Menighetspedagog / Ungdomsdiakon Stjørdal kirkelige fellesråd (søknadsfrist 20.08.2023)

 

Menighetspedagog/ Ungdomsdiakon

 

Stjørdal kirkelige fellesråd, Sandgata 15, 7500 Stjørdal

Fra 15.august 2023 har vi ledig:

100 % FAST STILLING SOM MENIGHETSPEDAGOG OG UNGDOMSDIAKON

Vi søker etter en person som vil være med å arbeide for at spesielt barn og unge skal få et positivt møte med Den norske kirke i Stjørdal, og som kan bidra til at kirken blir enda mer til stede blant Stjørdals barn og unge.

Stillingen er to-delt hvor 60 % av stillingen er en stilling som menighetspedagog. Denne stillingsdelen er spesielt rettet mot konfirmanter med særskilte behov. Menighetspedagogen deltar også i det øvrige konfirmantarbeidet sammen med kateket og prester og er aktivt med og planlegger og gjennomfører tiltak for barn og unge.

Den andre delen av stillingen er som ungdomsdiakon i 40 % stilling. Denne stillingen skal arbeide med utadrettet diakonal virksomhet mot gruppen 0-30 år i Stjørdal. Det betyr både at man bidrar i arbeid som finnes allerede, men at man også må drive oppsøkende virksomhet for å avdekke hvilke andre behov som finnes. Det er også i denne stillingen viktig med godt samarbeid med øvrige ansatte i Stjørdal som diakon, prester og kateket/trosopplæring.
Den som tilsettes vil får anledning til å være med å utvikle sin egen arbeidshverdag. Personlig egnethet og fleksibilitet samt evne og vilje til å arbeide i team er svært viktig og vil bli vektlagt.

Den tilsatte må være medlem av Den norske kirke og må disponere bil.
Lønns- og arbeidsvilkår etter gjeldende regulativ.

Arbeidsoppgaver

Spesielt ansvar for konfirmanter med særskilte behov
Bistå i planlegging og gjennomføring av konfirmantarbeid og annet barne- og ungdomsarbeid i samarbeid med kateket, prester, diakon og øvrig stab.
Drive utadrettet diakonalt arbeid spesielt rettet mot aldersgruppen 0-30 år i Stjørdal kommune
Bidra til å avdekke og utvikle nyskapende tiltak overfor aldersgruppen 0-30 år
Arbeide aktivt inn mot andre aktører i kommunen som jobber med ungdom
Bistå med å rekruttere, utruste og veilede frivillige

Kvalifikasjoner

Utdanning som pedagog med kristendom i fagkretsen eller utdanning som diakon er ønskelig, men søkere som er under utdanning eller ferdigutdannet med annen relevant kompetanse er også velkommen til å søke.
Du må gjerne ha erfaring fra arbeid med ungdom
Du må være medlem av Den norske kirke
Den som tilsettes må utføre sin tjeneste i samsvar med Den norske kirkes ordninger og være lojal til Den norske kirkes grunnverdier og visjon.
Søkere må beherske norsk muntlig og skriftlig godt.

Personlige egenskaper

Initiativrik, kontaktskapende, fleksibel og løsningsorientert
Evne til å arbeide selvstendig og i team.
Du har evnen til å motivere, inspirere, skape og gjennomføre tiltak
Du kan benytte sosiale medier i menighetsarbeidet.
Personlig egnethet og motivasjon for stillingen vil bli vektlagt.

Vi tilbyr

Et trivelig arbeidsmiljø med fantastiske arbeidslokaler og dyktige og engasjerte medarbeidere
En faglige og utfordrende stilling
Lønns- og arbeidsvilkår etter gjeldende regulativ i kirkelig sektor.
Pensjonsordning i KLP

Andre opplysninger om stillingen:

Noe kvelds- og helgearbeid må regnes med
Politiattest må fremlegges før tilsetting, jf. kirkelovens § 29.
Den som tilsettes må ha førerkort og disponere egen bil.

For nærmere opplysninger kontakt kirkeverge Oddbjørn Eide tlf. 922 60 133 eller epost: [email protected]

Søknad sendes via søknadsskjema

Søknadsfrist: 20. august 2023.

 

Kontaktinformasjon

Oddbjørn Eide, Kirkeverge

+47 922 60 133

Arbeidssted
Sandgata 15
7500 Stjørdal

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Stjørdal kirkelige fellesråd

Referansenr.: 4684927858

Stillingsprosent: 100% Fast

Søknadsfrist: 20.08.2023

 

Om arbeidsgiveren

Arbeidsgiver Stjørdal kirkelige fellesråd

Hjemmeside
http://www.kirken.no

Stjørdal kommune med sine drøyt 24.000 innbyggere omfatter fire sokn med til sammen 8 kirker og 7 kirkegårder. Stjørdal kirkelige fellesråd har 25 medarbeidere samt et presteskap på 7 tilknyttet virksomheten.

 

Del stillingen

Selskap

Stjørdal kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Oddbjørn Eide
  • Tittel: Kirkeverge
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf. 922 60 133

Lokasjon

  • Stjørdal

Søknadsfrist

August 20, 2023

Teamleder, helsefagarbeidere og personalkoordinator (søknadsfrist 31.07.2023)

Matrikkel- og geodataansvarlig (fagleder) Teknisk enhet (søknadsfrist 31.08.2023)

Herøy kommune Teknisk enhet

Matrikkel- og geodataansvarlig (fagleder)

 

Har du lyst til å jobbe på den vakre Helgelandskysten – da kan dette være stillingen for deg.

Herøy kommune søker en ny medarbeider i 100 % stilling som matrikkel- og geodataansvarlig (fagleder)

Opplysninger om arbeidssted og stilling

Teknisk enhet i Herøy kommune består av Teknikk og miljø, Herøy drift og Herøy havnevesen. Enheten har 11 ansatte, og ledes av kommunalsjef for miljø- og kommunalteknikk.

Vi ønsker oss en initiativrik og dyktig medarbeider som kan bidra i løsningen av kommunes oppgaver som myndighet innen enhetens ansvarsområde.

Arbeidsoppgaver

Fullstendige oppmålingsforretninger i uregulerte og regulerte områder
Matrikkelføring med hovedvekt på eiendomsdeling
Ajourhold av digitalt kartverk og register.
Veiledning og oppfølging av kunder.
Behandling av saker knyttet til matrikkelloven
Innmålingsarbeid i samband med ajourføring av kommunens kartgrunnlag.
Kommunens matrikkel- og GAB-ansvarlig.
Andre arbeidsoppgaver kan bli tillagt stillingen. Arbeidsoppgaver blir tilpasset det enkeltes kvalifikasjoner og arbeidsgivers behov.

Kvalifikasjoner:

Relevant høyskoleutdanning, gjerne med fag innen landmåling.
Samlet kompetanse som oppfyller kravene for utstedelse av landmålerbrev i samsvar med den nye autorisasjonsordningen for eiendomslandmålere. Arbeidsgiver vil legge til rette for at autorisasjon skal kunne tas innen fristen.
Matrikkelfører (arbeidsgiver legger til rette for at sertifisering gjennomføres i arbeidstiden).
Erfaring fra offentlig forvaltning er ønskelig.
Gode datakunnskaper og god forståelse av systemer innen GIS og oppmåling (bl.a. Norkart sine systemer GisLine med kartforvaltning).
God kjennskap til bruk av GPS med tilhørende programvare
Førerkort kl. B.

Andre ønskede kvalifikasjoner:

• Evne til å jobbe i team og skape engasjement, ta initiativ samt være løsningsorientert.

• Servicerettet holdning.

• Være bidragsyter til et godt arbeidsmiljø.

• Kunne jobbe selvstendig og ha gode samarbeidsevner.

Vi tilbyr:

• Utfordrende og allsidige arbeidsoppgaver i et trivelig og godt arbeidsmiljø.

• Fleksitidsordning.

• Gode pensjons- og forsikringsordninger.

• Konkurransedyktig lønn etter avtale.

• Barnehageplass.

• Bilordning – tjenestebil disponeres

• Kommunen er behjelpelig med å skaffe bolig ved tilflytting til kommunen

 

Søk på stillingen her.

Fylke: Nordland

Jobbtype: Fast

Heltid/Deltid: Heltid

Arbeidstid: Dag

 

Søknadsfrist: 31.08.2023

 

Tiltredelse: 01.10.2023

Arbeidssted: Teknisk enhet

 

Kontaktpersoner:

Morten Hanssen

mob: +47 90029860

 

Hjemmeside:
www.heroy-no.kommune.no
Adresse: Silvalveien 1 8850 Herøy

Herøy kommune Teknisk enhet

I Herøy kommune på Helgelandskysten er det et hav av muligheter, for deg som vil. Her ligger det godt til rette for en aktiv fritid, både til vanns, til fjells, eller langs veien på sykkel. Vår vakre natur og flotte skjærgård byr på enestående friluftsopplevelser, med gode muligheter for jakt og fiske.

Kommunen har et rikt og variert næringsliv og vår region er et av landets største oppdrettsområder. Vi har gode offentlige tjenestetilbud med nytt helsehus, kulturskole med varierte tilbud og full barnehagedekning. Vi har også et aktivt idretts- og kulturliv.

I Herøy bor det om lag 1850 glade herøyfjerdinger fra mange ulike land. Vi blir stadig flere, og du er også hjertelig velkommen.

 

Del stillingen

Selskap

Herøy kommune i Nordland

Kontaktinfo

  • Morten Hanssen
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: +47 900 29 860

Lokasjon

  • Herøy

Søknadsfrist

August 31, 2023

Rådgiver – digitalisering og innovasjon helse og mestring Stab helse (Søknadsfrist 13.08.2023)

 

Rådgiver – digitalisering og innovasjon helse og mestring

 

Stab helse, Kongsvinger kommune

Om stillingen

Har du interesse for tjenesteinnovasjon, teknologi og nye måter å jobbe på i helsetjenesten ? Da har vi en spennende mulighet for deg i Kongsvinger kommune.

Stillingen er organisert i stab helse og mestring og samarbeider nært med andre stabsområder og enhetene i kommunalområdet. Stab helse og mestring består av 3 rådgivere og har kommunalsjef som nærmeste leder.

For å møte demografiutvikling og forventet redusert tilgang på fagpersonell må helsetjenestene finne nye og effektive måter å løse sitt oppdrag på. Dette skjer gjennom prosesser preget av medvirkning og samskaping. I Kongsvinger kommune skal alltid velferds-og mestringsteknologi vurderes før andre tjenester. I tett samarbeid med INDIGO-kommunene (tidligere Hedmark IKT) er vi i slutt innspurten på anskaffelse av velferds teknologisk plattform med påfølgende lokale anskaffelser.

Som rådgiver vil du være medansvarlig for å sette innovasjon og digital transformasjon på agendaen og en viktig ressurs for å sikre praksisendring.

Vi tilbyr en spennende stilling i et utviklende miljø, der du vil få muligheten til å være med på å forme og påvirke digitaliseringen og innovasjonen i helsesektoren. Kongsvinger kommune verdsetter initiativ, kreativitet og tverrfaglig samarbeid.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 13.08.2023
Arbeidsgiver: Kongsvinger kommune
Sted: Kongsvinger
Stillingstittel: Rådgiver – digitalisering og innovasjon Helse
Stillinger: 1 
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4678184893
Startdato:01.10.2023

Arbeidsoppgaver

Bidra til opplæring og kompetanseheving innen digitalisering og innovasjon
Samarbeide med interne interessenter for å kartlegge og forstå deres behov og utfordringer
Prosjektleder for små og store prosjekter knyttet til tjenesteinnovasjon – prosessdesign
Rapportering på løpende tiltak og prosjekter
Deltakelse i interkommunalt forvaltnings – og implementeringsorgan for velferdsteknologi (Indigo)
Deltakelse i interkommunale anskaffelser
Deltakelse i arbeid med ROS- og DPIA-analyser, internt og interkommunalt
Koordinering av oversikt behandlings protokoller
Veilede kommunens fagforum for velferdsteknologi
Holde deg oppdatert på trender og nyheter innen fagområdet

Kvalifikasjoner

Relevant høyere utdanning – ønskelig med videreutdanning innen velferdsteknologi
Ønskelig med erfaring med digitalisering og innovasjon fra offentlige helsesektor
Kunnskap om helsetjenesten og forståelse for pasientbehandling og arbeidsprosesser
God forståelse for digitalisering og digital transformasjon.
God prosjektledelseskompetanse og evne til å arbeide både selvstendig og i team
God kommunikasjons- og presentasjonsevner

Personlige egenskaper

Evne til å motivere, veilede og skape engasjement
Evne til selvstendighet og tverrfaglig samarbeid
Strategisk og analytisk
Strukturert og fleksibel
Gode kommunikasjonsevner, både muntlig og skriftlig
Personlige egenskaper vektlegges særskilt

Vi tilbyr

Varierte arbeidsoppgaver med mulighet for kompetanseutvikling
Trivelig arbeidsplass, inspirerende og tverrfaglig miljø
Personlig lønn i samsvar med kommunes lønnspolitikk

Kongsvinger kommune ønsker å gjenspeile befolkningen for øvrig og være en mangfoldig organisasjon. Kvalifiserte kandidater uansett alder, kjønn eller etnisitet oppfordres til å søke.

Kommunen mottar alle søknader elektronisk. Vi henstiller søkere om å skrive søknadsbrev og CV direkte i søkeportalen og ikke legge disse som vedlegg.
Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn til unntak, vil søkerlisten bli offentliggjort. Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd. Dersom attester og vitnemål ikke legges ved den elektroniske søknaden, ber vi om at disse tas med til et eventuelt intervju.

Vi gjør oppmerksom på at mailutvekslingen mellom deg og kommunen kan havne i søppelpost/spam/trash. Dersom du ikke mottar mail med bekreftelse på mottatt søknad kan dette være årsaken. Avsenderadressen vil være @webcruitermail.no.

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse:Kongsvinger rådhus, Rådhusplassen 3, 2212 Kongsvinger, Norge

Kontaktinformasjon

Cathrine Pedersen, Kommunalsjef helse og mestring
Telefon:  482 89 252

 

Kongsvinger kommune ligger i Norges grønne hjerte med småbyens kvaliteter. Vi har et rikt idretts- og kulturliv og jobber for å videreutvikle et levende og urbant sentrum og et næringsliv i vekst. Mangfold, inkludering og livsmestring er også viktige elementer i vår strategi for å være en attraktiv kommune.

 

Del stillingen

Selskap

Kongsvinger kommune

Kontaktinfo

  • Cathrine Pedersen
  • Tittel: Kommunalsjef helse og mestring
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon: 482 89 252

Lokasjon

  • Kongsvinger

Søknadsfrist

August 13, 2023

Regional samhandlingskoordinator Helse og mestring (Søknadsfrist 15.08.2023)

 

Regional samhandlingskoordinator

 

Helse og mestring, Kongsvinger kommune

Om stillingen

Ønsker du å være en pådriver for å skape pasientens helhetlig helse- og omsorgstjeneste? Brenner du for samskaping og samhandling?

Kongsvinger, Sør-Odal, Nord-Odal, Grue og Eidskog kommune søker etter kollega med gode samhandlingsevner til stillingen som regional samhandlingskoordinator for Kongsvinger regionen.

Kongsvinger regionen er en av 4 kommuneregioner som sammen med Ahus utgjør Helsefellesskapet Ahus og kommunene. Helsefellesskapet skal sikre helhetlig innsats og samhandle for å utvikle og levere bærekraftige, gode og sammenhengende helsetjenester til befolkningen. Samarbeidet skal bygge på likeverdighet og respekt mellom partnerne, og basere seg på nasjonale verdier for helsetjenesten. Kommunene i hver av de fire regionene har samordnet seg om en koordineringsfunksjon, hvor Kongsvinger kommune er vertskommune for vår region. Kommunalsjef for helse og mestring er nærmeste leder. Arbeidsted er Kongsvinger rådhus, men dette er en stilling hvor du er mye på farten i alle deltagende kommuner og i tett samarbeid med de andre regionene og Ahus.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 15.08.2023
Arbeidsgiver: Kongsvinger kommune
Sted: Kongsvinger
Stillingstittel: Regional samhandlingskoordinator
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4684173102

Arbeidsoppgaver

  • Representere Kongsvinger regionen i samarbeidsstrukturen i helsefelleskapet
  • Styrke og koordinere deltakerkommunenes interesser i forhold til Ahus
  • Arbeide med å legge til rette for helhetlige og sømløse pasientforløp
  • Oppfølging og revisjon av avtaler i Helsefelleskapet
  • Ivareta administrasjonsoppgaver tilknyttet pålagte samhandlingsutvalg
  • Bistå kommunene med å ha god oversikt over samhandlingsfeltet
  • Tett dialog og samhandling med regional rådgiver for helseledernettverket i regionen
  • Delta i møter med helseledernettverket i regionen
  • Samarbeid med tilsvarende funksjoner i Gardemoen, Follo og Nedre Romerike

Kvalifikasjoner

  • Helsefaglig bachelorutdanning
  • Ønskelig med videreutdanning og erfaring innen endringsarbeid, samhandling eller prosjekt/prosess ledelse
  • Erfaring fra offentlig sektor – fortrinnsvis kommunal erfaring
  • Kunnskap om aktuelt lovverk og erfaring med offentlig forvaltning og saksbehandling
  • Det vil være en fordel om du har erfaring fra interkommunalt samarbeid og samhandling
  • Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Førerkort kl. B

Personlige egenskaper

Vi vektlegger særlig personlige egenskaper og ønsker at du skal kjenne deg igjen i følgende:

  • Utpregede samarbeidsevner og kommunikasjonsferdigheter
  • Evne til å tenke strategisk og nå resultater
  • Positiv og har evne til å inspirere
  • Evne til å tenke helhetlig, arbeide selvstendig og strukturert, samtidig som du er en lagspiller

Vi tilbyr

  • Varierte arbeidsoppgaver med mulighet for kompetanseheving faglig utfordrende og utviklende rolle og funksjon
  • Inspirerende, nytenkende og tverrfaglig miljø
  • Personlig lønn i samsvar med kommunens lønnspolitikk’
  • Kongsvinger kommune ønsker å gjenspeile befolkningen for øvrig og være en mangfoldig organisasjon. Kvalifiserte kandidater uansett alder, kjønn eller etnisitet oppfordres til å søke.
  • Kommunen mottar alle søknader elektronisk. Vi henstiller søkere om å skrive søknadsbrev og CV direkte i søkeportalen og ikke legge disse som vedlegg.

Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn til unntak, vil søkerlisten bli offentliggjort. Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd. Dersom attester og vitnemål ikke legges ved den elektroniske søknaden, ber vi om at disse tas med til et eventuelt intervju.

Vi gjør oppmerksom på at mailutvekslingen mellom deg og kommunen kan havne i søppelpost/spam/trash. Dersom du ikke mottar mail med bekreftelse på mottatt søknad kan dette være årsaken. Avsenderadressen vil være @webcruitermail.no.

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse: Kongsvinger rådhus, Rådhusplassen 1, 2212 Kongsvinger, Norge

Kontaktinformasjon

Cathrine Pedersen, Kommunalsjef helse og mestring
Telefon:  +47 482 89 252

 

Om arbeidsgiveren

Kongsvinger kommune ligger i Norges grønne hjerte med småbyens kvaliteter. Vi har et rikt idretts- og kulturliv og jobber for å videreutvikle et levende og urbant sentrum og et næringsliv i vekst. Mangfold, inkludering og livsmestring er også viktige elementer i vår strategi for å være en attraktiv kommune.

Del stillingen

Selskap

Kongsvinger kommune

Kontaktinfo

  • Cathrine Pedersen
  • Tittel: Kommunalsjef helse og mestring
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon:+47 48289252

Lokasjon

  • Kongsvinger

Søknadsfrist

August 15, 2023

Avdelingsleiar – 100 % fast, Velferdssenteret på Radøy (søknadsfrist 13.08.2023)

Vi søkjer etter engasjert og relasjonsorientert leiar til sjukeheimstenesta

Avdelingsleiar – 100 % fast, Velferdssenteret på Radøy

 

Kort om stillinga

Vi har ledig 100 % fast stilling som avdelingsleiar ved Velferdssenteret på Radøy.

Om Radøy Velferdssenter

Velferdssenteret er lokalisert sentralt på den grønne øy Manger, vi har total 38 plasser fordelt på somatiske langtidsplassar, plasser tilrettelagt for personar med demenssykdom, samt Kortidsplasser og en gruppe med tilbod om palliativ omsorg Florence.
Hos oss finn du eit godt tverrfagleg team av sjukepleier vernepleiar , sjukeheimslege, helsefagarbeidarar og pleiemedhjelparar. Avdelinga har årsturnus og stort fokus på heltidskultur. Avdelingsleiarane og tenesteleiarane er med i sjukeheimstenesta sitt leiarteam som jobbar tett saman for å gje gode tenester til brukarane.

Arbeidsoppgåver

Avdelingsleiar har heilskapleg leiaransvar for avdelinga. Som leiar har du ansvar for dagleg leiing, drift og kvalitetssikring av tenestene på avdelinga. Du har og ansvar for oppfølging, ivaretaking og rettleiing av dei tilsette på avdelinga.

• Personalansvar for dei tilsette i avdelinga
• Fagansvar med fokus på kvalitet på tenesta
• HMS ansvar
• Økonomiansvar innafor gjeldande ramme
• Delta i strategisk arbeid og utvikling i avdelinga og tenesta
• Fremje bruk av velferdsteknologi og digitalisering for både tilsette og brukar
• Leggje til rette for godt samarbeid med andre tenesteområde og sektorer, pårørande og andre samarbeidspartar

Kompetansekrav

• Offentlig godkjent sjukepleier
• Leiarerfaring frå offentleg sektor eller anna relevant verksemd

I tillegg ønskjer vi at du har:

• Vidareutdanning innan organisasjon/leiing
• Erfaring med turnusarbeid
• God økonomiforståing

Personlege eigenskapar

Vi søkjer etter ein avdelingsleiar som har gode kommunikasjonsevner og som har evne til tydeleg formidling både skriftleg og munnleg. Du er strukturert, har stor arbeidskapasitet og trivst i ein travel og tidvis uforutsigbar arbeidskvardag. Du er ein god relasjonsbyggar og legg tilrette for eit godt samarbeidsklima internt på avdelinga, men og med eksterne samarbeidspartnare.

Vi tilbyr

Pensjonsordning i KLP
Ein spanande jobb i ein relativt ny orgnaisasjon
Ei leiargruppe som samarbeider, støtter og utfordrar kvarandre

Politiattest

I tråd med helse- og omsorgstenestelova § 5-4 vert det stilt krav til tilfredsstillande politiattest ved tiltrede.

Slik søker du

Trykk knappen «send søknad». Dess meir du fyller ut, dess betre vert du sjåande ut på søkjarlista. Dersom du har behov for hjelp med registrering av søknad, kontakt innbyggjarservice på 56 37 50 00. Rekrutterarar ber aldri om BankID i samband med rekrutteringsprosessen. Som jobbsøkjar må du aldri avgje sånn informasjon i samband med søknadsprosessen. Om du opplever dette, ber vi deg ta kontakt.

 

Søk på stillingen her.

Referansenummer: Radøy Velferdssenter

Fylke: Vestland

Jobbtype: Fast

Heiltid/Deltid: Heiltid

Arbeidstid: Dag

 

Søknadsfrist: 13.08.2023

 

Tiltreding: etter avtale

Arbeidsstad: Manger

 

Kontaktpersonar:

Christina Fosse

tlf: +47 56 37 57 04  mob: +47 409 10 884

 

Heimeside:
www.alver.kommune.no
Adresse: Kvernhusmyrane 41 5914 Isdalstø

Alver kommune, sjukeheimstenesta

Sjukeheimstenesta i Alver kommune består av 4 sjukeheimar: Knarvik sjukeheim, Lindås bu-og servicesenter, Meland sjukeheim på Frekhaug og Velferdssenteret på Manger. Sjukeheimstenesta har totalt 175 plassar fordelt på korttidsplassar og langtidsplassar for somatikk og demens, palliative plassar, rehabiliteringsplassar og plassar til rullerande avlastning.
I tillegg til sjukeheimsavdelingar er kommunalt kjøkken og ressursbank organisert i sjukeheimstenesta.

 

Del stillingen

Selskap

Alver kommune

Kontaktinfo

  • Christina Fosse
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: +47 56375704 mob: +47 40910884

Lokasjon

  • Isdalstø
  • Manger

Søknadsfrist

August 13, 2023

Ungdomsdiakon, Lier Kirkelige fellesråd (søknadsfrist 27.08.2023)

 

Ungdomsdiakon

 

Kirken i Lier har gjennom sine to diakonstillinger utviklet et stort diakonalt arbeid for barn, ungdom, voksne, eldre og for mennesker i sårbare livsfaser. Arbeidet er spredt rundt i hele kommunen, og vi har et spesielt godt samarbeid med kommunen både i forhold til skoler, helsesykepleiere, psykisk helse og rus, flyktninger, sorg, kultur osv. Arbeidet ledes av to diakoner, og nå er stillingen med fokus på ungdom blitt ledig. Ungdomsdiakonen har utviklet møteplasser for unge rundt om på skoler i hele kommunen, og vi har et arbeid i sterk vekst, særlig rettet mot flyktninger.

Kirken i Lier er i stadig utvikling og ønsker å gå foran innen det diakonale arbeidet. Bærekraftsmålene, miljøvern, kamp mot urett og for de sårbare, er sentralt i vårt diakonale arbeid. Det er et godt grunnlag for å utvikle gode miljøer for ungdom i samarbeid med ulike instanser i kommunen og med frivillige organisasjoner. Ungdomsdiakonen vil være en del av et sterkt tverrfaglig nettverk i Lier kirkelige fellesråd, tett samarbeid med menighetsrådene, menighetspedagogene, kateketer, prester, diakonimedarbeider og den andre diakonen i fellesrådet.

 

  • Søknadsfrist: 27.08.2023
  • Arbeidsgiver: Lier Kirkelige fellesråd
  • Sted: Lier
  • Stillingstittel: Ungdomsdiakon
  • Stillinger: 1
  • Heltid/Deltid: Heltid
  • Ansettelsesform: Fast
  • Stillingsprosent: 100
  • Webcruiter-ID: 4683357231

 

Arbeidsoppgaver vil blant annet være

  • Videreføre møteplasser etablert rundt på skoler i hele kommunen (etter skoletid tilbud)
  • Støtte og utvikle konfirmant- og ungdomsarbeid (Unge møter eldre grupper, Aktiv-konfirmant grupper, leir-arbeid)
  • Starte opp diakonalt arbeid for og med ungdom
  • Utvikle, i samarbeid med menighetspedagog, trosopplæringstiltak med fokus på ungdom
  • Drive oppsøkende og utadrettet arbeid innen ungdomsdiakoni
  • Den som tilsettes vil være med på å utvikle et ungdomsarbeid i et spennende vekstmiljø (mangfold, integrering mm.)
  • Det er mange ungdomsskoler og videregående skoler i området, og den som tilsettes vil være med på å forme stillingens innhold.
  • Samhandling mellom kirke og kommune er sentralt

 

Kvalifikasjoner

  • Utdanning i samsvar med Tjenesteordning for diakoner i Den norske kirke. Søkere med annen relevant utdanning og erfaring fra ungdomsarbeid vil også komme i betraktning
  • Dette er stillingen for deg som er engasjert i ungdom og diakoni uansett utdanning.
  • Digital kompetanse
  • Tilfredsstillende norskkunnskaper skriftlig og muntlig
  • Like oppsøkende virksomhet i ulike miljøer, være utadvendt og kreativ

 

Personlige egenskaper

  • Engasjert i ungdom og god på relasjonsbygging
  • Personlig egnethet og motivasjon for stillingen vil bli vektlagt
  • Gode samarbeidsevner, evne til strukturert planlegging og gjennomføring av aktiviteter, både selvstendig og i team
  • Erfaring med samskaping, fleksibel, evne til å se muligheter, tørre å tenke nytt, tørre å gjøre feil

 

Vi tilbyr

  • Engasjerte og faglig dyktige kollegaer
  • Mulighet for arbeidsveiledning/fadderordning
  • Spennende, varierte og givende arbeidsoppgaver som du er med på å forme og videreutvikle
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn i henhold til KAs tariff
  • God pensjonsordning

 

Særskilte krav:

  • Søkere må være medlem i Den norske kirke.
  • Tilfredsstillende politiattest må fremlegges ved ansettelse, jfr. Kirkelovens § 29.
  • Det må påregnes noe kvelds- og helgearbeid.

 

Klokkersvingen 1, 3400 Lier, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Mette Sønsteby
Kirkeverge
Telefon:+47 48289588

Ole-Jørgen Andersen
Ungdomsdiakon
Telefon:+47 45600321

Del stillingen

Selskap

Lier kirkelige fellesråd

Lenke til firma

https://kirken.no/lier/

Kontaktinfo

  • Mette Sønsteby
  • Tittel: Kirkeverge
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 48289588
  • Ole-Jørgen Andersen
  • Tittel: Ungdomsdiakon
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 45600321

Lokasjon

  • Lier

Søknadsfrist

August 27, 2023

Økonomirådgiver, Fast (Søknadsfrist 09.08.2023)

 

Økonomirådgiver

 

 

Vil du være med å utvikle Nes kommune?

Nes kommune har ledig en spennende og utfordrende stilling som rådgiver i økonomiavdelingen. Som rådgiver vil du jobbe i grenselandet mellom fagområdene økonomi og regnskap, og du vil være en viktig pådriver for utviklingsarbeidet i avdelingen. Du må like å jobbe overordnet med utredning og utvikling av nye arbeidsmetoder og rutiner samtidig som du tar del i det operative arbeidet.

Vi søker deg som er strukturert, har gjennomføringskraft, tar ansvar, tenker innovativt og finner nye løsninger.

Stillingen vil være underlagt økonomisjef.

 

  • Søknadsfrist: 09.08.2023
  • Arbeidsgiver: Nes kommune
  • Sted: Årnes
  • Stillingstittel: Økonomirådgiver
  • Stillinger: 1
  • Heltid/Deltid: Heltid
  • Ansettelsesform: Fast
  • Stillingsprosent: 100
  • Webcruiter-ID: 4683077110

 

Arbeidsoppgaver

Med bakgrunn i din samlede kompetanse, vil du kunne være med på å forme stillingens innhold.

Sentrale oppgaver vil være:

  • Delta i sentrale utrednings- og utviklingsoppgaver
  • Gi opplæring og rådgivning til ledere og andre innenfor kommuneøkonomi
  • Utarbeide og vedlikeholde rutiner for å sikre effektiv drift og god økonomisk internkontroll
  • Delta i arbeidet med å utarbeide budsjett/handlingsprogram og økonomisk rapportering
  • Øvrige oppgaver som ligger til avdelingen

 

Kvalifikasjoner

  • Relevant utdanning fra universitet eller høyskole, minimum på bachelornivå. For særlig kvalifiserte søkere kan deler av utdanningskravet fravikes
  • Det er en fordel om du har erfaring fra kommunal virksomhet
  • Du må ha god økonomi- og regnskapsforståelse
  • Du må ha god kjennskap til relevant lov og avtaleverk
  • Det er ønskelig med erfaring i bruk av ERP-system
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt
  • Nyutdannede kan også søke på denne stillingen

 

Personlige egenskaper

  • Strukturert, analytisk og nøyaktig
  • Evne til å jobbe selvstendig, systematisk og effektivt
  • Service- og endringsorientert
  • Gode samarbeidsevner med vekt på god kommunikasjon
  • Høy arbeidskapasitet og gjennomføringskraft
  • God muntlig og skriftlig framstillingsevne

 

Vi tilbyr

  • Et hektisk, men trivelig arbeidsmiljø
  • Selvstendige arbeidsoppgaver
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • Lønn etter avtale

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Det er 6 mnd. prøvetid

 

Om søkerprosessen

Du søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår. Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskravene som er beskrevet i annonsen..

Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju.

Minst to referanser må oppgis.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.

 

Rådhusgata 2, 2150 Årnes, Norge

 

 

Søk her

 

Kontaktinformasjon

Jon Sverre Bråthen
Kommunedirektør
 Telefon:41534358

 

Nes kommune i Viken har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 23.800 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

  • Jon Sverre Bråthen
  • Tittel: Kommunedirektør
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 41534358

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

August 9, 2023

Økonomikonsulent (Søknadsfrist 07.08.2023)

 

Økonomikonsulent – Drangedal Kommune

 

Økonomi og servicetjenester, Drangedal kommune

Om stillingen

Drangedal Kommune har ledig to faste 100% stillinger som økonomikonsulenter på økonomiavdelingen. En av økonomikonsulentene får ansvaret for startlån.
Økonomiavdelingen består av økonomisjef og 3,5 årsverk økonomikonsulenter. Stillingene rapporterer til økonomisjef.
Økonomiavdelingen har alle oppgaver med regnskaps- og budsjettprosesser. Arbeidsoppgaver med lønn ligger til HR-avdelingen, men økonomiavdelingen har backup-funksjon. Fakturering skjer i forsystemer og ligger til virksomhetene, men koordineringen ligger til økonomiavdelingen. Drangedal kommune bruker 10-faktor som verktøy i medarbeideroppfølging.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 07.08.2023
Arbeidsgiver: Drangedal kommune
Sted: Drangedal
Stillingstittel: Økonomikonsulent – Drangedal Kommune
Stillinger: 2
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4683038196
Startdato: 01.09.2023

Arbeidsoppgaver

Regnskapsarbeid A-Å
Avstemminger og årsavslutningsoppgaver
Innfordring
Startlån
Delta på opplæring i kommunal økonomi
Opplæring av ansatte i kommunen
Andre oppgaver kan bli tillagt stillingen

Kvalifikasjoner

Bachelorgrad innen regnskap/økonomi/revisjon
Lang og relevant erfaring med kommunalt regnskap kan erstatte utdanningskravet
God regnskapsforståelse
God bruker med Excel, Word, Power Point og Teams
Fordel med kjennskap til kommunal regnskapsforskrift, Kostra, og merverdiavgift.

Personlige egenskaper

Analytisk, strukturert, nøyaktig og ansvarsbevisst
God på egenlæring
Må kunne jobbe selvstendig og i team
Systematisk tilnærming til arbeidsoppgaver og tidsfrister
Serviceinnstilt
Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr

Et godt, humørfylt og hektisk arbeidsmiljø
Lønn etter tariff (utdanning og erfaring)
Gode pensjons- og forsikringsordninger
Fleksitid og sommertidsordning
Muligheter til faglig utvikling

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse: Gudbrandsveien 7, 3750 Drangedal

 

Kontaktinformasjon

Lars-Arne, Økonomisjef
Telefon:  +47 488 90 324

 

Om arbeidsgiveren

Drangedal kommune har i underkant av 4100 innbyggere og ligger sørvest i Vestfold og Telemark. Kommunen er brukerorientert og opptatt av å levere gode tjenester til kommunens innbyggere og næringsliv. Dette innebærer blant annet å ta i bruk elektroniske løsninger. Det er fullt utbygd fibernett i hele kommunen. Drangedal er en del av Grenlandssamarbeidet med nærhet til byene i Grenland, og har sentral beliggenhet med stopp langs Sørlandsbanen.

Drangedal har nærhet til kysten med skjærgården, til skog og hei, og til fjellet med Gautefall skisenter og biathlonanlegg med helårsdrift. Tokevannet med sine 365 øyer har rike muligheter for friluftsliv og rekreasjon. Stedsutviklingsprosjektet Toke Brygge har skapt ny aktivitet og attraktivitet i sentrum. Drangedal har et rikt kultur- og foreningsliv der den flotte kultur- og kinosalen Tokestua står sentralt som møteplass for ulike aktivitetstilbud.

I Drangedal Kommune ønsker vi mangfold, og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, alder, funksjonshemming eller etnisk tilhørighet.Arbeidstakere i Drangedal Kommune tilsettes på de vilkår som til enhver tid framgår av gjeldende lover, tariffavtale, reglement og arbeidsavtaler. Les mer her

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om å ikke bli ført opp på den offentlige søkerlisten. Drangedal kommune vil informere søkere dersom dette ønsket ikke kan imøtekommes.

 

Del stillingen

Selskap

Drangdal kommune

Kontaktinfo

  • Lars-Arne
  • Tittel: Økonomisjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon:+47 488 90 324

Lokasjon

  • Drangedal

Søknadsfrist

August 7, 2023

100 % stilling som byggdrifter (søknadsfrist 31.07.2023)

 

100 % stilling som byggdrifter

 

 

Søndre Land tilhører Gjøvikregionen og er en perle med 30 minutter til byen vår Gjøvik, én time til snaufjell og halvannen time til Gardermoen og til hovedstaden. Sentralt, men unna byens larm, svevestøv, trafikkork, kassakøer og manglende parkeringsplass. Vi har stillhet, full barnehagedekning, frisk luft, godt oppvekstmiljø, rikt kulturliv og flotte muligheter for friluftsliv på åsene og Randsfjorden.

 

Beskrivelse av arbeidsstedet

Vi har ledig 100% stilling for snarlig tiltredelse i bygg- og vedlikeholdsavdelingen.

 

Arbeidsoppgaver

  • Vi søker etter en person som skal sørge for at forvaltning, drift og vedlikehold av kommunale bygninger, utomhusanlegg og fast utstyr, og at dette blir gjennomført på best mulig måte økonomisk og teknisk ut fra de rammer en har til disposisjon.
  • Vedkommende skal gjennomføre periodisk vedlikehold med utgangspunkt i Internkontrollbok og
  • FDV system (LAFT) som er utarbeidet av driftsansvarlig vedlikehold for de enkelte bygninger/anlegg. Større avvik skal rapporteres gjennom kommunens elektroniske avvikssystem (Compilo).
  • Den vi søker etter må både kunne arbeide selvstendig og i team sammen med andre.
  • Vedkommende kan tillegges andre arbeidsoppgaver ved behov.
  • Den som søker, må være med på en bakvaktordning innenfor vaktmestertjenesten i bygg og vedlikeholdsavdelingen.

 

Kvalifikasjoner

  • Relevant utdanning/fagbrev og praksis innen en eller flere av følgende områder: Byggdrifter, Elektro, VVS, ENØK eller tilsvarende.
  • Gode kunnskaper om relevante lover og forskrifter.
  • Evne til å arbeide selvstendig i et miljø med stadig skiftende arbeidsoppgaver.
  • Evne til omstilling og nyorientering.
  • Gode ferdigheter i norsk skriftlig og muntlig.
  • Gode samarbeidsevner.
  • Utadvendt og resultatorientert.
  • Stor arbeidskapasitet.
  • Evne til å tåle press, internt og fra omverdenen.
  • Du må ha førerkort minst klasse B.

Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt. Den som får tilbudet, må framlegge godkjent politiattest.

 

Vi kan tilby

  • Et aktivt og engasjert arbeidsmiljø
  • Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver

 

For stillingen gjelder

  • Gode pensjons. og forsikringsvilkår. Medlemskap i KLP.
  • Stillingen lønnes i henhold til tariffavtale, avhengig av ansiennitet og utdanning
  • Ansettelsen skjer for øvrig på de vilkår og med de plikter som følger av lov, tariffavtaler og reglement.
  • Fagarbeidertillegg på kr 4.000 pr år
  • Politiattest leveres før oppstart
  • Bekreftede kopier av vitnemål og attester fremlegges ved intervju og forespørsel.

Vi ber om at elektronisk søknad registreres på vår hjemmeside: www.sondre-land.kommune.no  

 

Kontaktperson:

Nærmere informasjon om stillingen fås ved henvendelse til avdelingsleder Tom Kåre Kleven, tlf. 909 54 984

 

Unntatt offentlighet må begrunnes

Dersom du ønsker at din søknad ikke skal offentliggjøres, ber vi om at du begrunner hvorfor. Dette er et krav i henhold til Offentlighetsloven § 25

Dato for intervju vil bli 23.08.2023

 

Søk her

 

 

  • Fylke: Innlandet
  • Jobbtype: Fast
  • Heltid/Deltid: Heltid
  • Arbeidstid: Dag
  • Søknadsfrist: 31.07.2023
  • Tiltredelse: etter avtale
  • Arbeidssted: Bygg og vedlikehold

 

Kontaktpersoner:

Tom Kåre Kleven
mob: 90954984

 

Hjemmeside:

 
Adresse:
Hovsbakken 1 2860 Hov
 
Søndre Land hører til Gjøvikregionen og er en perle med 30 minutter til byen vår Gjøvik, en time til snaufjell og halvannen time til Gardemoen og til hovedstaden. Sentralt, men unna byens larm, svevestøv, trafikkork, kassakøer og manglende parkeringsplass. Vi har stillhet, frisk luft, rikt kulturliv og flotte muligheter for friluftsliv på åsene og Randsfjorden.

Del stillingen

Selskap

Søndre Land kommune

Kontaktinfo

  • Tom Kåre Kleven
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 90954984

Lokasjon

  • Hov

Søknadsfrist

Juli 31, 2023