Ruskonsulent 100% (søknadsfrist 19.01)

 

100% stilling som ruskonsulent

 

Hattfjelldal kommune har ledig en fast 100% stilling i psykisk helse- og rustjeneste som ruskonsulent for snarlig tiltredelse. Arbeidsoppgavene er innenfor fagområdene rus og psykiatri. Stillingen er for tiden plassert i enhet for helsetjenester. Arbeidet vil primært foregå på dagtid, men en må påregne å arbeide 1-2 ettermiddager pr. uke.

 

Ansvars- og arbeidsområde:

  • Oppfølging av brukere med rus- og/eller psykiske lidelser
  • Fokus på økt tilgjengelig for brukerne
  • Hovedansvaret for bruk av kartleggingsverktøyet Brukerplan
  • Ansvar for å utarbeide og koordinere individuell plan og ansvarsgrupper
  • Planlegge og evaluere arbeidet sammen med brukeren for å nå brukerens mål
  • Samarbeid med spesialisthelsetjenesten og andre offentlige instanser

 

Ønskede kvalifikasjoner:

  • 3-årig helse-/sosialfaglig høyskoleutdanning med videreutdanning innen rus/psykisk helsearbeid
  • Erfaring fra arbeid med oppfølging av mennesker med rus- og psykiske lidelser
  • Er god på relasjonsbygging
  • Er fleksibel og initiativrik
  • Har god tålmodighet
  • Har evne til å jobbe selvstendig
  • Har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Det kreves kunnskaper i norsk språk, muntlig og skriftlig, på B2-nivå
  • Førerkort kl. B

 

I henhold til helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4 plikter alle som skal utføre arbeid etter denne loven å legge frem gyldig politiattest før tiltredelse i stilling. Politiattesten skal ikke legges ved søknaden.

 

Vi tilbyr:

  • Lønn etter avtale
  • En utfordrende og spennende stilling
  • Pensjonsordning i KLP
  • Muligheter for etter- og videreutdanning

 

Hos oss for du tilgang til:

  • Kommunal bolig
  • Barnehageplass

 

Alle søkere tas med på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 3 jf. § 25. Søkere som anmoder

om å bli unntatt fra den, må begrunne dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke kan tas

til følge, vil søker bli kontaktet før søkerlisten offentliggjøres.

 

For nærmere og generelle opplysning om kommunen og avdelingen, kan du besøke vår

hjemmeside på www.hattfjelldal.kommune.no.

 

Nærmere informasjon om stillingen fås ved henvendelse til kommunalsjef for helse- og omsorg Turi Thorsteinsen på tlf. 75 18 48 52, mobil: 93 44 17 73 eller e-post: [email protected].

 

Søknad med cv sendes enten elektronisk via vår hjemmeside, eller til Hattfjelldal kommune, O.T. Olsens vei 3a, 8690 Hattfjelldal innen 19.01.2020.

Bekreftede kopier av vitnemål og attester bes fremlagt ved et intervju.

Del stillingen

Selskap

Hattfjelldal kommune

Kategorier

ruskonsulent

Kontaktinfo

  • Turi Thorsteinsen
  • Tittel: Kommunalsjef for helse- og omsorg
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: tlf. 75 18 48 52, mobil: 93 44 17 73

Lokasjon

  • Hattfjelldal

Søknadsfrist

Januar 19, 2020

100% merkantil stilling – Helse og omsorg (søknadsfrist 19.01)

 

100% merkantil stilling i Helse- og omsorg

 

Hattfjelldal kommune har ledig en 100% merkantil stilling for snarlig tiltredelse. Stillingen er for tiden plassert i avdeling for helse- og omsorg og rapporterer til kommunalsjefen.

Stillingen krever at du er fleksibel, er løsningsorientert med gode kommunikasjonsegenskaper og evne til å arbeide selvstendig og i team. Hos oss får du en variert og utfordrende arbeidsdag sammen med gode kollegaer.

Ansvars- og arbeidsoppgaver:

  • Visma ressursstyring inkl. innleie og avvikshåndtering
  • Enklere saksbehandlingsoppgaver
  • Arkiv
  • Kontering og attestering av faktura
  • Servicetjenester

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Minimum fagbrev i kontorfaget eller tilsvarende utdanning
  • Relevant erfaring fra tilsvarende stilling primært i kommunal sektor
  • Fordel med kjennskap til helse- og omsorgstjenesten
  • Fordel med kjennskap til turnus og turnusarbeid
  • Fordel med kjennskap til lov- og avtaleverk

Vi tilbyr:

  • Lønn etter avtale
  • Medlemskap i KLP

Hos oss får du tilgang til:

  • Kommunal bolig
  • Barnehageplass

 

Vi gjør oppmerksom på at personlig egnethet vil bli vesentlig vektlagt ved ansettelse, og at aktuelle søkerne vil bli invitert til intervju.

 

Videre gjør vi oppmerksom på at vi kan ha interne søkere med fortrinnsrett til ansettelse.

 

I henhold til helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4 plikter alle som skal utføre arbeid etter denne loven å legge frem gyldig politiattest før tiltredelse i stilling. Politiattesten skal ikke legges ved søknaden.

 

Alle søkere tas med på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 3 jf. § 25. Søkere som anmoder

om å bli unntatt fra den, må begrunne dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke kan tas

til følge, vil søker bli kontaktet før søkerlisten offentliggjøres.

 

For nærmere og generelle opplysning om kommunen og avdelingen, kan du besøke vår

hjemmeside på www.hattfjelldal.kommune.no.

 

Nærmere opplysninger om stillingens ansvar- og arbeidsområde fås hos ved henvendelse til kommunalsjef for Helse- og omsorg Turi Thorsteinsen på tlf. 75 18 48 52 eller mobil 93 44 17 73, eller til personalrådgiver Anne Haugberg på tlf. 75 18 49 39 eller mobil 47 33 92 22

 

Søknad med cv sendes enten elektronisk via vår hjemmeside, eller til Hattfjelldal kommune, O.T. Olsens vei 3a, 8690 Hattfjelldal innen 19.01.2020.

Bekreftede kopier av vitnemål og attester bes fremlagt ved et intervju.

Del stillingen

Selskap

Hattfjelldal kommune

Kontaktinfo

  • Turi Thorsteinsen
  • Tittel: kommunalsjef for Helse- og omsorg
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf. 75 18 48 52 eller mobil 93 44 17 73
  • Anne Haugberg
  • Tittel: Personalrådgiver
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf. 75 18 49 39 eller mobil 47 33 92 22

Lokasjon

  • Hattfjelldal

Søknadsfrist

Januar 19, 2020

Kommunelege II 100% (søknadsfrist 02.02)

 

100% stilling som kommunelege II

 

Hattfjelldal kommune har ledig en 100% stilling som kommunelege II for snarlig tiltredelse

Generell informasjon:

  • Legekontoret har fellesliste med intern fastlege
  • Spennende og viktige arbeidsoppgaver
  • Godt utstyrt legekontor med bla. spirometri, 24 timers BT måling, holter, ultralyd mv.
  • Win-med journalsystem
  • Godt arbeidsmiljø
  • Stabile helsesekretærer og sykepleier med høy kompetanse
  • I enhet for helsetjenester arbeider også helsesøster, jordmor, fysioterapeuter, ergoterapeut, psykiatrisk sykepleier og ruskonsulent.
  • Kontoret har LIS 1 leger og tar imot legestudenter stadium III
  • Kommuneoverlegen er godkjent veileder for spesialiteten allmennmedisin
  • Interkommunalt vaktsamarbeide med nabokommunen Grane
  • Ambulanse er stasjonert i kommunen

Arbeidsoppgaver:

  • Kurativ virksomhet
  • Tilsynslege på sykeheimen
  • Stedfortreder til kommuneoverlegen
  • Pålagt deltagelse i legevakt
  • Delta i veiledning av turnusleger og studenter

Kvalifikasjoner:

  • Medisinsk embetseksamen
  • Norsk autorisasjon med full rekvisisjonsrett
  • Spesialist i allmennmedisin er ønskelig alternativt LIS 3 i spesialisering allmennmedisin
  • Ved tilsetting vil det bli lagt vekt på personlig egnethet og faglige kvalifikasjoner
  • God samarbeidsevne og kommunikasjon
  • Gode norsk kunnskaper/ skandinaviske, både muntlig og skriftlig er en forutsetning
  • Løsningsorientert og opptatt av tverrfaglig samarbeide
  • Førerkort klasse B

Vi tilbyr:

  • Fast lønn etter avtale
  • Takst 15 x 2
  • Næringsdrivende under vakt
  • Pensjonsordning i KLP
  • Spesialistutdanning innen allmennmedisin
  • Behjelpelig med bolig

Vi gjør oppmerksom på at personlig egnethet vil bli vesentlig vektlagt ved ansettelse, og at aktuelle søkerne vil bli invitert til intervju.

I henhold til helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4 plikter alle som skal utføre arbeid etter denne loven å legge frem gyldig politiattest før tiltredelse i stilling. Politiattesten skal ikke legges ved søknaden.

Alle søkere tas med på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 3 jf. § 25.

Søkere som anmoder om å bli unntatt fra den, må begrunne dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke kan tas til følge, vil søker bli kontaktet før søkerlisten offentliggjøres.

 

For nærmere og generelle opplysning om kommunen og avdelingen, kan du besøke vår hjemmeside på www.hattfjelldal.kommune.no.

 

Nærmere opplysninger om stillingens ansvar- og arbeidsområde fås hos ved henvendelse til kommuneoverlege Britt B. Petersen på tlf. 75 18 48 70 eller på e-post: [email protected].

 

Søknad med cv sendes enten elektronisk via vår hjemmeside, eller til Hattfjelldal kommune, O.T. Olsens vei 3a, 8690 Hattfjelldal innen 02.02.2020.

 

Bekreftede kopier av vitnemål og attester bes fremlagt ved et intervju.

Del stillingen

Selskap

Hattfjelldal kommune

Kategorier

kommunelegelege

Kontaktinfo

  • Britt B. Petersen
  • Tittel: Kommuneoverlege
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 75 18 48 70

Lokasjon

  • Hattfjelldal

Søknadsfrist

Februar 2, 2020

Styrer, Tjongsfjord barnehage (søknadsfrist 10.02)

 

Rødøy kommune har ledig 100 % fast stilling som

STYRER VED TJONGSFJORD BARNEHAGE

 

Rødøy kommune

Rødøy kommune er kystkommunen under polarsirkelen, med ca. 1 300 mennesker. Kommunen
dekker et stort område, fra øysamfunnet Myken ut mot Vestfjorden til Nordfjorden under
Svartisen. Bosetningen fordeler seg på de største øyene og på fastlandet. Kommunen knyttes
sammen av ferge- og hurtigbåtsamband. Vi har daglig forbindelse med Bodø og Sandnessjøen med
Nordlandsekspressen. På fastlandet er fylkesvei 17 kommunikasjonsåren gjennom kommunen. I Rødøy kommune er det rikelig med hav og fjell. Mulighetene for å dyrke et aktivt friluftsliv er nærmest ubegrenset. Kommunen har et desentralisert tjenestetilbud med helsetjenester, skoler og barnehager, og ulik næringsvirksomhet. Administrasjonsstedet i kommunen er Vågaholmen.

 

Tjongsfjord barnehage er en 2-avdelings barnehage med 36 plasser.

Administrasjonsressursen er på 35 %.

Styrer har det faglige og administrative ansvar ved barnehagen.

Kvalifikasjoner:

 Barnehagelærerutdanning
 Lederutdanning og / eller relevant ledererfaring er en fordel
 Personlig egnethet vil bli vektlagt
 Ved annet morsmål enn norsk/skandinavisk, må det dokumenteres språknivå tilsvarende b2.

Vi ønsker søkere som:

 Har gode samarbeids og kommunikasjonsferdigheter
 Er punktlig, strukturert og systematisk
 Er fleksibel og kan arbeide i team
 Har evne til å jobbe selvstendig
 Er opptatt av å bygge gode relasjoner til barn og foreldre

Politiattest ikke eldre enn 3 mnd må fremlegges før ansettelse.
Det vil bli gjennomført intervjumed aktuelle kandidater før tilsetting. Tiltredelse etter avtale.
Lønns- og arbeidsvilkår etter avtale.

 

For mer informasjon, kontakt Oppvekst-og kultursjef  75098022 / konsulent 75098025

Søknad med CV sendes Rødøy kommune, 8185 Vågaholmen, eller til [email protected]
Originale eller bekreftet kopi av vitnemål og attester medbringes til eventuelt intervju.

 

Søknadsfrist: 10.2.2020

 

Vi gjør oppmerksom på at Rødøy kommune har offentlige søkerlister, jf. Offentlighetsloven § 25.
Eventuelt ønske om unntak fra oppføring, må begrunnes i søknaden.

 

                                     – Kystfolket under polarsirkelen –

Del stillingen

Selskap

Rødøy kommune

Kategorier

barnehagestyrer

Kontaktinfo

  • Tittel: Oppvekst-og kultursjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 75 09 80 22
  • Tittel: Konsulent
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 75 09 80 25

Lokasjon

  • Rødøy

Søknadsfrist

Februar 10, 2020

Avdelingsleder Sande bo- og behandlingssenter (søknadsfrist 26.01)

 

Holmestrand kommune, Sande bo- og behandlingssenter

 

Sande bo- og behandlingssenter trenger deg som ønsker å ta lederansvar!

Avdelingsleder

 

Vi søker etter en leder som er handlekraftig og har visjoner for en verdig alderdom. Sande bo- og behandlingssenter skal være et godt sted å bo!

En av våre dyktige avdelingsledere slutter for å ta nye utfordringer. Vi søker derfor etter en ny avdelingsleder med ansvar avdelingen for korttids- og rehabiliteringsopphold, samt lederansvar for dagavdeling for demente. Leder for disse avdelinger har ansvar for ca. 9 årsverk og er utover dette kontaktperson for lærlinger, studenter og elever på bo- og behandlingssenteret. Det forventes at våre ledere er en ressurs i avdelingen, og til dels kan delta i daglig drift og være faglig veileder.

Sande og Holmestrand kommuner har slått seg sammen 01.01.2020 og vi er i en spennende utviklingsfase hvor vi ser på fremtidig drift av våre 3 bo- og behandlingssenter. Her blir det mange muligheter til å videreutvikle tjenestene til det beste for våre brukere og avdelingsledere kommer å være viktige ressurser i den prosessen.

Viktigste arbeidsoppgaver

  • Avdelingsleder har delegert personal-, økonomi- og fagansvar for avdelingen og rapporterer direkte til virksomhetsleder.
  • Legge til rette for at våre brukere blir godt ivaretatt.
  • Se potensiale i den enkelte ansatte, og jobbe aktivt med medarbeiderutvikling og mestringsorientert ledelse.
  • Det kan bli endringer i ansvarsområde.

Ønskede kvalifikasjoner

  • Norsk autorisasjon som sykepleier er et krav
  • Ledererfaring og helst en lederutdanning
  • Økonomiforståelse
  • Gode turnuskunnskaper
  • Gjerne kunnskap om rehabilitering, palliasjon og indre medisin
  • Må beherske norsk både skriftlig og muntlig
  • Gode datakunnskaper

Personlige egenskaper

  • Du er nytenkende og har visjoner
  • Du er tydelig, strukturert og målbevisst
  • Du har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • Du er inkluderende, motivert og engasjert
  • Du har fokus på personalutvikling og nærvær
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr

  • Engasjerte ansatte og kolleger som jobber for et felles mål
  • En arbeidsplass som byr på mange utfordringer og enda flere muligheter
  • Sande bo- og behandlingssenter har et godt og bredt fagmiljø og legger til rette for kompetanseutvikling
  • Arbeidsplassen er lokalisert i lyse og trivelige lokaler

Tiltredelse etter nærmere avtale.

Lønn i henhold til avtale. Medlemskap i pensjonsordning og gode personalforsikringer. Fra lønnen trekkes 2 % innskudd til pensjonsordning. Arbeidstakere ansettes i kommunen på de vilkår og med de rettigheter og plikter som følger av overenskomster, reglementer og lover.

Attester og vitnemål tas med ved et eventuelt intervju.

Med hjemmel i Lov om helsepersonell mv., Kap. 4 (helsepersonelloven) §20a, er tilsetting betinget av at det legges fram gyldig politiattest. Attest skal bare kreves av den søkeren som får tilbud om stillingen, attest skal ikke legges ved søknaden.

Kommunen er opptatt av mangfold og vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, funksjonshemming, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi er en IA-virksomhet og jobber sammen for et godt og inkluderende arbeidsmiljø.

Søkerlister med opplysninger om navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosted- eller arbeidskommune for hver søker er offentlig i hht Offentlighetsloven. Det kan gjøres unntak dersom søker anmoder om dette og grunngir dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke tas til følge vil søkeren varsles om dette.

Fylke: Vestfold og Telemark
Jobbtype: Fast  Heltid/Deltid: Heltid  Arbeidstid: Dag

 

Søknadsfrist: 26.01.2020

 

Arbeidssted: Sande

 

Kontaktpersoner:

Virksomhetsleder Susanne Wollasch

mob: 99474970

 

Hjemmeside:
www.holmestrand.kommune.no

Adresse:  Revåveien 32 3070 Sande i Vestfold

 

Holmestrand kommune

Holmestrand kommune har ca. 24 000 innbyggere og ca. 1 800 årsverk. Kommunen ligger vakkert til med lang kystlinje, flott natur, innsjø, elver, skog og fjell. Jernbanen og E18 går gjennom kommunen og gir god kommunikasjon både nordover og sørover.

Del stillingen

Selskap

Holmestrand kommune

Kontaktinfo

  • Susanne Wollasch
  • Tittel: Virksomhetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 994 74 970

Lokasjon

  • Sande I Vestfold

Søknadsfrist

Januar 26, 2020

Teknisk tegner og dokumentansvarlig (søknadsfrist 23.01)

             

 

Teknisk tegner og dokumentansvarlig.

 

Bygg- og eiendomsavdelingen

Rogaland fylkeskommune er en av fylkets største arbeidsgivere. Fylkeskommunen eier og forvalter en bygningsmasse på ca. 400.000 m² som i hovedsak inkluderer de videregående skolene i fylket. Bygg- og eiendomsavdelingen har overordnet ansvar for forvaltning, drift og utvikling av eiendomsmassen, og har en investeringsportefølje på om lag 3 MRD de kommende årene.

Vi søker teknisk tegner og dokumentansvarlig med ansvar for at bygningsmessig dokumentasjon er oppdatert og tilgjengelig digitalt. 
Stillingen rapporterer til bygg- og eiendomssjef og fast arbeidssted for stillingen er fylkeshuset, ved bygg- og eiendomsavdelingen. 

Arbeidsoppgavene vil bl.a. være:  

  • Faglig ansvarlig for teknisk tegning og FDV arkiv
  • Oppdatere tekniske tegninger, herunder 2D/3D tegninger, BIM modeller og tilsvarende
  • Påse at all FDV dokumentasjon er oppdatert og tilgjengelig i digitalt FDVU system, herunder innhenting av FDV dokumentasjon i prosjektgjennomføring
  • Ansvarlig for å utarbeide og oppdatere retningslinjer og byggherrekrav knyttet til bygningsmessig dokumentasjon og tegning
  • Kontrollere tegningsgrunnlag mot eksisterende bygningsmasse

Det kreves:  

  • Teknisk fagskole (høyere yrkesfaglig utdanning) eller tilsvarende innen relevant fagområde
  • Erfaring med bruk av systemer som Autocad, Revit og Solibri eller tilsvarende
  • Erfaring med BIM
  • Erfaring med utarbeidelse av tekniske tegninger  
  • God systemforståelse og gode IT-kunnskaper
  • Søker må kunne arbeide selvstendig, ha gode samarbeidsevner og beherske norsk muntlig og skriftlig.  

Erfaring fra byggeprosjekt vil bli vektlagt og personlig egnethet.

Vi tilbyr:  

  • Utfordrende og spennende arbeidsoppgaver  
  • Gode faglige utviklingsmuligheter  
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger  
  • Kontor sentralt plassert i Stavanger sentrum  
  • Fleksitid  
  • Lønn etter avtale  

Stillingen innplasseres i stillingskoden saksbehandler.
Tiltredelse etter avtale.  

For nærmere opplysninger om stillingen, kontakt bygg- og eiendomssjef Heidi Klaveness, tlf. 970 25 077, e-post: [email protected].  

 

Søknadsfrist: 23. januar 2020

 

Hjemmeside:

Rogaland fylkeskommune er en av fylkets største arbeidsgivere med rundt 4000 ansatte. Vil du være med å utvikle Rogaland sammen med flinke og engasjerte kollegaer?
Sammen utvikler vi ett godt Rogaland!

 

Del stillingen

Selskap

Rogaland fylkeskommune

Lenke til firma

https://www.rogfk.no/

Kontaktinfo

  • Bygg- og eiendomssjef
  • Tittel: Heidi Klaveness
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 970 25 077

Lokasjon

  • Stavanger

Søknadsfrist

Januar 23, 2020

Bygningsvernleder (søknadsfrist 02.02)

Sagbruksmuseet

 

Er du en entusiastisk tømrer med sans for historie?

Bygningsvernsleder

 

Om stillingen

Bygningsvernslederen har en sentral posisjon i forbindelse med forvaltningen av Sagbruksmuseets bygningsmasse. Sagbruksmuseet er ett av femten teknisk-industrielle kulturminner av nasjonal betydning i Norge, og har et av Norges største trehus.

Vi søker en dedikert bygningsvernleder for å ta vare på museets bygg. Bygningsvernleder inngår i museets kultur- og bygningsvernavdeling sammen med andre håndverkere innenfor snekker/tømreryrket.

Arbeidsoppgaver:

Lede restaureringsprosjekter samt dokumentering og rapportering
Oppfølging av andre håndverkere og sesongarbeidere
Bistå ved rapporteringer til ulike bidragsytere
Praktiske restaureringsoppgaver
Betjening av maskinelt utstyr etter kompetanse

Krav til søker:

Praktisk erfaring med bygningsvern.
Erfaring med prosjektplanlegging, ledelse og gjennomføring.
Svennebrev i tømrerfaget.
Kunnskap om regional byggeskikk.
Erfaring med bruk av nødvendige digitale verktøy.
God fremstillingsevne, muntlig og skriftlig, på norsk og engelsk.
Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Det er en fordel om du har:

Erfaring fra museum med god forståelse for de museale kjerneområdene
Formidlingserfaring

 

 

Vi tilbyr:

Fast 100 % stilling
Interessante og varierte arbeidsoppgaver
Godt arbeidsmiljø
Tariffavtale og pensjonsordning i KLP
Lønn etter avtale, stillingskode 1118 Formann, lønnstrinn 35-53.

 

Søknadsfrist 2. februar 2020

 

Arbeidsgiver Museet Midt IKS
Kommune Namsos
Omfang Heltid

Varighet Fast

Arbeidssted Spillum

 

Nærmere opplysninger om stillingene kan fås hos:

Museumsleder Geir Flakken tlf. 977 35 057 / [email protected] eller konservator Kjell Roger Eikeset tlf. 906 57 008 / [email protected]

 

Om oss

Museet Midt IKS er en regional museumsorganisasjon for Namdalen, og består av fire avdelinger: Norsk Sagbruksmuseum, Kystmuseet i Nord-Trøndelag, Namdalsmuseet, Kunstmuseet Nord Trøndelag og i tillegg Distriksseksjonen. Administrasjonen for Museet Midt IKS har kontorer i Rørvik.

Norsk Sagbruksmuseum er lokalisert på Spillum i Namsos kommune og har et lokalt, regionalt og nasjonalt ansvar for forskning, forvaltning og formidling av norsk sagbrukshistorie.

Namsos kommune har i overkant av 16 000 innbyggere, og er regionsenter i Namdalen. Her er det et bredt kulturtilbud med kino, kulturhus, flere museer, gallerier, idrettslag, kor, korps og teaterlag. Byen og omlandet utgjør et større arbeidsmarked med gode muligheter for arbeid for ektefelle/samboer, og har utdanningsinstitusjoner på universitetsnivå. Det er godt utbygde kommunikasjoner med bussruter, egen flyplass, og båtforbindelse til de ytre delene av Namdalen.

Norsk Sagbruksmuseum, Spillum Dampsag & Høvleri er landets eneste bevarte, større dampsagbruk, og ett av femten teknisk-industrielle kulturminner av nasjonal betydning i Norge. Museet bruker de gamle sagene og høvelen for produksjon, salg og formidling. Produksjonen er et viktig satsningsområde for å ta vare på den lokale historien og for å sikre museets økonomi.

Museet har flere formidlingstilbud til skoleklasser og arrangerer årlig en Familiedag med ulike aktiviteter. I løpet av 2020 kommer Norsk Sagbruksmuseum til å ferdigstille et besøkssenter og en aktivitetspark, som vil være viktige elementer i formidlingen av norsk sagbrukshistorie.

Sagbruksmuseet ble i 2011 tildelt «Olavsrosa» av Norsk Kulturarv. Sagbruksmuseet har i dag ti faste ansatte.

 

Del stillingen

Selskap

Museet Midt IKS

Kontaktinfo

  • Kjell Roger Eikeset
  • Tittel: Konservator
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: tlf. 906 57 008

Lokasjon

  • Spillum

Søknadsfrist

Februar 2, 2020

Mekaniker (søknadsfrist 02.02)

 

Er du en historieinteressert Reodor Felgen?

Mekaniker

 

Om stillingen:

I forbindelse med forvaltningen av Sagbruksmuseets gjenstandssamling søker vi etter mekaniker for vedlikehold innen mekanisk kulturminnevern. Mekanikeren inngår i museets kultur- og bygningsvernavdeling sammen med andre håndverkere innenfor snekker/tømreryrket.

Restaurering og vedlikehold av museets dampmaskin med kraftoverføring, samt vedlikehold av eldre sagbruksteknisk materiale i tilknytning til Spillum Dampsag & Høvleri vil være hovedarbeidsfeltene.

Arbeidsoppgaver:

Vedlikehold av museets maskinpark: sager, høvler og andre maskiner som er i bruk.
Konserverende tiltak for maskiner som har gått ut av bruk.
Restaurering og vedlikehold av museets dampmaskin med kraftoverføring.
Vedlikehold og drift av den gamle produksjonslinjen samt opplæring av andre ansatte i bruk.
Ansvarlig for service og vedlikehold av museets tekniske anlegg og kjøretøy.

Krav til søker:

Utdanning innen mekaniske fag på videregående nivå, fortrinnsvis fagbrev.
Erfaring fra arbeid i mekanisk verksted (lengre tids erfaring kan kompensere for manglende formell kompetanse).
Gode evner til å arbeide selvstendig, og til å utarbeide realistiske planer for aktivitetene innenfor arbeidsfeltet.
God fremstillingsevne, muntlig og skriftlig, på norsk og engelsk.
Grunnleggende kjennskap til IKT som arbeidsredskap.
Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Det er en fordel om du har:

Erfaring fra vedlikehold av sagbruksteknisk utstyr.
Erfaring med smedarbeid.
Kjennskap til dampmaskinteknologi og erfaring fra vedlikehold og/eller drift av dampmaskiner.

Vi tilbyr:

Fast 100 % stilling.
Interessante og varierte arbeidsoppgaver.
Godt arbeidsmiljø
Tariffavtale og pensjonsordning i KLP.
Lønn etter avtale, stillingskode 1136 Driftstekniker, lønnstrinn 35-50.

 

Søknadsfrist  2. februar 2020

 

Arbeidsgiver Museet Midt IKS
Kommune Namsos
Omfang Heltid  Varighet Fast

Arbeidssted Spillum

 

Nærmere opplysninger om stillingene kan fås hos:

Museumsleder Geir Flakken tlf. 977 35 057 / [email protected] eller konservator Kjell Roger Eikeset tlf. 906 57 008 / [email protected]

 

Om oss

Museet Midt IKS er en regional museumsorganisasjon for Namdalen, og består av fire avdelinger: Norsk Sagbruksmuseum, Kystmuseet i Nord-Trøndelag, Namdalsmuseet, Kunstmuseet Nord Trøndelag og i tillegg Distriksseksjonen. Administrasjonen for Museet Midt IKS har kontorer i Rørvik.

Norsk Sagbruksmuseum er lokalisert på Spillum i Namsos kommune og har et lokalt, regionalt og nasjonalt ansvar for forskning, forvaltning og formidling av norsk sagbrukshistorie.

Namsos kommune har i overkant av 16 000 innbyggere, og er regionsenter i Namdalen. Her er det et bredt kulturtilbud med kino, kulturhus, flere museer, gallerier, idrettslag, kor, korps og teaterlag. Byen og omlandet utgjør et større arbeidsmarked med gode muligheter for arbeid for ektefelle/samboer, og har utdanningsinstitusjoner på universitetsnivå. Det er godt utbygde kommunikasjoner med bussruter, egen flyplass, og båtforbindelse til de ytre delene av Namdalen.

Norsk Sagbruksmuseum, Spillum Dampsag & Høvleri er landets eneste bevarte, større dampsagbruk, og ett av femten teknisk-industrielle kulturminner av nasjonal betydning i Norge. Museet bruker de gamle sagene og høvelen for produksjon, salg og formidling. Produksjonen er et viktig satsningsområde for å ta vare på den lokale historien og for å sikre museets økonomi.

Museet har flere formidlingstilbud til skoleklasser og arrangerer årlig en Familiedag med ulike aktiviteter. I løpet av 2020 kommer Norsk Sagbruksmuseum til å ferdigstille et besøkssenter og en aktivitetspark, som vil være viktige elementer i formidlingen av norsk sagbrukshistorie.

Sagbruksmuseet ble i 2011 tildelt «Olavsrosa» av Norsk Kulturarv. Sagbruksmuseet har i dag ti faste ansatte.

 

Del stillingen

Selskap

Museet Midt IKS

Kontaktinfo

  • Kjell Roger Eikeset
  • Tittel: Konservator
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: tlf. 906 57 008

Lokasjon

  • Spillum

Søknadsfrist

Februar 2, 2020

Sykepleier – 75 % vikariat (søknadsfrist 01.02)

Holmestrand kommune, Sande bo- og behandlingssenter

 

Sykepleier – 75 % vikariat

 

Sande bo- og behandlingssenter ligger sentralt i Sande sentrum. Bo- og behandlingssenteret har 54 plasser fordelt på rehabiliteringsavdeling, 3 langtidsavdelinger, demensavdeling og en forsterket skjermet enhet. Bo- og behandlingssenteret er delt opp i små og oversiktlige avdelinger. Nåværende arbeidstidsordning er i todelt turnus med dag-/aftenvakter, og arbeid hver 3. helg

Vi har ledige 75 % vikariat t.o.m. 01.06.2021 med mulighet for fast ansettelse i avdeling Kortid- og rehabilitering.

Sande og Holmestrand kommuner har slått seg sammen 01.01.2020. Vi ønsker i vår virksomhet å være fremtidsrettet både i forhold til utvikling av tjenester, men også i forhold til kompetansebygging og nytenkning. Er du en som har lyst å videreutvikle kommunens tjenester sammen med oss, bør du søke omgående.

Arbeidsoppgaver

Fokus på arbeid med rehabiliteringspasienter, samt lindrende pasienter
En meningsfull jobb i et godt tverrfaglig arbeidsmiljø
Faglig spennende, utfordrende og varierte oppgaver
Utøve direkte sykepleie til pasientene
Veilede, undervise og informere pasienter, pårørende og kollegaer
Sykepleiefaglige oppgaver i tråd med gjeldende krav til kvalitet
Medisinering og klargjøring av medikamenter
Dokumentasjon og oppdatering av tiltaksplaner

Kvalifikasjoner

Autorisert sykepleier
Må beherske godt norsk, både skriftlig og muntlig
Nyutdannede sykepleiere oppfordres også til å søke
Interesse for å arbeide med rehabiliteringspasienter, samt lindrende pasienter
Gode kunnskaper i bruk av dokumentasjonssystemer

Personlige egenskaper

Bidra til kvalitet og faglig utvikling av tjenesten
Er fleksibel, serviceinnstilt og har gode samarbeidsevner
Ha gode kommunikasjonsevner
Personlig skikkethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr

En faglig utfordrende hverdag
Godt arbeidsmiljø
Fagmiljø i utvikling
Sykehjemmet tar imot studenter, elever og lærlinger
En arbeidsplass med fokus på kvalitet i tjenesten
GAT, nettbasert vaktboksystem
Trivelige lokaler og uteområder

Lønn i henhold til avtale /tariff. Medlemskap i pensjonsordning og gode personalforsikringer. Fra lønnen trekkes 2% innskudd til pensjonsordning. Arbeidstakere ansettes i kommunen på de vilkår og med de rettigheter og plikter som følger av overenskomster, reglementer og lover.

Med hjemmel i Lov om helsepersonell mv., Kap. 4 (helsepersonelloven) §20a, er tilsetting betinget av at det legges fram gyldig politiattest. Attest skal bare kreves av den søkeren som får tilbud om stillingen, attest skal ikke legges ved søknaden.

Attester og vitnemål tas med ved et eventuelt intervju.

Kommunen er opptatt av mangfold og vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, funksjonshemming, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi er en IA-virksomhet og jobber sammen for et godt og inkluderende arbeidsmiljø.

Søkerlister med opplysninger om navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosted- eller arbeidskommune for hver søker er offentlig i hht Offentlighetsloven. Det kan gjøres unntak dersom søker anmoder om dette og grunngir dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke tas til følge vil søkeren varsles om dette.

Fylke: Vestfold og Telemark
Jobbtype: Vikariat  Heltid/Deltid: Deltid  Arbeidstid: Skift / turnus / arbeidstidsordning

 

Søknadsfrist:  01.02.2020

 

Arbeidssted: Sande

 

Kontaktpersoner:

Avd. leder Hanne Teigstad

mob: 94827392

Virksomhetsleder Susanne Wollasch

mob: 99474970

 

Hjemmeside:
www.holmestrand.kommune.no

Adresse:
Revåveien 32 3070 Sande i Vestfold

 

Holmestrand kommune

Holmestrand kommune har ca. 24 000 innbyggere og ca. 1 800 årsverk. Kommunen ligger vakkert til med lang kystlinje, flott natur, innsjø, elver, skog og fjell. Jernbanen og E18 går gjennom kommunen og gir god kommunikasjon både nordover og sørover.

Del stillingen

Selskap

Holmestrand kommune

Kontaktinfo

  • Hanne Teigstad
  • Tittel: Avd. leder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: 948 27 392
  • Susanne Wollasch
  • Tittel: Virksomhetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: 994 74 970

Lokasjon

  • Sande I Vestfold

Søknadsfrist

Februar 1, 2020

Barnevernskonsulenter (søknadsfrist 01.02)

Vil du være med å utvikle framtidas barnevern?
Er du åpen, grundig og møter andre mennesker med respekt?
Vil du være med å gjøre en forskjell for de som trenger det mest?

DA ER DU DEN VI LEITER ETTER!

Hallingdal barnevernteneste er en interkommunal tjeneste som dekker alle seks kommunene i Hallingdal: Hol, Ål, Gol, Nes, Flå og Hemsedal. Vi er en super gjeng med 31 ansatte, og vi jobber i team. Her er mye energi og ekte engasjement for de barn, unge og familier som trenger vår hjelp.
Som nyansatt får du opplæring, fast veiledning, gode faglige utviklingsmuligheter og kommunal bolig. Du får kollegaer som brenner for å gjøre en forskjell for barn, unge og familier.

Barnevernkonsulent/saksbehandlar

Er du åpen, grundig og møter andre med respekt? Da er du den vi leiter etter.
2 faste 100 % stilling, ansettelse snarest.
2 vikariater, 100 % stilling (fødselspermisjon) fram til 30.04.2021 med mulighet for forlenging. Ansettelse snarest

Tiltakskonsulent i familieteamet

Vil du vera med å gjere en forskjell for dei som treng det mest?
Er du opptatt av endringsarbeid i direkte kontakt med barn, unge og familiar? Då er du den rette for oss.
Tiltakskonsulent, fast stilling https://enterprise-al.hdnett.no/recruitment/opening?1

For meir infomasjon om oss, sjå vår eigen film om Hallingdal barnevernteneste: https://www.aal.kommune.no/siteassets/aal/skole-og-barnehage/barnevern/hallingdal-barnevernteneste_final-2.mp4

Del stillingen

Selskap

Ål kommune

Kontaktinfo

  • Camilla Svanaasen Joranger
  • Tittel: Teamleiar
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 916 73 968

Lokasjon

  • Ål

Søknadsfrist

Februar 1, 2020