Karriere Innlandet Hadeland: Karriereveileder og koordinator for rådgivernettverket i regionen (søknadsfrist 17.09.2024)

Innlandet fylkeskommune Karriere Innlandet Hadeland

Karriere Innlandet Hadeland, Karriereveileder og koordinator for rådgivernettverket i regionen, vikariat

 

 

Beskrivelse

Karriere Innlandet Hadeland har ledig årsvikariat i 100 % stilling som karriereveileder og koordinator for rådgivernettverket i regionen.

 

Om enheten

Karriere Innlandet Hadeland er en del av enhet for Voksnes læring og Innlandet fylkeskommune sin satsing på karriereveiledning og voksnes læring. Karrieresenteret tilbyr karriereveiledning, videregående opplæring for voksne og tilrettelegging for desentral fagskole-/høyere utdanning.

Karrieresenteret samarbeider om veilednings- og opplæringstjenester med arbeids- og næringslivet, kommuner og NAV. Tilbudet om karriereveiledning skal ivareta behovet for karriereveiledning til innbyggere over 19 år, nye bosatte flyktninger, flyktninger fra Ukraina og søkere og deltagere i videregående opplæring for voksne.

Koordinering av karriereveiledning i grunnopplæringen (koordinering av rådgivernettverk) skal sikre økt samarbeid, samhandling og kompetansedeling mellom ulike veiledningsaktører og partene i arbeidslivet. Målet er at koordineringen skal bidra til sammenheng i karriereveiledningstilbudene.

 

Vi søker deg som:

  • er team-orientert, og liker å spille de rundt deg gode
  • er lærevillig, og klar til å bruke kollegiet og fellesskapet til å øke egen kompetanse
  • er opptatt av å arbeide strukturert og bevarer roen selv når det er hektisk
  • er opptatt av å gi profesjonell karriereveiledning av høy kvalitet
  • evner å arbeide strukturert og selvstendig i daglig oppgaveløsning

 

Vi tilbyr

  • en avgjørende rolle, der din kunnskap kan få stor innvirkning på utviklingen av profesjonelle karriereveiledningstjenester i Innlandet fylkeskommune
  • god opplæring
  • muligheten til å bidra til forandringer i enkeltmenneskers liv
  • et nettverk av gode og dyktige kollegaer hvor hjelp og støtte aldri er langt unna
  • lønn etter gjeldende avtaler
  • fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger

 

Om stillingen

  • 100 % vikariat som karriereveileder og rådgiverkoordinator
  • tiltredelse så snart som mulig
  • du vil bli ansatt i Innlandet fylkeskommune med arbeidssted Karriere Innlandet Hadeland
  • du må regne med noe reisevirksomhet
  • den som tilsettes i stillingen vil bli innplassert i stillingskode avhengig av krav til stillingen, utdanning og erfaring jf. lov- og avtaleverk

 

Arbeidsoppgaver

stillingen har to ansvarsområder

– karriereveiledning tilpasset karrieresenterets målgrupper
– koordinator for rådgivernettverket i regionen

  • gjennom nettverksarbeid vil du ha ansvar for å samordne arbeidet med videreutvikling av
  • rådgivningstjenestene i den videregående skolen og ungdomsskolene
  • du vil ha ansvar for å koordinere aktiviteter i forbindelse med overganger i utdanningsløpet
  • du vil benytte deg av offentlig og kvalitetssikret informasjon
  • du vil samarbeide tett og bredt med ulike fagmiljøer og aktører i arbeidslivet
  • du bidrar til en sterk læringskultur og deling av kunnskap og erfaring

 

Kvalifikasjonskrav

  • Høyere relevant utdannelse på minimum bachelornivå, eksempelvis innen samfunnsfag, humanistiske fag, HR, pedagogikk eller annet
  • Søker må ha minimum 60 stp. i rådgiver-relatert videreutdanning, fortrinnsvis innenfor karriereveiledning. Særdeles lang og relevant arbeidserfaring kan i noen tilfeller kompensere for manglende formell utdannelse. Søkere som ikke oppfyller kvalifikasjonskravet kan vurderes, forutsatt at det utarbeides en plan for hvordan kompetansekravet kan innfris
  • Minimum tre års erfaring fra en veilederrolle innen tema knyttet til valgsituasjoner, arbeid og utdanning, eksempelvis fra veilederroller i ungdoms-/videregående skole, NAV, universitets- og høyskolesektoren, voksenopplæring, introduksjonsprogram eller annet

 

Ønskede egenskaper

  • god kjennskap til den nasjonale satsningen på kvalitet i karriereveiledning
  • kjennskap til utdanningssystemet og arbeidsmarkedet i Norge og internasjonalt
  • kjennskap til, eller erfaring med, arbeidstakere i omstillingsprosesser
  • kjennskap til, eller erfaring med arbeid med flyktninger
  • kjennskap til, eller erfaring fra offentlig sektor
  • erfaring med å jobbe med digitale verktøy

 

Søknad

Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen.

Det kreves politiattest – ikke eldre enn tre måneder – for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.

Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.

Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.

Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.

Vi ser fram til å motta søknaden din.

 

 

Søk her

 

 

  • Fylke: Innlandet
    Jobbtype: Vikariat
    Heltid/Deltid: Heltid
    Arbeidstid: Dag
    Stillingstype: Vikariat
    Arbeidsområde: Administrativt
    Søknadsfrist: 17.09.2024
    Tiltredelse: Snarest
    Arbeidssted: Hadeland

 

Kontaktpersoner:

/www.karriereinnlandet.no

 

Adresse:

Skolelia 3 2750 Hadeland

 

Innlandet fylkeskommune Karriere Innlandet Hadeland

Karrieresenteret er en del av fylkeskommunes satsing på karriereveiledning og voksnes læring.

Karrieresenteret og funksjonene i senteret skal møte de kort- og langsiktige utfordringene regionen har i forhold til kompetanse, øke utdanningsnivået, sikre god tilgang på kvalifisert arbeidskraft, kvalifisere arbeidskraftreserven, styrke omstillingsevnen i næringslivet og tilrettelegge for gode rutiner for elevers utdannings- og yrkesvalg.

Karrieresenteret tilbyr blant annet karriere- og studieveiledning, videregående opplæring for voksne, og tilrettelegging for fagskole-/høgere utdanning.

Karrieresenteret på Hadeland dekker tjenestene for innbyggerne i Gran, Lunner og Jevnaker kommune, og er lokalisert på Hadeland videregående skole.

Tilgjengelighetserklæring for EasyCruit: https://uustatus.no/nb/erklaringer/publisert/f9747c75-22c2-4118-972a-c13193edfc8a 

Del stillingen

Selskap

Innlandet fylkeskommune

Kontaktinfo

  • John Kristiansen
  • Tittel: Daglig leder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 95 12 53 99
  • Ellen Persvold
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 99031511

Lokasjon

  • Gran

Søknadsfrist

September 17, 2024

Ørnes skole: Lærerstillinger (søknadsfrist 15.09.2024)

Ørnes skole

 

Klikk på aktuell stilling:

 

Meløy kommune
Lærer
1X100% Lærer med spesialpedagogikk – Ørnes skole, Meløy kommune
Fast
Webcruiter-ID: 4850655453
Ørnes
Publisert: 26.08.2024
Søknadsfrist: 15.09.2024

 

 

Meløy kommune
Lærer
Lærer – Ørnes skole, Meløy kommune
Fast
Webcruiter-ID: 4850443664
Ørnes
Publisert: 23.08.2024
Søknadsfrist: 15.09.2024

 

 

Vi er ca. 6 200 innbyggere i kommunen. Meløy er langstrakt, og den nordlige grensen er om lag 12 mil sør for Bodø.  Kommunen er en kraftkommune med industri, landbruk, fiske, fiskeoppdrett, kraftproduksjon og servicenæringer som viktige elementer. Ørnes er kommunesenter og er knutepunkt for hurtigrute, hurtigbåter, ferge og bussforbindelser.  Engenbreen, en vestlig utløper av Svartisen, er kommunens største turistattraksjon.  Vi har et desentralisert skole-, SFO- og barnehagetilbud, samt videregående skole.  Det er mye flott natur i kommunen vår, både i fjellet og ved fjorden, og rike muligheter til variert friluftsliv året rundt. Godt  utvalg i idretts- og kulturaktiviteter finner du også i Meløy.

Har du en samboer, ektefelle eller venn som også ønsker seg jobb i Meløy? Nettsiden meloy.no gir deg en oversikt over ledige stillinger i Meløy kommune innen både kommunal sektor, industri og annen næring. Kanskje finner dere stillinger der som vil være interessant for dere begge?

Del stillingen

Selskap

Meløy kommune

Kontaktinfo

  • Klikk på aktuell stilling for mer informasjon
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf:

Lokasjon

  • Ørnes

Søknadsfrist

September 15, 2024

Tromsø kirkelige fellesråd – Kantor i Tromsdalen kirke (søknadsfrist 19.09.2024)

 

Spennende stilling som kantor i Tromsdalen kirke

 

 

Tromsø kirkelige fellesråd er felles forvaltningsorgan for de ni soknene i Tromsø kommune. Fellesrådet har ansvar for gravferdsforvaltningen og kirkebyggene, og er arbeidsgiver for de kirkelig tilsatte bortsett fra prestene. I Tromsø kirkelige fellesråd er det 47 årsverk fordelt på ca. 66 ansatte. Det er seks kantorer ansatt i fellesrådet.

Tromsøysund menighet ligger på fastlandet i Tromsø kommune. Det er en forholdsvis stor stab, med bl.a. kateket, sogneprester, kirketjenere, kantor, diakonimedarbeider, renholder og ansatte i turistvirksomheten i kirken.

Kirken har et Grõnlund orgel fra 2005, 3 manualer og 42 stemmer og et Steinway D-274 konsertflygel.

 

Menigheten søker en allsidig og dyktig kantor i 100 % stilling. Stillingen skal utvikle og ivareta det kirkemusikalske arbeidet i menigheten, samt konsertvirksomhet i Tromsdalen kirke.

 

Søknadsfrist: 19.09.2024
Arbeidsgiver: Tromsø kirkelige fellesråd
Sted: Tromsdalen
Stillingstittel: Spennende stilling som kantor i Tromsdalen kirke
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4851843731

 

Arbeidsoppgaver

Stillingen innehar følgende arbeidsoppgaver:

  • Lede det kirkemusikalske arbeidet ved gudstjenester og andre kirkelige handlinger (begravelser, vielser, andakter m.m.).
  • Lede og utvikle menighetens korvirksomhet.
  • Styrke og inspirere menighetssangen i soknet.
  • Lede, utvikle og inspirere øvrig kirkemusikalske aktiviteter.
  • Planlegge og gjennomføre ulike typer konserter.

Stillingsbeskrivelse og arbeidsplan utarbeides i samarbeid med den tilsatte.

 

Kvalifikasjoner

  • Utdanning innen kirkemusikk, jfr utdanning i samsvar med tjenesteordning for kantor. Søkere bør ha mastergrad i orgel/korledelse eller kirkemusikk, men søkere uten mastergrad kan også komme i betraktning.
  • Erfaring og interesse for menighetsarbeid knyttet til ulike aldersgrupper.
  • Erfaring innen korledelse for både barn- og voksenkor.
  • Beherske ulike musikalske uttrykk, og gjerne spille flere instrumenter.
  • Inspirerende sangleder.
  • Beherske eller være villig til å lære seg norsk.

 

Personlige egenskaper

  • God evne til å samarbeide med kollegaer og i møte med frivillige (solister, instrumentalgrupper, gudstjenestemedvirkende m.m).
  • Evner å jobbe selvstendig og motivere andre.
  • Ha et menighetsbyggende perspektiv på tjenesten.
  • Personlig egnethet blir vektlagt.

 

Vi tilbyr

  • Et inkluderende og positivt stabsfellesskap.
  • Muligheter til å kunne forme stillingen, musikkuttrykket i menigheten og det musikalske tilbudet.
  • Meget gode instrumenter i kirka.
  • Godt fellesskap og jevnlige nettverksmøter med andre kantorer og kirkemusikere i Tromsø.
  • Mulighet for egenutvikling.
  • Gode lønnsvilkår iht KA tariffavtale.

 

Annet

  • Medlem av Den norske kirke.
  • Barneomsorgsattest fra politiet må fremlegges ved ansettelse.
  • Bør ha førerkort og disponerer bil.
  • Aktuelle kandidater innkalles til intervju og prøvespill.

 

Hans Nilsens veg 41, 9020 Tromsdalen, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Heidi Bolstad
Personalsjef
 Telefon:41142087

Kristian Paulsen
Kantor
 Telefon:91580856

Aileen Zahl
Sokneprest
 Telefon:95971047

Del stillingen

Selskap

Tromsø kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Heidi Bolstad
  • Tittel: Personalsjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 411 42 087
  • Kristian Paulsen
  • Tittel: Kantor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 91580856
  • Aileen Zahl
  • Tittel: Sokneprest
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 95971047

Lokasjon

  • Tromsdalen

Søknadsfrist

September 19, 2024

St. Hallvard vgs – Administrasjonsleder (søknadsfrist 05.09.2024)

Akershus tre 2

2. gangs utlysning – administrasjonsleder

 

 

Vil du være med på laget og utvikle skolen videre?

Skolen har ledig fast 100 % stilling som administrasjonsleder, hvor du vil være en del av skolens ledergruppe og ha en sentral rolle i skolens drift og utvikling.

St. Hallvard videregående skole ligger i Lier kommune og har utdanningsprogrammene musikk, dans og drama, studiespesialisering og idrettsfag. Ved skolen er det også en egen avdeling for elever med sammensatte funksjonsnedsettelser. Vi har også en kombinasjonsklasse for innvandrerungdom 16-24 år med kort botid, der undervisningen skjer i samarbeid med Lier Voksenopplæring. Skolen har ca. 730 elever og 135 ansatte.

Vi søker medarbeidere som har elevens læring i fokus og er åpen for nye arbeidsmetoder. Den som tilsettes, må forplikte seg til å jobbe i tråd med skolens pedagogiske plattform, Fylkeskommunens visjoner, verdier, og rammeverk for læring og ledelse i Buskerudskolen.

Les mer om skolen på vår hjemmeside bfk.no/st-hallvard-vgs

Vi ber om at relevante vitnemål og attester vedlegges søknaden i Webcruiter.

 

Søknadsfrist: 05.09.2024
Arbeidsgiver: Buskerud fylkeskommune
Sted: Lier
Stillingstittel: 2. gangs utlysning – administrasjonsleder
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4850893907

 

Arbeidsoppgaver

  • økonomistyring, budsjettarbeid og rapportering
  • personalansvar og budsjettansvar for egen avdeling
  • samarbeid med eksterne og interne tjenesteleverandører og sentraladministrasjon
  • lønn og HR-arbeid
  • innkjøp
  • hms og beredskap

Andre relevante oppgaver kan bli tillagt stillingen.

 

Kvalifikasjoner

  • relevant høyere utdanning på høyskole/universitetsnivå
  • relevant arbeidserfaring fra utdanningssektoren eller offentlig forvaltning er ønskelig
  • ledererfaring og/eller utdanning innen ledelse er ønskelig
  • gode IKT-kunnskaper

 

Personlige egenskaper

  • trygg og tydelig leder
  • gode samarbeidsevner
  • fleksibel og evne til raske omstillinger
  • inspirerende og målrettet
  • systematisk og løsningsorientert
  • gode kommunikasjonsevner
  • strukturert og god systemforståelse

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

 

Vi tilbyr

  • en engasjerende jobb på en skole med godt skole- og arbeidsmiljø hvor pedagogisk utviklingsarbeid og faglig samarbeid vektlegges
  • lønn- og arbeidsvilkår i henhold til gjeldende lov- og avtaleverk

 

St. Hallvard vgs – hovedskolen, Jensvollveien 40, 3413 Lier, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Kaia Erlandsen
rektor
 Telefon:47 02 04 20

 

Buskerud fylkeskommune ønsker medarbeidere som tar en aktiv, engasjert, reflektert og ansvarlig rolle i organisasjonen vår. Hos oss møtes mennesker med ulik kompetanse- og utdanningsbakgrunn for å skape gode tjenester til våre innbyggere.

Buskerud fylkeskommune har ansvar for viktige samfunnsoppgaver som videregående opplæring, kollektivtransport og fylkesveier, tannhelsetjenester, regional planlegging, kultur og kulturminner.

Buskerud fylkeskommune er opptatt av mangfold, og vi oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til stillingens krav, til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det.

For ansettelse i skole og tannhelse kreves det politiattest av kandidater som får tilbud om stilling.

Vi gjør oppmerksom på at søkere føres opp på offentlig søkerliste. Det kan søkes om anonymitet, men det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak, jf. Offentleglova § 25.

Del stillingen

Selskap

Buskerud fylkeskommune

Lenke til firma

https://bfk.no/

Kontaktinfo

  • Kaia Erlandsen
  • Tittel: rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 47 02 04 20

Lokasjon

  • Lier

Søknadsfrist

September 5, 2024

Lillehammer Region Brannvesen (Lrbv) – Brannforebygger feier (søknadsfrist 09.09.2024)

Brannforebygger/ Feier

 

 

  • Lillehammerregion brannvesen, Lillehammer kommune
  • Industrigata 33, 2615 Lillehammer

 

Om jobben

Stillingstittel: Brannforebygger/ Feier
Type ansettelse: Fast
Arbeidsspråk: Norsk
Antall stillinger: 2

 

Søk på jobben

Søk senest mandag 9. september

 

Gå til søknad

 

Bli med i vårt team som brannforebygger!

Lillehammer Region Brannvesen (Lrbv) søker to engasjerte brannforebyggere til 100 % stilling. Vi tilbyr en spennende arbeidsplass med felles brannberedskap for eierkommunene Lillehammer, Øyer og Gausdal. Regionen vår har rundt 40.000 innbyggere, samt et stort antall studenter og fritidsboliger. Brannvesenet vårt består av fire brannstasjoner med både heltids- og deltidsansatte. Brannsjefen, administrasjonen og den forebyggende avdelingen holder til i den nye brannstasjonen i Lillehammer.
Den forebyggende avdelingen er delt inn i seksjonene for brannforebyggende arbeid og feiing/ boligtilsyn. Vårt hovedmål er å redusere sannsynligheten for brann og begrense skadeomfanget gjennom risikobasert forebyggende arbeid.
Hvis du brenner for sikkerhet, helse og miljø, og ønsker å bidra til å forebygge brann, er denne stillingen perfekt for deg. Som brannforebygger/faglært feier vil du arbeide både i team og selvstendig. Du vil også samarbeide tett med andre i brannvesenet, tilsynsmyndigheter og kommunale enheter. Vi ønsker mangfold og trenger flere kvinner. Vi trenger også medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaringer og perspektiver for å løse oppgavene våre enda bedre. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av kjønn, legning eller kulturell bakgrunn.

 

Arbeidsoppgaver

  • Gjennomføre risikobasert feiing av røykløp og tilsyn med fyringsanlegg i boliger og fritidsboliger med tilhørende for- og etterarbeid.
  • Informasjons- og motivasjonstiltak om forebyggende brannvern.
  • Drift og vedlikehold av feiervesenets kjøretøy, utstyr og materiell.
  • Arbeidsoppgavene vil kunne variere, og den som tilsettes må være fleksibel og åpen for løpende endringer av oppgaver innenfor avdelingens arbeidsområde
  • Inngå som en del av brannvesenets totalberedskap.

 

Kvalifikasjoner

  • Fagutdanning som brannforebygger (feiersvenn) er ønskelig.
  • Annet håndverkerfagbrev eller relevant bakgrunn er også av interesse.
  • Behersker norsk, muntlig og skriftlig.
  • Interesse for og erfaring med bruk av PC, nettbrett og andre relevante dataverktøy
  • Førerkort klasse B.
  • Personlig egnethet og erfaring vil bli vektlagt
  • Du har god fysikk for å kunne utføre alle arbeidsoppgaven

Ved tilsetting må det fremlegges gyldig politiattest i henhold til § 18 i Brann- og eksplosjonsvernloven og § 40 i politiregisterlov
Dersom du mangler fagutdanning som brannforebygger, må du forplikte deg til å gjennomføre nødvendig praktisk og teoretisk opplæring og avlegge svenneprøve. Brannforebyggerkurs (brsk.no).

 

Personlige egenskaper

  • Serviceinnstilt og kontaktskapende med gode samarbeidsevner.
  • Kunne jobbe selvstendig og strukturert, også i team med kolleger.
  • Tolerant og respekterer andre mennesker, deres meninger og synspunkter.
  • God skriftlig og muntlig formidlingsevne.
  • Motivert og interessert i å lære og utvikle seg innen faget og yrket
  • Trygt frembringe ett budskap foran større forsamlinger (ref. informasjonstiltak/kursing

 

Vi tilbyr

  • En inkluderende arbeidsplass i nye lokaler.
  • Et yrke i utvikling med motiverte og engasjerte medarbeidere.
  • Egen kontorplass, arbeidstøy/uniform og verneutstyr.
  • Mulighet for trening i arbeidstiden etter avtale.
  • Bedriftshelsetjeneste.
  • Pensjonsordning og personalforsikringer.
  • Obligatorisk opplæring og kurs med lønn samt dekning av tilhørende utgifter

Referanser vil kunne bli vektlagt og må oppgis i søknaden.
Lønn fastsettes etter avtale, kvalifikasjoner og erfaring.

Dersom du ønsker at din søknad ikke skal offentliggjøres, ber vi om at du begrunner hvorfor. Dette er et krav i henhold til Offentlighetsloven §25. Vi gjør oppmerksom på at søknaden din kan bli gjort offentlig selv om du har anmodet om å ikke bli ført opp på søkerlisten.

Tilsetting skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og tariffavtaler.
Søknad sendes elektronisk via Webcruiter.

 

Spørsmål om stillingen rettes til:

Leder forebyggende avdeling, Mattias Andersson 41 64 56 15
E-post: [email protected]

 

Arbeidssted

Industrigata 33
2615 Lillehammer

 

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Lillehammer kommune
Referansenr.: 4848759884
Stillingsprosent: 100%, Fast
Søknadsfrist: 09.09.2024

 

Om bedriften

Sektor: Offentlig

Nettsted: http://www.lillehammer.kommune.no

Del stillingen

Selskap

Lillehammer kommune

Kontaktinfo

  • Mattias Andersson
  • Tittel: Leder forebyggende avdeling
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 416 45 615

Lokasjon

  • Lillehammer

Søknadsfrist

September 9, 2024

Miljøarbeider (søknadsfrist 09.09.2024)

 

Miljøarbeidar

 

Sotra vidaregåande skule er ein kombinert skule med ni ulike programområde innan yrkesfag og studiespesialising. Vi har i dag to skulestadar, ein på Bildøy og ein i Skogsvåg, med 800 elevar og 150 tilsette. I tillegg er vi vaksenopplæringssenter for Askøy og Øygarden, med ca. 150 vaksne elevar på ulike program.

Skulen legg vekt på å vere nyskapande og berekraftig. Vi har som mål at alle elevane fullfører skulegangen med eit høgt læringsutbytte. Skulen er eit inkluderande fellesskap der alle medverkar til fagleg og sosial utvikling. Vi har eit godt læringsmiljø der elevar og tilsette samarbeider om å skape ein læringsarena basert på tillit og respekt for kvarandre.

Vi søkjer etter miljøarbeidar i 83% fast stilling.

 

Søknadsfrist: 09.09.2024
Arbeidsgivar: Vestland fylkeskommune
Stad: Straume
Stillingstittel: Miljøarbeidar
Stillingar: 1
Heiltid/Deltid: Deltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 83
Webcruiter-ID: 4850929454
Startdato: 01.11.2024

 

Arbeidsoppgåver

  • Støtte elevar med særlege behov.
  • Praktisk og teoretisk oppfølging av elevane.
  • Tett oppfølging av elevar i samarbeid med føresette, lærer og andre støttefunksjonar.
  • Skape og utvikle opplæringa i samarbeide med elevar, lærar og skuleleiinga.
  • Legge til rette for overgang frå skule til arbeid.
  • Arbeide systematisk for at elevane skal lære, fagleg og sosialt, og for at dei skal meistre livet som sjølvstendige vaksne.

 

Kvalifikasjonar

  • Fagbrev som barne- og ungdomsarbeidar
  • Annen relevant utdanning og erfaring kan vera aktuell
  • Det er ønskjeleg med erfaring frå arbeid med tilrettelagd opplæring, men ikkje eit krav
  • Gode norskkunnskapar munnleg og skriftleg

 

Personlege eigenskapar

  • Vi søkjer etter deg som har eit positivt syn på elevar, som er tydeleg vaksen og som er ein god rollemodell for ungdom.
  • Du har stort engasjement.
  • Du bidrar til elevane si faglege og sosiale utvikling.
  • Du er fleksibel og ser moglegheiter.
  • Du har gode samarbeidsevner.
  • Du har gode ferdigheiter i kommunikasjon og relasjonsbygging, både overfor elevar og andre samarbeidspartnarar.
  • Å vere eigna for arbeid med ungdom vil bli tillagt stor vekt.

 

Vi tilbyr

  • Løn etter kvalifikasjonar
  • Gode forsikrings- og pensjonsordningar
  • Inkluderande og godt arbeidsmiljø
  • Gode moglegheiter til eiga læring og utvikling
  • Du blir ein del av ein ambisiøs, nyskapande og berekraftig arbeidsplass
  • Trimgrupper for tilsette

 

Andre opplysningar

Administrasjonsmålet i fylkeskommunen er nynorsk. Alle tilsetjingar vert gjort med ei prøvetid på 6 månadar. Den som tilsetjast må legge fram politiattest. Vi gjer merksam på at i følgje offentleglova § 25, 2. ledd kan opplysningar om søkjaren bli offentleggjort sjølv om du har oppmoda om ikkje å bli ført på offentleg søkjarliste. Dersom du har bedt om unntak frå offentleg søkjarliste, vil du alltid bli varsla før søkjarlista vert offentleggjort.

 

Branndalsmyra 61, 5353 Straume, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Line Therese Gaska
avdelingsleiar
 Telefon:91363756

Erik Henneli
 Telefon:95826077

Olav Lee
rektor
 Telefon:93034370

 

Vestland fylkeskommune har ansvar for å utvikle Vestland fylke og å yte viktige tenester for samfunnet. Vi gir vidaregåande opplæring, tannhelsetenester og kollektivtransport til innbyggjarane i fylket. Vi har ansvar for vegsamband og legg til rette for næringsutvikling, fritidsopplevingar, kulturliv og inkludering. Klima og miljø er premiss for samfunnsutviklinga og som verdiskapingsfylke er Vestland ein nasjonal pådrivar for eit desentralisert Noreg.

Vi skal vere ein trygg og inkluderande arbeidsplass for alle, uavhengig av kjønn, alder, etnisk bakgrunn, religion, livssyn, funksjonsevne, seksuell orientering og kjønnsidentitet. Hos oss jobbar vi aktivt med mangfald, inkludering og likestilling. Mangfald bidrar til auka innovasjon, berekraft, effektivitet, læring og trivsel. Vi vil at dei som jobbar hos oss skal spegle samfunnet i Vestland.

Vi gjer merksam på at i følgje offentleglova § 25, 2. ledd, kan opplysningar om søkjaren bli offentleggjort sjølv om du har oppmoda om å ikkje bli ført på offentleg søkjarliste. Dersom du har bedt om unntak frå offentleg søkjarliste vil du alltid bli varsla før søkjarlista blir offentleggjort.

Alle nye tilsetjingar blir gjort med ei prøvetid på 6 månader. Administrasjonsmålet vårt er nynorsk.

Del stillingen

Selskap

Vestland fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Erik Henneli
  • Tittel: Assisterande rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 958 26 077
  • Olav Lee
  • Tittel: rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 930 34 370
  • Line Therese Gaska
  • Tittel: avdelingsleiar
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 91363756

Lokasjon

  • Straume

Søknadsfrist

September 9, 2024

Daglig leder ved Rostadheimen bofellesskap (søknadsfrist 15.09.2023)

 

Daglig leder

 

Rostadheimen Bofellesskap

Frist 12.9.2024

Ansettelsesform Fast

Daglig leder for Rostadheimen Bofellesskap

Rostadheimen Bofelleskap søker ny daglig leder. Du vil ha budsjett- og arbeidsgiveransvar for ca. 27 årsverk fordelt på ca 50 ansatte og vikarer.

Arbeidsstedet vil være på Garnes. Vi ser etter deg som er verdiorientert, glad i kulturliv, og som har tro på menneskers utviklingspotensial. Du vil arbeide i tett samarbeid med den øvrige medarbeidergruppen, og vil få anledning til å være en del av et pulserende og spennende miljø, der sosial innovasjon har vært en rød tråd gjennom virksomhetens 60-årige historie.

Ønskede kvalifikasjoner:

• Formalkompetanse som vernepleier, sykepleier, eller sosialpedagog, og erfaring fra brukergruppen

• Du har arbeidet med personalledelse og utviklingsarbeid, og har gode samarbeidsevner

• Du kjenner forhåpentligvis til verdibasert ledelse, og ser helhetlig på løsningsalternativer før viktige beslutninger fattes

• Du har erfaring med budsjett og økonomiansvar, og har gode administrative rutiner, herunder kjennskap til turnusplanlegging, og rapporteringsverktøyer

• Har kunnskap og erfaring med utarbeidelse av vedtak iht helse- og omsorgtjenesteloven kap. 9.

• Erfaring fra sosialpedagogiske virksomheter eller kommunale bofellesskap er en fordel

Ønskede personlige egenskaper:

• Du har godt humør, er positiv og løsningsorientert, og viser respekt for andre

• Du er en lagspiller, men ikke redd for å ta ansvar og egne beslutninger når det trengs

• Du er opptatt av relasjonsbygging

• Du er målbevisst, strukturert, og gjennomfører det du starter

• Du ser på lederrollen som en viktig støttefunksjon

• Du er initiativrik og selvstendig

Vi tilbyr:

• Kompetanseutvikling og spennende faglige utfordringer

• Kulturliv

• Et miljø der menneskers potensiale og verdi står i sentrum

• Interessante samarbeidspartnere og nettverk lokalt og nasjonalt

• Gode forsikrings- og pensjonsordninger i KLP

• Lønn etter avtale

• Virksomheten er tilknyttet arbeidsgiverorganisasjonen VIRKE

Søknadsfrist er 12.september 2024. Stillingen som daglig leder ønskes besatt 1.12.24 eller etter avtale.

 

Søknad med CV, og referanser sendes [email protected]

 

Søk på stillingen her.

 

Sted: Garnesveien 166, 5264 Garnes

Spørsmål om stillingen
Geir Legreid
Mobil: 40 82 84 44

 

Rostadheimen Bofellesskap er en privat stiftelse som arbeider utfra et menneskebilde impulsert av Rudolf Steiners pedagogikk og sosialterapi. Stiftelsen tilbyr bo- og aktivitetstilbud til mennesker med utviklingshemming og har driftsavtale med Bergen kommune. Stiftelsen samarbeider med Virksomheten Helgeseter om lønn, regnskapstjenester, kulturliv, og faglig utvikling.
Driftsansvaret dekker to bofellesskap med til sammen 8 beboere og dagtilbud, med verksteder og et lite hagebruk. Virksomheten holder til i naturskjønne omgivelser på Garnes, med ca 100 m strandlinje, kai og naust. Fra Bergen sentrum tar det ca 25 min med tog og buss.

 

Del stillingen

Selskap

Rostadheimen Bofellesskap

Kontaktinfo

  • Geir Legreid
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Mobil 408 28 444

Lokasjon

  • Garnes

Søknadsfrist

September 12, 2024

Fagansvar ved kulturhistorisk museum (søknadsfrist 03.09.2024)

 

Fagansvar ved kulturhistorisk museum

 

Tana Museum – Deatnu Tana

Brenner du for lokalhistorie og -kultur, har relevant museumsfaglig utdanning og kompetanse, gjerne innen fagområder som bygnings-/fartøyvern, konservering og kulturformidling? Da vil vi gjerne ha deg med!

Stillingstittel Avdelingsleder museum

Oppstart Etter avtale

Type ansettelse Vikariat

Arbeidstid Dagtid og kveld, ukedager

Arbeidsspråk Norsk eller skandinavisk

Antall stillinger 1

Søk på jobben

Søk senest tirsdag 3. september

Hva vi ser etter

VI SØKER DEG SOM ER ENGASJERT, HAR GJENNOMFØRINGSKRAFT og

· har høyere utdannelse innen museumsrelevante fag

· har erfaring fra museumsarbeid

· innehar kompetanse i samisk kulturhistorie og kultur

· god kunnskap om kulturminnevern

· har prosjektlederkompetanse

· har en god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på både nordsamisk og norsk

Arbeidsoppgaver

Du vil ha det overordnede museumsfagansvaret for

· å ivareta samlingen

· utarbeide og iverksette planer for formidling, sikring og samlingsforvaltning

· utvikle museets posisjon i lokalsamfunnet

· Utvikle prosjekter og sørge for finansiering og gjennomføring

· Andre oppgaver som din kompetanse kan brukes til

Vikariatet innebærer også forefallende oppgaver gjennom året.

Vi tilbyr

Tiltredelse snarest.

Vikariatet varer fram til 20.10.2025, med mulighet med forlengelse.

Vi tilbyr tarifflønn knyttet til utdanningsnivå, pensjonsordning i KLP, kunnskapsrike kollegaer spredt på 4 museer og deltakelse i prosjekter og på relevante kurs. I tillegg bygger vi opp team i vår organisasjon, der du vil ta del.

Museumsfagansvarligstillingen er plassert direkte under direktøren, og inngår i fagansvarsgruppe.

 

Søk på stillingen her.

 

Kontaktperson for stillingen

Mariann W. Magga

direktør for Stiftelsen Tana og Varanger Museumssiida

95262152

[email protected]

Om bedriften

Deanu musea/Tana museum har som hovedmål å dokumentere samt formidle Tanadalens kultur og da særlig den elvesamiske kultur. I tillegg til den samiske kulturen, skal museet samtidig ivareta den finske og den norske kulturtradisjonen i kommunen, og i tillegg skal den kvenske kulturen synliggjøres og bli en del av museets arbeidsområder.

Deanu Musea er en avdeling i Tana og Varanger Museumssiida, som er en stiftelse som drifter de samiske museene i Øst-Finnmark, og Deanu Musea har 1,5 stillinger. Museumsanlegg i Polmak, like ved grensen til Finland, samt adm. kontorer sammen med Norsk Villakssenter på sentralt på Tana bru.

Velkommen til Tana og Varanger Museumssiida!

www.facebook.com/tanamuseum

 

Del stillingen

Selskap

Tana museum

Lenke til firma

https://dvmv.no/

Kontaktinfo

  • Mariann W. Magga
  • Tittel: Direktør for Stiftelsen Tana og Varanger Museumssiida
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 952 62 152

Lokasjon

  • Tana

Søknadsfrist

September 3, 2024

Undervisningsstilling i maritime fag, maskin (Søknadsfrist Snarast)

Undervisningsstilling i maritime fag, maskin

 

 

Laksevåg og Bergen maritime vgs har 80 tilsette og omlag 480 elevar. Skulen har totalt 31 klasser med tilbod innan bygg- og anleggsteknikk, elektro- og datateknologi, elektro- og datateknologi med spesiell studiekompetanse og teknologi- og industrifag. Innanfor teknologi- og industrifag tilbyr skulen industriteknologi, brønnteknikk, kjemiprosess og laboratoriefag og maritime fag. Skulen er lokalisert i Bergen sentrum og på Laksevåg.

 

Skulen har følgjande stilling ledig:

  • Inntil 80 % vikariat som faglærar i maritime fag, maskin.
  • Vi søkjer etter kandidatar som har M4 sertifikat eller fagbrev som skipsmotormekanikar.
  • Ved tilsetjing vil det bli lagt vekt på personlege eigenskapar.

 

Søknadsfrist: Snarast
Arbeidsgivar: Vestland fylkeskommune
Stillingstittel: Undervisningsstilling i maritime fag – maskin
Stillingar: 1
Heiltid/Deltid: Deltid
Tilsetjingsform: Vikar
Stillingsprosent: 80
Webcruiter-ID: 4850489085
Sluttdato: 31.07.2025

 

Arbeidsoppgåver

Undervisning i maritime fag.

 

Kvalifikasjonar

  • M4 sertifikat eller fagbrev som skipsmotormekanikar.
  • Til alle undervisningsstillingar er det krav om relevant fagleg og pedagogisk kompetanse, jf opplæringslova.
  • Ved manglande pedagogisk og/eller fagleg kompetanse vil det bli lagt til rette for etterutdanning.

 

Personlege eigenskapar

  • Du bidreg til å skape gode relasjonar, både til elevar og kollegaer
  • Gode kommunikasjonsevner
  • Gode samarbeidsevner
  • Strukturert
  • Sjølvstendig
  • Fleksibel
  • Liker å arbeide med ungdom

 

Vi tilbyr

  • Gode forsikrings- og pensjonsordningar
  • For stillinga gjeld løns- og arbeidsvilkår fastsett i lov- og avtaleverk.

 

Andre opplysningar

Det er eit vilkår om godkjend politiattest for å bli tilsett i vidaregåande skule.

Administrasjonsmålet i fylkeskommunen er nynorsk.
Alle nytilsetjingar vert gjort med ei prøvetid på 6 månader.
Vi gjer merksam på at i følgje offentleglova § 25, 2. ledd kan opplysningar om søkjaren bli offentleggjort sjølv om du har oppmoda om ikkje å bli ført på offentleg søkjarliste. Dersom du har bedt om unntak frå offentleg søkjarliste vil du alltid bli varsla før søkjarlista vert offentleggjort.

 

Odd Frantzens plass 6, 5008 Bergen, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Jan Kåre Greve
rektor
 Telefon:+47 91680978

 

Vestland fylkeskommune har ansvar for å utvikle Vestland fylke og å yte viktige tenester for samfunnet. Vi gir vidaregåande opplæring, tannhelsetenester og kollektivtransport til innbyggjarane i fylket. Vi har ansvar for vegsamband og legg til rette for næringsutvikling, fritidsopplevingar, kulturliv og inkludering. Klima og miljø er premiss for samfunnsutviklinga og som verdiskapingsfylke er Vestland ein nasjonal pådrivar for eit desentralisert Noreg.

Vi skal vere ein trygg og inkluderande arbeidsplass for alle, uavhengig av kjønn, alder, etnisk bakgrunn, religion, livssyn, funksjonsevne, seksuell orientering og kjønnsidentitet. Hos oss jobbar vi aktivt med mangfald, inkludering og likestilling. Mangfald bidrar til auka innovasjon, berekraft, effektivitet, læring og trivsel. Vi vil at dei som jobbar hos oss skal spegle samfunnet i Vestland.

Vi gjer merksam på at i følgje offentleglova § 25, 2. ledd, kan opplysningar om søkjaren bli offentleggjort sjølv om du har oppmoda om å ikkje bli ført på offentleg søkjarliste. Dersom du har bedt om unntak frå offentleg søkjarliste vil du alltid bli varsla før søkjarlista blir offentleggjort.

Alle nye tilsetjingar blir gjort med ei prøvetid på 6 månader. Administrasjonsmålet vårt er nynorsk.

Del stillingen

Selskap

Vestland fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Jan Kåre Greve
  • Tittel: rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 91680978

Lokasjon

  • Bergen

Søknadsfrist

September 22, 2024

100% stilling som avdelingsleiar ved Jondal skule (søknadsfrist 15.09.2024)

Ullensvang kommune Jondal skule

100% stilling som avdelingsleiar ved Jondal skule

 

 

Ledig fast stilling som avdelingsleiar – stillingsstorleik 100 %

Frå 1. september 2024

 

Info om skulen:

Jondal skule er ein 1.-10. skule i Ullensvang kommune. Skulen ligg fint til i sentrum av bygda Jondal, i nær tilknyting til både barnehage og kulturskule, fjell og fjord. Skulen er nyleg rehabilitert, og har fått mange nybygg. Skulen har 130+ elevar, og eigen SFO-avdeling med rundt 30 elevar. Me har rundt 30 engasjerte og fagleg dyktige tilsette, som er opptekne av å skapa eit godt læringsmiljø for alle elevane.

 

Arbeidsoppgåver:

Me søker ein avdelingsleiar som er oppteken av skuleutvikling og ynskjer å leia gjennom å lytta, støtta og utfordra. Du vert ein del av leiarteamet vårt som er sett saman av rektor og to avdelingsleiarar. Avdelingsleiaren me lyser etter vil få oppgåver knytt til dagleg drift både på skule og SFO, pedagogisk utviklingsarbeid, og medansvar for å leia personal og oppfølging av elevsaker. Du vil få ansvar for vikararbeid i samarbeid med den andre avdelingsleiaren. Stillinga inneber 50% leiing og 50% undervisning.

 

Kvalifikasjonar:

  • Godkjent lærarutdanning og undervisningserfaring
  • God kjennskap til, og forståing for digitale system
  • Har gjerne leiarerfaring frå før
  • Personlege eigenskapar vil bli vektlagt
  • Du må ha ynskje om å ta vidareutdanning i leiing om du ikkje har det

 

Personlege eigenskapar:

  • Har god pedagogisk forståing og er oppteken av skuleutvikling
  • Er strukturert, held oversikt og ser gode og effektive løysingar
  • Likar å leia andre
  • Er god på samarbeid, relasjonsbygging og kommuniserer godt med skulen sine tilsette, elevar og føresette
  • Har god formidlings- og gjennomføringsevne
  • Er oppteken av elevane si læring, mestring og utvikling
  • Er sjølvstendig, fleksibel og omstillingsdyktig
  • Kan handtera periodar med stort arbeidspress
  • Trygg, med godt humør og pågangsmot

 

Me tilbyr:

  • Eit godt arbeidsmiljø
  • Varierte arbeidsoppgåver
  • Godt pedagogisk utviklingsmiljø
  • Lønn etter hovudtariffavtalen
  • Gode moglegheiter for kompetanseheving med støtte frå kommunen
  • Ullensvang kommune har inkluderande arbeidsliv (IA), fleksibel arbeidstid og gode permisjons- og pensjonsvilkår.
  • Hjelp til å finna bustad

 

Krav:

  • Politiattest

 

Til orientering om Offentleglova:

Utgangspunktet er at alle søkjarnamn er offentlege etter Offentleglova. Det betyr at ditt namn vert gjort offentleg på kommunen si postliste når du har søkt ledig stilling.
For å gjera unntak må kommunen ha heimel i lova og vurdera konkret i kvar sak kva som er grunnen til unntaket.
I følgje offentleglova § 25 vert det stilt følgjande krav for å få unntak:
«Det kan likevel gjerast unntak frå innsyn for opplysningar om ein søkjar dersom vedkommande sjølv ber om det. Ved vurderinga av om ei slik oppmoding skal takast til følgje, skal det leggjast vekt på om det knyter seg særleg offentleg interesse til stillinga. I utlysinga skal det gjerast oppmerksam på at opplysningar om søkjaren kan bli gjort offentlege sjølv om søkjaren har oppmoda om ikkje å bli ført opp på søkjarlista. Dersom oppmodinga ikkje blir teke til følgje, skal søkjaren varslast om dette.

 

Arbeidsavtalar i Ullensvang kommune:

Dei som vert tilsett i Ullensvang kommune får tilsendt arbeidsavtale til digital signering. Du får tilsendt sms og e-post med link til digital arbeidsavtale. Viss du har fått munnleg melding om at du er tilsett vil du få tilsendt arbeidsavtale. Viss du ikkje får e–post i innboksen din, sjekk uønska e-post/søppelpost, eller fylge følgjande link: https://signering.posten.no/ 

 

 

Søk her

 

Fylke: Vestland
Jobbtype: Fast
Heiltid/Deltid: Heiltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 15.09.2024
Arbeidsstad: Jondal

 

Kontaktpersonar:

Sarah Marie Røstbø
mob: +47 95122615

 

Heimeside:

ullensvang.kommune.no

 

Adresse:

Opheimsgata 31 5750 Odda

 

Ullensvang kommune Jondal skule

– ein ny, livskraftig og attraktiv kommune i Hardanger.

Ullensvang kommune er ein attraktiv stad å bu, arbeida og starta næringsverksemd! Vi kan tilby spennande og meiningsfulle arbeidsoppgåver i ein kommune som er i utvikling. Her finn du fjord, fjell, fonn, frukt, landbruk, havbruk og verdsleiande industri i ein og same kommune. Kommunen har omlag 11 100 innbyggjarar, der Odda er administrasjonssenter i kommunen omkransa av sterke bygder.

Oppdraget vårt er å levera gode tenestar, vera ein god samfunnsutviklar og arbeide for vidare vekst og utvikling i kommunen. Gjennom motiverte og dyktige medarbeidarar løyser vi dette viktige samfunnsoppdraget, og ynskjer å ha fleire med på laget.

Vi ønsker medarbeidarar med ulik bakgrunn, fagkombinasjonar, kompetanse, livserfaring og perspektiv. Det gir oss eit mangfaldig arbeidsmiljø som set oss betre i stand til å løysa oppgåvene. I Ullensvang kommune er vi opptekne av mangfald og inkludering, det er viktig for oss å ha ein arbeidsstyrke som representerer befolkninga. Vi oppmodar alle som er kvalifisert til å søkja, uavhengig av alder, kjønn og kjønnsidentitet, funksjonsevne, livssyn eller etnisk bakgrunn. Vi legg til rette arbeidsplassen ved behov.

Tar du utfordringa ?

Lenkjetekst: Tilgjengelegheitserklæring for nettsidsa

Lenkje: https://uustatus.no/nn/erklaringer/publisert/bac52677-0999-4760-90dd-d3d03abdaf49 

Del stillingen

Selskap

Ullensvang kommune

Kontaktinfo

  • Sarah Marie Røstbø
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 95122615

Lokasjon

  • Odda

Søknadsfrist

September 15, 2024