Ullensaker kirkelige fellesråd – Kantor/Organist (Søknadsfrist 06.04.2025)

Kantor/Organist

Ullensaker kirkelige fellesråd

Ullensaker kirkelige fellesråd ivaretar administrative og økonomiske oppgaver for fire sokn, har ansvar for drift og vedlikehold av fem kirker og er arbeidsgiver for 30 ansatte fordelt på ca 24 årsverk. Medarbeiderne er organisert i staber som jobber for en eller flere menigheter, og har et nært samarbeid med frivillige og lokalsamfunnet.

Våre menigheter preges av engasjerte mennesker, et aktivt menighetsliv og et rikt kirkelig kulturliv. Jessheim kirke er den yngste kirken i Ullensaker hvor den nåværende kirkebygningen ble innviet i 2017. Den har et svært godt akustisk kirkerom, og har et Weimbs-orgel fra 2018, samt et Shigeru Kawai flygel fra 2017. Hovin kirke er en gammel trekirke fra 1695, og har et orgel fra 80-tallet av Spigset og et Hoffmannpiano.

Vi har fra 01.09.25 ledig stilling som kantor/organist i 100 prosent stilling i Ullensaker kirkelige fellesråd. Stillingen vil ha tjenestested Jessheim og Hovin sokn, men vil kunne gjøre tjeneste i hele Ullensaker kirkelige fellesråd sitt område. Ullensaker kommune er en av Norges raskest voksende kommuner med ca 45 000 innbyggere. Kommunen har et rikt kulturliv, sterke frivillige miljøer og en blanding av by og landlige omgivelser. Dette gir spennende muligheter for å videreutvikle kirkemusikken i tråd med lokalsamfunnets behov og tradisjoner.

Kantor/organist – 100% stilling

Har du et brennende engasjement for kirkemusikk og ønsker å være en sentral del av et aktivt menighetsliv?

Vi søker en kantor/organist som kan lede og utvikle det kirkemusikalske arbeidet i Jessheim og Hovin sokn – et område preget av vekst, mangfold og utvikling. Vi ønsker oss en medarbeider som ser kirkemusikken som et redskap for menighetsbygging, og som aktivt vil bidra til å skape felleskap gjennom musikken.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist:06.04.2025
Arbeidsgiver:Ullensaker kirkelige fellesråd
Sted:Jessheim
Stillingstittel:Kantor/Organist
Stillinger:1
Heltid / Deltid:Heltid
Ansettelsesform:Fast
Stillingsprosent:100

Arbeidsoppgaver

Planlegging og gjennomføring av gudstjenester og andre kirkelige handlinger
Deltagelse i tjenesteturnus for gravferder og vielser
Ansvar for ledelse, utvikling og drift av menighetens korarbeid, inkludert videreføring av kirkekoret VOCE
Konsert- og kulturvirksomhet i samarbeid med stab, menighetsråd og andre kulturaktører
Andakter på sykehjem
Musikalsk medvirkning ved trosopplæringstiltak og andre menighetsaktiviteter
Videreutvikling av menighetens musikalske liv i tråd med lokale behov og tradisjoner
Samarbeid med frivillige og lokale musikalske ressurser

Kvalifikasjoner

Utdanning i samsvar med Tjenesteordning for kantorer i Den norske kirke.
Trygghet i liturgisk spill, besifringsspill og akkompagnement på orgel og piano
Evne til å integrere korarbeid i kirkens helhetlige musikalske og liturgiske arbeid
Kjennskap til og interesse for ulike musikalske uttrykksformer og sjangre
Evne til å gjøre kirkemusikken relevant og tilgjengelig i en menighet preget av vekst og mangfold

Personlige egenskaper

Evne til å inspirere og motivere frivillige medarbeidere
Engasjert og motivert for å bygge fellesskap gjennom musikk
Lojalitet til menighetens visjon og verdier, samt et engasjement for å styrke fellesskap og samarbeid i menighetslivet
Initiativrik og kreativ i utviklingen av menighetens musikkliv
Gode samarbeidsevner og evne til å jobbe både selvstendig og tverrfaglig
God formidlingsevne både musikalsk og språklig.
Fleksibel og løsningsorientert i møte med et menighetsliv i endring
Personlig egnethet og evne til å bygge gode relasjoner vil bli vektlagt

Vi tilbyr

En spennende og variert stilling i en vekstkommune
Kontorplass i Jessheim kirke – midt i hjertet av Jessheim sentrum
Gode kollegaer i et tverrfaglig og inspirerende arbeidsmiljø
Lønn ihht gjeldende tariff
Gode pensjons- og forsikringsordninger
Arbeidsveiledning

Andre opplysninger

Det stilles krav til medlemskap i Den norske kirke ved ansettelse
Prøvespilling og prøvedireksjon vil bli gjennomført som en del av ansettelsesprosessen
Søker må ha førerkort og kunne disponere bil
Helge- og kveldsarbeid må påregnes
Det må fremlegges tilfredsstillende politiattest før tiltredelse

 

Søknadsfrist 06.04.2025

 

Søk på stillingen her.

 

Har du spørsmål til stillingen kan du kontakte ass. kirkeverge/HR-leder Lillian Syversrud, mobil 92244864 eller e-post [email protected] .

Adresse:Rådhusvegen 5, 2066 Jessheim, Norge

 

Del stillingen

Selskap

Ullensaker kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Lillian Syversrud
  • Tittel: Ass. kirkeverge/HR-leder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon: +47 92244864

Lokasjon

  • Jessheim

Søknadsfrist

April 6, 2025

Nes kommune – Støttekontakter, Miljøarbeider – tjenesten (søknadsfrist 31.05.2025)

NES-Webcruiter-1170x300

 

Nes kommune Miljøarbeidertjenesten (avd. 1 – 5 felles)

Vi søker støttekontakter!

 

Nes kommune trenger støttekontakter!

Vi ser etter deg som ønsker å bidra til at andre føler glede og mestring i sin hverdag, og som kan være med å gi hjelp og støtte til ulike aktiviteter.

Nes kommune har et bredt tilbud innenfor kultur og mange gode muligheter for fine opplevelser sammen.

Personer som innvilges støttekontakt er fra 10 år og eldre. Vi søker nå etter støttekontakter til både barn og voksne.

Intervju og tilsetting vil foregå fortløpende.

Arbeidsoppgaver

Bidra til at en annen person får hjelp og støtte til ulike aktiviteter og en meningsfull fritid

Kvalifikasjoner

Ingen krav til formell utdanning, men det er viktig at du er glad i å være sammen med mennesker og har et ønske om å bety noe for andre
Du må være fylt 18 år
Det er en stor fordel om du innehar førerkort og tilgang til bil
Politiattest ikke eldre enn 3 mnd. må fremlegges ved inngåelse av oppdrag og før tiltredelse.

Personlige egenskaper

Du må være stabil og pålitelig og bør kunne binde deg for en lengre periode. Du må ha gode samarbeidsevner, respekt for andre
mennesker, overskudd til å gi av deg selv, være trygg på deg selv og ha evne til å etablere kontakt.

Personlig egnethet for oppdraget vil bli vektlagt.

Vi tilbyr

Støttekontakter er oppdragstakere og mottar godtgjøring per time etter gjeldende satser og utgiftsdekning.

Du jobber vanligvis 2-4 timer per uke.

Annet

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover og reglement.

Praktisk informasjon om søkerprosessen

Du søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår. Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskrav som er beskrevet i annonsen.

Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju.

Minst to referanser skal oppgis.

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.

 

Velkommen som søker!

 

Søk på stillingene her.

Fylke: Akershus

Sektor: Helse og omsorg

Søknadsfrist: 31.05.2025

 

Kontaktpersoner:

Abida Pajic, avd. 2

mob: 45974133

Lena Olsen, virksomhetsleder

mob: +47 91783981

Mette Kristiansen, avd. 4

mob: +47 46915929

 

Hjemmeside:

www.nes.kommune.no/tjenester/kultur-og-aktivitet/

 

Adresse:

Rådhusgata 2 2150 Årnes

 

Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 24.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

 

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

  • Abida Pajic
  • Tittel: Avd. 2
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: 45974133
  • Lena Olsen
  • Tittel: Virksomhetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: +47 91783981
  • Mette Kristiansen
  • Tittel: Avd. 4
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: +47 46915929

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

Mai 31, 2025

Nes kommune – Avdelingsleder – Årnes skole (søkndadsfrist 31.03.2025)

NES-Webcruiter-1170x300

 

Årnes skole

 

Avdelingsleder til en skole i vekst

 

Etter flere år med elevtallsøkning ønsker vi ny avdelingsleder velkommen til skolen vår!

Årnes skole ligger ca. 10 minutters gange fra sentrum, med god tilgang til Årnes bibliotek, Nes kulturhus og andre tilbud i kommunesentrum. Det er ca. 50 min med tog fra Oslo, ca. 30 minutter fra Lillestrøm. Bussavganger til og fra Jessheim hver halvtime.

På skolen har vi 304 flotte elever, 134 benytter SFO. Vi har 45 fast ansatte. Vi er trangbodde inne i skolebygningen og bruker det flotte uteområdet på Høie til uteskole.

Vi har nylig hatt høytidelig åpning av et fantastisk nytt uteklasserom med overbygget amfi med plass til 2 klasser, redskapsbod, utekjøkken og pizzaovn. Dette har ildsjeler i foreldregruppa besørget.
Vi har et aktivt FAU som jobber for et godt fysisk læringsmiljø og et inkluderende skole- og foreldremiljø. Årnes skole er per nå en to-parallell med 302 elever og 45 ansatte. Sfo har ca. 130 barn. Årnes skole har et faglig engasjert personale med et inkluderende arbeidsmiljø. Vi er opptatt av å forebygge utenforskap i et inkluderende fellesskap og et trygt skolemiljø som fremmer helse, trivsel og læring for alle.

Vi har en god blanding av erfarne og yngre nyutdannede ansatte. Skolens ledelse består av to avdelingsledere sfo-leder og rektor. Skolen har et helt nytt uteklasserom bygget på dugnad av foresatte og et uteområde med lekeapparater, ballbinge, håndballbane, grusbane, sykkelløype og en stor og utfordrende akebakke. Med nærhet til sentrum og uteområdet Høie, ligger vi landlig til med stor mulighet for variert undervisning. Skolens utviklingsområder følger i hovedsak utviklingsområdene i Nes kommunes plan «Et løft i Nes skolen» som har trygt og godt læringsmiljø og grunnleggende ferdigeheter som hovedområder. Vi har fokus på kompetanseheving og har benyttet kompetanse fra Læringsmiljøsenteret i Stavanger. Vi er i oppstartfasen med bruk av Pedagogisk analyse og har dyktige gruppeledere som nå driver intern opplæring i dette arbeidet. Ta en titt på vår helt nyopprettede Instagramkonto og FAU sin Facebookside.

Arbeidsoppgaver

Pedagogisk og administrativ ledelse av 1.-4. trinn/5.-7. trinn
Delegert personalansvar
Ledelse av lærings- og utviklingsarbeid samt ivareta administrative oppgaver
Delegert ansvar for elevoppfølging internt og i samarbeid med eksterne tjenester
Oppfølging og samarbeid om trygt og godt skolemiljø og skolenærvær
Ansvar for ulike saksfelt etter arbeidsfordeling i lederteamet
Det er noe undervisning knyttet til stillingen.

Kvalifikasjoner

Godkjent undervisningskompetanse for grunnskolen fra universitet/høgskole
Utdanning i skoleledelse gjerne på masternivå
Kompetanse og erfaring fra relasjonell ledelse og utvikling av sunne, utviklende og robuste læringsmiljøer for ansatte og elever
Erfaring med kvalitetsutvikling og pedagogisk utviklingsarbeid
Relevant erfaring fra grunnskole
Du kan vise til gode resultater innenfor pedagogisk ledelse i ditt tidligere arbeid
Erfaring med kvalitetsutvikling og pedagogisk utviklingsarbeid
For å kunne tiltre i stillingen må det leveres gyldig politiattest ikke eldre enn tre måneder, jf. Oppl.l. § 17-11.

Personlige egenskaper

Du har flere av følgende egenskaper:

Du evner å bygge gode relasjoner og er tillitsskapende ved hjelp av anerkjennende kommunikasjon og varme i møte med alle elever og medarbeidere
Du fremstår tydelig og trygg i faglige og sosiale interaksjoner med elever og kolleger
Du har høy arbeidskapasitet og evne til å prioritere oppgaver i en hektisk skolehverdag
Du kan arbeide analytisk, forskningsbasert og løsningsorientert for å realisere skolens mål og satsningsområder
Du tar aktivt ansvar og initiativ for egne og fellesskapets oppgaver
Du tilpasser deg skiftende omstendigheter og møter nye ideer og initiativ med nysgjerrighet og et åpent sinn
Du bidrar til at medarbeiderne på skolen samhandler godt med hverandre
Du gir retning for medarbeidere gjennom å skape engasjement og mestringstro
Du er engasjert og ambisiøs på elevenes, skolens og nærmiljøets vegne.
Du er en lagspiller i et team hvor alle er gjensidig avhengig av hverandre, for skolens beste
Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr

Energi, glede og en hektisk hverdag
Et erfarent lederteam bestående av rektor, 2 avdelingsledere og SFO-leder, med god støtte i merkantil og sosialfaglig medarbeider
Samarbeid med erfarne og ansvarsbevisste ledere, lærere og assistenter
En skoleeier som prioriterer kompetanseutvikling og felles utvikling for kommunens skoler
En foreldregruppe med et positivt engasjement som ønsker det beste for skolen og lokalmiljøet
Et innovativt og personlig utviklende Lederutviklingsprogram
Introduksjonsprogram for nytilsatte
Godt samhold og felleskap med ansatte som sammen arbeider for et trygt skolemiljø
Lønn etter avtale
Gode forsikrings- og pensjonsordninger
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.

Det er 6 mnd. prøvetid.

Praktisk informasjon om søkerprosessen

Du søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår. Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskrav som er beskrevet i annonsen.

Vitnemål og attester må lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju.

Minst to referanser skal oppgis.

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.

Dersom du er løsningsorientert lagspiller med gjennomføringskraft, som jobber systematisk og oppleves raus og motiverende, vil vi gjerne bli kjent med deg.

Velkommen som søker!

 

Søk på stillingen her.

Fylke: Akershus

Jobbtype: Fast

Heltid/Deltid: Heltid

Arbeidstid: Dag

Sektor: Oppvekst og utdanning

Søknadsfrist: 31.03.2025

Tiltredelse: 01.08.2025

Arbeidssted: Runnivegen 24, Årnes

 

Kontaktpersoner:

Liv Kollerud, rektor

tlf: +47 66104490

mob: +47 99579390

 

Hjemmeside:

www.nes.kommune.no/tjenester/kultur-og-aktivitet/

 

Adresse:

Rådhusgata 2 2150 Årnes

 

Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 24.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

 

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

  • Liv Kollerud
  • Tittel: Rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: +47 66104490 mob: +47 99579390

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

Mars 31, 2025

Ål kommune – Helsefagarbeidar – nattenesta (søknadsfrist 30.03.2025)

 

Ål kommune

Er du omgjengeleg, omsorgsfull og vil du bidra med din fagkompetanse?

Helsefagarbeidar – nattenesta

 

Ønskjer du utfordrande, varierte, interessante arbeidsoppgåver og gode kollegaer?

Ønskjer du å yte tenester med fokus på fagleg kvalitet i trygge rammer for både tilsette og tenestemottakarar?

Me har behov for fleire helsefagarbeidarar på avdeling Gjestetunet – nattenesta.

Ål kommune ønskjer å tilsette i opptil 100 % faste og midlertidige stillingar. Annan stillingsstorleik kan avtalast ved tilsetting. Me ønskjer oss kollegaer med gode omsorgsevner, som er endringsorienterte og som trivst med å jobbe mot felles mål.

Som tilsett i Ål kommune blir du en del av eit team som vektlegg gode dagar, trivsel og kvalitet i møte med pasientar, pårørande og kollegaer. Du vil ha gode kollegaer rundt deg som står klar for å hjelpe og støtte deg.

Det blir lagt til rette for at du kan vidareutvikle din kunnskap gjennom god opplæring, internkurs og vidareutdanning.

Er du nyutdanna, er du velkomen til å søkje – me tek godt i mot nytilsette – her hjå oss får du god opplæring og rettleiing. Me legg til rette for å vere eit lærande hus for elevar og studentar.

Om nattenesta:

Nattenesta er knytt til avdeling Gjestetunet. Nattenesta yter tenester til bebuarar på både, kort- og langtidsavdelinga, samt til heimebuande i Ål kommune.
Vi har stort fokus på fag, kvalitet og utvikling. Du kan rekne med ein variert og spennande jobb – i eit arbeidsmiljø med engasjerte og fagleg dyktige medarbeidarar.

Arbeidsoppgåver:

Du vil bidra til å sikre at våre tenestemottakarar får den beste omsorgen gjennom natta med å:

  • gje heilskapeleg omsorg og pleie
  • observere og i samarbeid med sjukepleiar lage gode pleie- og tiltaksplanar
  • medikamenthandtering etter gjeldande prosedyre
  • vere trygg og støttande helsepersonell
  • rykke ut ved alarmar
  • kontinuerleg forbetrings- og utviklingsarbeid
  • dokumentasjon og journalføring dokumentasjon i samsvar med gjeldande lover, forskrifter og retningsliner. Ål kommune nyttar Gerica som journalsystem

Me ønskjer å jobbe med deg som

  • har autorisasjon som helsefagarbeidar eller hjelpepleiar, gjerne med relevant vidareutdanning
    søkjarar under relevant utdanning, eller med relevant erfaring kan bli vurdert
  • har, eller er villig til å skaffe deg godkjent kurs i medikamenthandtering
    førarkort kl B
  • er raus, fleksibel, samarbeidsvillig og har evne til nytenking
  • har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner og har evne til å skape tillit
  • er pliktoppfyllande, påliteleg, lojal og grundig
  • trivst med utfordringar og er løysingsorientert
  • har gode norskkunnskapar og datakunnskapar
  • du må vere fylt 18 år

Det blir lagt stor vekt på personlege eigenskapar.

Me tilbyr

  • positive og trivelege kollegaer i eit godt arbeidsmiljø
  • natturnus med 9 t arbeidstid, men det jobbast med å få plass frivillig langvakt
  • fagleg spennande, utfordrande og varierte arbeidsoppgåver
  • høgt fagleg nivå og god fagdekking
  • høve til fagleg og personleg utvikling
  • tilrettelagde og nye lokale
  • hjelp til å skaffe bustad
  • fadderordning
  • rabattert pris på treningssenter
  • lønn etter gjeldande tariffavtale og gunstige lokale tillegg
  • pensjonsordning i KLP

Vil du vite meir om å flytte, bu og jobbe i Ål? Meir info finn du vår heimeside.

Politiattest og søknad

  • den som vert tilsett må legge fram politiattest ikkje eldre enn tre månader
  • intervju og tilsetting kan skje fortløpande i søknadsperioden
  • kommunen følgjer offentleglova § 25 ved eventuell offentleggjering av søkjarlista
  • vitnemål og attestar legg du inn saman med søknaden.

Ta gjerne kontakt med oss.

Velkommen som søkjar

 

Søk på stillingen her.

Jobbtype: Fast

Heiltid/Deltid: Heiltid

Arbeidstid: Skift/turnus

Søknadsfrist: 30.03.2025

Arbeidsstad: Avdeling Gjestetunet

 

Kontaktpersonar:

Theodora Nieuwhof

Stilling: Konstituert avdelingsleiar

mob: 473 23 689

 

Heimeside:

www.aal.kommune.no

 

Adresse:

Torget 1 3570 ÅL

 

Ål kommune Oppvekstsektoren

Ål kommune har ein desentralisert barnehage- og skulestruktur med både små og litt større skular og barnehagar. Frå 8. trinn blir alle elevane samla på Ål ungdomsskule. Gjennom målretta arbeid med kompetanseutvikling og lokale handlingsplanar, ynskjer kommunen å utvikle gode profesjonsfellesskap i barnehagane og skulane våre. «Betre læring» er vår lokale oppvekstplan og visjonen er «Alle som veks opp i Ål skal bli rotfaste og flygedyktige». Hovudmålsettinga «I eit inkluderande oppvekstmiljø der alle ser og blir sett, får kvar einskilld kraft til å meistre eigne liv» skal vere grunnleggande for drifta i sektoren.

Hallingdal er ein spennande møteplass mellom aust og vest, med eit rikt mangfald av arbeidsplassar og fritidstilbod. Dette er draumeplassen for deg som likar friluftsliv, kultur og eit kortreist og køfritt kvardagsliv. Her gjev naturopplevingar sommar og vinter, kulturopplevingar og eit stort tal arrangement grunnlaget for det gode liv!

Ål kommune vart kåra til både Årets kulturkommune og Årets nynorskkommune i 2021!

Del stillingen

Selskap

Ål kommune

Kategorier

Kontaktinfo

  • Theodora Nieuwhof
  • Tittel: Konstituert avdelingsleiar
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: 473 23 689

Lokasjon

  • Ål

Søknadsfrist

Mars 30, 2025

Nes kommune – Fast stilling som rådgiver innen naturmangfold – Landbruk (søknadsfrist 31.03.2025)

NES-Webcruiter-1170x300

Nes kommune – Samfunn og miljø – Bli med å styrke forvaltningen av natur i Nes kommune!

Fast stilling som rådgiver innen naturmangfold

 

Vi styrker kommunens arbeid med naturmangfold og søker en rådgiver i fast 100 % stilling som skal bidra i kommunens arbeid med helhetlig og bærekraftig forvaltning av naturen i Nes kommune. Vi søker deg som er motivert for å jobbe med varierte oppgaver innen offentlig forvaltning, som planarbeid, saksbehandling, prosjekter, informasjon og veiledning. Det er mulighet for interessante og selvstendige oppgaver i samarbeid med ulike avdelinger, organisasjoner, grunneiere, regionale og statlige myndigheter.

Nes kommune ligger 40 minutter fra Oslo og i nærheten av Oslo Lufthavn. Kommunen er en populær tilflyttings- og utbyggingskommune, hvor det er press på arealressursene. Nes er en av landets største landbrukskommuner, med aktivt jordbruk og skogbruk, og kommunen er rik på naturmangfold, eksempelvis sårbare og truede arter, naturtyper og økosystemer. Samtidig står kommunen forran utbygging og utvikling som i ulik grad kan påvirke naturen.

Om arbeidsområdet

Stillingen er organisert under kommunalområdet samfunn og miljø i avdeling Landbruk. Kommunalområdet omfatter også avdelingene Kommunalteknikk, Plan, Byggesak, Geodata og eiendomskatt, samt virksomheten Bygg og eiendom. Landbruk har ansvar for forvaltning av lover og virkemdler som gjelder landbruk og naturforvaltning, og sammen med kommunalområdet forvalter vi tverrfaglige oppgaver innen bl.a. vannforvaltning, klima og miljø. Vi samarbeider på tvers av fagene og har et trivelig, hektisk og godt arbeidsmiljø.

Arbeidsoppgaver

Som medarbeider i Samfunn og miljø vil arbeidet innebære selvstendig oppfølging av enkeltsaker, prosjekter og planer innenfor fagområdet landbruk og naturforvaltning. Utarbeidelse av politiske saker, intern koordinering, brukermedvirkning og løpende oppfølging i samsvar med planer, strategier og lovverk vil være viktige ansvarsområder. Kommunen har fått tilskudd fra Miljødirektoratet for å utarbeide en kommunedelplan for naturmangfold, og en viktig del av stillingen innebærer helhetlig ansvar for dette planarbeidet.

Andre oppgaver vil være:

Offentlig naturforvaltning innenfor avdelingens og kommunalområdets ansvarsområder.
Veiledning i naturmangfoldloven og hensyn til natur internt og eksternt.
Oppfølging på miljøområdet med vekt på naturmangfold, naturtyper, sårbare arter og tiltak mot fremmede arter.
Utarbeide høringsuttalelser og koordinere prosesser knyttet til naturtyper, verneområder og naturrestaurering.
Utarbeide, skaffe finansiering, lede og rapportere innen aktuelle prosjekter innenfor ansvarsområdet.
Formidle kunnskap om naturmangfold til aktuelle målgrupper.
Bistå innen forvaltning av skog og vilt.
Andre oppgaver innenfor avdelingens ansvarsområder.

Kvalifikasjoner

Det er krav til:

  • relevant kompetanse innen fagområdene.
  • relevant høyere utdanning på masternivå innen naturforvaltning, biologi, økologi eller tilsvarende.
  • Særlig relevant erfaring kan kompensere for deler av utdanningskravet.
  • svært god norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
  • førerkort klasse B.

Det er ønskelig med:

  • erfaring fra offentlig forvaltning.
  • erfaring i bruk av naturmangfoldloven.
  • kunnskap om naturkartlegging, naturrestaurering og biologisk mangfold.
  • erfaring og kompetanse i bruk av ulike dataprogrammer og kartverktøy.
  • erfaring med planarbeid.
  • kunnskap om skog og viltforvaltning.

Personlige egenskaper

Vi søker deg som:

  • har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner, skriftlig og muntlig.
  • har evne til å arbeide selvstendig innen gitte tidsrammer.
  • er strukturert og har stor arbeidskapasitet.
  • setter deg raskt inn i nye fagområder og problemstillinger.
  • spiller andre gode og har god rolleforståelse.

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr

Fast stilling som rådgiver
Lønn etter avtale
Godt sosialt og faglig arbeidsmiljø med spennende og selvstendige arbeidsoppgaver
Gode arbeidstidsordninger (fleksibel arbeidstid, betalt overtid, mulighet for sporadisk hjemmekontor)
Gode forsikrings- og pensjonsordninger
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Det er 6 mnd. prøvetid i faste stillinger.

Praktisk informasjon om søkerprosessen

Du søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår. Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskrav som er beskrevet i annonsen.

Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju.

Minst to referanser skal oppgis.

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.

Velkommen som søker!

 

Søk på stillingen her.

Fylke: Akershus

Jobbtype: Fast

Heltid/Deltid: Heltid

Arbeidstid: Dag

Sektor: Teknisk

Søknadsfrist: 31.03.2025

Tiltredelse: Etter avtale

Arbeidssted: Nes kommune

 

Kontaktpersoner:

Sissel Karine Løftingsmo

mob: +47 47234895

 

Hjemmeside:

www.nes.kommune.no/tjenester/kultur-og-aktivitet/

 

Adresse:

Rådhusgata 2 2150 Årnes

 

Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 24.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

 

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kategorier

Kontaktinfo

  • Sissel Karine Løftingsmo
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: +47 47234895

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

Mars 31, 2025

Sunnmøre friluftsråd – Dagleg leiar (søknadsfrist 24.03.2025)

banner

 

Dagleg leiar Sunnmøre friluftsråd

 

Sunnmøre friluftsråd

Sunnmøre friluftsråd (SF) er eit kommunalt oppgåvefellesskap for kommunane på Sunnmøre og Vestnes. SF skal stimulere til friluftsliv for alle. Vi vil fremje folkehelse gjennom aktivitet, tilrettelegging, drift av friluftsområde og Skjærgårdstjenesten i Møre og Romsdal. SF er eit av 29 friluftsråd under Friluftsrådets Landsforbund og har i dag 10 fast tilsette.

Vi søker etter dagleg leiar i 100 % fast stilling. Dagleg leiar har ansvaret for det administrative arbeidet og den daglege drifta av Sunnmøre friluftsråd, og Skjærgårdstjenesten Møre og Romsdal. Kandidaten må ha stor arbeidskapasitet, vere strukturert, takle utfordringar og vere løysingsorientert i ein dynamisk kvardag. Vi ser etter ein person som evnar å jobbe nært med kommunane, andre offentlege etatar og friluftslivsorganisasjonar. Kandidaten bør ha engasjement for folkehelse og friluftsliv.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 24.03.2025
Arbeidsgivar: Sunnmøre friluftsråd
Stillingstittel: Dagleg leiar 
Stillingar: 1
Heiltid / Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID:  4933492465

Arbeidsoppgåver

Økonomistyring
Personalansvar
Leie, motivere og støtte tilsette og frivillige
Sørge for kontakt med våre samarbeidspartnarar, myndigheiter og samfunnsaktørar
Følge opp vedtak i styret, prosjektleiing og porteføljestyring
Drive informasjons- og kommunikasjonsarbeid
Andre relevante oppgåver som ligg under ansvaret til dagleg leiar

Ønska kvalifikasjonar

Høgare utdanning innan organisasjon og leiing. Relevant leiarerfaring kan kompensere for manglande høgare utdanning
Kunnskap om offentleg planarbeid, budsjett- og økonomistyring
Erfaring med prosjektleiing og porteføljestyring veg tungt
Gode IT kunnskapar
Positivt innstilling, god relasjonsbyggar og med evne til å halde i mange arbeidsoppgåver i ulike tema samtidig

Kva vi kan tilby

Ein spanande og utviklande arbeidsstad
Moglegheit til å fremje friluftsliv og folkehelse
Pensjonsordning i KLP
Lønn etter avtale
Fleksibel arbeidstid
Medlem av samfunnsbedriftene
Arbeidsspråket er nynorsk.

Kontorstad p.t. på Digernes i Ålesund kommune.
Meir informasjon om Sunnmøre friluftsråd på www.friluftsraadet.no.

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse:Stettevegen 73, 6260 Skodje, Norge

Kontaktinformasjon

Eva Hove, Styreleiar
Telefon:  970 15 014
E-post: [email protected]

 

Del stillingen

Selskap

Sunnmøre friluftsråd

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Skodje

Søknadsfrist

Mars 24, 2025

Sandefjord kommune – Sykepleier, Sandefjord legevakt (søknadsfrist 30.03.2025)

 

Sykepleier – legevakt

 

Legevakten har behov for en sykepleier, som liker å jobbe både kveld og natt. 

Vi har nå i desember startet med kalenderplan. Det innebærer blant annet at vaktplanen planlegges for et helt år av gangen. Det er stor medbestemmelse i denne prosessen når nytt år planlegges. Som kommune, skal alle turnusmedarbeidere over i kalendeplan i løpet av 2025. 

Vi har langvakter på helg, med 13 arbeidshelger på ett år, og noe av det positive med det er muligheten til konsentrert arbeidstid, slik at man også får friperioder utenom sin oppsatte ferie.

Legevakten er en veldig spennende arbeidsplass, for å søke bør du like å jobbe med pasienter i alle aldre og ulike problemstillinger. Mye av det som skjer på legevakten er ikke akutt, sykepleierne gir mye råd og veiledning til befolkningen. For å søke bør du selvsagt  like akutte situasjoner, og kunne stå i det. Det som er helt sikkert, er at ingen dag er lik og problemstillingene svært ulike.  

Ønsker du deg en givende jobb, innholdsrike dager med masse faglighet og uforutsigbarhet, ja da kan du være noe for gjengen hos oss! 

Det er stort faglig engasjement på legevakten. 

 

Stillingstørrelse

50% stilling- 13 vakthelger med langvakter per år, hovedsaklig nattevakter, men også kveldsvakter i turnus.

Ved intern ommrokkering, kan det bli annen stilling ledig. 

 

Stillingstype

Fast 

 

Arbeidsoppgaver

Pasientmottak, vurdering og triagering, direkte og på telefon

Informasjonsarbeid og veiledning

Laboratoriearbeid

Akuttmedisin

Skadestue

Rutineoppgaver

 

Kvalifikasjoner

Norsk autorisasjon som sykepleier

Gode datakunnskaper

Behersker godt norsk, skriftlig og muntlig

Klinsk og relevant erfaring er ønskelig 

Gjennomført kurs i hht Akuttmedisinforskriften (Voldskurs, Akuttkurs)

Personlig egnethet tillegges stor vekt

 

I tillegg er vi opptatt av den enkeltes

Faglige engasjement og sørge for å holde seg oppdatert

Tålmodighet

Løsningsorientert

Kunne håndtere flere oppgaver samtidig, og kunne ta raske beslutninger

Bidra til å holde orden og ta ansvar for oppgavene

Evne til selvstendig arbeid- evnen til å se og utføre oppgaver det er behov for

Gode samarbeidsevner

Evne til å yte god service til våre pasienter

Bidra til et godt arbeidsmiljø slik at det vi har bare blir ennå bedre

Mulighet til å være fleksibel og strukturert

Engasjement litt ut over arbeidstiden.

Forståelse for at legevakten må bemannes til enhver tid, slik at man også må ha mulighet til å bidra utover egen arbeidstid når hendelser opptrer.

God arbeidsmoral i forhold til din arbeidsplass og dine kollegaer

 

Vi tilbyr

Spennende fagmiljø

En hektisk, men faglig utviklende og utfordrende enhet

Gode muligheter for faglig og personlig utvikling

Dyktige arbeidskollegaer- mange har erfaring/bakgrunn fra ulike felt

Godt og artig arbeidsmiljø med mange spennende sykepleiere

Det gis selvsagt opplæring, og det være engasjement for å bidra litt ekstra i oppstart, slik at man kommer inn i oppgavene på legevakten. 

 

Lønn

Stillingene er plassert i kommunens lønnsregulativ i henhold til gjeldende tariffavtale og lønnes i samsvar med innlevert dokumentasjon på utdanning og relevant arbeidserfaring etter fylte 18 år.

Det gis funksjonstillegg pålydende 17 000,-/år for arbeid på legevakt.

Det gis funksjonstillegg for våken natt, tilsvarende 35 000,-/år, avhengig stillingsstørrelse

Som sykepleier er du medlem i  KLP og trekkes med 2%.

 

Andre opplysninger

Kommunen følger offentlighetsloven § 25 ved eventuell offentliggjøring av søkerliste.

Gjensidig prøvetid er 6 månder. 

Du skal ikke sende inn vitnemål og attester. 

Du må framvise gyldig politiattest ved ansettelse. 

Tiltredelsedato: Stillingen er ledig fra 01.06.2025

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Vestfold
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Deltid
Arbeidstid: Skift / turnus / arbeidstidsordning
Søknadsfrist: 30.03.2025
Tiltredelse: 02.06.2025
Arbeidssted: Sandefjord legevakt

 

Kontaktpersoner:

Hanne Einhausen
tlf: +47 33482030

 

Hjemmeside:

www.sandefjord.kommune.no/

 

Adresse:

Rådhuset Sandefjordsveien 3 3208 Sandefjord

 

Sandefjord kommune Sandefjord medisinske senter

Sandefjord er en kommune med stor tilflytting, rask ekspansjon og spennende utviklingsmuligheter. Sandefjord kommune er den største kommunen i regionen Vestfold og Telemark. Vi har over 66 000 innbyggere og over 5000 ansatte.

Sandefjord ligger sentralt i Vestfold og kun en times tid fra Oslo. Det er særdeles gode forbindelser til inn- og utland via fly, tog, buss og båt. Kommunen har flott natur, et aktivt kulturliv og er et godt sted å bo. Se gjerne www.sandefjord.kommune.no for mer informasjon.

Del stillingen

Selskap

Sandefjord kommune

Kontaktinfo

  • Hanne Einhausen
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 33482030

Lokasjon

  • Sandefjord

Søknadsfrist

Mars 30, 2025

Senja montessoriskole – Lærer ungdomstrinn (søknadsfrist 31.03.2025)

 

 

Lærer ungdomstrinn

 

 

  • Senja Montessoriskole
  • Fjordgårdveien 15, 9388 Fjordgard, Hjemmekontor ikke mulig

 

Om jobben

Stillingstittel: Lærer
Oppstart: Etter avtale
Type ansettelse: Fast, heltid 100%
Arbeidstid: Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk: Norsk
Antall stillinger 1

 

Søk på jobben

Søk senest mandag 31. mars

Send søknad til: [email protected]

 

Senja Montessoriskole ligger i Fjordgård på Senja, rett ved foten av det velkjente fjellet og turistmålet Segla. Vi er omgitt av spektakulær natur, med umiddelbar nærhet til både fjell og fjord, noe som gir oss unike muligheter og et stort potensial for læring i friluft. Fjordgård er ellers ei svært livskraftig bygd med nybygd fiskerihavn, døgnåpen nærbutikk, grill og pub, havbadstu og en turistnæring i stadig vekst og utvikling.

Senja Montessoriskole er organisert i klasser/grupper etter prinsipper for aldersblanding. For skoleåret 2024/2025 har Senja Montessoriskole per tid 23 elever fordelt på 1.-10. trinn og 7 ansatte.

Skolen følger «Læreplan for montessoriskolen 2020», og fra og med skoleåret 2025/2026 skal løpende karakter i fag, orden og oppførsel, være avviklet. Elevene skal imidlertid ha standpunktkarakterer. Elevene gjennomfører heller ikke eksamen.

 
Om stillingen

Fra 1. august er det ledig 1 fast lærerstilling, hovedsaklig knyttet opp mot ungdomstrinn. Det er ønskelig at du som lærer kan undervise i flere fag, herunder også basisfag. Det kan også påregnes kontaktlæreransvar.

 
Kvalifikasjonskrav

Krav til pedagogisk utdanning for tilsetting og undervisning følger av forskrift til Opplæringslova kapittel 17, samt forskrift til Privatskolelova kapittel 4 som innebærer montessoripedagogikk.

Lærer med godkjent utdanning uten montessoripedagogikk bør være innstilt på å ta utdanningen i montessoripedagogikk i regi av skolen innen høvelig tid.

 
Personlige egenskaper

For stillingen søker vi en ansatt som er:

  • Selvstendig, systematisk og strukturert

  • Fleksibel og har gode samarbeidsevner

  • Positivt elevsyn

  • God på tilpasning

  • En tydelig klasseleder

  • Er inkluderende

  • Har god fagkompetanse og IKT-ferdigheter

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

 
Vi tilbyr

  • Konkurransedyktig lønn med utgangspunkt i gjeldende tariff/kvalifikasjoner

  • Svært gode pensjons- og forsikringsordninger i Gjensidige

  • Utviklende profesjonsfellesskap

  • Utfordrende og spennende oppgaver

  • Satsing på kompetanse og mulighet for utvikling

  • Stor fleksibilitet og muligheter for individuelle tilpasninger

Lærere som er ansatt hos oss får Mac og egen iPad til bruk i sitt arbeid. Gyldig politiattest må fremlegges ved ansettelse.

 
Kontaktperson for stillingen
 
Veronica J. O. Hansen
Daglig leder/rektor

 

Senja Montessoriskole er en privat 1-10 skole godkjent for inntil 40 elever. Skolen startet opp høsten 2015 og drives med utgangspunkt i <<Læreplan for montessoriskolen 2020>>.

Senja Montessoriskole er en skole for barn og unge som vokser opp i Fjordgård, men også et alternativ til den offentlige skolen i Senja.

Vi ønsker å være en sterk bidragsyter til å skape og opprettholde et godt oppvekstmiljø for barn og ungdom og skape muligheter for fremtiden.

Sektor: Privat

Facebook: https://www.facebook.com/senjamontessoriskole

Del stillingen

Selskap

Senja Montessoriskole

Kontaktinfo

  • Veronica J. O. Hansen
  • Tittel: Daglig leder/rektor
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 91333911

Lokasjon

  • Fjordgard

Søknadsfrist

Mars 31, 2025

Rakkestad kommune – Rektor / enhetsleder ved Kirkeng skole (søknadsfrist 31.03.2025)

Rakkestad kommune PPT

 

Rektor/enhetsleder ved Kirkeng skole

 

Rakkestadskolen består av tre barneskoler og en ungdomsskole.
Det er ledig 100 % fast stilling som rektor i Rakkestadskolen med for tiden arbeidssted Kirkeng skole fra 01.08.2025.

Arbeidsoppgaver
Stillingen er underlagt kommunalsjef for Rakkestadskolen. Rektorene i Rakkestad er samlet i et skoleledernettverk. Rektor inngår i skolens ledelse sammen med assisterende rektor.

Rektor er skolens pedagogiske og administrative leder og har ansvar for personalledelse og økonomi.

Om Kirkeng skole
Skolen ligger sentralt i Degernes sentrum og det vil høsten 2025 være 140 elever på 1.-7.trinn. Skolen har ca. 25 ansatte. Skolen legger stor vekt på samarbeidslæring og gode relasjoner for et godt lærings- og arbeidsmiljø, og har gode systemer og rutiner på plass. Det er en godt kvalifisert, utviklingsorientert og stabil ansattgruppe både i skole og SFO.
Skolens lederteam består av assisterende rektor, SFO-leder og rektor. Lederteamet har stort fokus på å være en del av skolens daglige drift og er tett på hverdagen til elever og ansatte. Vi ønsker en engasjert, ambisiøs, strukturert og samarbeidsorientert rektor til å lede Kirkeng skole.

Kvalifikasjoner
Søkere må ha godkjent pedagogisk utdanning. Det legges vekt på ledererfaring og lederutdanning.

Søker bør ha solide kunnskaper innen IT og økonomi. Ved tilsetting vil det foruten utdanning og praksis bli lagt vekt på personlig egnethet.

Det legges vekt på gode samarbeidsevner, herunder kommunikative og relasjonelle ferdigheter.

Skoleledelsen skal ha stor positiv innvirkning på læringsmiljøet og elevene sitt læringsutbytte
– Skoleledelsen skal også sørge for god intern administrasjon, styring og kontroll.
– Skoleledelsens skal ha evnen til å lede læringsprosesser.

– Skoleledelsen m å ha god fagkompetanse og legitimitet til å kunne gjøre gode faglige vurderinger.
– Skoleledelsen skal bygge fellesskap, arbeidsmiljø, samarbeid og organisasjonskultur, slik at lærerne kan hjelpe hverandre og være stolte og motiverte.
– Skoleledelsen har det overordnede ansvaret for utvikling og endring i skolen og hos lærerne.
– Skoleledelsen skal ha et avklart forhold til sin lederrolle og sitt eget lederskap.

Hos oss får du
– Samarbeide med faglig dyktige og engasjerte kollegaer
– Være en aktiv og viktig deltaker i kommunens rektorgruppe
– Lederutvikling og støtte gjennom nettverk på tvers av nivåer og virksomheter.
– Samarbeide om elevens læringsmiljø og faglige utvikling på både skole- og kommunenivå
– Fleksibel arbeidstidsordning.
– Lønn etter avtale.
– Gode pensjons- og forsikringsordninger

Arbeidsvilkår
Lønns- og arbeidsvilkår, rettigheter og plikter er i samsvar med de til enhver tid gjeldene lover, forskrifter og avtaler.

Gyldig politiattest i tråd med § 10-9 i Opplæringsloven (vedlegges ikke søknaden) må fremlegges før ansettelse.

Rakkestad kommune benytter elektronisk søknadsadministrasjon og kommunikasjon
Søknad fremmes via stillingsannonsen på vår hjemmeside og ved å trykke på valget «Søk på stilling». Søknad og CV legges inn ved å følge veiviser i systemet.

Det er viktig at du som søker er tilgjengelig på oppgitt e-postadresse og telefonnr. Tidligere arbeidsgivere kan bli kontaktet for referanser.

Vi gjør oppmerksom på at navn på søkere til stilling i Rakkestad kommune kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om vurdering for ikke å bli oppført på offentlig søkerliste, jfr. Offentlighetsloven §25.

Henvendelse fra annonsører gjøres til [email protected].

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Østfold
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 31.03.2025
Tiltredelse: 01.08.2025
Arbeidssted: Kirkeng skole

 

Kontaktpersoner:

Morten Vedahl
Kommunalsjef Oppvekst og kultur
tlf: +47 40447760

 

Hjemmeside:

www.rakkestad.kommune.no

 

Adresse:

Johs. C. Liensgate 5 1890 Rakkestad

 

Rakkestad kommune PPT

Rakkestad kommune ligger i Østfold fylke med kort avstand til alle Østfoldbyene. Kommunen har ca. 8450 innbyggere og næringsgrunnlaget er i hovedsak jord- og skogbruk og industri.
Kommunen har et godt utbygd tilbud på alle sine velferdsområder og er opptatt av at det skal være kort vei mellom enhetene og at arbeidet skal være godt faglig forankret for å imøtekomme innbyggernes behov og å gi forsvarlige tjenester. Trivsel, trygghet og nærhet er tre sentrale begreper i kommunens arbeid. Organisatorisk er kommunen inndelt i 4 kommuneområder som yter tjenester til kommunens innbyggere, areal og infrastruktur, oppvekst og kultur, velferd og levekår og helse og mestring.

Det er et godt utbygd kollektiv tilbud med 14 daglige togavganger til/fra Oslo

Del stillingen

Selskap

Rakkestad kommune

Kontaktinfo

  • Morten Vedahl
  • Tittel: Kommunalsjef Oppvekst og kultur
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 40447760

Lokasjon

  • Rakkestad

Søknadsfrist

Mars 31, 2025

Klepp kommune, Helse og aktivitet – Koordinator for velferds – teknologi (Søknadsfrist 14.03.2025)

 

Koordinator for velferdsteknologi

 

 

Er du teknisk dyktig og ønsker å ha ei nøkkelrolle i arbeidet med velferdsteknologi? Vil du gjere ein forskjell i liva til menneske med helseutfordringar og personar rundt dei? Likar du samarbeid og er du god til å læra opp andre i bruk av teknologi? Då kan du vera den vi søker.

Det er ledig stilling som koordinator for velferdsteknologi i Klepp kommune. Stillinga er knytt til avdeling for Helse og aktivitet og lokalisert på kommunen sitt hjelpemiddellager, der ein har basen saman med to hjelpemiddelteknikarar og ergoterapeut. Det er tett samarbeid med IT-avdelinga og fleire tenester innan Helse og velferd. Stillinga er sjølvstendig, men inngår i fleire team knytt til innføring, etablering og drift av velferdsteknologi.

I avdelinga vår vert du ein del av eit sosialt og inkluderande arbeidsfellesskap. Me jobbar med mange ulik og kjekke arbeidsoppgåver og du vert ein viktig del av vår arbeidskvardag

 

Søknadsfrist: 14.03.2025
Arbeidsgivar: Klepp kommune
Stad: Kleppe
Stillingstittel: Koordinator for velferdsteknologi
Stillingar: 1
Heiltid/Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4929798153

 

Arbeidsoppgåver

Overordna vil du vera delaktig i tilrettelegging, gjennomføring og evaluering av oppgåver og tiltak knytt til velferdsteknologi.

 

Desse oppgåvene kan omfatta:

  • Opplæring og veiledning av tilsette
  • Prosjektleiing for innføring av ny teknologi og gevinstrealisering
  • Systemansvar og tilgangskontroll for digitale plattformer
  • Oppsett av teknologi og montering av utstyr i tett samarbeid med helsepersonell
  • Hovudansvar for å følga opp og kvalitetssikra rutiner i drift
  • Samarbeid med leverandørar og ulike tenester i helse og velferd (sjukeheim, heimetenester og tenester i kommunale boligar)
  • Bestilling, retur og lageransvar for velferdsteknologi
  • Koordinera ressurspersonar ute i dei ulike avdelingar
  • Kontakt med leverandørar, delta i utarbeiding av anbud/ avtalar

 

Kvalifikasjonar

  • Relevant fagbrev eller høgare utdanning fortrinnsvis innan IT eller elektrofag
  • Kunnskap om helse- og omsorgstenesta
  • Erfaring med prosjektleiing
  • Erfaring og kunnskap om implementerings prosessar
  • God kunnskap i bruk av ulike IKT løysingar.
  • Kunnskap om drift av programvarer og plattformar for velferdsteknologi
  • Erfaring med service, brukarstøtte og opplæring
  • Krav om gode munnlege og skriftlege norskkunnskapar, tilsvarande B2
  • Sertifikat klasse B og disponerer eigen bil ved behov

 

Attester og vitnemål

Vi ber om at du laster opp attester og vitnemål i PDF-format samen med søknaden din. Utanlandske vitnemål må være godkjent av Direktoratet for høgare utdanning og kompetanse (HK-dir) hkdir.no/utdanning-fra-utlandet. Utanlandske attester må være oversett til et skandinavisk språk eller engelsk. Vi gjør oppmerksam på at dokumentasjon på blant annet avtent verneplikt og omsorg for barn, eldre eller sjuke også kan gi utteljing på lønnsansiennitet.

 

Personlege eigenskapar

  • I denne stillinga treng du god kommunikasjonsevne og stor sosial kompetanse
  • Gode samarbeidsevner, og du likar å samhandla med andre om oppgåver knytt til teknologi
  • Komfortabel med opplæring og veiledning av både ansatte og brukar/pårørande
  • Må trivast med utviklings- og forbetringsarbeid
  • Er framoverlent, løysningsorientert og trivst med varierte arbeidskvardagar
  • Store krav til fleksibilitet mtp å snu seg fort rundt ved tekniske problem og viss systema er nede
  • Kan omprioritera oppgåver på kort varsel
  • Teknisk og praktisk anlagt
  • Er strukturert, kan arbeida sjølvstendig, tek ansvar og viser initiativ
  • Det vil bli sterkt vektlagt at du er personleg eigna til stillinga

 

Vi tilbyr

  • Du vert ein del av eit lag innan velferdsteknologi
  • Ei nøkkelrolle i innføring, opplæring og drift av velferdsteknologi
  • Du får eit engasjert og støttande fagmiljø som er i stor utvikling
  • Gode pensjons- og forsikringsordningar
  • Tilsetjing skjer på dei vilkår og med dei plikter som framgår av utlysinga, og dei til ein kvar tid gjeldande lovar, reglar og tariffavtalar

 

Sirkelen, Olav Hålandveg 8, 4351 Kleppe, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Beth S. Holm
Rådgjevar
 Telefon:90916812
E-post:[email protected]

Håvard Braut
Avdelingsleiar
 Telefon:+47 48866611
E-post:[email protected]

 

Klepp er den største av kommunane på Jæren, med over 21 000 innbyggarar og om lag 1800 tilsette. Me ligg sentralt til, med korte avstander både til Stavanger, Sandnes og Bryne.

Kommunen vår har dei flottaste strendene i heile regionen, me har ein spennande kulturhistorie, og ei god blanding av landbruk, industri og varehandel.

Visjonen vår er «Med blikk for alle». Me ønskjer tilsette som tek i eit tak, bryr seg og tenkjer fritt, og me oppmodar alle kvalifiserte til å søkja, uansett alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn.

Me gjer merksam på at søkarlister kan verta offentleggjort, sjølv om ein har bede om å bli unntatt offentlegheit. Søkar vil verta varsla før offentleggjering.

Del stillingen

Selskap

Klepp kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Kleppe

Søknadsfrist

Mars 14, 2025