Harstad kommune har 25 000 innbyggere, og er et naturlig midtpunkt i landsdelens mest folkerike område. Det er kort vei til det meste du trenger for et godt liv. Harstad er liten nok til å bli kjent med mange, og stor nok til nye opplevelser og gleder hver dag.
Stikkord for vår virksomhet er felles verdiplattform, klart språk, kontinuerlig forbedring og medarbeiderdrevet utvikling av våre tjenester.
Enhet for integrering søker avdelingsleder til flyktningtjenesten
Litt om oss:
Enhet for integrering er en tverrfaglig enhet organisert under oppvekst og kultur og har ansvar for:
– Etablering og oppfølging av flyktninger som bosettes i kommunen etter avtale med Integrerings- og mangfoldsdirektoratet.
– Koordinering av kommunens introduksjonsordning og kvalifisering av deltakere mot utdanning og arbeidsliv.
– Helsetjenester for flyktninger.
– Voksenopplæring som består av norskopplæring, samfunnskunnskap og grunnskoleopplæring for voksne innvandrere.
Flyktninge- og integreringsarbeidet i Harstad kommune er i en spennende utviklingsfase og det jobbes kontinuerlig for å tilpasse tjenestene til våre innbyggeres behov.
Er du vår nye avdelingsleder?
Er du en tydelig leder med engasjement og erfaring fra arbeid med integrering og inkludering? I så fall vil vi gjerne høre fra deg!
Harstad har som mål å bosette 200 flyktninger i 2022, og søker en motivert og faglig kompetent leder som kan bidra med sin kompetanse og erfaring, samt sikre god kvalitet på flyktningetjenestens arbeid.
Vi ønsker en avdelingsleder som evner å se helheten i arbeidet med bosetting, integrering og kvalifisering av flyktninger og innvandrere, og som kan lede og bidra til videreutvikling av tjenesten og tverrfaglig samarbeid.
Dine viktigste arbeidsoppgaver:
– Ledelse, koordinering, daglig drift og overordnet faglig ansvar for fagområdene bosetting, introduksjonsordning og helsetjenester for flyktninger.
– Være en pådriver for at det leveres gode tjenester i alle ledd, i tråd med gjeldende lovkrav og føringer.
– Personal og budsjettansvar for avdelingen.
– Videreutvikling og vedlikehold av tverrfaglig samarbeid med interne og eksterne samarbeidspartnere.
– Saksbehandling og utarbeidelse av søknader om prosjektmidler og statlige tilskuddsmidler.
Arbeidsoppgaver kan endres over tid, ut fra behov og overordnede føringer.
Avdelingsleder for flyktningetjenesten vil utgjøre en del av enhetens lederteam, sammen med enhetsleder og rektor for voksenopplæringen.
Kvalifikasjonskrav:
– Relevant høyere utdanning og ledererfaring kreves for denne stillingen.
– Solid kjennskap til og erfaring fra kommunalt integrerings- og inkluderingsarbeid.
– Erfaring fra arbeid med Introduksjonsloven/ Integreringsloven, samt andre relevante lovverk aktuelle for fagfeltet.
– Erfaring fra omstillings- og utviklingsarbeid.
– Erfaring innenfor målstyring, resultatrapportering og planarbeid.
Personlige egenskaper:
– Er en synlig og kvalitetsbevisst leder som evner å stille krav til alle ledd i virksomheten.
– Er løsningsfokusert, fleksibel og utviklingsorientert.
– Bidrar til nytenking og har evne til å inspirere og motivere sine medarbeidere.
– Har et bevisst forhold til å utvikle et godt arbeidsmiljø.
– Er strukturert og kunne planlegge i tråd med kommunens overordnede planer.
– Kunne være en aktiv medspiller i felles utviklingsprosjekter.
– Har handlekraft og gjennomføringsevne.
– Kan identifisere deg med Harstad kommunes verdier.
– Har gode relasjonelle evner og kommunikasjonsferdigheter.
– Personlig egnethet vil bli vektlagt.
For deg som ikke har norsk som morsmål: Du må vise at du kan snakke og skrive godt norsk. Dette kan du gjøre på to måter. Du kan levere dokumentasjon på bestått norskprøve nivå B2, eller du kan vise det gjennom en godt skrevet søknad og en samtale.
I Harstad kommune får du:
Tariffestede lønns, pensjons- og forsikringsordninger. Flyttegodtgjørelse i henhold til kommunens arbeidsreglement.
Gode arbeidstidsordninger.
Garanti om barnehageplass innen en måned for de som flytter til Harstad etter at søknadsfrist for hovedopptak er gått ut, og de som har lovfestet rett til barnehageplass.
Mulighet for kompetanseutviklingsstipend. Videreutvikling av egen fagkompetanse og deltakelse i eksterne nettverk.
Faglig oppdatering gjennom blant annet e-læringskurs i KS Læring.
Gode avtaler med treningssentre i byen og eget bedriftsidrettslag.
Ansattes egen arbeidsmiljøfestival for og med alle ansatte i Harstad kommune. Arrangeres annen hvert år (https://www.harstad.kommune.no/arbeidsmiljoefestivalen.304909.no.html)
En attraktiv kommune som du vil trives i. Et rikt kulturliv, aktiviteter for alle aldersgrupper, vakker natur, nærhet til havet og idylliske strender (https://www.harstad.kommune.no/kultur-idrett-og-friluftsliv.439832.no.html).
Harstad kommunes hjemmeside: https://www.harstad.kommune.no/
Søknad sendes
Søknaden sender du elektronisk på denne siden (Søk på stilling).
Det er dessverre ikke mulig å sende med vedlegg til søknaden. Du må derfor ta dette med dersom du kommer til intervju.
Trenger du hjelp til innlogging eller å opprette bruker, kontakt [email protected]
I henhold til offentlighetsloven kan søknaden offentliggjøres selv om du har bedt om å ikke bli oppført på offentlig søkerliste. Vi gir deg beskjed hvis dette skulle være tilfelle.
Søknadsfrist 04.10.22
Vår ref5629 Merk søknad
Fakta
Selskap Harstad kommune
Stilling Leder/Avdelingsleder
Stillingstype Fast ansatt dagtid
Lokasjon Enhet for Integrering
Kontakter
Maria Bøgeberg, Enhetsleder
[email protected]
Mobil 993 57 099
Rana kirkelige Fellesråd KANTOR/ORGANIST/KIRKEMUSIKER Fast (Søknadsfrist: 30.09.2022)
KANTOR/ORGANIST/KIRKEMUSIKER
Rana kirkelige Fellesråd
Rana kirkelige fellesråd har ledig fast 1/1 stilling som kantor/organist/kirkemusiker med arbeidssted f.t. Røssvoll og Nevernes sokn.
Røssvoll og Nevernes sokn ligger i Rana kommune, og omfatter boligområdene nord for byen. Rana kommune er Norges fjerde største kommune. Mellom fjord og fjell finner du alt du kan tenke deg av naturopplevelser hele året. Polarsirkelbyen Mo i Rana har over 26 000 innbyggere og er kommunikasjonssenter mellom øst og vest, nord og sør. Her møtes europaveier, fly, jernbane og båt.
Rana er vertskommune for Mo Industripark, en av landets største og grønneste industriparker. Grunnlaget for denne industrien er tilgang på mineraler, fornybar energi og høy kompetanse.
Midt i byen finner du Campus Helgeland, viktig for kompetanse, nyskapning og utvikling. Her finner du en rekke studietilbud i regi av Nord Universitet og Universitet i Tromsø.
Rana har et rikt kulturliv både på frivillig basis og gjennom profesjonelle institusjoner som kulturskoler, teatre, museer, vitensenter og nasjonalbibliotek. En rekke idrettslag driver et aktivt arbeid.
Se film fra Polarsirkelbyen Mo i Rana:
Rana kirkelige fellesråd har seks menigheter og fire heltidsstillinger som kantorer/
organister/kirkemusikere. Dette teamet dekker alle kirkelige handlinger i alle menighetene.
Teamet i Røssvoll og Nevernes menigheter består av prest, kirketjener og kantor. Innenfor områdene diakoni og undervisning er det et nært samarbeid mellom menighetene i Rana. Det er utarbeidet diakoniplan og trosopplæringsplan som omfatter alle menighetene.
Kantor har hovedansvar for de kirkemusikalske aktivitetene i menigheten, og dermed være med å forvalte og levendegjøre de tradisjonelle og nye kirkemusikalske verdier og tilstrebe bredde og kvalitet i det kirkemusikalske arbeidet i menigheten.
Dette skjer ved samhandling med kor og musikere, i samhandling med frivillige og i samarbeid med teamet i menigheten – spesielt med henblikk på undervisning, trosopplæring og diakoni.
Se film fra Kirken i Rana – Røssvoll og Nevernes kirker:
Søknadsfrist: 30.09.2022
Arbeidsgiver: Rana kirkelige Fellesråd
Sted: Mo i Rana
Stillingstittel: KANTOR/ORGANIST/KIRKEMUSIKER
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4561180385
Arbeidsoppgaver
Lede menighetens kirkemusikalske virksomhet
Planlegge og gjennomføre gudstjenester og kirkelige handlinger
Videreutvikle menighetens kor, sang- og musikkliv
Videreutvikle samarbeidet med nærmiljøets sang- og musikkrefter
Videreutvikle menighetens kirke – skolesamarbeid
Legge til rette for konsertvirksomhet
Kvalifikasjoner
Formelle kvalifikasjonskrav i henhold til tjenesteordning for kantorer. Søkere med annen relevant
utdanning og erfaring vil kunne bli vurdert.
Erfaring med arbeid med flere musikalske uttrykksformer.
Særskilte krav:
Den som tilsettes må være medlem av Den norske kirke.
Den som tilsettes må ha førerkort og disponere egen bil.
Tilsetting skjer med forbehold om vigsling og at biskopen gir tjenestebrev, jfr. Tjenesteordning §5.
Tilfredsstillende barneomsorgsattest må fremlegges ved ansettelse jfr. Trossamfunnsloven § 20.
Personlige egenskaper
Evne til å motivere og inkludere barn, ungdom og frivillige i det kirkemusikalske arbeidet.
Interesse for gudstjenesteliv og menighetsbygging.
Ryddig strukturert og god arbeidskapasitet, og evne til å arbeide selvstendig og i team.
Beherske norsk, skriftlig og muntlig.
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.
Vi tilbyr
Vi tilbyr en spennende jobb med barn, ungdommer og voksne
Et trivelig og kreativt arbeidsfellesskap
Positive menighetsråd og lokalsamfunn
Samarbeid med skole og barnehager
Rana kirkelige fellesråd har gode forsikrings- og pensjonsordninger, pliktig medlemskap i KLP med 2%
trekk i brutto lønn
Det er utarbeidet stillingsbeskrivelse og arbeidstidsplan for stillingen.
Vi ber søkere som har vitnemål og attester fra utenlandske utdanningsinstitusjoner om å legge ved norske oversettelser.
Opplysninger om stillingen:
Lønns- og ansettelsesvilkår i henhold til KAs tariffområde.
Ytterligere opplysninger fås ved henvendelse til:
Hanne Thomassen, avdelingsleder stab tlf 47974811 eller
Ine Kristin Risvik, kirkeverge tlf 47974810.
Søknadsfrist: 30.09.2022
Søknaden med vitnemål og attester sendes elektronisk til:
[email protected] eller jobbportalen www.kirkejobb.no
Sørlandsveien 54, 8624 Mo i Rana, Norge
Kontaktinformasjon
Berit Moss
Rana kirkelige Fellesråd: Kateket / menighetspedagog Fast (Søknadsfrist: 30.09.2022)
Kateket/menighetspedagog
Rana kirkelige Fellesråd
Rana kirkelige fellesråd har ledig fast 1/1 stilling som kateket/menighetspedagog med arbeidssted f.t. Mo sokn.
Mo sokn ligger i Rana kommune, og omfatter boligområdene i sentrum og sør for bykjernen. Rana kommune er Norges fjerde største kommune. Mellom fjord og fjell finner du alt du kan tenke deg av naturopplevelser hele året. Polarsirkelbyen Mo i Rana har over 26 000 innbyggere og er kommunikasjonssenter mellom øst og vest, nord og sør. Her møtes europaveier, fly, jernbane og båt.
Rana er vertskommune for Mo Industripark, en av landets største og grønneste industriparker. Grunnlaget for denne industrien er tilgang på mineraler, fornybar energi og høy kompetanse.
Midt i byen finner du Campus Helgeland, viktig for kompetanse, nyskapning og utvikling. Her finner du en rekke studietilbud i regi av Nord Universitet og Universitet i Tromsø.
Rana har et rikt kulturliv både på frivillig basis og gjennom profesjonelle institusjoner som kulturskoler, teatre, museer, vitensenter og nasjonalbibliotek. En rekke idrettslag driver et aktivt arbeid.
Se film fra Polarsirkelbyen Mo i Rana:
Rana kirkelige fellesråd har to heltidsstillinger som kateket/menighetspedagog og to heltidsstillinger i trosopplæringen fordelt på kommunens seks menigheter.
Teamet i Mo menighet består av to prester, kantor, kateket/menighetspedagog og kirketjener. Det legges stor vekt på tverrfaglig samarbeid.
Mo kirke er fra 1724 og ligger sentralt i byen. Menighetskontoret er samlokalisert med fellesrådets administrasjon, i moderne kontorlokaler. Menigheten har ca 65 konfirmanter årlig, og driver et aktivt barne- og ungdomsarbeid. Det er seks barnehager, tre barneskoler, en stor ungdomsskole og videregående skole innenfor menighetens grenser. Det er etablert et godt kirke/skole- og kirke/barnehagesamarbeid. Barne- og ungdomsarbeid i menigheten er planmessig og godt strukturert.
Se film fra Kirken i Rana – Mo kirke og kontorlokaler:
Søknadsfrist: 30.09.2022
Arbeidsgiver: Rana kirkelige Fellesråd
Sted: Mo i Rana
Stillingstittel: Kateket/menighetspedagog
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4561177705
Arbeidsoppgaver
Lede menighetens undervisningsarbeid.
Planlegging og gjennomføring av trosopplæring og konfirmantundervisning.
Planlegging og gjennomføring av kirke/skole- og kirke/barnehagesamarbeid.
Tilrettelegge menighetens barne- og ungdomsarbeid.
Planlegging og gjennomføring av gudstjenester i samsvar med undervisningsarbeidet.
Veilede og rekruttere ledere og frivillige i menigheten.
Kvalifikasjoner
Formelle kvalifikasjonskrav i henhold til tjenesteordning for kateketer. Søkere med annen relevant
utdanning og erfaring vil kunne bli vurdert.
Evne til å motivere og inkludere barn, ungdom og frivillige i det kirkelige arbeidet.
Interesse for gudstjenesteliv og menighetsbygging.
Ryddig strukturert og god arbeidskapasitet, og evne til å arbeide selvstendig og i team.
Beherske flytende norsk, skriftlig og muntlig.
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.
Særskilte krav:
Den som tilsettes må være medlem av Den norske kirke.
Den som tilsettes må ha førerkort og disponere egen bil.
Tilsetting skjer med forbehold om vigsling og at biskopen gir tjenestebrev, jfr. Tjenesteordning § 5.
Tilfredsstillende barneomsorgsattest må fremlegges ved ansettelse jfr. Trossamfunnsloven § 20.
Personlige egenskaper
Evne til å motivere og inkludere barn, ungdom og frivillige i det kirkelige arbeidet.
Interesse for gudstjenesteliv og menighetsbygging.
Ryddig strukturert og god arbeidskapasitet, og evne til å arbeide selvstendig og i team.
Vi tilbyr
Vi tilbyr en spennende jobb med barn, ungdommer og voksne
Et trivelig og kreativt arbeidsfellesskap
Et positivt menighetsråd og lokalsamfunn
Et veletablert samarbeid med skole og barnehager
Mulighet for prioritert plass i Kirketunet Barnehage.
Rana kirkelige fellesråd har gode forsikrings- og pensjonsordninger, pliktig medlemskap i KLP med 2% trekk i brutto lønn
Det er utarbeidet stillingsbeskrivelse for stillingen.
Opplysninger om stillingen:
Lønns- og ansettelsesvilkår i henhold til KAs tariffområde.
Ytterligere opplysninger fås ved henvendelse til:
Kirkeverge Ine Kristin Risvik tlf 47 97 48 10 eller
Menighetspedagog Berit Moss tlf 47 97 48 32
Sørlandsveien 54, 8624 Mo i Rana, Norge
Kontaktinformasjon
Berit Moss
Menighetspedagog
47 97 48 32
Ine Kristin Risvik
Kirkeverge
47 97 48 10
Harstad montessoriskole: Miljøterapeuter / vernepleiere (søknadsfrist snrarest)
Harstad Montessoriskole har to ledige stillinger som miljøterapeut / vernepleier på mellomtrinnet for skoleåret 2022-2023
Vi søker deg som
- har erfaring med arbeid med barn
- ønsker å inspirere elevene til utforskning og læring.
- har «vi-følelse» og ønsker å være med på å videreutvikle skolen.
Er du opptatt av hele eleven, både det faglige og det sosiale? Har du evne til å inspirere og veilede barn? Er du fleksibel og god på praktisk tilrettelegging og planlegging? Dette er egenskaper vi vektlegger i vår skolehverdag.
Harstad montessoriskole startet opp på Stangnes i 2014, og har per i dag 47 elever for skoleåret 2022-2023. Elevene er fordelt på 1.-7. trinn. Skolen ligger sentrumsnært, og har flotte naturomgivelser. Vi er i dag den eneste private skolen i Harstad kommune og driver etter montessoripedagogikkens prinsipper. Skolen er lokalisert i to bygg, hvor småtrinnet og mellomtrinnet har hvert sitt bygg.
Stillingene som utlyses vil gjelde både skole og SFO tid som Miljøterapeut/Vernepleier .
Enheten kan tilby:
- Lønn etter tariff, virke.
- Gode pensjonsordninger.
- Mulighet for varlig ansettelse ved behov, og deretter også utdanning innenfor montessoripedagogikken.
- Muligheten til å jobbe med en inspirerende pedagogikk.
Politiattest må fremlegges ved tiltredelse.
Søknadsfrist Snarest
Søknad med CV og 2 referanser sendes til [email protected],
eller per post til Harstad Montessoriskole, postboks 2007, 9497 Harstad
Kontaktperson: Silje Helen Bastiansen
Tittel: Rektor
Telefon: 41215203
E-post: [email protected]
Harstad montessoriskole: Pedagogstilling (Søknadsfrist snarest)
Harstad Montessoriskole har ledig vikariat i pedagogstilling
Søknadsfrist 15.09.22
Vi søker deg som
- har montessoripedagogikk
- har godkjent lærerutdanneing
- har erfaring fra mellomtrinnet og gjerne fagkompetanse i engelsk, norsk og matematikk..
- ønsker å inspirere elevene til utforskning og læring.
- har «vi-følelse» og ønsker å være med på å videreutvikle skolen.
Er du opptatt av hele eleven, både det faglige og det sosiale? Har du evne til å inspirere og veilede barn? Er du fleksibel og god på praktisk tilrettelegging og planlegging? Dette er egenskaper vi vektlegger i vår skolehverdag.
Harstad montessoriskole startet opp på Stangnes i 2014, og har per i dag 47 elever for skoleåret 2022-2023. Elevene er fordelt på 1.-7. trinn. Skolen ligger sentrumsnært, og har flotte naturomgivelser. Vi er i dag den eneste private skolen i Harstad kommune og driver etter montessoripedagogikkens prinsipper. Skolen er lokalisert i to bygg, hvor småtrinnet og mellomtrinnet har hvert sitt bygg.
Stillingen som utlyses gjelder mellomtrinnet. Vikariatet går i første omgang frem til slutten av november, men muligheten for videre arbeid er stor.
Enheten kan tilby:
- Lønn etter tariff, virke.
- Pensjonsordning i Statens pensjonskasse.
- Mulighet for varlig ansettelse ved behov
- Muligheten til å jobbe med en inspirerende pedagogikk.
Politiattest må fremlegges ved tiltredelse.
Søknadsfrist Snarest
Søknad med CV og 2 referanser sendes til [email protected], eller per post til Harstad Montessoriskole, postboks 2007, 9497 Harstad
Kontaktperson: Silje Helen Bastiansen
Tittel: Rektor
Telefon: 41215203
E-post: [email protected]
Eltoft montessoriskole søker spesialpedagog / pedagog (søknadsfrist 22.09.2022)
Vi søker etter spesialpedagog / pedagog og oppforderer andre høyskoleutdannede til å søke. Fra snarest mulig til ut skoleåret 22-23
Arbeidsgiver: Eltoft Montessoriskole As
Sted: Steinfjordveien 291, 8360 Bøstad
Stillingstittel: Spesialpedagog/pedagog andre med relevent høyskoleutdanning oppfordres også til å søke.
Søknadsfrist: 22.09.2022
Vi søker etter spesialpedagog / pedagog til enkeltelev samt faglærer på melomtrinnet. I tillegg til det faglige, er utvikling av sosial kompetanse et av hovedmålene på enkelteleven. Du må ha evnen til å jobbe/planlegge i team med andre pedagoger, miljøterapaut og assistenter. Faglærerdelen kan eksempelvis være gymnastikk, svømming eller musikk. Vektingen ligger rundt 60% på enkelteleven og 40% på mellomtrinnet. Send søknad med referanser så tar vi en samtale. Lønn og arbeidstid lik Vestvågøy kommune. Tilknyttet Statens pensjonskasse SPK med lønnstrekk på 2%. Godt miljø og gode kolegaer. Har satt 1.11 som oppstart, men etter avtale kan du begynne i stillingen så raskt du har mulighet.
Om arbeidsgiveren
Arbeidsgiver: Eltoft Montessoriskole As
Adresse: Steinfjordveien 291, 8360 Bøstad
Hjemmeside:
https://www.eltoftmontessoriskole.no
Eltoft Montessoriskole er en Montessoriskole med plass til 60. elever. Skolen har 13. ansatte. Skolen ca 15 min kjøretid fra Leknes og 55 min fra Svolvær. Vi ligger 5 minutter fra surfestranda på Unstad. Vi er en innkjørt moderne Montessoriskole med fokus på dataopplæring, fysisk fostring og prinsippene i Montessoripedagogikken. Vi har surfing på timeplanen for 6. og 7. trinn på vår og høst. Vi har nær tilknyttning til Lofoten gårdsysteri hvor vi har skolehage. Vi har mange friluftsaktiviteter som eksempelvis morgentur hver morgen og ellers mye uteskole.
Søknadsfrist: 22.09.2022
Send søknad til: [email protected]
Om stillingen
Antall stillinger: 1
Ansettelsesform: Vikariat
Prosent: 100 %
Heltid/deltid: Heltid
Arbeidsdager: Ukedager
Arbeidstid: Dagtid
Oppstart: Etter avtale
Kontaktperson for stillingen
Frank Robert Svendsen, Rektor/daglig leder
Telefon: 903 69 000
Epost: [email protected]
Tilsyn og forebyggende arbeid Forebyggende enhet Sandefjord brannstasjon (søknadsfrist 04.10.2022)
Sandefjord kommune Forebyggende enhet
Vil du ta del i samfunnsoppdraget med å redusere risikoen for brann sammen med oss i Sandefjord brann og redning?
Tilsyn og forebyggende arbeid
Om tjenestested
Du vil inngå i forebyggende avdeling sitt team med fem engasjerte branningeniører/branninspektører. Din hovedoppgave vil bli kontakt mot bygningseiere, næringsliv og andre offentlige etater. Tilsyn er ett av våre viktigste verktøy for å heve brannsikkerheten, med fokus på god dialog og veiledning.
Du vil også delta i annet forebyggende arbeid, som tiltak rettet mot risikoutsatte grupper i samfunnet og ulike informasjonstiltak for kommunens innbyggere. Brannforebyggende arbeid spenner vidt. Vi søker defor person med høyskoleutdanning innen fagfelt vi kan nyttiggjøre oss. Kombinasjon av fag og erfaring vil vurderes.
Er du god på å kommunisere og vil ta del i det forebyggende arbeidet ? Da kan det være det er deg vi ser etter.
Stillingsinformasjon
Stillingsstørrelse: 100%
Stillingstype: Fast
Stilling ledig fra: Etter avtale
Arbeidsoppgaver
Gjennomføre og følge opp tilsyn i særskilte brannobjekter
Informasjon og øvelseaktivitet for næringsliv og publikum
Delta i kartlegging og risikoreduserende arbeid, herunder risikoanalyser
Andre oppgaver kan tillegges stillingen.
Kvalifikasjoner
Høyskoleutdanning innen relevante fag
Erfaring fra offentlig forvaltning og juss er ønskelig
Gode kommunikasjonsevner, både skriftlig og muntlig
Førerkort klasse B
Relevant arbeidserfaring kan kompensere for utdanning.
Personlige egenskaper
Ansvarsbevisst, trygg og løsningsorientert
God formidlingsevne
Høy gjennomføringsevne og opptatt av kvalitet i tjenesten
Jobber godt sammen med andre og alene
Personlig egnethet vektlegges høyt.
Vi tilbyr
Spennende faglige utfordringer
Arbeid i et trivelig miljø
Arbeidsplass som utfører samfunnsnyttige tjenester i et godt arbeidsmiljø
Fleksitidsordning
Gode pensjons- og forsikringsordninger
Lønn
Lønn etter avtale.
Som ansatt er du medlem av Sandefjord kommunale pensjonskasse. Sandefjord kommune har en av markedets beste pensjonsordninger og betaler inn over 10 % av den enkeltes bruttolønn. Den ansatte trekkes 2 % i pensjonsinnskudd.
Andre opplysninger
Gjensidig prøvetid er 6 måneder.
Kommunen følger offentlighetsloven § 25 ved eventuell offentliggjøring av søkerliste.
Du skal ikke sende inn vitnemål og attester. Ta med kopier av disse til et eventuelt intervju.
Det må fremlegges politiattest før eventuell ansettelse.
Brann- og redningsvesenet ligger til Kommunalområdet miljø og plan sammen med kommunalteknisk seksjon, havneseksjon, klima og miljø seksjon samt byggesak og arealforvaltning. Seksjon brann og redning har 43 stillingshjemler fordelt på beredskap og forebyggende enhet. Forebyggende enhet består pr. i dag av leder, fem branningeniører/inspektører og fem brannforebyggere/feiere. Enheten skal gjennom målrettet forebyggende arbeid bidra til å redusere risikoen for branner og konsekvensen av uønskede hendelser.
Er dette en stilling å flytte til?
Bor du ikke i Sandefjord og tenker at dette er interessant for deg, så legger vi ved et par linker til aktuell informasjon om Sandefjord kommune, i tillegg til at du har link til kommunens egne nettsider tilgjengelig i utlysningen.
Tenk stort, tenk Sandefjord
Sandefjord kommune | Facebook
Foresatteportalen i Sandefjord kommune
Sandefjord kommune på YouTube
Referansenr: 22/26643
Fylke: Vestfold og Telemark
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 04.10.2022
Tiltredelse: Etter avtale
Arbeidssted: Sandefjord brannstasjon
Kontaktpersoner:
Øystein Mathisen
tlf: +47 33 41 60 17 mob: +47 952 23 132
Hjemmeside:
www.sandefjord.kommune.no/
Adresse: Rådhuset Sandefjordsveien 3 3202 Sandefjord
Sandefjord kommune Forebyggende enhet
Sandefjord er en kommune med stor tilflytting, rask ekspansjon og spennende utviklingsmuligheter. Sandefjord kommune er den største kommunen i regionen Vestfold og Telemark. Vi har over 65 000 innbyggere og over 5000 ansatte.
Sandefjord ligger sentralt i Vestfold og kun en times tid fra Oslo. Det er særdeles gode forbindelser til inn- og utland via fly, tog, buss og båt. Kommunen har flott natur, et aktivt kulturliv og er et godt sted å bo. Se gjerne www.sandefjord.kommune.no for mer informasjon.
Øyer og Tretten kirkelige råd: Kantor / organist (søknadsfrist 26.09.2022)
Kantor/organist
Øyer og Tretten kirkelige råd
Øyer og Tretten kirkelige råd har ledig stilling som kantor/organist i 100% stilling. Det er to sokn i kommunen, Øyer og Tretten, med kirke i hvert sokn. Bruvin er Øyer sokns nyeste gravlund.På Tretten er det kapell som brukes til menighetsaktiviteter. I Øyer sokn leier fellesrådet Prestegårdssalen i Øyer Prestegård, som er en av de eldste bygningene i Gudbrandsdalen. Øyer og Tretten kirkelige råd er en del av Sør-Gudbrandsdal prosti og strekker seg fra Lillehammer i sør til Sør-Fron i nord.
Det var registrert 5067 innbyggere 4.kvartal 2021. Hafjell er den kjente turistdestinasjonen i Øyer kommune, og folketallet økes til nærmere 30.000 i høysesongene.
Det er to barneskoler, en ungdomsskole og fem barnehager i kommunen. Øyerfjellet er kjent for sine gode og velpreparerte skiløyper vinterstid, sykkelstier og flott turterreng vår, sommer og høst. Pilegrimsleden går igjennom kommunen.
Øyer og Tretten kirkelige råd har 7 ansatte som til sammen utgjør 4,8 årsverk. Kirkens virksomhet er lokalisert i Øyer sokn med Øyer kirkekontor. Sokneprest i 100% stilling.
I Øyer kirke er det et nytt Ryde&Berg orgel fra 2019, og et Cembalo og piano.
I Tretten kirke er det orgel fra 1978, i tillegg piano.
Søknadsfrist: 26.09.2022
Arbeidsgiver: Øyer kirkelige fellesråd
Sted: Øyer
Stillingstittel: Kantor/organist
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4561256431
Arbeidsoppgaver
Hovedansvaret er knyttet til planlegging og gjennomføring av gudstjenester, kirkelige handlinger og andre arrangement i samarbeid med sokneprest, øvrige ansatte og frivillige. Det er i hovedsak to gudstjenester pr søndag, annenhver søndag.
Tjeneste ved forordnede gudstjenester og kirkelige handlinger i henhold til arbeidsplan
Være med å skape og forme et kirkelig kultur- og diakonalt arbeid, i samarbeid med øvrige ansatte og råd. Utvikle et gjensidig samarbeid med eksisterende kulturliv i Øyer og Tretten Felleskapsbyggende tiltak.
Tjeneste i menighetenes trosopplæring 0-18 år, og skole-/kirke samarbeid.
Tjeneste ved andakter, sangstunder og gudstjenester på Øyer Helsehus, Bakketun bo og servicesenter og tilbud til andre institusjoner/bofellesskap
Rekruttere, samarbeide med og utvikle frivillige utøvere. Samarbeid med Kulturskolen.
Planlegging og gjennomføring/medvirkning ved konserter
Rådgivning for menighetsrådets kirkemusikalske spørsmål.
Ansvar for tilsyn og vedlikehold av menighetens instrumenter.
Delta i stabsmøter og andre planleggingsmøter, og være en del av teamarbeidet i staben
Fellesskapsbyggende tiltak og allsidig menighetsarbeid
Tverrfaglig og flerfaglig samarbeid
Kvalifikasjoner
Utdanning ihht kvalifikasjonskrav for kantor, eller annen kirkemusikalsk utdanning med orgel som hovedinstrument. Søkere med annen relevant utdanning, praksis og erfaring vil også bli vurdert.
Ønskelig med erfaring fra barne- og ungdomsarbeid
Evne til strukturert planlegging og gjennomføring av aktiviteter, både selvstendig og i team
Fleksibilitet og samarbeidsevne
Beherske allsidig spill på orgel og piano, både solo og i samspill med andre
Beherske norsk muntlig og skriftlig
Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
Et trivelig og engasjert arbeidsmiljø
Et rikt lokalt musikkmiljø, og en velfungerende kulturskole
Bynært til Lillehammer, og gode muligheter for et aktivt friluftsliv på fritida.
Lønn og arbeidsvilkår ihht gjeldende regulativ og tariffavtale knyttet til KA
Pensjonsordning gjennom KLP
Den som tilsettes må være medlem av DNK
Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju og prøvespill
Det vil være nødvendig med bil i tjenesten.
Den som tilsettes må fremlegge politiattest, jfr Trossamfunnslovens §20
Menn oppfordres til å søke.
Henvendelser om stillingen rettes til:
Kirkeverge Anne Berit Riisehagen Gillebo, telefon 91597023, e-post [email protected]
Søknadsfrist 26.september. Tiltredelse etter avtale.
Kongsvegen 328, 2636 Øyer, Norge
Kontaktinformasjon
Anne Berit Riisehagen Gillebo
Kirkeverge
91597023
Ingunn Dalen Vik
Sokneprest
91711891
Avdelingsleder Malmø hjemmetjeneste (Søknadsfrist: 27.09.2022)
Avdelingsleder Malmø hjemmetjeneste
Malmø hjemmetjeneste, Lindesnes kommune
Enhet for hjemmebaserte tjenester består av:
Malmø hjemmetjeneste, inkludert boliger særskilt tilrettelagt for heldøgns tjenester
Vestnes hjemmetjeneste
Halse hjemmetjeneste, inkludert boliger særskilt tilrettelagt for heldøgns tjenester
Vigeland vest hjemmetjeneste
Vigeland øst hjemmetjeneste (24 boliger særskilt tilrettelagt for heldøgns tjenester)
Holum hjemmetjeneste, inkludert boliger særskilt tilrettelagt for heldøgns tjenester
Marnardal hjemmetjeneste
Lindesnes korttidsavdeling – Mandal – 21 korttidsplasser
Lindesnes korttidsavdeling – Vigeland – 7 Korttidsplasser
Lindesnes nattjeneste
Enhetens målsetting er å sikre at innbyggere i kommunen lever gode liv i egne hjem, og at de er aktive i egne liv lengst mulig. Vi har fokus på brukermedvirkning og individuelt tilpassede tjenester som gir trygghet, verdighet og økt opplevelse av hverdagsmestring.
Hjemmebaserte tjenester har startet flere utviklings- og endringsprosesser grunnet de store aldersdemografiske utfordringene som kommunen står overfor de kommende årene. Utviklingen i kommunen gir oss et stort ansvar for å forvalte ressursene vi har på en kvalitetssikker og kostnadseffektiv måte – til det beste for våre innbyggere.
Vi har nå ledig en spennende 100 % stilling som avdelingsleder i Malmø hjemmetjeneste. Vi søker deg som ønsker å være en del av enhetens nødvendige omstillingsprosesser, og du som har drivkraft til å finne innovative løsninger innen tjenesteutvikling og tjenesteproduksjon.
Søknadsfrist: 27.09.2022
Arbeidsgiver: Lindesnes kommune
Sted: MANDAL
Stillingstittel: Avdelingsleder Malmø hjemmetjeneste
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4560005387
Arbeidsoppgaver
Avdelingsleder har delegert ansvar for personal, økonomi og fagansvar.
Personalansvar:
Gjennomføre medarbeidersamtaler
Sykefraværsoppfølging
HMS arbeid
Økonomiansvar:
Turnusarbeid
Vikarhåndtering
Budsjettansvar inkludert månedlig økonomirapportering til enhetsleder
Fagansvar:
Daglig drift
Faglig utviklingsarbeid
Tjenesteutvikling
Tjenesteproduksjon
Sikre godt samarbeid med tillitsvalgte og verneombud
Sikre pårørendeinvolvering
Samhandling med andre enheter i tjenesteområdet Velferd, og eksterne samarbeidspartnere
Delta aktivt i ledergruppen i hjemmebaserte tjenester
Kvalifikasjoner
Minimum bachelor i sykepleie med autorisasjon
Ledererfaring
Erfaring med økonomi- og personalansvar
God forståelse og kunnskap om turnusarbeid
Ønskede kvalifikasjoner:
Videreutdanning i administrasjon og ledelse
Kompetanse og erfaring innen tjenesteområdet
Kompetanse innen endringsledelse
Kompetanse innen utviklingsarbeid
Personlige egenskaper
Er resultat- og utviklingsorientert
Gode strategiske evner
Aktiv pådriver for nyskapning i tjenesteområdet i sin helhet
Evne til å forene og utvikle like tjenester i hele kommunen
Kunnskap og evne til samhandling på tvers av nivåer og fagfelt
God arbeidskapasitet og gjennomføringskraft
Gode samarbeidsevner
Evne til å engasjere, motivere og skape gode relasjoner
Evne til å stå i krevende situasjoner
Gode norskkunnskaper, både muntlig og skriftlig
God digital kompetanse
Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr
Spennende lederstilling for en avdeling i utvikling
Inngår i en ledergruppe med bred fagkompetanse og vilje til utvikling og nytenkning
Omfattende tverrfaglig samarbeid med interne og eksterne samarbeidspartene
Utfordrende, varierte og selvstendige arbeidsoppgaver
Gode utviklingsmuligheter som leder
Lønn etter avtale
Gode pensjonsordninger i KLP
Lars O. Røllandsgate 7, 4514 MANDAL, Norge
Kontaktinformasjon
Linda Vavik, Enhetsleder for hjemmebaserte tjenester
970 66 944
[email protected]
Har du lyst til å jobbe på Norges sydspiss? Lindesnes er landets sydligste kommune med om lag 23.000 innbyggere og 2000 ansatte. Kommunen er en av de største på Agder.
Mandal er kommunens by, og vi har de seneste årene hatt en formidabel by- og stedsutvikling, med et godt handelstilbud og et næringsliv i vekst. Det er en attraktiv kommune å bo i, med gode bo- og oppvekstmiljøer, og gode muligheter for jobb og utdanning. Kommunen har et rikt kulturliv, levende by og bygder, flotte naturområder fra hav til hei, og vi har et mangfoldig aktivitetstilbud for innbyggere i alle aldre.
Lindesnes kommune har tro på at mangfold på arbeidsplassen gjør oss bedre sammen, og vi vil derfor oppfordre kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av kjønn, alder, kulturell bakgrunn, funksjonsnedsettelse eller hull i CV-en.
Lindesnes er et godt sted å bo og leve. Bli med på laget vårt!
100% lærer årsvikariat 2022/2023 Skole Borgheim ungdomsskole (søknadsfrist 18.09.2022)
Borgheim ungdomsskole søker
100% lærer årsvikariat 2022/2023
Borgheim ungdomsskole ligger sentralt på Nøtterøy. Skolen har 490 elever og 65 ansatte. I tillegg til ordinære klasser har skolen en forsterket avdeling og en egen klasse for nyankomne minoritetsspråklige elever. Vi er en helsefremmende skole, som jobber aktivt med å redusere lekse- og prøvetrykket og har fokus på vurdering uten tallkarakterer.
Borgheim ungdomsskole søker medarbeider som vektlegger helsefremmende prinsipper i sitt daglige arbeid. Derfor ønsker vi en medarbeider som møter elevene med varme og omsorg og jobber for at alle skal få mulighet til å realisere sine fulle potensial. I Færder kommune vektlegger vi at det tilrettelegges for praktiske, relevante, virkelighetsnære og motiverende læringsprosesser med høy grad av elevmedvirkning. Skolen søker medarbeider som tilrettelegger for tverrfaglig opplæring og andre sentrale prinsipper i LK20.
Borgheim ungdomsskole trenger deg som er opptatt av pedagogisk utviklingsarbeid, som har høye ambisjoner for elevenes læring og som ønsker å delta og bidra inn i profesjonsfellesskapet i Færder kommune.
Kvalifikasjoner:
Godkjent lærerutdanning
Det er ønskelig med fagene norsk, samfunnsfag og krle, men andre fagkombinasjoner vil også bli vurdert.
Gode ferdigheter innenfor klasse-/læringsledelse og/eller spesialpedagogikk
Trygg og god klasseleder som bidrar til et best mulig læringsmiljø for elevene
Interesse for og erfaring med digitale læringsverktøy for å berike læringsprosessene, samt god IKT-kompetanse for å kunne bidra til at Færder kommune når sine digitale målsettinger
Opptatt av å realisere LK20
Personlige egenskaper:
Du er faglig engasjert
Du kommuniserer godt og har evne til å etablere gode relasjoner til elever og foreldre
Du er tydelig og lytter med respekt
Du er selvstendig, men også samarbeidsvillig og løsningsorientert
Du er varm og tydelig og opptatt av å bygge relasjoner
Du tar initiativ til nye arbeids- og vurderingsmetoder og en faglig tilnærming som fremmer utvikling hos elevene
Arbeidsoppgaver:
Planlegge, lede og følge opp elevenes læring
Sørge for et trygt, godt og inkluderende læringsmiljø for elevene
Samarbeid med kollegaer og foresatte
Samarbeid med andre faginstanser
Vi tilbyr:
Spennende arbeidsoppgaver
Dyktige og engasjerte kollegaer
Godt arbeidsmiljø
Engasjerte og dyktige skoleledere
Fokus på pedagogisk utviklingsarbeid
Fokus på et lag rundt barnet
Lønn i henhold til gjeldende avtaleverk
Medlemskap i Statens pensjonskasse
Andre opplysninger:
Alle som skal arbeide i Færder kommune må fremvise politiattest før tiltredelse. Den fremvises ved tilbud om ansettelse og skal ikke legges ved søknaden.
Færder kommune er opptatt av at mangfold er en ressurs, og vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, funksjonsnedsettelse, seksuell orientering eller etnisitet.
I henhold til offentleglova kan vi være forpliktet til å offentliggjøre opplysninger om søkere som har bedt om å bli unntatt offentlighet.
Søkere må ha gyldig arbeids- og oppholdstillatelse.
Ved et eventuelt intervju må det legges frem CV, samt kopier av attester og vitnemål dersom disse ikke er lastet opp som vedlegg til søknaden.
Referansenr: 22/5920
Jobbtype: Vikariat
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 18.09.2022
Tiltredelse: Snarest
Arbeidssted: Borgheim ungdomsskole
Kontaktpersoner:
Kristin Storhaug
mob: +47 456 06 397
Hjemmeside:
http://www.faerder.kommune.no
Adresse: Tinghaugveien 16 3140 Nøtterøy
NB! Vi søker også:
Færder kommune Skole
Færder er en øykommune i Vestfold. Kommunen er kjent for sin vakre skjærgård, og en stor del av skjærgården mot Oslofjorden ligger innenfor Færder nasjonalpark. Omtrent 650 øyer og holmer hører til kommunen; de fleste av disse er ubebodde. Kommunen har 26 700 innbyggere.
Vi har gode bo- og oppvekstmiljøer, full barnehagedekning, gode skoletilbud og et stort mangfold innen kultur- og fritidsaktiviteter.
Færder kommune er en IA-bedrift, og har et godt arbeidsmiljø blant våre ansatte. Vi leverer tjenester av høy kvalitet til kommunens innbyggere, og leter kontinuerlig etter bedre måter å løse oppgavene på. Kommunen har fokus på innovasjon og nytenkning for å sikre kvaliteten på våre tjenester i fremtiden.
Yrkesfokus.no © 2023. Alle rettigheter reservert | Levert av SeoWeb AS