Fagleder ingeniør VAR (søknadsfrist 31.05)

Ønsker du å drive fiske ut fra Vardø? - VARDØ KOMMUNE

 

Fagleder ingeniør VAR

Vil du være med å forme fremtiden for Vardø kommune?

En rivende utvikling i enheten Teknisk, næring, plan og kultur (TNPK) gjør at vi nå søker en engasjert fagleder i en 100% fast stilling ved teknisk enhet. Dette er en spennende nyopprettet stilling med stor variasjon i arbeidsoppgavene og hvor vedkommende som ansettes vil være med å utforme stillingen.

TNPK i Vardø kommune går nå i tillegg gjennom en spennende utvikling, der alt skal digitaliseres og oppgraderes. Fagleders hovedoppgaver og ansvar vil være tilknyttet kommunaltekniske tjenester, med særlig vekt på vann og avløp. Stillingen er tillagt fagansvar for planlegging og utbygging av kommunens vann- og avløpsanlegg. Andre oppgaver innen eiendom og teknisk drift kan til tider også være aktuelt. Personen vi søker vil være helt sentral i den videre utviklingen av enheten og kommunens tjenester.

Avdelingen er lokalisert med administrasjon på rådhuset, hvor vi sitter i et åpent kontormiljø med godt samarbeid. Fremover har avdelingen stort fokus på oppdatering av eksisterende planer, utarbeide nye planer, avløpshåndtering og vannmiljø med sikt mot å oppgradere hele anleggsnettet for Vardø kommune. Stillingen inngår i enhetes lederteam.

Sentrale arbeidsoppgaver

* Ansvar for forvaltning og drift av kommunens infrastruktur innen vann og avløp.
* Planlegging, prosjektering/-oppfølging og gjennomføring av kommunens investeringer innen vann og avløp.
* Oppfølging og ivareta av eksitering VA-anleggsnett.
* Utvikling og forvaltning av samfundsviktig infrastruktur
* Prosjektledelse
* Kommunal saksbehandling/oppfølging mot abonnenter
* Tilsyn av private VA-anlegg
* Kommunal saksbehandling etter plan- og bygningsloven med forskrifter
* Kommunikasjon mot innbyggere, entreprenører og konsulenter
* Aktiv deltagelse i regionalt VA nettverk
* Arbeidsoppgavene kan tilpasses noe etter behov
* Budsjettkontroll-, økonomi- og rapporteringsansvar

Det kan bli endring i ansvarsområder etter enhets behov.

Kvalifikasjonskrav

* Ingeniørhøgskole eller teknisk fagskole med relevant fagkrets eller annen høyere relevant utdanning
* Innsikt i fagområdet VA-infrastruktur
* Innsikt i økonomistyring
* Erfaring med GPS oppmåling, VA-infrastruktur og kartføring er ønskelig
* Generelt gode datakunnskaper
* Kjennskap til lover, forskrifter og regelverk innen fagområder
* Gode norskkunnskaper skriftlig og muntlig

Søker bør ha

* Evne til å arbeide både selvstendig og i team
* Førerkort klasse B
* Være godt strukturert
* Like faglige utfordringer
* Trives i en travel arbeidssituasjon og være utviklingsorientert
* Ha utstrakt kundeperspektiv og være løsnings- og resultatorientert
* Utvidet forståelse av dataverktøy, her under MS SharePoint.
* Må kunne bidra på tvers av eget fagfelt innen TNPK
* Personlig egnethet vil bli tillagt vekt

Vi søker en medarbeider som er:

  • Som trives med utvikling av vann- og avløpsanlegg. Arbeidsoppgavene kommer til å være varierte innen enhetens ansvarsområde.
  • Arbeidsdagen kommer til å være hektisk og utfordrende. Du kommer til å være sentral i kommunens utvikling gjennom vannmiljø, avløpshåndtering, byggesaker, plansaker, prosjekter, og juridiske spørsmål.

Lønn og tilsettingsvilkår

Vi tilbyr et godt arbeidsmiljø med dyktige kolleger, faglige utfordringer og stor grad av selvstendighet.
Avlønning i st.kode 7451 ihht avtale/tariff.

Arbeidsvilkår i samsvar med gjeldende lover, reglement og overenskomster herunder 6 måneders prøvetid.

Vardø Kommune kan tilby

Faglige utfordringer
En spennende og utviklende jobb i en solid kommune.
Et godt arbeidsmiljø
IA bedrift med godt tilrettelagte ordninger.
Gode pensjonsordning (KLP)
Konkurransedyktig lønn
Gjennom ordningen med tiltakssonen kan du få årlig nedskrivning av studielån og lavere personskatt. Nedskrivning av studielån kan utgjøre inntil kr. 25.000,- per år.

Offentlig søkeliste

Vardø kommune praktiserer meroffentlighet:
Som hovedregel oppføres alle søkere på offentlig søkerliste. Søkere som anmoder om å bli unntatt fra denne bes begrunne dette i søknaden.
Dette er et krav i henhold til offentlighetslovens §25. Du vil bli varslet dersom din anmodning ikke kan tas til følge.

 

Søknadsfrist 31.05.20

 

Vår ref197
Merk søknad

Fakta

Selskap Vardø kommune
Stilling Leder
Stillingstype Fast dagtid
Lokasjon Rådhuset

 

Kontakter

Alonza Garbett, Enhetsleder TNPK
[email protected]
Mobil  458 47 771  Arbeid  458 47 771

 

Del stillingen

Selskap

Vardø kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Vardø

Søknadsfrist

Mai 31, 2020

Faglærere: *Helsearbeiderfag *Restaurant- og matfag *Barne- og ungdomsarbeidarfag (søknadsfrist 27.05)

 
 

 

MOY – MO OG ØYRANE VGS, Vestland fylkeskommune

Faglærar i barne- og ungdomsarbeidarfag:

https://4170735420.webcruiter.no/Main/Recruit/Public/4236056293?language=NN&link_source_id=0

Vikar, Heiltid
Webcruiter-ID: 4236056293
Førde
Publisert: 12.05.2020
Søknadsfrist: 27.05.2020

 

—————————————————————————————————————————-

 

MOY – MO OG ØYRANE VGS, Vestland fylkeskommune

Faglærar i restaurant- og matfag:

https://4170735420.webcruiter.no/Main/Recruit/Public/4236085113?language=NN&link_source_id=0

Vikar, Heiltid
Webcruiter-ID: 4236085113
Førde
Publisert: 13.05.2020
Søknadsfrist: 27.05.2020

 

—————————————————————————————————————————-

 

MOY – MO OG ØYRANE VGS, Vestland fylkeskommune

Faglærar i helsearbeidarfag:

https://4170735420.webcruiter.no/Main/Recruit/Public/4236018333?language=NN&link_source_id=0

Deltid, Vikar
Webcruiter-ID: 4236018333
Førde
Publisert: 12.05.2020
Søknadsfrist: 27.05.2020

 

Del stillingen

Selskap

Vestland fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Se kontaktinformasjon pr utlysing.
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf:

Lokasjon

  • Førde

Søknadsfrist

Mai 27, 2020

Psykolog (søknadsfrist 24.05)

 

Kommunepsykolog

 

Formålet med stillinga er å ivareta dei lovkrav som vart gjeldande frå januar 2020 om at alle kommuner skal ha psykologteneste. Fjord kommune har ingen psykologer i dag, men har to tilsette i 200% stilling som psykiatrisk helsearbeidar. Dei arbeidar henholdsvis i Valldal og Stordal og saman med legekontora og tenestekontoret. psykologen skal bidra i satsinga for å styrke kvalitet og kompetanse i det tverrfaglege arbeid innan psykisk helse og rus, vold- og traumefeltet.

På legekontoret i Valldal har vi i dag tre leger + 1 LIS1, to helsesekretærer, 1 helsesjukepleiar og 1 psykiatrisk helsearbeidar. På legekontoret i Stordal har vi 1 lege + 1 LIS1, to helsesekretærer (den eine er leiar for legekontora), 1 helsesjukepleiar og 1 psykisk helsearbeidar. Tenestekontoret som også er knytt til legekontora har i tillegg til leiar 1 ergoterapeut og 1 fysioterapeut (+ avtale med 4 private fysioterapeuter).

Fjord kommune er ein nynorskkommune og aktuelle søkjarar blir kalla inn til intervju.

Arbeidsoppgåver

Klinisk arbeid
Tenesteutvikling internt i tverrfaglege prosjekt
Vere med på å utvikle kommunen sitt førebyggande og helsefremjande arbeid saman med våre engasjerte tilsette
Deltaking i vurdering av søknadar om kommunale tenester
Tverrfagleg utvikling av, og deltaking i kommunens kriseteam
Interkommunalt (klinisk) arbeid ved inngåtte samarbeidsavtalar
Kvalitetsarbeid
Vegleiing av tilsette

Kvalifikasjonar

Godkjent profesjonsutdanning i psykologi
Gjerne med relevant spesialisering med norsk autorisasjon
Gode norskkunnskapar, både munnleg og skriftleg
Førarkort klasse B
Politiattest

Personlege eigenskapar

Personleg eignaheit vert vektlagt. Den tilsette må kunne vise sjølvstende, evne til lagarbeid, fleksibilitet og gode samarbeidsevner.

Vi tilbyr

Det blir tilbydd og lagt til rette for spesialisering ved tilsetting av psykolog.
Det vert lagt til rette for vedlikehold av spesialitet, og anna kompetanseutvikling i dialog med leiar.
Det vert lagt til rette for vegleiing, og deltaking i psykologfaglege nettverk i Ålesund kommune/RKBU.
Tverrfagleg samarbeid i kommunen og vegleiing lokalt
Stå-på-vilje og laginnsats
Utforming av stilling i dialog med kommunens leiing
Løn etter avtale
Pensjonsordning i KLP
God barnehagedekning
Hjelp til å skaffe bustad

 

Søknadsfrist: 24.05.2020

 

Arbeidsgivar: Fjord kommune
Stad: VALLDAL
Stillingstittel: Kommunespsykolog (psykolog/psykologspesialist)
Heiltid / Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4231691120
Stillingar: 1
Arbeidsstad Posboks 144, 6210 VALLDAL

 

Kontaktinformasjon

Henrik Steenfeldt-Foss, Kommuneoverlege
930 98 108

Kjetil Heggem, Kommunalsjef Helse- og Omsorg
418 67 939
[email protected]

 

Fjord kommune er tidlegare Norddal og Stordal kommune som slo seg saman 01.01.2020. Fjord kommune ligg, midt i det kjende, vestlandske fjordlandskapet, i Møre og Romsdal.

Fjord kommune som har litt under 2700 innbyggjarar, byr på svært gode oppvektsvilkår, eit attraktivt kulturliv og attraktive områder for friluftsliv, både sommar og vinter. Deler av dette området har fått Unescos verdsarvstatus.

Fjord kommune har eit spennande næringsliv som spenner om reiseliv, primærnæring, innovative nysatsingar innan oppdrett og møbelindustri og ulike andre former for industriell produksjon, men også fleire verksemder innan bygg og anleggsbransjen. Fjord kommune tar mål av seg til å vere ein kommune med stort fokus på tilrettelegging for lokalt næringsliv. Kommunen har også klare mål om å utvikle dei kommunale tenestene på ein god og effektiv måte til beste for innbyggjarane. Les meir om kommunen her.

Del stillingen

Selskap

Fjord kommune

Kontaktinfo

  • Henrik Steenfeldt-Foss
  • Tittel: Kommuneoverlege
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 930 98 108
  • Kjetil Heggem
  • Tittel: Kommunalsjef Helse- og Omsorg
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 418 67 939

Lokasjon

  • Valldal

Søknadsfrist

Mai 24, 2020

Rektor (søknadsfrist 31.05)

 

Rektor Eidsdal skule

 

Fjord kommune har ledig 100 % stilling som rektor ved Eidsdal skule frå 01.08.2018.

Eidsdal skule er ein kombinert barne- og ungdomsskule med 54 elevar og 13 tilsette. Skulen har elevar frå bygdene Eidsdal og Norddal. Satsingområdet for skulen er Verdsarvskulen, kor vi aktivt brukar verdsarven i planane og aktivitetane våre.

Rektor er skulen sin administrative og pedagogiske leiar og har eit sjølvstendig ansvar for fag, personale og økonomi ved Eidsdal skule og SFO. Rektor har kommunalsjef oppvekst og kultur som næraste leiar og vil saman med rektor for Stordal og Valldal skule skape eit sterkt leiarteam for å gi dei tilsette og elevane ein best muleg skulekvardag. Fjord kommune har nynorsk som målform.

Arbeidsoppgåver

Leiing av lærings- og utviklingsarbeid
Personalleiing og arbeidsmiljøutvikling
Forvaltning og kvalitetsutvikling
Økonomistyring og resultatkontroll
Samspel med elevar, foreldre og nærmiljø
Tverrfagleg samarbeid om barn og unges oppvekst

Kvalifikasjonar

Pedagogisk utdanning frå høgskule eller universitet
Kunnskap om leiing, økonomi og IKT/teknologi
Vere oppdatert på forsking rundt skuleutvikling og kunne bruke den kunnskapen i praksis
Digital kompetanse
Relevant leiarutdanning og fullført eller påbegynt rektorutdanning.
Om ein ikkje har rektorutdanning, ønskjar arbeidsgjevar at den tilsette tar dette snarast muleg.

Personlege eigenskapar

Er målretta og har erfaring frå utviklingsarbeid
Setter elevanes læring og trivsel i sentrum
Har evne til å motivere og engasjere
Samarbeide godt med leiarteamet, tilsette, elevar, foreldre og andre
Gode kommunikasjonsferdigheiter, munnleg og skriftleg
God relasjons- og samhandlingskompetanse

Vi tilbyr

Lønn etter avtale
Tilsettjing på vanlege vilkår for kommunalt tilsette
Pensjonsordning i SPK

Søknadsfrist: 31.05.2020
Arbeidsgivar: Fjord kommune
Stad: Eidsdal
Stillingstittel: Rektor Eidsdal skule
Heiltid / Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4235565203
Stillingar: 1
Startdato: 01.08.2020
Arbeidsstad Langereiten 23, 6215 Eidsdal

 

Kontaktinformasjon

Charles Tøsse, Kommunalsjef oppvekst og kultur
416 31 801
[email protected]

 

Fjord kommune er tidlegare Norddal og Stordal kommune som slo seg saman 01.01.2020. Fjord kommune ligg, midt i det kjende, vestlandske fjordlandskapet, i Møre og Romsdal.

Fjord kommune som har litt under 2700 innbyggjarar, byr på svært gode oppvektsvilkår, eit attraktivt kulturliv og attraktive områder for friluftsliv, både sommar og vinter. Deler av dette området har fått Unescos verdsarvstatus.

Fjord kommune har eit spennande næringsliv som spenner om reiseliv, primærnæring, innovative nysatsingar innan oppdrett og møbelindustri og ulike andre former for industriell produksjon, men også fleire verksemder innan bygg og anleggsbransjen. Fjord kommune tar mål av seg til å vere ein kommune med stort fokus på tilrettelegging for lokalt næringsliv. Kommunen har også klare mål om å utvikle dei kommunale tenestene på ein god og effektiv måte til beste for innbyggjarane. Les meir om kommunen her.

Del stillingen

Selskap

Fjord kommune

Kontaktinfo

  • Charles Tøsse
  • Tittel: Kommunalsjef oppvekst og kultur
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 416 31 801

Lokasjon

  • Eidsdal
  • Norddal

Søknadsfrist

Mai 31, 2020

Sykepleiere fast 80 – 100% (søknadsfrist 03.06)

Har du lyst til å jobbe i en kommune som har som mål å være en fremtidsrettet serviceorganisasjon for innbyggere og besøkende? Vi er opptatt av arbeidsmiljø og bedriftskultur og jobber etter følgende verdier: åpenhet – respekt – humor.

Enhet for omsorg sentrum søker:

 

Off. godkjent sykepleier omsorg sentrum, 100 % fast

 

Ved Lillesand bo- og aktivitetssenter har vi ledig fast 100 % stilling som off. godkjent sykepleier. 
44,37 % av stillingen er i turnus på natt med 7 vakter/4 uker. De resterende prosentene vil være i dag/aften vakter.

Tiltredelse: Snarest mulig

Arbeidstid: Turnus, med arbeid hver 4. helg.

Ansvarsområde/hovedoppgaver:

På natt inngår sykepleieren i et team sammen med 3 helsefagarbeidere. Teamet har ansvar for pasientene på Lillesand bo- og aktivitetssenter, samt hjemmeboende brukere i omsorg sentrum
De resterende prosentene vil inngå i dag- og aften vakter på institusjonsavdeling evt. hjemmetjenesten

Krav til kompetanse:

  • Off. godkjenning som sykepleier
  • Må kunne bruke digitale arbeidsverktøy
  • Må ha gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig
  • Må ha førerkort kl.B

Personlige egenskaper:

  • Du er pålitelig, stabil og evner å se muligheter og alternative løsninger på problemer som måtte oppstå
  • Du trives med å jobbe selvstendig og i team
  • Du liker å ta ansvar
  • Det å jobbe på ulike avdelinger tar du som en utfordring
  • Personlig egnethet vektlegges ved tilsetting

Lillesand bo- og aktivitetssenter er et Livsgledehjem. Den som ansettes må bidra til at vi fortsatt skal være godkjent som et Livsgledehjem.

Lillesand kommune kan tilby:

  • Lønn etter avtale 
  • Medlemskap i pensjonsordning etter gjeldende  avtaler
  • Et faglig og godt arbeidsmiljø

Den som tilsettes må levere politiattest iht. Helse- og omsorgstjenesteloven §5-4

 

Spørsmål om stillingen kan rettes til:

Enhetsleder Geir S. Gabrielsen tlf. 905 70 434 eller avd.leder Rita Bjørlykke tlf. 900 64 844

 

Søknadsfrist: 03.06.2020

Kopi av vitnemål og attester skal ikke vedlegges søknaden, da dette vil bli etterspurt ved innkalling til et eventuelt intervju.

I henhold til offentleglovas § 25 andre ledd http://lovdata.no/lov/2006-05-19-16/§25 gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan bli gjort offentlig selv om søkeren har bedt om unntak fra offentlighet.

 

—————————————————————————————————————————-

Enhet for omsorg sentrum søker:

Off. godkjent sykepleier i omsorg sentrum, 80 % fast

 

I hjemmetjenesten er det ledig 80% fast stilling for off. godkjent sykepleier.  

Varighet: Etter avtale

Arbeidstid: Turnus, med arbeid hver 3. helg.

Ansvarsområde/hovedoppgaver:

  • Oppfølging av brukere i hjemmetjenesten
  • Ta del i de oppgavene som til enhver tid er i hjemmetjenesten
  • Dokumentasjon

Kompetansekrav: 

  • Autorisasjon som sykepleier
  • Må kunne bruke digitale arbeidsverktøy
  • Må ha førerkort for bil
  • Gode norskkunnskaper muntlig og skriftlig   

Personlige egenskaper:

  • Faglig dyktig, lojal, ærlig og tålmodig
  • Må kunne arbeide selvstendig, men også i team
  • Positiv og fleksibel, må kunne arbeide i hele hjemmetrjenesten 

Lillesand kommune kan tilby: 

  • Lønn etter avtale
  • Medlemskap i pensjonsordning etter gjeldende tariff og avtaler 
  • Et faglig og godt arbeidsmiljø 

Den som tilsettes må levere politiattest iht. Helse- og omsorgstjenesteloven §5-4.

 

Spørsmål om stillingen kan rettes til:  

Avdelingsleder Heidi Flørenes, telefon  976 18 726

 

Søknadsfrist: 03.06.2020

Kopi av vitnemål og attester skal ikke vedlegges søknaden, da dette vil bli etterspurt ved innkalling til et eventuelt intervju. 

I henhold til offentleglovas § 25 andre ledd http://lovdata.no/lov/2006-05-19-16/§25 gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan bli gjort offentlig selv om søkeren har bedt om unntak fra offentlighet. 

 

Del stillingen

Selskap

Lillesand kommune

Kontaktinfo

  • Geir S. Gabrielsen
  • Tittel: Enhetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf. 905 70 434

Lokasjon

  • Lillesand

Søknadsfrist

Juni 3, 2020

Sykepleiere, miljøterapeuter og helsefagarbeidere (søknadsfrist 31.05)

Med våre 5000 innbyggere, ligger Andøy ytterst i havgapet i Vesterålen. Andøy kommune har et spennende og aktivt næringsliv innenfor flere sektorer. Et internasjonalt romfartssenter, en stor fiskerinæring, et bredt landbruk og et reiseliv i vekst. Her er det rike muligheter for kulturaktiviteter og et unikt friluftsliv i spektakulær natur . Kommunen har flyplass med flere daglige avganger med Widerøe og flere ukentlige direkteruter til Oslo i sommermånedene.

 

Utlysinger ved pleie og omsorg:

 

Sykepleier Kiiljordheimen – 100 % fast stilling

 

https://arbeidsplassen.nav.no/stillinger/stilling/0afd7071-a7b0-451b-a378-5e5e1aa950f7

Søknadsfrist: 31.05.2020

—————————————————————————————————————————

 

Sykepleier Kiiljordheimen –

2. ggs utlysing vikariat 100 % stilling

 

https://arbeidsplassen.nav.no/stillinger/stilling/43e65d27-560d-401c-b9b4-dac7806c947a

Søknadsfrist: 31.05.2020

—————————————————————————————————————————-

 

Sykepleier Kiiljordheimen – vikariat 100 % stilling

 

https://arbeidsplassen.nav.no/stillinger/stilling/32846fe9-3b14-4ad8-9f45-87348c01c63f

Søknadsfrist: 31.05.2020

—————————————————————————————————————————-

 

Sykepleier – 100 % fast stilling Andøya Bo- og Behandlingssenter 

 

https://arbeidsplassen.nav.no/stillinger/stilling/b60f948b-2dc2-47fa-8993-ec36b124b574

Søknadsfrist: 31.05.2020

—————————————————————————————————————————-

 

Miljøterapeut Leiteveien – 60 % vikariat

 

https://arbeidsplassen.nav.no/stillinger/stilling/36c07312-5221-4114-a34d-d029fd7f59c1

Søknadsfrist: 31.05.2020

————————————————————————————————————————-

 

Helsefagarbeider Leiteveien – 100 % fast stilling

 

https://arbeidsplassen.nav.no/stillinger/stilling/3b004688-700a-4c08-ae08-1edb38c4440c

Søknadsfrist: 31.05.2020

————————————————————————————————————————

 

Helsefagarbeider 2 X 50 % stilling Dahletun

 

https://arbeidsplassen.nav.no/stillinger/stilling/22368ebf-3372-454e-8fa4-ee190afe2cd0

Søknadsfrist: 31.05.2020

—————————————————————————————————————————

 

Helsefagarbeider Kiiljordheimen – vikariat 72 % stilling

 

https://arbeidsplassen.nav.no/stillinger/stilling/377b78de-2eb5-42e0-8213-343b29b04614

Søknadsfrist: 31.05.2020

 

Del stillingen

Selskap

Andøy kommune

Kontaktinfo

  • Se kontaktinformasjon pr utlysing. NB! Klikk på aktuell stillingslenke.
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf:

Lokasjon

  • Andenes

Søknadsfrist

Mai 31, 2020

Seksjonssjef, eiendom (søknadsfrist 24.05)

 

Ledig stilling som seksjonssjef, eiendom

 
 
Er DU en ledertype med byggerfaring som mener de beste resultatene oppnås gjennom kunnskapssøken, erfaring og godt samarbeid? Trives du best når vedlikeholdet er planlagt i god tid og de tekniske anleggene fungerer som tiltenkt? Da kan seksjonssjefstillingen for Eiendom være det rette for deg.

Fylkeskommunens bygg og eiendommer er verdsatt til rundt 15 mrd.kr, og består i hovedsak av eiendommer knyttet til videregående skole og sentraladministrasjonen. Bygg- og eiendomsavdelingen har ansvar for forvaltning, drift, vedlikehold og utvikling av eiendomsporteføljen, og har de kommende årene en investeringsramme på rundt 3 mrd.kr.

Fra årsskiftet vil bygg- og eiendomsavdelingen overta ansvaret for driftspersonell med arbeidssted ute i virksomhetene, og avdelingen vil i den sammenheng bli omstrukturert til fire nye enheter; seksjon Eiendom, faggruppe Utbygging, faggruppe Forvaltning og faggruppe Fellestjenester. Som sjef for seksjon Eiendom vil du ha ansvar for drift og vedlikehold av fylkeskommunens bygg og eiendommer, herunder også resultat-, fag- og personalansvar. Seksjonen har også ansvar for planlegging og gjennomføring av vedlikeholdsprosjekter, og vil ha om lag 60 ansatte inkludert driftspersonell. Du vil inngå i ledergruppen for bygg- og eiendomsavdelingen, og sammen vil dere ha en viktig oppgave med å etablere og skape en velfungerende avdeling som samhandler tett med hverandre og med øvrige avdelinger i fylkeskommunen. Seksjonssjef vil etter avtale også fungere som stedfortreder for bygg- og eiendomssjef ved ferieavvikling eller annet kortere fravær.

Stillingen rapporterer til bygg- og eiendomssjef og fast arbeidssted for stillingen er fylkeshuset ved bygg- og eiendomsavdelingen.

Det kreves:  

  • Relevant utdanning på høgskole/universitetsnivå (min bachelorgrad)
  • Min 10 års erfaring innen bygg- og eiendomsrelaterte fag
  • Administrativ og økonomisk kompetanse

Det er ønskelig at du har:

  • Gode skriftlige fremstillingsevner
  • Ledererfaring
  • Evne til å lede gjennom andre, motivere og engasjere medarbeidere

Som leder i Rogaland fylkeskommune er du: 

  • Inkluderende
  • Nytenkende
  • Strategisk
  • Har god rolleforståelse

Du har evne til å:   

  • Bygge et godt arbeidsmiljø med gode relasjoner og godt samarbeid  
  • Skape et godt faglig miljø med felles ansvar for oppgaveløsningen og hvor du setter tydelige mål både for deg selv og for dine medarbeidere  
  • Sørge for at arbeidet i enheten bidrar til å realisere de overordnede målsettingene for Rogaland fylkeskommune
  • Være endringsvillig
  • Bidra til at fylkeskommunens verdier kompetanse, åpenhet og respekt preger arbeidet i seksjonen

Vi tilbyr:

  • Utfordrende og spennende oppgaver i et utviklende fellesskap
  • Ledernettverk
  • Gode faglige utviklingsmuligheter 
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger 
  • Lønn etter avtale

Ved tilsetting vektlegges en helhetsvurdering av søkernes formal- og realkompetanse samt personlig egnethet.

 

For nærmere opplysninger om stillingen kontakt bygg- og eiendomssjef Heidi Klaveness, tlf. 970 25 077, e-post: [email protected], eller fagkoordinator Siri Hanasand, tlf. 970 45 190, e-post [email protected].

Tiltredelse etter avtale.

 

Søknadsfrist: Søndag 24.5.2020

 

Hjemmeside:

 
 
 
 
 
 
Rogaland fylkeskommune er en av fylkets største arbeidsgivere med rundt 4000 ansatte. Vil du være med å utvikle Rogaland sammen med flinke og engasjerte kollegaer?
Sammen utvikler vi ett godt Rogaland!
 

Del stillingen

Selskap

Rogaland fylkeskommune

Lenke til firma

https://www.rogfk.no

Kontaktinfo

  • Heidi Klaveness
  • Tittel: Bygg- og eiendomssjef
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: tlf. 970 25 077

Lokasjon

  • Stavanger

Søknadsfrist

Mai 24, 2020

Engasjement som sakshandsamar (søknadsfrist 01.06)

 

Engasjement som sakshandsamar

 

Kystverket Sørøst, regionkontoret i Arendal

Kystverket Sørøst er eit av 5 regionkontor og har i dag 65 tilsette fordelt på regionkontoret, 2 sjøtrafikksentralar (Horten og Brevik), Senter for transportplanlegging, plan og utredning samt Senter for eiendom og kultur.

Til utfordrande og varierende arbeidsopåpgåver innan plan- og kystforvaltning har vi ledig ei midlertidig stilling som rådgivar / seniorrådgivar ved regionkontoret i Arendal frem til og med 31.12.20. Den midlertidige stillinga kan bli forlenga utover dette tidspunktet.

Arbeidsoppgåver

  • Følgje opp etaten sine interesser i areal- og ressursforvaltning i sjøområde.
  • Faglig saksbehandling av kommunane sine areal- og reguleringsplanar /saksbehandling etter
  • Hamne- og farvasslova.
  • Rettleie brukarane i hamne- og farvasslova.
  • Andre oppgåver kan bli lagt til stillinga.

Kvalifikasjonar

  • Erfaring frå offentleg forvaltning/saksbehandling er ønskeleg, gjerne med utdanning innan områda
    samferdsel-, forvaltning- miljø-, plan- eller nautisk fag frå høgskule eller universitet.
  • Erfaring frå transportplanlegging, miljø- og arealplanlegging og maritim næring vert vektlagt.
  • Nautisk og hamnefagleg kompetanse er ein fordel.
  • Gode skriftlege og munnlege kommunikasjonseigenskaper.

Personlege eigenskapar

  • God eigeskap til samarbeid, koordinering og gjennomføring av prosessar.
  • Evne til å meistre høgt tempo og bidra til kvalitet.
  • Strukturert og løysningsorientert
  • Evne til å arbeide sjølvstendig

Vi tilbyr

  • Eit godt arbeidsmiljø
  • Konkurransedyktige vilkår
  • Varierte og utfordrande oppgåver
  • God pensjonsordning i Statens Pensjonskasse
  • Ferieheimsordning for nokre av fyra til Kystverket
  • Fleksibel arbeidstid
  • Stillinga vert lønna som rådgjevar, 1364 seniorrådgivar med ltr. 56 – 66 i
    statens lønnsregulativ, brutto kr. 496100,- til brutto kr. 594400,-. For særskilt godt kvalifiserte søkarar kan høgare løn bli vurdert.

Kystverket skal vere prega av mangfald og våre tilsette skal spegle befolkninga. Vi oppmodar alle som er kvalifiserte til å søke arbeid hjå oss.

Vi gjer merksam på at Kystverket er i ein omorganiseringsprosess som ikkje er avslutta.

Det gjennomførast forsøk med anonyme søknadar i staten. Anonymiseringa av søknadar skal gjelde den første utsilingsfasen av aktuelle kandidatar som er aktuelle for intervju. Forsøket vert evaluert av Difi, som handsamar anonyme opplysningar om tilsettingsprosessen og det blir utarbeidd ein statistikk over resultatet av forsøket. Opplysningar om enkeltpersonar vil ikkje bli utlevert til andre i høve til forsøket og evalueringa, men reglane om innsyn i offentleg søkarliste og utvida søkarliste gjeld.

Søknadsfrist: 01.06.2020

 

Arbeidsgivar: Kystverket
Stad: Arendal
Stillingstittel: Engasjement som sakshandsamar
Heiltid / Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Engasjement
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4218621904
Stillingar: 1
Arbeidsstad Kystveien 30, 4841 Arendal

 

Kontaktinformasjon

Katrine Solheim Aas, Regiondirektør
976 76 667

Geir Solberg, Senioringeniør
952 40 538

Kystverket er ein nasjonal etat for kystforvalting, sjøsikkerheit og beredskap mot akutt forureining. Kystverket arbeider aktivt for ein effektiv og sikker sjøtransport gjennom å ivareta transportnæringas behov for framkome og effektive hamner. Kystverket driv førebyggande arbeid og reduserer skadeeffektane ved akutt forureining, og medverkar til ei bærekraftig utvikling av kystsona. Kystverket ligg under Samferdselsdepartementet.

 

 

Del stillingen

Selskap

Kystverket

Kontaktinfo

  • Katrine Solheim Aas
  • Tittel: Regiondirektør
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 976 76 667
  • Geir Solberg
  • Tittel: Senioringeniør
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 952 40 538

Lokasjon

  • Arendal

Søknadsfrist

Juni 1, 2020

Fastlegehjemmel Nermo legesenter (søknadsfrist 24.05)

Rana kommune Avdeling for helse og rehabilitering

 

Fastlegehjemmel Nermo legesenter

 

Gode økonomiske betingelser og tilrettelegging for ALIS-utdannelse

Rana kommune har ledig fastlegehjemmel på Nermo legesenter. De økonomiske betingelsene er bedre enn 0-avtale. Legesenteret har fire fastleger og ligger i sentrum av i Mo i Rana. Infodoc journalsystem benyttes. Listelengden er på 1200 pasienter.

Fastlegehjemmelen er ledig fra 01.09.20. Annet oppstartstidspunkt kan avtales.

Erfaren kollega på legesenteret vil være veileder for ALIS.

For hjemmelen gjelder:

  • Svært gode inntjeningsmuligheter og ingen risiko pga høyt driftstilskudd.
  • Månedlig driftstilskudd på 80000 kr, driftsutgifter ca 75000 kr per mnd.
  • Det tilbys veiledning og tilrettelegging for gjennomføring av ALIS-utdannelse.
  • Nyansatte som flytter til Rana kan få leie personalbolig.
  • Fastlegene deltar i interkommunal legevaktordning. Vaktdøgnet er delt i to. Vaktbelastningen er ca tre vakter per måned. Det utbetales en fast godtgjørelse for legevaktsarbeid ihht lokal særavtale, som gir svært gode økonomiske betingelser for legevaktsarbeid.
  • Det er i dag ingen kommunale oppgaver knyttet til fastlegehjemmelen. Kommunal bistilling kan tilpliktes inntil 7,5 timer per uke.

Kvalifikasjonskrav:

  • Søker må ha norsk autorisasjon som lege.
  • Fullført LIS1-tjeneste/turnustjeneste
  • Gode norskkunnskaper både når det gjelder forståelse og evne til å uttrykke seg muntlig og skriftlig.
  • Man ønsker fortrinnsvis spesialist i allmennmedisin eller søkere med relevant erfaring fra norsk allmennmedisin
  • Gyldig politiattest, jf. Helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4.

Følgende vektlegges:

  • Personlig egnethet
  • Faglig engasjement
  • Må kunne arbeide selvstendig og i team.

Betingelser for overdragelsen av praksisen avtales med nåværende hjemmelsinnehaver i tråd med sentrale avtaler. Gyldig politiattest skal fremskaffes når søkeren har fått tilbud om stilling. Stillingen tilbys under forutsetning av at attesten ikke viser anmerkninger som enten fører til utelukkelse fra ansettelse, eller at søker finnes uegnet etter Rana kommunes vurderinger.

 

For mer informasjon om fastlegehjemmelen kontakt:

Ole Henrik Eng, fastlege Øvermo legesenter. Telefon: 41420914, e-post: [email protected]

Spørsmål knyttet til stillingen og ansettelsesprosessen kan rettes til:

Frode Berg, kommuneoverlege. Telefon 41206706, e-post: [email protected]

 

To referanser må oppgis. Aktuelle søkere kan påregne å bli innkalt til intervju.

Søknad skal sendes via elektronisk søknadskjema, se link på denne side.

 

Søknadsfrist: 24.05.2020

 

Hjemmeside:

 

Rana kommune er Norges fjerde største kommune. Mellom fjord og fjell finner du alt du kan tenke deg av naturopplevelser hele året! Polarsirkelbyen Mo i Rana har over 26 000 innbyggere og er kommunikasjonssenter mellom øst og vest, nord og syd. Her møtes europaveier, fly, jernbane og båt.
Rana er vertskommune for Mo Industripark, en av landets største og grønneste industriparker. Grunnlaget for denne industrien er tilgang på mineraler, fornybar energi og høy kompetanse.
Midt i byen finner du Campus Helgeland, en motor for kompetanse, nyskapning og utvikling. Her finner du en rekke studietilbud i regi av Nord Universitet og Universitet i Tromsø.
Kompetanse er et nøkkelord for Polarsirkelkommunen. La Rana bli en plattform for din karriereutvikling!

 

 

Del stillingen

Selskap

Rana kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Mo I Rana

Søknadsfrist

Mai 24, 2020

Fastlegehjemmel Øvermo legesenter (søknadsfrist 24.05)

 

Rana kommune Avdeling for helse og rehabilitering

 

 

Fastlegehjemmel Øvermo legesenter

 

 

– Gode økonomiske betingelser og tilrettelegging for ALIS-utdannelse

Rana kommune har ledig fastlegehjemmel på Øvermo legesenter. De økonomiske betingelsene er bedre enn 0-avtale. Legesenteret har fire fastleger og ligger i sentrum av i Mo i Rana. Veldrevet legepraksis. Infodoc journalsystem benyttes. Listelengden er på 1100 pasienter.

Fastlegehjemmelen er ledig fra 01.08.20. Annet oppstartstidspunkt kan avtales.

Erfaren kollega på legesenteret vil være veileder for ALIS.

For hjemmelen gjelder

  • Svært gode inntjeningsmuligheter og ingen risiko pga høyt driftstilskudd.
  • Månedlig driftstilskudd på 75000 kr, driftsutgifter ca 70000 kr per mnd.
  • Det tilbys veiledning og tilrettelegging for gjennomføring av ALIS-utdannelse.
  • Nyansatte som flytter til Rana kan få leie personalbolig.
  • Fastlegene deltar i interkommunal legevaktordning. Vaktdøgnet er delt i to. Vaktbelastningen er ca tre vakter per måned. Det utbetales en fast godtgjørelse for legevaktsarbeid ihht lokal særavtale, som gir svært gode økonomiske betingelser for legevaktsarbeid.
  • Det er i dag ingen kommunale oppgaver knyttet til fastlegehjemmelen. Kommunal bistilling kan tilpliktes inntil 7,5 timer per uke.

Kvalifikasjonskrav:

  • Søker må ha norsk autorisasjon som lege.
  • Fullført LIS1-tjeneste/turnustjeneste
  • Gode norskkunnskaper både når det gjelder forståelse og evne til å uttrykke seg muntlig og skriftlig.
  • Man ønsker fortrinnsvis spesialist i allmennmedisin eller søkere med relevant erfaring fra norsk allmennmedisin
  • Gyldig politiattest, jf. Helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4.

Følgende vektlegges:

  • Personlig egnethet
  • Faglig engasjement
  • Må kunne arbeide selvstendig og i team.

Betingelser for overdragelsen av praksisen avtales med nåværende hjemmelsinnehaver i tråd med sentrale avtaler.

Gyldig politiattest skal fremskaffes når søkeren har fått tilbud om stilling. Stillingen tilbys under forutsetning av at attesten ikke viser anmerkninger som enten fører til utelukkelse fra ansettelse, eller at søker finnes uegnet etter Rana kommunes vurderinger.

 

For mer informasjon om fastlegehjemmelen kontakt:

Ole Henrik Eng, fastlege Øvermo legesenter. Telefon: 41420914, e-post: [email protected]

Spørsmål knyttet til stillingen og ansettelsesprosessen kan rettes til:

Frode Berg, kommuneoverlege. Telefon 41206706, e-post: [email protected]

 

To referanser må oppgis. Aktuelle søkere kan påregne å bli innkalt til intervju.

Søknad skal sendes via elektronisk søknadskjema, se link på denne side.

 

Søknadsfrist: 24.05.2020

 
 

 

Rana kommune er Norges fjerde største kommune. Mellom fjord og fjell finner du alt du kan tenke deg av naturopplevelser hele året! Polarsirkelbyen Mo i Rana har over 26 000 innbyggere og er kommunikasjonssenter mellom øst og vest, nord og syd. Her møtes europaveier, fly, jernbane og båt.
Rana er vertskommune for Mo Industripark, en av landets største og grønneste industriparker. Grunnlaget for denne industrien er tilgang på mineraler, fornybar energi og høy kompetanse.
Midt i byen finner du Campus Helgeland, en motor for kompetanse, nyskapning og utvikling. Her finner du en rekke studietilbud i regi av Nord Universitet og Universitet i Tromsø.
Kompetanse er et nøkkelord for Polarsirkelkommunen. La Rana bli en plattform for din karriereutvikling!

 

 

Del stillingen

Selskap

Rana kommune

Kontaktinfo

  • Ole Henrik Eng
  • Tittel: Fastlege Øvermo legesenter
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 414 20 914

Lokasjon

  • Mo I Rana

Søknadsfrist

Mai 24, 2020