Jurist – seniorrådgiver med nestlederfunksjon (søknadsfrist 24.02

 

Er du interessert i forvaltningsrett og plan- og bygningsrett? Har du erfaring fra offentlig forvaltning?

Jurist – seniorrådgiver med nestlederfunksjon

Høst i Vadsø

 

Om stillingen

På vår justis- og kommunalavdeling har vi ledig stilling som seniorrådgiver for en erfaren jurist. Stillingen hører hjemme i juridisk seksjon og kontorsted blir enten Vadsø eller Tromsø.

Vi søker samtidig etter leder for juridisk seksjon og ettersom vi ønsker fagledelse på begge kontorplasser avhenger kontorsted for denne stillingen av hvor leder blir ansatt. Det vil da si at dersom leder blir ansatt i Tromsø, vil kontorplass for denne stillingen bli Vadsø, og motsatt. Klikk her for seksjonslederstillingen.

På justis- og kommunalavdelingen er vi til sammen 47 gode kolleger på kontorene i Vadsø og Tromsø. På juridisk seksjon jobber det elleve jurister.

Dette er en stilling som gir deg gode muligheter for faglig utvikling også gjennom samarbeid på tvers av fagavdelinger internt og med andre fylkesmannsembeter.

Vi behandler saker innenfor mange lovområder, både som førsteinstans og som klageinstans for kommunale vedtak. En stor andel av våre saker, er klagesaker etter plan- og bygningsloven. Vi har også mange saker knyttet til kommunelov, fri rettshjelp, offentleglova og annen generell og spesiell forvaltningsrett.

Vi skal gi kommunal- og forvaltningsrettslige råd og veiledning til kommunene og andre aktører/sektormyndigheter i Troms og Finnmark og bidra til å ivareta rettsikkerheten til innbyggerne.

Hvis vi skulle få behov for det, kan du få muligheten til å bidra med juridisk relatert arbeid for de andre seksjonene på avdelingen – planseksjonen og vergemålsseksjonen.Hammerfest

Arbeidsoppgaver og ansvar

  • som seniorrådgiver skal du, på lik linje med seksjonsleder, ha godkjennerrolle og fagansvar for enkelte av seksjonens fagområder
  • du skal også drive saksbehandling og gi råd og veiledning til fagfolk i kommunene og til andre aktører/sektormyndigheter
  • stillingen innebærer også endel utadrettede oppgaver – blant annet å holde innlegg på kurs og konferanser

Kvalifikasjonskrav

For å bli vurdert for seniorrådgiverstillingen, må du:

  • ha juridisk embetseksamen / master i rettsvitenskap
  • ha gode juridiske ferdigheter
  • ha lang og relevant erfaring fra juridisk saksbehandling; særlig med plan- og bygningsloven, fra stat eller kommune eller ha annen særlig relevant arbeidserfaring
  • ha god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk

Vi ønsker at du:

  • jobber godt og selvstendig
  • har stor arbeidskapasitet og gjennomføringsevne
  • fungerer godt sammen med andre fagpersoner i team
  • jobber effektivt og systematisk og overholder frister
  • har kjennskap til og interesse for kommunal og/eller statlig forvaltning
  • Vi legger vekt på din personlige egnethet for stillingen og på hvordan du med din kunnskap og erfaring kan utfylle den kompetansen vi allerede har på avdelingen og i seksjonen.

Tastatur

Vi tilbyr

Lønn som seniorrådgiver i stillingskode 1364 med årslønn 532 300 kroner til 704 900 kroner brutto per år (tilsvarende lønnstrinn 60-75) i Statens lønnsregulativ avhengig av kvalifikasjoner. For særlig kvalifiserte søkere, kan vi vurdere høyere lønn. Prøvetiden er 6 måneder.

Medlemsskap i Statens pensjonskasse (fra lønna trekkes 2 %). Gjennom pensjonskassen kan du også få tilbud om gunstig boliglån og forsikring.

Hyggelige kolleger og gode diskusjoner, kontakt med andre fagmiljøer og mulighet for å delta på relevante kurs og fagsamlinger.

Fleksibel arbeidstid, trening i arbeidstida og sosiale tiltak.

[HVIS I VADSØ] Vi kan vurdere å dekke flytteutgiftene dine og hjelpe deg å søke om å få leie bolig av Statsbygg.

[HVIS I VADSØ] Byliv, vill og vakker Finnmarksnatur, mulighet for å leie landbruksavdelingas hytte i Vestre Jakobselv og et godt kulturtilbud.

[HVIS I VADSØ] Du kan lese mer om livet i Vadsø på vds-bloggen.

Er dette en stilling for deg?

Send søknad og vitnemål elektronisk via jobbnorge.no.

 

Nærmere opplysninger om stillingen får du ved å ta kontakt med avdelingsdirektør Toril Feldt på telefon 78 95 03 20/ 954 07 427.

 

Mer informasjon om Fylkesmannens organisasjon og arbeidsoppgaver finner du på våre nettsider. 

Se vår Facebookside for statusoppdateringer, videoer og bilder.

Den statlige arbeidsstyrken skal i størst mulig grad gjenspeile mangfoldet i samfunnet og utnytte potensialet i befolkningens samlede kompetanse. Fylkesmannen oppfordrer derfor kvalifiserte kandidater med ulik utdanning, arbeids- og livserfaring til å søke jobb hos oss.

Hvis du ønsker å reservere deg fra å bli oppført i offentlig søkerliste, må du begrunne dette (jamfør offentleglovas §25 andre avsnitt). Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Vi gir deg beskjed hvis offentleglova ikke gir rom for å imøtekomme ditt ønske om reservasjon.

Om oss

Fylkesmannen er Kongens og Regjeringens fremste representant i fylkene.

Vi har ansvar for å informere om statlig politikk og sette handlingsplaner ut i livet. Vi skal sørge at tiltak blir best mulig lokalt tilpasset og kommer innbyggerne til gode.

Vi har oppgaver på mange felt: Tilsyn med kommunenes økonomi og forvaltning, sosialfaglige saker, helse, utdanning, barnevern, samfunnssikkerhet og beredskap, landbruk, reindrift og miljø.

Fylkesmannen i Troms og Finnmark har rundt 240 ansatte og er organisert i syv avdelinger og to staber. Hovedsetet er i Vadsø. Vi har også kontorer i Tromsø, Kautokeino, Karasjok og Andselv.

Fylkesmannen i Troms og Finnmark er det største embetet i landet når det gjelder areal. Vi jobber med et område som er to ganger så stort som Nordland fylke. Både Troms og Finnmark har grenser der tre land møtes. Finnmark grenser til Finland og Russland og Troms grenser til Finland og Sverige. Dette er noen grunnene til at det er spennende å jobbe her lengst nord.

 

Søknadsfrist 24. februar 2020

 

Arbeidsgiver Fylkesmannen i Troms og Finnmark
Kommune Tromsø Vadsø
Omfang Heltid  Varighet Fast  Arbeidssted Statens hus/Fylkeshuset Tromsø

Del stillingen

Selskap

Fylkesmannen i Troms og Finnmark

Kontaktinfo

  • Toril Feldt
  • Tittel: Avdelingsdirektør
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon 78 95 03 20 / 954 07 427

Lokasjon

  • Tromsø
  • Vadsø

Søknadsfrist

Februar 24, 2020

Leder for juridisk seksjon (søknadsfrist 24.02)

 

Er du interessert i forvaltningsrett og plan- og bygningsrett? Har du erfaring fra offentlig forvaltning?

Leder for juridisk seksjon

Høst i Vadsø

Om stillingen

På vår justis- og kommunalavdeling har vi ledig stilling som seksjonsleder for juridisk seksjon. Kontorsted for denne stillingen er valgfritt Tromsø eller Vadsø. Vi har ledig stilling som både seksjonsleder og seniorrådgiver med nestlederfunksjon. Klikk her for å se seniorrådgiverstillingen med nestlederfunksjon.

Som seksjonsleder har du delegert myndighet innenfor seksjonens fagområder og er en del av avdelingens ledergruppe sammen med direktør, assisterende direktør, leder for vergemålsseksjonen og leder for planseksjonen.

Til sammen er vi 47 gode kolleger på kontorene i Vadsø og Tromsø. På juridisk seksjon jobber det elleve jurister.

Dette er en stilling som gir deg gode muligheter for faglig utvikling også gjennom samarbeid på tvers av fagavdelinger internt og med andre fylkesmannsembeter i landet.

Du får varierte arbeidsoppgaver med hovedvekt på ledelse.

Juridisk seksjon behandler saker innenfor mange lovområder, både som førsteinstans og som klageinstans for kommunale vedtak.

En stor andel av våre saker, er klagesaker etter plan- og bygningsloven. Vi har også mange saker knyttet til kommunelov, fri rettshjelp, offentleglova og annen generell og spesiell forvaltningsrett.

Vi skal gi kommunal- og forvaltningsrettslige råd og veiledning til kommunene og andre aktører/sektormyndigheter i Troms og Finnmark og bidra til å ivareta rettsikkerheten til innbyggerne.

Arbeidsoppgaver og ansvar

Lede og utvikle seksjonen
Overordnet ansvar for seksjonens arbeidsområder
Ansvar for seksjonens måloppnåelse
Personal- og budsjettansvar der det er delegert
Saksbehandling, rådgivning, faglig veiledning og utredning
Samarbeid internt og eksternt

Tastatur

Kvalifikasjonskrav og personlige egenskaper
For å bli vurdert for stillingen, må du:

  • ha juridisk embetseksamen / master i rettsvitenskap
  • ha gode juridiske ferdigheter
  • ha lang og relevant erfaring fra juridisk saksbehandling; særlig med plan- og bygningsloven, fra stat eller kommune eller ha annen særlig relevant arbeidserfaring
  • ha god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
  • ha stor arbeidskapasitet og gjennomføringsevne
  • være målrettet, beslutningsdyktig og resultatorientert
  • jobbe godt og selvstendig
  • fungere godt sammen med andre fagpersoner i team
  • jobbe effektivt og systematisk og overholder gitte frister
  • Vi ønsker at du har ledererfaring.

Vi legger vekt på din personlige egnethet for stillingen og på hvordan du med din kunnskap og erfaring kan utfylle den kompetansen vi allerede har på avdelingen og i seksjonen.

Hammerfest

Vi tilbyr

Lønn som seksjonssjef i stillingskode 1211 med årslønn 704 900 kroner til 789 200 kroner brutto per år (tilsvarende lønnstrinn 75-79) i Statens lønnsregulativ avhengig av kvalifikasjoner. For særlig kvalifiserte søkere, kan vi vurdere høyere lønn. Prøvetiden er 6 måneder.

Medlemskap i Statens pensjonskasse (fra lønna trekkes 2 %). Gjennom pensjonskassen kan du også få tilbud om gunstig boliglån og forsikring.

Hyggelige kolleger og gode diskusjoner, kontakt med andre fagmiljøer og mulighet for å delta på relevante kurs og fagsamlinger.

Fleksibel arbeidstid, trening i arbeidstida og sosiale tiltak.

[HVIS I VADSØ] Byliv, vill og vakker Finnmarksnatur, mulighet for å leie landbruksavdelingas hytte i Vestre Jakobselv og et godt kulturtilbud.

[HVIS I VADSØ] Du kan lese mer om livet i Vadsø på vds-bloggen.

[HVIS I VADSØ] Vi kan vurdere å dekke flytteutgiftene dine og hjelpe deg å søke om å få leie bolig av Statsbygg.

Er dette en stilling for deg?
Send søknad og vitnemål elektronisk via jobbnorge.no.

 

Mer informasjon om stillingen får du ved å ta kontakt med avdelingsdirektør Toril Feldt på telefon 78 95 03 20 / 954 07 427.

 

Mer informasjon om Fylkesmannens organisasjon og arbeidsoppgaver finner du på våre nettsider. 

Se vår Facebookside for statusoppdateringer, videoer og bilder.

Hvis du ønsker å reservere deg fra å bli oppført i offentlig søkerliste, må du begrunne dette (jamfør offentleglovas §25 andre avsnitt). Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Vi gir deg beskjed hvis offentleglova ikke gir rom for å imøtekomme ditt ønske om reservasjon.

Om oss

Fylkesmannen er Kongens og Regjeringens fremste representant i fylkene.

Vi har ansvar for å informere om statlig politikk og sette handlingsplaner ut i livet. Vi skal sørge at tiltak blir best mulig lokalt tilpasset og kommer innbyggerne til gode.

Vi har oppgaver på mange felt: Tilsyn med kommunenes økonomi og forvaltning, sosialfaglige saker, helse, utdanning, barnevern, samfunnssikkerhet og beredskap, landbruk, reindrift og miljø.

Fylkesmannen i Troms og Finnmark har rundt 240 ansatte og er organisert i syv avdelinger og to staber. Hovedsetet er i Vadsø. Vi har også kontorer i Tromsø, Kautokeino, Karasjok og Andselv.

Fylkesmannen i Troms og Finnmark er det største embetet i landet når det gjelder areal. Vi jobber med et område som er to ganger så stort som Nordland fylke. Både Troms og Finnmark har grenser der tre land møtes. Finnmark grenser til Finland og Russland og Troms grenser til Finland og Sverige. Dette er noen grunnene til at det er spennende å jobbe her lengst nord.

Søknadsfrist 24. februar 2020

 

Arbeidsgiver Fylkesmannen i Troms og Finnmark
Kommune Tromsø Vadsø
Omfang Heltid  Varighet Fast

Arbeidssted Statens hus Vadsø/Fylkeshuset Tromsø

Del stillingen

Selskap

Fylkesmannen i Troms og Finnmark

Kontaktinfo

  • Toril Feldt
  • Tittel: Avdelingsdirektør
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon 78 95 03 20 / 954 07 427

Lokasjon

  • Tromsø
  • Vadsø

Søknadsfrist

Februar 24, 2020

Saksbehandler 50%, rådmannens stab (søknadsfrist 25.02)

Dønna kommune er en frodig øykommune på Helgeland. Her bor og trives 1.450 innbyggere på øyene Løkta, Dønna og Vandve. Vi har gode forhold for jakt, fiske og friluftsliv og en unik skjærgård. Regionssenteret Sandnessjøen med flyplass er en liten fergetur unna. Vi ønsker å skape gode levevilkår gjennom utvikling av næring, kultur og kommunikasjoner.

 

Saksbehandler- 50 %

 

Dønna kommune har ledig stilling som saksbehandler i 50 % stilling fra 1.3.2020. Stillingen kan kombineres med andre ledige stillinger i rådmannens stab.

Stillingen er organisatorisk plassert i rådmannens stab med kommunalsjef 2 som nærmeste overordnet.

Arbeids- og ansvarsområde:

  • Saksbehandling politiske utvalg
  • Prosjektarbeid
  • Planarbeid

Det er ønskelig med:

  • Erfaring med saksbehandling og planarbeid
  • Gode kommunikasjonsferdigheter samt evne til å tenke helhetlig i forbindelse med samarbeid og i selvstendig arbeid.

Det vil bli lagt vekt på personlig egnethet. Det kan derfor være aktuelt med intervju. Det skal oppgis minst to referanser.

Krav til stillingen:

  • Utdanning på bachelornivå eller tilsvarende
  • Gode fremstillingsevner, både muntlig og skriftlig
  • Gode IKT-ferdigheter – forvaltning av ulike fagsystemer

Andre opplysninger

Ansettelse skjer på vanlig kommunale ansettelsesvilkår, med lønn etter gjeldende tariffavtale og medlemskap i offentlig tjenestepensjonsordning.Lønn etter avtale. Stillingen er ledig for tiltredelse 1.3.20.

Alle søkere tas med på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 3 jf. § 25. Søkere som anmoder om å bli unntatt, må begrunne dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke kan tas til følge, vil søker bli kontaktet før søkerlisten offentliggjøres.

Søkere, som ønsker fortrinn av stilling, bes å opplyse om dette i søknaden jfr. HTA 2.3.1

Alle søknader på ledige stillinger skal sendes via elektronisk søknadsskjema.

Søknadsprosedyre

  • Alle søknader på ledige stillinger skal registreres elektronisk via:
  • Evt. vedlegg til søknad må være i PDF format.
  • Dersom du trenger hjelp med søknaden kan du henvende deg til kommunen.
  • Interne søkere bes bruke samme e-post som er registrert i lønnssystemet.

Søknadsfrist  25.02.20

 

Vår ref2378
Merk søknad

Fakta

Selskap Dønna kommune
Stilling Saksbehandler
Stillingstype Fast
Lokasjon Dønna – Rådmann og stab

 

Kontakter

Mette Anita Anfindsen, Kommunalsjef 2
Arbeid  75 05 22 78

Del stillingen

Selskap

Dønna kommune

Kontaktinfo

  • Mette Anita Anfindsen
  • Tittel: Kommunalsjef 2
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Arbeid 75 05 22 78

Lokasjon

  • Dønna

Søknadsfrist

Februar 25, 2020

Folkehelsekoordinator 50% (søknadsfrist 25.02)

Dønna kommune er en frodig øykommune på Helgeland. Her bor og trives 1.450 innbyggere på øyene Løkta, Dønna og Vandve. Vi har gode forhold for jakt, fiske og friluftsliv og en unik skjærgård. Regionssenteret Sandnessjøen med flyplass er en liten fergetur unna. Vi ønsker å skape gode levevilkår gjennom utvikling av næring, kultur og kommunikasjoner.

 

Folkehelsekoordinator- 50 %

 

Dønna kommune har ledig stilling som folkehelsekoordinator i 50 % stilling fra 1.3.2020. Stillingen kan kombineres med andre ledige stillinger i rådmannens stab.

Stillingen er organisatorisk plassert i rådmannens stab med kommunalsjef 2 som nærmeste overordnet.

Arbeids- og ansvarsområde

  • Være pådriver og koordinator for folkehelsearbeidet i kommunen
  • Bidra til samarbeid mellom kommunens tjenester for å integrere folkehelsearbeid i alle ledd
  • Være bindeledd mellom stat og fylkeskommune og kommunen i folkehelsearbeid
  • Utvikle et godt samarbeid med andre aktører i kommune, som frivillige organisasjoner
  • Prosjektarbeid
  • Planarbeid (planutvikling)
  • Saksbehandling politiske utvalg

Det er ønskelig med:

  • Erfaring med utviklingsprosjekt og planarbeid
  • Gode kommunikasjonsferdigheter samt evne til å tenke helhetlig i forbindelse med samarbeid og i selvstendig arbeid.

Det vil bli lagt vekt på personlig egnethet. Det kan derfor være aktuelt med intervju. Det skal oppgis minst to referanser.

Krav til stillingen:

  • Utdanning på bachelor-nivå eller tilsvarende relevant for stillingens arbeidsområde.
  • Gode fremstillingsevner, både muntlig og skriftlig
  • Gode IKT-ferdigheter – forvaltning av ulike fagsystemer

Andre opplysninger

  • Ansettelse skjer på vanlig kommunale ansettelsesvilkår, med lønn etter gjeldende tariffavtale og medlemskap i offentlig tjenestepensjonsordning.
  • Lønn etter avtale. Stillingen er ledig for tiltredelse 1.3.20.

Alle søkere tas med på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 3 jf. § 25. Søkere som anmoder om å bli unntatt, må begrunne dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke kan tas til følge, vil søker bli kontaktet før søkerlisten offentliggjøres.

Søkere, som ønsker fortrinn av stilling, bes å opplyse om dette i søknaden jfr. HTA 2.3.1

Alle søknader på ledige stillinger skal sendes via elektronisk søknadsskjema.

Søknadsprosedyre

  • Alle søknader på ledige stillinger skal registreres elektronisk via:
  • Evt. vedlegg til søknad må være i PDF format.
  • Dersom du trenger hjelp med søknaden kan du henvende deg til kommunen.
  • Interne søkere bes bruke samme e-post som er registrert i lønnssystemet.

 

Søknadsfrist 25.02.20

Vår ref2377
Merk søknad

Fakta

Selskap Dønna kommune
Stilling Folkehelsekoordinato
Stillingstype Fast
Lokasjon Dønna – Rådmann og stab

 

Kontakter

Mette Anita Anfindsen, Kommunalsjef 2
Arbeid  75 05 22 78

Del stillingen

Selskap

Dønna kommune

Kontaktinfo

  • Mette Anita Anfindsen
  • Tittel: Kommunalsjef 2
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Arbeid 75 05 22 78

Lokasjon

  • Dønna

Søknadsfrist

Februar 25, 2020

Lærerstillinger 01.08.2020 (søknadsfrist 14.02)

Oppvekst

 

Lærerstillinger 01.08.2020

 

I skolenes kvalitetsplan «Den gode skole – en skole for framtida» er trygghet, inkludering og mestring sentrale begreper.

Fra 01.08.2020 har Sigdal kommune et antall ledige lærerstillinger i grunnskolen, både faste og vikariater. Stillingene vil kunne være knyttet til flere av skolene våre og på alle trinn og fagområder.

Sigdal kommune satser på pedagogisk bruk av digitale verktøy i undervisningen, både for å øke elevenes læring og som et redskap i vurderingsarbeidet.

Aktuelle arbeidsoppgaver:

Undervisning tilpasset den enkelte skoles behov
Faglærer/spesialundervisning for klasse, gruppe og enkeltelever
Planlegge, gjennomføre og vurdere variert og framtidsrettet opplæring av høy kvalitet og med god progresjon
Inngå i og bidra i skolens utviklingsarbeid og lærerteam ved skolene

Kvalifikasjoner:

Du bør ha godkjent pedagogisk utdanning og kunnskap om læreplanverket (spesifiser utdanning og antall studiepoeng i søknaden, og si gjerne litt om undervisningskompetanse). I tillegg er det positivt om du kan vise til praksis fra nye varierte arbeidsmåter, vurderingsformer og skoleutvikling. Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Språk:

Søkeren må beherske norsk muntlig og skriftlig.

Politiattest:

For ansettelse i skolen kreves gyldig politiattest. Ikke eldre enn 3 måneder gammel attest fremlegges før tilsetting, jfr. Opplæringslovens § 10-9 og forskrift 15. (Politiattest kreves bare av søkere som får tilbud om stilling, og skal ikke legges ved søknaden!)

Søknad:

Søkere må merke av i søknaden hvilke(t) skoleslag de ønsker å søke stilling i. Ønskes en bestemt skole, kan det også avmerkes. Legg ved CV. Denne utlysningen gjelder for de stillinger som måtte bli ledige for skoleåret 2020/21, med oppstart 1. august 2020. Sigdal kommune kan være behjelpelig med å skaffe medarbeiderne hus og barnehageplass. Vi ønsker deg velkommen som søker til Sigdalskolen – en skole i utvikling!

Ved ønske om unntatt offentlighet av søknaden forbeholder Sigdal kommune seg retten til å vurdere om dette kan gjøres, jfr. Offentlighetsloven §25. Sigdal kommune benytter elektronisk søknadsprosess.

Jobbtype: Fast

Heltid/Deltid: Heltid  Arbeidstid: Dag

 

Søknadsfrist:  14.02.2020

 

Tiltredelse:  01.08.2020

Arbeidssted: Nerstad skole, Prestfoss skole, Sigdal ungdomsskole og Eggedal skole

 

Kontaktpersoner:

Susanne Taalesen tlf: 32171400 mob: 41586051

 

Hjemmeside:
www.sigdal.kommune.no

Sigdal kommune, med ca. 3.500 innbyggere og 4500 hytter, ligger midt i Buskerud, med 6 mil i ulike retninger til Drammen, Kongsberg og Hønefoss. Kommunen har et godt utbygd privat barnehagetilbud og gode oppvekstsvilkår, et rikt organisasjons- og kulturliv og gode muligheter for friluftsliv hele året. Vi vil være en resultatretta, åpen og serviceinnstilt organisasjon som utvikler kreative medarbeidere. Sigdal kommune er en MOT kommune.

Del stillingen

Selskap

Sigdal kommune

Kontaktinfo

  • Susanne Taalesen
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: 32 17 14 00 mob: 415 86 051

Lokasjon

  • Prestfoss

Søknadsfrist

Februar 14, 2020

Rådgiver VA, 100 % fast (søknadsfrist 01.03)

Har du lyst til å jobbe i en kommune som har som mål å være en fremtidsrettet serviceorganisasjon for innbyggere og besøkende? Vi er opptatt av arbeidsmiljø og bedriftskultur og jobber etter følgende verdier: åpenhet – respekt – humor.

 

Sektor for tekniske tjenester søker:
 

Rådgiver VA, 100 % fast

 

Lillesand kommune er sentralt plassert på Agder med godt utbygd infrastruktur, veg, transport og kommunikasjon i en felles arbeidsmarkedsregion fra Kristiansand til Arendal som har mer enn 160.000 innbyggere. Kommunen har utviklet seg til å bli en attraktiv og moderne by med ca. 11.000 innbyggere med identitet og historie i behold. Kommunen er kjent for sin skjærgård som noe av det vakreste på Sørlandskysten med mange hyttegjester og turister. Lillesand kommune er kommunens største arbeidsgiver med ca. 900 ansatte og et budsjett på ca. 900 mill. krroner. 

Stillingen som utlyses ligger under sektor for tekniske tjenester, enhet for næring og byutvikling, avdeling for infrastruktur. Avdelingens hovedoppgaver er forvaltning av fagområdene vei, vann, avløp, havn og friområder. Den som ansettes i stillingen vil i all hovedsak jobbe med fagområdene vann og avløp, men må også påregne noen oppgaver innen vegforvaltning.

 

Tiltredelse: Etter avtale 

Arbeidstid: Dagtid, med fleksitidsordning

 

Ansvarsområde/hovedoppgaver:

  • Saksbehandling etter relevante lover og forskrifter innenfor fagområdene vann og avløp, samt noen vegoppgaver
  • Behandling av søknader om utslipp og påslippsstillatelse

  • Revisjon av lokale forskrifter og standarder

  • Ajourhold av kommunens ledningskartverk (Gemini)

  • Uttalelser som fagmyndighet til ulike planer og byggesaker

  • Bidra til godkjenning av teknisk planer

  • Utføre resipientundersøkelser og ta badevannsprøver på kommunens offentlige badeplasser i badesesongen

  • Bidragsyter til god internkontroll og videreutvikling av tjenesteområdet

  • Bidragsyter til tverrfaglig samarbeid og samhandling i kommunen

  • Publikumsrettet virksomhet og veiledning

  • Bidra innen annen saksbehandling på enheten ved behov

  • Andre oppgaver kan bli tillagt stillingen

 

Krav til kompetanse: 

  • Relevant utdanning på minimum bachelornivå

  • Stillingen krever at du behersker kommunikasjon og samarbeid i spennet mellom politikk, administrasjon og publikum

  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne

 

Ønsket kompetanse:

  • Kunnskap om offentlig forvaltning, spesielt innen stillingens hovedoppgaver
  • Ønskelig med god kunnskap i bruk av IT-systemer som blant annet Gemini

 

Dersom du har relevant erfaring fra tilsvarende arbeid jf. krav til kompetanse, kan erfaringen kompensere for formelle krav til utdanning.

 

Personlige egenskaper:

  • Serviceinnstilt

  • Gode evner til samarbeid og kommunikasjon internt og eksternt

  • Ha stor arbeidskapasitet og gjennomføringsevne

  • Personlig egnethet vil bli vektlagt, og det vil bli tatt hensyn til hvordan vår nye medarbeider kan komplettere øvrige medarbeidere

 

Lillesand kommune kan tilby: 

  • Gode muligheter for faglig utvikling
  • Et faglig og godt arbeidsmiljø

  • Varierte og utfordrende arbeidsoppgaver

  • Fleksibel arbeidstid

  • Trening i arbeidstiden

  • Lønn og medlemskap i pensjonsordning etter gjeldende tariff og avtaler

 

Spørsmål om stillingen kan rettes til:  

Fagleder Infrastruktur Audun Andre Larsen på tlf.: 906 24 568

Kommunalsjef Trude Jakobsen på tlf.: 995 68 957

 

Søknadsfrist: 01.03.2020

 

Kopi av vitnemål og attester skal ikke vedlegges søknaden, da dette vil bli etterspurt ved innkalling til et eventuelt intervju. 

 

I henhold til offentleglovas § 25 andre ledd http://lovdata.no/lov/2006-05-19-16/§25 gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan bli gjort offentlig selv om søkeren har bedt om unntak fra offentlighet

Del stillingen

Selskap

Lillesand kommune

Kontaktinfo

  • Audun Andre Larsen
  • Tittel: Fagleder Infrastruktur
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 906 24 568
  • Trude Jakobsen
  • Tittel: Kommunalsjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 995 68 957

Lokasjon

  • Lillesand

Søknadsfrist

Mars 1, 2020

Sykepleier 57 % vikariat (søknadsfrist 16.02)

 

 

Sykepleier 57 % vikariat (ID 1339) 2. gangs utlysning

 

Åpen omsorg og rehabilitering avd. hjemmetjenesten sentrum har følgende stilling ledig:

Sykepleier (ID 1339) 
Ledig fra snarest og frem til 01.11.2020
57 % vikariat som sykepleier med arbeid hver 3 helg.
 
Krav:
 
• Aut. sykepleier
• Stabilitet
• Fleksibel
• Kreativ
• Samarbeidsvillig
• Strategisk og løsningsorientert
• Personlig egnethet
• Beherske norsk språk muntlig og skriftlig
• Førerkort klasse B
• Politiattest må fremvises
 
 
Ved nærmere opplysninger kontakt enhetsleder Torhild Kvinlaug, eller avd.leder ved hjemmetjenesten Karen Marie Hompland tlf. 38357600. 
 
 
Tilsetting skjer etter gjeldende lover, regler og avtaleverk. Medlemskap i KLP med 2% pensjonsinnskudd. 
 
Evt. kan søknad sendes: Kvinesdal kommune, Nesgt. 11, 4480 Kvinesdal.
 
 
Søknadsfrist: 16.02.2020
 
 
NB! Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlig selv om de har bedt om at informasjonen blir holdt unntatt fra pressen.
Kvinesdal kommune vil alltid ta kontakt med søker på forhånd dersom ønsket ikke blir imøtekommet, jmf. §25 i Offentleglova.

 

Del stillingen

Selskap

Kvinesdal kommune

Kategorier

sykepleier

Kontaktinfo

  • Torhild Kvinlaug
  • Tittel: Enhetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf. 38357600
  • Karen Marie Hompland
  • Tittel: Avd.leder ved hjemmetjenesten
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf. 38357600

Lokasjon

  • Kvinesdal

Søknadsfrist

Februar 16, 2020

Sykepleier 100% (søknadsfrist 100%)

 

Sykepleier 100% svangerskapsvikariat (ID 1332)

 

Åpen omsorg og rehabilitering, KØH- og korttidsavdelingen har følgende stilling ledig:

Sykepleier 100% svangerskapsvikariat (ID 1332)

Ledig fra 01.05.20 til 31.01.21, med mulighet for forlengelse.

2 delt turnus med arbeid 5 av 15 helger, tilsvarer 3. hver helg, evt. langvakter i 3 av 15 helger.

Stillingen besetter vakter både ved Korttidsavdelingen og ved avdeling for Kommunal øyeblikkelig hjelp (KØH).

Korttidsavdelingen/KØH er en svært aktiv avdeling med god sykepleierdekning og 
mange faglige og spennende utfordringer og oppgaver. Vi håper at nettopp du har 
lyst å jobbe i en avdeling som er i stadig utvikling med engasjerte medarbeidere. 
Enheten ønsker å satse på faglig utvikling og styrking av den enkeltes kompetanse.

Krav:

• Aut. Sykepleier
• Stabilitet
• Fleksibilitet
• Samarbeidsvillig
• Strategisk og løsningsorientert
• Beherske norsk språk muntlig og skriftlig
• Førerkort klasse 
• Må kunne disponere egen bil 
• Politiattest må fremvises

Personlig egnethet vil vektlegges sterkt og at søker:

• Er positiv og motivert, og opptatt av å bidra til et godt arbeidsmiljø
• Kan arbeide selvstendig og målrettet
• Har gode samarbeids- og kommunikasjonsferdigheter

Egen avlønning for sykepleiere i Kvinesdal kommune.

Ved intern omrokkering og ansettelse, kan andre stillingsbrøker bli ledige.

Ved nærmere opplysninger kontakt avd. leder May Linda Tesaker, tlf 38 35 76 00.

Tilsetting skjer etter gjeldende lover, regler og avtaleverk. Medlemskap i KLP med 2% pensjonsinnskudd.

Søkere oppfordres til å søke elektronisk her. 
Evt. kan søknad sendes: Kvinesdal kommune, Nesgt. 11, 4480 Kvinesdal.

 

Søknadsfrist: 10.02.2020

 

NB! Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlig selv om 
de har bedt om at informasjonen blir holdt unntatt fra pressen. Kvinesdal kommune 
vil alltid ta kontakt med søker på forhånd dersom ønsket ikke blir imøtekommet, jmf. §25 i Offentleglova.

Del stillingen

Selskap

Kvinesdal kommune

Kategorier

sykepleier

Kontaktinfo

  • May Linda Tesaker
  • Tittel: Avd. leder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 38 35 76 00

Lokasjon

  • Kvinesdal

Søknadsfrist

Februar 10, 2020

*Miljøterapeut 65,73% *Helsefagarbeider 2×60%

 

Miljøterapeut 65,73% vikariat (ID 1338)

 

Enhet for habilitering, avd. tjenester til barn og unge har følgende stilling ledig: 

Miljøterapeut 65,73% vikariat (ID 1338)

Enhet for habilitering yter kommunale tjenester i bofellesskap og til personer i egen bolig. 
Vi driver målrettet miljøarbeid i form av omsorg, tilsyn, helsehjelp, praktisk 
bistand og opplæring. Tjenestene er individuelt tilpasset ut fra vedtak.

Enheten består av flere bofellesskap, hjemmebaserte tjenester, tjenester til barn og unge samt BPA.

Stillingen er ledig fra 01.03.2020 – 31.12.2020. 
Det er et svangerskapsvikariat, natt med arbeid hver 3. helg. 

Vi kan tilby:

Utfordrende arbeidsoppgaver i en enhet i utvikling. 
Vi legger til rette for kompetanseutvikling og læring, og utfordrer din kreativitet.

Krav:

‘• Sykepleier/ Vernepleier
• Strategisk og løsningsorientert
• Fleksibel og kreativ
• Beherske norsk språk muntlig og skriftlig
• Førerkort klasse B
• Politiattest må fremvises før tiltredelse
• Må kunne disponere egen bil
• Personlig egnethet og erfaring fra lignende arbeid vil bli vektlagt

Dersom det ikke kommer kvalifiserte søkere, vil fagarbeidere kunne vurderes til vikariatet.

For nærmere opplysninger ta kontakt med Turid Tjørnhom på telefon: 480 20 264

Tilsetting skjer etter gjeldende lover, regler og avtaleverk. 
Medlemskap i KLP med 2% pensjonsinnskudd. 

Søkere oppfordres til å søke elektronisk her.
Evt. kan søknad sendes: Kvinesdal kommune, Nesgata 11, 4480 Kvinesdal.

 

Søknadsfrist: 12.02.2020

 

NB! Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlig selv om 
de har bedt om at informasjonen blir holdt unntatt fra pressen. Kvinesdal kommune 
vil alltid ta kontakt med søker på forhånd dersom ønsket ikke blir imøtekommet, jmf. §25 i Offentleglova.

 

—————————————————————————————————————————-
 
 

Helsefagarbeider 2 x 60% fast (ID 1337)

 

Enhet for habilitering har ledig 2 faste stillinger som helsefagarbeider (ID 1337)

• 60 % fast stilling i Vikarsentralen (dag/kveld med arbeid 5 av 12 helger)
• 60 % fast stilling i Avdeling tjenester til barn og unge (natt med arbeid hver 3. helg)

Stillingene er ledige fra 01.02.2020

Enhet for habilitering yter kommunale tjenester i bofellesskap og til personer i egen bolig. 
Vi driver målrettet miljøarbeid i form av omsorg, tilsyn, helsehjelp, praktisk bistand og opplæring.
Tjenestene er individuelt tilpasset ut fra vedtak.
Enheten består av flere bofellesskap, hjemmebaserte
tjenester, tjenester til barn og unge samt BPA.

Vi kan tilby:

Utfordrende arbeidsoppgaver i en enhet i utvikling. 
Vi legger til rette for kompetanseutvikling og læring, og utfordrer din kreativitet. 

Krav:

• Helsefagarbeider
• Strategisk og løsningsorientert
• Fleksibel og kreativ
• Beherske norsk språk muntlig og skriftlig
• Førerkort klasse B
• Politiattest må fremvises før tiltredelse
• Må kunne disponere egen bil
• Personlig egnethet og erfaring fra lignende arbeid vil bli vektlagt

For nærmere opplysninger kontakt avdelingsleder Turid Tjørnhom på telefon:
480 20 264

Tilsetting skjer etter gjeldende lover, regler og avtaleverk. 
Medlemskap i KLP med 2% pensjonsinnskudd. 

Søkere oppfordres til å søke elektronisk her. 
Evt. kan søknad sendes: Kvinesdal kommune, Nesgata 11, 4480 Kvinesdal.

 

Søknadsfrist: 12.02.2020

 

NB! Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlig selv 
om de har bedt om at informasjonen blir holdt unntatt fra pressen. Kvinesdal kommune 
vil alltid ta kontakt med søker på forhånd dersom ønsket ikke blir imøtekommet, jmf. §25 i Offentleglova.

Del stillingen

Selskap

Kvinesdal kommune

Kontaktinfo

  • Se kontaktinformasjon pr utlysing.
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf:

Lokasjon

  • Kvinesdal

Søknadsfrist

Februar 12, 2020

Sommervikarer og tilkallingsvikarer 2020 (søknadsfrist 01.03)

 

Sommervikarer 2020 (ID 1330)

 

Helse og omsorg

Sommervikarer 2020 (ID 1330)

Vi søker nå etter sommervikarer til helse og omsorgstjenestene for sommeren 2020.

Det er behov for: 
• Sykepleiere 
• Vernepleiere 
• Miljøterapeuter 
• Helsefagarbeidere 
• Kokk 
• Assistenter 
• Studenter

Utdannet helsepersonell og annet fagutdannede prioriteres først.

I søknadsskjemaet finnes det et merknadsfelt, her MÅ en oppgi:

• Ønsket arbeidssted 
• Ønsket stillingsstørrelse 
• Medisin kurs da dette er påkrevd i noen avdelinger 

Omsorgstjenestene er inndelt i fire enheter: 

Kvinesdal bo og dagsenter et livsgledesykehjem med dyr på avdelingene som et 
miljøtiltak for våre beboere. Enheten består av bofellesskap for personer med 
demens, langtidsavdelingen, dagsenter for hjemmeboende personer med demens, og kjøkken.

Kontaktpersoner ved Kvinesdal Bo og dagsenter:

Langtidsavdelingen 
Alfred Larsen, 417 08 027 

Bofelleskap for personer med demens 
Kirsti Lie Carlsen, 976 27 266 

Dagsenter for hjemmeboende 
Siv Galdal Olsen, 977 33 166

Vikarsentralen 
Nina-Iren Sindland, 911 77 317 

Kjøkken 
Laila Aase Orthe, 476 48 107 

Åpen omsorg og rehabilitering består av hjemmetjenesten (hjemmesykepleie 
og hjemmehjelp), Feda og Fjotland omsorgssenter, rehabiliteringsavdeling og 
nattjeneste til barn.

Kontaktpersoner på Åpen omsorg og rehabilitering: 

Hjemmetjenesten 
Karen Marie Hompland, 38 35 76 00 

Fjotland 
Vivian Kvinlaug, 38 35 41 87 

Feda 
Randi Nielsen, 38 35 06 99 

Rehab.avd. 
May Linda Tesaker, 38 35 76 00 

Vikarsentralen
Signe Iren Stakkeland, 38 35 76 00 

Enhet for habilitering yter tjenester i form av bistand og opplæring til personer over 
18 år med fysiske og/eller kognitive funksjonsnedsettelser, samt avlastning for barn.

Kontaktpersoner på Enhet for habilitering:

Hildegunn Wikøren, 469 38 851
Merete Langeland, 38 35 76 00

Enhet for Levekår, herunder Åmot Bofellesskap. Åmot bofellesskap er 
døgnbemannet og yter tjenester til personer med rus/psykiske lidelser.

Kontaktperson på Enhet for levekår: 

Terese Vidringstad, 38 35 15 90 

For søkere til Åmot Bofellesskap er det ønskelig med erfaring fra psykisk helsearbeid. 

På dagsenter for personer med demens, hjemmesykepleien, hjemmehjelpen, Åmot 
bofellesskap og boligbaserte tjenester må søker ha sertifikat for personbil. 
Som hjemmehjelp må en disponere privat bil. 
Kjøregodtgjørelse ytes etter off. regulativ. 

Søker må beherske norsk skriftlig og muntlig. 

Politiattest påkrevd ved lov 01.01.17.

Vikarer som allerede er knyttet opp mot ett arbeidssted som tilkallingsvikar trenger ikke å søke, men tar kontakt med aktuell leder. 

Ansettelse skjer på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, regler og tariffavtaler. Medlemskap i KLP med 2% pensjonsinnskudd. 

Søkere oppfordres til å søke elektronisk her. 
Evt. kan søknad sendes Kvinesdal kommune, Nesgt. 11, 4480 Kvinesdal.

 

Søknadsfrist: 01.03.2020

 

Det er mulig å søke stilling som sommervikar etter denne datoen, men de som har søkt innen fristen vil bli prioritert. 

NB! Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlig selv om de har bedt om at informasjonen blir holdt unntatt fra pressen. 
Kvinesdal kommune vil alltid ta kontakt med søker på forhånd dersom ønsket ikke blir imøtekommet, jmf. §25 i Offentleglova

 

—————————————————————————————————————————-

 

Tilkallingsvikarer helse og omsorg 2020 (ID 1336)

 

Alle enheter innen helse og omsorg vil fra tid til annen ha behov for tilkallingsvikarer.

Søknaden vil ikke bli besvart, men søkere blir kontaktet pr. telefon av avdelingsledere dersom de har behov for dem.

Du kan søke som tilkallingsvikar her

Del stillingen

Selskap

Kvinesdal kommune

Kontaktinfo

  • Se kontaktinformasjon pr utlysing.
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf:

Lokasjon

  • Kvinesdal

Søknadsfrist

Mars 1, 2020