*Sel kommune – Daglig leder / virksomhetsleder ved Nord-Gudbrandsdal lokalmedisinske senter (Søknadsfrist 23.03.2025)

 

 

Daglig leder / virksomhetsleder ved Nord-Gudbrandsdal lokalmedisinske senter (NGLMS)

 

 

 

Søknadsfrist: 23.03.2025

Region Nord-Gudbrandsdalen består av kommunene Skjåk, Lom, Vågå, Sel, Dovre og Lesja. NGLMS er geografisk plassert ved regionsenteret på Otta i Sel kommune. Kommunene i Nord- Gudbrandsdalen er hyttekommuner, og alle ligger vakkert til med nærhet til flere nasjonalparker.

NGLMS er en viktig del av helsesamarbeidet i Nord Gudbrandsdalen der Sel kommune er vertskommune. Det er tett samarbeid med helseregionen Nord-Gudbrandsdalen og Sykehuset innlandet HF og det ytes flere desentraliserte spesialisthelsetjenester lokalt for innbyggere i hele regionen.

NGLMS yter regionale tjenester i form av en sengepostavdeling, en regional legevakt og responssenter for alarmer/velferdsteknologi, og en regional jordmorberedskap.

NGLMS har flere desentraliserte spesialisthelsetjenester i form av en dagenhet med dialyse/kreftbehandling, røntgen, hjertepoliklinikk, søvnregistrering, oppfølging av slagpasienter, audiograf med mer.

Det regionale tilbudet server omtrent 19 000 fastboende innbyggere fordelt på samarbeidskommunene.

Det er tett samarbeid med det lokale legekontoret og andre lokale tjenester som ligger i tett tilknytning til NGLMS.

 

St.id. 785

Daglig leder/ Virksomhetsleder har ansvaret for NGLMS, herunder personalansvar, økonomiansvar og faglig ansvar. Du skal arbeide for effektiv og god ressursutnyttelse og for at brukerne får optimale tjenester ut fra tildelte rammer. Daglig leder / Virksomhetsleder inngår i kommunalsjefens ledergruppe. Nærmeste overordnede er kommunalsjef for helse og omsorg i Sel kommune.

Sel har vertskommuneansvar for drift og utvikling av NGLMS og har tett dialog med de andre samarbeidskommunene knyttet til det regionale tilbudet. Arbeid ut mot andre kommuner vil være en del av arbeidsoppgavene. Tjenestene er bredt og tverrfaglig sammensatt og består blant annet av tilsynslege, jordmødre, fysio/ergo terapeut, helsefagsarbeidere, sykepleiere med flere.

Sykehuset Innlandet er en viktig samarbeidsaktør, og Sel kommune har ambisjoner om å utvikle tjenestetilbudet ved Nord-Gudbrandsdal lokalmedisinske senter. Daglig leder/Virksomhetsleder vil ha tett dialog knyttet til drift og utvikling av desentraliserte spesialisthelsetjenester ved NGLMS i sammen med Sykehuset Innlandet HF.

 

Kvalifikasjonskrav for stillingen:

  • Autorisert sykepleier med videreutdanning på minimum 1 års varighet innenfor ledelsesfaget
  • Andre med fullført bachelor innen relevant 3-årig helse og sosialfaglig utdanning kan også søke
  • Erfaring fra ledelse innenfor lignende område kan kompensere for kompetansekravet

 

Vi søker etter en med:

  • Erfaring som leder innenfor lignende fagfelt
  • God rolleforståelse og evne til å motivere organisasjonen til å jobbe mot felles mål
  • Interesse for helsetjenesteutvikling i regional sammenheng
  • Kunnskap/forståelse rundt relevante turnusordninger
  • Erfaring fra omstillings– og utviklingsarbeid med god teknologiforståelse

 

Personlige egenskaper:

  • Fleksibel og målrettet
  • Evne av å skape vi-følelse, arbeide mot felles mål.
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Evne til å delegere
  • Resultatorientert
  • Strukturert

 

Virksomhetsleders ansvar og arbeidsområde:

Ledelsesfunksjonen er hovedoppgaven for leder, hvor både virksomheten og kommunens interesser skal stå i fokus. Det er i dag flere avdelingsledere innenfor området, som virksomhetsleder har ansvar for å følge opp.

Daglig leder / Virksomhetsleder har ansvar for:

  • å ivareta den overordnede ledelsen av virksomheten.
  • å medvirke til et godt arbeidsmiljø og ansvarlig i forhold til HMS-arbeid.
  • å følge opp budsjett innenfor tildelte rammer.
  • å sikre kvaliteten og koordineringen av tjenesten med øvrige virksomhetsledere, Sykehuset Innlandet og lokale tildelingskontorer.
  • at tjenesten er i overensstemmelse med gjeldende lover, regler og forskrifter.
  • å bidra i arbeidet med å utarbeide virksomhetens målsetting, basert på regionens og kommunens overordnede strategiske mål.
  • å gjennomføre personalledelse i tråd med AML og kommunes overordnede personalpolitikk.  
  • å bidra til godt partssamarbeid med arbeidstakerorganisasjonene.
  • å bidra til godt samarbeid med Sykehuset Innlandet HF og utvikling av desentraliserte spesialisthelsetjenester.
  • å rapportere på drift og utviklingsoppgaver ved NGLMS i henhold til rutiner i kommunen, regionen og Sykehuset Innlandet.

 

Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt ved ansettelsen.

 

Søknadsskjema:

Søkere må benytte elektronisk søknadsskjema for ledige stillinger.

Sel kommune er opptatt av mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater å søke uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, etnisitet eller nasjonal bakgrunn. Vi er IA-bedrift og vil legge forholdene til rette for søkere med redusert funksjonsevne.

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren ber om å ikke bli oppført på søkerlista, jfr. offentlighetslovens § 25.

Vi gjør oppmerksom på at mottatt kopi av attester og vitnemål vil ikke bli returnert.

 

 

Søk her

 

 

Kontakt

Arild Kongsrud
Kommunalsjef Helse og omsor
Send e-post
416 30 304

Del stillingen

Selskap

Sel kommune

Kontaktinfo

  • Arild Kongsrud
  • Tittel: Kommunalsjef Helse og omsorg
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 416 30 304

Lokasjon

  • Otta

Søknadsfrist

Mars 23, 2025

Haraldsplass Serio Ung Rogaland – 2 stillinger som miljøterapeut medlever på vår avdeling Eikeland (søknadsfrist 15.04.2025)

 

Er du vår nye miljøterapeut

 

 

Haraldsplass serio ung

Frist: 15.4.2025
Ansettelsesform: Fast
Årslønn: 470 700 – 593 540 krEn vil bli plassert i dette spennet på bakgrunn av utdannelse og ansiennitet. Medlever tillegget komme i tillegg til årslønn.

 

 

 

Miljøterapeuter til vår barnevernsinstitusjon i Rogaland

 

Vi har ledig 2 stillinger som miljøterapeut medlever på vår avdeling Eikeland.

Eikeland er en behandlingsinstitusjon/ atferd høy som har plass til 3 ungdommer.

Behandling, og ansvar for daglig oppfølging av barn mellom 13-18 år.

  • Du arbeider systematisk og målrettet i tråd med behandlingsmodellen og struktur på avdelingen. Standardisert forløp.
  • Du deltar i kartlegging og observasjon
  • Du gjennomfører risikovurderinger og iverksetter tiltak etter behov
  • Du forebygger og håndterer konfliktfylte situasjoner, og takler uforutsette hendelser
  • Du utfører praktiske oppgaver knyttet til daglig drift.
  • Du arbeider ut fra gjeldene lovverk, vedtak, dokumentering, rapportskriving og tiltaksansvarligoppgaver.
  • Du samarbeider med familie og nettverk til ungdommene og øvrige instanser som barneverntjenesten, Bufetat, skole og andre aktuelle samarbeidsparter
  • Motivere og engasjere deg i ungdommens hverdag

Når du jobber som medlever sover du og bor på arbeidstedet sammen med ungdommene mens du er på jobb. Du har medansvar for å tilrettelegge for trygghet, trivsel og god behandling for ungdommene som bor på institusjon.

Vi kaller inn til intervju fortløpende.

 

Kvalifikasjoner

  • 3-årig helse- og sosialfaglig høyskoleutdanning, Vernepleier, sosionom eller barnevernspedagog. Annen utdanning på minimum bachelor nivå kan bli vurdert på Terapeut stillingene. Lang relevant erfaring i institusjon vil også bli vurdert opp mot kvalifikasjonskravet
  • Det er ønskelig med videreutdanning innenfor relevante fagområder som barnevern, psykiatri eller rus.
  • Det er ønskelig at du har innsikt og forståelse av barns rettigheter etter barnevernsloven kapittel 10
  • Du har erfaring fra tilsvarende arbeid
  • Du har god norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Du har førerkort klasse B
  • Gode Ikt ferdigheter
  • Personlig egenhet blir vektlagt

 

Personlige egenskaper:

  • Vi ser etter deg som motiveres av ansvar, arbeider selvstendig, er trygg i voksenrollen og kan romme ungdommene og deres behov.
  • Setter ungdommenes behov i sentrum, og har evne til å bygge relasjoner og støtte ungdommenes utvikling.
  • Har gode kommunikasjons ferdigheter og evne til å opprettholde god struktur, ha et faglig perspektiv og kunne samarbeide i team.
  • Du er fleksibel og trives med store utfordringer og du har evne til hurtig omstilling
  • For deg er medvirkning og samarbeid med familie, nettverk og andre samarbeidspartnere en viktig del av miljøterapeutiske arbeidet.
  • Har godt humør, engasjert og bidrar positivt inn i arbeidsmiljøet.
  • Har erfaring fra lignende arbeid innen barnevern, skole og/eller rus/psykiatri.
  • Har kunnskap/erfaring om systematisk, metodisk miljøterapi.
  • Evner å stå i krevende situasjoner over tid.
  • Har kjennskap til aktuelt lovverk.
  • Det er nødvendig med god helse, da arbeidet med ungdom i institusjon kan være fysisk og psykisk krevende

 

Vi tilbyr:

  • Engasjerte medarbeidere med høy fagkompetanse
  • Godt arbeidsmiljø, med god oppfølging ,veiledning og kompetanse utvikling.
  • Inkluderende arbeidsliv (IA bedrift)
  • Gode pensjons og forsikringsordninger
  • Lønn etter gjeldende tariff

I den forbindelse søker vi etter 2 miljøterapeuter i medlever turnus 2-7-2-7-3-7 til avdeling Eikeland, atferd høy.

 

Om arbeidsgiveren

Haraldsplass Serio Ung er en del av stiftelsen Diakonova Haraldsplass, som har virksomheter innenfor sykehus, barnevern, høyskole, eldreomsorg og psykiatri. Mottoet «Kompetanse med hjertevarme» forplikter til å vise nestekjærlighet og respekt for den enkeltes personlighet og integritet gjennom engasjement, inkluderende felleskap, fokus på miljø og kamp for rettferdighet. Stiftelses konsernet vil fortsette å utvikle sin relevans for samfunnet gjennom å knytte til seg høyt kvalifiserte, engasjerte og profesjonelle medarbeidere.

Hovedkontoret til Stiftelsen ligger i Bergen.

Stiftelsen ønsker en fremtidig satsning og utvikling innen Barnevern gjennom Haraldsplass Serio Ung. Vi har i dag avdelinger i Vestland, Agder og i Rogaland. Her har du mulighet til å delta på en interessant og utviklende «reise» fremover.

I Rogaland har vi 2 institusjonsavdelinger. Avdeling Hognestad som tar imot ungdommer mellom 13-18 år, omsorg. Avdelingen har 4 plasser.

Avdeling Eikeland tar imot ungdom mellom 13-18 år og er behandlingsinstitusjon/ atferd høy. På avdelingen arbeider det 12 i medlever turnus og 3 nattevakter. Avdelingen har ansvar for å gjennomføring av behandling og aktiviteter rettet mot ungdommene i samsvar med behandlingsplaner.

I den forbindelse søker vi etter nye medarbeidere til vår avdeling Eikeland.

 

Nettverk: Facebook
Sektor:
 Organisasjoner
Antall stillinger: 2
Sted: Ødegårdsvegen 27, 4342 Undheim
Bransje: Annet
Stillingsfunksjon:
 BarnevernspedagogSosionomVernepleier/miljøterapeut
Arbeidsspråk:
Norsk

 

Spørsmål om stillingen

Del stillingen

Selskap

Haraldsplass Serio Ung

Kontaktinfo

  • Priscilla L Ilic
  • Tittel: Avdelingsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 96 92 58 68
  • Monica Gravdal
  • Tittel: Regionsleder/enhetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 99 46 09 97

Lokasjon

  • Bryne

Søknadsfrist

April 15, 2025

Nordkapp vgs – Prosjektleder LOSA 2.0, Nettskolen Finnmark (søknadsfrist 31.03.2025)

Vinterbilde skolen nybygg

 

Prosjektleder LOSA 2.0

 

 

Om stillingen

Finnmark Fylkeskommune skal se på mulighet for å oppskalere desentralisert skoletilbud i hele Finnmark bygget på LOSA modellen. I den forbindelse skal det ansattes en prosjektleder i 100% stilling i tre år. Prosjektet skal blant annet avklare følgende: Helhetlig tilbudsstruktur i LOSA, det skal gjennomføres følgeforskning, pilotere nye modeller, mm. Det overordnede målet med prosjektet er å bidra til å øke gjennomføringen i videregående opplæring samt bidra til at elever kan velge å bo hjemme lengre.
 

Videregående opplæring i Finnmark skal være en aktiv og nyskapende samfunnsaktør som bidrar til å skape nye arbeidsplasser. Vi gjør dette ved å fokusere på fremtidige kompetansebehov og utdanne kompetansen arbeidslivet etterspør.

Stillingen er knyttet til Nettskolen Finnmark som er administrert fra Nordkapp videregående skole.
Prosjektlederen rapporterer til rektor ved Nordkapp vgs og ønskes fortrinnsvis lokalisert ved Nordkapp vgs.

Tiltredelse etter nærmere avtale.

 

Kvalifikasjonskrav

  • Pedagogisk utdanning fra Universitet på minimum bachelornivå
  • Erfaring med prosjektledelse
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne i norsk
  • Gode digital kompetanse

 

Ønskede kvalifikasjoner

  • Utdanning i profesjonsdigital kompetanse
  • Erfaring fra nettpedagogikk (undervisning)
  • Erfaring fra videregående opplæring

 

Personlige egenskaper

  • Strukturert og løsningsorientert
  • Selvstendig og målrettet
  • Engasjert og ivrig etter å bidra til positive endringer
  • Evne til å bygge relasjoner
  • Har elevene i sentrum
  • Gode kommunikasjonsevner

 

  • Ved vurdering av den best kvalifiserte, skal det legges vekt på utdanning, erfaring og personlig egnethet, samt motivasjon for stillingen. 

 

Vi tilbyr

  • En spennende og meningsfylt arbeidsdag sammen med gode kollegaer
  • Tilsetting i henhold til gjeldende lover, reglement og avtaler
  • Dekking av flytteutgifter etter fastsatte regler
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Å bo og jobbe i tiltakssonen gir mange økonomiske fordeler. Les mer om fordelene på våre nettsider.

 

Søknaden skal inneholde

  • Søknadsbrev og CV, vitnemål, attester 
  • Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse
  • 2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, epostadresse og telefonnummer) 
  • Søknad skal sendes elektronisk via denne siden
Andre opplysninger

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.Viktig informasjon til deg som skal søkeDersom det fremgår av din søknad at du ønsker å bli unntatt offentlig søkerliste, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig likevel. Som søker vil du da få informasjon om dette – jf.offentleglova §25. Som søker til en offentlig stilling vil du få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere.

Før eventuell tilsetting i Finnmark fylkeskommune sine skoler og PPT/OT må politiattest fremlegges jf. opplæringslova sine regler. Før eventuell tilsetting i Finnmarks fylkeskommunes tannhelsetjeneste må politiattest fremlegges jf. helsepersonelloven sine regler.  En politiattest skal ikke være eldre enn tre måneder. Politiattest skal ikke legges ved søknaden. 

 
 
 
Om Finnmark fylkeskommune
 
Finnmark, Norges nordligste fylke er også det fylket som ligger lengst øst i landet. Det er et fylke med stort areal og en dramatisk natur med fjorder, fjell, tundra og en unik arktisk ørken. Finnmark er 48 000 kvadratkilometer stort og har 74 000 innbyggere. Vi har 11 flyplasser og Hurtigruta anløper 11 steder.

Regionen har en rik kulturhistorie, der samisk kultur har dype røtter. Mangfoldet i Finnmark gjenspeiles i språk, tradisjoner og kulinarisk variasjon, med samisk, norsk, kvensk og russisk påvirkning. Besøkende tiltrekkes av den imponerende naturen og det spennende kulturelle mangfoldet.

Finnmark er strategisk viktig for Norge i nordområdene, med gode muligheter for økt samarbeid og utvikling. Finnmark fylkeskommune er en politisk styrt organisasjon. Vi har ansvar for videregående opplæring, samferdsel, tannhelse, kultur, og nærings- og samfunnsutvikling. Vi har virksomheter i alle 18 kommuner i Finnmark, og vi har rundt 1100 ansatte. Sentraladministrasjonen ligger i Vadsø.

 

Nordkapp videregående skole

Nordkapp videregående skole og Fagskolen i Finnmark avdeling Honningsvåg ligger sentralt i Honningsvåg – byen ved Nordkapp.

Nordkapp videregående skole har tilbud innen naturbruk, fiske og fangst, akvakultur, restaurant- og matfag, konditorfaget, elektrofag, maritime fag samt studiespesialisering. Skolen har i tillegg ansvaret for distanseundervisning til 8 kystkommuner – Veksling LOSA. I tillegg har skolen ansvaret for Nettskolen Finnmark som er under stadig utvikling. Gjennom skolens kursavdeling arrangeres mange utadrettede kurs og utdanningstilbud for skolens elever, private og næringslivet. Skolen og skolemiljøet er tuftet på felles strategi for videregående opplæring i Finnmark (Bærekraftig opplæring i Finnmark – med hjertet rundt eleven og lærlingen), med verdigrunnlag der eleven er i sentrum. Alle ansatte, uansett stilling, skal bidra til oppnåelse av felles mål i henhold til skolens samfunnsoppdrag. Våre nye faglærere må derfor være glad i mennesker og bidra i utviklingsarbeidet av organisasjonen. Mer om skolen finner du på https://nordkapp.vgs.no
 
 
Spørsmål om stillingen

Elisabeth Leiknes Hansen
Rektor Nordkapp vgs
+47 960 43 434
[email protected]

 

 

Søk stillingen

 

 

Søknadsfrist: 31. mars 2025
Arbeidsgiver: Finnmark fylkeskommune (FFK)
Kommune: Nordkapp
Omfang: Heltid
Varighet: Fast
Arbeidssted: Klubbveien 9, 9750 Honningsvåg

Del stillingen

Selskap

Troms og Finnmark fylkeskommune

Lenke til firma

https://www.tffk.no/

Kontaktinfo

  • Elisabeth Leiknes Hansen
  • Tittel: Rektor Nordkapp vgs
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: +47 960 43 434

Lokasjon

  • Honningsvåg

Søknadsfrist

Mars 31, 2025

Legestillinger i Sandefjord kommune (søknadsfrist løpende)

Sandefjord kommune

 
Klikk på aktuell stilling under:
 
 
Legetjenester
Sandefjord medisinske senter
31.05.2025
 

Sandefjord kommune Kommunalområdet helse, sosial og omsorg

Sandefjord er en kommune med stor tilflytting, rask ekspansjon og spennende utviklingsmuligheter. Sandefjord kommune er den største kommunen i regionen Vestfold og Telemark. Vi har over 65 000 innbyggere og over 5000 ansatte.

Sandefjord ligger sentralt i Vestfold og kun en times tid fra Oslo. Det er særdeles gode forbindelser til inn- og utland via fly, tog, buss og båt. Kommunen har flott natur, et aktivt kulturliv og er et godt sted å bo. Se gjerne www.sandefjord.kommune.no for mer informasjon.

Del stillingen

Selskap

Sandefjord kommune

Kontaktinfo

  • Klikk på aktuell stilling.
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf:

Lokasjon

  • Sandefjord

Søknadsfrist

Juli 1, 2025

Ål kommune – 100% fast stilling som fagansvarleg for PP-tenesta i Ål kommune (søknadsfrist 23.03.2025)

Ål kommune Familiens hus

 

100% fast stilling som fagansvarleg for PP-tenesta i Ål kommune

 

 

Vi søker fagleg ansvarleg for PP-tenesta som vil bidra til å vidareutvikle kompetent, tilgjengeleg og førebyggjande teneste med fokus på tidleg innsats.

Ål kommune er opptatt av å tilby heilskaplege og tilgjengelege tenester til born, unge og deira familiar. Våre innbyggjarar skal oppleve at det er enkelt å ta kontakt, og at hjelpa blir godt koordinert uavhengig av korleis tenestene er organisert. PP-tenesta er organisert i Familiens hus i Ål, saman med helsestasjonstenester, psykisk helse for born og unge, ungdomslos, logoped og andre tenester. Vi samarbeider tett med avdeling Meistring, der blant anna fysioterapitenesta for born og unge samt KE er organisert. Målet er å tilby eit heilskapleg, lett tilgjengeleg og støttande tilbod som fremjar gode oppvekstvilkår.

Stillingsprosenten er 100 %, der 50 % vil vere fagleg ansvarleg og 50% er retta mot veiledning, kompetanseheving samt arbeid med profesjonsfelleskap internt og eksternt.

PP- tenesta er ein aktiv part i kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderande praksis i Hallingdal.

 

Ansvarsområde:

  • Sikre at PPT er ei fagleg kompetent teneste med oppdatert kunnskap innan allmenn- og spesialpedagogikk, organisasjons- og kompetanseutvikling.
  • Arbeide førebyggjande og legge vekt på tidleg innsats.
  • Initiere og leie fagleg utviklingsarbeid i PP-tenesta.
  • Vere ein pådrivar for gode samarbeidsrutinar med barnehagar og skular.
  • Sikre heilskapleg samhandling rundt born og unge.
  • Rettleie og støtte sakshandsamarane i system- og sakkyndigarbeid.
  • God kjennskap til relevant lovverk.
  • Følgje opp nytilsette.
  • Inngå i leiarteamet i Familiens hus.

 

Kvalifikasjonar:

  • Høgare utdanning innan pedagogikk, spesialpedagogikk eller psykologi (minimum mastergrad).
  • Erfaring frå PPT og det spesialpedagogiske feltet er ein fordel.
  • Erfaring med utviklings- og endringsarbeid.
  • Leiarerfaring og/eller leiarutdanning vil vere ein fordel.
  • Gode munnlege og skriftlege norskkunnskapar.
  • Førarkort klasse B.

 

Personlege eigenskapar
Vi ser etter ein medarbeidar som er:

  • Profesjonell, fleksibel og løysingsorientert.
  • Positiv og engasjert.
  • Strukturert og tydeleg.
  • Evnar å sjå samanhengar og utvikle langsiktige planar.
  • Har stor arbeidskapasitet og engasjement for brukargruppa.
  • Har god relasjonskompetanse og samarbeidsevne.

Det blir lagt stor vekt på personleg eignaheit for stillinga.

 

 Vi tilbyr:

  • Positive og trivelege kollegaer i eit godt arbeidsmiljø.
  • Tilrettelagde og moderne lokalar.
  • Fagleg spennande, utfordrande og varierte arbeidsoppgåver.
  • Høgt fagleg nivå og god fagdekking.
  • Høve til fagleg og personleg utvikling.
  • Fadder for nytilflytta, velkomsttreff og personleg oppfølging av deg som ny i Ål.
  • Rabattert pris på treningssenter.
  • Lønn etter gjeldande tariffavtale. Arbeidsforholdet er regulert av Hovudtariffavtala. 
  • Pensjonsordning i KLP.

 

Politiattest og søknad:

  • Vitnemål og attestar legg du inn saman med søknaden.
  • Den som vert tilsett må legge fram politiattest ikkje eldre enn tre månader.
  • Kommunen følgjer offentleglova § 25 ved eventuell offentleggjering av søkjarlista.

 

Velkomen som søkjar!

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Buskerud
Jobbtype: Fast
Heiltid/Deltid: Heiltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 23.03.2025
Tiltreding: Etter avtale
Arbeidsstad: Ål kommune

 

Kontaktpersonar:

Ingeborg Kaslegard Frydenlund
mob: 908 65 602

 

Heimeside:

www.aal.kommune.no

 

Adresse:

Sundrevegen 95 3570 Ål

 

Ål kommune Familiens hus

Familiens hus gir tenester til barn, ungdom og familiar. Vi er 22 tilsette. Familiens hus består av tenester i Helsestasjonen,jordmorteneste, Psykisk helse born og unge, Undomslos, FACT Ung- koordnator, logoped og PPT. Familiens hus arbeider tverrfagleg for å fremje trivsel og god fysisk og psykisk helse hjå born, unge og deira familiar, samt styrke born og unge sine oppvekstsvilkår. Me har stort fokus på fag, kvalitet og utvikling.

Alle i tenesta jobbar i team. Me har høgt fagleg nivå og har eit tett og godt samarbeid med skulane og barnehagane og dei andre sektorane. Me er i ein spanande utviklingsprosess med mål om å vere ei teneste i tråd med anbefalingar i Meld. St & – Tett på- tidleg innsats og inkluderande fellesskap i barnehage og skule. Kvar einaste dag gjer våre medarbeidarar i barnehage og skule ein stor innsats for å hjelpe våre barn til å nå sine drøymar og mål. Familiens hus er ein viktig del av laget rundt barnet og eleven.

Familiens hus er samlokalisert med Hallingdal barnevern sentralt i Ål.

Del stillingen

Selskap

Ål kommune

Kontaktinfo

  • Ingeborg Kaslegard Frydenlund
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 908 65 602

Lokasjon

  • Ål

Søknadsfrist

Mars 23, 2025

Lund kirkelige fellesråd – Kirkeverge (søknadsfrist 28.03.2025)

 

Kirkeverge

 

  • Lund kirkelige fellesråd
  • Stasjonsveien 7, 4460 Moi, Hjemmekontor ikke mulig

 

Om jobben

Stillingstittel: Kirkeverge
Oppstart: 1. september 2025
Type ansettelse: Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk: Norsk
Antall stillinger: 1

 

Søk på jobben

Søk senest fredag 28. mars

 

 

Gå til søknad

 

 

Ledig stilling som kirkeverge hos Lund kirkelige fellesrådLund kommune har 3200 innbygger og ligger sentralt ved E-39 midt mellom Flekkefjord og Egersund. Kommunen har et aktivt forretnings- og tjenestetilbud. Kommunen er delt opp i to sokn: Lund og Heskestad. Kirkekontoret er sentralt plassert i kommunesenteret. Kirkevergen har kontorfellesskap med sekretær, sokneprest og kantor. 

Lund kirkelige fellesråd har ledig 100 % stilling som kirkeverge med ønsket tiltredelse 1. september 2025. Vi søker en person med erfaring og engasjement til å være leder i en interessant, utfordrende og ansvarsfull stilling. 

Lund kirkelige fellesråd er en egen juridisk enhet der kirkevergen er daglig leder for virksomheten. Virksomheten omfatter 2 kirker, 3 gravplasser, 2 gravplassrelaterte bygg samt kontorer for ansatte.  Kirkevergen opptrer på vegne av fellesrådet som arbeidsgiver for 9 ansatte i ca 3,5 årsverk. De administrative ressursene utgjør ca 1,5 stilling. Videre ivaretar kirkevergen administrative og samordnende oppgaver på vegne av kirkelig fellesråd og menighetsrådene knyttet til økonomi, personell og planverk. Kirkelig fellesråd har et samlet driftsbudsjett på ca. 4,5 mill. kr, hvorav en del er kommunal tjenesteyting. Kirkevergen skal bidra til et nært og godt samarbeid med Lund kommune.

Den norske kirke og lokalkirken er for tiden inne i en omstillingsprosess. Det kan medføre endringer i stillingen sin innhold og gjøremål. Du må derfor være endringsvillig i forhold til eventuelle nye strukturer og oppgaver. 

  • Daglig leder for fellesrådet sin virksomhet, med overordnet ansvar for personal, økonomi, administrasjon, gravplassmyndighet-og forvaltning og drift av bygg og anlegg.
  • Personellforvaltning, budsjett og økonomistyring.
  • Plan- og utviklingsarbeid, mål og resultatstyring.
  • Ansvar for drift og vedlikehold av kirker og gravplasser.
  • Administrativt ansvar for begravelser, gravlegging og drift av gravplassene. Kommunen utfører det praktiske arbeidet ved bruk av kommunalt ansatt personell (tjenesteytingsavtale).
  • Saksutredning og sekretærfunksjon for kirkelig fellesråd, Lund menighetsråd og Heskestad menighetsråd, samt iverksetting av vedtak.
  • Skape engasjement og videreutvikling av det lokale menighetsarbeidet.
  • Samarbeid med kommunale enheter og ledelsen i kommunen. Kommunen utfører regnskapsføring og lønnskjøring for fellesrådet. 

 

  • Relevant utdanning fra universitet/høyskole.
  • Erfaring og realkompetanse kan kompensere for manglende formell utdannelse.
  • Ledererfaring.
  • God datakompetanse.
  • Erfaring fra arbeid med strategi, budsjett og økonomi.
  • God kjennskap til Den norske kirkes virksomhet og organisasjon. Forståelse for kirkens egenart og arbeid.
  • Erfaring fra frivillig arbeid i lokalmenighet.
  • God innsikt i offentlig politikk og forvaltning.

 

  • Personlig egnethet og motivasjon vektlegges.
  • Samarbeidsevne, selvstendighet og fleksibilitet i team med ansatte og frivillige.
  • Evne til å motivere og dyktiggjøre medarbeidere.
  • Løsningsorientert og evne til å arbeide strukturert og selvstendig.
  • Gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsevner.

Du må være medlem av Den norske kirke. Du må også kunne disponere egen bil.

 

Hva kan vi tilby

En meningsfull, interessant og selvstendig stilling. Lønn etter avtale. Øvrige arbeidsvilkår etter gjeldende lover og tariffavtale. Nærmere opplysninger kan gis ved kirkeverge Terje Sindland, tlf. 90769988 eller ved fellesrådets leder Nina C Karlsen, tlf. 91576194 eller fellesrådets nestleder Gro Salvesen, tlf.92257043.
Søknad med CV og bekreftede vitnemål og attester sendes innen 28.03.2025.
til Lund kirkelige fellesråd: [email protected] eller Stasjonsveien 7, 4460 Moi.

 

Stasjonsveien 7
4460 Moi

 
Nøkkelinformasjon:
 
Arbeidsgiver: Lund kirkelige fellesråd
Referansenr.: 4931734454
Stillingsprosent: 100%, Fast
Startdato: 01.09.2025
Søknadsfrist: 28.03.2025
 
Kontaktpersoner for stillingen

 

Lund kommune har 3200 innbygger og ligger sentralt ved E-39 midt mellom Flekkefjord og Egersund. Kommunen har et aktivt forretnings- og tjenestetilbud. Kommunen er delt opp i to sokn: Lund og Heskestad. Det er et aktivt kristent arbeid i prestegjeldet. Kirkekontoret er sentralt plassert i kommunesenteret. Trosopplærer har kontorfellesskap med sokneprest, sekretær, kantor og kirkeverge. På Moi er det et menighetssenter som er et strategisk redskap i menighetsarbeidet.

Nettsted: http://www.kirken.no

Del stillingen

Selskap

Lund kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Gro Salvesen
  • Tittel: Nestleder, Lund Kirkelige Fellesråd
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 92257043
  • Nina C Karlsen
  • Tittel: Leder, Lund Kirkelige Fellesråd
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 91576194
  • Terje Sindland
  • Tittel: Kirkeverge, Lund Kirkelige Fellesråd
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 90769988

Lokasjon

  • Moi

Søknadsfrist

Mars 28, 2025

Tønsberg kommune – Familieveiledere 2 x 100%, TFF – Administrasjon (søknadsfrist 28.03.2025)

Tønsberg kommune TFF - Administrasjon

 

Familieveiledere 2 x 100%

 

 

Vil du gjøre en forskjell i barn og unges liv? 

Engasjerer familiearbeid, systemisk tenkning og tverrfaglig samarbeid deg?

Trives du med varierte arbeidsdager, utfordrende arbeidsoppgaver og utvikling i takt med samfunnsmessige endringer og behov?  

Da kan dette være stillingen for deg.  

Vi starter opp et nytt tiltak for barn og unge med nedsatt funksjonsevne og deres familier. Tiltaket vil ha ansvar for familieveiledning, kurs og tverrfaglig samarbeid. Det vil være et team med fire ansatte, hvorav tre er familieveiledere og en er barnekoordinator.  

Du vil bli en del av et større lag . 

Tiltaket blir et av åtte tiltak i virksomhet Tjenester til barn og unge med nedsatt funksjonsevne. Vi er opptatt av at barn og unge får gode, forsvarlige og likeverdige tjenester. Virksomheten har seks døgnbemannede avlastningssentre som gir avlastningstjenester, barneboliger, psykisk helsetjeneste og aktivitetsgrupper til barn og unge 0-18 år.  

Virksomheten er en av 13 virksomheter i sektor for Mestring og helse i Tønsberg kommune. 

 

Arbeidsoppgaver: 

  • Familieveiledning 
  • Veiledning til barn og ungdom i målgruppen 
  • Tverrfaglig samarbeid for å samle «laget rundt barnet». 
  • Ha oversikt over, og bidra aktivt til å ivareta kommunens ansvar for nødvendig oppfølging og tilrettelegging for familien og barnet. 
  • at familien og barnet får nødvendig informasjon og helhetlig veiledning om helse- og omsorgstjenestetilbudet 
  • koordinering av det samlede tjenestetilbudet 
  • Arrangere kurs og ulike nettverksgrupper 

 

Kvalifikasjonskrav 

  • 3-årig bachelor innen helse og sosialfag, pedagogisk utdanning kan vurderes ved lang erfaring fra feltet 
  • Erfaring og kompetanse på veiledning og familiearbeid 
  • Gode digitale ferdigheter  
  • Kommunisere godt på norsk, både muntlig og skriftlig 
  • førerkort klasse B 
  • Kjennskap til offentlig hjelpeapparat 
  • Godkjent politiattest ved ansettelse 
  • Det er en fordel med relevant videreutdanning innen familieterapi, kognitiv adferdsterapi, psykososialt arbeid med barn eller annen relevant videreutdanning. 

 

Ønskede kvalifikasjoner 

  • Erfaring fra arbeid med barn og unge med ulike funksjonsvariasjoner 
  • Erfaring og kompetanse på tverrfaglig samarbeid og møteledelse 
  • God kjennskap til det offentlig hjelpeapparat 

 

Personlige egenskaper 

  • Selvstendig og trygg 
  • Må kunne koordinere og ta beslutninger 
  • Fleksibel, løsningsorientert og tar initiativ 
  • Har gode samarbeidsevner 
  • Bygger tillit til barna og ungdommen og deres familier, tjenesteytere og samarbeidspartnere 
  • Personlig egnethet vektlegges 

 

Vi tilbyr  

  • Spennende faglige utfordringer og mulighet til å påvirke egen arbeidshverdag 
  • utfordrende arbeidsoppgaver innenfor et bredt arbeidsområde 
  • medvirkning i videreutviklingen av virksomheten 
  • dagtid/fleksitid 
  • treningsavtaler og firmahytte 
  • lønn etter gjeldende avtale 
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger 

Søkerlister med opplysninger om navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosted- eller arbeidskommune for hver søker er offentlig i hht. Offentlighetsloven. Det kan gjøres unntak dersom søker anmoder om dette og grunngir dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke tas tilfølge vil søkeren varsles om dette.  

Kommunen ber aldri om kontaktinformasjon eller kontoopplysninger i rekrutteringsfasen, verken over SMS, e-post eller i brev via Digipost.

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Vestfold
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist:m28.03.2025
Tiltredelse: etter avtale

 

Kontaktpersoner:

Ingunn Midtun
tlf: +47 48165070

 

Hjemmeside:

https://tonsberg.kommune.no

 

Adresse:

Halfdan Wilhelmsens Alle 1c 3110 TØNSBERG

 

Tønsberg kommune TFF – Administrasjon

Tønsberg ligger i hjertet av Vestfold. Med sin vakre skjærgård, rike kulturliv og sentrale beliggenhet, er Tønsberg et attraktivt sted å bo. Kommunen har 59 000 innbyggere og er i stadig vekst.

Tønsberg kommune er en stor arbeidsgiver med 4027 årsverk. Vi har dyktige og motiverte ansatte som jobber med å løse viktige samfunnsoppgaver. Planverket i kommunen gir føringer for innovativt arbeid.

Kommunen er en IA-virksomhet som legger vekt på samarbeide om et godt og inkluderende arbeidsmiljø.

Del stillingen

Selskap

Tønsberg kommune

Kontaktinfo

  • Ingunn Midtun
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 48165070

Lokasjon

  • Tønsberg

Søknadsfrist

Mars 28, 2025

Nes kommune – Miljøarbeider – tjenesten: Miljøarbeidere i 8 helge-stillinger i ulike brøker fra 28 % til 37,8 % (søknadsfrist 17.03.2025)

NES-Webcruiter-1170x300

 

Er du ute etter en spennende og givende helgestilling innen målrettet miljøarbeid til voksne med funksjonsutfordringer?

 

 Er du ute etter en spennende og givende helgestilling innen målrettet miljøarbeid til voksne med funksjonsutfordringer? 

Da er Miljøarbeidertjenesten i Nes kommune plassen for deg! Vi er med på å sikre gode, helhetlige og trygge tjenester til brukere i deres hjem. Vi har fokus på mestring, brukermedvirkning og samarbeid og kan tilby et spennende arbeidsmiljø med engasjerte medarbeidere. Vi samarbeider tverrfaglig både internt og eksternt, deltar i ulike prosjekter og er opptatt av fleksibilitet og forbedring.

Miljøarbeidertjenesten er organisert som en virksomhet i Helse og Velferd i Nes kommune og er fordelt i 6 ulike avdelinger med forskjellige fokusområder. Vi gir tjenester til mennesker som har funksjonsnedsettelser, i alle aldre og i alle livets faser. Avdeling 5 gir tjenester til voksne personer med funksjonsnedsettelser. Vi er opptatt av å styrke kompetansen innad, legge til rette for et utviklende fagmiljø og skape muligheter både for brukere og medarbeidere som sikrer gode tjenester også inn i framtida. 

Det gir mening å bidra til mestring og livsglede, skape trygghet og et godt liv. Vi ønsker deg som er engasjert, har faglig interesse, og som vil utføre jobben med arbeidsglede og humor

 

Arbeidsoppgaver

  • Yte tjenester i henhold til enkeltvedtak etter helse- og omsorgstjenesteloven 
  • Målrettet miljøarbeid
  • Iverksette og påse at tiltak, oppfølging og dokumentasjon er faglig forsvarlig
  • Tilrettelegge for mestring og ressursmobilisering 
  • Tilrettelegge og bistå i daglige gjøremål/aktiviteter 
  • Opplæring og veiledning av medarbeidere – bistå i ressursgrupper/ansvarsgrupper
  • Samarbeid med verger/pårørende/fagansvarlige og andre aktuelle instanser
  • Faglig oppdatering/utvikling/delta aktivt inn i kommunens visjon og framtidsplaner

 

Kvalifikasjoner

  • Relevant fagarbeidertutdanning er ønskelig
  • Ha evne til å sette deg inn i andres livssituasjon
  • Gode samarbeidsevner, erfaring fra tverrfaglig/flerfaglig samarbeid
  • Er ryddig og presis
  • Ha evne til fleksibilitet og stabilitet
  • Kunne foreta gode faglige og etiske vurderinger, være bidragsyter til holdningsarbeid
  • Bidra til ett godt arbeidsmiljø
  • Være positiv til endring og utvikling

Personlig egnethet vil bli vektlagt. 

For å kunne tiltre i stillingen må det leveres gyldig politiattest ikke eldre enn tre måneder.

 

Personlige egenskaper

 

Vi tilbyr 

  • Et spennende fagmiljø med gode muligheter for faglig utvikling
  • Godt arbeidsmiljø
  • Spennende og varierte arbeidsoppgaver
  • Intern opplæring
  • Lønn etter gjeldende tariff
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger 

Minst to referanser må oppgis.

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Det er 6 mnd. prøvetid.

Attester og vitnemål lastes opp i søkeprosessen. Originale vitnemål og attester tas med til et eventuelt intervju.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25. 

 

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.

Det er 6 mnd. prøvetid i faste stillinger. I midlertidige stillinger er prøvetid halvparten av ansettelsesperioden, maksimalt 6 mnd.

 

Praktisk informasjon om søkerprosessen 

Du søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår. Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskrav som er beskrevet i annonsen.

Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju. 

Minst to referanser skal oppgis.

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.

 

Velkommen som søker!

 

 

Søk her

 

 

Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Deltid
Arbeidstid: Skift / turnus / arbeidstidsordning
Sektor: Helse og omsorg
Søknadsfrist: 17.03.2025

 

Hjemmeside:

www.nes.kommune.no/tjenester/helse-omsorg-og-velferd/

Adresse:

Rådhusgata 2 2150 Årnes

Kontakperson:

An-Kristin Myrhe, Avdelingsleder, avdeling 5
mob: +47 97621526
E-post:[email protected]

 

Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 24.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

  • An-Kristin Myrhe
  • Tittel: Avdelingsleder, avdeling 5
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 976 21 526

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

Mars 17, 2025

Nes kommune – Ung|nes – Miljøarbeider ungInes, 100 % fast (søknadsfrist 09.03.2025)

NES-Webcruiter-1170x300

 

 

Miljøarbeider ungInes, 100 % fast

 

 

Innledning

Ung|nes er en forebyggende lavterskeltjeneste som består av Utekontakter og miljøarbeidere. Tjenestens viktigste mål er å bidra til at ungdom får en best mulig ungdomstid med mestringsfulle og gode opplevelser.

Ung|nes er også fritidsklubber, FRAM (Unge voksne i utenforskap) og BUA. (Barn og unge i aktivitet). 

Ung|nes deltar i ulike ansvarsgrupper og team.  Bruker sosiale medier aktivt som en kontaktskapende og oppsøkende arena i tillegg til det informative.

Avdelingens barne- og ungdomsarenaer og tilbud skal være attraktive og utviklende arenaer for mestring, sosial og kulturell kompetanse. Ungdom skal ha reell innflytelse og kunne realisere sine ideer. 


Arbeidsoppaver

  • Du vil  jobbe med ulike aktiviteter og oppfølging av grupper eller enkeltungdom.
  • Miljøarbeidere i ungInes er en del av felte-turnus i skolene på dagtid.
  • Alle medarbeiderne i teamet deltar og jobber inn i ferietilbud.
  • For å utnytte alle ressursene og få synergier av felles kompetanse har vi ungInes team hvor oppgaver og hendvendelser fordeles.
  • Stillingen er en del av temaet i ung|nes og vil ha et dedikert ansvar for utvikling av et nytt tilbud i Årnes sentrum for ungdom fra 15 år og oppover. Tilbudet er knyttet til tiltakene i HKH-rapporten som ble utarbeidet våren 2024. (Hurtig kartlegging og handling) Handlingsplan med anbefalte tiltak, basert på HKH-kartleggingen  
  • Arbeidstid to kvelder i uken, noe arbeid kan også skje på helg (2-4 ganger i året)

 

Kvalifikasjoner

  • Det er ønskelig om høgskole gjerne fra kulturfeltet, eller relevant 3 årig høgskole relatert til helse og sosialfaglig utdanning eller pedagogisk utdannelse.
  • Du må ha relevant arbeidserfaring fra direkte arbeid med målgruppen barn og ungdom.
  • Du bør ha kunnskap om og erfaring fra ett helhetlig arbeid rundt sårbare barn og unge.
  • Evne til ansvar og vilje til resultatoppnåelse, god på omstillinger og samarbeid.
  • Du må være strukturert og ha høy gjennomføringsevne.
  • Du må kunne kommunisere godt på norsk, både muntlig og skriftlig.
  • Et brennende engasjement for barn og unge er en forutsetning.
  • Det er en fordel med god kompetanse på sosiale medier og digitale flater.
  • Du må kunne arbeide strategisk og målrettet innenfor dine ansvarsområder. 
  • For å kunne tiltre i stillingen må det leveres gyldig politiattest ikke eldre enn tre måneder.

 

Personlige egenskaper

Du er fleksibel, med evne til å håndtere en arbeidshverdag med tidvis høyt tempo og uforutsette situasjoner. Som type er du åpen og nysgjerrig, med ønske om å hente inspirasjon og læring fra andre. Du bør være god til å samarbeide. Du må være god på relasjoner. Du må evne å finne løsninger på utfordringer som dukker opp undervegs.

Personlig egnethet vektlegges.

 

Vi tilbyr 

Hos oss får du en meningsfull arbeidshverdag, med utfordrende og varierte arbeidsoppgaver, og mulighet til å utvikle deg både personlig og faglig. 

  • Lønn i henhold til tariff
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.

Det er 6 mnd. prøvetid i faste stillinger. I midlertidige stillinger er prøvetid halvparten av ansettelsesperioden, maksimalt 6 mnd.

Prakitisk informasjon om søkerprosessen 

Du søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår. Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskrav som er beskrevet i annonsen.

Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju. 

Minst to referanser skal oppgis.

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.

 

Velkommen som søker!

 

 

Søk her

 

 

Jobbtype: Fast
Sektor: Kultur
Søknadsfrist: 09.03.2025
Tiltredelse: snarest
Arbeidssted: Årnes

 

Kontaktpersoner:

Heidi Sann
mob: +47 99501440

 

Hjemmeside:

www.nes.kommune.no/tjenester/kultur-og-aktivitet/

 

Adresse:

Rådhusgata 2 2150 Årnes

 

Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 24.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

 

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

  • Heidi Sann
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 99501440

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

Mars 9, 2025

Nes kommune – Auli SFO: Fagarbeider / assistent (søknadsfrist 17.03.2025)

NES-Webcruiter-1170x300

 

 

Fagarbeider/assistent

 

 

Ser du etter en deltidsstilling der du kan jobbe hver dag og ha en variert arbeidsdag?

Ønsker du å utvikle aktiviteter som gleder og utfordrer, og bidra til et miljø hvor både små og store trives? 

Vi på Auli SFO har fire faste ledige stillinger i 50 %.

Auli SFO har i dag 107 elever fordelt på 1.- 4. trinn. I mars flytter vi inn i nytt skolebygg, og SFO får da tilhold i nye lokaler. Her vil vi ha tilgang på skolekjøkken, bibliotek, ulike klasserom, sløyd og aktivitetshall (RSA-hallen). Vi har også et samarbeid med Nes kulturskole, og som trivselsleder-skole har vi tilgang på mange ulike aktiviteter som kan benyttes i SFO-tiden. Vi har et variert uteområde som innbyr til ulike aktiviteter, samt et sambruk med Auli Vel om bruk av fotballbaner, gapahuk og en stor akebakke. Mulighetene er mange for å skape en betydningsfull hverdag for både deg selv og barna på SFO.

SFO har åpningstider fra kl. 07:00-08:15 hver morgen og etter skoletid til kl. 17:00. Hovedvekten av arbeidstiden vil være ettermiddag og frem til kl. 17:00.

Arbeidsoppgaver på SFO:

  • Delta, tilrettelegge og gjennomføre ulike aktiviteter på SFO.
  • Samarbeide med kollegaer, foreldre, lærere og andre instanser.
  • Tilrettelegge for og veilede barn i lek.
  • Være en trygg og tydelig voksen ovenfor barna.
  • Følge opp barn med spesielle behov.
  • Bidra i utviklingsarbeid og andre oppgaver knyttet til daglig virksomhet.
  • Delta i dagligdagse rutiner og overganger.

 

Kvalifikasjoner

  • Det er ønskelig med fagbrev som barne- og ungdomsarbeider.
  • Annen relevant kompetanse eller erfaring kan kompensere for dette kravet.
  • Du må ha fylt 18 år.
  • Det er ønskelig med erfaring fra arbeid i SFO.

For å kunne tiltre i stillingen må det leveres gyldig politiattest ikke eldre enn tre måneder.

 

Personlige egenskaper:

  • Du er en tilstedeværende og inspirerende rollemodell for barna og dine kollegaer. 
  • Du evner å bygge gode relasjoner til barn, foreldre og kollegaer.
  • Du trives og tar initiativ i en hektisk arbeidshverdag.
  • Du er tilpasningsdyktig og spiller på lag.
  • Du kan håndtere krevende situasjoner alene og i samspill med andre.
  • Du er god på samarbeid, samtidig som du er selvgående og kan ta selvstendige vurderinger når det kreves.

 

Vi tilbyr:

  • Muligheten til å medvirke i egen arbeidshverdag.
  • Varierte arbeidsoppgaver.
  • Et sosialt og godt arbeidsmiljø.
  • Gode turmuligheter i nærmiljøet.
  • Muligheten for å delta på utviklingsarbeid i fellesskap med andre.
  • Lønn etter gjeldende tariff.
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger.

 

Om Auli skole og SFO:
Auli skole er i dag 275 elever fordelt på 1. – 7. trinn som ivaretas av rundt 50 ansatte. Ledelsen består av rektor, to avdelingsledere og SFO-leder.
Skolen er organisert i to avdelinger; 1.-4. trinn og 5.-7. trinn som ledes av hver sin avdelingsleder. 

Auli skole vektlegger arbeidet med et godt og inkluderende læringsmiljø og vi skal kjennetegnes ved relasjonsbasert klasseledelse.
Vi møter elevene med raushet, respekt og forventninger og gir dem utfordringer som fremmer mestring og lærelyst.
På Auli skole jobber vi for å gi elevene nødvendige kunnskaper og ferdigheter for å kunne mestre livene sine i samspill med andre.

 

                                              Sammen skaper vi mestring, samhørighet og læring for alle.

 

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.

Det er 6 mnd. prøvetid i faste stillinger. I midlertidige stillinger er prøvetid halvparten av ansettelsesperioden, maksimalt 6 mnd.

Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju. 

Minst to referanser skal oppgis.

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.

Velkommen som søker!

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Akershus
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Deltid
Arbeidstid: Dag
Sektor: Oppvekst og utdanning
Søknadsfrist: 17.03.2025
Tiltredelse: 01.08.2025
Arbeidssted: Auli skole og SFO

 

Kontaktinformasjon

Nina Hultquist
SFO leder
mob: +47 90027231
E-post:[email protected]

 

Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 24.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

Mars 17, 2025