Bindal sokn: Kirkemusiker / trosopplærer (Søknadsfrist: 10.02.2022)

 

Ledig stilling som kirkemusiker/trosopplærer i 75% stilling Bindal sokn

 

Bindal sokn, Terråk

Bindal menighet er en ettsokns kommune helt sør i Nordland i Sør-Hålogaland bispedømme. Vi har nå ledig en 75% stilling som kirkemusiker (60%) og trosopplærer (15%). Soknet har om lag 40 gudstjenester i året fordelt på Vassås og Solstad kirker, og med ansvar for 6 gravplasser. Kirkekontoret ligger sentralt til i rådhuset på Terråk. Bindal kommune er en jord- og skogbrukskommune med ca. 1400 innbyggere. Her er det mye fin natur og flotte muligheter for jakt, fiske og friluftsliv, sommer som vinter!

Vi oppfordrer søkere som bare ønsker å søke på organiststillingen (60%) eller trosopplæringsstillingen (15%) om å gjøre dette. Det må da presiseres tydelig i søknaden hva det søkes på. Kvelds- og helgearbeid må påregnes.

Arbeidsoppgaver kirkemusiker:

· Planlegge og gjennomføre gudstjenester, kirkelige handlinger og andre arrangement i samarbeid med sokneprest og andre involverte.

· Videreutvikle og styrke menighetens musikktilbud. Være en del av menighetens kirkemusikalske råd.

· Medvirke på konfirmantarbeid og trosopplæringstiltak.

· Delta på institusjonsgudstjenester og -andakter.

· Ansvar for tilsyn og vedlikehold av orgel og øvrige instrumenter

· Andre arbeidsoppgaver og administrativt arbeid etter behov.

Arbeidsoppgaver trosopplærer:

· Delta i utvikling og gjennomføring av menighetens trosopplæringsplan. Være en del av menighetens trosopplæringsutvalg.

· Det er ønskelig med en satsning på barnekor, men andre tiltak kan også vurderes ut fra søkers kvalifikasjoner.

· Administrativt arbeid inkludert rapportering, søknadsarbeid m.v.

Kvalifikasjoner:

· For kirkemusikerstillingen:

Kantorutdanning eller annen relevant utdanning innen musikk/kirkemusikk. Dersom det ikke oppnås søkere jf. ovennevnte kvalifikasjonskrav, kan søkere med annen relevant utdanning og praksis tilsettes som organist.

· For trosopplærerstillingen:

Ønskelig med utdanning innen kristendomskunnskap, pedagogikk, diakoni eller annen relevant utdanning

For begge stillingene:

· Medlemskap i Den norske kirke.

· Norskkunnskaper muntlig og skriftlig

· Førerkort klasse B. Søker må disponere egen bil.

· Den som tilsettes må framlegge tilfredsstillende politiattest.

· Søker som har vitnemål og attester fra utenlandsk institusjon, må ha disse oversatt til norsk.

Personlige egenskaper:

· Evne til å bygge gode relasjoner og fellesskap, ha gode kommunikasjonsferdigheter

· Kunne jobbe godt både selvstendig og sammen med andre

· Være fleksibel, løsningsorientert og jobbe for å fremme kirkens plass i lokalsamfunnet

· Liker å sette deg inn i nye ting og benytter relevante digitale verktøy

Personlig egnethet vil bli tillagt vekt.

Søkere kan bli innkalt til prøvespilling.

Vi tilbyr:

Lønn etter kvalifikasjoner og i henhold til tariffavtale for KA-området.

Stillingen medfører medlemskap og pensjonsordning i KLP.

For nærmere informasjon om stillingen kontakt kirkeverge/daglig leder Marte Breisjøberg, tlf. 917 05 461, eller e-post [email protected]

Søknad med CV sendes til Bindal kirkekontor, Oldervikveien 5, 7980 Terråk eller e-post [email protected]

 

Søknadsfrist: 10.02.2022

 

Send søknad til: [email protected]

Om stillingen

Stillingstittel: Kirkemusiker/trosopplærer

Sted: Oldervikveien 5, 7980 Terråk

Ansettelsesform: Fast

Prosent: 75 %

Heltid/deltid: Deltid

Antall stillinger: 1

Arbeidsdager: Ukedager Lørdag Søndag

Arbeidstid: Dagtid Kveld

Om arbeidsgiveren

Arbeidsgiver: Bindal sokn

Adresse: Oldervikveien 5, 7980 Terråk

Hjemmeside:
https://www.bindal.kommune.no/kirken/

Facebook:
https://www.facebook.com/bindalmenighet

 

Bindal menighet er en ettsokns kommune helt sør i Nordland i Sør-Hålogaland bispedømme. Vi har nå ledig en 75% stilling som kirkemusiker (60%) og trosopplærer (15%). Soknet har om lag 40 gudstjenester i året fordelt på Vassås og Solstad kirker, og med ansvar for 6 gravplasser. Kirkekontoret ligger sentralt til i rådhuset på Terråk. Bindal kommune er en jord- og skogbrukskommune med ca. 1400 innbyggere. Her er det mye fin natur og flotte muligheter for jakt, fiske og friluftsliv, sommer som vinter!

 

Del stillingen

Selskap

Bindal sokn

Kontaktinfo

  • Marte Breisjøberg
  • Tittel: Kirkeverge
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 91705461

Lokasjon

  • Terråk

Søknadsfrist

Februar 10, 2022

Kantor / Organist (søknadsfrist 30.01.2022)

 

Ledig stilling som kantor/organist

 

Nærøysund kirkelige fellesråd

Nærøysund Kirkelige Fellesråd er en del av Namdal prosti og består av 2 sokn; Nærøy og Vikna med totalt 11 kirker. Vi har 12 fellesrådsansatte og 3 prester. I tillegg har vi en vertsfellesrådsavtale med nabokommunen Leka, som er en ettsoknskommune og har en kirke. Vårt hovedkontor er plassert på Kolvereid, og det er avdelingskontor i Rørvik kirke.

Nærøysund er en kommune i Namdalen – midt på Norskekysten. Her bor nesten 10 000 personer. Omtrent halvparten av disse bor på de to kommunesentrene Kolvereid og Rørvik, mens resten bor i ulike grendesamfunn fordelt over hele kommunen. Vi har et rikt og variert kulturmiljø med mange lokale kor og korps rundt om i kommunen med behov for fagkompetanse. Kommunen har flyplass med flere daglige avganger mot Trondheim. Rørvik er anløpssted for Hurtigruta med avganger både nord- og sørover hver dag. Nærøysund er en kommune i vekst og utvikling. Vi er Norges største havbrukskommune og denne sektoren er drivkraften i lokal vekst. Kommunen har også mange arbeidsplasser innen IKT, service og handel.

Vi søker en dyktig, utadvendt person med god faglig kunnskap. Du må være selvstendig, men også kunne jobbe godt i samarbeid med andre. Personlig egnethet vil bli vektlagt.

60% av stillingen er jobbing i fellesrådsområdet, og 40% av stillingen vil være rettet mot utleie til lokale kor/korps/musikkskole.

Søknadsfrist: 30.01.2022
Arbeidsgiver: Nærøysund kirkelige fellesråd
Sted: Kolvereid
Stillingstittel: Ledig stilling som kantor/organist
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4467430543

Kvalifikasjoner

Medlemskap i Den norske kirke.
Kirkemusikalsk utdanning i henhold til tjenesteordning og kvalifikasjonskrav for kantorer. Andre søkere med relevant utdanning eller erfaring vil bli vurdert.
Disponere egen bil.
God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk.
Politiattest må fremlegges ved tilsetting.

Personlige egenskaper

Arbeidsoppgaver til kantor/ organist

Drifte og utvikle det kirkemusikalske arbeidet sammen med øvrig ansatte og menighetsråd. Vi har 100% organist og 100% kantor i staben i tillegg til denne vi nå søker.
Levendegjøre tradisjonelle og nye kirkemusikalske verdier, og bidra til bredde og kvalitet i det kirkemusikalske arbeidet i menighetene.
Tjenestegjøre ved institusjonsandakter, gudstjenester og kirkelige handlinger.
Deltagelse og utvikling av koraktivitet.
Delta i trosopplæringstiltak og konfirmantarbeid.
Delta på aktuelle møter og delta i teamarbeid i kirkestaben.

Vi tilbyr

Tilsetting skjer på de vilkår som fremgår av lover og reglementer og tariffavtale for KAs tariffområde. Kvelds- og helgearbeid må påregnes.
Stillingen medfører medlemskap i KLP.

For flere opplysninger kontakt kirkeverge Britt Tove Edvardsen på tlf. 90143673.

Søknad med CV og referanser sendes til [email protected]

Se vår hjemmeside: https://naroysund.menigheter.no/   

Det blir lagt opp til prøvespill i forbindelse med intervju til stillingen.

 

Opplysninger om søkere kan bli gjort offentlig tilgjengelig, jfr. Offentlighetslovens § 25. Det er mulig å be om reservasjon. Søknadsfrist: 30.01.2022

 

Sentrumsgata 8, 7970 Kolvereid, Norge

Kontaktinformasjon

Britt Tove Edvardsen, Kirkeverge
901 43 673

 

Del stillingen

Selskap

Lenke til firma

Kontaktinfo

  • Britt Tove Edvardsen
  • Tittel: Kirkeverge
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 901 43 673

Lokasjon

Ingen lokasjon registrert

Søknadsfrist

Januar 30, 2022

Fastlege – Allmennlege fastlege (Søknadsfrist: 24.01.2022)

Hægebostad – Store norske leksikon

 

Fastlege

 

Eiken legekontor har to fastlegehjemler. Kontoret er lokalisert i helsehuset i idylliske omgivelser på Skeie i Eiken. Vi har nå en legestilling ledig, for snarlig tiltreding. Stillingen er fast. 80 til 100% stillingsstørrelse, og fleksibel arbeidstid kan tilbys.

Søknadsfrist: 24.01.2022

Arbeidsgiver: Hægebostad kommune

Sted: TINGVATN

Stillingstittel: Allmenlege/fastlege

Webcruiter-ID: 4461611147

Arbeidsoppgaver

Fastlege
Kommunale legeoppgaver
Legevakt

Kvalifikasjoner

Norsk autorisasjon som lege
Gode språkkunnskaper i norsk muntlig og skriftlig. 
Spesialiteten i allmennmedisin er ønskelig, men søker må minimum ha godkjent LIS 1 tjeneste. 
Relevant legearbeid i primærhelsetjenesten
Førerkort klasse B

Personlige egenskaper

Engasjement for allmennmedisin
Ansvarsbevisst og beslutningsdyktig
Trives med å jobbe tverrfaglig
Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner Det vil bli lagt vekt på personlig egnethet og motivasjon for stillingen

Vi tilbyr

Opplæring og veiledning etter behov. Varierte arbeidsoppgaver i et trivelig arbeidsmiljø med hyggelige kolleger. Gode lønnsbetingelser, forsikrings- og pensjonsordninger

Annet 

Tilsetting skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og avtaler. Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste, selv om søkeren har bedt om anonymitet. Dette blir du i så fall varslet om. Ved tilsetting må gyldig politiattest iht. helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4 fremlegges før tiltredelse
Den som ansettes må ha førerkort, og  disponere egen bil.

 

Laukrokveien 4, 4595 TINGVATN, Norge

 

Kontaktinformasjon

Linda Bråtveit, Avdelingsleder
916 80 969
[email protected]

 

 

Del stillingen

Selskap

Hægebostad kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Tingvatn

Søknadsfrist

Januar 24, 2022

Sykepleier 2 x100 % fast stilling og 100% vikariat i tredelt turnus (Søknadsfrist: 31.01.2022)

 

Sykepleier 2 x 100 % fast stilling og 100% vikariat i tredelt turnus – hovedbase institusjonsbasert omsorg – Helse, Kåfjord kommune
Vikariat, Fast

Webcruiter-ID: 4460455396
Norge

Søknadsfrist: 31.01.2022

 

MULIGHETER OG MANGFOLD

Mellom Tromsø og Alta, langs østsiden av Lyngenfjorden og sørøstover mot finskegrensen, strekker Kåfjord kommune seg gjennom variert natur som kan ta pusten fra de fleste.  Her er det virkelig fjord og fjell! Naturen er en viktig del av livet i Kåfjord – innbyggerne her er nært knyttet til den, og bruker naturen flittig. Mangfoldet av friluftsopplevelser er stort. Du kan søke fred på fotturer, langrenn eller fisketurer, eller få adrenalinkick og fart med isklatring, snøscooter og RIB-turer på fjorden.  

Kåfjord har lange tradisjoner som en åpen og gjestfri kommune. Gjennom flere generasjoner har vi vært flerkulturell og flerspråklig – her kan du høre folk prate både norsk, samisk og finsk. 

I Kåfjord tar vi gjerne imot både nye innbyggere og bedrifter, og vi har som mål at det skal være lett å drive næring og godt å bo her. En ny flerbrukshall stod ferdig i 2016, her finnes kultursenter med scene, og et bredt tilbud av foreninger med mye aktivitet.

Kjører du E6 fra kommunesentrum Olderdalen til kortbaneflyplassen i Sørkjosen tar det om lag 45 min, og til regionsenteret Storslett tar det 50 min. Til Tromsø tar det i underkant av tre timer – du kan kjøre E6 og E8, eller ta Riksvei 91 med to fergeforbindelser.

 

Del stillingen

Selskap

Kåfjord kommune

Kategorier

sykepleier

Kontaktinfo

  • Linn Sylvi Steinnes
  • Tittel: Leder hjemmebasert omsorg, PU, sykehjem
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 915 81 939

Lokasjon

  • Oldedalen

Søknadsfrist

Januar 31, 2022

Sykepleiere 3 x 100% + nattevakt 64% (søknadsfrist 24.01)

Foldvik Bryggeferie

Gratangen kommune har 1150 innbyggere og ligger i Sør-Troms, 35 km fra Narvik og 80 km fra Harstad. Gratangen er en aktiv kystkulturkommune med godt utbygd skole og barnehagetilbud. Rikelige muligheter for fritids- og friluftsliv.

GRATANGEN – ET STED Å BLI GLAD I

Sykepleiere

 

Kort om stillingen

På Gratangsheimen har vi jobbet for å forsterke sykepleierbemanningen. Vi har et stort ønske om å bygge en sterk fagkultur. Av den grunn ønsker vi å utvide den sykepleierfaglige kompetansen. Dette fordi geriatri er et satsingsområde i vår kommune.

Vi vil derfor lyse ut 3 x 100% fast sykepleierstilling, todelt turnus. Samt en 64% nattstillings som sykepleier, som kan utvides med inntil 100% stilling.

Stillingene innebærer arbeid hver tredje helg.
Kommunestyret har vedtatt at sykepleiere med stillingskode 7174 avlønnes med et årlig rekrutteringstillegg på 50.000,- i 100% stilling og en ekstra rekrutteringsuke ferie. Det gis også et årlig institusjonstillegg til sykepleiere på Gratangsheimen pålydende 20.000,- i 100% stilling. Dette gjelder fra og med 01.01.2022.

Arbeidsoppgaver
Stillingen innebærer sykepleiefaglige oppgaver, herunder:

– Helsefremmede og forebyggende oppgaver.
– Pleie, omsorg og behandling.
– Undervisning og veiledning av kolleger og studenter.
– Bidra med fagutvikling og kvalitetssikring.
– Sykepleiefaglig ledelse.
– God yrkesetikk.

Beherske data/IKT kunnskaper.

Kvalifikasjonskrav

– Bestått grunnutdanning/bachelor innen sykepleie og ha autorisasjon.
– Gode norskkunnskaper.
– Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner.
– Interesse for å bidra med å videreutvikle ett godt faglig tilbud til pasienter og pårørende.

Ønskelige kvalifikasjoner:

– Relevant videreutdanning ift. målgruppe og arbeidsoppgaver.

Personlige egenskaper

Det legges stor vekt på søkers personlige egenskaper som skikkethet, egnethet, engasjement, selvstendighet og evne til fleksibilitet. Vi søker etter stabile, beslutningsdyktige medarbeidere som er lojale og ansvarlige. Intervju tillegges stor vekt.

Språk

For stillingen kreves det gode norskkunnskaper for fremmedspråklige søkere. Dette kravet kan fravikes dersom det kan dokumenteres god norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne.

Nærmere opplysning

Det er ett krav at den tilsatt benytter alle elektroniske system vi har. Opplæring vil bli gitt.

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju og referanser vil bli innhentet. Vi ber om minst to referanser. Søkere som blir innstilt må levere tilfredsstillende politiattest før tiltredelse.
Prøvetid på 6 måneder.

Søknaden kan bli offentliggjort selv om det bes om å bli unntatt offentlighet. Du vil i så fall bli kontaktet av en av oss.

For å komme i betraktning må søknaden sendes elektronisk via link: www.gratangen.kommune.no. Det er ikke mulig å legge ved vitnemål og attester. Disse må medbringes ved eventuelt intervju.

Søknad sendes

For å komme i betraktning må søknaden sendes elektronisk via link: www.gratangen.kommune.no.

 

Søknadsfrist 24.01.22

 

Vår ref307
Merk søknad

Fakta

Selskap Gratangen kommune

Stilling Sykepleier

Stillingstype Fast ansatt

Lokasjon Gratangsheimen

 

Kontakter

Anne Pedersen, Avdelingsleder
[email protected]
Arbeid  905 61 919

Hege Olsen Richardsen, Sektorleder Helse og omsorg
[email protected]
Mobil  900 45 337  Arbeid 900 45 337

 

Del stillingen

Selskap

Gratangen kommune

Kontaktinfo

  • Hege Olsen Richardsen
  • Tittel: Sektorleder Helse og omsorg
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Mobil 900 45 337 Arbeid 900 45 337
  • Anne Pedersen
  • Tittel: Avdelingsleder
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Arbeid 905 61 919

Lokasjon

  • Gratangen

Søknadsfrist

Januar 24, 2022

Kultur-, frilufts- og idrettskonsulent 100% (Søknadsfrist: 24.01.2022)

Lillefjellet, Olderdalen Kåfjord

 

Kultur-, frilufts- og idrettskonsulent 100% stilling

 

Vår nye konsulent skal være en pådriver og iverksetter for kultur- og fritidsaktiviteter i kommunen, i samarbeid med lag og foreninger, kommunal enheter og øvrige samarbeidsparter, både i og utenfor kommunen. Kåfjord ønsker å fremstå som en kreativ kulturkommune med fokus på utvikling og nyskaping, hvor også nye områder skal kunne inkluderes i saksfeltet.

Kåfjord ligger på solsiden av Lyngenfjorden og er en tospråklig kommune, med samisk og norsk som likestilte språk. Vi har ca 2100 innbyggere, og Olderdalen er kommunesenteret. Kommunen er vertskap for den anerkjente urfolksfestivalen Riddu Riddu.

Søknadsfrist:  24.01.2022
Arbeidsgiver:  Kåfjord kommune
Sted:  Olderdalen
Stillingstittel:  Kultur-, frilufts- og idrettskonsulent 100% stilling
Stillinger:  1
Heltid / Deltid:  Heltid
Ansettelsesform:  Fast
Stillingsprosent:  100
Webcruiter-ID:  4464550490

Arbeidsoppgaver
Vår nye medarbeider skal jobbe med:

Utvikling, forvaltning og drift av ulike sider av kultur, idrett og fritidsaktiviteter i kommunen, for å skape trivsel, bolyst og god folkehelse i kommunen.
Saksbehandling innenfor fagområdene, samt nettverk og kontaktskapende aktivitet er viktig. Her vil barn og unge være en viktig målgruppe, men også den øvrige befolkningen må inkluderes.
Fokusere på trivsel og god psykisk helse for barn og unge
Kommunen har hatt et fungerende ungdomsråd siden 1995, og konsulenten skal koordinere og videreutvikle dette.
Stimulere til et rikt aktivitetsfremmende kulturliv
Digitalisere tilbudet og markedsføring av hva kommunen har å tilby sammen med øvrige aktivitetstilbydere i kommunen
Drift og koordinering av kommunale idrettsanlegg
Koordinerende rolle mot friluftsråd og stimulere til aktiviteter som fremmer folkehelsen i alle lag av befolkningen
Bidra til den helhetlige og strategiske utviklingen av kommunens stedsutvikling gjennom arbeidet med å skape gode møteplasser og gode kulturopplevelser for befolkningen, samt et godt samarbeid med kulturinstitusjoner, næringslivet og frivilligheten.
Ha et helhetlig og faglig ansvar for oppgavene innen kultur. – Utvikle frivillighetsfeltet i tråd med vedtatte strategier.
Bygge relasjoner og partnerskap mellom kommunen, kulturaktører, frivilligheten og relevante samfunnsaktører.
Være pådriver i utvikling og innovative prosesser, og igangsette og følge opp prosjekter og tiltak.
Sikre gode utredninger på kulturfeltet og utforme gode saksframlegg til politikerne.
Forvalte tilskuddsordningene våre slik at kommunen gjennom disse når kulturpolitiske mål

Andre oppgaver kan tillegges stillingen ved behov, og da gjerne tverrfaglig.

Det må påregnes noe arbeid på kveld og i helg. Bruk av hjemmekontor kan også vurderes i kombinasjon med lokal tilstedeværelse.

Arbeidsoppgavene er varierte og favner bredt.

Kvalifikasjoner

Relevant utdanning innenfor fagområdene kultur/folkehelse/friluftsliv/samfunnsfag, gjerne minimum bachelorgrad. Annen utdanning og relevant praksis vil også bli vurdert og kan bli tillagt vekt i en helhetsvurdering av deg som søker. Personlige egenskaper vil bli tillagt stor vekt.
Førerkort klasse B
Erfaring og ferdigheter i bruk av digitale verktøy
Kunnskap om offentlig forvaltning er ønskelig, men ikke et krav
Under ellers like vilkår vil de som behersker samisk bli foretrukket.

Personlige egenskaper

Åpen og tillitsvekkende, med engasjement og pågangsmot
Ha gode samarbeidsevner og være fleksibel
Initiativrik, målrettet og strukturert
God gjennomføringsevne
Trives i en vertskaps- og formidlingsrolle
Kreativitet og smidighet med positiv løsningsfokus
God helse

Vi tilbyr

Kåfjord kommune tilbyr en givende og travel jobb i et utviklingsorientert miljø. Vi har et godt arbeidsmiljø og du vil få trivelige og dyktige kollegaer.

I Kåfjord vil du ha gode muligheter for å dyrke friluftsliv, med gode muligheter for toppturer sommer som vinter. Vi satser på fysisk aktivitet med tilrettelagte løyper for vandring, sykling og motorferdsel (scooterløyper). Hos oss er der også gode muligheter for aktiviteter ved fjorden. Vi har videre fire aktive idrettslag med gode treningsfasiliteter.

Vi ønsker videre å være konkurransedyktig på lønn og vil være behjelpelig med å skaffe bolig og barnehageplass.

I Kåfjord har du også mulighet for nedskriving av studielån og redusert skatt.

 

Øvervegen 2, 9146 Olderdalen, Norge

 

Kontaktinformasjon

Gunn Andersen, Kommunalsjef drift og utvikling/ass kommunedirektør
456 62 101

 

Del stillingen

Selskap

Kåfjord kommune

Kontaktinfo

  • Gunn Andersen
  • Tittel: Kommunalsjef drift og utvikling/ass kommunedirektør
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 456 62 101

Lokasjon

  • Olderdalen

Søknadsfrist

Januar 24, 2022

Rektor Froland barneskole (søknadsfrist 19.01.2022)

Ingen bildebeskrivelse er tilgjengelig.

 

Rektor Froland barneskole 2. gangs utlysning

 

Froland skoler, Froland

Froland barneskole er lokalisert til Mjølhusmoen og ligger i naturskjønne omgivelser med fotballbaner, lysløype, skiskytteranlegg, haller og badeanlegg i umiddelbar nærhet. Det er høy standard på bygningsmassen. Skolen er en 1-7 skole med SFO og har 480 elever. Skolen har 3-4 paralleller.

Lederteamet ved skolen består av rektor, avd.leder 1-4, avd.leder 5-7 og leder for SFO. Videre har skolen en spesialkonsulent for merkantile tjenester. Alle stillingene er i 100%.

Skolen har følgende støttefunksjoner: Spesialpedagogisk koordinator (30%) og IKT-ansvarlig (30%) og lesepedagoger i 140% stilling. I tillegg er skolen tilknyttet skolehelsetjeneste og PPT er lokalisert til Mjølhusmoen.

Alle søkere må legge ved relevante attester og vitnemål til søknaden, og den som ansettes må fremvise gyldig politiattest som ikke er eldre enn 3 måneder.

Søknadsfrist: 19.01.2022
Arbeidsgiver: Froland
Stillingstittel: Rektor Froland barneskole
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4457998178

Arbeidsoppgaver

Bygge og utvikle skolen som en profesjonell organisasjon med et klart læringsoppdrag og et godt omdømme
Bygge og drive en ledergruppe som utfordrer og støtter ansatte og elever
Lede og inspirere ansatte og elever
Videreutvikle et godt arbeids- og læringsmiljø Overordnet ansvar for drift og utvikling av SFO Ha totalansvar innenfor eget fullmaktsområde, sørge for optimal ressursutnyttelse ut fra mål og forventninger, involvering og deltakelse i utviklingsprosesser, samt samarbeid med foreldre og skolens rådsorgan

Kvalifikasjoner

Må ha pedagogisk kompetanse Høgskole/universitet, 4 år eller mer Det er ønskelig med formell lederutdanning
Ledelseserfaring som rektor, avdelingsleder i skole eller tilsvarende stilling
God kompetanse innen organisasjon/ledelse/økonomi
God IKT-kompetanse og gjerne erfaring med ulike fagprogram i skolen Minimum 3 års erfaring fra arbeid i skoleverket
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt

Personlige egenskaper

Visjonær, målrettet og beslutningsdyktig
Motivere til felles innsats for elevens læring og utvikling
Systematisk og strukturert
Fokus på kvalitet og resultater i skole og SFO
Lederstil som er preget av mot, involvering, tydelig kommunikasjon og god gjennomføringsevne
Takle høyt arbeidstempo og kan prioritere oppgaver i en hektisk arbeidshverdag
God relasjonskompetanse Opptatt av at samspillet mellom mennesker fungerer godt i alle ledd
Positiv og med godt humør

Vi tilbyr

En spennende og utfordrende jobb som motiverer deg
Et utviklingsorientert fagmiljø med høy kompetanse
Et konstruktivt samarbeid i ledergruppen i virksomheten på kommunenivå
Lederopplæring, støtte og veiledning når du trenger det
Lønn etter avtale og gode pensjonsordninger

 

Søknadsfrist: 19.01.2022

 

Tiltredelse 01.03.22 eller snarest mulig.

 

Kontaktinformasjon

Inge Roppen, Rektor
959 73 246
[email protected]

Hallgeir Berge, Leder/Virksomhetsleder
+47412 49 153
[email protected]

 

Velkommen til Froland kommune!

Froland kommune er en sørlandskommune, bare 10 minutters kjøring fra kysten. Froland kommune er en jord- og skogbrukskommune med over 6000 innbyggere. Blakstadheia Industriområde er et viktig næringssenter i kommunen. Arendal lufthavn Gullknapp ligger i kommunen, og jernbanen går gjennom kommunen med kommunikasjon til Oslo og Kristiansand.

Osedalen er kommunens sentrum, med butikker, kommunehus og bibliotek. Mykland er kommunens øverste bygd i nord, med skole, barnehage og flotte turmuligheter. Kulturtilbudet er godt og variert, med mange frivillige lag og foreninger. Kommunen har kunstgressbane og et flott idrettsanlegg med badeland. Kommunen har ca. 430 årsverk. Les mer her

Del stillingen

Selskap

Froland kommune

Kontaktinfo

  • Hallgeir Berge
  • Tittel: Leder/Virksomhetsleder
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 412 49 153

Lokasjon

  • Froland

Søknadsfrist

Januar 19, 2022

Rektor / lærer fagarbeider/assistent (søknadsfrist 20.01.2022)

 

Rektor / lærer /fagarbeider/assistent

 

Arbeidsgiver  Tresfjord Friskule SA

Stillingstittel  Rektor / lærer /fagarbeider/assistent

Frist  20.01.2022

Ansettelsesform  Fast

Vil du vere med på og starte opp og prege din eigen arbeidsplass ?

Tresfjord Friskule SA planlegg oppstart av ny grunnskule hausten 2022, i samanheng med det søkjer Tresfjord Friskule SA etter pedagogisk personell i fleire stillingar:

  • Rektor i delt stilling administrasjon og undervisning
  • Lærarar/ kontaktlærar for 1-7 klasse
  • Assistentar og fagarbeidarar
  • Løn og pensjonsrettar tilsvarande den offentlege skulen.
  • Inga offentleggjering av søkjarlista

Om arbeidsgiveren

Tresfjord Friskule har godkjent skulesøknad , og planlegg oppstart av ny 1-7 grunnskule hausten 2022. Skulen har godkjenning for inntil 70 elevar.

Enspireskulen ynskjer å utvikle entreprenørskap på tvers av fag og klassetrinn. Dette åpnar for eit eige fag, tverrfagleg temabasert undervisning og bruk av entreprenørskap som arbeidsform. Elevane får bruke eigne evner og interesser, og det leggast til rette for å oppdage kva moglegheiter og ressursar som finnast i nærmiljøet, Difor knytast skulen si verksemd tett opp mot lokalt arbeids og samfunnsliv. Bruk av elevbedrifter og praktisk arbeid gjev mange moglegheiter for meiningsfull læring. Enspireskulen ynskjer å vise elevane korleis dei kan vere med å utvikle sin eigen arbeidsplass og til å vare verdiskapande i lokalsamfunnet.

Tresfjord Friskule SA vil søkje om driftstillatelse våren 2022, og kvalifikasjonane til dei tilsette vil vere ein del av søknaden.

For meir informasjon om Enspire sjå: www.enspire.no

6391 Tresfjord

Tresfjord Friskule Sa

 

Spørsmål om stillingen

Tor Elling Kjersem, Styreleiar

Mobil  907 96 337

Nils Øvstedal

Telefon  915 34 630

 

Del stillingen

Selskap

Tresfjord friskule SA

Lenke til firma

Kontaktinfo

  • Tor Elling Kjersem
  • Tittel: Styreleiar
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Mobil 907 96 337
  • Nils Øvstedal
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon 915 34 630

Lokasjon

  • Tresfjord

Søknadsfrist

Januar 20, 2022

Teknisk leder m/lysteknisk kompetanse 100 % fast stilling – Lofoten kulturhus KF (Søknadsfrist: 17.01.2022)

 

Teknisk leder m/lysteknisk kompetanse 100 % fast stilling – Lofoten kulturhus KF

 

Vågan kommune

På hurtigrutekaia ved torget i Svolvær ligger kulturhuset for alle i Lofoten – fastboende som tilreisende. Vår visjon er å være et kulturelt kraftsenter i regionen.

Lofoten kulturhus ble bygd i 2009 og er et moderne hus på alle måter. Vi har to saler, Storemolla (670 seter) og Lillemolla (65 plasser). I løpet av et år har vi konserter, forestillinger, konferanser og banketter, det er ca 32 000 publikummere innom hos oss på et år.

Lofoten kulturhus er en del av Lofoten kulturhus KF der også Svolvær filmteater administreres under. Vi er 5,2 faste ansatte i administrasjonen, i tillegg til vertskap på kulturhuset og kinomedarbeidere. www.lofotenkulturhus.no

Det søkes nå etter Teknisk leder til kulturhusets drift. Teknisk leder m/lysteknisk kompetanse i 100 % stilling skal sikre riktig bruk og vedlikehold av alt teknisk utstyr og god kvalitet på alle tekniske tjenester i kulturhuset.

Søknadsfrist: 17.01.2022
Arbeidsgiver: Vågan kommune
Sted: Svolvær
Stillingstittel: Teknisk leder m/lysteknisk kompetanse 100 % fast stilling – Lofoten kulturhus KF
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4454715643

Arbeidsoppgaver

Planlegge og tilrettelegge det tekniske arbeidet.
Kommunisere med besøkende produksjoner og artister, ansvarlig for planlegging av teknisk gjennomføring.
Lyssetter/lystekniker under produksjoner på huset.
AV-tekniker under produksjoner på huset.
Daglig vedlikehold av husets eksisterende tekniske utstyr, samt supplering og implementering av eventuelt nytt utstyr.
Arbeidsleder/ansvarlig for teknisk personell
Ansvar for teknisk drift og vedlikehold av bygget
Ansvar for teknisk drift av arrangementer, inklusive brannsikkerhet, øvrige sikringstiltak
Planlegging, tilrettelegging og levering av tekniske tjenester til våre samarbeidspartnere innen reiseliv(konferanser, banketter, eventer).
En del kvelds- og helgearbeid må påregnes.

Kvalifikasjoner

Høgskoleutdanning foretrekkes, men kan kompenseres med arbeidserfaring.
Formell utdanning innen sceneteknikk/lys er ønskelig, men ikke et krav.
Erfaring med sceneteknisk arbeid
Gjerne erfaring med strømming og videoproduksjon
Være faglig oppdatert
Beherske dataverktøy
Fordel med et godt kontaktnett i bransjen

Personlige egenskaper

Strukturert og selvstendig.
God på kommunikasjon
Gode samarbeidsevner og løsningsorientert
Evne til å takle høyt arbeidspress i perioder
Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr

Viktig nøkkelfunksjon i Lofoten kulturhus KF
Hyggelige kolleger i et levende og fremoverlent kulturforetak
Lønn etter avtale
Gode pensjons- og forsikringsordninger
Varierte og fleksible arbeidsoppgaver i moderne lokaler
Verdens vakreste øyrike

 

Kontaktinformasjon

Lucjan Golas. Teknisk leder
47 95 54 24

Torunn Rørvik Wilhelmsson, Daglig leder
99 52 97 85

 

Tar du spranget – har du lyst til å jobbe i Vågan kommune i Lofoten?

Vågan kommune nærmer seg 10 000 innbyggere, hovedsete for kommunen ligger i Svolvær. Kommunen har et rikt idretts- og kulturliv, full barnehagedekning og ny videregående skole. Lofoten er kjent for sin mektige natur og mangfoldige friluftsliv.

Vågan kommune er den største arbeidsgiveren i kommunen med ca 700 årsverk. Ansatte i kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger.

Søknaden sendes inn elektronisk. CV må fylles inn elektronisk, samt at det må legges med dokumentasjon på utdanning og arbeidserfaring.

Vi gjør oppmerksom på at alle våre søkere kommer på en offentlig søkerliste jf. offentlighetsloven § 25. Fritak fra offentliggjøring må begrunnes i søknaden og gjøres bare unntaksvis.

Vi ønsker deg velkommen som søker på stilling hos oss!

 

 

Del stillingen

Selskap

Lofoten kulturhus KF

Lenke til firma

Kontaktinfo

  • Lucjan Golas
  • Tittel: Teknisk leder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 47 95 54 24
  • Torunn Rørvik Wilhelmsson
  • Tittel: Daglig leder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 99 52 97 85

Lokasjon

Ingen lokasjon registrert

Søknadsfrist

Januar 17, 2022

Jordbruks – og miljørådgiver Næring, plan og teknisk tjenester (søknadsfrist 23.01.2022)

Tingvoll kommune Næring, plan og teknisk tjenester

100% fast stilling som jordbruks- og miljørådgiver

 

Jordbruks- og miljørådgiver
Kort om stillingen

Vi har ledig 100 % fast stilling som jordbruk – og miljørådgiver. Stillingen er ledig fra 1. mars 2022.

I arbeidet med kommunereform ønsker vi å samle og bruke vår kompetanse innen miljø- og næringsutvikling til beste for hele regionen – grønn klynge. Stillingen som jordbruks- og miljørådgiver vil etter hvert inngå i et større team av medarbeidere med kompetanse i grønne fag.

Stillingsbeskrivelse

Den som tilsettes vil være jordbruksfaglig ansvarlig og ha et særlig ansvar for lokalt og regionalt utviklingsarbeid innen miljø og jordbruk. Stillingen har ansvar for saksbehandling etter gjeldende lovverk innen landbruk, herunder jordloven og konsesjonsloven, og som rådgiver innen miljøspørsmål.

Stillingen er plassert i Avdeling for næring, plan og tekniske tjenester i et team med skogbrukssjef og virksomhetsleder. Det vil også være naturlig med et nært samarbeid med andre saksbehandlere i avdelingen, eksempelvis i tilknytning til byggesaksbehandling og spørsmål om jordloven.

Arbeidsoppgaver

miljørelatert arbeid
næringsutvikling i landbruket
forvaltning og kontroll av tilskuddsordningene
saksbehandling knyttet til jord- og miljøfaget
bidra til å løse andres arbeidsoppgaver innenfor stillingens fagområde
rullering av strategisk landbruksplan

Ønsket kompetanse/ faglige kvalifikasjoner

høyere utdanning innen landbruk/natur/miljøforvaltning – med relevans til stillingens arbeidsoppgaver
kjennskap til gjeldende lov- og regelverk inn landbruk og miljø
interesse for landbruksfaget, innsikt i praktisk landbruk er en fordel
IKT kunnskaper
du må disponere bil

Personlige egenskaper

ansvarsbevisst og serviceinnstilt
selvstendig og systematisk med god arbeidskapasitet
fleksibel, endringsvillig og løsningsorientert
gode kommunikasjon- og samarbeidsevner
personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr

en stilling med gode utviklings- og påvirkningsmuligheter
interessante og varierte arbeidsoppgaver
godt arbeidsmiljø – trivelige kolleger
ansettelse på kommunale vilkår inkludert fleksibel arbeidstid
god pensjonsordning, lønn etter avtale

Annet

Arbeidstakere tilsettes i Tingvoll kommune. Lønns- og arbeidsvilkår i henhold til gjeldende avtaleverk.
Det stilles krav til norskkunnskaper, skriftlig og muntlig, ved ansettelse. Dersom det kan trekkes i tvil om søkere har de nødvendige norskkunnskaper, skal vedkommende kunne dokumentere sin kunnskap ved bestått språkprøve nivå B3 eller tilsvarende før evt ansettelse.

Søknad

Vi ber om at søkere benytter vårt elektroniske søknadsskjema. Vennligst fyll ut søknaden så fullstendig som mulig.
Attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju.

Det vil etter søknadsfristens utløp utarbeides en offentlig søkerliste. Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentleglova. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn, vil søkeren bli offentliggjort. Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd.

Kvalifiserte søkere med innvandringsbakgrunn oppfordres til å søke. Vi ønsker søkere av begge kjønn.

Vi ønsker deg velkommen som søker!

 

Referansenr: 21/1399

Jobbtype: Fast

Heltid/Deltid: Heltid

Arbeidstid: Dag

 

Søknadsfrist: 23.01.2022

 

Tiltredelse: 01.03.2021

 

Kontaktpersoner:

Lars Erling Koksvik

tlf: +47 926 14 733  mob: +47 926 14 733

Margrete Magerøy (virksomhetsleder)

tlf: +47 91576472  mob: +47 91576472

 

Hjemmeside:
www.tingvoll.kommune.no
Adresse:
Midtvågvegen 2 6630 Tingvoll

Tingvoll kommune Næring, plan og teknisk tjenester

Tingvoll kommune ligger sentralt på Nordmøre med vel 3 000 innbyggere. Tingvoll kommune har en grønn profil som økokommune, og har en langsiktig satsing på bærekraftige lokalsamfunn.

 

 

Del stillingen

Selskap

Tingvoll kommune

Kontaktinfo

  • Lars Erling Koksvik
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: +47 926 14 733 mob: +47 926 14 733
  • Margrete Magerøy (virksomhetsleder)
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: +47 915 76 472 mob: +47 915 76 472

Lokasjon

  • Tingvoll

Søknadsfrist

Januar 23, 2022