Storsteigen videregående skole, skolested Nordstumoen – Kontorsekretær og IKT servicemedarbeider (søknadsfrist 10.06.2025)

Innlandet fylkeskommune - Storsteigen videregående skole

 

Storsteigen videregående skole, skolested Nordstumoen – Kontorsekretær og IKT servicemedarbeider

 

 

Beskrivelse

Storsteigen videregående skole har ledig 100% fast stilling som kontorsekretær og servicemedarbeider IKT fra 1.september 2025.

 

Vi søker deg som

• er en motivert og engasjert medarbeider som gleder seg til å ta fatt på dine arbeidsoppgaver.

 

Vi tilbyr

• et bredt og spennende fagmiljø som arbeider mot felles mål

• godt arbeidsmiljø

• et fagmiljø for innovasjon og entreprenørskap

• lønn etter gjeldende avtaleverk

• fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger

 

Om stillingen

• 100 % fast stilling, arbeidssted skolested Nordstumoen

 

Arbeidsoppgaver

• betjene resepsjon

• merkantil støttefunksjon for ledelsen

• bruk og ajourhold av skoleadministrative systemer og programmer

• økonomi og lønnsadministrative oppgaver

• dokumentfangst – arkiv

• IKT brukerstøtte

• oppfølging av kontor og IKT- utstyr.

• andre serviceoppgaver

 

Ønskede kvalifikasjonskrav

• relevant utdanning på høyskolenivå

• relevant yrkeserfaring

• at du er strukturert og nøyaktig i ditt arbeid

• at du kan jobbe selvstendig og ta initiativ

• at du kan samarbeide

• god kompetanse i bruk av IKT og evne til å utvikle IKT videre

• gode kommunikasjonsevner, skriftlig og muntlig

• har kjennskap til skoleadministrasjon

 

Søknad

Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen. 

Det kreves politiattest – ikke eldre enn tre måneder – for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.

Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.   

Fylkeskommunen er en virksomhet i utvikling og endring. Arbeidsoppgaver, ansvarsområder og organisering vil derfor kunne utvikle og endre seg i takt med organisasjonens behov.         

Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.

Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.

Vi ser fram til å motta søknaden din.

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Innlandet
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Stillingsnivå: Konsulent
Stillingstype: Fast stilling
Arbeidsområde: Videregående skole
Hjemmekontorstatus: Etter avtale
Søknadsfrist: 10.06.2025
Tiltredelse: 01.09.2025
Arbeidssted: Koppang

 

Kontaktpersoner:

Avdelingsleder skole Øyvind Berget
mob: +47 90 12 84 81

Rektor Eivind Aaen
mob: +47 90 66 75 86

 

Hjemmeside:

/www.storsteigen.vgs.no/

 

Adresse:

Steigjelen 47 2560 ALVDAL

 

Innlandet fylkeskommune – Storsteigen videregående skole

Storsteigen videregående skole består av 2 skolesteder, Storsteigen i Alvdal kommune og Nordstumoen i Stor-Elvdal kommune. Det er ca 60 årsverk på skolen.

Skolested Storsteigen har ca 100 elever innen utdanningsprogram for naturbruk med profiler for allsidig fjellandbruk, hest, entreprenørskap, friluftsliv og studieforberedelse. I tillegg er det også studiested under Fagskolen Innlandet med tilbudet Grovfôrbasert husdyrhold for fjellandbruket parallelt med agronomutdanning for voksne.
Skolested Nordstumoen gir heldøgnstilbud til 24 elever innen utdanningsprogram for restaurant- og matfag, teknologi- og industrifag og naturbruk med behov for særskilt tilrettelagt opplæring. Lærere og miljøpedagoger arbeider tett med helhetlig opplæring for elevene.

Skolen eies og drives av Innlandet fylkeskommune.

Tilgjengelighetserklæring for EasyCruit: https://uustatus.no/nb/erklaringer/publisert/f9747c75-22c2-4118-972a-c13193edfc8a 

Del stillingen

Selskap

Innlandet fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Øyvind Berget
  • Tittel: Avdelingsleder skole
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 90 12 84 81
  • Eivind Aaen
  • Tittel: Rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 90 66 75 86

Lokasjon

  • Alvdal

Søknadsfrist

Juni 10, 2025

Skjervøy sokn – Sekretær / trosopplærer – 70% stilling – Administrasjonssekretær (Søknadsfrist 15.06.2025)

 

 

Sekretær/trosopplærer – 70% stilling

 

 

  • Skjervøy sokn
  • Strandveien 50H, 9180 Skjervøy, Hjemmekontor ikke mulig

 

Om jobben

Brenner du for barn- og ungdomsarbeid? Vi søker en sekretær/trosopplærer!

Har du et hjerte for barn og unge, og ønsker å formidle tro på en engasjerende og inkluderende måte? Liker du å jobbe relasjonelt, kreativt og i fellesskap? Da er dette stillingen for deg!

Stillingstittel: Administrasjonssekretær
Oppstart: 1. september 2025
Type ansettelse: Fast, deltid 70%
Arbeidstid: Dagtid og kveld, ukedager
Arbeidsspråk: Norsk
Antall stillinger: 1

 

Søk på jobben

Søk senest søndag 15. juni

Send søknad til: [email protected]

Kvalifikasjoner

  • Relevant utdanning og praksis
  • Ønskelig med pedagogiskutdanning
  • Evne til å formidle med engasjement
  • Gode samarbeidsevner og kommunikasjonsferdigheter
  • Kreativitet og nytenkning
  • Fleksibilitet og positivitet
  • Evne til å jobbe selvstendig og strukturert
  • Digital kompetanse
  • Er medlem av Den norske kirke

Det blir lagt vekt personlige egenskaper og erfaring. Det bes om referanser.

 

Om stillingen

Skjervøy kirkelige fellesråd søker en sekretær/trosopplærer i 70% stilling. Du vil bli en del av et engasjert team som jobber for å skape gode møteplasser og formidle tro til ulike aldersgrupper. Arbeidet inngår i den helhetlige virksomheten til Skjervøy kirkelige fellesråd, hvor Skjervøy sokn har et team bestående av kirkeverge, sekretær/trosopplærer, kirketjenere, kantor og sokneprest.

Dine arbeidsoppgaver vil blant annet være å:

  • Planlegge og gjennomføre aktiviteter for barn og ungesom trosopplærer
  • Bidra aktivt i konfirmantarbeidet
  • Rekruttere og samarbeide med frivillige
  • Delta på stabsmøter og jobbe tett med resten av staben
  • Utføre sekretærfunksjoner for menighetskontoret og soknepresten
  • Journalføring og arkivering

  • Daglig renhold utgjør 10% av stillingen, men det er mulig å justere stillingsprosenten til 60% uten renhold.

Vi tilbyr:

  • En variert og spennende jobb med barn og unge
  • Fleksibel arbeidstid innenfor stillingens ramme
  • Et godt arbeidsfellesskap på menighetskontoret
  • Nye kontorlokaler
  • Muligheter for utfordringer og personlig utvikling
  • Lønn i henhold til KAs tariff
  • Offentlig tjenestepensjon og forsikringsordninger i KLP
  • Opplæring vil bli gitt

 

 

Skjervøy sokn består av et team bestående av kirkeverge, sekretær/trosopplærer, kirketjenere, kantor og sokneprest, tilsvarende totalt 3,8 årsverk. Teamet holder til i moderne og velutstyrte lokalfasiliteter.

Soknet har to kirker: Skjervøy kirke og Arnøy kirke i Arnøyhamn. I tillegg samarbeider vi med Årviksand menighet og benytter deres bedehus til gudstjenester 3-4 ganger i året

Del stillingen

Selskap

Skjervøy sokn

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Skjervøy

Søknadsfrist

Juni 15, 2025

Kvinnherad kommune – Avdelingsleiar ved Undarheim skule (nye Husnes barneskule) (søknadsfrist 05.06.2025)

Kvinnherad kommune Undarheim skule

Kvinnherad kommune Undarheim skule – Brenn du for å gjere ein skilnad for barn og unge? Då kan Undarheim skule vere rett plass for deg!

Avdelingsleiar ved Undarheim skule (nye Husnes barneskule)

 

Me søkjer ein engasjert og utviklingsorientert avdelingsleiar. Det vil ligge om lag 50% undervisning knytt til stillinga, stillingstørrelsen er 100%. Du blir ein del av ei samkøyrd leiargruppe saman med rektor og to avdelingsleiarar.

Om skulen

Undarheim skule er ein barneskule med om lag 200 elevar og eit mangfaldig elevmiljø som speglar over 15 nasjonalitetar. Me har ein inkluderande skulekultur med ope samarbeid og delingsvilje, og vi legg stor vekt på elevaktivitet og fellesskap.

Skulen har om lag 40 tilsette, med aldersfordeling, og personalet består av begge kjønn. Her er arbeidsmiljøet prega av trivsel, fagleg fellesskap og godt samarbeid. Saman har me alle ansvar for å skape eit godt læringsmiljø for elevane, og arbeidsmiljø for dei tilsette.

Frå skuleåret 2025/2026 flyttar me inn i eit nytt og framtidsretta skulebygg – utforma i samarbeid med dei tilsette. Bygget får mellom anna lydstudio, skaparverkstad, amfi, fleksible romløysingar og gode arbeidsrom for dei tilsette. Skulen får òg eit flott uteområde og ligg i nærleiken av Kvinnherad Arena – ein ny fleirbrukshall med melom anna klatrevegg og basishall med nedsenka trampolinar.

Som avdelingsleiar

  • bidreg du til eit trygt, godt og inkluderande skulemiljø gjennom systematisk og målretta arbeid. Du har særleg fokus på tidleg innsats og inkluderande praksis gjennom førebygging, fange opp og følgje opp
  • tek du ansvar for eit godt arbeidsmiljø og personalhandtering i samarbeid med rektor
    følgjer du opp undervisninga og elevane si læring og utvikling i samarbeid med dei andre tilsette
    legg du til rette for pedagogisk kvalitetsarbeid og deltek i lærande profesjonsfellesskap på skulen
  • tek du ansvar for dagleg drift, slik som ressurs,- og timeplanlegging, i samarbeid med rektor
    er du fleksibel og aktiv i skulen si leiargruppe og bidreg til systematisk og forskingsbaserte utviklingsarbeid
  • tek du vare på eit godt samarbeid med føresette og andre samarbeidspartnarar

Me søker ein avdelingsleiar med

  • pedagogisk utdanning
  • leiarerfaring og/eller leiarutdanning. Dersom du ikkje har leiarutdanning forpliktar du deg til å ta dette
  • erfaring med undervisning og tilpassa opplæring frå grunnskule
  • god læreplanforståing og engasjement for å jobbe med skuleutvikling, gjennom å leie og å delta i profesjonelle læringsfellesskap

Personlege eigenskapar

  • Me søker ein utviklingsorientert avdelingsleiar med ein motiverande og inkluderande leiarstil prega av samarbeid, medverknad og dialog. Personlege eigenskapar vil vektleggjast ved tilsetjing.
  • Du er engasjert, inkluderande, omsorgsfull og tydeleg
  • Du har eit grunnleggande positivt elev- og læringssyn og god relasjonskompetanse
  • Du blir motivert av å yte gode tenester
  • Du kan jobbe systematisk’
  • Du har evne til å involvere og samarbeide med elevar, tilsette, føresette og relevante samarbeidspartnarar
  • Du er fleksibel og har høg arbeidskapasitet

Me tilbyr

  • Engasjerte kollegaer med god kompetanse
  • Ei meiningsfull, utfordrande og interessant leiarstilling med utviklingsmoglegheiter
  • Eit godt arbeidsmiljø basert på medverknad, engasjement, profesjonalitet og humor
  • Ein spennande skule i utvikling på veg inn i nye lokalar
  • Tilsetjing skjer etter gjeldande vilkår for kommunale arbeidstakarar i samsvar med HTA og AML
  • Løn etter avtale
  • Pensjonsordning, ulykkes- og gruppelivsforsikring
  • Dekning av flytteutgifter etter nærare reglar
  • Ingen eigedomsskatt pr idag for hus, hytter og næring
  • Gratis SFO og søskenmoderasjon i barnehagen

Aktuelle kandidatar vert innkalla til intervju.

Det er krav om gyldig politiattest før du tiltrer i stillinga. Kravet er heimla i lov om barnevern § 6.10, opplæringslova § 10.9, lov om barnehagar § 19, Helsepersonellova § 20 og helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4.

Stillingstype: 100% fast

Fylke: Vestland

Jobbtype: Fast

Heiltid/Deltid: Heiltid

Arbeidstid: Dag

Søknadsfrist: 05.06.2025

Tiltreding: 01.08.2025

Arbeidsstad: Husnes

 

Søk på stillinga her.

 

Fylke: Vestland
Jobbtype: Fast
Heiltid/Deltid: Heiltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 05.06.2025
Tiltreding: 01.08.2025
Arbeidsstad: Husnes

 

Kontaktpersonar:

Beret Sirma-Tellefsen Hveem
mob: +47 48861998

Rikard Røros
mob: +47 95754306

 

Heimeside:

www.kvinnherad.kommune.no

 

Adresse:

Røsslandsvegen 5 5460 Husnes

 

Kvinnherad kommune Undarheim skule

Kvinnherad kommune har 13.100 innbyggjarar og ligg i Sunnhordland, mellom Bergen, Haugesund og Odda.
Rosendal er administrativt senter, medan Husnes er største tettstaden og har vidaregåande skule og handelssenter.
Kvinnherad tilbyr gratis SFO og søskenmoderasjon i barnehagen.
Naturen rundt byr på sjø, skog, fjell og bre. Kvinnherad Arena opna våren 2023, som er den største aktivitetshallen i kommunen. Idrettslag og kulturskule gir moglegheiter for både sports- og kulturinteresserte.
Handelsmoglegheiter finn du på Husnes storsenter og i Rosendal, og det er gode transporttilbod både til Bergen og Haugesund.
Kvinnherad kommune har per i dag ikkje eigedomsskatt for hus, hytter og næring.

Del stillingen

Selskap

Kvinnherad kommune

Kontaktinfo

  • Beret Sirma-Tellefsen Hveem
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 48861998
  • Rikard Røros
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 95754306

Lokasjon

  • Husnes

Søknadsfrist

Juni 5, 2025

Nes kommune – Fagansvarlig miljøterapeut, Miljøarbeidertjenesten avd. 1 (søknadsfrist 09.06.2025)

NES-Webcruiter-1170x300

 

 

Fagansvarlig miljøterapeut

 

Er du ut etter en spennende og givende jobb som kan tilby breddkommpetanse innen målrettet miljøarbeid til barn og unge med funksjonsutfordringer og deres pårørende? 

Da er Miljøarbeidertjenesten i Nes kommunen plassen for deg. Vi er med på å sikre gode, helhetlige og trygge tjenester til barn og unge med funksjonsutfordringer. I takt med utviklingen i samfunet øker kompleksiteten og behovene i hjemmene til innbyggeren våre. Det gir oss en unik mulighet til å utvikle oss og bruke vernepleierfaget til å bygge kompetanse og møte framtida. Vi har et hyggelig arbeidsmiljø, samarbeider tverfaglig både internt og eksternt, deltar i ulike prosjekter og er opptatt av fleksibilitet og forbedring. 

Det har stor verdi å bidra til barn og unges utvikling, tilrettelegge og mestring og trygghet. 

Derfor ser vi etter deg som er faglig interessert, har et engasjement for mestring og som vil være med å spre arbeidsglede. 

Miljøarbeidertjenesten er organisert som en virksomhet i Helse og Velferd i Nes kommune, og er fordelt i 5 avdelinger med forskjellige fokusområder. Vi gir tjenester til mennesker som har funksjonsnedsettelser, i alle alder og i alle livets faser. 

I Miljøarbeidertjenesten avd. 1 har vi ledig stilling som fagansvarlig miljøterapeut i 100 % fast stilling.
Fagansvarlig miljøterapeut jobber 50% med fagadministrative oppgaver, og 50 % i miljøet med arbeid dag/kveld og arbeid hver 4. helg. 

Avdeling 1 gir tjenester til barn og unge under 18 år, herunder avlastning og pårørendestøtte. 

 

Arbeidsoppgaver

  • Yte tjenester i henhold til enkeltvedtak etter helse- og omsorgstjenesteloven
  • Målrettet miljøarbeid rettet mot barn og unge, avlastning og pårørendestøtte
  • Sikre faglig forsvarlighet i tjenesten 
  • Tilrettlegge for barn og pårørendes mestring, ressursmobilisering og utvikling
  • Tilrettelegge og bistå i daglige gjøremål/aktiviteter
  • Opplæring og veiledning av medarbeidere – bistå i ressursgruppene, ansvar og internundervisning
  • Kartlegging/vurdering/utarbeide tiltaksplaner
  • Samarbeide med foreldre og andre aktuelle instanser, være IP-koordinator
  • Faglig oppdatering/utvikling/delta aktivt inn i kommunikasjon, visjon og framdriftsplaner for barn og barnefamilier

Kvalifikasjoner

  • Godkjent 3-årig helse- og sosialfaglig- eller annen relevant utdanning (vernepleier, sykepleier, sosionom, barnevernspedagog o.l.) 
  • God kompetanse innen målrettet miljøarbeid med personer med funksjonsnedsettelser
  • Ønskelig med erfaring fra arbeid med barn og unge, utfordrende atferd, ASK (alternativt og supplerende kommunikasjon) og veiledning
  • Godt IKT ferdigheter og evne til å anvende ulike fagsystemer
  • Kunnskap og erfaring knyttet til relevant lovverk
  • God kommunikasjonsevne, skriftlig og muntlig
  • Søker må ha god norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne (norsk på nivå C) 
  • Førekort kl. B 

For å kunne tiltre i stillingen må det leveres gyldig politiattest ikke eldre enn tre måneder, jf. helse og omsorgstjenesteloven. 

 

Personlige egenskaper

  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner samt relasjonskompetanse
  • Være fleksibel, tilpasningsdyktig og å kunne omstille deg i arbeidsverdagen
  • Opptatt av kvalitet i tjenesten og positiv til forbedringsarbeid
  • Evne til å kunne lede, inspirere og delegere oppgaver
  • Kunne foreta gode faglige og etiske vurderinger, være bidragsyter til holdningsarbeid
  • Ha god gjennomføringsevne og beslutningskompetanse
  • Engasjement for fagutvikling
  • Mestre en hektisk arbeidshverdag
  • Positiv bidragsyter til ett godt arbeidsmiljø
  • Kreativ og løsningsorientert 

Personlig egnethet vektlegges.

 

Vi tilbyr 

  • Et spennende fagmiljø med gode muligheter for faglig utvikling
  • Spennende og varierende arbeidsoppgaver
  • Organisert opplæring og oppfølging 
  • Lønn i henhold til tariff
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.

Det er 6 mnd. prøvetid i faste stillinger. I midlertidige stillinger er prøvetid halvparten av ansettelsesperioden, maksimalt 6 mnd.

Praktisk informasjon om søkerprosessen 

Du søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår. Her finner du viktig informasjon om hvordan du søker på stilling hos oss.

Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskrav som er beskrevet i annonsen.

Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju. 

Minst to referanser skal oppgis.

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.

 

Velkommen som søker!

 

 

Søk her

 

 

Referansenummer: 2025/2033
Fylke: Akershus
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Skift / turnus / arbeidstidsordning
Sektor: Helse og omsorg
Søknadsfrist: 09.06.2025
Tiltredelse: 01.08.2025
Arbeidssted: Årnes

 

Kontaktpersoner:

Abida Pajic
Stilling: avdelingsleder
mob: +47 45974133

 

Hjemmeside:

www.nes.kommune.no/tjenester/helse-omsorg-og-velferd/

 

Adresse:

Rådhusgata 2 2150 Årnes

 

Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 24.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

  • Abida Pajic
  • Tittel: Avdelingsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 45974133

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

Juni 9, 2025

Nes kommune – Fagansvarlig miljøterapeut, Miljøarbeidertjenesten avd. 2 (søknadsfrist 09.06.2025)

Nes kommune Miljøarbeidertjenesten

 

Fagansvarlig miljøterapeut

 

Er du ut etter en spennende og givende jobb som kan tilby breddkommpetanse innen målrettet miljøarbeid til voksne med funksjonsutfordringer? 

Da er Miljøarbeidertjenesten i Nes kommunen plassen for deg! 

Miljøarbeidertjenesten er organisert som en virksomhet i Helse og Velferd i Nes kommune og er fordelt i 5 avdelinger med forskjelige fokusområder. Vi gir tjenesten til mennesker som har funksjonsnedsettelser, i elle alder og i alle livets faser.

Vi er opptatt av å styrke kompetanse innad, legge til rette for et utviklende fagmiljø og skape muligheter både for brukere og medarbeidere som sikrer gode tjenester også inn i framtida.

Vi er med på å sikre gode, helhetlige og trygge tjenester til brukere i deres hjem. I takt med utvikling i samfunnet øker kompleksiteten og behovene i hjemmene til innbyggerne våre. Det gir oss en unik mulighet til å tenke nytt.  

Avdeling 2 ved Miljøarbeidertjenesten har ledig stilling som fagansvarlig miljøterapeut i 100% fast stilling. Fagansvarlig miljøterapeut jobber 50% med fagadministrative oppgaver, og 50% i miljøet med arbeid dag/kveld og arbeid hver 4. helg. 

I avdeling 2 gir vi tjenester til voksne med funksjonsnedsettelse. Vi gir tjenester til 8 personer med forskjelige behov. 

Vi er en avdeling som er godt og blanda. Vi har brukere som har bistand i eget hjem med 1:1 eller 2:1 bemanning. Men vi har også et bofelleskap hvor det bor 4 brukere med behov for tilrettelegging, veiledning og dagtilbud. Brukerne vi gir tjenester til gir oss utfordringer som gjør at dagene blir innholdsrike. Vi er mangfoldig gjeng med ulike utdanninger og mye ulik erfaring. Felles for alle er at alle har en verdi for våre brukere i det daglige. Vi har fokus på opprettholdelse av ADL ferdigheter, men vi legger også til rette for nye ferdigheter.

Vi jobber mye med problemstillinger knytta til utfordrende atferd, med et fokus på å redusere forekomst gjennom en bevissthet rundt balanse mellom aktivitet og hvile. Vi har et godt, sosialt og aktivt miljø hvor både brukere og personale trives. Vi handler og lager mat sammen brukerne, går eller kjører på turer og drar på cafe i helgene. Brukerne inkluderes i aktivitetene og oppfordres til å delta. Personalet legger merke til og støtter opp om individuelle behov og særegenheter hvor alle får lov å være seg selv. Vi har et raust arbeidsmiljø med god takhøyde, engasjement med brukerfokus som finner løsninger i utfordrende situasjoner. 

Vi er en avdeling i utviklig som til høsten 2025 skal flytte i et nytt bofelleskap og få inn to nye brukere.  

Derfor ser vi etter deg som er faglig interessert, har et engasjement for mestring og som vil være med å spre arbeidsglede. 

Så hva venter du på, søk og bli med på utviklingen og nyskapning med oss.

 

Arbeidsoppgaver

  • Yte tjenester i henhold til enkeltvedtak etter helse- og omsorgstjenesteloven
  • Målrettet miljøarbeid rettet mot brukerne, avlastning og pårørendestøtte
  • Sikre faglig forsvarlighet i tjenesten 
  • Tilrettlegge for bruker og pårørendes mestring, ressursmobilisering og utvikling
  • Tilrettelegge og bistå i daglige gjøremål/aktiviteter
  • Medisinhåndtering, medisinansvar 
  • Opplæring og veiledning av medarbeidere – bistå i ressursgruppene, ansvar og internundervisning
  • Kartlegging/vurdering/utarbeide tiltaksplaner
  • Samarbeide med foreldre/pårørende og andre aktuelle instanser, være IP-koordinator
  • Faglig oppdatering/utvikling/delta aktivt inn i kommunikasjon, visjon og framdriftsplaner for brukerne  

 

Kvalifikasjoner

  • Norsk autorisasjon som vernepleier /sykepleier 
  • God kompetanse innen målrettet miljøarbeid med personer med funksjonsnedsettelser
  • Ønskelig med erfaring fra arbeid med barn og unge, utfordrende atferd, ASK (alternativ og supplerende kommunikasjon) og veiledning
  • Godt IKT ferdigheter og evne til å anvende ulike fagsystemer
  • Kunnskap og erfaring knyttet til relevant lovverk
  • God kommunikasjonsevne, skriftlig og muntlig
  • Søker må ha god norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne (norsk på nivå C) 
  • Førekort kl. B 

For å kunne tiltre i stillingen må det leveres gyldig politiattest ikke eldre enn tre måneder, jf. helse og omsorgstjenesteloven. 

 

Personlige egenskaper

  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner samt relasjonskompetanse
  • Være fleksibel, tilpasningsdyktig og å kunne omstille deg i arbeidsverdagen
  • Opptatt av kvalitet i tjenesten og positiv til forbedringsarbeid
  • Evne til å kunne lede, inspirere og delegere oppgaver
  • Kunne foreta gode faglige og etiske vurderinger, være bidragsyter til holdningsarbeid
  • Ha god gjennomføringsevne og beslutningskompetanse
  • Engasjement for fagutvikling
  • Mestre en hektisk arbeidshverdag
  • Positiv bidragsyter til ett godt arbeidsmiljø
  • Kreativ og løsningsorientert 

Personlig egnethet vektlegges.

 

Vi tilbyr 

  • Et spennende fagmiljø med gode muligheter for faglig utvikling
  • Spennende og varierende arbeidsoppgaver
  • Organisert opplæring og oppfølging 
  • Lønn i henhold til tariff
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.

Det er 6 mnd. prøvetid i faste stillinger. I midlertidige stillinger er prøvetid halvparten av ansettelsesperioden, maksimalt 6 mnd.

Praktisk informasjon om søkerprosessen 

Du søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår. Her finner du viktig informasjon om hvordan du søker på stilling hos oss.
Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskrav som er beskrevet i annonsen.

Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju. 

Minst to referanser skal oppgis.

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.

 

Velkommen som søker!

 

 

Søk her    

 

 

Referansenummer: 2025/2035
Fylke: Akershus Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Skift / turnus / arbeidstidsordning
Sektor: Helse og omsorg Søknadsfrist: 09.06.2025
Tiltredelse: 01.08.2025
Arbeidssted: Årnes  

 

Kontaktpersoner:

Abida Pajic
mob: +47 45974133  

 

Hjemmeside:
www.nes.kommune.no/tjenester/helse-omsorg-og-velferd/  

 

Adresse:

Rådhusgata 2 2150 Årnes  

 

Nes kommune Miljøarbeidertjenesten

Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.

Kommunen har straks 25.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud. I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.

Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen.

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

  • Abida Pajic
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 45974133

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

Juni 9, 2025

Rælingen kirkelige fellesråd – Kantor Fast, deltid 50%b (søknadsfrist 09.06.2025)

 

 

Kantor

 

 

  • Rælingen kirkelige fellesråd
  • Kirkevegen 24, 2008 Fjerdingby, Hjemmekontor ikke mulig

 

Om jobben

Stillingstittel: Kantor
Type ansettelse: Fast, deltid 50%
Arbeidsspråk: Norsk
Antall stillinger: 1

 

Søk på jobben

Søk senest mandag 9. juni

 

 

Gå til søknad

 

 

Trives du med å jobbe i et kreativt og løsningsorientert miljø sammen med engasjerte kollegaer og frivillige medarbeidere?
Da er kanskje dette jobben for deg!

Kantor/organist i 50% i Rælingen kirkelige fellesråd

Rælingen kommune med sine vel 20 500 innbyggere ligger idyllisk til i Akershus fylke, med kort vei til Lillestrøm og Oslo. Nærmiljøet byr på mange muligheter for natur- og kulturopplevelser.

Rælingen kirkelige fellesråd har to menigheter, Rælingen og Øvre Rælingen menighet. Det er to kirker, ett kapell, ett menighetshus og en gravlund her.

Staben er samlokalisert i Øvre Rælingen kirke og teller 14 ansatte. I tillegg er det 2 prester, og ansatte i barnehagen.

Rælingen kirkelige fellesråd har ledig fast stilling som kantor/organist i 50% stilling. Har du annen jobb og ønsker lavere stillingsprosent er du velkommen til å søke.

Stillingen er primært knyttet til Rælingen menighet, men det må også påregnes arbeid i fellesrådsområdet ellers.

Rælingen kirke har et orgel fra 1987 som er bygget av J.E.Spigseth (19 stemmer), et kororgel og et elektronisk piano.

Øvre Rælingen kirke har et orgel fra 2020 bygget av Schumacher Orgelbau i Belgia (27+5 stemmer) samt et Steinway-flygel.

  • Planlegging og gjennomføring av gudstjenester og kirkelige handlinger i samarbeid med øvrig stab
  • Inspirere til et variert og bredt musikalsk utrykk i gudstjenester og menighetens øvrige musikkliv
  • Ha ansvar for gjennomføring av konserter og andre musikalske arrangement i samarbeid med kantor i Øvre Rælingen sokn
  • Noe korarbeid er ønskelig
  • Delta på noen stabsmøter og andre relevante utvalg/møter
  • Medansvar for tilsyn og vedlikehold av kirkens instrumenter

Arbeidsoppgavenes omfang må selvsagt tilpasses at dette kun er en deltidsstilling.

 

  • Formelle kvalifikasjonskrav i henhold til tjenesteordning for kantor/organist
  • Du behersker flere musikksjangre, er komfortabel med samspill og har kunnskap og erfaring med korledelse
  • Du har god kjennskap til norsk gudstjenestetradisjon og liturgi
  • Du behersker norsk muntlig og skriftlig godt og har grunnleggende kunnskap og ferdigheter om data, digitale- og sosiale medier

 

  • Du har gode samarbeidsevner, liker å arbeide selvstendig og i team
  • Du har gjennomføringsevne, er kreativ og strukturert
  • Du har evne til å inspirere og involvere
  • Du har engasjement for hele kirkens arbeid
  • Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt

 

En trivelig arbeidsplass med et raust og inkluderende arbeidsmiljø, engasjerte og dedikerte medarbeidere, meningsfullt arbeid og varierte arbeidsoppgaver.

Lønn etter kvalifikasjoner og i henhold til tariffavtale for KA-området og pensjonsordning i KLP.

 

 

Kirkevegen 24
2008 Fjerdingby

 

 

Sektor: Privat

Del stillingen

Selskap

Rælingen kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Åse Torill Løvoll
  • Tittel: Kantor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 980 40 161
  • Nina Brandt
  • Tittel: Kirkeverge
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 924 84 983

Lokasjon

  • Rælingen

Søknadsfrist

Juni 9, 2025

Krødsherad kommune – Avdelingsleder 100% fast, TUN Kryllingheimen (søknadsfrist 09.06.2025)

Krødsherad kommune

 

 

AVDELINGSLEDER

 

 

Krødsherad kommune søker engasjert og kompetent Avdelingsleder(e).

 

Vi er en liten kommune med ca. 2200 innbyggere, og ligger sentral plassert med kort vei til Hønefoss, Drammen og Oslo. Kommunen kan beskrives som Østlandets Hardanger med umiddelbar nærhet til både fjord og fjell. Krødsherad kommune satser betydelig på vekst og utvikling, og er opptatt av å tilby gode og faglig oppdaterte velferdstjenester til sine innbyggere.

 Vi er på utkikk etter 1-2 avdelingsledere i TUN Kryllingheimen. Krødsherad kommune er i en prosess hvor vi ønsker nytenking rundt lederstrukturen i omsorg. Stillingen vil ha sin base i omsorg (TUN Kryllingheimen), som består av underenhetene Kryllingheimen Sykehjem, Tilrettelagte Tjenester for Funksjonshemmede, Hjemmebaserte tjenester og Kjøkkenavdeling.  Alle avdelingene har base i samme bygning. Nøyaktig struktur og ansvarsområde vil bli diskutert og kan hensyntas i forhold til den rette kandidaten. Her er det mye spillerom for deg som vil være med å strukturere din egen stilling fra start! Antall ledere som vil ansettes vil vurderes ut fra søkermasse, kvalifikasjoner og personlig egnethet. Stillingen(e) er 100 % fast stilling.

 Sykehjemmet flyttet inn i nytt og rehabilitert bygg i 2019. Vi har flotte lokaler med egen skjermet avdeling, sansehage og gode velferdsteknologiske løsninger. Sykehjemmet har korttidsplasser, langtidsplasser, skjermet enhet og kommunal øyeblikkelig hjelp plass. Til sammen er det 25 sengeplasser på sykehjemmet og 6 leiligheter i avdeling Tilrettelagte Tjenester for Funksjonshemmede.

Hensikten er å tilrettelegge for, og være med på å skape en robust enhet både med tanke på utvikling, tverrfaglig samarbeid, deling av kompetanse og ressurser.

Som Avdelingsleder vil du få ansvaret for å lede en avdeling med et mangfold av oppgaver innenfor personalledelse og kvalitet- og tjenesteutvikling i omsorgstjenesten. Dette er en unik mulighet til å være med på å forme og videreutvikle den viktige omsorgstjenesten i Krødsherad kommune.
Er du ute etter en innholdsrik og variert arbeidsdag med et godt arbeidsmiljø er dette jobben for deg.

 

Vi ser etter deg som har:

  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner.
  • Du er fleksibel, tar ansvar og kan jobbe selvstendig.
  • Løsningsorientert med evne til planlegging og gjennomføring.
  • Stor arbeidskapasitet og evne til å jobbe med fokus på flere ulike oppgaver samtidig.
  • Evne til å tenke tverrfaglig, kvalitetsbevisst, effektiv og strukturert.
  • Ønsker å være en faglig pådriver og bidra til utvikling i virksomheten.
  • Reflektert og opptatt av etikk.

 

Kvalifikasjoner:

Kandidaten må:

  • Ha ledererfaring fra tidligere arbeidsforhold. Erfaring innen personal- og/eller fagledelse.
  • Være fortrolig med bruk av relevante IT-verktøy. Kjennskap til Visma GAT er en fordel.
  • Ha kunnskap til relevant lov- og avtaleverk
  • Ha faglig dyktighet/allsidig erfaring.
  • Førerkort klasse B.
  • Det kreves god norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne.

 

Kandidaten bør ha:

  • Erfaring fra hjemmetjeneste/sykehjem.
  • Erfaring med vedtak knyttet til kapittel 9 i Helse- og Omsorgstjenesteloven.
  • Høyere utdanning innenfor helse og omsorg (3-årig eller mer) vil være en fordel.
  • Erfaring fra utvikling- og prosjektarbeid er en fordel.
  • Erfaring og interesse for hverdagsrehabilitering og velferdsteknologi vil være en fordel.

 Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.

 

Arbeidsoppgaver:

  • Lederansvar for ca. 25 årsverk pr. leder.
  • Yte helse- og omsorgstjenester til våre brukere, uavhengig av boform, alder, diagnose eller funksjonssvikt og sikre at retten til brukermedvirkning er ivaretatt.
  • Bidra til å sikre forsvarlig helse- og omsorgstjenester og at oppgaver som utføres er i samsvar med gjeldende kvalitetskrav og lovverk.
  • Lede og veilede kollegaer.
  • Holde deg oppdatert på faglig utvikling samt relevant lov- og avtaleverk.
  • Være en pådriver for utvikling av tjenestetilbudet i kommunen slik at vi er kledd for framtida.

 

Vi kan tilby:

  • 100 % lederstilling.
  • Ansvar for en virksomhet i utvikling der du er med på å forme en tjeneste som er kledd for framtida.
  • Kurs og opplæring for stilling ved oppstart og løpende gjennom arbeidsforholdet.
  • Varierende og utfordrende arbeidsoppgaver og -hverdag som leder.
  • Du blir en del av virksomhetenes ledergruppe med tett dialog og oppfølging/samarbeid.
  • Godt og lærerikt arbeidsmiljø med godt kvalifiserte og motiverte kolleger på tvers av faglige områder.
  • Godt tverrfaglig samarbeid.
  • Hurtig oppstart.
  • Vanlige kommunale ansettelses- og arbeidsvilkår.
  • Offentlig tjenestepensjonsordning og gode forsikringsordninger.
  • Arbeid i en IA-bedrift.
  • Lønn etter avtale.

 

Søknad:

Til stillingen kreves fremlagt politiattest i henhold til Helse- og omsorgslovens § 5-4 før tilsetting.

 Grunnet ferieavvikling er intervjuer er tiltenkt avholdt torsdag og fredag i uke 24.

 Elektronisk søknadsportal skal benyttes. 

 

Vi ser frem til å høre fra deg!

 

 

Søk her

 

 

Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 09.06.2025
Tiltredelse: Etter avtale
Arbeidssted: TUN Kryllingheimen

 

Kontaktpersoner:

Geir Haukeland
mob: +47 46444135

 

Hjemmeside:

www.krodsherad.kommune.no

 

Adresse:

Kommunehuset 3536 Noresund

 

Krødsherad kommune

Krødsherad er en liten kommune med 2250 innbyggere, og ligger sentral plassert med kort vei til Hønefoss, Drammen og Oslo. Kommunen kan beskrives som Østlandets Hardanger med umiddelbar nærhet til både fjord og fjell. Krødsherad kommune satser betydelig på vekst og utvikling, og er opptatt av å tilby gode og faglig oppdaterte tjenester til sine innbyggere.

 

Del stillingen

Selskap

Krødsherad kommune

Kontaktinfo

  • Geir Haukeland
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 464 44 135

Lokasjon

  • Noresund
  • Krøderen

Søknadsfrist

Juni 9, 2025

Os vidaregående skule – Lærere innen anleggsfagene (Søknadsfrist 09.06.2025)

 

Lærere innen anleggsfagene

 

 

Os Vidaregåande skule tilbyr 5 yrkesfaglege utdanningsprogram; Bygg- og anleggsteknikk, elektrofag, helse- og oppvekstfag, service og reiseliv, teknikk og industriell produksjon. I tillegg har vi landslinjer innan anleggsfag og yrkessjåfør, påbygging til generell studiekompetanse og særskilt tilrettelagt opplæring. Skulen har om lag 500 elevar og 100 tilsette som kvar dag arbeider mot visjonen om å vere modige- opne og kompetente.

Skulens elevsyn: Skulen vil møta eleven med respekt, fleksibilitet og positiv innstilling. Ut i frå ulike føresetnader vil vi bidra til at kvar elev vert ein god medborgar, og får tileigna seg relevant fagkunnskap.

 

Søknadsfrist :09.06.2025
Arbeidsgivar: Vestland fylkeskommune
Stillingstittel: Lærere innen anleggsfagene
Stillingar: 1
Heiltid/Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4974845804

 

Arbeidsoppgåver

  • Undervisning på VG2 anleggsteknikk
 

Kvalifikasjonar

Krav om:

  • Fagbrev og/eller høyere utdanning innen fagområdet anleggsteknikk.
    •  Anleggsmaskinførerfaget
    • Anleggsrørleggerfaget
    • Asfaltfaget
    • Banemontørfaget
    • Brønn- og borefaget
    • Fjell- og bergverksfaget
    • Fundamenteringsfaget
    • Vei- og anleggsfaget
    • Veidrift- og veivedlikeholdsfaget
  • Maskinfører bevis

 

Ønskelig med:

  • ADK1 – sertifikat

 

Til alle undervisningsstillinger er det krav om relevant fagleg- og pedagogisk kompetanse. Det kan bli lagt til rette for etterutdanning om du ikke har nødvendig kompetanse.

 

Anna:
Vi gjer merksam på at ifølge offentleglova §25.2.ledd kan opplysningar om søkjaren verta offentleggjort sjølv om søkjaren har oppmoda om ikkje å bli ført opp på offentleg søkjarliste. Søkjaren vil alltid bli varsla på førehand dersom søkjarlista vært offentleggjort.

Administrasjonsmålet i Vestland fylkeskommune er nynorsk.

Alle nytilsetjingar i Vestland fylkeskommune blir gjort med ei prøvetid på 6 månadar.

Den som skal tilsetjast i vidaregåande skule må leggje fram politiattest av nyare dato.

Personlege eigenskapar

  • Du trivst i eit profesjonsretta arbeidsfellesskap med elevar og lærarar.
  • Du bidreg til å skape gode relasjonar, både til elevar og kollegaer.
  • Du er fleksibel og utviklingsorientert.
  • Du har god pedagogisk forståing i tråd med skulen sitt elevsyn.
 

Vi tilbyr

  • Eit aktivt og stimulerande profesjonsfellesskap.
  • Nært samarbeid med kollegaer.
  • God delingskultur og positiv innstilling.
  • Løn og lønsutvikling i tråd med Vestland fylkeskommune sin lønspolitikk.
  • Gode forsikring- og pensjonsordingar.

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Lasse Svellingen
avdelingsleiar
 Telefon:47414033

 

Vestland fylkeskommune har ansvar for å utvikle Vestland fylke og å yte viktige tenester for samfunnet. Vi gir vidaregåande opplæring, tannhelsetenester og kollektivtransport til innbyggjarane i fylket. Vi har ansvar for vegsamband og legg til rette for næringsutvikling, fritidsopplevingar, kulturliv og inkludering. Klima og miljø er premiss for samfunnsutviklinga og som verdiskapingsfylke er Vestland ein nasjonal pådrivar for eit desentralisert Noreg.

Vi skal vere ein trygg og inkluderande arbeidsplass for alle, uavhengig av kjønn, alder, etnisk bakgrunn, religion, livssyn, funksjonsevne, seksuell orientering og kjønnsidentitet. Hos oss jobbar vi aktivt med mangfald, inkludering og likestilling. Mangfald bidrar til auka innovasjon, berekraft, effektivitet, læring og trivsel. Vi vil at dei som jobbar hos oss skal spegle samfunnet i Vestland.

Vi gjer merksam på at i følgje offentleglova § 25, 2. ledd, kan opplysningar om søkjaren bli offentleggjort sjølv om du har oppmoda om å ikkje bli ført på offentleg søkjarliste. Dersom du har bedt om unntak frå offentleg søkjarliste vil du alltid bli varsla før søkjarlista blir offentleggjort.

Alle nye tilsetjingar blir gjort med ei prøvetid på 6 månader. Administrasjonsmålet vårt er nynorsk.

Del stillingen

Selskap

Vestland fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Lasse Svellingen
  • Tittel: Avdelingsleiar
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 474 14 033

Lokasjon

  • Os

Søknadsfrist

Juni 9, 2025

Ørland kommune – Arealplanlegger (søknadsfrist 11.06.2025)

Kopparen bilde 1

 

Arealplanlegger

 

Kommune i vekst med ledig stilling som arealplanlegger

Har du vår nye arealplanlegger? Hos oss får du muligheten til å jobbe i en kommune utenom det vanlige, der varierte og spennende utfordringer man ikke finner i andre kommuner preger hverdagen; landets hovedflybase er lokalisert i kommunen, vi er en sterk landbrukskommune, og det er stor utvikling innenfor blå sektor. Samtidig har kommunen store natur- og friluftsområder av internasjonal betydning. Dette medfører sterke interessekonflikter mht. arealforvaltning.

Avdelingens hovedansvar er planlegging av kommunens fysiske omgivelser, og vi har ca. 5 stillinger innenfor fagfeltet. Avdelingen har ansvar for utarbeidelse av kommuneplaner, områdeplaner, ikke-kommersielle kommunale reguleringsplaner, og saksbehandling av alle kommersielle og private reguleringsplaner. Innenfor miljø er det et ansvar for forvaltning, rådgiving, strategi, forebyggende, handlings- og holdningsskapende arbeid både innenfor forurensing, kulturminneforvaltning og folkehelse i all kommunal planlegging.

Vi holder til på Brekstad hvor vi er samlokalisert med de andre avdelingene under Enhet for Plan, Forvaltning og Landbruk. Dette gjør at vi har et mangfoldig fagmiljø, hvor vi har fokus på samarbeid på tvers av fagfelt for å løse oppgavene.

 

Søknadsfrist: 11.06.2025
Arbeidsgiver: Ørland kommune
Sted: Brekstad
Stillingstittel: Arealplanlegger
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4974859695

 

 

Arbeidsoppgaver

  • Saksbehandling; vurdere planfaglige problemstillinger, gjennomføre møter og forberede saker til politisk behandling
  • Arbeid med kommuneplanens arealdel og annet relevant planarbeid
  • Veiledning innenfor ansvarsområdet

    Oppgavene fordeles etter avdelingens behov, med fokus på de tilsattes kvalifikasjoner og interesse.

 

Kvalifikasjoner

  • Mastergrad innenfor fysisk planlegging, by- og regionplanlegging, miljø eller tilsvarende
  • God kjennskap og erfaring med planprosesser
  • Lavere utdanningsgrad innenfor relevante fagområder kan kompensere for kravet om mastergrad
  • Relevant erfaring fra offentlig og/eller privat virksomhet er en fordel
  • Meget gode norskkunnskaper, både muntlig og skriftlig

 

Personlige egenskaper

  • Pålitelig
  • Lagspiller
  • Oppdatert, og faglig engasjert

 

Vi tilbyr

  • Meningsfylte oppgaver
  • Godt fagmiljø, og muligheter for kompetanseutvikling
  • Fleksibel arbeidstidsordning
  • Gode lønns- og arbeidsvilkår, lønn etter avtale. Pensjonsordning i KLP

 

Rådhusgata 4, 7130 Brekstad, Norge

 

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Anne Marie Valderaune
Avdelingsleder plan og miljø
 Telefon:90657066

Ingvild Bjelland Lende
Enhetsleder plan, forvaltning, landbruk
 Telefon:+47 47850607

 

Ørland kommune – kystens midtpunkt!

Ørland kommune finner du på Fosen i Trøndelag. Kommunen har omlag 10 450 innbyggere. Administrasjonssentrum finner du i tettstedet Bjugn. Kystbyen Brekstad er regionalt sentrum for handel og samferdsel.
Fra Ørland kommune er det en times reisetid med hurtigbåt til Trondheim. Vi har også flere daglige flyavganger mellom Ørland lufthavn og Oslo lufthavn Gardermoen.

Ørland kommune har fokus på bolyst for alle. Vi satser på gode oppvekstvilkår og gode helse- og omsorgstjenester. Kommunen kan by på et svært rikt kultur- og idrettstilbud. Naturen i Ørland spenner fra ramsalt sjø og hav, via et rikt og historisk kulturlandskap til skog og fjell. Sjømerket Torra i Ørland markerer midtpunktet av norskekysten.

Verdigrunnlaget vårt uttrykker den organisasjonskulturen og de prinsipper vi legger til grunn når vi samhandler internt og hvordan vi ønsker at brukere, innbyggere og samarbeidspartnere skal oppleve møtet med oss fra Ørland kommune. Våre verdier er bærekraftig og tillitsskapende.

Velkommen til Ørland – mulighetens kommune!

Del stillingen

Selskap

Ørland kommune

Kontaktinfo

  • Anne Marie Valderaune
  • Tittel: Avdelingsleder plan og miljø
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 906 57 066
  • Ingvild Bjelland Lende
  • Tittel: Enhetsleder plan, forvaltning, landbruk
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 478 50 607

Lokasjon

  • Brekstad

Søknadsfrist

Juni 11, 2025

Ørland kommune – Rådgiver byggesak / saksbehandler / juridisk rådgiver (Søknadsfrist 10.06.2025)

Kopparen bilde 1

 

 

Rådgiver byggesak/saksbehandler/juridisk rådgiver

 

Kommune i vekst med ledig stilling stilling som rådgiver/byggesaksbehandler, 100 % fast stilling

Har du bakgrunn innen juss, ingeniørfag eller erfaring som byggesaksbehandler? Hos oss får du muligheten til å jobbe i en kommune utenom det vanlige, der varierte og spennende utfordringer preger hverdagen. Du vil blant annet arbeide med spesielle juridiske og byggesaksrelaterte spørsmål knyttet til landets hovedflybase, inkludert et omfattende flytteprosjekt av verneverdige bygg fra rød støysone til sentrumsområdet (Vipetangen).

Med store landbruksområder, rikt naturmangfold, forsvaret som signaliserer behov for store arealer, store aktører innenfor blå næring, attraktiv fritidskommune og en kommune i vekst, har Ørland kommune stort press på sine disponible arealer. Som rådgiver hos oss har du mulighet til å være med å påvirke og gjøre en forskjell, slik at kommunen svarer opp til sine verdier: «bærekraftig og tillitsskapende».

Avdelingen består av ca. 7 ansatte med hovedansvar innen byggesaker, dele- og seksjoneringssaker, dispensasjon, utslippstillatelser til private avløpsanlegg, kart, oppmåling. Avdelingen har også ansvar for ulovlighets- og tilsynssaker.

Vi holder til på Brekstad hvor vi er samlokalisert med de andre avdelingene under Enhet for Plan, Forvaltning og Landbruk. Dette gjør at vi har et mangfoldig fagmiljø, hvor vi har fokus på samarbeid på tvers av fagfelt for å løse oppgavene.

 

Søknadsfrist: 10.06.2025
Arbeidsgiver: Ørland kommune
Sted: Brekstad
Stillingstittel: Rådgiver byggesak/saksbehandler/juridisk rådgiver
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4972550966

 

Arbeidsoppgaver

  • Saksbehandling etter plan- og bygningsloven, gjennomføre møter og forberede saker til politisk behandling
  • Veiledning
  • Tilsyn
  • Ulovlighetsoppfølging

 

Oppgavene fordeles etter avdelingens behov, med fokus på de tilsattes kvalifikasjoner og interesse.

 

Kvalifikasjoner

  • Relevant høyere utdanning fra universitet eller høyskole. Søkere med utdanning innen bygg, ingeniørfag, juss eller tilsvarende anbefales å søke
  • Relevant erfaring er en fordel, men nyutdannede oppfordres til å søke
  • Kjennskap til offentlig forvaltning, saksbehandlingsrutiner, plan- og bygningsloven og annet relevant lovverk
  • Meget gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig

 

Personlige egenskaper

  • Lagspiller
  • Serviceinnstilt
  • Strukturert
  • Må kunne sikkerhetsklareres

 

Vi tilbyr

  • Godt fagmiljø, og muligheter for kompetanseutvikling
  • Fleksibel arbeidstidsordning
  • Gode lønns- og arbeidsvilkår, lønn etter avtale. Pensjonsordning i KLP

 

Rådhusgata 4, 7130 Brekstad, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Arne Nordgård
Avdelingsleder forvaltning
 Telefon:969 42 603

Ingvild Bjelland Lende
Enhetsleder plan, forvaltning, landbruk
 Telefon:478 50 607

 

Ørland kommune – kystens midtpunkt!

Ørland kommune finner du på Fosen i Trøndelag. Kommunen har omlag 10 450 innbyggere. Administrasjonssentrum finner du i tettstedet Bjugn. Kystbyen Brekstad er regionalt sentrum for handel og samferdsel.
Fra Ørland kommune er det en times reisetid med hurtigbåt til Trondheim. Vi har også flere daglige flyavganger mellom Ørland lufthavn og Oslo lufthavn Gardermoen.

Ørland kommune har fokus på bolyst for alle. Vi satser på gode oppvekstvilkår og gode helse- og omsorgstjenester. Kommunen kan by på et svært rikt kultur- og idrettstilbud. Naturen i Ørland spenner fra ramsalt sjø og hav, via et rikt og historisk kulturlandskap til skog og fjell. Sjømerket Torra i Ørland markerer midtpunktet av norskekysten.

Verdigrunnlaget vårt uttrykker den organisasjonskulturen og de prinsipper vi legger til grunn når vi samhandler internt og hvordan vi ønsker at brukere, innbyggere og samarbeidspartnere skal oppleve møtet med oss fra Ørland kommune. Båre verdier er bærekraftig og tillitsskapende.

Velkommen til Ørland – mulighetens kommune!

Del stillingen

Selskap

Ørland kommune

Kontaktinfo

  • Arne Nordgård
  • Tittel: Avdelingsleder forvaltning
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 969 42 603
  • Ingvild Bjelland Lende
  • Tittel: Enhetsleder plan, forvaltning, landbruk
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 478 50 607

Lokasjon

  • Brekstad

Søknadsfrist

Juni 10, 2025