Nes kommune FACT – Tilkallingsvikar i FACT-team, sykepleier /vernepleier / o.l (søknadsfrist 11.07.2025)

 

 

Tilkallingsvikar i FACT-team, sykepleier/vernepleier/ o.l

 

 

Innledning

I samarbeid med DPS Kongsvinger og Glåmdalskommuner, samt Nes kommune, er FACT-team etablert. 

Nes kommune er vertskommune for Case managere i teamet. Teamet er organisatorisk plassert ved DPS Kongsvinger med åpningstid fra kl 08.00 til 15.30, mandag til fredag. Det er DPS Kongsvinger som har det daglige ansvaret for drift av teamet. Oppmøte er Kongsvinger DPS. 

FACT står for Flexibel Assertive Community Treatment og kan oversettes til fleksibelt, aktivt oppsøkende behandling, som arbeider med personer med alvorlig psykiske lidelser og sammensatte, langvarige hjelpebehov fra kommune og spesialisthelsetjeneste. 

Teamet jobber tverrfaglig og ambulant hvor behandlere foretar hjemmebesøk hos pasienter, og samarbeider tett med psykiater/psykologspesialist og andre instanser. Kjernen i teamets arbeidsmetode er lokalbasert behandling med vekt på brukermedvirkning og brukerens ressurser. Det er også et utstrakt samarbeid med pårørende og andre tjenester, integrert behandling av ROP-lidelser, jobb og boligstøtte.

Det presiseres at Fact-teamet er i en oppstartsfase. 

Vi søker nå etter deg som ønsker å være tilkallingsvikar i Fact-teamet. 
Det vil bli fortløpende intervjuer og tilsettinger.

Arbeidsoppgaver 

  • Pasientbehandling i tverrfaglig team
  • Bidra til psykiatrifaglige vurderinger i tett samarbeid med teamets medisinsk-/og psykologfaglige spesialister
  • Nært samarbeid med tjenester innenfor spesialisthelsetjenesten og kommune
  • Samarbeid med og veiledning av pårørende
  • Sykepleiere/vernepleiere har administrering av depotinjeksjoner 
  • Forebygge av og intervensjon ved kriser
  • Kartlegging av somatisk og psykisk helse

Kvalifikasjoner

  • Treårig bachelor innen sykepleie eller vernepleie, eller andre helse og sosialfaglige profesjoner
  • Norsk autorisasjon
  • Kjennskap og noe erfaring innen psykisk helse og/eller rus
  • Ivareta helhetlig helse og omsorgsbehov. Utføre somatiske vurderinger og sette inn tiltak rundt dette
  • Gode muntlige og skriftlige norskkunnskaper
  • Gode dokumentasjonsferdigheter
  • Førerkort klasse B

For å kunne tiltre i stillingen må det leveres gyldig politiattest ikke eldre enn tre måneder.

Personlige egenskaper

  • Trygg i egen yrkesrolle
  • Evne til å prioritere arbeidsoppgaver i en hektisk hverdag
  • Være selvstendig, samtidig kunne jobbe godt i team
  • Evne til å håndtere akutte hendelser som krever omorganisering av arbeidshverdagen
  • Gode samarbeidsegenskaper, både kollegialt og opp mot samarbeidspartnere, pasienter og pårørende
  • Løsningsorientert og fleksibel
  • Lojalitet til beslutninger og avklarte forhold
  • Kunne gi veiledning, men samtidig ta i mot veiledning
  • Evne til å jobbe i en arbeidshverdag, der teamet er nyoppstartet og alt ikke er avklart. 
  • Bidra til et trygt og positivt arbeidsmiljø, både i team, og hos pasient

Personlig egnethet vektlegges.

 Vi tilbyr 

  • Et aktivt og høyt kvalifisert fagmiljø i tverrfaglig team, med gode muligheter for faglig og personlig utvikling
  • Varierte arbeidsoppgaver med faglige utfordringer
  • Unik sjanse til å bidra i en kunnskapsbasert modell, med gode nasjonale resultater
  • Lønn i henhold til tariff
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.


Praktisk informasjon om søkerprosessen 

Du søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår. Her finner du viktig informasjon om hvordan du søker på stilling hos oss.

Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskrav som er beskrevet i annonsen.

Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju. 

Minst to referanser skal oppgis.

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.

 

Velkommen som søker!

 

Velkommen som søker!

 

 

 

Søk her

 

 

 

Referansenummer: 2025/2469
Fylke: Akershus
Jobbtype: Ekstrahjelp
Sektor: Helse og omsorg
Søknadsfrist: 11.07.2025
Tiltredelse: snarest
Arbeidssted: FACT

 

Kontaktpersoner:

Inger Lill Grøtte
Stilling: Avdelingsleder
mob: +47 47458966

 

Hjemmeside:

www.nes.kommune.no/tjenester/helse-omsorg-og-velferd/

 

Adresse:

Rådhusgata 2 2150 Årnes

 

Nes kommune FACT

Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har straks 25.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud. I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen.

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

  • Inger Lill Grøtte
  • Tittel: Avdelingsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 474 58 966

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

Juli 11, 2025

Sokneprest med tjenestested Sel, Heidal og Nord-Sel (Søknadsfrist 17.08.2025)

 

Sokneprest med tjenestested Sel, Heidal og Nord-Sel

 

Nord-Gudbrandsdal prosti, Den norske kirke, Hamar bispedømme

Sokneprest stilling i nydelige Nord-Gudbrandsdal ledig – har du lyst til å oppleve Gudbrandsdalen så søk stillingen som sokneprest i Sel.

Nord-Gudbrandsdal prosti har til sammen ca 24000 innbyggere. Sel kommune har ca 5500 innbyggere, hvorav 84% er medlem i Den norske kirke. Det er 8 sokneprester i prostiet. Prosten utfører prestetjeneste i 50% av sin stilling. Soknepresttjenesten er knyttet til Sel kirkelige råd som både er menighetsråd og fellesråd for alle tre soknene; Sel, Nord-Sel og Heidal. Sel sokn (ca 3000 medlemmer) er det største soknet i Sel kommune. Her ligger Otta som er administrasjonssenter i kommunen og regionsenter i Nord-Gudbrandsdalen. Otta ligger sentralt til ved E-6, 3 timers kjøring fra Trondheim og 4 timers kjøring fra Oslo, og ved riksvei 15 som går gjennom Ottadalen og over til Stryn. Otta er en gammel stasjonsby hvor både tog og buss har jevnlige avganger. Her er det gode kommunikasjoner i alle retninger.

Sel kirke, en tømret korskirke fra 1742, ligger på Selsverket rett nord for Otta. I Sel sokn ligger også Sjoa kapell, reist i 1978 på dugnad. I 2010 ble alteret i Bykirka vigslet, beliggende på kirkekontoret i sentrum av Otta. Heidal sokn (ca 1100 medlemmer) er kjent for sitt enestående kulturlandskap og de mange fredede gårdsanlegg. Heidal kirke er en tømret korskirke, gjenreist etter brann og innviet i 1941. På kirkestedet ligger også det fredede Bjølstadkapellet med godt bevarte portalstaver fra 1000-tallet. Nord-Sel sokn (ca 800 medlemmer.) Nord-Sel kirke er en liten, tømret langkirke fra 1932. På Jørundgard i Nord-Sel, som ble bygd til filmen om Kristin Lavransdatter, er kapellet vigslet til kirkelig bruk. Jørundgard er nå et middelaldersenter med årvisse Kristindager o.a. På Høvringen er det vigslet et unikt fjellalter med jevnlige gudstjenester mest sommerstid, og ved Putten seter ligger Rossbu kapell. Dette eies av en stiftelse, men betjenes av prestene i Sel, og det er fire faste gudstjenester der hvert år. Både Fjellalteret og Rossbu brukes mye også til vigsler. Alle kirkene og kirkegårdene er i god stand. Sel, Heidal og Nord-Sel sokn er preget av en kirkevennlig og folkereligiøs befolkning. Det er svært god oppslutning om dåp og konfirmasjon. Sokneprestens oppgave vil være å videreutvikle gudstjenestelivet i Sel både når det gjelder omfanget, tid, sted og valg av gudstjenesteformer.

Det er godt utstyrte kontorer sentralt på Otta. Her har to saksbehandlere, kirkeverge, trosopplærer, sokneprest og prost sine kontorer. Hver måned samler prosten prestene til konvent. I Nord-Gudbrandsdal prosti vektlegges et arbeidsmiljø preget av gode og forutsigbare rammer, faglig utvikling, godt kollegafellesskap og trivsel.

Soknepresten har ansvar for konfirmantundervisningen i samarbeid med øvrig stab. Det er konfirmantleir i høstferien i regi av KRIK. Trosopplæringen har fått godt fotfeste i soknene og her samarbeider soknepresten med trosopplærer. Det er 2 barneskoler, 2 ungdomsskoler, videregående skole og desentralisert høgskoletilbud i Sel kommune. Det er et godt samarbeid mellom barnehage / skole og kirke. På Otta ligger Selsro bo- og aktivitetssenter og på Bredebygden er Sel sjukeheim, og i Heidal ligger Heidalstun bo- og aktivitetssenter. Her har prestene jevnlige andakter.

Den som tilsettes må framvise politiattest uten anmerkning, jfr. Politiregisterloven §39 og jfr. Trossamfunnsloven §20.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 17.08.2025
Arbeidsgiver: Den norske kirke
Sted: Otta
Stillingstittel: Sokneprest med tjenestested Sel, Heidal og Nord-Sel
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100

Arbeidsoppgaver

Det holdes gudstjeneste i Sel , Heidal og Nord-Sel kirker. Soknepresten i Sel må påregne noen gudstjenester og kirkelige handlinger i hele prostiet.
Ansvar for skole-kirke samarbeidet.
Soknepresten er medlem i Sel kirkelige råd og deltar i prostiets beredskapstjeneste.
Soknepresten har ansvar for konfirmantundervisningen.
Soknepresten deltar i trosopplæringstiltakene sammen med trosopplærer.
Deltar i beredskapsordningen for Nord-Gudbrandsdal prosti.

Kvalifikasjoner

Praktisk teologisk utdanning
Cand.theol – eller oppfyller kvalifikasjonskravet beskrevet i Tjenesteordningen for menighetsprester §3.
Søker må beherske begge målformer

Personlige egenskaper

Gode evner til kommunikasjon og samhandling både med øvrig stab, frivillige og menighet.
Selvgående og selvstendig.
Gode formidlingsevner og som trives med å holde gudstjenester og møte folk i glede og sorg.
Gudstjenester som engasjerer bredt og der store og små involveres.
Soknepresten vil ha en viktig rolle i å utvikle frivillig engasjement.

Vi tilbyr

Stillingen lønnes som sokneprest i kode 1555
Innskudd i offentlig pensjonskasse.
I tillegg til lønnen kommer gjelder Statens regulativ for godtgjørelser.
Tilsettingen skjer i h.h.t. gjeldende lov- og regelverk for tilsetting i Staten.
Den som tilsettes må rette seg etter endringer i ansvar og arbeidsoppgaver samt
tjenestedistrikt som i framtida kan gjennomføres innenfor lov-, regelverk og ny
tjenesteordning for menighetsprester i Den norske kirke.

Det blir utarbeidet offentlig søkerliste etter offentlighetsloven §25, jfr. Kirkeordningen for Den norske kirke §42. Anmodning om å få sitt navn unntatt denne, må begrunnes i søknadsteksten. Behandlingsgrunnlag etter personvern forordningen er artikkel 6 nr. 1 bokstav b og artikkel 9 nr. 2 bokstav b og g.

Hamar bispedømme skal være en arbeidsplass med rom og respekt for mangfold, uavhengig av etnisitet, alder, kjønnsidentitet, funksjonsevne eller legning. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke.

 

Send søknad på stillingen her: [email protected]

 

Adresse:Storgata 21, 2670 Otta, Norge

Kontaktinformasjon

Birgitte Bentzød, Prost
Telefon:  413 09 564

Eli Bekken, Rådgiver
Telefon:  62 55 03 50

 

Nord-Gudbrandsdal prosti ligger i hjertet av Sør-Norge og omfatter de syv kommunene; Skjåk, Lom, Vågå, Lesja, Dovre, Nord-Fron og Sel. Store deler av de mektige og vakre fjellområdene Jotunheimen, Breheimen, Dovre og Rondane ligger innenfor prostiet. Det er en staut og trofast folkekirke.
Målsetningen for prostiet er å bygge opp en levende folkekirke for alle de døpte og være relevant for folks tro og hverdag.

 

Del stillingen

Selskap

Hamar bispedømme

Kontaktinfo

  • Birgitte Bentzød
  • Tittel: Prost
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon:  413 09 564
  • Eli Bekken
  • Tittel: Rådgiver
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon:  62 55 03 50

Lokasjon

  • Otta
  • Heidal

Søknadsfrist

August 17, 2025

Hamar bispedømme – Prestestillinger (forskjellige søknadsfrister)

Ullensvang kommune – 100% prosjektleiar for utvikling av psykisk helseteam for barn og unge (søknadsfrist 06.07.2025)

Ullensvang kommune Helsestasjon

 

100% prosjektleiar for utvikling av psykisk helseteam for barn og unge ved Ullensvang helsestasjon

 

 

 

Me søkjer etter ein engasjert prosjektleiar for utvikling av eit psykisk helseteam for barn og unge, 0-23 år i Ullensvang kommune.

Brenn du for å styrka den psykiske helsa hjå barn og unge? Vil du være med på å forme eit framtidsretta og tverrfaglig psykisk helseteam som gjer ein reell forskjell for barn og unge i Ullensvang kommune? Då kan dette vera stillinga for deg!

 

Om stillinga

Stillinga ligg under oppvekst og utdanning, med organisatorisk plassering på helsestasjonen under verksemdsleiar for helsestasjonen.

Ullensvang kommune vil styrka satsinga på barn og unge. Med bakgrunn i Nasjonal rettleiar for psykisk helse for barn og unge, har kommunen motteke tilskot til eit spanande forprosjekt. Me søkjer ein erfaren prosjektleiar som kan utvikle eit utøvande psykisk helseteam for barn, unge og deira familiar. Dette teamet skal vera eit lågterskeltilbod og tilby behandling og oppfylging til barn og unge med milde til moderate psykiske plager, begyndende rusproblem og reaksjonar på belastande livshendingar. Tilbodet vil ha eit familieperspektiv og tilby foreldrestøtte og rettleiing til foreldre.

Ullensvang kommune legg vekt på å løyse utfordringar hjå barn og unge der dei faktisk oppstår, utan å måtte gå gjennom byråkratiske prosesser og silo-strukturer. Dette gjev oss moglegheit til å handle raskt og effektivt, og styrkar vår evne til å tilby rett hjelp på rett plass og i rett tid.

 

Prosjektleiarperioden i forprosjektet er for eit år, men det er stor moglegheit for forlenging av stillingen, for vidare oppretting av psykisk helseteam for barn og unge

 

Di rolle

Som prosjektleiar vil du ha ei sentral rolle i å utvikle og etablere teamet. Du vil samarbeide tett med vår nytilsette kommunepsykolog og ei prosjektgruppe for å sikre eit heilskapleg tilbod som møter barn og unge sine behov på rett plass og til rett tid. Vi jobbar etter den tverrfaglege modellen «Betre tverrfagleg innsats» (BTI) og ynskjer å byggje videre på denne strukturen.

 

Arbeidsoppgåver:

  • Utarbeide prosjektplan og milepælsplan i tråd med Prosjektlederprosessen (PLP-metodikken)
  • Etablere prosjektgruppe frå relevante samarbeidspartnarar
  • Evaluere og rapportere på framdrift i forprosjektet
  • Tverrfagleg samarbeid
  • Eventuelt utøvande arbeid

 

 

Kvalifikasjonar:

  • Minimum 3-årig relevant utdanning på universitets- eller høgskolenivå innafor psykologi, helse- og sosialfag eller tilsvarande
  • Naudsynt med prosjektleiarkompetanse og/eller prosjekterfaring

 

Ønska kvalifikasjonar og eigenskapar:

  • Høg grad av sjølvstendigheit
  • Personleg eigeskapar vert vektlagd
  • Erfaring og kunnskap om tverrfagleg arbeid med barn og unge
  • Utdanning og erfaring med barn og unge
  • Kunnskap og erfaring frå helsestasjons- og skulehelsetenesta
  • God forståing for tidleg innsats, førebyggjande og helsefremjande arbeid
  • Kompetanse eller erfaring med rettleiing
  • Evne til å samarbeide og kommunisere med ulike samarbeidspartnarar og målgrupper
  • Strukturert, fleksibel og løysingsorientert
  • Interesse for utviklings- og endringsarbeid
  • Norsk kunnskapar B2
  • Førarkort klasse B og tilgang til eigen bil

 

Me tilbyr:

  • Løn etter lov- og avtaleverk
  • Varierte arbeidsoppgåver
  • Medlemskap i pensjonsordning – KLP
  • Ein spanande og utfordrande stilling i eit godt arbeidsmiljø med dyktige og omsorgsfulle kollega
  • Gode moglegheiter for kompetanseheving med støtte frå kommunen
  • Ullensvang kommune har inkluderande arbeidsliv (IA), fleksibel arbeidstid og gode permisjons- og pensjonsvilkår.
  • Gode velferdsordningar
  • Løn etter avtale

 

Me ynskjer eit arbeidsmiljø prega av mangfald, og at våre tilsette skal spegla folkesetnaden ellers. Me oppfordrar alle som er kvalifisert til å søkja jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn eller minoritetsbakgrunn. Me legg vekt på å leggje til rette arbeidsforholda dersom du har behov for det.

Administrasjonsmålet i kommunen er nynorsk. Alle nytilsetjingar vert gjort med ei prøvetid på 6 månader. Me gjer merksam på at i fylgje offentleglova § 25, 2. ledd kan opplysningar om søkjaren bli offentleggjort, sjølv om du har oppmoda om ikkje å bli ført på offentleg søkjarliste. Dersom du har bedt om unntak frå offentleg søkjarliste vil du alltid bli varsla før søkjarlista vert offentleggjort.

Søknadar må leverast innan fristen og må sendast inn via rekrutteringssystemet vårt EasyCruit.

Aktuelle søkjarar vert kalla inn til intervju.

 

Sletting av utdanningsgjeld/studielån:

Ullensvang kommune er omfatta av ordninga.

Alle som bur i ein av dei 189 kommunane på SSBs sentralitetsnivå 5 og 6 kan få sletta 25 000 kroner av utdanningsgjelda i året frå januar 2026. Du må vera busett i ein av desse kommunane, og vera yrkesaktiv, i minst eitt år. Du vil få sletta utdanningsgjeld kvart år, fram til gjelda er nedbetalt. Tiltaket gjeld all typar utdanningsgjeld, uavhengig av når ho er teken opp. Ein person som bur i ein av desse kommunane frå 1. januar 2025, eller flyttar dit når som helst etter denne datoen, vil etter eitt års butid vera kvalifisert til å få sletta gjeld.

 

Til orientering om Offentleglova:

Utgangspunktet er at alle søkjarnamn er offentlege etter Offentleglova. Det betyr at ditt namn vert gjort offentleg på kommunen si postliste når du har søkt ledig stilling.
For å gjera unntak må kommunen ha heimel i lova og vurdera konkret i kvar sak kva som er grunnen til unntaket.
I følgje offentleglova § 25 vert det stilt følgjande krav for å få unntak:
«Det kan likevel gjerast unntak frå innsyn for opplysningar om ein søkjar dersom vedkommande sjølv ber om det. Ved vurderinga av om ei slik oppmoding skal takast til følgje, skal det leggjast vekt på om det knyter seg særleg offentleg interesse til stillinga. I utlysinga skal det gjerast oppmerksam på at opplysningar om søkjaren kan bli gjort offentlege sjølv om søkjaren har oppmoda om ikkje å bli ført opp på søkjarlista. Dersom oppmodinga ikkje blir teke til følgje, skal søkjaren varslast om dette.

 

Arbeidsavtalar i Ullensvang kommune:

Dei som vert tilsett i Ullensvang kommune får tilsendt arbeidsavtale til digital signering. Du får tilsendt sms og e-post med link til digital arbeidsavtale. Viss du har fått munnleg melding om at du er tilsett vil du få tilsendt arbeidsavtale. Viss du ikkje får e–post i innboksen din, sjekk uønska e-post/søppelpost, eller fylge følgjande link: https://signering.posten.no/ 

 

 

Søk her

 

Fylke: Vestland
Jobbtype: Engasjement
Heiltid/Deltid: Heiltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 06.07.2025
Arbeidsstad: Odda

 

Kontaktpersonar:

Torbjørg Krogh Larsen
mob: +47 91140736

 

Heimeside:

ullensvang.kommune.no

 

Adresse:

Opheimsgata 31 5750 Odda

 

 

ein ny, livskraftig og attraktiv kommune i Hardanger.

Ullensvang kommune er ein attraktiv stad å bu, arbeida og starta næringsverksemd! Vi kan tilby spennande og meiningsfulle arbeidsoppgåver i ein kommune som er i utvikling. Her finn du fjord, fjell, fonn, frukt, landbruk, havbruk og verdsleiande industri i ein og same kommune. Kommunen har omlag 11 100 innbyggjarar, der Odda er administrasjonssenter i kommunen omkransa av sterke bygder.

Oppdraget vårt er å levera gode tenestar, vera ein god samfunnsutviklar og arbeide for vidare vekst og utvikling i kommunen. Gjennom motiverte og dyktige medarbeidarar løyser vi dette viktige samfunnsoppdraget, og ynskjer å ha fleire med på laget.

Vi ønsker medarbeidarar med ulik bakgrunn, fagkombinasjonar, kompetanse, livserfaring og perspektiv. Det gir oss eit mangfaldig arbeidsmiljø som set oss betre i stand til å løysa oppgåvene. I Ullensvang kommune er vi opptekne av mangfald og inkludering, det er viktig for oss å ha ein arbeidsstyrke som representerer befolkninga. Vi oppmodar alle som er kvalifisert til å søkja, uavhengig av alder, kjønn og kjønnsidentitet, funksjonsevne, livssyn eller etnisk bakgrunn. Vi legg til rette arbeidsplassen ved behov.

Tar du utfordringa ?

Lenkjetekst: Tilgjengelegheitserklæring for nettsidsa

Lenkje: https://uustatus.no/nn/erklaringer/publisert/bac52677-0999-4760-90dd-d3d03abdaf49 

Del stillingen

Selskap

Ullensvang kommune

Kontaktinfo

  • Torbjørg Krogh Larsen
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 911 40 736

Lokasjon

  • Odda

Søknadsfrist

Juli 6, 2025

Nord-Troms videregående skole – Lærer i teknologi- og industrifag, 100 % fast stilling (søknadsfrist 11.08.2025)

 

Lærer i teknologi- og industrifag, 100 % fast stilling ved Nord-Troms videregående skole

 

 

Om stillingen og arbeidsoppgaver

Fra 01.01.26 har Nord-Troms vgs. ledig 100 % fast undervisningsstilling innenfor programområdet for Teknologi- og industrifag. Mulig tiltredelse tidligere kan avtales. 

Arbeidsoppgaver i stillingen:

  • Undervisning på Teknologi- og industrifag, både på verksted og i klasserom. 
  • Oppfølging av elever i bedrift.

Annen undervisning i fag som skolen tilbyr kan også bli aktuelt dersom den som tilsettes har de nødvendige kvalifikasjoner. 

Kontaktlærerfunksjon kan bli tillagt stillingen.

 

Om oss

Nord-Troms videregående/Davvi-Romssa joatkkaskuvla er en kombinert videregående skole med både yrkesfaglig og studiespesialiserende fag. 

Vi er en middels stor skole som tror på å inkludere alle. Våre ansatte er engasjerte, både faglig og sosialt. Målet til skolen er at alle skal oppleve samspill, mestring og glød hos oss. Vi er stolte av gode faglige resultater over mange år – og over at elevene våre ønsker å lære, være og bli i Nord-Troms.

Vi søker flere kollegaer som ønsker å være med på å bidra til å gjøre en god skole enda bedre. Kanskje er det akkurat deg vi leter etter?   

 

Kvalifikasjonskrav

  • Undervisningskompetanse innenfor tekniske/mekaniske fag
  • Vi vektlegger personlig egnethet
  • Dersom vi ikke får formelt kvalifiserte søkere, vil vi vurdere andre kandidater ut i fra realkompetanse

 

Personlige egenskaper

  • Du har et positivt elevsyn
  • Du har god formidlingsevne
  • Du er strukturert i planlegging og gjennomføring av undervisning
  • Du er god på å samarbeide med kollegaer, elever og ledere
  • Du er fleksibel og løsningsorientert

 

Vi tilbyr

  • En spennende stilling med varierte oppgaver
  • Et godt sosialt miljø hvor vi ser og oppmuntrer hverandre
  • Å være en del av et utviklingsorientert kollegium
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Økonomiske fordeler for Innsatssonen i Finnmark og Nord-Troms, blant annet nedskriving av studielån. Les mer på www.regjeringen.no

 

Søknaden skal inneholde

  • Søknadstekst, CV, vitnemål og attester
  • 2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, epostadresse og telefonnummer)  
  • Dersom du har tatt hele eller deler av din utdanning i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse. https://hkdir.no. Søker du på stilling som lærer må du også ha godkjenning for dette. Søk godkjenning som lærer | HK-dir.

Søknad skal leveres elektronisk i Jobbnorge.  

 

Søknadsfrist og andre opplysninger

  • Søknadsfrist: 11.august
  • Dersom det fremgår av din søknad at du ønsker å bli unntatt offentlig søkerliste, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig likevel. Som søker vil du da få informasjon om dette – jf.offentleglova §25.  
  • Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere. Utvidet søkerliste blir automatisk tilgjengelig i søkers brukerkonto i Jobbnorge når stillingen er avpublisert, eller den kan sendes ut ved forespørsel.
  • Troms fylkeskommune er underlagt sikkerhetsloven. Dette betyr at enkelte stillinger vil kunne kreve sikkerhetsklarering. 
  • Før eventuell tilsetting i Troms fylkeskommune sine skoler og PPT/OT må politiattest fremlegges jf. opplæringslova sine regler.
  • En politiattest skal ikke være eldre enn tre måneder. Politiattest skal ikke legges ved søknaden.  

 

Troms fylkeskommune

Vi er en av landsdelens største arbeidsgivere, og har blant annet ansvar for regional utvikling, videregående utdanning, fylkesveier, kollektivtilbud, offentlig tannhelsetjeneste, kultur og friluftsliv.

Hos oss får du tillit, ansvar og spennende dager på jobb, i et sosialt og faglig sterkt arbeidsmiljø. Du blir raskt involvert i det utrolige mangfoldet fylkeskommunen jobber med, noe som har stor betydning for samfunnsutviklinga i Troms.

Naturen og kulturlivet er eventyrlig og frodig, og byr på mange flotte opplevelser!

For mer informasjon om Troms fylkeskommune – gå innom vår hjemmeside tromsfylke.no

 
 
Spørsmål om stillingen

Øyvind Evanger
Avdelingsleder
+47 917 89 548
[email protected]

 

 

Søk stillingen

 

Søknadsfrist: 11. august 2025
Arbeidsgiver: Troms fylkeskommune (TFK)
Kommune: Nordreisa
Omfang: Heltid
Varighet: Fast
Arbeidssted: Hovedvegen 18, 9151 Storslett

Del stillingen

Selskap

Troms fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Øyvind Evanger
  • Tittel: Avdelingsleder
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: +47 917 89 548

Lokasjon

  • Skjervøy

Søknadsfrist

August 11, 2025

Etterstad videregående skole – Faglærer innen skipsmotor – mekanikerfaget (Søknadsfrist 30.07.2025)

 

Fast stilling som faglærer innen skipsmotormekanikerfaget

 

Etterstad videregående skole har ca. 800 elever og 140 ansatte. Skolen har utdanningsprogrammene salg, service og reiseliv, elektro og datateknologi, teknologi- og industrifag, restaurant- og matfag i tillegg til påbygningsklasser og klasser for tilrettelagt opplæring. Etterstad er hovedskole for voksenopplæring innen skolens yrkesfaglige utdanningsprogram. Teknologi- og industrifag er lokalisert på Ullevål i Sognsveien 80.

Skolen er i dag en yrkesskole som vektlegger praksisnær opplæring i tett kontakt med bedrifter og yrkesliv. På Etterstad vgs er det viktig å se den enkelte elev gjennom både sosial og faglig veiledning, og vi har høye forventninger til elever og ansatte. Vi har som mål å tilby en framtidsrettet yrkesopplæring og søker medarbeidere som bidra inn i de neste års skoleutvikling.

Etterstad vgs skal fra høsten 25 tilby Vg2 Maritime fag. Vi søker en faglærer som har ansvaret for opplæringen i skipsmotormekanikerfaget. Stillingen er en 100 % fast stilling med oppstart 1. august. Noe kursing i juni må påregnes. Faglæreren må ha fagbrev som skipsmotormekaniker i tillegg til nødvendige kurs og sertifikater.

 

Søknadsfrist: 30.07.2025
Arbeidsgiver: Oslo kommune
Sted: Oslo, OSLO
Stillingstittel: Fast stilling som faglærer innen skipsmotormekanikerfaget
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100

 

Arbeidsoppgaver

  • Undervisning i programfag på Vg1 og Vg2  
  • Tett oppfølging av enkeltelever
  • Motivere elever til å nå så langt de kan
  • Delta i fagsamarbeid og samarbeid på avdelingsnivå
  • Delta i oppbyggingen av skolens maritime fagtilbud
  • Delta i skolens kvalitetsarbeid innen Vg2 Maritime fag
  • Rolle som fagansvarlig for skipsmotormekanikerfaget

 

Kvalifikasjoner

  • Fagbrev som skipsmotormekaniker eller høyere utdanning innen maritime fag
  • 4 års relevant fartstid som Skipsmotormekaniker (dersom man ikke har Maskinoffiser sertifikat)
  • Pedagogisk utdanning (min. modellkurs 6.09)
  • Simulatorinstruktør (min. modellkurs 6.10)
  • Nødvendige kurs og sertifikater jfr sertifiseringsforskrifter for sjøfolk

 

Personlige egenskaper

  • Du har et sterkt faglig engasjement og følger opp gjeldende kvalitetssystemer for opplæring og vurdering
  • Du jobber selvstendig, systematisk og har gode samarbeidsevner
  • Du er flink til å motivere elever til faglig fremgang og tilrettelegge for den enkelte elev
  • Du har evne til å skape god kontakt med elever, foresatte og ansatte
  • God IKT-kunnskap og skriftlig framstillingsevne
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

 

Vi tilbyr

  • Hyggelig arbeidsmiljø med gode kollegaer
  • Gode pensjonsvilkår i SPK
  • Lønns- og avtalevilkår er fastsatt i lov- og avtaleverk. Pliktig medlemskap i Statens Pensjonskasse 
  • Stillingen er betinget av godkjent politiattest
  • Bekreftede kopier av  vitnemål og attester tas med til eventuelt intervju

Sognsveien 80, 0855 Oslo, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Torkil Erik Brækkan
Avdelingsleder
 Telefon:907 19 054
E-post:[email protected]

Elin Stavrum
Rektor
 Telefon:993 26 300
E-post:[email protected]

 

Utdanningsetaten i Oslo sørger for at 90 000 elever og lærlinger lærer og trives, utvikler seg faglig og sosialt og får bruke sin nysgjerrighet, sitt engasjement og sin kreativitet. Som en av våre 17 000 ansatte i Norges største kommunale etat får du jobbe med kolleger med bred faglig kompetanse og med hjerte for Osloskolen.

Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert, til å søke jobb hos oss, uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.

Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i tilfelle få varsel om.

Tilsetting i grunnskolen eller i videregående skole, i aktivitetsskolen eller for å gi leksehjelp er betinget av at det før tiltredelse fremlegges politiattest i tråd med opplæringsloven § 17-11.

Les mer om Osloskolen på https://www.oslo.kommune.no/skole-og-utdanning/ 

Del stillingen

Selskap

Oslo kommune

Kontaktinfo

  • Torkil Erik Brækkan
  • Tittel: Avdelingsleder
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 907 19 054

Lokasjon

  • Oslo

Søknadsfrist

Juli 30, 2025

Elverum kommune – Avdelingsleder rus- og psykisk helsetjenester (Søknadsfrist 10.08.2025)

 

Avdelingsleder rus- og psykisk helsetjenester

 

Har du lyst på en spennende lederstilling i Elverum kommune? Vi er har behov for en avdelingsleder med stort engasjement for arbeid med tjenester innen fagområdet rus- og psykisk helse.

Elverum kommune søker etter avdelingsleder i Enhet for rus- og psykisk helse. Enheten består av samtaletjeneste /rask psykisk helsehjelp, bofellesskap, enetiltak, tilbud til hjemmeboende- og aktiviseringstiltak innen rusomsorgen. Målgruppen er i hovedsak innbyggere over 18 år, men i tett samarbeid med tjenester som gis til barn og unge samt deres familier. Stillingen rapporterer til Enhetsleder for rus- og psykisk helse.

Du er tydelig, kunnskapsrik og inkluderende, og du bidrar til samarbeid og samhandling mellom tjenester internt og eksternt. Du er en stødig leder med god erfaring innen personalledelse, som ønsker å bidra til å utvikle enheten. Vi har dyktige og engasjerte ansatte, og er opptatt av å utvikle lederskap og tjenestene. Gjennom systematisk arbeid skal vi bidra til at innbyggere i størst mulig grad kan mestre eget liv, og få gode helse- og omsorgstjenester når de trenger det. Våre ansatte er den viktigste ressursen for å lykkes med dette.

Avdelingsleder vil ha personal- og driftsansvar, og delegert økonomiansvar. Arbeidsoppgaver vil blant annet bestå av bemanningsplan, turnus, HMS-arbeid og lede avdelingen på en strukturert og målrettet måte.

 

Søknadsfrist: 10.08.2025
Arbeidsgiver: Elverum kommune
Sted: Elverum
Stillingstittel: Avdelingsleder rus- og psykisk helsetjenester
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100

 

Arbeidsoppgaver

Avdelingsleder skal lede og utvikle tjenesten med fokus på følgende oppgaver: 

  • Personal-, fag- og økonomiansvar.
  • Utøve ledelse i tråd med kommunens verdigrunnlag, strategiske planer, gjeldende lov og regelverk, samt øvrige styrende dokumenter.
  • Sikre god tjenestekvalitet.
  • Internkontroll, risikostyring og rapportering.
  • Følge opp vedtatte strategier, handlings- og virksomhetsplaner.
  • Ha en sentral rolle i å sikre helhetlig tenkning og utvikling innenfor fagområdet.
  • Bidra til å gjennomføre gode utviklingsprosesser.
  • Bidra til, og tilrettelegge for, et godt arbeidsmiljø.
  • Sikre nødvendig og godt samarbeid internt og eksternt.
  • Utvikle tjenestetilbudet i tråd med relevante lover, mål og strategier.
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner.
  • Delta aktivt i enhetens ledergruppe.

 

Kvalifikasjonskrav

  • Relevant helserelatert utdanning på universitets- og/eller høyskolenivå, minimum tre år.
  • Videreutdanning innen ledelse. Relevant ledererfaring som kan dokumenteres kan kompensere for manglende formell kompetanse.
  • Erfaring med fag og kvalitetsarbeid.
  • Ha evne til å motivere, utvikle og lede medarbeidere i endringsprosesser.
  • Gode kommunikasjon og samarbeidsevner.
  • God IKT-kompetanse.
  • Gode skriftlige og muntlige norsk kunnskaper.
  • Førerkort klasse B og disponere egen bil. 

 

Ønskede kvalifikasjoner

  • Dokumentert erfaring fra HR/personalledelse.
  • God økonomiforståelse og kjennskap til turnusarbeid er en fordel.

 

Personlige egenskaper

Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt, og vi ser særlig etter følgende egenskaper:

    • Gode kommunikasjon og samarbeidsevner.
    • Strukturert og detaljorientert, samtidig som man ser helheten.
    • Jobber målrettet og systematisk.
    • God til å skape relasjoner og inspirere medarbeidere.
    • Fremtidsrettet og utviklingsorientert.
    • Tar initiativ og viser fleksibilitet.
    • Har både evne til nytenkning og samtidig gjennomføring av utviklingsprosesser. 
    • Står i utfordrende situasjoner og tåler stor arbeidsmengde.
  • Vi vil benytte en test for personlighetsprofil for aktuelle kandidater etter 1. gangs intervju

 

Vi tilbyr

  • Vi tilbyr en spennende og utfordrende stilling i et aktivt og faglig engasjert miljø, med spennende og
    meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig område i kommunen
  • Mulighet for påvirkning og utvikling, hvor kommunen blant annet har eget lederutviklingsprogram
  • Gode arbeidsvilkår, pensjons- og forsikringsordninger
  • Lønn etter avtale

Annet:

  • Elektronisk søknad og CV registreres via våre nettsider
  • Attester og vitnemål lastes opp i Webcruiter
  • Søkere gjøres oppmerksom på at i henhold til offentlighetslova § 25 kan opplysninger om dem bli offentliggjort, selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten
  • Før ansettelse i Elverum kommune skal identitet dokumenteres og oppholdstillatelse være gyldig
  • Politiattest må fremlegges før oppstart i stillingen

 

Sven Morens veg 10, 2408 Elverum, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Maren Tangen Høilund
enhetsleder
 Telefon:+47 938 14 694

 

Elverum er en by og kommune i vekst, og har cirka 21 900 innbyggere. Glomma renner igjennom byen, og vi har skogen tett på. Vi har flere store arbeidsplasser som forsvaret, universitetet og sykehuset.

I kommunen har vi i overkant av 1 800 medarbeidere som hver dag yter sitt beste for å levere gode tjenester til våre innbyggere. Vår visjon er Elverum har hjerterom, og verdiene åpenhet, ærlig og respekt preger vår hverdag.
Vil du være med på laget vårt? Send oss en søknad da vel!

Del stillingen

Selskap

Elverum kommune

Kontaktinfo

  • Maren Tangen Høilund
  • Tittel: Enhetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 938 14 694

Lokasjon

  • Elverum

Søknadsfrist

August 10, 2025

Nes kommune – Nes bibliotek – Bibliotekar med IT-kompetanse (søknadsfrist 06.08.2025)

Nes kommune Nes bibliotek

 

Bibliotekar med IT-kompetanse

 

 

Vil du være med å utvikle Nes biblioteks digitale tilbud? 

Nes bibliotek har i dag 5,06 årsverk. I 2024 hadde biblioteket 58000 utlån, 67000 besøk og 150 arrangementer. Biblioteket er en aktiv, uavhengig møteplass i 3. etasje i kjøpesenteret Alti Årnes. Biblioteket har som mål å være en møteplass for alle, et demokratisk samlingspunkt, en relevant og aktuell kunnskaps- og kulturarena og et lystbetont sted for gode opplevelser, hvor alle innbyggerne blir møtt med respekt og verdighet. Vi ønsker å være et samskapende og framtidsrettet bibliotek, som speiler og spiller på lag med lokalsamfunnet. Biblioteket står foran en spennende tid med overgang til meråpent bibliotek og forbedrede selvbetjeningsløsninger, i den forbindelse ønsker vi også å gjøre oss mer digitalt relevante. Den øvrige staben utfører varierte oppgaver, alle har sine ansvarsområder, men tar del i fellesoppgaver og er fleksible med å bistå hverandre ved behov.  Vi ønsker å utøve god service, faglig kvalitet og munter kreativitet. Med på laget ønsker vi nå en bibliotekar med IT-kompetanse, bibliotekerfaring og ledererfaring. Vi ser etter deg som er utviklingsorientert, ser muligheter framfor begrensninger, og har et sterkt engasjement for bibliotekfaget. Du er nysgjerrig på den digitale framtiden, ser muligheter i den nasjonale digitale infrastrukturen, i utviklingen av KI og i digital formidling. Du har et godt øye for de store linjene, for biblioteket som del av et nasjonalt og internasjonalt nettverk, og engasjerer deg i hva som gjør biblioteket relevant og aktuelt til enhver tid – også lokalt. Du er villig til å ta ansvar for helheten i biblioteket så Nes bibliotek til enhver tid utvikler seg til det beste for lokalsamfunnet, og vil på sikt kunne fungere som stedfortreder for biblioteksjefen. Det inspirerer deg å legge til rette for at innbyggerne i Nes mestrer egne liv i alle livets faser og at biblioteket bidrar til at Nes lever opp til visjonen å være det gode sted der elvene møtes.

 

Arbeidsoppgaver

  • Selvbetjeningsløsninger: Legge til rette for selvbetjent bruk av bibliotekets digitale ressurser, og bistå i å gjøre gjenfinning i det fysiske rommet lettere tilgjengelig.  
  • Datahjelp, som individuell veiledning, kurs og opplæringsfilmer. Veilede i bibliotekets digitale tjenester og ressurser. Intern opplæring.
  • Digital formidling: Produsere digitalt innhold. Helst er du kreativ og allsidig og har et stort hjerte for barn og unge. Du vil produsere sammen med de andre som formidler, med særlig fokus på formidling mot barn- og unge og faglitteratur. Du vil være hovedansvarlig for bibliotekets Youtube-kanal
  • Filmproduksjon med enkelt utstyr. Enkel filming, filmredigering og teksting. 
  • Se muligheter i nasjonal digital infrastruktur og bruk av KI i digital formidling.
  • Bistå ved arrangementer. Du er godt kjent med det tekniske utstyret som brukes ved arrangementer, og ser kreative løsninger for forbedring.
  • Ekstra fokus på barn og unge som er en gruppe som bruker biblioteket mye.
  • Fellesoppgaver: Deltakelse i bibliotekets vaktordning inngår i stillingen, dette medfører en kveldsvakt per uke, samt en lørdagsvakt i mnd. Kveldsarbeid i forbindelse med arrangementer må påregnes. 
  • Det kan bli lagt andre oppgaver til stillingen ved behov , på sikt stedfortreder for biblioteksjefen.

 

Kvalifikasjoner   

  • Minimum bachelor i bibliotek- og informasjonsvitenskap, master er ønskelig
  • Svært god digital kompetanse, utdannelse innen IT
  • God formidlingsevne, særlig digitalt og skriftlig
  • Erfaring med filming og filmredigering er ønskelig
  • Må ha erfaring fra bibliotek
  • Ledererfaring er ønskelig
  • Erfaring med arrangement er ønskelig
  • Erfaring med bibliofil er ønskelig

 

Personlige egenskaper   

  • Du er nytenkende, kreativ og utviklingsorientert   
  • Du er strukturert, systematisk og selvstendig
  • Du er allsidig og grundig, liker å lære og evner å lære bort.
  • Du tar ansvar og har et godt øye for helhet
  • Du har gode samarbeids- og samskapingsevner.
  • Du har god planlegging- og gjennomføringsevne   
  • Personlig egnethet vektlegges   

 

   Vi tilbyr:   

  • En utfordrende og spennende jobb med engasjerte kollegaer   
  • En arbeidsplass der det er rom for faglig og personlig utvikling   
  • Lønn fastsatt i henhold til tariff og gjeldende lovverk  
  • Stillingsbrøk 100 %   
  • En inkluderende arbeidslivsbedrift (IA)   
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger   
  • Snarlig tiltredelse

 Nes kommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Minst to referanser må oppgis. Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Det er 6 mnd. prøvetid.   
   

Vi ber om at vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.   

 

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.   

 

 

Søk her

 

 

Referansenummer: 2025/2448
Fylke: Akershus
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Sektor: Kultur
Søknadsfrist: 06.08.2025
Tiltredelse: Snarlig
Arbeidssted: Nes bibliotek

 

Kontaktpersoner:

Aina Jensen
Stilling: Biblioteksjef
tlf: +47 90074888
mob: +47 90074888

 

Hjemmeside:

www.nes.kommune.no/tjenester/kultur-og-aktivitet/

 

Adresse:

Rådhusgata 2 2150 Årnes

 

Nes kommune Nes bibliotek

Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har straks 25.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud. I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen.

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

  • Aina Jensen
  • Tittel: Biblioteksjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: +47 900 74 888 mob: +47 900 74 888

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

August 6, 2025

Vindafjord kommune – Pedagogisk leiar, Vågen og Bjoa oppvektsenter (søknadsfrist 08.07.2025)

Vindafjord kommune Vågen og Bjoa oppvektsenter

 

Pedagogisk leiar

 

Me søker pedagogisk leiar i 100 % fast stilling til Bjoa barnehage. Frå 01.08.2025. Barnehagen har ein avdeling og har plass til 30 barn. Barnehagen ligg naturskjønt til med skog, sjø og fjell i nærområdet. Der er gapahauk og lavo i kort gåavstand.

 

Kva får du jobba med hos oss?

  • Dagleg leiarmedansvar og overordna administrativt og pedagogisk ansvar for si avdeling
  • Ha medansvar for å observere barna og å skape gode leike og utviklingsmoglegheiter for dei 
  • Ha medansvar for eit godt foreldresamarbeid 
  • Ansvar for å gjennomføre og synleggjere pedagogisk utvikling på si avdeling saman med dei tilsette 
  • Være ein del av barnehagen sitt leiarteam 
  • Sjå barnehagen som heilskap og ha omsorg for alle barn 
  • Vere ein god rollemodell for dei andre tilsette i avdelinga og i barnehagen 
  • Utføre arbeid delegert av styrar 

 

Me kan tilby:

  • Ein jobb med meining og faglege utfordringar som vil gi deg meistring.
  • Arbeid med engasjerte kollegaer som ønsker at du skal trivast og lykkast.
  • Støtte og opplæring for å hjelpa deg å komma godt i gong i den nye rolla di.
  • Kjekke tilsettgoder som blant anna gratis parkering og rabatt på treningssenter.
  • Ein av Norges sikraste pensjonsordningar: offentleg tenestepensjon. 
  • Forsikringsordningar som gruppelivsforsikring, yrkesskadeforsikring og tenestereiseforsikring.
  • Lønn etter gjeldande tariff og avtaleverk.

 

Kvalifikasjonar:

  • Utdanna barnehagelærar 
  • Anna relevant utdanning 
  • Erfaring frå arbeid i barnehage
  • Du må beherska godt norsk, både skriftleg og munnleg. Skriftsspråket i kommunen er nynorsk.

 

Personlege eigenskapar:

  • Me søker ein positiv, engasjert, fleksibel og initiativrik person som er villig og positiv til å arbeide opp mot fleire aldersgrupper. 
  • Me søker ein strukturert og tydeleg person som kan jobba sjølvstendig og i team. 
  • Må lika å vera i samtale med barn og kunna bruka språket aktivt saman med barna. 

Personlege eigenskapar vil bli vektlagt.

 

Andre opplysningar:

  • Det er eit krav om godkjent politiattest for den som tilsettes i stillinga.
  • Det er eit krav om at ein fyller ut egenerklæringsskjema for tuberkulinstatus, før tiltredelse. 

 

Slik søker du: 

Vindafjord kommune tek berre i mot elektroniske søknadar via søknadssenteret vårt. Du kan lasta opp vitnemål og attestar som vedlegg. Om du ikkje har dei elektronisk, eller i rett format, må dei takast med til intervju. Ta kontakt med servicetorget på telefon 53 65 65 65 dersom du treng hjelp til å søka.

Du kan koma med på offentleg søkarliste sjølv om du har bedt om unntak. Me tek kontakt før ei eventuell offentleggjering.

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Rogaland
Jobbtype: Fast
Heiltid/Deltid: Heiltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 08.07.2025
Tiltreding: 01.08.2025
Arbeidsstad: For tiden Bjoa barnehage

 

Kontaktpersonar:

Kjetil Andre Skartland
mob: +47 90853989

Sofie Haugland
tlf: +47 53655880
mob: +47 93400190

 

Heimeside:

www.vindafjord.kommune.no

 

Adresse:

Vågshagen 22 5582 Ølen

 

Vindafjord kommune Vågen og Bjoa oppvektsenter

Vindafjord kommune ligg sentralt på Indre Haugalandet og grensar til Tysvær, Etne, Sveio, Suldal og Sauda. Med sine ni bygder og over 9000 innbyggjarar, er kommunen ein levande og mangfaldig stad. Kommunesenteret Ølen ligg om lag fem mil frå Haugesund.

Vindafjord er ein stor landbrukskommune med eit dynamisk og variert næringsliv. Kommunen har høge ambisjonar om å vera eit naturleg sentrum for Indre Haugalandet. Med si strategiske plassering og ei lang kystlinje mot både Sunnhordlands- og Ryfylkebassenget, byr Vindafjord på mange moglegheiter for friluftsliv. Frå turstiar i skog og fjell til aktivitetar langs kysten – her finn ein noko for alle.

Som innbyggar i Vindafjord kommune får du fleire fordelar som gjer kvardagen litt enklare. Til dømes kan du få sletta inntil 25.000 kroner av studielånet ditt kvart år, heilt fram til lånet er nedbetalt. Me tilbyr òg rimelege barnehageplassar, sånn at både småbarnsfamiliar og nyetablerte kan trivast og kjenna seg trygge her hos oss.

Del stillingen

Selskap

Vindafjord kommune

Kontaktinfo

  • Kjetil Andre Skartland
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 908 53 989
  • Sofie Haugland
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: +47 536 55 880 mob: +47 934 00 190

Lokasjon

  • Bjoa

Søknadsfrist

Juli 8, 2025

Finnmark fylkeskommune – Faglærer i anleggsfag på Fagskolen i Finnmark (søknadsfrist 10.08.2025)

Fagskolen i Finnmark, avdeling Kirkenes

 

Faglærer i anleggsfag på Fagskolen i Finnmark – avdeling Kirkenes

 

Faglærer i anleggsfag

Vi søker faglærer i fast 100% stilling innen anleggsfag til fagskolens avdeling i Kirkenes

 

Om stillingen

Innen anleggsfag i fagskolen underviser vi i fagene bergarbeid, geoteknikk, geomatikk, veibygging, kommunalteknikk, konstruksjonslære, kalkulasjon og produksjonslære m.m. 

Vi søker etter deg som har kompetanse innenfor noen av disse emnene, og sammen med øvrige lærere på avdelingen kan tilby en praktisk og yrkesrettet utdanning til våre studenter.

Tiltredelse: 01.12.2025

 

Arbeidsoppgaver

Lærer som tilsettes vil undervise i flere av fagene innen anleggsfag ved avdelingen. Læreren må også være forberedt på å fylle funksjon som kullkoordinator for studentene i et kull.

Alle ansatte deltar aktivt i utviklingsarbeid i form av egen kompetanseheving, kvalitetsarbeid, videreutvikling av nåværende studier og utvikling av nye studier.

 

Krav til kompetanse

  • Du er «anleggs» ingeniør med erfaring fra prosjektering, prosjektledelse eller utførelse av anleggsprosjekter.

    Med ingeniørkompetanse menes her minimum120 studiepoeng anleggsteknisk utdannelse. 

    Erfaring fra planlegging og drift av tekniske anlegg for vann og avløp eller vei er også svært relevant.

  • I stillingen er det krav til pedagogisk kompetanse, og søkere som mangler dette får anledning til å tilegne seg dette parallelt med jobb, innen gitt frist.
  • Søkere som ikke har norsk som morsmål må kunne dokumentere norsk kunnskaper tilsvarende Norskprøven nivå B2 (kompetansenorge.no). 
    Gode kunnskaper i engelsk skriftlig og muntlig er ønskelig.
 

 

Personlige egenskaper

  • Du er sosial med gode samarbeids- og kommunikasjonsferdigheter, med evne til å arbeide selvstendig og i team.
  • Du er strukturert og har evne til å arbeide systematisk og metodisk i undervisningsopplegget, og i utviklingsarbeidet ved studiestedet
  • Du er ambisiøs på avdelingens vegne, og har ønske om å utvikle deg selv faglig og som faglærer i de tema/fag du underviser i
  • Du har evne til kritisk tenking og refleksjon over egen undervisningspraksis, og er åpen for innspill og tilbakemeldinger fra studenter og kollegaer

 

Vi tilbyr

  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Svært godt arbeidsmiljø med god takhøyde
  • Dyktige og motiverte studenter
  • Fagskolen følger i hovedsak skoleruta for Finnmark fylkeskommune, noe som gir mulighet for høst-, jule-, vinter-, påske- og sommerferie samtidig som dine barn
  • Fleksibilitet for å jobbe noe fra hjemmekontor utenom fastsatt undervisningstid

 

Om arbeidsgiveren og studiestedet

Fagskolen i Finnmark er i en offensiv utviklingsfase med ambisjoner om vekst som sikrer solid kompetanse tilpasset landsdelens behov innenfor privat næringsliv og offentlig sektor. I tillegg til dagens to campus i Nordkapp og Kirkenes, skal nye lokasjoner etableres i Hammerfest og Alta. Antall studenter er i tydelig vekst, og utgjør pr i dag 65. Antall ansatte er 12.

Fagskolen i Finnmark er eid av Finnmark fylkeskommune, og etablert på dagens form fra 01.01.2024. Fagskolen skal ikke bare tilby akkreditert høyere yrkesfaglig utdanning, men også være en regional utviklingsaktør i Finnmark som tilbyr ulike former for kompetanseutvikling og arenaer som er etterspurt av arbeidslivet i regionen.

Fagskolen er underlagt lov om høyere yrkesfaglig utdanning, med akkreditering og tilsyn fra NOKUT. Skolens øverste ledelse utgjøres av styret som er oppnevnt av fylkestinget.

Avdeling Anlegg og Bergverk i Kirkenes tilbyr Høyere Fagskolegrads utdanning og teller i dag 8 fast ansatte, 1 deltidsansatt og ca 45 studenter.

Studiet er organisert over 3 år, deltid med 67% studiebelastning pr. år og omfang på 120 studiepoeng. Tilbudet er samlingsbasert, og komplettert med noe undervisning og veiledning på nett.

Fagskolen i Finnmarkpå internett: Fagskolen i Finnmark

Om fagskole generelt: Hva er fagskole? | Utdanning.no

 

 

Søknaden skal inneholde

  • Søknadsbrev og CV, vitnemål, attester 
  • Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse
  • 2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, epostadresse og telefonnummer) 
  • Søknad skal sendes elektronisk via denne siden

 

Andre opplysninger

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.

Viktig informasjon til deg som skal søke

Dersom det fremgår av din søknad at du ønsker å bli unntatt offentlig søkerliste, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig likevel. Som søker vil du da få informasjon om dette – jf.offentleglova §25. 

Som søker til en offentlig stilling vil du få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere.

 

Om Finnmark fylkeskommune

Finnmark, Norges nordligste fylke er også det fylket som ligger lengst øst i landet. Det er et fylke med stort areal og en dramatisk natur med fjorder, fjell, tundra og en unik arktisk ørken. Finnmark er 48 000 kvadratkilometer stort og har 74 000 innbyggere. Vi har 11 flyplasser og Hurtigruta anløper 11 steder.

Regionen har en rik kulturhistorie, der samisk kultur har dype røtter. Mangfoldet i Finnmark gjenspeiles i språk, tradisjoner og kulinarisk variasjon, med samisk, norsk, kvensk og russisk påvirkning.

Besøkende tiltrekkes av den imponerende naturen og det spennende kulturelle mangfoldet.

Finnmark er strategisk viktig for Norge i nordområdene, med gode muligheter for økt samarbeid og utvikling. Finnmark fylkeskommune er en politisk styrt organisasjon. Vi har ansvar for videregående opplæring, samferdsel, tannhelse, kultur, og nærings- og samfunnsutvikling. Vi har virksomheter i alle 18 kommuner i Finnmark, og vi har rundt 1100 ansatte. Sentraladministrasjonen ligger i Vadsø.

Finnmark fylkeskommune på internett: ffk.no

 

Spørsmål om stillingen

Helge Bækø
Avdelingsleder Kirkenes
+4797977286
[email protected]

 

 

Søk stillingen

Del stillingen

Selskap

Troms og Finnmark fylkeskommune

Lenke til firma

https://www.tffk.no/

Kontaktinfo

  • Helge Bækø
  • Tittel: Avdelingsleder Kirkenes
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: +47 979 77 286

Lokasjon

  • Kirkenes

Søknadsfrist

August 10, 2025