Ledig 80-100% stilling som KYRKJEVERJE
- Vågå Sokn
- Edvard Stormsveg 2, 2680 Vågå, Hjemmekontor ikke mulig
Om jobben
Stillingstittel: Kyrkjeverje/Dagleg leiar
Oppstart: Etter avtale
Type ansettelse: Fast, deltid 80%
Arbeidstid: Dagtid og kveld, alle dager
Arbeidsspråk: Norsk
Antall stillinger: 1
Søk på jobben
Søk senest mandag 3. mars
Send søknad til: [email protected]
Stillinga som kyrkjeverje er ei variert, spennande og utfordrande ledarstilling innan Den norske kyrkja i Vågå. Som kyrkjeverge vil du ha ansvar for det daglege arbeidet i Vågåkyrkja samt rapportere til Vågå kyrkjelege råd/sokneråd som er kyrkja sitt øvste organ i kommunen. Dei andre tilsette på kyrkjekontoret er sekretær, kyrkjelydspedagog, organist og kyrkjetenar/ kyrkjegardsarbeidar. Soknepresten har kontor der og er med i staben, men har prosten som sin arbeidsgjevar.
Arbeidsoppgåver
· Vera dagleg leiar for rådet si verksemd i samsvar med vedtekne planar, budsjett, gjeldande lover og forskrifter.
· Personalansvar. Leie og motivere dei tilsette.
· Utvikle og leie den kyrkjelege aktiviteten i Vågå i samarbeid med tilsette og frivillige.
· Ansvar for gravplassforvaltninga.
· Overordna ansvar for drift og vedlikehald av kyrkja og kyrkjegarden.
· Være saksbehandlar og sekretær for fellesrådet.
· Sikre finansiering av drifta og investeringsprogram gjennom aktiv forhandling om økonomiske rammer, og søkje anna finansiering der det er mogleg.
· Leie strategi- og utviklingsarbeidet for fellesrådet.
· Bidra til å skape gode relasjonar og samhandling med kyrkjelyden.
· Representere verksemda utad mot kyrkjelege organ, lokalpolitikarar, administrasjonen i kommunen, media og andre.
· Sikre at verksemda vert drifta i samsvar med lov-og avtaleverk.
· Kontakt med og rapportering til offentlege styresmakter.
Kvalifikasjonar
• Høgare økonomisk/administrativ utdanning er ein fordel, men særskilt relevant praksis kan kompensere for manglende utdanning.
• Erfaring fra møteleiing, forhandlingar og/eller anna utadretta verksemd.
• God kjennskap til kyrkjeleg forvaltning og organisering.
• Engasjement for kyrkjas visjon og målsetjingar.
• Erfaring og gode ferdigheiter i bruk av dataverktøy.
Personlege eigenskapar
• Være trygg i rolla som leiar og ha god evne til å ta riktige beslutningar, prioritere, organisere og korrigere når det er nødvendig.
• Evne til å oppnå tillit og gode relasjonar internt og eksternt.
• Gode kommunikasjonsevner både muntleg og skriftleg. Målforma er nynorsk.
• Strukturert og ryddig.
• Kunne arbeide godt sjølvstendig- og i team med tilsette og frivillige.
• At du er personleg skikka og motivert for stillinga vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
• Ei variert og utfordrande leiarstilling med mange viktige og varierte oppgåver.
• Løn etter avtale.
• Pensjonsordning gjennom KLP.
• Gode digitale verktøy som gjev god fleksibilitet i ein hektisk arbeidskvardag.
• Kollegaforum på regionalt, bispedømme- og landsnivå.
• Tilbud om kurs innan aktuelle fagområder.
Om stillinga elles
Du må pårekne noko jobb og møteverksemd på helg, helligdag og kveldstid.
Vi kan tilby ein triveleg arbeidsplass der dei tilsette arbeider for at både kontor og kyrkje skal vera ein god arena for både kyrkjelyden og dei tilsette. Vi har ljose og trivelege kontor på kommunehuset i Vågå, rett ved Vågåkyrkja
Før tilsetjing skal det leggjast fram politiattest (jf. KL.§29). Løn og arbeidsvilkår i hht. gjeldande regulativ og KA si tariffavtale forkyrkjeleg tilsette. For stillinga gjeld ei prøvetid på seks månadar.
Nærare opplysningar kan rettast til fellesrådsleiar Erik Lillebråten tlf. 909 71 257.
Søknad med attester og vitnemål sendes til: Vågå kyrkjelege fellesråd, postboks 78, 2684 VÅGÅ eller [email protected]
Kontaktperson for stillingen
Erik Lillebråten
Leiar i Vågå kyrkjelege råd
909 71 257
[email protected]
Om bedriften
Vågå kommune har vel 3600 innbyggarar der 85% er medlemar i Den norske kyrkja. Soknet har ei kyrkje, Vågåkyrkja, samt eit privateigd kapell. Vågå høyrer til Nord-Gudbrandsdal prosti i Hamar bispedømme.
Opprinneleg var Vågåkyrkja ei stavkyrkje frå perioden 1150-1200, men endra behov for bygdas befolkning førte til at kyrkja vart fullstendig ombygd omkring 1625-1627. Byggmester var den kjende kyrkje- og tårnbyggaren Werner Olsen Skurdal frå Nes på Hedmarken. Dagens kyrkje vart gjenoppbygd av materialar frå fleire nedrevne stavkyrkjer frå Vågå.
Vågåkyrkja har plass til 250 personar, og er omkransa av den vakre kyrkjegarden vår.
Sektor: Offentlig
Nettsted: https://www.vagakyrkja.com
Nes kommune – Assisterende rektor, Fenstad skole (søknadsfrist 03.03.2025)
Assisterende rektor Fenstad skole
Nes kommune kan tilby en utfordrende og spennende lederstilling, og du vil bli inkludert i en fagsterk, aktiv og positiv ledergruppe.
Stillingen som assisterende rektor ved Fenstad skole er ledig for tiltredelse 1. august 2025.
Fenstad skole ligger landlig til nord i kommunen. Skolen har 200 elever og 30 ansatte.
Skolen har en ressursavdeling som er tilrettelagt for en gruppe barn med et helhetlig spesialpedagogisk tilbud, lokalisert i skolens paviljong.
Skolen har en ny skolebygning for 4. – 7. trinn som skal tas i bruk fra august 2025. Hovedbygget er nyrenovert, der 1. – 3. trinn, SFO og kontorer er lokalisert.
Skolens satsningsområde er grunnleggende ferdigheter og et inkluderende læringsmiljø. Lokalmiljøet gir gode muligheter til aktiviteter i skog og mark gjennom hele året.
Skolen har etablert rutiner og tradisjoner som skaper trivsel og samhold.
Fenstad skoles visjon er: ET GODT STED Å VÆRE – ET GODT STED Å LÆRE. For oss betyr det at alt arbeid i skolen bygger på ambisjoner om faglig og sosial utvikling, motivasjon for å lære, ønsket om å utvikle seg og strekke seg etter nye mål.
Arbeidsoppgaver
- Sikre god inkludering, trivsel og utvikling hos alle elevene
- Tverrfaglig samarbeid om barn og unges oppvekst
- Bidra aktivt i ledelse av lærings- og utviklingsarbeid
- Ivareta administrative oppgaver som. f.eks. vikarhåndtering, personalansvar, ledelse av HMS-arbeid, oppfølging av utstyr og bygg
- 25 % undervisning
Kvalifikasjoner
- Undervisningskompetanse i grunnskolen
- Utdanning i skoleledelse, gjerne på masternivå
- Erfaring fra arbeid med læringsmiljø og pedagogisk analyse vektlegges
- Ledererfaring fra grunnskole der du kan vise til gode resultater
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
- Svært gode norskkunnskaper både muntlig og skriftlig
- Politiattest ikke eldre enn 3 måneder, må fremlegges før tilsetting jf. Oppl.loven §17.11
Personlige egenskaper
- Du er tydelig og har klare visjoner for læring i framtidas skole
- Du er målrettet og motiverer til felles innsats for elevenes læring og utvikling
- Du er beslutningsdyktig, resultatorientert og en god strateg
- Du har en lederstil som preges av involvering og tydelig kommunikasjon
- Du har evne til å skape en kollektiv kultur der alle bidrar
- Du takler høyt tempo, samtidig som du evner å prioritere i en hektisk arbeidsdag.
Vi tilbyr:
- Et helt nytt skolebygg med plan for et uteområde tilrettelagt for lek og fysisk aktivitet
- Et arbeidsmiljø som er preget av raushet, delingskultur og høy kompetanse
- En velorganisert skole med gode rutiner og systemer
- En spennende og utfordrende jobb hvor du skal utvikle skolen i tråd med kommunens planverk bl.a. Et Løft i Nes skolen
- Et aktivt og godt skoleledernettverk i kommunen, med møtepunkter for faglig utvikling
- Gode støttesystemer for barn og unge
- Lønn etter avtale
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Minst to referanser må oppgis.
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.
Det er 6 mnd. prøvetid i faste stillinger. I midlertidige stillinger er prøvetid halvparten av ansettelsesperioden, maksimalt 6 mnd.
Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju.
Minst to referanser skal oppgis.
Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.
Velkommen som søker!
Fylke: Akershus
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Sektor: Oppvekst og utdanning
Søknadsfrist: 03.03.2025
Tiltredelse: 01.08.2025
Arbeidssted: Fenstad skole
Kontaktpersoner:
Astrid Kjensli
tlf: +47 97639263
mob: +47 66104430
Hjemmeside:
www.nes.kommune.no/tjenester/skole-og-oppvekst/
Adresse:
Rådhusgata 2 2150 Årnes
Nes kommune Fenstad skole
Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har straks 25.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud. I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen.
Fagskulen Vestland avdeling Voss – Undervisnings – stilling i anleggsfag 100% Fast (Søknadsfrist 01.04.2025)
Undervisningsstilling i anleggsfag
Fagskulen Vestland, avd. Voss treng lærar i anleggsfag. Anleggsutdanninga på Voss er ei god og populær utdanning, med eit triveleg arbeidsmiljø. Studiet er nettbasert med samlingar. Det er 3 klassar som har 6 samlinga kvart skuleår. Fagskulen er lokalisert saman med Voss vgs i Skulestadmoen på Voss.
Vi treng lærar i 100 % frå neste skuleår, men har ledig noko dette skuleåret om det kan vere aktuelt å starte i ein mindre ressurs. Vi har difor ei åpen utlysing på denne stillingen, så ta kontakt for ein prat om du er interessert.
Søknadsfrist: 01.04.2025
Arbeidsgivar: Vestland fylkeskommune
Stillingstittel: undervisningsstilling i anleggsfag
Stillingar: 1
Heiltid/Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4873955336
Arbeidsoppgåver
– Utvikle gode undervisningsopplegg og bidra i tverrfaglege prosjekt saman med dei andre faglærarane
– Utvikle gode arbeidskrav til studentane og vurdering av desse
– Halde deg oppdatert mot næringa
Kvalifikasjonar
– Gode kommunikasjonsevner
– Pedagogikk er en fordel men ikkje et krav. Det kan leggjast til rette for å ta dette kan tas ved sidan av jobben.
Personlege eigenskapar
Du har eit ønske om å formidle kunnskap, og å utvikle deg fagleg saman med dyktige kollegaer og studentar.
Du ser fordelen med prosjektbasert og studentaktiv læring.
Du er glad i faget ditt, og har evna til å engasjere deg, og samtidig engasjere andre.
Du ønsker å bidra til eit positivt arbeids- og læringsmiljø.
Kontaktinformasjon
Andrid Solaas
avdelingsleiar
Telefon:90094432
Vestland fylkeskommune har ansvar for å utvikle Vestland fylke og å yte viktige tenester for samfunnet. Vi gir vidaregåande opplæring, tannhelsetenester og kollektivtransport til innbyggjarane i fylket. Vi har ansvar for vegsamband og legg til rette for næringsutvikling, fritidsopplevingar, kulturliv og inkludering. Klima og miljø er premiss for samfunnsutviklinga og som verdiskapingsfylke er Vestland ein nasjonal pådrivar for eit desentralisert Noreg.
Vi skal vere ein trygg og inkluderande arbeidsplass for alle, uavhengig av kjønn, alder, etnisk bakgrunn, religion, livssyn, funksjonsevne, seksuell orientering og kjønnsidentitet. Hos oss jobbar vi aktivt med mangfald, inkludering og likestilling. Mangfald bidrar til auka innovasjon, berekraft, effektivitet, læring og trivsel. Vi vil at dei som jobbar hos oss skal spegle samfunnet i Vestland.
Vi gjer merksam på at i følgje offentleglova § 25, 2. ledd, kan opplysningar om søkjaren bli offentleggjort sjølv om du har oppmoda om å ikkje bli ført på offentleg søkjarliste. Dersom du har bedt om unntak frå offentleg søkjarliste vil du alltid bli varsla før søkjarlista blir offentleggjort.
Alle nye tilsetjingar blir gjort med ei prøvetid på 6 månader. Administrasjonsmålet vårt er nynorsk.
Haram kirkelige fellesråd – Kateket i Haram 100% fast (søknadsfrist 30.04.2025)
Kateket i Haram
Det er ledig 100% fast stilling som kateket i Haram kyrkjelege fellesråd.
I Haram er det 6 kyrkjer og 5 sokn. Kommunen ligg ved kysten og inkluderer 4 øyer; Lepsøy, Haramsøy, Flemsøy/Skuløy og Fjørtoft, som no er landfaste gjennom Nordøyvegen. På fastlandet ligg tettstadane Vatne, Brattvåg og Søvik. Kyrkjekontoret er i Brattvåg, 40 km frå Moa, 50 km frå Ålesund og 50 km frå Vigra flyplass.
Haram kommune har omlag 9300 innbyggarar og er ei av dei store industrikommunane på Sunnmøre. Her er eit rikt idretts- og kulturliv med stor aktivitet innan m.a kor, korps og teater. Fjord, fjell og nydeleg natur gir mange moglegheiter for ulike typar friluftsliv overalt i kommunen.
Kyrkjestaben i Haram har 3 prestar, 2 organistar, kyrkjelydspedagog, diakon og kateket.
Vår kateket gjennom mange år går av med pensjon hausten 2024, og det blir derfor ledig ei 100% stilling som kateket.
Søknadsfrist: 15.02.2025
Arbeidsgivar: Haram Kyrkjelege Fellesråd
Stad: BRATTVÅG
Stillingstittel: Kateket i Haram
Stillingar: 1
Heiltid/Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4860975407
Arbeidsoppgåver
- Hovudansvar for kyrkjelydane si undervisning og opplæring for barn og unge.
- Delta i plan- og utviklingsarbeid for trusopplæring for alle døypte i alderen 0-18 år
- Koordinere og leie kyrkjelydane sitt konfirmantarbeid.
- Delta i planlegging og gjennomføring av gudstenester der konfirmantar, ungdom og barn er målgruppa
- Følge opp frivillige medarbeidarar i trusopplæringsutvala
- Ansvarleg for kyrkjelydane sitt skule-/barnehage og kyrkjesamarbeid
Kvalifikasjonar
- Utdanning i samsvar med Tenesteordning for kateketar i Den norske kyrkja.
- Søkjarar som har utdanning innan kristendom/teologi og pedagogikk, eller anna relevant utdanning vert oppfordra til å søke. Vi kan også vurdere støtte til kompetanseutvikling.
- Erfaring frå barne- og ungdomsarbeid i kyrkjelyd er ønskeleg.
- Søkjarar må vere medlem i Den norske kyrkja, og arbeide etter kyrkja sitt trus- og verdigrunnlag
Personlege eigenskapar
- Engasjement for arbeid med undervisning og formidling til barn og unge.
- Gode pedagogiske og administrative evner.
- God på formidling, kommunikasjon og relasjonsbygging.
- Evne til å arbeide både sjølvstendig og i team, og til å leie andre, både tilsette og frivillige.
- Raus og inkluderande.
- Personlege eigenskapar vil bli vektlagt.
Anna:
For å bli tilsett må ein ha førarkort klasse B og kunne disponere eigen bil i arbeidet.
Den som får tilbod om stillinga, må legge fram barneombodsattest (politiattest), jfr Lov om tros- og Livssynsamfunn §20.
Vi tilbyr
- For stillinga gjeld reglement og tariffavtalar i kyrkjeleg sektor. Pliktig pensjonsordning i KLP, 2% av løna vert trekt i pensjonsinnskot.
- Lønn ut frå kvalifikasjonar og i tråd med tariffavtalen. Høve til å drøfte stillingsprosent.
- Søknadsfrist 31.oktober 2024
- Tiltreding etter avtale
- Kontakt: Kyrkjeverge Jarle Løken 975 49 559
Årsundvegen 11, 6270 BRATTVÅG, Norge
Kontaktinformasjon
Jarle Løken
Kyrkjeverge
Telefon:+47 97549559
Sigdal kommune – 100 % fast stilling som Helsefagarbeider, Vikarsentralen (søknadsfrist 23.02.2025)
100 % fast stilling som Helsefagarbeider
Sigdal kommune har ledig 100 % fast stilling som helsefagarbeider tilknyttet kommunens vikarsentral med tiltredelse 2.6.2025 eller etter avtale.
Ansatte i vikarsentralen jobber i en fast turnus med arbeid dag og kveld. Det kan jobbes dag og kveld hver 3. helg, alternativt langvakter hver 4. helg etter eget ønske. Stillingen server virksomhetene Sigdalsheimen, Hjemmetjenesten og Tjenester til funksjonshemmede etter behov til enhver tid. Vi søker etter helsefagarbeidere og det er ønskelig med erfaring fra lignende arbeid.
Arbeidsoppgaver:
Arbeidsoppgavene vil variere utfra hvilken virksomhet man jobber i til enhver tid.
Kvalifikasjoner:
Offentlig godkjent helsefagarbeider, hjelpepleier eller omsorgsarbeider. Personlig egnethet vektlegges.
Må kunne beherske dataverktøy.
Må ha førerkort.
Personlige egenskaper:
Fleksibel og omstillingsdyktig.
Trives med varierte oppgaver.
Motivert for å jobbe helhetlig.
Strukturert og ansvarsbevisst.
Selvstendig og samarbeidsvillig.
Løsningsorientert.
Viser respekt for brukere og kollegaer, har tålmodighet og er tydelig i kommunikasjonen.
Vi tilbyr:
Gode opplæringsvilkår og fadderordning.
Arbeid i en IA bedrift.
Gode pensjons – og forsikringsordninger.
Lønn etter avtale.
Rekrutteringstillegg på kroner 20 000.
Funksjonstillegg for å jobbe i vikarsentral, kroner 12 000.
Språk:
Søkeren må beherske norsk muntlig og skriftlig godt.
Politiattest:
Vi gjør oppmerksom på at det vil bli krevd politiattest ved tilsetting slik Helse- og omsorgstjenestelovens § 5-4 krever.
Søknad:
Ved ønske om unntatt offentlighet av søknaden forbeholder Sigdal kommune seg retten til å vurdere om dette kan gjøres, jfr. Offentlighetsloven §25.
Sigdal kommune benytter elektronisk søknadsprosess.
Spørsmål om stillingen rettes til:
Virksomhetsleder for Tjenester til funksjonshemmede Turid Synnøve Flaget på tlf: 32712200
Virksomhetsleder for hjemmetjenesten Ann Kristin Åby på mob: 90635604
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Skift / turnus / arbeidstidsordning
Søknadsfrist: 23.02.2025
Tiltredelse: 02.06.2025
Arbeidssted: vikarsentralen
Kontaktpersoner:
Turid Flaget
tlf: 32 71 22 00
mob: 481 96 676
Hjemmeside:
Adresse:
Holmenjordet 3350 Prestfoss
Helse og sosial
Gøy på landet, men bare en time fra byen
Prestfoss, Sigdals kommunesenter, ligger en times tid unna Drammen, Kongsberg og Hønefoss. Med bil kommer du deg til Oslo på halvannen time, eller du kan ta toget fra Hokksund. Sigdals beliggenhet gjør kommunen til et tilgjengelig område.
Drømmen om det gode liv i Kunstnerdalen
Drømmer du om å bo landlig, med god plass rundt deg? Omgivelsene i Sigdal inspirerte kunstnere som Theodor Kittelsen og Christian Skredsvig så mye at de begge valgte å bosette seg her. Husene deres her i Kunstnerdalen er åpne for besøk i sesong.
En del av Kongsbergregionen
Sigdal er en del av Kongsbergregionen. Regionsamarbeidet skal styrke regionen som en bærekraftig, attraktiv og konkurransedyktig region. Sammen er vi store nok.
Bo rimeligere
Sammenlignet med byene, får du mye husrom for pengene i Sigdal. Du kan få enebolig med romslig tomt og suveren utsikt til samme pris som en liten leilighet i hovedstaden. I Sigdal finnes det ledige tomter for de som ønsker å bygge.
Verdens beste treningssenter rett utenfor døra
Her er skog, elv, fjord og fjell – alt lett tilgjengelig for deg som liker å bruke naturen til trening eller rekreasjon. Det er ikke uten grunn at Sigdal er landets femte største hyttekommune, med Norefjell og Haglebu som to av de mest kjente områdene.
Fyll fritiden med det som gir deg glede og energi
I Sigdal er det et rikt tilbud med fritidsaktiviteter. Er du av den eventyrlystne typen, kan du bli med Sigdal Aktiv på Norges morsomste elverafting. Eller hva med å suse av gårde i gokart hos Sigdal Motorsenter?
Det er flere idrettslag i kommunen, kor, korps og 4H-klubber. Slike aktiviteter har vi takket være godt samhold og dugnadsånd. I Sigdal får du muligheten til å påvirke og bidra til at kommunen skal fortsette å være et trygt sted å bo og vokse opp.
Sigdal kommune har ca. 3.500 innbyggere og 5 000 hytter. Kommunen har et godt utbygd privat barnehagetilbud og gode
oppvekstsvilkår. Vi vil være en resultatretta, åpen og serviceinnstilt organisasjon som utvikler kreative medarbeidere. Sigdal kommune er en MOT kommune.
Sigdal kommune – Helsefagarbeider 100 % fast, Tjenester til funksjons – hemmede (søknadsfrist 28.02.2025)
100 % fast stilling som Helsefagarbeider i flytende stilling
Tjenester til funksjonshemmede har ledig 100% fast stilling Helsefagarbeider i flytende stilling med tiltredelse etter avtale
Stillingen er i turnus med dag, noe kveld/ hvilende natt og hver 3. helg, evt langvakter hver 4 helg.
Hos oss vil du få en spennende og utfordrende jobb i en virksomhet i utvikling og vekst. Du vil jobbe i et tverrfaglig arbeidsmiljø med hyggelige kollegaer.
Aktuelle søkere vil bli bedt inn til en samtale hvor arbeidsoppgavene vil bli nærmere presentert.
Kvalifikasjoner:
· Vi søker etter offentlig godkjent helsefagarbeider.
· Personlig egnethet og engasjement for brukergruppen vektlegges.
· Førerkort klasse B
Personlige egenskaper:
· Du er en lagspiller.
· Du bidrar til arbeidsglede og et godt arbeidsmiljø.
· Du er løsningsorientert.
· Du har gode kommunikasjonsevner
· Du er faglig trygg og kan jobbe selvstendig
Vi tilbyr:
· Vi tilbyr lønn etter tariff
· Kroner 20 000 i rekrutteringstillegg
· Gode pensjons og forsikringsordninger
· Gode opplæringsvillkår
· Arbeid i en IA bedrift
Språk:
Søkeren må beherske norsk muntlig og skriftlig godt.
Politiattest:
Vi gjør oppmerksom på at det vil bli krevd politiattest ved tilsetting slik Helse- og omsorgstjenestelovens § 5-4 krever.
Søknad:
Ved ønske om unntatt offentlighet av søknaden forbeholder Sigdal kommune seg retten til å vurdere om dette
kan gjøres, jfr. Offentlighetsloven §25.
Sigdal kommune benytter elektronisk søknadsprosess.
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Skift / turnus / arbeidstidsordning
Søknadsfrist: 28.02.2025
Tiltredelse: 05.05.2025
Arbeidssted: Tjenester til funksjonshemmede
Kontaktpersoner:
Turid Flaget
tlf: +47 32712200
mob: +47 48196676
Hjemmeside:
/www.sigdal.kommune.no/artikkel/Tjenester-til-funksjonshemmede-TTF
Adresse:
Holmenjordet 3350 Prestfoss
Sigdal kommune Tjenester til funksjonshemmede
Gøy på landet, men bare en time fra byen
Prestfoss, Sigdals kommunesenter, ligger en times tid unna Drammen, Kongsberg og Hønefoss. Med bil kommer du deg til Oslo på halvannen time, eller du kan ta toget fra Hokksund. Sigdals beliggenhet gjør kommunen til et tilgjengelig område.
Drømmen om det gode liv i Kunstnerdalen
Drømmer du om å bo landlig, med god plass rundt deg? Omgivelsene i Sigdal inspirerte kunstnere som Theodor Kittelsen og Christian Skredsvig så mye at de begge valgte å bosette seg her. Husene deres her i Kunstnerdalen er åpne for besøk i sesong.
En del av Kongsbergregionen
Sigdal er en del av Kongsbergregionen. Regionsamarbeidet skal styrke regionen som en bærekraftig, attraktiv og konkurransedyktig region. Sammen er vi store nok.
Bo rimeligere
Sammenlignet med byene, får du mye husrom for pengene i Sigdal. Du kan få enebolig med romslig tomt og suveren utsikt til samme pris som en liten leilighet i hovedstaden. I Sigdal finnes det ledige tomter for de som ønsker å bygge.
Verdens beste treningssenter rett utenfor døra
Her er skog, elv, fjord og fjell – alt lett tilgjengelig for deg som liker å bruke naturen til trening eller rekreasjon. Det er ikke uten grunn at Sigdal er landets femte største hyttekommune, med Norefjell og Haglebu som to av de mest kjente områdene.
Fyll fritiden med det som gir deg glede og energi
I Sigdal er det et rikt tilbud med fritidsaktiviteter. Er du av den eventyrlystne typen, kan du bli med Sigdal Aktiv på Norges morsomste elverafting. Eller hva med å suse av gårde i gokart hos Sigdal Motorsenter?
Det er flere idrettslag i kommunen, kor, korps og 4H-klubber. Slike aktiviteter har vi takket være godt samhold og dugnadsånd. I Sigdal får du muligheten til å påvirke og bidra til at kommunen skal fortsette å være et trygt sted å bo og vokse opp.
Sigdal kommune har ca. 3.500 innbyggere og 5 000 hytter. Kommunen har et godt utbygd privat barnehagetilbud og gode
oppvekstsvilkår. Vi vil være en resultatretta, åpen og serviceinnstilt organisasjon som utvikler kreative medarbeidere. Sigdal kommune er en MOT kommune.
Sigdal kommune – Lærerstillinger 25/26, Skolene i Sigdal (søknadsfrist 10.03.2025)
Lærere
Har du lyst til å jobbe i en skole som har fokus på trygt og godt skolemiljø, inkludering, tilpasset opplæring og pedagogisk bruk av digitale verktøy i undervisningen? Da må du søke på jobb som lærer i Sigdal!
I Sigdal har vi ledige lærerstillinger i grunnskolen fra og med 1. august 2025, både faste stillinger og vikariater. Stillingene vil kunne være knyttet til en eller flere av skolene våre.
Sigdal har tre barneskoler; på Nerstad, i Prestfoss og i Eggedal, og en ungdomsskole i Prestfoss, med til sammen ca 350 elever. Barneskolene drives fådelt, med basestruktur eller trinnvis sammenslåing. Ungdomsskolen samler elever fra hele kommunen, og er geografisk sentralt plassert i Prestfoss.
Sigdal kommune har som målsetting å være en skapende kommune med vekt på nytenkning og entreprenørskap. I skolene legger vi vekt på tilpasset opplæring, inkluderende læring, trygt og godt skolemiljø, og et godt skole-hjemsamarbeid. Vi har miljøveiledere ved alle skolene. Vi jobber kontinuerlig med å utvikle vår pedagogiske bruk av digitale verktøy i undervisningen og vurderingsarbeidet, og har IKT-veiledere ved hver av skolene våre.
Kommunen har nært samarbeid om interkommunale tjenester som PPT, Voksenopplæring og barnevern med Modum og Krødsherad. Vi har også et samarbeid om blant annet IKT-tjenester med andre kommuner i Kongsbergregionen.
Aktuelle arbeidsoppgaver:
- Undervisning tilpasset den enkelte skoles behov
- Kontaktlærer eller faglærer for klasser, grupper og enkeltelever.
- Planlegge, gjennomføre og vurdere variert og framtidsrettet opplæring av høy kvalitet og med god progresjon.
- Bidra til skolens utviklingsarbeid og i lærerteam ved skolene.
Kvalifikasjoner:
Godkjent pedagogisk utdanning tilpasset skoleslaget og god kunnskap om Kunnskapsløftet LK-20.
Spesifiser utdanning og antall studiepoeng i søknaden, og fortell om undervisningskompetanse om du har dette. I tillegg er det positivt om du kan vise til praksis fra nye varierte arbeidsmåter, vurderingsformer og skoleutvikling.
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Språk:
Søkeren må beherske norsk muntlig og skriftlig.
Politiattest:
For ansettelse i skolen kreves gyldig politiattest. Ikke eldre enn 3 måneder gammel attest fremlegges før tilsetting, jfr. Opplæringslovens § 17 – 11, jf. politiregisterloven § 39 første ledd. (Politiattest kreves bare av søkere som får tilbud om stilling, og skal ikke legges ved søknaden!)
Søknad:
Søkere må gi opplysninger i søknaden hvilke(t) skoleslag de ønsker å søke stilling i. Ønskes en bestemt skole, kan det også avmerkes. Legg ved CV. Denne utlysningen gjelder for de stillinger som måtte bli ledige for skoleåret 2025 – 2026, med oppstart 1. august 2025. Sigdal kommune kan være behjelpelig med å skaffe medarbeiderne barnehageplass. Vi ønsker deg velkommen som søker til Sigdalskolen – en skole i utvikling!
Ved ønske om unntatt offentlighet av søknaden forbeholder Sigdal kommune seg retten til å vurdere om dette kan gjøres, jfr. Offentlighetsloven §25. Sigdal kommune benytter elektronisk søknadsprosess.
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid:Dag
Søknadsfrist: 10.03.2025
Tiltredelse: 01.08.2025
Arbeidssted: Skolene i Sigdal
Kontaktpersoner:
Anne Hilde Fragått – Prestfoss skole
mob: 909 62 380
Anne Line Eidal – Nerstad skole
mob: 977 82 049
Irene U. Wærsted – Eggedal skole
mob: 480 62 387
Kari Sælebakke – konst. kommunalsjef oppvekst
mob: +47 47451946
Tove-Margrethe Brox – Sigdal ungdomsskole
mob: 917 79 724
Hjemmeside:
Adresse:
Borgestubakken 2 3350 Prestfoss
Sigdal kommune Oppvekst
Gøy på landet, men bare en time fra byen
Prestfoss, Sigdals kommunesenter, ligger en times tid unna Drammen, Kongsberg og Hønefoss. Med bil kommer du deg til Oslo på halvannen time, eller du kan ta toget fra Hokksund. Sigdals beliggenhet gjør kommunen til et tilgjengelig område.
Drømmen om det gode liv i Kunstnerdalen
Drømmer du om å bo landlig, med god plass rundt deg? Omgivelsene i Sigdal inspirerte kunstnere som Theodor Kittelsen og Christian Skredsvig så mye at de begge valgte å bosette seg her. Husene deres her i Kunstnerdalen er åpne for besøk i sesong.
En del av Kongsbergregionen
Sigdal er en del av Kongsbergregionen. Regionsamarbeidet skal styrke regionen som en bærekraftig, attraktiv og konkurransedyktig region. Sammen er vi store nok.
Bo rimeligere
Sammenlignet med byene, får du mye husrom for pengene i Sigdal. Du kan få enebolig med romslig tomt og suveren utsikt til samme pris som en liten leilighet i hovedstaden. I Sigdal finnes det ledige tomter for de som ønsker å bygge.
Verdens beste treningssenter rett utenfor døra
Her er skog, elv, fjord og fjell – alt lett tilgjengelig for deg som liker å bruke naturen til trening eller rekreasjon. Det er ikke uten grunn at Sigdal er landets femte største hyttekommune, med Norefjell og Haglebu som to av de mest kjente områdene.
Fyll fritiden med det som gir deg glede og energi
I Sigdal er det et rikt tilbud med fritidsaktiviteter. Er du av den eventyrlystne typen, kan du bli med Sigdal Aktiv på Norges morsomste elverafting. Eller hva med å suse av gårde i gokart hos Sigdal Motorsenter?
Det er flere idrettslag i kommunen, kor, korps og 4H-klubber. Slike aktiviteter har vi takket være godt samhold og dugnadsånd. I Sigdal får du muligheten til å påvirke og bidra til at kommunen skal fortsette å være et trygt sted å bo og vokse opp.
Sigdal kommune har ca. 3.500 innbyggere og 5 000 hytter. Kommunen har et godt utbygd privat barnehagetilbud og gode
oppvekstsvilkår. Vi vil være en resultatretta, åpen og serviceinnstilt organisasjon som utvikler kreative medarbeidere. Sigdal kommune er en MOT kommune.
Kriminalomsorgen region nord – Trondheim fengsel – Fengselsbetjent / Sommervikar betjent (søknadsfrist 02.03.2025)
Fengselsbetjent / Sommervikar betjent 1078
Om stillingen
Vi søker sommervikarer som kan bidra til en meningsfull og viktig jobb i forbindelse med ferieavviklingen (juni til august) for våre fengselsbetjenter. Som vikar hos oss vil du være med på å opprettholde ro, orden og sikkerhet i hverdagen ved Trondheim fengsel og forvaringsanstalt.
Hos oss får du:
- Arbeid i turnus og på dagtid for å dekke fravær.
- Muligheten til å utforske yrket og få verdifull erfaring innen kriminalomsorgen.
- Et meningsfullt arbeidsmiljø med fokus på trygghet og sikkerhet.
Alle vikarer må gjennomføre obligatorisk modulbasert HMS-opplæring i sikkerhet. Opplæringen er betalt og vil foregå enten like før eller rett etter påske. Nærmere informasjon om tidspunkter kommer senere.
Vi søker engasjerte personer som ønsker å prøve ut en jobb innen kriminalomsorgen. Dette er en unik mulighet for deg som vurderer videre utdanning ved KRUS eller ønsker å bidra til samfunnsnyttig arbeid.
Trondheim fengsel og forvaringsanstalt har tre lokaliteter: Nermarka, Leira og Kongensgate. De som blir ansatt må påregne å gjøre tjeneste ved de ulike lokasjonene.
Er du utdannet fengselsbetjent?
Vi ønsker spesielt å høre fra deg som allerede har fengselsbetjentutdanning og kan bidra på timebasis i sommer.
Vi oppfordrer både ufaglærte og erfarne fengselsbetjenter til å søke.
Arbeidsoppgaver
Arbeidsoppgavene inkluderer blant annet:
- Opprettholdelse av ro og sikkerhet i fengselet
- Veiledning og støtte til innsatte gjennom straffegjennomføringen
- Utførelse av daglige oppgaver og praktisk arbeid i avdelingen
Det må påregnes modulbasert HMS opplæring i sikkerhet.
Utdanning og erfaring
Du må ha
- Du må oppfylle kravene til opptak ved Kriminalomsorgens høgskole og utdanningssenter KRUS som du finner her: www.krus.no/opptakskrav
- God kunnskap og erfaring i bruk av IKT – systemer eller verktøy
- Førerkort klasse B
For å oppnå en balansert kjønnsfordeling i vår stab, oppfordrer vi særlig menn, samt andre kvalifiserte kandidater, til å søke
Personlige egenskaper
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Evne til å sette grenser, tenke sikkerhet og motivere mennesker i en vanskelig livssituasjon
- Evne til å jobbe selvstendig, målrettet og systematisk med de innsattes arbeidshverdag
- Evne til å søke gode løsninger for den enkelte, i samspill med øvrige kollegaer, ledelse og eksterne samarbeidspartnere
- Du må være tålmodig, ansvarsfull og fleksibel og ha evnen til å motivere mennesker i vanskelige livssituasjoner
- Lojalitet og evne til å bidra til et godt arbeidsmiljø
- Holdninger i tråd med etatens verdier
Vi tilbyr
- En unik sjanse til å prøve yrket og vurdere om utdanning ved KRUS kan være aktuelt
- Meningsfulle oppgaver i en etat med et samfunnskritisk oppdrag
- Gode pensjons-, forsikrings- og låneordninger gjennom Statens pensjonskasse
- Et arbeidsmiljø preget av trygghet, åpenhet og nytenking
- Eget treningsrom for ansatte
- Gratis parkering
-
Kantineordning
- Stillingen som ufaglært lønnes: fra kr 389 000 – 458 000 per år det tilkommer tillegg for ubekvem arbeidstid.
- Faglært fengselsbetjent med vitnemål fra KRUS lønnes fra kr 458 000-573 00 per år, det tilkommer tillegg for ubekvem arbeidstid.
Det blir trukket 2 % innskudd til Statens pensjonskasse.
Generell informasjon
Kriminalomsorgen mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker oss medarbeidere med ulik kompetanse, livserfaring og perspektiv for å kunne bidra til en enda bedre oppgaveløsning.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju.
Kjenner du deg igjen i en av disse kategoriene, kan du krysse av i jobbsøkerportalen vår. Du kan lese mer om kravene for å bli vurdert som søker i disse gruppene her.
Vi gjør oppmerksom på at det må ikke være noe å utsette på vandelen til den som ansettes. Dette må dokumenteres med en uttømmende politiattest forut for ansettelse.
Vi gjør også oppmerksom på at opplysninger om søkere kan bli offentliggjort selv om søker har bedt om å være unntatt søkerlisten. Søker vil i så fall bli varslet om dette og gitt anledning til å trekke søknaden.
Den som ansettes må rette seg etter organisasjonsmessige eller andre endringer som blir bestemt om arbeidsområdet.
Nærmere opplysninger om stillingen fås ved henvendelse til Ida Bakken HR/HMS-rådgiver tlf. 99243892.
Søknad og CV sendes elektronisk via linken «Søk stillingen» på denne siden. Fullstendige opplysninger om relevant utdanning og arbeidserfaring må fylles inn i det elektroniske skjemaet. Vitnemål og attester må følge søknaden. Vi ber om at du henter vitnemål fra Vitnemålsportalen direkte i Jobbnorge når du søker stillingen.
For spørsmål om elektronisk utfylling av CV kan Jobbnorge kontaktes på 75 54 22 20.
Om kriminalomsorgen
Kriminalomsorgens samfunnsoppdrag er å gjennomføre varetektsfengsling og straffereaksjoner på en måte som er betryggende for samfunnet og som motvirker straffbare handlinger. Målet vårt er at den domfelte etter soning skal velge å leve et kriminalitetsfritt liv. Vår visjon er «Straff som endrer» og våre verdier er: trygghet, åpenhet og nytenking som er førende for vår atferd og som organisasjon. Les mer om vår virksomhetsstrategi her. Kriminalomsorgen består av Kriminalomsorgsdirektoratet (KDI), Kriminalomsorgens høgskole og utdanningssenter KRUS og fem regioner med cirka 60 lokale fengsler og friomsorgskontor.
Region nord omfatter 5 fengsler og 3 friomsorgskontor med ca. 550 ansatte i Trøndelag, Nordland, Troms og Finnmark. Regionadministrasjonen ligger i Trondheim. Trondheim fengsel og forvaringsanstalt er regionens største og består av tre avdelinger. Nermarka har høyt sikkerhetsnivå og en kapasitet på 151 plasser, herunder tilrettelagt seksjon for forvaringsdømte. Fengselets administrasjon ligger også her. Avdeling Leira og avdeling Kongensgate har lavt sikkerhetsnivå med henholdsvis 31 og 10 plasser. Fengslet har ca. 220 årsverk.
Ida H. Bakken
HR/HMS-rådgiver
+47 99243892
[email protected]
Søknadsfrist: 2. mars 2025
Arbeidsgiver: Kriminalomsorgen region nord
Kommune: Trondheim
Omfang: Deltid (20 stillinger)
Varighet: Vikariat/Midlertidig
Arbeidssted: Nermarka 2, 7047 Trondheim
Kristiansund kommune – Er du vår nye kommunepsykolog ved Legetjenester? (søknadsfrist 24.02.2025)
Er du vår nye kommunepsykolog?
Motiveres du av å utvikle samfunn, tjenester og individer?
Vi søker etter en engasjert og dyktig psykolog til 100 % fast stilling, per tiden ved avdeling for kommunale psykologtjenester i enhet Legetjenester.
Avdelingen har 3 ansatte årsverk, inkludert avdelingsleder. Kontorsted er i Kristiansund sentrum, men grunnet tjenester til andre kommuner må det påregnes at du også jobber andre steder.
Som kommunepsykolog hos oss får du muligheten til å bidra til innbyggernes psykiske helse og velvære, og være en viktig del av et tverrfaglig team. I tillegg til det kliniske arbeidet, vil du ha en sentral rolle i å styrke samarbeidet mellom kommunen og spesialisttjenesten innen psykisk helsevern. Du vil bidra til å gi veiledning og støtte til kommunens egne enheter, samt være en del av det interkommunale samarbeidet for å tilby tjenester til flere kommuner.
Arbeidsområder
- systemrettet arbeid innen psykisk helse
- organisasjonsutvikling
- råd og veiledning til enheter og kommuner
- foredrag og undervisning
- gruppetilbud og kliniske samtaler
- andre arbeidsoppgaver kan tillegges ved behov
Spesielle forhold i stillingen
Det må påregnes bruk av egen bil i tjenesten i forbindelse med reisevirksomhet til andre kommuner.
Du må ha
- norsk autorisasjon som psykolog
- gode formidlingsevner i norsk, skriftlig og muntlig
- gode digitale ferdigheter
Det er en fordel om du har
- erfaring fra primær- og/eller spesialisthelsetjenesten
- erfaring fra systemrettet arbeid
- erfaring og interessse for arbeid med barn og unge
- erfaring og interesse for gruppetilbud
Som person ønsker vi at du
- er en tydelig og trygg fagperson med god rolle- og oppgaveforståelse
- har gode kommunikasjonsferdigheter og evner til å bygge tillit i dine relasjoner
- tar selvstendig ansvar for fremdrift og resultater
- trives med oppgaveløsning i team, og bidrar til et positivt samarbeidsklima
Vi tilbyr
- tilrettelegging for relevant spesialisering/veiledning
- varierte og spennende arbeidsoppgaver i et sterkt tverrfaglig miljø
- god mulighet for faglig og personlig utvikling gjennom deltakelse i nasjonale og lokale nettverkssamlinger for psykologer som jobber i kommuner
- mulighet for tilpasning av arbeidsoppgaver etter egne faglige interesseområder
- dekning av flytteutgifter etter vedtatte retningslinjer
- i denne stillingen har du rett på en av Norges sikreste pensjonsordninger: offentlig tjenestepensjon. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å jobbe og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon hvis noe uventet skulle skje. Med pensjonsrett i KLP får du medlemspris og gunstige betingelser på en rekke bank, forsikring og spareprodukter. Se mer om pensjonsordningen som gjelder for deg her: KLP
Øvrige vilkår
Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Se mer om fortrinnsrett her.
Ved tilsetting må godkjent politiattest fremskaffes før arbeidsforholdets start.
Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler.
Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden.
Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.
Søknad
Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester. NB! Når du er i en søknadsprosess anbefaler vi deg å følge med på e-post, inkludert søppelpost.
Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.
Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.
Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.
Referansenummer: 25/1192
Fylke: Møre og Romsdal
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 24.02.2025
Arbeidssted: Kristiansund kommune
Kontaktpersoner:
Katarina Eilertsen
tlf: +47 71 57 39 41
mob: +47 99 16 36 50
Hjemmeside:
Adresse:
Bytesteinen 3 6517 Kristiansund
Kristiansund kommune
Ytterst mot storhavet ligger sjarmerende Kristiansund. En moderne by der bybildet farges av et rikt kulturliv, nye næringer og ramsalt historie. Kristiansund har 25.000 trivelige innbyggere og en urban bykjerne. Her er det råere og friskere, men samtidig varmere mellom mennesker. Vi har aktive og inkluderende sports- og musikkmiljøer, internasjonal fotofestival og en myriade av andre aktiviteter. Fantastisk natur både til sjøs og til fjells gir muligheter for et aktivt og variert friluftsliv. Kommunen har utviklingsorienterte skoler og barnehager med nasjonale topplasseringer, flotte idretts- og friluftslivsanlegg samt et spennende, engasjerende og relevant næringsliv. Med fly er du på Gardermoen i løpet av 45 minutter, og i Trondheim på 3,5 time med hurtigbåt.
Grimstad kommune – Avdelingsingeniør / Overingeniør, kommunaltekniske tjenester (søknadsfrist 02.03.2025)
Avdelingsingeniør/Overingeniør, Kommunalteknikk
Som avdelingsingeniør/overingeniør for kommunalteknikk vil du være en koordinator mellom forvaltningen og utførende enhet. Du vil jobbe mye med prosjekter som skal utføres i egen enhet, ofte i samarbeid med andre. Du vil også være en støttespiller for avdelingsleder.
Stillingen vil være under avdelingen VA drift.
Søknadsfrist: 02.03.2025
Arbeidsgiver: Grimstad kommune
Stillingstittel: Avdelingsingeniør/Overingeniør, kommunaltekniske tjenester
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4916384988
Arbeidsoppgaver
- Prosjektledelse av prosjekter innen kommunaltekniske tjenester
- Prosjektering/tegning av prosjekter innen kommunaltekniske tjenester
- Fungere som byggeleder ute på byggeplass
- Være med i byggemøter
- Utarbeide saksfremlegg for politiske utvalg
- Utarbeidelse med søknader etter plan- og bygningsloven
- Utarbeidelse/oppdatering av SHA-planer
- Samarbeid med eksterne, f.eks. konsulenter og innleide tjenester
Kvalifikasjoner
- Avdelingsingeniør, minimum Bachelorgrad.
- Overingeniør, Master-/hovedfagsutdanning. Relevant arbeidserfaring.
* Etter særskilte vurderinger kan relevant kompetanse og arbeidserfaring (min. 5 år) kompensere for deler av utdanningskravet. - Erfaring med prosjektledelse, fortrinnsvis innen vann og avløp
- God kjennskap til kommunal saksbehandling
- Erfaring med prosjektering fortrinnsvis innen vann og avløp
- Gode datakunnskaper, også prosjekteringsverktøy. Kommunen bruker Autocad og Novapoint
- Gode skriftlige og muntlige fremstillingsevne
- God kjennskap til plan- og bygningsloven
- Kjent med reguleringsplanarbeid
- Erfaring med byggesøknader
- Kjent med byggherreforskriften
Personlige egenskaper
- Vi ser etter deg som
- er samarbeidsvillig og endringsvillig
- er strukturert
- har pågangsmot og høyt fokus på HMS
Vi tilbyr
- Spennende og varierte arbeidsoppgaver
- Fagkompetente, og hyggelige, kollegaer
- Lønn og arbeidsvilkår i henhold til kommunes generelle vilkår
- Muligheter for faglig oppdatering/utvikling
Grimstad rådhus, Arendalsveien 23, 4878 Grimstad, Norge
Kontaktinformasjon
Hans Arno Ørrild
Fagleder
Telefon:93079033
E-post:[email protected]
Rolf Inge Pettersen
Enhetsleder
Telefon:+4795237544
E-post:[email protected]
Velkommen til Grimstad kommune!
Mennesker med ideer og tro på framtiden har gjort Grimstad til en kommune som er preget av en sterk maritim sektor, et IKT-miljø som er verdensledende på sine felt, mange småbedrifter, et framtidsrettet utdanningsmiljø og en offensiv landbruksnæring.
Grimstad er i tillegg en universitetsby og en teknologiby, som har tett samarbeid med næringslivet i kommunen og regionen.
«Skjærgårdsbyen Grimstad» har store områder som er disponible for fastboende og gjester, og gjennom «Sykkelbyen Grimstad» er det et godt utbygd nett av sykkelstier for sykling til jobb, for tur og trening.
Grimstad kommune er en kunnskapsbedrift hvor medarbeiderne utgjør den viktigste ressursen. Våre verdier er mot, åpenhet, redelighet og respekt. Verdiene skal gjenspeiles i møte med medarbeidere og innbyggere.
Grimstad kommune ønsker et mangfold blant våre ansatte, vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av kjønn, kulturell bakgrunn, alder, nedsatt funksjonsevne eller hull i CV’en.
Kommunen arbeider for å bli en heltidskommune og ansetter derfor fortrinnsvis i hele stillinger.
I henhold til offentlighetslovens paragraf 25. gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlig, selv om søkeren har bedt om unntak fra offentlighet.
For stillinger som arbeider direkte med barn, må det foreligge tilfredsstillende politiattest, jf. Barnevernloven § 6-10, opplæringslova § 10-9 og barnehageloven § 20. Krav om tilfredsstillende politiattest gjelder også for ansatte som yter tjenester etter helse- og omsorgstjenesteloven, jf. § 5-4
Yrkesfokus.no © 2023. Alle rettigheter reservert | Levert av SeoWeb AS