Sommervikarer ved helse og velferd i Bamble kommune sommeren 2025 (søknadsfrist 15.02.2025)

 

 

Sommervikarer Velferd 2025

 

 

Velferd søker sommervikarer for perioden 15.06.2025 – 31.08.2025

Vi har behov for sommervikarer følgende steder:

  • Bamble hjemmetjeneste
  • Døgnbemannede boliger (Midl. St. Hansåsen i Porsgrunn, Krogshavn og Falkåsen)
  • Bamble helsehus (sengeposter, kjøkken og vaskeri)
  • Avdeling for psykisk helse og avhengighet
  • Nattjenesten
  • Miljøarbeidertjenesten (Reidunsvei, Pedellen og Nustadveien bofellesskap, samt Nustadjordet avlastningsbolig for barn og unge)

 

Arbeidsoppgaver

Som sommervikar i Bamble kommune får du varierte arbeidsoppgaver og muligheten til å styrke din egen kompetanse innenfor ulike fagområder.

Har du et ønske om hvilken avdeling eller område du vil jobbe ved, er det fint om du skriver det i søknaden.

Dersom du blir tilsatt som sommervikar vil du få skriftlig melding om dette.

 

Kvalifikasjoner

  • Samtlige stillinger passer godt for studenter innen helse- og sosialfag og andre med interesse for arbeid med mennesker i ulike livssituasjoner og med ulikt behov for hjelp
  • Helsefagarbeidere og assistenter må ha godkjent medikamenthåndteringskurs. Elektronisk modul i KS-Læring må gjennomføres. Bamble kommune tilbyr undervisning i medikamenthåndtering før prøven gjennomføres
  • Ansatte i hjemmetjenesten må ha førerkort klasse B
  • Politiattest må fremlegges før tiltredelse 

 

Personlige egenskaper

  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

 

Vi tilbyr

  • Lønn etter gjeldende avtaleverk
  • Meget gode forsikrings- og pensjonsordninger

 

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 15.02.2025
Arbeidsgiver: Bamble kommune
Stillingstittel: Sommervikarer Velferd 2025
Stillinger: 100
Ansettelsesform: Sommerjobb
Heltid/Deltid: Deltid
Startdato: 15.06.2025
Sluttdato: 31.08.2025
Webcruiter-ID: 4909254131

 

Kontaktinformasjon

Anne Kristin B. Sandvik
Spesialkonsulent
Telefon:+47 95759725

 

 

Søk her

 

 

Om arbeidsgiveren

Bamble kommune er en veldrevet og flott kystkommune hvor det er godt å bo og fint å feriere. Kommunen har et variert industri og næringsliv hvor prosessindustrien ved Frierfjorden spiller en viktig rolle. Kommunen arbeider tett sammen med næringslivet og tar aktivt i bruk virkemidler for å skape vekst og utvikling. Kommunens beliggenhet og godt utbygde infrastruktur er et viktig fortrinn som har skapt grunnlag for næring basert på turisme og opplevelser. Dette er noe kommunen arbeider aktivt med for å utvikle videre. Det administrative senteret ligger i Langesund. Kommunen har drøyt 14.100 innbyggere og i overkant av 1000 ansatte.

Del stillingen

Selskap

Bamble kommune

Kontaktinfo

  • Anne Kristin B. Sandvik
  • Tittel: Spesialkonsulent
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 95759725

Lokasjon

  • Langesund

Søknadsfrist

Februar 15, 2025

Lyngen kommune* – Ferievikarer helse og omsorg 2025 (Søknadsfrist 16.03.2025)

Lyngentrappa

 

Ferievikarer helse og omsorg 2025

 

 

Om stillingen

Lyngen kommune har behov for ferievikarer ved: 

Hjemmetjenesten avd. indre og ytre Lyngen, hjemmehjelp indre og ytre Lyngen, Solhov bosenter, Lenangen omsorgssenter, legekontoret på Lyngseidet, rus og psykisk helse samt ved Lyngstunet helse- og omsorgssenter (avdeling langtid, avdeling korttid/KAD, kjøkken og renhold). 

Vi har behov for sykepleiere, vernepleiere, miljøarbeidere, helsefagarbeidere, assistener, kokk med/uten fagbrev, kjøkkenassistenter, hjemmehjelp, renholdere og helsesekretærer.  

Søkere må antyde tidsrom og hvor de primært kan tenke seg å jobbe.

Vi søker primært vikarer for perioden 23.06. – 17.08.2025. 

Politiattest må foreligge før tiltredelse.  

Tilsetting i henhold til lover, reglement og gjeldende tariffavtale. 

Innsendte attester og vitnemål vil ikke bli returnert. 

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlige selv om søkeren har oppmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten, jf. Lov om rett til innsyn i dokumenter i offentleg verksemd (offentleglova), § 25.

Søknad sendes elektronisk via Jobbnorge.

 

Kvalifikasjonskrav

Felles for søkere er at: 

Søkere må være fylt 18 år i løpet av 2025.

Søkere som er i et utdanningsløp innen helsefag, og som ikke er fylt 18 år, kan også søke. 

Søkere må ha gode kommunikasjonsevner på norsk, både muntlig og skriftlig. 

Førerkort klasse B er nødvendig i hjemmetjenesten, som hjemmehjelp og i rus og psykisk helse 

Vi ønsker at du liker å samarbeide med andre og er tilpasningsdyktig. Du kan jobbe selvstendig når du har fått opplæring, og er fleksibel i forhold til dine arbeidsoppgaver. 

For søkere som er sykepleiere, vernepleiere og helsefagarbeidere kreves norsk autorisasjon. 

 

Vi tilbyr

Minimum årslønn for sykepleiere og vernepleiere er for tiden kr. 588 600 (garantilønn + sykepleier-/vernepleiertillegg). Funksjonstillegg i form av turnustillegg kr. 13 000 kommer i tillegg. 

Minimum årslønn for helsefagarbeidere er for tiden kr. 496 700. Turnustillegg til fagarbeidere på kr. 13 000 kommer i tillegg. 

Tilskudd gis til ferievikarer som binder seg til jobb i sammenhengende periode (fra 50% stilling og oppover) og uten fravær etter følgende:
4 uker: kr. 4.000,-
5 uker: kr. 5.000,-
6 uker: kr. 6.000,-
7 uker: kr. 8.000,-
8 uker: kr. 10.000,-

 

Opplysninger om ferievikariatene: 

Nærmere opplysninger om ferievikariatene fås ved henvendelse til de aktuelle avdelingene: 

Hjemmetjenesten indre Lyngen – Gunhild Stenberg, tlf. 91616936, [email protected] og Ingvild Grønvoll, tlf. 91616936, [email protected] 

Lenangen omsorgssenter/hjemmetjenesten ytre Lyngen – Gøril Krag, tlf. 40028624, [email protected] 

Lyngen legekontor – Gro Tønseth, tlf. 40028587, [email protected] 

Lyngstunet kjøkken samt renhold – Inger Grønvoll, tlf. 40028563, [email protected] 

Lyngstunet korttid/KAD – Torun Odden, tlf. 40028562, [email protected] 

Lyngstunet langtidsavdeling – Janne Elveslett, tlf. 40028561, [email protected] 

Rus og psykisk helse – Ingunn B. Johannessen, tlf. 40028630, [email protected] 

Solhov bosenter – Elin Maria Hansen, tlf. 40028554, [email protected]

 

Om oss

Lyngen kommune, «Alpekommunen i nord», har ca. 2 700 innbyggere og er kjent for sine majestetiske fjell. Kommunesenteret ligger på Lyngseidet og reisetid fra Tromsø med buss/bil er ca. 1 ½ time.

Kommunen har et aktivt og variert næringsliv med landbruk, fiskeri, industri, reiseliv og varehandel som viktigste næringsveier.

Kommunen har et bredt og godt tjenestetilbud til alle aldersgrupper. Lyngen har noe for enhver smak og det er mange gode grunner til å søke jobb her: en spennende og vakker natur, et mangfoldig og levende kulturliv og ikke minst – trivelige lyngsværinger.

Velkommen som arbeidssøker i Lyngen!

 

 

Søk stillingen

 

Søknadsfrist: 16. mars 2025
Arbeidsgiver: Lyngen kommune
Kommune: Lyngen
Omfang: Heltid (20 stillinger)
Varighet: Vikariat/Midlertidig
Arbeidssted: Kjosveien 20, 9060 Lyngseidet, Liveien 25, 9068 Nord-lenangen, Solhovlia 18, 9060 Lyngseidet, Solhovlia 6, 9060 Lyngseidet

Del stillingen

Selskap

Lyngen kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Lyngseidet

Søknadsfrist

Mars 16, 2025

Lyngen kommune* – Saksbehandler økonomi > Helse og omsorgstjenester (søknadsfrist 16.02.2025)

Lyngentrappa

 

Saksbehandler

 

 

Om stillingen

Lyngen kommune har ledig 100 % stilling som saksbehandler innen økonomi fra 01.05.2025. Stillingen er i hovedsak knyttet mot helse og omsorg.

I stillingen vil du få jobbe sammen med erfarne folk, samtidig som vi hele tiden er på utkikk etter nye og bedre måter å arbeide på.

Du vil få muligheten til å jobbe på tvers av ulike fagfelt innenfor økonomi og med mange ulike og spennende oppgaver.

Intervju kan bli foretatt.

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlige selv om søkeren har oppmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten, jf. Lov om rett til innsyn i dokumenter i offentleg verksemd (offentleglova), § 25.

Søknad sendes elektronisk via Jobbnorge.

 

Sentrale arbeidsoppgaver for stillingen

* Økonomioppgaver knyttet mot helse- og omsorgstjenester

* Rapportering i forhold til budsjett og regnskap

* Beregning av vederlagstrekk, korttidsopphold, ressurskrevende tjenester, BPA og refusjoner fra Helfo

* Utarbeide arbeidsavtaler til avlastere og støttekontakter, jfr. helse- og omsorgstjenesteloven

* KOSTRA rapportering

* Økonomisk veiledning/ oppfølging av ledere i sektoren

Andre oppgaver kan bli tillagt stillingen, som for eksempel samarbeid med andre sektorer og eventuelt interkommunalt samarbeid med kontorsted i Lyngen kommune.

 

Ønskede kvalifikasjoner

Vi søker etter deg som har utdannelse på minimum bachelornivå innen økonomi, ledelse eller annen relevant utdanning. Helsefaglig bakgrunn/ erfaring fra lignende arbeidsoppgaver er en fordel. 

Du har kjennskap til offentlig virksomhet og gjerne kommuneregnskap

Du har gode digitale ferdigheter

Kjennskap til Unit 4 som økonomisystem og til pasientjournalsystem er en fordel

 

Vi søker deg som:

Er resultatorientert og har evner å nå fastsatte mål

Har evne til å jobbe strukturert, analytisk og tenke helhetlig

Har gode samarbeidsevner, er serviceinnstilt og har godt humør

Tar initiativ og ansvar, og er fleksibel

Har god muntlig og skriftlig fremstillingsevne

Har sterk gjennomføringsevne, kommuniserer godt og skaper entusiasme

Identifiserer deg med å etterleve Lyngen kommunes etiske retningslinjer

 

Det legges særlig vekt på personlig egnethet og motivasjon

 

Vi tilbyr

  • En spennende arbeidsplass med varierte og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Gode muligheter for personlig og faglig utvikling
  • Lønn etter tariff  
  • Årlig tillegg på inntil kr. 20 000 for relevant videreutdanning
  • God pensjonsordning i KLP

 

Økonomiske fordeler med å bo i Lyngen

Arbeidstakere i Lyngen tilhører tiltakssonen for Finnmark og Nord-Troms, med økonomiske fordeler som bidrar til å skape attraktiv bolyst.

Dette innebærer årlig nedskriving av studielån, ettergivelse av studielån for kvalifiserte grunnskolelærere, fritak for el-avgift på forbruk, redusert skatt og gratis barnehage. I tillegg gode pensjonsordninger og lånevilkår i KLP og SPK. De økonomiske fordelene med å jobbe i Lyngen er betydelige. Bruk «Nord-Norge kalkulator» for å regne ut hvor mye du kan spare på å flytte til Lyngen.

 

Om Lyngen kommune

Lyngen kommune, «Alpekommunen i nord», har ca. 2 700 innbyggere og er kjent for sine majestetiske fjell. Kommunesenteret ligger på Lyngseidet og reisetid fra Tromsø med buss/bil er ca. 1 ½ time.

Kommunen har et aktivt og variert næringsliv med landbruk, fiskeri, industri, reiseliv og varehandel som viktigste næringsveier.

Kommunen har et bredt og godt tjenestetilbud til alle aldersgrupper. Lyngen har noe for enhver smak og det er mange gode grunner til å søke jobb her: en spennende og vakker natur, et mangfoldig og levende kulturliv og ikke minst – trivelige lyngsværinger.

Velkommen som arbeidssøker i Lyngen!

Ved Lyngstunet helse- og omsorgssenter er følgende deltjenester samlokalisert: Hjemmetjenesten, helsestasjon, langtidsavdeling (24
plasser), omsorgsboliger (16), korttidsavdeling/KAD/rehabilitering (13 plasser), legekontor/legevakt, fysioterapitjeneste, ergoterapitjeneste, fellesfunksjoner (administrasjon/merkantilt) og hovedkjøkken.

 

Spørsmål om stillingen

Liv-Merethe Sørensen
kommunalsjef helse og omsorg
+47 40028523
[email protected]

Inger Grønvoll
leder for fellesfunksjoner
+47 40028563
[email protected]

 

 

Søk stillingen

 

 

Søknadsfrist: 16. februar 2025
Arbeidsgiver: Lyngen kommune
Kommune:
Lyngen
Omfang: Heltid
Varighet: Fast
Arbeidssted: Lyngstunet helse- og omsorgssenter, Kjosveien 20, 9060 Lyngseidet

Del stillingen

Selskap

Lyngen kommune

Kontaktinfo

  • Liv-Merethe Sørensen
  • Tittel: Kommunalsjef helse og omsorg
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: +47 40028523
  • Inger Grønvoll
  • Tittel: Leder for fellesfunksjoner
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: +47 40028563

Lokasjon

  • Lyngseidet

Søknadsfrist

Februar 16, 2025

Siljuslåtten sykehjem – Sommervikarer 2025 (søknadsfrist 02.03.2025)

 

Sommervikarer til Siljuslåtten sykehjem

 

Stiftelsen Diakonova Haraldsplass

  • Frist02.03.2025
  • AnsettelsesformSommer/Sesong

 

 

Sommervikarer Siljuslåtten sykehjem

Ønsker du å jobbe ved Bergens flotteste sykehjem? Se her!

Siljuslåtten sykehjem ligger ved Råstøl bybanestopp i Ytrebygda bydel. Sykehjemmet har 90 beboere, fordelt på 5 avdelinger. Vi har flotte fasiliteter, atriehager og takterrasse.

Vi søker etter deg som ønsker å gjøre en forskjell for beboerne våre, som vil være en del av et team som gir det beste av seg selv, og som jobber sammen mot et godt arbeidsmiljø.
Høres dette interessant ut? Da er du velkommen til å søke hos oss.

Vi har behov for vikarer i sommer, men vi har og behov for tilkallingsvikarer. Ønsker du fast helge stilling er det også mulighet for det.

Sykehjemmet drives av Stiftelsen Diakonova Haraldsplass

 

Arbeidsoppgaver

Vi ser etter deg som vil være med å:

  • gi våre beboere en trygg og god hverdag
  • gi god omsorg, stell og pleie
  • ivareta beboernes identitet, egenverd og selvstendighet
  • være deltagende i miljøbehandling/aktiviteter

 

Kvalifikasjoner

Du må:

  • behersker godt norsk, både muntlig og skriftlig, minimum bestått nivå B1
  • ha gode kommunikasjonsevne
  • være fylt 18 år

Ønskelig med erfaring fra arbeid blant eldre, men ingen krav

 

Personlige egenskaper

Du må:

  • være positiv og engasjerende
  • ha smittende godt humør
  • like å «ta i et tak»
  • være fleksibel, god på samarbeid og ønsker om å bidra til et godt arbeidsmiljø
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt
  • Søkere må være lojal mot stiftelsens verdigrunnlag

 

Vi tilbyr

  • Dyktige kollegaer og et positivt og trivelig arbeidsmiljø.
  • Spennende, utfordrende og mangfoldige arbeidsoppgaver.
  • Åpenhet for nytenkning og utradisjonelle ideer.
  • Lønn etter gjeldende regulativ.
  • Sterkt faglig miljø, og samarbeid med Haraldsplass Diakonale Sykehus, VID vitenskapelige høgskole og Domkirkehjemmet.

    Søknader blir behandlet fortløpende.

 

Om arbeidsgiveren

Siljuslåtten

sykehjem åpnet 1.april 2019.Dette er et sykehjem som
ønsker å gjøre en forskjell for både beboere, pårørende og ansatte. Vi ønsker
og å legge til rette for et godt samspill med pårørende, nærmiljø og naboer rundt
Siljuslåtten. Kultur og frivillighet er også viktige stikkord for Siljuslåtten.
Sykehjemmet drives av Stiftelse Diakonova Haraldsplass. Dette er en privat,
ideell stiftelse som driver omsorgsarbeid basert på et kristent verdisyn. Vår
visjon er å tilby kompetanse med hjertevarme. Stiftelsen Diakonova Haraldsplss driver virksomheter innenfor eldreomsorg, sykehus, høgskole, barnevern,
psykiatri og samtale.

Sektor: Privat
Antall stillinger: 8
Sted: Harald Sæveruds veg 32, 5239 Rådal
Bransje: Helse og omsorg
Stillingsfunksjon:
 Helsepersonell
Arbeidsspråk: Norsk

 

Spørsmål om stillingen

Del stillingen

Selskap

Siljuslåtten sykehjem - Haraldsplass Diakonale Stiftelse

Kontaktinfo

  • Marion Ytre-Arne Kvamme
  • Tittel: Institusjonssjef på Siljuslåtten sykehjem
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 92 43 74 74
  • Armina Amookhteh
  • Tittel: Sykepleiefaglig leder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 53 03 20 07

Lokasjon

  • Rådal

Søknadsfrist

Mars 2, 2025

Undervisnings – stilling faglærar i arbeidsmaskiner, Vinstra vidaregåande skule (søknadsfrist 11.02.2025)

Innlandet fylkeskommune Storsteigen videregående skole

 

Vinstra vidaregåande skule – Undervisningsstilling faglærar i arbeidsmaskiner

 

Vinstra vidaregåande skule har ledig 100% fast undervisningsstilling på VG2 arbeidsmaskiner frå 01.03.2025.

Vi søkjer deg som

  • har kunnskap og interesse for traktor, arbeidsmaskiner og anleggsmaskiner
  • har innsikt i ny teknologi i faget
  • er oppteken av kvalitet i arbeidet
  • er sjølvstendig og strukturert, men trivst også med å arbeide i team
  • skapar gode relasjonar med elevar og kollegaer
  • liker å arbeide i eit miljø med ungdom
  • har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner

Vi tilbyr

  • interessante arbeidsoppgåver i samarbeid med kollegaer
  • eit godt arbeidsmiljø
  • lønn etter gjeldande avtaleverk
  • fylkeskommunale tilsetjingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordningar

Om stillinga

  • inntil 100% stilling
  • ledig frå 01.02.2025
  • faglærar i programfag i Vg2 arbeidsmaskiner. Eventuelt undervisning på vg1 teknologi og industrifag
  • undervise elevar med behov for ekstra tilrettelegging

Arbeidsoppgåver

  • undervisning i programfag, teori og praktisk arbeid innafor fagområdet arbeidsmaskiner.
  • ansvar for planlegging, gjennomføring og evaluering av undervisninga i tråd med skolens
  • kvalitetssystem, læreplanar og aktivitets planer
  • arbeid i team og tverrfagleg samarbeid om undervisning og veiledning
  • samarbeide med næringslivet i aktuelle bransjar
  • ivareta og utvikle verkstad, verktøy og anna utstyr som blir brukt i undervisninga

Kvalifikasjonskrav

  • det er krav om fagbrev innafor eitt av fagområda: landbruksmekanikar, anleggsmaskinmekanikar,
  • truck/lift mekanikar
  • fagbrev som mekanikar for tunge kjøretøy kan og væra aktuelt

Ønskte kvalifikasjoner

  • det er ønskjeleg med Teknisk fagskule eller Ingeniørhøgskule eventuelt godkjend yrkesfaglærarutdanning

Ønskte eigenskapar

  • gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • serviceinnstilt og imøtekommande
  • fleksibel og løysningsorientert

Søknad

Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal speile mangfaldet i befolkninga og oppmodar difor alle som er kvalifisert i samsvar med krava i stillinga til å søke hjå oss. Vi tilpassar arbeidsplassen om du har behov for det. Det vil bli lagt vekt på om du som person er eigna for stillinga.

Vi gjer merksam på at alle søkarar kjem på offentleg søkarliste, jf. offentleglova § 25. Unntak frå dette blir behandla etter grunngjeving i tekstfeltet til søknaden.

Vi gjer merksam på at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillinga.

Innlandet fylkeskommune nyttar elektronisk søknadsskjema. Vi ber aldri om bank-ID informasjon i søknadsprosessen.

Vi ser fram til å motta søknaden din.

 

Søk på stillinnga her.

 

Fylke: Innlandet

Jobbtype: Fast

Heltid/Deltid: Heltid

Arbeidstid: Dag

Stillingsnivå: Undervisning

Stillingstype: Fast stilling

Arbeidsområde: Videregående skole

Hjemmekontorstatus: Ikke mulighet for hjemmekontor

 

Søknadsfrist: 11.02.2025

 

Tiltredelse: 01.03.2025

Arbeidssted: Vinstra

 

Kontaktpersoner:

Avd.leder Bjørn Tofte

mob: 97 52 02 87

Rektor Gunn Oddveig N. Berg

mob: 99025224

 

Hjemmeside:
www.vinstra.vgs.no
Adresse: Gamle Skåbuv. 10 2640 Vinstra

Innlandet fylkeskommune Vinstra vidaregåande skule

I hjartet av Gudbrandsdalen finn du Vinstra vidaregåande skule som ein arena for kunnskap, læring og fellesskap, med moglegheiter for alle. Skulen er tufta på gamle tradisjonar, men er likevel moderne og i stadig utvikling.

Vinstra videregående skule har seks utdanningsprogram: Studiespesialisering, musikk og dans, helse- og oppvekstfag, elektrofag, byggfag, og teknikk og industriell produksjon. Skulen har litt over 370 elevar og om lag 80 lærarar.

Skulen skal vera ein døropnar for ungdomar til vidare utdanning og arbeidsliv. Vi arbeider for at elevane skal bli gode samfunnsborgarar og for å gjere dei klare for framtida.

Vi legg vekt på høg kvalitet, både sosialt og fagleg, for å fremje trivsel og læring. Vi ønskjer å gi våre elevar kompetanse på vegen til å nå sine mål og draumar – gode forbilde formar framtida!

Skulen er eigd og drive av Innlandet fylkeskommune.

 

Del stillingen

Selskap

Innlandet fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Bjørn Tofte
  • Tittel: Avd.leder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: 97 52 02 87
  • Gunn Oddveig N. Berg
  • Tittel: Rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: 99025224

Lokasjon

  • Vinstra

Søknadsfrist

Februar 11, 2025

Slåtthaug vgs – Undervisning i programfag på vg2 kulde-, varmepumpe- og ventilasjons – teknikk (Søknadsfrist 09.03.2025)

 

 

Undervisningsstilling vg2 kulde-, varmepumpe- og ventilasjonsteknikk

 

 

Slåtthaug videregående skole ligg i naturskjønne omgivnader nær Nesttun sentrum. Det er kort veg til buss- og bybanestopp, og vi har Fana Arena og Slåtthaug kunstisbane rett i nærleiken. Skolen har ca 600 elevar fordelt på utdanningsprogramma BA,EL, HO, TIF og påbygging til generell studiekompetanse. Vi har eit mangfaldig elevmiljø og engasjerte tilsette. Her ser vi på alle utdanningsvegar som likeverdige, og er opptatte av at elevane skal oppleve trygg, aktiv læring i alle klasserom og verkstader. Vi søkjer faglærar til ei heil, fast stilling innanfor programfag på kulde-, varmepumpe- og ventilasjonsteknikk.

 

Søknadsfrist: 09.02.2025
Arbeidsgivar: Vestland fylkeskommune
Stad: Nesttun
Stillingstittel: Undervisningsstilling vg2 kulde-, varmepumpe- og ventilasjonsteknikk
Stillingar: 1
Heiltid/Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4910383393
Startdato: 01.04.2025

 

Arbeidsoppgåver

Undervisning i programfag på vg2 kulde-, varmepumpe- og ventilasjonsteknikk. Det ligg kontaktlærarfunksjon til stillinga.

 

Kvalifikasjonar

Du har minimum fagbrev og relevant arbeidserfaring innanfor kulde-, varmepumpe- og ventilasjonsteknikk.
Du har gjerne teknisk fagskule eller ingeniørutdanning.
Det er ønskjeleg med undervisningserfaring.
Til alle undervisningsstillingar er det krav om relevant fagleg og pedagogisk kompetanse. Dette kan takast som i som vidareutdanning.
Du har god munnleg og skriftleg framstillingsevne.
Du har god digital kompetanse.

 

Personlege eigenskapar

Du likar å arbeide med ungdom og er ein god rollemodell.
Du har ei positiv innstilling og skaper gode relasjonar.
Du ser behova til den enkelte elev.
Du er ein god lagspelar, er god til å samarbeide og deler av kunnskapen din.
Du arbeider strukturert og systematisk.

 

Vi tilbyr

Løn og lønsutvikling i tråd med Vestland fylkeskommune sin lønspolitikk

Gode forsikrings- og pensjonsordningar

Kvalifiseringsstipend for å fullføre pedagogisk utdanning

Tett kollegasamarbeid og god delingskultur

Eit inspirerande og nyskapande profesjonsfellesskap

Dersom ein manglar yrkesteoretisk og/eller pedagogisk utdanning kan ein få støtte til å ta utdanninga ved sida av jobb.

 

 

Slåtthaugvegen 134, 5222 Nesttun, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Magnhild Hakestad
rektor
 Telefon:97737676

 

Vestland fylkeskommune har ansvar for å utvikle Vestland fylke og å yte viktige tenester for samfunnet. Vi gir vidaregåande opplæring, tannhelsetenester og kollektivtransport til innbyggjarane i fylket. Vi har ansvar for vegsamband og legg til rette for næringsutvikling, fritidsopplevingar, kulturliv og inkludering. Klima og miljø er premiss for samfunnsutviklinga og som verdiskapingsfylke er Vestland ein nasjonal pådrivar for eit desentralisert Noreg.

Vi skal vere ein trygg og inkluderande arbeidsplass for alle, uavhengig av kjønn, alder, etnisk bakgrunn, religion, livssyn, funksjonsevne, seksuell orientering og kjønnsidentitet. Hos oss jobbar vi aktivt med mangfald, inkludering og likestilling. Mangfald bidrar til auka innovasjon, berekraft, effektivitet, læring og trivsel. Vi vil at dei som jobbar hos oss skal spegle samfunnet i Vestland.

Vi gjer merksam på at i følgje offentleglova § 25, 2. ledd, kan opplysningar om søkjaren bli offentleggjort sjølv om du har oppmoda om å ikkje bli ført på offentleg søkjarliste. Dersom du har bedt om unntak frå offentleg søkjarliste vil du alltid bli varsla før søkjarlista blir offentleggjort.

Alle nye tilsetjingar blir gjort med ei prøvetid på 6 månader. Administrasjonsmålet vårt er nynorsk.

Del stillingen

Selskap

Vestland fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Magnhild Hakestad
  • Tittel: Rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 97737676

Lokasjon

  • Nesttun
  • Bergen

Søknadsfrist

Februar 9, 2025

Fagskulen Vestland – Undervisnings – stilling Skipselektriker / Elektroingeniør (Søknadsfrist 02.03.2025)

MWANVIK-VLFK-DJI-00101-12418785-Foto_Morten__Wanvik_1920

 

Undervisningsstilling Skips elektriker / Elektroingeniør

 

 

Med over 1700 studentar er Fagskulen Vestland ein av dei største fagskulane i landet. Fagskulen utdannar

mellom anna morgondagens prosjektleiarar og mellomleiarar. Fagskulen Vestland har åtte studiestadar frå Måløy i nord til Stord i sør. Vi er om lag 170 tilsette og har eit utviklingsorientert arbeids- og læringsmiljø. Fagskuleutdanning er ei høgare yrkesfagleg utdanning som byggjer på vidaregåande opplæring eller tilsvarande realkompetanse.
Vi samarbeider tett med arbeidslivet i Vestland om å utvikle framtidsretta utdanningar, både studium som strekk seg over fleire år og kortare utdanningar. Vi ligg langt framme når det gjeld bruk av synkron og asynkron undervisning, og vi legg stor vekt på å utnytte det digitale framtidsrommet. Skulen utviklar også utdanningar innan omgrepet Industri 4.0, og har moderne utstyr/simulatorar som nyttast i undervisninga.

Fagskuleutdanninga har høg arbeidsrelevans og våre uteksaminerte studentar er attraktive i arbeidsmarknaden. Utdanninga gir studentane ein kombinert praktisk og teoretisk kompetanse som kvalifiserer til stillingar som krev både teknisk innsikt og leiarkompetanse.

 

Søknadsfrist: 02.03.2025
Arbeidsgivar: Vestland fylkeskommune
Stad: Bergen
Stillingstittel: Undervisningsstilling Skips elektriker / Elektroingeniør
Stillingar: 1
Heiltid/Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4910503186

 

Arbeidsoppgåver

Skipselektriker / Elektroingeniør søkes til Fagskulen Vestland – Maritim avdeling Bergen.

Er du en engasjert og faglig dyktig skipselektriker eller elektroingeniør med lidenskap for maritim utdanning? Vil du være med å forme fremtidens maritime yrkesutøvere? Da kan dette være stillingen for deg!

 

Om stillingen:

Fagskulen Vestland, Maritim avdeling i Bergen søker en motivert og kompetent fagperson til vårt dyktige team. Som underviser hos oss vil du være med på å utdanne morgendagens maritime fagfolk, med særlig fokus på skipselektriske systemer og elektroingeniørfag.
Våre studenter er i gjennomsnitt mellom 19 og 29 år, og de er dedikerte til å bygge karrierer i den maritime næringen. Vi søker derfor en person som kan formidle sin kunnskap på en inspirerende og praktisk måte.

 

Arbeidsoppgaver:

  • Undervisning og veiledning i relevante fag innen skipselektriske systemer og elektroingeniørfag.
  • Utarbeidelse og videreutvikling av undervisningsmateriell og kursplaner.
  • Bidra til et godt læringsmiljø og faglig utvikling.
  • Delta i utviklingsarbeid og samarbeid med det maritime næringslivet.

 

Kvalifikasjonar

  • Kompetanse bevis som skipselektriker (ETO) og/eller fagskole / bachelor innen elektroingeniørfag.
  • Erfaring fra maritim sektor og kunnskap om relevante regelverk.
  • Pedagogisk erfaring eller interesse for undervisning er en fordel, men ikke et krav – vi sørger for nødvendig opplæring.
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner.

 

Personlege eigenskapar

  • Strukturert
  • Sjølvstendig
  • Ansvarsbevisst
  • Entusiastisk
  • Gode formidlingsevner
  • Gode samarbeidsevner

 

Vi tilbyr

  • En spennende og meningsfull jobb hvor du bidrar til å utvikle fremtidens maritime arbeidskraft.
  • Faglige og pedagogiske utviklingsmuligheter.
  • Et inkluderende og inspirerende arbeidsmiljø.
  • Konkurransedyktige lønns- og arbeidsbetingelser.
  • Lønn er etter KS hovedtariffavtalen.  
  • Gode forsikrings- og pensjonsordningar.
  • Fleksibel arbeidstid.
  • Etter- og vidareutdanning iht. myndigheter sine krav for maritimt undervisningspersonale.

    Vi gjer merksam på at i følgje offentleglova § 25, 2. ledd kan opplysningar om søkjaren verte offentleggjort sjølv om søkjaren har oppmoda om ikkje å bli ført opp på offentleg søkjarliste. Søkjaren vil alltid bli varsla på førehand dersom søkjarlista vert offentleggjort

 

Vestre Strømkaien 10, 5008 Bergen, Norge

 

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Kåre Pettersen
Utdanningsleder
 Telefon:92859440
E-post:[email protected]

Jaap Hofmeester
avdelingsleiar
 Telefon:41295101

 

Vestland fylkeskommune har ansvar for å utvikle Vestland fylke og å yte viktige tenester for samfunnet. Vi gir vidaregåande opplæring, tannhelsetenester og kollektivtransport til innbyggjarane i fylket. Vi har ansvar for vegsamband og legg til rette for næringsutvikling, fritidsopplevingar, kulturliv og inkludering. Klima og miljø er premiss for samfunnsutviklinga og som verdiskapingsfylke er Vestland ein nasjonal pådrivar for eit desentralisert Noreg.

Vi skal vere ein trygg og inkluderande arbeidsplass for alle, uavhengig av kjønn, alder, etnisk bakgrunn, religion, livssyn, funksjonsevne, seksuell orientering og kjønnsidentitet. Hos oss jobbar vi aktivt med mangfald, inkludering og likestilling. Mangfald bidrar til auka innovasjon, berekraft, effektivitet, læring og trivsel. Vi vil at dei som jobbar hos oss skal spegle samfunnet i Vestland.

Vi gjer merksam på at i følgje offentleglova § 25, 2. ledd, kan opplysningar om søkjaren bli offentleggjort sjølv om du har oppmoda om å ikkje bli ført på offentleg søkjarliste. Dersom du har bedt om unntak frå offentleg søkjarliste vil du alltid bli varsla før søkjarlista blir offentleggjort.

Alle nye tilsetjingar blir gjort med ei prøvetid på 6 månader. Administrasjonsmålet vårt er nynorsk.

Del stillingen

Selskap

Vestland fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Jaap Hofmeester
  • Tittel: Avdelingsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon: 412 95 101

Lokasjon

  • Bergen

Søknadsfrist

Mars 2, 2025

Fagskulen Vestland – Bergen: Faglærer Skipstekniske Fag (søknadsfrist 02.03.2025)

MWANVIK-VLFK-L10204221-12418824-Foto_Morten__Wanvik_1920

 

Undervisnings stilling som Faglærer Skipstekniske Fag

 

 

Med over 1700 studentar er Fagskulen Vestland ein av dei største fagskulane i landet. Fagskulen utdannar
mellom anna morgondagens prosjektleiarar og mellomleiarar. Fagskulen Vestland har åtte studiestadar frå Måløy i nord til Stord i sør. Vi er om lag 170 tilsette og har eit utviklingsorientert arbeids- og læringsmiljø. Fagskuleutdanning er ei høgare yrkesfagleg utdanning som byggjer på vidaregåande opplæring eller tilsvarande realkompetanse.

Vi samarbeider tett med arbeidslivet i Vestland om å utvikle framtidsretta utdanningar, både studium som strekk seg over fleire år og kortare utdanningar. Vi ligg langt framme når det gjeld bruk av synkron og asynkron undervisning, og vi legg stor vekt på å utnytte det digitale framtidsrommet. Skulen utviklar også utdanningar innan omgrepet Industri 4.0, og har moderne utstyr/simulatorar som nyttast i undervisninga.

Fagskuleutdanninga har høg arbeidsrelevans og våre uteksaminerte studentar er attraktive i arbeidsmarknaden. Utdanninga gir studentane ein kombinert praktisk og teoretisk kompetanse som kvalifiserer til stillingar som krev både teknisk innsikt og leiarkompetanse.

 

Søknadsfrist: 02.03.2025
Arbeidsgivar: Vestland fylkeskommune
Stillingstittel: Undervisning stilling som Faglærer Skipstekniske Fag
Stillingar: 1
Heiltid/Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4910613169

 

Arbeidsoppgåver

Ønsker du å være med å utvikle fremtidens maritime ledere? Trives du med å jobbe med motiverte studenter? Vil du være med å utvikle læremål mot det grønne skiftet?

Vi har nå en 100% undervisningsstilling innen skipstekniske fag på ledelse nivå. Undervisningen er i henhold til STCW konvensjonens krav.

Til alle undervisningsstillinger er det krav om relevant faglig kompetanse, jmfr Lov om høyere yrkesfaglig utdanning.

For søkjarar som ikkje har godkjent pedagogisk kompetanse, legg skolen til rette for at den pedagogiske utdanninga kan takas samstundes med undervisningsstillinga.

Alle nytilsetjingar i Vestland fylkeskommune blir gjort med ei prøvetid på 6 månader.

 

Kvalifikasjonar

  • Maritim fagskole, relevant bachelor eller mastergrad/Siv.ing.
  • Relevant realkompetanse fra maritim sektor vill bli vektlagt.      
  • Søkjarar må ha utdanning på minst M1 nivå og ha løyst ut M2 sertifikat. 

 

Personlege eigenskapar

  • Strukturert
  • Sjølvstendig
  • Ansvarsbevisst
  • Entusiastisk
  • Gode formidlingsevner

 

Vi tilbyr

  • Spennende arbeidsfelt med mulighet til personlig utvikling.
  • Konkurransedyktige lønsvilkår.
  • Gode forsikrings- og pensjonsordningar.
  • Fleksibel arbeidstid.

    Vi gjer merksam på at i følgje offentleglova § 25, 2. ledd kan opplysningar om søkjaren verte offentleggjort sjølv om søkjaren har oppmoda om ikkje å bli ført opp på offentleg søkjarliste. Søkjaren vil alltid bli varsla på førehand dersom søkjarlista vert offentleggjort

 

Vestre Strømkaien 19, 5008 Bergen, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Kåre Pettersen
Utdanningsleder
Telefon:92859440
E-post:[email protected]

Jaap Hofmeester
avdelingsleiar
 Telefon:41295101

 

Vestland fylkeskommune har ansvar for å utvikle Vestland fylke og å yte viktige tenester for samfunnet. Vi gir vidaregåande opplæring, tannhelsetenester og kollektivtransport til innbyggjarane i fylket. Vi har ansvar for vegsamband og legg til rette for næringsutvikling, fritidsopplevingar, kulturliv og inkludering. Klima og miljø er premiss for samfunnsutviklinga og som verdiskapingsfylke er Vestland ein nasjonal pådrivar for eit desentralisert Noreg.

Vi skal vere ein trygg og inkluderande arbeidsplass for alle, uavhengig av kjønn, alder, etnisk bakgrunn, religion, livssyn, funksjonsevne, seksuell orientering og kjønnsidentitet. Hos oss jobbar vi aktivt med mangfald, inkludering og likestilling. Mangfald bidrar til auka innovasjon, berekraft, effektivitet, læring og trivsel. Vi vil at dei som jobbar hos oss skal spegle samfunnet i Vestland.

Vi gjer merksam på at i følgje offentleglova § 25, 2. ledd, kan opplysningar om søkjaren bli offentleggjort sjølv om du har oppmoda om å ikkje bli ført på offentleg søkjarliste. Dersom du har bedt om unntak frå offentleg søkjarliste vil du alltid bli varsla før søkjarlista blir offentleggjort.

Alle nye tilsetjingar blir gjort med ei prøvetid på 6 månader. Administrasjonsmålet vårt er nynorsk.

Del stillingen

Selskap

Vestland fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Jaap Hofmeester
  • Tittel: Avdelingsleiar
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 41295101

Lokasjon

  • Bergen

Søknadsfrist

Februar 2, 2025

Fagleder barn & unge (søknadsfrist 09.02.2025)

Nannestad kommune Kulturarena og innbyggertorg

 

Fagleder barn & unge

 

 

Beskrivelse av stillingen:

Kommunalområdet ‘Kultur & Frivillighet’ i Nannestad kommune ønsker å jobbe målrettet med å skape gode møteplasser for barn og unge samt å styrke sin rolle som en god forebygger for målgruppen. Kommunen satser på å etablere og utvide gode møteplasser, og Nannestad kulturarena, biblioteket og svømmehallen er bare noen av stedene hvor barn og ungdom kan drive med både organisert og uorganisert aktivitet med trygge voksenpersoner til stede. 

Nannestad kommune jobber etter SLT-modellen (Samordning av Lokale Rus & Kriminalitetsforebyggede Tiltak) på lik linje med over 200 andre norske kommuner. Dette innebærer å koordinere informasjon, kunnskap og ressurser mellom kommunale aktører og politi, samt næringsliv og frivillige organisasjoner for å fremme gode og trygge oppvekstvilkår i kommunen. 

Vår nåværende medarbeider har søkt nye utfordringer i en annen del av landet, og vi søker derfor etter hennes etterfølger.  Vi søker en fagleder med et brennende engasjement for å jobbe med barn, unge og forebyggende arbeid. Rollen innebærer drift av fritidsklubben for ungdom, og videreutvikling av nye møteplasser samt ansvaret for SLT-arbeidet. Stillingen er organisert i enhet fritid & møteplasser, og man inngår i et team bestående av flere deltidsansatte tilknyttet fritidsklubben. Jobben innebærer bredt tverrfaglig samarbeid med øvrige kommunale enheter og virksomheter, deriblandt utekontakter, skole, rus & psykisk helse og frivillige lag/foreninger. Du vil bli en del av et kommunalområde bestående av medarbeidere fra både kulturstab, kulturskole, bibliotek og frivilligsentral. Det må påberegnes ettermiddag- og kveldsarbeid samt deltakelse på enkelte arrangementer i helger. 

 

Arbeidsoppgaver:

  • Faglig ansvarlig for fritidsklubben, møteplasser og ferieaktiviteter samt bidra inn i driften av disse
  • Videreutvikling av nye møteplasser for målgruppen i nært samarbeid med andre kommunale tjenester
  • Faglig ansvarlig for medarbeidere tilknyttet fritidsklubben, møteplasser og ungdom i sommerjobb/deltidsjobb
  • Inneha rollen som SLT-koordinator, og være en pådriver for det tverrfaglige forebyggende arbeidet
  • Tett samarbeid med barn & unge, og en forkjemper for gode medvirkningsprosesser for målgruppen, inkludert sekretær for ungdomsrådet
  • Oppfølging av relevante tilskuddsordninger
  • Andre arbeidsoppgaver kan bli tillagt stillingen ved behov

Kvalifikasjoner:

  • Utdanning fra høgskole/universitet, min. bachelornivå

  • Erfaring fra ungdomsarbeid/miljøarbeid med barn & unge
  • Erfaring med både planlegging og gjennomføring av arrangementer for og med målgruppen
  • Erfaring og/eller kjennskap til SLT-modellen og rus & kriminialitetsforebyggende arbeid
  • Kjennskap til medvirkningsprosesser og erfaring med dette
  • God digital kompetanse
  • Grunnleggende forståelse av kulturfeltet
  • Gjerne kjennskap til det lokale kulturlivet og frivilligheten i Nannestad kommune

 

Vi ser etter deg som har:

  • Gode relasjonelle ferdigheter og er tilpasningsdyktig
  • Et stort og brennende engasjement for å jobbe med barn, unge og forebyggende som fagområde
  • Evnen til å lede og motivere andre
  • Kreativitet og nysgjerrighet som egenskaper
  • God struktur, og har evnen til å jobbe både selvstendig og i team
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner

Vi ønsker at du skal identifisere deg med Nannestad kommunes verdier; likeverd, respekt og toleranse. Personlig egnethet er særdeles viktig i denne stillingen, og vil bli vektlagt ved utvelgelse av kandidat.

 

Vi tilbyr:

  • Gunstig pensjonsordning, yrkesskade- og gruppelivsforsikring

  • Godt, inkluderende og et spennende arbeidsmiljø

Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatt skal gjenspeile befolkningen forøvrig.  Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. 

 

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Akershus
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Varierende arbeidstid
Søknadsfrist: 09.02.2025
Tiltredelse: 02.05.2025
Arbeidssted: Nannestad

 

Kontaktpersoner:

Monica Moer
mob: +47 92414303

 

Hjemmeside:

www.nannestad.kommune.no/tjenester/kultur-og-aktivitet

 

Adresse:

Teiealleen 31 2030 Nannestad

 

Nannestad kommune Kulturarena og innbyggertorg

Kultur og frivillighet består av enhetene Nannestad kulturskole, Nannestad svømmehall, Nannestad bibliotek og Fritid- og møteplasser. I tillegg ligger fagområdene og avdelingene Kunst og kultur, Idrett og friluftsliv, Frivilligsentralen, Nannestad Kulturarena og Nannestad kino til kommunalområde Kultur og frivillghet. Enhet Fritid- og møteplasser består av Kafé Hestehoven, Fritidsklubben og Innbyggertorget. Rollen som SLT-koordinator og folkehelsekoordinator innehar enhetsleder Fritid og møteplasser.

Kulturskolen driver primært opplæring av barn og unge innen kunst og kulturfag, men skal også være en ressurs i lokalmiljøet blant annet som leverandør av konserter og forestillinger. Nannestad bibliotek driver hovedsakelig med formidling og utlån av bøker og andre medier, men har også utviklet seg til å bli en møteplass for mennesker i alle generasjoner og en arrangør av mange forskjellige kulturarrangementer. Kafé Hestehoven er et tilbud til publikum, men fungerer også som kantine for kommuneansatte. Kafeen har en egen kulturscene for mindre arrangement.

Kulturstaben består av kommunalsjef, enhetsledere, rådgiver Idrett og friluftsliv og rådgiver Kunst og kultur, samt leder for frivilligsentralen. Samlet jobber kulturstaben med større arrangementer, tilskuddsordninger, oppfølging av lag og foreninger, friluftsliv, idrett og spillemidler, Den kulturelle skolesekken, Den kulturelle spaserstokken, ferieaktiviteter, kulturminner, samt utleie av kommunale idretts- og kulturanlegg. Kulturstaben drifter fritidsklubben og sekretariatfunksjonen til ungdomsrådet samt at man innehar funksjonen barn og unges representant i plansaker. Folkehelsekoordinatorrollen jobber for å knytte arbeidet med folkehelsetiltak tettere på arbeidet med frivilligheten og forebyggende aktiviteter for alle målgrupper i Nannestad kommune.

Del stillingen

Selskap

Nannestad kommune

Kontaktinfo

  • Monica Moer
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 92414303

Lokasjon

  • Nannestad

Søknadsfrist

Februar 9, 2025

Rektor/enhetsleder ved Bergenhus skole (søknadsfrist 03.02.2025)

Rakkestad kommune Skole

 

Rektor/enhetsleder ved Bergenhus skole

 

 

Rakkestadskolen består av tre barneskoler og en ungdomsskole.

Det er ledig 100 % fast stilling som rektor i Rakkestadskolen med for tiden arbeidssted Bergenhus skole fra 01.08.2025.

 

 Arbeidsoppgaver

Stillingen er underlagt kommunalsjef for Rakkestadskolen. Rektorene i Rakkestad er samlet i et skoleledernettverk. Rektor inngår i skolens ledelse sammen med assisterende rektor.

 Rektor er skolens pedagogiske og administrative leder og har ansvar for personalledelse og økonomi.

 

 Om Bergenhus skole 

Skolen ligger sentralt i Rakkestad sentrum og har i dag 290 elever på 1.-7.trinn. Skolen har ca. 50 ansatte. Skolen legger stor vekt på samarbeidslæring og gode relasjoner for et godt lærings- og arbeidsmiljø, og har gode systemer og rutiner på plass. Det er en godt kvalifisert, utviklingsorientert og stabil ansattgruppe både i skole og SFO. 

Skolens lederteam består av assisterende rektor, SFO-leder og rektor. Lederteamet har stort fokus på å være en del av skolens daglige drift og er tett på hverdagen til elever og ansatte. Vi ønsker en engasjert, ambisiøs, strukturert og samarbeidsorientert rektor til å lede Bergenhus skole. 

 

 Kvalifikasjoner

Søkere må ha godkjent pedagogisk utdanning. Det legges vekt på ledererfaring og lederutdanning.

 Søker bør ha solide kunnskaper innen IT og økonomi. Ved tilsetting vil det foruten utdanning og praksis bli lagt vekt på personlig egnethet.

 Det legges vekt på gode samarbeidsevner, herunder kommunikative og relasjonelle ferdigheter.

 

 Skoleledelsen skal ha stor positiv innvirkning på læringsmiljøet og elevene sitt læringsutbytte

– Skoleledelsen skal også sørge for god intern administrasjon, styring og kontroll.

– Skoleledelsens skal ha evnen til å lede læringsprosesser.

– Skoleledelsen må ha god fagkompetanse og legitimitet til å kunne gjøre gode faglige vurderinger.

– Skoleledelsen skal bygge fellesskap, arbeidsmiljø, samarbeid og organisasjonskultur, slik at lærerne kan hjelpe

hverandre og være stolte og motiverte.

– Skoleledelsen har det overordnede ansvaret for utvikling og endring i skolen og hos lærerne.

– Skoleledelsen skal ha et avklart forhold til sin lederrolle og sitt eget lederskap.

 

 Hos oss får du

 Samarbeide med faglig dyktige og engasjerte kollegaer  

– være en aktiv og viktig deltaker i kommunens rektorgruppe.

– Samarbeide om elevens læringsmiljø og faglige utvikling på både skole- og kommunenivå

– Lederutvikling og støtte gjennom nettverk på tvers av nivåer og virksomheter

– Fleksibel arbeidstidsordning

– Introduksjonsprogram for nytilsatte

– Lønn etter avtale.

– Gode pensjons- og forsikringsordninger

 

 Arbeidsvilkår

Lønns- og arbeidsvilkår, rettigheter og plikter er i samsvar med de til enhver tid gjeldene lover, forskrifter og avtaler.

 Gyldig politiattest i tråd med § 10-9 i Opplæringsloven må fremlegges før ansettelse.

 

 Rakkestad kommune benytter elektronisk søknadsadministrasjon og kommunikasjon

Søknad fremmes via stillingsannonsen på vår hjemmeside og ved å trykke på valget «Søk på stilling». Søknad og CV legges inn ved å følge veiviser i systemet.

 Det er viktig at du som søker er tilgjengelig på oppgitt e-postadresse og telefonnr. Kopi av vitnemål og attester tas med på et eventuelt intervju og behøver ikke vedlegges søknaden. Tidligere arbeidsgivere kan bli kontaktet for referanser.

 Vi gjør oppmerksom på at navn på søkere til stilling i Rakkestad kommune kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om vurdering for ikke å bli oppført på offentlig søkerliste, jfr. Offentlighetsloven §25.

 Henvendelse fra annonsører gjøres til [email protected].

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Østfold
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 03.02.2025
Tiltredelse: 01.08.2025
Arbeidssted: Bergenhus skole

 

Kontaktpersoner:

Morten Vedahl
tlf: +47 40447760

 

Hjemmeside:

/www.rakkestad.kommune.no/skole.176933.no.html

 

Adresse:

Johs. C. Liensgate 5 1890 Rakkestad

 

Rakkestad kommune Skole

Rakkestad kommune ligger i Østfold fylke med kort avstand til alle Østfoldbyene. Kommunen har ca. 8450 innbyggere og næringsgrunnlaget er i hovedsak jord- og skogbruk og industri.
Kommunen har et godt utbygd tilbud på alle sine velferdsområder og er opptatt av at det skal være kort vei mellom enhetene og at arbeidet skal være godt faglig forankret for å imøtekomme innbyggernes behov og å gi forsvarlige tjenester. Trivsel, trygghet og nærhet er tre sentrale begreper i kommunens arbeid. Organisatorisk er kommunen inndelt i 4 kommuneområder som yter tjenester til kommunens innbyggere, areal og infrastruktur, oppvekst og kultur, velferd og levekår og helse og mestring.

Det er et godt utbygd kollektiv tilbud med 14 daglige togavganger til/fra Oslo

Del stillingen

Selskap

Rakkestad kommune

Kategorier

rektorskole

Kontaktinfo

  • Morten Vedahl
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 404 47 760

Lokasjon

  • Rakkestad

Søknadsfrist

Februar 3, 2025