Lofoten er et fantastisk skue – med sin storslåtte og varierte natur. Vinterstid kan du oppleve naturkreftene i en intens storm med voldsomme bølger. I neste nu er det stille, og nordlyset folder seg ut over nattehimmelen og skaper ren magi. Sommertid kan du vandre langs sandstrender, nyte den varme brisen og det vakre lyset fra midnattssola – det finns knapt tid til å sove. Det vakre øyriket vårt byr på et bredt spekter av aktiviteter knyttet til friluftsliv og idrett – i tillegg til et mangfold av kunst- og kulturtilbud. (www.lofoten.info)
Vestvågøy har ca. 11.500 innbyggere og er den største kommunen i Lofoten. Her har vi sykehus, videregående skole og universitetstilbud og gode kommunikasjoner med fly og hurtigrute. Vi tilbyr trygge oppvekstsvilkår for barn og unge i en kommune som er opptatt av å yte gode tjenester til innbyggerne. Fiskeri og jordbruk står sentralt, men vi har også veldig mye annet næringsliv. Her tar vi imot flere engasjerte, rause og humoristiske innbyggere!
Assisterende Kommunedirektør/Kommunalsjef
Kort om stillingen
Vil du være toppleder og bli med å lede Vestvågøy kommune gjennom videre vekst og utvikling? Vi har ledig stilling som assisterende kommunedirektør, eller kommunalsjef for tjenesteområdet samfunn og teknikk.
Vi søker en person med de rette lederegenskapene!
Vestvågøy kommune består av tre sektorer; oppvekst, helse og mestring, og samfunn og teknikk, i tillegg til stab/støtteenheter. Kommunen ønsker å videreutvikle tjenestetilbudet gjennom tverrfaglig samarbeid på alle nivåer og gjennom samhandling med brukere og innbyggerne bygge gode fellesskap og skape de beste løsningene.
Dersom stillingen blir assisterende kommunedirektør vil tjenesteområdet samfunn og teknikk endres og enheter kan bli lagt under annen sektor/kommunedirektør.
Ansvarsområder som assisterende kommunedirektør/kommunalsjef
Det er forskjell på ansvarsområdet i de to rollene, men lederrollen er viktigst for begge stillingene. Assisterende kommunedirektør vil være kommunens «innenriksminister» og stedfortreder for kommunedirektøren. Kommunalsjef har ansvar for tjenesteområdet Samfunn og Teknikk (Kultur, Næring, plan og utvikling, Prosjekt og infrastruktur, Eiendom og Brann og redning).
Som leder vil du få en viktig rolle i kommunedirektørens ledergruppe i arbeidet med:
Bidra offensivt for å videreutvikle kommunen vår som en framtidsrettet og serviceinnstilt samfunnsaktør
Ivareta god samhandling mot politisk nivå og sikre at politiske vedtak for området gjennomføres
Gjennomføre omstillings- og endringsprosesser for utvikling av et moderne og bærekraftig tjenestetilbud
Leder- og medarbeiderutvikling som gir viktig kompetansefornyelse og kompetansedeling
Kommunens rolle som tjenesteyter, samfunnsutvikler, myndighetsutøver, arbeidsgiver og lokaldemokrati.
Tilrettelegging, oppfølging og styring av ulike utviklingsprosesser og planprosesser i tjenesteenheter.
Strategier, mål og resultatoppnåelse.
Virksomhetsstyring, planlegging og oppfølging.
Være en pådriver for fornyelse og utvikling av organisasjonen.
Stillingene inngår i kommunedirektørens ledergruppe, der ass. kommunedirektør/kommunalsjefen vil være en sentral og viktig bidragsyter i den framtidige utviklingen av Vestvågøy kommune. Endringer i ansvarsområder må påregnes ettersom organisasjonen utvikles.
Ønskede kvalifikasjoner
Erfaring fra ledelse, lederutdanning
Erfaring med å lede ledere
Relevant utdanning, fortrinnsvis på mastergradsnivå
Gode kommunikasjonsevner og evne til samarbeid
Solid økonomiforståelse og strategisk overblikk
Har god innsikt i tjenesteområdet og trives i samspillet mellom politikk, administrasjon og brukerne
God erfaring med å koordinere kompetansemiljøer og arbeide på tvers/hente synergier
Personlige egenskaper
Tydelige lederegenskaper og god rolleforståelse
Evne til strategisk tekning og samtidig ha nok oversikt over ansvarsområde
Vil være en aktiv bidragsyter i utviklingen av Vestvågøy kommune i samarbeid med næringsliv, kultur og lokalsamfunn
Er en lagspiller som skaper en utviklings- og endringsorientert organisasjonskultur som kjennetegnes gjennom tillit, respekt, åpenhet, raushet og mangfold
Beslutningsdyktig og høy arbeidskapasitet
God innsikt i å være leder i en folkevalgt styrt virksomhet, og god rolleforståelse om forholdet mellom politikk og administrasjon
Personlige egenskaper og lederevner vil bli sterkt vektlagt. Samarbeidet med hovedtillitsvalgte og vernetjenesten er en naturlig del av arbeidet med ledelse og oppfølging. Våre medarbeidere, innbyggere og politikere har stort engasjement for Vestvågøysamfunnet.
Vi kan tilby
En spennende topplederstilling som har en nøkkelrolle i utviklingen av tjenestetilbudet innen Samfunn og Teknikk/kommunen og som også vil være en sentral bidragsyter til vekst og utvikling av Vestvågøy-samfunnet
Et uformelt, spennende og tverrfaglig miljø med medarbeidere som har høy kompetanse og omstillingsevne
Konkurransedyktige betingelser
Gode pensjons- og forsikringsordninger
10 kompensasjonsdager
Lønn etter avtale
Flyttegodtgjørelse
Tilsettingsvilkår
Arbeidstakere tilsettes i Vestvågøy kommune etter gjeldende lover, reglement og tariffavtale. Prøvetiden er 6 måneder i faste stillinger.
Søknad sendes
Vestvågøy kommune benytter elektronisk søkerprosess og oppfordrer søkere til å benytte elektronisk søknad. Det er ikke mulig å legge ved vedlegg til søknaden. Dokumentasjon må tas med dersom du blir invitert til intervju.
Spesifiser i søknaden om du ser deg kvalifisert til assisterende kommunedirektør, kommunalsjef eller begge lederrollene.
Ditt navn kan bli offentliggjort selv om du har bedt om unntak, jf. Offentleglova. Før søkerliste blir offentliggjort, vil du bli kontaktet dersom du har bedt om unntak.
Søk på stillingen her.
Søknadsfrist 25.04.22
Vår ref880
Merk søknad
Fakta
Selskap Vestvågøy kommune
Stilling Leder
Stillingstype Fast ansatt
Lokasjon Strategisk ledelse
Kontakter
Morten Dyrstad, Kommunedirektør
[email protected]
Mobil +47 412 42 441
Laila Salomonsen, HR-sjef
[email protected]
Mobil+47402 04 717
Helsefagarbeidere/ hjelpepleiere i heltids- og deltidsstillinger (Søknadsfrist: Løpende)
Helsefagarbeidere/ hjelpepleiere i heltids- og deltidsstillinger
Om stillingene
Nordkapp kommune har ledig flere stillinger i ulike stillingsprosenter som helsefagarbeider/ hjelpepleier i Helse-, rehabilitering-, og omsorgsektoren.
Sektoren består av korttids- og langtidsenhet, rehabiliteringstjeneste/koordinerende enhet, hjemmetjenesten, helsesykepleiertjeneste, jordmortjeneste og akutt- og legevaktsenhet. I tillegg har Nordkapp kommune egen ambulansetjeneste som er organisert under Finnmarkssykehuset.
Vi tilbyr en årslønn som tilsvarer minst 10 års ansiennitet uavhengig av opptjening. Dette vil gi en forskjell på kr. 60 – 70000,- sammenlignet med 0-2 års ansiennitet. I tillegg vil du få nedskrevet inntil kr. 25 000,- på studielånet ditt hvert år.
Følgende stillinger er ledige:
Fire 100 % stillinger
Fire 80 % stillinger
En 50 % stilling
Alle stillingene er faste og det er ønskelig med snarlig tiltredelse. Vi ber om at du spesifiserer i søknaden om du er interessert i heltids- eller deltidsstilling.
Søknader behandles fortløpende og du må registrere søknad med vedlegg elektronisk i Jobbnorge.no.
Stillingene inngår i tre-delt årsturnus der det arbeides 310 helgetimer i året.
Stillingene er fordelt mellom sykestua, sykehjemsavdelingene og hjemmesykepleien. Hos oss er det ikke uvanlig at du arbeider på tvers av avdelingene, og det er tett samarbeid mellom alle avdelingene. Dette har både brukere og ansatte god erfaring med, og vi ønsker å fortsette med denne fleksibiliteten. Du vil få mulighet til å forme denne tjenesten, og vi ser etter personer som ønsker å yte det lille ekstra både for brukere og kolleger.
Nordkapp helsesenter består av korttids- og langtidsenhet og yter tjenester knyttet til korttidsplasser, sykestueplasser med akuttrom, legevakt og legekontor, jordmortjeneste, helsesykepleiertjeneste, langtidsopphold og to sykehjemsavdelinger, KAD (kommunal akutt døgnplass), rehabilitering, avlastning og poliklinisk behandling, samt ambulansetjenesten. Nordkapp helsesenter har eget hovedkjøkken som lager og leverer mat til alle avdelingene.
Sykestua (korttidsenhet) gir tilbud om opphold der sykehusinnleggelse ikke er nødvendig eller ønskelig. Enheten bidrar også til å redusere antall liggedøgn på sykehus, og har kreftsykepleier. Legevakten er tilknyttet sykestua.
Sykehjemmet (langtidsenhet) består av to avdelinger for personer som ikke kan bo hjemme og ivareta egenomsorg. Den ene avdelingen er tilrettelagt for personer med demens. Sykehjemmet skal gi et faglig tilpasset og målrettet tilbud til beboerene med sikte på å opprettholde funksjonsnivå og å skape en grunnleggende opplevelse av trygghet.
Hjemmetjenesten består av hjemmesykepleie, praktisk bistand, hjemmehjelp og heldøgnsomsorgboliger for personer med utfordringer knyttet til rus- og psykiatri. Avdeling hjemmesykepleie yter helsehjelp ved sykdom og nedsatt funksjonsevne til personer i alle aldre, men flest eldre. Trygghetsalarmer følges også opp av avdelingen. Tjenesten har som mål å legge til rette for mestring av sykdom og nedsatt funksjonsevne, samt opprettholde eller gjenvinne funksjon.
Arbeidsoppgaver
Utøve helse- og omsorgstjenester til brukere, beboere og pasienter i tråd med gjeldende krav til kvalitet
Rapportering og dokumentasjon i fagsystemet Profil
Legemiddelhåndtering (opplæring vil bli gitt)
Veiledning og opplæring av brukere, pårørende, studenter og lærlinger
Observere brukere, beboere og pasienter og iverksette tiltak med utgangspunkt i egen kompetanse og ved bruk av tverrfaglig samarbeid
Andre spennende og varierte arbeidsoppgaver
Kvalifikasjonskrav
Norsk autorisasjon som helsefagarbeider, hjelpepleier eller omsorgsarbeider. Søkere som har autorisasjon som ambulansearbeider kan også søke.
Erfaring med tverrfaglig samarbeid
Førerkort klasse B
God norsk fremstillingsevne, både skriftlig og muntlig på minimum nivå C1 (Bergenstesten)
Tilfredsstillende og gyldig politiattest må fremvises før tiltredelse
Personlige egenskaper
Du er ansvarsbevisst og trives i et hektisk miljø
Du er positiv, imøtekommende og serviceinnstilt
Du tar ansvar for å holde deg oppdatert innen eget fagområde
Du er åpen for tverrfaglig samarbeid
Du har endringskompetanse
Du har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner samtidig som du kan jobbe selvstendig
Du er fleksibel, nytenkende og har omstillingsevne
Du jobber strukturert, er initiativrik og har stor grad av gjennomføringsevne
Du er faglig sterk, målrettet og løsningsorientert
Personlig egnethet, evne til fleksibilitet og anvendelse av egen kompetanse der den trengs til enhver tid vil vektlegges i stor grad.
Vi tilbyr
En spennende jobb innenfor fagområder som er under utvikling
Et interessant fagmiljø med fokus på tverrfaglig samhandling
Et åpent, aktivt og inkluderende arbeidsmiljø
Muligheter for fleksibilitet – arbeid innenfor ulike fagområder
Mulighet for kompetanseutvikling
Varierte arbeidsoppgaver
Årsturnus
Lønn etter tariffavtale, minimumsavlønning med 10 års ansiennitet uavhengig av opptjening.
Gode pensjons- og forsikringsordninger i KLP
Nedskriving av studielån så lenge Stortinget bestemmer (10 % og maksimalt kr. 25 000 hvert år)
Særskilt fradrag for skattested i Troms og Finnmark (tiltakssonen) kr.15 500 pr. år
Vilkår for stillingen følger lover og avtaler som gjelder til enhver tid
For søkere som ikke er bosatt i Nordkapp kommune tilbys i tillegg:
Flyttegodtgjørelse etter avtale
Hjelp med å finne bolig
Botilskudd etter avtale
Reisetilskudd etter avtale
Spørsmål om stillingen kan rettes til:
Virksomhetsleder Stine Kjosbakken
Telefonnummer: 930 29 280
E-post: [email protected]
Søk på stillingen her.
Søknadsfrist Løpende
Arbeidsgiver Nordkapp kommune
Kommune Nordkapp
Omfang Heltid (9 stillinger)
Varighet Fast
Arbeidssted Honningsvåg
Nordkapp kommune ønsker deg velkommen til å bo og arbeide i Norges nordligste kommune. Nordkapp kommune er organisert i sektorene Helse,- rehabilitering- og omsorg, Oppvekst,- kultur- og velferd, Tekniske tjenester og Økonomi og stab. Vi har ca. 400 ansatte i kommunen, inkludert faste ansatte og tilkallingsvikarer. Vi er ca. 3000 innbyggere i kommunen som lever av blant annet fiskeri, havbruk, reiselivs- og tjenesteytende næringer, i tillegg til offentlig sektor. Honningsvåg er kommunesenteret og er vertskap for blant annet Kystverket Troms og Finnmark, og Nordkapp videregående skole og Maritime Fagskole.
Kommunen har et aktivt idretts- og kulturliv og er viden kjent for sitt gode revymiljø. Nordkappfestivalen i juni og Nordkapp Filmfestival i september tiltrekker seg folk fra fjern og nær. Over 250 000 turister besøker Nordkapplatået om sommeren, og vinterturismen er økende. Nordkappsamfunnet er åpent og inkluderende og kan tilby deg kultur- og naturopplevelser for livet i midnattsol, nordlys og mørketid.
*Fleire 100 % faste stillingar som sjukepleiar på institusjon *Sakshandsamar til tildelingskontoret 50 % stilling (Søkndadsfrist 18.04.2022)
Ledige stillingar i helse- og omsorgsetaten
Søknadsfrist: 18. april 2022
Fleire 100 % faste stillingar som sjukepleiar på institusjon
Hos oss går ein i årsturnus der ein kan velje å gå langvakter 12 helger i året eller tradisjonelle vakter med 16 vakter per år. Årsturnus gjev meir fleksibilitet og gjer det lettare å tilpasse den enkelte sin livsfase. Ekstra helger i årsturnus blir kompensert.
Arbeidsoppgåver:
- Omsorg til menneske i deira eigen heim på institusjon eller i eiga bustad
- Bidra til å styrke bebuarane sine eigne ressursar for å ivareta eige liv og helse (kvardagsrehabilitering og velferdsteknologi)
- Planlegge sjølvstendig og ta raske avgjersler.
- Utføre kliniske vurderingar og fortløpande vurdere bebuars heilskaplege tilstand
- Samarbeid med pårørande
- Samarbeid med kollegaer, fastlege, ergo/fysio, sjukeheim, spesialisthelsetenesta m.m.
- Fast tid for sjukepleiaroppgåver og fagutvikling på stillingane på institusjon
Kompetanse:
- Krav om autorisasjon som sjukepleiar
- Fordel med relevant vidarerutdanning, men ingen krav
- Krav om å beherske vanleg IKT verktøy (vi nytter PROFIL som dokumentasjonsprogram)
- Krav om gode norskkunnskaper munnleg og skriftleg, med krav om bestått norskprøve B2 for framandspråklege søkjarar.
Personlege eigenskapar:
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Fokus på fagutvikling og refleksjon
- Fleksibel og endringsviljug
- Viser omsorg for andre
- Vera eit godt forbilde for medarbeidarar, bebuarar og pårørande
- Punktleg og strukturert
- Godt humør
- Å vera personleg egna til jobben vert vektlagt
Vi tilbyr:
- God opplæring
- Eit godt fagleg miljø og moglegheit for fagleg utvikling
- Faglege utfordringar og varierte arbeidsoppgåver
- Ein av Noregs finaste kommunar som arbeidsstad
- Godt arbeidsmiljø og engasjerte kollegaer
- Behjelpelege med å skaffe bustad
Tokke kommune har lokal lønnsstige som ligg kr 8 700 – kr 13 700 over sentral tariff (ut frå ansiennitet). Tokke kommune har rekrutteringstillegg for sjukepleiarar i institusjon som jobbar på dag/kveld-turnus, på kr 36 000,- pr. år i 100% stilling.
Nærare opplysningar om stillingane får de ved å kontakte avdelingsleiar på institusjon Ragna Iren Grave, tlf: 35 07 55 82.
Sakshandsamar til tildelingskontoret 50 % stilling vikariat i perioden 01.06.22 – 30.06.23
Hovedoppgaver:
- Sakshandsaming av søknader om tjenester fra og revurderinger av vedtak til mennesker med behov for helse og omsorgstenestar. Handsaming av klager inngår i sakshandsamaroppgavene
- Stillingen rapporterer direkte til kommunalsjef for helse og omsorg.
Kvalifikasjoner:
- helsefageleg utdanning med minimun treårig høgskule, eller anna relevant utdanning.
- Oppfølging av fagsystem PROFIL
- Sakshandsamarerfaring og god kjennskap til helse og omsorgslovgivningen
- Evne til å tenke kreativt – bidra til å finne nye løysingar på morgondagens helse- og omsorgstjenester i Tokke kommune
- Gode kommunikasjonsferdigheter og god skriftlig framstillingsevne
- Strukturert, omgjengelig, fleksibel og serviceinnstilt
- Evne til å arbeide både sjølvstendig og i team, og trives med variasjonen mellom å jobbe med praktiske oppgaver, utfordrende oppgaver og administrative oppgaver
- Evne til å håndtere utfordringar og bidra i definisjonen av nødvendig helsehjelp
- God evne til å ta i bruk nye IKT-verktøy, samt behersker bruk av vanlig IKT- programvare
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Nærare opplysningar om stillinga får de ved å kontakte kommunalsjef Ann Wraa, tlf. 35 07 52 00 / 97 02 14 22.
For alle stillingane gjeld:
Aktuelle søkjarar vert kalla inn til intervju. Dei som vert tilsett må leggje fram politiattest før ein kan ta til i jobben. Denne må ikkje vere eldre enn 3 månadar. I samsvar med Offentleglova § 25 kan namn på søkjarane offentleggjerast. Løn og arbeidsvilkår etter gjeldande lovar,reglar og avtaler.
Søknad vert å sende på elektronisk skjema som du finn her
Holtålen kirkelige fellesråd: Kirkeverge (søknadsfrist 19.04.2022)
Kirkeverge/daglig leder
Holtålen kirkelige fellesråd har ledig 50% fast stilling som kirkeverge/daglig leder fra 1.september 2022. Kirkevergen er administrativ leder for virksomheten. Holtålen kirkelige fellesråd består av 3 menigheter; Hessdalen, Ålen og Haltdalen, og vi har tre kirker, ett kapell, ei stavkirke, og tre kirkegårder. I staben er det 3,6 årsverk fordelt på kirkeverge, organist, to kirketjener/kirkegårdsarbeidere, sekretær, og en prosjektstilling som trosopplæringsarbeider, samt sokneprest i full stilling. Kirkekontoret ligger i Ålentorget.
Ansvarsområde og arbeidsoppgaver:
• Daglig leder for fellesrådets virksomhet med ansvar for personalledelse, saksbehandling, budsjettoppfølging og økonomistyring
• Ansvar for drift, vedlikehold og utvikling av kirker og kirkegårder
• Videreutvikle samarbeid og gode relasjoner med kommunen, menighetsråd, prest og andre samarbeidspartnere i lokalsamfunnet og prostiet
Kvalifikasjoner:
• Relevant utdanning fra høyskole/universitet
• Kompetanse innen IT, økonomi, administrasjon og ledelse
• Kjennskap til offentlig/kirkelig forvaltning
• Relevant praksis kan kompensere for manglende utdanning
Personlige egenskaper:
• Gode samarbeidsevner og lederegenskaper
• Utviklings- og løsningsorientert, med evne til å motivere
• Kunne arbeide selvstendig og strukturert, samt i team med ansatte og frivillige
• Det vil bli lagt stor vekt på personlig egnethet
Vi kan tilby:
• En interessant og utfordrende jobb i samarbeid med gode medarbeidere
• Varierte arbeidsoppgaver innenfor et vidt saksfelt
• Stor innflytelse på egen arbeidssituasjon
• Ledermøter med prost og andre kirkeverger i prostiet
• Lønn etter avtaleverket i kirkelig sektor
• Pensjonsordning i KLP
Søkere må være medlem i Den norske kirke
Arbeidsspråket er norsk, både skriftlig og muntlig
For nærmere opplysninger kontakt kirkeverge Gerd Bjørgård, tlf.: 95170843, epost;
[email protected], eller fellesrådsleder Helge Aasen, tlf.nr.: 41603532, epost;
[email protected]
Søknad med CV sendes til [email protected] innen 19. april
Postadresse:
Holtålen kirkelige fellesråd
Adresse: Graftåsveien 9, 7380 Ålen.
Holtålen kommune har ca. 2000 innbyggere og ligger i Gauldalen, sør i Trøndelag fylke. Kommunen er en del av Fjellregionen, der Røros er nærmeste større senter. Hele området har flotte forhold for friluftsliv og et rikt og mangfoldig kulturliv.
Assisterande rektor – Voss folkehøgskule (Søknadsfrist: 13.04.2022)
Vil du bli vår nye assisterande rektor?
Stiftinga Voss Folkehøgskule, Voss
Stillinga som assisterande rektor byd på spennande og utfordrande arbeidsoppgåver. Som rektor sin næraste medarbeidar, og stedfortredar, er du aktivt med i leiinga av skulen og den pedagogiske utviklinga av skuletilbodet.
Me ynskjer ein inkluderande og tydeleg person, som bidreg til samhald og trivsel mellom elevar, og mellom elevar og tilsette. Du må vera oppteken av å byggja gode og trygge læringsmiljø, som kan fremja danningsideala i folkehøgskulen.
Skuleåret på folkehøgskulen er intensivt. Det er undervisning seks dagar i veka.
Aktivitetar, turar og arrangement i helger og på kveldstid skaper mange møteplassar, og rom for gode opplevingar, i eit tett og forpliktande fellesskap.
Stillinga er ledig frå 1.august 2022, og er 100%, delt mellom 50% undervisning og 50% leiing/administrasjon. Planlegging og organisering av skuleåret er bland dei viktigaste arbeidsoppgåvene.
Du som ynskjer denne stillinga må ha
· relevant utdanning på høgskulenivå og pedagogisk kompetanse
· undervisningserfaring og evt leiarerfaring, gjerne frå folkehøgskule
· god evne til kommunikasjon, både skriftleg og munnleg
· evna til å arbeide strukturert og systematisk
Me kan tilby ein unik og variert jobb i lag med dyktige medarbeidarar.
Løn etter avtale. Gode pensjons- og forsikringsordningar gjennom Statens pensjonskasse.
Søk på stillingen via [email protected]
Søknadsfrist: 13.04.2022
Om stillingen
Stillingstittel: Assisterande rektor
Sted: Eskelandsvegen 28, 5704 Voss
Ansettelsesform: Fast
Heltid/deltid: Heltid
Antall stillinger: 1
Sektor: Privat
Arbeidsdager: Ukedager Lørdag Søndag
Arbeidstid: Dagtid Kveld Natt
Oppstart: 01.08.2022
Kontaktperson for stillingen
Siren Øyan Kulbeck, Rektor
Telefon: 920 24 013 Epost: [email protected]
Om arbeidsgiveren
Arbeidsgiver: Stiftinga Voss Folkehøgskule
Adresse: Eskelandsvegen 28, 5704 Voss
Hjemmeside:
https://www.voss.fhs.no
Voss folkehøgskule er ein frilynt skule eigd av Stiftinga Voss folkehøgskule. Skulen har ei 125 år lang historie der tradisjon og nyskaping går side om side. Skuletunet er bygd på ein vakker gamal gard som ligg idyllisk til ved Vangsvatnet, like utanfor sentrum av kultur, ski-og ekstremsportbygda Voss. Skulen er i god vekst, med høge søkjartal og trygg økonomi.
Assisterande rektor (søknadsfrist 14.04.2022)
Assisterande rektor ved Sunnfjord Folkehøgskule
Sunnfjord folkehøgskule ligg i Førde, i Sunnfjord kommune.
Stillingstittel Assisterande rektor
Frist 14.04.2022
Ansettelsesform Fast
Assisterande rektor er leiar for det pedagogiske personalet og ein del av skulen si leiargruppe.
Vi ser etter ein person som er:
Oppdatert på skuleutvikling og ønskjer å vere med på å videreutvikle ein god skulekultur
Har gode ferdigheiter innan IKT
Har gode formidlingsevner
Er fleksibel
Har gode samarbeidsevner
Er god på relasjonar
Er sjølvstendig
Er lagspelar
Er ein tydeleg leiar
Arbeidsoppgåver
Administrasjon/leiing av skulekvardagen
Administrere skulen si marknadsføring
Aktivt vere med å drive skulen sitt kristne arbeid
Undervisning, avhengig av kompetanse
Vi tilbyr:
Spennande og variert arbeid
Godt arbeidsmiljø
Løn etter tariff
Medlemsskap i Statens Pensjonskasse
Nært samarbeid med andre lærarar og «miljøteam»
Oppstart 01.08.22
Søk på stillingen her.
Spørsmål om stillingen
Jon Olav Leira, Rektor
Mobil 400 44 125
Om arbeidsgiveren
Like viktig som å undervise er vårt mandat å dyktiggjere unge menneske for livet. Læring skal opplevast gjennom glede, meistring og utfordringar gjennom eit folkehøgskuleår.
Våre linjer komande skuleår er: Volleyball, Sport Adventure, Fjellsport Freeride, E-sport, Dans Idrett og Muikal Teater. Sunnfjord Folkehøgskule er ein kristen folkehøgskule, knytt til Normisjon. Det blir venta at den tilsette vil vere lojal mot skulen sitt verdigrunnlag.
Regnskapsrevisor (03.04.2022)
Vi søker regnskapsrevisor
Innlandet Revisjon Iks, Lillehammer
Hvis du ønsker en utfordrende, allsidig og meningsfylt revisorjobb er Innlandet Revisjon IKS stedet for deg. Kommunene og fylkeskommunen forvalter store verdier og yter viktige oppgaver for innbyggerne. Vi bruker revisjonsverktøyet Visma Descartes og har fjerntilgang til kommunenes regnskapssystemer.
Vi søker en person med master eller bachelorgrad innen revisjons og/ eller økonomi samt god IT-kompetanse.
Arbeidsoppgaver:
Finansiell revisjon av kommuner og kommunale virksomheter.
Kontrollere at kommuner etterlever bestemmelser innen økonomiområdet.
Attestere merverdiavgiftkompensasjon og tilskudd kommunen mottar.
Gi veiledning innen økonomi, regnskap og avgift.
Vi vektlegger:
Selvstendighet og evne til å levere gode resultater innenfor frister og ressursrammer.
Analytiske egenskaper og gode samarbeidsevner.
Erfaring fra offentlig eller privat revisjon.
God IT- og systemforståelse samt interesse for digitalisering.
God muntlig og skriftlig formidlingsevne.
Vi tilbyr:
Interessante og varierte arbeidsoppgaver.
Godt fagmiljø og krav om faglig oppdatering.
Mulighet for oppdragsansvar.
Fleksibel organisasjon med kort vei til beslutningstaker og god involvering av ansatte.
Fast stilling med pensjonsordning i KLP og trivelige kollegaer.
Lønn etter avtale.
Det må påregnes noe reising ved bruk av egen bil.
Nærmere opplysninger fås ved henvendelse til fagansvarlig for regnskapsrevisjon Steinar Christen Berg tlf. 458 51 026 eller daglig leder Bjørg Hagen tlf. 913 22 881. Mer opplysninger om selskapet finnes på www.irev.no.
Søknad med CV sendes [email protected] eller Innlandet Revisjon IKS, Kirkegata 72, 2609 Lillehammer, oppgi gjerne hvilket kontor det er ønskelig å arbeide.
Søknadsfrist 3. april 2022.
Send søknad til: [email protected]
Om stillingen
Stillingstittel: Regnskapsrevisor
Sted: Kirkegata 72, 2609 Lillehammer
Ansettelsesform: Fast
Heltid/deltid: Heltid
Antall stillinger: 2
Sektor: Offentlig
Arbeidsdager: Ukedager
Arbeidstid: Dagtid
Oppstart: Etter avtale
Kontaktperson for stillingen
Bjørg Hagen, Daglig leder
Telefon: 913 22 881
Epost: [email protected]
Lærere til Nordskogen skole (1-4), utlysning for skoleåret 2022/2023 (søknadsfrist 22.04.2022)
Allmennlærere i Båtsfjordskolen
Lærere til Nordskogen skole (1-4), utlysning for skoleåret 2022/2023
Om stillingen
Båtsfjord Kommune skal bygge helt ny skole!
Du har mulighet til å være med på den spennende reisen inn i et nytt skolebygg sammen med elevene.
Vil du være med på denne reisen? Søk jobb i Båtsfjord Kommune!
Vi har et antall ledige stillinger for undervisningspersonell ved skolene, primært fra skolestart 2022. Søkere med mulighet for tiltredelse før august 2022 kan oppgi dette i søknaden.
Skolene i Båtsfjord idag er èn 1-4 skole og èn 5-10 skole med totalt ca 50 ansatte og ca. 200 elever. Skolene jobber tett sammen, med tanke på å bli èn skole.
Kvalifikasjonskrav
Undervisningspersonell som er godkjent etter kompetanseforskriften
Alle med relevant utdanning kan søke, barnehagelærere med spesialpedagogikk og barnevernspedagoger kan også søke
Søkere med følgende kompetanse vil prioriteres:
1-7 pedagogikk
Begynneropplæring 1-4
Spesialpedagogikk
Andrespråkspedagogikk
Personlig egnethet vil bli vektlagt
For søkere med annet morsmål enn skandinavisk, må norskkunnskaper på B2 nivå dokumenteres.
Personlige egenskaper
Må være opptatt av barn og unges læring og utvikling
Evne til nytenking og kjennskap til planarbeid
Fleksibilitet, gode samarbeidsevner og samtidig kunne jobbe godt selvstendig’
Vi tilbyr
Flere gunstige ordninger som følge av tiltakssonen for Nord-Troms og Finnmark, der du blant annet får slettet 10% av studielånet ditt hvert år opp til 25.000 kr pr år. Hvis du jobber som lærer i grunnskolen kan du få slettet ytterligere 20.000 kr i året.
Variert arbeid i et positivt og engasjert miljø
Veiledning for nyutdannede
Søkere med kvalifisert lærerutdanning tilbys lønn etter 10års ansiennitet (For nyutdannede vil dette utgjøre et tillegg fra kr 52 200 til 91 700 avhengig av utdanning, sammenlignet med 0 års ansiennitet.)
Tilsetting skjer på vanlige kommunale vilkår
Gode pensjon og forsikringsordninger
Behjelpelig med å finne bolig
Dekker delvis flyttegodtgjørelse
Et tettsted med korte avstander til næringsliv og flott natur, et aktivt kulturliv og mange fritidstilbud til barn og unge
Generelt
Utenlandske søkere må beherske godt norsk både muntlig og skriftlig, og utenlandsk utdanning må være godkjent av NOKUT og Utdanningsdirektoratet. Før tiltredelse må gyldig politattest fremlegges, jfr Opplæringslovens § 10-9. For søkere som ikke er ansatt i Båtsfjord kommune, ønskes det to referanser.
Det gjøres oppmerksom på at søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om å ikke bli ført opp på den offentlige søkerlista, jfr. offentleglova § 25.
Spørsmål om stillingen
Avdelingsleder Mirian Julie Olsen tlf: 91873714 eller epost: [email protected]
Søknadsfrist 22.04.2022
Søk på stillingen her.
Arbeidsgiver Båtsfjord kommune
Kommune Båtsfjord
Omfang Heltid
Varighet Fast
Arbeidssted Skoler i Båtsfjord
Om oss
Fiskerihovedstaden Båtsfjord i FINNMARK er en kommune med omkring 2 300 innbyggere. Vil du oppleve vinterstormer, midnattssol, kongekrabbe, fisk og hyggelig mennesker i et konsentrert og svært aktivt fiskevær, i Finnmark? Vi har en svært aktiv kulturskole, gode muligheter til jakt og fiske, turmulighetene og en attraktiv lakseelv et steinkast unna. Båtsfjord har et næringsliv med stort lokalt samfunnsengasjement, som er nytenkende og en pådriver for utvikling i kommunen.
Båtsfjord har god kommunikasjon med fly og hurtigrute.
Båtsfjord – kommunen der du vil trives. Les mer på www.batsfjord.kommune.no.
Leiar førebyggande Kvam Brann og redningsteneste Fast (Søknadsfrist: 03.04.2022)
Kvam Brann og redningsteneste
Leiar førebyggande
Vil du bli vår nye leiar førebyggande?
Kvam brann- og redningsteneste er på jakt etter ny leiar for brannførebyggande avdeling i kommunen. Du vil få i oppgåve å leia kommunen gjennom ei spanande tid, og ta vare på det gode arbeidet som er utført i avdelinga tidlegare, samstundes som det og må leggjast til rette for ei best mogleg utnytting av det førebyggande informasjonsarbeidet som vert utført gjennom Vest brann- og redningsregion. Stillinga er spannande, omfattande og gjev moglegheit for personleg utvikling.
For meir informasjon om korleis Kvam brann- og redningsteneste er organisert, sjå brannordninga til kommunen. Brannordning Kvam
Søknadsfrist: 03.04.2022
Arbeidsgivar: Kvam herad
Stad: Norheimsund
Stillingstittel: Leiar førebyggande
Stillingar: 1
Heiltid / Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4496801820
Arbeidsoppgåver
Brannsjefen sin stedfortredar og fagleg rådgjevar i førebyggande spørsmål
Planleggja, koordinera og leia brannførebyggande aktivitetar og sakshandsaming.
Systematisk forbetringsarbeid for å sikra etterleving av krav i lover, forskrifter, avtaleverk og interne rutinar
Delta i arbeid med risiko- sårbarheitsanalyse, førebyggande- og beredskapsanalysar.
Bidra til eit godt samarbeid og auka kompetanse innan brannførebygging hjå kommunen og andre aktørar
Oppfølging og samarbeid med feiar i kommunen
Delta i operativ beredskap, inkludert inngå i rullerande vaktordning som innsatsleiar brann i kommunen
Andre arbeidsoppgåver relatert til brannførebyggande arbeid og administrasjon av brann og redningstenesta
Kvalifikasjonar
Oppfylla krav i «Forskrift om organisering, bemanning og utrustning av brann- og redningsvesen og nødmeldesentralene (brann- og redningsvesenforskriften)»§ 43, eller vera i stand til å oppfylla desse krava innan kort tid.
Det er ynskeleg med universitets- eller høgskoleutdanning på bachelornivå
Førarkort kl. B og kompetansebevis for utrykningskøyring (kode 160), eller er villig til å tilegna seg dette.
Det er ynskeleg med kjennskap til offentleg sakshandsaming, risikoanalysar og beredskapsplanar.
Det er ynskeleg med erfaring med bruk av lovverk og forskrifter.
Ved tilsetjing må det leggjast fram utvida politiattest
Det er krav om tilfredsstillande helseattest
Personlege eigenskapar
Evne og vilje til å ta ansvar og jobba sjølvstendig og strukturert
Høg interesse for systemarbeid og analyse
Gode kommunikasjonsevner, munnleg og skriftleg
God på samarbeid og relasjonsbygging
God operativ forståing og handlekraft
Resultatorientert med evne til strategisk og heilskapleg tenking
Personlege eigenskapar vert vektlagt
Vi tilbyr
Ei spennande stilling med utfordrande og varierte arbeidsoppgåver
Løn etter gjeldande tariffavtale og lokalt lønssystem
Godt arbeidsmiljø
Generell informasjon:
Den kommunale organisasjonen skal i størst mogleg grad spegla mangfaldet i befolkinga. Målet er difor å oppnå ei balansert samansetjing når det gjeld alder, kjønn og kulturell bakgrunn. I Kvam herad er det offisielle styringsmålet nynorsk. Me gjer merksam på at etter offentleglova § 25 kan opplysningar om søkjaren bli offentlege sjølv om søkjaren har oppmoda om ikkje å bli ført opp på søkjarlista. Dersom oppmodinga ikkje vert teke til følgje, vert søkjaren varsla om dette.
Grovagjelet 16, 5600 Norheimsund, Norge
Søk på stillingen her.
Kontaktinformasjon
Torleif Ones, Leiar Kvam brann og redning
901 46 975
Lars Ese Ur, Teknisk sjef
979 55 054
Kvam er inngangsporten frå Bergen for alle som ønskjer å oppleva Hardanger. Berre ein times køyring via Kvamskogen – eit område for aktiv fritid både sommar og vinter, ligg kommunen ved Hardangerfjorden. Me har eit variert næringsliv med jordbruk, industri og handel. Kopla med eit rikt kultur og organisasjonsliv gjev dette eit mangfaldig og levande samfunn for dei 8500 innbyggjarane våre. Me har eit godt utbygd skuletilbod med to vidaregåande skular. Norheimsund er regionsenteret i kommunen og vart i 2013 tildelt «Statens pris for attraktiv stad». Her kan du oppleva «bygda med bypuls», handlegate, strandveg og bystrand. Les meir
*Serviceleder *Rørlegger (søknadsfrist snarest)
(klikk pr stilling for mer informasjon og for å søke på stillingen)
Dale Rør AS
Vi søker Serviceleder I 100 % stilling
Vi søker etter en person som er klar for nye utfordringer, fagkompetanse innenfor VVS-faget er en klar fordel.
Søknadsfrist snarest
Dale Rør AS
VVS Røyrleggar
Dale Rør søker dyktig og sjølvstendig rørlegger som ynskjer å være med på laget vårt. Grunna
aukande ordremengde og større satsingsområde treng vi fleire kollegaer.
Søknadsfrist 31.03.2022
Yrkesfokus.no © 2023. Alle rettigheter reservert | Levert av SeoWeb AS