Bygge- og anleggsprosjekter: *Virksomhetsleder *Prosjektleder (Søknadsfrister 05. og 19.03.2022)

 

Virksomhetsleder for bygg- og anleggsprosjekter

Fast
Webcruiter-ID: 4614734941
Gjerdrum

Søknadsfrist: 05.03.2023

 

Prosjektledere i bygge- og anleggsprosjekter

Fast
Webcruiter-ID: 4615417937
Gjerdrum

Søknadsfrist: 19.03.2023

 

Del stillingen

Selskap

Gjerdrum kommune

Kontaktinfo

  • Frits Arne Eriksen
  • Tittel: Kommunedirektør
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: +47 489 90 481

Lokasjon

  • Gjerdrum

Søknadsfrist

Mars 19, 2023

Troms og Finnmark friomsorgskontor, avd. Kirkenes: 1 fast stilling som førstekonsulent / rådgiver (søknadsfrist 15.03.2023)

Ved Troms og Finnmark friomsorgskontor, avd. Kirkenes har vi ledig 1 fast stilling som førstekonsulent / rådgiver.

 

 

Friomsorgens hovedoppgaver er å gjennomføre dommer på samfunnsstraff, gjennomføring av betingede dommer med vilkår om program mot ruspåvirket kjøring og narkotikaprogram med domstolskontroll, følge opp prøveløslatte som er ilagt møteplikt, gjennomføre ubetingede dommer med elektronisk kontroll, og å utarbeide personundersøkelser til bruk i straffesaker.

Troms og Finnmark friomsorgskontor har hovedkontor i Tromsø med avdelinger i Kirkenes, Hammerfest og Harstad med i alt 31 ansatte

Avd. Kirkenes arbeidsområde omfatter kommunene: Sør-Varanger, Nesseby, Tana, Karasjok, Båtsfjord, Berlevåg, Vadsø og Vardø.

Nærmere opplysninger om Troms og Finnmark friomsorgskontor finnes på www.kriminalomsorgen.no

 

Arbeidsoppgaver

  • ansvar for gjennomføring av ulike straffereaksjoner og gjennomføringsformer knyttet til soning av straff i samfunn
  • utarbeide personundersøkelser til bruk i straffesaksgangen
  • gjennomføre lovbruddsrelaterte samtaler og programvirksomhet
  • drive planmessig endringsarbeid ved å tilrettelegge for et kriminalitetsforebyggende innhold i straffen, herunder samarbeid med oppdragsgivere, hjelpeapparat og øvrig privat og offentlig nettverk
    Den som ansettes må påregne endringer i ansvars- og arbeidsområde.

Utdanning og erfaring

  • du må ha 3-årig sosialfaglig utdanning, eller annen relevant høyskole- eller universitetsutdanning, på minimum bachelornivå
  • førerkort kl. B da reisevirksomhet må påregnes
  • erfaring med planmessig endringsarbeid ønskelig

Personlige egenskaper

  • det vil bli lagt stor vekt på personlig egnethet; herunder at søker har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • evne til å arbeide selvstendig og systematisk
  • har beslutningsevne, er fleksibel og har evne til etisk refleksjon

Vi tilbyr

  • meningsfulle oppgaver i en etat med et viktig samfunnsoppdrag
  • gode pensjons, forsikrings- og låneordninger i Statens pensjonskasse
  • dagtidsstilling med flexitidsordning
  • mulighet for treningsfri i arbeidstiden
  • årlig nedskriving av studielån opptil kr. 25 000,- pr år via Lånekassen. Krav om at du må være bosatt og yrkesaktiv i Finnmark eller de godkjente kommunnen i Troms i en opptjeningsperiode på 12 måneder.

Stillingen lønnes som førstekonsulent kode 1408 med årslønn på 435 600 – 544 400 eller rådgiver kode 1434 med årslønn på 517 600 – 604 400 avhengig av kvalifikasjoner. Det blir trukket 2 % innskudd til Statens pensjonskasse.

Prøvetiden er 6 måneder.

 

Generell informasjon

Kriminalomsorgen mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker oss medarbeidere med ulik kompetanse, livserfaring og perspektiv for å kunne bidra til en enda bedre oppgaveløsning.

Vi jobber for å realisere regjeringens inkluderingsdugnad om at 5 % av nyansettelser i staten skal være personer med nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en.

Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju.

Kjenner du deg igjen i en av disse kategoriene, kan du krysse av i jobbsøkerportalen vår. Du kan lese mer om kravene for å bli vurdert som søker i disse gruppene her.

Vi gjør oppmerksom på at det må ikke være noe å utsette på vandelen til den som ansettes. Dette må dokumenteres med en uttømmende politiattest forut for ansettelse.

Vi gjør også oppmerksom på at opplysninger om søkere kan bli offentliggjort selv om søker har bedt om å være unntatt søkerlisten. Søker vil i så fall bli varslet om dette og gitt anledning til å trekke søknaden.

Den som ansettes må rette seg etter organisasjonsmessige eller andre endringer som blir bestemt om arbeidsområdet.

Nærmere opplysninger om stillingen fås ved henvendelse til avdelingsleder Katrine Lund tlf. 959 19 598 eller friomsorgsleder Jens E. Holand tlf. 930 22 634.

Søknad og CV sendes elektronisk via linken Søk stillingen. Fullstendige opplysninger om relevant utdanning og arbeidserfaring må fylles inn i det elektroniske skjemaet. Vitnemål og attester må følge søknaden. Vi ber om at du henter vitnemål fra Vitnemålsportalen direkte i Jobbnorge når du søker stillingen.

For spørsmål om elektronisk utfylling av CV kan Jobbnorge kontaktes på 75 54 22 20.

 

  • Søknadsfrist: 15. mars 2023
  • Arbeidsgiver: Kriminalomsorgen region nord
  • Kommune: Sør-Varanger
  • Omfang: Heltid
  • Varighet: Fast
  • Arbeidssted: Kirkenes

 

Om kriminalomsorgen
Kriminalomsorgens samfunnsoppdrag er å gjennomføre varetektsfengsling og straffereaksjoner på en måte som er betryggende for samfunnet og som motvirker straffbare handlinger. Målet vårt er at den domfelte etter soning skal velge å leve et kriminalitetsfritt liv. Vår visjon er «Straff som endrer» og våre verdier er: trygghet, åpenhet og nytenking som er førende for vår atferd og som organisasjon. Les mer om vår virksomhetsstrategi her.

Kriminalomsorgen består av Kriminalomsorgsdirektoratet (KDI), Kriminalomsorgens høgskole og utdanningssenter KRUS og fem regioner med cirka 60 lokale fengsler og friomsorgskontor. Region nord omfatter 6 fengsler og 3 friomsorgskontor med ca. 550 ansatte i Trøndelag, Nordland, Troms og Finnmark. Regionadministrasjonen ligger i Trondheim.

 

Del stillingen

Selskap

Kriminalomsorgen Region Nord

Kontaktinfo

  • Katrine Lund
  • Tittel: avdelingsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 959 19 598
  • Jens E. Holand
  • Tittel: friomsorgsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 930 22 634azx

Lokasjon

  • Kirkenes

Søknadsfrist

Mars 15, 2023

Kulturskolerektor (søknadsfrist 06.03.2023)

 

Kulturskolerektor

 

 

Vi søker en engasjert kulturskolerektor/avdelingsleder i 100% fast stilling til Kulturskolen i Kristiansund.

Vi ser etter en person som vil være med å utvikle kulturskolen i Kristiansund for framtida. En som brenner for at alle skal få mulighet til å skape, utøve og oppleve kunst og kultur. En som er utviklingsorientert, inspirerende og en trygg leder som er god til å samhandle med andre.

Er dette deg? Da er du kanskje vår nye kulturskolerektor!

 

Om avdelingen

Kulturskolen i Kristiansund er en av fire avdelinger i Kulturenheten i Kristiansund kommune, sammen med kulturavdelinga, Kristiansund bibliotek og Atlanten idrettspark. Kulturskolen har i dag om lag 320 elever innen fagområdene musikk, teater og visuell kunst, ansatte fordelt på 14 årsverk, og stillingssamarbeid med Operaen i Kristiansund. Kulturskolen flytter inn i Normoria – Kulturhuset i Kristiansund i 2025 sammen med Operaen, biblioteket og Nordmørsmusea, og kulturskolerektoren skal ha stor fokus på strategi og samhandling i tiden framover.

Gjennom delegert myndighet fra enhetsleder, har du som avdelingsleder ansvar for avdelingens tjenestetilbud, økonomi- og personalressurser. Vi ønsker å utvikle mestringsorienterte ledere som har fokus på de tre overordnede ansvarsområdene når lederen planlegger, organiserer, leder og følger opp arbeidet.

 

Arbeidsområder
Kulturskolens rektor

  • inngår i ledergruppen for Kulturenheten og rapporterer til kultursjef/enhetsleder
  • har delegert personal- og økonomiansvar for kulturskolen, inkludert ansvar for å følge opp kulturskolens avtaleverk
  • har ansvar for videreutvikling av kulturskolen, med utgangspunkt i helhetlig forståelse av mål og strategier på kommunalt og nasjonalt nivå.
  • samarbeider tett med fagleder og inspektør, og deltar i nettverk med kulturskolerektorer i fylket og regionen.
  • skal aktivt bidra til samarbeid på kulturområdet, med andre kommunale enheter og med eksterne aktører som frivillig og profesjonelt kulturliv
  • jobber for at kulturskolen er en relevant og inkluderende aktør i lokalsamfunnet
  • skal bidra til synliggjøring av kulturskolen i relevante medier, og sørge for at elever og lærere deltar i sammenhenger der det er naturlig å vise frem og markedsføre kulturskolens tilbud

Kvalifikasjonskrav

  • relevant utdanning på minimum bachelornivå
  • lederutdanning og/eller relevant ledererfaring
  • god kjennskap til økonomi, budsjettering og regnskap
  • god skriftlig og muntlig fremstillingsevne i norsk og engelsk
  • kunnskap om bruk av digitale virkemidler og kommunikasjonskanaler
  • førerkort klasse B

Ønskede kvalifikasjoner

  • minst tre års arbeidserfaring fra kulturskole
  • pedagogisk kompetanse
  • god faglig kunnskap om kulturområdet
  • erfaring med å håndtere små og store kulturproduksjoner
  • kompetanse om endringsledelse

Personlige egenskaper

  • du er en relasjonsbygger som ser menneskene rundt deg og får til god samhandling
  • du er trygg, ser løsninger og tar grep der det trengs
  • du er en utviklingsorientert kulturleder som inspirerer dine ansatte og evner å lede virksomhetens strategiske arbeid
  • du kan formidle tydelige forventninger, og kan skape oppslutning om felles verdier og mål
  • du er innstilt på å dele kunnskap og bidrar til lærende fellesskap
  • du har evne til å jobbe selvstendig og i team

Spesielle forhold i stillingen

Det må påberegnes noe arbeid utover vanlig arbeidstid.

Vi tilbyr

  • en arbeidsplass med fokus på fag og utvikling av tjenesten
  • en variert og spennende arbeidshverdag
  • et arbeidsmiljø med engasjerte medarbeidere og ledere
  • gode pensjonsordninger. Se mer om pensjonsordningen som gjelder for deg her: KLP SPK

Øvrige vilkår

Ved tilsetting må godkjent politiattest fremskaffes før arbeidsforholdets start.

Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler. Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden. Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.

Søknad

Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.

Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.

Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.

Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.

 

Søk her

 

  • Fylke: Møre og Romsdal
  • Jobbtype: Fast
  • Heltid/Deltid: Heltid
  • Arbeidstid: Dag
  • Søknadsfrist: 06.03.2023
  • Arbeidssted: Kristiansund kommune

 

Kontaktpersoner:

Hanne Tømmervåg

mob: +47 97170336

Toril Skram

mob: +47 93052149

 

Adresse: Dalabergan 3 6511 Kristiansund

 

Kristiansund kommune

Ytterst mot storhavet ligger sjarmerende Kristiansund. En moderne by der bybildet farges av et rikt kulturliv, nye næringer og ramsalt historie. Kristiansund har 25.000 trivelige innbyggere og en urban bykjerne. Her er det råere og friskere, men samtidig varmere mellom mennesker. Vi har aktive og inkluderende sports- og musikkmiljøer, internasjonal fotofestival og en myriade av andre aktiviteter. Fantastisk natur både til sjøs og til fjells gir muligheter for et aktivt og variert friluftsliv. Kommunen har utviklingsorienterte skoler og barnehager med nasjonale topplasseringer, flotte idretts- og friluftslivsanlegg samt et spennende, engasjerende og relevant næringsliv. Med fly er du på Gardermoen i løpet av 45 minutter, og i Trondheim på 3,5 time med hurtigbåt.

 
 

Del stillingen

Selskap

Kristiansund kommune

Kontaktinfo

  • Hanne Tømmervåg
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 97170336
  • Toril Skram
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 93052149

Lokasjon

  • Kristiansund N

Søknadsfrist

Mars 6, 2023

Steinerskolen i Hurum søker daglig leder (søknadsfrist 01.03.2023)

 

VI TRENGER NY DAGLIG LEDER

 

 

 

Vil du være med på å sette ditt preg på skolen vår?

Vi ser etter en daglig leder som kan være med på å drive Steinerskolen i Hurum videre. Daglig leder er skolens ansikt utad, og en som har tanke for alle skolens elever, foreldre og medarbeidere. Den daglige ledelsen støttes av en solid administrasjon, med dyktige ledere for pedagogikk, økonomi, drift, spesialpedagogikk og sosialpedagogikk. Vi ønsker en daglig leder som er flink til å lytte til medarbeiderne og gjøre dem gode, men som samtidig tør å være en tydelig leder.

 

Vi ønsker at du har:

  • God kjennskap til steinerskolen og dens pedagogikk
  • Erfaring fra ledelse og undervisning
  • God økonomiforståelse
  • Sterke kommunikasjonsevner

     

 

Vi tilbyr:

 

  • 100% fast stilling 100% fast stilling
  • Spennende miljø med dyktige medarbeidere, flotte elever og engasjerte foreldre
  • Utviklingsmuligheter
  • God pensjonsordning i SPK

 

 

Vi ønsker at du kan begynne senest 1. august 2023, men gjerne helt eller  delvis løpet av våren 2023. Det er styret som tilsetter daglig leder. 

 

 

Søknadsfrist 1. mars – send søknad med CV til .

 

 

Har du spørsmål, kontakt:

styreleder Tessa Biever, tlf. 913 76 638

daglig leder Silje Malmin, tlf. 472 37 241

 

Steinerskolen i Hurum

Åsheimveien 10, Holtebrekk Åsheimveien 10, Holtebrekk

 

[email protected] – tel 32 79 21 90

hurum.steinerskolen.no

fb.com/hurumsteiner

 

Del stillingen

Selskap

steinerskolen i Hurum

Lenke til firma

hurum.steinerskolen.no

Kontaktinfo

  • Tessa Biever
  • Tittel: styreleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 913 76 638
  • Silje Malmin
  • Tittel: daglig leder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 472 37 241

Lokasjon

  • Klokkarstua

Søknadsfrist

Mars 1, 2023

Rektor, Risør barneskole (søknadsfrist 19.03.2023)

 

Rektor Risør barneskole

 

 

Vi har store ambisjoner for Risørskolen. Har du lyst og evne til å lede Risør barneskole slik at den enkelte elev får realisert sitt læringspotensial i et positivt og trygt miljø?

Risør barneskole har 331 elever og 47 ansatte. Skolen jobber aktivt med et positivt skole- og læringsmiljø med variert undervisning som utvikler elevene sosialt og faglig. Skolen har høye ambisjoner for elevens læring. Den enkelte elev skal få realisert sitt læringspotensial og gis mulighet til å få oppfylt sine drømmer for fremtiden. Skolen har fokus på å sikre at alle barn og unge får oppleve et godt læringsmiljø hvor vennskap og gode relasjoner preger skolemiljøet.

Til å lede Risør barneskole søker vi en tydelig og utadvendt rektor, med stort engasjement for elevgruppen. Risør barneskole trenger en inkluderende og visjonær leder med stor arbeidskapasitet som evner å sette retning og skape oppslutning om felles mål. Du må være åpen og raus, og ha en tydelig ambisjon om å sikre at alle elever opplever en skolehverdag som kjennetegnes av trygghet, læring og utvikling. Vi er på jakt etter deg som ønsker å utgjøre en forskjell for den flotte elevgruppen ved Risør barneskole.

Skolen ligger sentralt i naturskjønne omgivelser med kort avstand både til sjø og skogsområder. Dette gir muligheter for uteaktiviteter hele året. Skolen ligger i nærheten av svømmebasseng og en stor flerbrukshall.

  • Søknadsfrist: 19.03.2023
  • Arbeidsgiver: Risør kommune
  • Sted: Risør
  • Stillingstittel: Rektor Risør barneskole
  • Stillinger: 1
  • Heltid /Deltid: Heltid
  • Ansettelsesform: Fast
  • Stillingsprosent: 100
  • Webcruiter-ID: 4586393925

    Arbeidsoppgaver

  • Videreutvikle et trygt, varmt og inkluderende læringsmiljø.
  • Lede og videreutvikle skolens profesjonsfellesskap.
  • Lede det pedagogiske utviklingsarbeidet i tråd med LK20 slik at det bidrar til å øke læringsutbyttet for hver enkelt elev.
  • Videreutvikle et godt skole – hjem samarbeid.
  • Forvalte skolens totale ressurser på en måte som sikrer god elevtilpasset undervisning.
  • Sikre god elevmedvirkning.
  • Lede og motivere medarbeidere til samarbeid og målrettet innsats til det beste for elevene.
  • Sikre god økonomistyring samt etablere gode rutiner og systemer.

Kvalifikasjoner

  • Relevant høyere pedagogisk utdanning.
  • Det er ønskelig med rektorerfaring, og/eller lang erfaring fra skoleledelse.
  • Det er en fordel om du har skolelederutdanning, eventuelt ønsker å ta dette ved siden av jobben som rektor.
  • Du har god system- og rolleforståelse.
  • Du er oppdatert på forskning rundt skoleutvikling og læreplanforståelse, og evner å bruke denne kunnskapen i utvikling av skolen.
  • God økonomisk innsikt og kompetanse.
  • Erfaring med kvalitetsutvikling og pedagogisk utviklingsarbeid.
  • Kompetanse innen endringsledelse er ønskelig.

Personlige egenskaper

  • Du er en strategisk lagbygger som tør å utfordre, involvere og engasjerer andre rundt deg.
  • Du har stor arbeidskapasitet og utviser klokskap, besluttsomhet og god gjennomføringsevne.
  • Du har evne til å bygge gode relasjoner til elever, ansatte og foreldre.
  • Du er sterk på kommunikasjon, involvering og deling.
  • Du er strukturert, ryddig og evner å jobbe systematisk og langsiktig, samt utvikle gode strukturer og rutiner.
  • Du er utviklingsorientert og søker ny kunnskap for å lede skolen i ønsket retning.
    Personlig egnethet vil vektlegges.

Vi tilbyr

  • Et godt profesjonsfelleskap blant skoleledere, godt og støttende rektorkollegium.
  • Som rektor vil du være med å utvikle Risørskolen i et nettverk og gjennom prosjekter.
  • Lønn etter avtale.
  • God pensjons- og forsikringsordning.
  • Muligheter for fag/kompetanseutvikling.
  • En profesjonell skoleeier.

Kjempestien 2, 4950 Risør, Norge

søk på stillingen her

 

Kontaktinformasjon

Beate Aas
Kommunalsjef skole og barnehage
93 46 82 11
[email protected]

Lars Inge Holte
Daglig leder Activepeople AS
91 89 43 06
[email protected]

 

Risør kommunes verdier er: Løsningsorientert, trygghet, åpenhet og likeverd. Disse står sentralt i vårt daglige virke som ansatte i Risør kommune. Kan du identifisere deg med disse verdiene kan du være den rette til å være med på vårt lag!

Vi har en av Nordens best bevarte og – i våre, og mange andres øyne – aller vakreste trehusbyer. Vi har en idyllisk kystlinje og en skjærgård godt tilrettelagt for allmennheten. Vi har tre fjorder, sterke og livskraftige grender, rike tur- og friluftsmuligheter. Kulturbyen Risør som er kjent for sine gallerier, dyktige kunsthåndverkere og et rikt kulturliv ble i 2015 kåret til Norges kulturkommune.

Hos oss finner du dyktige kollegaer, en løsningsorientert kultur, et trivelig arbeidsmiljø og muligheter for faglig og personlig utvikling. Vi ønsker oss engasjerte, energiske og kreative medarbeidere som hjelper oss med å utvikle og forbedre både tjenestetilbudet til våre innbyggere og vår egen organisasjon.

 

Del stillingen

Selskap

Risør kommune

Kontaktinfo

  • Beate Aas
  • Tittel: Kommunalsjef skole og barnehage
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 93 46 82 11
  • Lars Inge Holte
  • Tittel: Daglig leder Activepeople AS
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 91 89 43 06

Lokasjon

  • Risør

Søknadsfrist

Mars 19, 2023

3 stillinger i 100% vikariater Ballangen skole (Søknadsfrist 19.03.2023)

 

3 stillinger i 100% vikariater

 

Ballangen skole, Narvik kommune

Er du en engasjert, målbevisst og faglig dyktig pedagog med ambisjoner på elevenes vegne?
God klasseledelse har stor betydning for elevers læring. Som lærer i Narvikskolen vil du jobbe i en skole som påvirker og tilpasser seg samfunnsutviklingen med elevenes læring og utvikling i sentrum. Alle våre elever skal ha trygge rammer for læring, samspill og utvikling i et læringsmiljø som stimulerer og utfordrer. Bli med på laget som skal gjøre Narvikskolen enda bedre! Ballangen skole er en 1-10-skole med ca 230 elever. Vi har et personale bestående av både lærere, fagarbeidere og assistenter som har fokus på å skape gode relasjoner mellom alle aktørene i skolen. Skolen ledes av rektor med en avdelingsleder/inspektør. Skolen er en sertifisert Olweusskole. Skolen har implementert Aktivitetslederprogrammet for 1. -7.trinn. Skolen har idrettshall og fotballbane i umiddelbar nærhet, kort vei til lysløype, fjell og fjære. Fokusområder er implementering av ny læreplan, et godt læringsmiljø (Olweus) og gi elevene en sosial og kulturell inkludering i hverdagen. Vi jobber også for å bli sertifisert som helsefremmende skole. Ballangen har et aktivt idrettslag, og tilbyr fritidsaktiviteter som fotball, ski og turn m.m. Vi har også kulturskoletilbud og en lokal ungdomsklubb. Vi har en unik beliggenhet med kort vei til naturopplevelser.

Pr. tiden har vi ledig 3 (tre) 100 % stilling vikariater som lærere her ved Ballangen skole

Søknadsfrist: 19.03.2023
Arbeidsgiver: Narvik kommune
Sted: Ballangen
Stillingstittel: 3 stillinger i 100% vikariater
Stillinger: 3
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Vikariat
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4621201112
Startdato: 01.08.2023
Sluttdato: 31.07.2024

Arbeidsoppgaver

Sørge for et trygt, godt og inkluderende læringsmiljø
Planlegge og lede elevens læring
Delta og bidra i et lærende fellesskap på skolen
Bidra til godt samarbeid med foreldre og andre faginstanser
Ballangen skole er en 1.-10. skole derfor må det kunne påberegnes undervisning på alle trinn ved behov.
Kan bli tillagt funksjon som kontaktlærer

Kvalifikasjoner

Godkjent undervisningskompetanse for ansettelse i grunnskolen, ønskelig med søkere til både barneskolen og i ungdomsskolen.
For barneskolen er det ønskelig med kompetanse i begynneropplæringen, musikk og engelsk.
I ungdomsskolen er det ønskelig med norsk, språkfag som engelsk tysk, fransk eller spansk.
Både i ungdomsskolen og på barneskolen er det ønskelig med kompetanse i musikk og kunst og håndverk.
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Pedagogisk bakgrunn og / eller erfaring fra arbeid i skolen.
God digital kompetanse og helst kjennskap til skoleadministrative systemer som Visma Flyt skole og Visma Flyt tImeplan.
Er du søker fra land utenfor Skandinavia, må du ha bestått norskprøve B2 skriftlig og muntlig.

Personlige egenskaper

Du er en motivert og engasjert lærer og kollega
Du er en tydelig og varm klasseleder og voksenperson
Du skaper et godt skolemiljø og bidrar til trivsel og læringsglede
Du ser eleven, tilpasser opplæringen til elevens behov og tilrettelegger for gode mestringsopplevelser
Skaper gode relasjoner med elevene og foresatte.
Du har gode kommunikasjonsevner, gode samarbeidsevner, evner til selvstendig planlegging og organisering, fleksibilitet og engasjement
Ansatte i Narvik kommune skal gjenspeile Narvik kommunes verdigrunnlag ved å være nytenkende, raus og stolt.

Vi tilbyr

Lønn etter tariff og gjeldende avtaler.
Gode pensjons og forsikringsordninger.
Et inkluderende og trygt arbeidsmiljø med engasjerte kolleger.
En helsefremmende skole som har fokus på faglig utvikling og sosial mestring hos elevene.
En skole og et lokalsamfunn som er omkranset av nydelige omgivelser og som innbyr til variert aktivitet i vakker natur.

Annet

Vi oppfordrer alle kvalifiserte til å søke, uansett alder, kjønn, funksjonsnedsettelse eller minoritetsbakgrunn.
Dersom du har utenlandsk yrkeskvalifikasjon, stilles det krav om norskferdigheter.
Du må legge fram politiattest før du starter i stillingen.
Ved nyansettelse vil det være 6 måneders prøvetid.

Ansettelsen skjer på de vilkår og med de plikter som følger av gjeldende lovverk, reglement og tariffavtaler. Det gjøres oppmerksom på at søkerens navn kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om at navnet blir unntatt offentlighet. Ønske om unntak fra offentlighet må begrunnes i søknaden, jamfør offentleglova § 25, andre ledd. Søker vil bli varslet om ønsket ikke tas til følge.
Personer som har et arbeidsforhold til Narvik kommune, som er i en nedbemanningsprosess, eller er registrert med behov for annet passende arbeid, kan ha fortrinnsrett på stillingen.

 

Søk på stillingen her.

 

Sykehjemsstien 9, 8540 Ballangen, Norge

Kontaktinformasjon

Siv Anne Stensland, Rektor
415 66 171
[email protected]

 

Narvik kommune – et samfunn i utvikling

Narvik kommune er et naturlig knutepunkt i hjertet av Nord-Norge og strekker seg fra Tysfjorden i sør til fylkesgrensa Troms og Finnmark i nord. Vi har om lag 22.000 innbyggere.

Narvik har alt man kan tenke seg av naturopplevelser, aktiviteter og kulturarrangementer. Her ligger Nord-Norges flotteste alpinanlegg og nasjonalfjellet Stetinden. Vi har fjell og fjorder som innbyr til alt fra toppturer, padling og dykking. Du kan spille golf i Skjomen, og du finner både kulturarrangementer og festivaler her. Vi har kort reisevei til spektakulære steder som Lofoten, Vesterålen og Hamarøy. Narvik har også jernbane til Sverige, og du kan ta toget helt til Stockholm eller resten av Europa.

Satsingsområdene i regionen er reiseliv, kraft og fornybar energi, blå næringer, forsvaret og grønn transport, logistikk og infrastruktur. Industrisatsningen i Narvik vil innebære den største investeringen i fastlandsnorge med over 50 milliarder kroner bare fra Aker. I tillegg er det en rekke andre industrikonsern som er i gang med på starte eller å utvide sin virksomhet i Narvik. I Narvik ligger UiT, Norges arktiske universitet. Kommunen har utstrakt samarbeid med UiT, næringslivet og Universitetssykehuset Nord-Norge. UNN Narvik er også godt i gang med å bygge et nytt topp moderne sykehus for regionen, midt i Narvik.

 

Del stillingen

Selskap

Narvik kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Ballangen

Søknadsfrist

Mars 19, 2023

Skjomen oppvekstsenter: Inspektør med undervisningsplikt, fast stilling 100% (Søknadsfrist: 19.03.2023)

Skjomen oppvekstsenter, Narvik kommune

 

 

Skjomen skole og barnehage er et oppvekstsenter. Det består av en 1-avdelings barnehage og en fådelt 1-10 skole. Skolen og barnehagen er lokalisert i samme bygg i naturskjønne omgivelser på Elvegård i Skjomen. Skjomen befinner seg 3,5 mil unna Narvik sentrum, og ligger i Narvik kommune, nord i Nordland.

Skolen og barnehagen er sertifisert som helsefremmende og vil få sertifisering som Olweusskole i løpet av inneværende skoleår.

Fokusområder er lesing i alle fag, læring i friluft og arbeid med desentralisert kompetanseutvikling. Vi er også en nettverksskole i Lektor 2.

Det utlyses nå 100% fast stilling som inspektør med undervisningsplikt ved Skjomen oppvekstsenter.

Stillingen er en skolelederstilling med både administrative oppgaver og undervisningsplikt. Som skoleleder innebærer det blant annet enhetsleders stedfortreder og deltakelse i skolens ledergruppe.

Undervisningen vil i utgangspunktet være på 5.-10. klasse. Noe arbeid på de øvrige trinnene må påberegnes, og ut fra stillingsinnehavers faglige bakgrunn og kompetanse kan dette endres på sikt. På grunn av enhetens størrelse, må man være forberedt på varierte arbeidsoppgaver og være innstilt på å samarbeide godt med andre ansatte.

 

  • Tiltredelse: 01.08.2023
  • Søknadsfrist: 19.03.2023
  • Arbeidsgiver: Narvik kommune
  • Sted: SKJOMEN
  • Stillingstittel: Inspektør med undervisningsplikt, fast stilling 100%
  • Stillinger: 1
  • Heltid /Deltid: Heltid
  • Ansettelsesform: Fast
  • Stillingsprosent: 100
  • Webcruiter-ID: 4619827275
  • Startdato: 01.08.2023

     

    Arbeidsoppgaver

  • Enhetsleders stedfortreder.
  • Delta i skolens ledergruppe.
  • Administrative oppgaver. Endringer i administrative oppgaver vil kunne skje fortløpende.
  • Følge opp de profesjonelle læringsfelleskapene ved behov.
  • Tilrettelegge for læring, utvikling og gode holdninger hos barn og unge.
  • Forberede, gjennomføre og vurdere undervisningen på bakgrunn av skolens verdigrunnlag, overordnet del og læreplanene for fagene.
  • Lede elever med god klasseledelse og god relasjonell ledelse.
  • Lede ansatte med god bruk av relasjonell ledelse.
  • Bruke den faglige, pedagogiske og etiske kompetansen for å legge til rette for at alle elever kan lære på en best mulig måte.
  • Bidra til å få laget pedagogiske opplegg for elever som har ekstra behov.
  • Håndtere og følge opp mange ulike situasjoner, for eksempel mobbing eller utestengelse.
  • Engasjere seg i elevenes skolehverdag, og følge med på hver enkelt elevs personlige utvikling – både faglig og sosialt.
  • Fordi dette er en liten enhet og er et oppvekstsenter, må stillingsinnehaver samarbeide med lærere fra alle trinn, personalet i barnehagen, andre ansatte og med leder.
  • Foreldre/foresatte, PPT, BUP, helsesøster, barnevern og andre skoler vil også være sentrale samarbeidspartnere.
  • Delta i eller lede lokale komiteer eller spesielle funksjoner.
  • Delta aktivt i enhetens utviklingsarbeid.
  • Det er ønskelig at stillingsinnehaver kan delta i svømmeopplæring.
  • Stillingsinnehaver må kunne delta i undervisning utendørs.
  • Andre arbeidsoppgaver kan også tilkomme etter behov.

Kvalifikasjoner

  • Pedagogisk kvalifikasjon til å undervise i grunnskolen.
  • Ledererfaring og formell lederkompetanse, slik som rektorutdanningen eller tilsvarende, er ønskelig.
  • Det er ønskelig med undervisningserfaring.
  • Det er ønskelig med undervisningskompetanse i tysk, musikk og samfunnsfag 5.-10.
  • Ønskelig at stillingsinnehaver kan delta i svømmeopplæring.
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne.
  • Må ha gode digitale ferdigheter, da bruk og administrering av ulike digitale verktøy er en sentral del av jobben.
  • Gode relasjonelle lederferdigheter vektlegges.
  • Personlig egnethet vil vektlegges.


Personlige egenskaper


Gode samarbeidsevner:

  • Berike fellesskapet
  • Dele erfaringer/opplevelser
  • Vise andre respekt og tillit, og fremsnakke de rundt en
  • Kunne ta initiativ til samarbeid mellom kollegaer
  • Fleksibel

Resultat- og løsningsorientert:

  • Selvstendig planlegging og organisering
  • Arbeide mot definerte mål
  • Analysere flere alternative oppgaver

Humør:

  • Ha en positiv innstilling til arbeidsdagen og kollegaer
  • Skape gode rammer for et godt arbeidsmiljø
  • Like å være sammen med mennesker

Relasjonskompetanse:

  • Gode kunnskaper om §9A og håndtering av mobbesaker
  • Innsikt i og erfaring med hvordan gode relasjoner opparbeides og vedlikeholdes
  • Erfaring med autoritativ klasseledelse
  • Kunnskap om forebyggende arbeid knyttet til inkluderende skolemiljø
  • Evne til å raskt omstille egen praksis og egne strategier for å imøtekomme elevgruppens behov
  • Evne til å se og inkludere barn og elever i alle aldre
  • Gode lederferdigheter

Beslutningsdyktig:

  • Mot til å ta ansvar og ta konsekvenser av egne avgjørelser
  • Evne til lojalt å følge opp og iverksette ulike vedtak
  • Vise lojalitet til arbeidsgiver

Engasjert:

  • Interesse for barns utvikling på alle områder
  • Initiativrik
  • Utviklingsorientert

 

Søker må kunne håndtere arbeidsdager med høyt tempo og varierte arbeidsoppgaver.
Samarbeidsegenskaper vektlegges.

 

Vi tilbyr

  • Et godt og utviklende arbeidsmiljø, med engasjerte og dyktige kolleger.
  • En spennende og utfordrende jobb.
  • Arbeidslokaler i naturskjønne omgivelser med naturen i umiddelbar nærhet
  • Mulighet for videreutdanning
  • Varierte og allsidige arbeidsoppgaver
  • Gode fysiske forhold, deriblant nyoppusset arbeidsrom og personalrom
  • Lønn ifølge Narvik Kommunes lønnsregulativ.
  • Stillingen innplasseres i stillingskode 7954.
  • Narvik kommune tilbyr gode forsikrings- og pensjonsordninger.

 

Som ny i Narvik tilbyr vi gratis årskort i Narvikfjellet eller Ankenes alpinanlegg, eventuelt klippekort på et av bassengene i kommunen vår.
https://www.narvik.kommune.no/tjenester/prosjekter/tilflytter/tilflytterpakken/

 

Annet

  • Vi oppfordrer alle kvalifiserte til å søke, uansett alder, kjønn, funksjonsnedsettelse eller minoritetsbakgrunn.
  • Dersom du har utenlandsk yrkeskvalifikasjon, stilles det krav om norskferdigheter.
  • Du må legge fram politiattest før du starter i stillingen.
  • Ved nyansettelse vil det være 6 måneders prøvetid.
  • Ansettelsen skjer på de vilkår og med de plikter som følger av gjeldende lovverk, reglement og tariffavtaler.
  • Det gjøres oppmerksom på at søkerens navn kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om at navnet blir unntatt offentlighet. Ønske om unntak fra offentlighet må begrunnes i søknaden, jamfør offentleglova § 25, andre ledd. Søker vil bli varslet om ønsket ikke tas til følge.
  • Personer som har et arbeidsforhold til Narvik kommune, som er i en nedbemanningsprosess, eller er registrert med behov for annet passende arbeid, kan ha fortrinnsrett på stillingen.

 

Søk på stillingen her

 

Mer om oss på hjemmesidene:

https://www.narvik.kommune.no/tjenester/barnehage-skole-og-sfo/skole-og-utdanning/oversikter-over-skoler/oversikt-grunnskoler/skjomen-skole/

https://sites.google.com/narvik.kommune.no/skjomenskoleogbarnehage

 

Skjomenveien 210, 8523 SKJOMEN, Norge

 

Kontaktinformasjon

Camilla Davidsen, Enhetsleder

911 84 578

[email protected]

 

Narvik kommune – et samfunn i utvikling

Narvik kommune er et naturlig knutepunkt i hjertet av Nord-Norge og strekker seg fra Tysfjorden i sør til fylkesgrensa Troms og Finnmark i nord. Vi har om lag 22.000 innbyggere.

Narvik har alt man kan tenke seg av naturopplevelser, aktiviteter og kulturarrangementer. Her ligger Nord-Norges flotteste alpinanlegg og nasjonalfjellet Stetinden. Vi har fjell og fjorder som innbyr til alt fra toppturer, padling og dykking. Du kan spille golf i Skjomen, og du finner både kulturarrangementer og festivaler her. Vi har kort reisevei til spektakulære steder som Lofoten, Vesterålen og Hamarøy. Narvik har også jernbane til Sverige, og du kan ta toget helt til Stockholm eller resten av Europa.

Satsingsområdene i regionen er reiseliv, kraft og fornybar energi, blå næringer, forsvaret og grønn transport, logistikk og infrastruktur. Industrisatsningen i Narvik vil innebære den største investeringen i fastlandsnorge med over 50 milliarder kroner bare fra Aker. I tillegg er det en rekke andre industrikonsern som er i gang med på starte eller å utvide sin virksomhet i Narvik. I Narvik ligger UiT, Norges arktiske universitet. Kommunen har utstrakt samarbeid med UiT, næringslivet og Universitetssykehuset Nord-Norge. UNN Narvik er også godt i gang med å bygge et nytt topp moderne sykehus for regionen, midt i Narvik.

 

Del stillingen

Selskap

Narvik kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Narvik

Søknadsfrist

Mars 19, 2023

Ledige stillinger ved verksemd for inkludering (forskjellige søknadsfrister)

*Rådgiver – samisk kirkeliv Fast *Lønnsmedarbeider Fast *Kommunikasjonsdirektør Fast (alle med søknadsfrist 05.03.2023)

Del stillingen

Selskap

Kirkerådet

Kontaktinfo

  • Klikk på aktuell stilling for mer informasjon.
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf:

Lokasjon

  • Kristiansand S
  • Tromsø
  • Oslo

Søknadsfrist

Mars 5, 2023

Kragerø energi: Controller / faglig leder regnskap 100% fast (søknadsfrist 01.03.2023)

Controller

 

 

Faglig leder regnskap og rådgivning

  • Arbeidsgiver: Kragerø Energi AS
  • Stillingstittel: Controller
  • Frist: 01.03.2023
  • Ansettelsesform: Fast

 

Kragerø Energi søker etter dyktig controller til vårt kontor i Kragerø.

Kragerø Energi AS er morselskapet i konsernet og leverer tjenester på økonomiområdet til både morselskapet og datterselskapene.

Det er viktig for administrasjonen å drifte og effektivisere de mest essensielle områdene av virksomhetene. Vi ønsker å styrke laget og leter etter deg som kan fylle rollen som faglig leder innen regnskap og som kan være en bidragsyter til videre vekst og utvikling.

 

Arbeidsoppgaver:

  • Økonomi og Controller-funksjoner
  • Prosjektoppfølging og forbedring og digitalisering av arbeidsprosesser
  • Løpende rapportering på økonomi og likviditet
  • Regulatorisk og myndighets-rapportering
  • Budsjettarbeid

 

Ønsket kompetanse og personlige egenskaper:

  • Bachelor innen regnskap, revisjon eller økonomi. Relevant erfaring kan kompensere for manglende formell bakgrunn.
  • Operativ erfaring innen regnskap, controlling eller revisjon
  • Bransjeerfaring er en fordel
  • God systemforståelse og Excel kunnskaper
  • Gode samarbeidsevner og godt humør

 

Vi tilbyr:

  • Et uformelt og godt arbeidsmiljø
  • Gode utviklingsmuligheter faglig og personlig
  • Konkurransedyktige betingelser
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger

 

Opplysninger om stillingen kan rettes til daglig leder Bjørg Holte, tlf 92615603

 

Søk på stillingen her

 

Om arbeidsgiveren

Kragerø Energi AS er morselskapet i et energikonsern bestående av Vestmar Nett AS – nettvirksomhet, Kragerø Bredbånd AS – bredbånd og Kragerø Installasjon AS – elektrovirksomhet. Kragerø Energi leverer tjenester på økonomi og administrasjonsområdet for morselskapet og datterselskapene. Selskapene omsetter til sammen for ca 205 mill i 2022, har 40 ansatte og er lokalisert på Bråten i Kragerø.

 

Del stillingen

Selskap

Kragerø energi as

Kontaktinfo

  • Bjørg Holte
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 926 15 603

Lokasjon

  • Kragerø

Søknadsfrist

Mars 1, 2023