Kirkeverge/daglig leder
Os kirkelig fellesråd
Er du vår nye kirkeverge/daglig leder?
Vi har ledig 80 % fast stilling som kirkeverge fra 1.01.23, evt tiltredelse før kan avtales. Kirkevergen er administrativ leder for virksomheten. Vi har et meget godt arbeidsmiljø med engasjerte og dyktige medarbeidere.
Vi søker en trygg og tydelig leder som evner å inspirere og samhandle.
Søknadsfrist: 13.06.2022
Arbeidsgiver: Os kirkelig fellesråd
Sted: OS I ØSTERDALEN
Stillingstittel: Kirkeverge/daglig leder
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Deltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 80
Webcruiter-ID: 4517497198
Arbeidsoppgaver
Daglig leder for fellesrådet virksomhet.
Personalledelse for tilsatte i fellesrådet.
Økonomiforvaltning, styring og saksforberedelse.
Ansvar for drift, vedlikehold og utvikling av kirkene og gravplassene.
Videreutvikle samarbeide med menighetsrådene, prest, kommune og andre
samarbeidsparter i lokalsamfunnet og prostiet.
Kvalifikasjoner
God innsikt og interesse for virksomheten i den Den norske kirke
Relevant utdanning på høyskole/universitetsnivå
Lederutdanning/erfaring og gjerne erfaring fra organisasjonsutvikling
God økonomi- og IKT-kunnskap
God norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne
Relevant praksis kan kompensere for manglende utdanning
Personlige egenskaper
God på kommunikasjon, motivasjon og samarbeid
Utviklings- og løsningsorientert
Arbeider målrettet og systematisk
Særskilte krav
Medlemskap i Den norske kirke
Vi tilbyr
En interessant og utfordrende stilling
Kollegafellesskap med andre kirkeverger i prostiet
Lønn etter avtale
Gode forsikrings- og pensjonsordninger, medlemskap i KLP
For flere opplysninger ta gjerne kontakt med leder av Os kirkelig fellesråd Erling Nylend tlf 482 04 453 eller kirkeverge Marianne Melby Wean tlf 966 26 540
Rytrøa 17, 2550 OS I ØSTERDALEN, Norge
Kontaktinformasjon
Erling Nylend
482 04 453
Marianne Melby Wean, kirkeverge
966 26 540
Kirkelig fellesråd i Os er forvaltningsorgan for 3 menigheter med 2,8 årsverk fordelt på kirkeverge, organist og 2 kirketjenere. Ansvarsområdet dekker også eiendomsforvaltning for 4 kirkebygg og 5 gravplasser. Driftsbudsjettet er i 2022 på 2,5 millioner og investeringsbudsjettet på 600.000 kroner.
Fellesrådsområdet betjenes også av sokneprest, og deltar i samarbeid om trosopplæring med fire andre fellesråd i Nord Østerdal. Fellesrådet har som mål at kirken skal være levende, nær og tilgjengelig i lokalsamfunnet.
Os kommune har i ca. 1850 innbyggere og ligger i Nord-Østerdal. Kommunen er en del av Fjellregionen med Røros og Tynset som regionsentre, med blant annet videregående skoler og sykehus. Regionen har et rikt og mangfoldig kulturliv og flotte forhold for friluftsliv.
Psykolog / psykologspesialist Familiesenteret (Søknadsfrist: 06.06.2022)
Psykolog/psykologspesialist Familiesenteret
Øvre Eiker kommune
Vi styrker laget på Familiesenteret og søker psykolog som skal jobbe ute i skolen. Vi ser etter deg som har et stort engasjement for barn og unge! Vil du være med oss på veien videre?
Familiesenteret er organisert under Seksjon oppvekt og jobber målrettet med forebyggende og helsefremmende tjenester for barn, unge og foreldre i aldersgruppen 0 til 23 år. Barn og unge skal møte en helhetlig og støttende tjeneste og består i dag av jordmortjeneste, fysioterapitjeneste, helsestasjon, skolehelsetjeneste, familieteam, helsestasjon for ungdom og friskliv til barn og unge. Vi har nå ledig fast stilling som psykolog i familieteamet. Familieteamet består i dag av tre psykologer, familieterapeuter, PMTO terapeuter og idrettspedagog. Kommunen har i tillegg fem psykologer ansatt i andre tjenester. Det jobbes med å etablere et psykologfaglig nettverk i kommunen.
Søknadsfrist: 06.06.2022
Arbeidsgiver: Øvre Eiker kommune
Sted: Hokksund, HOKKSUND
Stillingstittel: Psykolog/psykologspesialist Familiesenteret
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4524844779
Arbeidsoppgaver
Klinisk arbeid med barn og unge på skolene, både individuelt og i gruppe
Veiledning/rådgivning av andre yrkesgrupper ved behov
Undervisning til elever, foresatte og ansatte
Samarbeide tett med skole, skolepsykolog og helsesykepleier om psykisk helsefremmende og forebyggende tiltak i skolen
Kvalifikasjoner
Psykologspesialist/psykolog
Det er ønskelig med spesialist i klinisk barn – og ungdomspsykologi
Erfaring fra arbeid med barn og unge innen psykisk helse
Gode evner til å vurdere sammensatte og kompliserte tilstandsbilder
Gyldig politiattest, ikke eldre enn tre måneder – denne fremlegges ved tilsetting i stillingen
Personlige egenskaper
Selvstendig, fleksibel og faglig engasjert
Gode evner til å vurdere sammensatte og kompliserte tilstandsbilder
Beslutnings – og gjennomføringsdyktig
Har stor arbeidskapasitet og kan stå i front
Glad i tverrfaglig samarbeid
Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
Mulighet for å påvirke en tjeneste i utvikling
Faglige dyktige, engasjerte og rause kollegaer
Et spennende fagmiljø med mye humor
Gode pensjons- og forsikringsvilkår
Lønn etter avtale
Stasjonsgata 72, 3300 Hokksund, Norge
Kontaktinformasjon
Anne Gro Røyland
Teamleder
48192194
[email protected]
Anne Kristin Svendsen
Virksomhetsleder
92238873
[email protected]
Øvre Eiker kommune er et godt sted å bo og jobbe! Vi har fokus på kvalitet, arbeidsglede, inkludering og god ledelse for å fremme mestring hos de ansatte. Øvre Eiker er i utvikling på mange områder, og hos oss jobber folkevalgte, administrativ ledelse, ansatte og innbyggere tett sammen for å løse utfordringer og se nye muligheter.
Vi er opptatt av mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn.
Øvre Eiker kommune har 20.000 innbyggere og er en virksomhet med ca 1.200 ansatte. Sammen skaper vi et livskraftig Øvre Eiker.
Fullstack-utvikler innen fagområde geomatikk Enhet for kart og arkitektur (Søknadsfrist: 09.06.2022)
Fullstack-utvikler innen fagområde geomatikk
Enhet for kart og arkitektur, Trondheim kommune
Ved Enhet for kart og arkitektur er det fra 1. september 2022 ledig en fast 100 prosent stilling som fullstack-utvikler.
Vil du være med på å forme fremtidens kommune? Vi har behov for en allsidig fullstack-utvikler til vårt geodatamiljø, som vil være med på å utvikle nye tjenester for kommunens 210.000 innbyggere og 15.000 ansatte. Enheten forvalter kart- og eiendomsdata og jobber for at stedfestet informasjon blir brukt innovativt og effektivt i tjenesteleveransene for byutviklingsområdet og for resten av kommunen. Vi jobber for å få en best mulig integrering mot forskjellige web- og klientbaserte løsninger som når både publikum og interne brukere. Mange av våre oppgaver skjer derfor i tett samarbeid med de andre fagmiljøene i kommunen.
Tverrfaglig innovasjon gir stor variasjon i arbeidshverdagen. Vår innovative arbeidsplass gir rom for personlig utvikling. Tett dialog med sluttbrukere og leverandører gir stor innflytelse i å styre utviklingsmiljøet, løsningsdesign og infrastruktur. Vår stack består i hovedsak av åpen kildekode. Enheten legger til rette for å være faglig ledende innenfor geomatikk og jobber målrettet i et åpent fellesskap for å bruke moderne teknologi til å løse dagens og morgendagens problemstillinger innenfor tjenesteområdet byutvikling.
Har du lyst til å bidra, kan vi love deg varierte arbeidsoppgaver på tvers av teknologier. Du vil sammen med teamet få stor grad av frihet til å løse oppgavene på best mulig måte. Vi har troen på at det man ikke kan fra dag én, kan læres, og det gjør vi sammen.
Søknadsfrist: 09.06.2022
Arbeidsgiver: Trondheim kommune
Sted: Trondheim
Stillingstittel: Fullstack-utvikler
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4515743967
Arbeidsoppgaver
Utvikle frontend-løsninger med Vue og andre moderne JS-rammeverk
Utvikle backend-løsninger og APIer primært med Python
Bidra til å løfte vår plattform over til skyen og andre DevOps-oppgaver
Utvikling mot databaser/cacher som eksempelvis MSSQL, PostgreSQL / PostGIS
Utvikle nye og videreutvikle eksisterende løsninger
Delta i alle ledd i prosessen fra idé til ferdig programvare
Jobbe i team med andre utviklere og geomatikere
Bidra aktivt i avdelingens kompetanseutvikling
Kvalifikasjoner
Relevant utdanning fra universitet/høgskole
Kjennskap til mikrotjenester og container-teknologi
Erfaring med å utvikle i Python.
Kjennskap til SQL
Kjennskap til Javascript og moderne JS-rammeverk.
Kjennskap til Linux
Personlige egenskaper
Du ser muligheter, ikke problemer
Du har evnen til å mestre ny teknologi relativt fort
Du er nysgjerrig på å prøve ut nye teknologier som vil effektivisere, gjøre oss mer smidig og forenkle våre prosesser
Du er utholdende i enhver oppgave som du får
Du er opptatt av å lykkes sammen med teamet
Du er ikke redd for å stille spørsmål
Vi tilbyr
Muligheten til å løse varierte og interessante oppgaver i et tverrfaglig GIS-/IT-miljø
Kompetansebygging gjennom kurs, sertifiseringer og faglige samlinger
Et godt arbeidsmiljø med sosiale og engasjerte kolleger
Fleksibel arbeidstid og rom til å påvirke egen hverdag
Arbeidssted i fine lokaler i Midtbyen
Lønn etter sentrale avtaler og Trondheim kommunes lokale avtaler
Erling Skakkes gate 14, 7013 Trondheim, Norge
Søk på stillingen her.
Kontaktinformasjon
Gudmund Melland, Avdelingsleder
957 66 128
Mona Høiås Sæther, Enhetsleder
916 72 466
Åpen – kompetent – modig
Trondheim kommune er landets tredje største kommune, og Norges største arbeidsplass nord for Dovre med om lag 15 000 medarbeidere. Sammen jobber vi for å gi byens innbyggere gode helse- og velferdstjenester, oppvekst- og utdanningsmuligheter, kultur- og fritidstilbud og et godt bymiljø. Vi er stadig på utkikk etter nye, engasjerte og motiverte medarbeidere.
Trondheim kommune er en framtidsrettet og moderne arbeidsgiver som samarbeider med byens forsknings-, universitets- og høgskolemiljø. Hos oss finnes det spennende karrieremuligheter innen en svært bredt spekter av fagfelt. Mange av våre medarbeidere har hatt et langt og variert karriereløp internt i organisasjonen. Les mer om Trondheim kommune på vår hjemmeside.
Trondheim kommune legger til rette for mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, religion, etnisitet, eller hull i CV-en. Trondheim kommune tilrettelegger arbeidsforholdene så langt det er mulig.
Attester, vitnemål og vedlegg må legges ved søknaden. Vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen. Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av NOKUT, og godkjenningen må dokumenteres.
Vi gjør oppmerksom på at søkere føres opp på offentlig søkerliste. Det kan søkes om anonymitet, men det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak, jf. Offentleglova § 25.
Gyldig politiattest må fremlegges der det er påkrevd.
Vi gjør oppmerksom på at det ved behov vil gjennomføres bakgrunnssjekk.
Sykepleiere, vernepleiere, helsefagarbeidere (søknadsfrist 27.05.2022)
2. gongs lysing – Sjukepleiar
100% fast stilling frå snarast – ID 2022/1720
Søknadsfrist: 03.06.22
Helsefagarbeidar
Fast helgestilling 12,91% frå snarast – ID 2022/2440
Søknadsfrist: 27.05.22
Heimehjelp
Inntill 200% fast stilling som heimehjelp frå snarast – ID 2022/2441
Søknadsfrist: 27.05.22
Vernepleiar – vikariat
2×100% vikariat som vernepleiar frå 01.09.22 – 31.08.23 kan bli forlenga – ID 2022/2425
Søknadsfrist: 27.05.22
Vernepleiar
100% fast stilling frå snarast – ID 2022/2413
Søknadsfrist: 27.05.22
2. gongs lysing – Sjukepleiar
Inntil 100% fast stilling frå snarast – ID 2022/1736
Søknadsfrist: 27.05.22
Sjukepleiar
52% fast stilling sjukepleiar frå snarast – ID 2022/2409
Søknadsfrist: 27.05.22
Vikariat helgestilling – Vinje helse og meistring
16,2% vikariat helgestilling frå 01.08.22 – 31.07.23 – ID 2022/2400
Søknadsfrist: 27.05.22
Rektor Runni ungdomsskole (Søknadsfrist: 30.05.2022)
Rektor Runni ungdomsskole
Oppvekst og utdanning, Nes kommune
Nes kommune kan tilby en utfordrende og spennende lederstilling, hvor du vil bli inkludert som en av 10 rektorer i en fagsterk, aktiv og positiv ledergruppe. Personalet på skolen er engasjerte og entusiastiske, og jobber sammen for gode læringsresultater og et trygt læringsmiljø.
Stillingen som rektor ved Runni ungdomsskole er ledig for tiltredelse snarest
Runni ungdomsskole ligger ca. 1 km nord for Årnes sentrum. På samme «tun» finner vi Årnes barneskole og ishallen (Runnirinken). Runni er en stor ungdomsskole, og for tiden har vi ca. 450 elever
Skolen er et spennende og moderne bygg, som ivaretar den pedagogikken skolen ønsker å føre. Skolen har et aktivt læringsmiljø, med kompetente og engasjerte lærere og elever.
Skolen jobber aktivt for å utvikle IKT som en grunnleggende ferdighet, vurdering for læring, lesing og regning i alle fag samt en praktisk og variert undervisning i alle fag. Skolen er opptatt av at alle elever og ansatte trives og er trygge.
Søknadsfrist: 30.05.2022
Arbeidsgiver: Nes kommune
Sted: Årnes
Stillingstittel: Rektor Runni ungdomsskole
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4515127227
Arbeidsoppgaver
Ledelse av lærings- og utviklingsarbeid
Videreutvikle skolens arbeid for et trygt og inkluderende læringsmiljø for alle elever
Arbeide mot målene i fagfornyelsen og videreutvikle et godt profesjonsfelleskap
Tverrfaglig samarbeid om barn og unges oppvekst
Lede og utvikle skolens lederteam, samt ivareta administrative oppgaver
Skape et godt handlingsrom for skolen gjennom effektiv økonomistyring
Videreutvikle godt hjem-skolesamarbeid
personal og økonomiansvar
Kvalifikasjoner
Relevant utdanning på universitets-/høyskolenivå og godkjent undervisningskompetanse
Utdanning i skoleledelse vektlegges
Erfaring fra ledelse av kunnskapsorganisasjoner er en fordel
Erfaring fra ungdomsskole vektlegges
Gode digitale ferdigheter
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt
Politiattest, ikke eldre enn 3 måneder, må fremlegges før tilsetting, jf. Oppl.loven § 10.9.
Personlige egenskaper
Du har evne til å jobbe strategisk og langsiktig med gjennomføringskraft innen blant annet fagfornyelsen, inkluderende skolemiljø og grunnleggende ferdigheter
Du er tydelig og har klare visjoner for læring i framtidas skole
Du er målrettet og motiverer til felles innsats for elevenes læring og utvikling
Du er beslutningsdyktig, resultatorientert og en god strateg
Du har en lederstil som preges av involvering, tydelig kommunikasjon og mot
Du har evne til å skape en kollektiv kultur der alle bidrar
Du takler høyt tempo, samtidig som du evner å prioritere i en hektisk arbeidsdag
Relevant praksis og personlig egnethet vil bli tillagt vekt. Aktuelle søkere vil bli invitert til intervju.
Vi tilbyr
En spennende og utfordrende jobb hvor du skal utvikle skolen i tråd med kommunens planverk bl.a et LØFT i Nes-skolen og helhetlig oppvekststrategi
Et aktivt og godt skoleleder-nettverk i kommunen med møtepunkter for faglig utvikling
Tett oppfølging og støtte av virksomhetsleder utdanning
Gode støttesystemer for barn og unge
Et trivelig arbeidsmiljø med et mangfold av elever
Lønn etter avtale
Gode pensjons- og forsikringsordninger
Minst to referanser må oppgis
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 6 mnd. prøvetid. Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.
Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.
Runnivegen 28, 2150 Årnes, Norge
Søk på stillingen her.
Kontaktinformasjon
Margareth Oddbjørg Myrlund, Virksomhetsleder
900 12 147
Ingar Døhlen, Assisterende kommunedirektør
920 87 978
[email protected]
Nes kommune i Viken har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 23.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her
*Assisterende rektor *Miljøarbeider *Helsefagarbeidere (søknadsfrister 22. – 31.05.2022)
Kultursjef (søknadsfrist 22.05.2022)
Kultursjef – 100% fast stilling
Engasjement, aktivitet og utvikling i Rakkestadsamfunnet
Det er en stilling for deg som har et stort engasjement for en levende bygd og godt lokalsamfunn, hvor kultur har en viktig plass og der samspillet mellom frivillighet, kultur og næringsliv sammen gir drakraft for utvikling og framgang i Rakkestadsamfunnet. Rakkestad kommune har et levende kommunesentrum, som i de siste årene har hatt god vekst. Det siste skuddet på stammen er en ny, morderne kulturskole i rådhus- og kulturhuskvartalet. Kultursjefen bidrar med å gjøre kommunesentrumet og dets arenaer til møteplasser for aktivitet og folkeliv. Nylig har kommunestyret vedtatt en ny kommuneplan, som har barn og unges situasjon og vilkår som øverste prioriterte område. Kultursjefen vil ha en sentral plass i oppfølgningen av denne målsettingen. Rakkestad kommune skal også ved egne tilbud og samarbeid med andre aktører legge til rette for innbyggervekst i perioden. Kultursjefen har en viktig rolle i tiltak i denne forbindelse.
Beskrivelse av område/enhet
Rakkestad kommune har vært i en omorganiseringsprosess og er nå organisatorisk inndelt i fire kommuneområder som yter tjenester til kommunens innbyggere. Kommuneområdet Oppvekst og Kultur består av 4 grunnskoler, 5 kommunale barnehager, spesialpedagogisk team barnehage, kultur samt PP-tjeneste. Hver enkelt enhet ledes i det daglige av enhetsleder for hvert
tjenesteområde.
Kultursjefen skal medvirke til at kommunen opprettholder og videreutvikler sin posisjon som en kulturkommune med et variert tilbud av kulturelle aktiviteter alene og sammen med frivilligheten og næringslivet.
Kultursjefen har overordnet ansvar for kulturområdet herunder fag, personal, økonomi og internkontroll, samt for å forberede, kvalitetssikre, følge opp og iverksette politiske vedtak.
Stillingen organiseres direkte under kommunalsjef oppvekst og kultur. Kultursjefen skal være bindeleddet mellom området kultur og administrativ ledelse i kommunen.
I rollen som kultursjef skal du være en viktig bidragsyter i videreutvikling av tjenester og samhandling med frivilligheten og næringslivet. Du vil ha en pådriverrolle innenfor kultur og være en del av ledernettverket på oppvekst og kultur.
Arbeidsoppgaver
– Bidra til at Rakkestad kommune opprettholder og videreutvikler sin posisjon og status som en kommune med en tydelig satsing på kultur og aktivitet og utvikling i samhandling med andre aktører i Rakkestadsamfunnet. Samarbeide aktivt med frivillige lag- og organisasjoner og næringsliv på enkeltarrangementer og i utviklingsprosjekter.
– Fylle kulturhuset og andre møteplasser og arenaer med aktivitet ved å planlegge, koordinere og gjennomføre arrangement.
– Fokus på kultur i et oppvekst-, trivsels- og folkehelseperspektiv.
– Lede og videreutvikle kulturenheten, inkludert ansvar for fag, personal og økonomi.
– Koordinere, inspirere og delta på alle deler av enhetens virksomhet.
– Være en god og støttende samarbeidspartner og utviklingsaktør for kommunens mange arrangementer og aktiviteter.
– Saksbehandling og utredning av politiske og administrative saker på kulturområdet.
Kvalifikasjoner
– relevant utdanning innen kunst og kultur, helst på høyskole-/universitetsnivå.
– bred erfaring innenfor kulturområdet
– erfaring med ledelse og administrasjon
– et betydelig engasjement for kulturområdet
– lederutdanning/ledererfaring på overordnet forvaltningsnivå.
– god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
– erfaring med ulike tilskuddsordninger
Egenskaper
– Som person kan du tenke utradisjonelt, er initiativrik og ryddig. Du brenner for kultur og kunst og kan arbeide både strategisk og målrettet
– Du har faglig integritet og kan både ta og begrunne strategiske valg
– Du er skriftlig og muntlig dyktig, samarbeider godt og liker å både bygge og pleie nettverk i forskjellige kompetansemiljøer; i egen kommune, nabokommuner, fylkeskommune og kulturråd
– Du er villig til å ta i et tak og bidra aktiv i arrangementer og drift på dag og kveldstid
Personlig egnethet tillegges stor vekt.
Vi kan tilby
– Lønn etter avtale
– Fleksibel arbeidstid
– Gode offentlige pensjons- og forsikringsvilkår
Arbeidsvilkår
Øvrige arbeidsvilkår, rettigheter og plikter er i samsvar med de til enhver tid gjeldene lover, forskrifter og avtaler.
Tilsetting er betinget av at det legges frem tilfredsstillende politiattest.
Rakkestad kommune benytter elektronisk søknadsadministrasjon og kommunikasjon
Søknad fremmes via stillingsannonsen på vår hjemmeside og ved å trykke på valget «Søk på stilling». Søknad og CV legges inn ved å følge veiviser i systemet.
Det er viktig at du som søker er tilgjengelig på oppgitt e-postadresse og telefonnr. Kopi av vitnemål og attester tas med på et eventuelt intervju og skal ikke vedlegges søknaden. Tidligere arbeidsgivere kan bli kontaktet for referanser.
Vi gjør oppmerksom på at navn på søkere til stilling i Rakkestad kommune kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om vurdering for ikke å bli oppført på offentlig søkerliste, jfr. Offentlighetsloven §25.
Henvendelse fra annonsører gjøres til [email protected]
Søk på stillingen her.
Søknadsfrist 22.05.22
Vår ref555
Merk søknad
Fakta
Selskap Rakkestad kommune
Stilling Førstekonsulent
Stillingstype Fast ansatt
Lokasjon Seksjon Kultur
Kontakter
Morten Vedahl, Kommunalsjef
Arbeid 404 47 760
Rakkestad kommune ligger midt i Viken fylke med kort avstand til Østfoldbyene. Kommunen har ca. 8300 innbyggere. Næringsgrunnlaget er jord- og skogbruk og industri. Kommunen har et godt utbygd tilbud på alle sine velferdsområder. Organisatorisk er kommunen inndelt i 4 kommuneområder som yter tjenester til kommunens innbyggere.
Miljøterapeuter – fagarbeidere (søknadsfrist 31.05.2022)
Assisterende rektor Bergenhus skole (Søknadsfrist 22.05.22)
Assisterende rektor Bergenhus skole
Rakkestadskolen
Det er fra 01.08.2022 ledig 100 % fast stilling som assisterende rektor i Rakkestadskolen med for tiden arbeidssted Bergenhus skole. Bergenhus skole har ca. 300 elever og et personale på 43 voksne. På Bergenhus skole er samarbeidslæring et utviklingsområde.
Alle skolene i Rakkestad jobber aktivt med entreprenørskap, og Rakkestad kommune ble i 2018 kåret til landets beste entreprenørskapskommune.
Arbeidsoppgaver
Vi søker en engasjert assisterende rektor som skal inngå i ledelsen på skolen sammen med rektor. Ledelsen ved skolen skal sammen med dyktige medarbeidere videreutvikle skolen, lede lærernes arbeid med elevens læringsprosesser og de ansattes egen læring og utvikling.
Til den utlyste stillingen ligger det ansvar for å organisere og utvikle tilpasset opplæring og spesialundervisning i samarbeid med skolens spes.ped.koordinator. Det ligger også i stillingen å følge opp og utvikle samarbeidet med andre instanser både internt i kommunen og ut mot andre relevante kompetansemiljøer.
Assisterende rektor vil også ha noe undervisning tillagt sin stilling.
Ønskede kvalifikasjoner
– søkere må ha godkjent undervisningskompetanse for barnetrinnet
– søkere bør ha ledererfaring og lederutdanning
– søkere bør ha god kjennskap til grunnskolen og relevant lovverk
– søkere bør ha erfaring med spesialpedagogisk arbeid og utdanning innenfor fagfeltet
– søkere bør ha gode IKT-kunnskaper
Personlige egenskaper
– du må ha godt humør
– du må ha et positivt elevsyn og evne til å utvikle en god relasjon til både elever og voksne
– du må ha gode samarbeidsevner, men du har også evnen til å jobbe selvstendig og til å ta beslutninger
– du må takle høyt tempo samtidig som du evner å prioritere i en hektisk hverdag
– du må ha tydelig og god kommunikasjons- og fremstillingsevne både muntlig og skriftlig
– ved tilsetting vil det foruten utdanning og praksis bli lagt stor vekt på personlig egnethet
Vi kan tilby
– lederutdanning og lederutvikling gjennom nettverk på tvers av nivåer og virksomheter
– introduksjonsprogram for nytilsatte
– realisering av ditt potensial gjennom støtte, hjelp og veiledning av kollegaer
– fleksibel arbeidstidsordning
– lønn etter avtale
– gode pensjons- og forsikringsordninger
Arbeidsvilkår
Lønns- og arbeidsvilkår, rettigheter og plikter er i samsvar med de til enhver tid gjeldende lover, forskrifter og avtaler.
Gyldig politiattest i tråd med § 10-9 i Opplæringsloven (vedlegges ikke søknaden) må fremlegges før ansettelse.
Rakkestad kommune benytter elektronisk søknadsadministrasjon og kommunikasjon
Søknad fremmes via stillingsannonsen på vår hjemmeside og ved å trykke på valget «Søk på stilling». Søknad og CV legges inn ved å følge veiviser i systemet.
Det er viktig at du som søker er tilgjengelig på oppgitt e-postadresse og telefonnr. Kopi av vitnemål og attester tas med på et eventuelt intervju og skal ikke vedlegges søknaden. Tidligere arbeidsgivere kan bli kontaktet for referanser.
Vi gjør oppmerksom på at navn på søkere til stilling i Rakkestad kommune kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om vurdering for ikke å bli oppført på offentlig søkerliste, jfr. Offentlighetsloven §25.
Henvendelse fra annonsører gjøres til [email protected]
Søk på stillingen her.
Søknadsfrist 22.05.22
Vår ref553 Merk søknad
Fakta
Selskap Rakkestad kommune
Stilling Rektor/leder
Stillingstype Fast ansatt
Lokasjon Seksjon Skole
Kontakter
Halvor Kjeve, Rektor
40437368
Morten Vedahl, Kommunalsjef
Arbeid 404 47 760
Rakkestad kommune ligger midt i Viken fylke med kort avstand til Østfoldbyene. Kommunen har ca. 8300 innbyggere. Næringsgrunnlaget er jord- og skogbruk og industri. Kommunen har et godt utbygd tilbud på alle sine velferdsområder. Organisatorisk er kommunen inndelt i 4 kommuneområder som yter tjenester til kommunens innbyggere.
Høyanger Kyrkjelege fellesråd: Kyrkjeverje 100% Fast (Søknadsfrist: 01.06.2022)
Kyrkjeverje 100%
Høyanger Kyrkjelege fellesråd, Kirkejobb
Vil du bli kyrkjeverje i Høyanger?
Vi har ledig ei fast 100 % stilling som kyrkjeverje sidan vår daglege leiar gjennom om lag 20 år vert pensjonist frå komande årssskifte.
Høyanger kommune med ca 4.000 innbyggjarar har eit variert næringsliv med kraftproduksjon, aluminiumsindustri, oppdrett, handel og service, entreprenørskap og jordbruk som dei viktigaste næringane. Kommunen ligg i Vestland fylke nord for Bergen, på begge sider av Sognefjorden. Reisetida frå Bergen er ca. 3 timar med bil eller båt. Næraste flyplass er Førde lufthavn, ca. 45 minutt med bil frå Høyanger.
Kommunesenteret Høyanger har i underkant av 2 000 innbyggjarar. Her er barne-, ungdoms- og vidaregåande skule, og det er god barnehagedekning.
Her er også kyrkjekontoret der prest, kantor, sekretær, kyrkjelydspedagog og kyrkjeverje har sin arbeidsfellesskap.
I tillegg er det i sokna tilsett kyrkjetenarar og klokkarar i ulike stillingsstorleikar.
Totalt utgjer dei tilsette i fellesrådet 5,5 årsverk pr. i dag. Desse gjer teneste i 4 sokn, 5 kyrkjer og 1 bedehus der kyrkjelydane samlast, og på 8 gravplassar som er i bruk.
Kyrkja skal vere ein møteplass for alle, der menneske kjenner at dei høyrer til og vert utfordra til tru og teneste. Kyrkja skal vere ein viktig ressurs for å skape gode lokalsamfunn, prega av nærleik, omsorg, identitet og kultur. Arbeidsgjevar er Høyanger kyrkjelege fellesråd.
Søknadsfrist: 01.06.2022
Arbeidsgivar: Høyanger Kyrkjelege fellesråd
Stad: Høyanger
Stillingstittel: Kyrkjeverje 100%
Stillingar: 1
Heiltid / Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4519342491
Arbeidsoppgåver
Dagleg leiar for fellesrådet si verksemd
Personalansvar for dei tilsette i fellesrådet
Ansvar for HMT-arbeid
Ansvar for økonomi og langtidsplanlegging
Ansvar for drift og vedlikehald av kyrkjebygg og kyrkjegardar/gravplassar
Ansvar for gravplassforvaltninga i kommunen
Sekretær og sakshandsamar for fellesråd og utval
Ha god kontakt med offentlege myndigheiter og andre samarbeidspartnarar
Kvalifikasjonar
Erfaring som leiar med personalansvar vert lagt stor vekt på
Erfaring innan organisasjonsutvikling
God innsikt, interesse og engasjement for kyrkjeleg verksemd, og kjennskap til Den norske kyrkja som organisasjon.
Krav om medlemskap i Den norske kyrkja.
God økonomi- og IKT-kunnskap
Universitets-/høgskuleutdanning, gjerne innan økonomi og leiing, Søkjarar utan høgskuleutdanning med relevant praksis vert også vurderte.
Evne til å kunna arbeida målretta og systematisk
God skriftleg og munnleg framstillingsevne
God kjennskap til offentleg forvaltning
Oppteken av nyskaping, utviklingsarbeid, og god inkludering av friviljuge.
Personlege eigenskapar
Ha gode evner til kommunikasjon og samarbeid
Lagbyggar som skaper relasjonar – internt og eksternt
Likar å arbeide målretta og systematisk
Vere fleksibel og kunna møta utfordringar
Vi tilbyr
Ei interessant og utfordrande stilling
Kollegafellesskap med andre kyrkjeverjer i prostiet og i bispedømet
Løn etter avtale
Tilsetjing og arbeidsvilkår i samsvar med gjeldande lover, forskrifter og avtalar innan KA sitt tariffområde
Pensjonsordning i KLP
Arbeidsrettleiing og ulike kurs for kyrkjeverjer
Kontaktinformasjon:
Leiar i fellesrådet: Sturla Bell Fossen mobil 994 94 745
Sokneprest: Andreas Ester mobil 452 21 737
Kyrkjeverje: Bjørnar Otterstein mobil 91763803
Søknadsfrist 01.06.2022
Søknad med attestar og vitnemål legg du i Webcruiter, via www.kirkejobb.no, direktelenke finner du her.
Marcus Thranesgate 3, 6993 Høyanger, Norge
Kontaktinformasjon
Sturla Bell Fossen
Leiar i fellesrådet
99494745
Bjørnar Otterstein
Kyrkjeverje
91763803
Andreas Ester
Sokneprest
45221737
Yrkesfokus.no © 2023. Alle rettigheter reservert | Levert av SeoWeb AS