Miljøterapeut i langvakt-turnus Førde bu- og miljøteneste, eining 3 (søknadsfrist 19.03.2022)

 

Førde bu- og miljøteneste, eining 3, har ledig stilling som

Miljøterapeut i langvakt-turnus

 

Førde bu- og miljøteneste, eining 3, yt døgnkontinuerleg tenester til personar med psykisk utviklingshemming som treng langvarige og koordinerte tenester. Dette inneber støtte og opplæring knytt til dagleglivet sine funksjonar som hygiene, ernæring og sosiale ferdigheiter. Støtta inneber også hjelp til å handtere og meistre somatiske og psykiske vanskar.

Vi har ledig følgande stilling:

  • fast 100 % stilling i langvakt-turnus med arbeid 4 kvar helg.

Kvalifikasjonar:

  • autorisert vernepleiar eller sjukepleiar
  • god norsk munnleg og skriftleg framstillingsevne
  • ønskeleg med erfaring innan målgruppa, men ikkje eit krav
  • ønskeleg med vidareutdanning innan psykisk helsearbeid, men ikkje eit krav
  • stødig på å handtere utfordrande åtferd og uforutsette situasjonar
  • førarkort
  • godkjent politiattest
  • gode IKT kunnskapar
  • personlege eigenskapar vektast høgt

Arbeidsoppgåver:

  • sikre eit fagleg og målretta miljøterapeutisk arbeid til brukargruppa
  • kartleggingsarbeid og primærkontaktansvar
  • ansvar for legemiddelhandtering
  • sikre at gjeldande lovverk, vedtak og bestemmelsar blir følgde
  • ansvar for koordinering og oppfølging av ansvarsgrupper
  • samarbeide med tverrfaglege instansar og pårørande
  • vere ein pådrivar til fagleg utvikling og rettleiing av medarbeidarar og studentar
  • sikre journalføring i fagprogrammet cosdoc
  • fokus på aktivitetar, ernæring og å auke livskvaliteten til brukarane

Vi søker deg som:

  • vi søker deg som har eit fagleg engasjement og er pådrivar til å utvikle gode tenester med brukarmedverknad i fokus!
  • bidrar aktivt til eit godt arbeidsmiljø
  • trivast å jobbe både sjølvstendig og i team.
  • du er ansvarsbevisst og kan ta sjølvstendige avgjerde
  • er fleksibel og endringsvilleg, og har evne til å sette grenser
  • er god på relasjonsbygging og skape tillit
  • er fagleg oppdatert og engasjert
  • påliteleg, punktleg og løysingsfokusert
  • likar ulike aktivitetar og har ei god fysisk helse

Vi tilbyr:

  • godt arbeidsmiljø med engasjerte kollegaer
  • spanande og faglege utfordringar
  • rettleiing/fagleg oppdatering
  • lønn etter gjeldande avtaleverk
  • langvaktsturnus (12,5 t), langfri og arbeid 4 kvar helg

Velkomen som søkar!

 

Du må søke elektrionisk.

 

Fylke: Vestland

Jobbtype: Fast

Heiltid/Deltid: Heiltid

Arbeidstid: Skift/turnus

 

Søknadsfrist: 19.03.2022

 

Tiltreding: Snarast

Arbeidsstad: Førde

 

Kontaktpersonar:

Siri-Merethe Solheim

tlf: +47 57 02 12 55  mob: +47 986 85 240

 

Del stillingen

Selskap

Sunnfjord kommune

Kontaktinfo

  • Siri-Merethe Solheim
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: +47 57 02 12 55 mob: +47 986 85 240

Lokasjon

  • Førde

Søknadsfrist

Mars 19, 2022

Fastlegar / legar i spesialisering – Fastlønnsstillingar Heiltid, Fast (Søknadsfrist: Snarast)

 

Fastlegar/legar i spesialisering

 

Fastlønnsstillingar

Vurderer du å søkja stilling som fastlege? Me har fleire ledige stillingar i vårt team av dyktige fastlegar!

Som fastlege får du høve til å følgja pasientane dine over tid, du møter folk i alle aldrar, frå alle samfunnslag og i alle fasar av livet. Fastlegen er viktigare enn nokonsinne i den kommunale helse og omsorgstenesta og for samhandlinga med alle deler av helsetenesta. M.a. viser forsking at pasientar som har hatt same fastlege over tid har lågare dødsrisiko enn dei som har hatt same fastlege over kort tid. Dei har også mindre sannsyn for å bli akutt innlagde på sjukehus.

I Kvam har me ei stabil og velfungerande legeteneste som no treng nye kollegaer med på laget. Me har to sentrale, privat drivne legekontor i Norheimsund og Øystese og to kommunalt drivne utekontor i Ålvik og Strandebarm – til saman 10 fastlegeheimlar. Fastlegane deltek i kommunal legevakt med stasjon i Norheimsund.

Interessert?

Vil du bli betre kjend med oss og kommunen vår? Sjekk videoen i bilderamma nedanfor:

Søknadsfrist: Snarast

Arbeidsgivar: Kvam herad

Stillingstittel: Fastlege

Heiltid / Deltid: Heiltid

Tilsetjingsform: Fast

Stillingsprosent: 100

Webcruiter-ID: 4462645063

Arbeidsoppgåver

  • Kurativt legearbeid i fastlegeordninga
  • Legekontora og legevakten nyttar Infodoc Plenario journalsystem, Norsk Helsenett, e-resept og elektronisk kommunikasjon med andre kommunale helse og omsorgstenester og spesialisthelsetenesta.
  • Bruk av e-kontakt og timebestilling via digital dialog med fastlege på helsenorge.no. Det er lagt til rette for bruk av videokonsultasjon og oppkopling frå heimekontor mot EPJ. Kontora er godt utstyrte med bl.a. spirometri, EKG, ultralydapparat og ambulant blodtrykksmåling.
  • Fastlegane i Kvam deltek i kommunal legevaktsordning og i interkommunal legevakt på Voss etter oppsett plan, i praksis omlag 3 vakter pr månad. Arbeid på legevakt er fastlønna og med gode lønns-og arbeidsvilkår. Kvam legevakt disponerer to velutstyrte legevaktsbilar for legane.

Kvalifikasjonar

  • Norsk autorisasjon som lege ev. spesialist i allmennmedisin
  • Gjennomført turnus/LIS1-teneste
  • Kommunen legg til rette for spesialiseringsløpet i allmennmedisin
  • Gode norskkunnskapar munnleg og skriftleg
  • Det vert lagt vekt på fagleg engasjement innan allmennmedisin
  • Legen må kunne ta del i interkommunal og kommunal legevakt

Alle som yter tenester etter helse og omsorgstenestelova skal levera politiattest. Den som vert tildelt heimelen må difor leggja fram politiattest av ny dato, men den skal ikkje leggjast ved søknaden.

Personlege eigenskapar

  • Gode kommunikasjons- og formidlingsevner
  • Kunne arbeida strukturert, effektivt og sjølvstendig med moglegheit for veiledning/supervisjon
  • Fleksibel og positiv innstilling og kan møta og rettleia pasientar på ein god måte

Vi tilbyr

Er du interessert i å arbeida hos oss, har me desse stillingane ledig:

Helsebanken legekontor i Øystese

Fastlege – listelengd for tida 900 pasientar (redusert liste kan avtalast om ønskjeleg) – stillinga er ledig frå 1. mars 2022

Fastlege – listelengd etter avtale – stillinga er ledig etter avtale

Norheimsund legesenter

Fastlege – listelengd etter avtale – stillinga er ledig etter avtale

Fastlegevikar

Kommunen har også behov for legevikar som kan arbeida ved begge kontora. Første ledige vikariat er frå 7. mars – 22. august 2022 med høve til forlenging. Skriv i søknaden om du er interessert i fast stilling eller vikariat. Legar som ventar på LIS1 stilling er velkomne til å søkja på vikariat hos oss.

Me er opne for ulike driftsformer – ønskjer du fastlønn eller næringsdrift? Kommunen kan også tilby «8.2 avtale» eller fastlønn med incentivlønn.

Rådmannen utgreier for tida spørsmålet om kommunen skal overta drifta av dei private legekontora. Det er allereie politisk vedtak på at kommunen overtek verdien av opparbeidd praksis når næringsdrivande legar sluttar. Nye fastlegar som ønskjer å driva etter næringsmodellen, slepp difor betala for opparbeidd praksis («goodwill»).

Kommunen vil organisera spesialiseringsløp i allmennmedisin for søkjarar som ikkje allereie er spesialistar. Legane vil få fastlønn under spesialiseringsløpet og kan om ynskjeleg inngå avtale om næringsdrift ved fullført spesialisering.

Tilsetjing skjer etter fastlegeforskrifta og sentrale avtalar mellom KS og Legeforeningen. Legepraksisen skal drivast i samsvar med Lov om kommunale helse- og omsorgstjenester, fastlegeforskrifta og andre relevante styringsdokument. Fastlegen skal følgja dei vilkåra som går fram av sentrale avtalar i fastlegeordninga, føringar frå HELFO og lokale føringar av kommunen.

Dersom legen ynskjer næringsdrift må vilkår for overtaking av praksisen avtalast i tråd med sentrale avtalar. Ein forutset at praksisen vert vidareført i same lokale. Legepraksisen inngår i eit økonomisk og fagleg fellesskap, og heimelshavar må inngå internavtale med dei andre legane før ein kan tre inn i gruppepraksisen.

Ta gjerne kontakt med våre kontaktpersonar Dag Erlend eller Ragnar som kan fortelja meir om korleis det er å jobba som fastlege i Kvam!

Generell informasjon:

Den kommunale organisasjonen skal i størst mogleg grad spegla mangfaldet i befolkinga. Målet er difor å oppnå ei balansert samansetjing når det gjeld alder, kjønn og kulturell bakgrunn. Kvam herad ønskjer å inkludera og leggja til rette for personar med nedsett funksjonsevne. I Kvam herad er det offisielle styringsmålet nynorsk. Alle tilsette i alle kommunale organ pliktar å nytta nynorsk skriftspråk i tenesta. Me gjer merksam på at etter offentleglova § 25 kan opplysningar om søkjaren bli offentlege sjølv om søkjaren har oppmoda om ikkje å bli ført opp på søkjarlista. Dersom oppmodinga ikkje vert teke til følgje, vert søkjaren varsla om dette.

 

Norheimsund, 5600 , Norge

 

Søk på stillinga/ne her.

 

Kontaktinformasjon

Dag Erlend Skjelbreid, Kommuneoverlege
991 08 543
[email protected]

Ragnar Hansen, tillitsvald DNLF
990 03 131
[email protected]

 

Kvam er inngangsporten frå Bergen for alle som ønskjer å oppleva Hardanger. Berre ein times køyring via Kvamskogen – eit område for aktiv fritid både sommar og vinter, ligg kommunen ved Hardangerfjorden. Me har eit variert næringsliv med jordbruk, industri og handel. Kopla med eit rikt kultur og organisasjonsliv gjev dette eit mangfaldig og levande samfunn for dei 8500 innbyggjarane våre. Me har eit godt utbygd skuletilbod med to vidaregåande skular. Norheimsund er regionsenteret i kommunen og vart i 2013 tildelt «Statens pris for attraktiv stad». Her kan du oppleva «bygda med bypuls», handlegate, strandveg og bystrand. Les meir

 

Del stillingen

Selskap

Kvam herad

Lenke til firma

https://www.kvam.no/

Kontaktinfo

  • Dag Erlend Skjelbreid
  • Tittel: Kommuneoverlege
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 991 08 543

Lokasjon

  • Øystese

Søknadsfrist

April 3, 2022

Salhus skole: *Undervisningsstillinger 22 / 23 *Avdelingsleder (søknadsfrist 20.03.2022)

 

100% midlertidig stilling som grunnskolelærer på 1.-7. trinn ved Salhus skole

Salhus skole har ledig en 100% midlertidig stilling som lærer på 1.-7.trinn.Kan du tenke deg å være en del av en lærerstab som jobber …

 

Salhus skole

Heltid

 

Søknadsfrist 20.03.2022

 

100% fast stilling som grunnskolelærer på 1.-4. trinn ved Salhus skole

Salhus skole har ledig en 100% fast stilling som lærer på 1.-4.trinn.Kan du tenke deg å være en del av en lærerstab som jobber aktivt for …

 

Salhus skole

Heltid

 

Søknadsfrist 20.03.2022

 

100% midlertidig stilling som grunnskolelærer på 5.-10. trinn ved Salhus skole

Salhus skole har ledig en 100% midlertidig stilling som lærer på 5. -10.trinn.Kan du tenke deg å være en del av en lærerstab som jobber …

 

Salhus skole

Heltid

 

Søknadsfrist 20.03.2022

 

100% fast stilling som grunnskolelærer på 8.-10. trinn ved Salhus skole

Salhus skole har ledig en 100% fast stilling som lærer på 8. -10 trinn.Kan du tenke deg å være en del av en lærerstab som jobber aktivt for …

 

Salhus skole

Heltid

 

Søknadsfrist 20.03.2022

 

100% fast stilling som grunnskolelærer på 8.-10. trinn ved Salhus skole

Salhus skole har ledig en 100% fast stilling som lærer på 8. -10 trinn.Kan du tenke deg å være en del av en lærerstab som jobber aktivt for …

 

Salhus skole

Heltid

 

Søknadsfrist 20.03.2022

 

100% fast stilling som grunnskolelærer på 5.-10. trinn ved Salhus skole

Salhus skole har ledig en 100% fast stilling som lærer på 5. -10.trinn.Kan du tenke deg å være en del av en lærerstab som jobber aktivt for …

 

Salhus skole

Heltid

 

Søknadsfrist 20.03.2022

 

100% fast stilling som avdelingsleder for ungdomstrinnet ved Salhus skole

Salhus skole har ledig 100% fast stilling som avdelingsleder for ungdomstrinnet.Salhus skole søker dyktig og engasjert avdelingsleder med …

 

Salhus skole

Heltid

 

Søknadsfrist 20.03.2022

 

 

Del stillingen

Selskap

Brønnøy kommune

Kontaktinfo

  • Christina Berg Orvik
  • Tittel: Rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon 47 39 87 84 eller 750 12 172

Lokasjon

  • Brønnøysund

Søknadsfrist

Mars 20, 2022

Kyrkjelydspedagog (søknadsfrist 15.03.2022)

 

Ynskjer du å jobbe med barn og unge?

Kyrkjelydspedagog

 

Arbeidsgiver:  Bømlo Kyrkjelege Fellesråd

Stillingstittel:  Kyrkjelydspedagog

Frist:  15.03.2022

Ansettelsesform:  Fast

Bli kjent med Bømlo Kyrkjelege Fellesråd

· Ååååå!! Dette var kjekt! Kan me ha Tårnagenthelg neste helg også?

· Når kan me ta fram soveposane og godteriet? Det skal bli gøy å overnatte i kyrkja!

· Kan me få lov å gå opp på preikestolen å sjå også? Yes!

· Det er eigentleg ganske gøy å vera konfirmant faktisk!

Dette er kommentarar du kan komme til å høyre i stillinga som kyrkjelydspedagog i kyrkjene på Bømlo.

To ledige kyrkjelydspedagogstillingar

I dei fire kyrkjelydane i Bømlo er det ledig:

– 80% – 100% fast stilling som kyrkjelydspedagog frå 1.8.2022 eller etter avtale.

– 80% – 100% vikariat som kyrkjelydspedagog frå 1.8.2022 eller etter avtale. Fram til 1.7.2023

Som tilsett i Bømlo kyrkjeleg fellesråd får du:

  • interessante utfordringar
  • utgjere ein forskjell for barn og unge i møte med kyrkja
  • høve til fagleg og personleg utvikling gjennom samspel med dei andre tilsette og gjennom kurstilbod
  • bli ein del av eit godt og inkluderande arbeidsmiljø fylt med oppmuntring, glede og humor
  • høg grad av fleksibilitet både når det gjeld di eiga arbeidstid og dine arbeidsoppgåver
  • tariffløn og god pensjons- og forsikringsordningar

Arbeidsoppgåver:

  • Planlegge og gjennomføre trusopplæringstiltak for barn og unge i aldersgruppa 0-18 år
  • Administrasjon, planlegging og gjennomføring av konfirmantarbeidet

Dette vert vektlagt:

  • 3-årig høgskuleutdanning innanfor faga kristendom, pedagogikk, trus- og livssynskunnskap (andre med anna relevant utdanning/bakgrunn vil bli vurdert)
  • Personlege eigenskapar, samarbeidsevner og fleksibilitet

Me søkjer deg med:

  • Gode kommunikasjons- og formidlingsevner i møte med barn og unge.
  • Erfaring med og interesse for barne- og ungdomsarbeid.
  • Evne til å motivere, inspirere og koordinere frivillige medarbeidarar.
  • Normalt gode dataferdigheiter

Høve til å disponera eigen bil.

Politiattest og medlemskap i Den norske kyrkja er ein føresetnad.

For søkjarar som ynskjer det vert søknaden vurdert både til den faste stillinga, og til vikariatet.

For informasjon kontakt kyrkjeverje Trygve Leigland på tlf. 400 85 045, pedagog Liv Merete F. Pedersen tlf. 995 43 451 og www.bomlo.kyrkja.no

Om arbeidsgiveren

Saman vil vi ære Den treeinige Gud!

 

Del stillingen

Selskap

Bømlo Kyrkjelege Fellesråd

Kontaktinfo

  • Trygve Leigland
  • Tittel: Kyrkjeverje
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Mobil 400 85 045
  • Liv Merete Fylkesnes Pedersen
  • Tittel: Kyrkjelydspedagog
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Mobil 995 43 451

Lokasjon

  • Bømlo

Søknadsfrist

Mars 15, 2022

Kantor/kirkemusiker Fast (Søknadsfrist: 20.03.2022)

Kragerø kirkelige fellesråd

Kantor/kirkemusiker

 

Det er ledig 80 % fast stilling som kantor/kirkemusiker i Kragerø kirkelige fellesråd med tiltredelse så
raskt som mulig. Kragerø kommune har ca. 10.700 innbyggere, 5 sokn og tilhører Bamble prosti. Arbeidet vil foregå i Kragerø kommune med Skåtøy og Støle menigheter som hovedarbeidssted, samt Kragerø kapell som brukes mye til gravferdsseremonier.

Trosopplæringsarbeidet er en sentral oppgave i Den Norske Kirke. Det forventes at alle medarbeidere er med og bidrar i dette viktige arbeidet.

Orgelet i Skåtøy kirke er det best bevarte Hollenbach-orgelet i Norge. Opprinnelig bygget i 1888. Orgelet gjennomgikk en stor restaurering i 2011 og er tilbakeført, så nært som, i sin originale stand. Støle kirke har et større elektronisk orgel i tillegg til et 4 stemmers pipeorgel.

Søknadsfrist: 20.03.2022
Arbeidsgiver: Kragerø kirkelige fellesråd
Sted: Kragerø
Stillingstittel: Kantor/kirkemusiker
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4488832675

Arbeidsoppgaver

  • Planlegging og gjennomføring av gudstjenester, kirkelige handlinger og institusjonsandakter i
    samarbeid med prest/stab.
  • Inspirere til et variert og bredt musikalsk uttrykk i gudstjenesten og i menighetenes øvrige musikkliv, konserter etc.
  • Ansvar for barnekor og musikkarbeid.
  • Være med å videreutvikle sang og musikklivet som en del av arbeidet med å bygge menighet.
  • Ansvar for tilsyn og vedlikehold av kirkenes orgel og øvrige instrumenter.

Kvalifikasjoner

  • Fortrinnsvis utdanning i samsvar med Tjenesteordning for kantorer, eventuelt kirkemusikere
    med annen relevant utdannelse/realkompetanse/kirkemusikalsk utdanning.
  • Søkere må mestre et vidt spekter av musikalske uttrykksformer.
  • Ønskelig med dirigenterfaring fra barne-/ungdoms-/og voksenkor.
  • Søkere må beherske norsk muntlig og skriftlig godt.
  • Den som tilsettes må være medlem av Den norske Kirke.
  • Den som tilsettes skal utføre sin tjeneste i samsvar med Den norske kirkes ordninger

Personlige egenskaper

  • Initiativrik, inspirerende, kontaktskapende, fleksibel, løsningsorientert og beslutningsdyktig.
  • Evne til å arbeide selvstendig og i team.
  • Personlig egnethet tillegges stor vekt.

Andre opplysninger om stillingen:

  • Lønn i henhold til gjeldende tariffbestemmelser.
  • Pensjonsordning i KLP. -Politiattest må fremlegges før tilsetting, jf. kirkelovens §29.
  • Den som tilsettes må ha førerkort og disponere egen bil.
  • Søknaden må sendes elektronisk. Se www.kirkejobb.no

 

Kragerø kirkelige fellesråd, Torvgata 7, 3770 Kragerø, Norge

 

Send søknad her.

 

Kontaktinformasjon

Anne-Mette Bamle, kirkeverge
91 81 01 48

 

Del stillingen

Selskap

Kragerø kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Anne-Mette Bamle
  • Tittel: Kirkeverge
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 91 81 01 48

Lokasjon

  • Kragerø
  • Skåtøy

Søknadsfrist

Mars 20, 2022

Kommunelege 2 (søknadsfrist 31.03.2022)

 

Kommunelege 2

 

Grane kommune har ca. 1500 innbyggere og ligger plassert sør i Nordland. Grane legekontor er plassert i det nye helsetunet på Trofors, som ble tatt i bruk november 2020. I samme bygg er Sykehjem, Hjemmetjeneste, Administrasjon, Fysioterapi, Helsestasjon, Jordmortjeneste, Kjøkken og Vaskeri lokalisert. På legekontoret har vi kommuneoverlege, LIS1 lege, helsesekretærer/sykepleier og ca. 3 legestudenter hvert år. Kontoret er godt utstyrt med bl.a. EKG, spirometri, 24-t-BT og laboratorium. Grane kommune er registrert utdanningsenhet for spesialiteten allmennmedisin og legger til rette for at leger ansatt i kommunen får spesialisere seg i allmennmedisin. 

Arbeidsoppgaver :

  • Det er pålagt deltagelse i legevakt, Grane kommune har legevaktsamarbeid med nabokommunen Hattfjelldal.       
  • Det er ønskelig at søker har førerkort klasse B og disponerer bil.
  • Kommunale oppgaver i tråd med gjeldende avtaler.

Kvalifikasjoner :

  • Søker må ha fullført LIS1-tjeneste.
  • Søker må ha norsk autorisasjon.
  • Gode norskkunnskaper både muntlig og skriftlig er en forutsetning.
  • Det vil legges vekt på faglige kvalifikasjoner/erfaring.

Personlige egenskaper:

  • Gode kommunikative ferdigheter.
  • Gode samarbeidsevner
  • Engasjement og evne til å jobbe selvstendig
  • Det vil bli lagt vekt på personlig egnethet

Grane kommune tilbyr :

  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Stimulerende og spennende fagmiljø med gode utviklingsmuligheter
  • Faglig og positivt arbeidsmiljø
  • Barnehageplass ved behov

Lønnsvilkår:
Lønn ihht. gjeldende tariff, kompetanse og ansiennitet

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.

Referanser bes oppgitt.

 

Kontaktinformasjon:

Kommuneoverlege Haakon Ljosland

tlf.: 988 19 067

E-post:  [email protected]

 

Søknadsfrist: 31.03.2022

 

Søknad sendes via vårt elektroniske søknadsskjema på www.grane.kommune.no

 

Del stillingen

Selskap

Grane kommune

Kontaktinfo

  • Haakon Ljosland
  • Tittel: Kommuneoverlege
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: tlf. : 988 19 067

Lokasjon

  • Trofors

Søknadsfrist

Mars 31, 2022

Byggesaksbehandler Avdeling for areal og miljø Rådhuset (søknadsfrist 17.03.2022)

 

Seksjon for byggesak 

Byggesaksbehandler

 

Vil du jobbe med utfordrende oppgaver i et spennende og tverrfaglig miljø? Vil du være med på å videreutvikle Mo i Rana som regionsenter og Norges grønne industrihovedstad? Ny storflyplass bygges i Rana og den skal være ferdig i 2025. Norges første batterifabrikk er under etablering her, og vi forventer flere etableringer innen grønn industri. Vi rigger oss derfor for vekst, og styrker i første omgang bemanningen på plan og byggesak.

Avdeling for areal og miljø har ansvar for overordnet arealplanlegging, plansaksbehandling, byutvikling, byggesaksbehandling, oppmåling, kartforvaltning, miljø- og landbrukssaker og vilt- og utmarksforvaltning. Avdelingen utvider nå til 32 stillinger.

Seksjon for byggesak behandler bygge- og delingssøknader og søknader om dispensasjon etter plan- og bygningsloven. Vi behandler også søknader om seksjonering etter eierseksjonsloven. I tillegg jobber vi med lovlighetskontroll og tilsyn, juridiske oppgaver for sektor for tekniske tjenester og merkantile oppgaver for hele avdelingen. Seksjonen utvider nå til 5 byggesaksbehandlere.

Seksjon for byggesak har ledig:

100 % fast stilling som byggesaksbehandler

Arbeidsoppgaver

  • Informere og veilede brukerne av våre tjenester
  • Saksbehandle bygge- og delingssøknader og klagesaker etter plan- og bygningsloven
  • Drive lovlighetskontroll etter plan- og bygningsloven
  • Dra på befaring og ha tilsyn med byggeplasser, bygninger og andre byggesakstiltak
  • Saksbehandle søknader etter eierseksjonsloven
  • Andre oppgaver kan bli lagt til seksjonen og/eller stillingen.

Kvalifikasjoner

  • Utdanning fra universitet/høyskole – bygningsingeniør eller annen relevant ingeniørbakgrunn, samfunnsviter, arkitekt eller jurist
  • Kunnskap om bygningskonstruksjoner og byggfag
  • Relevant erfaring, fortrinnsvis innen offentlig forvaltning
  • Kunnskap og interesse for arkitekturfaglige tema som byutvikling, arkitektur og bokvalitet
  • Evne til å veilede konsulenter og eiendomsutviklere i små og store saker
  • God muntlig og skriftlig framstillingsevne på norsk
  • Førerkort for personbil
  • Søkere med annen utdanningsbakgrunn og lang relevant praksis innen fagområdet kan også komme i betraktning. Nyutdannede oppfordres også til å søke.

Personlige egenskaper vil bli vektlagt.

Avdeling for areal og miljø kan tilby

  • Faglige utfordringer og varierte arbeidsoppgaver i et kompetent fagmiljø
  • Gode muligheter for faglig utvikling og påvirkning
  • Moderne dataverktøy
  • Godt arbeidsmiljø med trivelige og engasjerte kollegaer
  • God pensjonsordning
  • Fleksitidsordning

De to siste referanser må oppgis. Aktuelle søkere blir innkalt til intervju.

Fortrinnsrett for interne søkere vil bli tatt hensyn til ved ansettelsen.

Stillingskode og lønn fastsettes på grunnlag av utdanning, lønnsansiennitet og intern lønnsstruktur. Lønnsansiennitet beregnes ut fra vitnemål og attester, som legges ved søknaden. Det gis tillegg for relevant tilleggs-/videreutdanning.

Politiattest skal fremskaffes først når søkeren har fått tilbud om stilling. Stillingen tilbys under forutsetning av at attesten ikke viser anmerkninger som enten fører til utelukkelse fra ansettelse, eller at søker finnes uegnet etter Rana kommunes vurderinger.

Vitnemål og attester må legges ved i søknaden. Vitnemål fra utenlandske høyskoler/universiteter må være NOKUT-godkjent.

Rana kommune praktiserer mer offentlighet. I henhold til Offentlighetsloven §25 kan opplysninger om søker bli offentliggjort selv om søker ber om anonymitet.

Flytteutgifter kan dekkes etter eget reglement. Kommunen disponerer noen øremerkede barnehageplasser.

Spørsmål knyttet til stillingen og ansettelsesprosessen kan rettes til

seksjonsleder for byggesak Jan-Terje Strandås, telefon 75 14 52 76 eller e-post [email protected] eller avdelingssjef Trude Fridtjofsen, telefon 75 14 52 22 eller e-post [email protected].

Rana kommune er en åpen og inkluderende arbeidsgiver, hvor alle søkere blir vurdert likeverdig. Vi oppfordrer derfor kvalifiserte søkere til å søke uten hensyn til alder, kjønn, funksjonsevne eller etnisk bakgrunn.

Søknad skal sendes via elektronisk søknadsskjema.

 

Søknadsfrist: 17.03.2022

 

Jobbtype: Fast

Heltid/Deltid: Heltid

Arbeidstid: Dag

Arbeidssted: Rådhuset

 

Kontaktpersoner:

Jan-Terje Strandås

tlf: 75 14 52 76

Trude Fridtjofsen

tlf: +47 75 14 52 22

 

Hjemmeside:
www.rana.kommune.no
Adresse: Mellomvika 51 B 8622 Mo i Rana

Rana kommune Areal og miljø

Rana kommune er Norges fjerde største kommune. Mellom fjord og fjell finner du alt du kan tenke deg av naturopplevelser hele året! Polarsirkelbyen Mo i Rana har over 26 000 innbyggere og er kommunikasjonssenter mellom øst og vest, nord og syd. Her møtes europaveier, fly, jernbane og båt.
Rana er vertskommune for Mo Industripark, en av landets største og grønneste industriparker. Grunnlaget for denne industrien er tilgang på mineraler, fornybar energi og høy kompetanse.
Midt i byen finner du Campus Helgeland, en motor for kompetanse, nyskapning og utvikling. Her finner du en rekke studietilbud i regi av Nord Universitet og Universitet i Tromsø.
Kompetanse er et nøkkelord for Polarsirkelkommunen. La Rana bli en plattform for din karriereutvikling!

 

Del stillingen

Selskap

Rana kommune

Kontaktinfo

  • Jan-Terje Strandås
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: 75 14 52 76
  • Trude Fridtjofsen
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: 75 14 52 22

Lokasjon

  • Mo I Rana

Søknadsfrist

Mars 17, 2022

Veterinær – dyrehelse, dyrevelferd og grensekontroll Kirkenes (Søknadsfrist: 27.02.2022)

 

Region Nord, avdeling Finnmark, kontorsted Kirkenes

Veterinær – dyrehelse, dyrevelferd og grensekontroll

 

Vi har ledig en spennende stilling ved vårt kontor i Kirkenes.

Alle som bor og arbeider i Finnmark og Nord-Troms kan få en årlig skattefri nedskriving av studielånet på inntil 10% av det opprinnelige lånebeløpet – maksimalt kr 25.000 pr. år. Samt et særskilt fradrag på skatten (Finnmarksfradraget) som gis til personer som er bosatt i Troms og Finnmark fylke

Hva hvis jeg må flytte til Kirkenes? Vi vil dekke flyttekostnader ihht «Særavtale om dekning av flyttekostnader»

SPRENG GRENSER – spreng grenser er en informasjonsside for Sør-Varanger. Her finner du nyttig info om alt som handler om å bo og leve i en grensesprengende kommune.

Videoer om Mattilsynet og Kirkenes: Dette er Mattilsynet, Kirkenes Sommer, Kirkenes Vinter

Søknadsfrist: 27.02.2022
Arbeidsgiver: Region Nord
Sted: Kirkenes
Stillingstittel: Stilling ledig som veterinær i Kirkenes
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4469936964

Avdeling Finnmark har jobbmuligheter for deg som er veterinær, og som ønsker å oppleve hvordan det er å bo og leve i Nord. Som ansatt i Mattilsynet vil du sammen med gode kolleger kunne gjøre en forskjell innen dyrevelferd, dyrehelse og mattrygghet. Jobben utføres i avdelingens fagteam på tvers av fagområder. Vi har også god kontakt med regionale fagrådgivere og jurister. Avdelingen er opptatt av å ha god dialog med både dyreeiere, næringsorganisasjoner og offentlige instanser det er naturlig å samarbeide med. Vi prioriterer å delta på arenaer der vi kan bidra positivt med vår kompetanse.
I avdelingen legger vi vekt på å holde høy faglig kvalitet, og vi er opptatt av gode samarbeidsformer og et positivt arbeidsmiljø.

Arbeidsoppgaver

Vi tilbyr en spennende og utfordrende jobb, som er knyttet til arbeidsoppgaver innen dyrehelse, dyrevelferd og veterinær grensekontroll. Noe reinkjøttkontroll i slaktesesongen vil kunne påregnes. Arbeidsoppgavene innen dyrehelse og dyrevelferd vil omfatte hele fagfeltet, og oppgavene innen veterinær grensekontroll omfatter grensekontrollene i Kirkenes havn og på Storskog, som er Norges grense til Russland. Dette gjør stillingen særegen og spennende med unike problemstillinger.
Du vil være en av flere medarbeidere organisert i fagteam som planlegger og gjennomfører arbeidet. Andre oppgaver innen Mattilsynets forvaltningsområde kan bli tillagt stillingen ut fra regionens samlede behov, beredskapsmessige vurderinger og prioriteringer.

Kvalifikasjoner

  • Du er veterinær og har norsk autorisasjon. Det er en fordel om du har godkjenning som offentlig veterinær
  • Du er fortrolig med å bruke IKT-verktøy, og å ta i bruk nye digitale løsninger
  • Du må beherske norsk godt, både skriftlig og muntlig
  • Du har førerkort i klasse B

Personlige egenskaper

  • God forståelse for tilsynsrollen og evne til å vurdere faglige problemstillinger
  • Evne til å orioritere og arbeide effektivt
  • God til å kommunisere
  • Evne til fleksibilitet
  • Evne til å veilede og motivere

Vi tilbyr

  • Bredt fagmiljø og varierte arbeidsoppgaver
  • God opplæring
  • Stillingen er lønnet i st.kode 1498, førsteinspektør, p.t kr 580 000 – kr 650 000,- pr år. For særskilt kvalifiserte søkere med lang relevant praksis, kan stilling som seniorinspektør, kode 1499 og høyere lønn bli vurdert.
  • Som ansatt i staten nyter du godt av gunstige pensjons- og låneordninger i Statens Pensjonskasse.

 

Parkveien 3, 9900 Kirkenes, Norge

 

Søk på stillingen her.

 

Kontaktinformasjon

Siv June Hansen, Avdelingssjef
22 77 89 26
[email protected]

 

Mattilsynet skal bidra til å sikre folk trygg mat. Vi skal også bidra til å sikre friske planter, fisk og dyr. Vi tilbyr spennende arbeidsoppgaver i en organisasjon med høy kompetanse, og med et godt arbeidsmiljø. Vi er organisert i et sentralt direktorat, med fem underliggende regioner. Disse utfører tilsynet vårt gjennom tilstedeværelse rundt om i landet.
Mattilsynet rapporterer til Landbruks- og matdepartementet, Helse- og omsorgsdepartementet og Nærings- og fiskeridepartementet. Les mer her www.mattilsynet.no

Inkludering og mangfold er en styrke for Mattilsynet. Vi ønsker oss medarbeidere med ulik kompetanse, fagkombinasjoner, livserfaringer og perspektiver slik at vi kan løse oppgavene på en enda bedre måte. Har du funksjonsnedsettelse, hull i CV-en og/eller innvandrerbakgrunn, oppfordrer vi deg til å krysse av for dette når du søker jobb hos oss. Vi kaller inn minst én kvalifisert søker i hver gruppe til intervju. Får du jobben legger vi til rette for deg om du trenger det. Vi bruker kun avkrysningene til å velge ut riktige kandidater og til anonymisert statistikk.

 

Del stillingen

Selskap

Mattilsynet

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Kirkenes

Søknadsfrist

Februar 27, 2022

Fagkoordinator / vernepleier (søknadsfrist 04.03.2022)

 

Fagkoordinator/vernepleier

 

 

Vil du være vår nye fagkoordinator/vernepleier ved Forsterket avdeling på Plankemyra bo- og omsorgssenter?

Vi søker deg som er en vernepleier med interesse for fag og utvikling da Forsterket avdeling tar seg av noen av de mest krevende brukerne i kommunen.

Du liker å samarbeide med kollegaer og har evne til kompetansedeling og praktisk bruk av faget slik at hver bruker får en individuelt tilpasset plan.

Du og avdelingsleder fremmer en felles retning på det faglige arbeidet.

Du samhandler med de ansatte for å legge plan for kompetanseutvikling av avdelingen og har evne til å prioritere.

Elever og studenter samarbeider med deg og avdelingsleder.

Du har kompetanse knyttet til metoder og teknikker for å avverge uønsket atferd.

Søknadsfrist: 04.03.2022
Arbeidsgiver: Arendal
Sted: Arendal
Stillingstittel: Fagkoordinator/vernepleier
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4485265047

Arbeidsoppgaver

  • Overordnet mål for stillingen å øke kompetansen til de ansatte og optimalisere tilbudet til brukerne,.
  • Du kan koordinere og utvikle det faglige innhold i tjenesten til den enkelte bruker.
  • Du kan omveksle behovet til brukerne til faglig utvikling for de ansatte ved forsterket avdeling gjennom kompetansedeling og kompetanseutvikling.
  • Du følger opp elever og studenter slik at disse får faglig utbytte den tiden de har praksis.
  • Du samarbeider tverrfaglig med andre fagkoordinatorer i enheten for å fremme beste praksis.
  • Du ser løpende hvilke andre oppgaver som må tas fatt i.
  • Du utfører og følger opp prosedyrer, observerer og dokumenterer
  • Du samhandler godt med pårørende og andre samarbeidspartnere

Kvalifikasjoner

  • Du er autorisert vernepleier med allsidig erfaring i målrettet miljøarbeid med brukere som har utfordrende atferd.
  • Det er ønskelig at du har relevant veiledningskompetanse.
  • Du har grunnleggende datakunnskaper knyttet til windows og fagprogrammer. Du har evne til å sette deg inn i nye fagprogrammer.
  • Du behersker norsk skriftlig og muntlig slik at du kan utføre alle oppgavene i stillingen på en god måte.

Personlige egenskaper

  • Du har evne til å motivere og engasjere.’
  • Du er tydelig og lojal.
  • Du har evne til å jobbe systematisk over tid.
  • Du har evne til å planlegge kortsiktig og langsiktig.
  • Du er god til å formidle og lytte.

Vi tilbyr

  • Vi møter deg med smil og vennlighet.
  • De som jobber på avdelingen må kunne håndtere utfordrende situasjoner sammen. Avdelingen har siste året jobbet med arbeidsmiljø og har staket ut en kurs for faglig tilnærming gjennom medvirkning.
  • Arendal kommune er sertifisert i Likestilt arbeidsliv.
  • Plankemyra bo- og omsorgssenter er livsgledesertifisert
  • Stillingen inngår i turnusarbeid med langvakter og arbeid på helg.

 

Vesterveien 4, Strømsbuneset 1, 4839 Arendal, Norge

 

Søk på stillingen her.

 

Kontaktinformasjon

Kristian Lindaas, Avdelingsleder helse
+47 975 13 862

 

Arendal kommune har ca. 44 000 innbyggere, beliggende i en region som er en drivende kraft på Sørlandet. Regionen har et aktivt næringsliv, et blomstrende kulturliv og med en skjærgård og friluftsområder som gir unike opplevelses – og rekreasjonsmuligheter. Kommunen har ca 3200 ansatte og en lederstruktur med to nivåer; Rådmann og fire kommunalsjefer, samt et nivå bestående av enhetsledere som ledere for omsorgsenheter, barnehager, skoler, administrative tjenester mv. Kommunen har fokus på høy kvalitet i tjenesten og gode arbeidsforhold for ansatte. Kommunen er på vei til å bli en heltidskommune og vi ansetter fortrinnsvis i hele stillinger.

Vi forventer at ansatte, som kan, ønsker å arbeide i hele stillinger. Kvalifiserte søkere som innen 12 mnd. etter endt utdanning får tilbud om fast stilling i Arendal kommune, skal tilbys 100% stilling. Forutsetning i Helse og levekår er at den som tilsettes inngår i turnus med antall helgetimer min. 325 timer pr. år. Tilbudet kan være betinget av å måtte jobbe på flere arbeidssteder.

For stillinger som arbeider direkte med barn, må det foreligge tilfredsstillende politiattest, jf. Barnevernloven § 6-10, opplæringslova § 10-9 og barnehageloven § 20. Krav om tilfredsstillende politiattest gjelder også for ansatte som yter tjenester etter helse- og omsorgstjenesteloven, jf. § 5-4.

 

Del stillingen

Selskap

Arendal kommune

Kategorier

sykepleier

Kontaktinfo

  • Kristian Lindaas
  • Tittel: Avdelingsleder helse
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 975 13 862

Lokasjon

  • Arendal

Søknadsfrist

Mars 4, 2022

Veterinær Avd. Sunnhordland og Haugalandet (søknadsfrist 13.03.2022)

 

Avdeling Sunnhordland og Haugalandet

Veterinær

 

Ønsker du en meningsfull jobb der du bidrar til å bedre dyrevelferden?

Da kan en jobb i slakteritilsynet passe for deg.

Avdeling Sunnhordland og Haugalandet, seksjon slakteritilsyn og animalsk mat søker etter en veterinær i fast stilling. Medarbeiderne i seksjonen gjennomfører kjøttkontroll og tilsyn med mattrygghet og dyrevelferd på to landdyrslakteri, samt kjøttkontroll og tilsyn med mattrygghet ved viltslakteri. I dag består slakteritilsynet av 12 medarbeidere som rullerer mellom anleggene. Vi har landdyrslakteri som slakter storfe, småfe og svin, og viltslakteri som slakter hjortevilt.

Mattilsynet er opptatt av helkjedeperspektiv, hvor man ser hele produksjonskjeden for maten – fra jord og fjord til bord – under ett. Tilsyn med slakteri er svært sentralt i denne helkjedetenkningen. Det omfatter blant annet tilsyn med dyretransport, dyrevelferd og dyrehelse hos levende dyr på slakteriet, hygieniske forhold under slakting og nedskjæring og vurdering av patologiske forandringer hos slaktet. Den store bredden i fagområdet gjør at arbeidet er spennende og utfordrende.

Søknadsfrist:  13.03.2022
Arbeidsgiver:  Avdeling Sunnhordland og Haugalandet
Sted:  Ølen, Sandeid
Stillingstittel:  Veterinær
Heltid / Deltid:  Heltid
Ansettelsesform:  Fast
Stillingsprosent:  100
Webcruiter-ID:  4483725445

Arbeidsoppgaver

Kjøttkontroll ved våre to landdyrslakteri, samt kjøttkontroll ved viltbehandlingsanlegg.
Kontroll av levende dyr på fjøset og kontroll av skrotter på slaktelinjen.
Tilsyn og saksbehandling, herunder tilsyn med hygiene, transport av dyr og metoder for bedøving og avliving. Tilsyn i tilhørende hengehall, kjølerom og nedskjæring av kjøtt. Prøvetaking og etterfølgende saksbehandling.
Kommunikasjon og veiledning til næring og bonde.
Mattilsynet er en beredskapsorganisasjon, det betyr at du ved en hendelse kan få oppgaver i forbindelse med beredskap.
Endringer i arbeidsoppgaver kan skje ut i fra regionens/avdelingens/seksjonens samlede behov.

Kvalifikasjoner

Du er veterinær og har norsk autorisasjon. Det er en fordel om du har godkjenning som offentlig veterinær. Opplæring vil bli gitt.
Erfaring innen tilsynsarbeid og offentlig forvaltning er en fordel, men ikke en forutsetning.
Du må snakke og skrive flytende, godt norsk.
Du har førerkort i klasse B. Kontoret disponerer leasingbiler.

Personlige egenskaper

Motivasjon for å jobbe innen slakteritilsyn og kjøttkontroll
Du liker å jobbe i en faggruppe og har gode samarbeidsevner, men må også kunne jobbe selvstendig.
Du er løsningsorientert, fleksibel, engasjert og kan kommunisere klart og tydelig.
God forståelse av tilsynsrollen.
Du har evne til å jobbe effektivt og nøyaktig, samt å håndtere en hektisk arbeidshverdag.
Du bidrar til et positivt arbeidsmiljø.

Vi tilbyr

Spennende og varierte arbeidsoppgaver i en organisasjon i utvikling.
Du blir en del av et faglig og engasjert fellesskap og vil få god opplæring i tilsyns- og forvaltingsrollen
Stillingen er lønnet som førsteinspektør, st. kode 1498 p.t. kr 550.000 – 630.000. For spesielt godt kvalifiserte kan avlønning som seniorinspektør, st. kode 1499, være aktuelt.
Som ansatt i staten nyter du godt av gunstige pensjons- og låneordninger i Statens Pensjonskasse. Fra lønnen trekkes 2% innskudd til pensjonskassen.

Slik søker du

Søknader mottas kun elektronisk.
Når du sender inn søknaden din, vennligst oppgi minst 2 referanser.
Vi ønsker at du laster opp vitnemål og attester som vedlegg.

 

Øvrehagen, 5580 Ølen, Norge

 

Søk på stilling her.

 

Kontaktinformasjon

Kari HaugstadSeksjonssjef
456 07 277
[email protected]

 

Mattilsynet skal bidra til å sikre folk trygg mat. Vi skal også bidra til å sikre friske planter, fisk og dyr. Vi tilbyr spennende arbeidsoppgaver i en organisasjon med høy kompetanse, og med et godt arbeidsmiljø. Vi er organisert i et sentralt direktorat, med fem underliggende regioner. Disse utfører tilsynet vårt gjennom tilstedeværelse rundt om i landet.
Mattilsynet rapporterer til Landbruks- og matdepartementet, Helse- og omsorgsdepartementet og Nærings- og fiskeridepartementet. Les mer her www.mattilsynet.no

Inkludering og mangfold er en styrke for Mattilsynet. Vi ønsker oss medarbeidere med ulik kompetanse, fagkombinasjoner, livserfaringer og perspektiver slik at vi kan løse oppgavene på en enda bedre måte. Har du funksjonsnedsettelse, hull i CV-en og/eller innvandrerbakgrunn, oppfordrer vi deg til å krysse av for dette når du søker jobb hos oss. Vi kaller inn minst én kvalifisert søker i hver gruppe til intervju. Får du jobben legger vi til rette for deg om du trenger det. Vi bruker kun avkrysningene til å velge ut riktige kandidater og til anonymisert statistikk.

 

Del stillingen

Selskap

Mattilsynet

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Sandeid
  • Ølen

Søknadsfrist

Mars 13, 2022