Fjordane friluftsråd – Prosjektleiar Rydd Sogn og Fjordane (søknadsfrist 01.12.2024)

 

 

Prosjektleiar Rydd Sogn og Fjordane

 

 

Fjordane Friluftsråd

Frist: 1.12.2024
Ansettelsesform: Fast

 

Vil du vere med å drifte arbeidet med marin forsøpling i Fjordane Friluftsråd ?

Prosjektleiar/koordinatorMarin forsøpling. (NB kort frist!)

 

Presentasjon av stillinga:

Fjordane Friluftsråd søkjer prosjektleiar/koordinator for «Rydd Sogn og Fjordane» med kontorstad Horne Brygge i Florø. Stillinga er fast. Dette er ei spennande og særs givande stilling der du verkeleg får bidra positivt til rydding av naturen. Fjordane Friluftsråd har sidan 2017 hatt ei aktiv rolle innan bekjemping av marin forsøpling, og driftar i dag store prosjekt på dette.

Rydd Sogn og Fjordane er eit overordna koordinerande strandryddeprosjekt for områda av tidligare Sogn og Fjordane. Prosjektet tar for seg koordinering av frivillig rydding av marint avfall frå indre og ytre kyststrøk frå Solund i sør til Stad og Stryn i nord. Du motiverer til rydding, fører rydderesultat, rapporterer på budsjett og førebur nye søknader for vidare finansiering, får aktive dagar i felt med rydding og innhenting av avfall bl.a med Skjergardstjenesta i Sogn og Fjordane. Det vil vere eit kollegialt samarbeid med andre kring prosjekt som Skuleturnè for havet, Friluftsliv og strandrydding som sosial arena m.m.

 

Arbeidsoppgåver;

  • Budsjettansvar med føring av prosjektrekneskap og rapportering.
  • Engasjere frivillige lag, skular og enkeltpersonar til rydding.
  • Planlegge og delta på ryddeaksjonar.
  • Koordinere ryddelaga sitt arbeid opp mot all anna aktivitet i Sogn og Fjordane, m.a saman med andre prosjekt i Friluftsrådet.
  • Samarbeide mot og tidvis delta på tokt med Skjergardstenesta (internt i FF).
  • Planlegge og booke tokt med større arbeidsbåt.
  • Undervisning skular, bedrifter.
  • Tilrettelegge for effektiv handtering av marint avfall, derav kommunikasjon med renovasjonsselskap ang. utsetting og innhenting av konteinere.
  • Nettverksbygging med organisasjonar, frivillige lag, bedrifter og offentleg sektor.
  • Fylgje opp avtalar med underleverandørar, og ha kontakt med samarbeidspartnere og videreutvikle dette.
  • Ansvarleg for tilfredsstillande rapportering.
  • Stø opp under andre oppgåver og prosjekt i Friluftsrådet.

 

Kvalifikasjonar:

  • Relevant utdanning innan miljø, renovasjon og/eller maritime fag eller tilsvarande praksis.
  • Gjerne erfaring som prosjektleiar, med gode leiareigenskapar.
  • Budsjettarbeid og bruk av excel.
  • God formidlingsevne og evne til å engasjere.
  • Organisatorisk og administrativ erfaring.
  • God kompetanse i bruk av ulike digitale verktøy, databaser og kartprogram.
  • Erfaring med organisering av operasjonar i felt, helst maritime operasjonar.
  • Solid erfaring med HMS-arbeid og sikkerheit ifrå feltoperasjonar.
  • God optimaliseringskompetanse for arbeid i felt.
  • Lokal- og stadkunnskap på kysten av gamle Sogn og Fjordane vil vere å føretrekke.
  • Solid forståing av planlegging i høve vær og tilhøve på ytre kyst av Vestland.
  • Sertifikat på bil og minimum båtførarprøve og sikkerheitskurs for båtfolk (sistnemde vil evt. arrangerast som del av opplæringa).
  • Kan vise til plettfri vandelsattest (ifb. med arbeid med born og unge)

 

Personlege eigenskaper:

Du må vere ryddig, positiv og påliteleg med gode kommunikasjonsevner. Du må vere sjølvstendig, løysingsorientert og initiativrik med god evne til jobbing på eigahand og med ansvar for eiga framdrift, men også i team. Erfaring med ansvar for tilsette vert vektlagt og med gode evner til motivering og bygging av eit sunt og inspirerande arbeidsmiljø i teamet du vil ha ansvar/blir del av. Vi ser etter deg som er skikka og har evne til å leie, byggje nettverk i offentleg, privat og frivillig sektor og brenn for miljøet og ein reinare kyst.

Dette er ei stilling kor du må vere uthaldane, både motivasjonsmessig og fysisk.

 

Vi tilbyr:

  • Ei spanande prosjektstilling med varierte oppgåver og eit sunt arbeidsmiljø på kysten av Sogn og  Fjordane.
  • Du vil få ein variert arbeidskvardag på kontoret, i felt, på sjøen og i land på holmar og skjær i havgapet.
  • Dette er ei utruleg gjevande stilling kor du får vere med å drive eit prosjekt for å rydde opp i ei av vår tid sine største miljøutfordringar – nemleg marin plastforureining.
  • Den som vert tilsett må pårekne noko reiseverksemd.
  • Løn etter avtale, pensjonsordning gjennom KLP og gode forsikringsordningar.

 

Kontaktinformasjon

Fjordane Friluftsråd

Hardbakke 33,

6924 Hardbakke

Bjarte Engevik/dagleg Leiar, tlf. 91772723

Arlene Vågene, styreleiar, tlf. 40239260

 

Arbeidsstad/kontor

Fjordane Friluftsråd

Horne Brygge

6900 Florø

 

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgivar: Fjordane Friluftsråd

Stillingsprosent: 100%

Søknadsfrist 01.12.2024

Varighet; Fast stilling

 

Søknad

Søknadsfrist: 01.12.2024

 

Om stillinga

Stillingstittel: Prosjektleiar
Stad: Fjordane Friluftsråd
Ansettelsesform: Fast
Oppstart; 06.01.2025
Heltid/deltid: Heiltid
Tal stillingar: 1
Sektor: Friluftsråd

 

Om arbeidsgivaren

Arbeidsgiver; Fjordane Friluftsråd KO, org.nr. 918 552 537

Adresse: Hardbakke 26, 6924 Hardbakke

 

Om arbeidsgiveren

Interkommunalt Friluftsråd med Askvoll, Bremanger, Kinn, Solund, Stad og Stryn som medlemskommunar. Vi er eit friluftsråd som har hatt stor vekst i prosjekttilfang og som har ein 9 tilsette Vi arbeider med saker knytta mot friluftsliv for våre medlemskommunar, tilrettelegging, skjøtsel, statlig sikra områder og friluftsskular i tillegg til at vi drivt eit stort arbeid knytta til marin forsøpling.
Org.nr. 918 552 537

Arbeidsgivar; Fjordane Friluftsråd
Adresse: Hardbakke 26, 6924 Hardbakke
Nettverk: Facebook
Sektor: Offentlig
Sted: Horne Brygge 15, 6900 Florø
Bransje: Maritim og offshoreMiljøtjenesterRenovasjon og renhold
Stillingsfunksjon: Logistikk og lagerØkonomistyring og budsjetteringProsjektledelse
Arbeidsspråk: Norsk

 

Spørsmål om stillingen

Bjarte Engevik
Dagleg Leiar
 91 77 27 23

Arlene Vågene
Styreleiar
40 23 92 60

 

Søk her

 

Hjemmeside

Horne Brygge 15, 6900 Florø

Del stillingen

Selskap

Fjordane friluftsråd

Kontaktinfo

  • Bjarte Engevik
  • Tittel: Dagleg Leiar
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 91 77 27 23
  • Arlene Vågene
  • Tittel: Styreleiar
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 40 23 92 60

Lokasjon

  • Florø

Søknadsfrist

Desember 1, 2024

Forebyggings – konsulent rus , 100%, -12 mnd Vikariat – Psykisk helse og rus (søknadsfrist 17.12.2024)

 

 

Forebyggingskonsulent rus , 100%, -12 mnd Vikariat

 

 

Vil du være med på å skape fremtidens rusforebyggende tjenester?
Vi søker en engasjert medarbeider til vårt team!
Seksjonen for Psykisk helse og rusomsorg består av cirka 130 ansatte fordelt på bemannede boliger, ambulante tjenester og psykisk helse- og rustjenester. Nå har vi en spennende mulighet i enhet for Psykisk helse og rustjeneste – og vi trenger deg!
I 2023 startet vi et prosjekt for å nå mennesker som er i faresonen for å utvikle rusavhengighet. Målgruppen er voksne over 18 år, og arbeidet inkluderer rusforebygging, tidlig innsats, informasjonsarbeid og lavterskel samtaletilbud. Vi tilbyr også kurs for foreldre til unge voksne med rusutfordringer.
Vi ser nå etter en vikar som kan bli en del av vårt team på tre personer, da en av våre medarbeidere går ut i foreldrepermisjon. Her får du en unik mulighet til å bidra til å utvikle nye tjenester som styrker forebygging og tidlig intervensjon i kommunen.

 

Hverdagen hos oss

Som en del av vårt team vil du jobbe tett med videregående skoler, kommunale tjenester, fastleger, uteliv, politiet, rusomsorgen og frivillige organisasjoner. Ingen dager er like, men fellesnevneren er at vi jobber målrettet for å nå ut til målgruppen og skape en positiv forskjell.

 

Arbeidsoppgaver:

  • Gjennomføre lavterskelsamtaler med unge voksne.
  • Drive informasjonsarbeid, både individuelt og i grupper.
  • Utarbeide og gjennomføre kampanjer og informasjonsmateriell.
  • Oppsøke målgruppen på arenaer der de befinner seg.
  • Bidra til tverrfaglig samarbeid på tvers av fagfelt og nivåer.
  • Kartlegge behov og henvise til aktuelle instanser ved behov.

 

Hvem er du?

Vi ser etter deg som har:

  • Treårig høyskole- eller universitetsutdanning, gjerne med videreutdanning innen rus, psykisk helse, ungdomsarbeid, forebygging eller lignende.
  • Et engasjement for å hjelpe mennesker og mot til å prøve nye tilnærminger.
  • Gode relasjons- og samarbeidsevner.
  • Evne til å jobbe selvstendig og kreativt i et utviklingsorientert miljø.
  • Erfaring og egnethet kan veie opp for krav om videreutdanning.

 

Vi tilbyr:

  • En spennende og meningsfull jobb i et tverrfaglig miljø.
  • Mulighet til å påvirke og utvikle nye tjenester.
  • Variert arbeidshverdag med utfordrende og givende oppgaver.
  • Engasjerte og dyktige kolleger.
  • Gode muligheter for videreføring etter vikariatet.

Er du klar for å gjøre en forskjell? Bli med oss i arbeidet med å forme fremtidens forebyggende tjenester!

 

Stillingsinformasjon

Antall stillinger: 1

Stillingsstørrelse: 100 % stilling, dagtid.

Stillingstype: vikariat 12.mnd.

 

Lønn:

Stillingen er plassert i kommunens lønnsregulativ i henhold til gjeldende tariffavtale.

Som ansatt er du medlem av Sandefjord kommunale pensjonskasse. Sandefjord kommune har en av markedets beste pensjonsordninger og betaler inn over 10 % av den enkeltes bruttolønn. Den ansatte trekkes 2 % i pensjonsinnskudd. Sykepleiere er medlem i KLP.

 

Andre opplysninger:

Gjensidig prøvetid er 6 måneder.

Kommunen følger offentlighetsloven § 25 ved eventuell offentliggjøring av søkerliste.

Du skal ikke sende inn vitnemål og attester. Ta med kopier av disse til et eventuelt intervju.

For stillinger der det er krav om politiattest, må godkjent attest fremvises før ansettelse.

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Vestfold
Jobbtype: Vikariat
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 17.12.2024
Tiltredelse: Snarest
Arbeidssted: Sandar Herredshus/Havna

 

Kontaktpersoner:

Enhetsleder Siren Derås
mob: 91249660

Fagkoordinator Roar Sølversen
mob: 409 04 171

 

Hjemmeside:

www.sandefjord.kommune.no

 

Adresse:

Rådhuset Sandefjordsveien 3 3202 Sandefjord

 

Sandefjord kommune Psykisk helse og rus

Sandefjord er en kommune med stor tilflytting, rask ekspansjon og spennende utviklingsmuligheter. Sandefjord kommune er den største kommunen i regionen Vestfold og Telemark. Vi har over 65 000 innbyggere og over 5000 ansatte.

Sandefjord ligger sentralt i Vestfold og kun en times tid fra Oslo. Det er særdeles gode forbindelser til inn- og utland via fly, tog, buss og båt. Kommunen har flott natur, et aktivt kulturliv og er et godt sted å bo. Se gjerne www.sandefjord.kommune.no for mer informasjon.

Del stillingen

Selskap

Sandefjord kommune

Kontaktinfo

  • Siren Derås
  • Tittel: Enhetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 91249660
  • Roar Sølversen
  • Tittel: Fagkoordinator
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 409 04 171

Lokasjon

  • Sandefjord

Søknadsfrist

Desember 17, 2024

Oppmålings – ingeniør – 100 % fast stilling (Søknadsfrist 08.12.2024)

Uranostind mindre versjon - kjøpt av OA 24

Oppmålingsingeniør – 100 % fast stilling

 

 

Vang kommune har ledig 100 % fast stilling som oppmålingsingeniør. Stillinga omfattar fagområda eigedomsoppmåling, matrikkelføring, oppretting og endring av eigedom, seksjonering og kartforvaltning/GIS. Oppmålingsingeniør sine oppgåver er viktige for etaten, der det òg blir behandla plansaker, byggesaker, konsesjonssaker m.v.

Stillinga krev mykje sjølvstendig arbeid. I tillegg inneber stillinga samarbeid med dei andre fagområda i etaten. Oppfølging av grunneigarar og tiltakshaverar er og ein viktig del av jobben.

Arbeidsoppgåver kan i nokon grad tilpassast søker sin kompetanse og praksis.

 

Søknadsfrist: 08.12.2024
Arbeidsgivar: Vang Kommune
Stad: VANG I VALDRES
Stillingstittel: Oppmålingsingeniør – 100 % fast stilling
Stillingar: 1
Heiltid/Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4882936424

 

Arbeidsoppgåver

  • Saksbehandling og rettleiing, mellom anna;
    -matrikkelsaker
    -adressetildeling
    -seksjonering
    -matrikkelforbetring/kvalitetsforbetring
    -klagesaksbehandling
    -delingssaker
  • Oppmålingsforretningar, mellom anna;
    -frådelingar og løyve
    -forretning over eksisterande eigedom
    -grensejusteringar
    -matrikkelføring
  • Rådgiving og støtte for matrikkel og kart
  • Bistå ved, og kvalitetssikre kommunale grunnerverv og -sal

 

Kvalifikasjonar

  • Relevant 3-5 årig utdanning frå høgskule/universitet. Anna relevant utdanning/erfaring kan vurderast
  • Kunnskap om matrikkelloven og anna relevant lovgivning/regelverk er ein fordel
  • Kompetanse på bruk av ulike IKT-system, spesielt GIS er ein fordel
  • Erfaring i bruk av oppmålingsverktøy er ynskeleg
  • Godkjent matrikkelførerkurs er ynskeleg
  • Landmålarbrev eller kompetanse som kvalifiserer til landmålerbrev er ynskeleg
  • Erfaring frå kommunal forvaltning er ein fordel
  • Førarkort for personbil og bør disponera eigen bil
  • Personlege eignaheit vil bli lagt vekt på

 

Personlege eigenskapar

  • Fagleg engasjert, sjølvstendig og liker ein hektisk arbeidskvardag
  • Opptatt av å levere tenester av høg kvalitet
  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • God framstillingsevne munnleg og skriftleg og gode norskkunnskapar
  • Serviceinnstilt

 

Vi tilbyr

  • Ein utfordrande og givande jobb
  • Variert arbeid i eit positivt miljø
  • Tverrfaglig miljø og gode interkommunale nettverksgrupper
  • Løn etter kvalifikasjonar og etter kommunens regulativ
  • Gode forsikrings- og pensjonsordningar
  • Fleksibel arbeidstid

 

Tyinvegen 5161, 2975 VANG I VALDRES, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Ingeborg Lunde
Kommunalsjef Landbruk og teknisk
 Telefon:99230305
[email protected]

Del stillingen

Selskap

Vang kommune i Valdres

Kontaktinfo

  • Ingeborg Lunde
  • Tittel: Kommunalsjef Landbruk og teknisk
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 99230305

Lokasjon

  • Vang I Valdres

Søknadsfrist

Desember 8, 2024

Tilkallingsvikarer søkes til våre 2 barneverns – institusjoner i Rogaland (søknadsfrist 31.12.2024)

 

 

Miljøterapeuter/ miljøarbeider

 

 

 

Haraldsplass serio ung

Frist: 31.12.2024
Ansettelsesform: Vikariat

 

Tilkallingsvikarer søkes til våre 2 barnevernsinstitusjoner i Rogaland

Vi har 5 ledige stillinger som tilkallingsvikar på begge våre to avdelinger i Rogaland. En vil bli ansatt på en avdeling, men må forventes at en vil bli brukt på begge avdelingene etter behov

Eikeland er en behandlingsinstitusjon/ atferd høy som har plass til 3 ungdommer.

Hognestad er en omsorgsinstitusjon som har plass til 4 ungdommer

Behandling, omsorg og ansvar for daglig oppfølging av barn mellom 13-18 år.

  • Du arbeider systematisk og målrettet i tråd med behandlingsmodellen/omsorgsmodellen og struktur på avdelingen. Standardisert forløp.
  • Du deltar i kartlegging og observasjon
  • Du gjennomfører risikovurderinger og iverksetter tiltak etter behov
  • Du forebygger og håndterer konfliktfylte situasjoner, og takler uforutsette hendelser
  • Du utfører praktiske oppgaver knyttet til daglig drift.
  • Du arbeider ut fra gjeldene lovverk, vedtak og dokumentering,
  • Du samarbeider med familie og nettverk til ungdommene og øvrige instanser som barneverntjenesten, Bufetat, skole og andre aktuelle samarbeidsparter
  • Motivere og engasjere deg i ungdommens hverdag

Når du jobber som medlever sover du og bor på arbeidstedet sammen med ungdommene mens du er på jobb. Du har medansvar for å tilrettelegge for trygghet, trivsel og god behandling/ omsorg for ungdommene som bor på institusjon.

Når du jobber dag/ kveld har du medansvar for å tilrettelegge for trygghet, trivsel og god behandling/omsorg for ungdommene som bor på institusjon.

Når du jobber som nattevakt har du ansvaret for trygghet og orden ved vår avdeling på nattestid, mens øvrige miljøpersonalet gjennomfører hviletid.

 

Vi kaller inn til intervju fortløpende.

 

Kvalifikasjoner

  • 3-årig helse- og sosialfaglig høyskoleutdanning, Vernepleier, sosionom eller barnevernspedagog.
  • Annen utdanning på minimum bachelor nivå kan bli vurdert. Lang relevant erfaring i institusjon vil også bli vurdert opp mot kvalifikasjonskravet
  • Studenter som er i ferd med å gjennomføre relevant utdanning i lys av målgruppens behov er også velkommen til å søke
  • Søkere med fagbrev, barn og ungdomsarbeider og helsefag kan søke
  • Det er ønskelig med videreutdanning innenfor relevante fagområder som barnevern, psykiatri eller rus.
  • Det er ønskelig at du har innsikt og forståelse av barns rettigheter etter barnevernsloven kapittel 10
  • Det er ønskelig at du har kjennskap til traume bevisst omsorg og miljø terapeutiske tilnærminger.
  • Du har erfaring fra tilsvarende arbeid
  • Du har god norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Du har førerkort klasse B
  • Gode Ikt ferdigheter
  • Personlig egenhet blir vektlagt
  • En må delta på tilkallingsvikar møter 6 ganger i året, kveldstid.

 

Personlige egenskaper:

  • Vi ser etter deg som motiveres av ansvar, arbeider selvstendig, er trygg i voksenrollen og kan romme ungdommene og deres behov.
  • Har god arbeidskapasitet.
  • Kan stille på kort varsel og bistå i ferier.
  • Setter ungdommenes behov i sentrum, og har evne til å bygge relasjoner og støtte ungdommenes utvikling.
  • Har gode kommunikasjons ferdigheter og evne til å opprettholde god struktur, ha et faglig perspektiv og kunne samarbeide i team.
  • Du er fleksibel og trives med store utfordringer og du har evne til hurtig omstilling
  • For deg er medvirkning og samarbeid med familie, nettverk og andre samarbeidspartnere en viktig del av miljø terapeutiske arbeidet.
  • Har godt humør, engasjert og bidrar positivt inn i arbeidsmiljøet.
  • Har erfaring fra lignende arbeid innen barnevern, skole og/eller rus/psykiatri.
  • Har kunnskap/erfaring om systematisk, metodisk miljøterapi.
  • Evner å stå i krevende situasjoner over tid.
  • Har kjennskap til aktuelt lovverk.
  • Det er nødvendig med god helse, da arbeidet med ungdom i institusjon kan være fysisk og psykisk krevende
  • For oss er det også viktig at hvordan du som person egner deg til jobben. Det vil bli tatt med i den totale vurderingen.

 

Vi tilbyr:

  • Engasjerte medarbeidere med høy fagkompetanse
  • Godt arbeidsmiljø, med god oppfølging og opplæring.
  • Inkluderende arbeidsliv (IA bedrift)
  • Gode pensjons og forsikringsordninger
  • Lønn etter gjeldende tariff

 

Vi har behov for tilkallingsvikarer som kan jobbe medlever, dag/ kveld og natt på begge avdelingene. Eikeland har medlever turnus 2-7,2-7-3-7 og Hognestad har medlever turnus 3-7, 4-7.

 

Om arbeidsgiveren

Haraldsplass Serio Ung er en del av stiftelsen Diakonova Haraldsplass, som har virksomheter innenfor sykehus, barnevern, høyskole, eldreomsorg og psykiatri. Mottoet «Kompetanse med hjertevarme» forplikter til å vise nestekjærlighet og respekt for den enkeltes personlighet og integritet gjennom engasjement, inkluderende felleskap, fokus på miljø og kamp for rettferdighet. Stiftelses konsernet vil fortsette å utvikle sin relevans for samfunnet gjennom å knytte til seg høyt kvalifiserte, engasjerte og profesjonelle medarbeidere.

Hovedkontoret til Stiftelsen ligger i Bergen.

 

Stiftelsen ønsker en fremtidig satsning og utvikling innen Barnevern gjennom Haraldsplass Serio Ung. Vi har i dag avdelinger i Vestland, Agder og i Rogaland. Her har du mulighet til å delta på en interessant og utviklende «reise» fremover.

I Rogaland har vi 2 institusjonsavdelinger. Avdeling Hognestad som tar imot ungdommer mellom 13-18 år, omsorg. Avdelingen har 4 plasser.

Avdeling Eikeland tar imot ungdom mellom 13-18 år og er behandlingsinstitusjon/ atferd høy. På avdelingen arbeider det 12 i medlever turnus og 3 nattevakter. Avdelingen har ansvar for å gjennomføring av behandling og aktiviteter rettet mot ungdommene i samsvar med behandlingsplaner. Avdelingen ligger på Undheim

Avdeling Hognestad tar imot ungdom mellom 13-18 år og er en omsorgsinstitusjon. På avdelingen arbeider det 6 i medlever turnus og 3 dag/ kveld turnus og 3 våkne nattevakter. Avdelingen tar imot ungdom med sammensatt problematikk. Avdelingen skal bidra til å skape en positiv utvikling for ungdom med særlige utfordringer, basert på størst mulig grad av tilrettelagte tiltak. Avdelingen ligger på Bryne, noen minutter kjøring fra sentrum.

 

I den forbindelse søker vi etter nye tilkallingsvikarer til våre to avdelinger Eikeland og Hognestad.

Nettverk: Facebook
Sektor: Organisasjoner
Antall stillinger: 5
Sted: hognestadvegen 115, 4346 Bryne
Bransje: Annet
Stillingsfunksjon:  BarnevernspedagogSosionomVernepleier/miljøterapeut
Arbeidsspråk: Norsk

 

Spørsmål om stillingen

Priscilla L Ilic
Avdelingsleder Eikeland
96 92 58 68

Marit Skårland
Avdelingsleder Hognestad
92 92 72 59

 

 

Søk her

 

 

Hjemmeside

hognestadvegen 115, 4346 Bryne

Del stillingen

Selskap

Haraldsplass Serio Ung

Kontaktinfo

  • Priscilla L Ilic
  • Tittel: Avdelingsleder Eikeland
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 96 92 58 68
  • Marit Skårland
  • Tittel: Avdelingsleder Hognestad
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 92 92 72 59

Lokasjon

  • Bryne
  • Undheim

Søknadsfrist

Desember 31, 2024

Karasjok kommune Enhetsleder pleie og omsorg (søknadsfrist 06.12.2024)

 

Enhetsleder pleie og omsorg

 

 

Karasjok kommune

Kárášjoga gielda Karasjok kommune er en samisk kommune som grenser mot Finland. Kárášjoga gielda Karasjok kommune er Norges nest største kommune i areal og har ca. 2550 innbyggere hvorav 80 % av befolkningen er samisktalende. Kommunen har ca. 310 medarbeidere i organisasjonen. I kommunen har vi mange sentrale samiske institusjoner.

 

Kommunen har et aktivt kulturliv med tilbud innen idretts- og friluftsliv, kultur og historie, barne- og ungdomsaktiviteter, kunst, musikk. Karasjok kan også tilby et unikt friluftsliv, Norges beste lakseelv, rype-/elgjakt, isfiske og en rik flora og fauna med rike naturressurser.

 

Om stillingen

Karasjok kommune søker toppleder til tjenesteområdet helse og omsorg i 100% fast stilling.
Vil du være med på å forme fremtidens helse- og omsorgstjenester i Karasjok kommune? Vi søker en leder for pleie og omsorg som brenner for samhandling og helhetlige løsninger. Karasjok kommune har nylig / skal slå sammen enhetene Karasjok sykehjem, enhet for hjemmesykepleie, Omsorgsbolig og tjenester for mennesker med utviklingshemming til et nytt, helhetlig område for pleie og omsorg.

Vi søker nå en nytenkende, engasjert og dyktig leder som skal lede dette sammenslåtte området. Som leder for pleie og omsorg vil du ha en sentral rolle i å sikre kvalitet og kontinuitet i tjenestene våre, samt være pådriver for/ bidra til utvikling og innovasjon innenfor helse- og omsorgssektoren. Er du en strategisk og inspirerende leder med et sterkt engasjement for å forbedre livskvaliteten til våre innbyggere? Da vil vi gjerne høre fra deg!

Karasjok kommune har en flat organisasjonsstruktur og en sentraladministrasjon (stab/støtte). Stillingen som leder pleie og omsorg inngår i kommunedirektørens ledergruppe, og har et overordnet ansvar for drift og utvikling av pleie- og omsorgstjenester i samhandling med resten av ledergruppen og andre aktører. I denne stillingen vil du lede arbeidet med å integrere sykehjem og hjemmetjenester, og sikre at våre tjenester er godt koordinerte og tilpasset innbyggernes behov. Du vil spille en viktig rolle i å sikre bærekraftige tjenester, nå og i fremtiden. En forventet betydelig økning i antall eldre og en samtidig reduksjon i tilgjengelig helsepersonell krever en endring i både hvilke tjenester som tilbys og hvordan de leveres.

Vi søker derfor en visjonær og handlekraftig leder som kan navigere disse utfordringene med innovasjon og engasjement, og som er klar til å forme fremtidens pleie- og omsorgstjenester i Karasjok kommune.
Vi søker en enhetsleder som kan identifisere seg med kommunens verdigrunnlag og jobbe ut fra kommunens lederplattform.

 

Arbeidsoppgaver

• Helhetlig ansvar for fag, personal og økonomi, drift og utvikling av institusjons- og hjemmebasert omsorg, driftskjøkken, og tildelingskontor for helse og omsorg
• Direkte personalansvar for tre avdelingsledere, kjøkkensjef, rådgiver for tildelingskontoret, konsulent og servicetekniker.
• Samhandling med enhet helse for å utvikle og implementere strategier for å sikre høy kvalitet og effektivitet i pleie og omsorgstjenestene og helsetjenestene
• Samarbeide tett med andre kommunale enheter, helseforetak og eksterne samarbeidspartnere; her under deltakelse i samarbeidsorgan, møter, styringsgrupper, arbeidsgrupper mm.
• Sikre god økonomistyring og ressursutnyttelse
• Lede og motivere ansatte, samt fremme et godt arbeidsmiljø
• Saksbehandling
• Utarbeide økonomiske planer, budsjett og rapporter
• Andre oppgaver delegert fra kommunedirektør må påregnes

 

Kvalifikasjoner

• Minimum 3-årig utdanning på universitets- /høgskolenivå innen relevante fagområder eks. helse, pedagogikk og ledelse
• Lang og relevant erfaring i kombinasjon med personlig egnethet vil kunne kompensere for manglende formell utdanning
• Kompetanse om politiske prosesser
• God kjennskap til gjeldende lov og avtaleverk, fortrinnsvis innenfor helse og omsorg

Skriftlig og muntlig kunnskap i samisk og norsk. Kunnskaper i samisk språk vil bli tillagt avgjørende vekt for søkere som eller er likt kvalifisert.

 

Ønskelig med

• Videreutdanning eller master innen ledelse, virksomhetsstyring/økonomi
• Erfaring fra offentlige organisasjoner, fortrinnsvis kommunal sektor
• erfaring og forståelse for digitale verktøy og systemet som brukes innen helse- og omsorgssektoren
• Erfaring med strategisk planlegging og utviklingsarbeid
• Kjennskap til kommunale fagsystem som f.eks. notus, Gerica, Elements, Unit4 ERP

 

Personlige egenskaper

• Ha god selvinnsikt, trygghet og bevissthet rundt egne sterke sider og forbedringsområder
• Ha en inkluderende og helhetlig, tverrfaglig tilnærming til fagområdet og drift av kommunen
• Like å jobbe sammen med andre og oppnå resultater gjennom andre, ha evne til å motivere andre og delegere oppgaver
• Være strategisk og kunne fatte beslutninger
• Være lojal, strukturert, effektiv, og handlekraftig
• Være fleksibel, offensiv, kreativ og løsningsfokusert
• Ha engasjement for innovasjon og kvalitetsutvikling, være en aktiv pådriver for samhandling og å utvikle organisasjonen videre
• Ha god og tydelig muntlig og skriftlig fremstillingsevne

 

Lønns og arbeidsvilkår

Vi kan tilby:

• Godt arbeidsmiljø og engasjerte kollegaer
• En organisasjon i utvikling
• Varierte og spennende arbeidsoppgaver
• Lønn etter avtale
• God pensjonsordning gjennom KLP

 

Nærmere opplysninger

Har du spørsmål til stillingen eller ønsker mer informasjon, ta kontakt med:

• Kommunedirektør Ronny Berg på tlf. 992 11 816 eller assisterende kommunedirektør Elisabeth Larsen, på tlf. 413 54 989.

 

Annet

• Det må oppgis to referanser av nyere dato i søknaden, en av disse må være fra siste arbeidssted.
• Søknad med CV og bekreftede kopier av attester og vitnemål sendes elektronisk via www.jobbnorge.no . Kun søknader via jobbnorge.no vil bli vurdert.
• Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju

Søknadsfrist 6. desember 2024

Karasjok kommune er underlagt offentlighetslovens bestemmelser om rett til innsyn i søkerlister. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten. Dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge, vil søkeren bli varslet og informert om det, jf. Offentleglova § 25.

 

 

Søk stillingen

 

 

Søknadsfrist: 6. desember 2024
Arbeidsgiver: Karasjok kommune
Kommune: Kárášjohka – Karasjok
Omfang: Heltid
Varighet: Fast
Arbeidssted: Ráddeviessogeaidnu 4, 9730 Karasjok

Del stillingen

Selskap

Karasjok kommune

Kontaktinfo

  • Ronny Berg
  • Tittel: Kommunedirektør
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 992 11 816
  • Elisabeth Larsen
  • Tittel: Assisterende kommunedirektør
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 413 54 989.

Lokasjon

  • Karasjok

Søknadsfrist

Desember 6, 2024

Karasjok kommune Avdelingsleder – Karasjok sykeavdeling (søknadsfrist 06.12.2024)

 

 

Avdelingsleder – Karasjok sykeavdeling

 

 

 

Karasjok kommune

Kárášjoga gielda Karasjok kommune er en samisk kommune som grenser mot Finland. Kárášjoga gielda Karasjok kommune er Norges nest største kommune i areal og har ca. 2550 innbyggere hvorav 80 % av befolkningen er samisktalende. Kommunen har ca. 310 medarbeidere i organisasjonen. I kommunen har vi mange sentrale samiske institusjoner.

 

Kommunen har et aktivt kulturliv med tilbud innen idretts- og friluftsliv, kultur og historie, barne- og ungdomsaktiviteter, kunst, musikk. Karasjok kan også tilby et unikt friluftsliv, Norges beste lakseelv, rype-/elgjakt, isfiske og en rik flora og fauna med rike naturressurser.

 

Om stillingen

Karasjok kommune søker avdelingsleder til enhet pleie og omsorg i 100% fast stilling.

Har du lyst til å være med å utvikle institusjonstjenester i Karasjok kommune? Liker du utfordringer og trives i en hektisk arbeidshverdag?

Enhet pleie og omsorg består av institusjons- og hjemmebasert omsorg, bo-tjenester til utviklingshemmede, driftskjøkken og tildelingskontor helse og omsorg. Vi er et lederteam bestående av 3 avdelingsledere og en enhetsleder.

Stillingen innebærer lederansvar for Karasjok sykeavdeling. Sykeavdelingen har langtidsplasser/sykehjem, korttidsplasser, avlastningsplasser, sykestueplasser og KAD- plass. Sykeavdelingen betjener legevaktnettbrett og bistår vakthavende lege der det er nødvendig.

 

Arbeidsoppgaver

• Personalansvar, ansvar for medarbeideroppfølging i henhold til kommunen strategier
• Økonomiansvar, ansvar for avdelingens budsjett
• Faglig ansvar, ansvar for å sikre god faglig kvalitet i avdelingen
• Saksbehandling og rapportering
• HMS ansvar for egen avdeling
• Aktiv deltaker i ledergruppen, strategisk arbeid i Enhet pleie og omsorg

 

Kvalifikasjoner

• Relevant universitets- eller høyskoleutdanning, fortrinnsvis sykepleier/vernepleier eller annen helserelatert
• Lang og relevant erfaring i kombinasjon med personlig egnethet vil kunne kompensere for manglende formell utdanning
• Ønskelig med lederutdanning, og eventuelt ledererfaring
• God økonomiforståelse
• God digital kompetanse
• God muntlig og skriftlig fremstillingsevne

Skriftlig og muntlig kunnskap i samisk og norsk. Kunnskaper i samisk språk vil bli tillagt avgjørende vekt for søkere som eller er likt kvalifisert.

 

Personlige egenskaper

• Du er fleksibel, samarbeidsvillig og løsningsorientert
• Du er en strukturert og tydelig leder, ser de ansatte som en ressurs og er med på å gjøre de ansvarlige
• Du er handlekraftig og har evne til å ta utfordringer
• Du er proaktiv og liker å være i forkant av situasjoner
• Du er en aktiv pådriver til å bygge opp og bevare et godt arbeidsmiljø
• Personlig egnethet vil bli vedlagt

 

Lønns og arbeidsvilkår

Vi kan tilby:

• Godt arbeidsmiljø og engasjerte kollegaer
• Varierte og spennende arbeidsoppgaver
• Lønn etter avtale og fleksitidsordninger
• God pensjonsordning gjennom KLP

 

Nærmere opplysninger

• Kommunedirektør Ronny Berg på tlf. 992 11 816, eller assisterende kommunedirektør Elisabeth Larsen, på tlf. 413 54 989.

 

Annet

• Det må oppgis to referanser av nyere dato i søknaden, en av disse må være fra siste arbeidssted.
• Søknad med CV og bekreftede kopier av attester og vitnemål sendes elektronisk via www.jobbnorge.no . Kun søknader via jobbnorge.no vil bli vurdert.
• Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju

 

Søknadsfrist 6. desember 2024

Karasjok kommune er underlagt offentlighetslovens bestemmelser om rett til innsyn i søkerlister. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten. Dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge, vil søkeren bli varslet og informert om det, jf. Offentleglova § 25.

 

 

Søk stillingen

 

 

Søknadsfrist: 6. desember 2024
Arbeidsgiver: Karasjok kommune
Kommune: Kárášjohka – Karasjok
Omfang: Heltid
Varighet: Fast
Arbeidssted: Ráddeviessogeaidnu 4, 9730 Karasjok

Del stillingen

Selskap

Karasjok kommune

Kontaktinfo

  • Ronny Berg
  • Tittel: Kommunedirektør
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 992 11 816
  • Elisabeth Larsen
  • Tittel: Assisterende kommunedirektør
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 413 54 989.

Lokasjon

  • Karasjok

Søknadsfrist

Desember 6, 2024

Barneverns – konsulenter 3 x 100% vikariater (Søknadsfrist 01.12.2024)

Aurskog-Høland kommune

Barnevernskonsulenter – 2 x 100 % vikariater på undersøkelses- og tiltaksteamet og 1 x 100 % vikariat på omsorgs- og ettervernsteamet

 

 

Er du engasjert i barn og unge og har et brennende hjerte for barnevernsfaget? Ønsker du å gjøre en forskjell for barn og unge? Da vil vi veldig gjerne ha deg som kollega og medspiller!

Vi har ledig følgende stillinger:

3 x barnevernskonsulenter i 100 % vikariater, oppstart snarest
Vikariater med oppstart snarest og til 31.12.2025 med mulighet for forlengelse.

2 av stillingene vil være på undersøkelse og tiltaksteamet og 1 stilling er oppfølging av fosterhjem og ettervernsungdom. Vi bestreber oss på at alt arbeid skal skje åpent og i godt samarbeid med de som mottar hjelpen.

Vi er en ambisiøs og modig barnevernstjeneste som er i kontinuerlig utvikling. Vi trives med ulike arbeidsoppgaver og har stort fokus på samarbeid og reell medvirkning for barn, unge og foreldre. Vi søker godt samarbeid med tjenester på tvers av virksomheter og sektorer slik at vi sammen kan finne de beste løsningene for de som er i behov av vår hjelp.

Som barnevernskonsulent er du kommunens representant i tverrfaglig samarbeid og i barneverns- og helsenemnda og tingretten/lagmannsretten.

Vi er 18 ansatte i tjenesten og vi jobber etter spesialistmodellen. Vi er tre team: undersøkelse/tiltak, omsorg og ettervern, samt eget ressursteam.

 

Arbeidsoppgaver:

  • Saksbehandling og faglig forsvarlig oppfølging av barnevernssaker etter Lov om barnevern.
  • Utstrakt samarbeid med andre hjelpeinstanser.
  • Aktivt bidra til et trygt og positivt arbeidsmiljø og kollegafelleskap.
  • Delta i, og følge opp, eget veiledningsforløp med fagutvikler/veileder etter utarbeidet plan/nyansatt-plan.
  • Nye oppgaver kan bli tillagt rollen.

 

Kvalifikasjoner:

  • Vi ønsker oss i hovedsak barnevernspedagoger eller sosionomer, men i vikariater kan andre bachelor utdanninger vurderes.
  • Det er ønskelig at du har erfaring fra saksbehandling i barnevernstjenesten, og at du innehar kompetanse og kunnskap om barnevernsloven og forvaltningsloven.
  • Erfaring fra arbeid med barn, unge og familier vektlegges.
  • Det kreves svært gode skriftlige og muntlige norskkunnskaper.
  • Førerkort klasse B er et krav.
  • Det må regnes med noe kveldsarbeid.
  • Den som tilsettes må framlegge gyldig politiattest før tiltredelse.

 

Personlige egenskaper:

  • Evne til god og tillitsbyggende kommunikasjon, der du skaper gode menneskemøter, hvor respekt og raushet står høyt for mennesker som befinner seg i ulike livssituasjoner, kollegaer og samarbeidsinstanser.
  • Høy faglig integritet. Vi liker godt kreative og «utenfor boksen» løsninger som sikrer forsvarlig praksis.
  • Du liker utfordringer, er løsningsorientert, initiativrik og fleksibel, samt er robust med stor grad av selvstendighet og ansvarsbevissthet.
  • Du er engasjert, strukturert og tydelig.
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
  • Du er lærevillig og trives med variasjon og tidvis høyt tempo.
  • Personlig egnethet og forutsetning vil bli særlig vektlagt.

 

Vi kan tilby:

  • Variert og faglig spennende arbeidshverdag.
  • God oppfølging fra fagutvikler/veileder og gode erfarne kollegaer med faste personal – og teammøter og individuell saks- og prosessveiledning ukentlig for nytilsatte.
  • Mulighet for personlig utvikling og vi setter pris på initiativ og kreativitet.
  • Fleksitidsordning, IA bedrift.
  • Virksomhet med god struktur, rutiner og internkontroll.
  • Vi er stabile, modige og kreative medarbeidere som liker å finne løsninger «utenfor» boksen.
  • Lønn etter gjeldende tariff.
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger.

Personlig egnethet blir vektlagt ved alle ansettelser.

Politiattest må framlegges før tiltredelse.

Vår visjon er muligheter, miljø og mangfold. Sammen gjør vi det umulige mulig, velger grønt først og lar ulikhetene forme vår felles fremtid. Vi har et ansvar for fortid, nåtid og skaper et samfunn i takt med sin samtid, og vi legger til rette for at Aurskog-Høland er et godt sted å leve, bo og arbeide.

Våre verdier som ligger til grunn for alt arbeid som skjer i kommunen er; Åpenhet, Tillit og Samhandling.

Etter søknadsfristen vil det bli utarbeidet en offentlig søkerliste, i samsvar med Offentleglova § 25. Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om ikke å bli oppført på den offentlige søkerlisten. Søkere vil bli varslet i forkant dersom anmodning om unntak fra offentlighet ikke tas til følge.

Alle attester/tjenestebevis og vitnemål må lastes opp sammen med søknad og CV i rekrutteringsportalen, EasyCruit innen søknadsfristen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir. https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet.

Ønskes ytterligere opplysninger om stillingen, ta kontakt med virksomhetsleder Kristin Waaktaar Valle, tlf.: 47 46 44 68.

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Akershus
Jobbtype: Vikariat
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 01.12.2024
Arbeidssted: Bjørkelangen

 

Kontaktpersoner:

Kristin Waaktaar Valle
tlf: +47 47 46 44 68

 

Hjemmeside:

www.ahk.no

 

Adresse:

Rådhusveien 3 1940 Bjørkelangen

 

 

Aurskog-Høland kommune

Kommunen ligger under en time fra Oslo, Gardermoen og Charlottenberg, og kun 30 minutter fra Lillestrøm og store deler av Romerike. Vi er Oslos nærmeste villmark med et rikt dyreliv og et flott kulturlandskap, og med flere tettsteder der Bjørkelangen er kommunesenteret.

Aurskog-Høland kommune er en fremtidsrettet organisasjon der medarbeiderne er den viktigste ressursen for at vi skal lykkes i å skape det mangfoldige og gode liv for våre innbyggere og gjester. Det gjør vi best sammen, og som ansatt er vi opptatt av å gi deg ansvar og spennende arbeidsoppgaver, samtidig som vi legger til rette for faglig utvikling. Aurskog-Høland ble som én av tre kommuner nominert som Årets kulturkommune 2023-2024, ligger på første plass på Romerike i saksbehandling av byggesaker, og havnet i 2022 på 14. plass over landets best styrte kommuner.

Vi ønsker oss flere initiativrike og dyktige medarbeidere som setter pris på å bli utfordret og som aktivt bidrar i løsningen av kommunens oppgaver. Vi er en kommune i vekst. Det gir oss mange muligheter i tiden fremover. Vi kan tilby spennende og utviklende oppgaver.

Del stillingen

Selskap

Aurskog-Høland kommune

Lenke til firma

https://www.ahk.no/

Kontaktinfo

  • Kristin Waaktaar Valle
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 47 46 44 68

Lokasjon

  • Bjørkelangen

Søknadsfrist

Desember 1, 2024

Helsefagarbeidar ved korttid og heimesjukepleia- 100 % fast stilling (søknadsfrist 22.12.2024)

Helsefagarbeidar ved korttid og heimesjukepleia- 100 % fast stilling

 

 

Vang kommune har ledig 100 % fast stilling for helsefagarbeidar ved korttid og heimesjukepleia. Stillinga er ledig frå 1.november 2024.

Stillinga har tredelt turnus.

 

Søknadsfrist: 22.12.2024
Arbeidsgivar: Vang Kommune
Stad: Vang i Valdres
Stillingstittel: Helsefagarbeidar ved korttid og heimesjukepleia – 100 % fast stilling
Stillingar: 1
Heiltid/Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4886687966

 

Arbeidsoppgåver

  • Utøve helsehjelp i tråd med gjeldande krav og lovverk
  • Praktisk bistand og rettleiing til brukarar
  • Bidra til positivt samarbeid med pårørande
  • Bidra til samarbeid på tvers av einingar i etaten
  • Dokumentere i fagsystemet Profil

 

Kvalifikasjonar

  • Helsefagarbeidar med norsk autorisasjon
  • Gode norskkunnskapar både skriftleg og munnleg
  • Erfaring frå kommunal pleie- og omsorgsteneste
  • Kunnskap om bruk av IKT som verktøy.
  • Førarkort kl. B.

Stillinga krev politiattest jf. helsepersonell-loven § 5-4. Attesten må leggjast fram før tiltreding.

 

Personlege eigenskapar

  • Ha evne til å gje omsorg og tryggleik
  • Vera fleksibel og ha tilpassingsevne
  • Vera motivert, engasjert og strukturert
  • Ha gode evner til samarbeid
  • Sjølvstendig og ha evne til å ta ansvar, til å ta initiativ og til å sette seg raskt inn i nye arbeidsoppgåver
  • Evne til å sjå, tenkje og arbeide heilskapleg
  • Personleg egnaheit blir vektlagt

 

Vi tilbyr

  • Eit godt og spanande fagmiljø med varierte arbeidsoppgåver
  • Eit positivt og triveleg arbeidsmiljø saman med dyktige kollegaer
  • Opplæring og rettleiing
  • Me tek atterhald om at faste tilsette med rettar etter HTA § 2.3 har førerett til utviding av stilling.
  • Ved intern tilsetjing blir eventelle andre ledige stillingar å tilby søkjarane.
  • Tilsetting skjer på vilkår som gjeld til ei kvar tid i kommunal sektor.
  • Lønn etter tariff i hht hovudtariffavtala, gode pensjonsvilkår og forsikringsavtalar.
  • Kommunen kan hjelpe til med å skaffe bustad

 

Tyinvegen 5150, 2975 Vang i Valdres, Norge

 

Søk her

 

Kontaktinformasjon

Stine Solemsli
Leiar Vangsheimen og heimetenesta
 Telefon:90896012
E-post:[email protected]

 

Vang kommune som arbeidsgjevar: 

  • Ca 290 tilsette fordelt på kommunalområda: Helse og omsorg, Utdanning og kultur, Landbruk og teknisk, og Stab
  • Den viktigaste ressursen me har er våre tilsette. I Vang kommune gjer me det me kan for at tilsette skal ha det bra på arbeid!

Å bu i Vang kommune: 

  • Ei storstilt satsing på barn og unge!
  • Ein kombinert barne – og ungdomsskule, med ca 200 elever. Nyrenovert med heilt ny fleirbrukshall med klatrevegg, basseng etc. Tolærarsystem, slik at det nesten alltid er to lærarar tilstades i klasserommet. Skulen nyttar Vang sin flotte natur mykje, både ved uteskule, faget FRI-NAT (friluftsliv og natur), og spanande utflukter. I Vang er SFO gratis for alle barn!
  • Vang kommune har to barnehagar, Høre og Fredheim, begge har småbarns og storbarnsavdeling. I Vang er det løpande barnehageopptak (start når det passar dykk!) og frå august 2024 er månadsprisen per barn 1500 kr
  • Helse og omsorgstenester av god kvalitet
  • Vang kommune har personalbustadar til leige, med butid opptil 3 år
  • Byggeklare tomter fleire stadar i kommunen, alle med fantastisk utsikt!
  • I Vang finn du 2 solide kontorfellesskap, gjer som fleire andre og ta med deg arbeidet til Vang!
  • Både i Vang og resten av Valdres finn du eit yrande kulturliv, der tradisjon står i høgsete,  med blant anna tradisjonsmat, tradisjonsmusikk, tradisjonshandtverk og aktiv stølsdrift. Vang kommune har også ein god kulturskule med stort utval av tradisjonelle og moderne aktivitetar
  • I Vang står lag, foreiningar og idrett sterkt, her finn du aktivitetar for einkvar smak!
  • Vang har ein storarta natur som innbyr til friluftsliv sommar som vinter, er du glad i turar, ski, jakt og fiske så er dette staden for deg!  Vang blir sagt å ha «vestlandsfjell med austlandsklima«, og er ei bygd med landbruk, grundarar, turisme og næringsliv i eit levande og inkluderande bygdesamfunn. I Vang finn du også store delar av Jotunheimen og ikkje minst festivalen Vinjerock
  • I Vang har dei fleste kort avstand mellom arbeid, barnehage og skule. Her kan du leve eit så roleg eller så aktivt liv som du sjølv ynskjer, i ei distriktskommune med positiv folketalsutvikling
  • Meir info om korleis det er å bu i Vang og kva som skjer i Vang finn du her på VangiValdres. Kontakt gjerne Innovangsjon direkte om du tenker på å flytte til Vang!
  • Meir info om arbeids – og bumarkedet Valdres finn du på VelgValdres

 

Vang kommune er opptatt av mangfold og oppmodar kvalifiserte kandidatar til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn. 

Me gjer merksam på at søkjarar kan få sitt namn gjort offentleg i søkjarlista, sjølv om det er bedt om konfidensiell behandling. Du som søkjar vil i tilfelle bli varsla på førehand om det. 

Del stillingen

Selskap

Vang kommune i Valdres

Kontaktinfo

  • Stine Solemsli
  • Tittel: Leiar Vangsheimen og heimetenesta
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 90896012

Lokasjon

  • Vang I Valdres

Søknadsfrist

Desember 22, 2024

Helsefagarbeidar ved Vangsheimen- 75 % fast stilling (søknadsfrist 22.10.2024)

Kommunehuset- ca 3000

Helsefagarbeidar ved Vangsheimen- 75 % fast stilling

 

Vang kommune har ledig 75 % fast stilling for helsefagarbeidar ved Vangsheimen. Stillinga er ledig frå 1.november 2024.

Stillinga har tredelt turnus.

Søknadsfrist: 30.09.2024
Arbeidsgivar: Vang Kommune
Stad: VANG I VALDRES
Stillingstittel: Helsefagarbeidar ved Vangsheimen – 75 % fast stilling
Stillingar: 1
Heiltid/Deltid: Deltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 75
Webcruiter-ID: 4886684995
Startdato: 22.12.2024

Arbeidsoppgåver

  • Utøve helsehjelp i tråd med gjeldande krav og lovverk
  • Praktisk bistand og rettleiing til brukarar
  • Bidra til positivt samarbeid med pårørande
  • Bidra til samarbeid på tvers av einingar i etaten
  • Dokumentere i fagsystemet Profil

Kvalifikasjonar

  • Helsefagarbeidar med norsk autorisasjon
  • Gode norskkunnskapar både skriftleg og munnleg
  • Erfaring frå kommunal pleie- og omsorgsteneste
  • Kunnskap om bruk av IKT som verktøy.

Stillinga krev politiattest jf. helsepersonell-loven § 5-4. Attesten må leggjast fram før tiltreding.

Personlege eigenskapar

  • Ha evne til å gje omsorg og tryggleik
  • Vera fleksibel og ha tilpassingsevne
  • Vera motivert, engasjert og strukturert
  • Ha gode evner til samarbeid
  • Sjølvstendig og ha evne til å ta ansvar, til å ta initiativ og til å sette seg raskt inn i nye arbeidsoppgåver
  • Evne til å sjå, tenkje og arbeide heilskapleg

Vi tilbyr

  • Eit godt og spanande fagmiljø med varierte arbeidsoppgåver
  • Eit positivt og triveleg arbeidsmiljø saman med dyktige kollegaer
  • Opplæring og rettleiing
  • Me tek atterhald om at faste tilsette med rettar etter HTA § 2.3 har førerett til utviding av stilling.
  • Ved intern tilsetjing blir eventelle andre ledige stillingar å tilby søkjarane.
  • Tilsetting skjer på vilkår som gjeld til ei kvar tid i kommunal sektor.
  • Lønn etter tariff i hht hovudtariffavtala, gode pensjonsvilkår og forsikringsavtalar.
  • Kommunen kan hjelpe til med å skaffe bustad

 

Tyinvegen 5150, 2975 VANG I VALDRES, Norge

 

Søk her

 

Kontaktinformasjon

Stine Solemsli
Leiar Vangsheimen og heimetenesta
 Telefon:90896012
E-post:[email protected]

 

Vang kommune som arbeidsgjevar: 

  • Ca 290 tilsette fordelt på kommunalområda: Helse og omsorg, Utdanning og kultur, Landbruk og teknisk, og Stab
  • Den viktigaste ressursen me har er våre tilsette. I Vang kommune gjer me det me kan for at tilsette skal ha det bra på arbeid!

Å bu i Vang kommune: 

  • Ei storstilt satsing på barn og unge!
  • Ein kombinert barne – og ungdomsskule, med ca 200 elever. Nyrenovert med heilt ny fleirbrukshall med klatrevegg, basseng etc. Tolærarsystem, slik at det nesten alltid er to lærarar tilstades i klasserommet. Skulen nyttar Vang sin flotte natur mykje, både ved uteskule, faget FRI-NAT (friluftsliv og natur), og spanande utflukter. I Vang er SFO gratis for alle barn!
  • Vang kommune har to barnehagar, Høre og Fredheim, begge har småbarns og storbarnsavdeling. I Vang er det løpande barnehageopptak (start når det passar dykk!) og frå august 2024 er månadsprisen per barn 1500 kr
  • Helse og omsorgstenester av god kvalitet
  • Vang kommune har personalbustadar til leige, med butid opptil 3 år
  • Byggeklare tomter fleire stadar i kommunen, alle med fantastisk utsikt!
  • I Vang finn du 2 solide kontorfellesskap, gjer som fleire andre og ta med deg arbeidet til Vang!
  • Både i Vang og resten av Valdres finn du eit yrande kulturliv, der tradisjon står i høgsete,  med blant anna tradisjonsmat, tradisjonsmusikk, tradisjonshandtverk og aktiv stølsdrift. Vang kommune har også ein god kulturskule med stort utval av tradisjonelle og moderne aktivitetar
  • I Vang står lag, foreiningar og idrett sterkt, her finn du aktivitetar for einkvar smak!
  • Vang har ein storarta natur som innbyr til friluftsliv sommar som vinter, er du glad i turar, ski, jakt og fiske så er dette staden for deg!  Vang blir sagt å ha «vestlandsfjell med austlandsklima«, og er ei bygd med landbruk, grundarar, turisme og næringsliv i eit levande og inkluderande bygdesamfunn. I Vang finn du også store delar av Jotunheimen og ikkje minst festivalen Vinjerock
  • I Vang har dei fleste kort avstand mellom arbeid, barnehage og skule. Her kan du leve eit så roleg eller så aktivt liv som du sjølv ynskjer, i ei distriktskommune med positiv folketalsutvikling
  • Meir info om korleis det er å bu i Vang og kva som skjer i Vang finn du her på VangiValdres. Kontakt gjerne Innovangsjon direkte om du tenker på å flytte til Vang!
  • Meir info om arbeids – og bumarkedet Valdres finn du på VelgValdres

 

Vang kommune er opptatt av mangfold og oppmodar kvalifiserte kandidatar til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn. 

Me gjer merksam på at søkjarar kan få sitt namn gjort offentleg i søkjarlista, sjølv om det er bedt om konfidensiell behandling. Du som søkjar vil i tilfelle bli varsla på førehand om det. 

Del stillingen

Selskap

Vang kommune i Valdres

Lenke til firma

Kontaktinfo

  • Stine Solemsli
  • Tittel: Leiar Vangsheimen og heimetenesta
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 90896012

Lokasjon

  • Vang I Valdres

Søknadsfrist

Desember 22, 2024

Sykepleier 60 %, midlertidig stilling på natt ved Nes sykehjem (Søknadsfrist 24.11.2024)

NES-Webcruiter-1170x300

 

Sykepleier 60 %, midlertidig stilling på natt ved Nes sykehjem

 

Nes sykehjem avd. 1C- D, E, korttid/rehab, Nes kommune

Nes sykehjem avdeling 1CDE består av tre grupper med 10 pasienter på hver gruppe. En gruppe består av korttidsplasser, hvor 2 av disse er KAD-plasser. De to andre gruppene består av rehabilitering- og langtidsplasser. Miljøet i avdelingen kan beskrives som faglig og sosialt. Avdelingen kan beskrives som en aktiv avdeling med arbeidsoppgaver innenfor flere fagfelt. Vi har et stort fokus på å bruke rett kompetanse på rett sted.

Du vil sammen med en sykepleierkollega ha din base på avdeling 1cde. Dere har da ansvar for denne avdelingen, samt sykepleieansvar for en langtidsavdeling. Dere vil være en del av et sykepleieteam bestående av 3 sykepleiere på natt.

Du vi få brukt din kompetanse som sykepleier på bl.a korttids- og rehabiliteringspasienter, palliasjon, KAD, demens, somatikk m.m.

Vi vil sikre at du får nødvendig faglig utvikling og kompetanseheving gjennom tilbud om kurs og fagdager. Det er også mulighet for å hospitere på andre avdelinger på sykehjemmet, samt på Nes legevakt.

Stillingen er et vikariat frem til 31.08.2025.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 24.11.2024
Arbeidsgiver: Nes kommune
Stillingstittel: Sykepleier, natt
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Deltid
Ansettelsesform: Vikariat
Stillingsprosent: 60
Webcruiter-ID:4885520444

Arbeidsoppgaver

Ansvar for sykepleiefaglige oppgaver som pasientoppfølging, medikamenthåndtering, samtaler med pårørende, kliniske observasjoner og behandling
Journalføring og rapportering i Cosdoc
Kvalitetssikre avdelingen og sykehjemmets faglige praksis og videreutvikle disse
Tverrfaglig samarbeid mellom ulike arbeidsgrupper, omsorgsnivå og Nes sykehjems andre avdelinger
Helhetlig pleie og omsorg
Sykepleieansvar for 2 avdelinger på natt
Sykepleierfaglige prosedyrer

Kvalifikasjoner

Norsk autorisasjon som sykepleier
Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
God norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne
Ønskelig med erfaring fra KAD/korttids-/rehabiliteringsavdeling
Personlig egnethet vil bli vektlagt
Den som tilsettes må før tiltredelse levere gyldig politiattest, som ikke er eldre enn 3 måneder.

Personlige egenskaper

Kunne ta ansvar og være faglig trygg
Bidragsyter til et positivt og godt arbeidsmiljø
Serviceinnstilt og selvstendig
Ryddig, strukturert og systematisk
Være fleksibel og positiv

Vi tilbyr

Turnus med arbeid hver 4. helg pr. nå
Fagutvikling og hospitering
Et engasjert og godt arbeidsmiljø
Dyktige kollegaer og godt tverrfaglig samarbeid
Gode forsikrings- og pensjonsordninger
Vi tilbyr rekrutteringstilskudd på kr. 30.000, utover garantilønn som sykepleierutdannende.
Rekrutteringstilskudd gjelder ikke de som allerede er ansatt i Nes kommune. Ved en eventuell overgang fra midlertidig til fast stilling vil man ikke bli tildelt et nytt rekrutteringstilskudd, dersom man allerede har fått dette.

Annet:

Minst to referanser må oppgis

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Det er 6 mnd. prøvetid.
Attester og vitnemål lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale / bekrefta kopier tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse: Nes sykehjem, Hagaskogvegen 19, 2150 Årnes, Norge

Kontaktinformasjon
Nina Therese Skogseth, Avdelingsleder
Telefon:  66 10 46 19
E-post:  [email protected]

Nina Helene Bang, Assisterende avdelingsleder
Telefon:    66 10 46 18
E-post:  [email protected]

 

Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 24.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

  • Nina Therese Skogseth
  • Tittel: Avdelingsleder
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 66 10 46 19
  • Nina Helene Bang
  • Tittel: Assisterende avdelingsleder
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 66 10 46 18

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

November 24, 2024