Nestleder / saksbehandler byggesak
Byggesak, Hamar kommune
Saksbehandling av byggesaker etter plan- og bygningsloven, og veiledning av kunder
Søknadsfrist: 04.09.2022
Arbeidsgiver: Hamar kommune
Sted: Hamar
Stillingstittel: Nestleder / saksbehandler byggesak
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4550327719
Arbeidsoppgaver
- Vi søker etter en erfaren, engasjert og løsningsorientert saksbehandler, gjerne med en lederspire i magen. I stillingen inngår rollen som stedfortreder for leder av avdelingen.
- På byggesak i Hamar kommune får du jobbe sammen med 6 andre dyktige saksbehandlere, med saksbehandling av byggesaker etter plan- og bygningsloven, samt veiledning av kunder, som hovedarbeidsoppgaver.
- Som stedfortreder leder du avdelingen når leder ikke er tilstede.
- Byggesak er en av 6 avdelinger i virksomhet Samfunnsutvikling; sammen med arealplan, oppmåling, byutvikling, vassdrag/forurensing og prosjektavdeling, med tett samarbeid mellom avdelingene, og trivelige kollegaer i et godt arbeidsmiljø.
Kvalifikasjoner
- Høyere utdanning på master-/bachelornivå fra universitet/høyskole; ingeniørfag, rettsvitenskap, arkitektur eller annen relevant fagkrets.
- Fagskole med lang relevant erfaring kan kompensere for manglende høyere utdanning.
- Solid erfaring fra saksbehandling etter plan- og bygningsloven er et krav.
- Solide muntlige og skriftlige norskkunnskaper, og god formidlingsevne.
- Førerkort kl.B
Personlige egenskaper
- Serviceinnstilt
- Løsningsorientert
- Ryddig og strukturert
- Gode samarbeidsevner
- Evne til god kommunikasjon med innbyggere og kollegaer
- Evne til å takle stress
- God på å takle utfordringer
- Evne til å tenke forbedring/effektivisering
Vi tilbyr
- Godt arbeidsmiljø, med trivelige kollegaer
- Godt fagmiljø
- Ordnede arbeidsforhold
- Konkurransedyktig lønn
- Gode pensjonsordninger gjennom KLP
Vangsvegen 51, 2317 Hamar, Norge
Kontaktinformasjon
Lidvar Barmsnes, Leder Byggesak
917 17 218
[email protected]
Med over 2500 ansatte, er Hamar kommune den største arbeidsplassen i Hamar. Medarbeiderne har bakgrunn fra mange ulike yrker og har svært allsidig kompetanse. Våre verdier er åpen, pålitelig, modig og helhetlig. Les mer om Hamar kommune
Rektor Auli skole (Søknadsfrist: 05.09.2022)
Rektor Auli skole
Oppvekst og Utdanning, Nes kommune
Søker du en spennende lederutfordring? Da er dette jobben for deg!
Nes kommune kan tilby en utfordrende og spennende lederstilling, og du vil bli inkludert som en av 10 rektorer i en fagsterk, aktiv og positiv ledergruppe. Personalet på skolen er engasjerte og entusiastiske og jobber sammen for gode læringsresultater.
Stillingen som rektor ved Auli skole er ledig for tiltredelse snarest. Skolen ligger på Søndre Auli, et tett befolket boligområde kalt «Aulifeltet». Glomma og Rånåsfoss Kraftstasjon er nære naboer. Skolen er en barneskole og har ca. 300 elever fordelt på 7 trinn. Rektor og assisterende rektor utgjør skolens ledergruppe.
Skolens visjon er et aktivt og inkluderende miljø der alle elever skal gis mulighet til å oppleve samhørighet og læring.
Personalet jobber systematisk for å heve elevenes læringsutbytte, og følger Nes kommunes handlingsplan for kvalitetsutvikling «Et løft i Nes-skolen», der hovedmålet er å gi alle elever utdanning for framtida i et godt læringsmiljø.
Søknadsfrist: 05.09.2022
Arbeidsgiver: Nes kommune
Sted: Auli
Stillingstittel: Rektor Auli skole
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4539298093
Arbeidsoppgaver
Ledelse av lærings- og utviklingsarbeid
Videreutvikle skolens arbeid for et trygt og inkluderende læringsmiljø for alle elever og en skoledrift der SFO er inkludert
Arbeide mot målene i fagfornyelsen og videreutvikle et godt profesjonsfelleskap
Tverrfaglig samarbeid om barn og unges oppvekst
Lede og utvikle skolens lederteam, samt ivareta administrative oppgaver
Skape et godt handlingsrom for skolen gjennom effektiv økonomistyring
Utvikle et aktivt og godt foreldresamarbeid
Kvalifikasjoner
Solid ledererfaring der du kan vise til gode resultater innenfor skole og SFO
Erfaring fra arbeid med begynneropplæring og læringsmiljø vektlegges
Du har relevant høyere utdanning og pedagogisk kompetanse
Utdanning i skoleledelse gjerne på masternivå
Personlig egnethet vil bli vektlagt
Politiattest, ikke eldre enn 3 måneder, må fremlegges før tilsetting, jf. Oppl.loven § 10.9.
Personlige egenskaper
Evne til å jobbe strategisk og langsiktig med gjennomføringskraft innen blant annet fagfornyelsen, inkluderende skolemiljø og grunnleggende ferdigheter
Er tydelig og har klare visjoner for læring i framtidas skole
Du er målrettet og motiverer til felles innsats for elevenes læring og utvikling
Du er beslutningsdyktig, resultatorientert og en god strateg
Du har en lederstil som preges av involvering, tydelig kommunikasjon og mot
Du har evne til å skape en kollektiv kultur der alle bidrar
Du takler høyt tempo, samtidig som du evner å prioritere i en hektisk arbeidsdag
Vi tilbyr
En spennende og utfordrende jobb hvor du skal utvikle skolen i tråd med kommunens planverk bl.a et LØFT i Nes-skolen og helhetlig oppvekststrategi
Et aktivt og godt skoleleder-nettverk i kommunen med møtepunkter for faglig utvikling
Tett oppfølging og støtte av virksomhetsleder utdanning
Gode støttesystemer for barn og unge
Et trivelig arbeidsmiljø med et mangfold av elever
Lønn etter avtale
Gode pensjons- og forsikringsordninger
Minst to referanser må oppgis
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 6 mnd. prøvetid.
Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.
Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.
Auli skole, Lyngvegen 16, 1929 Auli, Norge
Kontaktinformasjon
Margareth Myrlund, Virksomhetsleder utdanning
+47 900 12 147
Ingar Døhlen, Assisterende kommunedirektør
+47 920 87 978
Nes kommune i Viken har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 23.800 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her
*100% fast stilling Brannforebygger / feier *Leder beredskap 100% fast (søknadsfrist 19.09.2022
Gran – Lunner brann- og redningstjeneste søker medarbeider i 100% stilling.
Brannforebygger/feier
Gran kommune Brann og redning
Gran
Frist: 19.09.2022
100% fast stilling ved brann og redningstjenesten.
Leder forebyggende
Gran kommune Brann og redning
Gran
Frist: 22.08.2022
Lønnskonsulent, 80 % fast – 2. gangs utlysning (Søknadsfrist: 04.09.2022)
Lønnskonsulent, 80 % fast – 2. gangs utlysning
Struktur1
Birkenes og Lillesand kommuner inngikk i 2014 ett samarbeid om regnskap, fakturering og lønn for eierkommunene. Struktur1 har i dag 12 ansatte, og holder til i lyse og trivelige lokaler på Tingsaker i Lillesand.
Søknadsfrist: 04.09.2022
Arbeidsgiver: Lillesand kommune
Sted: Lillesand
Stillingstittel: Lønnskonsulent, 80 % fast
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Deltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 80
Webcruiter-ID: 4547114077
Arbeidsoppgaver
- Hovedarbeidsoppgaver vil være innen lønns- og personalområdet.
- Vi ønsker oss en nytenkende person som er interessert i faget og i faglig og digital utvikling, med erfaring og kunnskap fra arbeidsområdene:
- Lønnsproduksjon, herunder innlesing/registrering av lønnsdata, lønnskjøring, arkivering
- Lønnsregnskap
- Sykemeldinger, sykepengeregler og refusjonshåndtering
- Rapportering
- Avstemming
- Pensjon
- Kvalitetskontroll
- Råd/veiledning, opplæring, saksbehandling’
- Utviklingsprosesser og prosjektarbeid innen lønnsområdet
- En må påregne at det kan komme endringer innenfor stillingens arbeidsområde da vi automatiserer arbeidsprosesser i henhold til kommunenes handlingsplan for digitalisering.
Kvalifikasjoner
- Minimum 3-årig høgskoleutdanning innen relevante fagkretser, alternativt kan lang og dokumentert realkompetanse veie opp for utdanningskravet.
- God IKT-kunnskap/-ferdigheter og systemforståelse er et krav til den som tilsettes. Vi ønsker at du skal bidra til å utvikle og optimalisere systemutnyttelse på tvers av fagfelt.
- Erfaring med relevante fagsystemer
- Kunnskap om relevante lover og avtaleverk.
- Det er en fordel med erfaring fra lønnsarbeid, gjerne fra offentlig sektor.
Personlige egenskaper
- Nøyaktig, pålitelig, kvalitetsbevisst, strukturert og løsningsorientert
- Proaktiv, søkende og nysgjerrig
- Evne til å arbeide selvstendig og i samarbeid med andre
- Gode kommunikasjons- og formidlingsevner både skriftlig og muntlig
- Fleksibel, tilpasningsdyktig og kunne stå i endring
- Flink til å tilegne seg og dele kunnskap
- Evne til å bygge gode relasjoner
- Høy servicegrad, stor arbeidskapasitet og godt humør
- Evne til å se helhet og prioritere oppgaver i en hektisk hverdag
- Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- Utfordrende og selvstendige arbeidsoppgaver
- Godt arbeidsmiljø med hyggelige kolleger
- Mulighet for kompetanseutvikling og faglig utvikling
- Fleksitidsordning
- Lønn etter avtale
Kopi av vitnemål og attester skal ikke vedlegges søknaden, da dette vil bli etterspurt ved innkalling til et eventuelt intervju.
I henhold til offentleglovas § 25 andre ledd http://lovdata.no/lov/2006-05-19-16/§25 gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan bli gjort offentlig selv om søkeren har bedt om unntak fra offentlighet.
Senterveien 10, 4790 Lillesand, Norge
Kontaktinformasjon
Roar Neergaard, Daglig leder Struktur1
941 42 572
[email protected]
Har du lyst til å jobbe i en kommune som har som mål å være en fremtidsrettet serviceorganisasjon for innbyggere og turister? Vi er opptatt av arbeidsmiljø og bedriftskultur og jobber etter følgende verdier: åpenhet – respekt – humor.
Lillesand kommune er stolt av å være med i prosjektet #drømmejobben.
#drømmejobben er en felles betegnelse for de mange fremtidsrettede, meningsfulle og faglig spennende jobbene kommunene på Sørlandet tilbyr. Les mer på www.drømmejobben.com.
Lillesand kommune praktiserer meroffentlighet, jf. Offentleglova § 11. Offentlig søkerliste vil normalt inneholde navn på samtlige søkere. Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak, jf. Offentleglova § 25.
For stillinger som arbeider direkte med barn, må det foreligge tilfredsstillende politiattest, jf. Barnevernloven § 6-10, opplæringslova § 10-9 og barnehageloven § 20. Krav om tilfredsstillende politiattest gjelder også for ansatte som yter tjenester etter helse- og omsorgstjenesteloven, jf. § 5-4.
Sykehjemmene i Kristiansund: Sykepleiere og helsefagarbeidere (søknadsfrist 05.09.2022)
Institusjonskokk ved helse og omsorg (søknadsfrist 07.09.2022)
Institusjonskokk ved helse og omsorg
Vi har ledig vikariat som institusjonskokk ved sykeheimen. Stillingen innebærer 80% som kokk med jobb hver 3. helg, og 20 % administrativt ansvar for kjøkken og vaskeri.
Stillingen er ledig for snarlig oppstart, og har varighet frem til 01.09.2023, med mulighet for forlengelse.
Søknadsfrist: 7. septemer 2022.
Vi søker etter deg som:
- Har fagbrev som kokk, eller har relevant erfaring.
- Er interessert i faget.
- Er en god kollega med gode samarbeidsevner.
- Har evnen til å lede avdelingen og følge opp de daglige gjøremål.
Den administrative delen innebærer:
- Oppfølging av daglige rutiner.
- Oppfølging av ansatte på kjøkken og vaskeri.
- Turnusplanlegging; ferieturnuser og helligdagsturnuser.
- Varebestilling.
- Planlegging av måltider. Lage ukeplaner.
Grong sykeheim består av totalt 43 sengeplasser. Det er både korttid, avlastning- og rehabiliteringsplasser i tillegg til langtidsplasser. Vi har også en dialysesatelitt. Vaskeri er samorganisert med kjøkkenet.
Hovedkjøkkenet produserer mat til beboerne på sykeheimen, samt til de som benytter matombringingsordningen.
Vaskeriet vasker klær for beboere og arbeidsklær for ansatte i pleie og omsorg, samt tar på seg vasking av klær til enkelte bedrifter rundt i kommunen.
Avdelingen er veletablert med et godt og solid arbeidsmiljø.
Vi ser frem til å ha nettopp deg med på laget!
Stillingen lønnes i hht. gjeldende tariffavtale. Attraktiv pensjonsordning. 6 mnd. prøvetid. Tilsetting skjer ellers på de vilkårene som gjelder til enhver tid.
Har du spørsmål om stillingen
Har du spørsmål kontakt avdelingsleder Marit Aarlie, tlf: 948 34 650
Inland Norway University of Applied Sciences: Professor vacancy within the subject area Game technology (application deadline 04.09.2022)
If you would like to help shape the future in an assertive, creative and interdisciplinary environment, you now have the opportunity to become part of our team. The Faculty of Audiovisual Media and Creative Technologies has an associate professor vacancy within the subject area
Game technology
About the position
The position is affiliated with the Department of Game Development – The Game School, and is a 3-year temporary post with the possibility of permanent employment.
Responsibilities and duties
- Research work within game technology and simulation and/or XR
- Teaching and academic supervision of students at BA and MA levels within the fields of programming, 3D programming, game engine architecture, VR, AR and AI programming for game and XR development
- Active involvement in syllabus and programme of study evaluations and changes.
- Take part in quality development at the department and faculty
- Dissemination of R&D
- Other relevant tasks may be added, such as continuing and further education courses, projects etc.
About the Faculty and the Department of Game Development
The Faculty of Audiovisual Media and Creative Technologies, Department of Game Development – The Game School is part of Inland Norway University of Applied Sciences. Our department is located in Hamar, Norway, close to beautiful Mjøsa lake, and is connected to an industry standard studio for movement and a modern VR centre.
The Game School has 27 enthusiastic employees supported by a faculty administration and an increasing number of contracted employees. It is an international and interdisciplinary community. We have an international vision and make sure that students are at the heart of what we do. We offer industry-focused courses within the fields of game technology and simulation, animation and game-related digital art, virtual and augmented reality and gamification. The department has approximately 300 students divided into BA in game technology and simulation, BA in animation and digital art, and further education in VR and AR. Several educational programmes are under development.
We encourage an interdisciplinary approach with emphasis placed on industry standards and professional practice in order to prepare students for extensive collaborative production. In addition to education, The Game School plays an important role in promoting a flexible gaming community through its events and activities. These include Global Game Jam Hamar, which attracts over 250 participants. It also facilitates a lively exchange with many local indie game startups that have their roots in our educational programmes.
VR/AR and gaming companies are important for the development of the region. The University receives significant support from local and regional authorities as well as private companies. In May 2018, INN University and the PARK business and startup house opened an interactive digital centre for VR, digital knowledge transfer and motion capture.
Read more about us here: Fakultet for audiovisuelle medier og kreativ teknologi Institutt for Spillutdanninger – Spillskolen.
Contact
Head of Department Marit Berg Strandvik, Telephone: 62517784, Mobile: 91555773, e-mail [email protected]
Head of Studies Bård Gunnerud, Telephone. 62517236, Mobile: 90709147, e-mail: [email protected]
Qualifications
Education/academic expertise
- Doctoral qualifications in informatics, game development (technology) or related areas of technology are required.
- Master’s degree in informatics, game engine architecture, system development (programming) or related areas are required.
Pedagogical expertise
- Applicants who are unable to document pedagogical expertise at the time of appointment must undertake to complete the University’s course in pedagogy or equivalent.
Experience
- Knowledge about programming, game engine architecture, mathematics and 3D programming is required.
- Previous teaching experience from higher education within the fields of informatics, game development/technology or related areas is required.
- Knowledge about XR technology is an advantage.
- Experience from industry-related projects is an advantage.
- Experience and knowledge of the gaming industry is an advantage.
Personal qualities
- Great emphasis is placed on personal suitability regarding the position, especially independence, relational and communicative skills, and good dissemination ability.
ICT expertise
- Very good IT skills, broad expertise.
Language
The applicant must master either Norwegian, English or another Scandinavian language, both in writing and orally. The working languages are Norwegian and English.
- For more information about the formal qualification requirements, see regulations in: Forskrift om ansettelse og opprykk i undervisnings- og forskerstillinger
and HINNs presisering av de pedagogiske kompetansekravene og dokumentasjonsform ved ansettelse og opprykk i undervisnings- og forskerstillinger. - If there are no applicants who satisfy the qualification requirements for permanent employment, temporary employment may be offered for up to three years in a lower position, cf. Section 6-5 of the Act relating to Universities and University Colleges.
Assessment of the best qualified candidate is carried out after a comprehensive assessment of education, experience and personal suitability, and other qualification requirements as formulated in the announcement text, in addition to motivation related to the position.
How to apply
Application and CV are registered electronically via ‘Jobseeker | Log in (jobbnorge.no)’.
The application must include:
Cover letter
- CV with comprehensive overview of education, diplomas, work experience, pedagogical experience, administrative experience, accreditation work, coordination experience and other qualifying activities
- Documentation of pedagogical qualifications in a systematic, comprehensive presentation, including an overview of formal pedagogical education, pedagogical practice (e.g. teaching/supervisory experience), experience of educational quality development, development of teaching plans, programme descriptions, etc.
- Publication list
- Work to be assessed
- If you have any questions about uploading attachments or other technical matters regarding the application, please contact Jobbnorge customer service. Contact information can be found as a link in the application form.
Relevant applications will be assessed by an expert committee. Supplementary CVs, confirmed copies of diplomas and certificates, publication lists and documents/work to be assessed must be added as electronic attachments or links to the application.
Relevant candidates will be summoned to an interview and testing of pedagogical skills.
Requests for exemptions from the publicly available list of applicants must be clearly justified and specified via the electronic application form. Applicants will be contacted if the University is unable to comply with the request (cf. Section 25 of the Freedom of Information Act).
The state workforce shall to the greatest extent possible reflect the diversity of the population. It is therefore a HR policy goal of INN University to achieve a balanced age and gender composition and recruit people with an immigrant background. If necessary, working conditions will be adapted for people with disabilities. If applicants state that they have a disability or gap in their CV, this information may be used for registration purposes in connection with the target figure.
We offer
- An exciting and challenging job at a developing university, engaged colleagues and a good working environment
- The salary for the position is 1198 SENIOR LECTURER or 1011 ASSOCIATE PROFESSOR in the State Salary Regulations, placed according to expertise and experience.
- This is Inland Norway University of Applied Sciences
- Inland Norway University of Applied Sciences (INN University) is home to over 16000 students and 1300 employees, and has campuses in Lillehammer, Hamar, Elverum, Rena, Evenstad and Blæstad., as well as activities at Kongsvinger, Tynset and Oslo.
INN University aspires to build strong and enduring academic and research environments that will spearhead regionally, nationally and internationally. We are developing a new and better institution with high academic and pedagogical quality, aiming at achieving university accreditation by 2020.
Our vision is «Stronger Together».
Deadline 4th September 2022
Employer Inland Norway University of Applied Sciences
Municipality Hamar
Scope Fulltime
Duration Temporary
Place of service Hamar
Fastlege – Valget er ditt; Næringsdrift eller kommunal tilsetting? (søknadsfrist 01.09.2022)
Fastlege – Bø legesenter
Søknadsfrist 01.09.22
Selskap Midt-Telemark kommune
Stillingstype Fast dagtid
Lokasjon Legesenter Bø
Ledig Legestilling med fastløn – Sauherad legesenter
Søknadsfrist 01.09.22
Selskap Midt-Telemark kommune
Stillingstype Fast dagtid
Lokasjon Legesenter Sauherad
Organist / Menighetsmusiker 60% (søknadsfrist 29.08.2022)
Organist/Menighetsmusiker 60%
Arbeidsgiver Birkenes kirkelige fellesråd
Stillingstittel Organist/Menighetsmusiker
Frist 29.08.2022
Ansettelsesform Fast
Menighetene i Birkenes ønsker seg en ny, allsidig medarbeider, dette er kanskje noe for deg?
Vi søker etter noen med bred musikalsk interesse til å spille piano/orgel på gudstjenester og vielser, i tillegg til arbeid med kor, konserter, forsangere, band m.m.
Kommunesenteret Birkeland ligger ca. 3 mil nordøst for Kristiansand. Birkenes er en kommune med ca. 5300 innbyggere. Det er stor frivillig innsats både i menighetsarbeid og annet organisasjonsliv i bygdene.
Ca. 3/4 av jobben vil foregå i Birkenes menighet, med kontorplass på kirkekontoret på Birkeland. Resten av tida vil menighetene på Herefoss og i Vegusdal nyte godt av ditt spill og din kompetanse. Fellesrådet har allerede en organist som har ca. 3/4 av jobben sin i Herefoss og Vegusdal, med resterende tjenester i Birkenes.
Hovedoppgaver:
Planlegging og gjennomføring av gudstjenester og kirkelige handlinger (spille selv, men også engasjere lokale krefter på instrumenter, band, og som forsangere).
Ansvar for lyd-, lys- og bildeutstyr i fellesrådets/menighetenes eie.
Korarbeid for barn/unge (hovedansvar for Birkeland Soul Teens).
Arrangere og medvirke på konserter og samlinger.
Vi ønsker en person som:
Er musikalsk faglig dyktig og har relevant utdannelse.
Er motivert for å være med å bygge og videreutvikle menighetene i Birkenes.
Stimulerer andre til deltakelse og har gode samarbeidsevner, både i forhold til ansatte og frivillige.
Rekrutterer, involverer, leder og inspirerer frivillige medarbeidere.
Har god evne til å kommunisere med barn, ungdom og voksne.
Har gode lederferdigheter.
Kan jobbe selvstendig, ryddig og strukturert.
Er en allsidig og trygg musiker som behersker ulike musikalske uttrykk og instrumenter.
Behersker norsk muntlig og skriftlig godt.
Personlig egnethet vil bli vektlagt. Relevant erfaring kan kompensere for manglende utdannelse.
Vi tilbyr:
En variert og spennende jobb med utviklingsmuligheter.
Et fellesskap med engasjerte ansatte og frivillige.
Fleksibel arbeidstid.
Lønn og arbeidstid i henhold til avtaleverket for kirkelig sektor.
Kollektiv pensjonsordning (KLP).
Den som tilsettes må:
Være medlem i Den norske kirke. Jobbe etter de vedtak og regler som gjelder.
Levere tilfredsstillende politiattest.
Jobbe i helger og på kveldstid.
Disponere bil og ha førerkort kl. B.
Prøvespilling vil være en del av ansettelsesprosessen.
Stillingen er ledig fra 1.september.
Henvendelse til kirkekontoret tlf.37 28 15 50, kirkeverge Helene Horverak eller daglig leder for menighetene Janne Heia.
Leder beredskap Sel brann- og redningsvesen (Søknadsfrist: 25.08.2022)
Leder beredskap Sel brann- og redningsvesen
Søknadsfrist: 25.08.2022
Vil du bidra til et godt arbeidsmiljø og opprettholde en god beredskap i Sel kommune?
Sel brann- og redningsvesen er et deltidsbrannvesen bestående av to brannstasjoner, og er organisert med to avdelinger, forebyggende avdeling og beredskapsavdeling.
Ved beredskapsavdelingen er det ledig en 100 % stilling som avdelingsleder i kombinasjon med andre arbeidsoppgaver innenfor brannforebygging og administrasjon. Stillingen er spennende, omfattende og gir store muligheter for faglig og personlig utvikling. Leder beredskap inngår i brann- og redningsvesenets ledergruppe.
St.id. 261
Arbeidsoppgaver:
- Administrativ, faglig og driftsmessig leder av beredskapsavdelingen
- Ansvar for materiellanskaffelser, vedlikehold, operativt planverk og rutiner
- Implementere og kvalitetssikre HMS-rutiner i den daglige driften
- Være en del av ledergruppen i organisasjonen
- Delta i felles overordnet vaktordning for Ottadalen
- Være brannsjefens stedfortreder ved brannsjefens fravær
Stillingens ansvarsområde:
- Ansvar for å lede beredskapsavdelingen
- Sikre at avdelingen holder et faglig høyt nivå gjennom trening, øvelser og evalueringer.
- Delegert personaloppgaver for egen avdeling, herunder oppfølging og veiledning av personalet
- Budsjettansvar for egen avdeling
- Budsjett og økonomirapportering
- Oppfølging av beredskapslønn/timelister
- Planlegge og utarbeide vaktlister
- Ansvar for beredskapsmateriell
Kvalifikasjonskrav:
Kvalifikasjoner iht. brann- og redningsvesenforskriften § 42. Leder av beredskapsarbeidet:
Leder av beredskapsarbeidet skal ha gjennomført kurs i overordnet vaktberedskap og innsatsledelse, jf. forskriften § 44, innen to år fra ansettelse, og ha enten
a. universitets- eller høgskoleutdanning på bachelornivå, eller
b. være kvalifisert som utrykningsleder heltid, jf forskriften § 41.
- Førerkort min. kl. B og utrykningskjøring kode 160
- Relevant erfaring fra nødetater som politi, helse, brann, forsvaret og andre operative yrker
- Bosted i brannregionen ved vaktuker – hver 5. uke
- Fysisk og psykisk skikket
Ønskede kvalifikasjoner:
- Bosted i nærheten av Otta Beredskapssenter eller Heidal brannstasjon. (5 min)
- Kompetanse og erfaring innen brannforebygging
- Kunnskap om og erfaring i kompetanseutvikling
- Erfaring fra HMS-arbeid
- Ledererfaring
- Erfaring fra budsjettarbeid og økonomirapportering
- Førerkort kl. C
Søkere som ikke oppfyller kvalifikasjonskravene, må forplikte seg til å ta manglende tilleggsutdannelse etter tilsetting.
Personlige egenskaper:
- Evne til å lede, motivere og ansvarlig gjøre ansatte og medarbeidere
- Gode administrative egenskaper, systematisk, ryddig og samlende
- Tenker langsiktig og gjør strategisk gode vurderinger og prioriteringer
- Tydelig, motiverende og handlekraftig, med god operativ forståelse
- Lærevillig og prosessorientert
- Kommunisere tydelig, enkelt og effektivt, både skriftlig og muntlig
Vi tilbyr:
- Ansvarsfulle og utviklende oppgaver i spennende prosjekter
- Et godt tverrfaglig arbeidsmiljø med dyktige kolleger og ledere som gir deg muligheter
- Et fleksibelt og sosialt arbeidsmiljø
- Lønn etter avtale
- Gode arbeidstids- og fleksitidsordning
- God pensjons- og forsikringsordning
- IA-bedrift
Kontaktinformasjon:
Arne Reitan Sæther, brannsjef tlf. 91 51 01 01
Søknadsskjema:
Søkere må benytte elektronisk søknadsskjema for ledige stillinger.
Sel kommune er opptatt av mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater å søke uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, etnisitet eller nasjonal bakgrunn. Vi er IA-bedrift og vil legge forholdene til rette for søkere med redusert funksjonsevne.
Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren ber om å ikke bli oppført på søkerlista, jfr. offentlighetslovens § 25. Eventuell søknad om konfidensiell behandling må begrunnes.
Vi gjør oppmerksom på at mottatt kopi av attester og vitnemål vil ikke bli returnert.
Yrkesfokus.no © 2023. Alle rettigheter reservert | Levert av SeoWeb AS