Frivillighetskoordinator helse og velferd (søknadsfrist 17.06)

Holmestrand kommune, Folkehelse, forebygging og frivillighet

 

Frivillighetskoordinator i Helse og velferd

 

Holmestrand kommune er i en spennende tid som ny kommune fra 1.1.2020. Kommunen har henholdsvis ca. 24 000 innbyggere og 1800 ansatte, og med en god tilvekst. Holmestrand har en sentral plassering på Østlandet med E-18, nærhet til flyplasser, en moderne jernbanestasjon, fantastisk natur og et godt idretts og kulturtilbud.

Programområdet Helse og velferd er etablert med seks virksomheter og har ansvar for store deler av helse- og omsorgstjenestetilbudet til innbyggere i Holmestrand. Sentrale koordinatorfunksjoner i programområdet justeres nå mot tjenestene for å styrke helsefremmende og forebyggende innsatser i tråd med mål i kommunens handlingsprogram, kvalitetsreformen Leve hele livet og utvikling av et aldersvennlig lokalsamfunn. Helse og velferd skal blant annet sørge for økt stimulering til frivillig innsats og samarbeid mellom sektorer for et mer inkluderende lokalsamfunn, der flest mulig i alle aldre kan leve aktive og meningsfulle liv. Seniorressursen, generasjonsmøter, aktivitet, fellesskap og samskaping er viktige faktorer i arbeidet, som skal bidra til å sikre fremtidig bærekraft i et lokalsamfunn der flere vil bli eldre og tilgangen på omsorgsressurser vil reduseres. Funksjonen Frivillighetskoordinator i Helse og velferd er sentral i å etablere økt samarbeid og aktivitet rundt tjenestetilbud og lokasjoner i programområdet. Er du en person som liker å jobbe med samskaping, tverrsektorielle og tverrfaglige innsatser og innovasjonsprosesser, der nye ideer blir nyttiggjort som praksis, er dette stillingen for deg!

Kommunen søker en engasjert frivillighetskoordinator til rekruttering av frivillige aktører og etablering av ulikt samarbeid for økt aktivitet rundt ulike tjenesteområder i Helse og velferd. Arbeidet vil bestå av å initiere og lede samskaping mellom sektorer og grupper, etablering av varige samarbeidstilbud og aktiviteter på ulike lokasjoner. Dette med mål om å fremme helse og livskvalitet og forhindre ensomhet og utenforskap i lokalsamfunnet. Frivillighetskoordinator skal arbeide for stabilitet og forutsigbarhet i etablerte tilbud, men også fange opp og formidle nye behov og initiativer som kan gi nye tilbud og aktiviteter. En viktig del av arbeidet vil være formidling av aktiviteter og stimulering til deltakelse via ulike fora. En annen viktig del av arbeidet vil være å spre entusiasme og pågangsmot til deltakelse i den tverrsektorielle dugnaden lokalsamfunnet er avhengig av for å ivareta livskvalitet for alle innbyggere i årene som kommer.

Stillingen frivillighetskoordinator er organisatorisk plassert i Virksomhet folkehelse, forebygging og frivillighet, og har virksomhetsleder som nærmeste leder. Frivillighetskoordinator skal ikke ha lederansvar for frivillige personer, men bidra til tilknytning og opplæring i regi av Frivilligsentraler og andre samarbeidende frivillige aktører.

Arbeidsoppgaver

  • Ansvar for å videreutvikle frivillighetsarbeidet knyttet til tjenesteområder og virksomheter i Helse og velferd.
  • Initiere tverrsektorielt samarbeid og etablere varige strukturer for dette i virksomhetene.
  • Utarbeide systematiske planer for frivillighetsarbeidet i virksomhetene.
  • Sikre etablering av ulike bidrag og aktiviteter initiert av samarbeidende aktører.
  • Stimulere til sosialt entreprenørskap.
  • Stimulere til samarbeid med barnehager og skoler i lokalmiljøet.
  • Synliggjøre tjenestelokasjonenes positive bidrag i lokalmiljøet.
  • Trekke inn pårørendegrupper som ledende ressurser til frivillige oppgaver, tilbud og arrangementer.
  • Sørge for utvikling av konsepter der frivillige inngår i rehabiliteringsarbeid.
  • Synliggjøre de frivilliges arbeid internt og eksternt.
  • Samskaping.
  • Tiltak- og prosjektutvikling.
  • Ledelse av prosjekter og prosesser.
  • Søke komplementære prosjekt og tilskuddsmidler

Kvalifikasjoner

  • Relevant utdanning fra høyskole/universitet
  • Utdanning og erfaring innen tverrfaglig og tverrsektorielt arbeid.
  • Erfaring med samskaping, medvirknings- og involveringsprosesser.
  • Kompetanse eller erfaring med tiltaks- og prosjektgjennomføring.
  • Gode skriftlige og muntlige formidlingsferdigheter.
  • Erfaringer med digitale systemer
  • Erfaring med søknader på ulike tilskudd.
  • Førerkort for bil.

Personlige egenskaper

  • Innovativ, iderik og entusiastisk
  • Strukturert med gode evner til å planlegge og organisere arbeidet
  • Gjennomføringsevne
  • Selvstendig, fleksibel og løsningsorientert
  • Gode relasjons-, samarbeids- og kommunikasjonsferdigheter
  • Leverer høy kvalitet
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsferdigheter er en forutsetning, og erfaring og gode resultater fra lignende arbeid vil være en fordel. Oppgaver og funksjoner i stillingene vil for øvrig følge av den utvikling og behov som programområdet Helse og velferd og kommunen til enhver tid har.

Ved tilsetting vil det bli lagt stor vekt på personlig egnethet for stillingene.

Kjenner du deg igjen i dette – da blir vi svært glad for å høre fra deg!

Vi tilbyr

  • En spennende og utfordrende 100 % fast stilling innenfor et kompetanse- og fagfelt med stor samfunnsbetydning og stor offentlig interesse.
  • Et godt arbeidsmiljø med kompetente og hyggelige kolleger.
  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling.
  • Lønn etter avtale/tariff. Medlemskap i god pensjonsordning i KLP. Fra lønnen trekkes 2% innskudd til pensjonsordning. Arbeidstakere ansettes i kommunen på de vilkår og med de rettigheter og plikter som følger overenskomster, reglementer og lover.

Attester og vitnemål tas med ved et eventuelt intervju.

Kommunen er opptatt av mangfold og vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, funksjonshemming, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi er en IA-virksomhet og jobber sammen for et godt og inkluderende arbeidsmiljø.

Søkerlister med opplysninger om navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosted- eller arbeidskommune for hver søker er offentlig i hht Offentlighetsloven. Det kan gjøres unntak dersom søker anmoder om dette og grunngir dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke tas til følge vil søkeren varsles om dette.

Fylke: Vestfold og Telemark
Jobbtype: Fast  Heltid/Deltid: Heltid  Arbeidstid: Dag

 

Søknadsfrist: 17.06.2020

 

Arbeidssted: Holmestrand

 

Kontaktpersoner:

Virksomhetsleder Unn Klausen Dinga

mob: 476 42 789

 

Hjemmeside:
www.holmestrand.kommune.no
Adresse: Langgt. 45 3080 Holmestrand

Holmestrand kommune, Folkehelse, forebygging og frivillighet

Holmestrand kommune har ca. 24 000 innbyggere og ca. 1 800 årsverk. Kommunen ligger vakkert til med lang kystlinje, flott natur, innsjø, elver, skog og fjell. Jernbanen og E18 går gjennom kommunen og gir god kommunikasjon både nordover og sørover.

 

Holmestrand – Wikipedia

 

Del stillingen

Selskap

Holmestrand kommune

Kontaktinfo

  • Unn Klausen Dinga
  • Tittel: Virksomhetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: 476 42 789

Lokasjon

  • Holmestrand

Søknadsfrist

Juni 17, 2020

Helse og mestring: Avdelingsleder og sykepleiere (søknadsfrist 11. og 17.06)

 

LEDIGE STILLINGER VED HELSE OG MESTRING

 

AVDELINGSLEDER VED GREVLE SYKEHJEM, søknadsfrist 17.06:

https://3256.webcruiter.no/Main/Recruit/Public/4246309584?culture_id=nb&link_source_id=0

 

SYKEPLEIERE VED GREVLE SYKEHJEM søknadsfrist 17.06:

https://3256.webcruiter.no/Main/Recruit/Public/4246324351?culture_id=nb&link_source_id=0

 

SYKEPLEIERE – PRESTELØKKA REHABILITERING søknadsfrist 11.06:

https://3256.webcruiter.no/Main/Recruit/Public/4243584744?culture_id=nb&link_source_id=0

 

Del stillingen

Selskap

Larvik kommune

Kontaktinfo

  • Se kontaktinformasjon pr utlysing.
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf:

Lokasjon

  • Larvik

Søknadsfrist

Juni 17, 2020

Maritim trafikkleiar (søknadsfrist 08.07)

 

Maritim trafikkleiar – Kystverkets sjøtrafikksentral i Vardø

 

«Kystverket har fem sjøtrafikksentralar, desse er plassert i Brevik, Fedje, Horten, Kvitsøy og Vardø. Vardø sjøtrafikksentral dekker området definert som norsk økonomisk sone utanfor grunnlinja frå svenskegrensa til grensa der norske og russiske økonomiske soner møtest, samt Svalbard og Jan Mayen.»

Det er ledig stilling som maritim trafikkleiar – Kystverkets sjøtrafikksentral i Vardø. For nærare opplysningar om arbeidsoppgåver og kvalifikasjonar sjå teksta under

Arbeidsoppgåver

  • Maritim trafikkovervaking
  • Koordinering av skipsrørsler i samsvar med norske reglar
  • Varslings- og beredskapsoppgåver
  • Utferding av navigasjonsvarsel
  • Administrative oppgåver må påreknast
  • Lista er ikkje uttømmande

Kvalifikasjonar

  • Ha løyst dekksoffiserssertifikat klasse 2 og teoretisk utdanning til å kunne løyse dekksoffiserssertifikat klasse 1
  • Aktuell og allsidig maritim erfaring
  • Gode datakunnskapar
  • Gode skriftlege og munnlege ferdigheiter på norsk og engelsk
  • Gyldig legeattest for sjøfolk, minimum 18 måneder
  • Bestå arbeidspsykologisk test og engelsk språktest

Personlege eigenskapar

  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsferdigheiter
  • Sjølvstendig, med høg arbeidskapasitet og evne til å ta initiativ
  • Høg situasjonsmedviten og evne til å ta raske avgjersle
  • Fleksibel og løysingsorientert
  • God sjølvinnsikt
  • Framtidsretta, engasjert og påliteleg

Søkaren må opplyse om:

  • Tre referansar

Vi tilbyr

  • Spennande, varierte og utfordrande arbeidsoppgåver
  • Eit aktivt, utviklande og godt arbeidsmiljø
  • God pensjonsordning i Statens Pensjonskasse
  • Ferieheimsordning på nokre av Kystverket sine fyr, samt andre gode velferdstiltak
  • Løn som trafikkleiar iht stillingskode 0108, ltr 46-56, kr. 420 700 – 496 100, samt tillegg etter
  • Statens hovedtariffavtalar og til ein kvar tid gjeldande særavtale for trafikkleiarar i Kystverket
  • Det er utarbeidd eigne retningsliner for å oppnå og oppretthalde tenestebevis og autorisasjon, som maritim trafikkleiar

Andre opplysningar

  • Sjøtrafikksentralane er døgnbemanna, og den som vert tilsett må inngå i skiftordninga . Skiftordninga er for tida 14 dagar på og 28 dagar av
  • Det vil bli gitt opplæring for å bli maritim trafikkleiar. Opplæringa har to delar:
  • Eit sentralt kurs for å få tenestebevis som maritim trafikkleiar.
  • Ei lokal opplæring på sjøtrafikksentralen.
  • Begge prøvene må gennomførast med tilfredsstillande resultat og er eit krav for å kunne arbeide på sjøtrafikksentralen.
  • Arbeidsstad for stillinga: for tida Vardø.
  • Dato for test: 11. august (Gardermoen)
  • Dato for intervju: 20. august (Gardermoen)

Kystverket skal vere prega av mangfald og våre tilsette skal spegle befolkninga. Vi oppmodar alle som er kvalifiserte til å søke arbeid hjå oss. Vi gjer merksam på at Kystverket er i ein omorganiseringsprosess som ikkje er avslutta.

I løpet av 2020 kan det bli stilt krav om sikkerhetsklarering for denne stillingen. Det vil bli gitt ytterligere opplysninger om hva dette innebærer ved et eventuelt intervju.

 

Søknadsfrist: 08.07.2020

 

Arbeidsgivar: Kystverket
Stad: Vardø
Stillingstittel: Maritim trafikkleiar – Kystverkets sjøtrafikksentral i Vardø
Heiltid / Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4240060136
Stillingar: 1
Arbeidsstad Egede Nissens gate 4, 9950 Vardø

 

Kontaktinformasjon

Ståle Sveinungsen, Sjøtrafikksentralsjef
+47 957 66 884

 

Kystverket er ein nasjonal etat for kystforvalting, sjøsikkerheit og beredskap mot akutt forureining. Kystverket arbeider aktivt for ein effektiv og sikker sjøtransport gjennom å ivareta transportnæringas behov for framkome og effektive hamner. Kystverket driv førebyggande arbeid og reduserer skadeeffektane ved akutt forureining, og medverkar til ei bærekraftig utvikling av kystsona. Kystverket ligg under Samferdselsdepartementet.

 

 

Del stillingen

Selskap

Kystverket

Kontaktinfo

  • Ståle Sveinungsen
  • Tittel: Sjøtrafikksentralsjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 957 66 884

Lokasjon

  • Vardø

Søknadsfrist

Juli 8, 2020

Kommunerektor (søknadsfrist 14.06)

Er du en skoleleder med motivasjon og ambisjoner for å være med på utviklingen av fremtidens skole? Da kan det være deg vi ønsker å ha med oss i Gamvik kommune!

Kommunerektor

 

Om oss

Vi trives i Gamvik kommune. Ikke så rart, vi er kåret til Norges mest attraktive utkantkommune. Vi ligger på 71grader nord, helt inn til den arktiske klimasonen. Noen ganger kan det nok blåse ganske så frisk om ørene på oss, men vi har også store doser arktisk magi. Kan 22 mil med snøscooterløyper friste? Eller de fem vassdragene med laks og sjørøye? Sommeren er variert. Vi kan ikke garantere sydenvarme. Men når den nordnorske sommeren viser seg fra sin beste side, med varme dager og lyse sommernetter, ja så nyter vi dem i fulle drag og lever på dem til været snur vrangsiden til. For her oppe er det naturen som rår og gir deg opplevelser og minner for livet.

Vi er et samfunn med gode kommunikasjoner, både til lands, på sjøen og i lufta. Vi har det meste av servicefunksjoner som butikker, utesteder, rorbuer og hotell, ja til og med eget bakeri. Er du eventyrlysten med rett bakgrunn kan vi tilby deg jobb i et varmt, trygt og inkluderende samfunn. «For det aller beste folkan.» Vil du bli en av oss? Nøl ikke med å søke.

Gamvik kommune omfattes av tiltaksområde i Nord-Troms og Finnmark med nedskrivning av studielån og skattefordeler.

Om stillingen

Vi har ledig 100 % fast stilling som rektor for skolene i Gamvik kommune.

Gamvik kommune har tre skoler:

  • Mehamn skole, fådelt barne- og ungdomsskole med 49 elever. Skolen har også SFO-tilbud.
  • Gamvik skole, fådelt barne- og ungdomsskole med 14 elever. Skolen har også SFO-tilbud.
  • Skjånes skole, fådelt barne- og ungdomsskole med 9 elever.

Rektor har det overordna pedagogiske, administrativet og økonomiske ansvaret for skolene. På den enkelte enhet vil det være en med det daglige oppfølgingsansvaret.

Gamvik kommune deltar i regionalt skolesamarbeid, RSK – midt. Det bidrar i utviklingsarbeid for skolene. Skolene i Gamvik kommune skal arbeidere tett og godt for å lykkes med solid skoleutvikling i kommunen. Målet er å øke elevenes motivasjon, trivsel og måloppnåelse generelt, samt få et rikere pedagogisk fellesskap for personalet.

Vi får for tiden bistand fra Utdanningsdirektoratets veilederkorps.

Sentrale ansvarsområder og arbeidsoppgaver

Sikre skoleutvikling
Bidra med samordning og samarbeid mellom skolene
Personal- og økonomiforvaltning
Ha ansvar for administrative oppgaver
Gjennomføre politiske vedtak i egen virksomhet

Kvalifikasjonskrav

Godkjent faglig og pedagogisk utdanning fra høgskole og/eller universitet
Ledererfaring fra skoleverket. Vi ønsker minst tre års erfaring som rektor fra grunnskole.
Lederutdanning/rektorutdanning.

Vi søker rektor som:

Er en tydelig skoleleder
Har god rolleforståelse
Er nyskapende og kan vise til resultater
Er systematisk og engasjert med visjoner for skolens utvikling
Setter elevenes læring og læringsresultater i sentrum for skolens arbeid
Kan motivere ansatte og elever til å skape et godt lærings- og arbeidsmiljø
Er lojal overfor politiske og administrative beslutninger
Legger vekt på godt hjem – skole samarbeid
Samhandler godt med andre og den administrative ledelsen i kommunen

Personlige egenskaper

Vi søker en leder som har evnen til å skape tillit, motivere og inspirere samt har god arbeidskapasitet. Du må være en pådriver i skolens utviklingsarbeid med fokus på å utvikle elevenes læring, både faglig og sosialt. Egenskaper som evne til nytenking, ansvarlighet, fleksibilitet og selvstendig arbeid er viktig samtidig som du er god på samarbeid og kommunikasjon.

Personlig egnethet vil bli tillagt vekt.

Vi tilbyr

Et spennende og utviklingsorientert arbeidsmiljø
Lønns- og arbeidsvilkår etter avtale
Egenutvikling med inntil 5 til 10 dager per semester
Pensjonsordning og gode forsikringer i KLP
Hjelp til anskaffelse av bolig om nødvendig
Flyttegodtgjørelse etter gjeldende regulativ
Rektorstillingen gis et tillegg på kr 60 000.- per år. Tillegget følger den som til en hver tid er rektor. Tillegget gis som et funksjonstillegg.

Den som tilsettes må ha sertifikat klasse B og disponere egen bil.

 

Spørsmål om stillingen

For nærmere opplysninger ta kontakt med oppvekstleder Tove Rise på telefon 97 15 24 27 eller e-post [email protected]

 

Øvrige opplysninger

Søknad samt CV leveres elektronisk via jobbnorge.no. Vitnemål, attester og lignende sendes kun etter oppfordring, og originaler eller bekreftede kopier av vitnemål og attester tas med på et eventuelt intervju. Søker må fremlegge gyldig politiattest før tiltredelse.

Vi gjør oppmerksom på at det vil bli utarbeidet en offentlig søkerliste etter at søknadsfristen er ute. Søkere som ønsker at søknaden blir behandlet konfidensielt, bes opplyse om dette og grunngi det særskilt i søknaden. I henhold til offentlighetslovens § 25, 2. ledd kan opplysninger om søker bli offentliggjort selv om søker har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten. Søker blir kontaktet før offentliggjøring.

Tilsetting skjer i henhold til lov og avtaleverk for kommunal sektor.

Vil du vite mer om kommunen?
Ta en titt på denne videoen, eller se og hør tidligere og nåværende ledere.

Søknadsfrist 14. juni 2020

 

Arbeidsgiver Gamvik kommune
Kommune Gamvik
Omfang Heltid  Varighet Fast

Arbeidssted Gamvik kommune

 

 

Del stillingen

Selskap

Gamvik kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Gamvik

Søknadsfrist

Juni 14, 2020

Helse- og velferdssjef (søknadsfrist 10.06)

Leka er en trivelig kystkommune lengst nord i Trøndelag med bosetting på fastlandet Gutvik og på øya Leka, hvor administrasjonsstedet ligger. Hovednæringene er jordbruk, fiskeoppdrett og servicenæringer. Her finnes mange historiske minnesmerker. På grunn av Leka sin meget spesielle og særegne geologi fikk kommunen, i 2010 status som Norges geologiske nasjonalmonument. Med et bredt spekter av attraksjoner og aktiviteter er Leka et stadig mer populært reisemål. Leka kommune har ny barnehage, 10-årig grunnskole, sykestue, gode friluftsmuligheter, lysløype, svømmehall, idrettshall og et aktivt kulturliv. Se vår hjemmeside www.leka.kommune.no for ytterligere informasjon og video over kommunens historie og attraksjoner.

Leka kommune har 570 innbyggere (2020) og 75 ansatte som utøver 58 årsverk. De fleste av kommunens lovpålagte tjenester driftes av kommunen selv. Øvrige tjenester dekkes inn gjennom interkommunale samarbeid.

Ønsker du å jobbe i et tverrfaglig miljø med fokus på gode faglige løsninger samt unike muligheter for det optimale innen rekreasjon, så er Leka kommune plassen for deg!

 

HELSE- OG VELFERDSLEDER

 

100 % stilling ledig som helse- og velferdsleder fra 1. september 2020.

Stillingen rapporterer til kommunedirektøren og inngår i dennes ledergruppe.

Helse- og velferdsleder skal koordinere og lede følgende tjenester:

  • Hjemmetjenester (helsetjenester i hjemmet, rus- og psykiatritjenester, ergoterapitjenester og fysioterapitjenester(driftsavtale med kommunen))
  • Institusjonstjenester (helsetjenester i institusjon, støttefunksjoner som kjøkken og vaskeri)
  • Helsetjenester (legetjenester, helsestasjonstjenester, jordmortjenester og folkehelse)
    NAV (kontakt opp mot NAV)

Vi søker

  • Vi søker en helse- og velferdsleder som er strategisk, strukturert og er en synlig leder med evne til å motivere de ansatte. Den som tilsettes må kunne tenke helhetlig og være en lagspiller som samhandler godt med den øvrige kommuneorganisasjonen og andre samarbeidspartnere.
  • Relevant universitets- og/eller høyskoleutdanning. Langvarig relevant praksis kan kompensere for utdanningskravet.
  • Ledererfaring, fortrinnsvis fra helse- og sosialsektoren, men også fra annen offentlig og/eller privat virksomhet, er ønskelig. Personlige egenskaper vil bli tillagt stor vekt.

Leka kommunen er på full fart inn i den digitale verden med stort fokus på den nye velferdsteknologien.

Leka kommune har videre besluttet gjøre et krafttak innenfor en fornyelse og utvidelse av eksisterende bygningsmasse innenfor helsesektoren. Som helse- og velferdsleder vil du bli sentral i denne prosessen.

Vi tilbyr

  • En spennende og utfordrende lederstilling.
  • Et godt faglig og sosialt miljø.
  • God pensjonsordning.

For stillingen gjelder vanlige kommunale tilsettingsvilkår samt lønn etter avtale.

Søknad med CV, referanser og kopi av attester sendes [email protected].

Aktuelle kandidater kalles inn til intervju.

 

Søknadsfrist 10.juni 2020

 

For spørsmål om stillingen, kontakt kommunedirektør Oddvar Aardahl (mobil 902 53 969)

 

 

 

Del stillingen

Selskap

Leka kommune

Kontaktinfo

  • Oddvar Aardahl
  • Tittel: kommunedirektør
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mobil 902 53 969

Lokasjon

  • Leka

Søknadsfrist

Juni 10, 2020

Rektor Måndalen barne- og ungdomsskule (søknadsfrist 08.06)

Rauma kommune

Verdens beste kommune for naturglade mennesker! Visjonen tilhører hele Raumasamfunnet. Den er inkluderende for alle som bor i eller besøker Rauma, og forplikter oss til å ta vare på naturen og være et bærekraftig samfunn. Vi SER hverandre og er Samarbeidsvillige, Ekte og Rause. Vi ønsker oss kollegaer som vil bidra positivt til å nå våre mål og holde kommunens visjon levende.
Rauma kommunes vel 750 medarbeidere utfører tilsammen vel 580 årsverk. Vi har varierte og spennende arbeidsoppgaver. Våre dyktige kollegaer arbeider på mange ulike arbeidssteder, har forskjellige yrker og kompetanse, med et felles ansvar for å bidra aktivt til å gi gode tjenester til innbyggerne våre.

 

Rauma kommune søkjer etter

Rektor Måndalen barne- og ungdomsskule

 

Rauma kommune søkjer etter rektor i 100 % fast stilling frå og med 1.8.20. Rektor vil vere administrativ leiar for Måndalen barne- og ungdomsskule. I administrasjonen inngår og ein avdelingsleiar. Måndalen skule (1-10) har inneverande år 105 elevar.

Opplæringsmål i grunnkretsen er nynorsk. Det vert elles vist til kommunen sine heimesider.

Rektor sitt arbeids- og ansvarsområde:

– Fag-, økonomi- og personalansvar for verksemda
– Deltakar og pådrivar i samhandlinga i ulike samarbeidsfora med elevar, foreldre og lokalsamfunn
– Inngår i leiarteamet til skolesjefen
– Rapporterer til skolesjefen

Vi søkjer ein leiar som:

– Har ambisjonar som skole- og oppvekstleiar
– Har ei strukturert arbeidsform med krav til kvalitet og resultat
– Er samarbeids- og serviceorientert med tydelig kommunikasjonsform
– Har evne til å myndiggjere, inspirere og motivere medarbeidarane
– Er løysingsorientert og kreativ
– Har relevant utdanning på høgskole- og eller universitetsnivå
– Har relevant leiarerfaring og praksis

Vi tilbyr:

– Nært samarbeid med leiarar for dei øvrige verksemder innanfor tjenesteområdet
– Kunnskapsrike og engasjerte medarbeidarar
– Lønn etter avtale og god pensjonsordning i SPK

 

Nærare opplysningar om stillinga kan bli gitt ved å henvende seg til skolesjef Aina Øyen Henden på tlf. 71166445/48891938 eller på e-post: [email protected]

 

Tilsetting skjer i samsvar med gjeldande lover, reglement og tariffavtalar.

 

Søknad sendast

Rauma kommune tek berre imot elektroniske søknader. Dette betyr at berre søknader sendt elektroniske vil bli tatt i betraktning. Det er viktig at du tar deg tid til å svare på spørsmåla vi stiller, og registrerer din CV med utdanning og kompetanse.

Du kan kontakte lønn-/personal for rettleiing om elektronisk søknad, tlf. 7116 6600 (måndag-torsdag 9-11.30), evt pr. mail [email protected].

Vi gjer merksam på at opplysningar om søkar kan bli offentleggjort sjølv om søkar har bedt om å ikkje bli ført opp på søkarliste, samt at ved tilsetting i stillingar innan barnehage/oppvekst er det krav om politiattest ikkje eldre enn tre månader. Politiattest krevjast berre av søkar som får tilbod om stilling, og den skal derfor ikkje sendast med.

Referansenr:
2020/2303 (250520)

Fylke: Møre og Romsdal
Jobbtype: Fast  Heltid/Deltid: Heltid  Arbeidstid: Dag

 

Søknadsfrist:  08.06.2020

 

Kontaktpersoner:  Aina Øyen Henden tlf: 71166445 mob: 48891938

 

Hjemmeside:
www.rauma.kommune.no

 

 

Del stillingen

Selskap

Rauma kommune

Kontaktinfo

  • Aina Øyen Henden
  • Tittel: skolesjef
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: tlf. 71 16 64 45 / 488 91 938

Lokasjon

  • Åndalsnes

Søknadsfrist

Juni 8, 2020

Barnehagelærar (søknadsfrist 10.06)

 

Stilling ledig: barnehagelærar

 

Ulvik herad søkjer etter barnehagelærar i Ulvik barnehage.

Det er ledig eit 100% vikariat som barnehagelærar frå og med 15.08.2020 – 14.08. 2021Ledig stilling - Klikk for stort bilete

 

Søknadsfrist: 10.06 2020

 

Kvalifikasjonar: Barnehagelærar,  eller tilsvarande utdanning og kompetanse.

Me tilbyr:

Eit triveleg og godt arbeidsmiljø

Fokus på godt pedagogisk arbeid og utvikling av barnehagen

Høve til fagleg og personleg utvikling i eit kreativt arbeidsfellesskap

Løn etter tariff

Me ønskjer:

Ein person med fokus på godt pedagogisk arbeid

Fagleg kunnskap og kompetanse i høve barn med særlege behov

Fagleg kunnskap og kompetanse i å leia barnegrupper og personale i pedagogisk arbeid

Ein person med evne til godt samarbeid på eiga avdeling, og på tvers av avdelingar.

 

Søknadsfrist: 10.06 2020

Søknad må fyllast ut elektronisk her  merk med saksnr 20/255 

Spørsmål vedkommande stillingane kan rettast til Solgunn Wiik Bjørke, Styrar /Einingsleiar på tlf. 56527150 eller 40007140

Vitnemål, attestar og politiattest må leggjast fram før tilsetjing.

 

 

Del stillingen

Selskap

Ulvik herad

Kontaktinfo

  • olgunn Wiik Bjørke
  • Tittel: Styrar /Einingsleiar
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf. 56527150 eller 40007140

Lokasjon

  • Ulvik

Søknadsfrist

Juni 10, 2020

Vernepleier habilitering 100% (søknadsfrist 31.05)

Har du lyst til å jobbe i en kommune som har som mål å være en fremtidsrettet serviceorganisasjon for innbyggere og besøkende? Vi er opptatt av arbeidsmiljø og bedriftskultur og jobber etter følgende verdier: åpenhet – respekt – humor.

Enhet for habilitering søker:

Vernepleier, 100 % vikariat – 2. gangs utlysning

 

100 % vikariat ved avdeling Holtaveien bofellesskap, bofellesskap for mennesker med ulike funksjonsnedsettelser.

Tiltredelse: Etter avtale.

Arbeidstid: Turnus dag/kveld, med arbeid hver 3. helg i perioden 01.07.20-01.07.21.

Ansvarsområde/hovedoppgaver:

Praktisk bistand og opplæring i hjem dag/kveld
Delta i samarbeidsmøter
Ivareta og bidra til godt arbeidsmiljø
Medisinansvar, medisinhåndtering og dokumentasjon
Bidra til at avdelingen realiserer kommunens visjoner, mål og planer
Samarbeid med pårørende, verge og andre involverte parter

Krav til kompetanse:

Norsk autorisasjon som vernepleier
Erfaring fra arbeid med utviklingshemming
God norsk og skriftlig framstillingsevne

Ønsket kompetanse:

Kunnskap og erfaring i arbeide med brukergruppen.
Kunnskap og erfaring med dokumentasjon
Førerkort

Personlige egenskaper:

Gode samarbeidsevner
Fleksibel og ha positiv innstilling
Kunne stå i stressende og utfordrende situasjoner

Lillesand kommune kan tilby:

Lønn og medlemskap i pensjonsordning etter gjeldende tariff og avtaler
Et faglig og godt arbeidsmiljø

 

Spørsmål om stillingen kan rettes til:

Avdelingsleder Henriette Arentz-Grastvedt. tlf.: 901 02 183

 

Søknadsfrist: 31.05.2020

 

Kopi av vitnemål og attester skal ikke vedlegges søknaden, da dette vil bli etterspurt ved innkalling til et eventuelt intervju.

I henhold til offentleglovas § 25 andre ledd http://lovdata.no/lov/2006-05-19-16/§25 gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan bli gjort offentlig selv om søkeren har bedt om unntak fra offentlighet.

 

 

Del stillingen

Selskap

Lillesand kommune

Kontaktinfo

  • Henriette Arentz-Grastvedt
  • Tittel: Avdelingsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf.: 901 02 183

Lokasjon

  • Lillesand

Søknadsfrist

Mai 31, 2020

Energimontør (søknadsfrist 31.05)

 

ENERGIMONTØR

 

Vi søker en engasjert og selvstendig energimontør med gode samarbeidsegenskaper. Dersom du i tillegg er løsningsorientert og nøyaktig så har du egenskapene vi er på utkikk etter.

ARBEIDSOPPGAVER

• Utføre tildelte arbeidsoppdrag i høy- og lavspentnettet.
• Utføre arbeidsoppdrag i kraftstasjoner og tilhørende anlegg.
• Feilretting.
• Kontakt med kunder, entreprenører, etater og grunneiere.
• Etter hvert delta i vakt- og beredskapsordning.

KVALIFIKASJONER:

Fagbrev som energimontør med relevant praksis innen nybygg, vedlikehold og drift av høy- og lavspentnett. Søkere med annen relevant utdanning og erfaring innen fagområdet kan også være kvalifisert.

VI TILBYR:

Gode arbeids- og velferdsordninger, samt konkurransedyktige betingelser med gode muligheter for personlig og faglig utvikling i et godt og stabilt arbeidsmiljø.
Om arbeidsgiveren
Nesset Kraft AS har kontor og lager i Eidsvåg. Nesset Kraft AS er oppkjøpt, og vil i løpet av 2020 bli fullt integrert inn i Istad-konsernet. Dette innebærer at Nesset Kraft AS sitt strømnett blir en del av Istad Nett AS.

Istad AS er et energikonsern med hovedkontor i Molde. Konsernet er i dag engasjert i salg, produksjon, og distribusjon av elektrisk kraft og fjernvarme. Istad Nett AS er netteier for Istad-konsernets distribusjons- og regionalnett for elektrisk kraft i kommunene Aukra, Gjemnes, Hustadvika og Molde.

Arbeidsgiver Nesset Kraft/Istad Nett

Stillingstittel Energimontør

AnsettelsesformFast

 

Frist 31.05.2020

 

Spørsmål om stillingen

Arild Flåhammer

Telefon  414 64 658

 

Del stillingen

Selskap

Nesset kraft AS

Lenke til firma

https://nessetkraft.no/

Kontaktinfo

  • Arild Flåhammer
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 414 64 658

Lokasjon

  • Eidsvåg I Romsdal

Søknadsfrist

Mai 31, 2020

Sykepleiere (søknadsfrist 02.06)

Hjemmetjenesten avd. 3, Nes kommune

Sykepleier, fast og vikariat

 

Vi søker deg som har faglig engasjement og er opptatt av god omsorg og kvalitet i tjenestene. Du bør like å jobbe selvstendig, samtidig som du bidrar til at tjenestene er koordinert og helhetlig.

Vi har ledig 80% og 90% fast stilling som sykepleier og i 2-delt turnus med arbeid hver 3. helg.

Vi har også ledig 100% vikariat som sykepleier i 2-delt turnus med arbeid hver 3. helg, fra 15.08.20 og i 1 år.

Arbeidsoppgaver

  • Utføre sykepleiefaglige oppgaver.
  • Ansvarsvakter i hjemmetjenesten
  • Veilede innenfor eget arbeid og eget ansvarsområde til medarbeidere, pasienter, pårørende og elever/lærlinger/studenter.
  • samarbeid med kreftkoordinator, demenskoordinator og hverdagsmestringsteam.
  • Bidra til at tjenesten er koordinert og helhetlig.

Kvalifikasjoner

  • Norsk autorisasjon som sykepleier, gjerne med relevant tilleggsutdanning
  • Beherske norsk skriftlig og muntlig godt
  • Førerkort klasse B
  • Ryddig, strukturert og systematisk
  • Gode samarbeidsevner og være engasjert i jobben din
  • Evne til å arbeide selvstendig og være faglig trygg
  • Gode kommunikasjonsegenskaper
  • Har fleksibel og positiv innstilling
  • Beherske dataverktøy
  • Serviceinnstilt og ta ansvar
  • Personlig egnethet for stillingen vektlegges
  • Den som tilsettes må før tiltredelse levere politiattest, som ikke er eldre enn 3 måneder.

Vi tilbyr

  • Lønn etter gjeldene tariff
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger.
  • Minst 2 referanser må oppgis

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 6 mnd. prøvetid.
Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.

 

Søknadsfrist: 02.06.2020

 

Arbeidsgiver: Nes kommune
Sted: Årnes
Stillingstittel: Sykepleier, fast og vikariat
Heltid / Deltid: Deltid
Ansettelsesform: Fast
Webcruiter-ID: 4237150609
Stillinger: 1
Arbeidssted Runnivegen 19, 2150 Årnes

 

Kontaktinformasjon

Monica Strømseth, Avdelingsleder
950 28 568

 

Nes kommune i Viken har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 23.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

 

—————————————————————————————————————————

 

Hjemmetjenesten avd. 4, Nes kommune

Sykepleier natt

 

Vil du jobbe i en hjemmetjeneste i utvikling?

Vi jobber for at brukeren skal ha det bra hjemme. Det satses på nye arbeidsmetoder og faglig dyktighet.
Vi søker deg som har faglig engasjement og er opptatt av god omsorg og kvalitet i tjenestene. Du bør like å jobbe selvstendig, samtidig som du bidrar til at hjelp og tjenester til brukerne er koordinert og helhetlig. Du blir del av et team hvor samarbeid, trygge læringsprosesser og gode relasjoner er i fokus. Vi ønsker deg på laget!

Vi har ledig fast 61% stilling som sykepleier på natt, med arbeid hver 3 helg.

Arbeidsoppgaver

  • Utføre sykepleiefaglig oppgaver
  • Ansvarsvakter i hjemmetjenesten
  • Veilede innenfor eget arbeids- og ansvarsområde til medarbeidere, brukere, pårørende og elever/lærlinger/studenter
  • Tett samarbeid med kreftkoordinator, demenskoordinator og hverdagsrehabilitering team
  • Arbeide for god kvalitet på tjenesten
  • Deltar i utvikling og bruk av velferdsteknologi

Kvalifikasjoner

  • Autorisasjon som sykepleier, gjerne med relevant tilleggsutdanning
  • Må ha førerkort klasse B
  • Beherske norsk skriftlig og muntlig
  • Ryddig, strukturert og systematisk
  • Gode samarbeidsevner
  • Evne til å arbeide selvstendig og være faglig trygg
  • Gode kommunikasjonsevner
  • Har fleksibel og positiv innstilling
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt
  • Den som tilsettes må før tiltredelse levere politiattest, som ikke er eldre enn tre måneder

Vi tilbyr

  • Lønn etter gjeldende tariff
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • Minst to referanser må oppgis

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 6 mnd. prøvetid.
Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.

 

Søknadsfrist: 02.06.2020

 

Arbeidsgiver: Nes kommune
Sted: Årnes
Stillingstittel: Sykepleier natt
Heltid / Deltid: Deltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 61
Webcruiter-ID: 4232869213
Stillinger: 1
Arbeidssted Runnivegen 19, 2150 Årnes

 

Kontaktinformasjon

Torill Togstad, Avdelingsleder
63 91 24 21/901 91 012

 

Nes kommune i Viken har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 23.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

Del stillingen

Selskap

Nes kommune i Akershus

Kontaktinfo

  • Se kontakinformasjon pr utlysing.
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf:

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

Juni 2, 2020