Hamar Domprosti – Kapellan / PUU-stilling med tjenestested Vang sokn i Hamar (Søknadsfrist 17.08.2025)

 

Kapellan/PUU-stilling med tjenestested Vang sokn i Hamar

 

Hamar Domprosti, Den norske kirke, Hamar bispedømme

Vi lyser nå ut stilling for deg som er ferdig utdannet eller er under utdanning og ønsker å jobbe i en spennende og variert stilling.

Stillingen er fast og lyses ut som både en fast stilling for de som allerede er ferdig utdannet, og en rekrutteringsstilling innenfor ordningen Prest under utdanning for de som er under studie. For deg som søker alternativet Prest under utdanning, er det satt av tid til studier, normalt 40%. For å kunne gå inn i stillingen kan du mangle maksimalt 120 studiepoeng på å oppfylle kvalifikasjonskravene for menighetsprester. Det gis inntil 4 år for å fullføre studiene.

Ved tilsetting utarbeider du sammen med arbeidsgiver og studiested en individuell plan for studieprogresjon og arbeidsmengde. Underveis i studiet følger du programmet for Veien til vigsling (VTV), og får i tillegg oppfølging av en personlig mentor som er en erfaren prest. Ved fullført studieløp og VTV er du kvalifisert for å kunne vigsles til prestetjeneste i Den norske kirke, og du vil gå over i fast stilling som kapellan i Hamar domprosti med tjenestested Vang sokn.

Etter fullført studie lønnes stillingen etter vilkår i gjeldende tariffavtale for stillingskategorien kapellan. Det vil normalt være inntil 2 års bindingstid, avhengig av hvor langt studieløp som gjenstår. Du må kontakte en utdanningsinstitusjon for å få en bekreftelse på at du er kvalifisert til opptak på aktuelle studier. Du oppfordres til å skissere et konkret studieløp som en del av søknaden.

Vang sokn ligger i Hamar by ved Mjøsa. Du vil jobbe i Vang sokn som er et typisk folkekirkesokn, der folks tilhørighet primært kommer til uttrykk gjennom livsriter og ved særskilte anledninger. De to kirkestedene, Vang og Øvre Vang, har hvert sitt særpreg, og begge har en sentral posisjon i lokalsamfunnet. Begge har historie og utsmykning som sitter dypt i folks identitet, også hos ikke-medlemmer. Kirkene er omgitt av gravplasser, som er velstelte og mye besøkt.

I Øvre Vang finnes det også en muslimsk gravplass. Andelen kirkelige gravferder er fremdeles rundt 90%.

Arbeidsstedet er i kirkekontoret ved Vang kirke der kapellanen og soknepresten i Vang har kontor. Det ligger tett ved Vang kirke og kirkestue og utgjør et tun som gir gode arbeidsforhold.

Hamar kommune består av to sokn, Hamar domkirke og Vang. Vang sokn har både by- og bygdepreg; store byggefelt og landskap preget av jord- og skogbruk. Jakt, fiske og friluftsliv er det lange tradisjoner for på Hedmarksvidda. I soknet bor 12032 (2023) av Hamars om lag 33000 innbyggere. 7924 (2023) av befolkningen i Vang er medlemmer av Den norske kirke.

Menigheten samarbeider mye med Hamar domkirke menighet, særlig om trosopplæring og diakoni, men også rundt kirkelige handlinger som gravferd og vigsel, der de 5 prestene i Hamar sammen har ansvaret (ca 45 vielser og ca 250 gravferder).Prestene i Vang har ansvaret for gudstjenestene i Vang og Øvre Vang, til sammen ca 100 i året. Det er felles administrasjon i fellesrådsområdet. I fellesrådsområdet er det 140% menighetspedagog, 4 kirkemusikere,1 kateket og 1 diakon. Domprosten i Hamar har kontor sammen med fellesrådets administrasjon.

Den som tilsette må framvise politiattest uten anmerkning, jfr. Politiregisterloven §39 og jfr. Trossamfunnsloven §20.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 17.08.2025
Arbeidsgiver: Den norske kirke
Sted: Ridabu
Stillingstittel: Kapellan/PUU-stilling med tjenestested Vang sokn i Hamar
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100

Arbeidsoppgaver

*Gudstjenester i Vang sokn
*Gravferder og vigsler i Vang og Hamar domkirkes sogn etter oppsatt turnus
*Ansvar for konfirmantarbeidet i Vang sokn
*I samarbeid med kateket og trosopplæring arbeide med kirkelig undervisning og læring
*Institusjonsandakter og diakonalt arbeid
*Beredskapsvakt i Hamar domprosti etter turnus
*Enkelttjenester i tjenestedistriktet etter behov

Kvalifikasjoner

  • Cand.theol eller oppfyller kvalifikasjonskravet beskrevet i Tjenesteordningen for menighetsprester §3.
  • Praktisk teologisk utdanning.
  • Alternativt oppfylle kravene til å kunne tilsettes som PUU-prest dersom ingen kvalifiserte søker.

Personlige egenskaper

  • en «allsidig prest i en typisk folkekirkemenighet
  • er kontaktskapende og relasjonsbyggende
  • har erfaring med barne- og ungdomsarbeid
  • har øye for mangfoldet
  • har evne både til teamarbeid i staben
  • kan arbeide selvstendig
  • deler Hamar bispedømmes visjon om folkekirken

Vi tilbyr

Stillingen lønnes som 0922 kapellan. PUU-prest blir lønnet som prestevikar etter gjeldende regler i Den norske kirke.
Innskudd i offentlig pensjonskasse.
I tillegg til lønnen kommer særskilt regulative tillegg.

Tilsettingen skjer i samsvar med gjeldende lov- og regelverk for tilsetting i Den norske kirke. Den som blir tilsatt må rette seg etter endringer i ansvars- og arbeidsoppgaver samt tjenestedistrikt som i framtida kan gjennomføres innenfor lov- og regelverk og tjenesteordning for prester i Den norske kirke.
Det blir utarbeidet offentlig søkerliste etter offentlighetsloven §25, jfr. Kirkeordningen for Den norske kirke §42. Anmodning om å få sitt navn unntatt denne, må begrunnes i søknadsteksten. Behandlingsgrunnlag etter personvern forordningen er artikkel 6 nr. 1 bokstav b og artikkel 9 nr. 2 bokstav b og g.

Hamar bispedømme skal være en arbeidsplass med rom og respekt for mangfold, uavhengig av etnisitet, alder, kjønnsidentitet, funksjonsevne eller legning. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke.

 

Send søknad på stillingen her: [email protected]

 

Adresse: Vangsvegen 358, 2322 Ridabu, Norge

Kontaktinformasjon

Kirsten Almås, Domprost
Telefon:  952 81 805

Eli Bekken, Rådgiver
Telefon:  62 55 03 50

Hamar domprosti består av kommunene Løten, Stange, Ringsaker og Hamar. Det er 18 menighetsprester, 1 prostiprest og 1 fengselsprest samt domprost i prostiet. Det er mange vakre kirker, der tre er fra middelalderen og de yngste er 10 år gamle. Det er et prosti med korte avstander mellom kirkene og arbeidssteder, et landskap som er preget av natur og landbruk, samt tettbygde områder og by.

 

Del stillingen

Selskap

Hamar bispedømme

Kontaktinfo

  • Eli Bekken
  • Tittel: Rådgiver
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 62 55 03 50
  • Kirsten Almås
  • Tittel: Domprost
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 952 81 805

Lokasjon

  • Skjåk
  • Nordberg

Søknadsfrist

August 17, 2025

Nome kommune – Helsesykepleier – 100 % fast stilling (Søknadsfrist 25.07.2025)

Å (002)Nome

 

Helsesykepleier – Vi har ledig 100 % fast stilling og vi vil gjerne ha deg med i vårt team!

 

Vi har ledig 100 % stilling som helsesykepleier i enhet for helsestasjon- og skolehelsetjeneste. Vårt oppdrag er å levere gode tjenester til innbyggerne, og dette oppdraget løser vi gjennom å ansette motiverte og dyktige medarbeidere. Vi vil gjerne ha deg med i vårt team!

Virksomhet helse består av følgende enheter og tjenester:

  • Svangerskap- og barselomsorgstjenester
  • Helsestasjons- skolehelsetjeneste og helsestasjon for ungdom
  • Psykisk helse og familietjeneste
  • Rådgivende enhet for russaker
  • Smittevern og flyktninghelsetjeneste
  • Habilitering og koordinerte tjenester for barn og ungdom (inkl. barnekoordinator)
  • Fysioterapi, ergoterapi og hjelpemidler
  • Allmennlegetjenesten

 

 

Søknadsfrist: 25.07.2025
Arbeidsgiver: Nome kommune
Stillingstittel: Helsesykepleier
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4989713922

 

Arbeidsoppgaver

 Dine arbeidsoppgaver:

  • Jobbe etter gjeldende lover, forskrifter, retningslinjer og veiledere tilknyttet helsefremmende og forebyggende arbeid rettet mot barn og ungdom i skolehelsetjenesten og helsestasjon for ungdom
  • Helseopplysning, helseundersøkelser, veiledning av foreldre og rådgivning med oppfølging og henvisning ved behov.
  • Styrke barn og unges mestringsevne i forhold til egen helse, og identifisere og følge opp barn og unge i risiko
  • Bidra til å styrke barn og unges autonomi og ferdigheter i å mestre sin hverdag og forhold knyttet til deres fysiske, psykiske og seksuelle helse.
  • Oppsøkende virksomhet
  • Undervisning i grupper, klasser og på foreldremøte. Delta på foreldremøte
  • Samarbeid med skole om tiltak som fremmer godt psykososialt og fysisk lærings- og arbeidsmiljø
  • Vaksinasjon i tråd med Barnevaksinasjonsprogrammet
  • Samarbeid om habilitering og rehabilitering av barn og ungdom med spesielle behov
  • Rådgivende enhet for russaker – representant med særskilt kompetanse på ungdom under 18 år 

 

Kvalifikasjoner

  • Videreutdanning som helsesykepleier.
  • Sykepleier under videreutdanning og sykepleier med erfaring fra arbeid med ungdom.
  • Gode digitale ferdigheter, og kompetanse på aktuelt lovverk og tjenesteforståelse
  • Tilleggskompetanse innenfor rusforebyggende arbeid er ønskelig.

 

Personlige egenskaper

Vi ser etter deg som er

  • strukturert og selvstendig
  • fleksibel og endringsvillig
  • brukerorientert
  • faglig engasjert
  • liker å drive grupper og undervise
  • ser verdien av tverrfaglig samarbeid
  • trygg i rollen som helsesykepleier
     
    Og som har
  • god relasjonskompetanse
  • gode evner innen kommunikasjon og samhandling
  • et engasjement for målgruppa
     
    Personlig egnethet vil bli vektlagt
      

Vi tilbyr

Vi kan tilby deg

  • Et raust og morsomt fellesskap med engasjerte kollegaer
  • Faglig utfordrende oppgaver i et tverrfaglig miljø
  • Gode muligheter for faglig utvikling
  • Mulighet til å påvirke egen arbeidshverdag
  • Mulighet for fleksibel arbeidstid
  • Lønn etter avtale
  • Stillingen er plassert i kommunens lønnsregulativ i henhold til gjeldende tariffavtale
  • Som ansatt i Nome kommune er du omfattet av meget gode pensjon- og forsikringsordninger

 

 

 

Søk her

 

Kontaktinformasjon

Janne Gunnerud Ljosåk
Leder helsetjenesten
 Telefon:+47 99299046

 

Kanalkommunen Nome ligger «midt i smørøyet» og er en kommune med flere vakre steder å bosette seg. Største del av befolkningen bor i eller omkring Lunde og Ulefoss sentrum.
Det er kort veg til Grenlandsregionen i sør og til Bø i Midt-Telemark med vakre Lifjell i nord. Det er kun 30-60 minutters kjøring til sjø og fjell, og kun 2 timer til Oslo.
Sørlandsbanen stopper i Lunde.
Kommunen har ca. 6600 innbyggere og et areal på 434 km². Nome har barnehager, ledige boligtomter, videregående skoler og kort veg til universitetet i Sørøst-Norge (Bø, Porsgrunn og Notodden).

Del stillingen

Selskap

Nome kommune

Kontaktinfo

  • Janne Gunnerud Ljosåk
  • Tittel: Leder helsetjenesten
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 992 99 046

Lokasjon

  • Ulefoss

Søknadsfrist

Juli 25, 2025

Krødsherad kommune – Virksomhetsleder, Eiendom og Infrastruktur (søknadsfrist 01.08.2025)

Krødsherad kommune Teknisk

 

Virksomhetsleder Eiendom og Infrastruktur

 

Krødsherad kommune strekker seg fra Krøderen i sør til Gulsvik i nord, med vakre Krøderfjorden i midten og Noresund ved foten av Norefjell. Med 2250 innbyggere og en sterk posisjon som én av landets best styrte kommuner, jobber vi målrettet for bærekraftig utvikling, god drift og høy kvalitet i tjenestene. Som virksomhetsleder for tekniske tjenester vil du få en sentral rolle i å sikre at kommunens infrastruktur og tjenester innen vann, avløp, drift, renhold og bygg utvikles i takt med innbyggernes behov. Du får jobbe tett med både ansatte, ledelse, entreprenører og innbyggere i en kommune som setter samhandling, kvalitet og tydelig ledelse høyt. Vi tror at gode tjenester skapes i fellesskap, og vi ser etter deg som ønsker å gjøre en forskjell for lokalsamfunnet, kollegaene dine og fremtidens Krødsherad.

 

Er du en løsningsorientert leder som trives med både operative og strategiske oppgaver, og har evne til å holde i mange parallelle prosesser?

Vi søker en virksomhetsleder som kombinerer tydelig lederskap med solid gjennomføringsevne og god økonomiforståelse. Virksomheten består av 24 ansatte fordelt på fagområdene vann og avløp, samt to avdelinger med driftsoperatører og renholdere. Som virksomhetsleder vil du ha et helhetlig ansvar, fra daglig drift og personalledelse, til budsjett, regnskap og offentlige anskaffelser. Du vil også være kommunens innkjøpskontakt og ha prosjektlederansvar for alle kommunale bygge- og infrastrukturprosjekter.

Vi ser etter deg som har et skarpt blikk for økonomistyring, gode samarbeidsevner og sterke kommunikasjonsevner, egenskaper som er avgjørende i dialogen med grunneiere, entreprenører og andre samarbeidspartnere.

 

Hovedoppgaver

  • Overordnet ansvar for drift og utvikling av virksomheten.
  • Personal- og fagansvar for ansatte innen VA, drift og renhold.
  • Budsjett, økonomioppfølging og rapportering.
  • Ansvar for offentlige anskaffelser og kommunens innkjøpsrutiner.
  • Prosjektleder for kommunale investerings- og vedlikeholdsprosjekter innen bygg og infrastruktur.
  • Saksbehandling og oppfølging av politiske vedtak.
  • Representasjon og samhandling med eksterne aktører, som entreprenører, grunneiere og leverandører.

 

Vi ser etter deg som har:

  • Relevant høyere utdanning (f.eks. ingeniør, bygg, VA, prosjektledelse eller lignende).
  • Ledererfaring, gjerne fra teknisk sektor i kommune eller privat virksomhet.
  • Erfaring med prosjektledelse, økonomistyring og offentlige anskaffelser.
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
  • Evne til å jobbe strukturert og målrettet, både selvstendig og i team.
  • Trygg og tydelig lederstil, med evne til å motivere og utvikle ansatte.

 

Vi tilbyr:

  • En spennende og variert lederstilling med stor påvirkningskraft.
  • Dyktige og engasjerte kolleger i et godt fagmiljø.
  • Mulighet til å lede viktige samfunnsbyggende prosjekter.
  • Et godt arbeidsmiljø med fokus på faglig utvikling og samhandling.
  • Konkurransedyktige betingelser, gode pensjons- og forsikringsordninger.
  • Stillingen som Virksomhetsleder er plassert i kapittel 3.4.2 og er unntatt bestemmelsene for overtid, AML §10-12.
  • Lønn etter avtale, i tillegg tilkommer 7 ekstra fridager (kompensasjonsdager).

 

Søknad:

Har du lyst til å bidra til utviklingen av Krødsherad kommune? Send oss din søknad med CV og relevante attester elektronisk via vårt søknadssystem innen 1. august 2025.

Ta gjerne kontakt med kommunalsjef Gunnar Loe på telefon 4002 9707

Søk nå og bli med på laget!

Aktuelle kandidater vil bli intervjuet fortløpende.

Vi ser frem til å høre fra deg!

 

 

Søk her

 

 

Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 01.08.2025
Tiltredelse: August 2025
Arbeidssted: Noresund

 

Kontaktpersoner:

Gunnar Loe
Stilling: Kommunalsjef HOISAN
mob: +47 40029707

 

Hjemmeside:

www.krodsherad.kommune.no

 

Adresse:

Kommunehuset 3536 Noresund

 

Krødsherad kommune Teknisk

Krødsherad er en liten kommune med 2250 innbyggere, og ligger sentral plassert med kort vei til Hønefoss, Drammen og Oslo. Kommunen kan beskrives som Østlandets Hardanger med umiddelbar nærhet til både fjord og fjell. Krødsherad kommune satser betydelig på vekst og utvikling, og er opptatt av å tilby gode og faglig oppdaterte tjenester til sine innbyggere.

Del stillingen

Selskap

Krødsherad kommune

Kontaktinfo

  • Gunnar Loe
  • Tittel: Kommunalsjef HOISAN
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 400 29 707

Lokasjon

  • Noresund
  • Krøderen

Søknadsfrist

August 1, 2025

Hamar kirkelige fellesråd – Vikariat som kateket / menighetspedagog – undervisningsleder (20.07.2025)

 

Vikariat som kateket/menighetspedagog – undervisningsleder

 

Hamar kirkelige fellesråd er fellesorgan for menighetsrådene i Hamar og Vang kirkesogn. Hamar og Vang menigheter og har et stort spenn av aktiviteter og møtepunkter for folk i kirker, i kapeller, i menighetshus og i institusjoner.

I Hamars to sogn bor ca. 25000 medlemmer av Den Norske Kirke. Fellesrådet er organisert i en menighets- og en driftsavdeling med Kirkekontor plassert sentralt ved Domkirken. Vi har et mangfoldig fagmiljø med engasjerte medarbeidere hvorav 26 fellesrådsansatte og 6 prester. Menighetene i Hamar og Vang samarbeider med KFUK-KFUM Hamar Ynglingen om ungdomsarbeidet.

Hamar kan by på vakker natur, variert næringsvirksomhet og gode oppvekstvilkår. Gode kulturopplevelser er grunnleggende for byen. Stedet var – og er – et knutepunkt langs pilegrimsleden mellom Oslo og Nidaros. Domkirken ble bygget i 1866, midt i hjertet av byen.

 

Hamar kirkelige fellesråd søker etter en medarbeider i trosopplæring!

Vikariat som kateket/menighetspedagog – undervisningsleder
-100 % stilling i et årsvikariat med mulighet for forlengelse.

 

Søknadsfrist: 20.07.2025
Arbeidsgiver: Hamar kirkelige fellesråd
Sted: HAMAR
Stillingstittel: Vikariat som kateket/menighetspedagog – undervisningsleder
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Vikariat
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4990291055

 

Stillingen innebærer

  • å lede undervisningsarbeidet blant barn og unge 
  • å være ansvarlig/medansvarlig for konfirmantarbeid og leir
  • å rekruttere og å veilede ledere og frivillige 
  • å delta i samarbeidet mellom kirke og barnehage/skole
  • å bidra til tverrfaglig samarbeid 

Krav til søkeren: 

  • Kvalifikasjoner iht. tjenesteordning for kateket eller utdanning som menighetspedagog.
  • Annen relevant utdanning som pedagogikk/kristendom/teologi o.a. vil bli vurdert. 
  • Den som tilsettes må kunne identifisere seg med kirkens trosgrunnlag og mål.
  • Medlemskap i Den norske kirke. 
  • Politiattest i medhold av KL § 29 er en forutsetning for tilsetting.

Vi søker en personer med

  • erfaring med arbeid blant barn og unge.
  • samarbeidsevne og personlig egnethet vil bli vektlagt.
  • utvist interesse og engasjement for formidling til barn og unge.
  • evne til å lede, organisere, delegere og administrere.
  • tillitsvekkende egenskaper.
  • motivasjon for kirkelig arbeid.
  • digital kompetanse.
  • den som tilsettes må beherske arbeidsspråket norsk, både skriftlig og muntlig. 
  • førerkort og som disponerer egen bil. 

Vi tilbyr varierte, utfordrende og meningsfulle arbeidsoppgaver. Ansatt har ansvar for menighetens undervisningstjeneste i samarbeid med råd, utvalg, medarbeidere og øvrig stab. Undervisning og trosopplæringstiltak vil være styrt av menighetens undervisningsplaner. 
Noe kvelds- og helgearbeid må påregnes. Det er utarbeidet instruks for stillingen.

Vi tilbyr

Lønn- og arbeidsvilkår reguleres av tariffområdet knyttet til Hovedorganisasjonen KA (www.ka.no) og Hamar kirkelige fellesråds Personal- og arbeidsreglement.  

Som ansatt får du: 

  • Pensjonsordning i KLP
  • Ulykkes- og gruppelivsforsikring  
  • Inkluderende arbeidsmiljø
  • Lønn iht. HTA og nærmere avtale  

Hamar ligger vakkert til ved Mjøsa med kort avstand til varierte fritidsfasiliteter Det er meget gode muligheter for by- og bygdekultur, natur- og friluftsliv og sport og trening. 

Søknadsfrist 20. juli 2025. 

Personalleder Eivind Bjørklund kan kontaktes på tlf. 92049407 eller epost: [email protected]. Kirkeverge Daniel Flugstad kontaktes på tlf. 46 69 25 69. 
Informasjon om oss og utlysningstekst finner du på vår nettside: www.kirken-hamar.nov

Søknad sendes via www.kirkejobb.no 

 

Holsetgata 2, 2317 HAMAR, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Eivind Bjørklund
Personalleder
 Telefon:92049407
E-post:[email protected]

Daniel Flugstad
Kirkeverge
 Telefon:46692569

 

Hamar kirkelige fellesråd er fellesorgan for menighetsrådene i Hamar og Vang kirkesogn.. Hamar og Vang menigheter og har et stort spenn av aktiviteter og møtepunkter med folk i kirker, i kapeller, i institusjoner, i menighetshus og på gravplasser.

I Hamars to sogn bor ca. 25000 medlemmer av Den Norske Kirke. Fellesrådet er organisert i en menighets- og en driftsavdeling med Kirkekontor plassert sentralt ved Domkirken. Vi har et mangfoldig fagmiljø med engasjerte medarbeidere hvorav 26 fellesrådsansatte og 6 prester.

Del stillingen

Selskap

Hamar kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Daniel Flugstad
  • Tittel: Kirkeverge
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 466 92 569

Lokasjon

  • Hamar

Søknadsfrist

Juli 20, 2025

Ål kommune – Barne- og ungdomsbibliotekar (søknadsfrist 06.08.2025)

 

Barne – og ungdomsbibliotekar

 

Er du glad i folk og bøker? Likar du å formidle? Har du høg digital kompetanse?
Då ønskjer me på Ål bibliotek å ha deg med på arbeidslaget!

Stillinga er 60% fast og 20% mellombels (2 år).

Ål bibliotek er eit meirope bibliotek i hjarte av Ål kulturhus. Biblioteket er ein sentral del av kulturlivet i kommunen og samarbeider breitt med dei andre avdelingane på kulturhuset og med ulike aktørar i lokalmiljøet. Litteraturformidling, læring og digital utvikling er viktige satsingsområde. Ål bibliotek har i dag 4 tilsette, fordelt på 3,25 årsverk.

 

Sentrale arbeidsoppgåver

  • ansvar for biblioteket sitt tilbod til skuler og barnehagar
  • formidling til ulike målgrupper, på ulike arenaer
  • delta i bibliotekdrifta med skrankevakter, publikumsrettleiing og arrangement 

 

Kvalifikasjonar

  • bibliotekfagleg utdanning på minimum bachelornivå
  • anna utdanning, t.d. pedagogisk utdanning, kan bli vurdert
  • kommunikativ, på både fysiske og digitale arenaer og plattformar
  • erfaring frå bibliotek eller annan kultur- eller formidlingsverksemd  
  • god skriftleg og munnleg framstillingsevne, med evne og vilje til å skrive nynorsk 
  • førarkort klasse B

 

Personlege eigenskapar

  • god formidlingsevne og formidlingsglede
  • god kontakt med di målgruppe; born og unge
  • hyggeleg, imøtekommande og god til å samarbeide  
  • initiativrik og engasjert 

 

Me tilbyr

  • eit regionalt fagmiljø og samarbeidsforum
  • entusiastisk fagmiljø på kulturhuset, med ledande ekspertise på fleire spennande felt innan kunst og kultur
  • lønn i samsvar med tariff
  • gode forsikrings- og pensjonsordningar
  • fleksibel arbeidstid, med noko kvelds- og helgearbeid

 

Send søknad

  • vitnemål og attestar legg du inn saman med søknaden
  • kommunen følgjer offentleglova § 25 ved eventuell offentleggjering av søkjarlista

 

Flytte til Ål?

Drøymer du om å flytte til ei vakker fjellbygd? Ønskjer du deg eit godt kultur- og idrettstilbod, spennande jobbmoglegheiter og eit trygt oppvekstmiljø? Då er du velkomen til Ål! 

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Buskerud
Jobbtype: Fast
Heiltid/Deltid: Deltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 06.08.2025
Tiltreding: 01.09.2025
Arbeidsstad: Ål kulturhus

 

Kontaktpersonar:

Hilde Løkensgard Bjørnsvik
mob: 95944968

 

Heimeside:

www.aal.kommune.no

 

Adresse:

Torget 1 3570 ÅL

 

Ål kommune Ål bibliotek

Kultur, der er Ål kåra som ein av dei beste kulturkommunane i Noreg, kulturhuset tilbyr spanande og variert program for heile Hallingdal.
Drift og utvikling har viktige funksjonar for innbyggjarar og hytteeigarar og gjer Ål kommune til ein god stad å bu med kortreist og ein enkel kvardag. Ål kommune vart kåra til både Årets kulturkommune og Årets nynorskkommune i 2021!

Del stillingen

Selskap

Ål kommune

Kontaktinfo

  • Hilde Løkensgard Bjørnsvik
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 959 44 968

Lokasjon

  • Ål

Søknadsfrist

August 6, 2025

Volda kyrkjelege fellesråd – Sekretær 100% fast (søknadsfrist 22.08.2025)

 

Sekretær

 

  • Volda Kyrkjelege Fellesråd
  • Rådhusgata 6a, 6100 Volda, Hjemmekontor ikke mulig

 

Om jobben

Volda kyrkjelege fellesråd har ledig fast stilling som sekeretær ved Volda kyrkjekontor.

Stillingstittel: Sekretær
Oppstart: 1. oktober 2025
Type ansettelse: Fast, heltid 100%
Arbeidstid: Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk: Norsk
Antall stillinger: 1

 

Søk på jobben

Søk senest fredag 22. august

Send søknad til: [email protected]

 

Vi ser etter ein medarbeidar som:

  • er servicebevisst og imøtekomande

  • har god skriftleg og munnleg framstillingsevne

  • har kompetanse i bruk av dataverktøy

  • har er erfaring med publisering på nettsider og sosiale media

  • er fleksibel, jobbar strukturert og effektivt

  • er nysgjerrig, lærevillig og tek initiativ til å finne svar og løysningar

  • har erfaring frå likande arbeid

  • er medlem av Den norske kyrkja

 

Sekretæren sine hovudoppgåver er:

  • Møte med menneske i resepsjonen og på telefonen

  • Administrative rutiner knytt til gravplassdrift

  • Informasjon i lokalpresse, nettside og sosiale media

  • Administrative rutiner knytt til gudstenester og kyrkjelege handlingar

  • Sekretæroppgåver for sokneråd

  • Post og arkivrutiner

Vi tilbyr:

  • Ein variert og spennande jobb

  • Opplæring i rutinar og fagprogram

  • Lønn etter tariffavtalen for kyrkjeleg sektor

  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger

  • Godt stabsfellesskap

 

 

Fellesrådsområdet har seks sokn, Volda, Hornindal, Dalsfjord, Kilsfjord, Austefjord og Storfjorden, med kvar si kyrkje. Vi har tre sokneprestar, kyrkjeverje, kateket, to trusopplæringsmedarbeidarar (60% + 10%) og to sekretærar (2 x 100 %) med heile fellesrådsområdet som tenesteområdet. Volda sokn har kantor og kyrkjetenar i heile stillingar og ein ungdomsarbeidar/diakoniarbeidar i 60%. Dei andre sokna har kyrkjetenar- og organiststillingar tilpassa talet på gudstenester og kyrkjelege handlingar.

Sektor: Offentlig

Nettsted: https://www.volda.kyrkja.no

Facebook: https://www.facebook.com/Volda.Kyrkje

Del stillingen

Selskap

Volda kyrkjelege fellesråd

Kontaktinfo

  • Jostein Strabø
  • Tittel: Kyrkjeverje
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 916 63 549

Lokasjon

  • Volda

Søknadsfrist

August 22, 2025

Kirkelig fellesråd i Trondheim – Prosjektleder bygg og eiendom (søknadsfrist 10.08.2025)

 

Prosjektleder bygg og eiendom

 

 

Om deg

Vil du jobbe som prosjektleder for utvikling av kulturhistoriske bygg, gravplasser, kontorareal og driftsgårder? Hos oss får du jobbe med utredning, prosjektering, anskaffelser og gjennomføring av bygg- og anleggsprosjekt.

 

Om stillingen

Vi har ledig en fast 100 % stillinger som prosjektleder. Stillingen som prosjektleder inneholder oppgaver fra tidlig fase, utredninger, mulighetsstudier, utvikling, til gjennomføring og ferdigstillelse av bygg- og anleggsprosjekter.
Hos oss blir du en del av et tverrfaglig team med prosjektledere, forvaltere og driftsansvarlige, som sammen skal være pådrivere for nytenkning og utvikling av bygg og arealer. Vi skal ivareta eiendommene i Den norske kirke i Trondheim kommune, igjennom en verdig og bærekraftig forvaltning av kirkebygg og gravplasser, ved å levere profesjonelle eiendomstjenester. 

 

Hvordan er det å jobbe hos oss?

Du vil jobbe i et inkluderende team bestående av en imøtekommende og erfaren gjeng med prosjektledere, landskapsarkitekter og ingeniører. Teamet har bred erfaring og er svært engasjert i sine arbeidsområder. Som prosjektleder vil du få en utfordrende jobb i et engasjerende og kompetanserikt miljø med gode muligheter for personlig og faglig utvikling. Vi har en uformell stemning og stor takhøyde. I tillegg vil du samarbeide med vedlikeholds- og driftsorganisasjonen med bred og lang erfaring.
Du vil rapportere til teamleder for investering/prosjekt. Arbeidssted er Munkegata 6, som ligger sentralt plassert ved Rådhuset og Nidarosdomen.
Les mer om Kirkelig Fellesråd i Trondheim (www.kirken.no/Trondheim)

 

Arbeidsoppgaver

Arbeidsdagen din vil være variert, fylt av spennende oppgaver og utfordringer. Vi ønsker deg som har erfaring fra byggeplass, har interesse og fortrinnsvis kunnskap om vernede bygg, et engasjement for å ta vare på byggenes historie og identitet.
Du jobber tett på og samarbeider med fjorten engasjerte og kunnskapsrike kolleger, samtidig som du står selvstendig i dine prosjekt. Din oppgave vil være å gjennomføre oppgaver og prosjekt i tråd med avtalte rammer, der vi sammen jobber med å nå våre mål. Du har stor frihet i hvordan du legger opp arbeidsdagen. Vi jobber sammen for å skape gode og involverende prosesser og løse oppgaver og prosjekt.

Eksempler på oppgaver som prosjektleder:

  • oppfølging av bygg- og anleggsprosjekter av ulik størrelse
  • prosjektledelse innen mulighetsstudier, behov- og konseptutvikling, prosjektering, gjennomføring på byggeplass og ferdigstilling
  • anskaffelser og konkurranser
  • tverrfaglig samarbeid med hele virksomheten
  • samarbeide med lokal og nasjonale vernemyndigheter

 

Kvalifikasjoner

  • utdanning på minimum bachelor nivå eller tilsvarende innen relevante bygg og eiendomsfag. Lang og relevant erfaring kan erstatte formelt kompetansekrav
  • faglig erfaring fra utvikling av bygg og eiendom, kontrakts utarbeidelse og byggherreforskrift
  • erfaring innen offentlig anskaffelse og prosjektledelse
  • dokumentert erfaring fra byggeplass
  • god digital kompetanse
  • gode skriftlige og muntlige norskkunnskaper

 

Ønskede kvalifikasjoner: 

  • formell kompetanse innen prosjektledelse, SHA-koordinering og HMS
  • erfaring fra arbeid/interesse for kulturhistoriske bygg

 

Personlige egenskaper

  • du jobber selvstendig og resultatorientert med organisatoriske ferdigheter
  • du er utviklingsorientert og opptatt av å se nye løsninger
  • arbeidskapasiteten din er høy, og du evner å håndtere flere oppgaver samtidig 
  • du har gode kommunikasjon og samarbeidsevner, har takhøyde og er fleksibel

Ved vurdering av de best kvalifiserte til stillingene vektlegges personlig egnethet høyt.

 

Vi tilbyr 

et godt arbeidsmiljø med høyt fokus på trivsel og kollegial støtte

Dette innebærer blant annet:

  • et godt og inkluderende arbeidsmiljø med faglig stolthet
  • utfordrende og varierte arbeidsoppgaver
  • muligheter for å delta på relevante konferanser, kurs og videreutdanning
  • sommertid/vintertid, fleksibel arbeidstid og mulighet for av og til å ha hjemmekontor
  • offentlig tjenestepensjon gjennom Trondheim kommunale pensjonskasse (https://www.tkp.no/)

 

Søknadsfrist: 10.08.2025
Arbeidsgiver: Kirkelig fellesråd i Trondheim
Sted: TRONDHEIM
Stillingstittel: Prosjektleder bygg og eiendom
Stillinger: 1
Ansettelsesform: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4989243102

 

Kontaktinformasjon

Kristian Svardal
Prosjekt- og plankoordinator
 Telefon:41643185
E-post:[email protected]

Hege Elisabeth Nyhus
Avdelingsleder Bygg og eiendom
 Telefon:92806448
E-post:[email protected]

 

Munkegata 6, Trondheim, 7013 TRONDHEIM, Norge

 

 

Søk her

 

 

Om arbeidsgiveren

Kirkelig fellesråd i Trondheim har 170 medarbeidere tilknyttet drift av 16 menigheter og 19 kirkegårder/gravplasser. Fellesrådet har også ansvar for drift, vedlikehold og utvikling av 21 kirkebygg, 4 kapeller og ett krematorium med seremonirom, samt økonomiske og administrative servicefunksjoner for alle menigheter i Trondheim.

Fellesrådet skal ivareta kulturarven og utføre gravferdstjenesten på en verdi måte. Sammen med menighetene har vi som mål å virkeliggjøre at byens befolkning møter en bekjennende, åpen, tjenende, misjonerende og tilstedeværende folkekirke, og at gravferdstjenester blir utført på en verdig måte. Mål og strategiplan for Fellesrådet legger stor vekt på å være en kirke hvor folk er.

Del stillingen

Selskap

Trondheim kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Kristian Svardal
  • Tittel: Prosjekt- og plankoordinator
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 416 43 185
  • Hege Elisabeth Nyhus
  • Tittel: Avdelingsleder Bygg og eiendom
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 92806448

Lokasjon

  • Trondheim

Søknadsfrist

August 10, 2025

Sokneprest med tenestestad Skjåk og Nordberg (Søknadsfrist 17.08.2025)

 

Sokneprest med tenestestad Skjåk og Nordberg sokn

 

 

  • Nord-Gudbrandsdal prosti, Den norske kirke, Hamar bispedømme
  • Skjåkvegen 611, 2690 Skjåk, Hjemmekontor ikke mulig

 

Om jobben

Stillingstittel: Sokneprest med tenestestad Skjåk og Nordberg sokn
Type ansettelse: Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk: Norsk
Antall stillinger: 1

 

Søk på jobben

Søk senest søndag 17. august

 

 

Send søknad på stillingen her: [email protected]

 

 

Ledig soknepreststilling i Skjåk og Nordberg sokn – noe for deg som er glad i fjell og fin natur

Skjåk fellesrådsområde ligg i Ottadalen og har samanfallende grenser med Skjåk kommune. Bygda ligg i hjarta av fleire nasjonalparkar og er omgjeve av vakker natur, og grenser mot Møre og Romsdal og Vestland fylke.  Skjåk ligg langsmed ein av dei viktigaste ferdselsårene mellom Stryn og Nordfjord, Geiranger og Sunnmøre og dei andre Ottadals kommunane, rv. 15.

Skjåk kommune er ein attraktiv kommune med gode tenestetilbod til innbyggarane og næringslivet.  I Skjåk finnes gode og varierte fritidstilbod til store og små.  Det er ny renovert idretts- og symjehall.  Det bygges ny barnehage som skal være ferdig 2026.

Kommunesenteret Bismo er eit moderne senter med eit variert næringsliv innan industri, handel, reiseliv og tenesteyting.  Livet i Skjåk er farga av mangfald på mange område.  Pr. i dag er det innbyggjarar frå 7 nasjonar registrert i Skjåk.

Folketalet ligg på om lag 2200.  Her er ca. 83% kyrkjemedlemmer.  I fellesrådsområdet er det to sokn, Skjåk og Nordberg sokn.  Det er ei kyrkje i kvart av sokna, Skjåk kyrkje frå 1752 og Nordberg kyrkje fra 1864.  Det er gravplassar på kvar av kyrkjene.  Kyrkjene er en av dei største kulturskattane Skjåk har og alle innbyggjarar kjenne ei sterk tilhøyrsle til.  Det er og nokre gudstenester i «Kraftverket», som ligg vegg i vegg med kyrkjekontoret.

Kyrkjekontoret har gode lokaliteter og held til i bygdesenteret Bismo.  Den kyrkjelege staben, er sett saman av kyrkjetenar, organist, kyrkjelydsekretær, trusopplærar og kyrkjeverge i ymse stillingsstorleik.

Soknepresten har ansvar for konfirmantundervisninga som startar med ein helgetur til Trondheim.  Opplegget utover året er samlingar ein gong i månaden.  Dei deltek også på konfirmantopplegget Hekta konfirmantweekenden sin på Lillehammer.  Soknepresten samarbeider med trusopplærer om trusopplæringsarbeidet, og det er utarbeidd plan for trusopplæring.  Soknepresten har jamleg andakter på Skjåkheimen sjukeheim.

Det er eit godt samarbeid mellom prestane i prostiet og dei gjer nytte av kvarandres kunnskap.  I Nord-Gudbrandsdal prosti blir det vektlagd eit arbeidsmiljø prega av gode rammer, fagleg utvikling og trivsel.  Kvar månad har prestane konvent. 

Begge kyrkjene har nynorsk liturgi, og adminstrasjonsmålet er nynorsk.  Søkjar må meistra begge målforma.

Den som blir tilsett må leggja fram politiattest utan merknad, jfr. Politiregisterlova §39, jfr. trussamfunnslova §20.

Det blir utarbeidd offentleg søkjarliste etter offentleglova §25, jfr. Kyrkjeordninga for Den norske kyrkja §42.  Oppmoding om å få sitt namn gjort unntak for denne, må grunngivast i søknadsteksten.  Behandlingsgrunnlag etter personvern forordninga er artikkel 6 nr. 1 bokstav b og artikkel 9 nr. 2 bokstav b og g.

 

 

  • Gudstenester og kyrkjelege handlingar
  • Soknepresten deltar i trusopplæringsarbeidet i samarbeid med trusopplærer.
  • Soknepresten har ansvar for konfirmantarbeidet.
  • Andakter på sjukeheimen.
  • Soknepresten har sete i Skjåk kyrkjelege råd.
  • Deltek i beredskapsordninga i Nord-Gudbrandsdal prosti.

 

Cand.theol eller oppfyller kvalifikasjonskravet beskrive i Tjenesteordningen for kyrkjelydsprestar §3.
Praktisk teologisk utdanning.
Søkjaren må opplysa om ein meistrar begge målformer.

 

  • Kan kommunisera med menneske i alle livssituasjonar.
  • Gode samarbeidsevner.
  • Evne til å jobba saman med eit mangfald av tilsette og frivillige.
  • Ha interesse for å jobba med barn og unge.
  • Evne til å jobba strukturert med strategisk utvikling av gudstenester.

 

Stillinga blir lønt i stillingskode 1555 sokneprest.
Innskot i offentleg pensjonskasse.
Skyssgodtgjering for tenestekøyring og andre godtgjersler etter gjeldande reglar.
Arbeidsrettleiing i regien til bispedømmet.
Behjelpelege med å skaffa tenestebustad ved behov.
Tilsetjinga skjer i samsvar med gjeldande lov- og regelverk for tilsetjing i Den norske kyrkja, og dessutan etter tenesteordning for kyrkjelydsprestar.
Den som blir tilsett må rette seg etter endringar i ansvars- og arbeidsoppgåver og dessutan tenestedistrikt som i framtida kan gjennomførast innanfor lov, regelverk og tenesteordning i Den norske kyrkja.

Hamar bispedømme skal vera ein arbeidsplass med rom og respekt for mangfald, uavhengig av etnisitet, alder, kjønnsidentitet, funksjonsevne eller legning.  Me oppmodar alle kvalifiserte kandidatar til å søkja.

 

Skjåkvegen 611
2690 Skjåk

 
 
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Den norske kirke
Referansenr.: 4988389858
Stillingsprosent: 100%, Fast
Søknadsfrist: 17.08.2025
 
Kontaktpersoner for stillingen

 

Nord-Gudbrandsdal prosti ligg i hjarta av Sør-Noreg og omfattar dei sju kommunane Lesja, Dovre, Sel, Nord-Fron, Vågå, Skjåk og Lom. Prostiet har store delar av dei mektige fjellområda Jotunheimen, Breheimen, Dovre og Rondane. I prostiet jobbar vi med å få til nye samarbeidsformer prestane i mellom og mellom sokna. Målsettinga er å byggje opp ei levande folkekyrkje for alle døypte og å opne kyrkjene for folks tru og kvardag.
 
Sektor: Privat

Del stillingen

Selskap

Hamar bispedømme

Kontaktinfo

  • Eli Bekken
  • Tittel: Rådgiver
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 625 50 350
  • Birgitte Bentzød
  • Tittel: Prost
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 413 09 564

Lokasjon

  • Skjåk
  • Nordberg

Søknadsfrist

August 17, 2025

Årdal vidaregåande skule – Inntil to 100% stillingar i vikariat som lærar i realfag (søknadsfrist 06.07.2025)

 

Inntil to 100% stillingar i vikariat som lærar i realfag

 

Årdal vidaregåande skule har 40 tilsette og om lag 160 elevar. Skulen har totalt 10 klassar med tilbod innan studiespesialisering, industriteknologi, kjemiprosess- og laboratoriefaget, elektro og datateknologi og automatisering. Skulen er lokalisert i Øvre Årdal. Vi legg vekt på å skape gode læringsmiljø for elevane og eit godt arbeidsmiljø for dei tilsette.

 

Ved skulen er føljande stillingar ledig frå 01.08.2025:

Inntil to 100% stillingar i vikariat som lærar i realfag.

 

Søknadsfrist: 06.07.2025
Arbeidsgivar: Vestland fylkeskommune
Stad: Øvre Årdal,
Stillingstittel: Inntil to 100% stillingar i vikariat som lærar i realfag
Stillingar: 2
Heiltid/Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Vikar
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4989375855
Startdato: 01.08.2025
Sluttdato: 31.07.2026

 

Arbeidsoppgåver

  • Planlegging og gjennomføring av undervisning
  • Vurderingsarbeid
  • Vere ein bidragsytar i tverrfagleg samarbeid og klasseteam
  • Stillinga vil vere retta mot undervisning på både studiespesialiserande og yrkesfagleg programområde

 

Kvalifikasjonar

Vi søkjer ein person med relevant utdanning frå høgskule/universitetsnivå i følgjande realfag:

  • matematikk
  • fysikk
  • kjemi
  • naturfag

Det er ønskjeleg med praktisk-pedagogisk utdanning, men vi oppfordrar alle med relevant utdanning og/eller erfaring til å søkje.

 

Personlege eigenskapar

Vi søkjer personar som:

  • har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner.
  • er engasjert og posititv – med ønskje om å formidle kunnskap og bidra til eit godt læringsmiljø.
  • har eit positivt elevsyn.
  • er utviklingsorientert og kvalitetsbevisst både fagleg og personleg.
  • er tilpassingsdyktig.

 

Vi tilbyr

  • Positivt arbeidsmiljø med kunnskapsrike og engasjerte kollegaer
  • Løn etter kvalifikasjonar.
  • Gode pensjons- og forsikringsordningar.

 

Administrasjonsmålet i fylkeskommunen er nynorsk. Alle tilsetjingar vert gjort med ei prøvetid på 6 månader. Det vert teke atterhald om tilsetjing, då overtalige ved andre skular kan ha førerett til stillingen. Den som vert tilsett må legge fram politiattest. Vi gjer merksam på at i følgje offentleglova § 25, 2.ledd kan opplysningar om søkjaren bli offentleggjort sjølv om du har oppmoda om ikkje å bli ført på offentleg søkjarliste. Dersom du har bedt om unntak frå offentleg søkjarliste vil du alltid bli varsla før søkjarlista vert offentleggjort.

 

Farnesvegen 32, 6884 Øvre Årdal, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Geir Kjetil Øvstetun
rektor
 Telefon:90694334
E-post:[email protected]

 

Vestland fylkeskommune har ansvar for å utvikle Vestland fylke og å yte viktige tenester for samfunnet. Vi gir vidaregåande opplæring, tannhelsetenester og kollektivtransport til innbyggjarane i fylket. Vi har ansvar for vegsamband og legg til rette for næringsutvikling, fritidsopplevingar, kulturliv og inkludering. Klima og miljø er premiss for samfunnsutviklinga og som verdiskapingsfylke er Vestland ein nasjonal pådrivar for eit desentralisert Noreg.

Vi skal vere ein trygg og inkluderande arbeidsplass for alle, uavhengig av kjønn, alder, etnisk bakgrunn, religion, livssyn, funksjonsevne, seksuell orientering og kjønnsidentitet. Hos oss jobbar vi aktivt med mangfald, inkludering og likestilling. Mangfald bidrar til auka innovasjon, berekraft, effektivitet, læring og trivsel. Vi vil at dei som jobbar hos oss skal spegle samfunnet i Vestland.

Vi gjer merksam på at i følgje offentleglova § 25, 2. ledd, kan opplysningar om søkjaren bli offentleggjort sjølv om du har oppmoda om å ikkje bli ført på offentleg søkjarliste. Dersom du har bedt om unntak frå offentleg søkjarliste vil du alltid bli varsla før søkjarlista blir offentleggjort.

Alle nye tilsetjingar blir gjort med ei prøvetid på 6 månader. Administrasjonsmålet vårt er nynorsk.

Del stillingen

Selskap

Vestland fylkeskommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Årdalstangen

Søknadsfrist

Juli 6, 2025

Nes kommune Miljøarbeider – tjenesten – BPA- faste stillinger og tilkallings – vikarer (søknadsfrist 20.07.2025)

Nes kommune Miljøarbeidertjenesten

 

Brukerstyrt personlig assistent – faste stillinger og tilkallingsvikarer

 

Har du interesse for musikk og lyder, er omsorgsfull og har et ønske om å bidra til å øke livskvaliteten for andre?

Da har vi jobben for deg!

Jente på 25 år søker etter flere assistenter til sitt team. Arbeidet er organisert som BPA i hennes hjem og i denne ordningen er det tredelt turnus.
Ytterligere informasjon gis ved forespørsel eller i intervju. 
Opplæring vil bli gitt. 

Vi har følgende ledige stillinger: 5 x 80 %
Det er også ledige stillinger som tilkallingsvikarer.

Miljøarbeidertjenesten er organisert som en virksomhet i Helse og Velferd i Nes kommune og er fordelt i 6 ulike avdelinger med forskjellige fokusområder. Vi gir tjenester til mennesker som har funksjonsnedsettelser, i alle aldre og i alle livets faser. 
 

Arbeidsoppgaver

  • Utføre oppgaver i henhold til behov
  • Praktisk bistand og tilsyn i og utenfor hjemmet
  • Tilrettelegging og tiltak for en bedre hverdag
  • Bistå til fritidsaktiviteter

Du forholder deg til arbeidsleder, samt Nes kommunes arbeidsreglement og etiske retningslinjer

Kvalifikasjoner

  • Helsefaglig/pedagogisk utdanning er en fordel, men ikke et krav
  • Erfaring fra arbeid som BPA
  • Erfaring fra arbeid med personer som har bistandsbehov
  • Gode norskkunnskaper, skriftlig og muntlig
  • Førerkort kl. B
  • Stillingen krever god fysisk helse

Personlig egnethet vil ha stor betydning.

For å kunne tiltre i stillingen må det leveres gyldig politiattest ikke eldre enn tre måneder.

Personlige egenskaper

  • Større interesse for musikk og lyder
  • God evne til å observere
  • Pålitelig og ansvarsfull
  • Serviceinnstilt og fleksibel
  • Kunne arbeide selvstendig
  • Kunne arbeide tett innpå et annet menneske
  • Løsningsorientert ved uforutsette hendelser 

Vi tilbyr 

  • Spennende og varierte arbeidsoppgaver
  • Lønn etter avtale/Lønn i henhold til tariff
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.

Det er 6 mnd. prøvetid i faste stillinger. I midlertidige stillinger er prøvetid halvparten av ansettelsesperioden, maksimalt 6 mnd.

Praktisk informasjon om søkerprosessen 

Du søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår. Her finner du viktig informasjon om hvordan du søker på stilling hos oss.

Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskrav som er beskrevet i annonsen.

Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju. 

Minst to referanser skal oppgis.

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.

 

Velkommen som søker!

 

 

Søk her

 

 

Referansenummer: 2025/2472
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Deltid
Arbeidstid: Skift / turnus / arbeidstidsordning
Sektor: Helse og omsorg
Søknadsfrist: 20.07.2025
Tiltredelse: Etter avtale

 

Kontaktpersoner:

An-Kristin Myhre
mob: +47 97621526

 

Hjemmeside:

www.nes.kommune.no/tjenester/helse-omsorg-og-velferd/

 

Adresse:
Rådhusgata 2 2150 Årnes

 

Nes kommune Miljøarbeidertjenesten

Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har straks 25.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud. I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen.