Kompetanse, Inntak og skoletilbud – Rådgiver (søknadsfrist 10.09.2024)

Innlandet fylkeskommune Kompetanse og tannhelse

 

Kompetanse, Inntak og skoletilbud – Rådgiver

 

Kompetanse har ledig 100 % fast stilling som rådgiver i Enhet for inntak og skoletilbud. Hovedarbeidsområde vil være innenfor inntak til videregående opplæring i Innlandet fylkeskommune.

 

Fylkeskommunen har ansvar for viktige samfunnsoppgaver – drift og utvikling av videregående skoler, fagopplæring i arbeidslivet, voksnes læring, det offentlige tannhelsetilbudet, fylkesvegene og det offentlige kollektivtilbudet gjennom Innlandstrafikk. Fylkeskommunen har også en viktig rolle som utviklingsaktør innenfor kultur, kulturarv og næringsliv i fylket. Partnerskap og dialog er sentrale samhandlings- og arbeidsformer.

 

Om enheten

Stillingen inngår i avdeling for Kompetanse og tannhelse i Innlandet fylkeskommune. Seksjon for Fagopplæring og skoletilbud består av 35 medarbeidere, og er organisert med tre enheter (hhv. Fag og yrkesopplæring, Inntak og skoletilbud, og Eksamen og dokumentasjon). Enheten for inntak og skoletilbud har som hovedoppgave å drifte inntaket til de videregående skolene samt utarbeide tilbudsstrukturen for videregående opplæring i Innlandet fylkeskommune.

 

Vi søker deg som

  • er strukturert og effektiv
  • er initiativrik, engasjert og løsningsorientert
  • er god til å samarbeide med andre, men evner å jobbe selvstendig
  • er utviklingsorientert

 

Vi tilbyr

  • en spennende og faglig utviklende stilling for et viktig samfunnsoppdrag
  • en organisasjon som kjennetegnes av engasjement og høy faglighet
  • mulighet for faglig utvikling innen prioriterte fagområder
  • godt arbeidsmiljø med kvalifiserte medarbeidere
  • lønn etter avtale
  • fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger

 

Om stillingen

100% fast stilling
ledig fra 01.10.24
arbeidssted Hamar

 

Arbeidsoppgaver

  • saksbehandling innen enhetens arbeidsområder, spesielt knyttet til elevinntaket til videregående opplæring
  • kvalitetssikre data i inntakssystemet Vigo og skolenes administrative system Visma In School
  • samarbeide med de videregående skolene, grunnskolene, andre fylkeskommuner og øvrige samarbeidspartnere
  • medvirke aktivt i analyse- og statistikkarbeid
  • andre oppgaver kan bli lagt til stillingen

 

Ønskede kvalifikasjoner

  • relevant utdanning fra høyskole- eller universitet med bachelor eller tilsvarende
  • gode IKT-ferdigheter med særlig vekt på databasekunnskap, statistikk og analysearbeid
  • erfaring med de administrative systemene Visma In School, Vigo og Elements
  • erfaring fra videregående opplæring og offentlig saksbehandling

 

Ønskede egenskaper

  • åpen og tillitsskapende med gode samarbeidsevner
  • strukturert og løsningsorientert
  • evner å arbeide systematisk og målrettet i endringsprosesser
  • er framoverlent og tar initiativ for å utvikle oppgaver videre
  • stor gjennomførings- og omstillingsevne, resultatorientert
  • gode kommunikasjonsevner både skriftlig og muntlig
  • evne til å jobbe intensivt når det er behov

 

Søknad

Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen.

Det kreves politiattest – ikke eldre enn tre måneder – for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.

Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.

Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.

Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.

Vi ser fram til å motta søknaden din.

 

 

Søk her

 

Fylke: Innlandet
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Stillingsnivå: Rådgiver
Stillingstype: Fast stilling
Arbeidsområde: Administrativt
Hjemmekontorstatus: Etter avtale
Søknadsfrist: 10.09.2024
Tiltredelse: Etter avtale
Arbeidssted: Hamar

 

Kontaktpersoner:

 

Hjemmeside:

/www.innlandetfylke.no/

 

Adresse:

Parkgata 64 2317 Hamar

 

Fylkeskommunen har ansvar for en rekke viktige samfunnsoppgaver innenfor kompetanse, tannhelse, samferdsel, kultur og næringsliv i fylket. På alle områder skal vi koordinere og bidra til samarbeid og utvikling av innlandssamfunnet på tvers av kommunegrensene. Fylkeskommunen er politisk styrt med fylkestinget som øverste folkevalgte organ.

Vi er en stor, mangfoldig og framtidsrettet organisasjon med over 4000 kompetente medarbeidere. Innlandet fylkeskommunes visjon er «eventyrlige muligheter». Vi jobber alle for at Innlandet skal være et godt sted å bo og arbeide, og håper du vil være med på laget!

Tilgjengelighetserklæring for EasyCruit: https://uustatus.no/nb/erklaringer/publisert/f9747c75-22c2-4118-972a-c13193edfc8a 

Del stillingen

Selskap

Innlandet fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Kasper Tøstiengen
  • Tittel: Enhetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 90 12 74 65
  • Jørn Olav Bekkelund
  • Tittel: Seksjonssjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 95 75 85 68

Lokasjon

  • Hamar

Søknadsfrist

September 10, 2024

Helsefagarbeider natt og tilkallingsvikarer i enhet for hjemmebaserte tjenester – Helse og mestring (forskjellige søknadsfrister)

Økonomirådgiver / controller 100 % fast stilling (søknadsfrist 04.09.2024)

 

Økonomirådgiver/controller 100 % fast stilling

 

Beskrivelse av arbeidsstedet:

Vi søker en økonomirådgiver/controller til å bli en del av et team på fire i avdeling for budsjett og rapportering, som er en del av økonomistaben i Gjøvik kommune. Økonomistaben består totalt av 22 medarbeidere og inngår i sektor for administrasjon, forvaltning og teknisk drift.

 

Arbeidsoppgaver:

  • Bidra i utarbeidelse av styringsdokumenter som økonomiplan, budsjett, årsrapport, årsregnskap og annen periodisk rapportering sammen med eget team og øvrige ledere.
  • Tilrettelegge for godt beslutningsgrunnlag gjennom kvalitetssikring og oppfølging av regnskap og budsjett på drift og investeringer.
  • Arbeide med relevante styringsdata, nøkkeltall, prognoser, økonomiske analyser, beregninger og risikovurderinger.
  • Delta i utvikling og bruk av digitale styringsverktøy, som f.eks. Framsikt.
  • Gi opplæring og veiledning til kommunens ledere, individuelt og i grupper, innen økonomifeltet
  • Bidra innenfor effektivisering, utvikling og kvalitetssikring av budsjett- og rapporteringsprosesser, rutiner og regelverk.
  • Nært samarbeid med tjeneste- og virksomhetsledere innen rapportering og budsjettarbeid.
  • Oppfølging og kvalitetssikring av vertskommunesamarbeiders budsjetter og regnskap.
  • Delta i årsoppgjøret i kommunen.
  • Andre forefallende arbeidsoppgaver innenfor stabens ansvarsområde, herunder prosjekt og saksbehandling.

 

Kvalifikasjoner:

  • Relevant høyere økonomisk/administrativ utdanningsbakgrunn, fortrinnsvis master eller minimum bachelor innen for økonomi og administrasjon.
  • God kompetanse i bruk av IKT, herunder Excel.
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
  • Det er en fordel med erfaring fra arbeid med økonomioppgaver i kommuner og/eller større virksomheter.

 

Personlige egenskaper:

  • Du har en analytisk og strukturert arbeidstil, med evne til å raskt finne gode løsninger på ulike problemstillinger.
  • Du har gode samarbeidsevner, er ansvarsbevisst og har høy grad av integritet.
  • Du trives i formidling av kunnskap og har en personlig egnethet med vekt på kommunikasjon og engasjement.
  • Du har en sterk egendriv og evne til å se systemiske sammenhenger i organisasjonen.

 

Vi kan tilby:

  • Selvstendige og varierte arbeidsoppgaver.
  • Moderne og gode IKT løsninger (Framsikt og Visma Enterprise er sentrale styringssystemer).
  • Fleksitidsordning.
  • Fleksibel kontorplass i lyst, åpent landskap med prosjektsoner og stillerom. Muligheter for hjemmearbeid.
  • Adgang til treningsrom.
  • Innendørs sykkelparkering med tilgang til garderobe.
  • Lønn etter avtale, ordinære kommunale ansettelsesvilkår med medlemskap i KLP pensjonskasse.

 

Unntatt offentlighet må begrunnes:

Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. Offentleglova § 11.

Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste. Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. Offentleglova § 25.

 

Søknad:

Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem.

Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne og alder.

 

Søk her

 

Fylke: Innlandet
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 04.09.2024
Tiltredelse: Etter avtale
Arbeidssted: Rådhuset

 

Kontaktpersoner:

Jan Ove Moen, økonomisjef
mob: +47 48296743

 

Hjemmeside:

/www.gjovik.kommune.no/

 

Adresse:

Kauffeldts plass 2815 Gjøvik

 

Gjøvik kommune Økonomi

Gjøvik er en fremtidsrettet og mangfoldig servicekommune, en kommune som setter sine innbyggere i sentrum.
Våre ansatte leverer kvalitetstjenester, med bakgrunn i god kunnskap og erfaring.
Vi arbeider aktivt med kompetanseutvikling for våre ansatte, med visjonen «Universitetsbyen Gjøvik – ledende i bærekraftig vekst og utvikling». Vi søker engasjerte medarbeidere, med bred kompetanse, som ønsker en inkluderende arbeidsgiver med rom for utvikling.
Kommunens verdier: Kompetanse – engasjement – respekt.

Del stillingen

Selskap

Gjøvik kommune

Kontaktinfo

  • Jan Ove Moen
  • Tittel: økonomisjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 48296743

Lokasjon

  • Gjøvik

Søknadsfrist

September 4, 2024

Miljøterapeut og helsefagarbeider (Søknadsfrist 01.09.2024)

Miljøterapeut og helsefagarbeider

 

Stiftelsen Virksomheten Helgeseter

Frist: 1.9.2024
Ansettelsesform: Fast

Helgeseter søker dyktige medarbeidere

Stiftelsen Virksomheten Helgeseter gir heldøgns omsorgstjenester til 30 beboere med ulike bistandsbehov. Vi har kompetanse innen målrettet miljøarbeid, stell og pleie og utfordrende atferd.

Vi søker deg som vil være med å skape helse, trivsel og utvikling for beboerne i henhold til vårt verdigrunnlag. Du vil få mulighet til å kunne utfolde all din kunnskap og erfaring, slik at beboerne får et godt faglig tilbud, god omsorg og trygge rammer.

 

Vi har nå ledige faste stillinger i to av boligene våre:

  • Villa Vally søker en miljøterapeut til ledig 65,73% stilling som våken nattevakt. Stillingen har arbeid hver tredje helg og arbeidstid fra 22.00 – 08.00. Boligen har en våken og en hvilende nattevakt. Villa Vally gir heldøgns omsorgstjenester til fire unge mennesker med ulikt bistandsbehov, og har kompetanse innen målrettet miljøarbeid og autisme. Grunnet vedtak innenfor Helse og omsorgstjenesteloven kap. 9 må søker ha utdanning innen helse og sosialfag på bachelornivå.
  • Lerkhaugen har ledig en 75% fast stilling for helsefagarbeider. Stillingen er i turnus med en kombinasjon av langvakter og dag/kveldsvakter, og arbeid hver fjerde helg. Lerkhaugen gir heldøgns omsorgstjenester til seks beboere med ulikt bistandsbehov. Vi har kompetanse innen målrettet miljøarbeid, stell og pleie og utfordrende atferd.

 

ARBEIDSOPPGAVER

  • Individuell oppfølging av beboerne
  • Sikre forsvarlig journalføring og oppfølging av vedtak i henhold til Lov om helse- og omsorgstjenesteloven kap. 9
  • Legemiddelhåndtering
  • Ivareta behovet for sikkerhet
  • Stell, pleie og omsorgsoppgaver
  • Følge opp mål og tiltak i det daglige, samt evaluere og rapportere
  • Inspirere til aktiviteter som fremmer beboernes helse, trivsel og utvikling
  • Praktiske gjøremål i bofellesskapet

 

KVALIFIKASJONER

  • Treårig helse, pedagogisk eller sosialfaglig utdanning på bachelornivå (Villa Vally)
  • Autorisasjon som helsefagarbeider (Lerkhaugen)
  • Arbeidserfaring med brukergruppen
  • God norsk skriftlig og muntlig framstillingsevne
  • Gyldig politiattest

 

PERSONLIGE EGENSKAPER

  • Ansvarsbevisst
  • Høy grad av personlig egnethet
  • Tålmodig, og god evne til å motivere
  • Fleksibel, vennlig og lojal
  • Gode samarbeidsevner
  • God fysisk og psykisk helse
  • Interesse for å arbeide i henhold til vårt verdigrunnlag.

 

VI TILBYR

  • Lønn etter tariff
  • Et utviklende, inkluderende og spennende arbeidsmiljø
  • Et rikt kulturtilbud på Helgeseter

Oppgi hvilken stilling du søker på i søknaden! Aktuelle kandidater vil bli kontaktet fortløpende.

 

Om arbeidsgiveren

Stiftelsen Virksomheten Helgeseter befinner seg øverst i Sædalen 10 km fra Bergen sentrum i naturskjønne omgivelser. Virksomheten tilbyr bolig, arbeid, terapi, kultur og fritidstilbud til 30 mennesker med spesielle behov, med utgangspunkt i et antroposofisk menneskesyn og en sosialterapeutisk tilnærming. Virksomheten har 6 bofellesskap.

Sektor: Privat
Antall stillinger: 2
Sted: Øvre Sædalsveien 257, 5099 Bergen
Bransje: Helse og omsorg
Stillingsfunksjon: Helsepersonell / Vernepleier/miljøterapeut, Helsepersonell / Helsefagarbeider/hjelpepleier

 

Spørsmål om stillingen

Julianne Dybsland Bakk
Avd.leder Villa Vally
55 27 38 62

Benedicte Jordan Baksvær
Avd.leder Lerkhaugen
55 27 38 47

 

Søk her

 

Hjemmeside

 

Øvre Sædalsveien 257, 5099 Bergen

Del stillingen

Selskap

Helgeseter

Kontaktinfo

  • Julianne Dybsland Bakk
  • Tittel: Avd.leder Villa Vally
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 55 27 38 62
  • Benedicte Jordan Baksvær
  • Tittel: Avd.leder Lerkhaugen
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 55 27 38 47

Lokasjon

  • Bergen

Søknadsfrist

September 1, 2024

Regnskapskonsulent – 100% fast stilling (Søknadsfrist 05.09.2024)

bitihorn_2

Regnskapskonsulent – 100% fast stilling

 

 

I økonomiavdelinga er det ledig 100 % fast stilling som regnskapskonsulent.

Vi søkjer etter ein grundig, nøyaktig og sjølvstendig kandidat som engasjerer seg for regnskap som fag, og som ivrar for utvikling. Vi er ei avdeling med eit godt og engasjert fag- og arbeidsmiljø. Økonomiavdelinga har ansvar for regnskapsføring, fakturering og innfordring for kommunen og andre offentlege verksemder. Vi bidreg også med val-gjennomføring og andre stabsfunksjonar. Avdelinga består av fire-fem medarbeidarar, ein regnskapssjef og ein økonomisjef. Vi håpar dette høyres interessant ut for deg og gledar oss i så fall til å lese din søknad!

 

Søknadsfrist: 05.09.2024
Arbeidsgivar: Øystre Slidre kommune
Stad: Heggenes
Stillingstittel: Regnskapskonsulent – 100% fast stilling
Stillingar: 1
Heiltid/Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4847469614

 

Arbeidsoppgåver

  • Registrering, kontroll og avstemming av regnskap
  • Oppfølging og veiledning overfor tenesteområda
  • Bidra i vidareutvikling av digitale løysingar og interne rutinar
  • Kommunikasjon eksternt og internt
  • Fakturering o.l.
  • Anna arbeid i økonomiavdelinga

 

Kvalifikasjonar

  • Personlege eigenskapar egna for arbeidet
  • Relevant utdanning innanfor økonomi, fortrinnsvis på høgskulenivå
  • Erfaring frå relevant økonomisk arbeid. Relevant erfaring kan kompensere for manglande utdanning
  • God digital forståing
  • God norsk munnleg og skriftleg framstillingsevne

 

Personlege eigenskapar

Vi søkjer deg som har interesse for faget, er positiv, serviceinnstilt, effektiv, nøyaktig, har gode samarbeidsevner og evne til å arbeide strukturert og sjølvstendig. Du er løysingsorientert, og har vilje og evne til å setja deg inn i ny teknologi og nye arbeidsoppgåver.

Det må påreknast noko ekstraarbeid i periodar, primært i samband med årsoppgjer.

 

Vi tilbyr

  • Ordna arbeidsforhold.
  • Fleksitidsordning med kjernetid og sommartid.
  • Nødvendig opplæring og veiledning.
  • Eit godt arbeidsmiljø.
  • Gode forsikrings- og pensjonsvilkår i KLP.

Øystre Slidre kommune nyttar elektronisk søknadsbehandling. Du vil bli vurdert ut i frå den dokumenterte kompetansen og erfaringa du har. Du blir difor oppfordra til å laste opp vedlegg til søknaden som dokumenterer din CV (tenestebevis/attestar, vitnemål, autorisasjon mv.). Høgare utdanning gjennomført utanfor Norge må vera godkjent NOKUT, og godkjenninga må vera dokumentert. 

Det blir gjort merksam på at namnet på ein søkjar kan bli gjort offentleg sjølv om søkjaren har bedt om at namnet blir unnteke offentleg søkjarliste. Ev. ønskje om å bli unnteke offentleg søkjarliste må grunngjevast i søknaden, jf. offentleglova § 25, andre ledd. Søkjaren blir varsla dersom ønskje ikkje kan takast til følgje.

 

Bygdinvegen 1989, 2940 Heggenes, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Elin Dokken Myhre
Økonomisjef
 Telefon:+47 45211972

 

Nasjonalparkkommunen Øystre Slidre ligg ved inngangsporten til Jotunheimen, med Beitostølen som et naturleg utgangspunkt. Vegen er kort til toppturar både sommar og vinter.

Friluftsliv, jakt, fiske og stølsliv er viktig i kommunen. Du finn mellom anna deler av Langsua nasjonalpark, eit stort turløypenett og milevis med skiløyper i heile kommunen. På Valdresflye varar skisesongen lenge. Velkommen til rein naturglede!

Reiseliv og jordbruk er blant dei største næringane, og det finst spanande arbeidsplassar innan fleire bransjar.Øystre Slidre har dei siste åra hatt vekst i folketallet.

Øystre Slidre kommune skal tilby gode tenester til innbyggarar og tilreisande i alle aldersgrupper. Nytt og moderne helsetun stod ferdig i 2021. Eit rikt kulturtilbod, eit godt tilbod til barn og unge og ein unik dugnadsånd er med på å gjere kommunen til ein attraktivt stad å bu.

Gode handelstilbod finn ein både i kommunen og rundt regionsenteret Fagernes.

Vil du vite meir om Valdres? Vi har unik natur, kultur og er ein attraktiv region, sentralt i Norge. Les meir på valdres.no.

Del stillingen

Selskap

Øystre Slidre kommune

Kontaktinfo

  • Elin Dokken Myhre
  • Tittel: Økonomisjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 45211972

Lokasjon

  • Heggenes

Søknadsfrist

September 5, 2024

Meløy kommune – Jordmor (Søknadsfrist 29.08.2024)

Standardbilde- forsidebilde

Jordmor

 

 

Vil du bli vår nye jordmor, da er du velkommen til oss og vår vakre kommune på Helgelandskysten.

Vi søker 1 x 100 % fast stilling som jordmor, med tiltredelse etter avtale.
Helsestasjon i Meløy består av 4 helsestasjoner der vi har ansatt jordmødre, helsesykepleiere, kommunepsykolog, familieveileder og sekretær.

Vi er opptatt av å dele erfaring og kompetanse med hverandre for å kunne bistå gravide, familier, barn og unge på en best mulig måte – og søker deg som ønsker å bidra i viktig helsefremmende og forebyggende arbeid sammen med oss.

 

Om stillingen:

Meløy kommune har 2,5 jordmorstilling som kan bli utvidet til 3 stillinger. Jordmødrene deler på beredskapsvakt som innebærer vurderings- og følgetjeneste, etter behov, til nærmeste sykehus som er i Bodø. De siste årene har det vært ca. 50-60 fødsler i Meløy kommune pr. år.
Arbeidstid: Dagtid og beredskapsvakt enkelte ukedager og helg, dermed en del fridager. Vakt inngår som en del av arbeidstiden på 37,5 timers uke.
Arbeidssted: Jordmor har hovedkontoret ved Ørnes helsestasjon som er betjent hver dag.

 

Søknadsfrist: 29.08.2024
Arbeidsgiver: Meløy kommune
Sted: Ørnes
Stillingstittel: Jordmor Meløy kommune
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4847067630

 

Arbeidsoppgaver

  • Svangerskapsomsorg
  • Foreldre- og fødselsforberedelse
  • Hjemmebesøk nyfødte/barselomsorg
  • Familieplanlegging
  • Beredskapsvakt/følgetjeneste
  • Helsestasjon for ungdom
  • Tverrfaglig samarbeid

 

Kvalifikasjoner

  • Autorisert jordmor. Autorisasjonsnummer må oppgis i søknaden.
  • God kompetanse innen bruk av digitale verktøy.
  • Du må ha førerkort for bil.
  • Krav om god muntlig og skriftlig fremstillingsevne. Dersom du kommer fra land utenfor
  • Skandinavia må du dokumentere at du har bestått norskprøve nivå B2.

 

Personlige egenskaper

  • Du har god arbeidskapasitet, er ansvarsbevisst, jobber selvstendig og strukturert.
  • Du har gode samarbeidsferdigheter.
  • Du er bevisst på egne holdninger og verdier.
  • Du er tålmodig, fleksibel og har evne til å håndtere uforutsette hendelser.
  • Du har lyst til å jobbe i team og å være en aktiv deltaker i utviklingen av tjenesten vår.
  • Du bidrar til å opprettholde et godt og humørfylt arbeidsmiljø.
  • Personlig egnethet og tidligere referanser vektlegges sterkt.

 

Vi tilbyr

  • Bedriftshelsetjeneste
  • Frisklivstiltak og tilbud for alle våre ansatte
  • Er du ny i Meløy setter vi deg gjerne i kontakt med lokale lag og foreninger etter ditt interesseområde
  • I stillingen har du rett på en av Norges beste pensjonsordninger. Offentlig tjenestepensjon er en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å arbeide og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon om noe uventet skulle skje.
  • Med pensjonsrett i KLP/SPK får du medlemspris og flere gunstige betingelser på lån, forsikring og spareprodukter.
  • Du får fri ulykke- og gruppelivsforsikring.
  • Vi kan tilby deg en interessant jobb med dyktige kollegaer i en tjeneste med godt arbeidsmiljø.
  • Du får god innføring i viktige oppgaver for ditt arbeid.
  • Et positivt og humørfylt arbeidsmiljø som vi sammen har ansvar for å skape.
  • Lønn etter avtale/ kvalifikasjon.
  • Gode kollegaer som deler kompetanse og erfaringer.
  • Etablert tverrfaglig samarbeid og godt fagmiljø.
  • Vi kan være behjelpelig med å skaffe bolig og barnehageplass ved tilgjengelighet/ ledighet.

 

Annet:

  • Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkerne kan offentliggjøres selv om det er bedt om at søknaden unntas offentlighet. Søkerne vil i så fall bli varslet om dette.
  • Søknader der det ikke er ført opp utdanning eller praksis vil ikke bli vurdert.
  • Dokumentasjon av opplysninger gitt i søknaden vil bli etterspurt i forbindelse med intervju, eller ved forespørsel
  • Politiattest av nyere dato må fremlegges før tiltredelse.
  • Helseattest for tuberkulose og MRSA skal fremlegges før tiltredelse.
  • Meløy kommune er opptatt av mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, etnisitet eller nasjonal bakgrunn.

 

Chr. Tidemanns vei 20, 8150 Ørnes, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Gerd Anne Jørgensen
Avdelingsleder for helsestasjon og skolehelsetjenesten
 Telefon:+47 94382550

 

Vi er ca. 6 200 innbyggere i kommunen. Meløy er langstrakt, og den nordlige grensen er om lag 12 mil sør for Bodø. Kommunen er en kraftkommune med industri, landbruk, fiske, fiskeoppdrett, kraftproduksjon og servicenæringer som viktige elementer. Ørnes er kommunesenter og er knutepunkt for hurtigrute, hurtigbåter, ferge og bussforbindelser. Engenbreen, en vestlig utløper av Svartisen, er kommunens største turistattraksjon. Vi har et desentralisert skole-, SFO- og barnehagetilbud, samt videregående skole. Det er mye flott natur i kommunen vår, både i fjellet og ved fjorden, og rike muligheter til variert friluftsliv året rundt. Godt utvalg i idretts- og kulturaktiviteter finner du også i Meløy.

Har du en samboer, ektefelle eller venn som også ønsker seg jobb i Meløy? Nettsiden meloy.no gir deg en oversikt over ledige stillinger i Meløy kommune innen både kommunal sektor, industri og annen næring. Kanskje finner dere stillinger der som vil være interessant for dere begge?

Del stillingen

Selskap

Meløy kommune

Kontaktinfo

  • Gerd Anne Jørgensen
  • Tittel: Avdelingsleder for helsestasjon og skolehelsetjenesten
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon:+47 943 82 550

Lokasjon

  • Ørnes

Søknadsfrist

August 29, 2024

Os videregåande skule – Lærere innen anleggsfagene (Søknadsfrist 01.09.2024)

 

Lærere innen anleggsfagene

 

OS1 – Avd. Landslinje anleggsteknikk, Vestland fylkeskommune

Os Vidaregåande skule tilbyr 5 yrkesfaglege utdanningsprogram; Bygg- og anleggsteknikk, elektrofag, helse- og oppvekstfag, service og reiseliv, teknikk og industriell produksjon. I tillegg har vi landslinjer innan anleggsfag og yrkessjåfør, påbygging til generell studiekompetanse og særskilt tilrettelagt opplæring. Skulen har om lag 500 elevar og 100 tilsette som kvar dag arbeider mot visjonen om å vere modige- opne og kompetente.

Skulens elevsyn: Skulen vil møta eleven med respekt, fleksibilitet og positiv innstilling. Ut i frå ulike føresetnader vil vi bidra til at kvar elev vert ein god medborgar, og får tileigna seg relevant fagkunnskap.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 01.09.2024
Arbeidsgivar: Vestland fylkeskommune
Stillingstittel: Lærere innen anleggsfagene
Stillingar: 2
Heiltid / Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4841332932
Startdato: 02.09.2024

Arbeidsoppgåver

Undervisning på VG2 anleggsteknikk

Kvalifikasjonar

Krav om:

Fagbrev og/eller høyere utdanning innen fagområdet anleggsteknikk.
Maskinfører bevis

Ønskelig med:

ADK1 – sertifikat
Erfaring fra boring- og sprengning

Til alle undervisningsstillinger er det krav om relevant fagleg- og pedagogisk kompetanse. Det kan bli lagt til rette for etterutdanning om du ikke har nødvendig kompetanse.

Anna:

Vi gjer merksam på at ifølge offentleglova §25.2.ledd kan opplysningar om søkjaren verta offentleggjort sjølv om søkjaren har oppmoda om ikkje å bli ført opp på offentleg søkjarliste. Søkjaren vil alltid bli varsla på førehand dersom søkjarlista vært offentleggjort.

Administrasjonsmålet i Vestland fylkeskommune er nynorsk.

Alle nytilsetjingar i Vestland fylkeskommune blir gjort med ei prøvetid på 6 månadar.

Den som skal tilsetjast i vidaregåande skule må leggje fram politiattest av nyare dato.

Personlege eigenskapar

Du trivst i eit profesjonsretta arbeidsfellesskap med elevar og lærarar.
Du bidreg til å skape gode relasjonar, både til elevar og kollegaer.
Du er fleksibel og utviklingsorientert.
Du har god pedagogisk forståing i tråd med skulen sitt elevsyn.

Vi tilbyr

Eit aktivt og stimulerande profesjonsfellesskap.
Nært samarbeid med kollegaer.
God delingskultur og positiv innstilling.
Løn og lønsutvikling i tråd med Vestland fylkeskommune sin lønspolitikk.
Gode forsikring- og pensjonsordingar.

 

Søk på stillingane her.

 

Kontaktinformasjon

Lasse Svellingen, avdelingsleiar
Telefon:  474 14 033

 

Om arbeidsgivaren

Vestland fylkeskommune har ansvar for å utvikle Vestland fylke og å yte viktige tenester for samfunnet. Vi gir vidaregåande opplæring, tannhelsetenester og kollektivtransport til innbyggjarane i fylket. Vi har ansvar for vegsamband og legg til rette for næringsutvikling, fritidsopplevingar, kulturliv og inkludering. Klima og miljø er premiss for samfunnsutviklinga og som verdiskapingsfylke er Vestland ein nasjonal pådrivar for eit desentralisert Noreg.

Vi skal vere ein trygg og inkluderande arbeidsplass for alle, uavhengig av kjønn, alder, etnisk bakgrunn, religion, livssyn, funksjonsevne, seksuell orientering og kjønnsidentitet. Hos oss jobbar vi aktivt med mangfald, inkludering og likestilling. Mangfald bidrar til auka innovasjon, berekraft, effektivitet, læring og trivsel. Vi vil at dei som jobbar hos oss skal spegle samfunnet i Vestland.

Vi gjer merksam på at i følgje offentleglova § 25, 2. ledd, kan opplysningar om søkjaren bli offentleggjort sjølv om du har oppmoda om å ikkje bli ført på offentleg søkjarliste. Dersom du har bedt om unntak frå offentleg søkjarliste vil du alltid bli varsla før søkjarlista blir offentleggjort.

 

Del stillingen

Selskap

Vestland fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Lasse Svellingen
  • Tittel: Avdelingsleiar
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon: 474 14 033

Lokasjon

  • Os

Søknadsfrist

September 1, 2024

Helgeseter søker faste helgestillinger (søknadsfrist 31.08.2024)

 

Assistent

 

Stiftelsen Virksomheten Helgeseter

Frist 31.8.2024

Ansettelsesform Fast

Helgeseter søker faste helgestillinger

Stiftelsen Virksomheten Helgeseter gir heldøgns omsorgstjenester til 30 beboere med ulike bistandsbehov, fordelt på 6 bofellesskap. Vi gir også arbeidstilbud til alle våre beboere, i tillegg til noen eksterne arbeidstakere.

Vi søker motiverte medarbeidere til flere av våre bofellesskap og dagvirksomhet. Vi søker deg som vil være med å skape helse, trivsel og utvikling for beboerne i henhold til vårt verdigrunnlag. Du blir en del av et miljø med høy kompetanse innen målrettet miljøarbeid, og du vil ha mulighet til å kunne utfolde all din kunnskap og erfaring, slik at beboerne får et godt faglig tilbud, god omsorg og trygge rammer.

Vi søker:

6 faste stillinger (21-23% stilling) med arbeid hver fjerde helg. Kveldsvakt fredag, langvakt lørdag og søndag.
2 faste stillinger (15,5% stilling) med arbeid hver fjerde helg. Langvakt lørdag og søndag.
Ringevikarer (dag, kveld, langvakt og nattevakt) til alle våre boliger og dagvirksomhet.

Arbeidsoppgaver

Stell, pleie og omsorgsoppgaver
Følge opp mål og tiltak i det daglige, samt evaluere og rapportere
Inspirere til aktiviteter som fremmer beboernes helse, trivsel og utvikling
Praktiske gjøremål i boligen
Bidra til at beboerne får et godt og tilrettelagt arbeidstilbud

Kvalifikasjoner

Personlig egnethet vektlegges
Det er ønskelig med erfaring fra lignende arbeid.
Interesse for å arbeide i henhold til vårt verdigrunnlag
God norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne

Vi kan tilby

Arbeid hver fjerde helg i langvakter (i de faste stillingene)
Et utviklende og spennende arbeidsmiljø
Arbeidssted i vakker natur og nærhet til dyr

Oppgi hvilke stillinger du søker på i søknaden! Aktuelle kandidater vil bli kontaktet fortløpende.

Om arbeidsgiveren

Stiftelsen Virksomheten Helgeseter befinner seg øverst i Sædalen 10 km fra Bergen sentrum i naturskjønne omgivelser. Virksomheten tilbyr bolig, arbeid, terapi, kultur og fritidstilbud til 30 mennesker med spesielle behov, med utgangspunkt i et antroposofisk menneskesyn og en sosialterapeutisk tilnærming. Virksomheten har 6 bofellesskap.

Sektor: Privat
Antall stillinger: 8
Sted: Øvre Sædalsveien 257, 5099 Bergen
Bransje: Helse og omsorg
Stillingsfunksjon: Helsepersonell, Helsepersonell / Helsefagarbeider/hjelpepleier
Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord assistent, helsefagarbeider, ringevikar

 

Søk på stillingen her.

 

Spørsmål om stillingen

Kontaktperson:

Benedicte Jordan Baksvær, Avdelingsleder Lerkhaugen bofellesskap
Telefon: 55 27 38 47

Hege Hovlandsdal, Avdelingsleder Solbakken bofellesskap
Telefon: 55 27 38 83

 

Del stillingen

Selskap

Helgeseter

Kontaktinfo

  • Benedicte Jordan Baksvær
  • Tittel: Avdelingsleder Lerkhaugen bofellesskap
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon: 55 27 38 47
  • Hege Hovlandsdal
  • Tittel: Avdelingsleder Solbakken bofellesskap
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon: 55 27 38 83

Lokasjon

  • Bergen

Søknadsfrist

August 31, 2024

Fagarbeider / gravplassarbeider i 100% stilling (Søknadsfrist 20.09.2024)

 

Fagarbeider/gravplassarbeider i 100% stilling

 

 

  • Harstad Kirkelige Fellesråd/gravplassforvaltningen
  • Storgata 5, 5.etg, 9405 Harstad

 

Om jobben

Stillingstittel: Gravplassarbeider
Oppstart: Etter avtale
Type ansettelse: Fast
Arbeidstid: Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk: Norsk
Antall stillinger: 1

 

Søk på jobben

Søk senest fredag 20. september

Send søknad til: [email protected]

Er du vår nye kollega og medarbeider? Vi søker etter en selvstendig og engasjert fagarbeider/gravplassarbeider i 100% stilling som skal ha allsidige oppgaver innenfor drift av gravplassene.

Fellesrådet har ansvar for å ivareta ulike administrative og økonomiske oppgaver, som blant annet å ha ansvaret for drift og forvaltning av gravplasser og kirker. Fellesrådet har ansvar for driften av 15 gravplasser og krematorium. Det er cirka 6 årsverk på gravplassene. I tillegg kommer ekstrahjelp i sommermånedene.

 

Hovedoppgaver:

  • Vedlikehold og utvikling av grøntanlegg og uteanlegg i/rundt gravplassene og kirkene
  • Planting, vanning og øvrig oppfølging og vedlikehold i forbindelse med legatordninger
  • Praktisk tilrettelegging og oppfølging av begravelser og urnenedsettelser
  • Gi god service ovenfor gravplassens brukere
  • Medvirke til at lov, forskrift og gravplassvedtekter blir fulgt opp
  • Andre arbeidsoppgaver etter behov i kirkene ved kirkelige handlinger
  • Brøyting på vinterstid.
  • Drift, vedlikehold og reparasjon av maskiner, utstyr samt gravplassens bygninger

 

Kvalifikasjoner

  • Primært ønsker vi søkere som har fagutdanning/fagbrev innen grønt fag (anleggsgartner/gartner), byggfag eller maskinfag
  • Praktiske ferdigheter og erfaring fra ulike typer drift- og vedlikeholdsarbeid
  • Søkere med annen relevant utdanning og/eller erfaring vil også bli vurdert
  • Erfaring fra tilsvarende type arbeid er en fordel
  • Førerkort klasse B/BE — T(50km/t)
  • Bør ha gravemaskinerfaring. Det er ønskelig med maskinførerbevis
  • Kjennskap til landmåling
  • Grunnleggende datakunnskap
  • Beherske norsk skriftlig og muntlig
  • Søker må være i en fysisk form som gjør vedkommende i stand til å utføre de arbeidsoppgaver som er nevnt over samt kunne arbeide utendørs store deler av arbeidstiden

 

Det vil bli lagt stor vekt på personlig egnethet, herunder om vedkommende er:

  • Ryddig og strukturert
  • Selvstendig, men samtidig er god på å samarbeide
  • Initiativrik, løsningsorientert og har evne til å tak i, gjennomføre og sluttstille arbeidsoppgaver uten direkte oppfølging av andre
  • Har evne til å ha en god dialog med publikum og samarbeidspartnere

 

Vi tilbyr

  • En variert arbeidshverdag med trivelige kolleger. Stor grad av påvirkning over oppgaver og egen arbeidshverdag
  • Lønn etter avtale i henhold til KA sin tariff som fagarbeider stillingskode 5124
  • Spennende og allsidige arbeidsoppgaver
  • Arbeidstid fra 0730-1500, med flexitid.
  • God pensjonsordning
  • Mulighet for faglig utvikling.

For stillingen gjelder de regler som fremgår av lover, reglement og gjeldende tariffavtale.

Vi oppfordrer interesserte til å søke uavhengig av alder, kjønn. Ved første gangs ansettelse gjelder en prøvetid på 6 måneder. Søkerne gjøres oppmerksom på at opplysninger om dem kan bli offentliggjort, selv om søkerne ber om å få søknaden unntatt offentlighet, jfr Offentlighetslovens § 25.

 

Kontaktperson for stillingen

Hallvard Mathisen
Driftsleder
91888753
[email protected]

 

Om bedriften

Fellesrådet har ansvar for å ivareta ulike administrative og økonomiske oppgaver, som blant annet å ha ansvaret for drift og forvaltning av gravplasser og kirker. Fellesrådet har ansvar for driften av 15 gravplasser og krematorium. Det er cirka 6 årsverk på gravplassene. I tillegg kommer ekstrahjelp i sommermånedene.

Sektor: Offentlig

Nettsted: https://www.kirken.no/harstad

Del stillingen

Selskap

Gravplassmyndigheten i Harstad

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Harstad

Søknadsfrist

September 20, 2024

Logoped 100% vikariat (søknadfrist 21.08.2024)

Vindafjord kommune PPT

 

Logoped

 

Me søker:

Logoped 100% vikariat frå 01.09.2024 til 09.05.2025

Stillinga er plassert i Pedagogisk-psykologisk teneste for Etne og Vindafjord, der Vindafjord er vertskommune for Etne kommune. PP-tenesta er ei verksemd med 7 fagstillingar i tillegg til leiar og merkantil, der ein av stillingane er logoped. PP-tenesta er organsiert under skuleeigar i Vindafjord kommune.
Vårt team består av ein engasjert, modige og framoverlent gjeng med eit godt arbeidsmiljø og mange dyktige fagpersonar. Me er opptekne av inkluderande praksis som ser samanhengen mellom det allmennpedagogiske og spesialpedagogiske.
Me støttar barnehagar og skular med å leggje opplæringa betre til rette for å fremma inkludering, utvikling og læringsutbytte for barn og elevar. Dette skjer gjennom førebyggjing og tidleg innsats. I det forebyggjande arbeidet har me som mål å bidra til kompetanseutvikling og robuste system i konteksten som barnet/eleven er ein del av. PP-tenesta har også ei sakkyndig rolle som inneber utarbeiding av sakkyndig vurdering der barnehagelova og opplæringslova krev det.
Stillinga vil ha ein sentral plass i tenesta sitt arbeid med logopedisk utredning, rettleiing og oppfylgjing i barnehage og skule, samtalar med barn og unge og systemretta arbeid knytt til språk i barnehagar og skular i Vindafjord kommune. Me legg vekt på å nytta den unike fagkompetansen til kvar enkelt medarbeidar. Satsingsområde og fagprofil er inkluderande pedagogikk og nyare utviklingspsykologi med fokus på relasjonar og samspel, førebyggjing, tidleg intervensjon og pedagogisk/psykologisk utviklingsarbeid.

 

Hovudarbeidsoppgåver:

  • Logopedisk oppfølging av barn i barnehagealder og elevar i grunnskulen
  • Rettleiing til føresette og tilsette i barnehage og skule
  • Arbeid med utgreiing: Utgreiing av språk og talevanskar, rapportskriving og deltaking i tilbakemeldingsmøter
  • Samarbeid internt og eksternt, deltaking i ulike team m.m.
  • Rettleiing på systemretta arbeid med språk i barnehagar og skular

 

Kvalifikasjonar:

  • Logoped/master i logopedi
  • Søkjerar med anna relevant utdannig kan bli vurdert
  • Gode skriftleg framstillingsevne, administrasjonsspråket i Vindafjord kommune er nynorsk

 

Personlege eigenskapar:

  • Ansvarsbevisst
  • Fleksibel
  • God kommunikasjon og samarbeidsevne
  • Kvalitetsorientert
  • Lojal
  • Løysingorientert
  • Positiv
  • Punktleg og påliteleg
  • Sjølvstendig
  • Strukturert
  • Tydedeleg
  • Målretta

 

Ønskjeleg:

  • Grunnskule- eller barnehagelærarbakgrunn

 

Anna:

  • Søkjar må kunna bruka eigen bil i tenesta

 

Me kan tilby:

  • Variert arbeid i eit positivt miljø
  • Faglege utfordringar og utvikling som fagperson
  • God opplæring og samarbeid med andre
  • Rabatt på treningssenter
  • Tilbod om gunstig mobilabonnement
  • Bedriftskunstlag
  • Kommunalt kor, KORe’ Vindafjord (www.korevindafjord.no)
  • Gode forsikrings- og pensjonsordningar (frå løna vert det trekt 2 % innskot til pensjonsordning)

 

Lønsvilkår:

Løn etter gjeldande tariff og avtaleverk.

 

Andre opplysningar:

Ved arbeid i barnehage, skule, barnevern, helse og omsorg, skal det leggast fram godkjent politiattest. Ved arbeid i barnehage, skule eller helse og omsorg skal det leggast fram godkjend dokumentasjon på tuberkulinkontroll før oppstart i jobb dersom du har budd eller opphalde deg i land med høg tuberkuloseførekomst i meir enn tre månadar. Personell i helse og omsorg legga fram helseopplysningsskjema i høve til MRSA.

 

Slik søker du:

Vindafjord kommune tek berre i mot elektroniske søknadar via søknadssenteret vårt. Du kan lasta opp vitnemål og attestar som vedlegg. Om du ikkje har dei elektronisk, eller i rett format, må dei takast med til intervju. Ta kontakt med servicetorget på telefon 53 65 65 65 dersom du treng hjelp til å søka.

Du kan koma med på offentleg søkarliste sjølv om du har bedt om unntak. Me tek kontakt før ei eventuell offentleggjering.

 

Søk her

 

Referansenummer: 24/3026
Fylke: Rogaland
Jobbtype: Vikariat
Heiltid/Deltid: Heiltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 21.08.2024
Tiltreding: 02.09.2024
Arbeidsstad: PPT Etne og Vindafjord

 

Kontaktpersonar:

Nils Erik Eide
tlf: +47 98286872
mob: +47 98286872

Sonja Hundseid Lærdal
tlf: +47 53655712
mob: +47 92080622

 

Heimeside:

/www.vindafjord.kommune.no/barn-og-skule/ppt/

 

Adresse:

Rådhusplassen 1 5580 Ølen

 

Vindafjord kommune PPT

Vindafjord kommune er sentralt plassert på Indre Haugalandet og grensar mot Tysvær, Etne, Sveio, Suldal og Sauda. Vindafjord har ni bygder med ca. 8.850 innbyggjarar. Kommunesenteret Ølen ligg 5 mil frå Haugesund. Vindafjord er ein stor landbrukskommune, har eit særs sterkt og variert næringsliv og ambisjon om å vera sentrum for Indre Haugalandet. Kommunen ligg strategisk til og har ei lang kystlinje både mot Sunnhordlands- og Ryfylkebassenget. Saman med turstiar i skog og fjell, gjev dette gode høve til eit allsidig friluftsliv. Tenestetilbodet er godt utbygd både for born, unge og eldre.

Tilgjengelegheitserklæring: https://uustatus.no/nn/erklaringer/publisert/a2b46e8d-9ad2-4260-9d05-f2090447add9 

Del stillingen

Selskap

Vindafjord kommune

Kontaktinfo

  • Sonja Hundseid Lærdal
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: +47 53655712 mob: +47 92080622

Lokasjon

  • Ølen

Søknadsfrist

August 21, 2024