Helgeseter søker sykepleier / vernepleier og helsefagarbeider (forskjellige søknadsfrister)

 

Sykepleier

 

Stiftelsen Virksomheten Helgeseter

Frist 8.12.2024
Ansettelsesform Fast

Helgeseter søker sykepleier/vernepleier og helsefagarbeider

Stiftelsen Virksomheten Helgeseter søker etter motiverte medarbeidere til flere av våre bofellesskap. Vi søker deg som vil være med å skape helse, trivsel og utvikling for beboerne i henhold til vårt verdigrunnlag. Du blir en del av et miljø med høy kompetanse innen målrettet miljøarbeid, og du vil ha mulighet til å kunne utfolde all din kunnskap og erfaring, slik at beboerne får et godt faglig tilbud, god omsorg og trygge rammer.

Vi har nå ledig:

Fast 100% stilling som vernepleier eller sykepleier
Vikariat 100% stilling som vernepleier eller sykepleier fra 1. januar 2025 til juni 2026
Fast 75% stilling som helsefagarbeider

Stillingene består av turnusarbeid med kombinert langvakter og kortvakter, samt arbeid hver fjerde helg.

Ved ansettelse vil man bli tilknyttet en av boligene, men medarbeidere som blir ansatt på Helgeseter må regne med å være en ressurs for hele tunet.

Arbeidsoppgaver

Vernepleie- og sykepleiefaglige oppgaver
Primærkontakt oppgaver
Inspirere til aktiviteter som fremmer beboernes helse, trivsel og utvikling
Følge opp mål og tiltak i det daglige, samt evaluere og rapportere
Utarbeide og evaluere tiltak etter Helse og omsorgstjenesteloven kap. 9
Samarbeide med pårørende, interne og eksterne relasjoner

Kvalifikasjoner

Offentlig godkjent vernepleier eller sykepleier
Erfaring fra målgruppen
Du er en dyktig fagperson med fokus på målrettet miljøarbeid
Interesse for å arbeide i henhold til vårt verdigrunnlag
God norsk muntlig og skriftlig framstillingsevne
God fysisk og psykisk helse

Personlig egnethet

At du er en trygg, stødig og solid person
At du kan arbeide selvstendig og i team
At du viser engasjement og interesse
At du er tålmodig, ansvarsbevisst og vennlig
At du er klar for å ta ansvar i krevende situasjoner som oppstår akutt

VI KAN TILBY

Et utviklende og tverrfaglig arbeidsmiljø med en dyktig personalgruppe med høy formalkompetanse, stort engasjement for beboerne, og tydelige ambisjoner for tilbudene i huset
100 % fast stilling
Lønn etter tariff
Turnus med langvakter hver fjerde helg
Et arbeidssted i naturskjønne omgivelser og nærhet til dyr

Aktuelle kandidater kalles inn til intervju fortløpende.

Om arbeidsgiveren

Stiftelsen Virksomheten Helgeseter befinner seg i naturskjønne omgivelser øverst i Sædalen, 10 km fra Bergen sentrum. Virksomheten tilbyr bolig, arbeid, terapi, kultur og fritidstilbud til 30 mennesker med spesielle behov, med utgangspunkt i et antroposofisk menneskesyn og en sosialterapeutisk tilnærming. Virksomheten har 6 bofellesskap og dagsentertilbud.

Sektor: Privat
Antall stillinger: 3
Sted: Øvre Sædalsveien 257, 5099 Bergen
Bransje: Helse og omsorg
Stillingsfunksjon: Helsefagarbeider/hjelpepleier, Sykepleier, Vernepleier/miljøterapeut
Arbeidsspråk: Norsk

 

Søk på stillingene her.

 

Spørsmål om stillingen

Benedicte Jordan Baksvær, Avdelingsleder Lerkhaugen
Telefon: 55 27 38 47

Julianne Bakk, Avdelingsleder Villa Vally
Telefon: 55 27 38 61

Hjemmeside
Flere stillinger fra Stiftelsen Virksomheten Helgeseter

Øvre Sædalsveien 257, 5099 Bergen

 

Del stillingen

Selskap

Helgeseter

Kontaktinfo

  • Benedicte Jordan Baksvær
  • Tittel: Avdelingsleder Lerkhaugen
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon: 55 27 38 47
  • Julianne Bakk
  • Tittel: Avdelingsleder Villa Vally
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon: 55 27 38 61

Lokasjon

  • Bergen

Søknadsfrist

Desember 8, 2024

Helgeseter søker avdelingsleder, sykepleier / vernepleier og helsefagarbeider (forskjellige søknadsfrister’)

Del stillingen

Selskap

Helgeseter

Kategorier

Kontaktinfo

Ingen kontakt lagt til

Lokasjon

  • Bergen

Søknadsfrist

Desember 8, 2024

Miljøterapeut i familie- og oppfølgingsavdeling, Bergen (søknadsfrist 01.01.2025)

 

 

Miljøterapeut

 

 

Haraldsplass Serio Ung

Frist: 1.1.2025
Ansettelsesform: Fast

 

Miljøterapeut i familie- og oppfølgingsavdeling

Haraldsplass Serio Ung har avdelinger i Vestland, Agder og i Rogaland. Vi har tiltak innenfor områdene hjemmebaserte oppfølgingstjenester, institusjonsplasser, avlastning og ettervern. Vi har en tydelig ambisjon om videre vekst og utvikling som ideell leverandør av tjenester innen barnevern.

 

MILJØTERAPEUT FAMILIE- OG OPPFØLGINGSTJENESTER:

Arbeid med hjemmeboende barn og unge og ungdom på ettervern med tiltak fra barnevernstjenesten eller Barne- og familiehjelpen. Miljøterapeutiske tiltak i form av systematisk og metodisk arbeid mot mål i den enkeltes tiltaksplan.

 

Arbeidsoppgaver:

Bistå med individuell tilpasset støtte og veiledning til barn/ungdom/familier på deres forskjellige livsarenaer som hjem, skole, arbeid, familie og fritid. Ungdommen får tildelt en av våre godt kvalifiserte miljøterapeuter som setter i gang en prosess med kartlegging, målsetting og handlingsplan i samarbeid med barnet/ungdommen og eventuelt foresatte. Med utgangspunkt i systemisk tenkning jobber vi med familieveiledning, nettverksarbeid, konfliktløsning og styrking av familierelasjoner.

Det kreves relevant fagutdanning på bachelornivå. Erfaring og formalkompetanse innen psykisk helsearbeid vil bli vektlagt.

 

Behov:

  • 100% stilling – fleksibel arbeidstid 35,5 timer uke.
  • Deltid/ringevikarer

 

Vi ønsker oss fleksible og løsningsorienterte medarbeidere som:

  • Setter barnas behov i sentrum og har evne til å få kontakt med unge og støtte deres utvikling
  • Er en trygg voksenperson
  • Har gode kommunikasjonsferdigheter og samarbeidsevner
  • Evner å jobbe selvstendig og samtidig er en god teamarbeider
  • Har godt humør og engasjement
  • Har erfaring fra arbeid med atferdsutfordringer, psykiske lidelser, autisme og familieveiledning/helhetlig arbeid i familie
  • Har kunnskap om systematisk miljøterapi og traumebasert omsorg
  • Har sertifisering i bruk av ulike kartleggingsverktøy, feks Euroadad-Aseba
  • Evner å stå i krevende situasjoner over tid

 

Vi tilbyr

  • Aktiv, fleksibel og kreativ arbeidshverdag
  • Engasjerte medarbeidere med høy fagkompetanse.
  • Godt arbeidsmiljø med god oppfølging og veiledning
  • En unik mulighet for deg som vil utvikle deg og lære nye ting
  • Inkluderende arbeidsliv (IA) bedrift
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Grunnlønn kr 440 000 – 545 000, utover dette fast tillegg for arbeid kveld/helg kr 75 000 pr. år

På grunn av personalgruppens sammensetning oppfordres menn til å søke.

Kun personer med godkjent kompetanse/relevant erfaring vil bli vurdert.

Arbeidstedet vil være i Bergensområdet eller omliggende kommuner

Merk søknaden om du søker heltid eller deltidsstilling

Det er krav om politiattest ved ansettelse

Tilsetting skjer etter gjeldende vilkår som fremgår av lover, forskrifter og reglement

 

Det vil bli gjennomført gruppeintervju fredag 10.1.25 og mandag 13.1.25.

Aktuelle kandidater vil bli kontaktet. De som er aktuelle etter gruppeintervju vil få tilbud om individuelt intervju i etterkant.

 

Om arbeidsgiveren

Haraldsplass Serio Ung er en del av Stiftelsen Diakonova Haraldsplass, et konsern med virksomheter innenfor sykehus, barnevern, høgskole, eldreomsorg og psykiatri. Barnevernet har tiltak innenfor områdene hjemmebaserte oppfølgingstjenester, institusjonsplasser, avlastning og ettervern. Stiftelseskonsernet vil fortsette å utvikle sin relevans for samfunnet gjennom å tilknytte seg høyt kvalifiserte, engasjerte og profesjonelle medarbeidere. Hovedkontoret til Stiftelsen ligger i Bergen.

Nettverk: Facebook
Sektor: Organisasjoner
Antall stillinger: 2
Sted: Ulriksdal 8, 5009 Bergen
Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
Bransje: Helse og omsorgIdeelle organisasjoner
Stillingsfunksjon: BarnevernspedagogOmsorg og sosialt arbeidVernepleier/miljøterapeut
Arbeidsspråk: Norsk

 

Spørsmål om stillingen

Lene Thorgersen
Avdelingsleder
40 02 72 81

Anette Johansen
Miljøterapeut
40 02 72 86

 

 

Søk her

 

 

Hjemmeside

 

 

Ulriksdal 8, 5009 Bergen

Del stillingen

Selskap

Haraldsplass Serio Ung

Kontaktinfo

  • Lene Thorgersen
  • Tittel: Avdelingsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 40 02 72 81
  • Anette Johansen
  • Tittel: Miljøterapeut
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 40 02 72 86

Lokasjon

  • Bergen

Søknadsfrist

Januar 1, 2025

Fag- og kvalitetskonsulent – Enhet tilrettelagte tjenester (Søknadsfrist 04.12.2024)

 

Fag- og kvalitetskonsulent

 

 

Enhet tilrettelagte tjenester i Ullensaker kommune er fordelt på 14 tjenestesteder som gir praktisk bistand og opplæring til mennesker med psykisk utviklingshemming, funksjonsnedsettelser og mennesker med behov for tjenester i forbindelse med rus og psykiatri. Tjenestestedene er lokalisert sentralt på Jessheim, med et nærområde som byr på fine turmuligheter og god offentlig kommunikasjon.

Vi har godt utviklede fagadministrative systemer som skal bidra til informasjonsflyt, som grunnlag for lik praksis og kvalitetssikring av tjenester. Det arbeides etter prinsipper i anvendt atferdsanalyse og målrettet miljøarbeid, for å oppnå utvikling og gode resultater. Det legges stor vekt på kompetansehevende tiltak og veiledning. Vi er særlig opptatt av at den enkelte bruker skal ha et individuelt tilpasset tjenestetilbud, og at ansatte skal ha et trygt, godt og utviklende arbeidsmiljø. Vi har de siste årene jobbet mye med fag- og kvalitetsutvikling, gjennom oppbygning av internkontroll, utvikling av prosedyrer og etablering av fagadministrative systemer. Vi jobber etter målrettet miljøarbeid og lik praksis. Ansatte med høgskoleutdanning og ledergruppen er nære samarbeidspartnere for fag- og kvalitetskonsulenten, og sammen jobber vi kontinuerlig for å forbedre tjenestetilbudet til brukergruppen.

Vi jobber etter Ullensaker kommunes verdier; Modig, Endringsdyktig og Raus – Sammen skaper vi kraft for vekst og utvikling, sammen vil vi MER.

 

Søknadsfrist: 04.12.2024
Arbeidsgiver: Ullensaker kommune
Stillingstittel: Fag- og kvalitetskonsulent
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4886651684

 

Arbeidsoppgaver

  • Planlegging og gjennomføring av enhetens utvikling, forbedring og kvalitetsarbeid
  • Bidra i internundervisning og arbeid med kompetanseutvikling i enheten
  • Oppfølging og kvalitetssikring av enhetens prosesser, rutiner og prosedyrer
  • Delta i og representere enheten i prosjekter og arbeidsgrupper internt og eksternt
  • Være lederstøtte til avdelingsledere i utvikling, forbedring og kvalitetsarbeid
  • Bidra inn i å lede og koordinere faglig forum for høyskoleutdannede i enheten
  • Intern superbrukerfunksjon for IKT-verktøy enheten bruker
  • Andre oppgaver vil tilkomme

 

Kvalifikasjoner

  • Krav om treårig høyere utdanning og autorisasjon som vernepleier eller sykepleier
  • Søkere bør ha tilleggsutdanning innen enten målretta miljøarbeid, prosjektledelse, atferdsanalyse og komplekse systemer, eller annen videreutdanning innen fagfeltet
  • Ønskelig med kompetanse innen kunnskapsbasert praksis
  • Erfaring fra fagområdet er et krav
  • Erfaring i kursing/undervisning
  • Veiledningskompetanse
  • Søker må ha god formidlingsevne, god skriftlig fremstillingsevne, dataferdigheter, kunne jobbe systematisk, kunne jobbe selvstendig og samarbeide godt

 

Personlige egenskaper

  • Ha gode kommunikasjonsevner, og god muntlig og skriftlig framstillingsevne
  • Ha gjennomføringsevne, være proaktiv og tydelig
  • Være utviklings- og endringsorientert
  • Vekke tillit og ha høy integritet
  • Evne til å jobbe strukturert både individuelt og i team
  • Stor arbeidskapasitet

 

Vi tilbyr

  • Du blir en del av enhetens fag- og ledergruppe, organisert i enhetsleders stab med 3 ansatte
  • Du vil samarbeide med dyktige ledere og medarbeidere som har fokus på fag – og bygger forbedringskultur

 

Lønn etter avtale

Vi har gode pensjonsordninger og et godt arbeidsmiljø med dyktige og hyggelige kollegaer. Vi har faglig oppdatering gjennom årlige tverrsektorielle og enhetsvise opplæringsplaner. Tilsetting skjer for øvrig på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, reglementer og tariffavtaler, herunder 6 mnd. prøvetid. Ved tilsetting må gyldig politiattest iht. helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4 første ledd, fremvises.

Ullensaker kommune gjør søkeren oppmerksom på at det i forhold til ansettelse i barnehage, grunnskole, helsepersonell som arbeider med barn eller personer med utviklingshemming, barne- og ungdomstjenesten, fosterhjem og andre personer som oppholder seg regelmessig i barnehagene som vaktmester og renholder vil bli krevet politiattest ved ansettelse, godkjenning eller oppnevnelse. Det gjøres oppmerksom på at attesten ikke skal legges ved søknaden. Attest skal kun kreves av den søkeren som tilbys stillingen eller som skal oppnevnes eller godkjennes til å utføre de oppgaver som omfattes av krav om politiattest. Politiattesten skal ikke være eldre enn 3 måneder.

Kopier av vitnemål og attester lastes opp som vedlegg i den elektroniske søknaden.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om å ikke bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jf. offentleglova § 25.

Ullensaker kommune har behov for medarbeidere med ulike kompetanser, erfaringer og perspektiver for å kunne løse samfunnsoppdraget vårt på en god måte. Kommunen ønsker å gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, legning, religion eller etnisk bakgrunn.

 

Ringvegen 77, 2066 Jessheim, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Brit F Larsen
Rådgiver stab
 Telefon:46449064

Anita Nordstrand
Enhetsleder
 Telefon:95303706
E-post:[email protected]

 

 

Ullensaker – mulighetslandet

Ullensaker er en av Norges raskest voksende kommuner, med snart 45 000 innbyggere. Vi er vertskommune for Oslo Lufthavn Gardermoen og ligger sentralt på Østlandet, nordøst for Oslo.

Vi er stolte av å være en fremtidsrettet kommune som jobber for fellesskapets beste, etter visjonen «Ullensaker – mulighetslandet». Vi skal gi muligheter og omtanke for alle; både dagens innbyggere og framtidige generasjoner. Over 3 000 ansatte i kommunen jobber for at Ullensaker skal være et godt sted å bo og leve.

I Ullensaker kan du velge om du vil bo landlig, bynært eller urbant. Vi har et rikt idretts- og fritidstilbud, mangfoldig kulturtilbud og flotte naturområder. Med toget er det bare 40 minutters reisevei til Oslo fra Jessheim.

Ullensaker – en god, fremtidsrettet og mangfoldig kommune

Trygg og god arbeidsplass: Vi satser på utvikling og trivsel på arbeidsplassen gjennom kontinuerlig organisasjons-, medarbeider- og lederutvikling.

Fremtidsrettet: Vi viser synlig vilje og evne til fremtidsrettet tanke- og handlekraft. Våre verdier er «modig», «endringsdyktig» og «raus».

Mangfold og inkludering: Vi ønsker mangfold og våre ansatte skal gjenspeile befolkningen i kommunen. Vi har nulltoleranse for diskriminering og ønsker å skape en arbeidsplass hvor alle føler seg inkludert og verdsatt.

Velkommen til oss!

Del stillingen

Selskap

Ullensaker kommune

Kontaktinfo

  • Brit F Larsen
  • Tittel: Rådgiver stab
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 46449064

Lokasjon

  • Jessheim

Søknadsfrist

Desember 4, 2024

Avdelingsleder – Enhet tilrettelagte tjenester (Søknadsfrist 04.12.2024)

 

Avdelingsleder – vi søker deg som vil være med å videreutvikle våre tjenester!

 

 

Enhet tilrettelagte tjenester i Ullensaker kommune er fordelt på 14 tjenestesteder som gir praktisk bistand og opplæring til mennesker med psykisk utviklingshemming, funksjonsnedsettelser og mennesker med behov for tjenester i forbindelse med rus og psykiatri. Tjenestestedene er lokalisert sentralt på Jessheim, med et nærområde som byr på fine turmuligheter og god offentlig kommunikasjon.

Vi har godt utviklede fagadministrative systemer som skal bidra til informasjonsflyt, som grunnlag for lik praksis og kvalitetssikring av tjenester. Det arbeides etter prinsipper i anvendt atferdsanalyse og målrettet miljøarbeid, for å oppnå utvikling og gode resultater. Det legges stor vekt på kompetansehevende tiltak og veiledning. Vi er særlig opptatt av at den enkelte bruker skal ha et individuelt tilpasset tjenestetilbud, og at ansatte skal ha et trygt, godt og utviklende arbeidsmiljø. Vi har de siste årene jobbet mye med fag- og kvalitetsutvikling, gjennom oppbygning av internkontroll, utvikling av prosedyrer og etablering av fagadministrative systemer. Vi jobber etter målrettet miljøarbeid og lik praksis.

Her vil du få unike muligheter til å være med å påvirke fremtidens tjenester. Vi er i gang med kontinuerlig forbedring på både enhets- og avdelingsnivå.

Vi jobber etter Ullensaker kommunes verdier; Modig, Endringsdyktig og Raus – Sammen skaper vi kraft for vekst og utvikling, sammen vil vi MER.

Enheten har to ledige avdelingslederstillinger. En avdelingslederstilling med ansvar for dagtilbud for personer med utviklingshemming og tjenesten privat avlastning og en med ansvar for avdeling med punkt- og heldøgnstjenester i eget hjem til brukere med rop-lidelser. Skriv hvilken av stillingene du søker på om du søker på èn av de.

 

Søknadsfrist: 04.12.2024
Arbeidsgiver: Ullensaker kommune
Stillingstittel: Avdelingsleder – vi søker deg som vil være med å videreutvikle våre tjenester!
Stillinger: 2
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4886670362

 

Arbeidsoppgaver

  • Avdelingsleder har fag-, økonomi- og personalansvar for sin avdeling
  • Avdelingsleder rapporterer til enhetsleder
  • Avdelingsleder inngår i enhetens lederteam og har medansvar for å finne gode driftsmessige løsninger for hele enheten
  • Videreutvikle tjenestetilbudet ved avdelingen gjennom kontinuerlig forbedringsarbeid
  • Tilrettelegge for at den individuelle oppfølgingen av tjenestemottakere skal være basert på kunnskapsbaserte metoder og føre til at brukerne er mest mulig selvhjulpne
  • Samarbeide med ulike interne og eksterne samarbeidspartnere
  • Samarbeid med pårørende
  • Sikre at kommunens verdier etterleves i egen og ansattes praksis
  • Avdelingsleder må være involvert i de faglige prosessene rundt hver enkelt tjenestemottaker og veilede ansatte i den utstrekning det er nødvendig

 

Kvalifikasjoner

  • Du er offentlig godkjent vernepleier eller sykepleier med autorisasjon og har lederutdanning, evt. relevant ledererfaring fra offentlig/privat sektor, med dokumentert utviklings-, helhets- og resultatorientering. Annen grunnutdanning kan vurderes.
  • Relevant erfaring fra tjenesteområdet
  • Du har erfaring fra arbeid med mennesker med varierende bistandsbehov og å lede endringsprosesser
  • Du har god økonomisk innsikt og erfaring i bruk av dataverktøy
  • Du har erfaring med utforming og oppfølging av turnus, gjelder for én av stillingene
  • Du har evnen til tidvis å jobbe med høyt press på arbeidsoppgaver og evner å gjøre gode prioriteringer

 

Personlige egenskaper

  • Du har gode samarbeidsevner, evne til å motivere andre og skape vekst og utvikling hos medarbeiderne
  • Du er utviklingsorientert og modig, med evne til å tenke nytt
  • Du er strukturert og kan følge opp og igangsette nødvendige endringsprosesser innenfor egen avdeling
  • Du er en god bidragsyter i enhetens lederteam

 

Vi tilbyr

  • Du blir en del av enhetens ledergruppe som har høy grad av delingskultuDu vil samarbeide med dyktige ledere og medarbeidere som har fokus på fag – og bygger forbedringskultur

 

Lønn etter avtale

Vi har gode pensjonsordninger og et godt arbeidsmiljø med dyktige og hyggelige kollegaer. Vi har faglig oppdatering gjennom årlige tverrsektorielle og enhetsvise opplæringsplaner. Tilsetting skjer for øvrig på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, reglementer og tariffavtaler, herunder 6 mnd. prøvetid. Ved tilsetting må gyldig politiattest iht. helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4 første ledd, fremvises.

Ullensaker kommune gjør søkeren oppmerksom på at det i forhold til ansettelse i barnehage, grunnskole, helsepersonell som arbeider med barn eller personer med utviklingshemming, barne- og ungdomstjenesten, fosterhjem og andre personer som oppholder seg regelmessig i barnehagene som vaktmester og renholder vil bli krevet politiattest ved ansettelse, godkjenning eller oppnevnelse. Det gjøres oppmerksom på at attesten ikke skal legges ved søknaden. Attest skal kun kreves av den søkeren som tilbys stillingen eller som skal oppnevnes eller godkjennes til å utføre de oppgaver som omfattes av krav om politiattest. Politiattesten skal ikke være eldre enn 3 måneder.

Kopier av vitnemål og attester lastes opp som vedlegg i den elektroniske søknaden.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om å ikke bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jf. offentleglova § 25.

Ullensaker kommune har behov for medarbeidere med ulike kompetanser, erfaringer og perspektiver for å kunne løse samfunnsoppdraget vårt på en god måte. Kommunen ønsker å gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, legning, religion eller etnisk bakgrunn.

 

Ullensaker kommune, Furusethgata 12, 2050 Jessheim, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Brit F Larsen
Rådgiver stab
 Telefon:46449064

Anita Nordstrand
Enhetsleder
 Telefon:95303706
E-post:[email protected]

 

Ullensaker – mulighetslandet

Ullensaker er en av Norges raskest voksende kommuner, med snart 45 000 innbyggere. Vi er vertskommune for Oslo Lufthavn Gardermoen og ligger sentralt på Østlandet, nordøst for Oslo.

Vi er stolte av å være en fremtidsrettet kommune som jobber for fellesskapets beste, etter visjonen «Ullensaker – mulighetslandet». Vi skal gi muligheter og omtanke for alle; både dagens innbyggere og framtidige generasjoner. Over 3 000 ansatte i kommunen jobber for at Ullensaker skal være et godt sted å bo og leve.

I Ullensaker kan du velge om du vil bo landlig, bynært eller urbant. Vi har et rikt idretts- og fritidstilbud, mangfoldig kulturtilbud og flotte naturområder. Med toget er det bare 40 minutters reisevei til Oslo fra Jessheim.

Ullensaker – en god, fremtidsrettet og mangfoldig kommune

Trygg og god arbeidsplass: Vi satser på utvikling og trivsel på arbeidsplassen gjennom kontinuerlig organisasjons-, medarbeider- og lederutvikling.

Fremtidsrettet: Vi viser synlig vilje og evne til fremtidsrettet tanke- og handlekraft. Våre verdier er «modig», «endringsdyktig» og «raus».

Mangfold og inkludering: Vi ønsker mangfold og våre ansatte skal gjenspeile befolkningen i kommunen. Vi har nulltoleranse for diskriminering og ønsker å skape en arbeidsplass hvor alle føler seg inkludert og verdsatt.

Velkommen til oss!

Del stillingen

Selskap

Ullensaker kommune

Kontaktinfo

  • Brit F Larsen
  • Tittel: Rådgiver stab
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 46449064

Lokasjon

  • Jessheim

Søknadsfrist

Desember 4, 2024

100% stilling som ingeniør – Byggesak og arealforvaltning (søknadsfrist 06.12.2024)

 

100% stilling som ingeniør – Byggesak og arealforvaltning

 

 

Vi søker etter en engasjert medarbeider til et 100% fast stilling som ingeniør i avdeling for Næring- og tekniske tjenester i Hattfjelldal kommune for snarlig tiltredelse.

 

Ansvars- og arbeidsoppgaver

· Saksbehandling av byggesaker og arealforvaltning.

· Matrikkel

· Enklere plan- og prosjektarbeid innenfor ansvarsområdet.

Personer med utdanning innenfor bygg og oppmåling oppfordres til å søke. Tverrfaglig arbeid innenfor tjenesteområdet og sektoren må påregnes.

 

Ønskede kvalifikasjoner:

· Primært 3-årig utdannelse innenfor arbeidsfeltet på universitet og/eller høgskole nivå, sekundert
utdanning på fagskolenivå innen en eller flere av oppgavene

· Erfaring fra offentlig forvaltning og saksbehandling er en fordel.

· God skriftlig og muntlig framstillingsevne.

· God serviceholdning og godt humør.

· Initiativrik, strukturert og fleksibel.

· Gode IKT-ferdigheter.

· Fleksibel og med evne til å arbeide selvstendig og i team.

· Førerkort kl. B

 

Vi kan tilby:

· Interessante og varierte arbeidsoppgaver.

· Stor grad av selvstendighet i et godt kollegialt og tverrfaglig miljø.

· Gode arbeidstidsordninger, herunder fleksibel arbeidstid.

· Lønn etter avtale.

 

Vi er behjelpelig med å skaffe:

· Kommunal bolig

· Barnehageplass

Vi gjør oppmerksom på at personlig egnethet vil bli vesentlig vektlagt ved ansettelse. Vi oppfordrer personer med kompetanse i sørsamisk (muntlig) om å søke.

Ansettelse skjer på ordinære kommunale ansettelsesvilkår, herunder medlemskap i offentlig pensjonsordning.

Alle søkere tas med på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 3, jf. § 25. Søkere som anmoder om å bli unntatt fra offentlig søkerliste må begrunne dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke tas til følge, vil søker bli kontaktet før søkerlisten offentliggjøres.

For nærmere opplysninger om kommunen og avdelingen, besøk oss på vår hjemmeside www.hattfjelldal.kommune.no

Nærmere opplysninger om stillingen fås ved henvendelse til kommunalsjef Karl Olav Bostad, 75 18 48 31, mobil 41518200, eller e-post [email protected] eller personalrådgiver Pål Tvildal, 75 18 48 95, mobil  975 18 132, eller e-post  [email protected]

 

 

Søknadsfrist: 06.12.2024.

 

 

Søknad m/CV sendes elektronisk via vår søknadsportal

Del stillingen

Selskap

Hattfjelldal kommune

Kontaktinfo

  • Karl Olav Bostad
  • Tittel: Tjïelten Jieleme jïh Teknihkeles dïenesjen-åvtehke/Kommunalsjef for Næring- og tekniske tjenester
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 75 18 48 31 Mobil: 41 51 82 00
  • Pål Tvildal
  • Tittel: Barkijh raeriestæjja/Personalrådgiver
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 75 18 48 95 Mobil: 97 51 81 32

Lokasjon

  • Hattfjelldal

Søknadsfrist

Desember 6, 2024

100% stilling som ingeniør – Vann og avløp (søknadsfrist 06.12.2024)

 

100% stilling som ingeniør – Vann og avløp

 

 

Vi søker etter en engasjert medarbeider til 100 % fast stilling som ingeniør i avdeling for Næring- og tekniske tjenester i Hattfjelldal kommune for snarlig tiltredelse.

 

Ansvars- og arbeidsoppgaver

Som ingeniør får du hovedansvaret for:

Drift, vedlikehold og oppgraderinger innenfor vann og avløp.
Prosjektering, prosjektledelse og byggeledelse innenfor tekniske områder.
Anbud, tilbudsforespørsler og innkjøp innenfor tekniske områder.
Planarbeid innenfor kommunale områder.

Personer med utdanning innenfor vann og avløp, bygg og anlegg, prosjekt, plan eller brann faglig utdannelse oppfordres til å søke. Tverrfaglig arbeid innenfor tjenesteområdet og sektoren må påregnes.

 

Ønskede kvalifikasjoner:

· Relevant 3-årig utdannelse innenfor arbeidsfeltet på universitet og/eller høgskole nivå.

· Erfaring fra offentlig forvaltning og saksbehandling er en fordel.

· God skriftlig og muntlig framstillingsevne.

· God serviceholdning og godt humør.

· Initiativrik, strukturert og fleksibel.

· Gode IKT-ferdigheter.

· Fleksibel og med evne til å arbeide selvstendig og i team.

· Førerkort kl. B

 

Vi kan tilby:

· Interessante og varierte arbeidsoppgaver.

· Muligheter for etter og videreutdanning.

· Stor grad av selvstendighet i et godt kollegialt og tverrfaglig miljø.

· Gode arbeidstidsordninger, herunder fleksibel arbeidstid.

· Lønn etter avtale.

 

Vi er behjelpelig med å skaffe:

· Kommunal bolig

· Barnehageplass

Vi gjør oppmerksom på at personlig egnethet vil bli vesentlig vektlagt ved ansettelse. Vi oppfordrer personer med kompetanse i sørsamisk (muntlig) om å søke.

Ansettelse skjer på ordinære kommunale ansettelsesvilkår, herunder medlemskap i offentlig pensjonsordning.

Alle søkere tas med på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 3, jf. § 25. Søkere som anmoder om å bli unntatt fra offentlig søkerliste må begrunne dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke tas til følge, vil søker bli kontaktet før søkerlisten offentliggjøres.

For nærmere opplysninger om kommunen og avdelingen, besøk oss på vår hjemmeside WWW.hattfjelldal.kommune.no

Nærmere opplysninger om stillingen fås ved henvendelse til kommunalsjef Karl Olav Bostad, 75 18 48 31, mobil 415 18 200, eller e-post [email protected]

eller personalrådgiver Pål Tvildal, 75 18 48 95, mobil 975 18 132 eller e-post [email protected] 

 

Søknadsfrist: Søknader vurderes fortløpende.

 

 

Søknad m/CV sendes elektronisk via vår søknadsportal

Del stillingen

Selskap

Hattfjelldal kommune

Kontaktinfo

  • Karl Olav Bostad
  • Tittel: Tjïelten Jieleme jïh Teknihkeles dïenesjen-åvtehke/Kommunalsjef for Næring- og tekniske tjenester
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 75 18 48 31 Mobil: 41 51 82 00
  • Pål Tvildal
  • Tittel: Barkijh raeriestæjja/Personalrådgiver
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 75 18 48 95 Mobil: 97 51 81 32

Lokasjon

  • Hattfjelldal

Søknadsfrist

Desember 6, 2024

Nordkapp vgs – Administrativ konsulent (søknadsfrist 04.12.2024)

Vinterbilde skolen nybygg

Administrativ konsulent Nordkapp videregående skole

 

 

Om stillingen

Administrativ konsulent på Nordkapp videregående skole. Den som blir ansatt skal bistå med administrative arbeidsoppgaver i hele organisasjonen.

 

Arbeidsoppgaver

  • Eksamensarbeid
  • Regnskap
  • Sentralbord
  • Arkiv
  • Annen forefallende arbeid på kryss og tvers i hele organisasjonen

 

Kvalifikasjonkrav

  • Fagbrev innen administrative fag eller annen relevant høyere utdanning
  • Gode kommunikasjonsevner, både skriftlig og muntlig
  • Meget god IKT-kompetanse og kunne bruke Microsoft Office-programvare og Office 365

 

Ønskede kvalifikasjoner

  • Kjennskap til regnskap, eksamensarbeid, arkiv og HR-oppgaver
  • Ønskelig med kjennskap til skoledrift

 

Personlige egenskaper

  • Godt humør og serviceinnstilt
  • Du arbeider selvstendig, nøyaktig, systematisk og er løsningsorientert
  • Fleksibel
  • Tar alle oppgaver små, store, kjedelige og morsomme med et smil
  • Liker å jobbe i et hektisk miljø i høyt tempo
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

 

Vi tilbyr

  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Å bo og jobbe i tiltakssonen gir mange økonomiske fordeler. Les mer om fordelene på våre nettsider.

 

Søknaden skal inneholde

  • Søknadsbrev og CV, vitnemål, attester 
  • Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse
    2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, epostadresse og telefonnummer) 
  • Søknad skal sendes elektronisk via denne siden

 

Andre opplysninger

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.

Viktig informasjon til deg som skal søke

Dersom det fremgår av din søknad at du ønsker å bli unntatt offentlig søkerliste, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig likevel. Som søker vil du da få informasjon om dette – jf.offentleglova §25.

Som søker til en offentlig stilling vil du få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere.

Før eventuell tilsetting i Finnmark fylkeskommune sine skoler og PPT/OT må politiattest fremlegges jf. opplæringslova sine regler. 

En politiattest skal ikke være eldre enn tre måneder. Politiattest skal ikke legges ved søknaden. 

 

Om Finnmark fylkeskommune

Finnmark, Norges nordligste fylke er også det fylket som ligger lengst øst i landet. Det er et fylke med stort areal og en dramatisk natur med fjorder, fjell, tundra og en unik arktisk ørken. Finnmark er 48 000 kvadratkilometer stort og har 74 000 innbyggere. Vi har 11 flyplasser og Hurtigruta anløper 11 steder.

Regionen har en rik kulturhistorie, der samisk kultur har dype røtter. Mangfoldet i Finnmark gjenspeiles i språk, tradisjoner og kulinarisk variasjon, med samisk, norsk, kvensk og russisk påvirkning. Besøkende tiltrekkes av den imponerende naturen og det spennende kulturelle mangfoldet.

Finnmark er strategisk viktig for Norge i nordområdene, med gode muligheter for økt samarbeid og utvikling. Finnmark fylkeskommune er en politisk styrt organisasjon. Vi har ansvar for videregående opplæring, samferdsel, tannhelse, kultur, og nærings- og samfunnsutvikling. Vi har virksomheter i alle 18 kommuner i Finnmark, og vi har rundt 1100 ansatte. Sentraladministrasjonen ligger i Vadsø.

Nordkapp videregående skole
Nordkapp videregående skole og Fagskolen i Finnmark avdeling Honningsvåg ligger sentralt i Honningsvåg – byen ved Nordkapp.

Nordkapp videregående skole har tilbud innen naturbruk, fiske og fangst, akvakultur, restaurant- og matfag, konditorfaget, elektrofag, maritime fag samt studiespesialisering. Skolen har i tillegg ansvaret for distanseundervisning til 8 kystkommuner – Veksling LOSA. I tillegg har skolen ansvaret for Nettskolen Finnmark som er under stadig utvikling. Gjennom skolens kursavdeling arrangeres mange utadrettede kurs og utdanningstilbud for skolens elever, private og næringslivet. Skolen og skolemiljøet er tuftet på felles strategi for videregående opplæring i Finnmark (Bærekraftig opplæring i Finnmark – med hjertet rundt eleven og lærlingen), med verdigrunnlag der eleven er i sentrum. Alle ansatte, uansett stilling, skal bidra til oppnåelse av felles mål i henhold til skolens samfunnsoppdrag. Våre nye faglærere må derfor være glad i mennesker og bidra i utviklingsarbeidet av organisasjonen. Mer om skolen finner du på https://nordkapp.vgs.no

 

Spørsmål om stillingen

May Irene Strand Gerhardsen
Administrasjonsleder
90842493
[email protected]

 

 

Søk stillingen

 

 

Søknadsfrist: 4. desember 2024
Arbeidsgiver: Finnmark fylkeskommune (FFK)
Kommune: Nordkapp
Omfang: Heltid
Varighet: Fast
Arbeidssted: Klubbveien 9, 9750 Honningsvåg

Del stillingen

Selskap

Troms og Finnmark fylkeskommune

Lenke til firma

https://www.tffk.no/

Kontaktinfo

  • May Irene Strand Gerhardsen
  • Tittel: Administrasjonsleder
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 90842493

Lokasjon

  • Honningsvåg

Søknadsfrist

Desember 4, 2024

Kirkeverge i Larvik kirkelige fellesråd (Søknadsfrist 10.12.2024)

Ledig stilling som kirkeverge

Den norske kirke i Larvik søker en handlekraftig leder med kompetanse i endringsledelse.

Samarbeid kirkelige ansatte. Foto: Torstein Kiserud / Den norske kirke.

Foto: Torstein Kiserud / Den norske kirke.

Kirkeverge

Spennende lederstilling i Den norske kirke i Larvik

Vi søker etter en handlekraftig leder med kompetanse i endringsledelse.

Larvik kirkelige fellesråd er veldrevet og velstrukturert med en ledergruppe innen økonomi, bygg, personal og gravplass.  Larvik kirkelige fellesråd består av 11 menigheter og er geografisk sammenfallende med Larvik kommune og Larvik prosti. Samledelse med prost er godt innarbeidet.

Kirkevergen er Larvik kirkelige fellesråds øverste administrative leder, og skal lede fellesrådets strategi- og utviklingsarbeid. Kirkevergen har også ansvar for kirkens administrasjon og økonomi med investeringer, drift og vedlikehold av eiendommer. Å lede fellesrådets ansatte, er en sentral oppgave. I tillegg skal kirkevergen være en synlig representant for fellesrådet og bidra til god kontakt og dialog med både politiske og administrative offentlige myndigheter, deriblant kommune, bispedømmeråd og andre relevante organisasjoner.

Den norske kirke i Larvik forvalter en rik kulturarv. Fellesrådet har ansvar for 17 kirkebygg hvorav seks er middelalderkirker og ytterligere 7 er listeførte kirker. Fellesrådet har i tillegg ansvar for gravplassforvaltningen i Larvik inklusive drift og vedlikehold av 16 gravplasser med tilhørende driftsbygg og gravkapeller, samt livssynsnøytralt seremonibygg under rehabilitering.

Fellesrådet ivaretar administrative og økonomiske oppgaver for Den norske kirkes menigheter i Larvik og er arbeidsgiver for ca. 50 ansatte. Fellesrådets administrasjon og et flertall av prestene har kontorer i Larvik sentrum. Gravplassadministrasjonen har kontorer i nytt driftsbygg på Undersbo gravplass i Larvik by.

Ansvarsområde og arbeidsoppgaver

Kirkevergen er daglig leder for fellesrådets virksomhet, med overordnet ansvar for personale, økonomi, administrasjon, gravplassmyndighet og -forvaltning samt drift av bygg og anlegg. Kirkevergen ansettes av og rapporterer til fellesrådet.  Larvik kirkelige fellesråd står foran en gjennomgripende omstrukturering som følge av strammere kommuneøkonomi. Det forutsettes et tett og godt samarbeid med prost og menighetene om omstillingsprosessen og daglig drift. Vi søker en kirkeverge med kompetanse på omstilling og evne til ledelse gjennom en krevende prosess. Sentrale ansvarsområder og arbeidsoppgaver blir:

  • Utøve daglig ledelse og forvaltning av fellesrådets virksomhet i samsvar med vedtatte planer, budsjetter, gjeldende lover og forskrifter.
  • Ha fokus på den norske kirkes strategidokument og bærekraftsmålene. 
  • Lede, utvikle og motivere vår virksomhet, samt våre dyktige medarbeidere.
  • Lede kirken og gravplassforvaltningen i Larvik gjennom en nødvendig omstillingsprosess med konsentrasjon av ressursene og noe nedskalering av bemanningen, fortrinnsvis gjennom naturlig avgang.
  • Bidra til å skape gode relasjoner og samhandling med, og mellom menighetene i fellesrådsområdet.
  • Være en synlig representant for fellesrådet i møte med offentlighet og media.
  • Utvikle samledelse i samarbeid med prosten, samarbeidet med bispedømmeråd og prestetjeneste til beste for menighetene.
  • Videreutvikle og skape gode relasjoner til kommunen og andre naturlige samarbeidspartnere.
  • Være saksbehandler og sekretær for fellesrådet og andre utvalg
  • Lede strategi- og utviklingsarbeidet for fellesrådet i samarbeid med menighetsrådene.

Ønskede kvalifikasjoner

  • Lederutdanning eller betydelig ledererfaring
  • God kjennskap til kirkelig og kommunal forvaltning og organisering.
  • Engasjement for kirkens visjon og oppdrag.
  • Gode kommunikasjonsevner, skriftlig og muntlig.
  • Analytiske og strategiske ferdigheter.
  • Økonomisk/administrativ utdannelse på høyskole- eller universitetsnivå.
  • Erfaring med budsjettarbeid og god økonomiforståelse. 
  • Relevant praksis kan kompensere for manglende utdanning.

Personlige egenskaper

  • God gjennomføringsevne. Evne til å jobbe systematisk, grundig og strukturert.
  • Evne og vilje til samarbeid. 
  • Evne til å skape tillit og gode relasjoner internt og eksternt.
  • Tilstedeværende og nærværende leder.

Vi tilbyr

  • En spennende og utfordrende lederstilling – med et viktig samfunnsoppdrag. 
  • Lønns- og arbeidsvilkår etter avtale.
  • Gode digitale verktøy.
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger i KLP.
  • Bedriftshelsetjeneste og IA-virksomhet.
  • Kollegaforum på regionalt, bispedømme- og landsnivå.
  • Tilbud om kurs og opplæring innenfor aktuelle fagområder.

 Annet:

Personlige egenskaper vil bli tillagt betydelig vekt. Kirkevergen rapporterer til det valgte fellesrådet. Krav om medlemskap i Den norske kirke. Politiattest må fremlegges ved ansettelse. Etter søknadsfristens utløp vil det utarbeides offentlig søkerliste. Ber du om å bli unntatt fra denne listen, må dette grunngis i søknaden, og du vil få en tilbakemelding på dette. Hvis ditt ønske ikke kan imøtekommes, vil du få mulighet til å trekke søknaden. Søknad sendes på e-post til [email protected] .

Larvik er den sydligste kommunen i Vestfold fylke og arealmessig den største. Larvik er hele Norges sommerparadis med rekreasjonsmuligheter i både sjø og ferskvann. Kommunen omfatter også rike jordbruksområder og store skoger. Larvik by ligger ved utløpet av Numedalslågen, som renner gjennom Lågendalen. Byen er en viktig havneby og har daglig fergeforbindelse med Hirtshals i Danmark. E-18 og Vestfoldbanen er viktige kommunikasjonslinjer, og Torp flyplass i nabokommunen Sandefjord knytter byen til resten av landet og til Europa. I tillegg til Larvik by omfatter kommunen flere tettsteder og bygdesamfunn.

Kontaktinformasjon:

Andreas Berg                           Jørn Holme
Konst. Kirkeverge                      Leder, Larvik kirkelige fellesråd

Telefon: 909 25 159                 Telefon: 979 53 307

Søknadsfrist 10.12.2024

Larvik kirkelige fellesråd
Postboks 258
3251 Larvik

 

Del stillingen

Selskap

Larvik Kirkelige Fellesråd

Kontaktinfo

  • Andreas Berg  
  • Tittel: Konst. Kirkeverge 
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 909 25 159
  • Jørn Holme
  • Tittel: Leder, Larvik kirkelige fellesråd
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 979 53 307

Lokasjon

  • Larvik

Søknadsfrist

Desember 10, 2024

Prosjektarbeidar «Opne møteplassar for ungdom» (søknadsfrist 15.12.2024)

 

Prosjektarbeider «Opne møteplassar for ungdom» Søknadsfrist 15.02.2024

 

Kontakt

Fungerande kyrkjeverje / Dagleg leiar i Os sokn
SIGURD ROTVIK TUNESTVEIT
93 86 91 09
Klikk for å vise e-post

Del stillingen

Selskap

Bjørnafjorden kyrkjelege fellesråd

Kontaktinfo

  • Sigurd Rotvik Tunestveit
  • Tittel: Fungerande kyrkjeverje / Dagleg leiar i Os sokn
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 938 69 109

Lokasjon

  • Os

Søknadsfrist

Desember 15, 2024