Kantor / Kirkemusiker 80% fast (søknadsfrist 15.05.2024)

 

Kantor / Kirkemusiker

 

 

 

Vi har ledig stilling som kantor / kirkemusiker i en hyggelig og engasjert menighet, hvor du kan få stor innflytelse over egen arbeidssituasjon.

Hvaler kirkelige fellesråd har fra 1. september 2024 80 % stilling ledig som Kantor / Kirkemusiker

Til stillingen ligger å videreføre og videreutvikle det musikalske tilbudet som kirken har et naturlig ansvar for. Gudstjenester og kirkelige handlinger, diakoni, barne- og ungdomsarbeid samt kor- og konsertvirksomhet inngår i oppgavene.

 

Instrumenter – nytt orgel fra 2020!

  • Hvaler kirke har et 22-stemmers orgel fra 2020, bygget av Richard Rensch Orgelbau i Tyskland. I tillegg har kirken et Yamaha-flygel fra 2009 i meget god stand.
  • Spjærøy kirke har et Jørgensen-orgel fra 1965 med et begrenset antall stemmer. I tillegg har kirken et eldre flygel. Det er startet en innsamling til nytt flygel.
  • Kirkens Hus har et eldre flygel i god stand.
 

Arbeidsoppgaver

  • Overordnet ansvar for det kirkemusikalske livet i menighetene.
  • Spille til gudstjenester og andre kirkelige handlinger.
  • Videreføre og videreutvikle det gode kirkemusikalske arbeidet som finnes på Hvaler i dag. Menigheten har en ny kirkemusikalskplan fra 2022.
  • Ha ansvar for konserter, som særlig er aktuelt i sommerhalvåret.
  • Lede barnekor og babysang sammen med andre medarbeidere.
  • Samarbeide med kulturskolen om kor i SFO.
  • Delta på stabsmøter og i aktuelle utvalg, som kulturutvalg og gudstjenesteutvalg.
  • Videreføre samarbeidet med øvrige sang- og musikkaktører i lokalsamfunnet.
  • Ha ansvar for kirkens instrumenter og budsjettansvar på musikkfeltet.
 

Kvalifikasjoner

  • Det er ønskelig med 4-årig kirkemusikkutdanning.
  • Det forutsettes at man kan beherske orgel og piano til ulike formål og behov i menighetsarbeid og i samspill med solister.
  • Erfaring med korvirksomhet for ulike aldersgrupper vektlegges.
  • Man må kunne disponere egen bil i arbeidet.
  • Det forutsettes at søkeren behersker norsk muntlig og skriftlig meget godt.
  • Det forutsettes god kjennskap til Den norske kirke og liturgi.
 

Personlige egenskaper

  • Vi søker en selvstendig, engasjert og kreativ musiker, som ønsker å bidra til menighetens mangfoldige musikkliv.
  • Stillingen krever allsidighet og erfaring med ulike stilarter og musikalske uttrykk.
  • Personlig egnethet og evne til samarbeid og fleksibilitet vil bli vektlagt.
  • Gode samarbeidsevner knyttet til solister i gudstjenester, gravferder og vielser.

 

Vi tilbyr:

  • Et godt og humørfylt arbeidsfellesskap med øvrig stab og engasjerte frivillige i Folkekirken på Hvaler.
  • Spennende og varierte arbeidsoppgaver og gode muligheter for nye initiativ.
  • Flotte kirkerom med ulik akustikk for en sangglad menighet.
  • Fleksibel arbeidstid – dag, kveld og helg. Gode muligheter for noe hjemmekontor.
  • Lønn etter gjeldende tariffavtale og pensjonsordning i KLP.

 

Annet

Kantor / kirkemusiker må være lojal mot kirkens grunnverdier og visjon. Vi forutsetter engasjement for kirkelig virksomhet. Det vurderes samarbeid med kulturskolen om undervisning av pianoelever. Stillingen vi da kunne bli utvidet hvis ønskelig.

Søknadsfrist: Onsdag 15. mai 2024

Arbeidssted: Kirkene og Kirkens Hus, Storveien 12, 1680 Skjærhalden

Spørsmål om stillingen kan rettes til:

Kirkeverge Jan Heier, tlf 47479730, [email protected]

 

Kontaktinformasjon
 
Jan Heier, Kirkeverge, 47479730, [email protected]
 
 
Arbeidssted
 
Storveien 12
1680 Skjærhalden
 
 
Nøkkelinformasjon:
 
Arbeidsgiver: Hvaler Kirkelig fellesråd
Referansenr.: 4808226703
Stillingsprosent: 80%, Fast
Søknadsfrist: 15.05.2024
 
Kontaktperson for stillingen
 
Jan Heier
Kirkeverge
47479730
Om bedriften

Hvaler kommune ligger helt sør i Østfold, langt ute i Oslofjorden. Her er nærhet til natur og sjøliv, og med bussforbindelse til Fredrikstad og Oslo med mange daglige avganger på hverdager. Det er ca. 4.700 innbyggere i kommunen. Om sommeren øker folketallet til antatt 40.000 pga. de mange hytte- og feriegjestene, og mange av disse er en synlig del av kirkelivet. Skjærhalden på Kirkøy er kommunesenteret. Hvaler har to gamle steinkirker: Hvaler kirke (en av Norges eldste) og Spjærøy kirke fra 1891. Staben består av sogneprest, kirkeverge, kirkemusiker, trosopplærer, og 2 kirketjenere/kirkegårdsarbeidere.

Del stillingen

Selskap

Hvaler kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Skjærhalden

Søknadsfrist

Mai 15, 2024

Romerike Steinerskole – Kontaktlærere barnetrinnet og støttepedagog (Søknadsfrist snarest)

 

Romerike Steinerskole søker engasjerte ansatte

 

 

Arbeidsgiver: Daglig leder Nina Hellum Adriansen
Stillingstittel: Kontaktlærere barnetrinnet og støttepedagog
Frist: Snarest
Ansettelsesform: Vikariat

 

Kontaktlærer på barnetrinnet (Vikariat med mulighet for forlengelse) -To 100% stillinger

 

Arbeidsoppgaver:

  • Være kontaktlærer for en klasse på barnetrinnet
  • Ansvarlig for å følge opp elevenes faglige, sosiale og personlige utvikling
  • Planlegge og gjennomføre undervisning i tråd med skolens læreplan og pedagogiske prinsipper
  • Samarbeide tett med foreldre/foresatte og kollegaer
  • Bidra til et godt og inkluderende læringsmiljø

 

Kvalifikasjoner:

  • Utdannelse som grunnskolelærer på barnetrinnet
  • God kjennskap til steinerpedagogikk eller villighet til å sette seg inn i denne pedagogiske tilnærmingen
  • Evne til å skape gode relasjoner til elever, foresatte og kollegaer
  • Strukturert og ansvarsbevisst

 

Personlige egenskaper:

  • Engasjert og motivert for arbeidet med barn og unge
  • Fleksibel og løsningsorientert
  • God kommunikasjonsevne og samarbeidsevner

Dersom du ønsker å være en del av et engasjert lærerteam ved Romerike Steinerskole og tror at du fyller kvalifikasjonene for denne stillingen, oppfordrer vi deg til å søke. Vikariatet har mulighet for forlengelse basert på behov og egnethet.

Vi ser frem til å motta din søknad.

Støttepedagog -80% stilling

 

Ansvarsområder:

  • Gi støtte til elever med ulike behov for tilrettelegging i undervisningen.
  • Utvikle individuelle tilpasninger og alternative arbeidsmetoder for å møte den enkelte elevs behov.
  • Samarbeide tett med lærere og annet støttepersonell for å sikre helhetlig og koordinert oppfølging.
  • Dokumentere og evaluere tiltak i tråd med skolens retningslinjer.
  • Bidra til et inkluderende og trygt læringsmiljø for alle elever.

 

Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdanning innen pedagogikk, spesialpedagogikk eller tilsvarende.
  • Erfaring med tilrettelegging og oppfølging av elever med ulike behov.
  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner.
  • Evne til å arbeide selvstendig og strukturert.
  • Kjennskap til lovverk og retningslinjer knyttet til spesialundervisning.

Dersom du har interesse for å støtte elever i deres læringsprosesser og bidra til et inkluderende skolemiljø, kan denne stillingen som støttepedagog være noe for deg. vi ser frem til motta din søknad

 

Om arbeidsgiveren

Romerike Steinerskole åpnet i 2019 og er en av landets yngste Steinerskoler. Skolen ligger i Lillestrøm kommune rett utenfor Oslo, i vakre omgivelser på Hellerud gård. Skolen er tilknyttet gård, og integrerer dyrehold og hagebruk i skolehverdagen. Skolen har ca. 60 elever fra første til tiende klasse.

Sektor: Privat
Antall stillinger: 3
Sted: Bråteveien 200C, 2013 Skjetten
Bransje: Barn, skole og undervisning
Stillingsfunksjon: Undervisning og pedagogikk
Arbeidsspråk: Norsk

 

Spørsmål om stillingen

Emilie Hellum Adriansen
Assisterende leder
41 33 99 00

 

 

Søk her

 

 

Hjemmeside

 

 

Bråteveien 200C, 2013 Skjetten

Del stillingen

Selskap

Romerike Steinerskole

Kontaktinfo

  • Emilie Hellum Adriansen
  • Tittel: Assisterende leder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 41 33 99 00

Lokasjon

  • Skjetten

Søknadsfrist

Juni 2, 2024

Kyrkjeverje / dagleg leiar (Søknadsfrist 24.05.2024)

 

Kyrkjeverje/ dagleg leiar 2. gongs utlysing

 

 

 

 

 

I fellesrådsområdet (Suldal kommune) er det 4 sokn, 4 kyrkjer og to kapell. Kyrkjekontoret ligg i kommunesenteret, Sand, og i staben er det to sokneprestar, diakon, kyrkjelydspedagog, organist og kyrkjeverje.

Suldal kommune ligg nordaust i Rogaland, og det bur i underkant av 4000 personar i kommunen. Vakker og variert natur som strekkjer seg frå fjord til høgfjell gir gode forhold for friluftsliv heile året. Det er godt barnehage-, skule- og kulturtilbod i kommunen.

 

Arbeidsoppgåver

Kyrkjeverja er dagleg leiar for fellesrådet si verksemd. Dagleg leiar har ansvar for saksførebuing og iverksetjing av tiltak vedtatt av kyrkjeleg fellesråd. Hovudoppgåvene vil vera innafor følgjande felt:

  • Personalansvar for dei tilsette i kyrkjeleg fellesråd
  • Budsjett og økonomistyring
  • Drift, vedlikehald og nyanlegg knytt til kyrkjer/kapell
  • Forvaltning av gravplassar
  • Samarbeid med sokneråda og med kommunen
  • Informasjonsarbeid
 
Kvalifikasjonar

  • Relevant universitets-/høgskuleutdanning
  • God skriftleg og munnleg framstillingsevne
  • Kjennskap til organisering og arbeid i Den norske kyrkja
 
Personlige eigenskapar

  • Evne til å arbeida sjølvstendig, samarbeida og motivera
  • Personleg eignaheit vil verta vektlagt.
  • Løysingsorientert

Søkjar må vera medlem i Den norske kyrkja. Den tilsette må disponera eigen bil. Administrasjonsspråk er nynorsk.

 

Vi tilbyr

  • Ei mangfaldig, meiningsfull og sjølvstendig stilling i eit raust arbeidsmiljø
  • Lønn etter avtale
  • Pensjonsordning i Klp
 
Kontaktinformasjon
 
Anne Marit Øvstebø, Kyrkjeverje, 99 29 46 85
Udmund Nybø, Fellesrådsleiar, 41 63 57 65
 
 
Arbeidssted
 
Sandsvegen 134
4230 SAND
 
 
Nøkkelinformasjon:
 
Arbeidsgiver: Suldal kyrkjelege fellesråd
Referansenr.: 4808220386
Stillingsprosent: 100%, Fast
Søknadsfrist: 24.05.2024
 
Kontaktpersoner for stillingen
 
Udmund Nybø
Fellesrådsleiar
41 63 57 65
 
Anne Marit Øvstebø
Kyrkjeverje
99 29 46 85
 
 
Om bedriften
 

Del stillingen

Selskap

Suldal kyrkjelege fellesråd

Kontaktinfo

  • Udmund Nybø
  • Tittel: Fellesrådsleiar
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 41 63 57 65
  • Anne Marit Øvstebø
  • Tittel: Kyrkjeverje
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 99 29 46 85

Lokasjon

  • Sand

Søknadsfrist

Mai 24, 2024

Sykepleier / spesialsykepleier natt ved hjemmetjenesten (søknadsfrist 14.05.2024)

NES-Webcruiter-1170x300

Hjemmetjenesten avd. 1, Nes kommune

Sykepleier/spesialsykepleier natt

Hjemmetjenesten har ledig 61% fast stilling som sykepleier/spesialsykepleier på natt med arbeid hver 3. helg.

Har du erfaring i yrket, og ønsker en spennende og givende arbeidsplass med gode kollegaer og varierte oppgaver?’ Da er hjemmetjenesten i Nes kommune plassen for deg! La oss få ønske deg velkommen til det fineste yrket som er, og bli med på å gi innbyggerne i Nes en verdig og trygg hverdag i eget hjem. Vi ser etter deg som er engasjert, faglig interessert og som vil utføre jobben med arbeidsglede og humør.

Vi søker deg som er opptatt av god omsorg og kvalitet i tjenestene. Du må like å jobbe selvstendig, samtidig som du bidrar til at hjelp og tjenester til brukerne er koordinert og helhetlig.. Du blir del av et natt-team hvor samarbeid, trygge læringsprosesser og gode relasjoner er i fokus. Arbeidshverdagen er variert og spennende, og som sykepleier får man brukt sin kompetanse bredt.

I takt med utviklingen i samfunnet, øker kompleksiteten i pasientomsorgen i kommunen og det gir en unik mulighet til å bruke hele sykepleiefaget og utvikle breddekompetanse. Vi er opptatt av å jobbe forebyggende og tilpasse tjenestene etter behov. Arbeidshverdagen inkluderer alt ifra oppfølging etter akutt sykdom med mål om rehabilitering og egenmestring, ivaretakelse av basale behov som gir en verdig og god tilværelse, til palliiasjon og hjemmedød. Vi fanger opp akuttsituasjoner og endringer i tilstander, og iverksetter tiltak. Du får brukt observasjons- og vurderingskompetansen din hver dag, og det er dine tiltak som gjør at våre brukere har det trygt og godt i sine egne omgivelser. Vi har et godt arbeidsmiljø hvor latteren sitter løst og vi hjelper hverandre.

Du jobber sammen med en annen sykepleier på natt der dere har det sykepleiefaglige ansvaret for to avdelinger i tillegg til et bemannet bofellesskap. Avdelingene har ulike geografiske områder det leverer helsetjenester til.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 14.05.2024
Arbeidsgiver: Nes kommune
Stillingstittel: Sykepleier natt
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Deltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 61

Arbeidsoppgaver

Utføre sykepleiefaglige oppgaver
Ansvar for observasjon, tiltak og oppfølging av pasienter
Ansvar for at pasienter får nødvendig medisinsk behandling og medikamenthåndtering etter gjeldende retningslinjer og prosedyrer
Veilede innenfor eget arbeids- og ansvarsområde til medarbeidere, brukere, pårørende og elever/lærlinger/studenter
Bidra til at tjenesten er koordinert og helhetlig
Sikre dokumentasjon etter gjeldende lovverk i journalsystemet Cosdoc

Kvalifikasjoner

Norsk autorisasjon som sykepleier/relevant spesialutdanning
Beherske norsk skriftlig og muntlig godt
Førerkort klasse B
Beherske dataverktøy
Personlig egnethet for stillingen vektlegges
Den som tilsettes må før tiltredelse levere politiattest, som ikke er eldre enn 3 måneder.

Personlige egenskaper

Du er en engasjert sykepleier som kan være med å utvikle den faglige sykepleietjenesten vår
Du er opptatt av kvalitet og bidrar aktivt i forbedringsarbeid
Du er ryddig, strukturert og systematisk
Du har gode samarbeidsevner og er engasjert i jobben din
Du er trygg i rollen som sykepleier og kan lede og delegere arbeidsoppgaver
Du er kreativ og ser løsninger i forhold til arbeidsoppgaver
Du skaper arbeidsglede og bidrar til gode endringsprosesser

Vi tilbyr

En avdeling med godt arbeidsmiljø og egen fadderordning for nyansatte
Lønn etter gjeldende tariff + 30 000,- utover tariff i rekrutteringstilskudd
Gode forsikrings- og pensjonsordninger
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.

Minst to referanser må oppgis.

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Det er 6 mnd. prøvetid.
Attester og vitnemål lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale dokumenter tas med til et et. intervju.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.

 

Søk på stillingen her.

 

Kontaktinformasjon

Linn Øverby Larsen, Avdelingsleder
Telefon:  41 42 04 03

 

Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 24.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

  • Linn Øverby Larsen
  • Tittel: Avdelingsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon: 41 42 04 03

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

Mai 14, 2024

Førsteamanuensis / førstelektor / høgskulelektor i sosialt arbeid – Heltid (søknadsfrist 28.05.2024)

Volda Foto sommar

Forskings- og undervisningsstilling i sosialt arbeid

Førsteamanuensis/førstelektor/høgskulelektor i sosialt arbeid ved Høgskulen i Volda

 

Ved Høgskulen i Volda (HVO), Avdeling for samfunnsfag og historie, er det ledig ei 100 % fast stilling som førsteamanuensis/førstelektor/høgskolelektor i sosialt arbeid frå 1.8.2024

Vi søker deg som har lyst til å være en del av eit godt fagmiljø, og ønskjer å bidra i vidareutvikling av sosialt arbeid, både gjennom forsking og undervisning.

Stillinga er knytt til Institutt for sosialfag, der det no er omlag 30 tilsette. Fagmiljøet har brei kompetanse innanfor samfunnsfag, sosialt arbeid, barnevern, og har eit mangfaldig forskarmiljø med pågåande prosjekt både nasjonalt og internasjonalt. Instituttet har samarbeid med høgskular/universitet i utlandet om forsking, utveksling og praksis.

For studieåret 2023-2024 har instituttet ca. 500 studentar og ansvar for følgjande utdanningstilbod: bachelor i sosialt arbeid – barnevernspedagog, bachelor i sosialt arbeid – sosionom, master i helse- og sosialfag og master i barnevernsfagleg arbeid. Instituttet tilbyr også fleire vidareutdanningar, og utdanning på ph.d.-nivå i samarbeid med Høgskulen i Molde.

Barnevern phd

Kvalifikasjonar

Vi søker etter ein kollega som har interesse for forsking og undervisning innanfor sosialt arbeid.

Den som vert tilsett må:

  • Ha utdanning som er relevant for sosialt arbeid. Relevante mastergrader er t.d. sosialt arbeid, psykologi, statsvitskap og sosiologi. Kunnskap om og forskingserfaring knytt til det sosialfaglege feltet tel positivt. Det gjer også praktisk erfaring frå sosialt arbeid. Relevant praksis kan vere frå rusfeltet, barnevern, psykisk helsevern, Nav eller frå andre yrkesarenaer for sosialt arbeid
  • Ha interesse for forsking og utviklingsarbeid med relevans for sosialt arbeid
  • Kunne arbeide sjølvstendig, ta initiativ og vere fleksibel
  • Ha gode samarbeids- og formidlingsevner
  • Ha høgt etisk medvit i møte med studentar, praksisfeltet og andre samarbeidspartnarar
  • Kunne bruke digitale verktøy i arbeidskvardagen
  • Vere personleg eigna for stillinga.

Det tel positivt om søkjarar:

  • Kan dokumentere relevant forskingskompetanse innanfor det sosialfaglege feltet, og/eller anna relevant kompetanse og erfaring med undervisning og formidling innanfor det same feltet. Det vil særleg telje positivt med kompetanse knytt til rusfeltet/rusproblematikk.
  • Har eit nasjonalt og/eller internasjonalt forskingsnettverk.

Søkaren må ha gode norsk- og engelskkunnskapar, både skriftleg og munnleg. Undervisings- og administrasjonsspråket ved høgskulen er norsk.

For kvalifikasjonar på ulike kompetansenivå (førsteamanuensis, førstelektor og høgskulelektor), viser vi til Forskrift om ansettelse og opprykk i undervisnings- og forskerstillinger.

Når det gjeld kravet om pedagogisk basiskompetanse for tilsetjing i stilling som førsteamanuensis, viser ein til HVO sine interne retningslinjer for pedagogisk basiskompetanse.

Dagleg arbeidsstad er Høgskulen i Volda.

Aktuelle søkarar kan bli kalla inn til intervju og prøveundervising. Tilsetjing vil skje i tråd med dei faglege behova ved instituttet.

Arbeidsfelt

Den som blir tilsett i stillinga vil undervise og rettleie studentar på bachelor i sosialt arbeid; barnevernspedagog og sosionom. Søkjar med relevant kompetanse blir også forventa å bidra til utvikling av og undervisning i utdanningane på master- og ph.d.-nivå.

Instituttet er involvert i fleire forskingsprosjekt og har god publiseringsaktivitet. Det er venta at alle tilsette er aktive medlemmer i ei av forskingsgruppene ved høgskulen, og bidrar aktivt inn i forsking og utviklingsarbeid. Sentrale forskingstema ved instituttet er barnevern, sosialt arbeid, rusmiddelbruk, familie og oppvekst, tverrprofesjonelt arbeid.

Vi tilbyr

  • HVO tilbyr varierte arbeidsoppgåver i ei stor, spanande og samfunnsviktig verksemd.
  • Avdelinga har eit inkluderande og godt fagleg arbeidsfellesskap, der det er høve til fagleg og personleg utvikling.
  • Høgskulen i Volda har gode vilkår for forsking, og det finst fleire aktive forskargrupper på ulike fagfelt. Stillinga er løna etter kompetanse og kvalifikasjonar i statens lønsregulativ:
  • Høgskulelektor 1008 kr. 584 500 – 749 049,-, førstelektor 1198 kr. 685 054 – 799 721 og førsteamanuensis 1011 kr. 640 000 – 817 690.

Generell informasjon

Ved HVO er vi opptatt av mangfald. Medarbeidarar med ulik livserfaring vil gjere oss i stand til å finne gode løysingar på arbeidet vårt. Vi oppmodar difor alle til å søke stillinga utan omsyn til alder, kjønn, funksjonsevne eller etnisk bakgrunn. Du er også velkommen til å søke sjølv om du ikkje kan vise til ei samanhengande yrkeskarriere. Lokala er universelt utforma, og vi legg tilhøva til rette for personar med nedsett funksjonsevne.

Dersom du har nedsett funksjonsevne, innvandrarbakgrunn eller hol i CV kan du bli positivt særbehandla om du kryssar av for dette når du søker stillinga. Vi vil invitere minst éin kvalifisert søkar i kvar av desse gruppene til intervju. For å bli positivt særbehandla på denne måten, må du oppfylle visse krav. Les meir om dette på arbeidsgiverportalen.

Tilsetjing skjer på dei vilkåra som følgjer av lov om offentlege tenestemenn, regulativ, reglement og instruksar som til ei kvar tid gjeld for stillinga, mellom anna lovfesta innskot i Statens pensjonskasse.

Aktuelle kandidatar vert innkalla til intervju. Søkjarar som vert kalla inn til intervju, må ta med originalar av vitnemål og attestar for å dokumentere dei elektronisk innsende vedlegga.

Om søknaden

Alle som søker stillinga må søke digitalt gjennom rekrutteringsportalen Jobbnorge. Du må laste opp relevante vitnemål og attestar. Vi gjer merksam på at søknaden blir vurdert ut frå informasjon som ligg føre ved utløp av søknadsfristen. Det er viktig at du viser korleis din kompetanse fyller kriteria for stillinga

Offentleg søkarliste blir utarbeidd etter at søknadsfristen er ute. Dersom du ønsker å reservere deg frå oppføring på offentleg søkarliste, må dette grunngjevast i Jobbnorge. Du vil bli varsla om reservasjon ikkje blir tatt til følge.

Følgjande dokument/filer skal leggjast ved den elektroniske søknaden:

– Vitnemål og attestar, samla i ei fil

– CV

– Masteroppgåve

– Andre vitskapelege arbeid

Dei faglege kvalifikasjonane til søkjarane vert vurderte av eit sakkunnig utval.

 

Kontakt

Nærare opplysningar om stillingane får ein ved å kontakte dekan, Jorunn Sem Fure, tlf.: 97 79 71 94, e-post: [email protected] og instituttleiar, Finn Ove Båtevik, tlf.: 70 07 52 13, e-post [email protected].

Om avdelinga

Avdeling for samfunnsfag og historie har undervisningsansvar for ca. 1300 studentar, fordelte på tre institutt: Institutt for planlegging, administrasjon og skuleretta samfunnsfag (IPAS), Institutt for sosialfag (ISF) og Historisk institutt (HI). 

Studiebygda Volda

Midt mellom fjord og fjell på spektakulære Sunnmøre finn du Høgskulen i Volda, med sine lange tradisjonar.

Les meir på www.hivolda.no

 

Om Høgskulen i Volda

Høgskulen i Volda er høgskulen for humaniora og samfunnsvitskap i Møre og Romsdal. Vi er ein spennande kompetanseorganisasjon i vekst med om lag 4500 studentar og 380 tilsette. Vi gjev undervisning i ei rekkje fagområde, yrkesretta utdanningar og etter- og vidareutdanningar i nært samarbeid med samfunns- og næringsliv. Høgskulen i Volda driv mykje forsking og utviklingsarbeid og satsar på forskaropplæring og kompetanseoppbygging for dei tilsette i samarbeid med universitet i inn- og utland.

 

Søk på stillinga her.

 

Søknadsfrist 28. mai 2024

 

Arbeidsgivar Høgskulen i Volda

Kommune Volda

Omfang Heiltid

Varigheit Fast

Arbeidsstad Joplassvegen 11, 6103 Volda

Del stillingen

Selskap

Høgskulen i Volda

Lenke til firma

https://www.hivolda.no/

Kontaktinfo

  • Finn Ove Båtevik
  • Tittel: instituttleiar
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: tlf.: 70 07 52 13

Lokasjon

  • Volda

Søknadsfrist

Mai 28, 2024

Barneverns – konsulenter (søknadsfrist 19.05.2024)

 

Er du engasjert i barn og unge og vil ha en meningsfull og viktig jobb i barnevernstjenesten?

 

 

Brenner du for barn og unge innenfor barnevernfeltet? Da vil vi at du leser videre! Vi søker kontaktpersoner til vår tjeneste. Vi ønsker deg med på laget for å gi barn og unge i Nes bedre oppvekstbetingelser.

Hos oss får du jobbe i en utviklingsorientert barneverntjenesten hvor vi aktivt satser på systematisk fagutvikling, internkontroll og inkluderende ledelse. Vi er i gang med spennende leder- og fagutviklings arbeid i samarbeid med KS konsulent. Du må like utvikling, samarbeid og sette barnet i sentrum. Nærhet til barn-unge og deres familier og være engasjert og synlig er vesentlig for jobben. Det er det vi mener skaper de beste tjenestene for barn og unge i barnevernet.

Tjenesten har totalt 24,5 ansatte inkludert barnevernleder. Vi jobber i tråd med de faglige anbefalingene og sentralt hos oss er å skape gode relasjoner til barn, familier, deres nettverk og samarbeidene instanser. Nes kommune er en TIBIR kommune og satser på PMTO.

Vi har ledig 2 faste stillinger og 1 svangerskapsvikariat.

Det er viktig for oss å holde et faglig høyt nivå og ha god internkontroll. Vi har utviklet systematisk veiledning av ansatte og utvikling av ledelse.
Vi har et godt og raust arbeidsmiljø og jobber aktivt for å opprettholde dette.

Barneverntjenesten er organisert under familiens hus sammen med helsestasjon, helsestasjon for ungdom, skolehelsetjeneste, barnehagehelsetjeneste, psykisk helse- og familietjeneste, Home-start og åpen barnehage. Familiens hus legger stor vekt på samarbeid og kompetanse- og erfaringsutveksling på tvers av tjenestene. Vi driver felles kompetanseutvikling i tillegg til internt i barneverntjenesten.

Barneverntjenesten etterlever Nes kommune sine verdier nærhet, engasjement og synlighet. Samarbeid er sentralt hos oss.

 

Søknadsfrist: 19.05.2024
Arbeidsgiver: Nes kommune
Sted: Årnes
Stillingstittel: Barnevernkonsulent
Stillinger: 3
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4806069837

 

Arbeidsoppgaver

  • Saksbehandling etter Lov om barnevern og forvaltningsloven
  • Gjennomføring av undersøkelser
  • Oppfølging av familier med tiltak fra barneverntjenesten, og av barn under omsorg og ettervern
  • Benytte omsorgsplaner, oppfølgingsplaner, tiltaksplaner og evalueringer som et verktøy i det faglige arbeidet
  • Forberede saker og møte som partsrepresentant i Barnevern- og helsenemnd og andre rettsinstanser
  • Samarbeid med andre team i tjenesten og eksterne instanser. Gjennomføre og lede samarbeidsmøter
  • Råd og veiledning til foreldre og fosterforeldre
  • Ha fokus på barnesamtaler og brukermedvirkning
  • Journalføre og dokumentere via fagsystemet

Oppgavene er ett utvalg av hva du kan forvente deg på nåværende tidspunkt. Nes kommune ønsker å være innovative og fremoverlente så det kan oppstå endringer i oppgavene med tiden.

 

Kvalifikasjoner

  • 3- årig sosialfaglig utdanning, fortrinnsvis barnevernspedagog eller sosionom, annen relevant utdanning kan vurderes.
  • Det er ønskelig med relevant masterutdanning eller relevant videreutdanning.
  • Søkere uten masterutdanning eller relevant videreutdanning må være villig til og motivert til å ta slik utdanning innen 2031 i tråd med kompetansekravet.
  • Det vektlegges erfaring fra barneverntjenesten og god barnevernfaglig forståelse.
  • Ønskelig med erfaring fra barneverns- og helsenemnda og ellers rettsinstanser.
  • Det vil bli påkrevd politiattest ved ansettelse, ikke eldre enn 3 måneder.
  • Førerkort klasse B er et krav.
  • Personlig egnethet vektlegges.

 

Personlige egenskaper

  • God relasjonskompetanse og gode samarbeidsevner. Være medspiller på laget rundt barnet.
  • Nøyaktighet, gode analyseevner, fleksibilitet, struktur, engasjement og tydelighet i barnevernfaglige vurderinger
  • Evne til å skape tillit, jobbe med endring og være nytenkende
  • Raus, ydmyk og respektfull i møte med barn og deres familier, kollegaer og samarbeidspartnere
  • Du trives med å jobbe i et høyt arbeidstempo og har høy arbeidskapasitet
  • Stor grad av selvstendighet, samtidig fungere i team og ansvarsbevissthet
  • God muntlig og skriftlig kommunikasjonsevne

 

Vi tilbyr

Intern oppfølging og veiledning minimum annenhver uke. Teamene møtes hver uke til teammøte hvor det drøftes saker, jobbes med faglig utvikling og kollegastøtte.
Tjenesten som helhet satser også på faglig utvikling gjennom avdelingsmøter, allmøter, kurs, videreutdanning og fagdager. Varierte arbeidsoppgaver og utfordringer.

  • En tjeneste som jobber med utvikling på barnevernsfeltet og samarbeider på tvers med andre instanser
  • Et faglig spennende miljø i utvikling og gode kollegaer
  • Eget kontor
  • Lønn etter hovedtariffavtale
  • Rekrutteringstillegg kr 30 000 ut over tariff.
  • Fleksitidsordning
  • Gruppelivs- og yrkesskadeforsikring
  • Bedriftshelsetjeneste
  • I Nes kommune har arbeidstakerne fri julaften og tredje juledag, samt kortere arbeidsdager i romjulen

Minst to referanser må oppgis.

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Det er 6 mnd. prøvetid.

Vi ber om at vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.

 

Seterstøavegen 2B, 2150 Årnes, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Line Elisabeth Mundal
Barnevernleder
 Telefon:90979795
E-post:[email protected]

 

Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 24.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

Ingen kontakt lagt til

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

Mai 19, 2024

Undervisnings – stillinger, Austmarka skole (søknadsfrist 20.05.2024)

ungdom

 

Undervisningsstilling

 

 

Hver eneste dag gjør våre lærere i skolen en innsats for å hjelpe våre barn å nå sine drømmer og mål. Vi trenger enda flere som kan bidra til at alle barn og unge får brukt sitt fulle potensial og blitt den beste utgaven av seg selv. Er du en av dem?

Våre satsingsområder er inkludering, grunnleggende ferdigheter, mestringsorientert læringsledelse og eleven som ressurs. Vi benytter læringsbrett i opplæringen. Kongsvingerskolen består av fem barneskoler, en 1-10-skole og en ungdomsskole.

Austmarka barne- og ungdomsskole har behov for grunnskolelærer med fagkompetanse på mellomtrinn/ ungdomstrinn i en 100% fast stilling. Skolen er også i behov av en grunnskolelærer i inntil 100% midlertidig stilling, med mulighet for fast ansettelse.

 

Søknadsfrist: 20.05.2024
Arbeidsgiver: Kongsvinger kommune
Sted: Austmarka
Stillingstittel: Undervisningsstilling
Stillinger: 2
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast, Vikariat
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4802217974

 

Arbeidsoppgaver

  • Undervisningsoppgaver i tett samarbeid med lærere eller annet personell
  • Deltakelse i undervisnings- og skoleutvikling gjennom profesjonsfellesskap på skolenivå
  • Tverrfaglige samarbeidsoppgaver knyttet til elevenes utvikling

 

Kvalifikasjoner

  • Godkjent lærerutdanning
  • Minimum 30/60 studiepoeng i aktuelle basisfag
  • Relevant erfaring fra arbeid på barne- eller ungdomstrinnet er ønskelig
  • Erfaring med bruk av IKT i opplæringen – gjerne erfaring med læringsbrett
  • Erfaring fra å jobbe med barn med særskilte behov er ønskelig
  • Erfaring fra forebyggende arbeid med barn er ønskelig

 

Personlige egenskaper

  • Positiv, motivert og engasjert klasseleder
  • Respektfull og anerkjennende opptreden
  • Gode kommunikasjonsevner som fremmer tillit
  • Evne til å arbeide selvstendig
  • Gode samarbeidsevner, er fleksibel og evner å arbeide i team
  • Er bevisst egen innvirkning på arbeidsmiljøet

Personlig egnethet vektlegges særskilt

 

Vi tilbyr

  • Lønn etter relevante kvalifikasjoner og gjeldende avtaleverk
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger

 

Annet

  • Gyldig politiattest må fremvises før tiltredelse

Kongsvinger kommune ønsker å gjenspeile befolkningen for øvrig og være en mangfoldig organisasjon. Kvalifiserte kandidater uansett alder, kjønn eller etnisitet oppfordres til å søke.
Kommunen mottar alle søknader elektronisk. Vi henstiller søkere om å skrive søknadsbrev og CV direkte i søkeportalen og ikke legge disse som vedlegg.
Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn til unntak, vil søkerlisten bli offentliggjort. Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd. Dersom attester og vitnemål ikke legges ved den elektroniske søknaden, ber vi om at disse tas med til et eventuelt intervju.

Vi gjør oppmerksom på at mailutvekslingen mellom deg og kommunen kan havne i søppelpost/spam/trash. Dersom du ikke mottar mail med bekreftelse på mottatt søknad kan dette være årsaken. Avsenderadressen vil være @webcruitermail.no.

 

Austmarka barne- og ungdomsskole, Rindavegen 10, 2224 Austmarka, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Kjersti Halteigen
Rektor, Austmarka barne- og ungdomsskole
 Telefon:900 39 225
E-post:[email protected]

 

Kongsvinger kommune ligger i Norges grønne hjerte med småbyens kvaliteter. Vi har et rikt idretts- og kulturliv og jobber for å videreutvikle et levende og urbant sentrum og et næringsliv i vekst. Mangfold, inkludering og livsmestring er også viktige elementer i vår strategi for å være en attraktiv kommune.

Del stillingen

Selskap

Kongsvinger kommune

Kontaktinfo

  • Kjersti Halteigen
  • Tittel: Enhetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon: +47 900 39 225

Lokasjon

  • Austmarka
  • Kongsvinger

Søknadsfrist

Mai 20, 2024

100% stilling som miljørettleiar ved Jondal skule og SFO (søknadsfrist 19.05.2024)

Ullensvang kommune Jondal skule

100% stilling som miljørettleiar ved Jondal skule og SFO

 

 

Ledig 100% fast stilling som miljørettleiar ved Jondal skule og SFO, fom 01.08.24

Jondal skule er ein 1.-10. skule i Ullensvang kommune. Skulen har 138 elevar, og ca 30 tilsette i alle aldrar. Me ligg fint til i sentrum av bygda Jondal, i nær tilknyting til både barnehage og kulturskule. Skulen er nyleg rehabilitert, og har fått fleire nybygg.

Me jobbar for tida med utviklingsarbeid saman med UH-sektoren og Hardanger-Voss kompetanseregion. Dette arbeidet går over to år, og tema er djupnelæring.

Me søkjer etter miljørettleiar for småsteget og SFO. Arbeidet er knytt til tett oppfølging av enkeltbarn, i samarbeid med skule og heim.

 

Kvalifikasjonar:

  • godkjent utdanning som vernepleiar, eller annan relevant høgskuleutdanning for arbeid i skule og SFO.
  • relevant erfaring frå skule, SFO, eventuelt barnehage.
  • erfaring med, og interesse for arbeid med enkeltbarn som treng tett oppfølging.
  • har eller kan ta livredningsprøve for basseng.
  • personlege eigenskapar vil bli vektlagt.

 

Personlege eigenskapar:

  • har god relasjonskompetanse.
  • har god formidlingsevne .
  • samarbeidar godt i lærande fellesskap.
  • er lojal og ansvarsfull mot skulen sitt formål.
  • er løysingsorientert og fleksibel.

 

Me tilbyr:

  • eit godt arbeidsmiljø.
  • eit godt pedagogisk utviklingsmiljø.
  • lønn etter avtaleverk.
  • hjelp til å finna bustad.
  • varierte arbeidsoppgåver.
  • spennande arbeid.
  • lønn etter hovudtariffavtalen.
  • gode moglegheiter for kompetanseheving med støtte frå kommunen.
  • Ullensvang kommune har inkluderande arbeidsliv (IA), fleksibel arbeidstid og gode permisjons- og pensjonsvilkår.

 

Krav:

  • politiattest

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Vestland
Jobbtype: Fast
Heiltid/Deltid: Heiltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 19.05.2024
Arbeidsstad: Jondal

 

Kontaktpersonar:

Sarah Marie Røstbø
mob: +47 95122615

 

Heimeside:

ullensvang.kommune.no

 

Adresse:

Opheimsgata 31 5750 Odda

 

Ullensvang kommune Jondal skule

– ein ny, livskraftig og attraktiv kommune i Hardanger.

Ullensvang kommune er ein attraktiv stad å bu, arbeida og starta næringsverksemd! Vi kan tilby spennande og meiningsfulle arbeidsoppgåver i ein kommune som er i utvikling. Her finn du fjord, fjell, fonn, frukt, landbruk, havbruk og verdsleiande industri i ein og same kommune. Kommunen har omlag 11 100 innbyggjarar, der Odda er administrasjonssenter i kommunen omkransa av sterke bygder.

Oppdraget vårt er å levera gode tenestar, vera ein god samfunnsutviklar og arbeide for vidare vekst og utvikling i kommunen. Gjennom motiverte og dyktige medarbeidarar løyser vi dette viktige samfunnsoppdraget, og ynskjer å ha fleire med på laget.
Tar du utfordringa ?

Lenkjetekst
Tilgjengelegheitserklæring for nettsidsa

Lenkje
https://uustatus.no/nn/erklaringer/publisert/bac52677-0999-4760-90dd-d3d03abdaf49 

Del stillingen

Selskap

Ullensvang kommune

Kontaktinfo

  • Sarah Marie Røstbø
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 95122615

Lokasjon

  • Odda

Søknadsfrist

Mai 19, 2024

Psykisk helse og rus søker brukerspesialist / russpesialistast (søknadsfrist 26.05.2024)

Rana kommune

 

Brukerspesialist / rus spesialist

 

 

I avdeling for psykisk helse og sosiale tjenester ved FACT-team Nord Helgeland er det nå ledig

60% midlertidig stilling som brukerspesialist. Stillingens varighet er fra 01.06.2024 til 31.05.2025.
Det åpnes for at stillingen kan utvides inntil 100 % stilling.

Avdeling for psykisk helse og sosiale tjenester er en fagavdeling i helse- og mestringssektoren. Rana kommune har et samarbeid med Hemnes kommune og Helgelandssykehuset HF – Mo i Rana knyttet til utvikling av et varig og robust FACT-team.
FACT-teamet er et fleksibelt oppsøkende og tverrfaglig behandlingsteam satt sammen av høyt kvalifisert fagpersonell både fra Helgelandssykehuset og kommunene. Pr. i dag består FACT-teamet av til sammen 7 årsverk hvor et av årsverkene er midlertidig og tilskuddsfinansiert. Faste årsverk psykiater og psykiatrisk sykepleier er på plass fra Helgelandssykehusets side, mens kommunene bidrar med til sammen ytterligere 4 faste årsverk. FACT-samarbeidet representerer et spennende nybrottsarbeid på Nord Helgeland der målet er å gi bedre behandling til mennesker med sammensatte behov innen psykisk helse- og rusfeltet.

Brukerspesialisten har egenerfaring med psykisk lidelse og/ eller ruslidelse, og har en viktig rolle i et FACT-team. Brukerspesialisten kommer inn med et annet syn og en annen vinkling enn de helse- og sosialfaglige, og kan i mange tilfeller nå brukerne på en annen måte. Brukerspesialisten defineres som helsepersonell i kraft av sin stilling. På sikt er det en målsetting å innlemme også øvrige kommuner på Nord Helgeland i FACT-samarbeidet.

 

Arbeidsoppgaver:

Brukerspesialisten vil i det daglige være knyttet til FACT teamet og vil delta i teamets møtestruktur. Brukerspesialisten innehar en unik kompetanse og vil bidra med denne i teamets behandlingsmøter, utenfor møtene i dialog med teamets behandlere og i dialog med pasienter som mottar tjenester fra teamet. Det er også ønskelig at brukerspesialisten bidrar til å styrke brukermedvirkning på systemnivå.
Konkrete oppgaver vil være:

  • Inngår i FACT-teamet. Teamet har teamleder.
  • Delta i pasientsamtaler sammen med behandler.
  • Gjennomføre egne samtaler med pasienter med utgangspunkt i avklarte målsettinger.
  • Samtaler med pårørende.
  • Brukerspesialisten løfter frem og ivaretar brukerens/ pasientens perspektiv innad i teamet.
  • Bidra til ivaretakelse av brukerstemmen og at FACT-teamet som helhet arbeider recoveryorientert med fokus på brukerens styrker og ressurser.
  • Bidra med sin kompetanse i fagavdelingen for øvrig i saker der det er hensiktsmessig.

 

Kvalifikasjoner du må ha:

  • Du har personlig erfaring med å leve med rus- og/ eller psykisk lidelse.
  • Du har et bearbeidet og avklart forhold til egen lidelse og har vilje og evne til å bruke egne erfaringer i møte med enkeltpersoner og systemer.
  • Gode norskkunnskaper muntlig og skriftlig, tilsvarende B2.
  • Førerkort klasse B.
  • Gyldig politiattest ved tiltredelse, jf. Helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4.

 

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Erfaring fra arbeid med brukermedvirkning og kjennskap til pasientrettigheter.
  • Personlig erfaring som bruker av psykisk helse- eller rustjeneste.
  • Videregående skole/ høyere utdanning er ikke et krav, men heller ingen hindring for stillingen.
  • Erfaring og/ eller kunnskap om recovery/ bedringsprosesser.
  • Kjennskap til organisert brukermedvirkning og pasient- og brukerrettigheter.

 

Hos oss er det viktig at du har:

  • Gode samarbeidsevner og ønske om å jobbe i team.
  • Evne til å være åpen om egne erfaringer i kombinasjon med bevissthet om målsettingen med å dele dem.
  • Gode kommunikasjonsevner.
  • Evne til å kunne representere håp, motivere og være en positiv rollemodell.
  • Evne til å jobbe selvstendig, strukturert og målrettet.

Personlig egnethet vil bli vektlagt

 

Det er mange gode grunner til at du skal søke jobb hos oss. Her får du:

  • Et godt arbeidsmiljø med trivelige og erfarne kollegaer med sammensatt kompetanse.
  • Spennende, utfordrende og varierte arbeidsoppgaver.
  • Opplæring og veiledning i FACT-modellen, inkludert deltagelse i nasjonalt opplæringsprogram.
  • Opplæring og gode muligheter for å utvikle kunnskap og kompetanse.
  • En av arbeidslivets beste pensjon- og forsikringsordninger

Arbeidstid: Dagtid (noe forskjøvet arbeidstid må tidvis kunne regnes med)

Lønn og arbeidsbetingelser reguleres av KS tariffavtale.

Attester, vitnemål og vedlegg må legges ved søknaden. Se her om beregning av lønnsansiennitet.

Vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen. Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av NOKUT.

Referanser må oppgis i søknaden, der en må være fra arbeidsgiver.

Rana kommune er en åpen og inkluderende arbeidsgiver, hvor søkere blir vurdert likeverdig. Vi oppfordrer alle kvalifiserte til å søke. Kommunen praktiserer meroffentlighet. I henhold til Offentlighetsloven §25 kan opplysninger om søker bli offentliggjort selv om søker ber om anonymitet.

Søknad skal sendes via elektronisk søknadsskjema, se link på denne side.

 

 

Søk her

 

 

Referansenummer: 2024/10213
Jobbtype: Engasjement
Heltid/Deltid: Deltid, Heltid
Arbeidstid: Dag
Sektor: Helse og omsorg
Søknadsfrist: 26.05.2024
Tiltredelse: 01.06.2024

 

Kontaktpersoner:

Silje K. Mortensen
mob: +47 95254406

Svein Helge Fagermo
tlf: +47 75146415
mob: +47 41204078

 

Hjemmeside:

www.rana.kommune.no/Sider/siden.aspx

 

Adresse:

alvor Heyerdalsvei 44 8622 Mo i Rana

 

Rana kommune

Rana kommune er Norges fjerde største kommune. Mellom fjord og fjell finner du alt du kan tenke deg av naturopplevelser hele året! Polarsirkelbyen Mo i Rana har over 26 000 innbyggere og er kommunikasjonssenter mellom øst og vest, nord og syd. Her møtes europaveier, fly, jernbane og båt.
Rana er vertskommune for Mo Industripark, en av landets største og grønneste industriparker. Grunnlaget for denne industrien er tilgang på mineraler, fornybar energi og høy kompetanse.
Midt i byen finner du Campus Helgeland, en motor for kompetanse, nyskapning og utvikling. Her finner du en rekke studietilbud i regi av Nord Universitet og Universitet i Tromsø.
Kompetanse er et nøkkelord for Polarsirkelkommunen. La Rana bli en plattform for din karriereutvikling!

Del stillingen

Selskap

Rana kommune

Kontaktinfo

  • Svein Helge Fagermo
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: +47 75146415 mob: +47 4120407

Lokasjon

  • Mo I Rana

Søknadsfrist

Mai 26, 2024

Driftsoperatør – 100 % fast stilling, Teknisk (søknadsfrist 20.05.2024)

Krødsherad kommune Teknisk

 

Driftsoperatør – 100 % fast stilling

 

 

Krødsherad er en liten kommune med 2200 innbyggere, og ligger sentral plassert med kort vei til Hønefoss, Drammen og Oslo. Kommunen kan beskrives som Østlandets Hardanger med umiddelbar nærhet til både fjord og fjell. Krødsherad kommune satser betydelig på vekst og utvikling, og er opptatt av å tilby gode og faglig oppdaterte tjenester til sine innbyggere.
Stillingen er plassert i virksomhet Eiendom og infrastruktur, som har ansvar for kommunale bygg & veier og offentlig vann & avløp. Virksomheten er organisert med fagrådgivere for disse områdene, egne driftsoperatører, samt innleide entreprenører som jobber ute. Total er det ca. 14 årsverk ansatt i sektoren.

 

Ansvar og oppgaver:

Vi søker fleksibel og løsningsorientert medarbeider til vår tekniske utedrift. Vår nye medarbeider må være forberedt på varierende arbeidsdager og være med å bidra der det trengs.

 

Ønskede kvalifikasjoner:

  • ADK1-sertifikat.
  • Kjennskap til kommunal drift og forvaltning.
  • Bruk av styringsanlegg (SD-anlegg).
  • Drift av kommunale bygg, renseanlegg og svømmehall.
  • Prosessteknikker.
  • Fagbrev innen relevant fagområde.

Det er tenkt at vår nye medarbeider i hovedsak skal bidra på vann og avløpsanleggene, men ansvarsområder vil bli tilpasset når en kandidat er på plass, også opp mot øvrig kompetanse blant øvrige medarbeidere i virksomheten. Det vil bli en blanding av drifts- og prosjektoppgaver.

Det er stor aktivitet i virksomheten, med både store og små prosjekter, samt et høyt press i den daglige driften for å sikre gode tjenester til publikum. Målet med en ny medarbeider er

– støtte oppunder medarbeidere innen driften som allerede er i avdelingen.

– bygge robusthet i virksomheten slik at vi har flere å spille på.

Stillingen rapporter til avdelingsleder teknisk utedrift.

 

Øvrige forhold:

Virksomheten har en teknisk vaktordning utenfor arbeidstid. Den som ansettes må være forberedt på delta i denne.

Førerkort klasse B er et krav. Kommunen stiller med bil i tjenesten. Det er positivt om søkere har førerkort klasse BE, men dette kan også løses etter ansettelse.

 

Vi vil legge vekt på at du

  • er fleksibel i det daglige arbeidet og at du ønsker å bidra til et godt arbeidsmiljø.
  • er praktisk anlagt.
  • vil være med å ta ansvar i driften av kommunens bygg og anlegg.
  • har noe datakunnskap og at du kan lære deg å bruke digitale styringssystemer som overvåker drift.
  • er forberedt på noe arbeid i høytider og fellesferie. Kommunen skal etter beste evne legge til rette for ferie og fritid, men når skolen er stengt og fritidsinnbyggerne er på fjellet – ja, da er det ofte noe behov for arbeid på anleggene våre.
  • behersker både muntlig og skriftlig norsk.

Du må være forberedt på endringer i arbeids- og ansvarsforhold i stillingen; det vil være varierende behov over tid.

Kvinner oppfordres til å søke.

 

Nøkkelord

Bygg, vann og avløp, renseanlegg, vannforsyning og styringsanlegg.

 

Vi tilbyr:

En utfordrende jobb i et aktivt og trivelig arbeidsmiljø.
Lønn etter gjeldende satser for driftsoperatører.

Gode pensjons- og forsikringsvilkår i KLP.

 

Søkere bes om å oppgi referanser.

Elektronisk søknad skal benyttes.

 

 

Søk her

 

 

Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 20.05.2024
Tiltredelse: Snarest
Arbessted: Krødsherad kommune

 

Kontidaktpersoner:

Ståle Karlsson
mob: +47 976 11 475

 

Hjemmeside:

www.krodsherad.kommune.no

 

Adresse:

Kommunehuset 3536 Noresund

 

Krødsherad kommune Teknisk

Krødsherad kommune ligger i Buskerud kun 10 mil fra Oslo. Med strandlinje til Krøderen og høyfjell som Norefjell, byr kommunen på både fjord, fjell og fin natur. Dette har skapt en sterk turistnæring og et variert næringsliv i kommunen.

Del stillingen

Selskap

Krødsherad kommune

Kontaktinfo

Ingen kontakt lagt til

Lokasjon

  • Noresund

Søknadsfrist

Mai 20, 2024