Fastlege / ALIS stilling – Helsetjenesten (Søknadsfrist 26.02.2023)

 

Fastlege/ ALIS stilling

 

Helsetjenesten, Grimstad kommune

Grimstad kommune har opprettet en ny stilling i 100% ved Brannstasjonen legesenter for fastlege i fastlønn, om ønskelig med 20% provisjon av egenandeler og refusjoner. Stillingen kan tillegges offentlige allmenn oppgaver som helsestasjon eller sykehjem.

Legesenteret har i dag en LIS1-stilling og 5 fastleger i fast lønn. I tillegg har senteret medisinstudenter i praksis. Senteret bruker Infodoc journalsystem. Legesenteret er lokalisert nær brann- og redningstjenesten og ambulansestasjon, og legesenteret har et særlig ansvar for beredskap på dagtid.
Legesenteret er nylig ombygget og står nå klar med nye, moderne og tilpassede lokaler for god og effektiv drift. Vi har et godt arbeidsmiljø med driftige leger, sykepleiere og helsesekretærer, og ser frem til å «toppe laget» med deg.

Om du ikke er spesialist i allmennmedisin ansettes du i opplæringsstilling – ALIS – med praktisk og økonomisk bistand til gjennomføring av spesialiseringen.
Det er i utgangspunktet ikke definert listelengde for stillingene, det blir vi enige om ved ansettelse.

Stillingen er nyopprettede med tiltredelse så snart som mulig.

Vi ønsker en ny kollega med god kompetanse og erfaring, og personlige egenskaper som passer inn i fellesskapet på legekontoret. Vi vil særlig legge vekt på samarbeidsevner og godt norsk språk.

Søknadsfrist: 26.02.2023
Arbeidsgiver: Grimstad kommune
Sted: Grimstad
Stillingstittel: Fastlege/ ALIS stilling
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4615998077

Arbeidsoppgaver

Fastlegeoppgaver
Kvalifikasjoner
Fullført LIS1/ spesialist eller under spesialisering i allmennmedisin.
Personlige egenskaper
Gode språkkunnskaper i norsk, skriftlig og muntlig. Gode samarbeidsevner. Evnen til å kunne jobbe selvstendig under press.

Vi tilbyr

Fast lønn, om ønskelig med provisjonsbasert insentivlønn.

 

Søk på stillingen her.

 

Arendalsveien 32, 4878 Grimstad, Norge

Kontaktinformasjon

Sølvi Kalseth, Avdelingsleder
+47 997 96 321
[email protected]

Vegard Vige, Enhetsleder
+47 992 62 690

 

Velkommen til Grimstad kommune!

Mennesker med ideer og tro på framtiden har gjort Grimstad til en kommune som er preget av en sterk maritim sektor, et IKT-miljø som er verdensledende på sine felt, mange småbedrifter, et framtidsrettet utdanningsmiljø og en offensiv landbruksnæring.

Grimstad er i tillegg en universitetsby og en teknologiby, som har tett samarbeid med næringslivet i kommunen og regionen.

«Skjærgårdsbyen Grimstad» har store områder som er disponible for fastboende og gjester, og gjennom «Sykkelbyen Grimstad» er det et godt utbygd nett av sykkelstier for sykling til jobb, for tur og trening.
Grimstad kommune er en kunnskapsbedrift hvor medarbeiderne utgjør den viktigste ressursen. Våre verdier er mot, åpenhet, redelighet og respekt. Verdiene skal gjenspeiles i møte med medarbeidere og innbyggere.

Grimstad kommune ønsker et mangfold blant våre ansatte, vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av kjønn, kulturell bakgrunn, alder, nedsatt funksjonsevne eller hull i CV’en.

Kommunen arbeider for å bli en heltidskommune og ansetter derfor fortrinnsvis i hele stillinger.

I henhold til offentlighetslovens paragraf 25. gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlig, selv om søkeren har bedt om unntak fra offentlighet.

For stillinger som arbeider direkte med barn, må det foreligge tilfredsstillende politiattest, jf. Barnevernloven § 6-10, opplæringslova § 10-9 og barnehageloven § 20. Krav om tilfredsstillende politiattest gjelder også for ansatte som yter tjenester etter helse- og omsorgstjenesteloven, jf. § 5-4

 

Del stillingen

Selskap

Grimstad kommune

Kontaktinfo

  • Sølvi Kalseth
  • Tittel: Avdelingsleder
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: +47 997 96 321
  • Vegard Vige
  • Tittel: Enhetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 992 62 690

Lokasjon

  • Grimstad

Søknadsfrist

Februar 26, 2023

Kulturskolelærer – piano (søknadsfrist 05.03.2023)

Raus, sprek og samspilt

Kulturskolelærer – piano

 

Jobbe og bo i Hammerfest kommune
Velkommen til Hammerfest, en spennende kommune med en kreativ og entusiastisk befolkning. Sammen har vi alle muligheter for å skape et godt lokalsamfunn og et godt sted å bo!

Nyttige nettsteder å besøke:

Om arbeidsstedet

Kulturskolen er en spennende arbeidsplass som har tett samarbeid med grunnskole, barnehager, frivillig kulturliv og andre aktører. Skolen har ca. 350 elever og 15 ansatte.

Vi holder til i Hammerfests storstue, Arktisk kultursenter, med egne flotte øvingsrom, dansesal og samspillsrom.

Vi tilbyr undervisning i dans, musikk og visuelle kunstfag og jobber kontinuerlig med å utvikle oss og vår arbeidshverdag.

Ta gjerne kontakt for en prat hvis dette virker spennede for deg!

Stillingsinformasjon

Fast 100 % stilling for undervisning piano

Arbeidsoppgaver

  • Som kulturskolelærer skal du være med å dekke et bredt undervisningstilbud og sammen med dine kollegaer, bidra til å sette kulturskolen på kartet, både lokalt og regionalt.
  • Undervisning individuelt og i grupper, fra nybegynner til viderekomne
  • Utarbeide forestillinger, repertoar og tverrfaglige produksjoner
  • Veiledning og vurdering
  • Planlegge og gjennomføre musikkundervisning i grunnskolen
  • Ta eierskap og utvikle kulturskolens tilbud, både på individuelt og kollegialt nivå
  • Bidra til rekrutteringsarbeid til egen stilling og utvikling av kulturskolen som et lokalt ressursenter
  • Ettermiddag-, kveld- og helgearbeid må påregnes
  • Hammerfest kommune ønsker å legge forholdene til rette for faglig utvikling for våre ansatte. I regi av Hammerfest kulturskole vil våre lærere også kunne bedrive utøvende aktivitet innenfor rammene til stillingen.

Kvalifikasjonskrav

Utdanning

Minimum 3-årig høyere kunstfaglig utdanning innenfor fagområdet piano
Praktisk pedagogisk utdanning (PPU) eller annen relevant pedagogisk utdanning
Søkere som fyller utdanningskravet «Minimum 3-årig høyere kunstfaglig utdanning innenfor fagområdet piano», men ikke har pedagogisk utdanning, kan vurderes for midlertidig tilsetting dersom det ikke er søkere som fyller utdanningskravet fullt ut.

Benytt gjerne vitnemålsportalen for dokumentasjon av høyere utdanning.
Det er ønskelig at utenlandsk utdanning er vurdert av NOKUT.

Ferdigheter

Gode digitale ferdigheter
God beherskelse av norsk som undervisningsspråk og gode skriftlige ferdigheter
Erfaring innen utvikling og oppstart av enkelt- og gruppetilbud
Erfaring fra prosjektarbeid og direksjon er ønskelig
Fordel om du har erfaring og kompetanse innenfor arrangering/komponering
Førerkort klasse B er ønskelig

Personlige egenskaper

God relasjonskompetanse og samarbeidsevner
Motiverende, fleksibel, strukturert og effektiv
Evner å ta ansvar og selvstendige avgjørelser
Ved tilbud om stilling stilles det krav om politiattest og egenerklæring vedrørende tuberkuloseundersøkelse, hjemlet i henholdsvis Opplæringsloven § 10-9 og Forskrift om tuberkulosekontroll § 3-1.

Dette tilbyr vi

Gode forsikrings- og pensjonsordninger. Her finner du informasjon om offentlig tjenestepensjon
Gode muligheter for videre- og etterutdanning
Eget introduksjonsprogram for nyansatte
Lønn etter avtaleverk  
Ved fast tilsetting er det mulighet for dekning av flytteutgifter etter gjeldende reglement mot 2 års bindingstid.

Tilsetting skjer på de vilkår og med de plikter som følger av lov, tariffavtale og reglementer.

Kontaktinformasjon

Nærmere opplysninger om stillingen får du ved å henvende deg til virksomhetsleder Eirihn Keuer, telefon 480 03 075, eller epost: [email protected]
For hjelp til utfylling av CV kan Jobbnorge kontaktes på telefon 75 54 22 20

Generell informasjon

I henhold til offentlighetsloven § 25 kan opplysninger om søker bli offentliggjort selv om søker har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten. Søknad, CV og vedlegg sendes elektronisk.

Hammerfest kommune er en robust, livskraftig og attraktiv kommune
Vi bruker aktivt våre verdier – raus, sprek og samspilt – for å skape gode tjenester for brukere, innbyggere og samarbeidspartnere. Våre hovedoppgaver er å bidra til god samfunnsutvikling, levere velferdstjenester til innbyggerne og legge til rette for lokaldemokratiet. Kommunen yter tjenester til innbyggere og brukere i ulike livsfaser.

Vi forventer at våre medarbeidere skal være bevisste på ansvaret for kommunens samfunnsoppdrag, og oppmerksomme på sin betydning for brukernes opplevelse. Vi utvikler kvalitet og effektivitet i tjenestetilbudet gjennom et samarbeid mellom de folkevalgte, lederne og de ansatte.

 

Søk på stillingen her.

 

Søknadsfrist 5. mars 2023

 

Arbeidsgiver Hammerfest kommune

Kommune Hammerfest

Omfang Heltid

Varighet Fast

Arbeidssted Hammerfest kulturskole

 

Del stillingen

Selskap

Hammerfest kommune

Kontaktinfo

  • Eirihn Keuer
  • Tittel: Virksomhetsleder
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon 480 03 075

Lokasjon

  • Hammerfest

Søknadsfrist

Mars 5, 2023

Kyrkjeverje Hjelmeland kyrkjelege fellesråd (Søknadsfrist 07.03.2023)

 

Kyrkjeverje

 

Hjelmeland kyrkjelege fellesråd

Hjelmeland kommune ligg «i hjarta av Ryfylke», og er med sine 1092 km2 den nest største kommunen i Rogaland. Det er kort veg med fastlandssamband til Stavanger og resten av regionen. I kommunen er det gode høve til allsidig friluftsliv og eit rikt kulturliv. Om lag 2600 innbyggjarar bur i kommunen, og det er 3 sokn med kvart sitt sokneråd. Kontorstad er i kommunesenteret Hjelmeland. I staben er det kyrkjeverje, prost, sokneprest, administrasjonssekretær, kantor, kyrkjelydspedagog, diakonimedarbeidar og fire kyrkjetenarar.

Vår kyrkjeverje ønskjer å gå av med pensjon, og me lyser difor ut
100 % stilling som kyrkjeverje/ dagleg leiar

Me søkjer etter ein person som kan gå inn i arbeidsfellesskapet som ein tydeleg leiar for dei tilsette i fellesrådet. Du må ha evne og vilje til å setja deg inn i det mangfoldige arbeidet som ligg til ei slik stilling i ein liten stab. Som kyrkjeverje er du ein nøkkelperson i utviklinga av Den norske kyrkja i lokalsamfunnet, i godt samarbeid med dei tilsette, sokneråda og kommunen.

Søknadsfrist: 07.03.2023
Arbeidsgivar: Hjelmeland kyrkjelege fellesråd
Stad: Hjelmeland
Stillingstittel: Kyrkjeverje
Stillingar: 1
Heiltid / Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4617644082

Arbeidsoppgåver

  • Å vera kyrkjeverje er ein spennande jobb. Arbeidsoppgåvene er mange og varierte, så det blir aldri einsformig. Du er leiar for fellesrådet si verksemd slik det er nedfelt i kyrkjelova, noko som inneber saksbehandling og sekretæroppgåver. I tillegg vil hovudoppgåvene vera innanfor følgjande felt:
  • Personalansvar for dei tilsette i fellesrådet
  • Økonomiansvar for fellesrådet sitt budsjett
  • Ansvar for drift og vedlikehald av 4 kyrkjer
  • Administrasjon av 9 gravplassar
  • Dagleg drift av kyrkjekontoret

Kvalifikasjonar, formelle og uformelle

Det er inga spesiell utdanning for å bli kyrkjeverje, men sidan dette er ei leiarstilling med totalansvar for verksemda, så er det ein stor fordel å ha relevant høgskuleutdanning innanfor personal/ HR, økonomi, teologi, offentleg forvaltning og administrasjon, eller anna relevant utdanning.

Me vil og leggja vekt på om du har:

  • Kunnskap om kyrkjeleg organisering
  • Gode datakunnskapar
  • God skriftleg og munnleg framstillingsevne
  • Kunnskap om bokføring og praktisk økonomiarbeid

Personlege eigenskapar

I ei slik stilling er det like viktig kven du er som kor mykje du kan i utgangspunktet. Du bør ha eit sterkt engasjement for kyrkja sin plass og verdi i lokalsamfunnet. Me vil leggja stor vekt på at du har personlege eigenskapar som er nødvendige for ein leiar i kyrkja. Du må ha vilje og evne til å setja deg inn i gjeldande lov- og regelverk, nye arbeidsoppgåver, fagfelt og dataverktøy. Du må kunna arbeida sjølvstendig og strukturert.

Me tilbyr

  • Ein sjølvstendig, spennande, utfordrande og meiningsfull jobb i eit godt stabsfellesskap
  • Varierte arbeidsoppgåver og fleksibel arbeidstid
  • Gode kontorlokale, digitale verktøy og fagsystem
  • Tilbod om relevant opplæring og eksterne kurs
  • Løn etter avtale og pensjonsordning i KLP
  • Kollegaforum i prostiet og i bispedømmet

Kyrkjeverja må vera medlem i Den norske kyrkja, og vera lojal mot dei ordningar og vedtak som gjeld. Den som vert tilsett, må leggja fram politiattest av nyare dato. Administrasjonsspråket i Hjelmeland er nynorsk. Du må disponera eigen bil

 

Søk på stillingen her.

 

Arbeidsstad er Hjelmeland kyrkjekontor, Prestagarden 5, 4130 Hjelmeland

 

Kontaktinformasjon

Reidunn Ferstad, kyrkjeverje
977 55 347

Terje Thornquist, Fellesrådsleiar
466 22 853

 

Del stillingen

Selskap

Hjelmeland kyrkjelege fellesråd

Kontaktinfo

  • Reidunn Ferstad
  • Tittel: Kyrkjeverje
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 977 55 347
  • Terje Thornquist
  • Tittel: Fellesrådsleiar
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 466 22 853

Lokasjon

  • Hjelmeland

Søknadsfrist

Mars 7, 2023

Rektor Kvalsund skole (søknadsfrist 26.02.2023)

Barnehage, skole

Raus, sprek og samspilt

Rektor Kvalsund skole

 

Jobbe og bo i Hammerfest kommune

Velkommen til Hammerfest, en spennende kommune med en kreativ og entusiastisk befolkning. Sammen har vi alle muligheter for å skape et godt lokalsamfunn og et godt sted å bo!

Nyttige nettsteder å besøke:

Virkemidler i tiltakssonen

Det innføres gratis barnehageplass fra 1. august og vi har gratis SFO ved alle våre distriktsskoler.

Om arbeidsstedet

Kvalsund skole er en 1 – 10 skole med 81 elever og 15 ansatte. Skolen utnytter muligheten til å arbeide tett sammen i profesjonsfelleskapet og utvikler god praksis til det beste for elevene.

30 minutter unna Hammerfest ligger skolen i Kvalsund sentrum ved siden av Kvalsund-Hallen, Kvalsund barnehage og Kvalsund kommunehus. Skolen stod klar til bruk 1. januar 2022, har eget basseng og kort vei til naturen som også blir brukt i undervisningssammenheng.

Skolen har fokus på elevenes læringsmiljø og livsmestring i norske klasserom.

Vi søker etter en dyktig, innovativ og engasjert skoleleder som har interesse for og ambisjoner om å utvikle skolens praksis i samarbeid med elever, foreldre og skolens ansatte.

Du skal kunne motivere og inspirere til å ta vare på god praksis og legge til rette for videreutvikling gjennom refleksjon og samarbeid.

Som rektor i Hammerfestskolen inngår du som kollega i et større fagmiljø med skoleledere.

Stillingsinformasjon

Fast 100 % stilling
Stillingen er unntatt arbeidstidsbestemmelsene i Arbeidsmiljøloven og er underlagt det kommunale regelverket om kompensasjon i inntil 10 dager i året

Arbeidsoppgaver

Rektor har som virksomhetsleder, helhetlig resultatansvar for Kvalsund skole og skal gjennom sin ledelse sikre kvalitet i skolen. Det skal gjennomføres drift av enheten i henhold til gjeldende lover, forskrifter, avtaleverk, kommunens vedtak og målsettinger, slik de framkommer av planverk i Hammerfestskolen.

Rektor har som sine hovedoppgaver, ansvar og myndighet som er gitt i henhold til delegasjonsreglementet innen økonomiforvaltning, tjenesteproduksjon, personalforvaltning, driftsplanlegging og utvikling av skolen og skolefritidsordningen (SFO)

Kvalifikasjonskrav
Utdanning

Relevant pedagogisk utdanning fra høgskole/universitet jamfør Lov om grunnskolen og den vidaregåande opplæringa
Mastergrad i skoleledelse eller rektorutdanning er ønskelig
Det er et krav om at alle som tilsettes som rektor i Hammerfestskolen må ha- eller forplikte seg til å gjennomføre rektorutdanning
Benytt gjerne vitnemålsportalen for dokumentasjon av høyere utdanning.

Ferdigheter

Ledererfaring er ønskelig
Relevant arbeidserfaring fra tjenesteområdet
Gjennomføringskraft
Gode digitale ferdigheter
Gode norskkunnskaper, muntlig og skriftlig

Personlige egenskaper

Interesse for ledelse
Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
God relasjonskompetanse
Omsorgsfull og inkluderende, motiverende, synlig og tilstede
Løsnings- og utviklingsorientert
Personlig egnethet vektlegges.

Ved tilbud om stilling stilles det krav om politiattest og egenerklæring vedrørende tuberkuloseundersøkelse, hjemlet i henholdsvis Opplæringsloven § 10-9 og Forskrift om tuberkulosekontroll § 3-1.

Dette tilbyr vi

Gode forsikrings- og pensjonsordninger. Her finner du informasjon om offentlig tjenestepensjon
Gode muligheter for videre- og etterutdanning
Eget introduksjonsprogram for nyansatte
Lønn etter avtaleverk  
Mulighet for dekning av flytteutgifter etter eget reglement mot 2 års bindingstid
Tilsetting skjer på de vilkår og med de plikter som følger av lov, tariffavtale og reglementer.

Kontaktinformasjon

Nærmere opplysninger om stillingen får du ved å henvende deg til nestleder for Oppvekst og kultur, Turid Pedersen, telefon 456 35 414

For hjelp til utfylling av CV kan Jobbnorge kontaktes på telefon 75 54 22 20

Generell informasjon
I henhold til offentlighetsloven § 25 kan opplysninger om søker bli offentliggjort selv om søker har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten. Søknad, CV og vedlegg sendes elektronisk.

 

Søk på stillingen her.

 

Søknadsfrist  26. februar 2023

 

Arbeidsgiver Hammerfest kommune

Kommune Hammerfest

Omfang Heltid

Varighet Fast

Arbeidssted Kvalsund skole

 

Hammerfest kommune er en robust, livskraftig og attraktiv kommune

Vi bruker aktivt våre verdier – raus, sprek og samspilt – for å skape gode tjenester for brukere, innbyggere og samarbeidspartnere. Våre hovedoppgaver er å bidra til god samfunnsutvikling, levere velferdstjenester til innbyggerne og legge til rette for lokaldemokratiet. Kommunen yter tjenester til innbyggere og brukere i ulike livsfaser.

Vi forventer at våre medarbeidere skal være bevisste på ansvaret for kommunens samfunnsoppdrag, og oppmerksomme på sin betydning for brukernes opplevelse. Vi utvikler kvalitet og effektivitet i tjenestetilbudet gjennom et samarbeid mellom de folkevalgte, lederne og de ansatte.

 

Del stillingen

Selskap

Hammerfest kommune

Kategorier

Kontaktinfo

  • Turid Pedersen
  • Tittel: Nestleder for Oppvekst og kultur
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: telefon 456 35 414

Lokasjon

  • Kvalsund

Søknadsfrist

Februar 26, 2023

Kirkeverge i Målselv (Søknadsfrist 25.02.2023)

 

Kirkeverge i Målselv

 

Arbeidsgiver: Målselv kirkelige fellesråd
Sted: Målselv
Stillingstittel: Kirkeverge i Målselv
Søknadsfrist: 25.02.2023

Målselv kirkelige fellesråd søker ny kirkeverge i 100% stilling

Som kirkeverge vil du få det daglige ansvaret for fellesrådets virksomhet i Målselv. Kirkevergen rapporterer til fellesrådets valgte leder og medlemmer, som er Målselv kirkelige fellesråds øverste organ («styre»).

Målselv kommune med ca. 6.500 innbyggere har en attraktiv beliggenhet i umiddelbar nærhet til både natur og flyplass. Stabil nærligs- og boligutvikling betyr at kommunen har et aktivt kultur- og musikkliv der også kirken spiller en viktig rolle.

Målselv har to sokn med fire gudstjenestesteder; Målselv kirke, Øverbygd kirke, Kirkesnesmoen kapell og Heggelia kapell. Det er tre gravplasser. Soknene betjenes av en engasjert og samarbeidsorientert stab som totalt teller 8 personer, herav 2 prester. Administrasjonen består av kirkeverge og konsulent, i tillegg er det 2 kirketjenere, organist og kateket.

Alle ansatte arbeider i begge sokn. Menighetsrådene har felles trosopplæringsplan og felles menighetsblad. Det er et godt samarbeid mellom ansatte og frivillige, og et godt tverrfaglig samarbeid i staben.

ARBEIDSOPPGAVER

Utøve daglig ledelse og forvaltning av fellesrådets virksomhet i samsvar med vedtatte planer, budsjetter, gjeldende lover og forskrifter
Ansvar for å lede og motivere høyt kompetente ansatte
Gravplassmyndighet for alle kommunens innbyggere
Sørge for god forvaltning og drift av kirker og gravplasser
Være saksbehandler og sekretær for fellesrådet og andre utvalg
Sikre finansiering av driften og investeringsprogram gjennom aktiv forhandling om økonomiske rammer og søke andre finansieringsløsninger der det er mulig
Lede strategi- og utviklingsarbeid for fellesrådet i samarbeid med menighetsrådene
Bidra til å skape gode relasjoner og samhandling med, og mellom, menighetene
Representere virksomheten utad mot kirkelige organer, lokalpolitikere, administrasjonen i kommunen, media og andre interessenter

KVALIFIKASJONER

Høyere økonomisk/administrativ utdannelse. Særskilt relevant praksis kan kompensere for manglende utdanning.
Relevant ledererfaring.
Erfaring fra møteledelse, forhandlinger og/eller annen utadrettet virksomhet.
God kjennskap til kirkelig forvaltning og organisering.
Engasjement for kirkens visjon og målsettinger.
Erfaring og gode ferdigheter i bruk av dataverktøy.
Må kunne føre og avslutte regnskap.
Medlem av Den norske kirke.
-Den som tilsettes må fremlegge tilfredsstillende politiattest i henhold til Kirkeloven §29.

PERSONLIGE EGENSKAPER

Gode lederegenskaper og evne til organisering.
Gode kommunikasjonsevner både muntlig og skriftlig.
Strukturert og ryddig.
Kunne arbeide godt selvstendig og i team med ansatte og frivillige.
Personlig egnethet og motivasjon for stillingen vil bli vektlagt.

VI TILBYR

En variert og utfordrende lederstilling med mange viktige oppgaver i et spennende og godt arbeidsmiljø.
Lønn etter avtale.
Pensjonsordning gjennom KLP.
Gode digitale verktøy som gir god fleksibilitet i en hektisk hverdag.
Kollegaforum på regionalt, bispedømme- og landsnivå.
Tilbud om kurs og lederutvikling gjennom KA.
6 måneders prøvetid.

Ved søknaden vedlegges CV, vitnemål og attester.

Ved oppfølging av søknaden vil det blir spurt etter referanse.

Søknad sendes til: Målselv kirkelige fellesråd på epost: [email protected] eller vanlig post; Fagerlidal 18, 9325 Bardufoss.

 

Søknadsfrist 25.02.2023

 

Om arbeidsgiveren

Arbeidsgiver: Målselv kirkelige fellesråd
Adresse: Fagerlidal 18, 9325 Bardufoss

Søknadsfrist: 25.02.2023

 

Om stillingen

Antall stillinger: 1
Ansettelsesform: Annet
Heltid/deltid: Heltid
Sektor: Offentlig

 

Del stillingen

Selskap

Målselv kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Bardufoss

Søknadsfrist

Februar 25, 2023

Senioringeniør – vann og avløp (Søknadsfrist 26.02.2023)

 

 

Senioringeniør – vann og avløp

 

Longyearbyen lokalstyre (LL) står foran store prosjekter på vannforsyningssiden. Vi har ansvar for at Longyearbyen har en trygg og god vannforsyning, noe som er ekstra viktig i dag. Longyearbyen utvikler seg raskt, og vi søker derfor deg som er nytenkende, løsningsorientert, en teambygger så vel som selvstendig.

I jobben vil du måtte jobbe bredt, alt fra å koordinere og følge opp VA planene, utbyggingene, holde beredskapen oppdatert og å drive de større prosjektene. Du vil jobbe tett med ingeniøren på drift og ellers sammen med andre, både internt og eksternt.

Stillingen er 100 % fast med arbeidssted Longyearbyen. Stillingen vil organisatorisk bli underlagt enhet for tekniske tjenester. Det vil kunne bli behov for å også jobbe innenfor eiendom, og ellers med overordna planlegging, prosjektering og oppfølging i enheten. Driften av tjenestene gjennomføres av privat driftspartner på de fleste områder.

Sentrale arbeidsoppgaver/ansvarsområder vil være:

– Overordna planlegging og prosjektering
– Stedfortreder for enhetsleder og andre fag ved ferie/fravær
– Budsjett og regnskapsoppfølging
– Gjennomføring av fagrelaterte prosjekter
– Oppfølging av krav i tillatelse til drift
– Oppfølging av lovverk
– Planlegging og arbeid for forbedring av tjenestene
– Man kan bli pålagt oppgaver knyttet til Longyearbyen lokalstyres beredskapsarbeid

Vi ønsker at du:

– Er sivilingeniør/ingeniør med relevant fagbakgrunn
– Har gode samarbeidsegenskaper
– Har erfaring fra drift av vann- og avløpsanlegg
– Har erfaring fra saksutredning i offentlig sektor
– Har erfaring fra prosjektering/ konsulentbransjen
– Er selvgående
– Har god kommunikasjonsevne skriftlig og muntlig
– Har praktisk og variert erfaring fra relevante fagområder

Vi vil vektlegge personlig egnethet.

Krav til språkkunnskap:

Søker må beherske godt norsk skriftlig og muntlig. Norsk er administrasjonspråket

Longyearbyen lokalstyre kan tilby:

– Lønn etter avtale
– Fleksibel arbeidstid
– Gode pensjons- og forsikringsordninger
– Hybelleilighet/leilighet etter avtale og iht. gjeldene retningslinjer for tildeling av bolig
– Flyttegodtgjørelse etter nærmere avtale
– Allsidig velferdstilbud, bla gratis treningskort, ulike sosiale arrangementer, våpen- og sikkerhetsopplæring m.m
– Unike opplevelser i et unikt miljø

Søknad sendes:

Elektronisk søknad sendes på www.lokalstyre.no

Det vil bli utarbeidet en offentlig søkerliste ved søknadsfristens utløp. I samsvar med offentlighetsloven § 25 gjøres det oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlisten.

 

Søk på stillingen her.

 

Søknadsfrist 26.02.2023

 

Vår ref383 Merk søknad

Fakta

Selskap Longyearbyen lokalstyre
Stilling Ingeniør
Stillingstype Fast ansatt
Lokasjon Tekniske tjenester

 

Kontakter

Kjersti Olsen Ingerø, Enhetsleder tekniske tjenester
[email protected]
Mobil  902 27 445

 

Longyearbyen ligger på Svalbard, midt i en variert og vakker arktisk natur med gode muligheter for friluftsliv. Longyearbyen er et moderne tettsted med ca. 2300 innbyggere og har et godt tjenestetilbud med bla. svømme-/idrettshall og et variert forenings-, idretts- og kulturliv. Longyearbyen lokalstyre har oppgaver som er tilnærmet lik det en kommune har på fastlandet, og styres etter tilsvarende regelverk som for kommunene.

Longyearbyen energiverk er et kullfyrt kraftvarmeverk. Det produserer elektrisitet og fjernvarme til Longyearbyen. Det produserer ca 43 GWh elektrisk energi og ca 70 GWh termisk energi pr år. Longyearbyen energiverk er i dag en enhet i Longyearbyen lokalstyre, men skal ved årsskiftet omdannes til eget aksjeselskap, Svalbard energi AS.

 

Del stillingen

Selskap

Longyearbyen lokalstyre

Kontaktinfo

  • Kjersti Olsen Ingerø
  • Tittel: Enhetsleder tekniske tjenester
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Mobil 902 27 445

Lokasjon

  • Longyearbyen

Søknadsfrist

Februar 26, 2023

Aremark sokn: Organist / sekretær i Aremark – Aremark kirkelige fellesråd (søknadsfrist 28.02.2023)

 

Organist / sekretær i Aremark

 

Aremark kirkelige fellesråd

Inntil 60% stilling

Det kan være aktuelt å dele opp stillingen i to, for eksempel 30% organist og 30% sekretær.

Vi søker en person som har lyst til å arbeide sammen med oss for å gi innbyggerne i kommunen gode kirkelige tjenester og mulighet for et godt menighetsliv.

I Aremark har vi ett menighetsråd som dekker Aremark kirke og Holmgill kirke. Vi ønsker deg som får jobben velkommen til et lite, men godt arbeidsfellesskap som består av kirkemusiker, kirketjenere/ gravplassarbeidere, menighetspedagog, prest og kirkeverge.

I Aremark kirke holdes gudstjeneste i snitt hver annen søndag. Det er så klart tettere sekvens jul og påske, men ingen gudstjenester i juli. Gjennomsnittlig har det vært 15 begravelser, to bryllup og to konserter i året.

Søknadsfrist: 28.02.2023
Arbeidsgiver: Aremark kirkelige fellesråd
Sted: Aremark
Stillingstittel: Organist / sekretær i Aremark
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Deltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 60
Webcruiter-ID: 4616940486

Arbeidsoppgaver

Arbeidsoppgaver organist/kirkemusiker:

Tjeneste ved gravferder, gudstjenester, vigsler og institusjonsandakter.
Samarbeid og planlegging av gudstjenester og andre arrangement sammen med prest, andre tilsatte og frivillige.
Være med og utvikle gudstjenestelivet i samarbeid med stab og frivillige.
Delta i menighetsbyggende arbeid.
Være en del av teamarbeidet i soknet.
Ta del i faglig og tverrfaglig samarbeid i fellesrådsområdet.

Arbeidsoppgaver sekretær:

Hovedoppgaven er administrative oppgaver på kirkekontoret.
Kirkevergen er menighetsarbeideren sin nærmeste overordnet og deler av arbeidet er sekretæroppgaver i knyttet til fellesrådsarbeidet.
Følge opp frivillige og utvikle frivillighetsarbeidet
Samarbeide om og koordinere tiltak rettet mot både barn, unge og eldre Bistå og avlaste daglig leder.

Kvalifikasjoner

Kvalifikasjoner/ Personlige egenskaper organist/kirkemusiker:

Erfaring og kompetanse i orgelspill
Det er ønskelig med realkompetanse innenfor flere stilarter og musikalske uttrykk.
Kan identifisere seg med målene og verdiene i menigheten og ønske å bidra selv
Fleksibilitet og god samarbeidsevne. Kunne bygge relasjoner.
Kommunikasjonsevner og pedagogiske ferdigheter
Det vil bli lagt stor vekt på at den som blir tilsatt er personlig egnet.

Kvalifikasjoner/ Personlige egenskaper sekretær:

Kunnskap/utdanning/erfaring fra administrativt/økonomisk arbeid
Motivasjon og interesse for informasjonsarbeid
Vant til å bruke dataverktøy og evne til å sette seg inn i nye IKT-systemer
Må kunne beherske norsk skriftlig og muntlig.
Kan identifisere seg med målene og verdiene i menigheten og ønske å bidra selv
Gode samarbeidsevner, men også kunne ta initiativ og jobbe selvstendig
Være glad i mennesker og ha evne og vilje til å engasjere andre systematisk med god orden og oversikt
Personlige egenskaper vil bli vektlagt

Personlige egenskaper

Kan identifisere seg med målene og verdiene i menigheten og ønske å bidra selv
Gode samarbeidsevner, men også kunne ta initiativ og jobbe selvstendig
Være glad i mennesker og ha evne og vilje til å engasjere andre systematisk med god orden og oversikt
Personlige egenskaper vil bli vektlagt

Særskilte krav:

Det er krav om medlemskap i Den norske kirke.
Tilfredsstillende politiattest må fremlegges ved ansettelse, jf Trossamfunnsloven § 20.
Prøvetid er seks måneder

Vi tilbyr

En variert stilling i godt arbeidsmiljø
Lønn etter gjeldende tariff for kirkelig sektor
Pensjonsordning gjennom KLP
Prøvetid er seks måneder
Gode kollegaer
Noe kvelds- og helgearbeid må regnes med

Instrument:

Aremark kirke:

Tysk pipeorgel med 13 stemmer med 2 manualer, bygget av Heinz Wilbrand i 1986
Piano merke: Schimmel

Holmgill kirke:

Elektrisk orgel merke: Protege by Allen
Piano merke: Fazer

 

Søk på stillingen her.

Aremarkveien 2560, 1798 Aremark, Norge

Kontaktinformasjon

Vidar Førrisdahl-Johansen, Kirkeverge
909 39 654

 

Del stillingen

Selskap

Aremark sokn

Lenke til firma

https://www.kirken.no/

Kontaktinfo

  • Vidar Førrisdahl-Johansen
  • Tittel: Kirkeverge
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 909 39 654

Lokasjon

  • Aremark

Søknadsfrist

Februar 28, 2023

Flere ledige stillinger ved helse og omsorg i Nesbyen kommune (forskjellige søknadsfrister)

 

Se filmen Bo i Nesbyen her:

 

Ledig 100 % fast stilling som tjenesteleder for avdeling Omsorgsbolig Elverhøy
Helse-og omsorgstjenesten
Søknadsfrist 07.03.2023

 

Fast stilling som sykepleier/vernepleier, arbeid hver 6.helg
Helse-og omsorgstjenesten
Søknadsfrist 07.03.2023

 

Ledig stilling som spesialsykepleier innen fagområdet psykisk helse
Helse og omsorg Elverhøy helsetun
Søknadsfrist 01.03.2023

 

Vikariat i 80 % stilling som Miljøterapeut
Tjenester til utviklingshemmede Miljøterapitjenesten
Søknadsfrist 20.02.2023

 

Ledig 100% fast stilling som vernepleier
Demensomsorg Elverhøy helsetun
Søknadsgfrist 20.02.2023

 

Ledig 100% fast stilling og 80% vikariat som helsefagarbeider – 2.gangs utlysning
Demensomsorg Elverhøy helsetun
Søknadsfrist 20.02.2023

 

Tilkallingsvikarer i Helse og omsorg
Helse og omsorg
Søknadsfrist 31.12.2023

 

Ledig 260% fast stilling som helsefagarbeider 2.gangs utlysning
Omsorgsbolig Elverhøy, nattavdeling, vaskeri Elverhøy helsetun
Søknadsfrist 01.03.2023

 

Ledig 100% fast stilling som dagansvarlig sykepleier
Demensomsorg Elverhøy helsetun
Søknadsfrist 20.02.2023

 

Nesbyen kommune Omsorgsbolig Elverhøy, nattavdeling, vaskeri

Nesbyen kommune er hjertet i Hallingdal, og ligger mellom Oslo og Bergen i Viken fylke. Kommunen har ca. 3 300 innbyggere, hvorav 2 100 innbyggere er bosatt i de sentrumsnære områdene. Det er et stort antall besøkende til kommunen som følge av store hytteområder.

Barnehagedekningen er god, vi har en av Norges beste grunnskoler og det er et variert skoletilbud innen videregående utdanning og fagskoler i Hallingdal. I kommunen er det et mangfold av frivillige organisasjoner for alle aldersgrupper og interesser. Mulighetene for en aktiv fritid er mange både innen idrett, friluftsliv og kultur (www.nesbyen.no). Kommunen er en av Norges mest attraktive sykkeldestinasjoner (www.trailhead.no). Med Bergensbanen og Rv. 7 som fartsårer, er kommunen lett tilgjengelig.

 

Del stillingen

Selskap

Nesbyen kommune

Lenke til firma

Kontaktinfo

  • Klikk på aktuell utlysing for mer informasjon.
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf:

Lokasjon

  • Nesbyen

Søknadsfrist

Mars 3, 2023

*Anleggsleder – lærer anlegg/infrastruktur *Faglærer i anlegg og infrastruktur *Faglærer i bygg *Faglærer i elektrofag – bygningsautomatisering *Faglærere i elkraft (Søknadsfrist 26.02.2023)

 

Fagskolen Vestfold og Telemark – Anleggsleder – lærer anlegg/infrastruktur

Fagskolen Vestfold og Telemark

Søknadsfrist: 26.2.2023

 

Fagskolen Vestfold og Telemark – Faglærer i anlegg og infrastruktur

Fagskolen Vestfold og Telemark

Søknadsfrist: 26.2.2023

 

Fagskolen Vestfold og Telemark – Faglærer i bygg

Fagskolen Vestfold og Telemark

Søknadsfrist: 26.2.2023

 

Fagskolen Vestfold og Telemark – Faglærer i elektrofag – bygningsautomatisering

Fagskolen Vestfold og Telemark

Søknadsfrist: 26.2.2023

 

Fagskolen Vestfold og Telemark – Faglærere i elkraft

Fagskolen Vestfold og Telemark

Søknadsfrist: 26.02.2023

 

Del stillingen

Selskap

Vestfold og Telemark fylkeskommune

Lenke til firma

https://www.vtfk.no

Kontaktinfo

  • Se kontaktinformasjon pr utlysing.
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf:

Lokasjon

  • Porsgrunn

Søknadsfrist

Februar 26, 2023

Ergoterapeut 80% fast stilling Heimetenester (søknadsfrist 28.02.2023)

 

Ergoterapeut 80% fast stilling

 

Helse- og omsorgsetaten i Askvoll har frå 03.04.23 ledig 80% fast stilling som ergoterapeut

Er du ergoterapeut og vil vere med å påverke og utvikle det faglege innhaldet på arbeidsplassen? Då er Askvoll kommune staden for deg. I vår kommune er vi opptatt av at tenestene skal vere fagleg gode og medverke til god livskvalitet. Helse og omsorgstenestene i kommunane står overfor spanande utfordringar på grunn av endra alderssamansetning i befolkninga. Pasientar og brukarar har ofte samansette lidingar, derfor treng vi fagpersonar med god kompetanse og som ser behova i heilskap. Ergoterapeuten vil ha eit tett samarbeid med andre aktørar innanfor helsesektoren for å sikre en heilskapleg tilnærming og oppfølging, herunder heimetenesta, sjukeheim, spsialisthelsetenesta og hjelpemiddelleverandørar.

Arbeidsoppgåver:

Funksjonsvurdering/kartlegging
ADL-trening
Heimebesøk
Hjelpemiddelformidling
Tilpassing av bustad
Rehabilitering/habilitering
Tverrfagleg samarbeid
Rettleiing- og undervisningsoppgaver for brukarar, pårørande og andre faggrupper
Syn- og høyrselskontakt i kommunen, i samarbeid med eksisterande syn- og høyrselskontakt
Tilrettelegge for velferdsteknologi
Etaten nyttar Acos CosDoc som dokumentasjonsverkty, og naudsynt opplæring vil bli gjeve
Arbeid etter 37,5 t/veke

Kvalifikasjonar:

Autorisasjon som ergoterapeut
Gode norskkunnskapar munnleg og skriftleg
Den som blir tilsett må ha førarkort og disponere bil
Det er krav om framlagd politiattest før oppstart

Personlege eigenskapar:

Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
Sjølvstendig, fleksibel og strukturert
Evne til å samhandle og arbeide tverrfagleg med andre kommunale tenester
Evne til å møte menneske i ulike livssituasjonar og med ulike behov
Evne til å handtere tidvis travle periodar og høgt tempo
Positiv og engasjert

Vi tilbyr:

Varierte og spennande arbeidsoppgåver i eit aktivt og positivt arbeidsmiljø
Løn etter tariff
Pensjonsordning i KLP
Flyttegodtgjerdsle, jf. personalhandbok for Askvoll kommune

 

Søk på stillingen her.

 

Fylke: Vestland

Jobbtype: Fast

Arbeidstid: Dag

 

Søknadsfrist: 28.02.2023

 

Tiltreding: 03.04.2023

 

Kontaktpersonar:

Lillian Vårdal

tlf: +47 57734508

Sara Terese Osland

tlf: +47 57734512

mob: +47 90607962

 

Heimeside:
www.askvoll.kommune.no
Adresse: Askvollheimen 6980 Askvoll

 

Askvoll kommune Heimetenester

Askvoll kommune ligg på kysten av Vestland fylkeskommune, med variert natur frå kyst til fjell. Kommunen har over 3000 innbyggjarar. Det er snøggbåtsamband med Bergen og Florø, bussamband til Førde og Dale, og ein time med bil til Førde. Kommunen er rik på naturopplevingar både på land og sjø, og har eit levande lokalsamfunn med engasjerte menneske.

 

Del stillingen

Selskap

Askvoll kommune

Kontaktinfo

  • Lillian Vårdal
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: +47 57734508
  • Sara Terese Osland
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: +47 57734512 mob: +47 90607962

Lokasjon

  • Askvoll

Søknadsfrist

Februar 28, 2023