Fagkoordinator / vernepleier (Søknadsfrist: 04.03.2022)

 

Fagkoordinator/vernepleier

 

Vil du være vår nye fagkoordinator/vernepleier ved Forsterket avdeling på Plankemyra bo- og omsorgssenter?

Vi søker deg som er en vernepleier med interesse for fag og utvikling da Forsterket avdeling tar seg av noen av de mest krevende brukerne i kommunen.

Du liker å samarbeide med kollegaer og har evne til kompetansedeling og praktisk bruk av faget slik at hver bruker får en individuelt tilpasset plan.

Du og avdelingsleder fremmer en felles retning på det faglige arbeidet.

Du samhandler med de ansatte for å legge plan for kompetanseutvikling av avdelingen og har evne til å prioritere.

Elever og studenter samarbeider med deg og avdelingsleder.

Du har kompetanse knyttet til metoder og teknikker for å avverge uønsket atferd.

Søknadsfrist: 09.01.2022

Arbeidsgiver: Arendal

Sted: Arendal

Stillingstittel: Fagkoordinator/vernepleier

Stillinger: 1

Heltid / Deltid: Heltid

Ansettelsesform: Fast

Stillingsprosent: 100

Webcruiter-ID: 4456008223

Arbeidsoppgaver

Overordnet mål for stillingen å øke kompetansen til de ansatte og optimalisere tilbudet til brukerne,.

Du kan koordinere og utvikle det faglige innhold i tjenesten til den enkelte bruker.

Du kan omveksle behovet til brukerne til faglig utvikling for de ansatte ved forsterket avdeling gjennom kompetansedeling og kompetanseutvikling.

Du følger opp elever og studenter slik at disse får faglig utbytte den tiden de har praksis.

Du samarbeider tverrfaglig med andre fagkoordinatorer i enheten for å fremme beste praksis.

Du ser løpende hvilke andre oppgaver som må tas fatt i.

Du utfører og følger opp prosedyrer, observerer og dokumenterer

Du samhandler godt med pårørende og andre samarbeidspartnere

Kvalifikasjoner

Du er autorisert vernepleier med allsidig erfaring i målrettet miljøarbeid med brukere som har utfordrende atferd.

Det er ønskelig at du har relevant veiledningskompetanse.

Du har grunnleggende datakunnskaper knyttet til windows og fagprogrammer. Du har evne til å sette deg inn i nye fagprogrammer.

Du behersker norsk skriftlig og muntlig slik at du kan utføre alle oppgavene i stillingen på en god måte.

Personlige egenskaper

Du har evne til å motivere og engasjere.

Du er tydelig og lojal.

Du har evne til å jobbe systematisk over tid.

Du har evne til å planlegge kortsiktig og langsiktig.

Du er god til å formidle og lytte.

Vi tilbyr

Vi møter deg med smil og vennlighet.

De som jobber på avdelingen må kunne håndtere utfordrende situasjoner sammen. Avdelingen har siste året jobbet med arbeidsmiljø og har staket ut en kurs for faglig tilnærming gjennom medvirkning.

Arendal kommune er sertifisert i Likestilt arbeidsliv.

Plankemyra bo- og omsorgssenter er livsgledesertifisert

Stillingen inngår i turnusarbeid med langvakter og arbeid på helg.

 

Vesterveien 4, Strømsbuneset 1, 4839 Arendal, Norge

 

Kontaktinformasjon

Kristian Lindaas, Avdelingsleder helse

+47 975 13 862

 

Arendal kommune har ca. 44 000 innbyggere, beliggende i en region som er en drivende kraft på Sørlandet. Regionen har et aktivt næringsliv, et blomstrende kulturliv og med en skjærgård og friluftsområder som gir unike opplevelses – og rekreasjonsmuligheter. Kommunen har ca 3200 ansatte og en lederstruktur med to nivåer; Rådmann og fire kommunalsjefer, samt et nivå bestående av enhetsledere som ledere for omsorgsenheter, barnehager, skoler, administrative tjenester mv. Kommunen har fokus på høy kvalitet i tjenesten og gode arbeidsforhold for ansatte. Kommunen er på vei til å bli en heltidskommune og vi ansetter fortrinnsvis i hele stillinger.

Vi forventer at ansatte, som kan, ønsker å arbeide i hele stillinger. Kvalifiserte søkere som innen 12 mnd. etter endt utdanning får tilbud om fast stilling i Arendal kommune, skal tilbys 100% stilling. Forutsetning i Helse og levekår er at den som tilsettes inngår i turnus med antall helgetimer min. 325 timer pr. år. Tilbudet kan være betinget av å måtte jobbe på flere arbeidssteder.

For stillinger som arbeider direkte med barn, må det foreligge tilfredsstillende politiattest, jf. Barnevernloven § 6-10, opplæringslova § 10-9 og barnehageloven § 20. Krav om tilfredsstillende politiattest gjelder også for ansatte som yter tjenester etter helse- og omsorgstjenesteloven, jf. § 5-4.

 

Del stillingen

Selskap

Arendal kommune

Kontaktinfo

  • Kristian Lindaas
  • Tittel: Avdelingsleder helse
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 975 13 862

Lokasjon

  • Arendal

Søknadsfrist

Mars 4, 2022

Planlegger (søknadsfrist 06.03.2022)

Vi du være med og utvikle bolig- og næringsareal i Lyngen?

Planlegger

 

Er du interessert å jobbe med utvikling bolig- og næringsareal i Lyngen? Vi søker etter planlegger med relevant erfaring til vår teknisk sektor. Lyngen kommune kan by på en flott mulighet for interessante oppgaver. Les mer og søk!

Om stillingen

Lyngen kommune er en offentlig aktør og målet vårt er å øke innbyggertallet i kommunen. Vi vil holde samfunnet vårt livlig og attraktivt for bedrifter, innbyggere, fritidsbeboere og turister. I Lyngen, ønsker vi å bruke vår kapasitet mot aktivt samarbeid med innbyggere og bedrifter. I teknisk sektor har vi mange muligheter til å påvirke en positiv utvikling. Vi har ansvar for samfunnsplanlegging, vedlikehold og bygging av infrastruktur. Vårt arbeid medvirker til at våre innbyggere har tilgang til nødvendige tjenester i trygge og vedlikeholdte omgivelser. For tiden er et av våre fokusområder satt på ferdigstilling av planer for byggeklart bolig- og næringsareal. Derfor søker vi planlegger.

Vi søker planlegger til å jobbe med oss i Lyngen. Som planlegger har du en mulighet å påvirke utvikling av vårt lokalsamfunn. Det er grunnleggende oppgave for vår fremtidsutvikling. Du er interessert i å jobbe med det store bildet, men er også opptatt av detaljer. Du kan jobbe selvstendig, nøyaktig og i samarbeid med andre. Du setter pris på en sjanse til å utvikle dine faglige ferdigheter. Og fremfor alt – liker ideen om å bo i Nord!

Arbeidsoppgaver

Denne jobben vil gi deg en flott mulighet til å videreutvikle dine ferdigheter og kunnskaper. Når du jobber hos oss, vil du være en del av teknisk sektor. Vi har lavt hierarki og i teamet vårt vil du få mange gode kollegaer. Vi samarbeider mye med utviklings avdeling og med folk fra andre organisasjoner også.

I denne posisjon du skal primært

  • Utarbeide reguleringsplaner
  • Lede planprosesser
  • Tegne plankart
  • Formulere planbestemmelser
  • Saksfremlegg til politisk behandling
  • Bistå i arbeidet med rullering av kommuneplaner etter behov
  • Vårt avdelings ansvarsområde omfatter flere fagfelt, det kan hende at vi også trenger din arbeidsinnsats til andre oppgaver.

Ønskede kvalifikasjoner

  • Relevant høyskoleutdannelse innen arealplanlegging
  • Utdanning og gjerne erfaring i bruk av digitale kartverktøy
  • Kjennskap til reguleringsprosesser og tilhørende lovverk
  • Muntlige og skriftlige norskkunnskaper, og personer med utelandesk språkbakgrunn vil være aktuelt, men du må være innstilt på å tilegne deg norskkunnskaper.

Personlige egenskaper

  • omfatter store enheter og planleggings rolle i kommunes fremtid
  • har tjenestemottakerne i fokus
  • er fleksibel og har gode samarbeidsevner mot interessentgrupper, politiker og kolleger
  • er strukturert og ansvarsfull
  • er engasjert og har en positiv holdning
  • tilrettelegger slik at innbyggere kan delta
  • forstå rollen til planlegging å fungere som et politisk styringsverktøy
  • har god kommunikasjons ferdigheter
  • har god teknisk innsikt og søkelys på gode løsninger
  • er effektiv med tempo og presisjon
  • har evnen til å jobbe selvstendig, men også godt med andre

Vi tilbyr

  • Konkurransedyktige lønn og betingelser
  • Nødvendig verktøy
  • Spennende og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Godt arbeidsmiljø
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • En selvstendig og ansvarsfull jobb
  • Varierte og utfordrende arbeidsoppgaver som gir stor mulighet for faglig og personlig utvikling
  • Vi er behjelpelig med å finne egnet bolig, og har mulighet for midlertidig bolig inntil fast bolig er tilgjengelig.

Andre økonomiske fordeler ved å bo i Lyngen

  • Nedskriving av studielån med inntil ti prosent av opprinnelig lånegrunnlag maksimalt kr 25.000 per år.
  • Fritak for el-avgift på forbruk
  • Lavere skatt på alminnelig inntekt
  • Lavere trinnskatt (3. trinn)
  • Ekstra fradrag på skatten
  • Oppstart og varighet
  • Vi håper du kan starte opp snarest.
  • Stillingen er et engasjement med varighet på 3 år med mulighet for fast ansettelse.

 

Har du spørsmål om stillingen?

Du kan ta kontakt med meg Kåre Fjellstad. Jeg er leder på teknisk sektor i Lyngen kommune. Du treffer meg på telefon 400 286 31 eller på epost [email protected]

 

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlige selv om søkeren har oppmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten, jf. Lov om rett til innsyn i dokumenter i offentleg verksemd (offentleglova), § 25.

 

Kom og jobb med oss i Lyngen – en naturperle i verdensklasse!

Med 2 800 innbyggere, 10 000 sau og lam, 1 500 rein på sommeren og flere andre dyr, bor vi i et av de vakreste områdene i Norge. Lyngen halvøya har imponerende fjellområdet, Lyngsalpene, med sine høye tinder og 160 isbreer. Fjord og sjø er nær oss hver dag. Lyngen ligger på nesten 70° nord – derfor har vi midnattssol 70 dager og mørketid 69 dager i året. Hvis du liker friluftsliv, har vi varierte muligheter for turer og andre aktiviteter for både voksne og barn hele året.

 

Søk på stillingen her.

 

Søknadsfrist 6. mars 2022

 

Arbeidsgiver Lyngen kommune

Kommune Lyngen

Omfang Heltid

Varighet Prosjekt

Arbeidssted Lyngen kommune

Del stillingen

Selskap

Lyngen kommune

Kontaktinfo

  • Kåre Fjellstad
  • Tittel: Sektorleder i Lyngen kommune
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: telefon 400 28631

Lokasjon

  • Lyngseidet

Søknadsfrist

Mars 6, 2022

Rådgiver Utviklingssenteret HSO (søknadsfrist 06.03.2022)

Sandefjord kommune Utviklingssenteret HSO – Utviklingssenter for sykehjem og hjemmetjenester i Vestfold

Rådgiver

 

Vil du være med på laget i USHT-V for å bidra til å styrke kvaliteten i helse- og omsorgstjenesten i Vestfold?

Om tjenestestedet

Utviklingssenter for sykehjem og hjemmetjenester (USHT) sitt overordnede samfunnsoppdrag er å bidra til å styrke kvaliteten i helse- og omsorgstjenestene gjennom fag- og kompetanseutvikling og spredning av ny kunnskap, nye løsninger og nasjonale føringer. Utviklingssentret, avd. Vestfold, er lokalisert i Sandefjord, og har det geografiske området Vestfold som nedslagsfelt. USHT- Vestfold har tett samarbeid med Utviklingssenteret, avd. Telemark, som er lokalisert i Porsgrunn.

USHT-Vestfold er ett av 21 utviklingssenter i landet, og har Sandefjord kommune som sin verstkommune. Innsatsområder for 2022 er pasientsikkerhet og kvalitetsarbeid, Demensplan 2025, velferdsteknologi, kvalitet i tjenester til personer med utviklingshemming og pådriver for implementeringen av kvalitetsreformen Leve hele Livet.

Les mer om utviklingsenter for sykehjem og hjemmetjenster her: https://www.utviklingssenter.no/ og om USHT Vestfold

Stillingsinformasjon

Vi søker etter en engasjert medarbeider med interesse for systematisk kvalitetsarbeid, rådgivning, prosessveileding og implementering. Hovedoppgavene vil være implementering av veiviser demens og trygghetsstandard i sykehjem .

Vi søker etter totalt 100 % stilling for å dekke disse to områdene i tillegg til litt andre oppgaver i USHT-V. Men det er mulig å søke fra 30-100 % stilling. Du kan eventuelt kombinere med en eksistrende stilling og ha 30-50 % stilling i USHT, arbeidsoppgavene vil da bli redusert. Skriv i søknaden hvor høy stilling du søker og hva du helst ønser å arbeide med av de to hovedoppgavene.

Stillingsstørrelse: 30-100 %
Stillingstype: Engasjement i 2 år
Stilling ledig fra: Snarest

Arbeidsoppgaver:

Planlegge, lede og gjennomføre kurs, arrangementer og faglige fora
Gi råd og veiledning i metoder, verktøy og fagutviklingsprosesser
Drive prosessveiledning og implementering
Samarbeide med interne og eksterne aktører og ressursmiljøer
Arbeidsoppgaver vil kunne endres, og nye kan komme til

Kvalifikasjoner:

Relevant helsefaglig utdannelse på minimum bachelornivå (eksempelvis ergoterapeut, fysioterapeut, vernepleier, sykepleier).
Ønske om relevant videreutdanning/master
Kunnskap om og praktisk erfaring fra arbeid med kvalitetsforbedring og utviklingsarbeid i kommuner og/eller spesialisthelsetjeneste
Erfaringer fra prosjektarbeid, gjerne ledelse av prosjektarbeid
God digital kompetanse og erfaring med bruk av digitale verktøy
Gode muntlige formidlingsevner i små og store fora
Krav til norsk språk tilsvarende B2/Bergenstesten minimum «godt bestått»

Personlige egenskaper

Vi ser etter deg som har engasjement for kvalitetsutvikling og forbedringsarbeid
Jobber selvstendig, men også bidrar godt i team
Er en god relasjonsbygger, som motiverer og engasjerer andre
Ser helhet og sammenhenger
Tar initiativ, er løsningsfokusert og fleksibel
Er selvstendig, strukturert og har god gjennomføringsevne individuelt og i team
Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr

Spennende faglige utfordringer
Samarbeid med musikkterapeut i tilsvarende delt stilling
Gode kolleger med høy faglig kompetanse og godt sosialt miljø
Et aktivt bedriftsidrettslag
Personalhytte
Fleksitidsordning
Gode pensjons- og forsikringsordninger

Lønn

Stillingen er plassert i kommunens lønnsregulativ i henhold til gjeldende tariffavtale og i stillingskode .
Som ansatt er du medlem av Sandefjord kommunale pensjonskasse. Sandefjord kommune har en av markedets beste pensjonsordninger og betaler inn over 10 % av den enkeltes bruttolønn. Den ansatte trekkes 2 % i pensjonsinnskudd.

Andre opplysninger

Gjensidig prøvetid er 6 måneder.
Kommunen følger offentlighetsloven § 25 ved eventuell offentliggjøring av søkerliste.
Du skal ikke sende inn vitnemål og attester. Ta med kopier av disse til et eventuelt intervju.

For stillinger der det er krav om politiattest, må godkjent attest fremvises før ansettelse.

 

Søk her

 

Fylke: Vestfold og Telemark

Jobbtype: Engasjement

Heltid/Deltid: Ved behov

Arbeidstid: Dag

 

Søknadsfrist: 06.03.2022

 

Tiltredelse: Etter avtale

Arbeidssted: Sandefjord kommune

 

Kontaktpersoner:

Enhetsleder Ellinor Bakke Aasen

mob: 995 61 527

 

Hjemmeside:
www.sandefjord.kommune.no/

Sandefjord kommune Utviklingssenteret HSO

Sandefjord er en kommune med stor tilflytting, rask ekspansjon og spennende utviklingsmuligheter. Sandefjord kommune er den største kommunen i regionen Vestfold og Telemark. Vi har over 64 000 innbyggere og 5500 ansatte. Sandefjord ligger sentralt i Vestfold og kun en times tid fra Oslo. Det er særdeles gode forbindelser til inn- og utland via fly, tog, buss og båt. Kommunen har flott natur, et aktivt kulturliv og er et godt sted å bo. Se gjerne www.sandefjord.kommune.no for mer informasjon.

 

Del stillingen

Selskap

Sandefjord kommune

Kontaktinfo

  • Enhetsleder Ellinor Bakke Aasen
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: 995 61 527

Lokasjon

  • Sandefjord

Søknadsfrist

Mars 6, 2022

*Prostesekretær 50% *Trosopplærer 50% (søknadsfrist 21.02.2022)

 

Ledig stilling (50%) som prostesekretær i Sør- Helgeland prosti- vikariat med mulighet for fast

 

Brønnøy er prostesete for Sør- Helgeland prosti. Det består av 5 kommuner og 6 kirkesokn.

Det er ledig vikarstilling i 6 måneder som prostesekretær med mulighet for fast tilsettelse. Prostesekretæren bistår prosten i hans daglige arbeid i prostiet. Kirkestaben holder til i trivelige lokaler i Brønnøy sentrum, hvor prostesekretær har kontor.

Det er ledig ei vikarstilling som prostesekretær i 50 % stilling med mulighet for fast stilling. Søker må være medlem av Den norske kirke. Relevant utdanning eller praksis. Gode datakunnskaper. God kjennskap til Den norske kirke er ønskelig. Personlig egnethet vektlegges.

Arbeidsoppgaver:

Hoveddel:

Arbeidsoppgavene vil være ulike former for administrativ hjelp for prosten, t.d. planlegging, rapportering, saksbehandling, behjelpelig med tilrettelegging for prestevikarer, ha kontakt med ulike instanser i kirka, arkiv, postbehandling, klargjøring til møter mm.

Andre tiltak:

Prostesekretær deltar i kontorfunksjonene sammen den de andre som jobber i administrasjon. Prostesekretæren vikarierer ved kirkekontoret ved ferie, permisjoner ol. I forbindelse med ny kirkeordning kan arbeidsoppgavene endres noe.

Kvalifikasjoner

Relevant utdanning
Ha erfaring med vanlige kontorprogram (MS office)
Evne til å sette deg inn i nye data verktøy
God muntlig og skriftlig framstillings evne
Personlig egnethet

Personlige egenskaper

Gode evner i å kommunisere
Kunne arbeide selvstendig
God på samarbeid med andre

Vi tilbyr

En variert og spennende jobb
Fleksibel arbeidstid innenfor stillingens ramme
Kontor og fellesskap sammen med kirkens øvrige ansatte
Ordnede lønns- og arbeidsvilkår – følger KA`s tariffavtale
Pensjonsordning i KLP

Annet;

Søker må være medlem av Den norske kirke og kunne identifisere seg med mål og visjoner innenfor Dnk
Den som ansettes må fremlegge politiattest (barneomsorgsattest)

 

Kontakt kirkeverge Jan Kristiansen tlf.97874646 vedr. spørsmål om stillingen.

 

Tilsetting: Snarest. Søknadsfrist: 21.02. 2022. Søknad med CV, referanser og bekreftede kopier av attester og vitnemål sendes: Brønnøy kirkelig fellesråd, Pb 92, Storgata 10, 8901 Brønnøysund eller e-post: [email protected]

 

———————————————————————————————————————————————————

 

50% prosjektstilling som Trosopplærer

Det lyses ut ei 50% prosjektstilling som Trosopplærer hos oss i Brønnøy kirkelige fellesråd ut året 2022. Med mulighet for forlengelse i inntil 3 år. Ved mulig forlengelse kan stillingsprosenten endres ut fra tildelte midler til stillingen. Søknadsfrist; 21. februar 2022. Tilsetting; Snarest.  

Prosjekt stillingen omfavner 6 menighetene i Sør-Helgeland prosti. Brønnøy menighet, Velfjord/Tosen menighet, Sømna Menighet, Vega menighet, Bindal menighet og Vevelstad menighet. Hoveddelen av jobben blir i Brønnøy.

Arbeidsoppgaver:

Hoveddel:

Planlegge og lede prosjektet Jordvenn innenfor trosopplæringstiltak for barn;

Tar utgangspunkt i boka Jordvenn- venn med hele skaperverket; Boken handler om hvordan kirken kan legge til rette for at barn og unge får et enda bedre forhold til jorda vår. Her finner du et knippe samlinger og aktiviteter som du kan gjennomføre i eget nærmiljø, uansett hvor i landet du bor. Med naturen som læringsarena ligger det godt til rette for å erfare og lære gjennom kropp og sanser. Det man lærer å kjenne, det blir man glad i. Boka er skrevet av Eldbjørg Leinebø Ekre.

Andre tiltak:

Delta sammen med andre ansatte og prester i konfirmantundervisning og bidra til litt innenfor trosopplæringstiltak. Mange av tiltakene er samlet for alle på tvers av menighetene.

Delta på stabsmøter og samarbeid med hele kirkestaben.

Kvalifikasjoner

Relevant utdanning, for å kunne gjennomføre prosjektarbeid med målgruppe barn og unge gjerne med pedagogikk og/eller kristendom
Verkstedsbasert pedagogisk erfaring med barn og unge
Erfaring med prosjektarbeid og lede prosjekt med målgruppe barn og unge
Relevant erfaring med å arbeide kreativt og kulturbasert natur.
Personlig egnethet

Personlige egenskaper

Gode evner i å kommunisere med barn og ungdom
Ha evnen til å ta barns- og unges perspektiv
Ha et sterkt engasjement for barn og ungdom
Være komfortabel med å formidle tro
God på samarbeid
God til å motivere
Flink til å sette realistiske mål
Være selvstendig og strukturert
Kunne videreutvikle allerede eksisterende arbeid og samtidig ha visjoner for fremtiden
Nytenkende og kreativ
Fleksibel
Ha digital kompetanse

Vi tilbyr

En variert og spennende jobb
Fleksibel arbeidstid innenfor stillingens ramme
Kontor og fellesskap sammen med kirkens øvrige ansatte
Ordnede lønns- og arbeidsvilkår – følger KA`s tariffavtale
Pensjonsordning i KLP

Annet;

Søker må være medlem av Den norske kirke og kunne identifisere seg med mål og visjoner innenfor Dnk
Kvelds- og helgearbeid må påregnes
Den som ansettes må fremlegge politiattest (barneomsorgsattest)

 

Søknad med CV, referanser eventuelt bekreftede kopier av attester og vitnemål sendes: Brønnøy kirkelig fellesråd, Pb 92, Storgata 10, 8901 Brønnøysund eller e-post: [email protected]

 

Del stillingen

Selskap

Brønnøy kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Jan Kristiansen
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon: 978 74 646

Lokasjon

  • Brønnøysund

Søknadsfrist

Februar 21, 2022

Strand kirkelig fellesråd Organist / musikalsk leiar (Søknadsfrist: 11.03.2022)

 

Strand kirkelig fellesråd, Kirkejobb

Organist / musikalsk leiar

 

Det er ledig stilling som Organist i 100 % stilling i Strand Kirkelige Fellesråd, med hovudteneste i Strand sokn.

Strand ligg i Ryfylke, aust for Stavanger. Jørpeland er kommunesentrum med ca 7.000 innbyggarar og har bystatus. Tau har sentrum med kyrkje, skular, butikkar og anna næringsverksemd. Det er over 13.000 innbyggarar i heile kommunen. Kommunen har eit aktivt kultur-, kyrkje- og foreiningsliv. Me har vakker natur med fjell og fjord. Det tar ca. 25.min å kjøre til Stavanger.

Det er 2 sokn og 3 kyrkjer i Strand kommune – Strand kyrkje (1874) med pipeorgel frå 1989 med 15 stemmer – og piano, Tau kyrkje (2021) med flygel og Jørpeland kyrkje (1969) med elektronisk Allen-orgel (2000) – og flygel.
Det er 16 tilsette, deriblant 2 organistar – ein 100%-stilling og ein 70%-stilling.
Nå har me ledig fast 100 %-stilling – med hovudansvar for Strand sokn, og kontorplass i Tau kyrkje.

Me søkjer ein kreativ og allsidig musikar som kan spele både orgel og piano, har interesse for kyrkjelydsarbeid og god evne til samarbeid.

Søknadsfrist: 11.03.2022
Arbeidsgivar: Kirkejobb
Stillingstittel: Organist / musikalsk laiar
Stillingar: 1
Heiltid / Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4482074442

Stillinga omfattar m.a.:

Spele til gudstenester, gravferder, vigsler
Samarbeid i team med dei andre tilsette og frivillige medarbeidarar med planlegging og
gjennomføring av gudstenester og andre kyrkjelydsarrangement
Korarbeid
Medverknad til å utvikle eit variert song- og musikkliv i kyrkjelyden
Me søkjer ein person som:
Har min. 3-årig musikkutdanning frå høgskule / universitet
Er personleg eigna til stillinga
Er medlem i Den norske kyrkja

Tiltreding: 01.08.22
Lønn etter gjeldande tariffavtale. Pensjonsordning i KLP.

Politiattest må leggjast fram ved tilsetting.
Opplysningar om samlivsform vil kunne bli innhenta og vektlagt ved tilsetting, jfr aml. § 13-3.

Søknad elektronisk via denne lenken.

 

Strand kyrkje, Kyrkjebakken 69, 4120 Tau, Norge

Kontaktinformasjon

Liv Åse Gaard, fung. kyrkjeverje
51 74 11 30

 

Del stillingen

Selskap

Strand kirkelig fellesråd

Kontaktinfo

  • Liv Åse Gaard
  • Tittel: Fung. kyrkjeverje
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 51 74 11 30

Lokasjon

  • Tau

Søknadsfrist

Mars 11, 2022

Kyrkjeverja / dagleg leiar (søknadsfrist 25.02)

Ullensvang kirke – Wikipedia

Ullensvang kyrkjelege fellesråd

Kyrkjeverja/Dagleg leiar 100% stilling

 

Søknadsfrist: 25.02.2022
Arbeidsgiver: Ullensvang kyrkjelege fellesråd
Sted: Odda
Stillingstittel: Kyrkjeverja/Dagleg leiar 100% stilling
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4480075340

Arbeidsoppgaver

Dagleg leiar for fellesrådet si verksemd
Personalansvar for tilsette i fellesrådet
Ansvar for utvikling av eit godt arbeidsmiljø
Ansvar for økonomi og langtidsplanlegging
Ansvar for drift og vedlikehald av kyrkjebygg, kyrkjegardar/gravplassar og krematorium
Sekretær og sakshandsamar for fellesråd og utval
Ha god kontakt med offentlege myndigheiter og andre samarbeidspartnarar

Tyssedal

Kvalifikasjoner

Leiarerfaring og god økonomi- og IKT-kunnskap
Relevant universitets-/høgskuleutdanning, gjerne innan økonomi og leiing, – eventuelt relevant erfaring
Evne til å kunna arbeida målretta og systematisk
God skriftleg og munnleg framstillingsevne
God innsikt, interesse og engasjement for kyrkjeleg verksemd, og kjennskap til Den norske kyrkja som organisasjon
God kjennskap til offentleg forvaltning
Medlemskap i Den norske kyrkja

Personlige egenskaper

Ha gode evner til kommunikasjon og samarbeid, som byggjer relasjonar internt og eksternt
Lika å arbeida målretta og systematisk
Vera fleksibel og kunna møta utfordringar
Det vil verta lagt stor vekt på at søkjar er personleg eigna

Vi tilbyr

Vi tilbyr ei interessant og utfordrande stilling
Kontorfellesskap med andre tilsette
Kollegafellesskap med andre kyrkjeverjer i prostiet og i bispedømet
Løn etter avtale. Tilsetjing og arbeidsvilkår i samsvar med gjeldande lover, forskrifter og avtalar innan KA sitt tariffområde
Pensjonsordning i KLP

Anna:

Den som vert tilsett må leggja fram tilfredsstillande politiattest i medhald av trussamfunnslova § 20
Søkjar må kunna nytta eigen bil i tenesta

Det vert utarbeidd offentleg søkjarliste. Om søknaden ønskes unnateke offentlegheit, må dette grunngjevast.

 

Almerket 17, 5750 Odda, Norge

 

Søk på stillingen her.

 

Kontaktinformasjon

Gerd Rosten Bu, Fungerande Kyrkjeverja
971 69 904
[email protected]

Lars O. Seim, Fellesrådsleiar
909 62 584
[email protected]

 

Vil du verta kyrkjeverja i vakre Ullensvang?

Likar du å gjera andre gode? Er du glad i både menneske, bygningar og forvalting? Synest du arbeid i kyrkja høyrest interessant ut? Me søkjer ein trygg og samlande leiar til fellesrådet vårt. Hjå oss vil du få eit stort og mangfaldig arbeidsfelt som kan utviklast i lag med mange dyktige medarbeidarar.

Ullensvang ligg i Hardanger. Med flotte fjell og turområde til Trolltunga, Dronningstien, sommarskisenter i Jondal og Røldal og Seljestad som kjente vintersportsstadar. Det er eit rikt kulturliv i kommunen. Kyrkja har eit godt samarbeid med mange ulike partar.

Næringsliv med industri, fruktdyrking og turisme er i sterk vekst og har stort behov for nye arbeidstakarar. Mellom anna er Zink-fabrikken «Boliden» i gang med investeringar for over 7 milliardar kroner.

Ullensvang kommune har om lag 11.500 innbyggjarar. Frå kommunesenteret Odda er det 2,5 timar til Bergen og 2 timar til Haugesund.

Ullensvang kyrkjelege fellesråd driftar 8 flotte kyrkjer med eit breitt spekter av bygningar frå Røldal stavkyrkje som er ei pilegrimskyrkje, til 2 mellomalderkyrkjer i stein og 5 kyrkjer i tre med kvar sine særtrekk. I tillegg driftar vi krematorium og 8 kyrkjegardar/gravplassar.

I tillegg til administrasjonen er det tilsett 5 organistar, barne- og ungdomsarbeidar, diakon og 8 kyrkjetenarar/kyrkjegardsarbeidarar. Til saman er det vel 14 årsverk i fellesrådet. 5 sokneprestar er knytt til fellesrådet, tilsett i Hardanger og Voss prosti. Både prestane og dei tilsette har kontor i Kinsarvik, Jondal og Odda som er hovudkontoret.

 

Del stillingen

Selskap

Ullensvang kyrkjelege fellesråd

Kontaktinfo

  • Gerd Rosten Bu
  • Tittel: Fungerande Kyrkjeverja
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 971 69 904

Lokasjon

  • Odda

Søknadsfrist

Februar 25, 2022

Barnehagelærere (søknadsrfrist 01.04)

 

Barnehagelærere søkes

 

Barnehagelærere søkes

Fiskerihovedstaden Båtsfjord i FINNMARK er en kommune med omkring 2 300 innbyggere. Vil du oppleve vinterstormer, midnattssol, kongekrabbe, fisk og hyggelig mennesker i et konsentrert og svært aktivt fiskevær, i Finnmark? Vi har en svært aktiv kulturskole, gode muligheter til jakt og fiske, turmulighetene og en attraktiv lakseelv et steinkast unna. Båtsfjord har et næringsliv med stort lokalt samfunnsengasjement, som er nytenkende og en pådriver for utvikling i kommunen.

Båtsfjord har god kommunikasjon med fly og hurtigrute.

Båtsfjord – kommunen der du vil trives. Les mer på www.batsfjord.kommune.no.

Arbeidsgiver ønsker ikke å bli kontaktet av annonseselgere!

Om stillingen

Båtsfjord kommune har to barnehager med 4 avdelinger hver, fordelt på små- og storbarns avdeling. Kommunen har god dekning på pedagoger, men ønsker flere.

Båtsfjord Kommune skal bygge helt ny skole! Båtsfjord Kommune skal også bygge ny barnehage!

Synes du det høres spennende ut? Søk jobb i Båtsfjord Kommune!

I Båtsfjord kommunes barnehager er det ledig et antall stillinger, som barnehagelærer med tiltredelse snarest, og tiltredelsesdato kan diskuteres. Ansvar som pedagogisk leder må påregnes, og godtgjøres da med ekstra tillegg.

Vi ønsker søkere med:

  • godkjent barnehagelærerutdanning, eller annen pedagogisk utdanning med videreutdanning i barnehagepedagogikk
  • ledererfaring, men også nyutdannet personell ansettes
  • evne til samarbeid/fleksibilitet og vilje til utvikling til beste for barn og voksne, positiv innstilling og godt humør
  • personlig egnethet og gode lederegenskaper

Vi tilbyr:

  • Flere gunstige ordninger som følge av tiltakssonen for Nord-Troms og Finnmark
  • 5 planleggingsdager i året og lederteam for styrer og pedagogiske ledere
  • Kompetanseheving etter oppsatt plan med regional kompetanseutvikling, som har hovedfokus på arbeid med tema – relasjoner med pedagogisk analyse som verktøy
  • Godt arbeidsmiljø og utfordringer i barnehager i endring
  • Veiledning og faglig samarbeid både internt og tverrfaglig
  • Gode lønnsbetingelser – Startlønn med 10 års ansiennitet
  • God pedagogdekning
  • Vikarordning ved fravær
  • Flyttegodtgjørelse
  • Et tettsted med korte avstander til næringsliv og flott natur

Generelt:

  • Menn oppfordres til å søke
  • Utenlandske søkere må beherske norsk språk jf barnehageloven §28 og ha godkjenning iht krav fra
  • Utdanningsdirektoratet
  • Før tiltredelse må gyldig politiattest ihht.§ 30 i barnehageloven fremlegges
  • Prøvetid 6 måneder

For øvrig skjer ansettelsen på de vilkår og med de plikter som følger av lov, tariffavtaler og reglementer.
Alle henvendelser behandles konfidensielt frem til søknadsfristens utløp. Deretter vil det utarbeides en offentlig søkerliste. Søkere som ønsker søknaden sin unntatt offentlighet må grunngi dette særskilt i søknaden. I henhold til ny offentlighetslov kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om og ikke bli oppført på søkerlisten.
Søknad med CV sendes elektronisk via link på denne side. For søkere som ikke er ansatt i Båtsfjord Kommune ønskes det to referanser.

Spørsmål om stillingen kan rettes til:

Virksomhetslederne Britt M Hansen, epost [email protected], tlf 975 62946, Eller Susanne Antonsen, epost [email protected], tlf 926 30927.

 

Søk stillingen

 

Søknadsfrist 1. april 2022

 

Arbeidsgiver Båtsfjord kommune

Kommune Båtsfjord

Omfang Heltid

Varighet Fast

Arbeidssted Båtsfjord Kommune

 

Del stillingen

Selskap

Båtsfjord kommune

Kontaktinfo

  • Susanne Antonsen
  • Tittel: Virksomhetsleder
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: tlf 926 30 927

Lokasjon

  • Båtsfjord

Søknadsfrist

April 1, 2022

Sykepleiere /vernepleiere 3 x 100% (søknadsfrist 27.02)

 

3 stk. 100 % faste sykepleier/vernepleierstillinger i helse og omsorgsavdelingen

 

Rekruteringstilskudd på kr. 100 000,- mot 2 års bindingstid

 

Røyrvik Omsorgssenter er et lite og trivelig sykehjem med 17 institusjonsplasser, i tillegg til dette har vi 9 omsorgsboliger og hjemmetjeneste som vi yter våre tjenester til.

Vi har et stort fokus på samarbeid, kompetanse og gode holdninger i arbeidsstokken.

Stillingens arbeidsområde:

Det sykepleiefaglige ansvaret for oppfølging av brukeren i sykehjemmet og hjemmesykepleie. Herunder dokumentasjon, kartlegging, vurdering, igangsetting av sykepleiefaglige tiltak, pleie og omsorg, praktisk bistand og koordinering av tjenester.

  • Tverrfaglig samarbeid, oppfølging av PLO meldinger mellom hjemmesykepleie og spesialhelsetjeneste
  • Du vil også bli en del av kommunens styrkede akutt medisinske beredskap.
  • Du vil få opplæring i AMLS (Advanced Medical Life Support) og PHTLS (Prehospital Trauma Life Support). 

Vi søker etter personer som er:

  • Utdannet sykepleier med norsk autorisasjon
  • Har god norsk muntlig og skriftlig framstillingsevne
  • Løsningsorientert og evne til å motivere og skape trivsel blant medarbeidere
  • Kreativitet med tanke på å samordne aktiviteter i en velfungerende og brukervennlig avdeling, samtidig utvikle et godt faglig arbeidsmiljø

Lønns- og tilsettingsvilkår:

  • Lønn etter avtale
  • Meget gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Etter endt prøvetid inngås avtale om et rekruteringstilskudd på kr. 100 000,- mot 2 års bindingstid
  • Det tilrettelegges for relevant videreutdanning

Organisasjonen vil være i stadig endring. Det er derfor et krav at den som tilsattes er fleksibel i forhold til endringer i arbeidsoppgaver, samarbeidspartnere og organisatorisk plassering.

Det tas forbehold om fortrinnsrett for interne søkere jf. Arbeidsmiljøloven § 14.3 og HTA kap. 1 § 2.3

Kunnskap i samisk språk, kultur og samfunnsliv vil bli vektlagt som en tilleggs kvalifikasjon når kandidatene ellers står likt.

Søknaden sendes:

Søknad om stillingen må sende elektronisk via Røyrvik kommunes hjemmeside

www.royrvik.kommune.no

Tiltredelse: Etter avtale

 

Kontakter:

Nina Øie Devik, avdelingsleder 481 18 095 – epost  [email protected]

 

Søknadsfrist: 27.02.2022

 

Attester og vitnemål sendes ikke nå, men tas med til evt. jobbintervju.

Søkerliste kan bli offentliggjort selv om søker ber om unntak jfr. offentlighetsloven § 25.

 

Del stillingen

Selskap

Røyrvik kommune

Kategorier

sykepleier

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Limingen

Søknadsfrist

Februar 27, 2022

Institusjonskokk (søknadsfrist 13.03)

 

Fast stilling som institusjonskokk

 

Om oss

Fiskerihovedstaden Båtsfjord i FINNMARK er en kommune med omkring 2 300 innbyggere. Vil du oppleve vinterstormer, midnattssol, kongekrabbe, fisk og hyggelig mennesker i et konsentrert og svært aktivt fiskevær, i Finnmark? Vi har en svært aktiv kulturskole, gode muligheter til jakt og fiske, turmulighetene og en attraktiv lakseelv et steinkast unna. Båtsfjord har et næringsliv med stort lokalt samfunnsengasjement, som er nytenkende og en pådriver for utvikling i kommunen.

Båtsfjord har god kommunikasjon med fly og hurtigrute.

Båtsfjord – kommunen der du vil trives. Les mer på www.batsfjord.kommune.no.

Arbeidsgiver ønsker ikke å bli kontaktet av annonseselgere!

Om stillingen

Vi har ledig en 84,51% stilling som kokk.

Båtsfjord kommune er organisert som en to-nivå kommune med 9 virksomheter, hvor en av disse er helse og omsorg. Denne består blant annet av sykeavdeling, demensavdeling, hjemmesykepleie, alderspensjonat, legekontor og bolig for psykisk utviklingshemmede. Det er arbeid i 2-delt turnus med arbeid hver 2. helg.

Helse og omsorg er samlokalisert innenfor et lite område. Kjøkkenet leverer mat til helsesenterets avdelinger og til hjemmeboende. På kjøkkenet har vi fem ansatte.

Arbeidsoppgaver

Tilberedning og servering av spesialkost.
Tilbreding av normalkost
Ernæringskokken har kunnskap om å tilpasse mat og retter etter ulike behov, allergier, intoleranser, livsstilssykdommer og kost i ulike livsfaser og dette er kunskap man ønsker å dele med ansatte i sykehjem

Som ernæringskokk har du kunnskap om hvordan du kan lage dietter til dem som er syke, og hva man bør spise for å holde seg frisk.

Du må også ha kunnskaper om regelverket innenfor hygiene og HMS.

Vanlige arbeidsoppgaver:

  • lage menyer, som gjerne kan følge årstidene
  • velge ut, kjøpe inn og behandle råvarer
  • tilberede kald og varm mat, både spesialkost, hverdagsmat og selskapsmat

Kvalifikasjonskrav

  • Har fagbrev som ernæringskokk / Institusjonskokk
  • Er selvstendig og kan ta avgjørelser på egenhånd
  • Gode samarbeidsevner
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr

  • Flere gunstige ordninger som følge av tiltakssonen i Nord-Troms og Finnmark
  • Konkurransedyktig lønn
  • Vi har gode pensjonsordninger og et godt arbeidsmiljø med dyktige og hyggelige kolleger.
  • Et tettsted med korte avstander til næringsliv og flott natur

Om stillingen

Tilsetting skjer for øvrig på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, reglementer og tariffavtaler, herunder 6 mnd. prøvetid.
Ved tilsetting må gyldig politiattest i hht. §5-4 i Helse og omsorgsloven fremlegges. Det gjøres oppmerksom på at attesten ikke skal legges ved søknaden. Attest skal kun kreves av den søkeren som tilbys stillingen. Politiattesten skal ikke være eldre enn 3 måneder.
Kopier av vitnemål og attester tas med til evt. intervju.
Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om å ikke bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette jf. offentligloven § 25

Spørsmål om stillingen

Helse og Omsorgs leder: Hege Koteng Tlf: 97090966 epost: [email protected]
Kjøkkensjef Britt Hansen Hartviksen, tlf 789 85406, epost [email protected]

 

Søk stillingen

 

Søknadsfrist 13. mars 2022

 

Arbeidsgiver Båtsfjord kommune

Kommune Båtsfjord

Omfang Deltid

Varighet Fast

Arbeidssted Helse og omsorg

Del stillingen

Selskap

Båtsfjord kommune

Kontaktinfo

  • Hege Koteng
  • Tittel: Helse og Omsorgs leder
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Tlf: 970 90 966
  • Britt Hansen Hartviksen
  • Tittel: Kjøkkensjef
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Tlf: 78 98 54 06

Lokasjon

  • Båtsfjord

Søknadsfrist

Mars 13, 2022

Undervisningsstillinger 22 / 23 (søknadsfrist 15.03)

 

Allmennlærere i Båtsfjordskolen

 

Lærere til grunnskolen i Båtsfjord, hovedutlysning for skoleåret 2022/2023

Fiskerihovedstaden Båtsfjord i FINNMARK er en kommune med omkring 2 300 innbyggere. Vil du oppleve vinterstormer, midnattssol, kongekrabbe, fisk og hyggelig mennesker i et konsentrert og svært aktivt fiskevær, i Finnmark? Vi har en svært aktiv kulturskole, gode muligheter til jakt og fiske, turmulighetene og en attraktiv lakseelv et steinkast unna. Båtsfjord har et næringsliv med stort lokalt samfunnsengasjement, som er nytenkende og en pådriver for utvikling i kommunen.

Båtsfjord har god kommunikasjon med fly og hurtigrute.

Båtsfjord – kommunen der du vil trives. Les mer på www.batsfjord.kommune.no.

Arbeidsgiver ønsker ikke å bli kontaktet av annonseselgere!

Om stillingen

Båtsfjord Kommune skal bygge helt ny skole!

Du har mulighet til å være med på den spennende reisen inn i et nytt skolebygg sammen med elevene.

Vil du være med på denne reisen? Søk jobb i Båtsfjord Kommune!

Vi har et antall ledige stillinger for undervisningspersonell ved skolene, primært fra skolestart 2022. Søkere med mulighet for tiltredelse før august 2022 kan oppgi dette i søknaden.

Skolene i Båtsfjord idag er èn 1-4 skole og èn 5-10 skole med totalt ca 50 ansatte og ca. 200 elever. Skolene jobber tett sammen, med tanke på å bli èn skole.

Kvalifikasjonskrav

Undervisningspersonell som er godkjent etter kompetanseforskriften.
Alle med relevant utdanning kan søke, søkere med følgende fag prioriteres: Spesialpedagogikk, andrespråkspedagogikk, matematikk og naturfag
Kompetanse på begynneropplæring 1-4, gjelder for noen av stillingene
Personlig egnethet vil bli vektlagt
For søkere med annet morsmål enn skandinavisk, må norskkunnskaper på B2 nivå dokumenteres.

Personlige egenskaper

Må være opptatt av barn og unges læring og utvikling
Evne til nytenking og kjennskap til planarbeid
Fleksibilitet, gode samarbeidsevner og samtidig kunne jobbe godt selvstendig

Vi tilbyr

Flere gunstige ordninger som følge av tiltakssonen for Nord-Troms og Finnmark
Variert arbeid i et positivt og engasjert miljø
Veiledning for nyutdannede
Søkere med kvalifisert lærerutdanning tilbys lønn etter 10års ansiennitet (For nyutdannede vil dette utgjøre et tillegg fra kr 52 200 til 91 700 avhengig av utdanning, sammenlignet med 0 års ansiennitet.)
Tilsetting skjer på vanlige kommunale vilkår
Gode pensjon og forsikringsordninger
Behjelpelig med å finne bolig
Dekker delvis flyttegodtgjørelse
Et tettsted med korte avstander til næringsliv og flott natur, et aktivt kulturliv og mange fritidstilbud til barn og unge

Generelt

Utenlandske søkere må beherske godt norsk både muntlig og skriftlig, og utenlandsk utdanning må være godkjent av NOKUT og Utdanningsdirektoratet. Før tiltredelse må gyldig politattest fremlegges, jfr Opplæringslovens § 10-9. For søkere som ikke er ansatt i Båtsfjord kommune, ønskes det to referanser.

Det gjøres oppmerksom på at søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om å ikke bli ført opp på den offentlige søkerlista, jfr. offentleglova § 25.

Spørsmål om stillingen

Konstituert rektor, Marius Johansen tlf: 90026845 eller epost: [email protected]

 

Søknadsfrist 15.03.22

 

Søk stillingen

Arbeidsgiver Båtsfjord kommune

Kommune Båtsfjord

Omfang Heltid (4 stillinger)

Varighet Fast

Arbeidssted Skoler i Båtsfjord

 

Del stillingen

Selskap

Båtsfjord kommune

Kontaktinfo

  • Marius Johansen
  • Tittel: Konstituert rektor,
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: tlf: 900 26 845

Lokasjon

  • Båtsfjord

Søknadsfrist

Mars 15, 2022