PP-rådgiver i Rakkestad kommune – vikariat 80% stilling (søknadsfrist 14.04.2024)

Rakkestad kommune

PP-rådgiver i Rakkestad kommune – vikariat 80% stilling

 

PP-tjenesten har ansvar for oppfølging i kommunene Rakkestad og Marker. Rakkestad består av 3 barneskoler, en ungdomsskole og 9 barnehager. Marker består av 1 barne- og ungdomsskole og 3 barnehager. Begge kommunene har samarbeidsrutiner med utgangspunkt i BTI- modellen, som skal kvalitetssikre helhetlig og tverrfaglig innsats til barn og unge.

PP-tjenesten i Rakkestad og Marker arbeider målrettet med et stort fokus på inkluderende praksis i barnehage og skole. Vi jobber kontinuerlig med endringsarbeid med utgangspunkt i Stortingsmelding 6: Tett på – tidlig innsats og inkluderende fellesskap i barnehage, skole og SFO, samt ny opplæringslov. PP-tjenesten er en pådriver for kvalitetsutvikling og inkludering i barnehage og skole med utgangspunkt i forskningsbasert kunnskap. Tjenestens mandat knyttet til kompetanse- og organisasjonsutvikling i barnehage og skole vektlegges i stor grad i den daglige praksisen.

Høsten 2024 trer ny opplæringslov i kraft, og PP- tjenestens rolle knyttet til forebyggende arbeid blir tydeligere. Gjennom å støtte skolene knyttet til tidlig innsats og i arbeidet med å gi et inkluderende og tilrettelagt undervisningstilbud for elever med behov for tilrettelegging i opplæringen, vil færre elever kunne ha behov for individuelt tilrettelagt opplæring.

Kort om stillingen

Ved Rakkestad og Marker PP-tjeneste er det med tiltredelse 01.08.2024 ledig 80% vikariat som PP-rådgiver. Vikariatet opphører 31.07.2025.

De sentrale oppgavene til PPT er:

– Rådgivning og veiledning knyttet til barn/elever med ulike behov for tilrettelegging
– Kompetanse- og organisasjonsutvikling i barnehager og skoler
– Sakkyndig utredning og vurdering av behov for spesialpedagogisk hjelp og spesialundervisning

PP-tjenesten for Rakkestad og Marker har et tett samarbeid med skoler og barnehager i begge kommunene, og bruker mye tid på systemrettet arbeid gjennom bl.a. observasjoner og veiledning knyttet til læringsmiljø, barnehagemiljø og pedagogisk tilrettelegging. Som PP- rådgiver er man også delaktig i fagutvikling på enhetene i skole og barnehage gjennom blant annet å holde foredrag og kurs.

Kvalifikasjonskrav

– Mastergrad innenfor pedagogikk/spesialpedagogikk/pedagogisk-psykologisk rådgivning
– Erfaring fra arbeid i/samarbeid med skole/barnehage

Annen relevant høyere utdanning kan bli vurdert

På grunn av store reiseavstander til barnehager og skoler må man ha førerkort klasse B og disponere egen bil i tjenesten. Vi har ordninger for kjøregodtgjørelse.

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi søker en medarbeider som har

– Kompetanse/erfaring/interesse for veiledning og utviklings- og endringsarbeid i barnehage og skole
– Erfaring fra pedagogisk-psykologisk rådgivning i barnehage og skole
– Utredningskompetanse/erfaring fra pedagogisk- psykologisk sakkyndighetsarbeid
– Et stort faglig engasjement
– Engasjement for barn og unge og deres rettigheter

Det stilles krav til å arbeide effektivt, tåle et høyt arbeidstempo og å like faglige utfordringer. Gode samarbeidsevner vektlegges også i stor grad, da man i arbeidet samarbeider tett med foreldre, barn, ansatte i barnehage og skole, samt ulike instanser. Det kreves gode kommunikasjonsferdigheter og språkferdigheter på et C2 nivå.

Vi kan tilby

– En faglig oppdatert tjeneste med stort handlingsrom i utøvelse av mandatet
– Et stort fokus på forebyggende og tidlig innsats
– Et sterkt faglig miljø med gode utviklingsmuligheter
– Tett samarbeid i tjenesten med felles faglige mål, prioriteringer og ansvarsfordeling
– Et godt arbeidsmiljø med gode arbeidsvilkår
– Tverrfaglig samarbeid mellom de ulike hjelpeinstansene og kort vei til kommunal ledelse for barnehage og skole
– Tett samarbeid med ressursteam og tverrfaglig team etablert i barnehage og skole
– Konkurransedyktig lønn og stor grad av fleksibilitet i arbeidshverdagen

Arbeidsvilkår

Øvrige arbeidsvilkår, rettigheter og plikter er i samsvar med de til enhver tid gjeldene lover, forskrifter og avtaler.

Tilsetting er betinget av at det legges frem tilfredsstillende politiattest.

Rakkestad kommune benytter elektronisk søknadsadministrasjon og kommunikasjon
Søknad fremmes via stillingsannonsen på vår hjemmeside og ved å trykke på valget «Søk på stilling». Søknad og CV legges inn ved å følge veiviser i systemet.

Det er viktig at du som søker er tilgjengelig på oppgitt e-postadresse og telefonnr. Kopi av vitnemål og attester tas med på et eventuelt intervju og skal ikke vedlegges søknaden. Tidligere arbeidsgivere kan bli kontaktet for referanser.

Vi gjør oppmerksom på at navn på søkere til stilling i Rakkestad kommune kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om vurdering for ikke å bli oppført på offentlig søkerliste, jfr. Offentlighetsloven §25.

Henvendelse fra annonsører gjøres til [email protected]

 

Søk  på stillingen her.

 

Fylke: Østfold

Jobbtype: Vikariat

Heltid/Deltid:
Deltid

Arbeidstid: Dag

Søknadsfrist: 14.04.2024

Tiltredelse: 01.08.2024

Arbeidssted:PPT

 

Kontaktpersoner:

Enhetsleder PPT Solveig Helene Myklestad

mob: +47 47795711

Kommunalsjef Morten Vedahl

mob: +47 40447760

Hjemmeside:
www.rakkestad.kommune.no
Adresse:
Johs. C. Liensgate 5 1890 Rakkestad

Kontakter

Solveig Myklestad, Enhetsleder PPT
Arbeid  477 95 711

Morten Vedahl, Kommunalsjef
Arbeid  404 47 760

 

Rakkestad kommune ligger midt i Viken fylke med kort avstand til Østfoldbyene. Kommunen har ca. 8400 innbyggere. Næringsgrunnlaget er jord- og skogbruk og industri. Kommunen har et godt utbygd tilbud på alle sine velferdsområder. Organisatorisk er kommunen inndelt i 4 områder som yter tjenester til kommunens innbyggere.

 

Del stillingen

Selskap

Rakkestad kommune

Kontaktinfo

  • Morten Vedahl
  • Tittel: Kommunalsjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Arbeid 404 47 760
  • Solveig Myklestad
  • Tittel: Enhetsleder PPT
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Arbeid 477 95 711

Lokasjon

  • Rakkestad

Søknadsfrist

April 14, 2024

Undervisningsstillingar (søknadsfrist 14.04.2024)

 

Grunnskulen treng framleis lærarar frå hausten 2024

 

Det er framleis behov for fleire lærarar i grunnskulen, både på barneskulane og ungdomsskulane. Det er ønskjeleg at søkjar har basisfaga. Det kan i tillegg vera akutelt å jobba som kontaktlærar.

Kvinnherad kommune har 14 skular og søkjer etter lærarar. Vi er på jakt etter engasjerte, fagleg dyktige lærarar som ynskjer å bidra til lærelyst og eit godt skulemiljø! Kvinnherad kommune har stort fokus på samarbeid for eit godt og trygt miljø for elevar, der alle jobbar saman for å skape ein god oppvekst. Vi vil at elevane skal møte ein opplæring som gir meistring, lyst til å lære, og som ruster dei for ei framtid i stadig utvikling. Som søkar må du skriva om du søkjer på ei bestemt skule, eller om du vil stå på søkjarlista til fleire skular.

Kvinnherad kommune tilbyr gratis SFO og søskenmoderasjon i barnehagen. Naturen rundt byr på sjø, skog og fjell, og kommunen har nyleg opna Kvinnherad Arena. Idrettslag og kulturskule gir moglegheiter for både sports- og kulturinteresserte. Shoppingmoglegheiter finst på Husnes storsenter og i Rosendal, og det er gode transporttilbod til Bergen og Haugesund.

Arbeidsoppgåver

  • Kontaktlærar/Faglærar/Spesialpedagog
  • Samarbeid med foreldre/føresette og andre samarbeidspartnarar
  • Vera aktivt deltakande i skulen sine profesjonsfellesskap
  • Sikra at elevane er del av eit trygt, godt og inkluderande skulemiljø

Kvalifikasjonar

  • Godkjend og relevant utdanning frå høgskule eller universitet – jf. opplæringslova § 10-1 og forskrift til opplæringslova kap. 14
  • Ha gode dugleikar i læringsleiing og klasseleiing
  • God digital kompetanse
  • Speialpedagogikk er ein fordel
  • Ungdomsskulane i kommunen har eit særleg behov for språkfag som spansk og tysk

Personlege eigenskaper

  • Tydeleg klasseleiar
  • Positiv, fleksibel og initiativrik
  • Kunne arbeida sjølvstendig og i tett samarbeid med andre
  • Oppteken av skuleutvikling
  • Ha evne til å skape gode relasjonar i klasserommet og jobba systematisk med eit trygt og godt skulemiljø
  • Ha evne til å skapa eit inkluderande læringsmiljø gjennom tilpassing, tilrettelegging, variasjon og elevaktivitet

Personlege eigenskapar vert vektlagt ved tilsetjing

Vi tilbyr

  • Tilsetjing skjer etter gjeldande vilkår for kommunale arbeidstakarar i samsvar med HTA og AML
  • Pensjonsordning, ulykkes- og gruppelivsforsikring gjennom SPK
  • Kvinnherad kommune er ei IA-verksemd
  • Gode arbeidstilhøve i eit godt arbeidsmiljø
  • Dekning av flytteutgifter etter nærare reglar
  • Moglegheit for vidareutdanning for lærarar gjennom gjeldande statlege ordningar

Søknad vert å senda

Kvinnherad kommune oppfordrar til å søkja elektronisk (godkjende vitnemål og attester tar ein med på evt. intervju). Normalt vil søkjar sitt namn bli offentlegjort i postjournal og offentleg søkjarliste. Dersom du ønskjer at søknaden ikkjeskal verte offentleggjort må du grunngje dette. Vi gjer merksam på at opplysningar om søkjarane likevel kan verta offentleggjorde, jf. Offentleglova § 25. Du vil då verte varsla om dette på førehand slik at du har høve til å trekkje søknaden din.

Innsendte vitnemål og attestar blir ikkje returnert.

Det er krav om gyldig politiattest før du tiltrer i stillinga. Kravet er heimla i lov om barnevern § 6.10, opplæringslova §

10.9, lov om barnehagar § 19, Helsepersonellova § 20 og helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4.

 

Søk på stillingen her.

Fylke: Vestland

Jobbtype: Fast

Heiltid/Deltid: Heiltid

Arbeidstid: Dag

Søknadsfrist: 12.04.2024

Tiltreding: 01.08.2024

 

Kontaktpersonar:

Eva Refvik

mob: +47 99562307

Heidi Anita Særsten Solheim

mob: +47 48895633

Hilde Kjelstrup

mob: +47 45210707

 

Heimeside:
www.kvinnherad.kommune.no
Adresse: Rosendalsvegen 10 5470 Rosendal

Kvinnherad kommune Barn og familie

Kvinnherad kommune har 13.100 innbyggjarar.

Kommunen ligg i Sunnhordland, mellom Bergen, Haugesund og Odda

Rosendal er administrativt senter, Husnes er største tettstaden og har vidaregåande skule og handelssenter. Kvinnherad har eit mangfaldig kulturliv. Sjø, skjærgard, fjell og bre gjev naturtilhøve for friluftsliv heile året.

 

Del stillingen

Selskap

Kvinnherad kommune

Kontaktinfo

  • Eva Refvik
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: +47 99562307
  • Heidi Anita Særsten Solheim
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: +47 48895633
  • Hilde Kjelstrup
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: +47 45210707

Lokasjon

  • Rosendal

Søknadsfrist

April 14, 2024

Fastlegeheimel – Legetenesta Naustdal (søknadsfrist 14.04.2024)

 

Legetenesta i Sunnfjord har ledig Fastlegeheimel

 

Sunnfjord kommune har 4 legesenter med Skei, Naustdal, Sande og Førde som lokasjonar.

Vikariatet er knytta til legekontoret I Naustdal kor det jobbar 4 fastlegar og ein LIS1 –lege. Det er 4,2 årsverk hjelpepersonell på legekontoret.

Heimelen er ledig frå 1. juli 2024. Det er 600 pasientar på denne lista – pasienttalet kan aukast. Ein må rekne inntil 20 % kommunal stilling. Sidan dette er ei lita pasientliste kan vi tilby kurativ verksemd på anna legekontor i kommunen eller auka kommunal bistilling. Vi flyttar i nye og moderne lokale 1. oktober 2024.

Dei fleste fastlegane jobbar som sjølvstendig næringsdrivande med 0-avtale. Vi kan og tilby fastløn/hybrid-avtale og vi har gode ALIS avtalar. Vi er stolte av eit godt arbeidsmiljø med dyktige kollegaer og hjelpepersonell. Vi nyttar Pasientsky som journalsystem.

Kommunen deltek i eit interkommunalt legevaktsamarbeid med 5 kommunar. Legevakta ligg i eigne lokale ved sjukehuset og har ansvar for legevakt, KAD-senger og legevaktsentral. Legevakta er fullt bemanna med hjelpepersonell heile døgnet og det er til ei kvar tid to legar til stades på vakt. Begge er fastløna med gode vilkår i 26-delt vakt.

Det vil ved tilsetting bli lagt vekt på at søkjarane er personleg skikka, kan vise til gode samarbeidsevner og snakkar/skriv godt norsk. Politiattest må leggast fram ved tilsetjing.

Du søker elektronisk.

Velkommen som søkar!

Kontaktpersonar:

Knut Erik Folland (einingsleiar) mobil 91882662 [email protected]

Arne Bjørnetun (medisinsk fagleg ansvarleg lege i Naustdal) mobil 97574480 [email protected]

 

Søk på stilllinga her.

Fylke: Vestland

Jobbtype: Fast

Heiltid/Deltid: Heiltid

Arbeidstid: Dag

Sektor: Helse

Stillingstype: Lege

Søknadsfrist: 14.04.2024

Tiltreding: 01.07.2024

Arbeidsstad: Naustdal

 

Kontaktpersonar:

Knut Erik Folland

mob: +47 918 82 662

 

Heimeside:
www.sunnfjord.kommune.no
Adresse: Hafstadvegen 42 0000 Førde

 

Sunnfjord kommune Legetenesta

Sunnfjord kommune ligg sentralt i Vestland fylke, og tilbyr rike naturopplevingar frå fjord til bre. Kommunen har om lag 22 000 innbyggarar, og er sentrum for handel, service og utdanning i regionen. Kulturlivet er variert med teater, kino, konsertar og utstillingar. I kommunen er det breitt tilbod av bustadar og tomter.

Del stillingen

Selskap

Sunnfjord kommune

Kontaktinfo

  • Knut Erik Folland
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: +47 918 82 662

Lokasjon

  • Naustdal

Søknadsfrist

April 14, 2024

Ledige stillinger ved tenester for funksjonshemma (forskjellige søknadsfrister)

Ullensvang kommune Jondal barnehage

 

Klikk på aktuell stilling under:

Heimeside:

www.ullensvang.kommune.no

Adresse:

Opheimsgata 31 5750 Odda

 

Ullensvang kommune Jondal barnehage

– ein ny, livskraftig og attraktiv kommune i Hardanger.

Ullensvang kommune er ein attraktiv stad å bu, arbeida og starta næringsverksemd! Vi kan tilby spennande og meiningsfulle arbeidsoppgåver i ein kommune som er i utvikling. Her finn du fjord, fjell, fonn, frukt, landbruk, havbruk og verdsleiande industri i ein og same kommune. Kommunen har omlag 11 100 innbyggjarar, der Odda er administrasjonssenter i kommunen omkransa av sterke bygder.

Oppdraget vårt er å levera gode tenestar, vera ein god samfunnsutviklar og arbeide for vidare vekst og utvikling i kommunen. Gjennom motiverte og dyktige medarbeidarar løyser vi dette viktige samfunnsoppdraget, og ynskjer å ha fleire med på laget.
Tar du utfordringa ?

 

Del stillingen

Selskap

Ullensvang kommune

Kontaktinfo

  • Klikk på aktuell utlysingslenke for mer informasjon.
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf:

Lokasjon

  • Odda
  • Kinsarvik

Søknadsfrist

Mai 1, 2024

Bjørnafjorden kyrkjelege fellesråd – Ungdomsleiar / Ungdomsprest (søknadsfrist 14.04.2024)

 

Ungdomsleiar/Ungdomsprest

 

Bjørnafjorden kyrkjelege fellesråd

Vi søker ein engasjert og erfaren ungdomsleiar eller ungdomsprest som kan drive og vidareutvikle ungdomsarbeidet i Os kyrkjelyd.
Bjørnafjorden kyrkjelege fellesråd består av dei to sokna Os og Fusa. I Os bur det litt meir enn 20 000 innbyggjarar og kyrkjelyden har 2 kyrkjer, i tillegg til eit stort kyrkjelydshus i Os sentrum, Tunet kyrkje- og kultursenter. Os ligg om lag 3 mil frå Bergen, med godt kollektivsamband til og frå sentrum. Staben med base på Os tel 16 personar og omfattar mellom anna kateket, diakon, administrasjon for sokn og fellesråd, kantor, organist, barne- og familiearbeidar, trusopplæringsmedarbeidar, ungdomsarbeidar, dagleg leiar/kyrkjeverje og tre prestar tilknytta soknet. I tillegg kjem driftspersonale og kyrkjetenarar.
Dette arbeidsfellesskapet treng deg for å bli komplett!
Os er i rask vekst med store barne- og ungdomskull. Årleg konfirmantkull er på rundt 160 ungdommar, og konfirmanttilbodet er delvis samordna med det eksisterande ungdomsarbeidet.

Kyrkjelyden har eit levande ungdomsarbeid. Mange ungdommar har funne ein plass å vere i «Ungdomstunet”, som omfattar båd kor og band, ungdomsgudstenester, opne møteplassar for ungdom, samarbeid med Ungdoms-KRIK, leirar og leiartrening, for å nemne noko.
Trusopplæring til ungdom er forankra i kyrkjelydens trusopplæringsplan, og koordinering av tiltaka for 12-18 år er ein del av denne stillinga. Å finne fram til gode måtar å veve tiltak saman med eit kontinuerleg ungdomstilbod blir eit viktig arbeid framover.
I denne jobben vil du bli kjent med ei fantastisk ungdomsgruppe, i tillegg til dyktige medarbeidarar i stab og ei ressurssterk foreldregruppe. Teamet du vil jobbe i lag med inkluderer mellom anna ungdomsarbeidar i 20%, kateket og diakon. Du får handlingsrom og beslutningsansvar som gjer at du både har fridom og ansvar i arbeidet med å ivareta og utvikle heilskapen i tilbodet for ungdom. Vi ynskjer oss ein ungdomsleiar som både er stødig og trygg i formidling av kristen tru, og som kan skape rom i møte med ungdommar som dei kan trivast og vekse i.
Du blir i tillegg del av teamet kring konfirmantane og større arrangement som den årlege julemessa, der overskotet går til barne- og ungdomsarbeidet i kyrkjelyden. Det må påreknast ein del kveldsarbeid (primært onsdagar) og helgearbeid.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 14.04.2024
Arbeidsgivar: Bjørnafjorden kyrkjelege fellesråd
Stad: Os
Stillingstittel: Ungdomsleiar/Ungdomsprest
Stillingar: 1
Heiltid / Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4790161819

Arbeidsoppgåver

Formidling av kristen og soknet sin visjon «Nær Kristus, nær kvarandre, nær kvardagen» på ein engasjerande og livsnær måte til unge menneske
Relasjonsbygging med ei stor gruppe ungdommar, foreldre og frivillige medarbeidarar
Planlegging og gjennomføring av sosiale og trygge ungdomsarrangement
Konfirmantarbeid i samarbeid med kateket, prest og øvrig stab, primært onsdagar
Leiing/leiarstøtte til TenSing-kor/møteplass, primært onsdagar
Leiartrening og ungdomsgudstenester i samarbeid med prest/kateket
Rekruttere, følgje opp og rettleie frivillige medarbeidarar i ungdomsarbeidet
Bruk av sosiale medier til marknadsføring av tiltak og arrangement

Ynskjelege kvalifikasjonar

Erfaring frå kristent ungdomsarbeid og leiartrening for unge
Utdanning innan kristendom, teologi og/eller ungdomsarbeid
Leiarerfaring er ein fordel
Erfaring frå musikkarbeid er ein fordel
Ved tilsetjing legg vi stor vekt på personlege eigenskapar og motivasjon for stillinga.

Personlege eigenskaper

Trivst og har erfaring med arbeid blant ungdom
Kommuniserer godt med både ungdom og vaksne
Har gode samarbeidsevner og likar å jobbe i effektive team
Er strukturert og sjølvstendig i arbeidskvardagen
Er medlem av Den norske kyrkja
Den som vert tilsett vil bli bede om å framlegga tilfredsstillande politiattest.

Vi oppmoder alle med hjarte for kristent ungdomsarbeid til å søke og vil etterstrebe å legge til rette for medarbeidarar som har behov for dette.

Vi tilbyr

Engasjerte og fagleg dyktige kollegaer
Lønn etter avtale/kvalifikasjonar i samsvar med KA sin tariff
Spennande og allsidige arbeidsoppgåver
Fleksibel arbeidstid
God pensjonsordning
Kandidatar vert fortløpande kalla inn til intervju.

 

Søk på stillinga her.

 

Adresse:Øyro 49, 5200 Os, Norge

 

Kontaktinformasjon

Sigurd Rotvik Tunestveit, Dagleg leiar/fung. kyrkjeverje
Telefon:  938 69 109

 

Del stillingen

Selskap

Bjørnafjorden kyrkjelege fellesråd

Kontaktinfo

  • Sigurd Rotvik Tunestveit
  • Tittel: Fung.kyrkjeverje
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 938 69 109

Lokasjon

  • Os

Søknadsfrist

April 14, 2024

Avdelingsleder 100% fast *4 x 100% sykepleier fast (forskjellige søknadsfrister)

Kantor ved Bakklandet og Lademoen sokn (søknadsfrist 24.04.2024)

Kantor – foto Bo Mathisen (1)

 

Kantor ved Bakklandet og Lademoen sokn

 

Kirkelig fellesråd i Trondheim

Vikaren forventes å gå inn i alle oppgaver knyttet til stillingen slik den utøves i dag. i tillegg
til å løse ordinære kantoroppgaver ved gudstjenester, seremonier og andakter på institusjoner, har medarbeideren en fremtredende rolle i musikalske oppgaver knyttet til Barnas Katedral. Kantoren har i år bidratt fast på en av teatergruppene tilknyttet Teaterverkstedet. I tillegg kan det være behov for musikalske bidrag på andre av menighetens aktiviteter som:

• Menighetens diakonale arbeid

• Trosopplæringstiltak

• Konfirmantleirer

Til stillingen ligger det også å ha en sentral rolle i videreutvikling av menighetens kulturtilbud og da spesielt kulturmessene i Bakke kirke. Organisering/innplassering i virksomheten Den ansatte vil bli tilsatt i KfiT, med for tiden arbeidssted ved Bakklandet og Lademoen menighet. Daglig leder i Bakklandet og Lademoen menighet vil være kantorens nærmeste overordnede.

Arbeidsoppgaver

Faglig musikalske ansvar ved alle aktuelle gudstjeneste-former og seremonier
(begravelser, bisettelser og vigsler).
Delta i det musikalske tilbudet tilknyttet Barnas katedral.
Videreføre tilbudet med kulturmesser i Bakke kirke i samarbeid med stab og eventuelt eksterne aktører.
Deltakelse i diakonale samlinger som internasjonal språkkafe og andakter på institusjoner, trosopplæringstiltak og barnehage- og skolegudstjenester.
Det forutsettes et tett samarbeid med de øvrige kirkemusikerne i nærområdet, og ellers et naturlig samarbeid med byens øvrige kantorer. Aktivt samarbeid med prester, prosjektleder Barnas katedral, diakon og menighetspedadog er en nødvendighet. Det er ønskelig med et nært samarbeid med lokalt musikk- og kulturliv mv. Deltakelse på stabsmøter er obligatorisk.

Kvalifikasjoner

Kirkemusikalsk kompetanse ihht tjenesteordning for kantorer.
Det er ønskelig med bred musikalsk orientering og kompetanse på ulike tradisjonelle instrumenter.
Erfaring med arbeid og/eller musikkutøvelse med barn er en fordel. •
Det er ønskelig med ferdigheter og erfaring fra menighet- og gudstjenesteliv.
Medlemskap i Den norske kirke.
Søkere må beherske skandinavisk/norsk muntlig og skriftlig.

Det må påregnes prøvespilling i forbindelse med utvelgelsesprosessen

Personlige egenskaper

Kandidater må kunne arbeide selvstendig, være initiativrik, og ha evne til å se, planlegge og prioritere egne oppgaver og tid.
Kandidater må trives sammen med barn, å ha evne til å se, lytte til, og engasjere barn.
Det legges stor vekt på fleksibilitet og samarbeidsevne.

Vi tilbyr

Et meget godt og inspirerende arbeidsmiljø i gode lokaler.
Spennende oppgaver knyttet til Barnas Katedral, og menighetens nylig vedtatte strategiplan, der videreutvikling av menighetens musikk og kulturarbeid har en sentral plass.
To unike kirker som arbeidsplass. Lademoen kirke er Trondheims nest største kirkerom og er ettertraktet som konsertlokale pga. sin fleksibilitet og gode akustikk. Bakke kirke er en særegen og liten åttekantet rød trekirke fra 1715, som er en god gudstjenestekirke og en populær konsert, vigsels- og dåpskirke.
En variert og utfordrende jobb i en engasjert menighet.
Lønn og offentlig tjenestepensjon i tråd med tariff for DnK.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 24.04.2024
Arbeidsgiver: Kirkelig fellesråd i Trondheim
Sted: Trondheim
Stillingstittel: Kantor ved Bakklandet og Lademoen sokn
 Stillinger: 1
Ansettelsesform: Vikariat
Heltid / Deltid: Deltid
Stillingsprosent: 75
Startdato: 01.06.2024
Sluttdato: 31.05.2025
Webcruiter-ID:4789261179

 

Søk på stillingen her.

 

Kontaktinformasjon

Roald Håbrekke
Telefon:+47 412 33 702

Adresse:Frostaveien 2, 7068 Trondheim, Norge

Om arbeidsgiveren

Kirkelig fellesråd i Trondheim har 160 medarbeidere tilknyttet drift av 16 menigheter og 19 kirkegårder/gravplasser. Fellesrådet har også ansvar for drift, vedlikehold og utvikling av 21 kirkebygg, 4 kapeller og ett krematorium med seremonirom, samt økonomiske og administrative servicefunksjoner for alle menigheter i Trondheim.

Fellesrådet skal ivareta kulturarven og utføre gravferdstjenesten på en verdi måte. Sammen med menighetene har vi som mål å virkeliggjøre at byens befolkning møter en bekjennende, åpen, tjenende, misjonerende og tilstedeværende folkekirke, og at gravferdstjenester blir utført på en verdig måte. Mål og strategiplan for Fellesrådet legger stor vekt på å være en kirke hvor folk er.

 

Del stillingen

Selskap

Trondheim kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Roald Håbrekke
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon: +47 41233702

Lokasjon

  • Trondheim

Søknadsfrist

April 24, 2024

Diakon i Ilen og Sverresborg menigheter (søknadsfrist 19.04.2024)

Møte mellom mennesker – foto Bo Mathisen

 

Diakon i 100% fast stilling ved Ilen og Sverresborg menigheter

 

Ilen, Kirkelig fellesråd i Trondheim

Ilen og Sverresborg er store menigheter med til sammen ca. 11.000 medlemmer. Menighetene har et mangfold av aktiviteter rettet mot både barn, ungdom, voksne og eldre, og stabene består av tre prester, kateket, to menighetspedagoger, to kantorer, to kirketjenere, ungdomsarbeidere og daglig leder i tillegg til diakonen.

Menighetene har et stort diakonalt arbeid som gjennomføres i samarbeid med diakoniutvalg og frivillige. Vi ønsker å være et raust felleskap hvor alle mennesker kan delta og være inkludert. Vi har en innarbeidet diakoniplan hvor diakonen har et hovedansvar og er svært sentral. Planen revideres med jevne mellomrom, og det er god anledning til å sette sitt personlige preg på den.
Det er utarbeidet en egen diakonal profil for

Trondheim med følgende fokusområder:

  • Sosial rettferdighet
  • Barn og unges oppvekstsvilkår
  • Kirke – helse
  • Frivillighet

Ilen (Ila på Trondheimsdialekt) og Sverresborg menigheter ligger på vestsiden av Nidelven og er nabomenigheter med et utstrakt samarbeid seg imellom. Stillingens innhold omfatter et nært samarbeid med de andre i staben, og nær dialog med menighetsrådene.

Det er tre kirkebygg i menighetene: Ilen kirke, Havstein kirke og Sverresborg kirkesenter. Diakonen vil få kontorplass både i Ilen menighetshus og i kirkesenteret på Sverresborg.

Vi trenger flere på laget, og søker deg som ønsker å jobbe som diakon i denne delen av byen. Vi tror at du har et stort hjerte for medmenneskelig omsorg og fellesskapsbyggende aktiviteter.

Arbeidsoppgaver

Hovedoppgavene vil være:

  • ​Skape varierte og inkluderende møteplasser for mennesker i ulike livsfaser
  • ​Utvikle gode diakonale tilbud til beboere på institusjoner i nærområdet
  • ​Realisere og videreutvikle menighetens «Plan for diakoni» (se nettsiden)
  • Ha ansvar for sjelesorg og samtaler i samarbeid med prester
  • Ha ansvar for enkelte gudstjenester og andre arrangement i samarbeid med andre i staben
  • ​Oppføling og koordinering av frivillighet i samarbeid med prosjektleder, menighetsrådet og stab
  • Ha dialog med flere aktører i nærområde for samhandling mellom kirke og lokalsamfunn
  • Delta og bidra på «Forum for diakon» og byomfattende satsninger blant annet om sorgarbeid
  • ​Arbeidstid på ettermiddag/kveld og i helger må påberegnes.

Kvalifikasjoner

  • Utdanning i samsvar med Tjenesteordning for diakoner i Den norske kirke
  • ​Andre med relevant 3-årig høyskoleutdanning innen helsefag, sosialfag, teologi eller pedagogikk oppfordres også til å søke
  • ​Erfaring fra diakonalt arbeid er en fordel
  • ​Godt kjent med å ha IT som arbeidsverktøy
  • ​God norsk muntlig og skriftlig framstillingsevne.
  • Det kreves medlemskap i Den norske kirke.

Personlige egenskaper

  • Tar selvstendig initiativ og bistår med å fremme kirkens plass i lokalsamfunnet
  • Innehar g​ode samarbeids- og relasjonsbyggende evner, både med enkeltpersoner, grupper og samarbeidspartnere
  • ​Tar gjerne ledelse og evner å motivere andre
  • ​Trives med å arbeide både selvstendig og i team
  • ​Er strukturert, samtidig som du er fleksibel og kreativ
  • Trives med å rekruttere, inspirere og utvikle frivillige
  • ​Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt

Vi tilbyr

  • Et godt faglig miljø og engasjerte kolleger
  • ​Varierte arbeidsoppgaver og god innflytelse over egen arbeidssituasjon
  • Et variert og rikt gudstjenesteliv
  • ​Lønn i samsvar med avtaleverk for DnK
  • ​Offentlige forsikrings- og pensjonsordninger
  • Tilfredsstillende politiattest må fremlegges ved ansettelse, jfr. Kirkelovens § 29.

Det vises også til «Kvalifikasjonskrav og tjenesteordning for diakoner» fastsatt av Kirkemøtet 20. november 2004 med hjemmel i lov av 7. juni 1996 nr. 31 om Den norske kirke. Dersom det blant søkerne ikke er grunnlag for tilsetting av diakon, kan personer med annen relevant utdanning tilsettes midlertidig som diakonimedarbeider under forutsetning av at den som ansettes, gjennomfører videreutdanning til diakon og gjennom det kvalifiserer seg til den utlyste stillingen.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 19.04.2024
Arbeidsgiver: Kirkelig fellesråd i Trondheim
Sted: Trondheim
Stillingstittel: Diakon i 100% fast stilling ved Ilen og Sverresborg menigheter
Stillinger: 1
Ansettelsesform: Fast
Heltid / Deltid: Heltid
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4780286522

 

Søk på stillingen her.

 

Kontaktinformasjon

Olav Granheim, Daglig leder Ilen og Sverresborg menigheter
Telefon:  +47 95304030

 

Adresse: Ilevollen 15, 7018 Trondheim

Gamle Oslovei 21
7020 Trondheim
Norge

 

Kirkelig fellesråd i Trondheim har 165 medarbeidere knyttet til ulike typer stillinger i 16 sokn (22 kirker) og 4 gravplassenheter (19 gravplassanlegg), bygg og eiendomsforvaltning og økonomi- og serviceavdeling. Diakoni er kirkens omsorgstjeneste. Den er evangeliet i handling og uttrykkes gjennom nestekjærlighet, inkluderende fellesskap, vern om skaperverket og kamp for rettferdighet. Fellesrådet har i dag 15 diakonistillinger rundt omkring i menighetene. Disse stillingene har en felles arena som benevnes diakoniforum.

Visjonen for Den norske kirkes diakonale tjeneste: «Guds kjærlighet til alle mennesker og alt det skapte, virkeliggjort gjennom liv og tjeneste»

Sammen med menighetene har fellesrådet som mål å virkeliggjøre at byens befolkning møter en bekjennende, åpen, tjenende, misjonerende og tilstedeværende folkekirke, og at gravferdstjenester blir utført på en verdig måte. Mål og strategiplan for Fellesrådet legger stor vekt på å være en kirke hvor folk er.

 

Del stillingen

Selskap

Trondheim kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Olav Granheim
  • Tittel: Daglig leder Ilen og Sverresborg menigheter
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon:+47 953 04 030

Lokasjon

  • Trondheim

Søknadsfrist

April 19, 2024

Lyngen kommune – Sykepleiere (forskjellige søknadsfrister)

Hjemmetjenesten søker etter spesialsykepleiere/sykepleiere (søknadsfrist 22.04.2024)

GJE-Webcruiter-1170x300

Hjemmetjenesten søker etter spesialsykepleiere/sykepleiere

Hjemmesykepleie (Hjemmetjenesten), Gjerdrum kommune

 

Om stillingen

Gjerdrum er nær byen, men på landet – midt mellom Oslo og Gardermoen. Kommunen er liten; det skaper god oversikt og et levende lokalmiljø.
Virksomhet Helse, mestring og omsorg søker deg som ønsker å gjøre en forskjell og bidra til gode dager for brukere av hjemmetjenester.

Vi søker etter:

2 sykepleiere 66 % stilling som for tiden er på natt

2 spesialsykepleiere/sykepleiere i 100 % stilling for tiden på dag og kveld med arbeid hver tredje helg eller langvakter hver fjerde helg.

Avdelingen har ansvar for hjemmesykepleien, omsorgsboliger, Vestgarden omsorgsplasser, dagsenter for eldre og hjemmehjelpere. Hjemmetjenesten har ansvar for oppgaver knyttet til å forebygge, behandle og tilrettelegge for mestring av sykdom, skade, lidelse og nedsatt funksjonsevne. Du skal gi pleie og omsorg til syke i innbyggeren sitt eget hjem. Vårt mål er å gi tjenester av høy kvalitet og profesjonalitet. Vi ønsker oss medarbeidere som er framtidsrettet, rause, entusiastiske og modige.

Gjerdrum kommune har som mål å være en digital kommune, og hjemmetjenester har i dag flere velferdsteknologiske prosjekter, som skal bidra til gode fremtidige tjenester og ikke minst frigjøre tid og kapasitet til god pleie.

Synes du dette høres spennende ut og ønsker en jobb der din kompetanse betyr svært mye, så er du velkommen til å søke hos oss.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 22.04.2024
Arbeidsgiver: Gjerdrum kommune
Stillingstittel: Hjemmetjenesten søker etter spesialsykepleiere/sykepleiere
Stillinger: 4
Heltid / Deltid: Heltid, Deltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100, 66
Webcruiter-ID: 4779554014

Arbeidsoppgaver

Utøve sykepleie til hjemmeboende i tråd med gjeldende lov- og avtaleverk og krav til faglig kvalitet
Bidra til en helhetlig tjeneste med utgangspunkt i pasientens mål og ressurser, slik at de kan bo lengst mulig hjemme
Oppfølging av Evondos (medisindispendere)
Tverrfaglig samarbeid med bruker, pårørende, lege, sykehus og andre instanser, samt sikre dokumentasjon etter gjeldende lovverk i journalsystemet CosDoc
Bidra til et godt arbeidsfellesskap

Kvalifikasjoner

Autorisert sykepleier eller spesialsykepleier, gjerne med videreutdanning innen demens, geriatri eller psykiatri
Erfaring fra lignende arbeid
Førerkort klasse B
Svært god norskkunnskaper

Personlige egenskaper

Du liker å jobbe med og motivere pasienter med store endringer i livet, med fokus på egenmestring
Du må ha gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
Du evner å jobbe både selvstendig og ta ansvar
Du mestrer å gjøre gode faglige prioriteringer gjennom arbeidsdagen
Du er kreativ og løsningsorientert
Du har et godt humør og er pålitelig
Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr

En fremtidsrettet arbeidsplass med spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver, med fokus på personsentrert omsorg
Godt arbeidsmiljø med høy faglig kompetanse
Muligheter for kompetanseheving og faste fagdager i turnus
Flere spennende prosjekter hvor din spesialkompetanse vil være viktig
Gode pensjonsrettigheter i KLP
Gratis parkering

Alle kvalifiserte kandidater oppfordres til å søke stilling uavhengig av kjønn, alder, funksjonsevne eller etnisk bakgrunn. Kopier av attester og vitnemål må lastes opp digitalt med søknaden. Gjerdrum kommune praktiserer meroffentlighet ved tilsetninger. Dersom det etter kommunens vurdering ikke foreligger særskilt grunn for å bli unntatt offentlighet, vil søknaden bli offentliggjort. Søkeren blir orientert og får muligheten til eventuelt å trekke søknaden sin før offentliggjøring jf. offentleglova §25.

Kun elektroniske søknader vil bli vurdert. Tilfredsstillende politiattest må fremlegges før tiltredelse.

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse: Hjemmetjeneter, Nystuen 1, 2022 Gjerdrum

Kontaktinformasjon

Anne-Guro Høye Strøm, Virksomhetsleder
Telefon:  915 29 464
E-post: [email protected]

Marianne Hertaas Jonassen, konstituert avdelingsleder
Telefon:   902 21 362
E-post:  [email protected]

 

Gjerdrum er en kommune i sterk vekst, som ligger sentralt på Romerike, midt mellom Oslo og Gardermoen. Kommunen har rundt 6 800 innbyggere og er en meget attraktiv bokommune. Gjerdrum er geografisk sett en liten kommune ­- 10 km fra sør til nord, og fra øst til vest. Kommunesenteret er Ask, med flere dagligvarebutikker, kafeer og restauranter og et antall spesialforretninger. Gjerdrum ligger landlig til og byr på unike muligheter for friluftsliv med turstier, fiskevann og skiløyper. Kommunen har et bredt og aktivt idrettstilbud og et mangfoldig kulturliv med Gjerdrum kulturhus, kulturuker, egen festival, teater, korps og kulturskole.

Vi ser etter ledere og medarbeidere som er framtidsretta, rause, entusiastiske og modige. Vi tenker helhet, ser muligheter og handler sammen. Les mer om kommunen på våre hjemmesider.

 

Del stillingen

Selskap

Gjerdrum kommune

Kontaktinfo

  • Marianne Hertaas Jonassen
  • Tittel: Konstituert avdelingsleder
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 902 21 362

Lokasjon

  • Gjerdrum

Søknadsfrist

April 22, 2024