Teknisk driftsingeniør – Prosjektleder i Virksomhet for Eiendom (søknadsfrist 21.10.2022)

Kragerø kommune Eiendom

Teknisk driftsingeniør – Prosjektleder

 

Teknisk driftsingeniør – Prosjektleder i Virksomhet for Eiendom

Virksomhet for Eiendom har ledig 100 % fast stilling som Teknisk driftsingeniør – Prosjektleder.

– Prosjektledelse i større og mindre prosjekter innen fagene Bygg-Brann-Elektro-Varme og Ventilasjon (50%)

– Overordnet driftsoppfølging automasjon og elektro av tekniske anlegg tilhørende Virksomhet for eiendom. (50%)

Stillingen innebærer ansvar for:

Gjennomføre og følge opp vedtatte prosjekter og investeringer.
Forebyggende vedlikehold på bedriftens elektro og automasjons anlegg.
Vedlikeholdsplanlegging i samarbeid med virksomhetsledere.
Budsjettoppfølging for tildelte prosjekter.
Gjennomføre offentlige anskaffelser iht. prosjektplaner.
Bidra til økt fokus på HMS og internkontroll.
Stillingen kan også inneholde kommunal saksbehandling, forberedelse av saker til politisk behandling og andre oppgaver som kan være aktuelle for denne stillingen.

Krav til kompetanse:

MSc/BSc eller Teknisk Fagskole innen Automasjon eller Elektro.
Ønskelig med 5 års arbeidserfaring som prosjektleder.
Ønskelig med 3 års erfaring fra Elkraft og/eller Bygningsautomasjon.
God teknisk forståelse og faglig trygghet.
God kunnskap om HMS-/IKT-systemer.
God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk.
Gode samarbeidsevner og evne til å kunne jobbe selvstendig.

Det er ønskelig at søkere også har følgende kvalifikasjoner:

Relevant erfaring.
Erfaring fra prosjekt- og byggeledelse.
Erfaring som automatiker /elektriker.
Kunnskap til lov om offentlige anskaffelser og forsyningsforskriften.
Kunnskap om budsjett- og økonomistyringsarbeid.
God praktisk forståelse, samt løsningsorientert.
Evne til å kunne stå på i perioder med større arbeidspress.
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Førerkort klasse B.

Vi tilbyr:

Det er 6 mnd. prøvetid i Kragerø kommune.
Pliktig medlemskap i KLP/SPK med 2 % av brutto lønn.
Lønn etter kvalifikasjoner og gjeldende avtaleverk
Tilsetting finner for øvrig sted på de betingelser som gjelder i Kragerø kommune.

Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatt skal gjenspeile befolkningen forøvrig. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn.

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.

 

Søk på stillingen her.

Fylke: Vestfold og Telemark

Jobbtype: Fast

Heltid/Deltid: Heltid

Arbeidstid: Dag

 

Søknadsfrist: 21.10.2022

 

Arbeidssted: Kragerø

 

Kontaktpersoner:

Julius Finnsson

mob: 908 09 424

 

Hjemmeside:
https://www.kragero.kommune.no/
Adresse: Ytre strandvei 15 3770 Kragerø

 

Kragerø kommune Eiendom

Kragerø er en kjent sommerby som ligger vakkert til ved kysten med et mylder av øyer og skjær – Perlen blant kystbyene. Naturen, skjærgården, kunst og kultur sammen med fargerik småbyidyll legger til rette for gode opplevelser og et berikende friluftsliv til alle årstider. Kragerø kommune har ca. 10500 innbyggere og et variert nærings- og kulturliv. Kommunen har full barnehagedekning, et desentralisert grunnskoletilbud og videregående skole med et variert tilbud. Innenfor en reisetid på en time når du en rekke større byer i regionen og sentrale kommunikasjonsknutepunkter. Aktive innbyggere, lag og foreninger, næringslivet og kommunen arbeider sammen til felles innsats og bidrar til at Kragerø er et godt sted å bo, besøke og drive næring i.

 

Del stillingen

Selskap

Kragerø kommune

Kontaktinfo

  • Julius Finnsson
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: 908 09 424

Lokasjon

  • Kragerø

Søknadsfrist

Oktober 21, 2022

*Byggesaksbehandler *Arealplanlegger *Kommuneplanlegger (Søknadsfrist: 15.10.2022)

Leder for tilsyn etter plan- og bygningsloven – Bygg- og geodataavdelingen (Søknadsfrist: Snarest)

 

Søk på stillingen her.

Del stillingen

Selskap

Trysil Kommune

Lenke til firma

www.trysilkommune.no/

Kontaktinfo

Ingen kontakt lagt til

Lokasjon

  • Trysil

Søknadsfrist

Oktober 13, 2022

Spesialpedagoger / lærere ved Fjellfoten skole (Søknadsfrist: 17.10.2022)

 

Spesialpedagoger/lærere ved Fjellfoten skole

 

Fjellfoten skole, Nes kommune

Fjellfoten skole søker to lærere/spesialpedagoger i henholdsvis 100 % og 50 % faste stilllinger. Vi søker deg som er god til å tilrettelegge for læring og utvikling, og som har kompetanse til å kartlegge, planlegge, gjennomføre og evaluere spesialpedagogisk arbeid.

Søknadsfrist: 17.10.2022
Arbeidsgiver: Nes kommune
Stillingstittel: Spesialpedagog/lærer ved Fjellfoten skole
Stillinger: 2
Heltid / Deltid: Heltid, Deltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100, 50
Webcruiter-ID: 4530801085
Startdato: 01.11.2022
Sluttdato: 31.07.2099

Arbeidsoppgaver

Planlegge, gjennomføre, tilrettelegge og evaluere undervisning for elever med særskilte behov i samarbeid med andre
Kartlegge og undervise i særskilt norsk
Utarbeide, gjennomføre og evaluere pedagogiske rapporter, IOP m.m.
Kartlegge og følge opp elevenes faglige og sosiale utvikling
Bidra til inkludering av elever med særskilte behov
Gi råd og veiledning til skole og hjem
Samarbeide tett med lærere, team/trinn og hjem
Delta i tverrfaglig samarbeid, og bidra til godt samarbeid med hjem og andre faginstanser
Undervisning i større grupper og/eller klasser kan forekomme.
Kunne være kontaktlærer.

Kvalifikasjoner

Grunnskolelærer 1-7 med spesialpedagogikk i fagkretsen
Kompetanse i å kunne gi opplæring i grunnleggende ferdigheter, jfr. LK20
God samarbeids- og samhandlingskompetanse
God til å lede elever og formidle kunnskap
Gode digitale ferdigheter.

Personlige egenskaper

Du er fleksibel, utviklingsorientert, strukturert og selvstendig
Du har god relasjonskompetanse og er autoritativ ovenfor elevene
Du samarbeider og kommuniserer godt
Du er ansvarsbevisst og løsningsorientert
Personlig egnethet vektlegges.
Den som tilsettes må før tiltredelse levere politiattest, som ikke er eldre enn 3 måneder. I henhold til opplæringsloven § 10-9.

Vi tilbyr

Begynnerlønn ut fra 4 års ansiennitet for nyutdannede lære
Gode kontaktlærertillegg
Mentorordning for nyutdannede
God støtte og veiledning fra egen Pedagogisk tjeneste, både på system- og fagnivå
Gode forsikrings- og pensjonsordninge
Minst to referanser må oppgis
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 6 mnd. prøvetid.
Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.
Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.

 

Søk på stillingen her.

 

Fjellfoten skole, Fjellfotvegen 17, 2150 Årnes, Norge

 

Kontaktinformasjon

Anne Johansen
Rektor
98461313
[email protected]

 

Nes kommune i Viken har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 23.800 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

 

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

Oktober 17, 2022

Avdelingsleder 1.-4.trinn Auli skole (Søknadsfrist: 17.10.2022)

 

Avdelingsleder 1.-4.trinn

 

Auli skole, Nes kommune

Ønsker du å bidra til barn og unges læring og sosiale utvikling i samarbeid med gode kollegaer? Tenker du at skoleutvikling med barnas læring i sentrum er noe for deg? Da er skoleleder på Auli skole den rette jobben for deg.

Auli skole er en skole i vekst og utbygging. Skolen består i dag av 270 elever og 40 ansatte, men det er forventet en større økning i elevtallet fremover. Med bakgrunn i dette gjennomføres det nå et større ombyggingsprosjekt, og Auli skole vil ha nye og flotte lokaler ferdigstilt i 2025. En ny aktivitetshall tilknyttet skolen ferdigstilles allerede i mars 2023 og utbyggingen vil deretter foregå fortløpende.

Auli skole ligger 15 km unna Årnes sentrum i retning Lillestrøm og har særdeles gode buss- og togforbindelser. Skolen er plassert midt i byggefeltet på Auli og er et naturlig samlingspunkt for lokalmiljøet med gode fasiliteter for aktiviteter i nærmiljøet.

Auli skole kjennetegnes av et profesjonelt læringsmiljø med dyktige og omsorgsfulle kollegaer. Skolen vektlegger elevmedvirkning, både faglig og i arbeidet med et trygt og godt skolemiljø. Implementeringen av fagfornyelsen og læringsmiljøløftet er sentrale i skolens utviklingsarbeid.

Skolens ledergruppe vil bestå av rektor, to avdelingsledere, samt SFO-leder.

Søknadsfrist: 17.10.2022
Arbeidsgiver: Nes kommune
Stillingstittel: Avdelingsleder 1.-4.trinn
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4566302169

Arbeidsoppgaver

Auli skole søker en dedikert kollega til skolens ledergruppe. Vi har behov for en avdelingsleder som liker å ha store ansvarsområder med høy grad av autonomi, og samtidig har evnen til å samarbeide godt med ledergruppen og skolens personale.

Vår nye kollega bør trives med å jobbe strukturert med ulike administrative oppgaver, samt å delta i pedagogisk utviklingsarbeid ved skolen.

Stillingen som avdelingsleder har mange spennende oppgaver med stor mulighet for å påvirke egen arbeidshverdag.

Noen av hovedoppgavene er som følger:

Ansvar for 1.-4. trinn, herunder oppfølging av elever og det pedagogiske arbeidet på trinnet
Arbeid med skolens psykososiale miljø
Delta i skolens pedagogiske utviklingsarbeid
Samarbeid med eksterne instanser og foreldre
Personalansvar og ledelse
Vikarorganisering
Oppfølging og analysearbeid av undersøkelser og elevkartlegging
Arbeid i skolens økonomi- og administrasjonssystemer
Administrative oppgaver
Stillingen tillegges per nå ca. 50% undervisningsoppgaver. Stillingsprosenten tilknyttet rollen som avdelingsleder kan økes i takt med økende elevtall.

Kvalifikasjoner

Relevant utdanning på universitets-/høyskolenivå og godkjent undervisningskompetanse
Erfaring og/eller kompetanse fra arbeid med begynneropplæringen er ønskelig
Det er et ønske om skolelederutdanning. Søkere som ikke har skolelederutdanning må påregne å gjennomføre dette
Gode muntlige, skriftlige og digitale ferdigheter
Personlig egnethet vil bli vektlagt
Den som tilsettes må før tiltredelse levere politiattest, som ikke er eldre enn 3 måneder. Ihht. opplæringsloven §- 10-9.

Personlige egenskaper

Vi ønsker en selvstendig medarbeider som kan jobbe strukturert og systematisk
Du er fleksibel, løsningsorientert og har gode samarbeidsevner
Du må like å jobbe i team, og ha et ønske om å bidra til skolens utviklingsarbeid
Du er en leder med et inkluderende og positivt elevsyn, og bygger gode relasjoner
Vi trives med hyggelige medarbeidere som har et godt og smittende humør.

Vi tilbyr

Varierte og spennende arbeidsoppgaver
Mulighet for faglig og personlig utvikling
Et faglig dyktig og hyggelig kollegium
Lønn etter avtal
Gode forsikrings – og pensjonsordninger
Minst to referanser må oppgis
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Det er 6 mnd. prøvetid.
Attester og vitnemål lastes opp i søkerprosessen.
Originale attester og vitnemål tas med ved et eventuelt intervju.
Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.

 

Søk på stillingen her.

 

Auli skole, Lyngvegen 16, 1929 Auli, Norge

Kontaktinformasjon

Joakim Westerbakk
Rektor
91776147

 

Nes kommune i Viken har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 23.800 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

 

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

  • Joakim Westerbakk
  • Tittel: Rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 91776147

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

Oktober 17, 2022

Økonomisjef (søknadsfrist 07.10.2022)

 

Starte eit liv på bygda? Kan vi ha drømmejobben for deg?

Vi søkjer ein Administrasjon- og økonomisjef

 

Arbeidsgiver Stiftinga Geirangerfjorden  Verdsarv

Stillingstittel Økonomisjef

Frist  07.10.2022

AnsettelsesformFast

Vi ser etter følgjande kvalifikasjonar:

– Høgare økonomisk utdanning / erfaring frå fagfeltet

– God og relevant erfaring kan kompensere for manglande utdanning

– Gode skriftlege ferdigheiter

– Gode språkkunnskapar er ein fordel; engelsk og ev. anna framandspråk, skriftleg og munnleg

– God munnleg framstillingsevne og god datakunnskap

Arbeidsoppgåve/funksjon:

– Budsjett- og rekneskapsansvar

– Rapportering, økonomistyring

– Miljøfyrtårn og HMS ansvarleg (kursing kan tilbydast)

– Prosjektoppfølging (økonomi)

– Tilsyn med bygg og teknisk anlegg/utstyr

– Administrative tenester for organisasjonar som vi samarbeider med

– Arbeidsoppgåve kan i noko grad tilpassast søkjar sine kvalifikasjonar

 

Søk på stillingen her.

 

Om arbeidsgiveren

Geirangerfjorden Verdsarv er ei stifting med føremål; – å utvikle kompetanse innan vern, bevaring og formidling av naturarven Vestnorsk fjordlandskap, – å drive ei berekraftig utvikling av det unike verdsarvområdet, – å representere ein arena for vitenskapeleg forsking på området,- samt vere premissleverandør overfor myndigheiter. Stiftinga skal gje inspirasjon til lokal utvikling gjennom å bygge og dele kompetanse til beste for utviklinga av attraktive lokalsamfunn i og kring verdsarvområdet. Stiftinga driv Norsk Fjordsenter/besøkssenter verdsarv i Geiranger, som også er vårt hovudsete.

 

Stiftinga Geirangerfjorden Verdsarv

Spørsmål om stillingen

Katrin Blomvik Bakken, Direktør

Telefon  954 27 390  Mobil954 27 390

 

Del stillingen

Selskap

Stiftinga Geirangerfjorden Verdsarv

Kontaktinfo

  • Katrin Blomvik Bakken
  • Tittel: Direktør
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 954 27 390

Lokasjon

  • Geiranger

Søknadsfrist

Oktober 7, 2022

Utøvende spesialpedagog i barnehagene 100% fast (Søknadsfrist: 17.10.2022)

 

Utøvende spesialpedagog i barnehagene

 

Pedagogisk tjeneste, Nes kommune

Pedagogisk tjeneste er en samordning av pedagogisk/psykologisk-tjeneste, pedagogiske veiledere og utøvende spesialpedagoger. Vi er et relativt stort kompetansemiljø, der vi lærer av hverandre og utvikler oss sammen.
Utøvende spesialpedagog skal gi spesialpedagogisk hjelp til barn i førskolealder som har et enkeltvedtak etter barnehageloven §19-a. Dette kan innebære et bredt spekter av hjelpetiltak, både innenfor den direkte spesialpedagogiske hjelpen og veiledning av personal eller foresatte.

Søknadsfrist: 17.10.2022
Arbeidsgiver: Nes kommune
Sted: Årnes
Stillingstittel: Utøvende spesialpedagog i barnehagene
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100

Arbeidsoppgaver

  • Arbeid på system og individniv
  • Spesialpedagogisk arbeid rettet mot barn med enkeltvedtak om spesialpedagogisk hjelp
  • Være deltakende i arbeid med å utarbeide planer for spesialpedagogisk hjelp og årsrapporter
  • Veiledning av personal i barnehager
  • Deltakelse i møter om enkeltbarn
  • Oppfølging av kommunale planer, og deltakelse i aktuelle utviklingsarbeider

Kvalifikasjoner

  • Formell pedagogisk kompetanse
  • Utdanning fra høyskole/universitet innen spesialpedagogikk, minimum bachelornivå
  • Erfaring fra arbeid i barnehage og personlig egnethet vil bli vektlagt, og kan kompensere for noe av utdanningskravet
  • Søker må ha førerkort, og det er en fordel å disponere egen bil
  • Gyldig politiattest, som ikke er eldre enn 3 måneder

Personlige egenskaper

  • Du er målrettet, og har en klar ambisjon om å skape læring og utvikling
  • Gode samarbeidsevner
  • Gode kommunikasjonsferdigheter på norsk, både skriftlig og muntlig
  • Stor arbeidskapasitet
  • Fleksibel og løsningsorientert

Vi tilbyr

  • Et godt arbeidsmiljø og et sterkt kompetansemiljø.
  • Tiltredelse snarest mulig
  • Lønn etter gjeldende tariff
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger

Minimum to referanser må oppgis.
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariff.
Kopi av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om å ikke bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.

 

Les mer om stillingen her.

 

Rådhusgata 2, 2150 Årnes, Norge

Kontaktinformasjon

Jørgen Kristiansen, Konst. leder Pedagogisk tjeneste
906 51 723
[email protected]

 

Nes kommune i Viken har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 23.800 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

 

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

  • Jørgen Kristiansen
  • Tittel: Konst. leder Pedagogisk tjeneste
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 906 51 723

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

Oktober 17, 2022

Førstekonsulent våpenforvaltning (Søknadsfrist 16.10.2022)

 

Førstekonsulent våpenforvaltning

 

Sysselmesteren på Svalbard

Har du lyst til å jobbe med våpenforvaltning sammen med verdens nordligste politi i en av Europas siste villmarker?

Vi søker etter en engasjert og motivert medarbeider til åremålsstilling som førstekonsulent for å ivareta våpenforvaltningen hos Sysselmesteren.

Åremålsstillinger hos Sysselmesteren på Svalbard er på 3 år med mulighet for å forlenge med ytterligere 3 år. Vi søker en samfunnsengasjert, motivert og initiativrik medarbeider som trives i team og som ikke er redd for å prøve seg på nye og varierte oppgaver

Som medarbeider ved Sysselmesteren på Svalbard kjennetegnes du som samarbeidsvillig, trygg, modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. I vår vurdering av kandidat vil vi vektlegge disse verdiene. Den som ansettes må ha forståelse for Sysselmesterens samfunnsrolle og samfunnsoppdrag.

Søknadsfrist: 16.10.2022
Arbeidsgiver: Sysselmesteren på Svalbard
Sted: LONGYEARBYEN
Stillingstittel: Førstekonsulent våpenforvaltning
Heltid / Deltid: Heltid
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4563982780

Arbeidsoppgaver

  • Ivareta og saksbehandle alle områder innenfor våpenforvaltningen hos Sysselmesteren
  • Publikumskontakt, både fysisk og per telefon og e-post
  • Andre oppgaver som kan bli lagt til stillingen vil være å bistå på befaring av skytebaner, kontrollvirksomhet, arbeid opp mot forhandlere med mer

Kvalifikasjoner
Du må ha:

  • Relevant utdannelse fra høgskole/ universitet.
  • Lang og relevant erfaring fra fagområdet kan kompensere for manglende formell utdannelse.
  • God skriftlig og muntlig forståelse av engelsk
  • Inngående kunnskap til lovverk og retningslinjer knyttet til våpenforvaltning
  • Kjennskap til politiets fagapplikasjoner (inkl. politiets Nasjonale Våpenregister)
  • Ha gode IT-kunnskaper, beherske god bruk av dataverktøy
  • Kunnskap om forvaltningsloven
  • Kunnskap om POD sin instruks om våpenforvaltning
  • Må kunne sikkerhetsklareres for Hemmelig
  • Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41.

Det er også ønskelig at du har:

  • Erfaring med saksbehandling av våpensaker
  • Kjennskap til Sysselmesteren sitt arkivsystem Public 360/ WebSak
  • Inngående våpenteknisk forståelse
  • God kjennskap til ammunisjon

Personlige egenskaper

Vi søker en person som arbeider selvstendig og systematisk med god gjennomføringsevne er nøyaktig, selvstendig, effektiv og takler høyt arbeidspress. Videre er det nødvendig med god rolleforståelse, gode kommunikasjons- og samarbeidsevner. Personlig egnethet blir tillagt særlig vekt.

Vi tilbyr

  • En utfordrende og spennende arbeidsplass for deg som vil være med på å forme Sysselmesteren på Svalbard.
  • Stillingen lønnes som førstekonsulent i stillingskode 1408 fra kr 526 100 – 573 900 brutto per år
  • Polartillegg pt kr. 107,- pr dag
  • Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger (www.spk.no)
  • Gode arbeidsbetingelser (f.eks. fleksibel arbeidstid, trening i arbeidstiden o.l.)
  • Du får tildelt fri bolig og fri tjenestebil (fordelsbeskattet og pensjonsgivende), og fri til- og fratredelse reise, samt feriereiser etter gjeldende regulativ.
  • Svalbardskatt, folketrygdavgift og pensjonsinnskudd utgjør for tiden 18,2 %.

For å ha et godt vurderingsgrunnlag ber vi deg om å registrere utfyllende CV i vår rekrutteringsportal og laste opp relevante attester og vitnemål.

Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.

 

Søk på stillingen her.

 

Vei 309-6, 9170 LONGYEARBYEN, Norge

Kontaktinformasjon

Stein Olav Bredli
79 02 43 04

Maria Therese Floberg
79 02 43 52

 

Svalbard er en del av kongeriket Norge, og Sysselmesteren er regjeringens øverste representant på øygruppen. Sysselmesteren er både politimester og statsforvalter. Virksomheten har en miljøvernavdeling, en politiavdeling, en administrasjonsavdeling og en stab med til sammen 50 ansatte i åremålsstillinger.

Sysselmesterens administrasjonsbygg ligger i Longyearbyen på 78 grader nord. Longyearbyen har et godt tjenestetilbud og et rikt idretts- og kulturtilbud. Men Longyearbyen er ikke et livsløpssamfunn. På flere områder er klare rammer for hvilket tjenestetilbud som er tilgjengelig og dette kan være lavere enn på fastlandet. Svalbard tilbyr storslått natur med gode muligheter for spennende opplevelser både i nærområdet til Longyearbyen og ute i den arktiske villmarken.

Les mer om Sysselmesteren på Svalbard her

 

Del stillingen

Selskap

Sysselmesteren på Svalbard

Kontaktinfo

  • Stein Olav Bredli
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 79 02 43 04
  • Maria Therese Floberg
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 79 02 43 52

Lokasjon

  • Longyearbyen

Søknadsfrist

Oktober 16, 2022

Regnskapssjef og regnskapsmedarbeider (søknadfrist 07.11.2022)

 

Longyearbyen, Svalbard og Jan Mayen

Regnskapssjef og Regnskapsmedarbeider

 

Om stillingen:

Svalbard Adventures AS søker etter en regnskapssjef i 100% fast stilling. Den som ansettes blir en del av administrasjonsavdelingen som i dag består av 5 ansatte. Som regnskapssjef vil du ha et tett samarbeid opp mot avdelingsledere i selskapet.

Arbeidsoppgaver:

· Utarbeidelse og kvalitetssikring av regnskapet

· Månedlig og årlig oppfølging regnskapsføring og rapportering

· Budsjett og finansiell prognose/analyse

· Sparringspartner og oppfølging av driftsledere

· Skatt og andre lovgivende aspekter

· Kontroll og oppfølging av avstemminger

· Dokumentasjon av regnskapsrutiner

· Avdelingsleder med personalansvar for regnskapsavdelingen

· Fag- og personalansvar for egen avdeling

Kvalifikasjoner og egenskaper:

· Høyere utdanning innen økonomi/regnskap/revisjon

· Minimum 5 års relevant erfaring

· Solid regnskapsforståelse

· Strukturert og tydelig

· Selvstendig og initiativrik

· Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner, bidra til et godt arbeidsmiljø

· Ledererfaring

· God muntlig og skriftlig fremstillingsevne

· Lagspiller

· Erfaring fra programmene Visma Business, PCK, Quick og Visbook vil være en fordel, men ikke noe krav

Språkkunnskaper:

· arbeidsspråk norsk og engelsk

· du må kunne snake og skrive flytende norsk og engelsk

 

Regnskapsmedarbeider

 

Om stillingen:

Trives du med å være en sentral ressurs som liker å hjelpe andre og i tillegg ønsker å jobbe med kompetente og motiverte kollegaer, da kan du være den vi ser etter. Overordnet vil rette vedkommende være med på å utvikle selskapets regnskapsavdeling slik at selskapets operative og finansielle regnskap samsvarer med bedriftens standarder og norsk lovgivning. Stillingen rapporterer til regnskapssjef.

Den som ansettes blir en del av administrasjonsavdelingen som i dag består av 5 ansatte.

Arbeidsoppgaver:

  • Løpende bokføringsarbeid
  • Avstemming og kontroll
  • Fakturering
  • Delta i måneds avslutning
  • Oppfølging/vedlikehold av kundefordringer og kunde reskontro
  • Support og back-up funksjon for øvrige medarbeidere på avdeling og ellers i selskapet

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Utdanning og/eller erfaring innen regnskaps faget
  • Gode Excel-kunnskaper
  • Norsk og engelsk skriftlig og muntlig
  • Erfaring fra programmene Visma Business og Visbook vil være en fordel, men ikke noe krav.
  • Vi oppfordrer også nyutdannede til å søke.

Personlige egenskaper:

  • Jobber godt selvstendig og har gode samarbeidsevner
  • Nøyaktig
  • Positiv og bidrar til godt arbeidsmiljø
  • Bidragsyter til kontinuerlig forbedring og oppfølging

Språkkunnskaper:

  • arbeidsspråk norsk og engelsk
  • du må kunne snake og skrive flytende norsk og gjerne engelsk

Vi tilbyr:

  • Stillingsbrøk: 100%
  • Personal rabatter.
  • Gunstig skattenivå. Skatt og folketrygdavgift på Svalbard utgjør for tiden 16 %.
  • Et godt, dynamisk og inkluderende arbeidsmiljø.
  • Attraktive kontorer midt i Longyearbyen sentrum.
  • Vi er behjelpelig med å finne bolig.
  • Lønn og tiltredelse etter avtale.
  • Kurs- og opplæringsprogram igjennom Svalbard Adventures Akademiet

Tiltredelse etter avtale. Kandidater vil bli vurdert fortløpende.

 

Søk på stillingen her.

 

Svalbard Adventures

Svalbard Adventures tilrettelegger for store øyeblikk og nære opplevelser. Alt vi gjør preges av vår respekt for de besøkende og naturen vi lever av. Vår jobb er å vise vei, og våre gjester reiser alltid trygt med en av våre utdannede og autorisert Svalbardguider.

Med over 150 ansatte tilbyr vi tjenester som er Svalbard verdig. Vi har både dagsturer og ekspedisjoner med snøscooter, ATV og hundespann. Vi reiser på båtturer, besøker isgrotter, andre byer og mye mer. Vi har overnatting og bevertning til alle årstider, restauranter og Longyearbyens største butikk og utleie av snøscootere. Det er ingen selvfølge at vi får lov til å drive turisme på Svalbard dersom vi ikke viser et høyt nivå av klokskap i hvordan vi håndterer samfunnet og naturen vi lever av. Å inkludere bærekraft i utviklingen av opplevelser, produkter og daglig drift har blitt en hjertesak for oss.

Befinner man seg lenge nok på dette unike og kontrastfylte stedet, hvor det stadig svinger mellom det rå landskapet og den livlige kulturen, må man også regne med å oppdage nye sider ved seg selv. Kommer man tett på Svalbard, kommer man tett på livet.

Vil du bli med å utvikle Svalbard Adventures sammen med oss?

 

Del stillingen

Selskap

Svalbard Adventures

Kontaktinfo

  • John-Einar Lockert
  • Tittel: Adm.Dir Svalbard Adventures AS
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 911 59 242

Lokasjon

  • Longyearbyen

Søknadsfrist

November 7, 2022

*Kyrkjelydspedagog/ kyrkjelydsmedarbeidar: Fast 60 % stilling frå 1.1.2023 *Organist/kyrkjemusikar Fast 50 % stilling frå snarast (søknadsfrist 16.10.2022)

Hovsåsen rundt i Vik | Glacier walking | Vik i Sogn | Norway

 

Ledige faste stillingar som kyrkjelydspedagog/kyrkjelydmedarbeidar og organist

 
Me i Vik kyrkjeleg fellesråd søkjer nye medarbeidarar til våre 5 sokn i Vik kommune. Me har aktivitet ved alle dei 5 kyrkjene våre, og har i tillegg samarbeid med fortidsminneforeninga som har ansvar for Hopperstad stavkyrkje og Hove steinkyrkje. Om du ynskjer det, kan kombinasjon av stillingane vurderast.

Dei ledige stillingane er:

1. Fast 60% stilling som kyrkjelydspedagog/kyrkjelydsmedarbeidar frå 01.01.23.
    Sjå meir informasjon om stillinga på lenkja her. (PDF, 49 kB)

2. 50% fast stilling som organist/kyrkjemusikar frå snarast.
    Sjå meir informasjon om stillinga på lenkja her. (PDF, 39 kB)

NB! Dette er rett postadresse og e-postadresse:
Send søknad til Vik kyrkjeleg fellesråd, pb 134, 6891 Vik i Sogn
eller på e-post til: [email protected]

 

Søknadsfrist for begge stillingane er 16.10.2022.

 

Del stillingen

Selskap

Vik kyrkjelege fellesråd

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Vik I Sogn

Søknadsfrist

Oktober 16, 2022