelighetserklæring for EasyCruit: https://uustatus.no/nb/erklaringer/publisert/f9747c75-22c2-4118-972a-c13193edfc8a 

Del stillingen

Selskap

Innlandet fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Hilde Turmo
  • Tittel: Assisterende rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 91 10 16 26
  • Ingvild Rønn Sætre
  • Tittel: Rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 95 05 53 05

Lokasjon

  • Hamar

Søknadsfrist

Mai 7, 2024

5 stillingar à 100% som sjukepleiarv – Eide helsetun (søknadsrist 30.04.2024)

Ullensvang kommune Eide helsetun

 

5 stillingar à 100% som sjukepleiar Eide helsetun

 

 

 

Ledig fast stilling som sjukepleiar – stillingsstorleik 100 %, fordelt på 5 stilling.

 

Bli ein viktig del av vårt nyåpna sjukeheim og omsorgssenter ved Eide Helsetun.
Ullensvang kommune søker ein engasjert sjukepleiar for å bidra til kvalitet, omsorg og utvikling i våre avdelingar, med spesiell vekt på demensomsorg. Stillinga er fast stilling i Ullensvang kommune, med vikariat ved Eide Omsorgssenter.

Som sjukepleiar får du engasjera deg, delta i utviklinga av nye avdelingar, og anledning for personleg vekst.
Dette er sjansen til å utvikla din sjukepleiarkarriere i et unikt miljø. Ta del i våre utfordringar og bidra til å skapa livskvalitet for våres bebuarar.

  • Eide Omsorgssenter er samlokalisert med vår nybygde sjukeheim. Omsorgssenteret har 32 plasser fordelt på to etasjer. Der ein har tilsaman 4 avdelingar med 8 plassar. Vi skal drifta i fellesskap med sjukeheimen.
  • Som sjukepleiar jobbar du turnus, med tett samarbeid med avdelingsleiar, fagsjukepeliar og øvrige tilsette.
  • Vi er organisert med ein verksemdsleiar, to avdelingsleiarar, to fagsjukepleiar, tilsynslege og ein gjeng med erfarne helsepersonell. Bemanninga består av sjukepleiarar – med og utan vidareutdanning, vernepleiar, helsefagarbeidarar – med og uten vidareutdanning, og assistentar.
  • Me legg stor vekt på fagutvikling for å utvikle tenestene våre.
  • Deling av kunnskap og kontinuerleg forbetring av tenestene gjennom stadig å auke kompetansen, er vårt varemerke.

 

Arbeidsoppgåver:

  • Klinisk sykepleiararbeid som skal utøves i tråd med gjeldende lov og forskrift
  • Sjukepleiar ansvar for Eide helsetun
  • Bidra til tverrfaglig samarbeid
  • Samarbeide tett med anna helsepersonell og delegere oppgåver ut frå kompetanse.
  • Turnus.

 

Kvalifikasjonar for stillinga:

  • Norsk autorisasjon som sjukepleiar
  • Personlege eigenskaper vil bli vektlagt
  • Det er fordel om ein har relevant vidareutdanning innan geriatri eller demens. Erfaring med arbeid med demens er ønskelig.
  • Beherske dataverktøy og gode kunnskaper om journalsystem
  • Må beherske norsk skriftlig og muntlig minimum B2 muntlig og B2 skriftlig

 

Personlege eigenskapar:

  • Må like å jobbe med eldre mennesker og ha interesse for fagfeltet
  • Ha gode samarbeidsevner og bidra til eit godt arbeidsmiljø, gjennom positive holdningar.
  • Ansvarsbevisst
  • Ha evne og vilje til fleksibilitet
  • Sjå mogelegheiter og løysingar, nytenkande og kreativ.

 

Me tilbyr:

  • Varierte arbeidsoppgåver
  • Spennande arbeid
  • Lønn etter hovudtariffavtalen
  • Sjukepleiarar som går i turnus, får eit tillegg på gjeldande årslønn kr 25 000 for dei som arbeider dag-, kveld og natt. Ein har og gode vilkår for både nyutdanna sjukepleiar, og godtgjørelse ved bindingstid.
  • Gode moglegheiter for kompetanseheving med støtte frå kommunen
  • Ullensvang kommune har inkluderande arbeidsliv (IA), fleksibel arbeidstid og gode permisjons- og pensjonsvilkår.

 

Krav:

  • Politiattest

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Vestland
Jobbtype: Fast
Heiltid/Deltid: Heiltid
Arbeidstid: Skift/turnus
Søknadsfrist: 30.04.2024
Arbeidsstad: Odda

 

Kontaktpersonar:

Roald Nissestad
mob: +47 951 18 511

 

Heimeside:

ullensvang.kommune.no

 

Adresse:

Opheimsgata 31 5750 Odda

 

Ullensvang kommune Eide helsetun

– ein ny, livskraftig og attraktiv kommune i Hardanger.

Ullensvang kommune er ein attraktiv stad å bu, arbeida og starta næringsverksemd! Vi kan tilby spennande og meiningsfulle arbeidsoppgåver i ein kommune som er i utvikling. Her finn du fjord, fjell, fonn, frukt, landbruk, havbruk og verdsleiande industri i ein og same kommune. Kommunen har omlag 11 100 innbyggjarar, der Odda er administrasjonssenter i kommunen omkransa av sterke bygder.

Oppdraget vårt er å levera gode tenestar, vera ein god samfunnsutviklar og arbeide for vidare vekst og utvikling i kommunen. Gjennom motiverte og dyktige medarbeidarar løyser vi dette viktige samfunnsoppdraget, og ynskjer å ha fleire med på laget.
Tar du utfordringa ?

Lenkjetekst
Tilgjengelegheitserklæring for nettsidsa

Lenkje
https://uustatus.no/nn/erklaringer/publisert/bac52677-0999-4760-90dd-d3d03abdaf49 

Del stillingen

Selskap

Ullensvang kommune

Kontaktinfo

  • Roald Nissestad
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 951 18 511

Lokasjon

  • Odda

Søknadsfrist

April 30, 2024

Undervisningsstillingar 2024/ 2025 (søknadsfrist 30.04.2024)

Vestnes kommune Helland ungdomsskule

Undervisning

 

 

 

Informasjon
Det er ledig inntil 300% undervisningsstillingar med tiltreding 01.08.2024. Utover våren kan det bli ytterlegare behov grunna permisjonar, utdanning osb.

Helland ungdomsskule ligg midlertidig plassert i vakre Tresfjord omlag 15 km frå Vestnes sentrum. Dette skuleåret er det omlag 170 elevar fordelt på 7 undervisningsgrupper. Vi har eit godt kvalifisert personale på om lag 30 personar som jobbar i tre team rundt årsstega. Den som blir tilsett kan pårekne å vere kontaktlærar. Ei av stillingane er opp mot elevar frå Kollen ungdomsbase.

 

Arbeidsoppgåver

– undervisning og rettleiing av elevar
– vurderingsarbeid vert lagt vekt på gjennom ulike former for elevvurdering
– motivere elevane til innsats for eiga læring
– tverrfagleg samarbeid med andre faginstansar
– samarbeid med elevar, føresette og kollegaer
– rettleie elevar fagleg og sosialt

 

Kvalifikasjonar

– Fag som er av interesse er norsk, engelsk og naturfag. Andre fagområde er også aktuelle
– beherske norsk munnleg og skriftleg. Det er ønskeleg med norsk på nivå B2.
– ha god kommunikasjonsevne
– digital kompetanse
– bidra til teamutvikling
– engasjert og fagleg dyktig
– det blir stilt krav om politiattest
– det vert særskilt stilt krav til allmennlærarutdanning, men tilsvarande pedagogisk utdanning vil også bli vurdert
– personlege eigenskapar vil og bli vektlagt som til dømes å kunne bygge gode relasjonar med elevane.

 

Personlege eigenskapar

– kan jobbe sjølvstendig og strukturert
– er opptatt av barn og unge si læring og utvikling
– kan rettleie elevane til godt læringsutbytte
– har fokus på klasseleiing
– opptrer som ein trygg og tydeleg vaksen
– er løysingsfokusert og utviklingsorientert
– er fleksibel, omgjengeleg og har god samarbeidsevne

 

Vi tilbyr

– eit godt arbeidsmiljø og dyktige kollegaer
– ein arbeidsplass med fokus på samhandling rundt våre elevar
– løn i høve gjeldande avtaleverk
– ein kommune som er IA-bedrift og har fokus på nærværsarbeid
– gode pensjons- og forsikringsordningar i tråd med tariffavtale

 

Tilsettingsvilkår

Løns- og tilsetjingsvilkår i samsvar med gjeldande avtaleverk. Det vert trekt 2 % av lønna i pensjonsinnskot. Kommunen har prøvetidsevaluering. Prøvetida er 6 månader i faste stillingar.
Ved tilsetting som krev politiattest skal denne ikkje vere eldre enn 3 månader.
Aktuelle søkjarar vert innkalla til intervju. Intervjuet kan gjerast på Teams om det er naudsynt.

 

Referansar

Oppgi referansar

 

Søknad

Vestnes kommune nyttar elektronisk søknadsprosess. Attestar og vitnemål må takast med til intervju.

 

 

Søk her

 

 

Referansenummer: 24/9198
Fylke: Møre og Romsdal
Jobbtype: Fast
Heiltid/Deltid: Heiltid
Arbeidstid: Dag
Stillingstype: Heiltid/Deltid
Søknadsfrist: 30.04.2024
Tiltreding: n01.08.2024
Arbeidsstad: TRESFJORD

 

Kontaktpersonar:

Gunvald Fauske

mob: +47 95133377

 

Heimeside:

www.vestnes.kommune.no

 

Adresse:

Skulebakken 1 6391 Tresfjord

 

Vestnes kommune Helland ungdomsskule

Helland ungdomsskule har 160 elevar frå 8.-10. steg. Skulen er midlertidig lokalisert i Tresfjord

Del stillingen

Selskap

Vestnes kommune

Kontaktinfo

  • Gunvald Fauske
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 95133377

Lokasjon

  • Tresfjord

Søknadsfrist

April 30, 2024