Rektor, Frydenlund skole (Søknadsfrist 18.12.2023)

 

 

Rektor ved Frydenlund skole

 

 

Vil du lede en spennende sentrumsskole med stort mangfold og godt miljø?

Nåværende rektor går av med pensjon og etterfølger søkes – er det deg?

Frydenlund skole er en sentrumsskole med cirka 275 elever skoleåret 2023 – 2024. Det er 90 elever på SFO, skolen er mottaksklasse for kommunens barnetrinn og har totalt 40 ansatte. Skolens lederteam består av avdelingsleder, assisterende rektor og rektor.

Skolen har et trivelig og stabilt arbeidsmiljø med vekt på engasjement, psykisk helse, læring og positivet. Frydenlund skole er en «Pals – skole», og er opptatt av å styrke elevenes grunnleggende ferdigheter gjennom et inkluderende læringsmiljø og fokus på fellesskapet.

Sammen med barneskolene, voksenopplæring og et skoletilbud tilknyttet Sykehuset Innlandet er Elverum kommune en del av fellesskapet Elverumsskolen med cirka 2400 elever i grunnskolen. Elverum kommune har som mål å øke elevenes læringsutbytte, og bidra til at flest mulig fullfører og består videregående opplæring. Elverumsskolen skal være en skole for alle med blikk for den enkelte! Rektor er skolens øverste leder og har som hovedansvar å utvikle skolen slik at elever og ansatte opplever mestring og utvikling.

Vi søker deg som er faglig sterk, utviklingsorientert, har et hjerte for alle og er en samlende leder som er dyktig på lagarbeid!
Trives du i et hektisk miljø og har ambisjoner for elevenes læring er det bare en ting å gjøre – søk på stillingen!

 

  • Søknadsfrist: 18.12.2023
  • Arbeidsgiver: Elverum kommune
  • Stillingstittel: Rektor
  • Stillinger: 1
  • Heltid/Deltid: Heltid
  • Ansettelsesform: Fast
  • Stillingsprosent: 100
  • Webcruiter-ID: 4735769476

 

Arbeidsoppgaver

  • Lede det pedagogiske utviklingsarbeidet slik at det bidrar til å øke læringsutbyttet til hver elev
  • Videreutvikle et trygt og inkluderende læringsmiljø
  • Lede og videreutvikle skolen som en lærende organisasjon
  • Forvalte skolens ressurser innenfor rammene av lovverk, pedagogikk og økonomi på en god måte
  • Delta og bidra i fellesskapet av rektorer og andre skoleledere i Elverumsskolen
  • Sikre god elevmedvirkning og samarbeid med foresatte og andre samarbeidspartnere

 

Kvalifikasjoner

  • Pedagogisk utdanning fra høgskole eller universitet som kvalifiserer til arbeid i skolen
  • Erfaring som skoleleder
  • Det er ønskelig med skolelederutdanning
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne
  • Kompetanse på forvaltning av skolens totale ressurser gjennom god styring av personalressurser, økonomi og innenfor rammer som sikrer et godt læringsutbytte for elevene

 

Personlige egenskaper

  • Du er en samlende og tydelig leder med en visjon for skolens oppdrag og utvikling
  • Du er utviklingsorientert, strukturert og målrettet med god gjennomføringsevne
  • Du er åpen og lydhør som leder, og involverer, engasjerer og inspirerer
  • Ved ansettelse vil personlig egnethet vektlegges.

 

Vi tilbyr

  • En spennende lederstilling i et fremoverlent miljø
  • Gode muligheter for personlig og faglig utvikling
  • Et rektorkollegium i kommunen som samarbeider tett om elevenes læring og utvikling
  • Lederstøtte og veiledning

Før tilsetting må det fremlegges gyldig politiattest som ikke er eldre enn 3 måneder, jfr. opplæringslovens §10-9

 

Frydenlund skole, Frydenlundvegen 8, 2414 Elverum, Norge

 

 

Søk her

 

 

 

Kontaktinformasjon

Askild Andersen Bø
sektorsjef
 Telefon:952 14 297
E-post:[email protected]

 

Elverum er en by i vekst og har i dag over 21500 innbyggere. I kommunen har vi i overkant av 1 800 medarbeidere som hver dag yter sitt beste for å levere gode tjenester til våre innbyggere. Vår visjon er Elverum har hjerterom, og verdiene åpenhet, ærlig og respekt preger vår hverdag.
Vil du være med på laget? Send oss en søknad da vel!

Del stillingen

Selskap

Elverum kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Elverum

Søknadsfrist

Desember 18, 2023

Rektor, Elverum ungdomsskole (Søknadsfrist 18.12.2023)

 

 

Rektor ved Elverum ungdomsskole

 

 

 

Vil du lede en stor og inkluderende skole inn i framtida? Les videre!

Elverum ungdomsskole mottar elever fra kommunens åtte barneskoler og samler alle kommunens ungdomsskoleelever, 750 i tallet, under samme tak.
Skolen har cirka 130 ansatte og er organisert i team. Blant skolens ressurser inngår fire avdelingsledere som bistår med ledelse og oppfølging, tre rådgivere, merkantil ressurs, ledere av fagseksjoner og mange flere som bidrar til at Elverum ungdomsskole er en god skole og en god arbeidsplass! Skolen ligger sentralt plassert i Elverum med mulighet for aktivitet, Glomma og flotte friluftsområder er nære naboer.

Sammen med barneskolene, voksenopplæring og et skoletilbud tilknyttet Sykehuset Innlandet er Elverum kommune en del av fellesskapet Elverumsskolen med cirka 2400 elever i grunnskolen. Elverum kommune har som mål å øke elevenes læringsutbytte, og bidra til at flest mulig fullfører og består videregående opplæring. Elverumsskolen skal være en skole for alle med blikk for den enkelte! Rektor er skolens øverste leder og har som hovedansvar å utvikle skolen slik at elever og ansatte opplever mestring og utvikling.

Vi søker deg som er faglig sterk, utviklingsorientert, har et hjerte for alle og er en samlende leder som er dyktig på lagarbeid!
Trives du i et hektisk miljø og har ambisjoner for elevenes læring er det bare en ting å gjøre – søk på stillingen!

 

  • Søknadsfrist: 18.12.2023
  • Arbeidsgiver: Elverum kommune
  • Stillingstittel: Rektor
  • Stillinger: 1
  • Heltid/Deltid: Heltid
  • Ansettelsesform: Fast
  • Stillingsprosent: 100
  • Webcruiter-ID: 4729237461

 

Arbeidsoppgaver

  • Lede det pedagogiske utviklingsarbeidet slik at det bidrar til å øke læringsutbyttet til hver elev
  • Videreutvikle et trygt og inkluderende læringsmiljø
  • Lede og videreutvikle skolen som en lærende organisasjon
  • Forvalte skolens ressurser innenfor rammene av lovverk, pedagogikk og økonomi på en god måte
  • Delta og bidra i fellesskapet av rektorer og andre skoleledere i Elverumsskolen
  • Sikre god elevmedvirkning og samarbeid med foresatte og andre samarbeidspartnere

 

Kvalifikasjoner

  • Pedagogisk utdanning fra høgskole eller universitet som kvalifiserer til arbeid i skolen
  • Erfaring som skoleleder
  • Det er ønskelig med skolelederutdanning
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne
  • Kompetanse på forvaltning av skolens totale ressurser gjennom god styring av personalressurser, økonomi og innenfor rammer som sikrer et godt læringsutbytte for elevene

 

Personlige egenskaper

  • Du er en samlende og tydelig leder med en visjon for skolens oppdrag og utvikling
  • Du er utviklingsorientert, strukturert og målrettet med god gjennomføringsevne
  • Du er åpen og lydhør som leder, og involverer, engasjerer og inspirerer
  • Ved ansettelse vil personlig egnethet vektlegges.

 

Vi tilbyr

  • En spennende lederstilling i et fremoverlent miljø
  • Gode muligheter for personlig og faglig utvikling
  • Et rektorkollegium i kommunen som samarbeider tett om elevenes læring og utvikling
  • Lederstøtte og veiledning

Før tilsetting må det fremlegges gyldig politiattest som ikke er eldre enn 3 måneder, jfr. opplæringslovens §10-9

 

Elverum ungdomsskole, Olav Schulstads veg 6, 2408 Elverum, Norge

 

 

Søk her

 

 

 

Kontaktinformasjon

Askild Andersen Bø
sektorsjef
Telefon:952 14 297
E-post:[email protected]

 

 

Elverum er en by i vekst og har i dag over 21500 innbyggere. I kommunen har vi i overkant av 1 800 medarbeidere som hver dag yter sitt beste for å levere gode tjenester til våre innbyggere. Vår visjon er Elverum har hjerterom, og verdiene åpenhet, ærlig og respekt preger vår hverdag.
Vil du være med på laget? Send oss en søknad da vel!

Del stillingen

Selskap

Elverum kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Elverum

Søknadsfrist

Desember 18, 2023

Saksbehandler barnevern (Søknadsfrist 15.12.2023)

 

Saksbehandler barnevern

 

 

Stillingene er plassert i sektor Helse – mestring og omsorg under barneverntjenesten. Det er per dags dato 24 faste årsverk i tjenesten. Barneverntjenesten er organisert i et undersøkelsesteam, et tiltaksteam og et omsorgsteam. Alle teamene har tilknyttet en fagleder. Tjenesten har også fire miljøterapeuter og en jurist. Det er en ledig stilling i tiltaksteam og en stilling som skal jobbe på tvers av alle teamene.

Barneverntjenesten skal sikre at alle barn som lever under forhold som kan skade deres helse og utvikling, får nødvendig hjelp og omsorg. Denne oppgaven skal løses så langt det lar seg gjøre der barnet bor og i samarbeid med omsorgspersonene. Som ansatt i barneverntjenesten skal du jobbe med endringsarbeid ved hjelp av metodiske veiledningsverktøy.

 

  • Søknadsfrist: 15.12.2023
  • Arbeidsgiver: Elverum kommune
  • Sted: ELVERUM
  • Stillingstittel: Saksbehandler barnevern
  • Stillinger: 2
  • Heltid/Deltid: Heltid
  • Ansettelsesform: Fast
  • Stillingsprosent: 100
  • Webcruiter-ID: 4734434413

 

Arbeidsoppgaver

  • Saksbehandling etter lov om barneverntjenester, herunder oppfølging av familier med tiltak fra barneverntjenesten
  • Arbeid med saker som bringes inn for barneverns- og helsenemda
  • Videreutvikle tjenestens tilbud i samarbeid med ledelsen og kollegaer
  • Oppfølging av barn/unge som er plassert utenfor hjemmet
  • Samarbeid med andre instanser
  • Akuttarbeid
  • Oppfølging av barn, og og familier med hjelpetiltak fra barneverntjenesten

 

Kvalifikasjoner

  • Bachelor barnevernspedagog/sosionom eller andre relevante sosialpedagogiske utdanninger
  • Ønskelig med master eller annen relevant videreutdanning
  • Erfaring innen foreldreveiledning er ønskelig
  • Arbeidserfaring fra kommunal barneverntjeneste, eller annen relevant erfaring i arbeid med barn og unge
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt
  • Førerkort klasse B
  • Gyldig politiattest må fremlegges før tiltredelse

 

Personlige egenskaper

  • Egnethet til å arbeide innen barnevern vil bli tillagt stor vekt
  • Ha god samtalekompetanse
  • God til å skape relasjoner
  • Gode samarbeidsevner, samt kunne jobbe tverretatlig
  • Evne til å arbeide selvstendig og strukturert
  • Evne til å bidra positivt i et hektisk arbeidsmiljø, og være en god teambygger
  • Fleksibel og løsningsorientert
  • Gode norskkunnskaper muntlig og skriftlig
  • Gode datakunnskaper

 

Vi tilbyr

  • Lønn og arbeidsvilkår iht. gjeldene tariffavtale
  • Mulighet til videreutdanning
  • Variert arbeid i et positivt miljø
  • Fleksibel arbeidstid
  • Spennende og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Offentlig pensjonsordning

 

Kirkevegen 47, 2413 ELVERUM, Norge

 

 

Søk her

 

 

 

Kontaktinformasjon

Eirik Setsaas
Barnevernleder
 Telefon:+47 902 33 377

 

Elverum er en by og kommune i vekst , og har over 21 500 innbyggere. Glomma renner igjennom byen, og vi har skogen tett på. Vi har flere store arbeidsplasser som forsvaret, høgskolen og sykehuset.

I kommunen har vi i overkant av 1 800 medarbeidere som hver dag yter sitt beste for å levere gode tjenester til våre innbyggere. Vår visjon er Elverum har hjerterom, og verdiene åpenhet, ærlig og respekt preger vår hverdag.
Vil du være med på laget? Send oss en søknad da vel!

Del stillingen

Selskap

Elverum kommune

Kontaktinfo

  • Eirik Setsaas
  • Tittel: Barnevernleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 902 33 377

Lokasjon

  • Elverum

Søknadsfrist

Desember 15, 2023

Forvaltningskontoret: 100 % stilling som koordinator for barn, unge og voksne (søknadsfrist 17.12.2023)

 

Forvaltningskontoret har ledig 100 % stilling som koordinator for barn, unge og voksne.

 

 

 

Hvem er vi?

Fiskerihovedstaden Båtsfjord i FINNMARK er en kommune med omkring 2 200 innbyggere. Hovedstaden er rik på gode opplevelser til sjøs og land. Her kan du kombinere villmark med isfiske, atlanterhavslaks i Syltefjordelva, flotte røye og ørretvann, samt et aktivt kulturliv +++

Båtsfjord er inne i en veldig spennende periode hvor det gjennomføres flere større byggeprosjekter i kommunal regi, herunder bygging av en ny skole og basseng, nye kaier og ny fotballbane. I tillegg har Båtsfjord et veldig godt og stabilt privat næringsliv.

Den typiske Båtsfjordingen er kjent for å være raus og inkluderende, gjerne med en vittig kommentar på lur til enhver tid. Sentrum og hjerterom er bestandig nært i vår trygge kommune.

Velkommen skal du være!

Båtsfjord – kommunen der du vil trives. Les mer på www.batsfjord.kommune.no.

Arbeidsgiver ønsker ikke å bli kontaktet av annonseselgere!

 

Om Vestre Varanger Forvaltningskontor

Vestre Varanger består av de fire kommunene Berlevåg, Båtsfjord, Nesseby og Tana.

For å styrke de kommunale tjenestene, sikre sterke fagmiljøer og forbedre rekrutteringene har kommunene etablert en rekke felles tjenesteområder etter en desentralisert og balansert vertskommunemodell.

Båtsfjord er gitt rollen som vertskommune for et felles forvaltningskontor.

Hovedmålsettingen med samarbeidet er å øke rettssikkerheten og bedre saksbehandlingen for mottakerne av kommunale helse- og omsorgstjenester gjennom tverrfaglig kompetanseheving og en mer robust interkommunal organisering av forvaltningen.

 

Forvaltningskontoret har ledig 100% stilling som koordinator for barn, unge og voksne

Som koordinator forventes det at du skal være med på å sikre en helhetlig tjeneste og leder an med å koordinere arbeidet mellom tjenesteyter og tjenestemottaker. Du må ha en god oversikt og bidra aktivt til å ivareta kommunenes ansvar for oppfølging, tilrettelegging, informasjon, veilede og gi opplæring.

Valgfritt kontorsted i en av de fire kommunene. Reisevirksomhet må påregnes.

 

Arbeidsoppgaver er blant annet:

  • Sikre god informasjonsflyt mellom hjelpeinstanser og familien, ved å være superbruker i relevante digitale system.
  • Sikre at det gis jevnlig opplæring til kommunene i relevante fagsystemer for individuell plan.
  • Bistå kommunene med implementering av relevante fagsystemer.
  • Ha oversikt over og bidra aktivt til å ivareta kommunens ansvar for nødvendig oppfølging og tilrettelegging for familien og barnet i form av tilbud om eller ytelse av helse- og omsorgstjenester og andre velferdstjenester
  • Sikre at familier og barn får nødvendig informasjon og helhetlig veiledning om helse – og omsorgstjenestetilbudet
  • Sikre at familier og barn får nødvendig informasjon og helhetlig veiledning om andre velferdstjenester og relevante pasient – og brukerorganisasjoner
  • Ansvar for opplæring og oppfølging av koordinatorer i forhold til individuell plan.
  • Bistå i koordinatorrollen ved behov.
  • Bidra til at familier får nødvendig informasjon om rettigheter og tilbud, samt sørge for brukermedvirkning.
  • Sikre framdrift i arbeid med individuell plan, herunder utarbeide rutiner for mottak av søknader, vedtak og oppfølging
  • Bistå i driften av forvaltningskontoret, svare på henvendelser, samt bistå forvaltningskontoret med internundervisning og fagutvikling.
  • Generell veiledning til samarbeidspartnere , kommunen og publikum

Andre oppgaver kan bli tillagt stillingen.

 

Kompetanse/Kvalifikasjoner

  • Krav om treårig høgskoleutdanning innenfor helse- og sosialfag eller pedagogikk.
  • Ønske om erfaring fra koordinatorrollen, individuell plan og tverrfaglig samarbeid fortrinnsvis rundt barn og familier.
  • Ønske om veiledererfaring/ rådgivererfaring.
  • God kjennskap til kommunale tjenester og spesialisthelsetjenesten.
  • Kjennskap til aktuelt lovverk, herunder helse og omsorgstjenesteloven, pasient og brukerrettighetsloven og forvaltningsloven.
  • Særlig kjennskap til barns rettigheter og barnets beste vurderinger.
  • Førerkort klasse B.
  • Krav om politiattest før tilsettelse.

 

Personlige egenskaper

  • Du arbeider nøyaktig og strukturert.
  • Du er en god samarbeidspartner både for ledere og kollegaer.
  • Du har evne til å skape gode relasjoner og nettverk rundt deg.
  • Du trives med utfordringer og fokuserer på å finne gode løsninger.
  • Du er selvstendig og trives med høyt tempo.
  • Du evner å planlegge og prioritere egne arbeidsoppgaver.
  • Du har godt humør og er god til å bygge relasjoner.
  • Du har gode kommunikasjonsferdigheter.
  • Du er engasjert og nytenkende, samt framoverlent i forhold til faglig utvikling.
  • Du har gode skriftlige ferdigheter, er analytisk og behersker saksbehandling etter forvaltningsloven.

 

Vi tilbyr

  • Lønn i henhold til HTA
  • Flere gunstige ordninger som følge av tiltakssonen for Nord-Troms og Finnmark
    – Særskilt inntektsfradrag (Finnmarksfradraget) på 20.000 kr (30.000 kr fra 2024)
    – 3.5% lavere skatt på alminnelig inntekt
    – 2 prosentpoeng lavere trinnskatt i trinn 3
    – Årlig studielånsnedskriving på inntil 20% av lånegrunnlag, maks 30.000 kr
    – Fritak for el-avgift
    – Rimeligere strøm
    – Gratis barnehageplass og gratis SFO for 1.klasse
  • Et aktivt lokalsammfunn med korte avstander til næringsliv og flott natur

 

Generelt

  • Det stilles krav om norskkunnskaper, skriftlig og muntlig. Ved tvil om søkere har nødvendig norskkunnskaper, må det dokumenteres ved språkprøvebevis minimum bestått nivå B2.
  • Tilsetting skjer på de vilkår og med de plikter som følger av lov, tariffavtale og reglement
  • Prøvetid på 6 måneder
  • Opplysninger om søker kan blir offentlige selv om søkeren har bedt om å ikke blir oppført på søkerlista, jf. Offentlighetsloven §25
  • Det bes oppgitt 2 referanser

 

Spørsmål om stillingen

Line Løkken
Leder Forvaltning
47620997
[email protected]

 

 

Søk stillingen

 

 

  • Søknadsfrist: 17. desember 2023
  • Arbeidsgiver: Båtsfjord kommune
  • Kommune: Båtsfjord
  • Omfang: Heltid
  • Varighet: Fast
  • Arbeidssted: Valgfri arbeidssted innenfor 4K, 9990 Båtsfjord

Del stillingen

Selskap

Båtsfjord kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Båtsfjord

Søknadsfrist

Desember 17, 2023

Rådgiver planlegging (søknadsfrist 08.12.2023)

GJE-Webcruiter-1170x300

 

Rådgiver planlegging

 

Virksomhet for plan, oppmåling og bygg, Gjerdrum kommune

Om stillingen

Virksomhet for plan, oppmåling og bygg søker etter en ny medarbeider, og ønsker å styrke vår planleggingskompetanse. Virksomheten har ansvaret for utarbeidelse, behandling av og oppfølgning av kommuneplaner, reguleringsplaner, byggesaksbehandling og tilsyn, oppmåling, seksjonering og matrikkelføring. Virksomheten har også ansvar for oppfølgning av naturskadeloven, og vil være sentral i oppfølgning av kartlagte skredsoner mm. Ny planlegger vil få anledning til jobbe både med arealplaner og samfunnsplanoppgaver.

Gjerdrum er i vekst, og som kommuneplanlegger vil du spille en nøkkelrolle i å håndtere og fasilitere denne utviklingen. Ditt arbeid vil være med på å forme kommunens fremtid og bidra til en bærekraftig utvikling.

Varierte og Spennende Prosjekter

Gjerdrum er vert for en rekke byggeprosjekter, fra boligutvikling til infrastrukturforbedringer. Som planlegger vil du ha muligheten til å arbeide med varierte og spennende prosjekter som vil utfordre og utvide din faglige kompetanse.

Arbeidsmiljø

Gjerdrum kommune har et støttende arbeidsmiljø som verdsetter kompetanse, samarbeid og innovasjon. Du vil jobbe sammen med et engasjert team av fagfolk, og din innsats vil bidra til å skape et positivt og dynamisk arbeidsmiljø.
Vi leter etter deg som vil være en del av et voksende samfunn hvor dine ferdigheter og erfaringer blir verdsatt, hvor du har muligheten til å påvirke til positiv endring.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 08.12.2023
Arbeidsgiver: Gjerdrum kommune
Sted: Gjerdrum
Stillingstittel: Rådgiver planlegging
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4730851538

Arbeidsoppgaver

Du vil få ansvar for oppfølgning av både arealplanoppgaver og samfunnsrelaterte planoppgaver.
Avhengig av kompetanse vil vi ønske ditt bidrag inn i andre sentral utviklings- og innovasjonsprosesser i Gjerdrum Kommune.
Utarbeidelse av planverk løses ofte ved bruk av ekstern bistand, så du må være forberedt på å anskaffe og styre ekstern konsulentbistand.

Kvalifikasjoner

Høyere utdanning innen areal- eller samfunnsplanlegging, fortrinnsvis på masternivå.
Erfaring fra offentlig forvaltning.
Erfaring fra statistikk, analyse og prosjektarbeid vil være en fordel
Erfaring med å koordinere ulike fagområder og team
God forståelse for samspillet mellom politikk og administrasjon
God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
God digital kompetanse

Personlige egenskaper

Vi søker deg som har god breddekunnskap, god prosessforståelse og god formidlingsevne.
Du må kunne jobbe strukturert og selvstendig og ta ansvar for framdrift i egen portefølje.
Du må ha gode samarbeidsevner.
I en liten kommune kan det dukke opp både store og små oppgaver som man håndtere, så vi ser etter deg som er positiv og tilpasningsdyktig.
Personlig egnethet vektlegges.

Vi tilbyr

Vi er opptatt av å rekruttere, beholde og utvikle medarbeidere. Derfor jobber vi mye tverrfaglig. Ny kandidat i stillingen vil få mulighet til være med i mange spennende prosesser tilknyttet organisasjons-, steds- og samfunnsutvikling.
Konkurransedyktig lønn
Mulighet for faglig utvikling innenfor ansvarsområdene
Mulighet for å være med på utvikle Gjerdrum kommune
Gode pensjonsvilkår gjennom KLP
Gratis parkering
Godt fagmiljø med motiverte kollegaer, som engasjerer og utvikler.
Fleksibel arbeidstidsordning og mulighet for hjemmekontor.

Alle kvalifiserte kandidater oppfordres til å søke stilling uavhengig av kjønn, alder, funksjonsevne eller etnisk bakgrunn. Kopier av attester og vitnemål må lastes opp digitalt med søknaden. Gjerdrum kommune praktiserer meroffentlighet ved tilsetninger. Dersom det etter kommunens vurdering ikke foreligger særskilt grunn for å bli unntatt offentlighet, vil søknaden bli offentliggjort. Søkeren blir orientert og får muligheten til eventuelt å trekke søknaden sin før offentliggjøring jf. offentleglova §25.

 

Søk på stillingen her.

 

Gjerivegen 1, 2022 Gjerdrum, Norge

 

Kontaktperson:

Berit Serdal Adriansen, Virksomhetsleder Plan, oppmåling og bygg
Telefon: 41462584
E-post: [email protected]

 

Gjerdrum er en kommune i sterk vekst, sentralt på Romerike og midt mellom Oslo og Gardermoen. Kommunen har rundt 7 000 innbyggere og er en meget attraktiv bokommune. Gjerdrum er geografisk sett en liten kommune ­- 10 km fra sør til nord, og fra øst til vest. Kommunesenteret er Ask, med flere dagligvarebutikker, kafeer og restauranter og et antall spesialforretninger. Gjerdrum ligger landlig til og byr på unike muligheter for friluftsliv med turstier, fiskevann og skiløyper. Kommunen har et bredt og aktivt idrettstilbud og et mangfoldig kulturliv med Gjerdrum kulturhus, kulturuker, egen festival, teater, korps og kulturskole.

Vi ser etter ledere og medarbeidere som er framtidsretta, rause, entusiastiske og modige. Vi tenker helhet, ser muligheter og handler sammen. Les mer om kommunen på våre hjemmesider.

Del stillingen

Selskap

Gjerdrum kommune

Kontaktinfo

  • Berit Serdal Adriansen
  • Tittel: Virksomhetsleder Plan, oppmåling og bygg
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 414 62 584

Lokasjon

  • Gjerdrum

Søknadsfrist

Desember 8, 2023

Helsesykepleier – faste stillinger (Søknadsfrist 02.01.24)

 

Helsesykepleier – faste stillinger

 

Virksomhet Forebygging og oppfølging barn, ungdom og familier omfatter helsestasjons- og skolehelsetjeneste, helsestasjon for ungdom, vaksinasjon- og smittevernkontor og Barn, ungdom og familiehjelpa. I virksomheten jobber helsesykepleiere, jordmødre, barnevernspedagoger, sosionomer, sykepleiere, vernepleiere, psykologer og konsulenter. Vi er en stor flott gjeng som kan tilby et godt tverrfaglig arbeidsmiljø og faglig utvikling gjennom co- kollega ordning, regelmessige faggrupper/møter og relevante kurs.

Virksomheten søker nå etter helsesykepleiere til fast arbeid ved helsestasjon og skolehelsetjenesten. Virksomheten har 4 helsestasjoner og skolehelsetjenesten betjener 31 skoler.

Vi kan tilby

– Et engasjert og spennende arbeidsmiljø med høy faglig kompetanse, gode kollegaer og mye humor.
– Et stort fokus på fagutvikling.
– Godt samarbeid om mange, varierte og utfordrende oppgaver i arbeid for barn, unge og deres familier.
– Fleksitid.
– Betalt spisepause.
– Gode pensjons- og forsikringsordninger gjennom KLP.

Stillingsbeskrivelse

3x 100 % fast helsesykepleier.

Hovedoppgaver

Helsestasjonen følger barn fra fødsel til skolealder. Ansatte gjør en viktig jobb for å forebygge og følge opp barn i utfordrende livssituasjoner. Vi tilbyr blant annet helseundersøkelser, barnevaksinasjoner og rådgivning om helse, barns utvikling og kosthold. Helsesykepleier på helsestasjonen jobber også tverrfaglig. Våre samarbeidspartnere kan være barnehage, fastlege, PPT, Barn, ungdom og familiehjelpa, fysioterapeut, barnevern m.m.

Skolehelsetjenesten jobber forebyggende for å fremme barn og ungdoms fysiske, psykiske og sosiale helse. Helsesykepleier er faglig og administrativt ansvarlig for skolehelsetjenesten, og utfører helseundersøkelser, vaksinering, undervisning, gruppetilbud og oppfølging av elever. Et godt samarbeid med eleven, hjemmet og skolen er en viktig forutsetning for å lykkes. Helsesykepleier er en del av det tverrfaglige samarbeidet på skolen.

Kvalifikasjoner

Offentlig godkjent helsesykepleierutdanning på masternivå/videreutdanningsnivå. Vi åpner opp for at helsesykepleierstudenter kan søke.

Ønskede kvalifikasjoner

– Erfaring fra helsestasjons- og skolehelsetjeneste.
– Erfaring fra tilsvarende arbeidsområde og oppgaver.
– Erfaring/kompetanse innenfor arbeid med psykisk helse.
– Erfaring/kompetanse innenfor arbeid med barn, unge og familier.
– Personlig egnethet vektlegges.
– Egen bil må kunne disponeres i tjenesten.

Personlige egenskaper

-Er kreativ, nytenkende og mulighetsorientert.
-Har tro på at det bittelille kan ha betydning og potensial.
-Har høy relasjonskompetanse og gode kommunikasjonsegenskaper.
-Er selvstendig, men ser verdien av et team.
-Har evne til å tenke helhet og sammenheng.
-Har evne til å ta egne vurderinger og beslutninger.
-Er modig, engasjert, romslig og kompetent.

Lønnsopplysninger

Stillingene avlønnes etter Fredrikstad kommunes lønns- og stillingsregulativ, kode 7712 mastergrad helsesykepleier eller i stillingskode 6185 helsesykepleier (videreutdanning). Reiseutgifter dekkes etter Statens reiseregulativ.

Politi- /tuberkuloseattest

Ansettelser forutsetter fremlegging av godkjent politiattest ikke eldre enn 3 måneder. Tuberkuloseattest i henhold til forskrift.

Søknad sendes

Fredrikstad Kommune benytter elektronisk søknadsprosess.
Gå inn på www.fredrikstad.kommune.no under stillinger/kunngjøringer. Dersom du er intern søker, kan du gå inn på FREKIT, Enterprise personalia, velg fanen Hjem og trykk på ledige stillinger.

Dersom du ikke får sendt søknaden elektronisk, ta kontakt med konsulent Nina Berg Olsen, tlf. 69306355 eller Eva Elisabeth Sletner, tlf 69332741.

Mer info om stillingene ta kontakt virksomhetsleder Gunn-Mari Farbu tlf. 95077174, ledende helsesykepleier Monica Ripel tlf. 69306957 eller ledende helsesykepleier Venche F. Bernhardsen tlf. 69332743.

Offentlighet

Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har bedt om å bli unntatt offentlighet. Fredrikstad kommune vil varsle søkere som har bedt om unntak fra offentlighet, dersom dette ønsket ikke kan imøtekommes (off.lovens §25). Det vil gå fram av den offentlige søkerlista hvor mange søkere det har vært til stillingen, og hvilket kjønn de har.

 

Søk på stillingene her.

 

Søknadsfrist 02.01.2024

 

Utlyst 23.11.23
Vår ref10824
Merk søknad

Fakta

Selskap Fredrikstad kommune
Stilling Helsesykepleier
Stillingstype Fast ansatt
Lokasjon Helsevern for barn og unge

 

Kontakter

Monica Ripel, ledende helsesykepleier
E-post: [email protected]
Arbeid +4769306957

Venche Forsberg Bernhardsen, ledende helsesykepleier
E-post: [email protected]
Arbeid +4769332743

Gunn-Mari Farbu, Virksomhetsleder
E-post: [email protected]
Arbeid: 95077174

 

Velkommen til Fredrikstad, en av Norges mest attraktive byer. En liten time fra Oslo, der Glomma renner ut i havet, finner du Fredrikstad. Med våre 83.000 innbyggere er vi landets åttende største by. Fredrikstad er i sterk vekst. I tillegg til en urban bykjerne, har vi et spennende og variert omland og en vakker skjærgård. Byen er kjent for sitt rike kulturliv og sine historiske tradisjoner. Gamlebyen er Nord-Europas best bevarte festningsby. I Fredrikstad finner man trygge oppvekst- og levekår, et godt botilbud og et variert miljø- og teknologibasert næringsliv. Du når Oslo på en time og Gøteborg på vel to timer.

Fredrikstad kommune ønsker å være en arbeidsgiver hvor ulikheter og mangfold er en styrke. Kvalifiserte personer med innvandrerbakgrunn og/eller redusert funksjonsevne oppfordres til å søke. Kommunens verdier er Modig, Engasjert, Romslig og Kompetent.
MERK Fredrikstad – så andre MERKer det!

Del stillingen

Selskap

Fredrikstad kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Fredrikstad

Søknadsfrist

Januar 2, 2024

Østre Agder Brannvesen – 100 % stilling som underbrannmester / utrykningsleder ved Risør stasjon (Søknadsfrist 17.12.2023)

Risør brannstasjon 2

 

100 % stilling som underbrannmester / utrykningsleder ved Risør stasjon

 

Arendal er vertskommune for Østre Agder Brannvesen (ØABV), som ble etablert 01.01.08. ØABV dekker fullt ut brannvesenets oppgaver i kommune Arendal, Froland, Tvedestrand, Risør, Gjerstad, Vegårshei, Åmli – et område med ca. 70.000 innbyggere og 8 brannstasjoner. ØABV drifter brannalarmsentral for hele Agder, og akutt-forurensningsberedskap for 8 kommuner. Fullt oppbemannet vil ØABV ha 65 heltidsstillinger fordelt på forebyggende avdeling , feieravdeling, alarmsentral, beredskapsavdeling og administrasjon. I tillegg kommer 122 deltids-brannmannskaper.

Alle søkere må søke elektronisk i Webcruiter.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 17.12.2023
Arbeidsgiver: Arendal kommune
Sted: Risør
Stillingstittel: 100 % stilling som underbrannmester / utrykningsleder ved Risør stasjon
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4733577388

Arbeidsoppgaver

Utrykningstjeneste, herunder brannbekjemping, bistand ved trafikkulykker, akutt forurensning, redning, etc.
Undervisning
Utrykningsleder / Underbrannmester skal lede arbeidsoppgaver tillagt et vaktlag på 4 personer
Koordinere øvelsene på vaktlaget
Registrere øvelser/ gjennomførte øvelser i ØABV`s HMS system
Holde seg oppdatert på rollen som utrykningsleder for laget
Arbeidet inngår i en 37,5 timer uke og dreiende hjemmevakt hver 4 uke.
Arbeidsoppgaver for Risør kommunen deriblant parkeringstjeneste
Service, vedlikehold og andre oppgaver ved brannstasjoner i ØABV
Ekstravakter i turnus/ dagtid ved Arendal stasjon ved behov

Kvalifikasjoner

Søkere bør ha godkjent grunnkurs i regi av Norges brannskole, eller være villig til å ta dette
Søkere bør også ha yrkesutdanning i brannvesenet t.o.m. modul A, B, C, eller være villig til å ta dette
Du bør ha førerkort klasse C, eller være villig til å ta dette for egen regning
Det er ønskelig med kompetansebevis for utrykningskjøring kode 160, eller du må være villig til å ta dette etter ansettelse
Datakompetanse på brukernivå og erfaring fra instruksjon er en fordel
Du må bo innen en radius på ca. 5 minutters kjøretid fra Risør brannstasjon

Du må beherske norsk muntlig og skriftlig. Du må kunne skrive rapporter slik at viktig informasjon blir formidlet videre uten misforståelser. Du må også kunne gjøre deg forstått muntlig uten at det oppstår misforståelser.

Personlige egenskaper

I tillegg til annen relevant praksis vil det bli lagt vekt på at vedkommende har gode samarbeidsevner, er ansvarsbevisst, kan arbeide selvstendig samt har god faglig innsikt og forståelse
Det forutsettes også at søkerne er fysisk og psykisk skikket til beredskap/utrykningsarbeid
Du må være glad i trening/fysisk aktivitet. Den som ansettes må årlig gjennomføre og bestå røykdykkertesten i ØABV

Vi tilbyr

Risør stasjon har 4 dag kasernerte mannskaper og 16 deltidsmannskaper. Stillingen omfatter brann faglig og driftsmessig oppgaver på Risør brannstasjon og andre brannstasjoner i ØABV og i Risør kommunen. Stillingen er dagtidsstilling med dreiende hjemmevakt hver 4 uke.
Stillingen er organisert under beredskapsavdelingen, med Brannmesteren som nærmeste overordnede.

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse: Risør stasjon, Furumoveien 1, 4950 Risør, Norge

Kontaktinformasjon

Neil Blandford, Brannmester Risør stasjon
Telefon:  418 51 101

John Kristian Birkeland, Overbrannmester
Telefon:  932 06 518

 

Vil du bli vår nye kollega?

Arendal kommune vil være en attraktiv arbeidsgiver og en handlekraftig organisasjon. Vi er en viktig aktør i utviklingen av byen og kommunen. Vi løser viktige oppgaver for lokalsamfunnet og samfunnet vi lever i. Se filmen om vår arbeidsgiverstrategi.

Arendal kommune blir 300 år i 2023 og har 3200 ansatte. Vi er vertskommune for Norges største demokratifestival Arendalsuka, vi arrangerer Norges eneste innovasjonskonferanse for offentlig sektor og vi jobber aktivt med FNs bærekraftsmål.

Vi ser mangfold som en styrke. Vi vil ha medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Arbeidet skal preges av mangfold og våre medarbeidere skal gjenspeile Arendals befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion og etnisk bakgrunn. Arendal kommune er sertifisert som likestilt arbeidsgiver.

Vi jobber for heltidskultur og ansetter fortrinnsvis i hele stillinger.

I henhold til offentlighetslovens paragraf 25. gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlig, selv om søkeren har bedt om unntak fra offentlighet.

For stillinger som arbeider med barn og for ansatte som yter tjenester etter helse- og omsorgstjenesteloven må det foreligge tilfredsstillende politiattest.

Del stillingen

Selskap

Arendal kommune

Kontaktinfo

  • Neil Blandford
  • Tittel: Brannmester Risør stasjon
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon: 418 51 101
  • John Kristian Birkeland
  • Tittel: Overbrannmester
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon: 932 06 518

Lokasjon

  • Risør

Søknadsfrist

Desember 17, 2023

Florø barneskule: Pedagog / spesialpedagog, fast og vikariat (søknadsfrist 06.12.2023)

Kinn - Bilde øverst

 

Klikk på aktuell stilling under:

 

Pedagog/spesialpedagog, vikariat 7. trinn

Florø barneskole, Kinn kommune
Florø

Søknadsfrist 06.12.2023

Pedagog/spesialpedagog, fast 1. trinn

Florø barneskole, Kinn kommune
Florø

Søknadsfrist 06.12.2023

 

Kontaktinformasjon

Heidi Humlestøl
Rektor Florø barneskole
 Telefon:+47 41534949

 

Vår visjon:

I Kinn har vi gode fungerande lokalsamfunn, der vi realiserer det store potensiale på kysten, flotte bu- og fritidsområde og ei berekraftig utvikling. Vi er ein av dei største kommunane i Vestland fylke med våre 17.131 innbyggarar. Som arbeidsgjevar har vi med oss 1632 tilsette, og vi ønskjer deg velkommen med på laget. I alle stillingar knytta til helse og velferd og alle stillingar i oppvekst – må tilsette pårekne koordinatoransvar.

 

Del stillingen

Selskap

Kinn kommune

Lenke til firma

https://kinn.kommune.no/

Kontaktinfo

  • Heidi Humlestøl
  • Tittel: Rektor Florø barneskole
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 41534949

Lokasjon

  • Florø

Søknadsfrist

Desember 6, 2023

100% stilling som styrar i Jondal barnehage Oppvekst og utdanning Jondal (søknadsfrist 10.12.2023)

Ullensvang kommune Oppvekst og utdanning

100% stilling som styrar i Jondal barnehage

 

Ledig fast stilling som styrar i Jondal barnehage – stillingsstorleik 100 %

Stillinga er ledig snarast eller etter avtale.

Vi søkjer styrar som er tydeleg i leiarskapen sin. Du må ha evne til å utvikla verdiane og læringsmiljøet til barnehagen, og til å inspirera og involvera medarbeidarar i arbeidet mot felles mål. Som styrar får du ei engasjert leiargruppe med mykje kompetanse. Leiargruppa i barnehagen består av ein spesialpedagog i 60% stilling som også har 40% støtte/administrasjonsressurs og dei pedagogiske leiarane frå grunnbemanninga. Det er totalt 19 årsverk fordelt på 22 tilsette i barnehagen.

Jondal barnehage er ein 4 avdelings barnehage med 72 barnehageplassar fordelt på 51 barn. I Jondal barnehage skal barna oppleva å bli sett, forstått, respektert og inkludert. Barnehagen arbeider for at alle barn skal oppleva å ha eit godt og trygt barnehagemiljø.

Barnehagen ligg fint til midt i Jondal med skule, bibliotek, kulturskule, symje- og fleirbrukshall, eldresenter og sentrum med butikkar og ferjekai. Naturen er nær oss med elv, sjø og fjell rundt som gir oss mange fine turopplevingar.

Arbeidsoppgåver

  • Leia og vidareutvikla barnehagen som ein pedagogisk og lærande organisasjon i tråd med barnehageloven, rammeplan og andre overordna vedtak
  • Skapa eit godt leike- og læringsmiljø for barna
  • Bidra til kompetanseutvikling i eigen barnehage
  • Strategisk leiing og planlegging
  • Tverrfagleg samarbeid om barns oppvekst og utvikling
  • Førebyggande arbeid og tidleg innsats
  • Administrativt-, økonomisk- og fagleg ansvar, personalansvar og forvaltningsansvar
  • Dagleg drift av barnehagen

Kvalifikasjonar for stillinga:

  • Godkjent barnehagelærar eller annan relevant kompetanse
  • Styrarutdanning eller vidareutdanning i leiing er ynskjeleg, men kan takast i etterkant
  • Leiarerfaring blir vektlagt

Personlege eigenskapar:

  • Fagleg sterk og har evne til nytenking
  • Løysingsfokusert og raus
  • Kan visa til resultat frå utvikling og endringsarbeid
  • Gir og tek i mot tilbakemeldingar, ser verdien av at vi er betre saman enn kvar for oss
  • God evne til å inspirera, involvera og motivera medarbeidarane dine, samtidig som du stiller krav
  • Du må vera sjølvstendig og ha gode fremdrifts- og gjennomføringsevner
  • Står trygt også i utfordrande situasjonar
  • Strukturert arbeidsform, kan handtera fleire og samansette arbeidsoppgåver
  • Ryddigheit og innsikt i økonomistyring

Det vil bli vektlagt om søkar er personleg egna for stillinga.

Vi tilbyr:

  • Varierte arbeidsoppgåver
  • Spennande arbeid
  • Løn: lokal avlønningsmodell for leiarar
  • 10 fridagar som kompensasjon for meirarbeid utover ordinær arbeidstid
  • 24/7 mobil
  • Gode moglegheiter for kompetanseheving med støtte frå kommunen
  • Ullensvang kommune har inkluderande arbeidsliv (IA), fleksibel arbeidstid og gode permisjons- og pensjonsvilkår.

Krav:

  • Politiattest

 

Søk på stillingen her.

Fylke: Vestland

Jobbtype: Fast

Heiltid/Deltid: Heiltid

Arbeidstid: Dag

 

Søknadsfrist: 10.12.2023

 

Arbeidsstad: Jondal

 

Kontaktpersonar:

Wenche Jordal

tlf: +47 469 01 209

Heimeside:
www.ullensvang.kommune.no
Adresse: Opheimsgata 31 5750 Odda

Ullensvang kommune Oppvekst og utdanning
– ein ny, livskraftig og attraktiv kommune i Hardanger

Ullensvang kommune er ein attraktiv stad å bu, arbeida og starta næringsverksemd! Vi kan tilby spennande og meiningsfulle arbeidsoppgåver i ein kommune som er i utvikling. Her finn du fjord, fjell, fonn, frukt, landbruk, havbruk og verdsleiande industri i ein og same kommune. Kommunen har omlag 11 100 innbyggjarar, der Odda er administrasjonssenter i kommunen omkransa av sterke bygder.

Oppdraget vårt er å levera gode tenestar, vera ein god samfunnsutviklar og arbeide for vidare vekst og utvikling i kommunen. Gjennom motiverte og dyktige medarbeidarar løyser vi dette viktige samfunnsoppdraget, og ynskjer å ha fleire med på laget.
Tar du utfordringa ?

 

Lenkjetekst

Tilgjengelegheitserklæring for nettsidsa

 

Lenkje

https://uustatus.no/nn/erklaringer/publisert/bac52677-0999-4760-90dd-d3d03abdaf49 

Del stillingen

Selskap

Ullensvang kommune

Kontaktinfo

  • Wenche Jordal
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: +47 469 01 209

Lokasjon

  • Jondal

Søknadsfrist

Desember 10, 2023

Tjenester til funksjonshemmede: *80 % fast stilling assisterende leder *100 % fast stilling vernepleier (søknadsfrist 10.12.2023)

Sigdal kommune Tjenester til funksjonshemmede
 
Klikk på aktuell stilling:
 
 
Tjenester til funksjonshemmede
 
Søknadsfrist 10.12.2023
 
 
 
Tjenester til funksjonshemmede
 
Søknadsfrist 10.12.2023
 
 

Sigdal kommune Tjenester til funksjonshemmede

Gøy på landet, men bare en time fra byen
Prestfoss, Sigdals kommunesenter, ligger en times tid unna Drammen, Kongsberg og Hønefoss. Med bil kommer du deg til Oslo på halvannen time, eller du kan ta toget fra Hokksund. Sigdals beliggenhet gjør kommunen til et tilgjengelig område.

Drømmen om det gode liv i Kunstnerdalen
Drømmer du om å bo landlig, med god plass rundt deg? Omgivelsene i Sigdal inspirerte kunstnere som Theodor Kittelsen og Christian Skredsvig så mye at de begge valgte å bosette seg her. Husene deres her i Kunstnerdalen er åpne for besøk i sesong.

En del av Kongsbergregionen
Sigdal er en del av Kongsbergregionen. Regionsamarbeidet skal styrke regionen som en bærekraftig, attraktiv og konkurransedyktig region. Sammen er vi store nok.

Bo rimeligere
Sammenlignet med byene, får du mye husrom for pengene i Sigdal. Du kan få enebolig med romslig tomt og suveren utsikt til samme pris som en liten leilighet i hovedstaden. I Sigdal finnes det ledige tomter for de som ønsker å bygge.

Verdens beste treningssenter rett utenfor døra
Her er skog, elv, fjord og fjell – alt lett tilgjengelig for deg som liker å bruke naturen til trening eller rekreasjon. Det er ikke uten grunn at Sigdal er landets femte største hyttekommune, med Norefjell og Haglebu som to av de mest kjente områdene.

Fyll fritiden med det som gir deg glede og energi
I Sigdal er det et rikt tilbud med fritidsaktiviteter. Er du av den eventyrlystne typen, kan du bli med Sigdal Aktiv på Norges morsomste elverafting. Eller hva med å suse av gårde i gokart hos Sigdal Motorsenter?

Det er flere idrettslag i kommunen, kor, korps og 4H-klubber. Slike aktiviteter har vi takket være godt samhold og dugnadsånd. I Sigdal får du muligheten til å påvirke og bidra til at kommunen skal fortsette å være et trygt sted å bo og vokse opp.

 

Del stillingen

Selskap

Sigdal kommune

Kontaktinfo

  • Turid Flaget
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: +47 32 17 22 00

Lokasjon

  • Prestfoss

Søknadsfrist

Desember 10, 2023