Byggdrifter 100 % fast – Kommunale bygningar (søknadsfrist 31.07.2023)

 

Byggdrifter 100 % fast

 

Tysvær kommune sine samlede tekniske tjenester er organisert i resultatområde Teknisk i 3 seksjoner- Drift, Forvaltning og Prosjekt.

Stillingen som byggdrifter tilhører seksjon Drift, under ansvarsområde for kommunale bygg som er ansvarlig for forvaltning, drift og vedlikehold av skoler, barnehager, omsorgsbygg, kultur- og idrettsbygg og kommunale boliger.

Arbeidsoppgaver

Generelle drifts- og vedlikeholdsoppgaver – spesielt knyttet til kommunale boliger
Drift og tilsyn av eiendommens tekniske anlegg i form av varmeanlegg, SD-anlegg, brannalarmanlegg, sprinkler og ventilasjon
Energioppfølging og optimalisering
Ettersyn og mindre reparasjoner av tekniske anlegg
Oppfølging av underleverandører og oppfølging av faste serviceavtaler
Ajourføring av forvaltning, drift- og vedlikeholds dokumentasjon (IK-Bygg)
Oppfølging av myndighetskrav og tilrettelegging av vedlikeholds- og driftsoppgaver i henhold til eiendommens internkontrollsystem. (IK-Bygg)

Krav til kompetanse

Fagbrev, fortrinnsvis som byggdrifter eller tømrer
Minimum 5 års relevant erfaring som byggdrifter eller tømrer kan kompensere for kravet om formell kompetanse
Sertifikat (kl. B)
Ønskelig med byggteknisk erfaring, samt erfaring fra drift og vedlikehold av eiendommer
Beherske norsk skriftlig og muntlig
Kjent med bruk av data
Kjennskap til system for internkontroll, HMS og energioppfølging, samt branndokumentasjon er en fordel
Godkjent politiattest må kunne fremlegges før tiltredelse i stillingen

Personlige egenskaper

Er løsningsorientert og praktisk anlagt
Trives med å jobbe både alene og i team
Har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
Er selvstendig og ansvarsbevisst
Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr

Varierte og utfordrende arbeidsoppgaver
Gode pensjons- og forsikringsordninger
Lønn etter gjeldende avtale og regelverk

 

Søk på stillingen her.

 

Referansenummer: 23/3037

Fylke: Rogaland

Jobbtype: Fast

Heltid/Deltid: Heltid

Arbeidstid: Dag

 

Søknadsfrist: 31.07.2023

 

Tiltredelse: Etter avtale

Arbeidssted: Eikeskog

 

Kontaktpersoner

Trond Jøsang
mob: +47 90067639

 

Hjemmeside: www.tysver.kommune.no

Adresse: Rådhusvegen 9 5570 Aksdal

 

Tysvær kommune Kommunale bygningar

Teknisk Drift er inndelt i fagområdene vei, idrett og park, bygg, vann og avløp og avdeling renhold. Fagområdet bygg har ansvar for vedlikehold av alle kommunalt eide bygg og boliger. Fagområdet vei, idrett og park forvalter, drifter og vedlikeholder kommunale veier inkludert gang- og sykkelveier, og grønt- og idrettsanlegg. Avdeling renhold utfører renhold i de fleste kommunale bygg. Fagområdet vann og avløp har ansvar for drift og vedlikehold av det kommunale vann og avløpsnettet.

Teknisk Drift er samlokalisert med avdeling for arbeidstrening til Seksjon for Arbeid og Inkludering (AoI) og Hjelpemiddellageret i det nye Driftsbygget på Eikeskog.
En samlokalisering som har gitt Drift og avdeling for arbeidstrening hos AoI grunnlag for utvidet samarbeid med oppgaver som skal løses i Tysvær kommune.

 

Del stillingen

Selskap

Tysvær kommune

Kontaktinfo

  • Trond Jøsang
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: +47 90067639

Lokasjon

  • Aksdal

Søknadsfrist

Juli 31, 2023

Diakon Storfjorden kyrkjelege fellesråd (Søknadsfrist 09.07.2023)

 

Diakon

 

Storfjorden kyrkjelege fellesråd

Om stillinga

Storfjorden kyrkjelege fellesråd satsar på diakoni og har ledig ei 3 årig 80-100 % prosjektstilling som diakon / diakonimedarbeidar, med mål om fast stilling.
Vi ser etter deg som vil vere med å utforme diakonitenesta i fjordbygdene våre, skape møteplassar mellom menneske for fellesskap og integrering. Kommuniserer godt med ungdom og kunne nytte pilegrimsleia og verdsarvområdet til aktivitetar og fellesskap på tvers av bygder, folk, etnisitet, alder og bakgrunn.

Storfjorden kyrkjelege fellesråd har si verksemd i to kommunar, Stranda og Fjord, med 6 sokn og 7 kyrkjer. Storfjorden på Sunnmøre er kjend for den ville og flotte naturen, dei mange historiske fjellgardane, lokalsamfunn med varierte aktivitetar og merkevarer, turisme og den kjende turistbygda Geiranger, ski- og alpinanlegg både i Stordal og Stranda, fjelløp, fotturar og fritidsaktivitar, produksjon av både kjøtt og fisk og møblar og tenester for alle. Området har både verdsarvstatus på Unescos liste og historisk pilegrimslei mot Nidaros. Alle bygdene og sokna har sitt særpreg, og innbyggjarane bidreg med stort engasjement og frivillig arbeid. Storfjorden kyrkjelege fellesråd har tilsaman omlag 7000 innbyggjarar, om lag 10,5 årsverk fordelte på 18 personar i fellesrådet, og 3 prestar. Fellesrådet sitt hovudkontor ligg i Stranda.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 09.07.2023
Arbeidsgivar: Storfjorden kyrkjelege fellesråd
Stad: Stranda
Stillingstittel: Diakon
Stillingar: 1
Heiltid / Deltid: Deltid
Tilsetjingsform: Prosjekt
Stillingsprosent: 80
Webcruiter-ID: 4679961069

Arbeidsoppgåver

Fokusområder for diakonen:

Oppgåver som er nedfelt i tenesteordning for diakonar i Den norske kyrkje og etter diakoniplanen
Aktivitetar og besøksteneste for eldre som bur heime og som bur på institusjonar
Ungdomsdiakoni som kan dekkje både dei unge sine overgangar mellom skuletrinn, samt ha fokus på dei som slit med utanforskap, psykisk helse og rus.
Integrering av utanlandsk arbeidskraft og flyktningar.
Koordinering, oppfølging og rekruttering av frivillige medarbeidarar
Aktivitetar som omfattar Valldalleia (pilegrimsleia) og Verdsarvområdet.
Delta i planlegging og gjennomføring av gudstenester med diakonien i fokus, og andre aktuelle temaer.

Kvalifikasjonar

Godkjent utdanning som diakon
Erfaring med frivillige medarbeidarar
Erfaring med å bruke sosiale medier
Personlege eigenskaper vert vektlagt
Diakonistudentar og andre med relevant utdanning eller yrkeserfaring oppfordrast også til å søke. Dersom studiekrav ennå ikkje er oppfylt kan det inngås avtale om ein progresjon for å gjennomføre utdanning etter kvalifikasjonskrav for diakonar med mål om vigsling.

Personlege eigenskapar

Vi søkjer ein person som:

Er sjølvstendig og samtidig kan jobbe i team
Har gode formidlings- og kommunikasjonsevner
Er initiativrik og kontaktskapande
Kan jobbe med inkludering av innvandra arbeidarar og flyktningar
Villig å bygge nettverk på tvers av aldersgrupper og bygdelag
Ønskjer å sjå og motivere andre
Kan koordinere diakoniarbeidet og samarbeide med frivillige i fleire bygder
Ønskjer å hjelpe dei unge i bygdene.
Vil jobbe med prosjekter som utviklar diakonien i fellesrådet sitt område.
Med fordel er glad i natur og friluft, og kan implementere bærekraftmåla i diakonien
Vil nytte pilegrimsarbeid og opa kyrkje som verktøy

Vi tilbyr

Prosjektstilling over 3 år med høve for fast tilsetting.
Ein triveleg arbeidsplass med 18 engasjerte og dedikerte medarbeidarar, varierte arbeidsoppgåver og gode høve for utvikling
Løn etter kvalifikasjonar og etter tariffavtale for Hovedorganisasjonen KA området, pensjonsordning i KLP

Andre ting:

Det er krav om medlemskap i Den norske kyrkja
Tilfredsstillande politiattest må framleggas ved tilsetting, jf. trussamfunnslova § 20 e
Det må påreknast noko arbeid på kveldstid og helgar, samt helligdagar.
Søkjar må beherske norsk muntleg og skriftleg
Ha førarkort og disponere eigen bil

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse:Ødegårdsvegen 3, 6200 Stranda, Norge

Kontaktinformasjon

Petra Riste Synnes, Kyrkjeverje
Telefon:+47 91519869

 

Del stillingen

Selskap

Storfjorden kyrkjelege fellesråd

Kontaktinfo

  • Petra Riste Synnes
  • Tittel: Kyrkjeverje
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 915 19 869

Lokasjon

  • Stranda

Søknadsfrist

Juli 9, 2023

Lærere faste stillinger Narvik ungdomskole (søknadsfrist 21.06.2023) + Fagarbeidere (søknadsfrist 23.06.2023)

 

Narvik ungdomskole, Narvik kommune

Lærere faste stillinger

 

Om stillingen

Lærere ved Narvik ungdomsskole.

Som lærer ved Narvik ungdomsskole vil du jobbe ved en skole som påvirker og tilpasser seg samfunnsutviklingen med elevenes læring og utvikling i sentrum. Alle våre elever skal ha trygge rammer for læring, samspill og utvikling i et læringsmiljø som stimulerer og utfordrer.
Narvik ungdomsskole har pr dd. 615 elever. Skolen er tilnærmet heldigital med Chromebooks til alle elever, digitale tavler og læringsplattformer.

Skolen ledes av rektor, assisterende rektor og tre inspektører. Personalet er satt sammen i 3 «storteam» som ledes av en inspektør for 8. trinn, en for 9. trinn og en for 10. trinn. Skolen har også nyopprettet miljøtjeneste med en fast ansatt miljøterapeut. I tillegg har skolen flere rådgivere, både sosialpedagogisk og spesialpedagogisk rådgivning. Skolen har 24 ordinære skoleklasser, en avdeling for internasjonale elever og en avdeling for elever med særskilte behov.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 21.06.2023
Arbeidsgiver: Narvik kommune
Sted: Narvik
Stillingstittel: Lærere faste stillinger Narvik ungdomsskole f.o.m. 01.08.2023
Stillinger: 3
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4671519397
Startdato: 01.08.2023

Arbeidsoppgaver

Må påberegne kontaktlærerfunksjon.
Læringsarbeid med hele klasser, grupper og enkeltelever.
Planlegge, gjennomføre og evaluere læringsarbeidet.
Samarbeide på klassenivå, team, skole og kommunalt nivå.
Skole/hjem samarbeid.
Analyse av resultater, utarbeidelse og oppfølging av planer på gruppe- og individnivå for best mulig tilpasset opplæring.
Aktør og medutvikler i profesjonsfaglig utviklingsarbeid på arbeidsplassen.

Kvalifikasjoner

Nødvendige kvalifikasjoner:

Pedagogisk utdannelse som kvalifiserer for undervisning i grunnskolen på 8.-10. trinn.

Ønskelig kompetanse:

Engelsk, matematikk, norsk, spansk og kroppsøving.

Øvrige kvalifikasjoner:

Gode kunnskaper om læreplanverk i LK20.
Gode kunnskaper om opplæringsloven.
Gode kunnskaper om vurderingsforskriften til opplæringsloven, med vekt på underveisvurdering.
Du er en dyktig klasseleder og har forskningsbasert tilnærming til hvordan utføre klasseledelse.
Du arbeider systematisk med godt klassemiljø, har evne til å skape gode og trygge relasjoner i klasserommet og forstår sammenhengen mellom dette og god læring.
Du evner å skape gode relasjoner med elever og foresatte.
Du er interessert i IKT og utvikler deg kontinuerlig. Du bruker IKT gjennom planlegging, rapportering, kartlegging, vurdering, registrering og kommunikasjon med foresatte og elever.
Du anvender digitale læremidler i egen undervisning. Narvik kommune bruker skolen.cdu.no og skolestudio i tillegg til en rekke supplerende digitale ressurser.
Du bruker IKT i undervisningen og er klar over viktigheten av at elever erverver gode ferdigheter og kunnskaper i bruk av slik teknologi.
Du har kompetanse i å vurdere læringsutbyttet og justerer opplæringen i henhold til dette, f.eks. oppfølging av nasjonale kartlegginger, elevundersøkelsen m.m.
Du har gode norskspråklige ferdigheter.
Du kan påta deg å være kontaktlærer.

Personlige egenskaper

Du har høye ambisjoner på hver enkelt elevs vegne.
Du kommuniserer godt og har evne til å etablere gode relasjoner til elevene, foresatte og kollegaer.
Du har gode samarbeidsevner, er løsningsorientert, resultatorientert og beslutningsdyktig.
Du er en god lagspiller og ønsker å arbeide i team.
Du er analytisk og målrettet.
Du viser daglig positivt og profesjonelt engasjement sammen med elevene, foresatte og ansatte.
Du har gode holdninger til sykefravær og bidrar aktivt til et lavest mulig sykefravær for deg selv og arbeidsplassen for øvrig.
Du er fleksibel, løsningsorientert, ambisiøs på egne vegne, har stor arbeidskapasitet og god systemforståelse.
Personlig egnethet vil bli tillagt meget stor vekt.

Vi tilbyr

Narvik ungdomsskole

Ved Narvik ungdomsskole vil du bli en del av et utviklingsorientert og inkluderende arbeidsmiljø.
Som lærer vil du få en interessant og spennende stilling som gir gode muligheter for personlig og faglige utfordringer i samarbeid med alle ansatte, elever og foresatte tilknyttet skolen.

Vi tilbyr

Et godt og utviklende arbeidsmiljø.
En spennende og utfordrende jobb.
Lønn ifølge Narvik Kommunes lønnsregulativ.
Gode forsikrings- og pensjonsordninger.
Gratis årskort i Narvikfjellet eller Ankenes alpinanlegg, eventuelt klippekort på et av bassengene i kommunen vår, dersom du er tilflytter.
https://www.narvik.kommune.no/tjenester/prosjekter/tilflytter/tilflytterpakken/

Annet

Vi oppfordrer alle kvalifiserte til å søke, uansett alder, kjønn, funksjonsnedsettelse eller minoritetsbakgrunn.
Dersom du har utenlandsk yrkeskvalifikasjon, stilles det krav om norskferdigheter.
Du må legge fram politiattest før du starter i stillingen.
Ved nyansettelse vil det være 6 måneders prøvetid.
Ansettelsen skjer på de vilkår og med de plikter som følger av gjeldende lovverk, reglement og tariffavtaler.
Det gjøres oppmerksom på at søkerens navn kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om at navnet blir unntatt offentlighet. Ønske om unntak fra offentlighet må begrunnes i søknaden, jamfør offentleglova § 25, andre ledd. Søker vil bli varslet om ønsket ikke tas til følge.
Personer som har et arbeidsforhold til Narvik kommune, som er i en nedbemanningsprosess, eller er registrert med behov for annet passende arbeid, kan ha fortrinnsrett på stillingen.

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse:Bjørnsonsvei 1, 8517 Narvik, Norge

Kontaktinformasjon

Heidi Olsen Sværd
Assisterende rektor
 Telefon:41629716
E-post:[email protected]

Ørjan Halvorsen
Enhetsleder
Telefon:93268138
E-post:[email protected]

 

Om arbeidsgiveren
Narvik kommune – et samfunn i utvikling
Narvik kommune er et naturlig knutepunkt i hjertet av Nord-Norge og strekker seg fra Tysfjorden i sør til fylkesgrensa Troms og Finnmark i nord. Vi har om lag 22.000 innbyggere.

Narvik har alt man kan tenke seg av naturopplevelser, aktiviteter og kulturarrangementer. Her ligger Nord-Norges flotteste alpinanlegg og nasjonalfjellet Stetinden. Vi har fjell og fjorder som innbyr til alt fra toppturer, padling og dykking. Du kan spille golf i Skjomen, og du finner både kulturarrangementer og festivaler her. Vi har kort reisevei til spektakulære steder som Lofoten, Vesterålen og Hamarøy. Narvik har også jernbane til Sverige, og du kan ta toget helt til Stockholm eller resten av Europa.

Satsingsområdene i regionen er reiseliv, kraft og fornybar energi, blå næringer, forsvaret og grønn transport, logistikk og infrastruktur. Industrisatsningen i Narvik vil innebære den største investeringen i fastlandsnorge med over 50 milliarder kroner bare fra Aker. I tillegg er det en rekke andre industrikonsern som er i gang med på starte eller å utvide sin virksomhet i Narvik. I Narvik ligger UiT, Norges arktiske universitet. Kommunen har utstrakt samarbeid med UiT, næringslivet og Universitetssykehuset Nord-Norge. UNN Narvik er også godt i gang med å bygge et nytt topp moderne sykehus for regionen, midt i Narvik.

 

Del stillingen

Selskap

Narvik kommune

Kontaktinfo

  • Heidi Olsen Sværd
  • Tittel: Assisterende rektor
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 41629716

Lokasjon

  • Narvik

Søknadsfrist

Juni 23, 2023

Byggeleder eller prosjektleder Tynset kommune (søknadsfrist 30.06.2023)

 

Tynset kommune

Byggeleder eller prosjektleder

 

Tekniske tjenester har ledig 100 % fast stilling som byggeleder/prosjektleder.

Ansvarsområder:

Byggeleder/prosjektleder har administrativt og budsjettmessig ansvar for egne prosjekter samt diverse drifts- og vedlikeholdsprosjekter av bygg og tekniske anlegg i Tynset kommune.

Arbeidsoppgaver:

Stillingen rapporterer til teknisk sjef og vil ha følgende arbeidsoppgaver:

Delta i arbeidet med behovsvurdering av prosjekter og forprosjektering
Kalkulasjon/ kostnadsberegning av prosjekte
Bygge og/eller prosjektledelse med ansvar for økonomi, framdrift og resultat
Ansvar for styring, koordinering og tilrettelegging av alle aktiviteter i prosjektet
Utvelgelse/kontrahering av tilbydere til prosjektarbeid
Ansvar for å forhandle og kontrahere entrepriser og leveranser
Avholde og lede prosjekt- og byggemøter
Ansvar for rapportering til teknisk sjef og/eller politiske organer vedr. økonomi, plan og fremdrift
Sikre HMS og kvalitet i alle ledd i prosjekteringen

Kvalifikasjoner:

Søkeren må ha:

Høyere utdannelse ingeniør eller sivilingeniør Bygg, med erfaring fra en eller flere av arbeidsoppgavene. Lang og relevant praksis kombinert med relevant etter –og videreutdanning kan kompensere for manglende utdanningsnivå.
God økonomisk forståelse
Erfaring fra kalkulering av prosjekter.

Søkeren bør ha:

Gode datakunnskaper og kjennskap til IT-system for prosjektstyring og byggeledelse.
God evne til å kommunisere muntlig og skriftlig på norsk.
Evne til å arbeide selvstendig og i team.

Vi søker deg som:

Er entusiastisk og resultatorientert med god gjennomføringsevne
Mestrer planlegging, organisering og oppfølging av små og store prosjekter
Trives med å jobbe i flere prosjekter samtidig, og kan følge prosjektene fra begynnelse til overlevering
Styrer etter mål og vedtak, ser helhet og samarbeider godt
Tenker nytt og ønsker utvikling
Er utadvendt, kommuniserer godt og sprer arbeidsglede

Vi tilbyr:

Et spennende og allsidig fagmiljø med gode utviklingsmuligheter
Faglig utfordrende og interessante arbeidsoppgaver
Lønn etter avtale
Offentlig tjenestepensjon og avtaler i KLP
Kjøregodtgjørelse etter statens satser

Vi ønsker ikke kontakt med annonseselgere eller rekrutteringsbyråer.

Dersom søker ønsker å reservere seg fra offentlig søkerligste, må dette begrunnes. Opplylsninger om søkeren kan bli offenliggjort, selv om søker har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Søkeren varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.

NB! Søkere må aldri oppgi BankID-informasjon i søknadsprosessen! Dersom du blir spurt om dette, er det et svindelforsøk.

 

Søk på stillingen her.

Fylke: Innlandet

 

Søknadsfrist: 30.06.2023

 

Kontaktpersoner:

Amund Aarvelta, kommunedirektør

mob: +47 984 39 174

Svein Magne Storaas, teknisk sjef

mob: +47 909 89 096

 

Hjemmeside:
www.tynset.kommune.no
Adresse: Torvgata 1 2500 Tynset

 

Tynset kommune

Velkommen til fjellbyen Tynset. Tynset kommune er en by og et regionsenter i vekst. Kommunen preges av gode oppvekstsvilkår, et rikt kulturliv, et omfattende idrettstilbud, et ekspanderende næringsliv og gode jobbmuligheter. Kommunen har full barnehagedekning og bra boligtilgang. Kommunen jobber etter verdiene trygghet, inkludering, puls og optimisme og er et godt sted å bo for alle.

 

Del stillingen

Selskap

Tynset kommune

Kontaktinfo

  • Amund Aarvelta
  • Tittel: Kommunedirektør
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: +47 984 39 174
  • Svein Magne Storaas
  • Tittel: Teknisk sjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: +47 909 89 096

Lokasjon

  • Tynset

Søknadsfrist

Juni 30, 2023

Lærer, fast stilling Håkvik skole, Narvik kommune (søknadsfrist 29.06.2023)

 

Håkvik skole, Narvik kommune

Lærer, fast stilling

Om stillingen

Håkvik skole har ledig fast stilling som lærer skoleåret 2023/2024 med tiltredelse 01.08.2023.
Håkvik skole er en 1-7 skole som ligger 1 mil sør for Narvik sentrum.
Vi ligger i umiddelbar nærhet til fjære, fjell og lysløype og bruker nærområdet aktivt i skolehverdagen.
Vi har 136 elever og er sertifisert som helsefremmende skole.
Vi søker en engasjert lærer som brenner for utvikling og som har ambisjoner på vegne av seg selv og elevene.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 29.06.2023
Arbeidsgiver: Narvik kommune
Stillingstittel: Lærer, fast stilling
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID:4675627788

Arbeidsoppgaver

Læringsarbeid med hele klasser, grupper og enkeltelever.
Planlegge, gjennomføre og evaluere læringsarbeidet.
Samarbeide på klassenivå, team, skole og kommunalt nivå.
Skole/hjem samarbeid.
Analyse av resultater, utarbeidelse og oppfølging av planer på gruppe- og individnivå for best mulig tilpasset opplæring.
Aktør og medutvikler i profesjonsfaglig utviklingsarbeid på arbeidsplassen.

Kvalifikasjoner

Pedagogisk utdannelse som kvalifiserer for undervisning i grunnskolen på 1.-7. trinn.

Ønskelig kompetanse:

Det er ønskelig med kompetanse i fagene kunst og håndverk, engelsk og matematikk.

Øvrige kvalifikasjoner:

Gode kunnskaper om læreplanverk i LK20.
Gode kunnskaper om opplæringsloven.
Du er en dyktig klasseleder og har forskningsbasert tilnærming til hvordan utføre klasseledelse.
Du arbeider systematisk med godt klassemiljø, har evne til å skape gode og trygge relasjoner i klasserommet og forstår sammenhengen mellom dette og god læring.
Du evner å skape gode relasjoner med elever og foresatte.
Du evner å bruke digitale læremidler i egen undervisning, men legger til rette for varierte undervisningsmetoder, både ute og inne.
Du har kompetanse i å vurdere læringsutbyttet og justerer opplæringen i henhold til dette, f.eks. oppfølging av nasjonale kartlegginger, elevundersøkelsen m.m.
Du har gode norskspråklige ferdigheter.
Du kan påta deg å være kontaktlærer ved behov.

Personlige egenskaper

Vi søker deg som:

Er engasjert og motivert til å gjøre en forskjell for elevene våre
Er løsningorientert og tåler et høyt tempo i hverdagen
Ser verdien i å bygge gode relasjoner med elever og voksne
Er fremoverlent og faglig oppdatert

Vi tilbyr

Vi tilbyr et godt og utviklende arbeidsmiljø.
En spennende og utfordrende jobb.
Lønn ifølge Narvik Kommunes lønnsregulativ.
Narvik kommune tilbyr gode forsikrings- og pensjonsordninger.
Som ny i Narvik tilbyr vi gratis årskort i Narvikfjellet eller Ankenes alpinanlegg, eventuelt klippekort på et av bassengene i kommunen vår. https://www.narvik.kommune.no/tjenester/prosjekter/tilflytter/tilflytterpakken/

Annet

Vi oppfordrer alle kvalifiserte til å søke, uansett alder, kjønn, funksjonsnedsettelse eller minoritetsbakgrunn.
Dersom du har utenlandsk yrkeskvalifikasjon, stilles det krav om norskferdigheter.
Du må legge fram politiattest før du starter i stillingen.
Ved nyansettelse vil det være 6 måneders prøvetid.
Ansettelsen skjer på de vilkår og med de plikter som følger av gjeldende lovverk, reglement og tariffavtaler.

Det gjøres oppmerksom på at søkerens navn kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om at navnet blir unntatt offentlighet. Ønske om unntak fra offentlighet må begrunnes i søknaden, jamfør offentleglova § 25, andre ledd. Søker vil bli varslet om ønsket ikke tas til følge.
Personer som har et arbeidsforhold til Narvik kommune, som er i en nedbemanningsprosess, eller er registrert med behov for annet passende arbeid, kan ha fortrinnsrett på stillingen.

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse: Ånesveien 3, 8520 Ankenesstrand, Norge

Kontaktinformasjon

Silje Pettersen, Rektor
Telefon:  957 59 131

 

Om arbeidsgiveren

Narvik kommune – et samfunn i utvikling
Narvik kommune er et naturlig knutepunkt i hjertet av Nord-Norge og strekker seg fra Tysfjorden i sør til fylkesgrensa Troms og Finnmark i nord. Vi har om lag 22.000 innbyggere.

Narvik har alt man kan tenke seg av naturopplevelser, aktiviteter og kulturarrangementer. Her ligger Nord-Norges flotteste alpinanlegg og nasjonalfjellet Stetinden. Vi har fjell og fjorder som innbyr til alt fra toppturer, padling og dykking. Du kan spille golf i Skjomen, og du finner både kulturarrangementer og festivaler her. Vi har kort reisevei til spektakulære steder som Lofoten, Vesterålen og Hamarøy. Narvik har også jernbane til Sverige, og du kan ta toget helt til Stockholm eller resten av Europa.

Satsingsområdene i regionen er reiseliv, kraft og fornybar energi, blå næringer, forsvaret og grønn transport, logistikk og infrastruktur. Industrisatsningen i Narvik vil innebære den største investeringen i fastlandsnorge med over 50 milliarder kroner bare fra Aker. I tillegg er det en rekke andre industrikonsern som er i gang med på starte eller å utvide sin virksomhet i Narvik. I Narvik ligger UiT, Norges arktiske universitet. Kommunen har utstrakt samarbeid med UiT, næringslivet og Universitetssykehuset Nord-Norge. UNN Narvik er også godt i gang med å bygge et nytt topp moderne sykehus for regionen, midt i Narvik.

 

Del stillingen

Selskap

Narvik kommune

Kontaktinfo

  • Silje Pettersen
  • Tittel: Rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon: 957 59 131

Lokasjon

  • Ankenesstrand

Søknadsfrist

Juni 29, 2023

Fagleder PPT (Pedagogisk-psykologisk tjeneste) (Søknadsfrist 28.06.2023)

 

Gildeskål kommune, Familie, oppvekst og kultur

Fagleder PPT (Pedagogisk-psykologisk tjeneste)

Om stillingen

For Gildeskål kommunes fire grunnskoler/oppvekstsenter, to enkeltstående barnehager og voksenopplæring har vi behov for Fagleder innen PPT (Pedagogisk-Psykologisk tjeneste).

Har du lyst til å være med på å bygge opp en helt ny PP-tjeneste i vakre Gildeskål kommune? Er du den som skal bidra til at barn og unge skal ha de beste forutsetninger for utvikling i våre skoler og barnehager?

Vi søker en viktig medspiller som skal være en naturlig del av «laget rundt barnet». Stillingen vil gi muligheter for medvirkning i utforming av tjenesten der forebygging og systemrettet arbeid skal vektlegges.

Pedagogisk psykologisk tjenestes (PPT) mandat er forankret i opplæringslovens § 5-6 og barnehagelovens § 33. PPT har ansvar for å bistå barnehager og skoler i arbeidet med kompetanse- og organisasjonsutvikling, både for å legge opplæringen bedre til rette for barn, unge og voksne med særskilte behov, men også for å styrke allmennpedagogikken gjennom inkludering, mestring og tilrettelegging. Tjenesten gir råd og veiledning til ansatte og foresatte og deltar i tverrfaglig samarbeid med ulike instanser som helsetjenesten og barnevern. PPT er kommunens sakkyndige instans når det gjelder spesialpedagogisk hjelp/ spesialundervisning. Tjenesten skal sørge for at det blir utarbeidet sakkyndig vurdering der loven krever det.

PPT er organisert under sektor for oppvekst og kultur og vil primært ha arbeidssted ute på skolene, men vil ha ukentlig samlingspunkt på kommunehuset på Inndyr.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 28.06.2023
Arbeidsgiver: Gildeskål kommune
Sted: Inndyr
Stillingstittel: Fagleder – PPT (Pedagogisk-psykologisk tjeneste)
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4677799794

Arbeidsoppgaver

Fagleder PPT vil ha faglederansvar for PPT. Vedkommende vil også ha en koordinatorrolle for tverrfaglig ressursteam. Ledelses- og koordineringsarbeidet er imidlertid ikke større enn at den klart vesentligste del av stillingen vil være å arbeide som pedagogisk- psykologisk rådgiver på lik linje med pedagogisk- psykologiske rådgiver.

Arbeidsoppgaver vil være:

Bidra til å styrke og utvikle gode læringsmiljøer i barnehage og skole
Systemarbeid med fokus på forebygging og inkludering
Bistå i utviklingsprosjekter på kommunalt og fylkeskommunalt nivå
Styrke barnehagens og skolens kompetanse til å oppdage vansker og sette inn tiltak tidligere
Hjelpe skoler og barnehager med struktur og organisasjon, for eksempel individuelle opplæringsplaner, bruk av kartleggingsverktøy og spesialpedagogiske regler og rutiner
Sakkyndighetsarbeid etter barnehageloven og opplæringsloven
Rådgivning/ veiledning til skole, barnehage og foresatte på individ- og systemnivå
Samarbeide med kommunens øvrige tjenester som spesialisthelsetjenester og kompetansesentre
Prioriterte områder: Tidlig innsats, veiledning, kompetanseheving, organisasjonsutvikling, læringsmiljø, tilpasset undervisning og gruppeledelse
Til stillingen legges kontaktansvar til skoler og barnehager

Kvalifikasjoner

Primært søker vi etter en person med Profesjonsstudium/ hovedfag/ mastergrad i eller spesialpedagogikk eller pedagogikk. Sekundært kan person med profesjonsstudium/hovedfag/mastergrad i psykologi vurderes.
Utdanning innen spesialpedagogikk hvis ikke dette ligger i grunnutdanning
Erfaring fra undervisning/direkte arbeid mot barn og unge
Kompetanse til å veilede i skoler og barnehager
God kunnskap om gjeldende rammeplan for barnehage og læreplan for skolen
Fordel med test- og utredningskompetanse. Den som tilsettes må være villig til å ta nødvendig utdanning/ kompetanseheving på området hvis manglende kompetanse. Dette innen to år.
God muntlig og skriftlig fremstillingsevne.
Sertifikat klasse B er nødvendig, da stillinga medfører kjøring

Utdanning fra utlandet må være godkjent av NOKUT. Dersom du har annet morsmål enn norsk, må du dokumentere at du har språknivå tilsvarende C1

Ved ansettelse vektlegges den samlede kompetansesammensettingen ved PPT Gildeskål.

Personlige egenskaper

Personlige egenskaper vil bli vektlagt
Du er fleksibel og har god evne til å samarbeide
Du har god relasjonskompetanse og fungerer godt i et team
Du bidrar aktivt til et godt arbeidsmiljø
Du tar initiativ til faglig utvikling og bidrar i å utøve gode tjenester
Du har god arbeidskapasitet
Du har interesse for innovasjon og nyskaping
Du har god evne til egenledelse og til å gjøre prioriteringer

Vi tilbyr

Trivelig arbeidsmiljø og dyktige kolleger
En virksomhet i utvikling med mulighet for stor medvirkningsgrad
Spennende og varierte arbeidsoppgaver tett på barn og unge
Regelmessig kontakt med nettverk i andre kommuner, delingskultur internt og eksternt
Deltakelse i tverrfaglig ressursteam
Medlemskap i forsikrings- og pensjonsordning
Lønn i henhold til tariffavtale.
Støtte til videreutdanning og spesialisering for fast ansatte etter retningslinjer og kommunens behov
Flyttegodtgjøring i henhold til reglement

Generell informasjon

Dokumentasjon av opplysninger gitt i søknaden kan bli etterspurt. Søkere med utdannelse fra andre land enn Norge må fremlegge godkjenning av sin utdannelse fra www.NOKUT.no inklusivt vitnemål på engelsk eller norsk. Tiltredelse etter avtale. Vi oppfordrer kvalifiserte til å søke uansett alder, kjønn, funksjonshemning eller kulturell bakgrunn. For alle stillinger gjelder de regler som går fram av lover, reglement og gjeldende tariffavtale. Ved første gangs ansettelse i kommunen gjelder en prøvetid på 6 måneder.
Aktuelle søkere vil bli innkalt inn til intervju og eventuell case-løsning. Referansesjekk kan foretas i forkant av intervju.
Vi gjør oppmerksom på at det kan bli krevd politiattest, jfr. Opplæringslova og barnehagelova ved arbeid og opphold i områder for skole og barnehager.

Søknad

Søknad m/cv og kopi av vitnemål og attester sendes elektronisk via vår elektroniske søkeportal webcruiter.
All dokumentasjon lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden. Det er søkers ansvar å sende inn fullstendig dokumentasjon elektronisk innen søknadsfristen.

Etter søknadsfristens utløp vil det bli utarbeidet offentlig søkerliste. Om søknaden ønskes unntatt offentlighet må dette grunngis. Om kommunen ikke tar forespørselen til følge vil søkeren bli varslet om dette før offentliggjøring av søkerliste, for da eventuelt å kunne trekke søknaden.

Mer informasjon om Gildeskål kommunes organisasjon og arbeidsoppgaver finner du på www.gildeskal.kommune.no.

Vi ønsker ikke å bli kontaktet av annonseselgere.

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse:Gildeskål kommune, 8140 Inndyr, Norge

Kontaktinformasjon

Hilde Ragny Wiik, Kommunalsjef Familie, oppvekst og kultur
Telefon:  909 55 599
E-post:[email protected]

 

Om arbeidsgiveren

Gildeskål Kommune er delt inn i fire virksomhetsområder, der Familie, oppvekst og kultur er den nest største virksomheten. Virksomheten favbner bredt og har en viktig oppgave i å skape et godt og kvalitativt Gildeskålsamfunn for våre barn og unge. Det er også stor bredde i størrelse, organisering og beliggenhet av både barnehager og skoler. Kommunens tjenesteutvikling skal tilrettelegges på en slik måte at alle barn og unge hver dag har muligheten til å bli sett , satt krav til og oppleve gleden av å lykkes. Tverrfaglig samarbeid og tidlig innsats er sentralt.

Familie – er den minste delen av virksomheten og her finner vi barnevern og flyktningetjenesten. Gildeskål kommune har en interkommunal samarbeidsavtale med Bodø når det gjelder barnevern og har kun et administrativt ansvar for tjenesten.

Oppvekst – er den største delen av virksomheten med en 1. – 10. skole og tre oppvekstsenter (skole og barnehage), to barnehager, voksenopplæringen og PPT (Pedagogisk-Psykologisk tjeneste).

Kultur – er i hovedsak virksomhet innen fritid og fritidsaktiviteter mot primært barn og unge, her finner vi Kulturskolen, Frivillighetssentralen, kulturkontor og bibliotek.

 

Del stillingen

Selskap

Gildeskål kommune

Kontaktinfo

  • Hilde Ragny Wiik
  • Tittel: Kommunalsjef Familie, oppvekst og kultur
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 909 55 599

Lokasjon

  • Inndyr

Søknadsfrist

Juni 28, 2023

Lærere med rekrutteringstilskudd (Søknadsfrist 26.06.2023)

 

Auli skole trenger flere lærere

 

Auli barneskole har behov for flere lærere og søker deg som har godkjent utdanning til å undervise på barnetrinnet. Vi søker oss både nyutdannede og erfarne lærere, og kan tilby kandidater som takker ja til stilling ved Auli skole et ekstra rekrutteringstilskudd på kr. 30 000,- pr. år i inntil 2 år.

Skolen ligger 15 km unna Årnes sentrum i retning Lillestrøm og har særdeles gode buss- og togforbindelser. Skolen er plassert midt i byggefeltet på Auli og er et naturlig samlingspunkt for lokalmiljøet med gode fasiliteter for aktiviteter i nærmiljøet.

Auli skole kjennetegnes av et profesjonelt læringsmiljø med dyktige og omsorgsfulle kollegaer. Skolen vektlegger elevmedvirkning, både faglig og i arbeidet med et trygt og godt skolemiljø. Implementeringen av fagfornyelsen og læringsmiljøløftet er sentralt i skolens utviklingsarbeid.

Skolen har i dag 278 elever fordelt på 13 klasser.

 

  • Søknadsfrist: 26.06.2023
  • Arbeidsgiver: Nes kommune
  • Sted: Aulifeltet
  • Stillingstittel: Auli skole trenger flere lærere
  • Stillinger: 6
  • Heltid/Deltid: Heltid
  • Ansettelsesform: Fast
  • Stillingsprosent: 100
  • Webcruiter-ID: 4675227268
  • Startdato: 01.08.2023

Arbeidsoppgaver

  • Undervisning på barnetrinntrinnet med for- og etterarbeid
  • Kontaktlæreransvar
  • Samarbeid på trinn/team, med foreldre og andre instanser
  • Oppfølging av elevenes faglige og sosiale utvikling
  • Bygge gode og trygge læringsmiljø
  • Bidra inn i skolens profesjonsfellesskap og utvikling av skolen som organisasjon

Kvalifikasjoner

  • Godkjent undervisningskompetanse for grunnskole
  • Gode skriftlige og muntlige ferdigheter
  • Det er ønskelig med fagkompetanse i matematikk, norsk og/eller engelsk

Personlige egenskaper

  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • Dyktig på relasjonsbygging og klasseledelse – en autoritativ lærer
  • Gode formidlingsevner
  • Positivt innstilt person med godt humør
  • Fleksibel og løsningsorientert
  • Strukturert og selvstendig
  • Nytenkende og utviklingsorientert
  • Personlig egnethet vektlegges

Den som tilsettes må før tiltredelse levere politiattest, som ikke er eldre enn 3 måneder. I henhold til opplæringsloven § 10-9.

Vi tilbyr

  • Tett faglig samarbeid mellom kollegaer
  • Godt fagmiljø med fokus på læring og utvikling, trygghet og trivsel
  • Veiledning/mentor for nyutdannede lærere
  • Store muligheter for kompetanseutvikling, etter- og videreutdanning
  • Lønn etter gjeldene tariff i tillegg til et rekrutteringstilskudd på kr. 30 000,-
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger

Minst to referanser må oppgis

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 6 mnd. prøvetid.

Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.
Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.

 

Auli skole, Lyngvegen 16, 1929 Aulifeltet, Norge

 

Søk her

 

Kontaktinformasjon

Joakim Westerbakk
Rektor
 Telefon:91776147
E-post:[email protected]

Jørgen Arnesen, Avdelingsleder
Telefon:91800432
E-post:[email protected]

 

Nes kommune i Viken har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 24.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

  • Joakim Westerbakk
  • Tittel: Rektor
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 917 76 147
  • Jørgen Arnesen
  • Tittel: Avdelingsleder
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 918 00 432

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

Juni 26, 2023

Organist / menighetsmusiker – 50 % stilling (Søknadsfrist 18.08.2023)

 

Gran kirkelige fellesråd

Organist/menighetsmusiker – 50 % stilling

 

Om stillingen

Gran kirkelige fellesråd søker etter organist/menighetsmusiker i 50 % fast stilling

Gran kommune har i underkant av 14000 innbyggere. Gran kommune ligger ca. 7 mil nord for Oslo, langs rv4 og Gjøvikbanen, og med nærhet til flotte tur- og rekreasjonsområder. Hadeland er et attraktivt boområde, med barnehager, skoler og kultur- og fritidsaktiviteter for alle aldersgrupper. Området er preget av landbruk og er veldig rik på historie og tradisjoner.

Det er ni kirker og fire sokn i fellesområdet, og organisten går inn i turnus med to kantorer (begge i 100% still.) i fellesområdet. Organistens hovedansvarsområde er Moen/Ål sokn, men spiller også i de andre soknene, kirkene og på institusjonene.

For en nærmere presentasjon av våre instrumenter henvises det til vår hjemmeside kirken.no/gran. Vi vil allikevel fremheve Jürgen Ahrend orglet i Mariakirken som er et utmerket konsertorgel. Vi vil også nevne at orglene i Moen og Ål kirker begge er nyrestaurerte.

Det er felles kontor for alle kirkeansatte på rådhuset på Jaren. Staben teller 24 ansatte og består av prost, tre prester, tre kantorer/organister, to diakoner, trosopplæringsleder, trosopplæringsmedarbeider (30 % still.), kulturansvarlig, kirkeverge, rådgivere, menighetssekretærer, driftsleder og 5 kirketjenere.

Våre fire menigheter er typiske folkekirkemenigheter, med sterk tilknytning mellom kirke og lokalsamfunn. Vi har et variert tilbud til barn, unge og voksne og vi samarbeider godt med ulike etater i kommunen.

Vi søker en organist/menighetsmusiker som med stor motivasjon og engasjement kan lede og utvikle det musikalske arbeidet i kirken i Gran sammen med de to andre kantorene, de øvrige medarbeiderne og frivillige.

Med utgangspunkt i det lokale menighetsarbeidet søker vi etter organist i 50% fast stilling.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 18.08.2023
Arbeidsgiver: Gran kirkelige fellesråd
Sted: Jaren
Stillingstittel: Organist/menighetsmusiker – 50 % stilling
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Deltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 50
Webcruiter-ID:4677700178

Arbeidsoppgaver

Ha ansvar for menighetens musikalske virksomhet i samarbeid med menighetsrådet og være saksbehandler for menighetsrådet i disse sakene
Delta i planlegging og gjennomføring av gudstjenester, kirkelige handlinger og andre arrangementer i menighetenes regi.
Delta musikalsk i tiltak for barn og unge/konfirmanter
Stimulere menighetssang og musikalsk involvering, f.eks. gjennom forsangertjeneste og salmekvelder
Ha tilsyn med instrumentene tilhørende fellesrådet.
Medvirke til samarbeid med det øvrige lokale musikk- og kulturliv.

Kvalifikasjoner

Kirkemusikalsk utdanning. Søkere med annen relevant utdanning og erfaring vil også bli vurdert
Beherske orgel, piano, sang og eventuelt andre instrumenter til bruk i kirkens varierte aktiviteter
Erfaring fra liturgisk spill og kunne mestre ulike musikalske uttrykksformer

Personlige egenskaper

Evne til å tenke helhetlig om det musikalske arbeidet
Ser på tjenesten i et menighetsbyggende perspektiv
Er åpen og inkluderende
Har gode samarbeidsevner – spesielt ift. øvrige ansatte og frivillige
Er fleksibel, selvstendig, strukturert og initiativrik
Har digital kompetanse

Vi tilbyr

En variert og spennende jobb
Kontor og fellesskap sammen med kirkens øvrige ansatte
Ordnede lønns- og arbeidsvilkår – følger KA`s tariffavtale
Pensjonsordning i KLP

Annet

Søker må være medlem av Den norske kirke og kunne identifisere seg med mål og visjoner innenfor Dnk
Kvelds- og helgearbeid må påregnes
Den som ansettes må fremlegge politiattest
Beherske norsk skriftlig og muntlig
Ha førerkort og mulighet for å disponere bil.
Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju og prøvespilling.

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse:Rådhusvegen 39, 2770 Jaren, Norge

Kontaktinformasjon

Ole-Jakob Dyrnes, Kirkeverge
Telefon:  977 06 318

Marit Wesenberg, Kantor
Telefon:   995 87 373

 

Del stillingen

Selskap

Gran kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Ole-Jakob Dyrnes
  • Tittel: Kirkeverge
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon: 977 06 318
  • Marit Wesenberg
  • Tittel: Kantor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon: 995 87 373

Lokasjon

  • Jaren

Søknadsfrist

August 18, 2023

Konsulent på Os kyrkjekontor Bjørnafjorden kyrkjelege fellesråd (Søknadsfrist 10.07.2023)

 

Bjørnafjorden kyrkjelege fellesråd

Konsulent på Os kyrkjekontor

Om stillinga

Bjørnafjorden kyrkjelege fellesråd søkjer konsulent i 100% stilling.

På jakt etter ein variert, fleksibel og meiningsfull jobb? I denne jobben er arbeidsoppgåvene delte mellom administrative oppgåver og oppgåver knytte til det frivillige arbeidet i kyrkjelyden.

Bjørnafjorden er ein kommune sør for Bergen med omlag 25.000 innbyggjarar. Bjørnafjorden kyrkjelege fellesråd er delt inn i to sokn, Fusa og Os. Tilsette i fellesrådet og prestar knytte til sokna utgjer to engasjerte og kompetente stabar på til saman 29 tilsette fordelte på 25,5 årsverk. Denne stillinga er knytt til Os-kontoret.

Som konsulent vil du vere ein sentral del av det merkantile arbeidet som skal utførast i organisasjonen. Medrekna denne stillinga er det til saman 4 konsulentar i fellesrådet fordelte på 3 årsverk i Os og 1 årsverk i Fusa. Konsulentane har til dels ulike arbeidsoppgåver og arbeidsfelt og er til saman svært viktige nøkkelspelarar i organisasjonen. Som konsulent vil du bidra på ulike område der fellesrådet har ansvar, dessutan følgje opp vedtekne saker i fellesrådet. Dette inneber blant anna å vere ein administrativ ressurs inn mot rekrutteringsprosessar, HR-arbeid, bidra administrativt i prosjekt og arkivering. Konsulenten vil også jobbe med kommunikasjonsarbeid.

Konsulenten vil ha rolla som frivilligkoordinator i kyrkjelyden. Dette inneber blant anna å koordinere frivillige til kyrkjevertar og kyrkjekaffi i ein halvårsplan. Våre frivillige er heilt uunnverlege, og ei viktig oppgåve for oss er såleis å sjå, vise takksemd og sørge for at de trivest i rolla. Det er ikkje frivilligkoordinatoren si oppgåve å bere ansvaret for alt frivillig arbeid i kyrkjelyden åleine, men frivilligkoordinatoren vil vere eit viktig bindeledd med koordineringsansvar.

En anna viktig oppgåve for konsulenten vil vere å koordinere og tilretteleggje, saman med sokneråd og stab, for eitt av høgdepunkta i året – julemessa i kyrkjelyden.

Det er viktig at du viser fleksibilitet overfor kva for oppgåver som inngår i stillinga, då dette vil vere avhengig av behov frå administrasjonen og kva som skjer i løpet av året. Det er tiltenkt at 50% skal vere knytt opp mot administrasjon til fellesrådet, og 50% til kyrkjelydsarbeidet i Os.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 10.07.2023
Arbeidsgivar: Bjørnafjorden kyrkjelege fellesråd
Stad: Os
Stillingstittel: Konsulent på Os kyrkjekontor
Stillingar: 1
Heiltid / Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID:4677158040

Arbeidsoppgåver

Oppgåver knytte til kyrkjelydsarbeidet i Os sokn:

  • Ha eit hovudansvar for frivillige i kyrkjelyden, vere «bindeleddet» mellom stab og frivillige.
  • Rekruttere, inspirere og følgje opp frivillige i kyrkjelyden som heilskap, arrangere frivilligfest.
  • Utarbeide semesterplanar og finne frivillige til gudstenester (kyrkjevertar og kyrkjekaffi).
  • Jobbe i ulike team i stab og med frivillige for å byggje kyrkjelyd i Os gjennom ulike tiltak og prosjekt, m.a. med Julemessa i slutten av november – eit stort arrangement for kyrkjelyden.

Oppgåver knytte til administrative oppgåver i fellesrådet:

  • Rekrutteringsbistand, primært administrativt.
  • Saksbehandling og arkiv.
  • Oppfølging av saker knytte til bygg og anlegg, personal og økonomi, etter behov.
  • Kommunikasjonsarbeid
  • Andre administrative oppgåver knytte til administrasjonen i fellesrådet.
  • Andre arbeidsoppgåver vil kunne leggjast til stillinga avhengig av kva kompetanse og yrkeserfaring du har, i tillegg til behov å arbeidsplassen.

Kvalifikasjonar

  • Relevant høgare utdanning, til dømes innan administrative fag. Fagbrev innanfor kontor og administrasjon eller realkompetanse med relevans for dei aktuelle oppgåvene kan sidestillast med utdanningskravet.
  • Erfaring med administrativt arbeid og/eller saksbehandling.
  • Kjennskap til HR-faget.
  • God munnleg og skriftleg framstillingsevne.
  • Gode IT-kunnskapar.
  • Erfaring med kyrkjelydsarbeid er ei føremon.
  • Erfaring med frivillig arbeid eller koordinering av dette.
  • Kjennskap til lokalmiljøet og kyrkjelyden i Os vil vere ei føremon.

Personlege eigenskapar

  • God til å organisere, jobbar strukturert og har god gjennomføringsevne.
  • Jobbar sjølvstendig og likar varierte arbeidsoppgåver.
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner.
  • God skriftleg og munnleg framstillingsevne på norsk.
  • Serviceinnstilt, fleksibel og imøtekomande.
  • Kontaktskapande, omgjengeleg å trivst med å jobbe opp mot frivillige.
  • Trivst med å motivere og engasjere frivillige.

Anna

  • Den som blir tilsett må vere medlem av Den norske kyrkja.
  • Tilfredsstillande politiattest må leggjast fram ved tilsetjing.
  • Personlege eigenskapar vert lagt stor vekt på.

Vi tilbyr:

  • En triveleg arbeidsplass med engasjerte og dedikerte medarbeidarar.
  • Varierte arbeidsoppgåver.
  • Fleksibel arbeidstid.
  • Ein stor og aktiv kyrkjelyd med rom for nye prosjekt og eigenutvikling.
  • Løns- og arbeidsvilkår i samsvar til gjeldande tariffavtale (KA).
  • Gode pensjons- og forsikringsordningar i KLP.
  • Aktuelle søkjarar vil bli kontakta og kalla inn til intervju.

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse:Øyro 49, 5200 Os, Norge

Kontaktinformasjon

Hans Einar Markhus, Fung.kyrkjeverje
Telefon:  959 36 580

Sigurd Rotvik Tunestveit, Dagleg leiar Os sokn
Telefon:   938 69 109

 

Del stillingen

Selskap

Bjørnafjorden kyrkjelege fellesråd

Kontaktinfo

  • Sigurd Rotvik Tunestveit
  • Tittel: Dagleg leiar Os sokn
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 938 69 109
  • Hans Einar Markhus
  • Tittel: Fung.kyrkjeverje
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 959 36 580

Lokasjon

  • Os

Søknadsfrist

Juli 10, 2023

Kantor / Organist / Kyrkjemusikar (søknadsfrist 28.07.2023)

 

Bremanger Kyrkjelege Fellesråd – Svelgen

Kantor/Organist/Kyrkjemusikar

 

Ledig vikariat i stilling som kantor/organist/kyrkjemusikar

Bremanger ligg i Sogn og Fjordane, ein kystkommune med underkant av 4.000 innbyggjarar. Kommunen har god barnehagedekning, trygge oppvekstvilkår og eit rikt kulturliv. Her er variert natur med gode tilhøve for å drive eit aktivt friluftsliv. Kommunen har eit svært rikt song og musikkliv som vi ønskjer å inkludere i gudstenestelivet.

Bremanger kyrkjeleg fellesråd har ledig vikariat i 80% stilling som organist/kantor/kyrkjemusikar i Midtgulen, Davik, Ålfoten og Rugsund sokn.

Sentrale arbeidsoppgåver vert:

Leiar for kyrkjelydane si kyrkjemusikkalske verksemd.
Planlegge og medverke ved gudstenester og kyrkjelege handlingar ved kyrkjene i Midtgulen, Svelgen, Davik, Ålfoten og Rugsund.
Speling ved andakter på Klokkartunet og Svelgen bu og servicesenter.

For stillinga krevst:

Utdanning, jfr. kvalifikasjonskrav og tenesteordning for kantorar eller tilsvarande.
Førarkort.

Vi tilbyr:

Stillinga vert lønna etter avtale. Tilsetting skjer etter gjeldande lovverk, reglement. Pensjonsordning gjennom KLP. Den tilsette må vere medlem av Den norske kyrkja.

Kommunen har ein aktiv kulturskule der det er behov for lærarar i musikkundervisninga.

Nærare opplysningar om stillinga kan ein få ved å vende seg til kyrkjeverje i Bremanger, e-post: [email protected] eller tlf. 91706595 eller 41803976.

Her finn du oss på internett: www.bremanger.kommune.no/kyrkje og www.visitbremanger.no

Skriftleg søknad med rettkjende kopiar av attestar og vitnemål sender ein til Bremanger kyrkjeleg fellesråd, Rådhuset postboks 104, 6721 Svelgen, innan 28. juli 2023.

Om arbeidsgiveren

Arbeidsgiver Bremanger Kyrkjelege Fellesråd

Adresse Rådhuset, Granden 4, 6723 Svelgen

Bremanger kyrkjelege fellesråd er geografisk samanfallande med Bremanger kommune. Kyrkjeleg fellesråd representerer dei sju sokna Midtgulen, Ålfoten, Davik, Rugsund, Berle, Bremanger og Frøyen i kommunen. Kyrkjeleg fellesråd har forvaltingsansvar for kyrkjebygg, kyrkjegardar, kyrkjeleg tilsette og lokal kyrkjeøkonomi.

Om stillingen

Antall stillinger: 1

Oppstart 9. juni 2023

Ansettelsesform Fast

Heltid/deltid Heltid

Sektor Privat

 

Søk på stillingen:

Stilling ledig – Bremanger kyrkjeleg fellesråd (kirken.no)

 

Søknadsfrist 28. juli 2023

Kontaktperson for stillingen

Kyrkjeverje i Bremanger

41803976

[email protected]

Om arbeidsgiveren

Arbeidsgiver: Bremanger Kyrkjelege Fellesråd
Adresse: Rådhuset, Granden 4, 6723 Svelgen

Hjemmeside:
https://www.kyrkja.no/bremanger

 

Del stillingen

Selskap

Bremanger kyrkjelege fellesråd

Kontaktinfo

  • Bjarki Hrafnsson
  • Tittel: Kyrkjeverje
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 917 06 595

Lokasjon

  • Bremanger

Søknadsfrist

Juli 28, 2023