Helsefagarbeidere / vernepleiere fast og vikariat (søknadsfrist 13.08.2023)

Kommunepsykolog 100% fast (søknadsfrist 14.08.2023)

IMG_9013

Kommunepsykolog

 

 

  • Søknadsfrist: 14.08.2023
  • Arbeidsgivar: Austrheim kommune
  • Stad: Austrheim
  • Stillingstittel: Kommunepsykolog
  • Stillingar: 1
  • Heiltid/Deltid: Heiltid
  • Tilsetjingsform: Fast
  • Stillingsprosent: 100
  • Webcruiter-ID: 4679183637

 

Arbeidsoppgåver

Austrheim kommune er på leit etter deg som vil bruka eigen erfaring og kompetanse til å skapa ein betre kommune saman med andre. Ein samhandlingsaktør som ser seg som ein del av ein heilskap, og som er opptatt av utvikling og kvalitet på tenesta.
Gjerne med erfaring frå spesialisthelsetenesta, og klar for å landa i kommunehelsetenesta med eit anna handlingsrom. Der folk leve og bur, og der endringar kan skje på kort tid om vi klarer komma tidleg inn og saman klarer gode prioriteringar.

 

Om stillinga:

Austrheim kommune og Fedje kommune har i fleire år hatt eit vertskommunesamarbeid om kommunepsykolog. Stillinga er organisert under psykisk helse og rus, helseeininga i Austrheim kommune.

Det er dialog mellom kommunane Masfjorden, Gulen, Austrheim, Fedje og Modalen om eit utvida samarbeid kring psykologtenesta. Eit større fagfellesskap er ein viktig faktor, samt at ein får tilrettelagt for fagleg rettleiing.

Alle kommunane i Region Nordhordland er medeigar i Helsehuset i Knarvik, der det pågår eit samarbeid for eit breitt og fagleg fellesskap gjennom ei felles satsing på
Fag- og tenesteutvikling, ute i kommunane og i dei tilrettelagte møtearenaene i Helsehuset.
I samarbeid med andre kommunar i regionen og spesialisthelsetenesta er det starta eit arbeid med utvikling av ein modell for kommunepsykologar i spesialisering (KOMPIS).

 

Arbeidsoppgåver:

  • Arbeid med menneske i alle aldrar og i ulike livssituasjonar, med barn og unge som hovudprioritet
  • Klinisk arbeid
  • Arbeid i team
  • Støtte og veiledning til andre fagpersonar, samt deltaking i utviklingsarbeid for samhandling og samarbeid mellom tenester
  • Delta i helsefremjande og førebyggjande arbeid

 

Kvalifikasjonar

  • Offentleg norsk autorisasjon som psykolog, gjerne med spesialisering.
  • Det vil vera ein fordel med relevant klinisk erfaring
  • Det vil vera ein fordel med erfaring eller særskilt interesse for arbeid med barn og unge
  • Erfaring med tverrfagleg samarbeid og veiledning
  • Gode munnlege og skriftlege norskkunnskapar
  • Førarkort klasse B

 

Personlege eigenskapar

  • Evne til å sjå heilskap og samanhengar
  • Evne til å jobbe målretta og sjølvstendig, samt trivest med å jobbe i eit fleirfagleg team
  • Gode samarbeidsevner og kommunikasjonsevner
  • Initiativrik med fokus på utvikling av tenesta
  • Være fagleg trygg og ha evne til å reflektere rundt ein psykolog si rolle i en kommunal kontekst
  • Fleksibel, nysgjerrig og evne til å jobbe kreativt
  • Fagleg engasjert, strukturert og har god arbeidskapasitet

Personlege eigenskapar vert vektlagt

 

Vi tilbyr

  • Arbeidsvilkår etter gjeldande lovar, regler og avtaleverk
  • Løn etter avtale
  • Veiledning i gruppe
  • God pensjonsordning, KLP
  • Austrheim-modellen– ein modell for rekruttering
  • Mogelegheit for spesialisering

 

Sætremarka 2, 5943 Austrheim, Norge

 

 

Søk her

 

Kontaktinformasjon

Grethe Korsøen
Einingsleiar helse
 Telefon:+4747460982
E-post:[email protected]

Kristine Fanebust
Fagleiar psykisk helse og rus
 Telefon:+4790090954
E-post:[email protected]

 

Austrheim kommune (ca. 3000 innb.) Tett på Bergen og industrieventyret på Mongstad, er utgangspunktet for utvikling av framtidskommunen til stades. Naturen og kulturen i det særprega kystsamfunnet er kanskje det viktigaste grunnlaget for gode liv i Austrheim – både om du flyttar hit for ein spennande jobb, eller om du ynskjer å vere med å skape livskvalitet for dei som allereie bur her. Austrheim inviterer deg til opne landskap – med eit ope sinn!

Del stillingen

Selskap

Austrheim kommune

Kontaktinfo

  • Grethe Korsøen
  • Tittel: Einingsleiar helse
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: +4747460982
  • Kristine Fanebust
  • Tittel: Fagleiar psykisk helse og rus
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: +4790090954

Lokasjon

  • Austrheim

Søknadsfrist

August 14, 2023

Sykehjemmene i Kongsvinger: Sykepleiere og helsefagarbeider (forskjellige søknadsfrister)

Solund kommune – Undervisningsstilling (Søknadsfrist: Fortløpande tilsetjing)

Solund kommune

Undervisningsstilling i øyriket Solund, heilt vest i Noreg

 

 

Solund, øyriket ytst i Sognefjorden. Vi har eit godt utvikla tenestetilbod i kommunesenteret Hardbakke med skule, barnehage, butikksenter og gode kommunikasjonar til fastlandet. Solund er eit eldorado for friluftsaktivitetar på både sjø og land, til dømes kajakkpadling og fotturar.

 

Ledig undervisningsstilling.

Solund barne- og ungdomsskule er ein 1-10 skule med om lag 65 elevar, lokalisert på Hardbakke. Skulen har 4-delt barneskule og 2-delt ungdomsskule. Skulen har om lag 12 lærarstillingar. I tillegg kjem reinhaldspersonell og fagarbeidarar. Vi arbeider prosessorientert i utviklingsarbeidet vårt og prøver å ta med erfaringar vi gjer oss undervegs når vi skal til med endra praksis for å auke læringsutbytte hjå elevane. Oktober 2023 vert det studietur på personalet der vi skal arbeide med tema som omhandlar læringsutbyttet til eleven. Ved SFO, skuleåret 2023 – 2024, er det 18 elevar. Leksehjelp vert gjeve med ein time kvar veke.

Skulen samarbeider med kulturskulen og kombinasjonsstilling mellom skulen og kulturskulen er mogeleg.

 

Arbeidsoppgåver

Vi har ledig stilling for deg som

  • har kompetanse til å undervise på 1.-7.trinn og då fortrinnsvis på 1.-4.trinn.
  • har kompetanse til å undervise i valfaga tysk og/eller spansk på ungdomskulen.
  • har kompetanse til å undervise i faga kunst og handverk og musikk
  • ønskjer utvikling, leitar etter løysingar og nyttar handlingsrommet som ligg i skulekvardagen

Om du finn skulen vår interessant, men ikkje har faga vi etterspør i din fagkrets, er vi likevel interessert i å opprette kontakt.

 

Kvalifikasjonar

  • har relevant pedagogisk utdanning/undervisningskompetanse
  • har fag i fagkretsen som skulen har behov for
  • søkjarar med utanlandsk utdanning må ha NOKUT godkjenning
  • studentar som held på med masterdel av lærarutdanninga

 

Personlege eigenskapar

  • har evna til å motivere andre og utvikle meistringsklima
  • vil vere med og utvikle miljø for lærelyst
  • likar å arbeide med menneske og møter menneske på ein god måte
  • ser skulen i heilskap med lokalsamfunn og omgivnader
  • har humor, er fleksibel, opptekne av å samarbeide og er ein teambyggar
  • tek ei utfordring på strak arm
  • har lyst å vere del av eit lite samfunn
  • har evna til å bygge relasjonar

 

Vi tilbyr

  • Nyutdanna lærarar, utan undervisningserfaring, får redusert undervisning med ein time dei to første undervisningsåra. Redusert undervisningstid vert følgt opp med mentor og rettleiing.
  • Du som er ny på skulen vert knytta til ein mentor/fadder. Behovet vert avtala med deg.
  • Rekrutteringstiltak med kr 20 000,- tillegg på årsløn.
  • Flyttegodtgjersle med inntil kr 30 000,- og bindingstid med 2 år
  • Studietur for personalet oktober 2023 med fokus på å utvikle eigen praksis for å styrke læringsutbytte til elevane våre.
  • Eit oppvekstmiljø som har starta endringsprosessar med å utvikle læringssmiljøet
  • Vere del av ei personalgruppe som ønskjer utvikling og er open for nye tankar

 

Søkjar må legge vekt på å presentere seg opp mot det som vert etterspurt i utlysingsteksten. Solund kommune nyttar nynorsk målform. Den som vert tilsett må vere trygg i norsk språk, både muntleg og skriftleg. Solund kommune brukar nynorsk skriftspråk.

 

Tilsetjing elles i tråd med HTA. Løns- og arbeidsvilkår er i h.h.t. gjeldande lov, reglement og avtaleverk. Prøvetid med 6 månader.

 

I tråd med opplæringsslova og lov om helsepersonell er det krav om godkjend politiattest og utfylt MRSA- og tuberkuloseskjema ved oppstart i stillinga.

 

Attestar og vitnemål må leggjast fram i samband med intervju.

 

Solund kommune nyttar elektronisk søknadssystem, For å søkje på stilling hjå oss, må du opprette eigen brukaridentitet og passord i EasyCruit. Søknadar som ikkje vert levert elektronisk vert ikkje vurdert vidare i prosessen.

 

Velkomen som søkjar!

 

Solund kommune har vurdert marknadsføring av stillinga, og ynskjer berre kontakt med søkjarar.

 

 

Søk her

 

 

  • Fylke: Vestland
  • Jobbtype: Fast
  • Heiltid/Deltid: Heiltid
  • Arbeidstid: Dag
  • Søknadsfrist: Fortløpande tilsetjing
  • Tiltreding: Etter avtale
  • Arbeidsstad: Hardbakke

 

Kontaktpersonar:

Gunnlaug Olsvoll Røed
tlf: +47 57 78 62 19
mob: +47 908 55 224

 

Heimeside:

/www.solund.kommune.no/

 

Adresse:

Hardbakke 6924 Hardbakke

 

Solund kommune

Solund er eit øyrike ytst i Sognefjorden. Vi har gode kommunikasjonar til fastlandet, inkl. hurtigbåt til Bergen.

Sjøen er ein del av både sjela og landskapet i Solund. Aktivitetar knytt til sjøen er mange og rett utanfor døra, enten det er båtliv, kajakkpadling eller fiske. I nybygde Solund Idrettspark finn du kunstgrasbane, friidrettsanlegg, skatepark, discgolfbane, klatreanlegg og nytt treningsstudio. Vi har òg idrettshall med symjebasseng, eit aktivt skyttarlag, kulturskule og mykje meir. Merka turstiar finn du rundt om i heile kommunen.

I Solund investerer vi for framtida. I løpet av dei neste åra skal vi bygge ny ungdomsskule, binde saman kommunen ved å realisere Ytre Steinsund bru og fortsette utbygginga av breiband.

Klikk på lenkja for å sjå ei film om det flotte øyriket vårt: http://www.youtube.com/watch?v=E3RbqQhfrQQ

Del stillingen

Selskap

Solund kommune

Kontaktinfo

  • Gunnlaug Olsvoll Røed
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: +47 57 78 62 19 mob: +47 908 55 224

Lokasjon

  • Hardbakke

Søknadsfrist

August 13, 2023

Avdelingsleder Drift og vedlikehold – Eiendomsdrift (søknadsfrist 21.08.2023)

Kristiansund kommune

Avdelingsleder Drift og vedlikehold

 

 

Bli en viktig drivkraft i vår avdeling for Drift og vedlikehold!

Vi har ledig 100% fast stilling som avdelingsleder Drift og vedlikehold ved enhet Eiendomsdrift.

 

Om stillingen

Ønsker du en spennende og utfordrende lederstilling innen eiendomsdrift? Da kan du være den engasjerte avdelingslederen vi søker etter.

Vi søker en leder som tar ansvar og jobber mot mål. Gjennom delegert myndighet fra enhetsleder, har du som avdelingsleder ansvar for avdelingens tjenestetilbud, økonomi- og personalressurser. Vi ønsker å utvikle mestringsorienterte ledere som har fokus på de tre overordnede ansvarsområdene når lederen planlegger, organiserer, leder og følger opp arbeidet.

Dersom du ønsker å bli en del av vårt engasjerte team og bidra til utviklingen av enhet Eiendomsdrift, vil vi gjerne høre fra deg. Søk nå og bli en viktig leder innenfor drift og vedlikehold!

 

Om enheten

Enheten Eiendomsdrift har et omfattende ansvarsområde som inkluderer kjøp og salg av eiendommer, byggherrefunksjon, forvaltning, drift, vedlikehold og service av kommunens bygningsmasse. Vi arbeider med spennende oppgaver som prosjektering, prosjektstyring, byggeledelse, samt renholds- og byggdrifteroppgaver i ulike typer offentlige bygg.

Med en bygningsmasse på ca. 220.000 m2 og 680 boenheter, er det en variert bygningsportefølje som skal driftes og holdes i gang. Du vil lede et dedikert team på rundt 25 medarbeidere med et bredt spekter innen flere fagfelt. Sammen skal dere sikre effektiv drift og vedlikehold av kommunens eiendommer.

 

Arbeidsområder

  • planlegge, organisere, lede og følge opp avdelingens tjenestetilbud, økonomi- og personalressurser i tråd med gjeldende lov, avtaleverk og politiske vedtak
  • oppfølging av HMS-arbeid, avviksbehandling og kvalitetsutvikling
  • samarbeid med interne og eksterne samarbeidspartnere
  • medlem av enhetens ledergruppe
  • ansvarlig for forvaltning, drift og vedlikehold av kommunale bygg
  • ENØK-oppfølging (energiledelse/sentral driftskontroll/VVS-anlegg)
  • prosjektering og gjennomføring av vedlikeholdsoppgaver
  • utarbeide og følge opp vedlikeholdsplaner

 

Kvalifikasjonskrav

  • relevant fagskole- eller høgskoleutdanning innenfor områder som eiendomsforvaltning, byggrelaterte fag, tekniske fag o.l.
  • utdanning innen ledelse og/eller erfaring som leder
  • god formidlingsevne muntlig og skriftlig
  • førerkort kl. B

 

Ønskede kvalifikasjoner

  • erfaring med prosjektledelse
  • erfaring med prosjektoppfølging og budsjettering

 

Personlige egenskaper

  • god rolle- og oppgaveforståelse
  • strukturert, løsningsorientert og målrettet
  • gjennomføringsevne
  • dine arbeidskollegaer beskriver deg som en lagspiller
  • personlige egenskaper som bidrar til det gode arbeidsmiljøet på enheten vil bli vektlagt

 

Vi tilbyr

Eiendomsdrift kan tilby en arbeidsplass med dyktige og engasjerte medarbeidere og ledere, som hver dag gjør sitt beste for å drifte kommunens eiendommer. Det tilbys opplæring og kursing for å ivareta de stadig mer utfordrende og komplette oppgaver en må beherske. Hos oss vil du få en variert og spennende arbeidshverdag!

Dekning av flytteutgifter etter vedtatte retningslinjer.

Gode pensjonsordninger. Se mer om pensjonsordningen som gjelder for deg her: KLP

 

Øvrige vilkår

Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Se mer om fortrinnsrett her.

Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler. Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden. Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.

 

Søknad

Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.

Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.

Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.

Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.

 

Søk her

 

 

  • Referansenummer: 23/3385
  • Fylke: Møre og Romsdal
  • Jobbtype: Fast
  • Heltid/Deltid: Heltid
  • Arbeidstid: Dag
  • Søknadsfrist: 21.08.2023
  • Arbeidssted: Kristiansund kommune

 

Kontaktpersoner:

Tormod Borge Skundberg
tlf: +47 90109699

 

Hjemmeside:

/www.kristiansund.kommune.no/

 

Adresse:

Vågeveien 4 6501 Kristiansund

 

Kristiansund kommune

Ytterst mot storhavet ligger sjarmerende Kristiansund. En moderne by der bybildet farges av et rikt kulturliv, nye næringer og ramsalt historie. Kristiansund har 25.000 trivelige innbyggere og en urban bykjerne. Her er det råere og friskere, men samtidig varmere mellom mennesker.

Vi har aktive og inkluderende sports- og musikkmiljøer, internasjonal fotofestival og en myriade av andre aktiviteter. Fantastisk natur både til sjøs og til fjells gir muligheter for et aktivt og variert friluftsliv. Kommunen har utviklingsorienterte skoler og barnehager med nasjonale topplasseringer, flotte idretts- og friluftslivsanlegg samt et spennende, engasjerende og relevant næringsliv. Med fly er du på Gardermoen i løpet av 45 minutter, og i Trondheim på 3,5 time med hurtigbåt.

Del stillingen

Selskap

Kristiansund kommune

Kontaktinfo

  • Tormod Borge Skundberg
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 90109699

Lokasjon

  • Kristiansund N

Søknadsfrist

August 21, 2023

Aglo videregående skole – Lærer innen teknologi- og industrifag,100% fast stilling (søknadsfrist 15.08.2023)

 

Aglo videregående skole er en privat, ideell videregående skole som ligger på Skatval i Stjørdal kommune. Skolen er en del av Blå Kors Norge. Vi har nå ledig stilling som:

 

Lærer innen teknologi- og industrifag

100% fast stilling

 

Kompetansekrav

  • Undervisningskompetanse i TIF-fag med fagbrev innen industrifag, alternativt innen kjøretøy
  • Teknisk og pedagogisk utdanning, alternativt yrkesfaglærerutdanning. Skolen vil legge til rette for pedagogisk utdanning hvis du ikke har det.
  • Det er ønskelig at du har et godt nettverk i bransjen.

 

Det vektlegges følgende personlige egenskaper:

  • Utviklingsorientert, fleksibel og endringsvillig
  • Kunne jobbe strukturert og målrettet – sjølstendig og i team
  • Evne til å skape gode relasjoner til elever, ansatte og samarbeidspartnere
  • Ha et romslig elevsyn, der man ser potensial hos alle elever
  • Kunne jobbe på individ- og systemnivå
  • Evne til å skape motivasjon og et godt arbeidsmiljø
  • Gode kommunikasjonsevner
  • Jobbe for å nå Aglos mål om «Alle i mål»

 

 Ansatte må være lojale til Aglos og Blå Kors’ verdigrunnlag. For nærmere opplysninger om stillingen, ta kontakt med:

 

Elin Andersstuen, rektor, tlf. 920 16 968.

Skriftlig søknad med CV på E-post til [email protected] innen 15.08.2023.

Del stillingen

Selskap

Aglo vgs

Lenke til firma

https://aglo.no/

Kontaktinfo

  • Elin Andersstuen
  • Tittel: rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 920 16 968

Lokasjon

  • Skatval

Søknadsfrist

August 15, 2023

Psykologspesialist/psykolog – Psykisk helse og rus (Søknadsfrist 27.08.2023)

Glassheisen

Psykologspesialist/psykolog

 

 

Enhet Psykisk helse og rus har ca.130 årsverk som er fordelt på 7 virksomheter. Enheten er fremoverlent, har høy flerfaglig kompetanse som består blant annet av erfaringskonsulenter, vernepleier, sosionom, sykepleier, pedagog, barnevernspedagog, psykologer og fagarbeidere. Flere har spesialisert seg gjennom videreutdanninger. Enheten er opptatt av kvalitet, fag og at en jobber recoveryorientert, der brukernes beste er i fokus. Enheten bruker FIT som tilbakemeldings verktøy. Tjenestene jobber forebyggende og gir kommunal behandling. Psykisk helse og rus utfordringer er primærområder og målgruppen er barn, unge, familier og voksne. Tidlig innsats og samhandling er sentralt. Enheten består av institusjon, kriseteam, bemannede og ubemannede boliger til voksne med alvorlig psykisk helse og/eller rus utfordringer, ambulerende tjenester, aktivitetstilbud og Østre Agder Krisesenter. Oppfølging gis i grupper, digitalt eller individuelt. Arendal kommune er med i FACT samarbeid og har 3 FACT team (FACT voksne, FACT rus og FACT ung) sammen med spesialisthelsetjenesten. Tilbudet i kommunen er frivillig og veien inn til våre tjenester er via Arendalshjelpa. Enheten samarbeider tett med andre tjenester som Nav, politi, hjemmetjenesten, barneverntjenesten, kultur, frivillige og spesialisthelsetjenesten.

Vi har nå ledig en 100% fast stilling som Psykologspesialist/psykolog

Psykologspesialist/psykolog vil for tiden være knyttet til virksomhet psykisk helse voksne, men en må påregne seg også å få andre oppgaver knyttet til enheten. Det kan være veiledning, utvikling av enheten og fag relevante prosjekter samt bistå i faglig kvalitet i tjenestene. Psykisk helse voksne har særlig fokus på lavterskel psykisk helsehjelp, kommunal behandling og samarbeid med aktuelle tjenester og pårørende er en del av tjenestens oppgaver. Hjelp til mestring av eget liv er sentralt. Psykisk helse voksne har 2 psykologstillinger og har etablert eget innsatsteam. Psykisk helse samarbeider med fastleger, kommuneoverleger, spesialisthelsetjenesten og andre relevante samarbeidsparter. Arendal kommune er en fleksibel og innovativ kommune og arbeidsoppgaver kan endres som del av dette eller fremtidig organisering. Søkere må legge ved relevante scannede attester og vitnemål til søknaden.

 

  • Søknadsfrist: 27.08.2023
  • Arbeidsgiver: Arendal kommune
  • Sted: Arendal
  • Stillingstittel: Psykologspesialist/psykolog
  • Stillinger: 1
  • Heltid/Deltid: Heltid
  • Ansettelsesform: Fast
  • Stillingsprosent: 100
  • Webcruiter-ID: 4668577373

 

Arbeidsoppgaver

  • Klinisk arbeid med brukere innen psykisk helse enkeltvis eller i grupper
  • Planlegge og gjennomføre relevante kurs/opplæring
  • Journalføring ihht lovverk
  • Samarbeide med aktuelle tjenester internt og eksternt
  • Veiledning av medarbeidere i enheten/kommunen
  • Bistå i faglig utvikling av tjeneste tilbudet
  • Delta i relevante prosjekter og møter i enheten sett opp mot målgruppen
  • Delta i forebyggende arbeid og kommunal behandling ihht kommunale og nasjonale føringer

 

Kvalifikasjoner

  • Klinisk psykologspesialist
  • Psykolog med erfaring fra klinisk arbeid fra kommune, spesialisthelsetjeneste eller tilsvarende vil også bli vurdert
  • Kjennskap til kommunal/spesialisthelsetjenestens arbeid med psykisk helse
  • Gode relasjons- og kommunikasjonsferdigheter
  • Kjennskap til relevant lovverk og nasjonale føringer
  • Søker må beherske norsk både skriftlig og muntlig, i tråd med arbeidsoppgavene som står beskrevet ovenfor
  • Førerkort klasse B

 

Personlige egenskaper

  • Interesse for klinisk og forebyggende arbeid
  • Evner å jobbe selvstendig og i team
  • Er faglig engasjert og har gode samarbeidsevner
  • Fleksibel og løsningsorientert
  • Interesse for faglig utvikling og kvalitet i arbeidet
  • Personlige egnethet vektlegges

 

Vi tilbyr

  • Godt arbeidsmiljø med faglig engasjerte medarbeidere
  • Du kan være med å videreutvikle lavterskel psykisk helse- og rustilbud i kommunen
  • Lønn og pensjon etter gjeldende avtaleverk
  • Politiattest må fremlegges før ansettelse

 

Sam Eydes Plass 2, 4836 Arendal, Norge

 

 

Søk her

 

Kontaktinformasjon

Ørjan Fossheim
Enhetsleder

 

Vil du bli vår nye kollega?

Arendal kommune vil være en attraktiv arbeidsgiver og en handlekraftig organisasjon. Vi er en viktig aktør i utviklingen av byen og kommunen. Vi løser viktige oppgaver for lokalsamfunnet og samfunnet vi lever i. Se filmen om vår arbeidsgiverstrategi.

Arendal kommune blir 300 år i 2023 og har 3200 ansatte. Vi er vertskommune for Norges største demokratifestival Arendalsuka, vi arrangerer Norges eneste innovasjonskonferanse for offentlig sektor og vi jobber aktivt med FNs bærekraftsmål.

Vi ser mangfold som en styrke. Vi vil ha medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Arbeidet skal preges av mangfold og våre medarbeidere skal gjenspeile Arendals befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion og etnisk bakgrunn. Arendal kommune er sertifisert som likestilt arbeidsgiver.

Vi jobber for heltidskultur og ansetter fortrinnsvis i hele stillinger.

I henhold til offentlighetslovens paragraf 25. gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlig, selv om søkeren har bedt om unntak fra offentlighet.

For stillinger som arbeider med barn og for ansatte som yter tjenester etter helse- og omsorgstjenesteloven må det foreligge tilfredsstillende politiattest.

Del stillingen

Selskap

Arendal kommune

Lenke til firma

Kontaktinfo

  • Ørjan Fossheim
  • Tittel: Enhetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf:

Lokasjon

  • Arendal

Søknadsfrist

August 27, 2023

Virksomhetsleder,Psykisk helse og rus (Søknadsfrist 22.08.2023)

Utsikt over Arendal

Virksomhetsleder

 

 

Enhet Psykisk helse og rus har ca.130 årsverk som er fordelt på 7 virksomheter. Enheten er fremoverlent, har høy flerfaglig kompetanse som består blant annet av erfaringskonsulenter, vernepleier, sosionom, sykepleier, pedagog, barnevernspedagog, psykologer og fagarbeidere. Flere har spesialisert seg gjennom videreutdanninger. Enheten er opptatt av kvalitet, fag og at en jobber recoveryorientert, der brukernes beste er i fokus. Enheten bruker FIT som tilbakemeldings verktøy. Tjenestene jobber forebyggende og gir kommunal behandling. Psykisk helse og rus utfordringer er primærområder og målgruppen er barn, unge, familier og voksne. Tidlig innsats og samhandling er sentralt. Enheten består av institusjon, kriseteam, bemannede og ubemannede boliger til voksne med alvorlig psykisk helse og/eller rus utfordringer, ambulerende tjenester, aktivitetstilbud og Østre Agder Krisesenter. Oppfølging gis i grupper, digitalt eller individuelt. Arendal kommune er med i FACT samarbeid og har 3 FACT team (FACT voksne, FACT rus og FACT ung) sammen med spesialisthelsetjenesten. Tilbudet i kommunen er frivillig og veien inn til våre tjenester er via Arendalshjelpa. Enheten samarbeider tett med andre tjenester som Nav, politi, hjemmetjenesten, barneverntjenesten, kultur, frivillige og spesialisthelsetjenesten.

Vi har nå ledig en 100% fast stilling som Virksomhetsleder for psykisk helse voksne

Psykisk helse voksne har særlig fokus på lavterskel psykisk helsehjelp, kommunal behandling og samarbeid med aktuelle tjenester og pårørende er en del av tjenestens oppgaver. Hjelp til mestring av eget liv er sentralt. Virksomheten har 2 psykologstillinger og har etablert eget innsatsteam. Det er kort vei inn til tjenesten via Arendalshjelpa. Arendal kommune er en fleksibel og innovativ kommune og arbeidsoppgaver kan endres som del av dette eller fremtidig organisering. Som virksomhetsleder har en ansvar for fag, personal, økonomi og utviklingen av enheten og kommunen. Sikre drift og handlingsrom innenfor tildelt ramme er sentralt. Søkere må legge ved relevante scannede attester og vitnemål til søknaden.

 

  • Søknadsfrist: 22.08.2023
  • Arbeidsgiver: Arendal kommune
  • Sted: Arendal
  • Stillingstittel: Virksomhetsleder
  • Stillinger: 1
  • Heltid/Deltid: Heltid
  • Ansettelsesform: Fast
  • Stillingsprosent: 100
  • Webcruiter-ID: 4685777614

 

Arbeidsoppgaver

  • Lede og videreutvikle den faglige tjenesten i henhold til lovverk og nasjonale føringer
  • Ansvar for koordinering av Arendalshjelpa
  • Lede medarbeidere med høy faglig kompetanse og erfaring
  • Bistå til flerfaglig arbeid og samhandling både internt og eksternt
  • Samhandle med aktuelle aktører og frivillige for utvikling av tjenesten
  • Ansvar for HMS, kvalitet, personal, fag og økonomi
  • Systematisk oppfølging av ansatte
  • Videreutvikle et godt arbeidsmiljø
  • Delta i ledersamlinger og aktuelle møter i enheten
  • Rapportering, oppfølging og utarbeidelse av aktuelle planer
  • Delta i forbedringsprosesser og følger opp beslutninger som vedtas i kommunen

 

Kvalifikasjoner

  • Krav om helse faglig høyere utdanning eller autorisasjon som psykolog
  • Krav om relevant videreutdanning eller spesialisering
  • Ledererfaring og/eller kompetanse innen ledelse, ønskelig på masternivå
  • Klinisk erfaring fra arbeid med psykisk helse fra kommune, spesialisthelsetjeneste eller tilsvarende
  • Gode relasjons- og kommunikasjonsferdigheter
  • Kjennskap til relevant lovverk og nasjonale føringer
  • Søker må beherske norsk både skriftlig og muntlig, i tråd med arbeidsoppgavene som står beskrevet ovenfor
  • Må ha førerkort klasse B

 

Personlige egenskaper

  • Faglig interesse og evne til å videreutvikle tjenesten
  • Synlig, tilgjengelig og tydelig leder
  • Samfunnsengasjert, raus og inkluderende
  • Strukturert, engasjert og fleksibel
  • Evner å jobbe i et leder miljø med høyt tempo
  • Evner å tenke helhetlig og løsningsorientert
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

 

Vi tilbyr

  • Et godt lederteam som bistår hverandre
  • Ansvar for kompetente og engasjerte medarbeidere
  • Være med å videreutvikle lavterskel psykisk helse- og rustilbud i kommunen
  • Lønn og pensjon etter gjeldende avtaleverk
  • Stilling som virksomhetsleder er definert som en ledende stilling og er unntatt arbeidsmiljølovens bestemmelser om arbeidstid
  • Politiattest må fremlegges før ansettelse

 

Sam Eydes Plass 2, 4836 Arendal, Norge

 

 

Søk her

 

Kontaktinformasjon

Ørjan Fossheim
Enhetsleder

 

Vil du bli vår nye kollega?

Arendal kommune vil være en attraktiv arbeidsgiver og en handlekraftig organisasjon. Vi er en viktig aktør i utviklingen av byen og kommunen. Vi løser viktige oppgaver for lokalsamfunnet og samfunnet vi lever i. Se filmen om vår arbeidsgiverstrategi.

Arendal kommune blir 300 år i 2023 og har 3200 ansatte. Vi er vertskommune for Norges største demokratifestival Arendalsuka, vi arrangerer Norges eneste innovasjonskonferanse for offentlig sektor og vi jobber aktivt med FNs bærekraftsmål.

Vi ser mangfold som en styrke. Vi vil ha medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Arbeidet skal preges av mangfold og våre medarbeidere skal gjenspeile Arendals befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion og etnisk bakgrunn. Arendal kommune er sertifisert som likestilt arbeidsgiver.

Vi jobber for heltidskultur og ansetter fortrinnsvis i hele stillinger.

I henhold til offentlighetslovens paragraf 25. gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlig, selv om søkeren har bedt om unntak fra offentlighet.

For stillinger som arbeider med barn og for ansatte som yter tjenester etter helse- og omsorgstjenesteloven må det foreligge tilfredsstillende politiattest.

Del stillingen

Selskap

Arendal kommune

Kontaktinfo

  • Ørjan Fossheim
  • Tittel: Enhetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf:

Lokasjon

  • Arendal

Søknadsfrist

August 22, 2023

Prosjektleder Stikk UT! Norge (søknadsfrist 13.08.2023)

 

Prosjektleder Stikk UT! Norge

 

Arbeidsgiver FRILUFTSRÅDET NORDMØRE OG ROMSDAL, KOMMUNALT OPPGAVEFELLESSKAP

Stillingstittel Prosjektleder

Frist 13.08.2023

Ansettelsesform Engasjement

Friluftsrådet Nordmøre og Romsdal (FNR) er et kommunalt oppgavefellesskap eid av de 13 kommunene i regionen. Stikk UT! er FNR sitt største aktivitetsprosjekt og et viktig folkehelsetiltak for vårt område. Høsten 2024 tar vi fatt på et omfattende arbeid der vi skal implementere Stikk UT! også hos andre friluftsråd i landet. Vår paraplyorganisasjon er Friluftsrådenes Landsforbund (FL) som representerer alle friluftsrådene i Norge. FL vil ha det overordna ansvaret for Stikk UT Norge, mens FNR vil utvikle, søke samarbeidspartnere og drifte Stikk UT Norge.

FNR skal ansette en person i rollen som prosjektleder for dette arbeidet i en 2-årig 100% stilling. Vi søker deg som ønsker en spennende jobb med et viktig folkehelseoppdrag.

Arbeidsoppgaver:

– Du vil ha ansvar for å lede fremdriften for prosjektet etter den gjeldende prosjektplanen, samt være bindeledd mellom FNR og FL i arbeidet med utvikling av Stikk UT Norge.

– Koordinere arbeidet med utvikling av funksjoner og tekniske løsningene bak Stikk UT! (app og nettside) og være pådriver i dette utviklingsarbeidet.

– Oppfølging av prosjektregnskap, bistå i arbeidet med finansiering av prosjektet. Ivareta økonomiske samarbeidspartnere.

– Bistå i utarbeidelse av en nasjonal markeds- og kommunikasjonsplan for Stikk UT! Norge.

Stillingen rapporterer til daglig leder i Friluftsrådet Nordmøre og Romsdal.

Vi søker deg som har:

– Min. treårig høyskoleutdanning

– Bred erfaring med prosjektledelse; du må kunne jobbe selvstendig og målrettet og kunne lede prosjekter fra start til slutt; inkludert økonomistyring.

– Erfaring fra arbeid med innovasjon, kommunikasjon og markedsføring

– Erfaring fra arbeid med prosessledelse som verktøy er ønskelig

– Erfaring fra arbeid med folkehelse og friluftsliv er et ekstra pluss men ikke et krav

Personlige egenskaper:

Vi søker en person med gode lederegenskaper og strategiske evner. Du må ha gode samarbeidsevner og være god på relasjonsbygging. Du må også ha meget gode kommunikasjonsevner; både muntlig og skriftlig. Du må være engasjert, strukturert og ha evnen til å motivere deg selv og de rundt deg til å arbeide sammen om å nå felles mål.

Mer info om Stikk UT! finner du på stikkut.no og i Stikk UT! sin egen app som du kan laste ned fra App Store og Google Play.

  • Lønn etter avtale.
  • Arbeidsted er Friluftsrådet Nordmøre og Romsdal sitt kontor i Molde.
  • Oppstart: Tidligst mulig.

For spørsmål om stillingen, kontakt daglig leder i Friluftsrådet Nordmøre og Romsdal Ola Fremo, tlf 95732511, søknad sendes til [email protected] innen 13. august 2023.

 

Søk på stillingen her.

 

Sted Idrettsvegen 2, 6413 Molde

Spørsmål om stillingen

Ola Fremo, Daglig leder

Mobil  957 32 511

 

Om arbeidsgiveren

Tilrettelegger for friluftsliv i 13 kommuner på nordvestlandet i samarbeid med kommuner, organisasjoner og grunneiere. Vi er tilsluttet FL (Friluftsrådenes Landsforbund) og FNR (Forum for natur og friluftsliv). Vertskommune er Molde. Vi drifter innsamling av strandsøppel, friluftsskoler og Læring i Friluftsliv samt samarbeid med kommunene om friluftsliv i kart.

 

Del stillingen

Selskap

Friluftsrådet Nordmøre og Romsdal (FNR)

Kontaktinfo

  • Ola Fremo
  • Tittel: Daglig leder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Mobil 957 32 511

Lokasjon

  • Molde

Søknadsfrist

August 13, 2023

Lærar 100% og 60% fast, Ølen skule (forskjellige søknadsfristar)

Del stillingen

Selskap

Vindafjord kommune

Kontaktinfo

  • Gro Anett Espevoll
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: +47 53655782 mob: +47 95150434

Lokasjon

  • Ølen

Søknadsfrist

August 10, 2023