Faglærer ved avdeling for teknologi og industrifag Vest-Telemark vidaregåande skule (søknadsfrist 26.10.2023)

Vil du vere med og utvikle regionen vår saman med dyktige og engasjerte kollegaer? Vi bidrar til samfunnsutvikling og verdiskaping i regionen, og har ansvar for viktige oppgåver, blant anna innan vidaregåande opplæring, kultur, folkehelse, tannhelse, kollektivtrafikk, fylkesvegar, samfunnsutvikling, regional- og arealplanlegging.

 

Årsvikariat som faglærer ved avdeling for teknologi og industrifag

 

Frå 1. januar 2024 vert det ledig eit årsvikariat i 100% stilling som faglærar ved avdeling for teknologi og industrifag. Me søker først og fremst etter ein lærar som kan undervise i programfaga på VG1.

Opplysningar om skulen

Vest-Telemark vidaregåande skule er lokalisera på Dalen i Tokke kommune. Skulen har 65 tilsette og om lag 170 elevar. Vest-Telemark byr på rik kulturhistorie, innhaldsrikt kulturliv og storslått natur med gode tilhøve for friluftsaktivitetar. Vest-Telemark vidaregåande har tilbod innan fylgjande programområde: Studiespesialiserande, Helse- og oppvekstfag, Elektro og datateknologi, Teknologi og industrifag, Påbygg til generell studiekompetanse og eit utdanningsløp innan ein vekslingsmodell der elevar får all praktisk yrkesopplæring ute i bedrift. Skulen har også ei eiga avdeling for tilrettelagt opplæring og kombinasjonsklasse for elevar som treng eit førebuingsår før ordinær vidaregåande opplæring.

Om stillinga og avdelinga som stillinga høyrer innunder:

  • Avdeling for teknologi og industrifag har programområda vg1 Teknologi og industrifag, vg2 Industriteknologi, VG2 Arbeidsmaskiner og VG2 Kjøretøy.
  • Avdelinga er kjend for høg kvalitet på elevar som går ut, og har høg gjennomføringsgrad. Vi set eleven og faget i fokus.
  • Me søker fyrst og fremst etter faglærarar som kan undervise i programfaga på VG1, deriblant yrkesfagleg fordjupning, hvor det er oppfylging av elever ute i praksis i bedrift.
  • Noko oppfylging av elevar med spesielle behov kan også være aktuelt.

Kvalifikasjonar

  • Du må ha fagbrev innan dei aktuelle fagområda, og det er ein fordel med teknisk fagskule eller annan relevant fagteoretisk utdanning. Praktisk-pedagogisk utdanning er og ynskjeleg, men ikkje noko krav for eit vikariat. Undervisningserfaring frå vidaregåande skule, IKT-kompetanse og gode skriftlege evner vert også vektlagt.
  • Du er velkommen til å søkje stillinga sjølv om du ikkje fyller alle kompetansekrava.
  • Personlege eigenskapar blir vektlagt. Det er viktig med ei positiv haldning til ungdom i ulike livssituasjonar og evne til å etablere gode relasjonar til ungdom og kollegaer. Vi ynskjer medarbeidarar som vil strekke seg for å legge best mogleg til rette for læring og som har evne til god klasseleiing.

Anna

  • Vilkår for stillinga følgjer av lov og avtaler som gjeld til ei kvar tid. Kopi av vitnemål og attestar leverast i samband med intervjuet. Den som blir tilsett må leggje fram politiattest jf. opplæringslova § 10-9.

Offentleggjering

Søkjarar kan bli offentleggjort sjølv om søkjaren har bede om å bli unntatt for dette. Dersom ynsket ikkje kan etterkommast, vil søkaren bli varsla om dette. (Offentleglova § 25)

Søke stilling

Søknad sendes via elektronisk søknadsskjema. Vitnemål og attester tas med til eventuelt intervju. Vi gjør oppmerksom på at alle våre søkere kommer på offentlig søkerliste jf Offentleglova § 25. Ønske om fritak fra offentliggjøring må du begrunne i søknaden. Dersom ditt ønske ikke innvilges, varsler vi deg om dette. Fylkeskommunen er opptatt av at arbeidsstyrken i størst mulig grad skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer derfor alle som er kvalifisert til å søke uansett alder, kjønn, eventuell funksjonshemming, seksuell orientering, nasjonal eller etnisk bakgrunn.

Vest-Telemark vidaregåande skule

Vest-Telemark vidaregåande skule ligg på Dalen i Tokke kommune. Vest-Telemark byr på rik kulturhistorie, innhaldsrikt kulturliv og storslått natur med gode tilhøve for friluftsaktivitetar. Skulen har ca 200 elevplassar og 52 tilsette. Skulen har tilbod innan fylgjande utdanningsprogram: Studiespesialiserande, Helse – og oppvekstfag, Elektro – og datateknologi, Teknologi og industrifag, Påbygg til generell studiekompetanse, vekslingsmodell innan Bygg og anleggsteknikk og Restaurant og matfag. I tillegg har Vest-Telemark vidaregåande skule eit ressurssenter som mellom anna gir snøskuteropplæring klasse S.

Arbeidssted Dalen

Stillingsstørrelse Heltid

Søk på stillingen her.

Søknadsfrist: 26.10.2023

Spørsmål om stillingen

Lars Ramdal Kleve, Avdelingsleder
480 06 639

Om fylkeskommunen

Fylkeskommunen er politisk styrt med fylkesordfører som øverste politiske leder. Fylkesdirektøren er øverste administrative leder.

Vestfold og Telemark fylkeskommune skal bidra til verdi for framtida gjennom kompetanse, samarbeid og åpenhet. Vi bidrar til samfunnsutvikling og verdiskaping i regionen, og har ansvar for viktige oppgaver innen bla videregående opplæring, kultur, folkehelse, tannhelse, kollektivtrafikk, fylkesveier, samfunnsutvikling samt regional- og arealplanlegging. Vi jobber tverrfaglig og setter innbyggernes behov i sentrum. Til dette oppdraget søker vi profesjonelle, inkluderende og modige medarbeidere som er gode relasjonsbyggere og løsningsorienterte lagspillere.

Del stillingen

Selskap

Vestfold og Telemark fylkeskommune

Lenke til firma

https://www.vtfk.no/

Kontaktinfo

  • Lars Ramdal Kleve
  • Tittel: Avdelingsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 480 06 639

Lokasjon

  • Dalen

Søknadsfrist

Oktober 26, 2023

Miljøterapeuter søkes til våken nattevakt (søknadsfrist 05.11.2023)

 

Miljøterapeuter søkes til våken nattevakt

 

Arbeidsgiver Haraldsplass Serio Ung

Stillingstittel Miljøterapeut

Frist 05.11.2023

Ansettelsesform Fast

Haraldsplass Serio Ung har avdelinger i Vestland, Agder og i Rogaland. Vi har en tydelig ambisjon om videre vekst og utvikling som ideell leverandør av tjenester innen barnevern.

Avdelingene våre i Bjørnafjorden og i Arna er gruppetiltak for inntil 4 ungdommer i målgruppen omsorg 13-18 år

Vi søker nå etter dyktige miljøterapeuter til våkende nattevakt stillinger.

Vi også behov for gode tilkallingsvikarer med relevant bachelorgrad.

  • Våkne nattevakter ca. 67 % stilling (fast)
  • Vikarer

Avdelingene har plasseringer med hjemmel i BVL §§ 3-2 og 5-1

Arbeidsoppgaver og ansvarsområder:

  • Omsorg og ansvar for daglig oppfølging av barn mellom 13-18 år.
  • Faglig og miljøterapeutisk arbeid med ungdom, observasjon og kartlegging. Vi jobber etter standardisert forløp, arbeid med planer, mål og resultater.
  • Målrettet miljøterapi i samarbeid med ungdommene. Oppfølging av lovverk, vedtak og rapportskriving.
  • Samarbeid med foreldre/nettverksarbeid, ulike instanser som Barneverntjeneste, Bufetat, Skole og andre aktuelle samarbeidsparter
  • Motivere og engasjere ungdommene i deres hverdag

Kvalifikasjoner

  • 3-årig helse- og sosialfaglig høyskoleutdanning, Vernepleier, sosionom eller barnevernspedagog.
  • Annen relevant 3-årig høyskole utdanning kan være aktuelt (eksempel: lærer, sykepleier eller pedagog ). Andre med relevant erfaring kan vurderes.
  • Det er ønskelig med videreutdanning innenfor relevante fagområder som barnevern, psykiatri eller rus.
  • erfaring fra tilsvarende arbeid
  • god norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • førerkort klasse B

Vi ønsker oss fleksible og løsningsorienterte medarbeidere som:

  • Setter ungdommenes behov i sentrum, og har evne til å bygge relasjoner og støtte ungdommenes utvikling
  • Er en trygg voksenperson
  • Har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Evner å jobbe selvstendig, og samtidig bidrar positivt i teamet
  • Har godt humør og engasjement
  • Har erfaring fra lignende arbeid innen barnevern, skole og/eller rus/psykiatri
  • Har kunnskap/erfaring om systematisk, metodisk miljøterapi
  • Evner å stå i krevende situasjoner over tid
  • Har kjennskap til aktuelt lovverk

Vi tilbyr:

  • Engasjerte medarbeidere med høy fagkompetanse
  • Godt arbeidsmiljø, med god oppfølging og veiledning
  • Inkluderende arbeidsliv (IA bedrift)
  • Gode pensjons og forsikringsordninger
  • Lønn etter gjeldende tariff

På grunn av personalgruppens sammensetning oppfordres menn til å søke. Tilsetting skjer etter gjeldende vilkår som fremgår av lover, forskrifter og reglement.

Kun personer med godkjent kompetanse/relevant erfaring vil bli vurdert.

Arbeidstedet vil være i Bjørnafjorden eller i Arna Bydel

Det er krav om politiattest ved ansettelse.

 

Søk på stillingen her.

 

HARALDSPLASS SERIO UNG AS, Ulriksdal 6, 5009 Bergen

Spørsmål om stillingen

Monica Hornes, Avdelingsleder avdeling Strøno (Bjørnafjorden kommune)

Mobil  41 26 21 22

Tove Årevik, Avdelingsleder avdeling Garnes (Arna Bydel)

Mobil  97 31 92 20

 

Om arbeidsgiveren

Haraldsplass Serio Ung er en del av Haraldsplass Diakonale Stiftelse, som har virksomheter innenfor sykehus, barnevern, høyskole, eldreomsorg og psykiatri. Mottoet «Kompetanse med hjertevarme» forplikter til å vise nestekjærlighet og respekt for den enkeltes personlighet og integritet gjennom engasjement, inkluderende felleskap, fokus på miljø og kamp for rettferdighet. Stiftelses konsernet vil fortsette å utvikle sin relevans for samfunnet gjennom å knytte til seg høyt kvalifiserte, engasjerte og profesjonelle medarbeidere.

Hovedkontoret til Stiftelsen ligger i Bergen.

Stiftelsen ønsker en fremtidig satsning og utvikling innen Barnevern gjennom Haraldsplass Serio Ung. Vi har i dag avdelinger i Vestland, Agder og i Rogaland. Her har du mulighet til å delta på en interessant og utviklende «reise» fremover.

 

Del stillingen

Selskap

Haraldsplass Serio Ung

Kontaktinfo

  • Ørjan Jacobsen
  • Tittel: Enhetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Mobil 911 58 137

Lokasjon

  • Garnes
  • Nordstrøno

Søknadsfrist

November 5, 2023

Menighetspedagog / trosopplærer i 80 % stilling (søknadsfrist 09.11.2023)

 

 

Ledig svangerskapsvikariat som menighetspedagog / trosopplærer i 80 % stilling

 

Skiptvet Sokn Storveien 26, 1816 Skiptvet

Skiptvet kommune ligger sentralt i Østfold med nærhet til naturen, men samtidig med kort vei til det urbane liv i Østfold og Oslo-området. Det er i underkant av en times kjøretid til Oslo.

Vår menighetspedagog skal ha svangerskapspermisjon, og i den forbindelse søker vi etter hennes vikar i 80 % stilling. Vikariatets varighet er ca. 9 måneder.

Avhengig av finansiering fra Borg bispedømme er det mulighet for at en 20 % stilling som ungdomsdiakoniarbeider kan tillegges denne stillingen.

Skiptvet kirkelige fellesråd har en liten administrasjon, og den som tilsettes vil få varierte oppgaver innen et bredt arbeidsfelt. Stillingen er selvstendig, men flere av arbeidsoppgavene løses likevel i samarbeid med de øvrige ansatte i staben, som består av sokneprest, kantor, menighetssekretær, kirkegårdsarbeider, kirketjener og kirkeverge/daglig leder.

Arbeidsoppgaver og ansvar

Planlegge og lede trosopplæringstiltak for aldersgruppen 0-18 år iht. gjeldende trosopplæringsplan
Rekruttere, veilede og inspirere frivillige medarbeidere
Planlegge, administrere og gjennomføre konfirmantarbeidet i nært samarbeid med sokneprest og frivillige ledere
Oppfølging av samarbeidsavtaler med skolene og barnehagene i kommunen
Planlegging og gjennomføring av kontinuerlige tiltak for barn og unge i Skiptvet i samarbeid med Misjonshusets fellesforening
Rapportere gjennomførte tiltak i trosopplæringsverktøyet
Delta i trosopplæringsforum sammen med kollegaer i prostiet

Vi ønsker at du har følgende kvalifikasjoner

Utdanning på høyskolenivå med pedagogikk og kristendom i fagkretsen
Annen relevant utdanning / erfaring vil kunne bli vurdert
Erfaring fra og interesse for arbeid med barn og unge
Erfaring fra menighetsarbeid / kirkelig virksomhet vil bli tillagt vekt
Erfaring / innsikt i prosessledelse er ønskelig

Personlige egenskaper

Kunne formidle kristen tro og kristne verdier med glede og engasjement
Trives med barn og unge
Kunne jobbe selvstendig med flere saker parallelt — samtidig ha evnen til å samarbeide og samspille med de andre i teamet
Evne til å organisere arbeidet målrettet og strukturert
Ansvarsfull, pålitelig og positiv
Initiativrik
Personlig egnethet vil bli tillagt vekt

Vi tilbyr

Kontorplass i Skiptvet sentrum
Fleksibilitet i arbeidstid innenfor stillingens avtalte rammer
Varierte og interessante arbeidsoppgaver i et fellesskap av dyktige medarbeidere som jobber mot felles mål og som heier på hverandre
Mulighet til å arbeide i en aktiv menighet i nært samarbeid med kristne lag og foreninger

Andre relevante opplysninger

Noe kvelds- og helgearbeid må påregnes
Lønn etter gjeldende lønnsregulativ for kirkelig sektor
Offentlig pensjonsordning i KLP (2% innskudd av lønn)
Den som tilsettes må disponere egen bil
Søkere må være medlem av Den norske kirke
Politiattest må legges fram før tilsetting
Ønsket tiltredelse er 1. mars 2024.

Ved spørsmål om stillingen er du velkommen til å kontakte kirkeverge / daglig leder Rune Johansen på telefon 917 87 650 eller menighetspedagog Mona Kristin Hassel Skogstad på telefon 400 34 584.

Søknad, vedlagt CV og kopi av attester, sendes til Skiptvet Sokn, Postboks 34, 1806 Skiptvet, eller på e-post til: [email protected]. Vi ber om at du oppgir 2 referanser i din søknad.

Om arbeidsgiveren

Arbeidsgiver Skiptvet Sokn

Adresse Storveien 28, 1816 Skiptvet

Hjemmeside https://www.skiptvet.kirken.no

Om stillingen

Stillingstittel: Menighetspedagog

Antall stillinger: 1

Oppstart 1. mars 2024

Ansettelsesform Vikariat

Prosent 80 %

Heltid/deltid Deltid

Sektor Offentlig

Arbeidsdager Ukedager, Søndag

Arbeidstid Dagtid, Kveld

 

Send søknad til [email protected]

 

Søknadsfrist 09.11.2023

 

Kontaktperson for stillingen

Rune Johansen, Kirkeverge

917 87 650

[email protected]

 

Del stillingen

Selskap

Skiptvet Sokn

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Skiptvet

Søknadsfrist

November 9, 2023

Enhetsleder innen pleie, rehabilitering og omsorg (Søknadsfrist 29.10.2023)

 

 

Enhetsleder innen pleie, rehabilitering og omsorg
 

Ullensaker kommune, sektor helsevern og sosial omsorg

Vil du være med på å utvikle og lede Ullensaker kommunes tjenester innen pleie, rehabilitering og omsorg?

Vi søker etter en ny leder for enheten PRO Jessheim øst. Enhet PRO Jessheim øst tilhører sektor helsevern og sosial omsorg, som består av totalt elleve enheter og har ansvar for tjenester innen pleie, omsorg og rehabilitering, kommunehelsetjenesten, tjenester innenfor rus og psykisk helsevern, sosiale tjenester og barnevern. I Ullensaker kommune jobber vi for fellesskapets beste i tråd med gjeldende regelverk, politiske vedtak og kommunens verdigrunnlag. Vi skal være modige, endringsdyktige og rause – og bidra til muligheter for alle. Dette innebærer omtanke for alle, både dagens innbyggere og fremtidige generasjoner.

Vi må skape et bærekraftig samfunn ved å tenke helhetlig og langsiktig om tjenesteutvikling, kunnskapsbasert om by- og stedsutvikling, inkludere folkehelseperspektivet i alt vi gjør. Innen sektor helsevern og sosial omsorg har vi en visjon om at flest mulig skal mestre livene sine selv. Vi satser sterkt på tjenesteinnovasjon, samtidig som vi har et ressurs- og mestringsfokus i møte med alle som mottar tjenester fra oss.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 29.10.2023

Arbeidsgiver: Ullensaker kommune

Sted: Jessheim

Stillingstittel: Enhetsleder

Heltid / Deltid: Heltid

Ansettelsesform: Fast

Stillingsprosent: 100

Webcruiter-ID: 4717733778

Hva går jobben ut på?

Enhet PRO Jessheim øst holder til på Gystadmyr bo- og aktivitetssenter, sentralt i bydel Gystadmarka på Jessheim. Sammen med PRO Jessheim vest og PRO Kløfta utgjør enheten store deler av kommunens tjenestetilbud innenfor pleie, rehabilitering og omsorg til beboere på institusjon, omsorgsboliger og hjemmeboende.

PRO Jessheim øst har rett i underkant av 200 medarbeidere og består av tre somatiske avdelinger, en avdeling for mennesker med psykiske helseutfordringer, en ressursavdeling for mennesker med alvorlige tilstander, hjemmetjenesten og nattjenesten, i tillegg til avdeling service og transport. I tillegg har enheten en fag- og kvalitetsressurs som bistår med lederstøtte, fagutvikling, koordinering og internkontroll. Som enhetsleder vil du ha et overordnet personal- og resultatansvar for PRO Jessheim øst. Du vil rapportere til kommunaldirektør for sektor helsevern og sosial omsorg og være en del av sektorens ledergruppe.

Dine arbeidsoppgaver vil blant annet bestå i å:

  • sørge for kontinuerlig utvikling og drift av enheten, hovedsakelig på strategisk nivå
  • sikre at tjenester utøves i samsvar med mål- og kvalitetskrav, i tråd med sentrale og lokale føringer
  • utnytte økonomiske og strukturelle rammer
  • sikre et helsefremmende, trygt og godt arbeidsmiljø
  • delta aktivt i sektorens strategiske utviklingsarbeid
  • Dersom det inntreffer hendelser som fører til at kommunen setter kriseledelse, vil du også gå inn i en rolle som nestleder for kommunens etableringsteam. Dette innebærer delansvar for etablering og operativ drift av et evakuerte- og pårørendesenter (EPS) og et mottakssenter.

Ullensaker kommune er en del av Helsefellesskapet Ahus og kommunene. Alle enheter innen sektor helsevern og sosial omsorg skal bidra til god samhandling, med mål om å utvikle gode og helhetlige helsetjenester til befolkningen i sykehusets opptaksområde. Ullensaker kommune vedtok nylig en helhetlig helse- og omsorgsplan, som identifiserer behov og nødvendige tiltak for å dreie tjenestene våre i en mer bærekraftig retning. Det videre arbeidet med å realisere planen vil kunne medføre endringer i ansvar og oppgaver for alle enhetene i sektoren.

Hva ser vi etter hos deg?

Vi vil i stor grad vektlegge personlig egnethet, og ser etter en som kjenner seg igjen i det meste av dette:

  • Er du folkelig, direkte og tydelig i måten du kommuniserer på?
  • Greier du å få andre til å samarbeide og jobbe mot felles mål?
  • Takler du krevende og usikre situasjoner på en trygg og god måte?
  • Står du støtt i lederrollen, selv når det stormer som verst?
  • Greier du å skape handlingsrom ved å se muligheter der andre ser problemer?
  • Er du en relasjonsbygger som både gir og får tillit?
  • Er du engasjert, med evne til å begeistre og motivere?
  • Er du nysgjerrig på mulighetene som ligger i eksisterende verktøy, ny teknologi og kunstig intelligens?
  • Har du solide IT-ferdigheter og god system- og prosessforståelse?
  • Er du god til å løfte blikket og tenke strategisk, helhetlig og langsiktig?
  • Liker du å lære og utvikle deg selv?

Hvilken kompetanse må du ha?

  • Relevant utdanning på universitets- eller høyskolenivå, helst innen helsefag
  • Videreutdanning innen ledelse, helst på masternivå
  • Relevant ledererfaring, med gode resultater å vise til
  • Solid budsjett- og økonomiforståelse
  • Innsikt i fagområdene pleie, rehabilitering og omsorg
  • Erfaring med offentlig sektor og samspillet mellom politikk, fag og administrasjon

Hva kan vi tilby deg?

  • En jobb med mening – du får ansvar for kommunens varme hender
  • Påvirkningskraft – du får muligheten til å være med og utvikle fremtidens tjenestetilbud
  • Faglig utvikling – vi har et aktivt lederutviklingsperspektiv, tilrettelegger for kompetanseheving og har muligheter for videreutdanning
  • Delingskultur – kompetanse er til for å deles og vi spiller hverandre gode
  • Gode hjelpere – enhetens fag- og kvalitetsressurs, rådgiverne i kommunaldirektørs stab og andre støttefunksjoner vil bidra til å spille deg god
  • Fleksibel arbeidshverdag – du vil ha fleksitidsordning og mulighet til å jobbe hjemmefra når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.
  • Som enhetsleder vil du være unntatt fra arbeidstidsbestemmelsene i arbeidsmiljøloven, men vi kompenserer for merarbeid utenfor normal arbeidstid (jf. Hovedtariffavtalen) med hele 15 dager til avspasering per år.
  • God pensjonsordning – du får en av Norges beste pensjonsordninger i KLP med attraktive tilleggsfordeler innen sparing, forsikring og banktjenester. Les mer på klp.no.
  • Lønn – du vil få en årslønn mellom 900 000–1 000 000 kr, avhengig av kvalifikasjonene dine. For spesielt kvalifiserte kandidater kan vi vurdere å gi noe høyere lønn.

Vi er mer opptatt av hva du kan, dine erfaringer og kompetanse enn hvor flink du er til å skrive en jobbsøknad. Derfor ber vi deg om å levere en god og beskrivende CV hvor du får frem hva du har gjort og oppnådd som gjør deg kvalifisert for stillingen. Du trenger altså ikke å skrive eller legge ved et søknadsbrev. Du må imidlertid laste opp vitnemål og attester som vedlegg til søknaden.

Synes du stillingen virker spennende eller er det noe du lurer på? Ta gjerne kontakt med Gunnhild Grimstad-Kirkeby for en uformell prat. Får du ikke svar når du ringer, send en tekstmelding så blir du ringt opp.

Arbeidsplassene i Ullensaker kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile kommunens befolkning. Vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel, og oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss. Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten. Da må du i så fall begrunne hvorfor, så tar vi stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Kan vi ikke det, hører du selvsagt fra oss (jf. offentleglova § 25)».

Tilsetting skjer for øvrig på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler, herunder seks måneders prøvetid. Ved tilsetting må du fremlegge gyldig politiattest iht. § 5-4 i helse- og omsorgstjenesteloven. Vi gjør oppmerksom på at attesten ikke skal legges ved søknaden. Vi krever kun attest av den søkeren som tilbys stillingen. Politiattesten skal ikke være eldre enn tre måneder.  

 

Søk på stillingen her.

 

Kontaktpersoner:

Gunnhild Grimstad-Kirkeby Kommunaldirektør, helsevern og sosial omsorg

Telefon:922 68 131

E-post:[email protected]

 

Elisabeth Støve Seniorrådgiver, helsevern og sosial omsorg

Telefon:954 51 071

E-post: [email protected]  

 

Del stillingen

Selskap

Ullensaker kommune

Kontaktinfo

  • Gunnhild Grimstad-Kirkeby
  • Tittel: Kommunaldirektør, helsevern og sosial omsorg
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 922 68 131
  • Elisabeth Støve
  • Tittel: 'Seniorrådgiver, helsevern og sosial omsorg
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 954 51 071

Lokasjon

  • Jessheim

Søknadsfrist

Oktober 29, 2023

Hamar kirkelige fellesråd – Personalleder, Fast (Søknadsfrist 30.10.2023)

 

2.gangsutlysning Personalleder

 

Hamar kirkelige fellesråd

Hamar kirkelige fellesråd søker etter en medarbeider til stilling som personalleder – 100 % stilling

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 30.10.2023
Arbeidsgiver: Hamar kirkelige fellesråd
Sted: HAMAR
Stillingstittel: Personalleder
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4674430140

Stillingen innebærer

Lederansvar – menighetsavd.
HR – personal- og lønnsadministrasjon
Bemanning og ressursstyring

Kvalifikasjonskrav

Relevant utdanning på høgskolenivå.
Personal og organisasjonserfaring
Personlig egnethet vektlegges

Vi søker en personer med

Tillitsvekkende lederegenskaper
Motivasjon for kirkelig arbeid
Digital kompetanse
God skriftlig og muntlig formidlingsevne
Vi søker en allsidig og trygg ledertype som evner å skape gode relasjoner og bygge tillit.
Som personalleder må du ha gode kommunikasjonsevner, og ha evnen til å gjøre at ansatte føler seg sett og verdsatt. Egenskaper og egnethet for utøvelse av tillitsvekkende og trygt lederskap er nødvendig.

Til stillingen hører utarbeidelse av arbeidsplaner, samt styring og koordinering av ressurser og aktiviteter i samnhandling med ansatte innenfor diakoni, undervisning trosopplæring og kirkemusikk. Personalansvaret medfører utvikling og oppfølging av planer og rutiner innenfor HMS (helse, miljø og sikkerhet), inkludert internkontroll og beredskap.

Det er avgjørende med motivasjon og engasjement for kirkelig arbeid.
Det kan påregnes noe kveldsarbeid. Det er utarbeidet stillingsinstruks som kan sendes på forespørsel.

Det kreves medlemskap i Den norske kirke og stillingen innebærer krav om seks måneders prøvetid

Vi tilbyr

Lønn- og arbeidsvilkår reguleres av tariffområdet knyttet til Hovedorganisasjonen KA (www.ka.no) og Hamar kirkelige fellesråds Personal- og arbeidsreglement.

Som ansatt får du:

Pensjonsordning i KLP
Ulykkes- og gruppelivsforsikring
Inkluderende arbeidsmiljø
Lønnsramme iht HTA fra kr.650 000
Hamar ligger vakkert til ved Mjøsa med kort avstand til varierte fritidsfasiliteter Det er meget gode muligheter for by- og bygdekultur, natur- og friluftsliv og sport og trening.

 

Søknadsfrist: 30. oktober 2023

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse: Holsetgata 2, 2317 HAMAR, Norge

Kontaktinformasjon

Daniel Flugstad, Kirkeverge
Telefon:  62 56 37 50 / 46 69 25 69

 

Om arbeidsgiveren

Hamar kirkelige fellesråd er fellesorgan for menighetsrådene i Hamar og Vang kirkesogn.. Hamar og Vang menigheter og har et stort spenn av aktiviteter og møtepunkter med folk i kirker, i kapeller, i institusjoner, i menighetshus og på gravplasser.

I Hamars to sogn bor ca. 25000 medlemmer av Den Norske Kirke. Fellesrådet er organisert i en menighets- og en driftsavdeling med Kirkekontor plassert sentralt ved Domkirken. Vi har et mangfoldig fagmiljø med engasjerte medarbeidere hvorav 26 fellesrådsansatte og 6 prester.

 

Del stillingen

Selskap

Hamar kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Daniel Flugstad
  • Tittel: Kirkeverge
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon: 62 56 37 50 / 46 69 25 69

Lokasjon

  • Hamar

Søknadsfrist

Oktober 30, 2023

60% stilling som menighetssekretær og 50% stilling som trosopplærer (søknadsfrist 01.11.2023)

 

Utlysning av 60% stilling som menighetssekretær og 50% stilling som trosopplærer.

Kirkekontoret i Nordreisa rommer sokneprest, prost, prostiprest, kirkeverge, menighetspedagog, kantor, to kombinerte stillinger som kirketjener/kirkegårdsarbeider, trosopplærer og menighetssekretær.

MENIGHETSSEKRETÆR

Menighetssekretæren bistår kirkevergen med oppgaver knyttet til daglig drift.

Arbeidsoppgaver:

  • Menighetssekretær for prost, prest og menighet
  • Bistå kirkeverge med administrative oppgaver
  • Publikumshenvendelser
  • Arkivering
  • Bidra til generell orden både inne og utenfor menighetshuset, kirken og kapellene.
  • Andre arbeidsoppgaver kan bli tillagt stillingen. Det kan blant annet være å bistå ved sesongarbeid på gravplassene, ordne kirkerommet før og etter gudstjenester og kirkelige handlinger, være kirketjener ved begravelser og ved gudstjenester på søndager, og eventuelle vielser på lørdager.

Kvalifikasjoner:

  • Fullført videregående skole
  • Ønskelig, men ikke påkrevd med relevant bachelor-grad
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Ha god kunnskap i bruk av tekstbehandlingsverktøy og verktøy som databaser, regneark, presentasjonsverktøy og administrasjonsverktøy
  • Evne til å se oppgaver som må gjøres for å holde orden
  • Evne til å arbeide selvstendig og i samarbeid med andre

Personlige egenskaper:

  • Evne til å skape trivsel
  • Være fleksibel og bidra til å finne løsninger i felleskap med andre
  • Evne til å gi opplæring til frivillige medarbeidere                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

TROSOPPLÆRER

Arbeidsoppgaver:

  • Planlegge og lede trosopplæringstiltak for barn og unge i alderen 0-14 år i tråd med gjeldende trosopplæringsplan
  • Videreutvikle trosopplæringsplanen i nært samarbeid med menighetspedagogen og barne- og ungdomsutvalget, samt være sekretær for dette
  • Rekruttere, inspirere og veilede frivillige medarbeidere
  • Kvalifikasjoner:
  • Utdanning på høyere nivå innen pedagogikk og/eller kristendom, alternativt fagutdannelse som barne- og ungdomsarbeider
  • Relevant erfaring kan erstatte manglende formell utdanning
  • Personlig egnethet og erfaring med arbeid blant barn og unge vil bli vektlagt

Personlige egenskaper:

  • Identifisere seg med kirkens bekjennelse, og kunne formidle kristen tro og kristne verdier med glede og engasjement
  • Gode formidlingsevner, kontaktskapende og å trives sammen med barn og unge
  • Evne til selvstendig arbeid

Det stilles krav om tilfredsstillende politiattest før ansettelse.

 

FOR BEGGE STILLINGENE

  • Gode samarbeidsegenskaper.
  • Personlige egenskaper som nøyaktighet, løsningsfokus og evne til selvstendig arbeid vil bli vektlagt.
  • Stillingene som menighetssekretær og trosopplærer kan kombineres.
  • Særskilte krav – Det er krav om medlemskap i Den norske kirke.
  • Lønn etter avtaleverket på kirkelig sektor.
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger, medlemskap i KLP.                                                   

Spørsmål om stillingen kan rettes til kirkeverge Annveig Jenssen, tlf 415 61 844.

Søknad med CV sendes innen 1. november 2023 til [email protected] eller til Nordreisa kirkelige fellesråd, Lundevegen 3, 9151 Storslett.

 

Del stillingen

Selskap

Nordreisa kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Annveig Jenssen
  • Tittel: Kirkeverge
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf 415 61 844.

Lokasjon

  • Storslett

Søknadsfrist

November 1, 2023

Leiande helsesjukepleiar / helsesjukepleiar i 100% fast stilling (søknadsfrist 23.10.2023)

 

Askvoll kommune Helse

Askvoll kommune Helse

Ledig 100% fast stilling som helsesjukepleiar, 2. gangs utlysing

 

Askvoll kommune har ledig stilling som leiande helsesjukepleiar/ helsesjukepleiar i 100% fast stilling
Er du helsesjukepleiar og vil vere med å påverke og utvikle det faglege innhaldet på arbeidsplassen? Då er Askvoll kommune staden for deg. I vår kommune er vi opptatt av at tenestene skal vere fagleg gode og medverke til god livskvalitet.

Helsestasjonen i Askvoll kommune inneheld jordmorteneste og helsestasjon for barn og ungdom, skulehelseteneste og helsestasjonsteneste for flyktningar. Helsestasjonen legg vekt på tidleg innsats, der fleire tenester og faggrupper jobbar saman for å nå fellses mål. Leiande helsesjukepleiar er fagleg leiar for helsestasjonsarbeidet, inkludert jordmortenesta. Arbeidsområdet vil vere arbeid knytt til barn- og unge ved helsestasjonen og i skulehelsetenesta, i tråd med Nasjonalfaglege retningsliner for Helsestasjons- og skulehelsetenesta. Helsestasjonen er lokalisert i fine lokalar i sentrum av Askvoll, i tilknyting til Askvoll legesenter.

Ved interne søkarar til leiande helsesjukepleiar kan det bli ledig 100% fast stilling som helsesjukepleiar.

Arbeidsoppgåver:

Helsefremmande og førebyggande oppgåver i samsvar med nasjonalfaglege retningslinjer for helsestasjon og skulehelsetenesta
Helsestasjonskontrollar av barn i aldersgruppen 0-5 år, gjennomføring og oppfølging av barnevaksinasjonsprogrammet
Skulehelseteneste, med oppfølging av elever individuelt og undervisning i grupper/ klassar
Helsestasjon for ungdom
Flyktninghelseteneste
Tverrfagleg samarbeid
Plan og systemarbeid

Kvalifikasjonar:

Autorisasjon som helsesjukepleiar
Sjukepleiar under utdanning til helsesjukepleiar og sjukepleiar med relevant vidareutdanning kan tilsettast midlertidig, i helsesjukepleiarstillinga, ved internt opprykk.
Ynskjeleg med erfaring frå helsestasjon og eller skulehelsetenesta
Ynskjeleg med erfaring med foreldrerettleiing
Gode norskkunnskapar munnleg og skriftleg
Den som blir tilsett må ha førarkort
Det er krav om framlagd politiattest før oppstart

Personlege eigenskapar:

Ha gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
Er sjølvstendig, positiv, fleksibel og fagleg engasjert
Ha evne til å samhandle og arbeide tverrfagleg
Like utfordringar og er løysingsorientert
Kan møte menneske i ulike livssituasjonar og med ulike behov på ein verdig og respektfull måte
Ha evne til å handtere tidvis travle periodar og høgt tempo

Vi tilbyr:

Varierte og spennande arbeidsoppgåver i eit aktivt og positivt arbeidsmiljø
Noko kveldsarbeid kan førekomme i samband med deltaking på foreldre møter
Avtale om signeringsstipend på kr. 75 000, mot eit års bindingstid for helsesjukepleiar
Lønn etter KS tariff
Pensjonsordning i KLP
Flyttegodtgjersle, jf. personalhandbok for Askvoll kommune

 

Søk på stilling her.

Fylke: Vestland

Jobbtype: Fast

Heiltid/Deltid: Heiltid

Arbeidstid: Dag

 

Søknadsfrist: 23.10.2023

 

Tiltreding: 01.11.2023

Arbeidsstad: Helsestasjonen

 

Kontaktpersonar:

Olaug Søreide

tlf: +47 57734619 mob: 99290964

 

Adresse: Askvollheimen 6980 Askvoll

 
Askvoll kommune Helse

Askvoll kommune ligg på kysten av Vestland fylkeskommune, med variert natur frå kyst til fjell. Kommunen har over 3000 innbyggjarar. Det er snøggbåtsamband med Bergen og Florø, bussamband til Førde og Dale, og ein time med bil til Førde. Kommunen er rik på naturopplevingar både på land og sjø, og har eit levande lokalsamfunn med engasjerte menneske.

 

Del stillingen

Selskap

Askvoll kommune

Kontaktinfo

  • Olaug Søreide
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: +47 57734619 mob: 99290964

Lokasjon

  • Askvoll

Søknadsfrist

Oktober 23, 2023

Askvoll omsorgssenter: *Sjukepleiar / vernepleiar *Helsefagarbeidar (søknadsfrist 30 og 31.03.10.2023)

Del stillingen

Selskap

Askvoll kommune

Kontaktinfo

  • Erik Ole Opsahl
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: +47 57734507

Lokasjon

  • Askvoll

Søknadsfrist

Oktober 31, 2023

Bu og miljøtenesta / Markatunet: *100% fast stilling som miljøterapeut *Helsefagarbeidar/ Omsorgsarbeidar, fast nattevakt (søknadsfrist 16.10.2023)

 
Askvoll kommune
 
Klikk på aktuell stillingslenke:
 
Bu- og miljøtenesta
Bu og miljøtenesta/ Markatunet
Søknadsfrist 16.10.2023
 
Bu- og miljøtenesta
Markatunet
Søknadsfrist 16.10.2023
 

Del stillingen

Selskap

Askvoll kommune

Kontaktinfo

  • Stine Margrethe S. Herland
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: +47 57734514 mob: +47 47836132

Lokasjon

  • Askvoll

Søknadsfrist

Oktober 30, 2023

Lærer matematikk og naturfag, Skogmo videregående skole (Søknadsfrist 25.10.2023)

Vil du være med og utvikle regionen vår sammen med dyktige og engasjerte kollegaer? Vi skaper verdi for framtida og utvikler fylket gjennom kompetanse, samarbeid og åpenhet. Vi har ansvar for viktige oppgaver innen blant annet videregående opplæring, kultur, folkehelse, tannhelse, kollektivtrafikk, fylkesveier, samfunnsutvikling samt regional- og arealplanlegging.

 

Lærer matematikk og naturfag – Fast undervisningsstilling

 

Skogmo videregående skole har fra snarest ledig 80 % fast stilling og 10% vikariat, totalt 90%.

Stillingstype:  Fast
Stillingsstørrelse: Deltid
Søknadsfrist: 25.10.2023

Kvalifikasjoner

Vi ønsker kollegaer som:

  • Det er nødvendig med minimum 60 studiepoeng i de fagene man underviser i, samt tilstrekkelig formell pedagogisk kompetanse jf. Opplæringsloven.
  • har solid pedagogisk og faglig bakgrunn i matematikk og naturfag
  • Det forventes også at du har god digital-pedagogisk kompetanse. Dette innebærer at du ser muligheter i ny teknologi, er motivert for å prøve ut nye digitale læremidler og aktivt utnytte fylkeskommunens IT-løsninger i læringsarbeidet ditt. 

Egenskaper

Vi ønsker ansatte som:

  • liker å jobbe med ungdom og voksne
  • har ferdigheter til å skape et trygt og godt læringsmiljø
  • har gode samarbeidsevner
  • er fleksibel, strukturert, systematisk, initiativrik og har endringsvilje
  • har gode kommunikative ferdigheter

Personlig egnethet vektlegges.

Fylkeskommunen skal være en omstillingsdyktig organisasjon, og arbeidsgiver tar forbehold om at sektortilhørighet, stilling, arbeidssted og arbeidsoppgaver kan endres ved behov.

Vi tilbyr

  • en spennende og dynamisk arbeidsplass på en yrkesfaglig videregående skole
  • tarifflønn
  • Tilsetting og prøvetid

Tilsetting skjer på grunnlag av de til enhver tid gjeldende lover, tariffavtaler og reglement. Ved tilsetting i undervisningsstilling, må du ha relevant faglig og pedagogisk kompetanse jf Opplæringslova. Vi krever godkjent politiattest av nyere dato (ikke eldre enn tre måneder). Som hovedregel praktiserer vi 6 måneders prøvetid fra tiltredelsesdato.

Søke stilling

Søknad sendes via elektronisk søknadsskjema. Vitnemål og attester tas med til eventuelt intervju. Vi gjør oppmerksom på at alle våre søkere kommer på offentlig søkerliste jf Offentleglova § 25. Ønske om fritak fra offentliggjøring må du begrunne i søknaden. Dersom ditt ønske ikke innvilges, varsler vi deg om dette. Fylkeskommunen er opptatt av at arbeidsstyrken i størst mulig grad skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer derfor alle som er kvalifisert til å søke uansett alder, kjønn, eventuell funksjonshemming, seksuell orientering, nasjonal eller etnisk bakgrunn.

Utdanningstilbud:

– Bygg- og anleggsteknikk

– Elektrofag

– Teknologi og industrifag

– Helse- og oppvekst

– Opplæring i kriminalomsorgen

– Voksenopplæring

Nøkkelopplysninger:

Arbeidssted Kjørbekkdalen 11

Stillingstype Fast

Stillingsstørrelse Deltid

 

Søk på stillingen her.

 

Søknadsfrist: 25.10.2023

 

Spørsmål om stillingen

Stian Nordkvelle, Avdelingsleder undervisning
Mobil: 97317935

 

Skogmo videregående skole

Skogmo videregående skole er en av 21 videregående skoler i Vestfold og Telemark fylkeskommune, med omlag 1000 elever og 170 ansatte.

Om fylkeskommunen

Fylkeskommunen er politisk styrt med fylkesordfører som øverste politiske leder. Fylkesdirektøren er øverste administrative leder.

Vestfold og Telemark fylkeskommune skal bidra til verdi for framtida gjennom kompetanse, samarbeid og åpenhet. Vi bidrar til samfunnsutvikling og verdiskaping i regionen, og har ansvar for viktige oppgaver innen bla videregående opplæring, kultur, folkehelse, tannhelse, kollektivtrafikk, fylkesveier, samfunnsutvikling samt regional- og arealplanlegging. Vi jobber tverrfaglig og setter innbyggernes behov i sentrum. Til dette oppdraget søker vi profesjonelle, inkluderende og modige medarbeidere som er gode relasjonsbyggere og løsningsorienterte lagspillere.

 

Del stillingen

Selskap

Vestfold og Telemark fylkeskommune

Lenke til firma

https://www.vtfk.no/

Kontaktinfo

  • Stian Nordkvelle
  • Tittel: Avdelingsleder undervisning
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 973 17 935

Lokasjon

  • Skien

Søknadsfrist

Oktober 25, 2023