Utviklingsveileder barnehage (søknadsfrist 21.10.2024)

 

Utviklingsveileder barnehage, et engasjement i 100% stilling fra 1.1.2025 til 31.12.2029

 

 

  • Pedagogisk-psykologisk Tjeneste Og Oppfølgingstj Nedre Hallingdal Iks
  • Sentrumsvegen 93, 3550 Gol

 

Om jobben

Stillingstittel: Utviklingsveileder barnehage
Oppstart: 1. januar 2025
Type ansettelse: Engasjement
Arbeidstid: Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk: Norsk
Antall stillinger: 1

 

Søk på jobben

Søk senest mandag 21. oktober

 

Send søknad til: [email protected]

 

Beskrivelse

Som en del av arbeidet med kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis, har Hallingdal PPT og OT IKS i arbeidet opp mot våre kommuner vektlagt kompetanse i barnehagene som avgjørende for å nå målene i både oppvekstreformen og kompetanseløftet. Derfor er vi veldig glade for at vi nå kan lyse ut en 5-årig prosjektstilling med mål om å bistå barnehagene i våre fem kommuner med kompetanse- og organisasjonsutvikling.

Målet er å styrke profesjonsfellesskapet i barnehagene, og øke de ansattes kompetanse til å oppdage, drøfte og iverksette tiltak på et tidlig tidspunkt for alle barn. Det er videre et mål at barnehagene skal opparbeide seg økt systemforståelse, og at det utarbeides rutiner og systemer for å fange opp eventuelle utfordringer på et tidlig tidspunkt. Økt kompetanse vil kunne endre fokuset fra tiltak på individnivå til forebygging og gode systemer for alle barn.

Arbeidet med kompetanseløftet er forankret i felles regional prosjektplan for Hallingdal og skal være et varig kompetanseløft på det spesialpedagogiske feltet. Det skal bidra til at alle har tilstrekkelig kompetanse tett på barna. Målet er å kunne forebygge, fange opp og gi et inkluderende og tilpasset pedagogisk tilbud til alle.

Utviklingsveileder skal overordnet bidra til at barnehager og PPT ser kompetanseløftet i sammenheng med rammeplan for barnehagen, samt ser det allmennpedagogiske og spesialpedagogiske tilbudet i sammenheng.

 

Dine oppgaver

  • Være prosessdriver av utviklingsarbeid i våre 20 barnehager.
  • Medvirke i planlegging og gjennomføring av utviklingsarbeidet.
  • Følge opp kommunene – med fokus på å opparbeide et godt kunnskapsgrunnlag, kvalitetsutvikling, varig drift og dokumentasjon.
  • Sørge for kompetanse- og erfaringsdeling.

 

Hvem er du?

Vi søker etter deg som har relevant høyere utdanning, bred praksis og som har god innsikt i ledelse av utviklingsprosesser i barnehager og/eller skole. Du må være initiativrik, kunne arbeide selvstendig, ha god gjennomføringsevne, kunne samarbeide og ha dialog med alle involverte parter. Du må være analytisk og systematisk, for å kunne vurdere behov og legge til rette å bygge et godt lag rundt barna. Personlig egnethet vil bli vurdert spesielt og utgjøre en viktig faktor for ansettelse.

 

Det vil særlig bli lagt vekt på

  • Systemforståelse generelt og kunnskap om utdanningsområdet spesielt.
  • Prosess- og utviklingserfaring fra oppvekstsektoren, eventuelt annen relevant erfaring med utviklingsarbeid.
  • God kunnskap om nasjonale satsingsområder og nyere relevant forskning.
  • God norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne.

Arbeidet vil medføre reisevirksomhet. Stillingen krever at du disponerer egen bil, mot godtgjørelse (statens satser). Ansettelse skjer på kommunale vilkår, med konkurransedyktig lønn og tjenestepensjon i KLP.

 

Kontaktperson for stillingen

Gry E. Bjerknes
Daglig leder
97164226
[email protected]

 

Om bedriften

Hallingdal PPT og OT IKS er en interkommunal PP-tjeneste for kommunene Hemsedal, Gol, Nesbyen, Flå og Hol. Vi er også Buskerud fylkeskommunes PP-tjeneste og Oppfølgingstjeneste for Hallingdalregionen. Vi har lokaler i Gol sentrum.

Vår verdiplattform er at tjenestene skal være tilgjengelige, helhetstenkende, profesjonelle og faglig kompetente.

Sektor: Offentlig

Nettsted: https://www.pptogot.no

Del stillingen

Selskap

Pedagogisk-psykologisk Tjeneste og Oppfølgingstj. nedre Hallingdal

Lenke til firma

https://www.pptogot.no/

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Gol

Søknadsfrist

Oktober 21, 2024

PP-rådgiver (søknadsfrist 21.10.2024)

 

100 % vikar stilling, Ped.psyk. rådgiver

 

 

  • Pedagogisk-psykologisk Tjeneste og Oppfølgingstj nedre Hallingdal IKS
  • Sentrumsvegen 93, 3550 Gol

 

Om jobben

Stillingstittel: Pedagogisk-psykologisk rådgiver
Oppstart: Etter avtale
Type ansettelse: Vikariat
Arbeidstid: Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk: Norsk
Antall stillinger: 1

 

Søk på jobben

Søk senest mandag 21. oktober

 

Send søknad til: [email protected]

 

Arbeidsoppgaver

  • veilede barnehagene/skolene ved utvikling og gjennomføring av tiltak for barn, unge og voksne med ulike behov
  • bistå barnehager/skoler med kompetanse- og organisasjonsutvikling, og ha regelmessige møter med barnehage- og skoleadministrasjon
  • gjennomføre sakkyndige utredninger, og følge opp barn/elever og deres foresatte
  • gjennomføre og tolke relevante tester i samsvar med faglige bestemmelser for testene

 

Om oss

Tjenesten kan tilby et godt arbeidsmiljø og mulighet for sterk innflytelse på et område som er i fokus og i utvikling. Vi jobber i disse dager aktivt med Kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis og implementere ny Opplæringslov.

I tillegg til interessante – og utfordrende – arbeidsoppgaver, har Hallingdal et rikt tilbud innenfor kultur – og er et knutepunkt mellom øst og vest.

Som ansatt må du benytte egen bil i tjenesten, med godtgjørelse.

Lønn og arbeidsvilkår i tråd med det til enhver tid gjeldende lov- og avtaleverk, med konkurransedyktig lønn, og medlemskap i tjenestepensjonsordning i KLP.

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.

 

Krav til kompetanse

  • Relevante fag i fagkretsen pedagogikk, spesialpedagogikk og psykologi
  • Erfaring med utviklingsarbeid og pedagogisk arbeid

 

Ønsket kompetanse

  • Erfaring fra arbeid i PP-tjenesten, skole eller andre relevante institusjoner
  • Førerkort klasse B

 

Personlige egenskaper

Vi søker deg som ønsker spennende utfordringer og å være en del av et bredt tverrfaglig miljø. Du må kunne arbeide selvstendig, analytisk og systematisk i et nært samarbeid med andre. Det er viktig at du er trygg i kommunikasjon, og at du er robust og tåler å stå i motstand. Du må ønske å tydeliggjøre barnets stemme og trekke barnets beste vurdering inn i alle avgjørelser, og å bidra til at barn og elever blir møtt av kloke voksne.

Personlig egnethet vil bli vurdert spesielt og utgjøre en viktig faktor for ansettelse.

 

Kontaktperson for stillingen

Gry E. Bjerknes
Daglig leder
97486183
[email protected]

 

Om bedriften

Hallingdal PPT og OT IKS – Postboks 93 (Sentrumsvegen 93), 3550 Gol

Hallingdal PPT og OT IKS er en interkommunal PP-tjeneste for kommunene Hemsedal, Gol, Nesbyen, Hol og Flå. Vi er også Buskerud fylkeskommunes PP-tjeneste og Oppfølgingstjeneste for Hallingdalregionen. Vi har lokaler i Gol sentrum. Det er 14,3 fagstillinger inkl. lederressurs og kontorstøtte i selskapet.

Vår verdiplattform er at tjenestene skal være tilgjengelige, helhetstenkende, profesjonelle og faglig kompetente.

Sektor: Offentlig

Nettsted: https://www.pptogot.no

Del stillingen

Selskap

Pedagogisk-psykologisk Tjeneste og Oppfølgingstj. nedre Hallingdal

Lenke til firma

https://www.pptogot.no/

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Gol

Søknadsfrist

Oktober 21, 2024

Ørnes skole: Inspektør (søknadsfrist 09.10.2024)

Ørnes skole

Inspektør

 

 

Ønsker du å bli en del av et godt og utviklingsorientert profesjonsfellesskap?

Vi har ledig stilling som inspektør ved Ørnes skole.

Ørnes skole er ungdomsskolen i kommunesenteret i Meløy kommune. Fra skolen har man utsikt utover fjorden og kan se hurtigruta komme inn daglig. Skolen mottar elever fra bygdene Reipå, Neverdal, Ørnes og Glomfjord.

Fra høsten 2024 vil det være 148 elever ved skolen. Skolen skal gjennom faglig dyktighet, tydelige mål, samarbeid og fokus på egen praksis, bidra til et godt læringsutbytte for elevene. Ørnes skole skal være et godt sted for læring, mestring og utvikling.
Oppstart i stillingen etter avtale.

 

Søknadsfrist: 09.10.2024
Arbeidsgiver Meløy kommune
Sted: Ørnes
Stillingstittel: Inspektør
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4864251674

 

Arbeidsoppgaver

  • I Meløyskolen har vi høye ambisjoner for elevenes læring, og det knyttes tydelige forventninger til skoleledelsen som pedagogiske ledere
  • Inspektør inngår i skolens ledergruppe, og har ansvar sammen med rektor og resten av ledergruppen for å skape et best mulig lærings og arbeidsmiljø
  • Inspektør har blant annet ansvar for faglig oppfølging . Den endelige oppgavefordelingen gjøres i samarbeid med rektor etter ansettelsen

 

Kvalifikasjoner

  • Du har godkjent pedagogisk utdanning og erfaring fra skoleverket
  • Det er ønskelig med ledererfaring og skolelederutdanning
  • Du har god system- og rolleforståelse
  • Du kommuniserer godt både skriftlig og muntlig
  • Du har god kjennskap til opplæringsloven og nasjonale føringer for skole
  • Utenlandske søkere må kunne dokumentere bestått norskprøve på B2 nivå
  • Personlig egnethet for arbeidet som skal utføres vil bli vektlagt

 

Personlige egenskaper

  • Har evne til å bygge relasjoner og kommuniserer godt med medarbeidere, elever, og foreldre
  • Har evne til å lede og involvere medarbeidere i gode utviklingsprosesser
  • Samarbeidsorientert. Lagspiller. Fleksibel
  • Positiv bidragsyter til arbeidsmiljøet
  • Strukturert og selvstendig
  • Løsnings – og resultatorientert
  • Være utviklingsorientert
  • Gir og tar imot veiledning

 

Vi tilbyr

  • En spennende og givende jobb i et positivt arbeidsmiljø
  • Dyktige og engasjerte kollegaer
  • Et utviklingsorientert miljø
  • Lønn etter gjeldende tariffavtale
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • Arbeidstakere ansettes i kommunen på de vilkår og med de rettigheter og plikter som følger av overenskomster, reglementer og lover
  • Bedriftshelsetjeneste
  • Frisklivstiltak og tilbud for alle våre ansatte
  • Er du ny i Meløy setter vi deg gjerne i kontakt med lokale lag og foreninger etter ditt interesseområde
  • I stillingen har du rett på en av Norges beste pensjonsordninger. Offentlig tjenestepensjon er en utbetaling som varer fra den dagen du
    slutter å arbeide og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon om noe uventet skulle skje.
  • Med pensjonsrett i KLP/SPK får du medlemspris og flere gunstige betingelser på lån, forsikring og spareprodukter. Du får fri ulykke- og gruppelivsforsikring.

 

Annet:

  • Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkerne kan offentliggjøres selv om det er bedt om at søknaden unntas offentlighet. Søkerne vil i så fall bli varslet om dette.
  • Søknader der det ikke er ført opp utdanning eller praksis vil ikke bli vurdert.
  • Dokumentasjon av opplysninger gitt i søknaden vil bli etterspurt i forbindelse med intervju, eller ved forespørsel
  • Politiattest av nyere dato må fremlegges før tiltredelse dersom det er et krav for stillingen.
  • Helseattest for tuberkulose og MRSA skal fremlegges før tiltredelse dersom det er et krav for stillingen.
  • Meløy kommune er opptatt av mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, etnisitet eller nasjonal bakgrunn.

 

Spildervika 10, 8150 Ørnes, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Wenche Jonassen
Fungerende kommunalsjef
 Telefon:97100935
E-post:[email protected]

 

Vi er ca. 6 200 innbyggere i kommunen. Meløy er langstrakt, og den nordlige grensen er om lag 12 mil sør for Bodø. Kommunen er en kraftkommune med industri, landbruk, fiske, fiskeoppdrett, kraftproduksjon og servicenæringer som viktige elementer. Ørnes er kommunesenter og er knutepunkt for hurtigrute, hurtigbåter, ferge og bussforbindelser. Engenbreen, en vestlig utløper av Svartisen, er kommunens største turistattraksjon. Vi har et desentralisert skole-, SFO- og barnehagetilbud, samt videregående skole. Det er mye flott natur i kommunen vår, både i fjellet og ved fjorden, og rike muligheter til variert friluftsliv året rundt. Godt utvalg i idretts- og kulturaktiviteter finner du også i Meløy.

Har du en samboer, ektefelle eller venn som også ønsker seg jobb i Meløy? Nettsiden meloy.no gir deg en oversikt over ledige stillinger i Meløy kommune innen både kommunal sektor, industri og annen næring. Kanskje finner dere stillinger der som vil være interessant for dere begge?

Del stillingen

Selskap

Meløy kommune

Kontaktinfo

  • Wenche Jonassen
  • Tittel: Fungerende kommunalsjef
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 97100935

Lokasjon

  • Ørnes

Søknadsfrist

Oktober 9, 2024

Meløy kommune – Rektor, Ørnes skole (søknadsfrist 06.10.2024)

Standardbilde- forsidebilde

 

Rektor

 

 

Ønsker du å bli en del av et godt og utviklingsorientert profesjonsfelleskap blant skoleledere?

Vi har en ledig stilling som rektor ved Ørnes skole.

Er du en rektor som har lyst til å utvikle en skole for fremtiden? Er du en strategisk leder og motivator som kommuniserer godt og tydelig? Leder du an i utviklingsarbeidet? Er du opptatt av å ruste barn og unge til å møte morgendagens samfunn og ser verdien av de gode opplevelsene i hverdagen?

Da ønsker vi at du søker på rektor-stillingen hos oss.

Ørnes skole er ungdomsskolen i kommunesenteret i Meløy kommune. Fra skolen har man utsikt utover fjorden og kan se hurtigruta komme inn daglig. Skolen mottar elever fra barneskolene i på Reipå, Spildra og Glomfjord.

Fra høsten 2024 vil det være 148 elever ved skolen. Skolen skal gjennom faglig dyktighet, tydelige mål, samarbeid og fokus på egen praksis, bidra til et godt læringsutbytte for elevene. Ørnes skole skal være et godt sted for læring, mestring og utvikling.

Oppstart i stillingen etter avtale.

 

Søknadsfrist: 06.10.2024
Arbeidsgiver: Meløy kommune
Sted: Ørnes
Stillingstittel: Rektor
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4860097396

 

Arbeidsoppgaver

  • Overordnet ansvar for drift og utvikling av skolen innenfor fag, personal og økonomi
  • Lede og videreutvikle det pedagogiske arbeidet ved skolen, slik at det bidrar til økt læringsutbytte og et trygt og godt læringsmiljø for hver enkelt elev
  • Videreutvikle et godt skole-hjem-samarbeid
  • Samarbeide med andre sektorer om et godt tilbud til elevene

 

Kvalifikasjoner

  • Du har godkjent pedagogisk utdanning og erfaring fra skoleverket.
  • Det er ønskelig med rektorerfaring og skolelederutdanning.
  • Du har god system- og rolleforståelse.
  • Du kommuniserer godt både skriftlig og muntlig.
  • Du har god økonomiforståelse og evner å prioritere innenfor gjeldende budsjettrammer.
  • Du har god kjennskap til opplæringsloven og nasjonale føringer for skole.

 

Personlige egenskaper

  • Du er en strategisk lagbygger, som evner å jobbe systematisk og langsiktig, og utvikle gode strukturer og rutiner.
  • Du har evne til å bygge gode relasjoner til elever, ansatte og foreldre.
  • Du kan jobbe effektivt, systematisk og selvstendig.
  • Du er opptatt av samarbeid, og er en pålitelig samarbeidspartner som overholder frister.
  • Du har evne til å se, prioritere og løse komplekse og utfordrende oppgaver.
  • Du tør å utfordre, og involverer og engasjerer andre rundt deg.

 

Vi tilbyr

  • Et godt og støttende rektorkollegium
  • Et positivt og godt profesjonsfelleskap blant skoleledere
  • Som rektor vil du få være med å utvikle et godt tverrfaglig samarbeid og delta i nettverk og prosjekter
  • Kompetanseheving gjennom målrettede kompetansehevingstiltak
  • Lønn etter avtale
  • Frisklivstiltak og tilbud for alle våre ansatte.
  • Er du ny i Meløy setter vi deg gjerne i kontakt med lokale lag og foreninger etter ditt interesseområde.
  • I stillingen har du rett på en av Norges beste pensjonsordninger. Offentlig tjenestepensjon er en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å arbeide og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon om noe uventet skulle skje.
  • Med pensjonsrett i KLP/SPK får du medlemspris og flere gunstige betingelser på lån, forsikring og spareprodukter. Du får fri ulykke- og gruppelivsforsikring.

 

Annet:

  • Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkerne kan offentliggjøres selv om det er bedt om at søknaden unntas offentlighet. Søkerne vil i så fall bli varslet om dette.
  • Søknader der det ikke er ført opp utdanning eller praksis vil ikke bli vurdert.
  • Dokumentasjon av opplysninger gitt i søknaden vil bli etterspurt i forbindelse med intervju, eller ved forespørsel
  • Politiattest av nyere dato må fremlegges før tiltredelse.
  • Meløy kommune er opptatt av mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, etnisitet eller nasjonal bakgrunn.

 

Spildervika 10, 8150 Ørnes, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Arne Johansen
Kommunedirektør
 Telefon:41688422
E-post:[email protected]

 

Vi er ca. 6 200 innbyggere i kommunen. Meløy er langstrakt, og den nordlige grensen er om lag 12 mil sør for Bodø. Kommunen er en kraftkommune med industri, landbruk, fiske, fiskeoppdrett, kraftproduksjon og servicenæringer som viktige elementer. Ørnes er kommunesenter og er knutepunkt for hurtigrute, hurtigbåter, ferge og bussforbindelser. Engenbreen, en vestlig utløper av Svartisen, er kommunens største turistattraksjon. Vi har et desentralisert skole-, SFO- og barnehagetilbud, samt videregående skole. Det er mye flott natur i kommunen vår, både i fjellet og ved fjorden, og rike muligheter til variert friluftsliv året rundt. Godt utvalg i idretts- og kulturaktiviteter finner du også i Meløy.

Har du en samboer, ektefelle eller venn som også ønsker seg jobb i Meløy? Nettsiden meloy.no gir deg en oversikt over ledige stillinger i Meløy kommune innen både kommunal sektor, industri og annen næring. Kanskje finner dere stillinger der som vil være interessant for dere begge?

Del stillingen

Selskap

Meløy kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Ørnes

Søknadsfrist

Oktober 6, 2024

PP-rådgiver 2-årig vikariat 100% (søknadsfrist 14.10.2024)

 

PP- rådgiver 100 % i 2 årig vikariat

 

 

Beskrivelse av arbeidsstedet:

PP-tjenesten og logopedtjenesten har til sammen 14 stillinger fordelt på ulike faggrupper. PP-tjenesten inngår i Barn-og Familie (PP-tjenesten, Helsestasjonen, Tverrfaglig familieteam, Ung i Gjøvik m/ helsestasjon for ungdom), som er en del av sektor Oppvekst. Vikariatet er for en 2-års periode, hvor en ansatt skal bo et annet sted.

 

Arbeidsoppgaver:

  • Alle ansatte i PPT samarbeider med barnehager og skoler og med andre instanser slik at barn og unge får helhetlige og samordnede tiltak.
  • Tidlig innsats er sentralt.
  • Arbeid vil i hovedsak rettes mot de yngste barna i barnehage og skole.
  • En systemisk forståelse ligger til grunn for arbeidet.
  • Tverrfaglig samarbeid er sentralt.
  • Sørge for nødvendig kartlegging som grunnlag for veiledning og sakkyndighetsarbeid.
  • Være sakkyndig instans der opplæringsloven krever det.
  • Gi veiledning til foreldre og barn.
  • Gi veiledning til ansatte i barnehage og skole.
  • Bidra til kompetanse- og organisasjonsutvikling i samarbeid med skole- og barnehage.
  • PP-ansatte skal bidra til å skape et godt samarbeidsklima.

 

Kvalifikasjoner:

  • PP-rådgiver: med utdanning som spesialpedagog/tilpasset opplæring (masternivå), psykolog eller annen relevant utdanning og erfaring.
  • Gode kunnskaper om og helst erfaring fra arbeid med de yngste barna: førskolealder / de yngste i grunnskole
  • Erfaring og kompetanse i veiledning vektlegges: Erfaring fra PP-tjenesten eller annen veiledning/rådgivningstjenest.
  • Vilje og evne til å initiere/være pådriver i systemrettet arbeid mot barnehager og skoler.
  • Krav om godkjent politiattest.
  • Egen bil må kunne benyttes i tjeneste.

 

Vi kan tilby:

  • Meget varierte og utfordrende arbeidsoppgaver.
  • Fokus på faglighet og at vår samlede kompetanse skal være i stadig utvikling.
  • Godt arbeidemiljø.
  • Gode faglige utviklingsmuligheter.
  • Gjøvik kommune legger til rette for spesialisering om det er ønskelig.

 

Unntatt offentlighet må begrunnes:

Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. Offentleglova § 11.

Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste.

Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. Offentleglova § 25.

 

Søknad:

Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem.

Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne, alder og seksuell orientering.

 

 

Søk her

 

 

  • Fylke: Innlandet
    Jobbtype: Vikariat
    Heltid/Deltid: Heltid
    Arbeidstid: Dag
    Søknadsfrist: 14.10.2024
    Tiltredelse: Etter avtale
    Arbeidssted: PP-tjenesten

 

Kontaktpersoner:

Karin Ugland
mob: +47 97539149

 

Hjemmeside:

https://www.gjovik.kommune.no/

 

Adresse:

Kauffeldts plass 2815 Gjøvik

 

Gjøvik kommune PPT

Gjøvik er en fremtidsrettet og mangfoldig servicekommune, en kommune som setter sine innbyggere i sentrum.
Våre ansatte leverer kvalitetstjenester, med bakgrunn i god kunnskap og erfaring.
Vi arbeider aktivt med kompetanseutvikling for våre ansatte, med visjonen «Universitetsbyen Gjøvik – ledende i bærekraftig vekst og utvikling». Vi søker engasjerte medarbeidere, med bred kompetanse, som ønsker en inkluderende arbeidsgiver med rom for utvikling.
Kommunens verdier: Kompetanse – engasjement – respekt.

Tilgjengelighetserklæring for EasyCruit

Del stillingen

Selskap

Gjøvik kommune

Kontaktinfo

  • Karin Ugland
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: +47 975 39 149

Lokasjon

  • Gjøvik

Søknadsfrist

Oktober 14, 2024

Vernepleier, Stonglandet skole (søknadsfrist 31.10.2024)

Silsand barneskole

 

Stonglandet skole søker vernepleier i 80 % stilling

 

Senja kommune har 14 grunnskoler fordelt over hele kommunen. Senja kommune skal fremstå med en klar og tydelig oppvekstprofil, hvor vi ønsker å gi elevene våre de beste mulighetene for fremtiden. Hver dag jobber ansatte i Senjaskolene med å skape læring, glede og samhold for våre elever, der vi gjennom varierte læringsmetoder skaper faglig, sosial og personlig utvikling for den ekelte. Vi ønsker å komme i kontakt med trygge og stabile voksenpersoner som har et ønske om å jobbe med å utvikle fremtidens viktigste ressurs, våre barn og unge.

Stonglandet skole

Stonglandet skole er en fådelt skole på Stonglandseidet helt sør på Senja. Skoleåret 24/25 har vi 60 elever i grunnskolen. Vi har også voksenopplæring som en integrert del av skoledriften. Skolen ligger i naturskjønne omgivelser og har god tilgang til natur og fine friluftsområder.

Om stillingen

Fra desember har vi ledig ei 80 % fast stilling som vernepleier. Stillingen vil være konsentrert og følge skoleruta samt 6 planleggingsdager.

Arbeidsoppgaver

Bistå elev med ulike bistandsbehov i skole og sfo
Følge opp og bidra til elevens faglige og sosiale utvikling
Bidra til et trygt og godt læringsmiljø
Bidra til et godt skole-hjemsamarbeid
Tverrfaglig samarbeid med andre ressurspersoner og fagområder.

Kvalifikasjonskrav

  • Godkjent vernepleier
  • Vi søker vernepleier med ønsket kompetanse innen tegnspråk

Personlige egenskaper

Senja kommunes verdier er raus, fremoverlent og bærekraftige. Vi søker ansatte som etterlever disse verdiene.

For stillingen søker vi ansatt som er:

God på samarbeid, relasjonsbygging og kommunikasjon med elever, foresatte og kollegaer
Positivt elevsyn med vekt på inkluderinng
God fagkompetanse, og digitale ferdigheter

Vi tilbyr

En kommune som har barn og unge som satsningsområde
En trivelig arbeidsplass med flotte og engasjerte kollegaer med stor faglig kompetanse
Lønn etter gjeldende tariff/kvalifikasjoner

For stillingen gjelder

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju
Kopi av vitnemål og attester fremlegges ved intervju
Politiattest, ikke eldre enn 3 månedr kreves ved tilsetting
Søkere må oppgi minst to referanser, helst fra siste arbeidsforhold
I henhold til offentlighetslov kan opplysninge om søkeren bli offentliggjort selv om søker har anmodet om at søknad unntatt offentlighet

 

Søk på stillingen her.

Søknadsfrist: 31.10.2024

 

Tiltredelse: 01.12.2024

Arbeidssted: Stonglandseidet

 

Kontaktpersoner:

Janne Røds, virksomhetsleder

tlf: +47 41651348

 

Hjemmeside:
www.senja.kommune.no
Adresse: Stallbakken 6 9392 Stongelandseidet

 

Senja kommune har i underkant av 15 000 innbyggere og er en av de største innen fiskeri‐ og sjømat i Norge. Kommunen yter tjenester til innbyggere og brukere i ulike livsfaser – med andre ord fra krybbe til grav. Hovedoppgaver er å bidra til god samfunnsutvikling, levere velferdstjenester til innbyggerne og legge til rette for lokaldemokratiet.
Vi er en nasjonalparkkommune og ble Årets fyrtårnkommune for barn og unge 2022, kåret til årets skandinaviske reisemål av National Geographic og tildelt hederlig omtale for sin kommunikasjonsstrategi og formidling i 2022 – som en av tre finalekandidater til Nordnorsk kommunikasjonspris. I år ble Ski Classic finalen i 2023, Summit 2 Senja, utpekt til det beste arrangementet blant velkjente løp som Marcialonga og Vasaloppet.
Senja kommune opplever en positiv utvikling i næringsliv, industri – eks. ferrosilisiumproduksjon – sjømat og fiskeri, landbruk, energi, reiseliv, handel og service. Sterkt lokalt eierskap og aktører som tar et betydelig samfunnsansvar, er viktig for utvikling av hele samfunnet.
Vi har mål om å være en raus, framoverlent og bærekraftig kommune, og bruker verdiene våre aktivt for å skape gode tjenester for brukere, innbyggere og samarbeidspartnere.
Vi forventer av våre medarbeidere at de skal være bevisste på sin del av ansvaret for kommunens samfunnsoppdrag, og oppmerksomme på sin betydning for brukernes opplevelse i møtet med kommunen. Sammen utvikler vi kvalitet og effektivitet i tjenestetilbudet, gjennom å satse på medarbeiderne våre sin kompetanse og et godt samarbeid mellom de folkevalgte, lederne og de ansatte.
Du finner mer informasjon om tjenestene våre og nyheter fra kommunen her på vår hjemmeside og i sosiale medier Facebook, Instagram, Linkedin og YouTube.

 

Del stillingen

Selskap

Senja kommune

Kontaktinfo

  • Janne Røds
  • Tittel: Virksomhetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: +47 41651348

Lokasjon

  • Stonglandseidet

Søknadsfrist

Oktober 31, 2024

Assistent 80 % midlertidig, Stonglandet skole (søknadsfrist 31.10.2024)

Botnhamn skole

 

Assistent 80 % midlertidig

 

Stonglandet skole er en fådelt 1.-10.trinns skole med skolefritidsordning, voksenopplæring og grunnskole for voksne. Dette skoleåret er det 60 elever i grunnskolen . Skolen ligger lengst sør på Senja og er kjent for sin flotte natur og mulighet for allsidig friluftsliv. Skolen er en lærebrettskole, så kjennskap til lærebrett er en fordel.

Kort om stillingen

Stonglandet skole/sfo har ledig inntil 80% midlertidig stilling som assistent i skolen og i skolefritidsordningen med oppstart så snart som mulig. Stillingen vil være komprimert og følge skoleruta med tillegg av planleggingsdager for personalet.

Arbeidsoppgaver

Assistere elever med spesielle behov
Leksehjelp
Aktivisere elever på skolefritidsordningen
Samhandling skole-hjem
Tverrfaglig samarbeid
Utviklingsarbeid på skolen/i kommunen
Veiledning
Tilsyn i pauser

Kvalifikasjoner

Vi ønsker fortrinnsvis assistenter med fagbrev i barne og ungdomsarbeid eller helsefagarbeid. Andre vil også bli vurdert

Du kjennetegnes ved

  • å være systematisk og strukturert
  • å være fleksibel og ha gode samarbeidsevner
  • å være omgjengelig
  • å ha positivt elevsyn med vekt på inkludering
  • å ha god fagkompetanse, og å ha IKT ferdigheter
  • å være bidragsyter til godt læringsmiljø
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr

  • Lønn etter gjeldene tariff
  • Arbeidstidsordning etter sentralt avtaleverk
  • Gode pensjon og forsikringsordninger
  • Utviklende profesjonsfellesskap
  • Engasjerte kollegaer
  • Utfordrende og spennende oppgaver
  • Satsing på kompetanse og kvalitet

Tiltredelse1.12.24

Gyldig politiattest må fremlegges ved ansettelse.

Vurdering av offentlighet

I hht Offentlighetsloven kan søkers navn bli offentliggjort ved offentlig søkerliste selv om søker ønsker unntak fra offentlighet. Ønske om unntak fra offentlighet må begrunnes.

 

Søk på stillingen her.

Søknadsfrist: 31.10.2024

 

Tiltredelse: 01.12.2024

Arbeidssted: Stonglandseidet

 

Kontaktpersoner:

Janne Røds, virksomhetsleder

tlf: +47 41651348

 

Hjemmeside:

www.senja.kommune.no

Adresse: Stallbakken 6 9392 Stongelandseidet

 

Senja kommune har i underkant av 15 000 innbyggere og er en av de største innen fiskeri‐ og sjømat i Norge. Kommunen yter tjenester til innbyggere og brukere i ulike livsfaser – med andre ord fra krybbe til grav. Hovedoppgaver er å bidra til god samfunnsutvikling, levere velferdstjenester til innbyggerne og legge til rette for lokaldemokratiet.
Vi er en nasjonalparkkommune og ble Årets fyrtårnkommune for barn og unge 2022, kåret til årets skandinaviske reisemål av National Geographic og tildelt hederlig omtale for sin kommunikasjonsstrategi og formidling i 2022 – som en av tre finalekandidater til Nordnorsk kommunikasjonspris. I år ble Ski Classic finalen i 2023, Summit 2 Senja, utpekt til det beste arrangementet blant velkjente løp som Marcialonga og Vasaloppet.
Senja kommune opplever en positiv utvikling i næringsliv, industri – eks. ferrosilisiumproduksjon – sjømat og fiskeri, landbruk, energi, reiseliv, handel og service. Sterkt lokalt eierskap og aktører som tar et betydelig samfunnsansvar, er viktig for utvikling av hele samfunnet.
Vi har mål om å være en raus, framoverlent og bærekraftig kommune, og bruker verdiene våre aktivt for å skape gode tjenester for brukere, innbyggere og samarbeidspartnere.
Vi forventer av våre medarbeidere at de skal være bevisste på sin del av ansvaret for kommunens samfunnsoppdrag, og oppmerksomme på sin betydning for brukernes opplevelse i møtet med kommunen. Sammen utvikler vi kvalitet og effektivitet i tjenestetilbudet, gjennom å satse på medarbeiderne våre sin kompetanse og et godt samarbeid mellom de folkevalgte, lederne og de ansatte.
Du finner mer informasjon om tjenestene våre og nyheter fra kommunen her på vår hjemmeside og i sosiale medier Facebook, Instagram, Linkedin og YouTube.

Del stillingen

Selskap

Senja kommune

Kontaktinfo

  • Janne Røds
  • Tittel: Virksomhetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 41651348

Lokasjon

  • Stonglandseidet

Søknadsfrist

Oktober 31, 2024

Ullensaker kirkelige fellesråd: Driftsleder bygg og gravplasser (Søknadsfrist 10.10.2024)

 

Driftsleder bygg og gravplasser

 

  • Ullensaker kirkelige fellesråd
  • Rådhusvegen 5, 2066 Jessheim

 

Om jobben

Stillingstittel: Driftsleder bygg og gravplasser
Type ansettelse: Fast
Arbeidsspråk: Norsk
Antall stillinger: 1

 

Søk på jobben

Søk senest torsdag 10. oktober

 

Gå til søknad

 

Ullensaker kirkelige fellesråd ivaretar administrative og økonomiske oppgaver for fire sokn, har ansvar for drift og vedlikehold av 5 kirker, fire gravplasser og er arbeidsgiver for 30 ansatte fordelt på 24 årsverk. Ullensaker kirkelige fellesråd er gravplassmyndighet i Ullensaker. Ullensaker kommune har om lag 43 000 innbyggere i et spennende vekstområde med by og tettsteder i landlige omgivelser.

Til renhold, drift og vedlikehold har vi til sammen 6,5 årsverk. Nye behov gjør at tidligere stilling som gravplassarbeider skal erstattes av en driftslederstilling, som forventes at også deltar i det praktiske arbeidet med bygg og gravplassene. Stillingen vil ha en sentral rolle i videre utvikling av tjenestene knyttet til våre bygg og gravplasser.

Kirkevergens kontor er lokalisert på Jessheim ved Jessheim kirke, og øvrige ansatte er i hovedsak fordelt i tre lokalstaber; Jessheim, Furuset og Kløfta

 

Arbeidsoppgaver

  • Hovedansvar for drift og vedlikehold av kirkebygg og gravplasser i Ullensaker, herunder også inkludert kapeller og driftsbygg.
  • Teamleder for kirketjenere og ansatte med oppgaver innenfor renhold, bygg og gravplasser.
  • Organisering, praktisk tilrettelegging og oppfølging av gravferd i kirkene og gravplassene.
  • Tilsyn med maskinelt utstyr som gravemaskin, motorklipper, mini-traktorer m.v.
  • Planarbeid for driften av kirker, øvrige bygg og gravplassen sammen med kirkevergen
  • Delta i det praktiske arbeidet ved bygg og gravplassplasser i fellesrådets område, og ved behov bidra som kirketjener ved gudstjenester og kirkelige handlinger.

 

Kvalifikasjoner

  • Ønskelig med fagutdanning som håndverker, gartner/anleggsgartner eller annet relevant fagbrev.
  • Erfaring med vedlikehold av bygg, anlegg og maskiner.
  • Må minimum ha førerkort klasse B, klasse BE er en fordel.
  • Erfaring med bruk av minigraver og traktor. Dersom ingen graveerfaring fra tidligere kreves villighet til å gjennomgå opplæring for å tilfredsstille dette.
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
  • Den som tilsettes må være medlem av Den norske kirke, jfr. Kirkeordning for Den norske kirke § 40.

 

Personlige egenskaper

  • Gode samarbeidsevner og positivt engasjement
  • Selvstendig, strukturert og evne til å videreutvikle eksisterende rutiner
  • Evne til å lede arbeid og motivere kollegaer
  • Utadvendt, positiv og serviceinnstilt
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

 

Vi tilbyr

  • En trivelig arbeidsplass med engasjerte og dedikerte medarbeidere, varierte arbeidsoppgaver og gode muligheter for utvikling.
  • Lønn etter avtaleverket for kirkelig sektor (KA), pensjonsordning i KLP.

For nærmere informasjon om stillingen kontakt kirkeverge/daglig leder Tor Tvethaug, tlf: 992 44 815

 

Kontaktinformasjon

Tor Tvethaug, Kirkeverge/daglig leder, +47 992 44 815

 

Arbeidssted

Rådhusvegen 5
2066 Jessheim

 

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Ullensaker kirkelige fellesråd
Referansenr.: 4864286146
Stillingsprosent: 100% Fast
Søknadsfrist: 10.10.2024

 

Om bedriften

Sektor: Offentlig

Nettsted: http://www.kirken.no

Del stillingen

Selskap

Ullensaker kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Tor Tvethaug
  • Tittel: Kirkeverge/daglig leder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 992 44 815

Lokasjon

  • Jessheim

Søknadsfrist

Oktober 10, 2024

Jordmor (søknadsfrist 10.10.2024)

Arendal kommune banner

 

Jordmor vikar 80%

 

Arendal helsestasjon holder til i 3.etasje på ALTI Arendal sentrum og har som målsetning å arbeide helsefremmende og forebyggende for gravide, barn, unge og deres familier. Vi skal bidra til kommunens målsetning om at alle barn skal ha det bra hjemme, på skolen og i fritiden. Virksomheten er organisert i sektor oppvekst og utdanning under enhet barne- og familietjenester. Her er vi sammen med familietjenesten (barn og unges, psykisk helse), spesialpedagogiske tjenester og barneverntjenesten.

Følgende tjenester holder til på helsestasjonen:

  • Jordmortjeneste
  • Helsestasjon 0-5 år
  • Skolehelsetjeneste 6-20 år
  • Preikes, digital skolehelsetjeneste
  • Helsestasjon for ungdom
  • Sexologisk rådgiver
  • Vaksinasjon og smittevern
  • Migrasjonhelseteam

 

Vi søker vikar for jordmor som er i permisjon. Det er 5 jordmødre ved helsestasjonen med til sammen 4,1 årsverk. Det er et meget godt faglig miljø hvor det er fokus på svangerskaps- og barselomsorg og kvinnehelse. Vikariatet kan komme til å forlenges.

En av jordmødrene bidrar også ved Helsestasjon for ungdom

 

Søknadsfrist: 10.10.2024
Arbeidsgiver: Arendal kommune
Stillingstittel: Jordmor vikar 80%
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Deltid
Ansettelsesform: Vikariat
Stillingsprosent: 80
Webcruiter-ID: 4859144644
Startdato: 06.01.2025
Sluttdato: 30.06.2025

 

Arbeidsoppgaver

Jordmor skal følge Helsedirektoratets veileder for svangerskap- og barselomsorg. Prioriterte oppgaver er blant annet svangerskapskontroller og hjemmebesøk etter fødsel. Jordmor samarbeider tett med helsesykepleier, andre aktuelle tjenester i kommunen, fastleger og aktuelle sykehusavdelinger.

 

Kvalifikasjoner

  • Offentlig godkjent jordmor
  • Relevant erfaring er ønskelig
  • Gode norskkunnskaper
  • Ønskelig at du disponerer egen bil og må ha førerkort for bil

 

Personlige egenskaper

For å lykkes i rollen mener vi du bør jobbe selvstendig og tverrfaglig.

Vi ser for oss at du er engasjert, raus, fleksibel og tar ansvar for å skape gode relasjoner både til barn/unge og deres foresatte, samarbeidspartnere og kolleger.

 

Vi tilbyr

Vi tilbyr et faglig stimulerende og hyggelig arbeidsmiljø. Her vil du finne høy motivasjon og arbeidsglede. Det legges vekt på å legge til rette for egen vekst og utvikling. Vi tilbyr konkurransedyktige vilkår og gode pensjons- og forsikringsordninger.

 

Vesterveien 4, 4836 Arendal, Norge

 

Søk her

 

Kontaktinformasjon

May Karin Holanger
Enhetsleder
 Telefon:+4797564835

 

Vil du bli vår nye kollega?

Arendal kommune vil være en attraktiv arbeidsgiver og en handlekraftig organisasjon. Vi er en viktig aktør i utviklingen av byen og kommunen. Vi løser viktige oppgaver for lokalsamfunnet og samfunnet vi lever i. Se filmen om vår arbeidsgiverstrategi.

Arendal kommune feiret 300 års jubileum i 2023 og har 3200 ansatte. Vi er vertskommune for Norges største demokratifestival Arendalsuka, vi arrangerer Norges eneste innovasjonskonferanse for offentlig sektor og vi jobber aktivt med FNs bærekraftsmål.

Vi ser mangfold som en styrke. Vi vil ha medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Arbeidet skal preges av mangfold og våre medarbeidere skal gjenspeile Arendals befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion og etnisk bakgrunn. Arendal kommune er sertifisert som likestilt arbeidsgiver.

Vi jobber for heltidskultur og ansetter fortrinnsvis i hele stillinger.

I henhold til offentlighetslovens paragraf 25. gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlig, selv om søkeren har bedt om unntak fra offentlighet.

For stillinger som arbeider med barn og for ansatte som yter tjenester etter helse- og omsorgstjenesteloven må det foreligge tilfredsstillende politiattest.

Del stillingen

Selskap

Arendal kommune

Kategorier

jordmor

Kontaktinfo

  • May Karin Holanger
  • Tittel: Enhetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +4797564835

Lokasjon

  • Arendal

Søknadsfrist

Oktober 10, 2024

*Organist / menighetsmusiker *Ungdoms – arbeidere *Ungdomsleder (forskjellige søknadsfrister)