Sjukepleiarstilling med bonusordning, i inntil 100% fast
Vi tilbyr
Kommunen tilbyr løn over tariff for kvalifisert tilsett som jobbar turnus. Det er også knytt bonus til denne konkrete stillinga på kr 100 000 ved bindingstid i to år. Bonus vert utbetalt ratevis gjennom dei to fyrste åra. Vi har også innført ekstra tillegg på helg – ei ordning som skal evaluerast ved rullering av lønspolitisk plan.
Om stillinga
Gulen kommune har ledig i inntil 100% fast stilling som sjukepleiar ved Sone Brekke, Byrknes og Dalsøyra (Sone BBD) frå snarast/etter avtale. Denne stillinga er for tida knytt til turnus på Dalsøyra. Det kan ved behov vere aktuelt med arbeid i andre avdelingar.
Sone BBD har ansvar for heimetenestene i områda Brekke, Byrknes og Dalsøyra. Denne stillinga har i utgangspunktet turnus 3. kvar helg, men det er moglegheit for å kunne jobbe langvakter kvar 4. helg.
Arbeidsoppgåver
- Sjukepleiefagleg ansvar og oppgåver
- Pasientretta oppgåver, som til dømes pleie og oppfølging av brukarane
- Samarbeid med andre faggrupper, 2. linjeteneste m.fl.
- Andre oppgåver som måtte kome til
I sone BBD arbeider det både nyutdanna og tilsette med lang erfaring. Det er eit tett og godt samarbeid mellom assistentar, fagarbeidarar og sjukepleiarar/vernepleiarar kvar dag. Samarbeidet er viktig for at tenestene våre skal verte best mogleg for innbyggjarane i Gulen kommune, og noko me har fokus på kontinuerleg
Kvalifikasjonskrav
- Autorisasjon som sjukepleiar
- Gode norskkunnskapar – både munnleg og skriftleg
- Førarkort klasse B
Personlege eigenskapar
- Er fleksibel og kommuniserer/samhandlar godt med brukarar/pårørande og kollegaer
- Vert motivert av å yte gode tenester til brukarane, og kan vere med å gje dei ein stabil og god kvardag
- Kan bidra til eit godt arbeidsmiljø og har fokus på kvalitet og faglig utvikling
- Tar initiativ, er strukturert, fleksibel og har gode samarbeidsevner
- Å vere personleg eigna kan verte vektlagt ved tilsetjing
Anna
- Tenestespråket i Gulen kommune er nynorsk
- Tilsetjing etter gjeldande lover, føresegner og avtalar
- For tilsetjing innan pleie og omsorg, Miljøtenesta, i skule og i barnehage, vert det stilt krav om politiattest
- Vi gjer merksam på at søkjarlister med namn, kjønn, alder og noverande stilling er offentleg informasjon. Dersom søkjarar likevel ber om konfidensiell handsaming, og grunnen for å unnta offentleggjering ikkje vert godkjent, får søkjaren høve til å trekke søknaden sin før offentleggjering
Om oss
Gulen kommune ligg vakkert til ved innløpet til Sognefjorden. Kommunen består av både fjell- og kystlandskap, med 1500 øyer, holmar og skjær, som innbyr til eit aktivt friluftsliv både på land og ved sjøen.
Spørsmål om stillinga
Aina Furebotn
Einingsleiar Sone BBD
+47 474 53 859
[email protected]
Søknadsfrist: 16. april 2025
Arbeidsgivar: Gulen kommune
Kommune: Gulen
Omfang: Heiltid
Varigheit: Fast
Arbeidsstad: Gulafjfordvegen 1519, 5960 Dalsøyra
Gulen kommune – Helsefagarbeidar, 100% fast st. med bonusordning (søknadsfrist 04.05.2025)
Helsefagarbeidar, 100% fast st. med bonusordning
Me tilbyr
- Bonusordning på 50 000kr (i 100% stilling) ved binding i 2 år i stillinga
- Løn over tariff for helsefagarbeidar i turnus
- Ekstra helgekompensasjon
- Godt arbeidsmiljø
- Gode pensjons- og forsikringsordningar
Om stillinga
Gulen kommune har ledig 100% fast stilling som helsefagarbeidar ved Sone Brekke, Byrknes og Dalsøyra (Sone BBD) frå snarast. Stillinga er for tida knytt til avdeling Byrknes, og har arbeid kvar 4.helg med langvakt på helg.
I sone BBD arbeider det både nyutdanna og tilsette med lang erfaring. Det er eit tett og godt samarbeid mellom assistentar, fagarbeidarar og sjukepleiarar/vernepleiarar kvar dag. Samarbeidet er viktig for at tenestene våre skal verte best mogleg for innbyggjarane i Gulen kommune, og noko me har fokus på kontinuerleg. Eininga har fokus på fagleg utvikling og kompetanseheving blant helsefagarbiedarane.
Arbeidsoppgåver
- Tilsyn med brukarar i heimetenesta
- Hjelp og tilrettelegging til brukarar med ulike funksjonsnivå, til dømes; stell, pleie, medikamenthandtering, ernæringsoppfølging osb.
- Følgje opp dei daglege rutinene i avdelingane
- Dokumentere og rapportere i journalsystem
- Andre oppgåver som måtte kome til
Kvalifikasjonskrav
- Autorisasjon som helsefagarbeidar. Søkjarar utan fagbrev kan verte vurdert for mellombels tilsetjing.
- Førarkort klasse B
- God skrifleg og munnleg framstillingsevne (norsk)
Personlege eigenskapar
- Kommuniserer godt på norsk, og har erfaring frå og god kjennskap til norsk helsevesen
- Samhandlar godt med brukarar og andre samarbeidspartnarar
- Jobbar sjølvstendig, tar initiativ, er fleksibel og løysingsorientert
- Å vere personleg eigna kan verte vektlagt ved tilsetjing
Anna
- Tenestespråket i Gulen kommune er nynorsk
- Tilsetjing etter gjeldande lover, føresegner og avtalar. Vi har frå juli 2023 innført ekstra helgetillegg på 50 kr/time, i tillegg til tariff. Dette skal evaluerast i samband med revisjon av lønspolitisk plan.
- For tilsetjing innan pleie og omsorg, Miljøtenesta, i skule og i barnehage, vert det stilt krav om politiattest
- Vi gjer merksam på at søkjarlister med namn, kjønn, alder og noverande stilling er offentleg informasjon. Dersom søkjarar likevel ber om konfidensiell handsaming, og grunnen for å unnta offentleggjering ikkje vert godkjent, får søkjaren høve til å trekke søknaden sin før offentleggjering.
Gulen kommune ligg vakkert til ved innløpet til Sognefjorden. Kommunen består av både fjell- og kystlandskap, med 1500 øyer, holmar og skjær, som innbyr til eit aktivt friluftsliv både på land og ved sjøen.
Kommunen har 2230 innbyggjarar, ledige barnehageplassar, og er eit godt oppvekstmiljø for barn og unge. Sjå Gulen kommune for meir informasjon.
Spørsmål om stillinga
Aina Furebotn
Einingsleiar Sone Byrknes, Brekke og Dalsøyra
+4757781654
[email protected]
Søknadsfrist: 4. mai 2025
Arbeidsgivar: Gulen kommune
Kommune: Gulen
Omfang: Heiltid
Varigheit: Fast
Arbeidsstad: Søre Garden 28, 5970 Byrknesøy
Ål introsenter – Flyktningkonsulent / programrådgivar, 85 % fast stilling (søknadsfrist 15.04.2025)
Vil du gjere ein skilnad?
Flyktningkonsulent/programrådgivar, 85 % fast stilling
Ål introsenter har ledig ei 85 % fast stilling som flyktningkonsulent/programrådgivar frå 1.8.25. Har du motivasjon og engasjement for å bidra til at flyktningar raskast mogleg vert sjølvstendige og aktive medborgarar som finn seg til rette i lokalsamfunnet vårt? Ønskjer du spennande og meiningsfylte arbeidsoppgåver innan eit viktig samfunnsområde?
Då kan dette vere jobben for deg. Vi søker ein trygg og engasjert medarbeidar som vil vere med å vidareutvikle arbeidet med busetting, etablering, kvalifisering og inkludering av flyktningar i kommunen vår.
Ål introsenter har ansvar for å etablere og følgje opp flyktningar i fem år etter busetting i kommunen, samt ansvar for opplæring i norsk og samfunnskunnskap for vaksne innvandrarar. I 2025 skal kommunen også busette einslege mindreårige flyktningar.
Ål introsenter held til på Ål kulturhus og er organisert i oppvekstsektoren.
Arbeidsoppgåver:
Tett oppfølging og rettleiing av flyktningar etter busetting, blant anna knytt til kvardagsliv i eit nytt land og hjelp med praktiske oppgåver.
Ansvar for å bygge opp tenester til einslege mindreårige flyktningar.
Planlegging og gjennomføring av introduksjonsprogrammet, til dømes undervisning i livsmeistring og tema knytt til fysisk og psykisk helse.
Oppfølging av deltakarar i introduksjonsprogrammet.
Oppfølging av barn og familiar.
Saksbehandling etter gjeldande lovverk.
Oppfølging av deltakarar i praksis.
Samarbeid med næringsliv, oppfølging av praksis- og arbeidsplassar.
Samarbeid med andre tenester i kommunen.
Andre aktuelle oppgåver.
Noko arbeid på ettermiddags-/kveldstid må påreknast.
Kvalifikasjonar
Sosialfagleg utdanning på bachelornivå
Erfaring med å jobbe med menneske, gjerne rettleiings- og motivasjonsarbeid
Erfaring med og interesse for arbeid med menneske frå ulike kulturar.
God kjennskap til norsk samfunnsliv, utdanningssystem og arbeidsliv, både lokalt og generelt
Bør ha førarkort og disponere bil
Vi ønskjer oss ein medarbeidar som:
Har engasjement for faget og brukargruppa.
Er positiv, fleksibel og løysningsorientert.
Kan jobbe sjølvstendig.
Har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner.
Har evne til å motivere menneske i ulike livssituasjonar og møte dei med respekt.
Kan sette grenser i krevjande situasjonar.
Er motivert til å jobbe tverrfagleg og heilskapleg.
Personlege eigenskapar vert vektlagd.
Me kan tilby:
Spennande og meiningsfulle arbeidsoppgåver.
Eit hyggeleg og engasjert arbeidsmiljø.
Fleksibel arbeidstid.
Lønn etter avtale.
Pensjonsordning i KLP.
Politiattest og søknad:
Vitnemål og attestar legg du inn saman med søknaden.
Den som vert tilsett må legge fram politiattest ikkje eldre enn tre månader.
Intervju og tilsetting kan skje fortløpande i søknadsperioden.
Kommunen følgjer offentleglova § 25 ved eventuell offentleggjering av søkjarlista.
Velkomen som søkjar!
Fylke: Buskerud
Jobbtype: Fast
Heiltid/Deltid: Deltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 15.04.2025
Tiltreding: 01.08.2025
Arbeidsstad: Ål introsenter
Kontaktpersonar:
Silje Marie Landsmann-Wiwe
mob: 91886642
Heimeside:
Adresse:
Myren 40, 3570 Ål
Ål kommune Oppvekstsektoren
Ål kommune har ein desentralisert barnehage- og skulestruktur med både små og litt større skular og barnehagar. Frå 8. trinn blir alle elevane samla på Ål ungdomsskule. Gjennom målretta arbeid med kompetanseutvikling og lokale handlingsplanar, ynskjer kommunen å utvikle gode profesjonsfellesskap i barnehagane og skulane våre. «Betre læring» er vår lokale oppvekstplan og visjonen er «Alle som veks opp i Ål skal bli rotfaste og flygedyktige». Hovudmålsettinga «I eit inkluderande oppvekstmiljø der alle ser og blir sett, får kvar einskilld kraft til å meistre eigne liv» skal vere grunnleggande for drifta i sektoren.
Hallingdal er ein spennande møteplass mellom aust og vest, med eit rikt mangfald av arbeidsplassar og fritidstilbod. Dette er draumeplassen for deg som likar friluftsliv, kultur og eit kortreist og køfritt kvardagsliv. Her gjev naturopplevingar sommar og vinter, kulturopplevingar og eit stort tal arrangement grunnlaget for det gode liv!
Ål kommune vart kåra til både Årets kulturkommune og Årets nynorskkommune i 2021!
Prosjektleder/saksbehandler, Kommunalteknikk (søknadsfrist 12.05.2025)
Prosjektleder / Saksbehandler
Øksnes kommune har en vedtatt hovedplan vann og avløp med en rekke prosjekter som skal realiseres innen 2029.
I tillegg har Øksnes kommune et overordnet mål om å ha 5000 innbyggere i 2030, og skal vi tilrettelegge for flere arbeidsplasser og nye bolig- og næringsarealer.
For å kunne gjennomføre alle prosjekter må kommunen utvikle egen organisasjon og sørge for å ha dyktige prosjektledere.
Øksnes kommune har derfor for snarlig tiltredelse 2 ledige stillinger (2×100% fast) som prosjektleder for driftsavdelingen – kommunalteknikk. Stillingene vil ligge i et team med 2 prosjektledere, avdelingsleder og driftsoperatører som pr i dag består av 4.
Arbeidsoppgaver
Jobben vil i hovedsak bestå av følgende oppgaver:
Planlegge, gjennomføre og lede prosjekt innen vann, avløp og vei fra begynnelse til slutt.
Anskaffelser av varer og tjenester.
Relevante saksbehandling innenfor vei, vann og avløp
Styring og kooordinering av interne/eksterne rådgivere, konsulenter og entreprenører
Utstrakt kommunikasjon med grunneiere og innbyggere både skriftlig og muntlig
Andre oppgaver innenfor fagområdet må kunne påregnes
Kvalifikasjoner
Vi søker deg som:
Er VA-ingeniør/sivilingeniør, eller har fagskole med lang relevant praksis. Solid og lang realkompetanse i kombinasjon med kurs og etterutdanning vurderes dersom man ikke har formell kompetanse.
Har erfaring fra fagområdene vei, vann og avløp vil bli vektlagt
Har erfaring med offentlige anskaffelser
Har erfaring med prosjektledelse og gjennomføring av prosjekter
Har god IT-kompetanse og IT-forståelse.
Har god muntlig og skriftlig fremstillingsevne – Norsk språk
Har førerkort klasse B.
Personlige egenskaper
Vi ønsker en person som :
Er samlende og kan jobbe selvstendig og i team
Samarbeider godt med alle
Får ut det beste potensialet i sine medarbeidere
Har stor arbeidskapasitet
Liker en hektisk hverdag og mange varierte oppgaver
Er løsnings orientert
Har evne til å innrette seg etter fattede beslutninger og vedtatte rammer
Er engasjert og innovativ
Ser muligheter i hverdagen og i jobben
Liker samspill og jobbe i en helhetlig organisasjon
Har gjennomføringsevne
Vi tilbyr
- Variert arbeid i positivt miljø.
- Hyggelige og kompetente kollegaer.
- Mulighet for fleksitid.
- Tilsetting på vanlige kommunale vilkår.
- Lønn etter avtale
- Fra lønnen trekkes 2 % innskudd til pensjonsordning.
- God forsikringsordning og lånevilkår i KLP.
- For nyutdannede kan det være aktuelt med deltakelse i Look North trainee-program.
Det gjøres oppmerksom på at navnet på en søker kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om at navnet blir unntatt offentlighet. Ønsker du unntatt offentlighet må det begrunnes, jf. offentleglova § 25, andre ledd. Du varsles dersom ønsket ikke kan tas til følge.
Fylke: Nordland
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 12.05.2025
Tiltredelse: Snarest
Arbeidssted: Myre
Kontaktpersoner:
Bengt Stian Nilsen
mob: +47 95170945
Rahmat Hussaini
mob: +47 96985163
Hjemmeside:
www.oksnes.kommune.no
Adresse:
Langryggveien 22 8430 Myre
Kontaktpersoner:
Bengt Stian Nilsen
mob: +47 95170945
Rahmat Hussaini
mob: +47 96985163
Hjemmeside:
Adresse:
Langryggveien 22 8430 Myre
Øksnes kommune Kommunal teknikk
Øksnes for flere. Øksnes for deg?
Som ansatt i Øksnes Kommune vil du ha 400 kollegaer i ulike etater og tjenester. Det finnes mange spennende jobbmuligheter hos Øksnes Kommune! Vi oppfordrer alle til å søke jobb hos oss uavhengig av alder, kjønn, etnisitet og funksjonsevne. Her kan du utvikle deg og ha stor innflytelse på hvordan organisasjonen drives. Vi stiller med faglig og personlig utvikling, et godt arbeidsmiljø og gode lønn- og pensjonsvillkår.
Nysgjerrig på Øksnes Kommune som arbeidsplass? Ring en Øksnesværing og slå av en uformell prat. Hvem vet, kanskje møtes vi på butikken en dag snart? Kontaktinformasjon til de ansatte finner du på kommunens hjemmeside.
Miljøarbeidertjenesten avd. 1 – Aktivitør (søknadsfrist 15.04.2025)
Miljøarbeidertjenesten dagsenter søker
Aktivitør
Er du omsorgsfull, kreativ og liker aktiviteter?
Da har vi stillingen for deg.
Miljøarbeidertjenesten har ledig 100 % fast stilling som aktivitør til aktivitetssenter kombinert med helg i barne/avlastningsbolig.
Arbeid hver tredje helg.
Vi søker etter deg som er spesielt engasjert i mennesker med funksjonsnedsettelse og bidra i deres aktiviteter.
Aktivitetssenteret er et dagtilbud til mennesker med ulike funksjonsnedsettelser. Det er en sammensatt gruppe med ulike hjelpebehov. Vårt ønske er å gi brukerne av aktivitetssenteret et individuelt og tilrettelagt opplegg, som gir en meningsfull hverdag. Videre er vårt mål å bidra til vedlikehold av funksjonsnivå, utvikling og opplevelse av mestring. Og i alt dette gi omsorg og opplevelse av trygghet.
Lokalene gir mulighet til at alle kan samles, men det er også flere mindre rom og stuer til gruppeaktiviteter/ produksjon og trening. Vi har tilgang på minibuss og har gode muligheter til å komme oss ut i nærområdet.
Arbeidsoppgaver
Tilrettelegge for å delta i:
Produksjon og arbeidspregede aktiviteter
Utfoldelse innen maling/tegning og ulike hobbyaktiviteter
Matlaging og gode måltider
Kulturelle besøk (kino, museum og lignende)
Fysiske aktiviteter og bevegelse, svømming, turer og andre utflukter
Ulike sosiale samlinger
Habilitering, opptrening og pedagogiske formål
Forutsigbarhet og mestringsopplevelse
Utøve:
Målrettet miljøarbeid
Omsorg og pleie
Utføre og påse at tiltak, oppfølging og dokumentasjon er faglig forsvarlig
Kvalifikasjoner
Primært søker vi etter en aktivitør med fagbrev, men helsefagarbeidere med norsk autorisasjon kan også vurderes.
Erfaring fra arbeid med mennesker med utviklingshemming
Gode kommunikasjonsevner, norsk skriftlig og muntlig (norskprøve på nivå B2)
Førerkort kl. B, (må ha for manuelt gir)
Beherske IKT verktøy
Den som tilsettes må før tiltredelse levere politiattest som ikke er eldre enn 3 måneder.
Personlige egenskaper
Evne til å tenke muligheter og finne løsninger
Bidra aktivt til et positivt arbeidsmiljø, både faglig og sosialt
Kreativitet og fleksibilitet
Være trygg i deg selv og kunne håndtere uforutsette og innimellom utfordrende situasjoner
Gode samarbeidsevner
Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
Lønn etter tariff
Gode forsikrings- og pensjonsordninger
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Det er 6 mnd. prøvetid.
Vi ber om at vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.
Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.
Fylke: Akershus
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Sektor: Helse og omsorg
Søknadsfrist: 15.04.2025
Tiltredelse: Snarest
Arbeidssted: MAT, avdeling 1
Kontaktpersoner:
Jorun Grenaker
Stilling: Avdelingsleder
mob: +47 45252996
Hjemmeside:
www.nes.kommune.no/tjenester/helse-omsorg-og-velferd/
Adresse: Rådhusgata 2 2150 Årnes
Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 24.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her
Miljøarbeidertjenesten avd. 1 – Helsefagarbeider- nattevakt (søknadsfrist 15.04.2025)
Vi søker etter
Helsefagarbeider- nattevakt
Vi ønsker deg som er en engasjert og utviklingsorientert fagarbeider, du som brenner for helsefaglige oppgaver, omsorg og har et ønske om å gjøre en forskjell.
Miljøarbeidertjenesten avdeling 1 gir tjenester til barn og unge med funksjonsnedsettelser og deres foresatte. Tjenestene gis i vår bolig og/eller i barnets private hjem.
Det vil legges til rette for samhandling med nattevakter på tvers av virksomheten, en nattjeneste i utvikling.
Det er ledig
1 x 66 % fast stilling i turnus, med arbeid hver 3. helg
1 x 28 % fast helgestilling med tre netter hver tredje helg
Arbeidsoppgaver
Yte tjenester i henhold til enkeltvedtak etter helse- og omsorgstjenesteloven
Følge opp og ha tilsyn med barna/ungdommene på natt og tidlig morgen
Gi direkte helsetjenester, pleie og omsorg
Utføre enkle praktiske arbeidsoppgaver i boligen
Utføre arbeidsoppgaver delegert fra avdelingsleder/fagansvarlige
Følge tiltaksplaner
Bidra til at dokumentasjon og journalføringskrav blir fulgt
Bidra til samarbeid og delta i faglig utviklingsarbeid
Være medansvarlig for egen fagutvikling
Holde deg oppdatert på relevant lovverk og forskrifter
Planlegge og utføre miljøtiltak
Kvalifikasjoner
Norsk autorisasjon som helsefagarbeider
Lang erfaring med helsefaglig arbeid kan kompensere for utdanningskravet, men da til midlertidig stilling
Kunnskap og erfaring fra brukergruppen
Kunnskap og erfaring med målrettet miljøarbeid, helsefaglige oppgaver og prosedyrer
Kjennskap til journalsystem, gjerne CosDoc
Beherske IKT-verktøy
Kunnskap og erfaring knyttet til relevant lovverk
God norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne
Førerkort kl B
For å kunne tiltre i stillingen må det leveres gyldig politiattest ikke eldre enn tre måneder, jf. helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4.
Personlige egenskaper
Er opptatt av å gi faglige tjenester og ha faglig utvikling
Er etisk reflektert
Har gode samarbeidsferdigheter og innehar relasjonskompetanse
Er trygg på deg selv og kan håndtere uforutsette situasjoner
Innehar evne til å arbeide selvstendig
Er løsningsorientert og strukturert
Er fleksibel
Er positiv til endring og utvikling
Bidrar aktivt til et positivt arbeidsmiljø
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
Et spennende fagmiljø med gode muligheter for faglig utvikling
Godt arbeidsmiljø
Spennende og varierte arbeidsoppgaver
Intern opplæring
Lønn etter gjeldende tariff
Gode pensjons- og forsikringsordninger
Minimum 2 referanser må oppgis.
Vi ber om at attester og vitnemål lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale dokumenter tas med til et evt. intervju.
Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om å ikke bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova 25.
Fylke: Akershus
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Deltid
Arbeidstid: Natt
Sektor: Helse og omsorg
Søknadsfrist: 15.04.2025
Arbeidssted: Miljøarbeidertjenesten avd. 1
Kontaktpersoner:
Jorun Grenaker
Stilling: Avdelingsleder
mob: +47 45252996
Hjemmeside:
www.nes.kommune.no/tjenester/helse-omsorg-og-velferd/
Adresse: Rådhusgata 2 2150 Årnes
Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 24.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her
Haraldsplass Serio Ung – Avdelingsleder – Eikeland (søknadsfrist 01.05.2025)
Avdelingsleder søkes
Haraldsplass serio ung
Frist 1.5.2025
Ansettelsesform Fast
Årslønn 650 000 – 800 000 kr
Er du klar for nye utfordringer?
Haraldsplass Serio Ung er en ideell aktør innen barnevern i Vestland, Agder og Rogaland. Tiltakene våre tilbyr hjemmebaserte oppfølgingstjenester, institusjonsplasser, avlastning og ettervern.
I Rogaland har vi 2 institusjonsavdelinger. En omsorgsavdeling og en behandlingsavdeling
Vi søker ny avdelingsleder til avdeling Eikeland.
Avdeling Eikeland tar imot ungdom mellom 13-18 år og er behandlingsinstitusjon/ atferd høy. Avdelingen har 3 plasser
På avdelingen arbeider det 16 i medlever turnus og 3 nattevakter. Avdelingen har ansvar for å gjennomføring av behandling og aktiviteter rettet mot ungdommene i samsvar med behandlingsplaner. Avdelingen ligger på Undheim
Som avdelingsleder hos oss får du mulighet til å jobbe til det beste for ungdom og familier i en kritisk fase i deres liv. Du må være med å skape en trygghet og stabilitet for både ungdommer og ansatte. Vi søker deg som er opptatt av å skape relasjoner, er faglig sterk , og inspireres av å jobbe med utviklingsoppgaver. Hos oss vil du være med å forme dagen sammen med ungdommene og teamet. Vi satser på kompetanseheving, veiledning og utvikling både som leder, terapeut og som gruppe.
Avdelingsleder er direkte underlagt enhetshetsleder.
Som avdelingsleder i Haraldsplass Serio Ung vil du ha ansvar utover normal arbeidstid og vil være en del av enhetens bakvaktsordning.
Arbeidsoppgaver
Du vil:
- bidra til enhetlig ledelse, god informasjonsflyt og godt samarbeidsklima både internt og eksternt.
- bli en del av lederteamet ved Haraldsplass serio ung, region Rogaland
- få ansvar for oppfølging av økonomi/administrasjon, personal og fag for en av våre avdelinger. Avdelingene har døgndrift.
- bli ansvarlig for systematisk oppfølging av medarbeidere, samt sikre god faglig standart i tilbudet.
- få ansvar for den daglige driften og bemanning, samt rapportering og oppfølging av avdelingens internkontroll og risikovurderinger
- være sentral i vurderinger og gjennomføring av inntak.
- bidra i arbeidet med utvikling av enheten generelt
- få en hektisk hverdag som krever høy arbeidskapasitet god strukturering
- være trygg i din lederrolle der du evner å prioritere og delegere.
- arbeide systematisk med fagutvikling, kvalitetsforbedring og veiledning.
- arbeide med systematisk kompetanseutvikling og implementering
- iverksette og gjennomføre overordnede føringer og strategier
- bidra til måloppnåelse, gode skriftlige dokumentasjoner, og oppfølging av planer og pålagte krav rundt den enkelte plassering.
- fremstå som tillitsvekkende og ha høy grad av integritet
- legge til rette for gode prosesser, motivere og ivareta utvikling av dine medarbeider
- være selvstendig og serviceorientert
- være ansvarsfull, fleksibel og beslutningsdyktig
- være løsnings orientert og håndtere konfliktsituasjoner
Kvalifikasjoner:
Vi ser etter deg som har :
- min. 3-årig sosialfaglig høyskoleutdanning fortrinnsvis vernepleier, barnevernspedagog eller sosionom. Det kan vurderes ansettelse av person med annen relevant grunnutdanning.
- erfaring med å lede mennesker, og det spesielt interessant om du har erfaring med å lede mennesker i kontinuerlig utviklingsprosess, gjerne i lignende kontekst
- ledererfaring og erfaring fra arbeid med målgruppen
- ønskelig med veiledningskompetanse, videreutdanning innenfor områdene ledelse, veiledning, familie/nettverk, barnevern eller psykiatri.
- ønskelig med erfaring fra arbeidsmetoder innen kognitiv miljøterapi, TBO og DBT
- Kjennskap/kunnskap om ulike turnusordninger
- meget god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
- ha forståelse for offentlig forvaltning
- ha gode IKT-ferdigheter
- førerkort klasse B
Personlige egenskaper:
- Du vil trives i denne stillingen hvis disse punktene beskriver deg:
- Du er omgjengelig, tilpasningsdyktig og jobber godt sammen med mange ulike mennesker
- Du ser verdien av å være til stede og ønsker å være nær de ansatte og ungdommen på avdelingen
- Relasjons orientert- Du ser verdien av å motivere og engasjere de ansatte og bygge opp slik at de blir trygge i sin rolle
- Du har pågangsmot og entusiasme, selv i utfordrende situasjoner
- Du er god til å prioritere mellom oppgaver i hektisk arbeidshverdag
- For oss er det svært viktig hvordan du som person egner deg til jobben. det vil bli vektlagt i den totale vurderingen.
Vi kan tilby:
- Engasjerte kolleger med høy fagkompetanse og lang erfaring med målgruppen
- Godt arbeidsmiljø med god oppfølging og veiledning
- Inkluderende arbeidsliv (IA) bedrift
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Stillingen er plassert mellom kr 650 000 til kr 800 000 pr. år.
- Avlønning blir vurdert etter utdanning og erfaring.
- Søkere som innfrir krav med godkjent kompetanse og relevant erfaring vil bli vurdert.
- Tilsetting skjer etter gjeldende vilkår som fremgår av lover, forskrifter og reglement.
Det er krav godkjent politiattest ved ansettelse.
Spørsmål om stillingen
Monica Gravdal
Region/ enhetsleder
Mobil: 99 46 09 97
Om arbeidsgiveren
Haraldsplass Serio Ung er en del av stiftelsen Diakonova Haraldsplass, som har virksomheter innenfor sykehus, barnevern, høyskole, eldreomsorg og psykiatri. Mottoet «Kompetanse med hjertevarme» forplikter til å vise nestekjærlighet og respekt for den enkeltes personlighet og integritet gjennom engasjement, inkluderende felleskap, fokus på miljø og kamp for rettferdighet. Stiftelses konsernet vil fortsette å utvikle sin relevans for samfunnet gjennom å knytte til seg høyt kvalifiserte, engasjerte og profesjonelle medarbeidere.
Hovedkontoret til Stiftelsen ligger i Bergen.
Stiftelsen ønsker en fremtidig satsning og utvikling innen Barnevern gjennom Haraldsplass Serio Ung. Vi har i dag avdelinger i Vestland, Agder og i Rogaland. Her har du mulighet til å delta på en interessant og utviklende «reise» fremover.
Gjerdrum kommune – Fast stilling som barnevernkonsulent (søknadsfrist 30.04.2025)
Barnevernskonsulent
Gjerdrum kommune Barnevern
- Frist30.04.2025
- AnsettelsesformFast
Fast stilling som barnevernkonsulent
Beskrivelse av stilling:
Barneverntjenesten i Gjerdrum kommune søker nå etter en engasjert og dyktig barnevernkonsulent.
Kjenner du et brennende engasjement for barnevern? Trives du med gode kolleger rundt deg og en arbeidsgiver som satser på sine ansatte? Er du løsningsorientert, fleksibel, og trives med høyt tempo? Da er du akkurat den vi ønsker oss med på laget i Gjerdrum barneverntjeneste. Vi søker nemlig deg som ønsker å være med og gjøre en forskjell for barn, unge og familier i Gjerdrum kommune. Du vil bli en del av et godt lag med engasjerte og kompetente kolleger i og utenfor tjenesten. Vi jobber i tillegg systematisk med kompetanse- og fagutvikling.
I Gjerdrum barneverntjeneste jobber vi kontinuering med forebygging, barns rett til medvirkning og tidlig innsats. Vi ser på oss selv som utviklingsrettet, og jobber systematisk med reformen. Barneverntjenesten er underlagt sektor oppvekst, og har i tillegg et tett samarbeid med de andre virksomhetene i kommunen, og de andre barneverntjenestene på Øvre Romerike og Lunner.
Barneverntjenesten består i dag av fem barnevernskonsulenter, to familieveiledere, en kontorfaglig ansatt, to fagledere og virksomhetsleder for barnevern.
Gjerdrum barneverntjeneste er organisert i tre team;
- Mottak-, undersøkelse- og tiltaksteam
- Omsorg- og etterverns-team
- Team for familieveiledere
Arbeidsoppgaver:
- Saksbehandling og faglig oppfølging av barnevernssaker etter Lov om barnevern
- Utstrakt kontakt og samarbeid med barn, foreldre og samarbeidende instanser
- Oppfølging av barn, ungdom og deres familier
- Fosterhjemsarbeid
- Institusjonsarbeid
- Arbeid med ettervern
- Tverrfaglig samarbeid til det beste for barn og familier
- Forvaltningsoppgaver og skriftlig dokumentasjon etter Lov om barnevern
- Representere barneverntjenesten i saker for Barneverns- og helsenemnda, samt øvrige rettsinstanser.
- Delta i barneverntjenestens utviklingsarbeid
- Forebyggende arbeid
- Det må regnes med noe ettermiddags- og kveldsarbeid
Kvalifikasjoner:
- Relevant høyskoleutdannelse, fortrinnsvis bachelorgrad i barnevern eller sosialt arbeid
- Det er ønskelig med relevant videreutdanning tilsvarende kompetansekrav i barnevernet
- Oppdatert erfaring og kompetanse fra barnevernsfeltet
- God juridisk kunnskap og forståelse
- Erfaring fra barneverntjenestens førstelinjetjeneste vektlegges
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne. Søkere fra land utenfor Skandinavia må ha bestått minimum norskprøve B2, skriftlig og muntlig.
Egenskaper:
- Du møter barn og unge med varme og respekt, og er opptatt av å skape gode, trygge relasjoner
- Du brenner for arbeid med barn og unge, og deres familier
- Du har fokus på barnets beste
- Du kan arbeide selvstendig
- Du tenker helhetlig
- Du mestrer uforutsigbarhet i hverdagen, tåler et høyt arbeidstempo og er fleksibel
- Du har gode samarbeidsevner
- Du har evne til å skape tillit
- Du har god kompetanse i brukermedvirkning
- Du har god norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- Du har førerkort for personbil
- Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr:
- Gunstig pensjonsordning, yrkesskade- og gruppelivsforsikring
- Godt, innkluderende og spennende arbeidsmiljø
- Et høyt faglig nivå med fokus på utvikling og kompetanseheving
- Engasjerte og motiverte kolleger som brenner for barn og unge
- Intern og ekstern veiledning
- Individuell utviklings- og kompetansehevingsplan
- Spennende og varierte arbeidsoppgaver
- Fleksitid
- Lønn etter gjeldende tariff
Vi planlegger å gjennomføre intervjuer 5. og 7. mai.
Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatt skal gjenspeile befolkningen forøvrig. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.
Om arbeidsgiveren
Vi ønsker oss flere trygge, modige, rause, robuste, innovative, faglige sterke og godt samhandlende medarbeidere som ønsker å bidra inn i sektor oppvekst.
Bli med på laget i en kommune i sterk vekst! Gjerdrum kommune, sentralt plassert mellom Oslo og Gardermoen, er en liten perle på Romerike. Med drøyt 7 500 innbyggere er vi en attraktiv bokommune med et levende lokalmiljø og unike muligheter for friluftsliv. Her finner du alt fra turstier, skiløyper og fiskevann til et bredt kultur- og idrettstilbud. Vårt kommunesenter, Ask, byr på et koselig miljø med det du behøver av butikker, restauranter og spennende spesialforretninger. Vi søker nå framtidsrettede, rause, entusiastiske og modige ledere og medarbeidere som vil være med på å forme fremtiden for våre innbyggere. Det betyr at vi trenger ledere og medarbeidere som søker ny kompetanse, finner innovative løsninger, har god vurderingsevne og jobber godt sammen internt og eksternt. I Gjerdrum tenker vi helhet, ser muligheter og handler sammen. Er du klar for å gjøre en forskjell? Les mer og søk på våre hjemmesider!
Sted: Herredshuset, Gjerivegen 1, 2022 Gjerdrum
Bransje: Barn, skole og undervisning, Helse og omsorg, Konsulent og rådgivning
Stillingsfunksjon: Barnevernspedagog, Barnevernspedagog, Barnevernspedagog
91 77 05 80
Ringebu kommune – Ledige lærerstillinger skoleåret 2025/26 (søknadsfrist 16.04.2025)
Ledige lærerstillinger skoleåret 2025/26
Ringebu kommune søker allmennlærere/grunnskolelærere til Fåvang skole, Ringebu skole og Ringebu ungdomsskole.
Med forbehold om innvilgelse av permisjoner, overføringer og oppsigelser, vil det fra 01.08.25 bli ledig et antall undervisningsstillinger i Ringebuskolene. Hovedsakelig vikariat, men ved ledighet faste stillinger.
Vi søker fortrinnsvis allmennlærere/grunnskolelærere som er gode relasjonsbyggere, utøver tydelig klasseledelse og som har undervisningskompetanse i flere fag. Tilsettingsutvalget ved den enkelte skole vil i tilsettingsprosessen vurdere søkerne opp mot behovet for spesifikk fagkompetanse.
Søknadsfrist er 16.04.25
Søknad på lærerstilling må merkes med saksnummer: 25/1953 og det må framgå av søknaden hvilke skoler det søkes på.
Nærmere opplysninger kan fås her:
Fåvang skole: rektor Dan-Håkon Fonstad tlf.: 482 47 994 [email protected]
Ringebu skole: rektor Thor Lindberg tlf.: 415 10 392 [email protected]
Ringebu ungdomsskole: rektor Ola Morset tlf.: 971 31 355 [email protected]
Vi gjør oppmerksom på at søkerlista kan bli offentlig selv om søker ber om anonymitet, jf.
Offentleglova §25-2. Søker vil bli varsla om dette på forhånd. Ansettelsene skjer på de vilkår som fremgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Du får offentlig tjenestepensjon fra KLP/SPK, en av Norges beste pensjonsordninger. For yrker som krever det, må det foreligge tilfredsstillende politiattest før tiltredelse, jf. barnevernloven §6-10, opplæringsloven §10-9 og barnehageloven §1.
Du kan søke på stillingene ved å trykke på knappen “Søk ledig stilling” øverst på denne siden.
Søknader som ikke er registrert elektronisk vil bli returnert og ikke tatt med i vurderingen.
Innlandet fylkeskommune – Rektor, Trysil vgs. (søknadsfrist 22.04.2025)
Kompetanse, Trysil vgs. – Rektor
Beskrivelse
Trysil videregående skole søker en resultatorientert rektor som kan motivere og inspirere ansatte og elever.
Våre videregående skoler er viktige kompetansebedrifter i sine regioner og er sentrale aktører i samfunnsutviklingen.
Mer informasjon om skolen finnes på www.trysil.vgs.no
Vi søker deg som
- har dokumenterte lederferdigheter og kan vise til gode resultater
- setter elevenes læring og resultater i sentrum
- setter retning og motiverer til medskaping
- analyserer og bruker resultater for å iverksette tiltak for å nå skolens mål
- har fokus på god og effektiv økonomistyring
Vår nye rektor kjennetegnes av
- et distribuert lederskap som preges av tillit og handlekraft
- at han/hun ser muligheter og gir handlingsrom
- helhetstenkning og evne til samarbeid
Vi tilbyr
- en utfordrende, interessant og utviklende stilling
- deltakelse i kollektive utviklingsprosesser
- et nettverk av gode og kompetente kolleger
- et aktivt arbeids- og skolemiljø
- lønn etter avtale
- fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger
Om stillingen
100 % fast stilling.
Ønskede kvalifikasjoner
- relevant utdanning på masternivå
- bred faglig forståelse for den videregående skolens oppgaver
- lederkompetanse og lederferdigheter
- relevant pedagogisk erfaring og kunnskap
- gode samarbeidsevner
- gode kommunikasjonsevner, skriftlig og muntlig
Ønskede egenskaper
- har gode relasjonsferdigheter og et romslig menneskesyn
- har evne og vilje til å sette klart definerte mål og arbeide strategisk for å nå disse
- utvikler skolens samarbeidskultur og profesjonsfellesskap
- utviklingsorientert og engasjert
- står for og bygger verdier
- gjennomfører helhetlig styring
- kommuniserer aktivt internt og eksternt
- ønsker andre vel og gjør andre gode
Søknad
Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen.
Det kreves politiattest – ikke eldre enn tre måneder – for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.
Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.
Fylkeskommunen er en virksomhet i utvikling og endring. Arbeidsoppgaver, ansvarsområder og organisering vil derfor kunne utvikle og endre seg i takt med organisasjonens behov.
Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.
Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.
Vi ser fram til å motta søknaden din.
Fylke: Innlandet
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Stillingsnivå: Rektor
Stillingstype: Fast stilling
Arbeidsområde: Videregående skole
Hjemmekontorstatus: Etter avtale
Søknadsfrist: 22.04.2025
Tiltredelse: 01.08.2025
Arbeidssted: Trysil videregående skole
Kontaktpersoner:
Ass. Kompetanse og tannhelsesjef Ane Tonette Lognseth
mob: 92 21 62 95
Avdelingssjef Kompetanse og tannhelse Aasa Gjestvang
mob: 90 18 40 48
Hjemmeside:
Adresse:
Parkgata 64 2317 Hamar
Innlandet fylkeskommune Kompetanse og tannhelse
Innlandet fylkeskommune ble opprettet 1. januar 2020.
Fylkeskommunen har ansvar for en rekke viktige samfunnsoppgaver innenfor kompetanse, tannhelse, samferdsel, kultur og næringsliv i fylket. På alle områder skal vi koordinere og bidra til samarbeid og utvikling av innlandssamfunnet på tvers av kommunegrensene. Fylkeskommunen er politisk styrt med fylkestinget som øverste folkevalgte organ.
Vi er en stor, mangfoldig og framtidsrettet organisasjon med over 4000 kompetente medarbeidere. Innlandet fylkeskommunes visjon er «eventyrlige muligheter». Vi jobber alle for at Innlandet skal være et godt sted å bo og arbeide, og håper du vil være med på laget!
Tilgjengelighetserklæring for EasyCruit: https://uustatus.no/nb/erklaringer/publisert/f9747c75-22c2-4118-972a-c13193edfc8a
Yrkesfokus.no © 2023. Alle rettigheter reservert | Levert av SeoWeb AS