Gjerdrum kommune – Fast stilling som barnevernkonsulent (søknadsfrist 30.04.2025)

Gjerdrum kommune Barnevern

 

 

Barnevernskonsulent

 

Gjerdrum kommune Barnevern

  • Frist30.04.2025
  • AnsettelsesformFast

 

 

Fast stilling som barnevernkonsulent

 

Beskrivelse av stilling:

Barneverntjenesten i Gjerdrum kommune søker nå etter en engasjert og dyktig barnevernkonsulent. 

Kjenner du et brennende engasjement for barnevern? Trives du med gode kolleger rundt deg og en arbeidsgiver som satser på sine ansatte? Er du løsningsorientert, fleksibel, og trives med høyt tempo? Da er du akkurat den vi ønsker oss med på laget i Gjerdrum barneverntjeneste. Vi søker nemlig deg som ønsker å være med og gjøre en forskjell for barn, unge og familier i Gjerdrum kommune. Du vil bli en del av et godt lag med engasjerte og kompetente kolleger i og utenfor tjenesten. Vi jobber i tillegg systematisk med kompetanse- og fagutvikling.

I Gjerdrum barneverntjeneste jobber vi kontinuering med forebygging, barns rett til medvirkning og tidlig innsats. Vi ser på oss selv som utviklingsrettet, og jobber systematisk med reformen. Barneverntjenesten er underlagt sektor oppvekst, og har i tillegg et tett samarbeid med de andre virksomhetene i kommunen, og de andre barneverntjenestene på Øvre Romerike og Lunner. 

Barneverntjenesten består i dag av fem barnevernskonsulenter, to familieveiledere, en kontorfaglig ansatt, to fagledere og virksomhetsleder for barnevern.

Gjerdrum barneverntjeneste er organisert i tre team;

  • Mottak-, undersøkelse- og tiltaksteam
  • Omsorg- og etterverns-team
  • Team for familieveiledere

 

Arbeidsoppgaver:

  • Saksbehandling og faglig oppfølging av barnevernssaker etter Lov om barnevern
  • Utstrakt kontakt og samarbeid med barn, foreldre og samarbeidende instanser
  • Oppfølging av barn, ungdom og deres familier
  • Fosterhjemsarbeid
  • Institusjonsarbeid 
  • Arbeid med ettervern
  • Tverrfaglig samarbeid til det beste for barn og familier
  • Forvaltningsoppgaver og skriftlig dokumentasjon etter Lov om barnevern
  • Representere barneverntjenesten i saker for Barneverns- og helsenemnda, samt øvrige rettsinstanser.
  • Delta i barneverntjenestens utviklingsarbeid
  • Forebyggende arbeid
  • Det må regnes med noe ettermiddags- og kveldsarbeid

 

Kvalifikasjoner:

  • Relevant høyskoleutdannelse, fortrinnsvis bachelorgrad i barnevern eller sosialt arbeid
  • Det er ønskelig med relevant videreutdanning tilsvarende kompetansekrav i barnevernet 
  • Oppdatert erfaring og kompetanse fra barnevernsfeltet
  • God juridisk kunnskap og forståelse
  • Erfaring fra barneverntjenestens førstelinjetjeneste vektlegges
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne. Søkere fra land utenfor Skandinavia må ha bestått minimum norskprøve B2, skriftlig og muntlig.

 

Egenskaper:

  • Du møter barn og unge med varme og respekt, og er opptatt av å skape gode, trygge relasjoner
  • Du brenner for arbeid med barn og unge, og deres familier
  • Du har fokus på barnets beste
  • Du kan arbeide selvstendig
  • Du tenker helhetlig
  • Du mestrer uforutsigbarhet i hverdagen, tåler et høyt arbeidstempo og er fleksibel
  • Du har gode samarbeidsevner
  • Du har evne til å skape tillit
  • Du har god kompetanse i brukermedvirkning
  • Du har god norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Du har førerkort for personbil
  • Personlig egnethet vektlegges

 

Vi tilbyr:

  • Gunstig pensjonsordning, yrkesskade- og gruppelivsforsikring
  • Godt, innkluderende og spennende arbeidsmiljø
  • Et høyt faglig nivå med fokus på utvikling og kompetanseheving
  • Engasjerte og motiverte kolleger som brenner for barn og unge
  • Intern og ekstern veiledning
  • Individuell utviklings- og kompetansehevingsplan
  • Spennende og varierte arbeidsoppgaver
  • Fleksitid
  • Lønn etter gjeldende tariff

Vi planlegger å gjennomføre intervjuer 5. og 7. mai. 

Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatt skal gjenspeile befolkningen forøvrig. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. 

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.

 

Om arbeidsgiveren

Sektor oppvekst skal ha et helhetlig grep om barn og unges oppvekst, innbyggerens utvikling og mestring også ut over virksomhetenes tilbud. Flerfaglig samarbeid, fellesskap, samhandling, og tidlig innsats er førende i tråd med aktiv medvirkning, forskning og erfaring. Vi er sammen om å gi tilpassede tjenester av god kvalitet.
Vi ønsker oss flere trygge, modige, rause, robuste, innovative, faglige sterke og godt samhandlende medarbeidere som ønsker å bidra inn i sektor oppvekst.

Bli med på laget i en kommune i sterk vekst! Gjerdrum kommune, sentralt plassert mellom Oslo og Gardermoen, er en liten perle på Romerike. Med drøyt 7 500 innbyggere er vi en attraktiv bokommune med et levende lokalmiljø og unike muligheter for friluftsliv. Her finner du alt fra turstier, skiløyper og fiskevann til et bredt kultur- og idrettstilbud. Vårt kommunesenter, Ask, byr på et koselig miljø med det du behøver av butikker, restauranter og spennende spesialforretninger. Vi søker nå framtidsrettede, rause, entusiastiske og modige ledere og medarbeidere som vil være med på å forme fremtiden for våre innbyggere. Det betyr at vi trenger ledere og medarbeidere som søker ny kompetanse, finner innovative løsninger, har god vurderingsevne og jobber godt sammen internt og eksternt. I Gjerdrum tenker vi helhet, ser muligheter og handler sammen. Er du klar for å gjøre en forskjell? Les mer og søk på våre hjemmesider!

 
Sektor: Offentlig
Sted: Herredshuset, Gjerivegen 1, 2022 Gjerdrum
Bransje:
 Barn, skole og undervisningHelse og omsorgKonsulent og rådgivning
Stillingsfunksjon:
 BarnevernspedagogBarnevernspedagogBarnevernspedagog
 
 
 
Spørsmål om stillingen
 
Helene Emilie Ringvall
91 77 05 80

Del stillingen

Selskap

Gjerdrum kommune

Kontaktinfo

  • Helene Emilie Ringvall
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 91770580
  • Petter Nygaard
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 91 71 10 68

Lokasjon

  • Gjerdrum

Søknadsfrist

April 30, 2025

Ringebu kommune – Ledige lærerstillinger skoleåret 2025/26 (søknadsfrist 16.04.2025)

 

Ledige lærerstillinger skoleåret 2025/26

 

Ringebu kommune søker allmennlærere/grunnskolelærere til Fåvang skole, Ringebu skole og Ringebu ungdomsskole.

Med forbehold om innvilgelse av permisjoner, overføringer og oppsigelser, vil det fra 01.08.25 bli ledig et antall undervisningsstillinger i Ringebuskolene. Hovedsakelig vikariat, men ved ledighet faste stillinger.

Vi søker fortrinnsvis allmennlærere/grunnskolelærere som er gode relasjonsbyggere, utøver tydelig klasseledelse og som har undervisningskompetanse i flere fag. Tilsettingsutvalget ved den enkelte skole vil i tilsettingsprosessen vurdere søkerne opp mot behovet for spesifikk fagkompetanse.

Søknadsfrist er 16.04.25  

 

Søknad på lærerstilling må merkes med saksnummer: 25/1953 og det må framgå av søknaden hvilke skoler det søkes på. 

Nærmere opplysninger kan fås her:  

Fåvang skole: rektor Dan-Håkon Fonstad tlf.: 482 47 994  [email protected]  

Ringebu skole: rektor Thor Lindberg tlf.: 415 10 392  [email protected]  

Ringebu ungdomsskole: rektor Ola Morset tlf.: 971 31 355  [email protected]  

 

 

Søk her

 

 

Vi gjør oppmerksom på at søkerlista kan bli offentlig selv om søker ber om anonymitet, jf.

Offentleglova  §25-2. Søker vil bli varsla om dette på forhånd. Ansettelsene skjer på de vilkår som fremgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Du får offentlig tjenestepensjon fra KLP/SPK, en av Norges beste pensjonsordninger. For yrker som krever det, må det foreligge tilfredsstillende politiattest før tiltredelse, jf. barnevernloven §6-10, opplæringsloven §10-9 og barnehageloven §1​.

​Du kan søke på stillingene ved å trykke på knappen “Søk ledig stilling” øverst på denne siden. 

Søknader som ikke er registrert elektronisk vil bli returnert og ikke tatt med i vurderingen. 

Del stillingen

Selskap

Ringebu kommune

Kontaktinfo

  • Dan-Håkon Fonstad
  • Tittel: Fåvang skole: rektor
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 482 47 994
  • Thor Lindberg
  • Tittel: Ringebu skole: rektor
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 415 10 392
  • Ola Morset
  • Tittel: Ringebu ungdomsskole: rektor
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 971 31 355

Lokasjon

  • Ringebu

Søknadsfrist

April 16, 2025

Innlandet fylkeskommune – Rektor, Trysil vgs. (søknadsfrist 22.04.2025)

Innlandet fylkeskommune Kompetanse og tannhelse

 

Kompetanse, Trysil vgs. – Rektor

 

 

Beskrivelse

Trysil videregående skole søker en resultatorientert rektor som kan motivere og inspirere ansatte og elever.

Våre videregående skoler er viktige kompetansebedrifter i sine regioner og er sentrale aktører i samfunnsutviklingen.

Mer informasjon om skolen finnes på www.trysil.vgs.no

 

Vi søker deg som

  • har dokumenterte lederferdigheter og kan vise til gode resultater
  • setter elevenes læring og resultater i sentrum
  • setter retning og motiverer til medskaping
  • analyserer og bruker resultater for å iverksette tiltak for å nå skolens mål
  • har fokus på god og effektiv økonomistyring

 

Vår nye rektor kjennetegnes av

  • et distribuert lederskap som preges av tillit og handlekraft
  • at han/hun ser muligheter og gir handlingsrom
  • helhetstenkning og evne til samarbeid

 

Vi tilbyr

  • en utfordrende, interessant og utviklende stilling
  • deltakelse i kollektive utviklingsprosesser
  • et nettverk av gode og kompetente kolleger
  • et aktivt arbeids- og skolemiljø
  • lønn etter avtale
  • fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger

 

Om stillingen

100 % fast stilling.

 

Ønskede kvalifikasjoner

  • relevant utdanning på masternivå
  • bred faglig forståelse for den videregående skolens oppgaver
  • lederkompetanse og lederferdigheter
  • relevant pedagogisk erfaring og kunnskap
  • gode samarbeidsevner
  • gode kommunikasjonsevner, skriftlig og muntlig

 

Ønskede egenskaper

  • har gode relasjonsferdigheter og et romslig menneskesyn
  • har evne og vilje til å sette klart definerte mål og arbeide strategisk for å nå disse
  • utvikler skolens samarbeidskultur og profesjonsfellesskap
  • utviklingsorientert og engasjert
  • står for og bygger verdier
  • gjennomfører helhetlig styring
  • kommuniserer aktivt internt og eksternt
  • ønsker andre vel og gjør andre gode

 

Søknad

Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen. 

Det kreves politiattest – ikke eldre enn tre måneder – for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.

Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.   

Fylkeskommunen er en virksomhet i utvikling og endring. Arbeidsoppgaver, ansvarsområder og organisering vil derfor kunne utvikle og endre seg i takt med organisasjonens behov.         

Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.

Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.

Vi ser fram til å motta søknaden din.

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Innlandet
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Stillingsnivå: Rektor
Stillingstype: Fast stilling
Arbeidsområde: Videregående skole
Hjemmekontorstatus: Etter avtale
Søknadsfrist: 22.04.2025
Tiltredelse: 01.08.2025
Arbeidssted: Trysil videregående skole

 

 

Kontaktpersoner:

/www.innlandetfylke.no/

 

Adresse:

Parkgata 64 2317 Hamar

 

Innlandet fylkeskommune Kompetanse og tannhelse

Innlandet fylkeskommune ble opprettet 1. januar 2020.

Fylkeskommunen har ansvar for en rekke viktige samfunnsoppgaver innenfor kompetanse, tannhelse, samferdsel, kultur og næringsliv i fylket. På alle områder skal vi koordinere og bidra til samarbeid og utvikling av innlandssamfunnet på tvers av kommunegrensene. Fylkeskommunen er politisk styrt med fylkestinget som øverste folkevalgte organ.

Vi er en stor, mangfoldig og framtidsrettet organisasjon med over 4000 kompetente medarbeidere. Innlandet fylkeskommunes visjon er «eventyrlige muligheter». Vi jobber alle for at Innlandet skal være et godt sted å bo og arbeide, og håper du vil være med på laget!

Tilgjengelighetserklæring for EasyCruit: https://uustatus.no/nb/erklaringer/publisert/f9747c75-22c2-4118-972a-c13193edfc8a 

Del stillingen

Selskap

Innlandet fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Ane Tonette Lognseth
  • Tittel: Ass. Kompetanse og tannhelsesjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 92 21 62 95
  • Aasa Gjestvang
  • Tittel: Avdelingssjef Kompetanse og tannhelse
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 90 18 40 48

Lokasjon

  • Trysil

Søknadsfrist

April 22, 2025

Innlandet fylkeskommune – Seksjonssjef, Kompetanse og tannhelse (søknadsfrist 22.04.2025)

Innlandet fylkeskommune Kompetanse og tannhelse

 

Kompetanse, Regional kompetanseutvikling – Seksjonssjef

 

 

Beskrivelse

En av Innlandets mest spennende lederjobber er ledig!

Innlandet fylkeskommune har et sentralt samfunnsoppdrag som regional utviklingsaktør, med ansvar for å sikre at samfunnet har tilgang til nødvendig kompetanse. Kompetanseutfordringene varierer mellom regioner, og fylkeskommunene har derfor et særskilt ansvar for å utvikle og tilpasse den regionale kompetansepolitikken til utfordringene. Dette innebærer å ha inngående kjennskap til det regionale utdanningstilbudet, arbeidslivets kompetansebehov og de strukturelle utfordringene i kompetansemarkedet.

Seksjonssjef for regional kompetanseutvikling skal bidra til at videregående opplæring, fagskoleutdanning og øvrige kompetansetilbud i fylket er tilpasset regionale behov. Stillingen innebærer å styrke samhandlingen mellom videregående skoler, karrieresenterne, fagskoletilbydere, universiteter, høyskoler og andre kompetanseaktører, samt å koble disse tilbyderne sammen med arbeids- og næringslivet.

Seksjonssjefen leder en kompleks og strategisk viktig seksjon, som består av fire fagenheter:

  • Skoleutvikling – pedagogisk utvikling i videregående opplæring
  • Elevtjenesten – inkludert oppfølgingstjenesten (OT), pedagogisk-psykologisk tjeneste (PPT) og opplæring i institusjoner
  • Karriere Innlandet – karrieresentre for voksnes læring
  • Regional kompetanseutvikling – samordning av kompetansepolitikken i fylket

 

Vi ser etter

en operativ person, som har et overordnet perspektiv, men som evner å gå dypt inn i saker når situasjonen krever det. Evne og vilje til endring og utvikling i kombinasjon med omstillingsegenskaper sett opp mot nye rammebetingelser vil være viktige personlige egenskaper. Videre vil vi ha trygge ledere med integritet og gode analytiske egenskaper.

 

Vi ønsker

  • en leder med dokumenterte gode resultater fra relevante lederstillinger, og med relevant faglig bakgrunn
  • erfaring med organisasjonsutvikling, endringsarbeid og strategiske utviklingsprosesser
  • grunnleggende innsikt i virksomhets- og økonomistyring
  • erfaring fra samhandling med politisk nivå

 

Vi tilbyr

  • en utfordrende, interessant og utviklende stilling
  • deltakelse i kollektive utviklingsprosesser
  • et nettverk av gode og kompetente kolleger
  • lønn etter avtale
  • fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger

 

Arbeidsoppgaver

  • lederansvar for seksjonen, inkludert økonomi- og budsjettansvar

 

Ønskede kvalifikasjoner

  • relevant høyere utdanning på masternivå. Annen særlig relevant erfaring kan kompensere for manglende formell kompetanse.
  • ledererfaring fra kunnskapsorganisasjon
  • gode samarbeidsevner
  • meget gode kommunikasjonsevner, skriftlig og muntlig

 

Ønskede egenskaper

  • evne og vilje til å sette klart definerte mål og arbeide strategisk for å nå disse
  • utviklingsorientert og engasjert
  • står for og bygger verdier
  • gjennomfører helhetlig styring
  • du er relasjonssterk, resultatorientert og blir motivert av medarbeidere som lykkes
  • gode samarbeids- og kommunikasjonsevner er en forutsetning

 

Søknad

Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen. 

Det kreves politiattest – ikke eldre enn tre måneder – for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.

Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.   

Fylkeskommunen er en virksomhet i utvikling og endring. Arbeidsoppgaver, ansvarsområder og organisering vil derfor kunne utvikle og endre seg i takt med organisasjonens behov.         

Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.

Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.

Vi ser fram til å motta søknaden din.

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Innlandet
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Stillingsnivå: Leder
Stillingstype: Fast stilling
Arbeidsområde: Administrativt
Hjemmekontorstatus: Etter avtale
Søknadsfrist: 22.04.2025
Tiltredelse: 01.08.2025
Arbeidssted: Hamar

 

 

Kontaktpersoner:

Ass. Kompetanse og tannhelsesjef Ane Tonette Lognseth
mob: 92 21 62 95

Avdelingssjef Kompetanse og tannhelse Aasa Gjestvang

mob: 90 18 40 48

 

Hjemmeside:

/www.innlandetfylke.no/

 

Adresse:

Parkgata 64 2317 Hamar

 

Innlandet fylkeskommune Kompetanse og tannhelse

Innlandet fylkeskommune ble opprettet 1. januar 2020.

Fylkeskommunen har ansvar for en rekke viktige samfunnsoppgaver innenfor kompetanse, tannhelse, samferdsel, kultur og næringsliv i fylket. På alle områder skal vi koordinere og bidra til samarbeid og utvikling av innlandssamfunnet på tvers av kommunegrensene. Fylkeskommunen er politisk styrt med fylkestinget som øverste folkevalgte organ.

Vi er en stor, mangfoldig og framtidsrettet organisasjon med over 4000 kompetente medarbeidere. Innlandet fylkeskommunes visjon er «eventyrlige muligheter». Vi jobber alle for at Innlandet skal være et godt sted å bo og arbeide, og håper du vil være med på laget!

Del stillingen

Selskap

Innlandet fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Ane Tonette Lognseth
  • Tittel: Ass. Kompetanse og tannhelsesjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 92 21 62 95
  • Aasa Gjestvang
  • Tittel: Avdelingssjef Kompetanse og tannhelse
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: 90 18 40 48

Lokasjon

  • Hamar

Søknadsfrist

April 22, 2025

Ål kommune – Fagarbeidar / miljørettleiar / miljøterapeut, Skulane i Ål (søknadsfrist: 11.04.2025)

Ål kommune

 

Fagarbeidar / miljørettleiar / miljøterapeut

 

Skulane i Ål har engasjerte vaksne som er opptekne av leikbasert, aktiv læring, uteskule og smart bruk av digitale hjelpemiddel, og medarbeidarar som samarbeider om ein best mogleg skulekvardag for flest mogleg.  

Frå 01.08.25 treng vi fagarbeidarar, miljørettleiarar og miljøterapeutar 1.-7. trinn, til både faste og mellombelse stillingar, fordelt på 2 skular;

  • Nordbygdene skule
  • Nedre-Ål skule

 

Fagarbeidar:

Vi treng medarbeidarar som kan

  • følge opp enkeltelevar med helseutfordringar og ulike diagnosar
  • følgje opp enkeltelevar som treng ekstra støtte i skulekvardagen
  • arbeide ved skulefritidsordning, både morgon og ettermiddag
  • arbeide for godt skulemiljø i eit gruppeperspektiv

 

Miljøretleiar: 

Vi treng medarbeidarar som kan

  • følgje opp enkeltelevar som treng ekstra støtte i skulekvardagen
  • følgje opp grupper av elevar
  • vera støtte i undervisning og eventuelt SFO
  • arbeide for godt skulemiljø i eit gruppeperspektiv

 

Miljøterapeut: 

Vi treng medarbeidarar som kan

  • følge opp enkeltelevar med helseutfordringar og ulike diagnosar

 

Kvalifikasjonar: 

 

Fagarbeidar:

  • fagbrev som barne- og ungdomsarbeidar eller helsefagarbeidar, eller tilsvarande kompetanse/erfaring
  • ønskeleg med kompetanse, interesse for og/eller erfaring med arbeid med barn/unge

 

Miljørettleiar:

  • relevant bachelor, t.d. vernepleie, barnevern, sosialt arbeid, eller tilsvarande høgskuleutdanning
  • ønskeleg med kompetanse og/eller erfaring frå arbeid med barn med behov for tilrettelagt støtte

 

Miljøterapeut:

  • bachelor i vernepleie eller tilsvarande høgskuleutdanning
  • ønskeleg med kompetanse og/eller erfaring frå arbeid med barn med behov for tilrettelagt støtte

 

For alle stillingane – personlege eigenskapar

Det vil bli lagt stor vekt på personlege eigenskapar. Vi søkjer deg som

  • har interesse for, og aller helst erfaring med arbeid med barn og unge
  • har evne til å skape gode relasjonar og godt samarbeid, både med enkeltelevar, føresette og kollegaer
  • har engasjement for elevane sitt læringsfellesskap
  • kan vera både tydeleg og omsorgsfull i møte med elevane
  • kan arbeide sjølvstendig og målretta
  • er fleksibel, løysings- og utviklingsorientert
  • har godt humør og pågangsmot
  • ønsker å delta i skulen sitt fellesskap, både fagleg og sosialt

Våre medarbeidarar må ha god evne til munnleg og skriftleg framstilling.

Ål kommune nyttar nynorsk som målform.

Merk at stilling i oppvekstsektoren kan kombinerast med stilling ved miljøterapitenesta.

 

Vi tilbyr:

  • ein arbeidsplass med godt og utviklande arbeidsmiljø
  • varierte og spanande arbeidsoppgåver
  • veiledning
  • engasjerte vaksne og barn
  • pensjonsordning i KLP
  • lønn etter gjeldande tariffavtale. Arbeidsforholdet er regulert av Hovudtariffavtala

 

Søknad og politiattest:

  • Oppgje i søknaden:
  1. kva stilling du søkjer på
  2. kor stor stilling du ønskjer
  3. om du er interessert i kombinert stilling oppvekst-miljøterapitenesta
  • vitnemål og attestar legg du inn saman med søknaden
  • den som vert tilsett må legge fram politiattest ikkje eldre enn tre månader
  • intervju kan bli gjennomført fortløpande i søknadsperioden
  • kommunen følgjer offentleglova § 25 ved eventuell offentleggjering av søkjarlista

Velkomen som søkjar!

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Buskerud
Jobbtype: Fast
Heiltid/Deltid: Heiltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 11.04.2025
Tiltreding: 01.08.2025
Arbeidsstad: Skulen i Ål

 

 

Heimeside:

www.aal.kommune.no

 

Adresse:

Torget 1 3570 ÅL

 

Ål kommune Oppvekstsektoren

Ål kommune har ein desentralisert barnehage- og skulestruktur med både små og litt større skular og barnehagar. Frå 8. trinn blir alle elevane samla på Ål ungdomsskule. Gjennom målretta arbeid med kompetanseutvikling og lokale handlingsplanar, ynskjer kommunen å utvikle gode profesjonsfellesskap i barnehagane og skulane våre. «Betre læring» er vår lokale oppvekstplan og visjonen er «Alle som veks opp i Ål skal bli rotfaste og flygedyktige». Hovudmålsettinga «I eit inkluderande oppvekstmiljø der alle ser og blir sett, får kvar einskilld kraft til å meistre eigne liv» skal vere grunnleggande for drifta i sektoren.

Hallingdal er ein spennande møteplass mellom aust og vest, med eit rikt mangfald av arbeidsplassar og fritidstilbod. Dette er draumeplassen for deg som likar friluftsliv, kultur og eit kortreist og køfritt kvardagsliv. Her gjev naturopplevingar sommar og vinter, kulturopplevingar og eit stort tal arrangement grunnlaget for det gode liv!

Ål kommune vart kåra til både Årets kulturkommune og Årets nynorskkommune i 2021!

Del stillingen

Selskap

Ål kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Ål

Søknadsfrist

April 11, 2025

Nordkapp videregående skole – 2 X 100 % faste stillinger (søknadsfrist 10.04.2025)

Vinterbilde skolen nybygg

 

 

2 X 100 % faste stillinger som lærer – Nordkapp videregående skole

 

 

Om stillingen

Nordkapp videregående skole har 2 x 100 % faste lærerstillinger ledige.  Skolen søker dedikerte og engasjerte faglærere i:

  •  Norsk, gjerne med kompetanse i spesialpedagogikk og/eller  samfunnsfag/historie i fagkretsen
  •  Faglærer med matematikk og naturfag i fagkretsen 
 

 

Arbeidsoppgaver

  •  Som faglærer vil du undervise både på studiespesialisering,  yrkesfag og i Nettskolen/Veksling LOSA. 
 

Kvalifikasjonskrav

  • Godkjent kompetanse for å undervise i videregående skole
  • Kvalitetsorientert innen relasjonsbygging, pedagogikk og didaktikk

 

Personlige egenskaper

  • Klasseledelse
  • Gode formidlingsevner
  • Samarbeidsevner
  • Lojalitet mot skolens formål, elevene, kollegaer og overordnede
  • Stor interesse for unges læring og utvikling
  • Fleksibilitet

 

Vi tilbyr

  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Å bo og jobbe i tiltakssonen gir mange økonomiske fordeler. Les mer om fordelene på våre nettsider.

 

Søknaden skal inneholde

  • Søknadsbrev og CV, vitnemål, attester 
  • Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse
  • 2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, epostadresse og telefonnummer) 
  • Søknad skal sendes elektronisk via denne siden

 

Andre opplysninger

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.

 

Viktig informasjon til deg som skal søke

Dersom det fremgår av din søknad at du ønsker å bli unntatt offentlig søkerliste, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig likevel. Som søker vil du da få informasjon om dette – jf.offentleglova §25. 

Som søker til en offentlig stilling vil du få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere.

Før eventuell tilsetting i Finnmark fylkeskommune sine skoler og PPT/OT må politiattest fremlegges jf. opplæringslova sine regler. 

En politiattest skal ikke være eldre enn tre måneder. Politiattest skal ikke legges ved søknaden. 

 

Om Finnmark fylkeskommune

Finnmark, Norges nordligste fylke er også det fylket som ligger lengst øst i landet. Det er et fylke med stort areal og en dramatisk natur med fjorder, fjell, tundra og en unik arktisk ørken. Finnmark er 48 000 kvadratkilometer stort og har 74 000 innbyggere. Vi har 11 flyplasser og Hurtigruta anløper 11 steder.

Regionen har en rik kulturhistorie, der samisk kultur har dype røtter. Mangfoldet i Finnmark gjenspeiles i språk, tradisjoner og kulinarisk variasjon, med samisk, norsk, kvensk og russisk påvirkning. Besøkende tiltrekkes av den imponerende naturen og det spennende kulturelle mangfoldet.

Finnmark er strategisk viktig for Norge i nordområdene, med gode muligheter for økt samarbeid og utvikling. Finnmark fylkeskommune er en politisk styrt organisasjon. Vi har ansvar for videregående opplæring, samferdsel, tannhelse, kultur, og nærings- og samfunnsutvikling. Vi har virksomheter i alle 18 kommuner i Finnmark, og vi har rundt 1100 ansatte. Sentraladministrasjonen ligger i Vadsø.

 

Nordkapp videregående skole

Nordkapp videregående skole og  Fagskolen i Finnmark avdeling Honningsvåg ligger sentralt i Honningsvåg – byen ved Nordkapp.

Nordkapp videregående skole har tilbud innen naturbruk, fiske og fangst, akvakultur, restaurant- og matfag, konditorfaget, elektrofag, maritime fag samt studiespesialisering. Skolen har i tillegg ansvaret for distanseundervisning til 8 kystkommuner – Veksling LOSA. I tillegg har skolen ansvaret for Nettskolen Finnmark som er under stadig utvikling. Gjennom skolens kursavdeling arrangeres mange utadrettede kurs og utdanningstilbud for skolens elever, private og næringslivet. Skolen og skolemiljøet er tuftet på felles strategi for videregående opplæring i Finnmark (Bærekraftig opplæring i Finnmark – med hjertet rundt eleven og lærlingen), med verdigrunnlag der eleven er i sentrum. Alle ansatte, uansett stilling, skal bidra til oppnåelse av felles mål i henhold til skolens samfunnsoppdrag. Våre nye faglærere må derfor være glad i mennesker og bidra i utviklingsarbeidet av organisasjonen. Mer om skolen finner du på https://nordkapp.vgs.no
 
 
Spørsmål om stillingen

Ole Håvard Olsen
Assisterende rektor
+4799369874
[email protected]

Del stillingen

Selskap

Troms og Finnmark fylkeskommune

Lenke til firma

https://www.tffk.no/

Kontaktinfo

  • Ole Håvard Olsen
  • Tittel: Assisterende rektor
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: +4799369874

Lokasjon

  • Honningsvåg

Søknadsfrist

April 10, 2025

Kvinnherad kommune – Spesialpedagog i barnehagane 100% fast – (søknadsfrist 06.04.2025)

 

 

Spesialpedagog i barnehagane 100% fast – 2. gongs utlysing

 

 

Eining Barn og familie – er ei av 21 einingar i sektor oppvekst. Eininga er delt inn i seks avdelingar: barnevern, helsestasjon, PPT, avdeling Familiestøtte, Villatoppen Avlastningsbustad og Butiltak barn og unge. Eininga held til i lokalar i Husnes tenestesenter på Husnes. 

 

Omtale av stillinga 

Kvinnherad kommune har ledig 100% fast stilling som spesialpedagog i barnehagane for tilsetting frå 01.08.25.

Barnehageteamet er knytt til barnehagane i Kvinnherad kommune med eit særskilt fokus på tidleg innsats og spesialpedagogisk hjelp og har ei utøvande og veiledande rolle innan spesialpedagogisk arbeid. 

Spesialpedagogane har oppmøtestad i inntil to barnehagar. Styrar i den enkelte barnehage er spesialpedagogen sin næraste leiar. Oppmøtestad vil endrast kvart tredje år. Spesialpedagogane vil ha ein koordinator i PPT som har ansvar for rekruttering og oppfølging ved langtids sjukefråvær, i tett samarbeid med styrarane. Spesialpedagogane vil delta i eit spesialpedagogisk nettverk med møter kvar 6. veke for faglege drøftingar og påfyll. Ut over detta vil spesialpedagogen ha sin fulle arbeidsdag i to barnehagar. Spesialpedagogane vil ikkje være del av grunnbemanninga i barnehagane.  

 

Arbeidsoppgåver 

  • Er ein fagleg ressurs innan spesialpedagogisk område for barnehagen 
  • Arbeide med førebygging og tidleg innsats på individ og systemnivå  
  • Observasjon og kartlegging 
  • Rettleiing på individ- og systemnivå 
  • Styrking av det systematiske språkarbeidet. 
  • Ansvar for spesialpedagogisk hjelp etter §31 i barnehagelova. 
  • Utarbeide individuell utviklingsplan (IUP) og årsrapport i samarbeid med pedagogisk leiar. 
  • Tverrfagleg samarbeid med andre hjelpetenester 

  

Kvalifikasjonar 

Godkjent barnehagelærarutdanning. Vidareutdanning innan spesialpedagogikk eller pedagogikk, 2.avdeling spes.ped. eller anna relevant utdanning. Det er ønskjeleg med rettleiarkompetanse. 

 

Personlege eigenskaper 

  • Personlege eigenskapar vert vektlagt ved tilsetjing 
  • Erfaring frå arbeid med rettleiing er ei føremon 
  • God samarbeidsevne, god kommunikasjon og relasjonsbyggjar 
  • Eigna for arbeid med barn og foreldre 
  • Evne til å arbeide effektivt, sjølvstendig, målretta og strukturert 
  • Evne til fleksibilitet og endringsvilje 
  • Krev gode norskkunnskapar 
  • Har god skriftleg og munnleg framstillingsevne 
  • Å kunne arbeide tverrfagleg 

 Vi forventar at søkjar har vilje til å auke sin kompetanse innanfor relevante områder og ut frå tenesta sitt behov. 

 Den som vert tilsett må ha sertifikat og disponera bil. 

 

Vi tilbyr 

  • Tilsetjing skjer etter gjeldande vilkår for kommunale arbeidstakarar i samsvar med HTA og AML. 
  • Pensjonsordning, ulykkes- og gruppelivsforsikring gjennom KLP. 
  • Kvinnherad kommune er ei IA-verksemd. 
  • Faglege utfordringar i eit godt arbeidsmiljø. 
  • Utfordrande og varierte arbeidsoppgåver. 
  • Rettleiing. 
  • Løn etter kvalifikasjonar. 
  • Dekning av flytteutgifter etter nærare reglar. 
  • Kvinnherad kommune har gratis SFO.

Det er krav om gyldig politiattest før du tiltrer i stillinga. Kravet er heimla i lov om barnevern § 12-11, opplæringslova § 17-11, lov om barnehagar § 30, Helsepersonellova § 20 og helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4.

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Vestland
Jobbtype: Fast
Heiltid/Deltid: Heiltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 06.04.2025
Tiltreding: 01.08.2025
Arbeidsstad: Barnehagane i Kvinnherad

 

 

Kontaktpersonar:

Randi Pedersen
mob: +47 45288088

 

Heimeside:

www.kvinnherad.kommune.no

 

Adresse:

Sentrumsvegen 29 5460 Husnes

 

Kvinnherad kommune Barn og familie

Kvinnherad kommune har 13.100 innbyggjarar og ligg i Sunnhordland, mellom Bergen, Haugesund og Odda.
Rosendal er administrativt senter, Husnes er største tettstaden og har vidaregåande skule og handelssenter.
Kvinnherad tilbyr gratis SFO og søskenmoderasjon i barnehagen.
Naturen rundt byr på sjø, skog, fjell og bre. Nyleg vart Kvinnherad Arena opna, som er den største aktivitetshallen i kommunen. Idrettslag og kulturskule gir moglegheiter for både sports- og kulturinteresserte.
Handelsmoglegheiter finn du på Husnes storsenter og i Rosendal, og det er gode transporttilbod både til Bergen og Haugesund.
Kvinnherad kommune har per i dag ikkje eigedomsskatt for hus, hytter og næring.

Del stillingen

Selskap

Kvinnherad kommune

Kontaktinfo

  • Randi Pedersen
  • Tittel: Einingsleiar
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 45288088

Lokasjon

  • Husnes

Søknadsfrist

April 6, 2025

Nordkapp videregående skole – Faglærere innen VG1 naturbruk (søknadsfrist 10.04.2025)

Vinterbilde skolen nybygg

 

Faglærere innen VG1 naturbruk

 

 

Om stillingen

Nordkapp VGS har de «blå linjene” i naturbruk, med fiske og fangst eller akvakultur som Vg2 løp. Vi søker inntil 2 programfaglærere innen VG1 naturbruk 100 % faste stillinger

 

Arbeidsoppgaver

Undervisning i programfag. 

 

Kvalifikasjonskrav

  • Godkjent kompetanse for å undervise i videregående skole
  • Kvalitetsorientert innen relasjonsbygging, pedagogikk og didaktikk
  • For faglærere i Naturbruk kan søkere med minimum fagbrev vurderes

For fast ansettelse kreves yrkesteoretisk kompetanse på fagskolenivå og pedagogisk utdanning eller yrkesfaglærerutdanning. Søkere uten dette vil vurderes, men vil måtte ansettes på vilkår om fullført utdanning innen 5 år. Vi har gode ordninger for å tilrettelegge for denne typen kvalifiserende utdanning.

 

Personlige egenskaper

  • Klasseledelse
  • Gode formidlingsevner
  • Samarbeidsevner
  • Lojalitet mot skolens formål, elevene, kollegaer og overordnede
  • Stor interesse for unges læring og utvikling
  • Fleksibilitet

 

Vi tilbyr

  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Å bo og jobbe i tiltakssonen gir mange økonomiske fordeler. Les mer om fordelene på våre nettsider.

 

Søknaden skal inneholde

  • Søknadsbrev og CV, vitnemål, attester 
  • Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse
  • 2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, epostadresse og telefonnummer) 
  • Søknad skal sendes elektronisk via denne siden

 

Andre opplysninger

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.

Viktig informasjon til deg som skal søke

Dersom det fremgår av din søknad at du ønsker å bli unntatt offentlig søkerliste, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig likevel. Som søker vil du da få informasjon om dette – jf.offentleglova §25. 

Som søker til en offentlig stilling vil du få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere.

Før eventuell tilsetting i Finnmark fylkeskommune sine skoler og PPT/OT må politiattest fremlegges jf. opplæringslova sine regler. 

En politiattest skal ikke være eldre enn tre måneder. Politiattest skal ikke legges ved søknaden. 

 

Om Finnmark fylkeskommune

Finnmark, Norges nordligste fylke er også det fylket som ligger lengst øst i landet. Det er et fylke med stort areal og en dramatisk natur med fjorder, fjell, tundra og en unik arktisk ørken. Finnmark er 48 000 kvadratkilometer stort og har 74 000 innbyggere. Vi har 11 flyplasser og Hurtigruta anløper 11 steder.

Regionen har en rik kulturhistorie, der samisk kultur har dype røtter. Mangfoldet i Finnmark gjenspeiles i språk, tradisjoner og kulinarisk variasjon, med samisk, norsk, kvensk og russisk påvirkning. Besøkende tiltrekkes av den imponerende naturen og det spennende kulturelle mangfoldet.

Finnmark er strategisk viktig for Norge i nordområdene, med gode muligheter for økt samarbeid og utvikling. Finnmark fylkeskommune er en politisk styrt organisasjon. Vi har ansvar for videregående opplæring, samferdsel, tannhelse, kultur, og nærings- og samfunnsutvikling. Vi har virksomheter i alle 18 kommuner i Finnmark, og vi har rundt 1100 ansatte. Sentraladministrasjonen ligger i Vadsø.

 

Nordkapp videregående skole

Nordkapp videregående skole og fagskolen i Finnmark avdeling Honningsvåg ligger sentralt i Honningsvåg – byen ved Nordkapp.

Nordkapp videregående skole har tilbud innen naturbruk, fiske og fangst, akvakultur, restaurant- og matfag, konditorfaget, elektrofag, maritime fag samt studiespesialisering. Skolen har i tillegg ansvaret for distanseundervisning til 8 kystkommuner – Veksling LOSA. I tillegg har skolen ansvaret for Nettskolen Finnmark som er under stadig utvikling. Gjennom skolens kursavdeling arrangeres mange utadrettede kurs og utdanningstilbud for skolens elever, private og næringslivet. Skolen og skolemiljøet er tuftet på felles strategi for videregående opplæring i Finnmark (Bærekraftig opplæring i Finnmark – med hjertet rundt eleven og lærlingen), med verdigrunnlag der eleven er i sentrum. Alle ansatte, uansett stilling, skal bidra til oppnåelse av felles mål i henhold til skolens samfunnsoppdrag. Våre nye faglærere må derfor være glad i mennesker og bidra i utviklingsarbeidet av organisasjonen. Mer om skolen finner du på https://nordkapp.vgs.no
 
 
Spørsmål om stillingen
 
Jan-Magne Gaare
Avdelingsleder for yrkesfag
+4794890219
[email protected]

Del stillingen

Selskap

Troms og Finnmark fylkeskommune

Lenke til firma

https://www.tffk.no/

Kontaktinfo

  • Jan-Magne Gaare
  • Tittel: Avdelingsleder for yrkesfag
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: +47 948 90 219

Lokasjon

  • Honningsvåg

Søknadsfrist

April 10, 2025

Nes kommune – Avdelingsleder – Årnes skole (søkndadsfrist 21.04.2025)

NES-Webcruiter-1170x300

 

Årnes skole

 

Avdelingsleder til en skole i vekst

 

Etter flere år med elevtallsøkning ønsker vi ny avdelingsleder velkommen til skolen vår!

Årnes skole ligger ca. 10 minutters gange fra sentrum, med god tilgang til Årnes bibliotek, Nes kulturhus og andre tilbud i kommunesentrum. Det er ca. 50 min med tog fra Oslo, ca. 30 minutter fra Lillestrøm. Bussavganger til og fra Jessheim hver halvtime.

På skolen har vi 304 flotte elever, 134 benytter SFO. Vi har 45 fast ansatte. Vi er trangbodde inne i skolebygningen og bruker det flotte uteområdet på Høie til uteskole.

Vi har nylig hatt høytidelig åpning av et fantastisk nytt uteklasserom med overbygget amfi med plass til 2 klasser, redskapsbod, utekjøkken og pizzaovn. Dette har ildsjeler i foreldregruppa besørget.
Vi har et aktivt FAU som jobber for et godt fysisk læringsmiljø og et inkluderende skole- og foreldremiljø. Årnes skole er per nå en to-parallell med 302 elever og 45 ansatte. Sfo har ca. 130 barn. Årnes skole har et faglig engasjert personale med et inkluderende arbeidsmiljø. Vi er opptatt av å forebygge utenforskap i et inkluderende fellesskap og et trygt skolemiljø som fremmer helse, trivsel og læring for alle.

Vi har en god blanding av erfarne og yngre nyutdannede ansatte. Skolens ledelse består av to avdelingsledere sfo-leder og rektor. Skolen har et helt nytt uteklasserom bygget på dugnad av foresatte og et uteområde med lekeapparater, ballbinge, håndballbane, grusbane, sykkelløype og en stor og utfordrende akebakke. Med nærhet til sentrum og uteområdet Høie, ligger vi landlig til med stor mulighet for variert undervisning. Skolens utviklingsområder følger i hovedsak utviklingsområdene i Nes kommunes plan «Et løft i Nes skolen» som har trygt og godt læringsmiljø og grunnleggende ferdigeheter som hovedområder. Vi har fokus på kompetanseheving og har benyttet kompetanse fra Læringsmiljøsenteret i Stavanger. Vi er i oppstartfasen med bruk av Pedagogisk analyse og har dyktige gruppeledere som nå driver intern opplæring i dette arbeidet. Ta en titt på vår helt nyopprettede Instagramkonto og FAU sin Facebookside.

Arbeidsoppgaver

Pedagogisk og administrativ ledelse av 1.-4. trinn/5.-7. trinn
Delegert personalansvar
Ledelse av lærings- og utviklingsarbeid samt ivareta administrative oppgaver
Delegert ansvar for elevoppfølging internt og i samarbeid med eksterne tjenester
Oppfølging og samarbeid om trygt og godt skolemiljø og skolenærvær
Ansvar for ulike saksfelt etter arbeidsfordeling i lederteamet
Det er noe undervisning knyttet til stillingen.

Kvalifikasjoner

Godkjent undervisningskompetanse for grunnskolen fra universitet/høgskole
Utdanning i skoleledelse gjerne på masternivå
Kompetanse og erfaring fra relasjonell ledelse og utvikling av sunne, utviklende og robuste læringsmiljøer for ansatte og elever
Erfaring med kvalitetsutvikling og pedagogisk utviklingsarbeid
Relevant erfaring fra grunnskole
Du kan vise til gode resultater innenfor pedagogisk ledelse i ditt tidligere arbeid
Erfaring med kvalitetsutvikling og pedagogisk utviklingsarbeid
For å kunne tiltre i stillingen må det leveres gyldig politiattest ikke eldre enn tre måneder, jf. Oppl.l. § 17-11.

Personlige egenskaper

Du har flere av følgende egenskaper:

Du evner å bygge gode relasjoner og er tillitsskapende ved hjelp av anerkjennende kommunikasjon og varme i møte med alle elever og medarbeidere
Du fremstår tydelig og trygg i faglige og sosiale interaksjoner med elever og kolleger
Du har høy arbeidskapasitet og evne til å prioritere oppgaver i en hektisk skolehverdag
Du kan arbeide analytisk, forskningsbasert og løsningsorientert for å realisere skolens mål og satsningsområder
Du tar aktivt ansvar og initiativ for egne og fellesskapets oppgaver
Du tilpasser deg skiftende omstendigheter og møter nye ideer og initiativ med nysgjerrighet og et åpent sinn
Du bidrar til at medarbeiderne på skolen samhandler godt med hverandre
Du gir retning for medarbeidere gjennom å skape engasjement og mestringstro
Du er engasjert og ambisiøs på elevenes, skolens og nærmiljøets vegne.
Du er en lagspiller i et team hvor alle er gjensidig avhengig av hverandre, for skolens beste
Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr

Energi, glede og en hektisk hverdag
Et erfarent lederteam bestående av rektor, 2 avdelingsledere og SFO-leder, med god støtte i merkantil og sosialfaglig medarbeider
Samarbeid med erfarne og ansvarsbevisste ledere, lærere og assistenter
En skoleeier som prioriterer kompetanseutvikling og felles utvikling for kommunens skoler
En foreldregruppe med et positivt engasjement som ønsker det beste for skolen og lokalmiljøet
Et innovativt og personlig utviklende Lederutviklingsprogram
Introduksjonsprogram for nytilsatte
Godt samhold og felleskap med ansatte som sammen arbeider for et trygt skolemiljø
Lønn etter avtale
Gode forsikrings- og pensjonsordninger
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.

Det er 6 mnd. prøvetid.

Praktisk informasjon om søkerprosessen

Du søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår. Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskrav som er beskrevet i annonsen.

Vitnemål og attester må lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju.

Minst to referanser skal oppgis.

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.

Dersom du er løsningsorientert lagspiller med gjennomføringskraft, som jobber systematisk og oppleves raus og motiverende, vil vi gjerne bli kjent med deg.

Velkommen som søker!

 

Søk på stillingen her.

 

Fylke: Akershus

Jobbtype: Fast

Heltid/Deltid: Heltid

Arbeidstid: Dag

Sektor: Oppvekst og utdanning

Søknadsfrist: 21.04.2025

Tiltredelse: 01.08.2025

Arbeidssted: Runnivegen 24, Årnes

 

Kontaktpersoner:

Liv Kollerud, rektor

tlf: +47 66104490

mob: +47 99579390

 

Hjemmeside:

www.nes.kommune.no/tjenester/kultur-og-aktivitet/

 

Adresse:

Rådhusgata 2 2150 Årnes

 

Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 24.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

 

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

  • Liv Kollerud
  • Tittel: Rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: +47 66104490 mob: +47 99579390

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

April 21, 2025

Klepp kommune – Rekneskapsrådgivar (søknadsfrist 21.04.2025)

Kleppevarden

 

Rekneskapsrådgivar

 

Økonomi har ledig stilling med varierte rekneskapsoppgåver og utviklingsarbeid. Stillinga har oppgåver med digitalisering og effektivisering av arbeidet med inngåande fakturaer i kommunen og overordna ansvar for rekneskap for menigheitane og fellesrådet i Klepp.

 

Søknadsfrist: 21.04.2025
Arbeidsgivar: Klepp kommune
Stad: Klepp Stasjon
Stillingstittel: Rekneskapsrådgivar
Stillingar: 1
Heiltid/Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100

Arbeidsoppgåver

  • Ansvar for rekneskapa for Klepp kyrkjelege fellesråd og menigheitane i Klepp
  • Digitaliserings- og effektiviseringsarbeid
  • Ansvar for inngåande fakturaer
  • Opplæring og rettleiing i organisasjonen
  • Fokus på internkontroll og gode rekneskapsrutinar
  • Vera ressursperson med ansvar for og kunnskap om meirverdiavgift  
  • Kontakt med leverandørar og innbyggjarar på telefon og e-post
  • Arbeidsoppgåver i årsoppgjeret i kommunerekneskapen
  • Generelt rekneskapsarbeid
  • Delta i arbeid med klimabudsjett og -regnskap
  • Andre oppgåver frå økonomisjef 

Kvalifikasjonar

  • Krav om mastergrad, fortrinnsvis i økonomiske og administrative fag
  • Relevant arbeidserfaring og utdanning på bachelornivå kan kompensera for kravet til master
  • God skriftleg og munnleg framstillingsevne 
  • God samfunnsforståing
  • Erfaring frå rekneskapsarbeid og regelverk innan rekneskap om meirverdiavgift er ønskjeleg
  • Erfaring frå offentlig forvaltning og kjennskap til offentlige lover og forskrifter er ein fordel 
  • Kunnskap om Visma Enterprise og erfaring med kommunalt rekneskap vil bli vektlagt

Personlege eigenskapar

  • Gode samarbeidsevner og evne til å arbeida systematisk, nøyaktig og sjølvstendig
  • Løysings- og resultatorientert, fleksibel og endringsvilleg
  • Evne til å kombinera driftsansvar med utviklingsarbeid 
  • Pådrivar i nye måter å arbeida på, med fokus på digitalisering 
  • Trivast i høgt tempo med strame tidsfristar 

Me tilbyr

  • Lønn etter avtale
  • Godt arbeidsmiljø med kjekke kollegaer
  • Faglege utfordringar i ei sjølvstendig rolle
  • Gode pensjons- og forsikringsordningar
  • Spanande utfordringar
  • Mange og gode personalgoder 
  • Gratis parkering

Tilsetting skjer på dei vilkår og med dei plikter som kjem fram i utlysinga, og dei til ei kvar tid gjeldende lover og regler.

 

Bedriftsvegen 4, 4353 Klepp Stasjon, Norge

 

Søk på stillinga her.

 

Kontaktinformasjon

Anita Steinsland Moi
Økonomisjef
Telefon:+47 90672299

 
 
Klepp er den største av kommunane på Jæren, med over 21 000 innbyggarar og om lag 1800 tilsette. Me ligg sentralt til, med korte avstander både til Stavanger, Sandnes og Bryne.

Kommunen vår har dei flottaste strendene i heile regionen, me har ein spennande kulturhistorie, og ei god blanding av landbruk, industri og varehandel.

Visjonen vår er «Med blikk for alle». Me ønskjer tilsette som tek i eit tak, bryr seg og tenkjer fritt, og me oppmodar alle kvalifiserte til å søkja, uansett alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn.

Me gjer merksam på at søkarlister kan verta offentleggjort, sjølv om ein har bede om å bli unntatt offentlegheit. Søkar vil verta varsla før offentleggjering.

Del stillingen

Selskap

Klepp kommune

Kontaktinfo

  • Anita Oftedal Steinsland Moi
  • Tittel: Økonomisjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 90672299

Lokasjon

  • Klepp Stasjon

Søknadsfrist

April 21, 2025