Daglig leder (søknadsfrist 08.10)

Daglig leder

Har du et sterkt engasjement for elektrofagene, utdanning og lærlinger? Har du erfaring med salg og ledelse eller ønske om å ha mer ansvar? Da kan dette være stillingen du har ventet på! Formålet med stillingen er å formidle kandidater ut i lære hos aktuelle lærebedrifter, knytte kontakt og bånd både med eksisterende lærebedrifter og nye lærebedrifter. Være et bindeledd mellom næringslivet og de ulike offentlige instansene.

Arbeidsoppgaver:

  • Lede den daglige driften av kontoret
  • Rekruttering av lærebedrifter
  • Veilede og støtte medlemsbedrifter i oppfølging av lærlinger
  • Delta i faglige nettverk lokalt og nasjonalt
  • Økonomiansvar
  • Personalansvar
  • Definere organisasjonens strategiske retning og mål

Kvalifikasjoner:

  • Bransjekunnskap innenfor elektrofagene, fortrinnsvis data/svakstrøm
  • Relevant utdanning eller god erfaring innenfor elektrofagene, fortrinnsvis innenfor data eller svakstrøm
  • Erfaring fra en administrativ og eller salgs stilling
  • God generell IT-kompetanse
  • God økonomi- og forretningsforståelse Personlige egenskaper:
  • Teambyggende, initiativrik og evnen til å lede
  • Gode kommunikasjonsferdigheter både skriftlig og muntlig
  • God relasjons- og nettverksbygger
  • Gode samarbeidsevner
  • Evne til å jobbe effektivt under press og klarer å håndtere flere oppgaver samtidig

Trives i et hektisk miljø Hva kan vi tilby:

  • Spennende utfordringer og en inspirerende stilling i en virksomhet hvor man får jobbe med unge mennesker i en fase hvor de får sitt første møte med arbeidslivet
  • Et sterkt fagmiljø
  • Et svært godt arbeidsmiljø i samlokasjonen
  • Personlige og faglige utviklingsmuligheter
  • Fleksibel arbeidstid og høy grad av tillit
  • Nye og moderne lokaler
  • Konkurransedyktige betingelser

Annet:

  • Arbeidssted: Rødmyr i Skien
  • Noe reising må påberegnes

 

Søknadsfrist: 08.10.2021

 

Søknad sendes til: [email protected]

Spørsmål om stillingen, kontakt: Geir Hole, Styreleder, tlf. 915 38 670 / Joachim Fjeldahl, fungerende daglig leder, tlf. 917 80 740.

 

Del stillingen

Selskap

Elektrofag Telemark / NELFO Telemark

Lenke til firma

https://elektrofag.net/

Kontaktinfo

  • Geir Hole,
  • Tittel: Styreleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf. 915 38 670
  • Joachim Fjeldahl
  • Tittel: Fungerende daglig leder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf. 917 80 740.

Lokasjon

  • Skien

Søknadsfrist

Oktober 8, 2021

Fagleder barn og unge – Kongsberg bibliotek (søknadsfrist 11.10)

Kongsberg kommune

Opptatt av barne- og ungdomslitteratur?

Fagleder barn og unge – Kongsberg bibliotek

 

Om Kongsberg bibliotek

Kongsberg bibliotek er et spennende og utadretta bibliotek som deltar i flere regionale og nasjonale prosjekter. Vi åpna et nytt og moderne bibliotek på Krona i august 2015, med nyskapende, interaktive installasjoner for barn og unge til bruk i formidling av litteratur og for å inspirere til nysgjerrighet. Ved bruk av tilgangsteknologi kan vi tilby innbyggerne tilgang til biblioteket fra kl. 07-22 alle dager hele året. Biblioteket har gode løsninger for barnehager og skoler, og samarbeider blant annet med Vitensenteret, Kulturskolen, Musikkteatret, Krona Kino, Oppveksttjenesten med flere.

Kongsberg bibliotek har per i dag 9 ansatte fordelt på 8,8 årsverk. Vi benytter biblioteksystemet BIBLIOFIL.

Kort om stillingen

Kongsberg bibliotek har ledig 100% fast bibliotekarstilling med faglederansvar for bibliotekets tjenester overfor barn og unge. Tiltredelse etter nærmere avtale.

Vi tilbyr

Jobb i et nytt og framtidsretta bibliotek med fokus på kvalitet og nytenking i tjenesteutvikling og formidling
Lokalisering i et bygg som rommer ulike samarbeidspartnere som Vitensenteret, Frivilligsentralen, Ung Kultur, Musikkteatret, Krona Kino, USN, Kongsberg norsksenter m.m.
Jobb i en by som hvert år arrangerer festivaler innafor klassisk musikk, jazz og kriminallitteratur med mer og som har et bredt aktivitetstilbud for alle aldersgrupper
Selvstendige arbeidsoppgaver med bl.a. ansvar for innkjøp og formidling av barne- og ungdomslitteratur samt daglig drift og tilstedeværelse i og klargjøring av avdelingene
God pensjonsordning og gruppelivsforsikring

Innhold i stillingen

Kongsberg bibliotek ønsker at bibliotekets barneavdeling skal være et sted å oppholde seg, bli inspirert og utvikle leselyst, der personalet er til stede, tilgjengelige og aktive overfor brukerne.

Viktige arbeids- og ansvarsoppgaver vil være innkjøp og samlingsutvikling, katalogisering, formidling og å skape et aktivt miljø i bibliotekets barneavdeling blant anna med videreføring og videreutvikling av konseptet Barnas lørdag og andre arrangementer.

Fagleder har også overordna ansvar for bibliotekets ungdomsavdeling, med tilhørende arbeidsoppgaver og arrangementsplan i samarbeid med øvrig personale. Tilstedeværelse i avdeling og videreutvikling av etablerte konsepter samt gjennomføring av nye anses som vesentlig.

Stillingen følger vaktplan med kveldsvakter og lørdagsvakter.

Krav og ønsker til deg

Vi ser etter deg som har interesse for og kunnskap om barne- og ungdomslitteratur, som evner og liker å gå i møte med barn og unge, og som trives i formidlingsrolla. Kombinasjonen av bibliotekfaglig kompetanse og formidlingsevne er viktig i denne stillingen.

Vi søker en faglig sterk, entusiastisk og utadvendt medarbeider som evner å jobbe selvstendig i en fri stilling, men også i tett samarbeid med biblioteksjef, kollegaer og bibliotekbrukere.

Du har gode kommunikasjonsevner, er idérik, og har blikk for nye aktiviteter og formidlingsformer for å fremme lesing og leseglede både på biblioteket, i barnehagene og ut mot grunnskolene.
Du er ansvarsbevisst og tenker helhetlig, samtidig som du evner å jobbe nøyaktig og systematisk med de oppgavene du har ansvar for.
Du følger opp ideer, planer og arrangementer, og vedlikeholder og videreutvikler både samarbeid og samarbeidsformer.
Erfaring med digitale produksjoner er en fordel, da dette er en viktig del av bibliotekets satsningsområde i tida framover.
Fleksibilitet er viktig, men du må også disponere tida di godt, og ha både struktur og gjennomføringsevne.
Vi liker at du byr på deg selv, og du kan gjerne ha musikalsk bakgrunn som du kan trekke veksler på.
Du må ha meget gode norskkunnskaper skriftlig og muntlig.
Det vil bli lagt stor vekt på personlig egnethet.

Formelle kvalifikasjonskrav

Vi søker etter fagutdannet bibliotekar på minimum bachelornivå.

Du må ha førerkort kl. B og disponere egen bil.

Annet

Stillingen er plassert i stillingskode 7453 Fagleder.

Arbeidstakere tilsettes i Kongsberg kommune, med lønns- og arbeidsvilkår i henhold til gjeldende avtaleverk.
I henhold til gjeldende lov- og regelverk må signert taushetserklæring leveres før tiltredelse. For stillinger med krav om politiattest og egenerklæring tuberkulose/MRSA, skal også dette leveres før tiltredelse.

Søknad

Vi ber om at søkere benytter vårt elektroniske søknadsskjema. Vennligst fyll ut søknaden så fullstendig som mulig.
Attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju.

Det vil etter søknadsfristens utløp utarbeides en offentlig søkerliste. Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentleglova. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn, vil søkeren bli offentliggjort. Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd.

Fylke: Viken

Jobbtype: Fast

Heltid/Deltid: Heltid

Arbeidstid: Dag

 

Søknadsfrist:  11.10.2021

 

Tiltredelse: etter avtale

Arbeidssted: Kongsberg bibliotek

Kontaktpersoner:

Oda Cornelia Knudsen

tlf: 911 42 945

 

Hjemmeside:
www.kongsberg.kommune.no

Kongsberg kommune

Kongsberg kommune har 27.700 innbyggere og ligger sentralt på østlandet. Universitetet i Sørøst-Norge er lokalisert i byen med et variert studietilbud. Teknologibyen Kongsberg er stolt av sin historie og teknologi i verdensklasse. Vi kan friste med et aktivt kulturliv og utmerkede forhold for friluftsliv sommer som vinter.

Kongsberg kommune bidrar til videreutvikling av byens særpreg med fokus på livs- og miljøkvalitet. Vi er ca. 1900 stolte medarbeidere som jobber sammen for å levere gode tjenester til byens befolkning. Vi legger vekt på å være en raus, åpen og nyskapende organisasjon og ønsker å være i dialog med innbyggere og næringsliv.

 

 

Del stillingen

Selskap

Kongberg kommune

Kontaktinfo

  • Oda Cornelia Knudsen
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: 911 42 945

Lokasjon

  • Kongsberg

Søknadsfrist

Oktober 11, 2021

*Sykepleiere med fagansvar (søknadsfrist snarest) *Sykepleiere (løpende) *Helsefagaebeidere / hjelpepleiere (søknadsfrist 11.10)

 

Hjelpepleier/ helsefagarbeider 50 % fast stilling
Vi har ledig 50 % fast stilling som hjelpepleier/ helsefagarbeider ved omsorgsboligen.Tiltredelse snarest.Omsorgsboligene for geriatri og …

Kárášjohka – Karasjok Deltid 11.10.2021

 

Hjelpepleier/ helsefagarbeider 75 % fast stilling
Vi har ledig 75 % fast stilling som hjelpepleier/ helsefagarbeider ved omsorgsboligen. Tiltredelse snarest.Omsorgsboligene for geriatri og …

Kárášjohka – Karasjok Deltid 11.10.2021

 

Hjelpepleier/ helsefagarbeider 80 % 2 faste stillinger
Vi har ledig 2 faste 80 % stillinger som hjelpepleiere/ helsefagarbeidere ved omsorgsboligen.Tiltredelse snarest.Omsorgsboligene for …

Kárášjohka – Karasjok Deltid 11.10.2021

 

Hjelpepleier/ helsefagarbeider 90 % 2 faste stillinger
Vi har ledig 2 faste 90 % stillinger som hjelpepleiere/ helsefagarbeidere ved omsorgsboligen.Tiltredelse snarest.Omsorgsboligene for …

Kárášjohka – Karasjok Deltid 11.10.2021

 

Sykepleier med fagansvar – 100 % vikariat stilling
Har du lyst på nye utfordringer? Da har vi stillingen til deg!Vi har ledig 100 % vikariat stilling som sykepleier med fagansvar ut …

Kárášjohka – Karasjok Heltid 24.09.2021

 

Sykepleier – 100 % vikariat stilling frem til september 2022
Lyst til å jobbe med mange spennende oppgaver? Nå har du muligheten! Vi søker etter deg som kanskje har lyst å kombinere både en jobb med …

Kárášjohka – Karasjok Heltid Løpende

 

Sykepleier – 100 % vikariat stilling frem til september 2023
Vi søker etter nye kollegaer! Kommer du?Lyst til å jobbe med mange spennende oppgaver? Nå har du muligheten! Vi søker etter deg som kanskje …

Kárášjohka – Karasjok Heltid Løpende

 

Sykepleier – 100 % faste stillinger
Vi søker etter nye kollegaer! Kommer du?Lyst til å jobbe med mange spennende oppgaver? Nå har du muligheten! Vi søker etter deg som kanskje …

Kárášjohka – Karasjok Heltid Løpende

 

Sykepleier – 80 % fast stilling
Vi søker etter nye kollegaer! Kommer du?yst til å jobbe med mange spennende oppgaver? Nå har du muligheten! Vi søker etter deg som kanskje …

Kárášjohka – Karasjok Deltid Løpende

 

Helgevakt stillinger
Vi søker autoriserte helsefagarbeidere, studenter innen sykepleie- eller vernepleiefaget og assistenter som er i ett helsefaglig …

Kárášjohka – Karasjok Deltid Løpende

 

Tilkallingsvikarer – sykeavdeling
Sykeavdelinga er en spennende arbeidsplass som rommer mange kommunale helstejenester. I tillegg til vanlig sykehjemsdrift gir vi også disse …

Kárášjohka – Karasjok Deltid Løpende

 

 

 

Del stillingen

Selskap

Karasjok kommune

Kontaktinfo

  • Se kontaktinformasjon pr utlysing.
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf:

Lokasjon

  • Karasjok

Søknadsfrist

Oktober 31, 2021

Elektrolærer, 100% fast stilling – Vadsø videregående skole (søknadsfrist 10.10)

Troms og Finnmark fylkeskommune Vadsø videregående skole

Troms og Finnmark fylkeskommune Vadsø videregående skole
Er du vår nye engasjerte elektrolærer som vil være med å forme fremtidens fagarbeidere?

Elektrolærer, 100% fast stilling.

 

Vi har ledig en stilling som lærer på elektrofag, innenfor fagområdet data og elektronikk.
Stillingen er i hovedsak knyttet til programfagene og den yrkesfaglige fordypningen på VG1 og VG2. Undervisningen for denne stillingen vil fortrinnsvis være på VG2 innenfor fagområdet data og elektronikk.

Elektro er en del av avdeling for yrkesfag og vi har 2 elektroklasser som rommer 30 elever.

Arbeidsoppgaver

• Undervise i programfag og yrkesfagligfordypning på elektro VG1 og VG2, i tråd med kompetansemål og skolens undervisningsstandarder.
• Følge opp den enkelte elevs faglige utvikling og ha tett oppfølging.
• Delta i lærerfagteam, og samarbeide om et godt og effektivt læringsmiljø.
• Faglig utviklingsarbeid med tanke på å tilpasse undervisning til relevant teknologi og fremtidens arbeidsmarked
• Samarbeide med det lokale næringslivet om praksisplasser og lærlingeplasser.

Andre oppgaver kan også tillegges stillingen.

Kvalifikasjonskrav

• Pedagogisk utdanning i henhold til gjeldene lov- og avtaleverk
• Høyskoleutdanning innen fagområdet elektronikk eller fagbrev i elektronikkfaget
• God kompetanse innenfor bruk av digitale verktøy
• Gode skriftlige og muntlige norskferdigheter

Personlige egenskaper

• Er en ryddig og tydelig klasseleder, med energi til å skape det lille ekstra for elevene
• Evne til å bruke varierte-, praktiske-, digitale- og tilpassede lærings- og vurderingsmetoder
• Er utviklings- og samarbeidsorientert og har høye ambisjoner på vegne av elevene og skolen
• Er målrettet og fleksibel, og evner å bygge gode relasjoner til elevene, kolleger og næringsliv

Personlig egnethet vil bli særlig vektlagt.

Søkere uten pedagogisk utdanning, kan ansettes i midlertidig stilling på vilkår. Kravet til fast stilling er at pedagogisk utdanning gjennomføres innen 3 år.

Vi tilbyr:

Gode pensjons- og forsikringsordninger
Økonomiske fordeler i tiltakssonen for Finnmark og Nord-Troms, blant annet nedskriving av studielån. Les mer på www.finnmarkognordtroms.no

Søknaden skal inneholde:

Søknadsbrev og CV, vitnemål, attester 
Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra NOKUT (www.nokut.no). 
2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, epostadresse og telefonnummer)  

Søknad skal sendes elektronisk i vårt rekrutteringssystem Easycruit.  

 

Søknadsfrist og andre opplysninger:

Søknadsfrist: 10.10.2021

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.

 

Har du behov for support til søkeprosessen kan du gå hit

Dersom det fremgår av din søknad at du ønsker å bli unntatt offentlig søkerliste, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig likevel. Som søker vil du da få informasjon om dette – jf.offentleglova §25.

Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere. Utvidet søkerliste sendes ut ved forespørsel.  

 

Før eventuell tilsetting i Troms og Finnmark fylkeskommune sine skoler og PPT/OT må politiattest fremlegges jf. opplæringslova sine regler. 

En politiattest skal ikke være eldre enn tre måneder. Politiattest skal ikke legges ved søknaden. 

Fylke: Troms og Finnmark

Jobbtype: Fast

Heltid/Deltid: Heltid

Arbeidstid: Dag

Tiltredelse: snarest

Arbeidssted: Vadsø videregående skole

 

Kontaktpersoner:

Ann-Karin Dahl Næss

tlf: +47 91520152  mob: +47 91520152

 

Hjemmeside:
/vadso.vgs.no/
Adresse: Karl Rasmussens plass 3 9800 Vadsø

Troms og Finnmark fylkeskommune Vadsø videregående skole

Vadsø videregående skole har ca. 340 elevplasser fordelt på utdanningsprogrammene helse- og oppvekstfag, elektro- og datateknologi, teknikk- og industrifag, studiespesialisering, idrettsfag Vg1 og kombinasjonsklasse. Skolen driver også fengselsundervisning og har egen Opus-avdeling. Skolen tilbyr, som eneste fylkeskommunale videregående skole i utdanning øst, Vg2 datateknologi og elektronikk og eSport som programfag for elever på studieforberedende program. Skolens satsingsområder er vurdering for læring, tilpasset opplæring og læringsmiljø.

Vadsø ligger i naturskjønne omgivelser på nordsiden av Varangerfjorden. Byen har et aktivt kultur- og idrettsliv. I tillegg ligger alt til rette for friluftsliv, jakt og fiske, med Varangerhalvøya nasjonalpark rett utenfor stuedøra.

 

 

 

Del stillingen

Selskap

Troms og Finnmark fylkeskommune

Lenke til firma

https://www.tffk.no/

Kontaktinfo

  • Ann-Karin Dahl Næss
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: +47 915 20 152 mob: +47 915 20 152

Lokasjon

  • Vadsø

Søknadsfrist

Oktober 10, 2021

Tjenester for mennesker med utviklingshemming: Miljøterapeuter (søknadsfrist 08.10)

Del stillingen

Selskap

Karasjok kommune

Kontaktinfo

  • Sven Tomas Holm
  • Tittel: Enhetsleder for Tjenester for mennesker med utviklingshemning
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf 45 26 06 55.

Lokasjon

  • Karasjok

Søknadsfrist

Oktober 8, 2021

Økonomi – og administrasjons – koordinator (søknadsfrist 10.10)

Notodden Blues Festival søker

Økonomi- og administrasjonskoordinator i 100% stilling

 

Stiftelsen Notodden Blues Festival (NBF) søker etter en dyktig, inspirert og ryddig medarbeider med kompetanse innen økonomi, logistikk, prosjektledelse samt gode IT-kunnskaper. Erfaring innen markedsarbeid og salg vil bli sett på som en fordel. Arbeidsoppgavene innebærer oppfølging av regnskap, økonomi, sponsorer, pågående og nye prosjekter og øvrig kontoradministrasjon.

Notodden Blues Festival er fyrtårnfestival for musikksjangeren blues i Norge. NBF er en internasjonal prisvinnende festival og allment kjent som «Europas beste bluesopplevelse». Festivalen arrangeres for 34. gang 4. – 7. august 2022 og er en av landets lengstlevende og mest populære musikkfestivaler.

Som administrasjonskoordinator har du følgende arbeidsoppgaver:

· Være «navet» på NBFs kontor, ta imot post, telefoner, besøkende og behandling av faktura, samt organisere festivalkontoret før, under og etter festivalen

· Oppfølging av budsjett, regnskap og kontakt med regnskapsfører

· Økonomirapportering til styret i samarbeid med daglig leder

· Sluttgjøring av prosjektregnskap og rapporter i samarbeid med prosjektledere, samt utfakturering og økonomioppgjør

· Forhandle innkjøp- og samarbeidsavtaler for festivalen

· Være bindeledd mellom ulike interne og eksterne aktører

· Oppfølging av overnatting og hotellbooking for artister og gjester

· Ansvar for innsamling av høykvalitet kundedata

· Være delaktig i oppdatering av festivalens databaser, nettsider og sosiale medier

· Ha kontakt med festivalens sponsorer

· Administrasjonskoordinator skal være støttespiller for gruppeledere og medlemsforeningens leder

· Overordnet kvalitet- og HMS-ansvar for virksomheten

Som administrasjonskoordinator er du:

· Systematisk og nøyaktig, utholdende og samvittighetsfull, effektiv, pliktoppfyllende og økonomisk.

· God til å håndtere rutiner og regler.

· God til å lage systematikk og struktur.

· Du er flink til å sette deg mål, se muligheter samt bygge tillit og relasjoner.

· Personlige egnethet vil bli vektlagt.

Fast stilling i 100%.

Vi ønsker oss en person med utdanning og kompetanse innen økonomi og logistikk. Du er en selvstendig, strukturert og engasjert person som trives med varierte arbeidsoppgaver. Gode engelskkunnskaper er en fordel. Stillingen rapporterer til festivalsjef.

Vi tilbyr en spennende jobb i et hyggelig arbeidsmiljø med en uformell omgangstone og stor takhøyde. Lønn etter avtale. Noe kvelds- og helgearbeid må påregnes. Arbeidssted er Bok & Blueshuset på Notodden.

 

Spørsmål om stillingen

Jostein Forsberg, Festivalsjef

Mobil  915 24 503

Runar Lia, Styreleder

Mobil  932 49 766

 

Søknadsfrist 10. oktober.

 

ArbeidsgiverStiftelsen Notodden Blues Festival

Stillingstittel Økonomi- og administrasjonskoordinator

Ansettelsesform Fast

 

Om arbeidsgiveren

Stiftelsen Notodden Blues Festival (NBF) er en ideell organisasjon med formål å øke kunnskap om og interesse for blues og beslektede kulturuttrykk. Festivalen tiltrekker seg 35 000 besøkende og presenterer arrangementer og konserter på høyt kunstnerisk nasjonalt og internasjonalt nivå. Stiftelsen arbeider også på helårlig basis aktivt med å stimulere og bidra til økte bluesrelaterte aktiviteter lokalt, nasjonalt og internasjonalt. Blant hovedmålene er kunstnerisk utvikling gjennom konsertvirksomhet og opplæringsaktiviteter på alle nivå, gjøre musikkformen blues kjent og tilgjengelig for flest mulig gjennom alle tilgjengelige medier og plattformer, stimulere til musikalsk og faglig nyskaping gjennom bygging av og deltakelse i nasjonale og internasjonale nettverk. NBF eier og driver Juke Joint Studio og arrangerer Little Stevens Blues School hver sommer. Notodden Blues Festival ble arrangert første gang i 1988 og var den gang Norges første festival dedikert til musikksjangeren Blues. NBF blir ofte omtalt som «alle norske bluesfestivalers mor». NBF er i dag en av Europas største og viktigste bluesfestivaler og internasjonalt kjent som “Europas beste bluesopplevelse”.

Del stillingen

Selskap

Stiftelsen Notodden Blues Festival

Kontaktinfo

  • Jostein Forsberg
  • Tittel: Festivalsjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Mobil 915 24 503
  • Runar Lia
  • Tittel: Styreleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Mobil 932 49 766

Lokasjon

  • Notodden

Søknadsfrist

Oktober 10, 2021

Fastlege (søknadsfrist 19.10.2021)

 
 

Fastlege

 

Holtålen kommune søker fastlege i 100% fast stiling fra 01.11.21, men dersom søker kan/vil tiltre før eller etter denne dato, er vi åpne for det.

I Holtålen kommune kan du kombinere jobben som fastlege med et hverdagsliv nært naturen med skog, fjell og gode fiske- og jaktmuligheter. Holtålen ligger 4 mil fra Røros, og 12 mil fra Trondheim. Kommunen har i underkant av 2000 innbyggere, og du vil betjene en nyopprettet liste på inntil 700 pasienter.

Holtålen legekontor er et lite legekontor med et svært godt arbeidsmiljø, og vi kan tilby gode arbeids- og lønnsforhold. Det vi legges til rette for spesialisering i allmennmedisin. Holtålen, Røros og Os har interkommunalt legevaktsamarbeid, og legevakten er på lokalisert på Røros. I tillegg til legekontoret, blir man en del av kollegiet på Røros og Os, som man har vaktsamarbeid med, felles kurs og internundervisninger. Det er totalt 14 leger i dette distriktet. For tiden er det 13-delt vakt, og vaktdistriktet består av ca. 10.000 innbyggere.

Legekontoret er samlokalisert med fysioterapi, helsestasjon, tannlegekontoret og sykehjemmet.

Holtålen kommune ønsker ansatt som:
• Er løsningsorientert, fleksibel, endringsvillig og engasjert i faget
• Har et positivt menneskesyn og evne til å se muligheter fremfor begrensninger

Arbeidsoppgaver:
• Fastlegeansvar for en nyopprettet liste inntil 700 pasienter
• Kommunal bistilling i ca. 20%
• Tverrfaglig samarbeid er sentralt for oss og legekontoret er samlokalisert med helsestasjonen og fysioterapi. Pleie- og omsorg og psykisk helse ligger også i umiddelbar tilknytning til legekontoret.
• Holtålen har interkommunalt samarbeid med Røros for drifting av intermediæravdeling og KAD ved Røros sykehus. Visittgang fordeles mellom fastlegene i 3 kommuner.
• Interkommunal legevakt

Kvalifikasjoner:
• Norsk autorisasjon som lege og fullført LIS-1.
• Gode norskkunnskaper skriftlig og muntlig.
• Førerkort klasse B.
• Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner med respekt for pasienter og medarbeidere på en etisk og god relasjonell måte.
• Personlige egenskaper med vekt på selvstendighet, pålitelighet, struktur og positivitet.
• Erfaring fra allmennpraksis i Norge er ønskelig.
• Det vil bli lagt stor vekt på personlig egnethet.

Politiattest vil bli avkrevd ved tilsetting

Vi kan tilby:
• Flotte kollegaer med god kompetanse og fokus på fag- og tjenesteutvikling
• Veldrevet laboratorium/prøvetaking med de viktigste hurtigdiagnostiske instrumenter.
• Utfordrende, spennende og varierte arbeidsoppgaver.
• Fastlønn etter avtale iht. kommunal tariffavtale.
• Medlemskap i KLP.

Spørsmål vedrørende stillingen kan rettes til:
Marianne Holden, avdelingsleder Holtålen legekontor, tlf. 97652485, eller e-post [email protected]
Tove Hegseth, enhetsleder helse, tlf. 901 11 083 eller epost [email protected]

Holtålen kommune oppfordrer alle kvalifiserte til å søke jobb, uansett alder, etnisitet, funksjonsevne, kjønn eller religion.

Ansettelsen skjer på de vilkår som framgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtale. herunder 6 måneders prøvetid for nytilsatte. Ved ansettelse må gyldig politiattest framlegges. Minst to nyere referanser bes oppgitt i søknaden.

Søknad sendes elektronisk her!
NB! Vær nøye med å fylle ut opplysninger om utdanning og praksis!

Søknadsfrist: 19.10.21

 

Del stillingen

Selskap

Holtålen kommune

Kontaktinfo

  • Marianne Holden
  • Tittel: Avdelingsleder Holtålen legekontor,
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: tlf. 976 5 2485
  • Tove Hegseth
  • Tittel: Enhetsleder helse
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: tlf. 901 11 083

Lokasjon

  • Ålen

Søknadsfrist

Oktober 19, 2021

Fastlegehjemler (søknadsfrist 19.10)

 

 

Ledig avtalehjemmel for privatpraktiserende fastlege – Blandeverket legesenter

Generell organisering av legetjenesten i Eigersund kommune:Eigersund kommune har ca. 15 000 innbyggere, der hovedparten er bosatt i Egersund by. Eigersund er den største kommunen i Dalane regionen, som har knappe 25 000 innbyggere. Eigersund kommune har i dag 14 fastleger i kommunen.  I tillegg har kommunen LIS-1 lege, som er lokalisert ve…
 

Vikar for privatpraktiserende fastlege – Blandeverket legesenter

Generell organisering av legetjenesten i Eigersund kommune:Eigersund kommune har ca. 15 000 innbyggere, der hovedparten er bosatt i Egersund by. Eigersund er den største kommunen i Dalane regionen, som har knappe 25 000 innbyggere. Eigersund kommune har i dag 14 fastleger i kommunen. I tillegg har kommunen LIS-1 lege, som er lokalisert ved Eige…
 

Avtalehjemmel for privatpraktiserende fastlege – Sjukehusdoktoren legesenter

Generell organisering av legetjenesten i Eigersund kommune:Eigersund kommune har ca. 15 000 innbyggere, der hovedparten er bosatt i Egersund by. Eigersund er den største kommunen i Dalane regionen, som har knappe 25 000 innbyggere. Eigersund kommune har i dag 14 fastleger i kommunen. I tillegg kommunen LIS-1 lege, som er lokalisert ved Eigersun…

 

Eigersund er en kommune i Rogaland, på sørvestlandet. Den grenser i nord til Hå kommune og Bjerkreim kommune, i øst til Sirdal kommune (Agder) og Lund kommune, og i sør til Sokndal kommune. Området den ligger i heter Dalane. Folketallet er på ca. 15.000.

Organisasjonen Eigersund kommune sysselsetter et mangfold av yrkesgrupper, og hovedvekten av oppgavene innbefatter tjenester rettet mot kommunens innbyggere. Eigersund kommune er delt opp i tjenesteområdene finans og analyse, organisasjon og læring, kultur og oppvekst, helse og omsorg, tekniske tjenester og samfunnutvikling. Antall ansatte er i dag ca. 1400.

Visjonen for Eigersund kommune er «Sammen for alle». Som arbeidsgiver arbeider vi etter et mål om å være en attraktiv arbeidsplass med gjennomføringsevne. Satsningsområder er helsefremmende arbeidsmiljø, stolte og myndiggjorte medarbeidere og god ledelse.

Vi er opptatt av mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsnivå eller kulturell bakgrunn.

Del stillingen

Selskap

Eigersund kommune

Kategorier

IKTleder

Kontaktinfo

  • Bjarne Rosenblad
  • Tittel: Kommuneoverlege
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: (+47) 920 81 879

Lokasjon

  • Egersund

Søknadsfrist

Oktober 19, 2021

Kirkegårdsarbeider / Kirketener (søknadsfrist 04.10)

 

Kongsberg kirkelige fellesråd

Kirkegårdsarbeider/Kirketener

 

I Kongsberg kirkelige fellesråd er det 8 gravplasser. Kongsberg gravlund dekker først og fremst bybefolkningen. I tillegg har en også gravplasser i Jondalen, ved Kongsberg kirke, Kongsberg gamle kirkegård, Hedenstad, Efteløt, Komnes og Tuft. Denne stillingen er primært knyttet til Gravlund, men stillingen har hele fellesrådet som tenesteområde

Kongsberg kirkelige fellesråd har ledig stilling som kirketener/kirkegårdsarbeider.

Søknadsfrist:  04.10.2021
Arbeidsgiver:  Kongsberg kirkelige fellesråd
Sted:  Kongsberg
Stillingstittel:  Kirkegårdsarbeider/Kirketener
Stillinger:  1
Heltid / Deltid:  Heltid
Ansettelsesform:  Fast
Stillingsprosent:  100
Webcruiter-ID:  4431518653

Arbeidsoppgaver

Drift og vedlikehold på kirker og kirkegårder
Kontakt og veiledning til besøkende
Delta ved seremonier
Det er ønskelig med følgende kvalifikasjoner
Utdannelse/erfaring innen «grønt»-faget og estetisk kompetanse
Kompetanse innen IT
Gravplasskolen
Gravemaskinførarbevis
Førarkort BE
Den tilsette går inn i et team av kirketjenere/kirkegårdsarbeidere bestående av 7 årsverk i tillegg til ekstrahjelp i sommerhalvåret. Kongsberg gravlund vil være det primære tjenesteområdet. Men en forutsetter fleksibilitet og utstrakt grad av samarbeid om felles arbeidsoppgaver innenfor hele fellesrådsområdet, søker bør difor disponere eigen bil. Noe helgearbeid må påregnes.

Vi søker etter en person med gode samarbeidsevner, som trives med fysisk arbeid og både kunne jobbe selvstendig og i team. Vi legg vekt på at de som kommer til kirke og kirkegårder skal kjenne seg velkommen. Vi søker difor en person aom kjenner seg trygg i møte med mennesker, og har fokus på at det skal vere velstelt og pent både inne og ute. Personlig egnethet vektlegges. Søkeren må være medlem av Den norske kirke. Vi oppfordrer kvinner til å søke.

Tilsetting og avlønning i henhold til lover og reglement og KA’s tariffavtaler. Pensjonsordning i KLP.

Opplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til leder på Gravlund Bjørn Jørstad.

Ved søknad så skal Webcruiter benyttes.

Hasbergs vei 36, 3616 Kongsberg, Norge

 

Kontaktinformasjon

Bjørn Jørstad, leder på Gravlund
924 95 548

 

 

Del stillingen

Selskap

Kongsberg kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Bjørn Jørstad
  • Tittel: Leder på Gravlund
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 924 95 548

Lokasjon

  • Kongsberg

Søknadsfrist

Oktober 4, 2021

Prosjektutvikler fornybar energi (Søknadsfrist: 03.10)

 

Prosjektutvikler fornybar energi

 

Store Norske

Store Norske på Svalbard utvikler et nytt forretningsområde for å akselerere energiomstillingen fra fossil til fornybar energi i Arktis og Antarktis. Samlet er det over 1500 off-grid-samfunn og -stasjoner i Arktis med energiforsyning som i hovedsak er basert på fossile energikilder. Store Norske har over 100 års erfaring med energiforsyning og industriell aktivitet i krevende klimatiske forhold på Svalbard knyttet til kullgruvevirksomheten. Gjennom prosjekter for energiomstilling på Svalbard videreutvikler vi denne kompetansen og skal fremover bidra til det «grønne skiftet» ved å bygge og drifte hybride fornybare energianlegg på noen av klodens mest utfordrende lokasjoner.

Fornybar energi er en viktig strategisk satsing i omstillingen av Store Norske. Satsingen er organisert i datterselskapet Store Norske Energi og er i gang med bygging av pilotanlegg og flere utviklings- og samarbeidsprosjekter både innen energiproduksjon, energilagring og energieffektivisering (se www.snsk.no). Vi samarbeider tett med Universitetssenteret på Svalbard (UNIS) for å utvikle et sterkt kompetansemiljø i Longyearbyen knyttet til Arktisk fornybar energiforsyning.

For å styrke teamet ser vi etter en prosjekt- og markedsutvikler som skal identifisere og utvikle nye energiomstillingsprosjekter og bidra til å utvikle det arktiske energimarkedet for hybride fornybare energisystemer. Stillingen er et toårig engasjement.

Søknadsfrist: 03.10.2021
Arbeidsgiver: Store Norske
Sted: LONGYEARBYEN
Stillingstittel: Prosjektutvikler fornybar energi
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Engasjement
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4429117208

Arbeidsoppgaver

Du vil ha ansvar for å kartlegge og identifisere muligheter, lede utviklingen av nye prosjekter på Svalbard samt arbeide med å etablere et internasjonalt marked (primært i Arktis og Antarktis). Den rette kandidaten vil i stor grad kunne bidra til å definere sin egen rolle for best å kunne oppnå satsingens målsettinger.

Noen hovedoppgaver vil være:

Identifisere prosjekt- og markedsmuligheter
Relasjonsbygging med potensielle samarbeidspartnere og kunder
Forhandling og avtaleinngåelse med partnere og kunder
Definere, igangsette og lede energiutviklingsprosjekter
Arbeidssted vil være Longyearbyen. Noe reiseaktivitet må påregnes i perioder.

Kvalifikasjoner

Høyskole-/universitetsutdanning innen teknologi, økonomi/administrasjon eller markedsføring
Erfaring fra energibransjen og eller fra internasjonalt markedsarbeid er en fordel
Flytende skriftlig og muntlig i norsk og engelsk
Mulighet for å jobbe fleksible arbeidstider da det periodevis kan være høy arbeidsmengde

Personlige egenskaper

Vi ser etter personen som motiveres av krevende utfordringer, som kan jobbe etter både de lange linjene og utnytte de nære mulighetene for å bygge opp et nytt forretningsområde og som ønsker å bidra til omstillingen av et historisk viktig selskap på Svalbard.

Du må kunne jobbe godt i team og bidra til positivitet, effektivitet og fremdrift. Samtidig må du arbeide selvstendig og kunne ta ansvar både for egen utvikling og for utvikling av ditt ansvarsområde. God forståelse for teknologi, økonomi og marked, sterk arbeidsetikk, entreprenørånd og evnen til å finne gode løsninger med begrensede ressurser er andre ønskede egenskaper vi ser etter.

Til syvende og sist vil din evne til å bygge tillit og entusiasme hos partnere og kunder for å skape gjensidig verdiskapende relasjoner være en nøkkelfaktor for at Store Norske skal lykkes med denne satsingen.

Vi tilbyr

Muligheten til å ta en sentral rolle i utviklingen av forretningsområdet med spesiell vekt på det kommersielle og markedsrelaterte
Variert arbeidshverdag med en viktig rolle i det grønne skiftet i Arktis og omstillingen av et historisk selskap på Svalbard
Muligheten til å bo på eksotiske Svalbard
Konkurransedyktige betingelser inkl. bl.a. subsidiert bolig i Longyearbyen og dekking av flyttekostnader etter avtale

Vei 610, 9170 LONGYEARBYEN, Norge

 

Kontaktinformasjon

Guttorm Nygård, Leder for energi
991 00 656

 

Store Norske ble etablert i 1916 og har vært en hjørnesteinsbedrift på Svalbard i over hundre år. Store Norske har virksomhet innen bergverk, eiendom, logistikk, energi, kulturminner og reiseliv, og er ansvarlig for gjennomføring av Miljøprosjekt Svea og Lunckefjell. Selskapet er 100 % eid av staten ved Nærings- og fiskeridepartementet. Se mer informasjon på www.snsk.no.
Det vil bli utarbeidet en offentlig søkerliste ved søknadsfristens utløp. I samsvar med offentlighetsloven § 25 gjøres det oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlisten.

 

Bruksvilkår Tilgjengelighetserklæring Webcruiter

Del stillingen

Selskap

Store Norske på Svalbard

Lenke til firma

https://www.snsk.no/

Kontaktinfo

  • Guttorm Nygård
  • Tittel: Leder for energi
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 991 00 656

Lokasjon

  • Longyearbyen

Søknadsfrist

Oktober 3, 2021