Vang kommune: Sjukepleiar 100 % fast stilling ved korttid og heimesjukepleia (søknadsfrist 23.03.2025)

 

Sjukepleiar 100 % fast stilling ved korttid og heimesjukepleia

 

Korttid og heimesjukepleia har frå 1.mai 2025 ledig fast stilling for sjukepleiar. Vi tilbyr gode lønsvilkår (10 års tilleggsansiennitet) og flyttegodtgjering! Det er mogleg med mindre stillingsprosent dersom du ynskjer det.

 

Vi tilbyr bla:

  • Eit godt og spanande fagmiljø med varierte arbeidsoppgåver
  • Eit positivt og triveleg arbeidsmiljø saman med dyktige kollegaer
  • Opplæring og rettleiing
  • Lønn etter tariff i hht hovudtariffavtala, gode pensjonsvilkår og forsikringsavtalar, og 10 års tilleggsansiennitet.
  • Kommunen kan hjelpe til med å skaffe bustad
  • For fast stilling tilbyr kommunen flyttegodtgjering ved flytting til Vang kommune (kompensasjon av faktiske flytteutgifter inntil gitt sum)

 

Søknadsfrist: 23.03.2025
Arbeidsgivar: Vang Kommune
Stad: Vang i Valdres
Stillingstittel: Sjukepleiar 100 % fast stilling ved korttid og heimesjukepleia
Stillingar: 1
Heiltid/Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4924695927

 

Arbeidsoppgåver:

  • Utøve sjukepleie i tråd med gjeldande krav og lovverk
  • Planlegge arbeidet i området og fordele arbeidsoppgåver i tråd med den einskilde medarbeidar si kompetanse
  • Praktisk bistand og rettleiing til brukarar
  • Planlegge, igangsette og tilpasse tenestar ut i frå den einskilde brukers behov
  • Bidra til positivt samarbeid med pårørande
  • Dokumentere i fagsystemet Profil, journalansvar for pasientar i gitt område
  • Utføre naudsynt sakshandsaming og kartlegging av søknader til tenestar innan fagområde og legge dette fram for vedtaksmyndighet
  • Halde seg oppdatert innan eige fagområde, og delta i fagleg utviklingsarbeid
  • Rettleiing, undervisning og tverrfagleg samarbeid
  • Bidra til samarbeid på tvers av einingar i etaten

 

Kvalifikasjonar:

  • Norsk autorisasjon som sjukepleiar 
  • Erfaring frå kommunal pleie- og omsorgsteneste
  • Solid fagkunnskap i sjukepleie
  • Relevant vidareutdanning er eit føremonn, men ikkje eit krav
  • Gode ferdigheter innan IKT og bruk av elektronisk pasientjournal
  • Gode norskkunnskapar både munnleg og skriftleg
  • Førarkort kl. B

 

Personlege eigenskapar:

  • Ha evne til å gje omsorg og tryggleik
  • Vera fleksibel og ha tilpassingsevne
  • Vera motivert, engasjert og strukturert
  • Ha interesse for eldreomsorg og ønske om å bidra i fagutvikling
  • Ha gode evner til samarbeid
  • Sjølvstendig og ha evne til å ta ansvar, til å ta initiativ og til å sette seg raskt inn i nye arbeidsoppgåver
  • Evne til å sjå, tenkje og arbeide heilskapleg

 

Anna informasjon:

  • Tilsetting skjer på vilkår som gjeld til ei kvar tid i kommunal sektor.
  • Stillinga krev politiattest jf. helsepersonell-loven § 5-4. Attesten må leggjast fram før tiltreding

 

Tyinvegen 5150, 2975 Vang i Valdres, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Stine Solemsli
Leiar Vangsheimen og heimetenesta
 Telefon:90896012
E-post:[email protected]

 

Vang kommune som arbeidsgjevar: 

  • Ca 290 tilsette fordelt på kommunalområda: Helse og omsorg, Utdanning og kultur, Landbruk og teknisk, og Stab
  • Den viktigaste ressursen me har er våre tilsette. I Vang kommune gjer me det me kan for at tilsette skal ha det bra på arbeid!
  • Vang kommune har nynorsk som skriftspråk.

 

Å bu i Vang kommune: 

  • Ei storstilt satsing på barn og unge!
  • Ein kombinert barne – og ungdomsskule, med ca 200 elever. Nyrenovert med heilt ny fleirbrukshall med klatrevegg, basseng etc. Tolærarsystem, slik at det nesten alltid er to lærarar tilstades i klasserommet. Skulen nyttar Vang sin flotte natur mykje, både ved uteskule, faget FRI-NAT (friluftsliv og natur), og spanande utflukter. I Vang er SFO gratis for alle barn!
  • Vang kommune har to barnehagar, Høre og Fredheim, begge har småbarns og storbarnsavdeling. I Vang er det løpande barnehageopptak (start når det passar dykk!) og frå august 2024 er månadsprisen per barn 1500 kr
  • Helse og omsorgstenester av god kvalitet
  • Vang kommune har personalbustadar til leige, med butid opptil 3 år
  • Byggeklare tomter fleire stadar i kommunen, alle med fantastisk utsikt!
  • I Vang finn du 2 solide kontorfellesskap, gjer som fleire andre og ta med deg arbeidet til Vang!
  • Både i Vang og resten av Valdres finn du eit yrande kulturliv, der tradisjon står i høgsete,  med blant anna tradisjonsmat, tradisjonsmusikk, tradisjonshandtverk og aktiv stølsdrift. Vang kommune har også ein god kulturskule med stort utval av tradisjonelle og moderne aktivitetar
  • I Vang står lag, foreiningar og idrett sterkt, her finn du aktivitetar for einkvar smak!
  • Vang har ein storarta natur som innbyr til friluftsliv sommar som vinter, er du glad i turar, ski, jakt og fiske så er dette staden for deg!  Vang blir sagt å ha «vestlandsfjell med austlandsklima«, og er ei bygd med landbruk, grundarar, turisme og næringsliv i eit levande og inkluderande bygdesamfunn. I Vang finn du også store delar av Jotunheimen og ikkje minst festivalen Vinjerock
  • I Vang har dei fleste kort avstand mellom arbeid, barnehage og skule. Her kan du leve eit så roleg eller så aktivt liv som du sjølv ynskjer, i ei distriktskommune med positiv folketalsutvikling
  • Meir info om korleis det er å bu i Vang og kva som skjer i Vang finn du her på VangiValdres.
  • Meir info om arbeids – og bumarkedet Valdres finn du på VelgValdres

 

Vang kommune er opptatt av mangfold og oppmodar kvalifiserte kandidatar til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn. 

Me gjer merksam på at søkjarar kan få sitt namn gjort offentleg i søkjarlista, sjølv om det er bedt om konfidensiell behandling. Du som søkjar vil i tilfelle bli varsla på førehand om det. 

Del stillingen

Selskap

Vang kommune i Valdres

Kontaktinfo

  • Stine Solemsli
  • Tittel: Leiar Vangsheimen og heimeteneste
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 90896012

Lokasjon

  • Vang I Valdres

Søknadsfrist

Mars 23, 2025

Nes kommune – Kontaktperson i barnevernstjensten (søknadsfrist 16.03.2025)

Nes kommune Barnevern

 

Kontaktperson i barnevernstjensten

 

 

Er du engasjert i barn og unge og vil ha en meningsfull og viktig jobb i barnevernstjenesten?

Da vil vi at du leser videre! Vi har nyopprettet stilling som kontaktperson i vår tjeneste. Vi ønsker deg med på laget for å gi barn og unge i Nes bedre oppvekstbetingelser.

Hos oss får du jobbe i en utviklingsorientert barneverntjeneste hvor vi aktivt satser på systematisk fagutvikling, internkontroll og inkluderende ledelse. Du må like utvikling, samarbeid og sette barnet i sentrum. Nærhet til barn-unge og deres familier, samå å være engasjert og synlig er vesentlig for jobben. Det er det vi mener skaper de beste tjenestene for barn og unge i barnevernet.

Tjenesten har totalt 26,5 ansatte inkludert barnevernleder. Vi jobber i tråd med de faglige anbefalingene og sentralt hos oss er å skape gode relasjoner til barn, familier, deres nettverk og samarbeidene instanser. Nes kommune er en TIBIR kommune og satser på PMTO.

Det er viktig for oss å holde et faglig høyt nivå og ha god internkontroll. Vi har utviklet systematisk veiledning av ansatte og utvikling av ledelse.

Vi har et godt og raust arbeidsmiljø og jobber aktivt for å opprettholde dette.

Barneverntjenesten er organisert under familiens hus sammen med helsestasjon, helsestasjon for ungdom, skolehelsetjeneste, barnehagehelsetjeneste, psykisk helse- og familietjeneste, Home-start og åpen barnehage. Familiens hus legger stor vekt på samarbeid og kompetanse- og erfaringsutveksling på tvers av tjenestene. Vi driver felles kompetanseutvikling i tillegg til internt i barneverntjenesten.

Barneverntjenesten etterlever Nes kommune sine verdier nærhet, engasjement og synlighet. Samarbeid er sentralt hos oss.

Vi har ledig en fast stilling og et svangerskapsvikariat.

Arbeidsoppgaver

  • Saksbehandling etter lov om barnevern og forvaltningsloven
  • Gjennomføring av undersøkelser
  • Oppfølging av familier med tiltak fra barneverntjenesten, og av barn under omsorg og ettervern
  • Benytte omsorgsplaner, oppfølgingsplaner, tiltaksplaner og evalueringer som et verktøy i det faglige arbeidet
  • Forberede saker og møte som partsrepresentant i Barnevern- og helsenemnd og andre rettsinstanser
  • Samarbeid med andre team i tjenesten og eksterne instanser. Gjennomføre og lede samarbeidsmøter
  • Råd og veiledning til foreldre og fosterforeldre
  • Ha fokus på barnesamtaler og brukermedvirkning
  • Journalføre og dokumentere via fagsystemet

Oppgavene er ett utvalg av hva du kan forvente deg på nåværende tidspunkt. Nes kommune ønsker å være innovative og fremoverlente så det kan oppstå endringer i oppgavene med tiden.

Kvalifikasjoner

  • 3- årig sosialfaglig utdanning, fortrinnsvis barnevernspedagog eller sosionom, annen relevant utdanning kan vurderes.
  • Det er ønskelig med relevant masterutdanning eller relevant videreutdanning ihht. kommende kompetanskrav i barnevernet.
  • Søkere uten masterutdanning eller relevant videreutdanning må være villig til og motivert til å ta slik utdanning innen 2031 i tråd med kompetansekravet.
  • Det vektlegges erfaring fra barneverntjenesten og god barnevernfaglig forståelse.
  • Ønskelig med erfaring fra barneverns- og helsenemnda og ellers rettsinstanser.
  • Det vil bli påkrevd politiattest ved ansettelse, ikke eldre enn 3 måneder.
  • Førerkort klasse B er et krav.

Personlig egnethet vektlegges.

Personlige egenskaper

  • God relasjonskompetanse og gode samarbeidsevner. Være medspiller på laget rundt barnet.
  • Nøyaktighet, gode analyseevner, fleksibilitet, strukturert, engasjement og tydelighet i barnevernfaglige vurderinger.Evne til å skape tillit, jobbe med endring og være nytenkende
  • Raus, ydmyk og respektfull i møte med barn og deres familier, kollegaer og samarbeidspartnere.
  • Du trives med å jobbe i et høyt arbeidstempo og har høy arbeidskapasitet.
  • Stor grad av selvstendighet, samtidig fungere i team 
  • Ansvarsbevisst
  • God muntlig og skriftlig kommunikasjonsevne.

Vi tilbyr

  • Intern oppfølging og veiledning minimum annenhver uke.
  • Teamene møtes hver uke til teammøte hvor det drøftes saker, jobbes med faglig utvikling og kollegastøtte.
  • Tjenesten som helhet satser også på faglig utvikling gjennom avdelingsmøter, allmøter, kurs, videreutdanning og fagdager.
  • Varierte arbeidsoppgaver og utfordringer.
  • En tjeneste som jobber med utvikling på barnevernsfeltet og samarbeider på tvers med andre instanser.
  • Et faglig spennende miljø i utvikling og gode kollegaer. Eget kontor.
  • Lønn etter hovedtariffavtale. Rekrutteringstillegg kr 30 000 ut over tariff.
  • Fleksitidsordning
  • Gruppelivs- og yrkesskadeforsikring
  • Bedriftshelsetjeneste

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Det er 6 mnd. prøvetid.

Vi ber om at vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Orginale dokumenter medbringes til et evt. intrevju. 

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.


Velkommen som søker!

 

 

Søk her

 

 

Søknadsfrist: 16.03.2025
Arbeidssted: Familiens hus

 

Kontaktpersoner:

Line Mundal
tlf: +47 90979795
mob: +47 90979795

 

Hjemmeside:

www.nes.kommune.no/tjenester/skole-og-oppvekst/

 

Adresse:

Rådhusgata 2 2150 Årnes

 

Nes kommune Barnevern

Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har straks 25.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud. I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen.

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

  • Line Mundal
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: +47 90979795 mob: +47 90979795

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

Mars 16, 2025

Krødsherad kommune – Rådgiver Samfunns- og næringsutvikling (søknadsfrist 09.03.2025)

Krødsherad kommune Avdeling for Samfunns- og næringsutvikling

 

Rådgiver Samfunns- og næringsutvikling

 

 

Krødsherad kommune strekker seg fra Krøderen i Sør til Gulsvik i Nord, med vakre Krøderfjorden i midten og Noresund ved foten av Norefjell. Kommunen har 2242 innbyggere og er for tredje året på rad i toppen av landets best styrte kommuner. Ønsker du å jobbe med utformingen av fremtidens Krødsherad, er du opptatt av utvikling og attraktivitet, og kan du kjenne deg igjen i kommunens visjon «Vertskap i verdensklasse»? Da bør du søke stillingen som rådgiver samfunns- og næringsutvikler i Norges 4 beste styrte kommune. Vi er opptatt av at lokalsamfunnet skapes i god dialog med innbyggere, næringsliv og lag og foreninger, og tror at de beste løsningene åpenbarer seg i tett samspill. Som rådgiver samfunns- og næringsutvikling vil du ha en sentral rolle i utviklingen av kommunen og med deg på laget har du svært dyktige medarbeidere som har egne ansvarsområder innenfor stedsutvikling, planarbeid, kart og oppmåling, byggesak, landbruk samt klima og miljø.

Stillingen ligger i virksomheten plan og forvaltning i sektor samfunnsutvikling, men du vil også få oppgaver som strekker seg utover egen virksomhet.

Er du en samfunnsengasjert, strukturert og løsningsorientert person som ønsker å bidra til utviklingen av vår kommune? Vi søker en proaktiv og fremoverlent rådgiver som vil få en sentral rolle i kommunens arbeid med samfunns- og næringsutvikling.

 

Hovedoppgaver

Som rådgiver samfunns- og næringsutvikling vil du få en variert hverdag med spennende oppgaver, og du blir en viktig brikke i vår kommunale organisasjon.

  • Inngå i kommunens næringsteam, med ansvar for blant annet:
    • Bistå med gjennomføring av tiltak i kommunens næringsplan, samt oppfølging og revidering av planen.
    • Koordinere og følge opp forespørsler fra næringslivet.
    • Delta i relevante nettverk lokalt og regionalt.
    • Ajourhold og synliggjøring av bo- og næringsmuligheter i kommunen.
    • Bistå i salg av nærings- og boligtomter, samt annen kommunal eiendom.
  • Avtaleforvalter for sektor samfunnsutvikling:         
    • Oversikt over avtaler og oppfølging av revidering.
  •  Innkjøpskontakt for offentlig anskaffelser i kommunen:
    • Primærkontakt for anskaffelser i kommunen og bindeledd mot innkjøpssamarbeidet i Kongsbergregionen.
    • Ajourholde og synliggjøring rammeavtaler.
  • Saksbehandler innenfor virksomhetens ansvarsområder.

 

Kvalifikasjoner

  • Høyere utdanning på bachelornivå, erfaring kan veie opp for manglende formell utdanning.
  • Det er ønskelig med erfaring fra næringslivet.
  • Det er ønskelig med erfaring fra offentlig sektor.
  • Det er ønskelig med erfaring fra å jobbe i en politisk styrt organisasjon.
  • Det er ønskelig med erfaring fra avtaleforvaltning og anskaffelsesprosesser i offentlig sektor.
  • Førerkort klasse B.

 

Personlige egenskaper

I denne stillingen er personlige egenskaper og egnethet svært viktig. Derfor vil personlige egenskaper bli tillagt stor vekt.

 

Vår nye rådgiver er:

  • Strukturert, selvstendig, men liker samtidig å jobbe i team.
  • Gode kommunikasjons- og formidlingsevner, både muntlig og skriftlig.
  • Evner å håndtere flere ulike prosjekter samtidig.
  • Gjennomføringsevne.
  • Løsningsorientert og proaktiv, med evne til å tenke fremover og se muligheter.
  • Kreativ og motiveres av relasjonsbygging og samarbeid med ulike aktører.
  • Trives med å håndtere mange saker samtidig, og motiveres av å finne løsninger.
  • Sterk evne til å samarbeide med ulike aktører og bygge relasjoner.

Vi tilbyr

En spennende rådgiverstilling i en kommune som legger vekt på faglig utvikling, medvirkning og trivsel blant ansatte. Du vil få muligheten til å påvirke utviklingen av en stilling med et stort potensial, og jobbe i et miljø som verdsetter mangfold og inkludering.

I kommunebarometeret for 2022 og 2023 ble Krødsherad kommune kåret til Norges beste innen saksbehandling.

  • En stilling der du i stor grad kan være med på å forme og påvirke innholdet.
  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling.
  • Et inkluderende og dynamisk arbeidsmiljø.
  • Opplæring og støtte i oppgaver der det er behov.
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger gjennom KLP.
  • Fleksibel arbeidstid og mulighet for hjemmekontor.
  • Lønn etter avtale.

Har du lyst til å bidra til utviklingen av Krødsherad kommune? Send oss din søknad med CV og relevante attester elektronisk via vårt søknadssystem.

Ta gjerne kontakt med virksomhetsleder Nina Lesteberg på telefon 988 73 777 eller e-post [email protected].

Søk nå og bli med på laget! Aktuelle kandidater vil bli intervjuet fortløpende.

Vi ser frem til å høre fra deg!

 

 

Søk her

 

 

Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 09.03.2025
Tiltredelse: August 2025
Arbeidssted: Kommunehuset – Noresund

 

Kontaktpersoner:

Nina Lesteberg
mob: +47 98873777

 

Hjemmeside:

www.krodsherad.kommune.no

 

Adresse:

Ringnesveien 10 3536 Noresund

 

Krødsherad kommune Avdeling for Samfunns- og næringsutvikling

Krødsherad er en liten kommune med 2250 innbyggere, og ligger sentral plassert med kort vei til Hønefoss, Drammen og Oslo. Kommunen kan beskrives som Østlandets Hardanger med umiddelbar nærhet til både fjord og fjell. Krødsherad kommune satser betydelig på vekst og utvikling, og er opptatt av å tilby gode og faglig oppdaterte tjenester til sine innbyggere.

Del stillingen

Selskap

Krødsherad kommune

Kontaktinfo

  • Nina Lesteberg
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 98873777

Lokasjon

  • Noresund
  • Krøderen

Søknadsfrist

Mars 9, 2025

Senja kommune – Ferievikarer til våre sykehjem og hjemmetjenester (søknadsfrist 01.05.2025)

Senja kommune - sykehjem og hjemmetjenester

 

Vi søker ferievikarer til våre sykehjem og hjemmetjenester

 

 

Ønsker du å prøve å jobbe i et omsorgsyrke, eller som assistent på et institusjonskjøkken? Da oppfordrer vi deg til å ta kontakt med oss!

Vi har behov for ferievikarer til våre sykehjem og hjemmetjenester i hovedferien fra uke 25 til og med uke 35, både dag/kveld, natt og helg

  • Skaland sykehjem og hjemmetjeneste
  • Stonglandet sykehjem, med kjøkken
  • Sifjord sykehjem og hjemmetjeneste, med kjøkken
  • Gryllefjord sykehjem og hjemmetjeneste, med kjøkken
  • Rossfjord sykehjem og hjemmetjeneste

 

 

Sommeravtale for vikarer

  • Bonus til sommervikarer som binder seg for til en avtale med sammenhengende jobb og i minimum 75% stilling
  • Gode betingelser for sykepleier- og vernepleierstudenter, samt medisinstudenter som har fullført 2. året av medisinstudiet
  • Sommeravtale gjelder ikke for serviceverter/ unge arbeidstakere

 

Arbeidsoppgaver:

  •  Som ferievikar i våre sykehjem har du ansvar for stell, pleie, måltider og faglig oppfølging av pasientene.
  • I hjemmetjenesten gis det også praktisk bistand til tjenestemottakere
  •  Du deltar i alle daglige gjøremål i avdelingen
  •  Samarbeid med interne og eksterne samarbeidspartnere
  •  Medisinadministrering etter delegasjon og kompetanse
  •  Dokumentasjon i pasientjournal
  • Som ferievikar på våre kjøkken deltar du i daglig produksjon og interne rutiner og oppgaver knyttet til drift og produksjon

 

 

Vi trenger deg som:

  •  Liker å jobbe med mennesker
  •  Har gode samarbeidsevner og liker å jobbe i team
  •  Gir og tar imot veiledning
  •  Arbeider selvstendig og er serviceinnstilt

 

 Kvalifikasjoner

  • Vi trenger deg som er assistent, pleiemedarbeider, sykepleierstudent, autorisert vernepleier, sykepleier, eller helsefagarbeider, samt kjøkkenassistent og kokk/institusjonskokk.
  • Må ha gode skriftlige og muntlige ferdigheter i norsk språk, slik at du kan forstå og gjøre deg forstått til både pasienter, pårørende, kolleger og samarbeidspartnere.
  • Spesifiser i din søknad hvor du ønsker å jobbe

 

Sykehjemmene søker også ungdommer fra 15 år som servicevert.

Som servicevert tilbereder og serverer du frokost/lunsj til våre pasienter.

Du får frihet til å utforme lunsjmeny, bake og ellers samarbeide om ernæringsoppfølging til friske og syke mennesker.

I servicevert-funksjonen ligger også aktivitør-rollen. Denne innebærer at du iverksetter og gjennomfører aktiviteter inne og ute for pasientene. Aktivitetene kan være: høytlesning, spille bingo og andre spill, gå på turer og andre utendørsaktiviteter.

Du bistår i forefallende og praktiske oppgaver i avdelingen.

Hva vi ønsker av deg: Du er presis, pliktoppfyllende, trives blant eldre og liker å jobbe. Du har lyst å vite mer om helse og omsorg.

 

Arbeidstid for servicevert er hverdager fra kl. 08.00 til 14.00

Lønn etter tariff som ung arbeidstaker.

Ansettelse foregår fortløpende, vi ansetter før søknadsfristen utløper. 

 

For nærmere informasjon, ta kontakt:

Skaland sykehjem og hjemmetjeneste: Avdelingsleder Anja Antonsen [email protected] tlf 462 80 674 

Stonglandet sykehjem: Avdelingsleder Cecilie Halsnes [email protected] tlf 991 57 775 

Sifjord sykehjem og hjemmetjeneste: Avdelingsleder Vigdis Beate Thomassen [email protected] tlf 412 25 569

Gryllefjord sykehjem og hjemmetjeneste: Avdelingsleder Vigdis Beate Thomassen [email protected] tlf 412 25 569

Rossfjord sykehjem og hjemmetjeneste: Avdelingsleder Kine Berntsen [email protected] tlf 966 25 400

 

 

Søk her

 

 

  • Fylke: Troms
    Søknadsfrist: 01.05.2025
    Tiltredelse: Etter avtale
    Arbeidssted: Senja kommune

 

Kontaktpersoner:

Anette S Gulbrandsen
mob: +47 90256679

 

Hjemmeside:

www.senja.kommune.no

 

Adresse:

Helsesenterveien 32 9300 Finnsnes

 

Senja kommune – sykehjem og hjemmetjenester

Senja kommune er en av Nord-Norges mest spennende kommuner, kjent for sine naturskjønne omgivelser og sitt sterke fokus på bærekraft og utvikling. Kommunen har høye ambisjoner for sine tjenester og søker ledere som vil være med på å forme fremtiden.

Del stillingen

Selskap

Senja kommune

Kontaktinfo

  • Anette S Gulbrandsen
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 90256679

Lokasjon

  • Finnsnes

Søknadsfrist

Mai 1, 2025

Senja kommune – Ferievikarer til Finnsnes sykehjem og Sentralkjøkkenet (søknadsfrist 01.05.2025)

Senja kommune - Ferievikarer til Finnsnes sykehjem og Sentralkjøkkenet

 

Vi søker ferievikarer til Finnsnes sykehjem og Sentralkjøkkenet

 

 

Ønsker du å prøve å jobbe i et omsorgsyrke, eller som assistent på et institusjonskjøkken? Da oppfordrer vi deg til å ta kontakt med oss!

Vi har behov for ferievikarer i hovedferien fra uke 25 til og med uke 35, både dag/kveld, natt og helg i sykehjemsavdelingene. For sentralkjøkkenet gjelder dagvakter mandag til fredag.

Finnsnes sykehjem består av 3 avdelinger, hver delt i 3 bogrupper. Vi har 90 plasser, fordelt på både somatiske langtidsplasser, langtidsplasser for mennesker med demenssykdom og avlastning. Vi har flere ulike turnusordninger, både langvakter og avdelinger med ordinære vakter. Vi har sykepleier i team.

Sentralkjøkkenet ved Finnsnes sykehjem produserer middag til beboere i institusjon og til hjemmeboende med avtale om middagsombringing i Senja kommune.

 

Sommeravtale for vikarer

  • Bonus til sommervikarer som binder seg for til en avtale med sammenhengende jobb og i minimum 75% stilling
  • Gode betingelser for sykepleier- og vernepleierstudenter, samt medisinstudenter som har fullført 2. året av medisinstudiet
  • Sommeravtale gjelder ikke for serviceverter/ unge arbeidstakere

 

Arbeidsoppgaver:

  •  Som ferievikar på Finnsnes sykehjem har du ansvar for stell, pleie, måltider og faglig oppfølging av pasientene
  •  Du deltar i alle daglige gjøremål i avdelingen
  •  Samarbeid med interne og eksterne samarbeidspartnere
  •  Medisinadministrering etter delegasjon og kompetanse
  •  Dokumentasjon i pasientjournal
  • Som ferievikar på Sentralkjøkkenet deltar du i daglig produksjon og interne rutiner og oppgaver knyttet til drift og produksjon

 

Vi trenger deg som:

  •  Liker å jobbe med mennesker
  •  Har gode samarbeidsevner og liker å jobbe i team
  •  Gir og tar imot veiledning
  •  Arbeider selvstendig og er serviceinnstilt

 

 Kvalifikasjoner

  • Vi trenger deg som er assistent, pleiemedarbeider, sykepleier- eller vernepleierstudent, autorisert vernepleier, sykepleier, eller helsefagarbeider, samt kokk/institusjonskokk.
  • Må ha gode skriftlige og muntlige ferdigheter i norsk språk, slik at du kan forstå og gjøre deg forstått til både pasienter, pårørende, kolleger og samarbeidspartnere.
  • Spesifiser i din søknad om du ønsker å jobbe i sykehjemsavdelingene, på storkjøkkenet eller begge steder

 

 

Sykehjemsavdelingene søker også ungdommer fra 15 år som servicevert.

Som servicevert tilbereder og serverer du frokost/lunsj til våre pasienter.

Du får frihet til å utforme lunsjmeny, bake og ellers samarbeide om ernæringsoppfølging til friske og syke mennesker.

I servicevert-funksjonen ligger også aktivitør-rollen. Denne innebærer at du iverksetter og gjennomfører aktiviteter inne og ute for pasientene. Aktivitetene kan være: høytlesning, spille bingo og andre spill, gå på turer og andre utendørsaktiviteter.

Du bistår i forefallende og praktiske oppgaver i avdelingen.

Hva vi ønsker av deg: Du er presis, pliktoppfyllende, trives blant eldre og liker å jobbe. Du har lyst å vite mer om helse og omsorg.

 

Arbeidstid for servicevert er hverdager fra kl. 08.00 til 14.00

Lønn etter tariff som ung arbeidstaker.

Ansettelse foregår fortløpende, vi ansetter før søknadsfristen utløper.

 

For nærmere informasjon, ta kontakt:

Plan 2: Konst. avdelingsleder Ida Vedestig tlf.970 11 447 eller e-post: [email protected]

Plan 3: Avdelingsleder Kathrine F. Olsen tlf. 474 65 341 eller e-post: [email protected]

Plan 4: Avdelingsleder Sissel Brandser tlf. 474 62 345 eller e-post: [email protected]

Sentralkjøkken: Virksomhetsleder Anette S Gulbrandsen tlf 902 56 679 eller e-post: [email protected]

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Troms
Søknadsfrist: 01.05.2025
Tiltredelse: Etter avtale
Arbeidssted: Senja kommune

 

Kontaktpersoner:

Anette S Gulbrandsen

mob: +47 90256679

 

Hjemmeside:

www.senja.kommune.no

 

Adresse:

Helsesenterveien 32 9300 Finnsnes

 

Senja kommune – Ferievikarer til Finnsnes sykehjem og Sentralkjøkkenet

Senja kommune er en av Nord-Norges mest spennende kommuner, kjent for sine naturskjønne omgivelser og sitt sterke fokus på bærekraft og utvikling. Kommunen har høye ambisjoner for sine tjenester og søker ledere som vil være med på å forme fremtiden.

Del stillingen

Selskap

Senja kommune

Kontaktinfo

  • Anette S Gulbrandsen
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 90256679

Lokasjon

  • Finnsnes

Søknadsfrist

Mai 1, 2025

Aukra sokn – Kateket / kyrkjelydspedagog (17.03.2025)

 

 

Kateket/kyrkjelydspedagog

 

 

  • Aukra Sokn
  • Skogvegen 1a, 6480 Aukra

 

Om jobben

Stillingstittel: Kateket/kyrkjelydspedagog
Type ansettelse: Fast, deltid 40%
Arbeidsspråk: Norsk eller skandinavisk
Antall stillinger: 1

 

Søk på jobben

Søk senest mandag 17. mars

 

 

Gå til søknad

 

 

Er du vår nye kyrkjelydspedagog?Vi søker kateket / kyrkjelydspedagog i 40 % fast stilling

Aukra kyrkjelege fellesråd har ledig 40 % fast stilling som kateket/kyrkjelydspedagog i Aukra sokn. Stillinga omfattar i første omgang oppgåver og ansvar for kyrkjeleg undervisning for barn og unge i aldersgruppa 0 – 18 år etter vedteken trusopplæringsplan. Planen står framfor revisjon i høve til nyleg vedteken Plan for kirkelig undervisning og læring.

Aukra er ein eittsoknskommune med 3700 innbyggarar, der om lag 2550 personar bur på hovudøya Gossen og 1150 i fastlandsdelen Julsundet. Ferja mellom Gossen og Julsundet går jamleg og tek 12 minutt. Kommunen har godt utbygde servicetilbod, eit aktivt kultur- og idrettsliv og stor kristeleg aktivitet.

  • Planlegge og gjennomføre kyrkjeleg undervisning og læring retta mot barn og ungdom
  • Ta del i konfirmantarbeidet
  • Rekruttere, motivere og følgje opp frivillige medarbeidarar
  • Noko kvelds- og helgearbeid inngår i stillinga.

 

  • Relevant høgare utdanning med vekt på kristendom og pedagogikk
  • Erfaring frå og interesse for arbeid med barn og unge
  • Erfaring frå frivillig kyrkjeleg arbeid
  • Grunnleggande datakunnskap
  • Søkar må være medlem av Den norske kyrkja

 

  • Gode formidlings- og kommunikasjonsevner i møte med barn og unge
  • Initiativrik, fleksibel og løysingsorientert
  • Gode leiareigenskapar
  • Engasjement for teamarbeid og å skape eit godt og inkluderande arbeidsmiljø
  • Evne til å arbeide sjølvstendig
  • Evne til å skape gode relasjonar
  • Gode pedagogiske evner
  • God skriftleg og munnleg kommunikasjonsevne på norsk eller anna skandinavisk språk
  • Personlege eigenskapar vil bli vektlagt

 

  • Godt arbeidsmiljø og stabsfellesskap
  • Fleksibel arbeidstid • Kontor i kontorfellesskap på Aukra kyrkjelydshus
  • Tilsetting og løn i samsvar med gjeldande avtaleverk for kyrkjeleg sektor
  • Pensjonsordning i KLP

 

Søknad og kontaktinformasjon:

  • Søknad med vitnemål og attestar sendast elektronisk via www.kirkejobb.no
  • Søknadsfrist: 17.03.2025
  • Tilfredsstillande politiattest må kunne leggast fram ved tilsetting, jf. Trussamfunnslova § 20
  • Prøvetid: 6 mnd.
  • Kontaktpersonar: Leiar i Aukra sokne- og fellesråd Erlend Melby, e-post [email protected], tlf. 922 20 253 eller fung. kyrkjeverje Max Ingar Mørk, e-post [email protected], tlf. 951 85 921

Vi gjer merksam på at vi også har ledig 60 % stilling som kantor / organist / kyrkjemusikar. Dersom søkaren er kompetent og interessert, kan ulike kombinasjonar av stillingane diskuterast.

 

Erlend Melby, Leiar i Aukra kyrkjelege fellesråd, 922 20 253
Max Ingar Mørk, Fung. kyrkjeverje, 951 85 921

 
Arbeidsstad
Skogvegen 1a
6480 Aukra
 
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgivar: Aukra Sokn
Referansenr.: 4924669754
Stillingsprosent: 40%, Fast
Søknadsfrist: 17.03.2025
 
 
Om bedriften
 
Sektor: Offentlig

Nettsted: http://www.kirken.no

Del stillingen

Selskap

Aukra sokn

Lenke til firma

http://aukrakyrkje.no/

Kontaktinfo

  • Max Ingar Mørk
  • Tittel: Fung. kyrkjeverje
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 951 85 921
  • Erlend Melby
  • Tittel: Leiar i Aukra kyrkjelege fellesråd
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 922 20 253

Lokasjon

  • Aukra

Søknadsfrist

Mars 17, 2025

Aukra sokn – Kantor / organist / kyrkjemusikar (17.03.2025)

 

 

Kantor/organist/kyrkjemusikar

 

 

  • Aukra Sokn
  • Skogvegen 1a, 6480 Aukra, Hjemmekontor ikke mulig

 

Om jobben

Stillingstittel: Kantor/organist/kyrkjemusikar
Type ansettelse: Fast, deltid 60%
Arbeidsspråk: Norsk eller skandinavisk
Antall stillinger: 1

 

Søk på jobben

Søk senest mandag 17. mars

 

 

Gå til søknad

 

 

Spennande stilling som kyrkjemusikar i Aukra soknVi søker kantor / organist / kyrkjemusikar i 60 % fast stilling

Aukra kyrkjelege fellesråd har ledig 60 % fast stilling som kantor/organist/kyrkjemusikar i Aukra sokn.

Aukra er ein eittsoknskommune med 3700 innbyggarar, der om lag 2550 personar bur på hovudøya Gossen og 1150 i fastlandsdelen Julsundet. Ferja mellom Gossen og Julsundet går jamleg og tek 12 minutt. Kommunen har godt utbygde servicetilbod, eit aktivt kultur- og idrettsliv og stor kristeleg aktivitet.

Aukra kyrkje er ei åttekantkyrkje i tømmer frå 1835 og ligg på Gossen. Kyrkja har eit 17 stemmers pipeorgel med to manualar og pedal frå frå 1995, levert av Th. Frobenius & Sønner,

  • Leie det kyrkjemusikalske arbeidet ved gudstenester og andre kyrkjelege handlingar i
    Aukra kyrkje. I tillegg kjem inntil 10 gudstenester i året i Julsundet.
  • Samarbeide med andre tilsette om trusopplærings-, konfirmant-, diakoni- og anna kyrkjelydsarbeid
  • Rekruttere og legge til rette for at frivillige i alle aldrar kan ta del i song- og musikklivet i kyrkjelyden
  • Ha ansvar for konsertar og andre musikalske arrangement i samarbeid med kollegaer, frivillige og sokneråd
  • Følgje opp kyrkjelyden si kyrkjemusikalske verksemd i tråd med soknerådet sine planar og prioriteringar
  • Vere rådgivar for sokne- og fellesrådet i kyrkjemusikalske spørsmål
  • Ha ansvar for tilsyn med og vedlikehald av kyrkja sine instrument og øvrige musikkutstyr

 

  • Kvalifikasjonskrav i samsvar med tenesteordning for kantorar eller minimum 3 års utdanning innan kyrkjemusikk. Anna musikalsk utdanning og erfaring kan også bli vurdert
  • Søkar må ha allsidig orgel- og pianoferdigheit
  • Må kunne meistre fleire musikksjangrar, vere komfortabel med samspel og ha kunnskap og erfaring med korleiing
  • Må ha evne til å organisere og gjennomføre prosjekt
  • Må ha gode kunnskapar om norsk salme-, liturgi- og gudstenestetradisjon
  • Må kunne norsk eller skandinavisk språk, munnleg og skriftleg
  • Må være medlem av Den norske kyrkja

 

  • Engasjement for teamarbeid og å skape eit godt og inkluderande arbeidsmiljø
  • Evne til å arbeide sjølvstendig
  • Interessert i, og open for, musikalsk mangfald og tverrfagleg samarbeid
  • Initiativrik, engasjert og inspirerande
  • Gode pedagogiske evner
  • God skriftleg og munnleg kommunikasjonsevne
  • Grunnleggande datakunnskap
  • Personlege eigenskapar vil bli vektlagt

 

  • Godt arbeidsmiljø og stabsfellesskap
  • Stort handlingsrom for skaping, samskaping og trivsel
  • Kontor i kontorfellesskap på Aukra kyrkjelydshus
  • Tilsetting og løn i samsvar med gjeldande avtaleverk for kyrkjeleg sektor
  • Pensjonsordning i KLP

 

Søknad og kontaktinformasjon:

  • Søknad med vitnemål og attestar sendast elektronisk via www.kirkejobb.no
  • Søknadsfrist: 17.03.2025
  • Prøvespel må påreknast
  • Tilfredsstillande politiattest må kunne leggast fram ved tilsetting, jf. Trussamfunnslova § 20
  • Prøvetid: 6 mnd.
  • Kontaktpersonar: Leiar i Aukra sokne- og fellesråd Erlend Melby, e-post [email protected], tlf. 922 20 253 eller fung. kyrkjeverje Max Ingar Mørk, e-post [email protected], tlf. 951 85 921

Vi gjer merksam på at vi også har ledig 40 % stilling som kateket / kyrkjelydspedagog. Dersom søkaren er kompetent og interessert, kan ulike kombinasjonar av stillingane diskuterast.

 

Arbeidsstad

Skogvegen 1a
6480 Aukra

 
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgivar: Aukra Sokn
Referansenr.: 4924685047
Stillingsprosent: 60%, Fast
Søknadsfrist: 17.03.2025
 
Kontaktpersoner for stillingen

Max Ingar Mørk
Fung. kyrkjeverje
951 85 921

Erlend Melby
Leiar i Aukra kyrkjelege fellesråd
922 20 253

 

Om bedriften

Sektor: Offentlig

Nettsted: http://www.kirken.no

Del stillingen

Selskap

Aukra sokn

Lenke til firma

http://aukrakyrkje.no/

Kontaktinfo

  • Max Ingar Mørk
  • Tittel: Fung. kyrkjeverje
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 951 85 921
  • Erlend Melby
  • Tittel: Leiar i Aukra kyrkjelege fellesråd
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 922 20 253

Lokasjon

  • Aukra

Søknadsfrist

Mars 17, 2025

Gjemnes kommune – Lærer, Batnfjord skule (søknadsfrist 30.03.2025)

Gjemnes kommune Batnfjord skule

 

Lærer

 

 

Vil du bli en del av et engasjert og inkluderende lærerteam?

Gjemnes kommune ligger vakkert til på Nordmøre, midt mellom Kristiansund og Molde. Med sine naturskjønne omgivelser byr kommunen på flotte muligheter for friluftsliv året rundt – perfekt for deg som liker en aktiv livsstil. Kommunen har omtrent 2600 innbyggere.  Vi har et godt arbeidsmiljø der vi bygger vår virksomhet på lagånd, ansvarliggjøring og lojalitet, med eleven i sentrum.

 

Om skolen

Batnfjord skule er en utviklingsorientert 1-10 skole med ca. 240 elever. Dette inkluderer innføringstilbud. I tillegg er voksenopplæringa i Gjemnes er også en del av Batnfjord skule.  Vi er 44 engasjerte ansatte som hver dag jobber for å gi elevene et trygt og inkluderende læringsmiljø. Skolen ble renovert og påbygd i 2021 og har moderne fasiliteter. Arbeidsplassen ligger kun 35 minutters kjøring fra både Molde og Kristiansund.

 

Vår visjon er: «Vi lar flammen brenne!» Vi ønsker å gi elevene et sterkt selvbilde, trygghet i samhandling med andre og lyst til videre utdanning. Som en del av Oppvekstnettverk Nordmøre deltar vi aktivt i læringsløp om språk og skriving. Vi er også med i prosjektet «Læring i friluft».

 

Vi har ledig faste og midlertidige lærerstillinger i grunnskolen.

 

Vi ser etter deg som:

  • Har et positivt elevsyn og skaper gode relasjoner til elevene.
  • Er en inkluderende, tydelig og omsorgsfull klasseleder.
  • Er utviklingsorientert, fleksibel og endringsvillig.
  • Har gode samarbeidsevner og bidrar til et godt arbeidsmiljø.
  • Har gode digitale ferdigheter og evner å bruke teknologi i undervisningen.
  • Er engasjert, motivert og brenner for læring og utvikling.

 

Kvalifikasjonskrav:

  • Godkjent lærerutdanning i henhold til opplæringslovens § 17-3.

 

Ønskelig kompetanse:

  • Kompetanse innen matematikk, norsk og/eller engelsk

 

Vi tilbyr:

  • En spennende arbeidshverdag i et sterkt fagmiljø.
  • Gode utviklingsmuligheter og deltakelse i faglige nettverk.
  • Lønn etter gjeldende regelverk.
  • Medlemskap i Statens Pensjonskasse.
  • Yrkesskade- og gruppelivsforsikring.

 

Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av alder, funksjonsevne, kjønn eller minoritetsbakgrunn. Vi tilrettelegger arbeidsforholdene ved behov.

Etter søknadsfristens utløp vil det bli utarbeidet en offentlig søkerliste med navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Dersom du ønsker unntak fra innsyn, må dette begrunnes i søknaden. Søkere som ikke får innvilget sitt ønske om unntak, vil bli varslet.

Bosatte i Gjemnes kommune får nedskriving av sitt studielån fra og med januar 2026.

Er du klar for en givende jobb der du kan gjøre en forskjell? Send inn din søknad i dag!

 

 

Søk her

 

 

Referansenummer: 25/240
Fylke: Møre og Romsdal
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 30.03.2025
Tiltredelse: 01.08.2025
Arbeidssted: Batnfjord skule

 

Kontaktpersoner:

Kjerstin Alvheim Bjerkås
tlf: +47 40075067

 

Hjemmeside:

www.gjemnes.kommune.no

 

Adresse:

Skulvegen 3 6631 Gjemnes

 

Gjemnes kommune Batnfjord skule

Gjemnes kommune ligger på Nordmøre sentralt plassert midt mellom byene Kristiansund og Molde i Møre og Romsdal fylke. Gjemnes har ca 2600 innbyggere og et areal på ca 381 km2. Kommunesenteret ligger i tettstedet Batnfjordsøra.

Del stillingen

Selskap

Gjemnes kommune

Kontaktinfo

  • Kjerstin Alvheim Bjerkås
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: +47 40075067

Lokasjon

  • Gjemnes
  • Batnfjordsøra

Søknadsfrist

Mars 30, 2025

Fagskulen Vestland – Avd. Bygg Førde – Ingeniør som underviser (Søknadsfrist 02.03.2025)

 

Ingeniør som underviser

 

 

Har du lyst på ein jobb å stortrivast i?

Fagskulen Vestland, studiestad Førde, er framleis i vekst. Vi har hatt stor auke i tal studentar og tilsette, vi har utvikla nye studium, både lange og korte.

Vi er samlokaliserte med Campus Verftet i nye, fine lokale ved sjøen.

No treng vi fleire tilsette som kan være med å utvikle oss vidare, og tilføre våre studentar meir kompetanse.

 

Søknadsfrist: 02.03.2025
Arbeidsgivar: Vestland fylkeskommune
Stillingstittel: Ingeniør som underviser
Stillingar: 1
Heiltid/Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4921239705

 

Arbeidsoppgåver

Vi treng ingeniørar som kan undervise, og være læringsleiarar, for våre lærevillige studentar.

I tillegg er det arbeidsoppgåver knytt til vidareutvikling av våre lab-fasilitetar i Campus Verftet og utvikling av nye studium i samarbeid med næringslivet. Vi er no i gang med å etablere ein tverrfagleg lab på Campus Verftet, og vi arbeider med å sertifisere betonglaben.

Fagskulen Vestland har etablert ein etter- og vidareutdanningsavdeling. Saman med lærarane våre avdekkar dei kompetansebehov i næringslivet, og utviklar nye studium.

Du kan være med å påvirke den vidare utviklinga av Fagskulen Vestland.

 

Kvalifikasjonar

Er du ingeniør, fagskuleingeniør eller sivilingeniør, og har fagkompetanse innan anlegg eller bygg? Då er du den rette for oss!

Om du har pedagogisk utdanning er det fint. Viss ikkje, legg vi til rette for at du kan ta det samtidig med at du jobbar her.

 

Personlege eigenskapar

Du likar tanken på å være lærar innan høgare yrkesfagleg utdanning for ein gjeng vaksne studentar med fagbrev og / eller allsidig praksis.

Du har eit ønske om å formidle kunnskap, og å utvikle deg fagleg saman med dyktige kollegaer og studentar.

Du ser fordelen med prosjektbasert og studentaktiv læring.

Du er glad i faget ditt, har evna til å engasjere deg og samtidig engasjere andre.

Du ønsker å bidra til eit positivt arbeids- og læringsmiljø.

 

Vi tilbyr

Fagleg utvikling, interessante arbeidsoppgåver, lærevillige studentar, hyggelege og engasjerte kollegaer, gode tverrfaglege diskusjonar og høve til å knytte kontaktar i det lokale næringsliv.

I tillegg får du fordelane med å være tilsett i fylkeskommunen, med avtaleverk, rammevilkår, forsikringar og gode pensjonsordningar.

 

Øyrane 12, 6800 Førde, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Jytte Kristin Eikenes
 Telefon:95756969

 

Vestland fylkeskommune har ansvar for å utvikle Vestland fylke og å yte viktige tenester for samfunnet. Vi gir vidaregåande opplæring, tannhelsetenester og kollektivtransport til innbyggjarane i fylket. Vi har ansvar for vegsamband og legg til rette for næringsutvikling, fritidsopplevingar, kulturliv og inkludering. Klima og miljø er premiss for samfunnsutviklinga og som verdiskapingsfylke er Vestland ein nasjonal pådrivar for eit desentralisert Noreg.

Vi skal vere ein trygg og inkluderande arbeidsplass for alle, uavhengig av kjønn, alder, etnisk bakgrunn, religion, livssyn, funksjonsevne, seksuell orientering og kjønnsidentitet. Hos oss jobbar vi aktivt med mangfald, inkludering og likestilling. Mangfald bidrar til auka innovasjon, berekraft, effektivitet, læring og trivsel. Vi vil at dei som jobbar hos oss skal spegle samfunnet i Vestland.

Vi gjer merksam på at i følgje offentleglova § 25, 2. ledd, kan opplysningar om søkjaren bli offentleggjort sjølv om du har oppmoda om å ikkje bli ført på offentleg søkjarliste. Dersom du har bedt om unntak frå offentleg søkjarliste vil du alltid bli varsla før søkjarlista blir offentleggjort.

Alle nye tilsetjingar blir gjort med ei prøvetid på 6 månader. Administrasjonsmålet vårt er nynorsk.

Del stillingen

Selskap

Vestland fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Jytte Kristin Eikenes
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 95756969

Lokasjon

  • Førde

Søknadsfrist

Mars 2, 2025

Halden fengsel – sommervikarer / ekstrabetjenter 2025 (søknadsfrist 23.03.2025)

Smilende mennesker på jobb

Vil du jobbe i en etat med et viktig samfunnsoppdrag?

Halden fengsel – sommervikarer/ekstrabetjenter 2025

 

Vi trenger vikarer for å dekke fravær i forbindelse med sommerferieavvikling blant våre faste ansatte fengselsbetjenter. Her er muligheten til å bli bedre kjent med en viktig samfunnsoppgave og å få nyttig erfaring.

Det er forutsetning at vikarene er tilgjengelig i tilnærmet 100% stilling fra 10. juni til medio august.

Det vil bli gjennomført en 3 ukers lønnet opplæring i forkant av sommertjenesten i uke 24-26.

Sommerferieturnus uke 27-32 er planlagt med 12-timersvakter og jobbing annenhver helg. Dette gir et snitt på 3 oppmøter i uken.

Vi vil ha fortløpende vurdering av søkere fram mot søknadsfrist, så ikke vent med å søke.

Arbeidsoppgaver

  • bistand og veiledning til innsatte i forhold til straffegjennomføring
  • ivareta ro, orden og sikkerhet i fengselet
  • utføre daglige gjøremål på avdelingen

Utdanning og erfaring

Du må ha

  • du må oppfylle kravene til opptak ved Kriminalomsorgens høgskole og utdanningssenter KRUS som blant annet innebærer generell studiekompetanse og fysisk funksjonskrav. Mer info om kravene finner du her: www.krus.no/opptakskrav. Det vil bli gjennomført fysiske funksjonstester som må bestås sammen med intervjuer.
  • god kunnskap og erfaring i bruk av IKT – systemer eller verktøy
  • god muntlig og skriftlig fremstillingsevne

Personlige egenskaper

  • gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • evne til sikkerhetstenkning og grensesetting
  • evne til å veilede og motivere mennesker i en vanskelig situasjon
  • løsningsorientert og strukturert
  • gode holdninger i tråd med Kriminalomsorgens verdisyn

Vi tilbyr

  • meningsfulle oppgaver i en etat med et viktig samfunnsoppdrag
  • stillingen lønnes som betjent (1078) fra kr 390 000,- til kr 458 000,- avhengig av ansiennitet og kompetanse. Det blir trukket 2 % innskudd til Statens pensjonskasse.

Generell informasjon

Kriminalomsorgen mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker oss medarbeidere med ulik kompetanse, livserfaring og perspektiv for å kunne bidra til en enda bedre oppgaveløsning.

Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju.

Kjenner du deg igjen i en av disse kategoriene, kan du krysse av i jobbsøkerportalen vår. Du kan lese mer om kravene for å bli vurdert som søker i disse gruppene her.
Vi gjør oppmerksom på at det må ikke være noe å utsette på vandelen til den som ansettes. Dette må dokumenteres med en uttømmende politiattest forut for ansettelse.

Vi gjør også oppmerksom på at opplysninger om søkere kan bli offentliggjort selv om søker har bedt om å være unntatt søkerlisten. Søker vil i så fall bli varslet om dette og gitt anledning til å trekke søknaden.

Den som ansettes må rette seg etter organisasjonsmessige eller andre endringer som blir bestemt om arbeidsområdet.

Nærmere opplysninger om stillingen fås ved henvendelse til inspektør Ingrid Kristiansen, mobilnr 41217272. Epost: [email protected]

Søknad og CV sendes elektronisk via linken «Søk stillingen» på denne siden. Fullstendige opplysninger om relevant utdanning og arbeidserfaring må fylles inn i det elektroniske skjemaet. Vitnemål og attester må følge søknaden. Vi ber om at du henter vitnemål fra Vitnemålsportalen direkte i Jobbnorge når du søker stillingen.

For spørsmål om elektronisk utfylling av CV kan Jobbnorge kontaktes på 75 54 22 20.

Om kriminalomsorgen

Kriminalomsorgens samfunnsoppdrag er å gjennomføre varetektsfengsling og straffereaksjoner på en måte som er betryggende for samfunnet og som motvirker straffbare handlinger. Målet vårt er at den domfelte etter soning skal velge å leve et kriminalitetsfritt liv. Vår visjon er «Straff som endrer» og våre verdier er: trygghet, åpenhet og nytenking som er førende for vår atferd og som organisasjon. Les mer om vår virksomhetsstrategi her. Kriminalomsorgen består av Kriminalomsorgsdirektoratet (KDI), Kriminalomsorgens høyskole og utdanningssenter (KRUS) og fem regioner med cirka 60 lokale fengsler og friomsorgskontor. Region øst omfatter 12 fengsler, 4 friomsorgskontor, overgangsbolig, senter for narkotikakontroll med domstolkontroll og hundetjeneste med ca. 1.800 tilsatte i Akershus, Oslo, Østfold, Oppland og Hedmark. Regionadministrasjonen er i Lillestrøm.

Halden fengsel er et av Norges største fengsler med 252 innsatte. Fengselet har avdelinger med høyt sikkerhetsnivå, i tillegg til en overgangsbolig, og gjennomfører varetektsfengsling og fengselsstraffer av ulike kategorier.
Vi har 240 ansatte med høyt faglig fokus og vekt på tverrfaglig samarbeid internt og med våre forvaltningssamarbeidspartnere.

Halden fengsel har en stor spennvidde i sin aktivitet, eksempelvis; Fra avdelingstjeneste på boavdeling for innsatte, via en meget variert håndverks- og industriproduksjon, til samhandling med andre stedlige forvaltningssamarbeidspartnere fra stat/fylkeskommune/kommune.

Spørsmål om stillingen

Ingrid Kristiansen, Inspektør

41 21 72 72

 

Søk på stillingene her.

 

Søknadsfrist 23. mars 2025

 

Arbeidsgiver Kriminalomsorgen

Kommune Halden

Omfang Heltid (50 stillinger)

Varighet Sesong

Arbeidssted Justisveien 10, 1788 Halden

Del stillingen

Selskap

Kriminalomsorgen Halden fengsel

Kontaktinfo

  • Ingrid Kristiansen
  • Tittel: Inspektør
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 41 21 72 72

Lokasjon

  • Halden

Søknadsfrist

Mars 23, 2025