Hallingdal Renovasjon Iks Sjåfør/Renovatør (Søknadsfrist 30.09.2024)

 

Sjåfør/Renovatør

 

 

Hallingdal Renovasjon Iks

Frist: 30.9.2024
Ansettelsesform: Fast
Årslønn: 486 015 – 576 082 kr

 

Sjåfør/Renovatør

 

Til vårt Renovasjonsteam søker vi nå etter sjåfør/renovatør som ønsker å bidra med innsamling av avfall.

 

Økt arbeidsmengde og flere avfallstyper som blir hentet inn fra abonnentene, gjør at vi trenger å styrke vårt Renovasjonsteam.

Som sjåfør/renovatør må du i tillegg til innhenting av avfall hos abonnentene, ha jevnlig bilkontroll og lettere vedlikehold av bilen. Større reparasjoner og vedlikehold utføres av eget verksted eller eksternt ved behov.

Bruk av ipad/nettbrett og mobil i innhentingen av avfall er nødvendig, og en fordel at du er komfortabel med bruk av dette.

Som sjåfør/renovatør er du vårt ansikt utad og må like å yte god service til innbyggerne.

 

Arbeidstiden er fra 06.00 på renovasjonsbil. Arbeidsdag slutt varierer med lengden av oppsatt rute og avfallstypen en samler inn. Avspasering hver 8 uke. Forskjøvet arbeidstid kan forekomme og noe arbeid i høytider.

 

Arbeidsoppgaver:

  • Innsamling av husholdningsavfall på rute
  • Ansvar for egen bil med daglig og ukentlig oppfølging og renhold
  • Følge bedriftens HMS- og Kvalitetsrutiner
  • Kundekontakt med abonnenter
  • Delta på avdelingsmøter og fellesmøter i bedriften

 

Kompetanse:

  • Førerkort kl. C
  • Gyldig YSK
  • Behersker norsk språk – muntlig og skriftlig
  • Erfaring fra transport og/eller lignende arbeid
  • Fortrolig med bruk av elektroniske hjelpemidler

Vi ser etter deg som er løsningsorientert, handlekraftig og fleksibel med en “ståpå” holdning. Du må også være kundevennlig, serviceinnstilt, ansvarsbevisst, pliktoppfyllende og samarbeidsvillig. Du må ta HMS på alvor og være med på å utvikle en god sikkerhetskultur.

Være i god fysisk form og tidvis tåle høyt tempo!

 

Vi tilbyr;

  • Varierte dager i en fremtidsrettet bransje
  • En meningsfylt hverdag i en bransje i rivende utvikling
  • Ordnede arbeidsforhold og alt nødvendig utstyr
  • Stillingen lønnes iht tariff og ansiennitet, mellom 486 000 og 576 000 kr pr år
  • Ordnede forhold med overtid og tillegg for evt kjøring på helg og røde dager.
  • Avspasering hver 8 uke
  • Utviklingsmuligheter
  • Forsikring og pensjon med gunstige kommunale betingelser gjennom KLP

 

Arbeidsmiljøet vårt er mannsdominert og vi oppfordrer kvinner til å søke arbeid hos oss

 

Søknader blir vurdert fortløpende

 

Om arbeidsgiveren

Hallingdal Renovasjon IKS er et kommunalt samarbeid for renovasjon, gjenvinning og avfallshåndtering for innbyggere og hytter i Hallingdal og Krødsherad, og betjener i dag ca. 37 000 abonnenter. I tillegg til innhenting av avfall fra husholdning har vi en gjenvinningsstasjon i hver av eier kommunene.

Selskapet har også et deponi for inert avfall på Breie i Kleivi, og et slammottak på Hagaskogen (Torpo).

Nettverk: Facebook
Sektor: Offentlig
Sted: Kleivi Næringspark 23, 3570 Ål
Bransje: Drift og vedlikeholdstjenester, Miljøtjenester, Renovasjon og renhold
Stillingsfunksjon: Transport og sjåfør
Arbeidsspråk: Norsk, Engelsk

 

Spørsmål om stillingen

Torleiv Nestegard
Avdelingsleder Renovasjon
48 08 82 00

 

 

Søk her

 

 

Hjemmeside

Kleivi Næringspark 23, 3570 Ål

Del stillingen

Selskap

Hallingdal Renovasjon IKS

Kontaktinfo

  • Torleiv Nestegard
  • Tittel: Avdelingsleder Renovasjon
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 48 08 82 00

Lokasjon

  • Ål

Søknadsfrist

September 30, 2024

Hallingdal Renovasjon IKS – Driftsleder gjenvinning (søknadsfrist 30.09.2024)

 

Driftsleder Gjenvinning

 

 

Hallingdal Renovasjon Iks

Frist: 30.9.2024
Ansettelsesform: Fast

 

Driftsleder Gjenvinning

Vår driftsleder skal snart gå av med pensjon. Vi søker derfor etter en engasjert og tydelig

leder til å drifte gjenvinningsaktiviteter. Du vil ha hovedansvaret for

resultat, HMSK, personal og kontinuerlig optimalisering av driften. Stillingen

rapporterer til daglig leder. Hvis du interesserer deg for miljø, bærekraft og sirkulærøkonomi,

og ønsker å bidra til å løse vårt viktige samfunnsoppdrag, vil vi gjerne høre fra deg.

 

Arbeidsoppgaver

  • Ledelse av dagligdrift
  • Være en operativ og motiverende leder, med fokus på dine kollegaer og deres arbeidshverdag
  • Personal-, resultat- og budsjettansvar for egen avdeling
  • Lede og utvikle fremdrifts- og logistikkplanleggingen
  • Planlegging og gjennomføring av nødvendige endringer/krav
  • Ansvarlig for HMSK og kompetanse ved egen avdeling og kontinuerlig forbedring og sikre gjennomføring i alle ledd, i samarbeid med sentrale støttefunksjoner.

 

Kvalifikasjoner

  • Relevant utdanning og/eller dokumentert erfaring fra drift- og personalledelse
  • Erfaring med HMSK-arbeid
  • Erfaring med bruk av ulike styringssystem, HMS system o.l.
  • Gode kommunikasjonsferdigheter
  • Minimum førerkort kl.B

 

Personlige egenskaper

  • Selvstendig, strukturert og systematisk med god gjennomføringsevne
  • Inkluderende lederstil med evne til å stille krav
  • Evne til å håndtere sammensatte prosesser og arbeidsoppgaver
  • God økonomisk forståelse

 

Vi kan tilby

  • Konkurranse dyktige betingelser
  • Gode muligheter for faglig utvikling
  • En meningsfylt hverdag i en bransje i rivende utvikling og med stadig krav til videreutvikling
  • En spennende jobb i en fremtidsrettet bransje med en viktig samfunnsoppgave
  • Forsikringer og pensjon med gunstige kommunale betingelser gjennom KLP

Vi ønsker oss flere kvinner i vår bransje, og oppfordrer derfor kvinner til å søke

Søkerlisten vil være offentlig tilgjengelig gjennom åpne postlister.

Søknadsfrist snarest

 

Om arbeidsgiveren

Hallingdal Renovasjon IKS er et kommunalt samarbeid for renovasjon, gjenvinning og avfallshåndtering for innbyggere og hytter i Hallingdal og Krødsherad, og betjener i dag ca. 37 000 abonnenter. Selskapet drifter en stor portefølje av næringskunder gjennom Retura Val-Hall AS.
Hovedanlegget vårt ligger i Kleivi næringspark, på kommunegrensen mellom Ål og Hol. Her har vi selskapets administrasjon, sorteringsanlegg, forbrenningsanlegg og mottak for EE-avfall og farlig avfall. I tillegg har selskapet deponi for inert avfall på Breie i Kleivi, slammottak på Hagaskogen (Torpo) og lokale gjenvinningsstasjoner i hver kommune.

Sektor: Offentlig
Lederkategori: Leder
Sted: Kleivi Næringspark 31, 3570 Ål
Bransje: Bygg og anlegg, Industri og produksjon, Renovasjon og renhold
Stillingsfunksjon: HMS, Kontor og administrasjon, Ledelse
Arbeidsspråk: Norsk

 

Spørsmål om stillingen

Eirik E. Lystrup
Daglig leder
91 38 14 94

 

 

Søk her

 

 

Hjemmeside

Kleivi Næringspark 31, 3570 Ål

Del stillingen

Selskap

Hallingdal Renovasjon IKS

Kontaktinfo

  • Eirik Lystrup
  • Tittel: Daglig leder
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: tlf: 32086118 / 91381494

Lokasjon

  • Ål

Søknadsfrist

September 30, 2024

Laksevåg og Bergen maritime vgs – Kantinemedarbeidar (søknadsfrist 06.10.2024)

Kantinemedarbeidar

 

 

Laksevåg og Bergen maritime vgs har 75 tilsette og omlag 480 elevar. Skulen har totalt 31 klasser med tilbod innan bygg- og anleggsteknikk, elektro- og datateknologi, elektro- og datateknologi med spesiell studiekompetanse og teknologi- og industrifag. Innanfor teknologi- og industrifag tilbyr skulen industriteknologi, brønnteknikk, kjemiprosess og laboratoriefag og maritime fag. Skulen er lokalisert i Bergen sentrum.

Ved skulen er følgjande stilling ledig:

80% fast stilling som kantinemedarbeidar.

Vi søkjer etter kandidatar som har relevant fagbrev og/eller relevant praksis.

Ved tilsetjing vil det bli lagt vekt på personlege eigenskapar.

 

Søknadsfrist: 06.10.2024
Arbeidsgivar: Vestland fylkeskommune
Stad: Bergen,
Stillingstittel: Kantinemedarbeidar
Stillingar: 1
Heiltid/Deltid: Deltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 80
Webcruiter-ID: 4858781839

 

Arbeidsoppgåver

  • Klargjering av kald og varm mat
  • Salg, renhold og andre oppgåver som naturleg høyrer til kantinedrift.

 

Kvalifikasjonar

  • Relevant fagbrev og/eller relevant praksis
  • Erfaring frå arbeid i kantine/storkjøkken.
  • Gode norskkunnskapar

 

Personlege eigenskapar

  • Du bidreg til å skape gode relasjonar, både til elevar og kollegaer
  • Du er en god rollemodell
  • Gode kommunikasjonsevner
  • Gode samarbeidsevner
  • Strukturert
  • Sjølvstendig
  • Fleksibel
  • Liker å arbeide med ungdom

 

Vi tilbyr

  • Gode forsikrings- og pensjonsordningar
  • For stillinga gjeld løns- og arbeidsvilkår fastsett i lov- og avtaleverk.
  • Arbeidstid frå kl 0700 – 1300.
  • 80% stilling men 71,2% lønn sidan stillinga følger skoleruten.

 

Andre opplysningar

Det er eit vilkår om godkjend politiattest for å bli tilsett i vidaregåande skule.

Administrasjonsmålet i fylkeskommunen er nynorsk.
Alle nytilsetjingar vert gjort med ei prøvetid på 6 månader.
Vi gjer merksam på at i følgje offentleglova § 25, 2. ledd kan opplysningar om søkjaren bli offentleggjort sjølv om du har oppmoda om ikkje å bli ført på offentleg søkjarliste. Dersom du har bedt om unntak frå offentleg søkjarliste vil du alltid bli varsla før søkjarlista vert offentleggjort.

 

Odd Frantzens plass 6, 5008 Bergen, Norge

 

Søk her

 

Kontaktinformasjon

Eirik Ørn
leiar administrasjon
Telefon:92489911

Vestland fylkeskommune har ansvar for å utvikle Vestland fylke og å yte viktige tenester for samfunnet. Vi gir vidaregåande opplæring, tannhelsetenester og kollektivtransport til innbyggjarane i fylket. Vi har ansvar for vegsamband og legg til rette for næringsutvikling, fritidsopplevingar, kulturliv og inkludering. Klima og miljø er premiss for samfunnsutviklinga og som verdiskapingsfylke er Vestland ein nasjonal pådrivar for eit desentralisert Noreg.

Vi skal vere ein trygg og inkluderande arbeidsplass for alle, uavhengig av kjønn, alder, etnisk bakgrunn, religion, livssyn, funksjonsevne, seksuell orientering og kjønnsidentitet. Hos oss jobbar vi aktivt med mangfald, inkludering og likestilling. Mangfald bidrar til auka innovasjon, berekraft, effektivitet, læring og trivsel. Vi vil at dei som jobbar hos oss skal spegle samfunnet i Vestland.

Vi gjer merksam på at i følgje offentleglova § 25, 2. ledd, kan opplysningar om søkjaren bli offentleggjort sjølv om du har oppmoda om å ikkje bli ført på offentleg søkjarliste. Dersom du har bedt om unntak frå offentleg søkjarliste vil du alltid bli varsla før søkjarlista blir offentleggjort.

Alle nye tilsetjingar blir gjort med ei prøvetid på 6 månader. Administrasjonsmålet vårt er nynorsk.

Del stillingen

Selskap

Vestland fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Eirik Ørn
  • Tittel: Leiar administrasjon
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon :924 89 911

Lokasjon

  • Bergen

Søknadsfrist

Oktober 6, 2024

Kompetanse, Fag- og yrkesopplæring: Rådgivere (søknadsfrist 01.10.2024)

Innlandet fylkeskommune Kompetanse og tannhelse

 

Kompetanse, Fag- og yrkesopplæring, Rådgivere

 

 

Beskrivelse

Kompetanse har tre nye faste ledige stillinger som rådgivere i Enhet for Fag- og yrkesopplæring. Hovedarbeidsområde vil være knyttet til fag- og yrkesopplæringsområdet.

Som følge av endringer i opplæringsloven fra 1. august i år får fagopplæringsenheten utvidet både oppgaveportefølje og ansvarsområde, og det er i den sammenheng behov for å tilsette tre nye medarbeidere. Tiden fremover vil preges av spennende utviklingsarbeid som følge av fullføringsreformen, ny opplæringslov og større statlige satsninger innenfor fagopplæring.

 

Om enheten

Stillingen inngår i avdeling for Kompetanse og tannhelse i Innlandet fylkeskommune. Seksjon for Fagopplæring og skoletilbud består av 35 medarbeidere, og er organisert med tre enheter (hhv. Fag og yrkesopplæring, Inntak og skoletilbud, og Eksamen og dokumentasjon). Enhet for fag og yrkesopplæring har 19 ansatte, og har det overordnede ansvaret for lærlingordningen/ fagopplæringen i Innlandet. Enheten legger til rette for tett samarbeid mellom videregående skole og partene i arbeidslivet om innhold og opplæringstilbud.

 

Vi søker deg som

  • er utviklingsorientert
  • er initiativrik, engasjert og løsningsorientert
  • er god til å samarbeide med andre, men evner å jobbe selvstendig
  • er strukturert og effektiv

 

Vi tilbyr

  • en stilling som har direkte positiv innvirkning på ungdoms framtid
  • en spennende og faglig utviklende stilling for et viktig samfunnsoppdrag
  • en organisasjon som kjennetegnes av engasjement og høy faglighet
  • godt arbeidsmiljø med kvalifiserte medarbeidere
  • lønn etter avtale
  • fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger
  • fleksibel arbeidstid og mulighet for noe hjemmekontor
  • moderne lokaler med fasiliteter som treningsrom, kaffebar og god kantine sentralt på Hamar

 

Om stillingen

  • 100% fast stilling
  • ledig umiddelbart
  • arbeidssted Hamar
  • noe reisevirksomhet må påregnes (søker må ha førerkort klasse B)

 

Arbeidsoppgaver

  • saksbehandling innen fag- og yrkesopplæringsområdetformidling av søkere til læreplass
  • rekruttere og godkjenne lærebedrifter og samarbeidsorgan innenfor yrkesfaglige utdanningsprogrammer
  • informasjon, oppfølging, veiledning- og rådgivningsarbeid ovenfor bedrifter, lærlinger, lærekandidater, praksiskandidater, prøvenemnder, skoler og andre samarbeidspartnere
  • utvikling av tjenester, kvalitet og gjennomføring av kompetansefremmende tiltak i fagopplæringen
  • koordinering av nettverk
  • utarbeide og følge opp politiske saker
  • andre arbeidsoppgaver kan bli tillagt stillingen

 

Ønskede kvalifikasjoner

  • relevant høyere utdanning, minimum bachelorgrad
  • fordel med god kunnskap om utdanningssystemet med vekt på fag- og yrkesopplæring og forskjellige modeller for yrkesfaglig opplæringinnsikt i og eventuelt erfaring fra videregående opplæring
  • god skriftlig og muntlig formuleringsevne
  • gode digitale ferdigheter
  • erfaring med saksbehandling og utviklingsarbeid er en fordel
  • erfaring fra offentlig og privat virksomhet

 

Ønskede egenskaper

  • Du er faglig engasjert, har god system- og rolleforståelse og evne til å se sammenhenger
  • Du er en relasjonsbygger med gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Du er selvgående og strukturert
  • Du har evne til å skape fremdrift med høy grad av gjennomføringsevne
  • Du bruker kompetansen din aktivt i arbeidet og bidrar til forbedringer og effektivisering på fagområdet

 

Søknad

Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen.

Det kreves politiattest – ikke eldre enn tre måneder – for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.

Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.

Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.

Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.

Vi ser fram til å motta søknaden din.

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Innlandet
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Stillingsnivå: Rådgiver
Stillingstype: Fast stilling
Arbeidsområde: Administrativt
Hjemmekontorstatus: Etter avtale
Søknadsfrist: 01.10.2024
Tiltredelse: Etter avtale
Arbeidssted: Hamar

 

Kontaktpersoner:

Seksjonssjef Jørn Olav Bekkelund

mob: 95 75 85 68

 

Hjemmeside:

/www.innlandetfylke.no/

 

Adresse:

Parkgata 64 2317 Hamar

 

Innlandet fylkeskommune Kompetanse og tannhelse

Innlandet fylkeskommune ble opprettet 1. januar 2020.

Fylkeskommunen har ansvar for en rekke viktige samfunnsoppgaver innenfor kompetanse, tannhelse, samferdsel, kultur og næringsliv i fylket. På alle områder skal vi koordinere og bidra til samarbeid og utvikling av innlandssamfunnet på tvers av kommunegrensene. Fylkeskommunen er politisk styrt med fylkestinget som øverste folkevalgte organ.

Vi er en stor, mangfoldig og framtidsrettet organisasjon med over 4000 kompetente medarbeidere. Innlandet fylkeskommunes visjon er «eventyrlige muligheter». Vi jobber alle for at Innlandet skal være et godt sted å bo og arbeide, og håper du vil være med på laget!

Tilgjengelighetserklæring for EasyCruit: https://uustatus.no/nb/erklaringer/publisert/f9747c75-22c2-4118-972a-c13193edfc8a 

Del stillingen

Selskap

Innlandet fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Jørn Olav Bekkelund
  • Tittel: Seksjonssjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 95 75 85 68

Lokasjon

  • Hamar

Søknadsfrist

Oktober 1, 2024

Gulen kommune – Sjukepleiarar og helsefag – arbeidarar – Sone BBD (forskjellige søknadsfristar)

LØberget

 

Klikk på aktuell utlysing under:

 

Gulen kommune
Helsefagarbeidar, i inntil 100% fast – arbeid kvar 4. helg
Gulen kommune har ledig i inntil 100% fast stilling som helsefagarbeidar ved Sone Brekke, Byrknes og Dalsøyra (Sone BBD) frå snarast. …

Byrknesøy Heltid 20.09.2024

 

Gulen kommune
Helsefagarbeidar, 100% fast – arbeid kvar 4. helg
Gulen kommune har ledig 100% fast stilling som helsefagarbeidar ved Sone Brekke, Byrknes og Dalsøyra (Sone BBD) frå 01.12.2024/etter …

Dalsøyra Heltid 29.09.2024

 

Gulen kommune

Helsefagarbeidar (natt) i inntil 100% fast
Gulen kommune har ledig i inntil 100% fast stilling som helsefagarbeidar, nattevakt,
ved Sone Brekke, Byrknes og Dalsøyra (Sone BBD) frå …

Brekke Heltid 29.09.2024

 

Gulen kommune
Sjukepleiar, i inntil 100% fast – arbeid kvar 4. helg
Gulen kommune har ledig i inntil 100% fast stilling som sjukepleiar ved Sone Brekke, Byrknes og Dalsøyra (Sone BBD) frå snarast/etter …

Byrknesøy Heltid 20.09.2024

 

Gulen kommune
Sjukepleiar, 100% vikariat
Gulen kommune har ledig 100% vikariat som sjukepleiar ved sone BBD frå snarast/etter avtale til ut mai 2025. Arbeid kvar 3. helg. Sone BBD …

Byrknesøy Heltid 19.09.2024

 

Gulen kommune

Gulen kommune ligg vakkert til ved innløpet til Sognefjorden. Kommunen består av både fjell- og kystlandskap, med 1500 øyer, holmar og skjær, som innbyr til eit aktivt friluftsliv både på land og ved sjøen.

Kommunen har 2230 innbyggjarar, ledige barnehageplassar, og er eit godt oppvekstmiljø for barn og unge. Sjå Gulen kommune for meir informasjon.

 

Del stillingen

Selskap

Gulen kommune

Kontaktinfo

  • Aina Furebotn
  • Tittel: Einingsleiar Sone BBD
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 979 75 758

Lokasjon

  • Byrknesøy
  • Brekke
  • Dalsøyra

Søknadsfrist

September 29, 2024

Undervisnings – stillingar – Helland barneskule (søknadsfrist 27.09.2024)

Vestnes kommuneVestnes kommune – Helland barneskule

Undervisningsstillingar – Helland barneskule

 

Det er ledig inntil 70 % engasjement undervisningsstilling ved Helland barneskule frå snarast. Engasjementet gjeld fram til 31.07.2025.

Det er og ledig 100 % vikariat undervisningsstilling ved Helland barneskule for perioden 01.12.2024-31.12.2025.

Vi søkjer etter lærarar som kan undervise på 1.-7.stega. Vi søkjer og etter lærarar som kan ta på seg kontaktlærarfunksjon, men det er ikkje avgjerande.

Skriv dine ønskjer i prioritert rekkjefølge i søknaden.

Arbeidsoppgåver

– undervisning og rettleiing av elevar
– vurderingsarbeid vert lagt vekt på gjennom ulike former for elevvurdering
– motivere elevane til innsats for eiga læring
– tverrfagleg samarbeid med andre faginstansar
– samarbeid med elevar, føresette og kollegaer
– rettleie elevar fagleg og sosialt

Kvalifikasjonar

– lærar med erfaring og utdanning innan faga norsk 30 stp., matematikk 30 stp., engelsk 30 stp.
– andre fagområde er også aktuelle
– beherske norsk munnleg og skriftleg. Kravet til språk er minimum bestått språkopplæring på nivå B2
– ha god kommunikasjonsevne
– digital kompetanse
– bidra til teamutvikling
– engasjert og fagleg dyktig
– det blir stilt krav om politiattest
– det vert stilt krav til allmennlærarutdanning eller tilsvarande pedagogisk utdanning
– personlege eigenskapar vil og bli vektlagt

Personlege eigenskapar

– kan jobbe sjølvstendig og strukturert
– er opptatt av barn og unge si læring og utvikling
– kan rettleie elevane til godt læringsutbytte
– har fokus på klasseleiing
– opptrer som ein trygg og tydeleg vaksen
– er løysingsfokusert og utviklingsorientert
– er fleksibel, omgjengeleg og har god samarbeidsevne

Vi tilbyr

– eit godt arbeidsmiljø og dyktige kollegaer
– ein arbeidsplass med fokus på utvikling
– ein kommune som er IA-bedrift og har fokus på nærværsarbeid
– gode pensjons- og forsikringsordningar i tråd med tariffavtale

Tilsettingsvilkår

Løns- og tilsetjingsvilkår i samsvar med gjeldande avtaleverk. Det vert trekt 2 % av lønna i pensjonsinnskot.
Ved tilsetting som krev politiattest skal denne ikkje vere eldre enn 3 månader.
Aktuelle søkjarar vert innkalla til samtale eller intervju.

Referansar

Oppgi referansar

Søknad

Vestnes kommune nyttar elektronisk søknadsprosess. Det betyr at det berre er søknader sendt via vårt elektroniske søknadssystem som vil bli tatt i betraktning.

Det er viktig at du tar deg tid til å svare på spørsmåla vi stiller og registrerer din CV i søknadsskjemaet. Det er ikkje mogleg å sende vedlegg. Attestar og vitnemål må takast med til intervju.

Søkjarlista kan bli offentleggjort.

 

Søk på stillingane her.

 

Fylke: Møre og Romsdal

Jobbtype: Vikariat

Heiltid/Deltid: Heiltid

Arbeidstid: Dag

Stillingstype: Heiltid/Deltid

Søknadsfrist: 27.09.2024

Tiltreding: Etter avtale

Arbeidsstad: Helland barneskule

 

Kontaktpersonar:

Gisela Stene Smith-Nilsen

mob: +47 99441455

Ingrid Elin Malin

mob: +47 97520706

 

Heimeside:
www.vestnes.kommune.no
Adresse: Skulevegen 2 6390 Vestnes

Vestnes kommune

Helland barneskule har ca. 280 elevar på 1.-7.årssteg. Skulen har skulefritidsordning med ca. 120 barn. Helland barneskule ligg sentralt i Vestnes kommune. Skulen ligg i eit flott naturområde nær sjø, skog og fjell. Skulen nyttar seg ofte av den flotte naturen til turar og aktivitetar.

 

Del stillingen

Selskap

Vestnes kommune

Kontaktinfo

  • Gisela Stene Smith-Nilsen
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: +47 994 41 455
  • Ingrid Elin Malin
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: +47 97520706

Lokasjon

  • Vestnes

Søknadsfrist

September 27, 2024

Laksevåg og Bergen maritime vgs: Undervisningsstilling i mekaniske fag (søknadsfrist 22.09.2024)

 

Undervisningsstilling i mekaniske fag

LAK – LAKSEVÅG OG BERGEN MARITIME VGS, Vestland fylkeskommune

 

Laksevåg og Bergen maritime vgs har 80 tilsette og omlag 480 elevar. Skulen har totalt 31 klasser med tilbod innan bygg- og anleggsteknikk, elektro- og datateknologi, elektro- og datateknologi med spesiell studiekompetanse og teknologi- og industrifag. Innanfor teknologi- og industrifag tilbyr skulen industriteknologi, brønnteknikk, kjemiprosess og laboratoriefag og maritime fag. Skulen er lokalisert i Bergen sentrum og på Laksevåg.

Ved skulen er følgjande stilling ledig frå 1. desember 2024:

Fast stilling som faglærar i mekaniske fag .

Vi søkjer etter kandidatar som har mekanisk bakgrunn.

Ved tilsetjing vil det bli lagt vekt på personlege eigenskapar.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 22.09.2024
Arbeidsgivar: Vestland fylkeskommune
Stad: Bergen
Stillingstittel: Undervisningsstilling i mekaniske fag
Stillingar: 1
Heiltid / Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4857293117

Arbeidsoppgåver

Undervisning på vg1 teknologi- og industrifag og vg2 industriteknologi
Kontakt med næringslivet

Kvalifikasjonar

Mekanisk bakgrunn med fagbrev.
Til alle undervisningsstillingar er det krav om relevant fagleg og pedagogisk kompetanse, jf opplæringslova.
Ved manglande pedagogisk og/eller fagleg kompetanse vil det bli lagt til rette for etterutdanning.

Personlege eigenskapar

Du bidreg til å skape gode relasjonar, både til elevar og kollegaer
Gode kommunikasjonsevner
Gode samarbeidsevner
Strukturert
Sjølvstendig
Fleksibel
Liker å arbeide med ungdom

Vi tilbyr

Gode forsikrings- og pensjonsordningar
For stillinga gjeld løns- og arbeidsvilkår fastsett i lov- og avtaleverk.

Andre opplysningar

  • Det er eit vilkår om godkjend politiattest for å bli tilsett i vidaregåande skule.
  • Administrasjonsmålet i fylkeskommunen er nynorsk.
  • Alle nytilsetjingar vert gjort med ei prøvetid på 6 månader.
  • Vi gjer merksam på at i følgje offentleglova § 25, 2. ledd kan opplysningar om søkjaren bli offentleggjort sjølv om du har oppmoda om ikkje å bli ført på offentleg søkjarliste.
  • Dersom du har bedt om unntak frå offentleg søkjarliste vil du alltid bli varsla før søkjarlista vert offentleggjort.

 

Søk på stillinga her.

 

Adresse:Odd Frantzens plass 6, 5008 Bergen, Norge

Kontaktinformasjon

Jan Kåre Greve, rektor
Telefon:  +47 916 80 978

 

Vestland fylkeskommune har ansvar for å utvikle Vestland fylke og å yte viktige tenester for samfunnet. Vi gir vidaregåande opplæring, tannhelsetenester og kollektivtransport til innbyggjarane i fylket. Vi har ansvar for vegsamband og legg til rette for næringsutvikling, fritidsopplevingar, kulturliv og inkludering. Klima og miljø er premiss for samfunnsutviklinga og som verdiskapingsfylke er Vestland ein nasjonal pådrivar for eit desentralisert Noreg. Lokalsamfunna er ramma for gode kvardagsliv som gjev like mogelegheiter til å delta i verdiskaping i heile Vestland. Fylkestinget er øvste politiske organ i fylkeskommunen.

Del stillingen

Selskap

Vestland fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Jan Kåre Greve
  • Tittel: rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon:+47 916 80 978

Lokasjon

  • Bergen

Søknadsfrist

September 22, 2024

Fagskolen Vestland Avd. Maritim Nygård / Austevoll: Undervisningsstilling maritime maskinfag (søknadsfrist 30.09.2024)

MWANVIK-VLFK-L10204221-12418824-Foto_Morten__Wanvik_1920

FAV – Avd. Maritim Nygård/Austevoll (Bergen), Vestland fylkeskommune

Undervisningsstilling på maritim fagskolen innen alle fag innenfor maritime maskinfag

Med over 1700 studentar er Fagskulen Vestland ein av dei største fagskulane i landet. Fagskulen utdannar

mellom anna morgondagens prosjektleiarar og mellomleiarar. Fagskulen Vestland har åtte studiestadar frå Måløy i nord til Stord i sør. Vi er om lag 170 tilsette og har eit utviklingsorientert arbeids- og læringsmiljø. Fagskuleutdanning er ei høgare yrkesfagleg utdanning som byggjer på vidaregåande opplæring eller tilsvarande realkompetanse.

Vi samarbeider tett med arbeidslivet i Vestland om å utvikle framtidsretta utdanningar, både studium som strekk seg over fleire år og kortare utdanningar. Vi ligg langt framme når det gjeld bruk av synkron og asynkron undervisning, og vi legg stor vekt på å utnytte det digitale framtidsrommet. Skulen utviklar også utdanningar innan omgrepet Industri 4.0, og har moderne utstyr/simulatorar som nyttast i undervisninga.

Fagskuleutdanninga har høg arbeidsrelevans og våre uteksaminerte studentar er attraktive i arbeidsmarknaden. Utdanninga gir studentane ein kombinert praktisk og teoretisk kompetanse som kvalifiserer til stillingar som krev både teknisk innsikt og leiarkompetanse.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 30.09.2024
Arbeidsgivar: Vestland fylkeskommune
Stad: Bergen
Stillingstittel: Undervisningsstilling på maritim fagskolen innen alle fag innenfor maritime maskinfag
Stillingar: 1
Heiltid / Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4857201162

Arbeidsoppgåver

Undervisning innan:

  • Alle fag innenfor STCW konvensjon (Maskin, eletro og ledelse)

Til alle undervisningsstillingar er det krav om relevant fagleg kompetanse, jmfr Lov om høyere yrkesfaglig utdanning.

For søkjarar som ikkje har godkjent pedagogisk kompetanse, legg skolen til rette for at den pedagogiske utdanninga kan takast samstundes med undervisningsstillinga.

Alle nytilsetjingar i Vestland fylkeskommune blir gjort med ei prøvetid på 6 månader.

Kvalifikasjonar

Maritim fagskole med relevant arbeidserfaring.
Relevant bachelor eller mastergrad/Siv.ing. med relevant arbeidserfaring.
Maskinoffiser med STCW sertifikat med relevant arbeidserfaring.

Personlege eigenskapar

Strukturert
Sjølvstendig
Ansvarsbevisst
Entusiastisk
Gode formidlingsevner
Gode samarbeidsevner

Vi tilbyr

Lønn er etter KS hovedtariffavtalen .
Gode forsikrings- og pensjonsordningar.
Fleksibel arbeidstid.
Etter- og vidareutdanning iht. myndigheter sine krav for maritimt undervisningspersonale.

Vi gjer merksam på at i følgje offentleglova § 25, 2. ledd kan opplysningar om søkjaren verte offentleggjort sjølv om søkjaren har oppmoda om ikkje å bli ført opp på offentleg søkjarliste. Søkjaren vil alltid bli varsla på førehand dersom søkjarlista vert offentleggjort

 

Søk på stillinga her.

 

Adresse:Vestre Strømkaien 10, 5008 Bergen, Norge

Kontaktinformasjon

Jaap Hofmeester, Utdanningleder avd. Maritim og Petroleum. Nygård
Telefon:  412 95 101
E-post: [email protected]

Kåre Pettersen, Teamleder Maskin
Telefon:  928 59 440
E-post: [email protected]

 

Vestland fylkeskommune har ansvar for å utvikle Vestland fylke og å yte viktige tenester for samfunnet. Vi gir vidaregåande opplæring, tannhelsetenester og kollektivtransport til innbyggjarane i fylket. Vi har ansvar for vegsamband og legg til rette for næringsutvikling, fritidsopplevingar, kulturliv og inkludering. Klima og miljø er premiss for samfunnsutviklinga og som verdiskapingsfylke er Vestland ein nasjonal pådrivar for eit desentralisert Noreg. Lokalsamfunna er ramma for gode kvardagsliv som gjev like mogelegheiter til å delta i verdiskaping i heile Vestland. Fylkestinget er øvste politiske organ i fylkeskommunen.

Del stillingen

Selskap

Vestland fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Jaap Hofmeester
  • Tittel: Utdanningleder avd. Maritim og Petroleum. Nygård
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 412 95 101
  • Kåre Pettersen
  • Tittel: Teamleder Maskin
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 928 59 440

Lokasjon

  • Bergen

Søknadsfrist

September 30, 2024

Miljøarbeidertjenesten: Vernepleier / miljøterapeut (søknadsfrist 23.09.2024)

NES-Webcruiter-1170x300

Miljøarbeidertjenesten avd. 5 (Salemstoppen), Nes kommune

Vernepleiere, miljøarbeidertjenesten

Er du ute etter en spennende og givende jobb som kan tilby breddekompetanse innen målrettet miljøarbeid til voksne med funksjonsutfordringer?

Da er Miljøarbeidertjenesten i Nes kommune plassen for deg! Vi er med på å sikre gode, helhetlige og trygge tjenester til brukere i deres hjem. I takt med utviklingen i samfunnet øker kompleksiteten og behovene i hjemmene til brukerne våre. Det gir oss en unik mulighet til å tenke nytt, benytte vernepleiefaget til å styrke vår kompetanse innenfor ressursmobilisering og mestringsperspektivet, og med brukermedvirkning i fokus. Vi har et hyggelig arbeidsmiljø med engasjerte medarbeidere, samarbeider tverrfaglig både internt og eksternt, deltar i ulike prosjekter og er opptatt av fleksibilitet og forbedring.

Miljøarbeidertjenesten er opptatt av å styrke kompetansen innad, legge til rette for et utviklende fagmiljø og skape muligheter både for brukere og medarbeidere som sikrer gode tjenester også inn i framtida.

Det gir mening å bidra til mestring og livsglede, skape trygghet og et godt liv. Vi ønsker deg som er engasjert, har faglig interesse, og som vil utføre jobben med arbeidsglede og humor.

Miljøarbeidertjenesten er organisert som en virksomhet i Helse og Velferd i Nes kommune og er fordelt i 5 ulike avdelinger med forskjellige fokusområder. Vi gir tjenester til mennesker som har funksjonsnedsettelser, i alle aldre og i alle livets faser. Vi søker miljøterapeuter til avdelinger der det gis tjenester til voksne personer med funksjonsnedsettelser.

Miljøarbeidertjenesten avd. 5 har ledige stillinger for vernepleiere, alternativt miljøterapeut, i 100 % fast stilling.

Vernepleier/miljøterapeut jobber i miljøet med arbeid dag/ kveld, og arbeid hver 4. helg.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 23.09.2024
Arbeidsgiver: Nes kommune
Sted: Årnes
Stillingstittel: Vernepleier
Stillinger: 2
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4852470455

Arbeidsoppgaver

Yte tjenester i henhold til enkeltvedtak etter helse- og omsorgstjenesteloven
Målrettet miljøarbeid
Arbeid og medansvar i forbindelse med Kap.9
Sikre faglig forsvarlighet i tjenesten
Tilrettelegge for mestring, ressursmobilisering og utvikling
Tilrettelegge og bistå i daglige gjøremål/aktiviteter
Medisinhåndtering, medisinansvar
Opplæring og veiledning av medarbeidere – bistå i ressursgruppene, medansvar for internundervisning
Kartlegging/vurdering/utarbeide tiltaksplaner
Samarbeid med verger/pårørende og andre aktuelle instanser
Faglig oppdatering/utvikling/delta aktivt i kommunens prosjekter

Kvalifikasjoner

Norsk autorisasjon som vernepleier. Annen relevant 3 årig høgskoleutdanning kan vurderes.
God kompetanse innen målrettet miljøarbeid med personer med funksjonsnedsettelser
Erfaring fra arbeid med utfordrende atferd vektlegges
Kunnskap og erfaring knyttet til relevant lovverk
Gode IKT ferdigheter
God kommunikasjonsevne, skriftlig og muntlig
Søker må ha god norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne
Førerkort kl. B
Den som tilsettes må, før tiltredelse, levere politiattest som ikke er eldre enn tre måneder 

Personlige egenskaper

Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner samt relasjonskompetanse
Være fleksibel, lærevillig, tilpasningsdyktig og å kunne omstille deg i arbeidshverdagen
Opptatt av kvalitet i tjenesten og positiv til forbedringsarbeid
Evne til å kunne inspirere og delegere oppgaver
Kunne foreta gode faglige og etiske vurderinger, være bidragsyter til holdningsarbeid
Ha god gjennomføringsevne og beslutningskompetanse
Engasjement for fagutvikling
Mestre en hektisk arbeidshverdag
Positiv bidragsyter til ett godt arbeidsmiljø
Kreativ og løsningsorientert
Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr

Et spennende fagmiljø med gode muligheter for faglig utvikling
Spennende og varierte arbeidsoppgaver
Organisert opplæring og oppfølging
Lønn etter gjeldende tariff, samt 30 000,- i rekrutteringstiltak for vernepleiere/sykepleiere
Gode forsikrings- og pensjonsordninger
Minst to referanser må oppgis.

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Det er 6 mnd. prøvetid.

Vi ber om at attester og vitnemål lastes opp søknaden. Originale/bekreftet kopier på dokumentene, tas med til et eventuelt intervju.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.

 

Søk på stillingene her.

 

Adresse:Leirvegen, 2150 Årnes, Norge

Kontakperson:

An-Kristin Myrhe, Avdelingsleder, avdeling 5
Telefon:   976 21 526
E-post:[email protected]

 

Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 24.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

  • An-Kristin Myrhe
  • Tittel: Avdelingsleder, avdeling 5
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 976 21 526

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

September 23, 2024

Miljøarbeidertjenesten: Miljøarbeidere (søknadsfrist 23.09.2024)

NES-Webcruiter-1170x300

Miljøarbeidertjenesten avd. 5 (Salemstoppen), Nes kommune

Miljøarbeider, miljøarbeidertjenesten

Er du ute etter en spennende og givende jobb innen målrettet miljøarbeid til voksne med funksjonsutfordringer?

Da er Miljøarbeidertjenesten i Nes kommune plassen for deg! Vi er med på å sikre gode, helhetlige og trygge tjenester til brukere i deres hjem. Vi har fokus på mestring, brukermedvirkning og samarbeid og kan tilby et spennende arbeidsmiljø med engasjerte medarbeidere. Vi samarbeider tverrfaglig både internt og eksternt, deltar i ulike prosjekter og er opptatt av fleksibilitet og forbedring.

Miljøarbeidertjenesten er organisert som en virksomhet i Helse og Velferd i Nes kommune og er fordelt i 6 ulike avdelinger med forskjellige fokusområder. Vi gir tjenester til mennesker som har funksjonsnedsettelser, i alle aldre og i alle livets faser. Avdeling 5 gir tjenester til voksne personer med funksjonsnedsettelser. Vi er opptatt av å styrke kompetansen innad, legge til rette for et utviklende fagmiljø og skape muligheter både for brukere og medarbeidere som sikrer gode tjenester også inn i framtida.

Det gir mening å bidra til mestring og livsglede, skape trygghet og et godt liv. Vi ønsker deg som er engasjert, har faglig interesse, og som vil utføre jobben med arbeidsglede og humor

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 23.09.2024
Arbeidsgiver: Nes kommune
Sted: Årnes
Stillingstittel: Miljøarbeider
Stillinger: 10
Heltid / Deltid: Heltid, Deltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100, 90, 28,5, 28, 25,5, 24
Webcruiter-ID: 4852435915
Startdato: 01.02.2025

Arbeidsoppgaver

Yte tjenester i henhold til enkeltvedtak etter helse- og omsorgstjenesteloven
Målrettet miljøarbeid
Iverksette og påse at tiltak, oppfølging og dokumentasjon er faglig forsvarlig
Tilrettelegge for mestring og ressursmobilisering
Tilrettelegge og bistå i daglige gjøremål/aktiviteter
Opplæring og veiledning av medarbeidere – bistå i ressursgrupper/ansvarsgrupper
Samarbeid med verger/pårørende/fagansvarlige og andre aktuelle instanser
Faglig oppdatering/utvikling/delta aktivt inn i kommunens visjon og framtidsplaner

Kvalifikasjoner

Autorisert helsefagarbeider, eller annen relevant fagarbeiderutdanning som barne- og ungdomsarbeider eller aktivitør
Kompetanse innen målrettet miljøarbeid til personer med funksjonsnedsettelser
Kunnskap og erfaring i arbeid med aktuell brukergruppe
Erfaring fra arbeid med utfordrende atferd og HOL kap.9 er ønskelig
Kunnskap og erfaring knyttet til relevant lovverk
Gode IKT ferdigheter og evne til å anvende ulike fagsystemer
Engasjement for fagutvikling
God kommunikasjonsevne, skriftlig og muntlig
God norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne
Førerkort kl. B, med manuelt gir er en stor fordel
Den som tilsettes må, før tiltredelse, levere gyldig politiattest som ikke er eldre enn tre måneder .

Personlige egenskaper

Ha evne til å sette deg inn i andres livssituasjon
Gode samarbeidsevner, erfaring fra tverrfaglig/flerfaglig samarbeid
Er ryddig og presis
Ha evne til fleksibilitet og stabilitet
Kunne foreta gode faglige og etiske vurderinger, være bidragsyter til holdningsarbeid
Bidra til ett godt arbeidsmiljø
Være positiv til endring og utvikling
Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr

Et spennende fagmiljø med gode muligheter for faglig utvikling
Godt arbeidsmiljø
Spennende og varierte arbeidsoppgaver
Intern opplæring
Lønn etter gjeldende tariff
Gode forsikrings- og pensjonsordninger
Minst to referanser må oppgis.

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Det er 6 mnd. prøvetid.

Attester og vitnemål lastes opp i søkeprosessen. Originale vitnemål og attester tas med til et eventuelt intervju.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.

 

Søk på stillingene her.

 

Adresse:Leirvegen, 2150 Årnes, Norge

 

An-Kristin Myrhe, Avdelingsleder, avdeling 5
Telefon:   976 21 526
E-post:[email protected]

 

Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 24.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

  • An-Kristin Myrhe
  • Tittel: Avdelingsleder, avdeling 5
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 976 21 526

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

September 23, 2024