Måsøy kommune – Personalrådgiver (Søknadsfrist 04.08.2024)

 

Personalrådgiver

 

BLI EN AV OSS!

Måsøy kommune har ca 1100 innbyggere og ligger ytterst i havgapet i Vest Finnmark. Hovednerven vår er fiskeri, og vi jobber aktivt med å legge til rette for andre næringer. Havøysund er kommunesenteret og et av de fineste fiskeværene på Finnmarkskysten. Vi kan tilby barnehage, skole, kulturskole og en rekke aktiviteter i regi av lag og foreninger.

Vi ønsker oss kollegaer og medarbeidere som tåler et sjøslag! Blir du med på laget?

Om stillingen

Er du strukturert, nøyaktig og tar utfordringer på strak arm? Måsøy kommune er på jakt etter inkluderende og løsningsorientert personalrådgiver i 100 % stilling for snarlig tiltredelse.

Den som tilsettes må ha evne til å arbeide strukturert og selvstendig. Personalrådgiver vil ha ulike drifts- og utviklingsoppgaver innen personalområdet.

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.

Tilsetting i Måsøy kommune skjer på de vilkår som fremgår av de enhver tid gjeldende lover, tariffavtaler, reglement og øvrige bestemmelser.

Det utarbeides offentlig søkerliste. Søkere som ønsker søknaden sin unntatt offentlighet må grunngi dette særskilt i søknaden. I henhold til offentlighetsloven kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om og ikke bli oppført på søkerlisten.

Søknadsfrist: 4. august 2024

Søknad på stillingen sendes elektronisk via www.jobbnorge.no

Vi ønsker ikke kontakt med annonseselgere.

Hovedarbeidsoppgaver

Ansattestøtte, -rådgivning og -utvikling på alle nivå i organisasjonen
Tiltrekke og beholde medarbeidere
Enhetlig oppfølging og videreutvikling av kommunens ulike strategier, planer og rutiner innen personalområdet
Noen av arbeidsoppgavene; ansettelser, lønnsforhandlinger, internkontroll, sykefravær, opplæring, samarbeid med tillitsvalgte og vernetjenesten, organisasjonsutvikling og ROS

Kvalifikasjoner

Helst høyere relevant utdanning, men annen kompetanse vil bli vurdert.
Helst erfaring med å lede medarbeidere i offentlig (prioriteres) eller privat sektor
Erfaring med personalarbeid er ønskelig
Erfaring fra endrings- og omstillingsprosesser er ønskelig
Kunnskap om lov- og avtaleverk
Evne til å jobbe både operativt og strategisk

Personlige egenskaper

Kjenner deg igjen i vår visjon, mål og satsinger som beskrevet i vår kommuneplan
Evne til å motivere, involvere og skape gode relasjoner
Endrings- og utviklingsorientert
Gode kommunikasjons-, formidlings- og samhandlingsevner
God organisasjonsforståelse
Nysgjerrig og pådriver for å teste ut nye arbeidsmetoder og digitale løsninger
Helhetstenkende, analytisk, strukturert og målrettet og har god gjennomføringsevne
Ser muligheter og potensial i de menneskelige ressursene

Vi tilbyr

Lønn etter utdanning i hht. HTA
Mulighet for kurs, videreutdanning, deltagelse på konferanser og faglig påfyll
Utfordrende og spennende arbeidsoppgaver
Et personale med høyt kompetansenivå
Gunstige forsikringsordninger gjennom KLP
Arbeidsforholdet reguleres av gjeldende lov og avtaleverk, herunder pliktig medlemskap i kommunalpensjonsordning, KLP
Kommunen er behjelpelig med å skaffe bolig
Flyttegodtgjøring i henhold til kommunens reglement.
Måsøy kommune er en del av virkemiddelordningen for Nord-Troms og Finnmark. Dette innebærer skattemessige fordeler, samt at de som bor og arbeider i Finnmark og Nord-Troms får ettergitt studiegjeld etter gjeldende regler fra Lånekassen
Gratis Barnehage og SFO
Gratis boligtomter
Gåavstand til skole, barnehage, butikk, idrettshall, bibliotek

Nærmere opplysninger om stillingen kan rettes til

Kommunedirektør Øivind Næss, tlf. 97 06 26 15 e-post [email protected]

 

Søknadsfrist 4. august 2024

 

Bli bedre kjent med oss her
En av perlene i nord.

 

Søk på stillingen her.

 

Søknadsfrist 4. august 2024

 

Arbeidsgiver Måsøy kommune

Kommune Måsøy

Omfang Heltid

Varighet Fast

Arbeidssted Rådhuset, 9690 Havøysund

Del stillingen

Selskap

Måsøy kommune

Kontaktinfo

  • Øivind Næss
  • Tittel: Kommunedirektør
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: tlf. 97 06 26 15

Lokasjon

  • Måsøy

Søknadsfrist

August 4, 2024

Diakon, Ullensaker kirkelige fellesråd (Søknadsfrist 18.08.2024)

 

Diakon

 

Ullensaker kirkelige fellesråd

Ullensaker kirkelige fellesråd ivaretar administrative og økonomiske oppgaver for 4 sokn, har ansvar for drift og vedlikehold av 5 kirker og er arbeidsgiver for 30 ansatte fordelt på ca 24 årsverk. Av disse er det en 100% og en 60% stilling som diakon og en 80% diakonimedarbeider. De ansatte er organisert i staber som jobber for en eller flere menigheter.

Vi har ledig stilling som diakon i 100 prosent stilling i Ullensaker kirkelige fellesråd. Stillingen vil ha sin hovedtilknytning til Jessheim/Hovin og Mogreina menigheter, men vil også kunne gjøre tjeneste i hele Ullensaker kirkelige fellesråd sitt område. Staben for Jessheim/Hovin og Mogreina menigheter holder til i kirkens lokaler i Jessheim kirke.

Har du lyst til å jobbe i Ullensaker kirkelige fellesråd som diakon?

Vi søker etter deg som kan lede og videreutvikle det diakonale arbeidet i Ullensaker sammen med de øvrige diakoniansatte. Ullensaker kommune ligger i en av Norges hurtigst voksende regioner.

Vi ser etter en diakon som liker å jobbe med mennesker, og som kan utvikle gode møtesteder for alle aldersgrupper i samarbeid med frivillige, kommune og lokale aktører. Den som tilsettes vil samarbeide nært med de øvrige ansatte og valgte/frivillige medarbeidere i menighetsområdet. Du vil være med å utvikle, samordne og gjennomføre diakoniplanen sammen med menighetene.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 18.08.2024
Arbeidsgiver: Ullensaker kirkelige fellesråd
Sted: Jessheim
Stillingstittel: Diakon
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4832428437

Arbeidsoppgavene vil blant annet omfatte

Organisere, lede og utvikle menighetens diakonale arbeid i samarbeid med andre ansatte og frivillige
Lede og koordinere menighetenes satsning på ungdomsdiakoni
Utvikle og styrke samhandling med frivillige, organisasjoner og kommunale aktører
Delta i menighetenes ulike aktiviteter, inkludert arbeid med konfirmanter og eldre
Delta ved kirkelige handlinger og i gudstjenester, inklusive tilrettelagte gudstjenester
Ha samtaler og følge opp arbeidet med sorggrupper
Samarbeide med diakon og diakonimedarbeider i fellesrådet og delta i diakonale fellestiltak i fellesrådsområdet

Kvalifikasjoner

Utdanning i samsvar med Tjenesteordning for diakoner i Den norske kirke.
Søkere under utdanning kan bli vurdert.
Erfaring fra arbeid med barn og unge vil være en fordel.
Kjennskap til bruk av sosiale medier
Gode ferdigheter i norsk, skriftlig og muntlig

Personlige egenskaper

Evne til å skape tillit og kommunisere med mennesker i ulike aldre, livssituasjoner og kulturell bakgrunn
Evne til å se, inspirere og dyktiggjøre frivillige medarbeidere
Evne og erfaring med å arbeide både selvstendig og i team
Personlig egnethet og motivasjon for stillingen vil bli tillagt stor vekt

Vi tilbyr

En interessant stilling i et aktivt miljø og engasjerte menigheter
Dyktige kollegaer på eget fagfelt og tverrfaglig miljø
Lyse kontorlokaler i Jessheim sentrum med gangavstand til buss- og togstasjon.
Fleksibel arbeidstid
Lønn og øvrige vilkår i samsvar med tariffavtale for KA
Gode pensjons- og forsikringsordninger i KLP

Annet

Den som tilsettes må være medlem av Den norske kirke, jfr. Kirkeordning for Den norske kirke § 40.
Tilfredsstillende politiattest må fremlegges ved ansettelse, jft Trossamfunnslovens § 20.
Det må påregnes kvelds- og helgearbeid
Søkere som tar forbehold om å ikke stå på offentlig søkerliste må begrunne dette i søknaden. Dersom Ullensaker kirkelige fellesråd mener begrunnelsen ikke er tilstrekkelig, vil søker bli kontaktet og gis mulighet til å trekke søknaden før endelig søkerliste settes opp.

Har du spørsmål til stillingen kan du kontakte ass. kirkeverge/HR-leder Lillian Syversrud, mobil 92244864 eller e-post [email protected]

 

Søk på stillingen her.

 

Kontaktinformasjon

Lillian Syversrud
Ass. kirkeverge/HR-leder
Telefon:+47 92244864

 

Ullensaker kirkelige fellesråd ivaretar administrative og økonomiske oppgaver for 4 sokn, har ansvar for drift og vedlikehold av 5 kirker og er arbeidsgiver for 30 ansatte fordelt på ca 24 årsverk. Medarbeiderne er organisert i staber som jobber for en eller flere menigheter. Vi har ledig stilling som kantor/kirkemusiker i 60 prosent stilling i Ullensaker kirkelige fellesråd. Stillingen vil ha tjenestested Furuset menighet, men vil kunne gjøre tjeneste i hele Ullensaker kirkelige fellesråd sitt område.

Del stillingen

Selskap

Ullensaker kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Lillian Syversrud
  • Tittel: Ass. kirkeverge/HR-leder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 92244864

Lokasjon

  • Jessheim

Søknadsfrist

August 18, 2024

Undervisnings – stilling innen allsidig landbruk, Storsteigen videregående skole – Alvdal (søknadsfrist 09.07.2024)

Innlandet fylkeskommune Storsteigen videregående skole

 

Storsteigen videregående skole – Undervisningsstilling innen allsidig landbruk.

 

Fjellandbrukskola Storsteigen vgs har ledig inntil 100% fast undervisningsstilling i programfag landbruk fra 1.august 2024. Skolegardsbruket og skolens seter er sentrale utgangspunkt for undervisningen. Deler av stillingen kan bli knyttet mot voksenagronom og fagskole.

Vi søker deg som

  • har kompetanse i og kan tenke deg å jobbe for et fremtidsrettet fjellandbruk
  • evner å tilpasse undervisningen til de ressurser og muligheter eleven har
  • setter elevens læring og læringsmiljø i sentrum
  • er en tydelig klasseleder som bygger gode relasjoner med ungdom
  • er fleksibel, løsningsorientert og god til å samarbeide
  • reflekterer rundt egen praksis og har gode kommunikasjonsevner

Vi tilbyr

  • kolleger som er opptatt av elevenes læringsmiljø, kompetanse og trivsel
  • et bredt og spennende fagmiljø som arbeider mot felles mål
  • et fagmiljø for innovasjon og entreprenørskap
  • gode muligheter for etter- og videreutdanning
  • fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger

Om stillingen

  • 100% fast undervisningsstilling fortrinnsvis innen grovfôrproduksjon og tilhørende landbruksteknikk
  • arbeidssted skolested Storsteigen Alvdal
  • arbeidsoppgaver som kontaktlærer, utviklingsarbeid mm kan bli tillagt stillingen
  • den som tilsettes i stillingen vil bli innplassert i stillingskode avhengig av krav til stillingen, utdanning og erfaring jf. lov- og avtaleverk

Arbeidsoppgaver

  • planlegge, forberede og gjennomføre undervisning praktisk og teoretisk
  • vurderingsarbeid og elevoppfølging både faglig og sosialt
  • bidra i fagteam, klassesamarbeid og pedagogisk utviklingsarbeid

Ønskede kvalifikasjoner

  • relevant utdanning på fagskole/høgskolenivå
  • agronom med lang relevant erfaring kan kompensere for utdanning
  • praktisk pedagogisk utdanning, men kan tas innen 3 år med gode betingelser
  • god digital kompetanse
  • gode personlige egenskaper

Søknad

Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen.

Det kreves politiattest – ikke eldre enn tre måneder – for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.

Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.

Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.

Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.

Vi ser fram til å motta søknaden din.

 

Søk på stillingen her.

 

Fylke: Innlandet

Jobbtype: Fast

Heltid/Deltid: Heltid

Arbeidstid: Dag

Stillingsnivå: Undervisning

Stillingstype: Fast stilling

Arbeidsområde: Videregående skole

Søknadsfrist: 09.07.2024

Tiltredelse: 01.08.2024

Arbeidssted: Alvdal

 

Kontaktpersoner:

Assisterende rektor Øyvind Randen
mob: +47 91 59 40 53

Rektor Eivind Aaen
mob: +47 90 66 75 86

 

Hjemmeside:

/www.storsteigen.vgs.no/

 

Adresse:

Steigjelen 47 2560 ALVDAL

 

Innlandet fylkeskommune Storsteigen videregående skole

Storsteigen videregående skole består av 2 skolesteder, Storsteigen i Alvdal kommune og Nordstumoen i Stor-Elvdal kommune. Det er ca 60 årsverk på skolen.

Skolested Storsteigen har ca 100 elever innen utdanningsprogram for naturbruk med profiler for allsidig fjellandbruk, hest, entreprenørskap, friluftsliv og studieforberedelse. I tillegg er det også studiested under Fagskolen Innlandet med tilbudet Grovfôrbasert husdyrhold for fjellandbruket parallelt med agronomutdanning for voksne.
Skolested Nordstumoen gir heldøgnstilbud til 27 elever innen utdanningsprogram for restaurant- og matfag, teknologi- og industrifag og naturbruk med behov for særskilt tilrettelagt opplæring. Lærere og miljøpedagoger arbeider tett med helhetlig opplæring for elevene.

Skolen eies og drives av Innlandet fylkeskommune.

Tilgjengelighetserklæring for EasyCruit: https://uustatus.no/nb/erklaringer/publisert/f9747c75-22c2-4118-972a-c13193edfc8a

Del stillingen

Selskap

Innlandet fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Øyvind Randen
  • Tittel: Assisterende rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 91 59 40 53
  • Eivind Aaen
  • Tittel: Rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 90 66 75 86

Lokasjon

  • Alvdal

Søknadsfrist

Juli 9, 2024

Åsane vgs: *Faglærer TIF *Faglærer elektrofag (forskjellige søknadsfrister)

MWANVIK-VLFK-DSF8612-10418689_1920

 

Klikk på aktuell stilling:

 

Vestland fylkeskommune
Faglærer teknologi og industrifag
ASA – ÅSANE VGS, Vestland fylkeskommune
Fast
Webcruiter-ID: 4828381382
Ulset
Publisert: 13.06.2024
Søknadsfrist 23.06.2024

 

 

Vestland fylkeskommune
Faglærer elektrofag
ASA – ÅSANE VGS, Vestland fylkeskommune
Fast
Webcruiter-ID: 4831794223
Ulset
Publisert: 21.06.2024
Søknadsfrist: 30.06.2024

 

 

Vestland fylkeskommune har ansvar for å utvikle Vestland fylke og å yte viktige tenester for samfunnet. Vi gir vidaregåande opplæring, tannhelsetenester og kollektivtransport til innbyggjarane i fylket. Vi har ansvar for vegsamband og legg til rette for næringsutvikling, fritidsopplevingar, kulturliv og inkludering. Klima og miljø er premiss for samfunnsutviklinga og som verdiskapingsfylke er Vestland ein nasjonal pådrivar for eit desentralisert Noreg. Lokalsamfunna er ramma for gode kvardagsliv som gjev like mogelegheiter til å delta i verdiskaping i heile Vestland. Fylkestinget er øvste politiske organ i fylkeskommunen.

Del stillingen

Selskap

Vestland fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Klikk på aktuell stilling for mer informasjoner
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf:

Lokasjon

  • Ulset

Søknadsfrist

Juli 21, 2024

Barnehagelærer ved Lattošluohkká mánáidgárdi (søknadsfrist 05.07.2024)

 

Barnehagelærer

 

 

Karasjok kommune

Kárášjoga gielda Karasjok kommune er en samisk kommune som grenser mot Finland. Kárášjoga gielda Karasjok kommune er Norges nest største kommune i areal og har ca. 2700 innbyggere hvorav 80 % av befolkningen er samisktalende. Kommunen har ca. 320 medarbeidere i organisasjonen. I kommunen har vi mange sentrale samiske institusjoner.

Kommunen har et aktivt kulturliv med tilbud innen idretts- og friluftsliv, kultur og historie, barne- og ungdomsaktiviteter, kunst, musikk.

Karasjok kan også tilby et unikt friluftsliv, Norges beste lakseelv, rype-/elgjakt, isfiske og en rik flora og fauna med rike naturressurser.

Karasjok kommune er en del av forvaltningsområdet for samisk språklov, hvor samisk er et offisielt språk i tillegg til norsk. Det kan også være ønskelig med annen språkkompetanse. Søkere bes derfor om å oppgi sine språkkunnskaper.

 

Om stillingen

Ved den Lattošluohkká mánáidgárdi er det ledig to – 100% faste stillinger som barnehagelærere. Tiltredelse 05.08.24.

 

Kvalifikasjoner

Kvalifikasjoner/(kompetansekrav)

  • Krav om førskolelærer-/barnehagelærerutdanning
  • Samarbeidsevne og fleksibilitet
  • Personlig egnethet
  • Gode IKT-kunnskaper

 

Egenskaper (ansvarsområde)

  • Personalforvaltning; Ha evnen til å være en god arbeidsleder for avdelingspersonalet
  • Samarbeide med pedagogisk leder, ansvarlig for pedagogisk ledelse, faglig utviklingsarbeid og dokumentasjon
  • Ha evne til å kunne tilrettelegge for samarbeid med foresatte og lokalmiljøet
  • Evne til å organisere en god barnehagehverdag for så vel barn som medarbeidere
  • Ha gode kommunikasjons- og samarbeidsevner, være løsningsorientert og strukturert og ha faglig engasjement
  • Samarbeide med andre instanser

Kommunen ønsker å rekruttere flere menn til jobb i barnehagene, derfor oppfordres menn til å søke.

Skriftlig og muntlig kunnskap i samisk og norsk. Kunnskaper i samisk språk vil bli tillagt avgjørende vekt for søkere som eller er likt kvalifisert.

Karasjok kommunale barnehager er samiske barnehager og i vedtektene for de kommunale barnehagene heter det blant annet at at barnehagene skal:

  • Være samiske barnehager og ha samisk som hovedspråk.
  • Personalet beherske samisk språk og har kunnskap om samisk kultur.
  • Fremme barnas samiskspråklige kompetanse, styrke barnas samiske identitet og videreføre samiske verdier, samisk kultur og tradisjonskunnskap.
  • Bidra til å bevare og videreutvikle den samiske kulturarven og synliggjøre samisk språk, kultur, levemåter og verdier i vår tid.
  • Bidra til at barna kan bli kjent med mangfoldet i egen og andres kultur, og at barna kan utvikle respekt og fellesskapsfølelse for hele det samiske mangfoldet.
  • Ta i bruk tradisjonelle lærings- og arbeidsmetoder, på barnas premisser i vår tid.
  • Gi barna mulighet til aktiv deltakelse i tradisjonelle aktiviteter der personalet gir veiledning og slik hjelper barna til å bli selvstendige.
  • skal bygge på en samisk forståelse av naturen og bidra til at barna kan leve i harmoni med naturen, nyttiggjøre seg og høste av naturen og utvikle respekt for naturfenomener.
  • Samisk historie og kulturytringer som duodji, joik og fortellinger skal inngå som en del av barnehagens innhold, tilpasset barnas alder og utviklingsnivå.
    Jf. Rammeplan for barnehagens innhold og oppgaver s. 24-25

Tilfredsstillende politiattest skal leveres før tiltredelse i stillingen.

 

Lønns og arbeidsvilkår

• Ingen lønnes lavere enn minstelønn tilsvarende minimum 10 års ansiennitet.

Arbeidstakere ansettes i kommunen på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende
lover, reglement og tariffavtaler. Staten tilbyr nedskriving av studielån med 10 % pr. år. Fra
bruttolønn trekkes 2 % til pensjonsinnskudd.

Tilfredsstillende politiattest skal leveres før tiltredelse i stillingen.

 

Nærmere opplysninger

Nærmere opplysninger om stillingene fås ved henvendelse:
– Enhetsleder/styrer Linn Beate Åsen på tlf 920 21 734

Søkere som har praksis bes å oppgi minst to referanser.

Søknadsfrist: 5. juli 2024

Søknad med CV og bekreftede kopier av attester og vitnemål sendes elektronisk via www.jobbnorge.no

Kun søkere som søker elektronisk via Jobbnorge vil bli vurdert.

Karasjok kommune er underlagt offentlighetslovens bestemmelser om rett til innsyn i søkerlister. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten. Dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge, vil søkeren bli varslet og informert om det, jf. Offentleglova § 25.

 

 

Søk stillingen

 

 

Søknadsfrist: 5. juli 2024
Arbeidsgiver: Karasjok kommune
Kommune: Kárášjohka – Karasjok
Omfang: Heltid (2 stillinger)
Varighet: Fast
Arbeidssted: Guolban barnehage, 9730 Karasjok

Del stillingen

Selskap

Karasjok kommune

Kontaktinfo

  • Linn Beate Åsen
  • Tittel: Enhetsleder/styrer
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 920 21 734

Lokasjon

  • Karasjok

Søknadsfrist

Juli 5, 2024

Risør kommune – Sykepleiere ved Tyriveien ressurssenter og Sandnes ressurssenter (forskjellige søknadsfrister)

 

Klikk på aktuell stilling:

 

Risør kommune
Tyriveien ressurssenter
100% fast stilling – vernepleier/sykepleier – Tyriveien ressurssenter
Fast
Webcruiter-ID: 4819312261
 Risør
 Publisert: 24.05.2024
Søknadsfrist: 30.06.2024

 

 

Risør kommune
Habilitering – Sandnes ressursenter
100% fast stilling – vernepleier/sykepleier – Sandnes ressurssenter
Fast
Webcruiter-ID: 4818875510
Risør
Publisert: 24.05.2024
Søknadsfrist: 30.06.2024

 

Risør kommunes verdier er «Stolt», «Engasjert» og «Raus», og disse er grunnleggende for vårt daglige virke. Hvis disse verdiene virkelig appellerer til deg, kan du være den rette til å være med på laget vårt!

Vi har en av Nordens best bevarte og – i våre, og mange andres øyne – aller vakreste trehusbyer. Vi har en idyllisk kystlinje og en skjærgård godt tilrettelagt for allmennheten. Vi har tre fjorder, sterke og livskraftige grender, rike tur- og friluftsmuligheter. Kulturbyen Risør som er kjent for sine gallerier, dyktige kunsthåndverkere og et rikt kulturliv. Risør ble i 2015 kåret til Norges kulturkommune.

Hos oss finner du dyktige kollegaer, en løsningsorientert kultur, et trivelig arbeidsmiljø og muligheter for faglig og personlig utvikling. Vi ønsker oss engasjerte, energiske og kreative medarbeidere som hjelper oss med å utvikle og forbedre både tjenestetilbudet til våre innbyggere og vår egen organisasjon og samhandling.

 

Del stillingen

Selskap

Risør kommune

Kontaktinfo

  • Klikk på aktuell stilling for mer informasjoner
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf:

Lokasjon

  • Risør

Søknadsfrist

Juli 21, 2024

Gloppen kommune – Bu- og omsorgstenesta: Sjukepleiarar og helsefagarbeidarar (forskjellige søknadsfrister)

 

Klikk på aktuell stilling under.

Gloppen kommune
Sjukepleiar/Vernepleiar
Bu- og omsorgstenesta, Gloppen kommune
Webcruiter-ID: 4831339004
Publisert: 21.06.2024
Søknadsfrist: 07.07.2024

 

 

Gloppen kommune
Sjukepleiar
Bu- og omsorgstenesta, Gloppen kommune
Webcruiter-ID: 4811398068
Publisert: 07.05.2024
Søknadsfrist: 07.07.2024

 

 

Gloppen kommune
Sjukepleiar
Bu- og omsorgstenesta, Gloppen kommune
Webcruiter-ID: 4811404561
Publisert: 07.05.2024
Søknadsfrist: 07.07.2024

 

 

Gloppen kommune
Helsefagarbeidar
Bu- og omsorgstenesta, Gloppen kommune
Webcruiter-ID: 4831381363
Publisert: 21.06.2024
Søknadsfrist: 14.07.2024

 

 

Gloppen kommune
Helsefagarbeidar
Bu- og omsorgstenesta, Gloppen kommune
Webcruiter-ID: 4831393861
Publisert: 21.06.2024
Søknadsfrist: 14.07.2024

 

 

Gloppen kommune
Helsefagarbeidar på natt
Bu- og omsorgstenesta, Gloppen kommune
Webcruiter-ID: 4831388717
Publisert: 21.06.2024
Søknadsfrist: 14.07.2024

 

 

Gloppen kommune, med Sandane som kommunesenter, har om lag 5.800 innbyggjarar og er ein del av Nordfjord sin felles bu- og arbeidsmarknad på 40 – 50.000 menneske. Flyplassen i Nordfjord – Sandane lufthamn – ligg i Gloppen, og vi har gode kommunikasjonar til resten av fylket og landet.
Gloppen har god barnehagedekning og gode offentlege tenester. Kommunen har i tillegg til grunnskule og kulturskule også folkehøgskule og vidaregåande skule. Næringslivet i kommunen er variert og prega av optimisme. Vi har flott natur og det er godt tilrettelagt for friluftsliv sommar som vinter. Her er eit stort og aktivt miljø innan musikk, idrett og kultur, og kommunen har vore kåra både som årets kulturkommune og årets musikkommune.

Del stillingen

Selskap

Gloppen kommune

Kontaktinfo

  • Klikk på aktuell stilling for mer informasjon
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf:

Lokasjon

  • Sandane

Søknadsfrist

Juli 21, 2024

Kompetanse, Fag- og yrkesopplæring – Rådgiver (søknadsfrist 13.08.2024)

Innlandet fylkeskommune Kompetanse og tannhelse

 

Kompetanse, Fag- og yrkesopplæring – Rådgiver

Kompetanse har ledig en 100% fast stilling som rådgiver i Enhet for Fag og yrkesopplæring. Hovedarbeidsområde vil være knyttet til fag- og yrkesopplæringsområdet.

Fylkeskommunen har ansvar for viktige samfunnsoppgaver – drift og utvikling av videregående skoler, fagopplæring i arbeidslivet, voksnes læring, det offentlige tannhelsetilbudet, fylkesvegene og det offentlige kollektivtilbudet gjennom Innlandstrafikk. Fylkeskommunen har også en viktig rolle som utviklingsaktør innenfor kultur, kulturarv og næringsliv i fylket. Partnerskap og dialog er sentrale samhandlings- og arbeidsformer.

Om enheten

Stillingen inngår i avdeling for Kompetanse og tannhelse i Innlandet fylkeskommune. Seksjon for Fagopplæring og skoletilbud består av 35 medarbeidere, og er organisert med tre enheter (hhv. Fag og yrkesopplæring, Inntak og skoletilbud, og Eksamen og dokumentasjon). Enhet for fag og yrkesopplæring har 19 ansatte, og har det overordnede ansvaret for lærlingordningen/ fagopplæringen i Innlandet. Enheten legger til rette for tett samarbeid mellom videregående skole og partene i arbeidslivet om innhold og opplæringstilbud.

De kommende årene vil preges av spennende utviklingsarbeid som følge av fullføringsreformen, ny opplæringslov og større statlige satsninger innenfor fagopplæringsområdet. Fagopplæringsenheten vil fra 01.08.24 få utvidet både oppgaveportefølje og ansvarsområde.

Vi søker deg som

  • er utviklingsorientert
  • er initiativrik, engasjert og løsningsorientert
  • er god til å samarbeide med andre, men evner å jobbe selvstendig
  • er strukturert og effektiv

Vi tilbyr

  • en stilling som har direkte positiv innvirkning på ungdoms framtid
  • en spennende og faglig utviklende stilling for et viktig samfunnsoppdrag
  • en organisasjon som kjennetegnes av engasjement og høy faglighet
  • godt arbeidsmiljø med kvalifiserte medarbeidere
  • lønn etter avtale
  • fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger

Om stillingen

  • 100% fast stilling
  • ledig umiddelbart
  • arbeidssted Hamar
  • noe reisevirksomhet må påregnes (søker må ha førerkort klasse B)

Arbeidsoppgaver

  • saksbehandling innen fag- og yrkesopplæringsområdet og formidling av søkere til læreplass
  • rekruttere og godkjenne opplæringskontor og lærebedrifter innenfor yrkesfaglige utdanningsprogrammer
  • informasjon, oppfølging, veiledning- og rådgivningsarbeid ovenfor bedrifter, lærlinger,
  • lærekandidater, praksiskandidater, prøvenemnder, skoler og andre samarbeidspartnere
  • utvikling av tjenester, kvalitet og gjennomføring av kompetanseaktiviteter i fagopplæringen
  • koordinering av nettverk
  • utarbeide og følge opp politiske saker
  • andre arbeidsoppgaver kan bli tillagt stillingen

Ønskede kvalifikasjoner

  • relevant utdanning på høyskole- eller universitet med minimum bachelor (gjerne innenfor
  • pedagogikk, samfunnsfag, juridiske- eller administrative fag)
  • erfaring fra fag- og yrkesopplæringsområdet
  • innsikt i og eventuelt erfaring fra videregående opplæring
  • god skriftlig og muntlig formuleringsevne
  • gode digitale ferdigheter
  • erfaring med saksbehandling er en fordel
  • erfaring fra privat og offentlig virksomhet

Ønskede egenskaper

  • åpen og tillitsskapende i møte med andre
  • strukturert og løsnings- og resultatorientert
  • evner å arbeide systematisk og målrettet
  • er engasjert og tar initiativ for å utvikle oppgaver videre
  • stor gjennomførings- og omstillingsevne
  • gode kommunikasjons- og samarbeidsevner internt og eksternt
  • stor arbeidskapasitet og evne til å prioritere arbeidsoppgaver i en hektisk hverdag

Søknad

Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen.

Det kreves politiattest – ikke eldre enn tre måneder – for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.

Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.

Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.

Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.

Vi ser fram til å motta søknaden din.

 

Søk på stillingen her.

Fylke: Innlandet

Jobbtype: Fast

Heltid/Deltid: Heltid

Arbeidstid: Dag

Stillingsnivå: Rådgiver

Stillingstype: Fast stilling

Arbeidsområde: Administrativt

Hjemmekontorstatus: Ikke mulighet for hjemmekontor

Søknadsfrist: 13.08.2024

Tiltredelse: Etter avtale

Arbeidssted: Hamar

 

Kontaktpersoner:

 

Hjemmeside:

/www.innlandetfylke.no/

 

Adresse:

Parkgata 64 2317 Hamar

 

Innlandet fylkeskommune Kompetanse og tannhelse

Innlandet fylkeskommune ble opprettet 1. januar 2020.

Fylkeskommunen har ansvar for en rekke viktige samfunnsoppgaver innenfor kompetanse, tannhelse, samferdsel, kultur og næringsliv i fylket. På alle områder skal vi koordinere og bidra til samarbeid og utvikling av innlandssamfunnet på tvers av kommunegrensene. Fylkeskommunen er politisk styrt med fylkestinget som øverste folkevalgte organ.

Vi er en stor, mangfoldig og framtidsrettet organisasjon med over 4000 kompetente medarbeidere. Innlandet fylkeskommunes visjon er «eventyrlige muligheter». Vi jobber alle for at Innlandet skal være et godt sted å bo og arbeide, og håper du vil være med på laget!

Tilgjengelighetserklæring for EasyCruit: https://uustatus.no/nb/erklaringer/publisert/f9747c75-22c2-4118-972a-c13193edfc8a 

Del stillingen

Selskap

Innlandet fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Jørn Olav Bekkelund
  • Tittel: Seksjonssjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 95 75 85 68

Lokasjon

  • Hamar

Søknadsfrist

August 13, 2024

Lærar, Bjoa oppvekstsenter (søknadsfrist 26.06.2024)

Vindafjord kommune

 

Lærar, Bjoa skule

 

Me søker:

Lærar. Me har 100% ledig vikariat ved Bjoa oppvekstsenter.
Stillinga er ledig frå 01.08.2024 til og med 31.07.2025

Bjoa skule er ein todelt skule med omtrent 20 elevar. Skulen ligg idyllisk til med nærleik til fjell og sjø. Me har eit flott uteområde og nærmiljø som eignar seg til uteskule.
Me har eige facebook-gruppe. Sjekk ut Bjoa skule og barnehage for å sjå alt det kjekke me gjer i kvardagen.

Hovudarbeidsoppgåver:

Timelærar 1.-7.klasse

Kvalifikasjonar:

Godkjent undervisningskompetanse.
Andre kandidatar med anna kompetanse eller erfaring kan og søke.

Personlege eigenskapar:

God på samarbeid og relasjonsbygging.
Løysningsorientert.
Fagønsker: Kunst og handverk, kroppsøving, naturfag og musikk.
Vera ein autoritativ vaksen med haldning om at barn gjere så godt dei kan når dei kan.

Me kan tilby:

Variert arbeid i eit positivt miljø
Faglege utfordringar og utvikling som fagperson
God opplæring og samarbeid med andre
Rabatt på treningssenter
Tilbod om gunstig mobilabonnement
Bedriftskunstlag
Kommunalt kor, KORe’ Vindafjord (www.korevindafjord.no)
Gode forsikrings- og pensjonsordningar (frå løna vert det trekt 2 % innskot til pensjonsordning)

Lønsvilkår:

Løn etter gjeldande tariff og avtaleverk.

Andre opplysningar:

Ved arbeid i barnehage, skule, barnevern, helse og omsorg, skal det leggast fram godkjent politiattest. Ved arbeid i barnehage, skule eller helse og omsorg skal det leggast fram godkjend dokumentasjon på tuberkulinkontroll før oppstart i jobb dersom du har budd eller opphalde deg i land med høg tuberkuloseførekomst i meir enn tre månadar. Personell i helse og omsorg legga fram helseopplysningsskjema i høve til MRSA.

Slik søker du:

Vindafjord kommune tek berre i mot elektroniske søknadar via søknadssenteret vårt. Du kan lasta opp vitnemål og attestar som vedlegg. Om du ikkje har dei elektronisk, eller i rett format, må dei takast med til intervju. Ta kontakt med servicetorget på telefon 53 65 65 65 dersom du treng hjelp til å søka.

Du kan koma med på offentleg søkarliste sjølv om du har bedt om unntak. Me tek kontakt før ei eventuell offentleggjering.

Søk på stillinga her.

Fylke: Rogaland

Jobbtype: Vikariat

Heiltid/Deltid: Heiltid

Arbeidstid: Dag

Søknadsfrist: 26.06.2024

Tiltreding: 01.08.2024

Arbeidsstad: Bjoa oppvekstsenter

 

Kontaktpersonar:

Kjetil Andre Skartland

mob: +47 908 53 989

 

Heimeside:
www.vindafjord.kommune.no/barn-og-skule/grunnskule/vindafjordskulen/bjoa-oppvekstsenter/
Adresse: Bjoavegen 1333 5584 Bjoa

 

Vindafjord kommune – Vikecal skule

Me er ein kombinert barne- og ungdomsskule som har omlag 150 elevar. Me legg vekt på å skapa eit godt læringsmiljø for både elevar og vaksne. Mykje humør og humor gjer at me arbeidar og tenkjer bra saman, til beste for elevane si læring.

 

Del stillingen

Selskap

Vindafjord kommune

Kontaktinfo

  • Kjetil Andre Skartland
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: 90853989 mob: +47 90853989

Lokasjon

  • Bjoa

Søknadsfrist

Juni 26, 2024

Sjukepleiar 100 % fast stilling ved korttid og heimesjukepleia (Søknadsfrist 04.08.2024)

Vang kyrkje_2 mindre versjon kjøpt av OA feb24

 

Sjukepleiar 100 % fast stilling ved korttid og heimesjukepleia

 

Vang Kommune, Korttid og heimeteneste

Korttid og heimesjukepleia har frå 1.september 2024 ledig fast stilling for sjukepleiar. Vi tilbyr gode lønsvilkår (10 års tilleggsansiennitet) og flyttegodtgjering!

Vi tilbyr bla:

Eit godt og spanande fagmiljø med varierte arbeidsoppgåver
Eit positivt og triveleg arbeidsmiljø saman med dyktige kollegaer
Opplæring og rettleiing
Lønn etter tariff i hht hovudtariffavtala, gode pensjonsvilkår og forsikringsavtalar, og 10 års tilleggsansiennitet.
Kommunen kan hjelpe til med å skaffe bustad
For fast stilling tilbyr kommunen flyttegodtgjering ved flytting til Vang kommune (kompensasjon av faktiske flytteutgifter inntil gitt sum)

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 04.08.2024
Arbeidsgivar: Vang Kommune
Stad: Vang i Valdres
Stillingstittel: Sjukepleiar 100 % fast stilling ved korttid og heimesjukepleia
Stillingar: 1
Heiltid / Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4797799864

Arbeidsoppgåver:

Utøve sjukepleie i tråd med gjeldande krav og lovverk
Planlegge arbeidet i området og fordele arbeidsoppgåver i tråd med den einskilde medarbeidar si kompetanse
Praktisk bistand og rettleiing til brukarar
Planlegge, igangsette og tilpasse tenestar ut i frå den einskilde brukers behov
Bidra til positivt samarbeid med pårørande
Dokumentere i fagsystemet Profil, journalansvar for pasientar i gitt område
Utføre naudsynt sakshandsaming og kartlegging av søknader til tenestar innan fagområde og legge dette fram for vedtaksmyndighet
Halde seg oppdatert innan eige fagområde, og delta i fagleg utviklingsarbeid
Rettleiing, undervisning og tverrfagleg samarbeid
Bidra til samarbeid på tvers av einingar i etaten

Kvalifikasjonar:

Norsk autorisasjon som sjukepleiar
Erfaring frå kommunal pleie- og omsorgsteneste
Solid fagkunnskap i sjukepleie
Relevant vidareutdanning er eit føremonn, men ikkje eit krav
Gode ferdigheter innan IKT og bruk av elektronisk pasientjournal
Gode norskkunnskapar både munnleg og skriftleg
Førarkort kl. B

Personlege eigenskapar:

Ha evne til å gje omsorg og tryggleik
Vera fleksibel og ha tilpassingsevne
Vera motivert, engasjert og strukturert
Ha interesse for eldreomsorg og ønske om å bidra i fagutvikling
Ha gode evner til samarbeid
Sjølvstendig og ha evne til å ta ansvar, til å ta initiativ og til å sette seg raskt inn i nye arbeidsoppgåver
Evne til å sjå, tenkje og arbeide heilskapleg

Anna informasjon:

Tilsetting skjer på vilkår som gjeld til ei kvar tid i kommunal sektor.
Stillinga krev politiattest jf. helsepersonell-loven § 5-4. Attesten må leggjast fram før tiltreding

 

Søk på stillinga her.

 

Adresse:Tyinvegen 5150, 2975 Vang i Valdres, Norge

Kontaktinformasjon

Stine Solemsli, Leiar Vangsheimen og heimebaserte tenester
Telefon: 908 960 12
E-post:  [email protected]

 

Vang kommune som arbeidsgjevar: 

  • Ca 290 tilsette fordelt på kommunalområda: Helse og omsorg, Utdanning og kultur, Landbruk og teknisk, og Stab
  • Den viktigaste ressursen me har er våre tilsette. I Vang kommune gjer me det me kan for at tilsette skal ha det bra på arbeid!

 

Å bu i Vang kommune: 

  • Ei storstilt satsing på barn og unge!
  • Ein kombinert barne – og ungdomsskule, med ca 200 elever. Nyrenovert med heilt ny fleirbrukshall med klatrevegg, basseng etc. Tolærarsystem, slik at det nesten alltid er to lærarar tilstades i klasserommet. Skulen nyttar Vang sin flotte natur mykje, både ved uteskule, faget FRI-NAT (friluftsliv og natur), og spanande utflukter. I Vang er SFO gratis for alle barn!
  • Vang kommune har to barnehagar, Høre og Fredheim, begge har småbarns og storbarnsavdeling. I Vang er det løpande barnehageopptak (start når det passar dykk!) og frå august 2024 er månadsprisen per barn 1500 kr
  • Helse og omsorgstenester av god kvalitet
  • Vang kommune har personalbustadar til leige, med butid opptil 3 år
  • Byggeklare tomter fleire stadar i kommunen, alle med fantastisk utsikt!
  • I Vang finn du 2 solide kontorfellesskap, gjer som fleire andre og ta med deg arbeidet til Vang!
  • Både i Vang og resten av Valdres finn du eit yrande kulturliv, der tradisjon står i høgsete,  med blant anna tradisjonsmat, tradisjonsmusikk, tradisjonshandtverk og aktiv stølsdrift. Vang kommune har også ein god kulturskule med stort utval av tradisjonelle og moderne aktivitetar
  • I Vang står lag, foreiningar og idrett sterkt, her finn du aktivitetar for einkvar smak!
  • Vang har ein storarta natur som innbyr til friluftsliv sommar som vinter, er du glad i turar, ski, jakt og fiske så er dette staden for deg!  Vang blir sagt å ha «vestlandsfjell med austlandsklima«, og er ei bygd med landbruk, grundarar, turisme og næringsliv i eit levande og inkluderande bygdesamfunn. I Vang finn du også store delar av Jotunheimen og ikkje minst festivalen Vinjerock
  • I Vang har dei fleste kort avstand mellom arbeid, barnehage og skule. Her kan du leve eit så roleg eller så aktivt liv som du sjølv ynskjer, i ei distriktskommune med positiv folketalsutvikling
  • Meir info om korleis det er å bu i Vang og kva som skjer i Vang finn du her på VangiValdres. Kontakt gjerne Innovangsjon direkte om du tenker på å flytte til Vang!
  • Meir info om arbeids – og bumarkedet Valdres finn du på VelgValdres

 

 

Vang kommune er opptatt av mangfold og oppmodar kvalifiserte kandidatar til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn. 

Me gjer merksam på at søkjarar kan få sitt namn gjort offentleg i søkjarlista, sjølv om det er bedt om konfidensiell behandling. Du som søkjar vil i tilfelle bli varsla på førehand om det. 

 
Vang kyrkje_2 mindre versjon kjøpt av OA feb24

Del stillingen

Selskap

Vang kommune i Valdres

Lenke til firma

Kontaktinfo

  • Stine Solemsli
  • Tittel: Leiar Vangsheimen og heimebaserte tenester
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 908 960 12

Lokasjon

  • Vang I Valdres

Søknadsfrist

August 4, 2024