Tysvær kommune – Byggdrifter (søknadsfrist 02.06.2025)

Tysvær kommune Kommunale bygningar  

Byggdrifter

 

Tysvær kommune søker etter en engasjert og ansavarsfull byggdrifter til avdeling bygg- og utemiljø.

Kommunen sine samlede tekniske tjenester er organisert i resultatområde Teknisk i fire seksjoner; drift, forvaltning, utbygging og næring.  Avdeling bygg og utemiljø tilhører seksjon drift, og er ansvarlig for forvaltning, drift og vedlikehold av skoler, barnehager, omsorgsbygg, kultur- og idrettsbygg og kommunale boliger, samt alle uteområder i kommunen. 

Det er mange spennende oppgaver som venter i årene fremover – med ny ungdomsskole på Frakkagjerd og helsekvartalet som kommer i Aksdal.  

 

Arbeidsoppgaver 

  • Generelle drifts- og vedlikeholdsoppgaver  
  • Drift og tilsyn av eiendommenes tekniske anlegg i form av varmeanlegg, SD-anlegg, brannalarmanlegg, sprinkler og ventilasjon 
  • Energioppfølging og optimalisering 
  • Ettersyn og mindre reparasjoner av tekniske anlegg 
  • Oppfølging av underleverandører og oppfølging av faste serviceavtaler 
  • Ajourføring av forvaltning, drift- og vedlikeholds dokumentasjon (IK-Bygg) 
  • Oppfølging av myndighetskrav og tilrettelegging av vedlikeholds- og driftsoppgaver i henhold til eiendommens internkontrollsystem (IK-Bygg) 
  • For personer med interesse for ventilasjon/ mekanikk kan det være muligheter for på sikt å gå over i en rolle som driftstekniker

 

Krav til kompetanse 

  • Fagbrev som byggdrifter, tekniske byggfag eller mekaniske fag
  • Minimum 5 års relevant erfaring kan kompensere for kravet om formell kompetanse
  • Sertifikat (kl. B) 
  • Ønskelig med byggteknisk erfaring, samt erfaring fra drift og vedlikehold av eiendommer 
  • Beherske norsk skriftlig og muntlig 
  • Kjent med bruk av data 
  • Kjennskap til system for internkontroll, HMS og energioppfølging, samt branndokumentasjon er en fordel 
  • Godkjent politiattest må kunne fremlegges før tiltredelse i stillingen 

 

Personlige egenskaper 

  • Er løsningsorientert og praktisk anlagt 
  • Trives med å jobbe både alene og i team 
  • Har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner 
  • Er selvstendig og ansvarsbevisst 

Personlig egnethet vil bli vektlagt   

 

Vi tilbyr 

  • Varierte og utfordrende arbeidsoppgaver 
  • Lønn etter gjeldende avtale og regelverk 
  • I denne stillingen blir du medlem i KLP, som gir deg rett på en av Norges sikreste pensjonsordninger, offentlig tjenestepensjon. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer livet ut. Pensjonen inkluderer uføre- og etterlattepensjon, også til evt. barn under 20 år hvis noe uventet skulle skje. Dette kommer i tillegg til alderspensjon fra NAV. Med pensjonsrett i KLP får du også medlemspris og gunstige betingelser på en rekke bank, forsikring og spareprodukter. Du får vite mer her -> KLP

     

 

Søk her  

 

 

Fylke: Rogaland
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag Søknadsfrist: 02.06.2025
Tiltredelse: Etter avtale
Arbeidssted: Eikeskog  

 

Kontaktpersoner:

Erling Lønning
Stilling: Avdelingsleder
mob: +47 97183746

 

Hjemmeside:

www.tysver.kommune.no

 

Adresse:

Eikeskogvegen 82 5570 

 

Tysvær kommune

Kommunale bygningar Teknisk Drift er inndelt i tre avdelinger. Avdeling vei, vann og avløp forvalter, drifter og vedlikeholder kommunale veier inkludert gang- og sykkelveier, idrettsanlegg og det kommunale vann og avløpsnettet inkludert vannrenseanlegg og avløpsrenseanlegg.

Avdeling bygg og utemiljø har ansvar for vedlikehold av alle kommunalt eide bygg og boliger – samt alle offentlige utendørsområder. Avdeling renhold utfører renhold i de fleste kommunale bygg.

Teknisk Drift er samlokalisert med hjelpemiddellageret i det nye Driftsbygget på Eikeskog.

Del stillingen

Selskap

Tysvær kommune

Kontaktinfo

  • Erling Lønning
  • Tittel: Avdelingsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 971 83 746

Lokasjon

  • Aksdal

Søknadsfrist

Juni 2, 2025

Pedagogisk psykologisk rådgiver, PPT Notodden og Hjartdal (søknadsfrist 01.06.2025)

Notodden kommune

 

 

Pedagogisk psykologisk rådgiver

 

 

Om stillingen

Kommunene Notodden og Hjartdal har felles pedagogisk-psykologisk tjeneste (PPT), med Notodden som vertskommune. Tjenesten er organisert under seksjon for oppvekst, og holder til i moderne lokaler i Familiehuset sammen med barnevern, helsestasjon og barnefysioterapeuter. PPT har i dag 6,5 fagstillinger og betjener barnehager, grunnskoler og voksenopplæring i begge kommuner.

PPT skal støtte og bistå skoler og barnehager i vurdering av barn og unges behov for tilrettelegging. PPT har et sterkt fagmiljø og et tydelig fokus på forebygging, inkludering og mestring. PPTs mandat er hjemlet i opplæringsloven § 11-13 og barnehageloven § 33.

Vi søker nå en engasjert og faglig trygg PP-rådgiver i 100 % fast stilling. 

 

 

Arbeidsoppgaver

Som PP-rådgiver vil du ha en sentral rolle i kommunenes arbeid med å utvikle inkluderende læringsmiljøer i barnehage og skole. Du vil arbeide både individ- og systemrettet, med et særlig fokus på forebygging og kompetanseheving. 

 

Dine hovedoppgaver vil være:

  • Veiledning og rådgivning i barnehager og skoler
  • Kompetanse- og organisasjonsutvikling
  • Aktiv deltakelse i kommunens utviklingsarbeid
  • Samarbeid med foresatte, barn og elever
  • Tverrfaglig samarbeid med mål om helhetstenkning, inkludering og mestring
  • Bidra i utviklingen av PPTs profesjonelle læringsfellesskap
  • Sakkyndighetsarbeid i tråd med lovverk

 

 

 

Kvalifikasjoner

Krav:

  • Utdanning på masternivå innen pedagogikk, spesialpedagogikk eller psykologi. Annen relevant utdanning kan vurderes
  • Erfaring fra arbeid med barn og unge, fortrinnsvis fra PPT, skole eller barnehage 
  • Svært god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk

 

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Formell utdanning som inneholder veiledning og rådgivning
  • Erfaring med forebyggende arbeid og veiledning i barnehage og skole
  • Erfaring med utredning og sakkyndighetsarbeid
  • Kjennskap til pedagogisk analyse
  • Kjennskap til relevant forskning innen feltet

 

 

Personlige egenskaper

Vi søker deg som:

  • Er god på relasjonsbygging og samarbeid
  • Har evne til å arbeide selvstendig og samtidig bidra aktivt i team
  • Er fleksibel, strukturert og målrettet
  • Har høy grad av faglig refleksjon og trives med faglige utfordringer
  • Har evne til å stå i krevende samarbeidssituasjoner
  • Har et brennende engasjement for barns utvikling og læring

Personlige egenskaper og pedagogisk grunnsyn vil bli vektlagt.

 

Vi tilbyr

  • Et inkluderende arbeidsmiljø med stor takhøyde
  • Engasjerte og dyktige kollegaer med høy faglig kompetanse 
  • Varierte, spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver
  • Fleksibel arbeidstid
  • Gode muligheter for faglig utvikling
  • Kommunale lønns- og arbeidsvilkår 

 

Annet

  • Søker må ha førerkort og disponere egen bil
  • Gyldig politiattest må fremlegges før tiltredelse

 

Søknad sendes:

Søknad sendes elektronisk. Benytt linken i annonsen.
Søkere som ønsker å unntas offentlighet, må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vurderes i henhold til Offentlighetslovens bestemmelser. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger særskilt grunn, vil søkeren bli kontaktet før en eventuell offentliggjøring.

 

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Telemark
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 01.06.2025
Tiltredelse: Etter avtale
Arbeidssted: PPT Notodden og Hjartdal

 

Kontaktpersoner:

Ingerid Eikeland Gregusson
mob: +47 41459695

 

Hjemmeside:

www.notodden.kommune.no

 

Adresse:

Skolegata 7 3674 Notodden

 

Notodden kommune

Notodden ligger idyllisk til ved Heddalsvannet. Vi er Europas blueshovedstad og er på UNESCO’s verdensarvliste med bakgrunn i vår unike industrihistorie. Heddal stavkirke, som er Norges største, ligger i kommunen vår.

Kommunen er sentralt plassert i Telemark og har et innovativt og fremtidsrettet næringsliv med gode etableringsmuligheter. Vi har universitet, sykehus og flyplass, og det er kort avstand til hovedstaden og andre byer i regionen.

Innbyggertallet i Notodden er passert 13000 og vi ønsker nye innbyggere velkommen. Kommunen har attraktive boligområder og tilbyr gode oppvekstvilkår med et rikt utvalg av kultur- og aktivitetstilbud. Mulighetene er mange for flotte naturopplevelser i nærmiljøet året rundt.

Vi søker dyktige og motiverte medarbeidere som vil være med på å videreutvikle Notodden kommune til det beste for innbyggerne.

Del stillingen

Selskap

Notodden kommune

Kontaktinfo

  • Ingerid Eikeland Gregusson
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 414 59 695

Lokasjon

  • Notodden
  • Hjartdal

Søknadsfrist

Juni 1, 2025

Terapeut – Kognitiv terapi, Helsestasjonen / Rask psykisk helsehjelp (søknadsfrist 01.06.2025)

Notodden kommune

 

 

Terapeut – Kognitiv terapi

 

 

Kort om stillingen

Notodden kommune søker terapeut i Rask Psykisk helsehjelp i 100 % stilling.

RPH gir behandlingstilbud til innbyggere over 16 år med lettere til moderat angst, depresjon og søvnvansker. Tilbudet gis gjennom kurs, internettassistert behandling og samtaleterapi basert på kognitiv terapi. RPH-teamet består av til sammen 4 terapeuter.

RPH er en del av Forebyggende helsetjeneste/Helsestasjonen. Her er også Frisklivssentral, Barnefysioterapeuter, Åpen barnehage og Tilrettelagt fritid barn og unge.

Vi er lokalisert sammen med PPT, Barnevern og Voksenopplæringen.

 

 

Arbeidsoppgaver

Drifte og videreutvikle RPH tilbudet i kommunen gjennom kursvirksomhet, terapeutiske samtaler og internettassistert behandling.

 

Kvalifikasjoner

  • Minimum 3-årig høyskole i helsefag med tilleggsutdanning i Kognitiv terapi
  • Sykepleiere/vernepleiere med relevant erfaring og ønske om å ta kognitiv terapi kan evt. konstitueres for et år
  • Du må kommunisere godt både skriftlig og muntlig på norsk
  • Gode dataferdigheter

 

Personlige egenskaper

  • Vi ønsker en medarbeider som er engasjert og faglig oppdatert
  • Har evne til å arbeide selvstendig og med gode samarbeidsevner
  • Du må være interessert i forebyggende helsearbeid og klinisk arbeid
  • Være ansvarsfull og bidra positivt i arbeidsmiljøet
  • Personlig egnethet vektlegges

 

Vi tilbyr

Godt faglig miljø med spennende og varierte arbeidsoppgaver. Veiledning fra psykologspesialist. 

 

Søknad sendes

Søknad sendes elektronisk. Benytt linken i annonsen

For enkelte stillinger kreves politiattest før tilsetting

Søkere som ønsker å unntas offentlighet, må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vurderes i henhold til Offentlighetslovens bestemmelser. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger særskilt grunn, vil søkeren bli kontaktet før en eventuell offentliggjøring.

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Telemark
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 01.06.2025
Tiltredelse: Etter avtale
Arbeidssted: Helsestasjonen/Rask psykisk helsehjelp

 

Kontaktpersoner:

Åshild Bergstøl
mob: +47 97050325

 

 

 

Hjemmeside:

www.notodden.kommune.no

 

Adresse:

Teatergata 3 3674 Notodden

 

Notodden kommune

Notodden ligger idyllisk til ved Heddalsvannet. Vi er Europas blueshovedstad og er på UNESCO’s verdensarvliste med bakgrunn i vår unike industrihistorie. Heddal stavkirke, som er Norges største, ligger i kommunen vår.

Kommunen er sentralt plassert i Telemark og har et innovativt og fremtidsrettet næringsliv med gode etableringsmuligheter. Vi har universitet, sykehus og flyplass, og det er kort avstand til hovedstaden og andre byer i regionen.

Innbyggertallet i Notodden er passert 13000 og vi ønsker nye innbyggere velkommen. Kommunen har attraktive boligområder og tilbyr gode oppvekstvilkår med et rikt utvalg av kultur- og aktivitetstilbud. Mulighetene er mange for flotte naturopplevelser i nærmiljøet året rundt.

Vi søker dyktige og motiverte medarbeidere som vil være med på å videreutvikle Notodden kommune til det beste for innbyggerne.

 

Del stillingen

Selskap

Notodden kommune

Kontaktinfo

  • Åshild Bergstøl
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 970 50 325

Lokasjon

  • Notodden

Søknadsfrist

Juni 1, 2025

Elverum kommune – Rådgiver – Økonomistaben, Fast (Søknadsfrist 01.06.2025)

 

Rådgiver

Vil du være med på å forme fremtidens regnskapsarbeid?

Vi søker en engasjert og utviklingsorientert medarbeider som vil være med på å modernisere og effektivisere kommunens regnskapsprosesser!

 

Hvem er vi?

Økonomistaben består av tre enheter: Budsjett og rapportering, Regnskap og innfordring, samt Lønn. Du vil bli en del av enheten Regnskap og innfordring, som består av enhetsleder og ti dyktige medarbeidere. Sammen sørger vi for at kommunens økonomiske prosesser er effektive, nøyaktige og fremtidsrettede.

 

Hva vil du jobbe med?

Dette er en spennende og variert rolle der du får jobbe både med daglig drift, årsavslutning og langsiktige utviklingsprosjekter. Som medarbeider vil du:

  • Videreutvikle og digitalisere regnskapsprosesser – bidra til mer effektive rutiner og smartere arbeidsmåter.
  • Føre og avstemme regnskap i henhold til kommunale regnskapsregler.
  • Gjennomføre økonomiske analyser og rapportering for å støtte beslutningsprosesser.
  • Samarbeide på tvers av avdelinger for å sikre god økonomistyring og etterlevelse av regelverk.
  • Kvalitetssikre rutiner og bidra til forbedringsarbeid innen vårt fagområde.
  • Støtte enhetsledere i operative oppgaver, inkludert rådgivning og implementering av nye løsninger.

 

Er dette deg?

  • Du har solid regnskapskompetanse og forstår viktigheten av nøyaktighet og kvalitet.
  • Du trives med utviklingsarbeid og ser løsninger der andre ser utfordringer.
  • Du har god systemforståelse og liker å jobbe med økonomisystemer og digitale verktøy.
  • Du motiveres av samarbeid og ønsker å skape gode resultater sammen med kollegaer.

Da vil vi gjerne ha deg med på laget.

 

Søknadsfrist: 01.06.2025
Arbeidsgiver: Elverum kommune
Sted: Elverum
Stillingstittel: Rådgiver
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4967428106

 

Arbeidsoppgaver

  • Føre og avstemme regnskap i henhold til kommunale regnskapsregler.
  • Rapportering internt og eksternt (offentlige myndigheter).
  • Videreutvikling av regnskapssystem, rutiner og prosesser, herunder effektivisering og digitalisering av arbeidsprosesser.
  • Støtte ledere i operative oppgaver, inkludert rådgivning og implementering av nye løsninger.
  • Andre oppgaver innenfor økonomistaben.

 

Kvalifikasjoner

  • Relevant høyere utdanning og erfaring innen regnskap og økonomi.
  • Høy kompetanse innen regnskap og merverdiavgift.
  • Erfaring med årsoppgjør.
  • God kjennskap til regnskaps- og økonomisystemer.
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk.
  • Digital kompetanse.

 

Ønskede kvalifikasjoner

  • Erfaringer innen offentlig forvaltning og kommuneøkonomi.
  • Erfaring med digitalisering og bruk av teknologiske løsninger for å effektivisere arbeidsprosesser. 

 

Personlige egenskaper

  • Evne til å samarbeide.
  • Evne til å arbeide selvstendig.
  • Analytisk tenkning.
  • Endringsvilje.
  • Evne til å jobbe med, og serve ulike profesjoner.

Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.

 

Vi tilbyr

  • Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver med store muligheter til å være med og påvirke utviklingen i organisasjonen.
  • En kompetent organisasjon med dyktige ledere, medarbeidere, tillitsvalgte og verneombud.
  • Engasjerte og hyggelige kollegaer.
  • Lønnsplassering som rådgiver i kapittel 5 i hovedtariffavtale.
  • God pensjons- og forsikringsordning.

Annet:

  • Elektronisk søknad og CV registreres via våre nettsider.
  • Attester og vitnemål lastes opp i webcruiter.
  • Søkere gjøres oppmerksom på at i henhold til Offentlighetslova § 25 kan opplysninger om dem bli offentliggjort, selv om søkeren har anmodet om å ikke bli oppført på søkerlisten.

 

Postboks 403 Vestad, 2418 Elverum

 

 

Søk her

 

 

 

Kontaktinformasjon

David Sande
Økonomisjef
 Telefon:412 08 475

 

Elverum er en by og kommune i vekst, og har cirka 21 900 innbyggere. Glomma renner igjennom byen, og vi har skogen tett på. Vi har flere store arbeidsplasser som forsvaret, universitetet og sykehuset.

I kommunen har vi i overkant av 1 800 medarbeidere som hver dag yter sitt beste for å levere gode tjenester til våre innbyggere. Vår visjon er Elverum har hjerterom, og verdiene åpenhet, ærlig og respekt preger vår hverdag.
Vil du være med på laget vårt? Send oss en søknad da vel!

Del stillingen

Selskap

Elverum kommune

Kontaktinfo

  • David Sande
  • Tittel: Økonomisjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 412 08 475

Lokasjon

  • Elverum

Søknadsfrist

Juni 1, 2025

Helland barneskule: Undervisnings – stilling 100% fast (søknadsfrist 03.06.2025)

Vestnes kommune

 

100 % fast undervisningsstilling – Helland barneskule

 

 

Stillingstype

Det er ledig 100% fast undervisningsstilling ved Helland barneskule frå 01.08.2025. Vi søkjer etter lærar som kan undervise på 1.-7.stega. Vi søkjer og etter lærarar som kan ta på seg kontaktlærarfunksjon. 

Søkjarar vil bli kalla inn og vurdert fortløpande.

 

Arbeidsoppgåver

– undervisning og rettleiing av elevar
– vurderingsarbeid vert lagt vekt på gjennom ulike former for elevvurdering
– motivere elevane til innsats for eiga læring
– tverrfagleg samarbeid med andre faginstansar
– samarbeid med elevar, føresette og kollegaer
– rettleie elevar fagleg og sosialt

 

Kvalifikasjonar

– Følgande fag er av særleg interesse: norsk 30 stp., matematikk 30 stp., engelsk 30 stp. og kroppsøving
– andre fagområde er også aktuelle
– beherske norsk munnleg og skriftleg. Kravet til språk er minimum bestått språkopplæring på nivå B2
– ha god kommunikasjonsevne
– digital kompetanse
– bidra til teamutvikling
– engasjert og fagleg dyktig
– det blir stilt krav om politiattest
– det vert stilt krav til allmennlærarutdanning eller tilsvarande pedagogisk utdanning
– personlege eigenskapar vil og bli vektlagt

 

Personlege eigenskapar

– kan jobbe sjølvstendig og strukturert
– er opptatt av barn og unge si læring og utvikling
– kan rettleie elevane til godt læringsutbytte
– har fokus på klasseleiing
– opptrer som ein trygg og tydeleg vaksen
– er løysingsfokusert og utviklingsorientert
– er fleksibel, omgjengeleg og har god samarbeidsevne

 

Vi tilbyr

– eit godt arbeidsmiljø og dyktige kollegaer
– ein arbeidsplass med fokus på utvikling
– ein kommune som er IA-bedrift og har fokus på nærværsarbeid
– gode pensjons- og forsikringsordningar i tråd med tariffavtale
– funksjonstillegg kontaktlærar kr 40.000,- pr.år

Tilsettingsvilkår

Løns- og tilsetjingsvilkår i samsvar med gjeldande avtaleverk. Det vert trekt 2 % av lønna i pensjonsinnskot. Kommunen har prøvetidsevaluering. Prøvetida er 6 månader i faste stillingar.
Ved tilsetting som krev politiattest skal denne ikkje vere eldre enn 3 månader.
Aktuelle søkjarar vert innkalla til samtale eller intervju.

 

Referansar

Oppgi referansar

 

Søknad

Vestnes kommune nyttar elektronisk søknadsprosess. Det betyr at det berre er søknader sendt via vårt elektroniske søknadssystem som vil bli tatt i betraktning.                                                                                 

Det er viktig at du tar deg tid til å svare på spørsmåla vi stiller og registrerer din CV i søknadsskjemaet. Det er ikkje mogleg å sende vedlegg. Attestar og vitnemål må takast med til intervju.

 

Søkjarlista kan bli offentleggjort.

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Møre og Romsdal
Jobbtype: Fast
Heiltid/Deltid: Heiltid
Arbeidstid: Dag
Stillingstype: Heiltid/Deltid
Søknadsfrist: 03.06.2025
Tiltreding: 01.08.2025
Arbeidsstad: Helland barneskule

 

Kontaktpersonar:

Gisela Stene Smith-Nilsen
mob: +47 99441455

Ingrid Elin Malin
mob: +47 97520706

 

Heimeside:

www.vestnes.kommune.no

 

Adresse:

Skulevegen 2 6390 Vestnes

 

Vestnes kommune

Helland barneskule har ca. 280 elevar på 1.-7.årssteg. Skulen har skulefritidsordning med ca. 120 barn. Helland barneskule ligg sentralt i Vestnes kommune. Skulen ligg i eit flott naturområde nær sjø, skog og fjell. Skulen nyttar seg ofte av den flotte naturen til turar og aktivitetar.

Del stillingen

Selskap

Vestnes kommune

Kontaktinfo

  • Gisela Stene Smith-Nilsen
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 994 41 455
  • Ingrid Elin Malin
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 975 20 706

Lokasjon

  • Tresfjord

Søknadsfrist

Juni 3, 2025

Forsvarsbygg Region Nord – Prosjektleder eiendom, bygg og anlegg (søknadsfrist 22.05.2025)

WEBCRUITER 1170x300_Beredskap - vi trenger menneskene2

 

Vil du jobbe med prosjekt innen eiendom, bygg og anlegg?

 

Forsvarsbygg eiendomsforvaltning region nord

Forsvarsbygg har en sentral rolle i å opprettholde Norges frihet og suverenitet. Vårt oppdrag er å sørge for at alt av eiendom, bygg og anlegg som Forsvaret bruker fungerer slik det skal og er klart til bruk. Slik støtter vi Forsvarets operasjoner slik at de kan øve og operere i fred, krise, og krig.

For å sørge for at vi fortsetter å levere god støtte til Forsvaret trenger avdeling eiendomsforvaltning to nye prosjektledere som ønsker utfordrende og spennende oppgaver. Avdeling eiendomsforvaltning sitt ansvar er å forvalte, drifte og vedlikeholde eiendom, bygg og anlegg som Forsvarsdepartementet eier og som Forsvaret leier. Som prosjektleder vil hovedoppgaven være prosjektledelse av ulike prosjekter innenfor vedlikehold, utvikling og komponentutskifting. Du vil inngå i et team på omtrent 15 prosjektledere pluss leder i region nord.

Vi ser etter en lagspiller som ser nytten av godt samarbeid og viktigheten av å bidra til et godt arbeidsmiljø. Du vil jobbe med prosjekter ulike steder, men ha ditt arbeidssted på Bardufoss flystasjon. Noe reisevirksomhet må påregnes.

Les mer om Forsvarsbygg på www.forsvarsbygg.no/jobb

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 25.05.2025
Arbeidsgiver: Forsvarsbygg
Stillingstittel: Prosjektleder
Stillinger: 2
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent:100
Webcruiter-ID: 4962101452

Arbeidsoppgaver

Du vil være ansvarlig for gjennomføring av tildelte prosjekt innenfor vedlikehold, utvikling og komponentutskifting og brukerdefinert utvikling/tilleggstjeneste.
Du vil lede vedlikeholdsoppdrag og utviklingsprosjekt, inkludert dokumentasjonsansvar i henhold til budsjett og tiltaksplaner.
Du vil se til at økonomiske målsettinger blir overholdt og at alle oppdrag er i henhold til vedtatt HMS/internkontroll og samordningsansvar.
Du vil bistå i investeringsprosjekter.
Du vil koordinere utførelse med andre involverte avdelinger.
Du vil være ansvarlig ovenfor offentlige myndigheter i bygg- og anleggssaker.

Hvem ser vi etter

Vi ser etter deg som jobber godt selvstendig og som er opptatt av å drive grundige og profesjonelle prosjekter. Du håndterer høyt tempo og sørger for at arbeidet ditt blir gjennomført på en effektiv og strukturert måte. Du er omgjengelig og har gode kommunikasjons- og samarbeidsegenskaper. Du er også løsningsorientert, og du har høy gjennomføringsevne.

Kvalifikasjoner

Du må ha:

Relevant utdanning på minimum bachelornivå. Søkere med 2-årig teknisk fagskole kombinert med relevant prosjekterfaring kan komme i betraktning.
Førerkort klasse B.
Gode kommunikasjonsegenskaper i norsk, skriftlig og muntlig.
Du må kunne sikkerhetsklareres for nivå Hemmelig og NATO Secret. Les mer om sikkerhetsklarering her.

Det er ønskelig at du har:

Relevant erfaring fra prosjektledelse.
Relevant erfaring fra eiendom, bygg og anlegg.
Kjennskap til gjeldende lovverk, som for eksempel plan- og bygningsloven.
Kjennskap til kontraktsstandarder, eksempelvis NS 8405, 8406 og 8407.
Hvorfor jobbe hos oss

I Forsvarsbygg vil du få en spennende og variert arbeidshverdag med et meningsfullt samfunnsoppdrag hvor du vil bidra til å bygge forsvarsevne hver dag. Vi satser på medarbeiderne våre, vi tilbyr kursing, etter- og videreutdanning og har etablert vår egen prosjektlederutdanning. Vi har en familievennlig og fleksibel personalpolitikk med gode arbeidstidsordninger. Du vil også få tilgang til treningsrom og bedriftsidrettslag med varierte aktiviteter. Som ansatt hos oss får du medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av landets beste pensjonsordninger med mulighet for boliglån og gode forsikringsordninger.

Andre opplysninger

Stillingen lønnes som prosjektleder (stillingskode 1113) fra kr. 700 000,- til kr. 820 000,-.
Vi ber om at du laster opp vitnemål og karakterutskrifter i søknaden din.
Vi oppfordrer kvinner til å søke.
Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjon ikke tas til følge.

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse: Bardufoss lufthavn, 9325 Bardufoss, Norge

Kontaktinformasjon

Svein-Tore Skogstad, Avdelingsleder operasjonell støtte
Telefon:  970 48 740

Helt siden festningenes tid har operative og funksjonsdyktige bygg og anlegg vært avgjørende for Norges forsvarsevne. Det er Forsvarsbyggs ansvar å bygge denne forsvarsevnen, vi utvikler, bygger, drifter og avhender bygg, anlegg og eiendom for forsvarssektoren. Forsvarsbygg er en beredskapsetat, og vi skal levere på vårt oppdrag for Forsvaret i fred, krise og krig. Vi er Norges største offentlige eiendomsaktør, en attraktiv arbeidsgiver med ledende fagkompetanse innen bygg og eiendom og en rekke tilknyttede fagområder.

Forsvarsbygg har ansvaret for over 12 000 bygg og anlegg over hele landet, og har til enhver tid ansvaret for cirka 300 aktive investeringsprosjekter. Eiendomsporteføljen vi forvalter inneholder mange av de mest særegne og krevende bygg i landet, fra de 15 festningene som er tilgjengelige for allmenheten, til militærleirer, skyte- og øvingsfelt og flystasjoner for Forsvaret. Forsvarsbygg har hovedkontor i Oslo med lokasjoner over hele landet.

Forsvarsbygg er en etat i forsvarssektoren og underlagt Forsvarsdepartementet. Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det. Aktuell tilrettelegging kan for eksempel være tekniske hjelpemidler, tilpasning av møbler eller endring av rutiner og arbeidsoppgaver.

 

Del stillingen

Selskap

Forsvarsbygg

Kontaktinfo

  • Svein-Tore Skogstad
  • Tittel: Leder operasjonell støtte
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 970 48 740

Lokasjon

  • Bardufoss

Søknadsfrist

Mai 22, 2025

Gjemnes kommune – Barnehagelærer Solsida barnehage (søknadsfrist 25.05.2025)

Gjemnes kommune Solsida barnehage

Gjemnes kommune Solsida barnehage

Barnehagelærer

 

Ledige stillinger i Solsida barnehage

Solsida barnehage er en barnehage med to avdelinger pr. i dag, men som må øke til tre avdelinger fra august 2025.

Vi søker etter to barnehagelærere i 100% stilling, en fast og ett vikariat i 100% som har oppstart 01.08.25. Det er muligheter for at stillingene kan endres til pedagogisk leder.

Om kommunen

Gjemnes kommune er en organisasjon i utvikling, og nå har vi bruk for din kompetanse. Vi har et godt og trivelig arbeidsmiljø, der verdibasert ledelse bygd på lagånd, ansvarliggjøring, lojalitet og brukerfokus ligger til grunn for virksomheten. Gjemnes kommune har 2600 innbyggere og ligger sentralt plassert midt imellom Kristiansund og Molde med god bussforbindelse til begge byer. Kommunen ligger i naturskjønne omgivelser med rike muligheter for friluftsliv i alle årstider.

Oppvekstsektoren er med i oppvekstnettverk Nordmøre, der det legges stor vekt på utviklingsarbeid for hele personalgruppen. Vår visjon er «La flammen brenne» Målet er at alle som vokser opp i Gjemnes skal holde på den indre gløden og motivasjonen sin. Barnehagen skal være en inspirerende barnehage, med fokus på langsiktig og systematisk utviklingsarbeid basert på forskning.

Arbeidsoppgaver:

Arbeidsoppgaver for barnehagelærere innebærer blant annet:

Pedagogisk tilrettelegging og ledelse av avdelingen og barnegruppen
Gjennomføre pedagogiske opplegg
Samarbeide med andre avdelinger i barnehagen og kommunen
Samarbeide med foreldre

Kvalifikasjoner:

  • Fullført og bestått førskolelærer/barnehagelærerutdanning.
  • Vi ønsker oss faglig dyktige barnehagelærere som:
  • Legger vekt på at barnas lek er viktig for utvikling og læring
  • Har erfaring fra arbeid med barnehagebarn
  • Er engasjert og danner gode relasjoner til barn og voksne
  • Er fleksibel og løsningsorientert, kan ta ting på sparket.
  • At du synes humor er viktig for et godt arbeidsmiljø og i samvær med barna
  • Legger vekt på barns medvirkning
  • Er opptatt av egen og kollegaers faglig utvikling
  • Liker å være ute i all slags vær

Personlig egnethet vektlegges

Vi setter krav om:

God muntlig og skriftlig framstillingsevne
God IKT-kompetanse
Helse som er forenlig med arbeidets art
Politiattest må framvises for den som blir ansatt, jfr. Lov om barnehager § 19

Vi tilbyr:

  • Et godt arbeidsmiljø hvor det legges til rette for medvirkning og faglig utvikling.
  • Ansettelse og lønn etter kommunalt avtaleverk.
  • Medlemskap i KLP.

Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatte skal gjenspeile befolkningen forøvrig. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.

 

Søk på stillingen her.

Fylke: Møre og Romsdal

Jobbtype: Fast

Heltid/Deltid: Heltid

Arbeidstid: Dag

Søknadsfrist: 25.05.2025

Tiltredelse: 01.07.2025

Arbeidssted: Solsida barnehage

 

Hjemmeside:
www.gjemnes.kommune.no
Adresse: Solsidavegen 14 6631 Batnfjordsøra

 

Gjemnes kommune ligger på Nordmøre sentralt plassert midt mellom byene Kristiansund og Molde i Møre og Romsdal fylke. Gjemnes har ca 2600 innbyggere og et areal på ca 381 km2. Kommunesenteret ligger i tettstedet Batnfjordsøra.

 

Del stillingen

Selskap

Gjemnes kommune

Kontaktinfo

  • Siri Berg
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: +47 948 30 038

Lokasjon

  • Batnfjordsøra

Søknadsfrist

Mai 26, 2025

Nes kommune – Avdelingsleder Bofellesskap psykiatri (søknadsfrist 26.05.2025)

NES-Webcruiter-1170x300

Nes kommune Bofellesskap psykiatri

Avdelingsleder med personal, økonomi og fagansvar

Avdelingsleder Bofellesskap psykiatri

 

Vi har ledig 100% fast stilling som avdelingsleder i et bofellesskap i Virksomhet Dialog og mestring. Bofellesskapet er heldøgns omsorgsboliger for 10 beboere.

Innholdet i avdelingen er miljøterapi, høyt fokus på mestringsperspektivet og oppfølging i hverdagen til den enkelte beboer. Det er pr tiden 10 årsverk i avdelingen. Avdelingsleder vil ha fag, økonomi og personalansvar. Det vil være samhandling med øvrige tjenester i Nes kommune. Avdelingsleder vil være en del av ledergruppa i Dialog og mestring, og rapporterer direkte til virksomhetsleder.

Arbeidsoppgaver

Personal, økonomi og fagansvar
Økonomi- og budsjettrapportering
Rapporter i forhold til gjeldene planer i Nes kommune
Ansvar for GAT turnus
HMS
Logistikk og samhandling med tjenester i Nes kommune og andrelinjetjenesten
Jobbe brukerrettet
Være brobygger inn og ut av bofellesskapet for beboere
Påse at faglig forsvarlighet blir holdt ut i fra gjeldene lovverk
Oppfølging og veiledning av personale.

Kvalifikasjoner

Det er krav om utdanning innen helse- og sosialfag på høgskolenivå
Det er ønske om videreutdanning i ledelse
Relevant erfaring kan kompensere for videreutdanning
Det er ønske om erfaring innenfor psykisk helse
Gode dokumentasjonsferdigheter
Kjennskap til saksbehandling og journalforskrift
Gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig
Førerkort klasse B
For å kunne tiltre i stillingen må det leveres gyldig politiattest ikke eldre enn tre måneder.

Personlige egenskaper

Trygg i egen yrkesrolle
Evne til å prioritere arbeidsoppgaver i en hektisk hverdag
Løsningsorientert og fleksibel
Har gode samarbeidsevner
Har gode relasjonsferdigheter
Tydelig og strukturert
Beslutningsdyktig
Beslutningslojalitet
Kan veilede, samtidig ta i mot veiledning
Personlig egnethet vektlegges.

Vi tilbyr

Varierende arbeidsoppgaver med falige utfordringer
Store utviklingsmuligheter for avdelingen, samt utvikling som leder
En kommune i stadig utvikling, der man kan bidra inn i endringsarbeid
Frihet under ansvar
Lønn etter avtale
Gode forsikrings- og pensjonsordninger
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.

Det er 6 mnd. prøvetid i faste stillinger. I midlertidige stillinger er prøvetid halvparten av ansettelsesperioden, maksimalt 6 mnd.

Praktisk informasjon om søkerprosessen

Du søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår. Her finner du viktig informasjon om hvordan du søker på stilling hos oss.

Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskrav som er beskrevet i annonsen.

Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju.

Minst to referanser skal oppgis.

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.

 

Velkommen som søker!

 

Søk på stillingen her.

Referansenummer: 2025/1853

Fylke: Akershus

Jobbtype: Fast

Heltid/Deltid: Heltid

Sektor: Helse og omsorg

Søknadsfrist: 26.05.2025

Tiltredelse: Snarest

Arbeidssted: Dialog og Mestring

 

Kontaktpersoner:

Geir-Espen Haugnes Rudolfsen, Virksomhetsleder

tlf: +47 91738372

 

Hjemmeside:

www.nes.kommune.no/tjenester/kultur-og-aktivitet/

 

Adresse:

Rådhusgata 2 2150 Årnes

 

Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 24.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

 

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

  • Geir-Espen Haugnes Rudolfsen
  • Tittel: Virksomhetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 917 38 372

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

Mai 26, 2025

Kvinnherad kommune* – Helsesjukepleiar 50% vikariat (søknadsfrist 18.05.2025)

 

 

Helsesjukepleiar 50% vikariat

 

 

Eining Barn og familie – er ei av 21 einingar i sektor oppvekst. Eininga er delt inn i fem avdelingar: barnevern, helsestasjon, PPT, avdeling for Familiestøtte, VillatoppenAvlastningsbustad og Butiltak for barn og unge. Eininga held til i lokalar i Husnes tenestesenter på Husnes

 

Omtale av stillinga:

Ved helsestasjonen i Kvinnherad er det ledig 50% vikariat som helsesjukepleiar i skulehelsetenesta med oppstart 01.08.25. Vikariatet gjeld fram tom. 31.07.26 med mogleg forlenging.

Ved skule- og helsestasjonstenesta i Kvinnherad er det for tida 9,5 helsesjukepleiarstillingar, i tillegg 2,2 jordmorstillingar knytt til helsestasjonen.

 

Arbeidsoppgåver:

Hovudarbeidsoppgåver for stillinga:

  • Førebyggande og helsefremjande arbeid i helsestasjon og skule
  • Gjennomføring av helsedirektoratet sitt anbefala program for helsestasjon og skulehelsetenesta
  • Barnevaksinasjonsprogrammet
  • Samtalar med barn og føresette
  • Tverrfagleg samarbeid med skular og andre hjelpeinstansar
  • Koordinator for familiar som har barn med behov for koordinerte tenester

 

 Kvalifikasjonar:

Vi søkjer etter medarbeidar med helsesjukepleiarutdanning eller sjukepleiar med anna relevant utdanning. 

Det blir lagt vekt på relevant erfaring og personlege eigenskapar som;

  • Ynskjeleg med erfaring frå skule- og helsestasjonsteneste
  • God samarbeidsevne og god kommunikasjon
  • At ein kan arbeide sjølvstendig og at ein er eigna for arbeid med foreldre, barn og ungdom
  • Løysingsorientert, målretta og strukturert
  • Evne til fleksibilitet og endringsvilje og kunne takle uforutsette situasjonar
  • Evne til å bidra til eit godt arbeidsmiljø
  • Krev gode norskkunnskapar
  • God skriftleg og munnleg framstillingsevne
  • God digital kompetanse

Den som vert tilsett må ha sertifikat og disponere bil.

 

Vi tilbyr

  • Tilsetjing skjer etter gjeldande vilkår for kommunale arbeidstakarar i samsvar med HTA og AML.
  • Pensjonsordning, ulykkes- og gruppelivsforsikring gjennom KLP.
  • Gode arbeidstilhøve i eit godt arbeidsmiljø.
  • Ei utfordrande og sjølvstendig stilling.
  • Dekning av flytteutgifter etter nærare reglar.
  • Bur du i Kvinnherad og er i jobb, kan du etter eitt år få sletta 25 000 kroner av studielånet.
  • Ingen eigedomsskatt pr idag for hus, hytter og næring.
  • Gratis SFO og søskenmoderasjon i barnehagen 

 Det er krav om gyldig politiattest før du tiltrer i stillinga. Kravet er heimla i lov om barnevern § 12-11, opplæringslova § 17-11, lov om barnehagar § 30, Helsepersonellova § 20 og helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4.

 

 

 

 

Fylke: Vestland
Jobbtype: Vikariat
Heiltid/Deltid: Heiltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 18.05.2025
Tiltreding: 01.08.2025
Arbeidsstad: Skulehelsetenesta

 

Kontaktpersonar:

Line Steffensen Holmedal
Avdelingsleiar
mob: +47 91850265

Randi Pedersen
Einingsleiar
mob: +47 45288088

 

Heimeside:

www.kvinnherad.kommune.no

 

Adresse:

Sentrumsvegen 29 5460 Husnes

 

Kvinnherad kommune Barn og familie

Kvinnherad kommune har 13.100 innbyggjarar og ligg i Sunnhordland, mellom Bergen, Haugesund og Odda.
Rosendal er administrativt senter, Husnes er største tettstaden og har vidaregåande skule og handelssenter.
Kvinnherad tilbyr gratis SFO og søskenmoderasjon i barnehagen.
Naturen rundt byr på sjø, skog, fjell og bre. Nyleg vart Kvinnherad Arena opna, som er den største aktivitetshallen i kommunen. Idrettslag og kulturskule gir moglegheiter for både sports- og kulturinteresserte.
Handelsmoglegheiter finn du på Husnes storsenter og i Rosendal, og det er gode transporttilbod både til Bergen og Haugesund.
Kvinnherad kommune har per i dag ikkje eigedomsskatt for hus, hytter og næring.

Del stillingen

Selskap

Kvinnherad kommune

Kontaktinfo

  • Randi Pedersen
  • Tittel: Einingsleiar
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 452 88 088
  • Line Steffensen Holmedal
  • Tittel: Avdelingsleiar
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 918 50 265

Lokasjon

  • Husnes

Søknadsfrist

Juni 18, 2025

Kvinnherad kommune* – Avdelingsleiar Familiestøtte 100% fast (søknadsfrist 01.06.2025)

 

 

Avdelingsleiar Familiestøtte 100% fast

 

 

Eining Barn og familie – er ei av 21 einingar i sektor oppvekst. Eininga er delt inn i seks avdelingar: barnevern, helsestasjon, PPT, avdeling Familiestøtte, Villatoppen Avlastningsbustad og Butiltak barn og unge. Eininga held til i lokalar i Husnes tenestesenter på Husnes. 

 

Omtale av stillinga

Kan du tenkja deg å delta i eit viktig utviklingsarbeid i Kvinnherad kommune?  

Eining Barn og familie har ledig 100 % fast stilling som avdelingsleiar ved avdeling Familiestøtte for snarleg tilsetting. 

I Kvinnherad kommune er dei fleste hjelpetenester til barn, unge og deira familiar samla hos Eining Barn og familie. Einingsleiar vert avdelingsleiar sin næraste overordna.  

Familiestøtte består av to ulike team. Ungdomsteamet med ungdomslos, utekontaktar og ungdomsleiarar som driftar dei to ungdomsbasane i kommunen er eit team med ansvar for lågterskeltilbodet til ungdom i kommunen. Avdelingsleiar må rekne med å jobbe noko kveld og helgearbeid for å gje god støtte og rettleiing til dei tilsette i teamet.  

Frå hausten av, vil sakshandsaming etter Helse –og omsorgstenestelova for barn, unge og deira familiar vere del av avdelinga saman med tiltakskonsulent som sett i verk avlastande vedtak om støttekontakt og avlastingsheimar både etter helse og omsorgstenestelova og barnevernlova, samt følger opp alle tilsynsførarar i kommunen. Desse vil utgjere helse og omsorgsteamet.  

Avdelingsleiar vil også vere kommunen sin SLT-koordinator og ha ansvar for å drifte det kommunale SLT-arbeidet (Samordning av lokale rus og kriminalitetsførebyggande tiltak). Dette er eit systematisk samarbeid mellom offentlege og private instansar. Gjennom felles målretta tiltak skal ein arbeide førebyggande for å redusere rusmiddelbruk og kriminalitet bland barn og unge. Ordninga har til hensikt å utnytte eksisterande tiltak og ressursar mest mogeleg effektivt, og legg opp til eit nært og uforpliktande samarbeid mellom kommune, politi/lensmannsetat og private aktørar.  

Viktige fokusområde i avdelinga er tverrfagleg samarbeid og vidareutvikling av førebyggande arbeid og  lågterskeltilbod for barn og unge i kommunen. Medarbeidarane i tenesta er ein viktig ressurs for oppgåvene som skal utførast.  Det er av den grunn sentralt å sikre fagleg rettleiing, eit godt arbeidsmiljø og trivsel i tenesta. Å søke midlar for å gjennomføre forskjellige arrangement og tenesteutvikling er ein viktig del av oppgåvene i avdelinga. Avdelingsleiar vil som fagleg og administrativt ansvarleg for avdeling Familiestøtte, vera ein viktig ressurs i dette arbeidet.  

 

Arbeidsoppgåver

Avdelingsleiar har ansvar for:

  • Økonomi, personal- og fagansvar
  • Planlegging, koordinering og drift av avdelinga
  • Internkontroll, kvalitetsarbeid og fagutvikling
  • Kvalitetssikring av rapportering og dokumentasjon
  • Sikre naudsynt rettleiing av tilsette i avdelinga
  • Sakshandsaming etter helse- og omsorgstenestelova
  • Drifte det kommunale SLT-arbeidet 
  • Tverrfagleg samarbeid

 

Kvalifikasjonar

Vi søkjer medarbeidar med 3 årig høgskuleutdanning innan helse- og sosialfagleg eller pedagogisk utdanning, men andre med relevant utdanning kan og søkja. Det er og ynskjeleg at den som søkjer har relevant vidareutdanning, gjerne innan for administrasjon og leiing.

  • Erfaring frå tilsvarande stilling vil bli vektlagt 
  • Ynskjeleg med relevant vidareutdanning
  • Leiarerfaring 
  • Kjennskap til offentleg forvaltning 
  • Erfaring frå arbeid med barn og unge vert vektlagt 
  • Sakshandsaming Helse- omsorgstenestelova
  • Spennande oppgåver i ei førebyggande hjelpeteneste i stor utvikling
  • Eit spanande arbeid med utfordringar og moglegheiter
  • Ei utfordrande og sjølvstendig stilling, der ein har høve til å påverke drift og utvikling innanfor rammene
  • Fagleg og personleg utvikling
  • Førarkort klasse B 

 

 Personlege eigenskapar

  • Personlege eigenskapar vert vektlagt ved tilsetjing 
  • Evne til å leia og motivera medarbeidarar 
  • Engasjement for førebyggjande arbeid 
  • God organisasjonsforståing 
  • Utviklingsorientert, målretta og resultatorientert 
  • Evne til å bidra til eit godt arbeidsmiljø 
  • Er imøtekommande og har utprega evne til å skape tillit og gode relasjonar 
  • Har gode samarbeidsevner, god kommunikasjonskompetanse, er strukturert og har ansvarsforståing 
  • Fleksibel, kreativ og løysingsorientert 
  • Fokus på tverrfagleg samarbeid 
  • Krev gode norskkunnskapar
  • God skriftleg og munnleg framstillingsevne 
  • God digital kompetanse

  Den som vert tilsett må ha sertifikat og disponera bil. 

 

Vi tilbyr

  • Tilsetjing skjer etter gjeldande vilkår for kommunale arbeidstakarar i samsvar med HTA og AML.
  • Pensjonsordning, ulykkes- og gruppelivsforsikring gjennom KLP.
  • Gode arbeidstilhøve i eit godt arbeidsmiljø.
  • Dekning av flytteutgifter etter nærare reglar.
  • Bur du i Kvinnherad og er i jobb, kan du etter eitt år få sletta 25 000 kroner av studielånet.
  • Ingen eigedomsskatt pr idag for hus, hytter og næring.
  • Gratis SFO og søskenmoderasjon i barnehagen 

 

Det er krav om gyldig politiattest før du tiltrer i stillinga. Kravet er heimla i lov om barnevern § 12-11, opplæringslova § 17-11, lov om barnehagar § 30, Helsepersonellova § 20 og helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4. 

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Vestland
Jobbtype: Fast
Heiltid/Deltid: Heiltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 01.06.2025
Tiltreding: Snarleg tilsetting
Arbeidsstad: Husnes tenestesenter

 

Kontaktpersonar:

Randi Pedersen
Einingsleiar
mob: +47 45288088

 

Heimeside:

www.kvinnherad.kommune.no

 

Adresse:

Sentrumsvegen 29 5460 Husnes

 

Kvinnherad kommune Barn og familie

Kvinnherad kommune har 13.100 innbyggjarar og ligg i Sunnhordland, mellom Bergen, Haugesund og Odda.
Rosendal er administrativt senter, Husnes er største tettstaden og har vidaregåande skule og handelssenter.
Kvinnherad tilbyr gratis SFO og søskenmoderasjon i barnehagen.
Naturen rundt byr på sjø, skog, fjell og bre. Nyleg vart Kvinnherad Arena opna, som er den største aktivitetshallen i kommunen. Idrettslag og kulturskule gir moglegheiter for både sports- og kulturinteresserte.
Handelsmoglegheiter finn du på Husnes storsenter og i Rosendal, og det er gode transporttilbod både til Bergen og Haugesund.
Kvinnherad kommune har per i dag ikkje eigedomsskatt for hus, hytter og næring.

Del stillingen

Selskap

Kvinnherad kommune

Kontaktinfo

  • Randi Pedersen
  • Tittel: Einingsleiar
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 452 88 088

Lokasjon

  • Husnes

Søknadsfrist

Juni 1, 2025