Psykisk helse og rus: Psykolog / psykologspesialist og sjukepleiar / vernepleiar / sosionom (Søknadsfrist 25.08.2024)

6325_2023_1_12_faf0b39c-f922-4f7e-8424-f57f13d62123

 

Klikk på aktuell utlysing under:

 

Haram kommune
Psykolog/psykologspesialist
Tenesteområde Psykisk helse og rus, Haram kommune
Fast, Vikar
Webcruiter-ID: 4836743110
Brattvåg
Publisert: 02.08.2024
Søknadsfrist: 25.08.2024

Haram kommune
Sjukepleiar/vernepleiar/ sosionom
Sjukepleiar/vernepleiar/ sosionom – Tenesteområde Psykisk helse og rus, Haram kommune
Fast
Webcruiter-ID: 4836756714
Brattvåg
Publisert: 02.08.2024
Søknadsfrist: 25.08.2024

 

Etter vedtak i Stortinget 14. juni 2022 er Haram frå 1. januar 2024 eigen kommune, med dei grensene som var før samanslåinga med Ålesund

Kommunen har omlag 9300 innbyggarar. Haram er ein av fylket sine fremste industrikommunar, og med stolte skipsbyggartradisjonar er Haram ein viktig del av den maritime klynga på Sunnmøre. Heile 47 prosent av arbeidsplassane i kommunen er i industrien. I tillegg har Haram viktige framtidsretta arbeidsplassar i den marine næringsmiddelindustrien. Fiskeri er også ei viktig næring i kommunen.

Haram har eit rikt idretts- og kulturliv, med stor aktivitet innan kor, korps, teater og ungdomsarbeid. Fjord, fjell og nydeleg natur rett utanfor stovedøra gir også svært mange moglegheiter for ulike typar friluftsliv overalt i kommunen.

Haram kommune ligg lett tilgjengeleg på Sunnmøre, 40 minutts køyretur frå Ålesund sentrum, 35 minutt frå Moa-området og 45 minutt frå Ålesund Lufthavn, Vigra. Kommunesenteret finn du i Brattvåg, men kommunen har og fleire andre tettstadar; Vatne/Tennfjord, Søvik og Austnes.

Del stillingen

Selskap

Haram kommune

Kontaktinfo

  • Laila Grytten
  • Tittel: Tenesteleiar
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 412 48 725

Lokasjon

  • Brattvåg

Søknadsfrist

August 25, 2024

Måløykollektivene – Kollektivleder (Søknadsfrist 19.08.2024)

Vil du være med på å utgjøre en forskjell?

Kollektivleder

 

Måløykollektivene i Klokkergårdstiftelsen er en ideell, livssynsnøytral og politisk uavhengige stiftelse. Den består i dag av tre kollektiv med beliggenhet i Måløy i Kinn kommune. Vi startet driften i 1980 som Stiftelsen Klokkergården. Hovedmålgruppen er ungdom i alderen 13 – 18 (20) år med rus- og atferdsproblematikk.

Ungdommene er plassert etter atferdsparagrafene i barnevernloven. Vi har i dag en samarbeidsavtale om plassering med Bufdir region Vest og region Midt. Vi har også en avtale med Oslo kommune.

Om stillingen:

Hvem er du?

Vi ser etter deg som har:

Lederegenskaper; Vi ser etter en person med lederegenskaper. Vi arbeider mye etter prinsippene om situasjons og relasjonsbestemt ledelse.
Fagkompetanse; Kunnskap om det barnevernfaglige arbeidet vi driver. I tillegg kjenne til stiftelsens egne metoder og fagbakgrunn.
Juridisk kompetanse; Kunnskap og forståelse for aktuelle lovverk. Økonomisk forståelse er noe stillingen krever grunnet økonomistyring.
Vi stiller krav til 30 stp. i videreutdanning innenfor ledelse. Om du ikke har dette må dette påbegynnes innen 1. året i stillingen. Kostnader til dette dekkes av stiftelsen etter avtale.

I tillegg er du:

Samarbeidsvillig; Du må ha dyktige samarbeidsevner da du vil være en del av en større ledergruppe.
Lojal; du er lojal mot stiftelsen styringsdokumenter.
Løsningsorientert med god gjennomføringskraft.
Fleksibel
Robust
Som kollektivleder for Måløykollektivet vil du ha et overordnet ansvar for det barnevernfaglige arbeidet på kollektivet. Nærmeste leder er daglig leder.

Personlig egnethet og ledererfaring vil bli vektlagt.

Arbeidsoppgaver

Dine arbeidsoppgaver vil blant annet bestå av:

Sikre forsvarlig drift i henhold til aktuelt lovverk.
Ansvar for den daglige økonomiske driften.
Personalansvar
Påse at det til enhver tid er forsvarlig bemannet, sette opp turnus etc.
Sikre kvaliteten til tjenestene vi yter.
Delta på samarbeidsmøter internt og eksternt.
Være en del av lederteam.
At kollektivet arbeider etter de prosedyrene som er nedfelt.
Sikre at kollektivet arbeider i tråd med forløp for behandlingsinstitusjoner.

For mer informasjon om oss:

www.maloykollektivene.no

Vi kan tilby:

Ekstern og intern veiledning. Svært varierte arbeidsoppgaver.

Du får mulighet til å bli en del av, og sette preg på et åpent og tillitsfullt arbeidsmiljø preget av stort engasjement, idealisme og kollegaer som ønsker å utvikle seg.

Vi har et overordnet fokus på å hele tiden å levere best mulig kvalitet. Dette krever intern-/ ekstern kursing og videreutdanning. Vi arbeider kontinuerlig med å tilrettelegge mot dette, slik at vi kan nå disse målene.

Vi vil gjerne ha deg som en del av en stiftelse som ønsker å utgjøre en forskjell for andre. Vi er i stadig utvikling og du vil få mulighet til å være en del av en svært meningsfull hverdag.

Arbeidstid og lønn:

Arbeidstid 37,5 timer arbeidsuke.
Fleksitid Minimum 1 kveld pr. uke, mer ved behov.
Må påberegne ekstraarbeid i perioder da dette er en uavhengig stilling.
Arbeidstidsordningen kan i særskilte tilfeller diskuteres.

Lønn:

Stillingene lønnes i henhold til tariffavtale med FO og Fagforbundet.

Ut over dette kommer et tillegg på kroner 80.000 ,- pr. år grunnet tilgjengelighet.

Pensjonsavtale:

Gode pensjonsordningsvilkår i tillegg til Avtalefestet pensjon (AFP).

Krav til kompetanse:

3 årig helse- og sosialfaglig høyskoleutdanning (Barnevernpedagog, vernepleier, sosionom, etc.).
30 studiepoeng innenfor ledelse (Personer uten dette må fullføre kravet innen 18 måneder)
Andre bachelorutdanninger (eksempelvis; sykepleiere, lærere/pedagoger, ol.).

Personlige egenskaper vi ser etter:

Ansvarsfull
Samarbeidsvillig
Fleksibel
Selvstendig
Engasjert

 

Søk på stillingen her.

 

Har du spørsmål vedrørende stillingen?

Kontakt:

Alexander Sagdahl, HR- og personal

e-post: [email protected]

Tlf. 416 69 845

Søknadsfrist 19. august 2024
Arbeidsgiver Stiftelsen Måløykollektivene
Kommune Kinn
Omfang Heltid
Varighet Fast

Arbeidssted Deknepollen, 6700 Måløy

Del stillingen

Selskap

Klokkergårdstiftelsen

Kontaktinfo

  • Alexander Sagdahl
  • Tittel: HR- og personal
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Tlf. 416 69 845

Lokasjon

  • Måløy

Søknadsfrist

August 19, 2024

St Halvard vgs: Administrasjonsleder (Søknadsfrist 19.08.2024)

Akershus tre 2

St. Hallvard videregående skole, Buskerud fylkeskommune

Administrasjonsleder

 

Vil du være med på laget og utvikle skolen videre?

Skolen har ledig fast 100 % stilling som administrasjonsleder, hvor du vil være en del av skolens ledergruppe og ha en sentral rolle i skolens drift og utvikling.

St. Hallvard videregående skole ligger i Lier kommune og har utdanningsprogrammene musikk, dans og drama, studiespesialisering og idrettsfag. Ved skolen er det også en egen avdeling for elever med sammensatte funksjonsnedsettelser. Vi har også en kombinasjonsklasse for innvandrerungdom 16-24 år med kort botid, der undervisningen skjer i samarbeid med Lier Voksenopplæring. Skolen har ca. 730 elever og 135 ansatte.

Vi søker medarbeidere som har elevens læring i fokus og er åpen for nye arbeidsmetoder. Den som tilsettes, må forplikte seg til å jobbe i tråd med skolens pedagogiske plattform, Fylkeskommunens visjoner, verdier, og rammeverk for læring og ledelse i Buskerudskolen.

Les mer om skolen på vår hjemmeside bfk.no/st-hallvard-vgs

Vi ber om at relevante vitnemål og attester vedlegges søknaden i Webcruiter.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 19.08.2024
Arbeidsgiver: Buskerud fylkeskommune
Sted: Lier
Stillingstittel: Administrasjonsleder
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4841881167
Startdato: 01.10.2024

Arbeidsoppgaver

  • økonomistyring, budsjettarbeid og rapportering
  • personalansvar og budsjettansvar for egen avdeling
  • samarbeid med eksterne og interne tjenesteleverandører og sentraladministrasjon
  • lønn og HR-arbeid
  • innkjøp
  • hms og beredskap

Andre relevante oppgaver kan bli tillagt stillingen.

Kvalifikasjoner

  • relevant høyere utdanning på høyskole/universitetsnivå
  • relevant arbeidserfaring fra utdanningssektoren eller offentlig forvaltning er ønskelig
  • ledererfaring og/eller utdanning innen ledelse er ønskelig
  • gode IKT-kunnskaper

Personlige egenskaper

  • trygg og tydelig leder
  • gode samarbeidsevner
  • fleksibel og evne til raske omstillinger
  • inspirerende og målrettet
  • systematisk og løsningsorientert
  • gode kommunikasjonsevner
  • strukturert og god systemforståelse

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr

  • en engasjerende jobb på en skole med godt skole- og arbeidsmiljø hvor pedagogisk utviklingsarbeid
  • og faglig samarbeid vektlegges
  • lønn- og arbeidsvilkår i henhold til gjeldende lov- og avtaleverk

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse:Jensvollveien 40, 3413 Lier, Norge

Kontaktinformasjon

Kaia Erlandsen, rektor

Telefon: 47 02 04 20

 

Buskerud fylkeskommune ønsker medarbeidere som tar en aktiv, engasjert, reflektert og ansvarlig rolle i organisasjonen vår. Hos oss møtes mennesker med ulik kompetanse- og utdanningsbakgrunn for å skape gode tjenester til våre innbyggere.

Buskerud fylkeskommune har ansvar for viktige samfunnsoppgaver som videregående opplæring, kollektivtransport og fylkesveier, tannhelsetjenester, regional planlegging, kultur og kulturminner.

Buskerud fylkeskommune er opptatt av mangfold, og vi oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til stillingens krav, til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det.

For ansettelse i skole og tannhelse kreves det politiattest av kandidater som får tilbud om stilling.

Vi gjør oppmerksom på at søkere føres opp på offentlig søkerliste. Det kan søkes om anonymitet, men det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak, jf. Offentleglova § 25.

 

Del stillingen

Selskap

Buskerud fylkeskommune

Lenke til firma

https://bfk.no/

Kontaktinfo

  • Kaia Erlandsen
  • Tittel: rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 47 02 04 20

Lokasjon

  • Lier

Søknadsfrist

August 19, 2024

Menighetspedagog Berg menighet (Søknadsfrist 19.08.2024)

 

Er du vår nye pedagog i Berg menighet?

 

  • Larvik Kirkelige Fellesråd
  • Søndersrødveien 54, 3295 Helgeroa, Hjemmekontor ikke mulig

 

Om jobben

Stillingstittel: Menighetspedagog
Oppstart: Etter avtale
Type ansettelse: Fast, deltid 80%
Arbeidstid: Vakt, dagtid, alle dager
Arbeidsspråk: Norsk
Antall stillinger: 1

 

Søk på jobben

Søk senest mandag 19. august

 

Send søknad til: [email protected]

Vil du jobbe i et hyggelig og engasjert arbeidsfellesskap? Brenner du for arbeid blant barn og unge? Har du evne til å skape gode relasjoner?

Vi trenger en menighetspedagog/kateket/menighetsarbeider innenfor kirkelig undervisning i 80% fast stilling i Berg menighet. Målgruppen er barn og unge 0-18 år.

Berg menighet har et aktivt barnearbeid. Vi søker etter en person som kan videreutvikle og koordinere allerede bestående arbeid innenfor kirkelig undervisning for barn og unge. For de minste barna er det babysang, det er etter-skoletidstilbud for barneskolen, med «Skattekista» (1.-3. trinn) og «Superonsdag» (4.-7. trinn) annenhver uke. Det er konfirmantopplegg for ungdom, og det er ønskelig at underviser deltar i menighetens konfirmantarbeid sammen prest. I tillegg kommer enkeltarrangement, som «Bo-hjemme-leir» og Tårnagenthelg.

Til alt vårt arbeid må vi stadig rekruttere og utvikle frivillig medarbeiderskap. Et team av prest, underviser, kirkemusiker, kirketjener, frivillighetskoordinator og menighetsråd skal sammen med frivillige jobbe for et relevant og attraktivt undervisningstilbud.

Berg menighet i Larvik kommune har ca. 2050 medlemmer og har en funksjonell arbeidskirke fra 2007. Kirken ligger sentralt plassert ved Berg skole og en av bygdas barnehager. Kirken er omgitt av et stort grøntområde. Berg menighet har et godt samarbeid med andre aktører i bygda, blant annet Brunlanes Frikirke, skole og barnehager.

 

Dine ansvarsområder:

  • Gjennomføring av kirkens barne- og ungdomsarbeid
  • Utvikling og oppfølging av lokal plan for kirkelig undervisning og læring
  • Samarbeid med skole, barnehage og andre lokale aktører
  • Koordinering av frivillige i menighetens barne- og ungdomsarbeid

 

Vi ønsker at du:

  • Trives sammen med barn og unge og vil bidra til at de skal bli kjent med kristen tro
  • Kan arbeide i team, og at du samtidig er selvstendig og kreativ
  • Har gode kommunikasjons- og formidlingsevner i møte med barn og unge
  • Kan motivere, inspirere og koordinere frivillige medarbeidere i menighetens barne- og ungdomsarbeid
  • Er strukturert og har god evne til å administrere

 

Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdanning. Det er en fordel med utdanning innenfor kristendom og/eller pedagogikk
  • Erfaring fra og engasjement for barne- og ungdomsarbeid
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Arbeidstiden er fleksibel og inkluderer kvelds- og helgearbeid.

Det forutsettes medlemskap i Den norske kirke.

Det kreves framlegging av politiattest.

Det vil bli utarbeidet offentlig søkerliste, men det kan gjøres unntak for søkere som ber om det.

Stillingen lønnes avhengig av kvalifikasjoner etter gjeldende kirkelig tariffavtale og vi tilbyr gode forsikrings- og pensjonsordninger fra pensjonsselskapet KLP.

Nærmere opplysninger om stillingen fås ved henvendelse til kirkeverge Sigrid Kobro Stensrød, tlf. 982 31 305 eller sokneprest Kristin S. Haugen, tlf. 926 28 384.

Tiltredelse: Snarest.
Søknad med CV sendes: [email protected]
Søknadsfrist: 19. august 2024

 

Kontaktperson for stillingen

Sigrid Kobro Stensrød
Kirkeverge
98231305
[email protected]

 

Om bedriften

Larvik kommune har 49 000 innbyggere. Fellesrådets virksomhetsområde innefatter 11 menigheter. Det er ca. 50 stillinger innenfor virksomheten, i tillegg til 11 prester. Kommunen ligger i søndre Vestfold med rike muligheter for sjø- og friluftsliv.

Sektor: Privat

Nettsted: https://kirken.no/larvik 

Del stillingen

Selskap

Larvik Kirkelige Fellesråd

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Larvik

Søknadsfrist

August 19, 2024

100% stilling som virksomhetsleder for Forvaltning (søknadsfrist 28.08.2024)

Rauma kommune

 

100% stilling som virksomhetsleder for Forvaltning

 

 

Rauma kommune søker en samlende og handlekraftig virksomhetsleder for Forvaltning. Som virksomhetsleder vil du spille en viktig rolle i samfunnsutvikling, planarbeid og utvikling av tjenester i et kort og langt tidsperspektiv. Virksomheten er sentral i samspillet mellom kommune, innbyggere og næringsliv. Vi søker deg med faglig tyngde, ledererfaring og med stor motivasjon til å lede og utvikle et omfattende virksomhetsområde med kunnskapsrike og dedikerte medarbeidere.

 

Stilling

100% stilling fast,som virksomhetsleder for Forvaltning. Arbeidstid: Dagtid.

 

Arbeidssted

Tjenesteområdet Rauma utbygging har et solid og kunnskapsrikt fagmiljø lokalisert i rådhuset på Åndalsnes. Den administrative delen av tjenesteområdet er samlet med virksomhetene Forvaltning, Bygningsdrift, Kommunalteknikk og VAR. Vi har et godt og sosialt arbeidsmiljø med faglige diskusjoner, humor og stor takhøyde.

 

Arbeidsområde

Som virksomhetsleder vil du ha det overordnede ansvaret for kommunal forvaltning, p.t. innenfor områdene landbruk, kart og oppmåling, miljø, eiendomsskatt, plan og byggesak. Du vil ha overordnet fag-, økonomi- og personalansvar innenfor virksomheten. Saksbehandleroppgaver vil ligge til stillingen, fortrinnsvis saksbehandling etter plan- og bygningsloven og saker til politiske utvalg. Til stillingen ligger også ansvar og oppgaver knyttet til digital transformasjon innenfor de ulike saksområdene.

Du er samlende og evner å motivere og lede 10 kunnskapsrike medarbeidere i virksomheten. Ledelse av planarbeid er eksempel på oppgaver som kan bli lagt til stillingen. Som virksomhetsleder vil dine evner til samarbeid på tvers av strukturer være en viktig egenskap. Virksomhetsleder rapporterer til utbyggingssjef og er en del av tjenesteområde Utbygging sin ledergruppe.

 

Kvalifikasjoner

  • Høyere utdanning, minimum bachelornivå. Aktuell bakgrunn kan være jurist, arealplanlegger, ingeniør/ siv. ing. eller annen relevant utdanning innenfor aktuelle fagområder
  • Ledererfaring og/eller lederutdanning er en fordel
  • God kjennskap til plan og bygningsloven med tilhørende forskrifter og annet relevant lovverk
  • Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
  • God digital kompetanse
  • Førerkort klasse B

 

Personlige egnethet

  • Du evner å motivere og lede medarbeidere med ulike typer arbeidsoppgaver
  • Du har gode samarbeidsevner og evner å skape effektive team
  • Du jobber selvstendig og har gjennomføringskraft over tid
  • Du er trygg og rolig når det er på det mest krevende
  • Du er flink til å prioritere og bidrar til at små saker forblir små
  • Du er motivert og evner å lede ulike typer prosjekt og prosesser
  • Du har en kunnskapsbasert tilnærming
  • Du jobber systematisk og strukturert og leverer innenfor gitte tidsfrister og økonomiske rammer

 

Vi tilbyr:

  • Introduksjonsprogram for ledere
  • Lederutving i tverrfaglige ledersamlinger
  • Personlig og faglig utviklende arbeidsoppgaver
  • Samarbeid i et sterkt tverrfaglig miljø
  • Et positivt arbeidsmiljø med mye humor
  • God pensjonsordning i KLP

Det er ferietid, så send gjerne en sms om du ønsker en prat.

 

Ansettelse

Ansettelse skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og avtaleverk, herunder medlemskap i pensjonsordning. Avlønning etter sentral Hovedtariffavtale ut fra kvalifikasjoner og ansiennitet.

 

Søknad

Rauma kommune tar kun imot elektroniske søknader. Søkerveiledning: https://www.rauma.kommune.no/om-kommunen/ledige-stillinger/sokerveiledning/ eller [email protected].
Det er viktig at du tar deg tid til å besvare spørsmålene vi stiller og dokumenterer utdannelse og kompetanse i søknaden. Last opp aktuelle attester og vitnemål i PDF format. Lenke til vitnemålsportalen kan sendes til kontaktperson i annonsen.

Vær oppmerksom på at opplysninger om søker kan bli offentliggjort selv om søker har bedt om å ikke bli ført opp på søkerliste, jf. Offentleglova.

 

 

Søk her

 

 

Referansenummer: 24/1613
Fylke: Møre og Romsdal
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 28.08.2024
Arbeidssted: Åndalsnes

 

Kontaktpersoner:

Tom Erik Rødven
mob: +47 91581187

 

Hjemmeside:

/www.rauma.no/

 

Adresse:

Vollan 8a 0000 Åndalsnes

 

Rauma kommune

Velkommen til verdens beste kommune for naturglade mennesker! Hos oss kan du både ha en givende jobb og en aktiv fritid. Du har kort vei til naturopplevelser uansett hvor du befinner deg i kommunen. Kommunesenteret Åndalsnes ligger innen 1-2 timers kjøretur til Molde og Ålesund lufthavn, og Raumabanen gjør at du kan reise miljøvennlig med tog. Kommunen har et bredt og fremoverlent næringsliv og satser aktivt på turisme og gode opplevelser for alle. Kjente turistmål som Trollstigen, Romsdalseggen, Rampestreken og Romsdalsgondolen finner du her, og vi har et spennende og variert kulturliv med Rauma kulturhus som motor. Norsk fjellfestival, Trollveggen Triathlon og Rauma Rock er tre av folkefestene som skaper liv og røre. Barna har gode tilbud gjennom bl.a. Barnas turlag, speideren eller 4H. Velkommen til naturgledekommunen Rauma!

Del stillingen

Selskap

Rauma kommune

Kontaktinfo

  • Tom Erik Rødven
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 91581187

Lokasjon

  • Åndalsnes

Søknadsfrist

August 28, 2024

Barnevernleder og miljøterapeut i team (forskjellige søknadsfrister)

Rauma kommune

 

Klikk på aktuell utlysing under:

 

Barnevernstjenesten
Rauma
14.08.2024

 

 
Psykososialt team
Rauma
15.08.2024
 
 

Rauma kommune

Velkommen til verdens beste kommune for naturglade mennesker! Hos oss kan du både ha en givende jobb og en aktiv fritid. Du har kort vei til naturopplevelser uansett hvor du befinner deg i kommunen. Kommunesenteret Åndalsnes ligger innen 1-2 timers kjøretur til Molde og Ålesund lufthavn, og Raumabanen gjør at du kan reise miljøvennlig med tog. Kommunen har et bredt og fremoverlent næringsliv og satser aktivt på turisme og gode opplevelser for alle. Kjente turistmål som Trollstigen, Romsdalseggen, Rampestreken og Romsdalsgondolen finner du her, og vi har et spennende og variert kulturliv med Rauma kulturhus som motor. Norsk fjellfestival, Trollveggen Triathlon og Rauma Rock er tre av folkefestene som skaper liv og røre. Barna har gode tilbud gjennom bl.a. Barnas turlag, speideren eller 4H. Velkommen til naturgledekommunen Rauma!

 

Del stillingen

Selskap

Rauma kommune

Kontaktinfo

  • Klikk på lenke for mer informasjon
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf:

Lokasjon

  • Åndalsnes

Søknadsfrist

August 31, 2024

Kontaktperson / saksbehandler Barnevern (Søknadsfrist 19.08.2024)

 

Saksbehandler/kontaktperson

 

 

Barneverntjenesten har ledig 2x 100 % stilling som saksbehandler/kontaktperson fra 01.09.2024. Barneverntjenesten i Lunner er egen enhet organisert under kommunalsjef for kultur og oppvekst, sammen med barnehage, skole, PP-tjeneste og Skole- og helsestasjonstjeneste. Det legges stor vekt på et bredt tverrfaglig samarbeid. Barneverntjenesten er organisert i team undersøkelse/tiltak og team omsorg/ettervern.

 

Arbeidsoppgaver

  • Saksbehandling etter Lov om barnevern
  • Tett oppfølging og samarbeid med barn, ungdom, familier, nettverk og andre relevante instanser
  • Sikre fremdrift i egne saker, planlegge og gjennomføre undersøkelser, vurdere barns omsorgssituasjon, igangsette og evaluere tiltak i samarbeid med barn og familien og gi råd og veiledning på selvstendig grunnlag
  • Holde deg faglig oppdatert og tilegne deg ny fagkunnskap. Kunne representere og formidle barnevernsfaglig kunnskap videre i samarbeidsforum
  • Føre saker for barneverns- og helsenemnd og rettsinstanser

 

Utdanningskrav

  • Barnevernsfaglig mastergrad eller annen relevant utdanning på tilsvarende nivå
  • Alternativt relevant bachelorutdanning dersom det innen 1. januar 2031 kan dokumenteres minst fire års arbeidserfaring fra barnevernet i tillegg til at det er gjennomført en barnevernsfaglig eller annen relevant videreutdanning med minst 30 studiepoeng

 

Kompetanse som etterspørres:

  • Teoretisk kompetanse på psykologi, risiko- og beskyttelsesfaktorer, sosioøkonomiske forhold, konsekvenser av omsorgssvikt, vold, overgrep og skjevutvikling hos barn
  • Analyse og beslutningskompetanse, kritisk refleksjon, vurdering av barnets beste, kulturelle perspektiver ved analysearbeid, metoder for drøfting og beslutningsprosesser
  • Juridisk kompetanse om juridisk metode, aktuelle lover og forskrifter
  • Forvaltningskompetanse og kunnskap om maktteori, etikk, systemteori, kommunikasjon og bruk av tolk, velferdssystemet, god saksbehandling i forvaltning, kontroll og evaluering av saksbehandling og kunnskap om tilsynsmyndighetens mandat
  • Det foretrekkes erfaring fra arbeid med barneverntjenestens målgruppe, fortrinnsvis erfaring fra barneverntjenestens førstelinje
  • Førerkort klasse B, og disponerer bil

 

Personlige egenskaper

  • Du har gode relasjonelle ferdigheter
  • Du er en medarbeider som liker å samarbeide i team med kolleger og andre aktuelle instanser
  • Du er selvstendig og kan stå alene i relasjoner og situasjoner
  • Du har mot til å være tydelig, og til å fremme egne synspunkter og vurderinger
  • Du liker å jobbe strukturert og systematisk – og du tåler et høyt arbeidspress
  • Du mestrer uforutsigbarhet i hverdagen, tåler et høyt arbeidstempo og utviser fleksibilitet i forhold til ulike arbeidsoppgaver
  • Du leverer i henhold til tidsfrister, og kan tenke alternativt når utfordrende oppgaver skal løses
  • Du har god forståelse for hva god brukermedvirkning innebærer

 

Politiattest

Tilfredsstillende politiattest, ikke eldre enn tre måneder, må leveres før tiltredelse i stilling.

 

Annet

Minst 2 referanser må oppgis i søknaden, en leder og en sideordnet kollega.

Vitnemål/attester vedlegges søknaden.

Lønns og arbeidsvilkår

 

Vi kan tilby:

  • Et arbeidsmiljø som ivaretar 24-timers mennesket
  • En spennende og variert arbeidshverdag med krevende utfordringer
  • En barneverntjeneste med mål av å ha høy faglig kvalitet
  • Veiledning og tett oppfølging fra fagleder med utgangspunkt i emosjonell støtte, bidra til fremdrift i saker og økt evne til etisk og faglig refleksjon over egen praksis
  • Ekstern saks- og prosessveiledning
  • Tjenestebil til felles bruk
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger i KLP
  • Lunner kommune er en IA-bedrift
  • Lønn etter gjeldende tariff

 

Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatte skal gjenspeile befolkningen forøvrig. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Akershus
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 19.08.2024
Tiltredelse: Etter avtale
Arbeidssted: Barnevern

 

Kontaktpersoner:

Bente Monika Bjerkeengen- Fagleder
mob: 90140783

Øystein Zahl Einarsen- Barnevernleder
mob: +47 95045774

 

Hjemmeside:

/www.lunner.kommune.no/

 

Adresse:

Sandsvegen 1 2740 ROA

 

Lunner kommune – kultur og oppvekst

Lunner kommune har i overkant av 9300 innbyggere, ligger sentralt på Hadeland, 50 km nord for Oslo sentrum og med kort vei til Gardermoen. Basisnæringen er jord- og skogbruk, men kommunen har også mange pendlere. Distriktet er med sin natur og sitt vakre kulturlandskap allerede en attraktiv boregion. Kommunens visjon er: Det gode liv lever vi bedre i Lunner. Nær naturen – Nær byen

VÅRE VERDIER: PÅLITELIG-VENNLIG-MODIG

Del stillingen

Selskap

Lunner kommune

Kontaktinfo

  • Bente Monika Bjerkeengen
  • Tittel: Fagleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 90140783
  • Øystein Zahl Einarsen
  • Tittel: Barnevernsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 95045774

Lokasjon

  • Roa

Søknadsfrist

August 19, 2024

Fagleder – Utviklingssenter for sykehjem og hjemmetjenester i Vestfold (søknadsfrist 22.08.2024)

 

 

Fagleder USHT Vestfold

 

 

Vi ser etter deg som ønsker å være faglig leder for USHT Vestfold. Du er opptatt av faglig utvikling og kvalitet i tjenestene, og du har det strategiske blikket som er nødvendig for å forstå sammenhengen mellom nasjonale føringer og hvordan dette kan utvikles til god praksis i kommunene.

Utviklingssenteret er organisert som del av bo- og behandlingssentrene i Sandefjord kommune. Denne organisasjonsmodellen er under endring og ny organisering vil være klar fra 1.1.25. Intensjonen er at ny organisering skal bidra til at USHT leder, linjeledere og medarbeidere utnytter handlingsrommet for synergier mellom det nasjonale oppdraget fra Helsedirektoratet, og kommunale strategier, satsinger og planer.

Som faglig leder for USHT vil du også være daglig leder for 4,5 årsverk med dyktige medarbeidere innenfor flere fagfelt innen helse og omsorg. Stillingen rapporterer til seksjonsleder.

Utviklingssentre er et viktig satsningsområde fremover- og har stor betydning for utvikling innen nasjonale satsningsområder og kvalitetsarbeid i helse og omsorgstjenesten. Det er først og fremst i sykehjem og hjemmetjenester, men også de øvrige tjenesteområdene i helse, sosial og omsorg.

Helsedirektoratet beskriver årlige nasjonale satsingsområder i oppdragsbrev til utviklingssentrene, les mer om den nasjonale ordningen på www.utviklingssenter.no Dette er en nasjonal nettside som Oslo kommune har ansvar for å drifte, i tillegg har USHT Vestfold en egen nettside, USHT (usht-vestfold.no) Kommunalområdet Helse, sosial og omsorg i Sandefjord kommune har på vegne av Helsedirektoratet ansvar for drift og utvikling av Utviklingssenter for sykehjem og hjemmetjenester i Vestfold (USHT).

 

Om dette vekker interesse, ser vi fram til å motta søknad fra deg

 

Arbeidsoppgaver

  • Faglig og administrativt ansvar for USHT-oppdraget i Vestfold og tilstøtende arbeidsoppgaver som oppdraget medfører
  • Utarbeide årlig handlingsplan med utgangspunkt i satsingsområder beskrevet i tildelingsbrev fra Helsedirektoratet
  • Faglig og daglig ledelse av medarbeidere som har ansvar for tiltak i USHT Vestfold sin handlingsplan og den lokale nettsiden for USHT
  • Være pådriver for, og legge til rette for samarbeid internt i kommunen og nasjonalt, herunder med øvrige utviklingssentre i Norge, Statsforvalteren, Senter for omsorgsforskning med flere
  • Utarbeide søknader og koordinere årlige rapporteringer om USHT Vestfold til Helsedirektoratet og Statsforvalteren
  • Sikre framdrift, samarbeid, samordning, oppfølging av resultater innen USHT-oppdraget
  • Være pådriver for å synliggjøre og integrere USHT-oppdraget med tanke på synergier med
  • Sandefjord kommunes og de øvrige Vestfoldkommunens strategier, planer og aktiviteter
  • Bidra inn i utvikling av avdelingens arbeidsmetoder
  • Delta i arbeid som går på tvers av virksomheter i Vestfold kommunene, og andre samarbeidspartnere
  • Delta i nettverksarbeid og prosjektarbeid, også som prosjektleder når det er behov
  • Utviklingsarbeid, drifts- og forvaltningsoppgaver i kommunalområdet Helse, sosial og omsorg i Sandefjord kommune ellers må påregnes

 

Kvalifikasjoner

  • Fullført mastergrad innen relevant fagområde, andre kvalikasjoner som bred erfaring og annen relevant utdanning kan også vurderes
  • Ledet større prosjekt eller forbedringsprosesser hvor flere prosjektmedarbeidere er involvert, med gode resultater
  • Erfaring med og forståelse for systematisk kvalitetsforbedring, herunder bruk av ulike verktøy og metoder generelt, og spesielt innen helse- og omsorgssektoren
  • Kjennskap til Vestfold kommunene er en fordel, gjerne også erfaring fra helsetjenester og utviklingsarbeid i andre kommuner og kjennskap til helse- og omsorgstjenesten nasjonalt
  • Erfaring fra tverrfaglig og -sektorielt samarbeid
  • Erfaring fra samarbeid med utdannings- og forskningsmiljø, vise til konkrete eksempler
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
  • Generelt god IKT-kompetanse, blant annet innen Office 365

 

Personlige egenskaper

  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • Evne til å lede og engasjere medarbeidere
  • Sette mål, gjennomføre og følge opp
  • Evne til å se sammenhenger mellom mål og tiltak på ulike samfunnsområder
  • Evne til å arbeide selvstendig, smidig og systematisk for å oppnå resultater sammen med andre
  • Trives med høyt arbeidstempo og evner å veksle mellom korte tidsfrister og langsiktig, strategisk arbeid
  • God rolleforståelse

 

Vi tilbyr

  • En faglig stimulerende arbeidshverdag med engasjerte og dyktige kollegaer som har ulik fagbakgrunn, i et kommunalområde med et viktig samfunnsoppdrag
  • Godt og inkluderende arbeidsmiljø, og gode utviklingsmuligheter
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn etter kvalifikasjoner og Sandefjord kommunes regulativ (KS)

 

 

Søk her

 

 

Referansenummer: 24/24029
Fylke: Vestfold
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 22.08.2024
Tiltredelse: Etter avtale
Arbeidssted: Utviklingssenter for sykehjem og hjemmetjenester i Vestfold

 

Kontaktpersoner:

Enhetsleder Ellinor Bakke Aasen
mob: 995 61 527

 

Hjemmeside:

www.sandefjord.kommune.no/

 

Adresse:

Rådhuset Sandefjordsveien 3 3208 Sandefjord

 

Sandefjord kommune Utviklingssenteret HSO

Sandefjord er en kommune med stor tilflytting, rask ekspansjon og spennende utviklingsmuligheter. Sandefjord kommune er den største kommunen i regionen Vestfold og Telemark. Vi har over 65 000 innbyggere og over 5000 ansatte.

Sandefjord ligger sentralt i Vestfold og kun en times tid fra Oslo. Det er særdeles gode forbindelser til inn- og utland via fly, tog, buss og båt. Kommunen har flott natur, et aktivt kulturliv og er et godt sted å bo. Se gjerne www.sandefjord.kommune.no for mer informasjon.

Del stillingen

Selskap

Sandefjord kommune

Kontaktinfo

  • Ellinor Bakke Aasen
  • Tittel: Enhetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 995 61 527

Lokasjon

  • Sandefjord

Søknadsfrist

August 22, 2024

Rådgiver plan (Søknadsfrist 20.08.2024)

Tønsberg kommune - Areal, bygg og landbruk

 

Rådgiver arealplan

 

Tønsberg kommune ved virksomhet Areal, bygg og landbruk søker rådgiver til arealplanavdelingen. Tønsberg er en gammel by i vekst. Vi har til enhver tid mange spennende arbeidsoppgaver som krever dyktige fagfolk som trives med utfordringer. Virksomheten består av arealplan, byggesak, landbruk og geodata, og har rundt 50 medarbeidere. Av disse er ti i arealplanavdelingen.

 

Dine arbeidsoppgaver vil i hovedsak være å

  • vurdere og behandle planforslag fra private og offentlige forslagsstillere
  • veilede og følge opp eksterne konsulenter gjennom planprosessen

 

I tillegg ønsker vi at du er innstilt på å

  • gi og få faglige råd og innspill
  • bidra til vårt kontinuerlige forbedringsarbeid

 

Vi søker etter deg som

  • har god norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • er analytisk, strukturert og har god gjennomføringsevne
  • trives med komplekse oppgaver med mange involverte interesser og parter
  • har mastergrad innen ett eller flere relevante fag. Relevant erfaring kan kompensere for mastergrad.

 

Det er en fordel dersom du

  • har erfaring med planlegging etter plan- og bygningsloven
  • har erfaring fra offentlig forvaltning

 

Ved ansettelse vil vi vektlegge personlige egenskaper, som at du

  • er kvalitetsbevisst og har stor arbeidskapasitet
  • er faglig nysgjerrig og reflektert
  • har god rolleforståelse og gode samarbeidsferdigheter
  • bidrar til godt faglig og sosialt miljø

 

Vi tilbyr en arbeidshverdag med

  • ansvar og tillit
  • et godt tverrfaglig miljø
  • fleksibel arbeidstid
  • kontorplass i sentrum

 

Lønnsvilkår

Lønn etter avtale i stillingskode 8530. Innmelding i pensjonsordning. I tillegg til arbeidsgivers andel av pensjonsinnskudd, blir arbeidstaker trukket 2% av lønnen til pensjonsinnskudd.

Kommunen ber aldri om kontaktinformasjon eller kontoopplysninger i rekrutteringsfasen, verken over SMS, e-post eller i brev via Digipost

 

 

Søk her

 

 

Referansenummer: 24/7601
Fylke: Vestfold
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 20.08.2024
Tiltredelse: 01.10.2024
Arbeidssted: Tønsberg rådhus

 

Kontaktpersoner:

Anne Hekland
mob: +47 99329663

Lars Ove Gidske
mob: +47 40223344

 

Hjemmeside:

https://tonsberg.kommune.no

 

Adresse:

Halfdan Wilhelmsens Alle 1c 3110 TØNSBERG

 

Tønsberg kommune – Areal, bygg og landbruk

Tønsberg ligger i hjertet av Vestfold. Med sin vakre skjærgård, rike kulturliv og sentrale beliggenhet, er Tønsberg et attraktivt sted å bo. Kommunen har 59 000 innbyggere og er i stadig vekst.

Tønsberg kommune er en stor arbeidsgiver med 3800 årsverk. Vi har dyktige og motiverte ansatte som jobber med å løse viktige samfunnsoppgaver. Planverket i kommunen gir føringer for innovativt arbeid.

Kommunen er en IA-virksomhet som legger vekt på samarbeide om et godt og inkluderende arbeidsmiljø.

Del stillingen

Selskap

Tønsberg kommune

Kontaktinfo

  • Anne Hekland
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 99329663
  • Lars Ove Gidske
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 40223344

Lokasjon

  • Tønsberg

Søknadsfrist

August 20, 2024

Rådgiver for oppvekst og kultur – 100 % fast stilling (søknadsfrist 18.08.2024)

Krødsherad kommune Oppvekst

Vil du være med på laget?

Rådgiver for oppvekst og kultur – 100 % fast stilling

 

Vi søker etter rådgiver for oppvekst og kultur i 100 % fast stilling.

Rådgiverstillingen inngår i kommunalsjefens ledergruppe i sektor Livsløp, for området oppvekst og kultur. Stillingen er knyttet til forvaltningsdrift for skole- og barnehageområdet og innenfor kulturfeltet.

Ulike oppgaver som følger stillingen, vil blant annet være:

Veiledning og oppfølging innen aktuelt regelverk for skole og barnehage, herunder enhetenes arbeid med trygt og godt miljø jfr. ny opplæringslov og barnehagelov.
Oppgaver knyttet til kommunens ansvar som barnehagemyndighet.
Strategisk og oppdatert planverk innen fagfeltet.
Forvaltnings- og utviklingsoppgaver på både oppvekst- og kulturfeltet.
Skolens og barnehagenes nærmeste sparringspartner og støttespiller i utviklingsarbeid.
Rådgivning, lederstøtte og saksbehandling innenfor temaer som kvalitetsarbeid og internkontroll.
Pådriver for tidlig, helhetlig og tverrfaglig innsats for å bidra til god oppvekst, livsmestring og lærelyst.
Utredningsarbeid og saksbehandling til politisk nivå.
Deltaker og bidragsyter i det tverrfaglige fellesskapet i og utenfor sektoren.

Kvalifikasjoner:

Pedagogisk utdanning og relevant skolefaglig kompetanse – Jfr. Oppl.loven § 17-12.
Skoleadministrativ erfaring innen ledelse vil være en fordel.
Erfaring fra tverrfaglig samarbeid og veiledning.
Kunnskap om og ferdigheter i å bruke dataverktøy relevante innenfor offentlig forvaltning.
God kjennskap til relevant lov- og avtaleverk.
Erfaring fra klagesaksbehandling.
Sektoren er preget av utfordrende og spennende arbeidsoppgaver, og vi har forventning til alle våre medarbeidere om kvalitet i alle ledd. Nøyaktighet og etterrettelighet er derfor viktig i vårt arbeid. Vi ser etter deg som kan ta ansvar og initiativ, samtidig som du har gode kommunikasjonsferdigheter og bidrar aktivt til det gode arbeidsmiljøet.

Det er viktig for oss å få den rette medarbeideren. Personlig egnethet for stillingen er derfor avgjørende.

Egenskaper vi ser etter:

Systematisk, strukturert og selvstendig.
Utviklings- og endringsorientert.
Byr på deg sjøl og egen kompetanse.
Gode kommunikasjonsevner både muntlig og skriftlig.
Løsnings- og resultatorientert.
Trygg, tydelig og tillitsvekkende.
God på samarbeid med alle deler av organisasjonen.
Liker strategiarbeid samtidig som du evner å være operativ.
God rolleforståelse og respekt for formelle beslutningsprosesser.

Vi tilbyr:

Faglig og personlig utvikling innenfor hektiske og utfordrende fagområder.
Lønns- og arbeidsvilkår etter avtale.
Gode pensjons- og forsikringsordninger.
Godt faglig og sosialt miljø sammen med kolleger med ulik fagbakgrunn.
Oppgaver som engasjerer og utgjør en forskjell for barn og unge i kommunen.
En arbeidsplass i stadig utvikling, og gode muligheter for varierte arbeidsoppgaver.
Fleksibel arbeidstid og mulighet for delvis arbeid fra hjemmekontor.
Familievennlig og fleksibel personalpolitikk med gode velferdsordninger.

Elektronisk søknad skal benyttes.

 

Søk på stillingen her.

Jobbtype: Fast

Heltid/Deltid: Heltid

Arbeidstid: Dag

Søknadsfrist: 18.08.2024

Tiltredelse: Snarest

Arbeidssted: Kommunehuset – Noresund

 

Kontaktpersoner:

Birte Elén Sætrang

mob: +47 482 93 565

 

Hjemmeside: www.krodsherad.kommune.no

Adresse: Kommunehuset 3536 Noresund

 

Krødsherad kommune – Oppvekst

Krødsherad kommune ligger i Buskerud kun 10 mil fra Oslo. Med strandlinje til Krøderen og høyfjell som Norefjell, byr kommunen på både fjord, fjell og fin natur. Dette har skapt en sterk turisnæring og et variert næringsliv i kommunen.

Del stillingen

Selskap

Krødsherad kommune

Kontaktinfo

  • Birte Elén Sætrang
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: +47 482,93,565

Lokasjon

  • Noresund

Søknadsfrist

August 18, 2024