Flyktningkonsulent – Flyktning og intergrering (Søknadsfrist 09.01.2023)

 

Flyktningkonsulent

 

Flyktning og intergrering, Nes kommune

Flyktningtjenesten i Nes søker to engasjerte medarbeidere inn i vårt team. Tjenesten er organisert i Kultur og mangfold og jobber aktivt med både integrering og inkludering.

Vi ser etter medarbeidere som er serviceinnstilte og løsningsorienterte med evne til å se menneskers ressurser og muligheter. Du har stort engasjement og lyst til å arbeide med mennesker i et flerkulturelt miljø, og du er opptatt av inkludering av flyktninger. Spennende oppgaver i en region med stor befolkningsvekst og næringsutvikling.

1 fast stilling – 1 års engasjement med mulighet for forlengelse eller fast ansettelse.

Søknadsfrist: 09.01.2023
Arbeidsgiver: Nes kommune
Stillingstittel: Flyktningkonsulent
Stillinger: 2
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast, Engasjement
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4595546628
Startdato: 30.01.2023

Arbeidsoppgaver

Oppfølging av flyktninger
Ansvar for etablering i egen bolig og bo-oppfølging med jevnlig besøk i boligen
Kartlegge, veilede og motivere i etableringsfasen, før og etter endt introduksjonsprogram
Saksbehandling etter integreringsloven og introduksjonsprogrammet
Kartlegge og gi relevante råd og veiledning i forbindelse med arbeid og utdanning
Tilrettelegge, bistå med å finne og følge opp språk- og arbeidspraksisplasser
Bidra i karriereveiledning, jobbsøking, CV skriving og søknadsprosesser i kommunale og offentlige tjenester
Jevnlig rapportering til avdelingsleder/ deling i team
Samarbeid med andre relevante tjenester i kommunen
Det må påregnes at noe av arbeidstiden skjer på kveldstid, ca. en kveld pr uke

Kvalifikasjoner

Treårig utdanning fra høyskole eller universitet
Relevant erfaring fra arbeid med flyktninger kan kompensere for kravet om høyere utdanning
Det må med påregnes noe fysisk arbeid under bosetting og flytting av flyktninger
God skriftlig og muntlig fremstillingsevne samt god serviceholdning og gode samarbeidsevner
Det er viktig at du trives med teamarbeid og er vant med å ta ansvar for egen læring og utvikling
God datakompetanse
Førerkort klasse B

Personlige egenskaper

God på relasjoner
Evne til å jobbe målrettet, strukturert, effektivt og nøyaktig i en arbeidshverdag preget av uforutsigbarhet og høyt tempo
Evne til å motivere mennesker som er i en vanskelig livssituasjon
Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr

Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver på et viktig samfunnsområde
Fleksitid
Et godt arbeidsmiljø og inkluderende kolleger
Lønn etter gjeldende tariff/etter avtale
Gode forsikrings- og pensjonsordninger
Minst to referanser må oppgis

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Det er 6 mnd. prøvetid.
Vi ber om at attester og vitnemål lastes opp i søkeprosessen, kopi tas med ved et eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25

 

Søk på stillingen her.

 

Rådhusgata 11, 2150 Årnes, Norge

Kontaktinformasjon

Heidi Sann, Virksomhetsleder
+47 995 01 440
[email protected]

 

Nes kommune i Viken har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 23.800 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

 

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

Januar 9, 2023

Jordmorstillinger 50% og 80% (søknadsfrist 09.01.2023)

 

Jordmor, 80 % prosjektstilling i helsestasjonstjenesten
80 % prosjektstilling, jordmor i helsestasjonstjenesten – Familiens hus
Annet
Webcruiter-ID: 4595950694
Årnes

Søknadsfrist: 09.01.2023

 

Jordmor, 50 % fast stilling i helsestasjonstjenesten – Familiens hus
Fast
Webcruiter-ID: 4597071598
Årnes

Søknadsfrist: 09.01.2023

 

Nes kommune i Viken har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 23.800 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

 

Del stillingen

Selskap

Nes kommune i Akershus

Kontaktinfo

  • Marit Helland
  • Tittel: Avdelingsleder helsestasjonstjenesten
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 970 66 885

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

Januar 9, 2023

Rådgiver for pedagogisk utviklingsarbeid – Kongsbergregionen (søknadsfrist 09.01.2023)

Kongsberg kommune – Tjenesteutvikling i Kongsbergregionen

Rådgiver for pedagogisk utviklingsarbeid – Kongsbergregionen

 

Spennende stilling innen tjenesteutvikling i Kongsbergregionen

Vi har en ledig stilling i 100 % som rådgiver for pedagogisk utviklingsarbeid i Kongsbergregionen.

De 8 kommunene i Kongsbergregionen samarbeider om Tjenesteutvikling. Hovedsatsningene i samarbeidet er:

Kvalitet i tjenesteleveransen
Kompetanseutvikling
Innovasjon og digitalisering
Les mer om Tjenesteutviklingssamarbeidet her.

Kommunene har siden 2017 samarbeidet om prosjektet «Alle Med» som er et utviklingsprosjekt for å drive systematisk utvikling av læringsmiljøet.

Du som ansettes vil få prosjektlederansvaret for dette prosjektet. I tillegg får du ansvar for følgende:

Lede, koordinere og følge opp det regionale utviklingsarbeidet i oppvekstsektoren
Sammen med oppvekstledernettverket utvikle langsiktige strategier for oppvekst i Kongsbergregionen
Koordinere og utvikle kompetansetiltak for barnehager og skoler i regionen
Sikre tett kontakt med Universitet og Høgskolesektoren
Følge opp og fasilitere møter i det regionale oppvekstnettverket og eventuelle undernettverk
Ved behov bistå i sekretariatets øvrige arbeid

Krav og ønsker til deg:

Relevant høyere utdanning og kompetanse innen pedagogikk
Relevant erfaring fra pedagogisk utviklingsarbeid
Du kan jobbe selvstendig og har gode samarbeidsevner
Du er fleksibel og en god lagspiller
Du er engasjert og liker å arbeide i et hektisk miljø
Du har evne til å prioritere og omprioritere når situasjonen krever det
Du kommuniserer tydelig og har gode norskkunnskaper skriftlig og muntlig
Personlig egnethet vil bli særskilt vektlagt. Det er ønskelig at rådgiver sitter i Kongsbergregionens lokaler på Kongsberg noen dager pr. uke. Det må påregnes noe reisevirksomhet. Den som ansettes må derfor ha førerkort og disponere bil. Stillingen rapporterer til daglig leder for Tjenesteutvikling i Kongsbergregionen.

Vi tilbyr:

En spennende og tidsaktuell stilling som bidrar til å gjøre en forskjell for kommunene
Gode muligheter for selvutvikling og et bredt sammensatt kompetansemiljø, med hyggelige og erfarne kolleger
Fleksitidsordning
Lønns- og arbeidsvilkår i henhold til gjeldende avtaleverk for kommunesektoren
God pensjonsordning og gruppelivsforsikring

Kontaktpersoner for stillingen:

Randi Halvorsen: Pedagogisk konsulent Rollag kommune og leder av oppvekstnettverket – tlf. 934 14 531
Britt Inger Kolset: Daglig leder Tjenesteutvikling i Kongsbergregionen – tlf: 481 66 221

 

Annet

Arbeidstakere tilsettes i Kongsbergregionen, med lønns- og arbeidsvilkår i henhold til gjeldende avtaleverk.

Det stilles krav til norskkunnskaper, skriftlig og muntlig, ved ansettelse. Dersom det kan trekkes i tvil om søkere har de nødvendige norskkunnskaper, skal vedkommende kunne dokumentere sin kunnskap ved bestått språkprøve nivå B2 eller tilsvarende før evt ansettelse.

I henhold til gjeldende lov- og regelverk må signert taushetserklæring leveres før tiltredelse. For stillinger med krav om politiattest og egenerklæring tuberkulose/MRSA, skal også dette leveres før tiltredelse.

Søknad

Vi ber om at søkere benytter vårt elektroniske søknadsskjema. Vennligst fyll ut søknaden så fullstendig som mulig. Attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju.

Det vil etter søknadsfristens utløp utarbeides en offentlig søkerliste. Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentleglova. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn, vil søkeren bli offentliggjort. Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd.

 

Søk på stillingen her.

Fylke: Viken

Jobbtype: Fast

Heltid/Deltid: Heltid

Arbeidstid: Dag

 

Søknadsfrist: 09.01.2023

 

Tiltredelse: etter avtale

Arbeidssted: Kongsberg

 

Kontaktpersoner:

Britt Inger Kolset (leder tjenesteutvikling Kongsbergregionen)

tlf: 481 66 221

Randi Halvorsen

tlf: 934 14 531

 

Hjemmeside:
www.kongsberg.kommune.no
Adresse: Hasbergs vei 36 3616 Kongsberg

Kongsberg kommune

Kongsberg kommune har 27.700 innbyggere og ligger sentralt på østlandet. Universitetet i Sørøst-Norge er lokalisert i byen med et variert studietilbud. Teknologibyen Kongsberg er stolt av sin historie og teknologi i verdensklasse. Vi kan friste med et aktivt kulturliv og utmerkede forhold for friluftsliv sommer som vinter.

Kongsberg kommune bidrar til videreutvikling av byens særpreg med fokus på livs- og miljøkvalitet. Vi er ca. 1900 stolte medarbeidere som jobber sammen for å levere gode tjenester til byens befolkning. Vi legger vekt på å være en raus, åpen og nyskapende organisasjon og ønsker å være i dialog med innbyggere og næringsliv.

 

Del stillingen

Selskap

Kongsberg kommune

Kontaktinfo

  • Britt Inger Kolset
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: 481 66 221
  • Randi Halvorsen
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: 934 14 531

Lokasjon

  • Kongsberg

Søknadsfrist

Januar 9, 2023

Daglig leder/menighetssekretær Ås og Eina – 60% (søknadsfrist 03.01.2023)

 

 

Daglig leder/menighetssekretær Ås og Eina – 60%

 

Vestre Toten kirkelige fellesråd

Vi søker etter en ny medarbeider til en hektisk, men spennende jobb.

Søknadsfrist: 03.01.2023
Arbeidsgiver: Vestre Toten kirkelige fellesråd
Sted: Raufoss
Stillingstittel: Daglig leder/menighetssekretær
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Deltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 60
Webcruiter-ID: 4597035199

Arbeidsoppgaver

Daglig leder av menighetsrådenes virksomhet og kontakt med publikum/frivillige.
Sekretær for menighetsrådene med saksforberedelse og oppfølging av vedtak
Plan og strategiarbeid, koordinering og organisering i samarbeid med soknepresten
Økonomiansvar for menighetene med bilagshåndtering, budsjettering og rapportering
Være kontaktledd mellom menighetene, fellesrådsadministrasjon og stab.
Legge til rette for frivillig engasjement, rekruttere, utvikle og følge opp frivillige medarbeidere i samarbeid med øvrig stab.
Ansvar for kunngjøringer og informasjon om gudstjenester og menighetenes aktiviteter

Kvalifikasjoner

Utdanning innen administrasjon- og/eller kirkefag eller økonomi, helst på bachelor-nivå. Relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanning.
Det er ønskelig med organisasjons- og ledererfaring.
God kunnskap om og erfaring med bruk av PC som arbeidsverktøy. (Office, Public 360, m.m.)
Lokal tilknytning og erfaring fra kirkelig/kristent arbeid er en fordel
God muntlig og skriftlig framstillingsevne på norsk.

Personlige egenskaper

Selvstendig, strukturert og god lagleder.
God arbeidskapasitet og evne til å håndtere flere oppgaver samtidig.
Systematisk, med ordenssans og evne til samarbeid

Vi tilbyr

Kontor på Ås menighetssenter (Svein Erik Strandlies v. 10, Reinsvoll) sammen med prest, organist, menighetspedagog og diakon.
Vi kan tilby ordnede arbeidsforhold, lønns- og arbeidsvilkår ihht. tariffavtale.
Pensjonsordning gjennom KLP.
Det er krav om medlemskap i Den norske kirke

Annet

Søknadsfrist: 3. januar 2023. Vi ønsker at du leverer din søknad elektronisk, se: www.kirken.no/vestretoten

For ytterligere opplysninger:

Kontakt menighetsrådsleder Ole Jakob Dyrnes, mob. 97706318 eller
kirkeverge Gunnstein Endal, mob. 920 42659.

 

Søk på stillingen her.

 

Kirkevegen 4, 2830 Raufoss, Norge

Kontaktinformasjon

Ole Jakob Dyrnes
Menighetsleder
97706318

Gunnstein Endal
Kirkeverge
92042659

 

Del stillingen

Selskap

Vestre Toten kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Gunnstein Endal
  • Tittel: Kirkeverge
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 920 42 659
  • Ole Jakob Dyrnes
  • Tittel: Menighetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 977 06 318

Lokasjon

  • Ås
  • Eina

Søknadsfrist

Januar 3, 2023

Geodataingeniør (Søknadsfrist 02.01.2023)

Longyearbyen | Visit Svalbard

Longyearbyen ligger på Svalbard, midt i en variert og vakker arktisk natur med gode muligheter for friluftsliv. Longyearbyen er et moderne tettsted med ca. 2500 innbyggere og har et godt tjenestetilbud med bla. svømme-/idrettshall og et variert forenings-, idretts- og kulturliv. Longyearbyen lokalstyre har oppgaver som er tilnærmet lik det en kommune har på fastlandet, og styres etter tilsvarende regelverk som for kommunene.

Longyearbyen energiverk er et kullfyrt kraftvarmeverk. Det produserer elektrisitet og fjernvarme til Longyearbyen. Det produserer ca 43 GWh elektrisk energi og ca 70 GWh termisk energi pr år. Longyearbyen energiverk er i dag en enhet i Longyearbyen lokalstyre, men skal i ved årsskiftet omdannes til eget aksjeselskap

 

Geodataingeniør

 

Nå kan du søke en spennende og utviklende stilling i arktiske omgivelser med ansvar for geodata, matrikkelsaker, seksjonering og oppmåling i Longyearbyen. Du kan ta del i et kartleggingsprosjekt for å etablere en ny høydemodell og nye flybilder for Longyearbyen planområde. Vi søker etter en geodataingeniør e.l. i 100% fast stilling.

Stillingen er organisert til enhet for plan og utvikling. Vi er 6 personer som jobber med lokalsamfunnsutvikling, utarbeider arealplaner, behandler byggesaker, forvalter geodata for hele organisasjonen og behandler matrikkelsaker. Longyearbyen lokalstyre benytter seg av ArcGis, GisLine og Gemini VA.

Svalbard omfattes ikke av samarbeidet om geodata i Norge (GEOVEKST) og Norsk polarinstitutt er kartmyndigheten på Svalbard, men de samarbeider med Kartverket. Til stillingen ligger et koordineringsansvar mellom de ulike geodata-samarbeidspartnere på Svalbard.

Sentrale arbeidsoppgaver/ansvarsområder vil være:

– Kontroll, forvaltning og tilgjengeliggjøring av geodata samt matrikkelføring.
– Saksbehandling etter eierseksjonsloven og matrikkelloven
– Samarbeid internt og eksternt
– Produsere temakart
– Oppmåling
– Kartkontroll ved arealplanarbeid
– Utarbeide arealplan- og delplankart

Kvalifikasjonskrav:

– Relevant geodatafaglig utdanning på minimum bachelornivå, innen f.eks. geodata, geomatikk, oppmåling, eiendomsdesign
– God norsk muntlig og skriftlig framstillingsevne

Vi ønsker at du har/er:

– Erfaring fra geodataforvaltning, delings- og oppmålingsarbeid
– Erfaring fra kommunal eller annen relevant offentlig forvaltning
– God kjennskap til matrikkelloven, eierseksjonsloven og plan og bygningsloven
– Førerkort klasse B
– Godkjent matrikkelfører
– God kommunikasjons- og samarbeidsevner
– Gode samarbeidsevner og er serviceorientert
– Evne til å jobbe strukturert og selvstendig i et lite fagmiljø

Vi vil vektlegge personlig egnethet.

Longyearbyen lokalstyre kan tilby:

– Muligheten til å være med på å utforme et annerledes lokalsamfunn
– Lønn etter avtale
– Fleksibel arbeidstid
– Gode pensjons- og forsikringsordninger
– Hybelleilighet/leilighet etter avtale og iht. gjeldene retningslinjer for tildeling av bolig
– Flyttegodtgjørelse etter nærmere avtale
– Allsidig velferdstilbud, bla gratis treningskort, ulike sosiale arrangementer, våpen- og sikkerhetsopplæring m.m
– Unike opplevelser i et unikt miljø

Søknad sendes:

Elektronisk søknad sendes på www.lokalstyre.no

Det vil bli utarbeidet en offentlig søkerliste ved søknadsfristens utløp. I samsvar med offentlighetsloven § 25 gjøres det oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlisten.

 

Søk på stillingen her.

 

Søknadsfrist 02.01.2023

 

Vår ref372 Merk søknad

Fakta

Selskap Longyearbyen lokalstyre

Stilling Ingeniør

Stillingstype Fast ansatt

Lokasjon Plan- og utvikling

 

Kontakter

John Haugen, Plansjef, leder plan- og utvikling
[email protected]
Mobil  402 40 118

Stian Lundanes, GIS-ansvarlig/geodataingeniør
[email protected]
Mobil  994 58 343

 

Del stillingen

Selskap

Longyearbyen lokalstyre

Kontaktinfo

  • John Haugen
  • Tittel: Plansjef, leder plan- og utvikling
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Mobil 402 40 118
  • Stian Lundanes
  • Tittel: GIS-ansvarlig/geodataingeniør
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Mobil 994 58 343

Lokasjon

  • Longyearbyen

Søknadsfrist

Januar 2, 2023

Ingeniør ved teknisk eining (søknadsfrist 23.01.2023)

Lærdal kommune Tekniske tenester uteseksjon

 

Ingeniør ved teknisk eining

 

Lærdal kommune har behov for å styrke administrasjon og leiinga av teknisk eining. Me har mange spennande og utfordrande arbeidsoppgåver innanfor drift- og vedlikehald av kommunen sine bygningar og anlegg, og i høve ulike spennande byggeprosjekt.

Teknisk eining har arbeidsoppgåver på tvers av alle tenesteområde i kommunen. I eit godt tverrfagleg arbeidsmiljø er me ute etter ein strukturert person som likar å arbeide sjølvstendig i god samhandling med andre.

Aktuelle arbeidsoppgåver:

  • Prosjekt- og byggeleiing ved gjennomføring av ulike prosjekt knytt til kommunen sine bygg og anlegg
  • Planlegging av drift- og vedlikehald av tekniske anlegg og bygningsmasse, her under utarbeiding av ulike planar og driftsrutinar knytt opp mot blant anna internkontrollsystemet
  • Sakshandsaming innanfor eininga

Kvalifikasjonskrav:

  • Utdanning som byggingeniør. Anna relevant utdanning kan vurderast
  • Relevant erfaring innan fagområde, og gjerne innan offentleg forvaltning
  • Kjennskap til relevante lover og offentleg forvaltning, samt innkjøp
  • Kompetanse og interesse knytt til digitalisering og GIS løysingar
  • Gode munnleg og skrifteleg kommunikasjon

Personlege eigenskapar:

  • Gode samarbeidsevne og serviceinnstilt
  • Målretta, strukturert, og løysningsorientert
  • Me ser etter deg som er positiv, tek initiativ, og som er ein god medspelar i høve arbeidsmiljøet

Løns- og tilsetjingsvilkår

  • Løn og arbeidsvilkår i samsvar med kommunen sitt reglement og tariffavtale.
  • Søkjar må ha førarkort for bil.
  • Målform kommunen nyttar er nynorsk

 

Søk på stillingen her.

Fylke: Vestland

Jobbtype: Fast

Heiltid/Deltid: Heiltid

Arbeidstid: Dag

 

Søknadsfrist: 23.01.2023

 

Tiltreding: 01.02.2023

Arbeidsstad: Lærdal

 

Kontaktpersonar:

Harald Stadheim

mob: 975 26 998

 

Heimeside:
https:\www.Laerdal.kommune.no
Adresse: Øyraplassen 7 6887 Lærdal

Lærdal kommune Tekniske tenester uteseksjon

I Lærdal kan du leva det gode liv saman med 2 200 andre lærdøler. Vår vakre bygd inst i Sognefjorden ligg midt mellom Oslo og Bergen . Store fjell- og utmarksområde byr på eit aktivt friluftsliv. Lærdal er ei kulturbygd med ein rik kulturarv. Vi kan nemne Borgund stavkyrkje, dei historiske vegane og gamle Lærdalsøyri.

 

Del stillingen

Selskap

Lærdal kommune

Kontaktinfo

  • Harald Stadheim
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: 97526998

Lokasjon

  • Lærdal

Søknadsfrist

Januar 23, 2023

Ledig stilling som forskningssjef i KIFO (søknadsfrist 13.01.2023)

 

Ledig stilling som forskningssjef i KIFO

 

Vår nåværende forskningssjef går over i en fast forskerstilling, og vi søker derfor hans etterfølger.

Forskningssjefen er KIFOs daglige leder og ivaretar den personalmessige, faglige, administrative og økonomiske ledelsen av instituttet. Sammen med styret har forskningssjefen ansvar for utvikling og gjennomføring av KIFOs mål og strategier. I stillingen er det også avsatt tid til egen forskning.

Institutt for kirke-, religions- og livssynsforskning KIFO

  • driver fler- og tverrfaglig forskning, utredning og utviklingsarbeid innen feltet kirke, religion og livssyn i samfunnet, med hovedvekt på empirisk forskning
  • er organisert som et forskningsinstitutt med en fast forskerstab, og har dessuten ti samarbeidende medlemsinstitusjoner
  • finansieres gjennom tilskudd fra Den norske kirke og eksterne oppdragsmidler

Vi søker en forskningssjef som

  • kan bidra til å videreutvikle KIFO som ledende forskningsmiljø på sitt felt
  • har erfaring fra prosjektledelse eller forskningsstrategisk arbeid
  • har gode leder- og samarbeidsegenskaper
  • har solid og relevant faglig kompetanse
  • har interesse for og erfaring med empirisk forskning i det aktuelle feltet

Stillingen er en åremålsstilling på seksårs kontrakt med mulighet for fornyelse. Etter endt åremål, kan fast tilsetting som forsker vurderes i styret.

Lønn etter avtale innenfor stillingskode 1111 Forskningssjef i Statens regulativ. Fra lønnen trekkes innskudd i Statens pensjonskasse.

Tiltredelse etter avtale.

Stillingsbetenkning er tilgjengelig her.

Opplysninger om stillingen fås ved henvendelse til styrets leder Jørgen Straarup ([email protected], mobil 46 703772362) eller til forskningssjef Ånund Brottveit ([email protected], mobil 92209883).

Søknad med CV, kopi av vitnemål og attester, samt liste over vitenskapelig produksjon sendes elektronisk. Inntil 3 vitenskapelige arbeider vedlegges/leveres elektronisk (pdf eller word-fil).

Søknad sendes som e-post merket «Forskningssjef» til [email protected], innen 13. januar 2023.

 

Del stillingen

Selskap

KIFO, INSTITUTT FOR KIRKE-, RELIGIONS- OG LIVSSYNSFORSKNING

Lenke til firma

https://www.kifo.no/

Kontaktinfo

  • Jørgen Straarup
  • Tittel: styrets leder
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: mobil 46 703772362
  • Ånund Brottveit
  • Tittel: forskningssjef
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: mobil 922 09 883

Lokasjon

  • Oslo

Søknadsfrist

Januar 13, 2023

Gravplassarbeider med relevant fagbrev Fast (Søknadsfrist: 04.01.2023)

 

Gravplassarbeider med relevant fagbrev

 

Kirkelig Fellesråd i Trondheim

Gravplass sør i Trondheim har ansvaret for drift og vedlikehold av sju gravplasser sør i Trondheim. Oppmøtested er ved Tiller kirkegård, med nytt driftsbygg med tilstøtende garasjer og kontorfasiliteter. Arbeidsoppgavene ved gravplassene våre er veldig varierte og spenner fra møte med publikum og mennesker i sorg, deltakelse ved urnenedsetting, blomsterstell, drift av plen med parkmessig standard, traktorkjøring, gravemaskinkjøring, snørydding og vedlikehold av maskiner og utstyr, mm. Oppgavene varierer med årstidene.

Med så ulike og varierte arbeidsoppgaver er det ønskelig med en arbeidsstokk som har et spenn i kompetanse, og som er motivert og trives med å ha arbeidsplassen sin utendørs med fysisk arbeid og varierte arbeidsoppgaver. Med bakgrunn i dette søker vi fagarbeider med relevant fagbrev, som kan bidra til å styrke og komplettere staben ved Gravplass sør.

Arbeidsoppgaver
Arbeidet kan synliggjøres innen tre hovedfelter:

  • Møte med publikum og pårørende, og legge til rette for og gjennomføring av gravferd og urnenedsettinger
  • Allsidig drift og vedlikehold av gravplasser/kirkegårder med parkmessig standard
  • Drift og vedlikehold av teknisk utstyr og anlegg.

Kvalifikasjoner

  • Relevant fagbrev for allsidig drift av gravplass. Med relevant fagbrev menes fagbrev
    innen maskinkjøring, mekanisk fag, håndverksfag og/eller grøntfaglig drift.
  • Arbeidserfaring med stor grad av allsidighet vil bli vektlagt
  • Personer med relevant praksis uten fagbrev vil bli vurdert og oppfordres også til å søke
  • Dokumentert bruk og sertifikat for traktor, lett lastebil og gravemaskin er ønskelig
  • Den som tilsettes må ha ønske om videre kompetanseutvikling

Personlige egenskaper

  • være utadvendt og serviceinnstilt
  • kunne jobbe selvstendig, strukturert og målrettet
  • ha gode samarbeidsevner og være fleksibel
  • kunne samarbeide godt med alle mennesker
  • legge sin ære i at gravplassene skal framstå med parkmessig standard

Den som tilsettes må være en god teamarbeider, og bli motivert av å samarbeide tett med kompetente kolleger. Vedkommende må også beherske norsk både muntlig og skriftlig.

Vi tilbyr

  • Faglig dyktige arbeidskolleger
  • Godt og utviklende arbeidsmiljø
  • Kompetanseheving og muligheter personlig utvikling
  • Lønn i henhold til tariff
  • Offentlig pensjonsordning

Søknadsfrist: 04.01.2023
Arbeidsgiver: Kirkelig fellesråd i Trondheim
Sted: Tiller
Stillingstittel: Gravplassarbeider med relevant fagbrev
Stillinger: 1
Ansettelsesform: Fast
Heltid / Deltid: Heltid
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4595708879

 

Søk på stillingen her.

 

Kontaktinformasjon

Arnt Helge Espås, Gravplassleder lokal
934 45 339
[email protected]

Gunnar Hansen, Avdelingsleder Gravplass
915 66 365
[email protected]

 

Tiller-ringen 50, 7092 Tiller, Norge

Kirkelig fellesråd i Trondheim har ca. 160 medarbeidere tilknyttet drift av 16 menigheter og 19 kirkegårder/gravplasser. Fellesrådet har også ansvar for drift, vedlikehold og utvikling av 21 kirkebygg, 4 kapeller og ett krematorium med seremonirom, samt økonomiske og administrative servicefunksjoner for alle menigheter i Trondheim.

Sammen med menighetene har fellesrådet som mål å virkeliggjøre at byens befolkning møter en aktiv, åpen og inkluderende folkekirke og at gravferdstjenester blir utført på en verdig måte. Mål og strategiplan for Fellesrådet legger stor vekt på å være en kirke hvor folk er.

 

Del stillingen

Selskap

Trondheim kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Arnt Helge Espås
  • Tittel: Gravplassleder lokal
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 934 45 339
  • Gunnar Hansen
  • Tittel: Avdelingsleder Gravplass
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 915 66 365

Lokasjon

  • Trondheim

Søknadsfrist

Januar 4, 2023

Rådgiver / konsulent i politisk sekretariat (Søknadsfrist 16.01.2023)

 

Rådgiver/konsulent i politisk sekretariat

 

Administrasjon og styring, Nes kommune

Er du opptatt av politikk og administrasjon, og kan tenke deg å jobbe med kommunevalget i 2023?

Vi har ledig et spennende vikariat fra april-november med oppgaver knyttet til politisk sekretariat og gjennomføring av kommunestyre- og fylkestingsvalg i 2023. Det kan bli aktuelt med andre oppgaver i tillegg, for eksempel saksbehandling. Stillingen er organisatorisk plassert i kommunalområde Administrasjon og styring, avdeling Fellestjenester.

Vi søker en positiv, fleksibel og tillitsskapende medarbeider, som liker varierte arbeidsoppgaver og som kan ta i et tak når det trengs. Du vil jobbe både i digitale verktøy, som kommunens sak-/arkivsystem og møtemodul, og ta del i det operative og praktiske arbeidet knyttet til valg. Noe kveldsarbeid må påregnes.

Den rette kandidaten er serviceinnstilt, strukturert og løsnings- og samarbeidsorientert.

Søknadsfrist: 16.01.2023
Arbeidsgiver: Nes kommune
Sted: Årnes
Stillingstittel: Rådgiver/konsulent i politisk sekretariat
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Vikariat
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4595008737

Arbeidsoppgaver

Oppfølging av politisk møteportal for folkevalgte organer og tilhørende saksdokumenter, herunder publisering, kunngjøring, innkalling og protokollering (møtesekretær)
Oppgaver knyttet til gjennomføring av kommunestyre- og fylkestingsvalg i 2023
Saksbehandling eller andre oppgaver i avdelingen, avhengig av kandidatens kompetanse og erfaring
Politiske møter og oppgaver i forbindelse med kommunevalget foregår delvis på kveldstid. Du må derfor påregne noe kveldsarbeid

Kvalifikasjoner

Relevant utdannelse fra universitet eller høyskole, f.eks. samfunnsvitenskap, humanistiske- eller juridiske fag. Særlig relevant erfaring kan veie opp for utdanningskravet
Fordel med erfaring fra eller kjennskap til offentlig sektor/forvaltning, f. eks kommunal virksomhet og politiske prosesser
Fordel med erfaring fra valggjennomføring
Ønskelig med erfaring eller kjennskap til bruk av elektronisk saksbehandlingsverktøy, gjerne Acos Websak
Personlig egnethet vil bli vektlagt

Personlige egenskaper

Du må kunne arbeide selvstendig, ha stor arbeidskapasitet og gode samarbeidsegenskaper
Du må være serviceinnstilt og strukturert, og klare å ha flere baller i lufta på en gang
Du må ha god norsk skriftlig og muntlig framstillingsevne

Vi tilbyr

Selvstendige arbeidsoppgaver
Hyggelige kollegaer
Fleksibel arbeidstidsordning
Lønn etter avtale
Gode forsikrings- og pensjonsordninger
Minst to referanser må oppgis

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 6 mnd. prøvetid.
Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.

 

Søk på stillingen her.

 

Rådhusgata 2, 2150 Årnes, Norge

Kontaktinformasjon

Hege Holth, Kvalitetssjef
908 52 293
[email protected]

 

Nes kommune i Viken har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 23.800 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

 

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

Januar 16, 2023

Brannforebygger / feiersvenn 100% fast stilling (søknadsfrist 30.12.2022)

 

Brannforebygger/ feiersvenn 100% fast stilling

 

Beskrivelse av arbeidsstedet:

Gjøvik brann- og redning er organisert under Tjenesteområdet Teknisk Drift i kommunen. Brannstasjon er lokalisert i Stampevegen 5. i Hunndalen med kasernert beredskapsstyrke og forebyggende avdelingen. Stillingen som lyses ut er en stilling som brannforebygger (tidligere nevnt som feiersvenn) ved vår forebyggende avdeling med arbeidsoppgaver tilknyttet feie- og tilsynstjenesten. I stilling som brannforebygger vil du jobbe både praktisk og teoretisk med brannsikkerhet, en kan ikke være redd for høyder og like å møte og snakke med andre mennesker.

Flere opplysninger om oss finner du på: www.Gjovik.kommune.no

Arbeidsoppgaver:

Lovpålagt boligtilsyn og behovsvurdering av feiing med feiing etter behov
Saksbehandling og oppfølging etter tilsyn og feiing
Informasjonsarbeid
Medvirkning i annet forebyggende arbeid i avdelingen

Kvalifikasjoner:

Fagutdannet som brannforebygger/ feiersvenn
God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
Gode IT kunnskaper
Førekort klasse B

Personlige egenskaper

Strukturert
Pålitelig og lojal
Selvstendig og fleksibel
Løsningsorientert og opptatt av å spille andre gode
Gode kommunikasjonsevner

Vi kan tilby:

Utfordrende og interessante oppgaver.
Godt arbeidsmiljø med engasjerte kollegaer og fokus på HMS
Bedriftshelsetjeneste
Meget god pensjonsordning i KLP
Unntatt offentlighet må begrunnes:
Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. Offentleglova § 11.

Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste. Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. Offentleglova § 25.

Søknad

Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem.

Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne, alder og seksuell orientering.

 

Søk på stillingen her.

Fylke: Innlandet

Jobbtype: Fast

Heltid/Deltid: Heltid

Arbeidstid: Dag

 

Søknadsfrist: 30.12.2022

 

Tiltredelse: 01.01.2023

Arbeidssted: Brann- og redning

 

Kontaktpersoner:

Erik Markeng

mob: +47 415 22 049

Mehmet Yildirim

mob: +47 917 54 888

 

Hjemmeside:
https://www.gjovik.kommune.no/#teknisk-og-eiendom

Adresse: Kauffeldts plass 2815 Gjøvik

 

Gjøvik kommune Brann og Redning

Gjøvik er en fremtidsrettet og mangfoldig servicekommune, en kommune som setter sine innbyggere i sentrum.

Våre ansatte leverer kvalitetstjenester, med bakgrunn i god kunnskap og erfaring.

Vi arbeider aktivt med kompetanseutvikling for våre ansatte, med visjonen «Universitetsbyen Gjøvik – ledende i bærekraftig vekst og utvikling». Vi søker engasjerte medarbeidere, med bred kompetanse, som ønsker en inkluderende arbeidsgiver med rom for utvikling.

 

 

Del stillingen

Selskap

Gjøvik kommune

Kontaktinfo

  • Geir Atle Engen
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: +47 959 60 350

Lokasjon

  • Gjøvik

Søknadsfrist

Desember 30, 2022