Lærer i 100% stilling til linjen Korean Wave – Language and Culture (søknadsfrist 23.03.2023)

 

Hadeland folkehøgskole søker lærer i 100% stilling til linjen Korean Wave – Language and Culture

 

 

Arbeidsgiver: Hadeland folkehøgskole

Stillingstittel: Lærer

Frist: 23.03.2023

Ansettelsesform: Fast

 

Arbeidsoppgaver

  • ansvar for å drive egen linje, og videreutvikle denne
  • planlegge og gjennomføre studietur til Korea innenfor gitt budsjett
  • sosialpedagogisk arbeid og tilsyn, fire helgevakter og en tilsynsvakt annenhver uke på hverdager
  • tilstedeværelse på elevkvelder og ulike arrangement
  • delta i skolens øvrige aktiviteter og praktiske arbeidsoppgaver

Kvalifikasjoner

  • høyere relevant utdanning og pedagogikk
  • beherske flytende koreansk muntlig og skriftlig
  • ha en god forståelse for og evne til å formidle koreansk kultur, historie, samfunn osv.
  • ha erfaring i å undervise koreansk på lavere og høyere nivå, og må kunne tilpasse undervisningen til ulike nivå i samme klasse

I tillegg er det en fordel om du

  • har førerkort
  • har kjennskap til folkehøgskole

Personlige egenskaper

  • er en tydelig og empatisk klasseleder
  • liker å jobbe med ungdom.
  • evne til å inspirere og veilede ungdom
  • god til å bygge gode relasjoner til elevene.
  • selvstendig og initiativrik
  • personlig egnet

Vi tilbyr

  • hyggelige og engasjerte elever og ansatte
  • spennende, utfordrende og varierte arbeidsoppgaver
  • lærere som samarbeider i team om elevenes læring og utvikling
  • mulighet for å leie leilighet på skoles område

Tilsetting og prøvetid

  • tilsetting skjer på grunnlag av de til enhver tid gjeldende lover, tariffavtaler og reglement
  • som hovedregel praktiserer vi 6 måneders prøvetid fra tiltredelsesdato
  • vi krever politiattest som ikke er eldre enn 3 måneder
  • det vil bli utarbeidet en individuell arbeidsplan
  • tiltredelse 01.08.2023

 

Spørsmål om stillingen

Kontaktperson: Jon Lennart Løbak
Stillingstittel: Inspektør
Mobil: 936 26 628

Søk her

 

Hjemmeside

Augedalsvegen 15, 2760 Brandbu

Om arbeidsgiveren

Hadeland folkehøgskole er en frilynt folkehøgskole med kapasitet til ca 100 elever. Det er for tiden 15 ansatte ved skolen. Skolen tilbyr linjene: K-pop korean wave, Korean wave -Language & Culture, Japan-Language & Culture, Manga and Webtoons og Aikido, sverd og østlig filosofi. Skolen ligger i Gran kommune i historisk kulturlandskap med mange fine turmuligheter.

  • Nettverk: Facebook
  • Sektor: Privat
  • Sted: Augedalsvegen 15, 2760 Brandbu
  • Bransje: Barn, skole og undervisning,Forskning, utdanning og vitenskapStillingsfunksjonUndervisning og pedagogikk / Andre pedagoger

Del stillingen

Selskap

Hadeland folkehøgskole

Kontaktinfo

  • Jon Lennart Løbak
  • Tittel: Inspektør
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 936 26 628

Lokasjon

  • Brandbu

Søknadsfrist

Mars 23, 2023

Lærer i 100% stilling til linjen Manga og Webtoons (søknadsfrist 24.03.2023)

Hadeland folkehøgskole søker lærer i 100% stilling til linjen Manga og Webtoons

 

 

Arbeidsgiver: Hadeland folkehøgskole
Stillingstittel: Lærer
Frist: 24.03.2023
Ansettelsesform: Fast

 

Arbeidsoppgaver

  • opplæring av elever i Manga og Webtoons og ansvar for å drive og videreutvikle linjen
  • planlegge og gjennomføre studietur til Korea og/eller Japan innenfor gitt budsjett
  • sosialpedagogisk arbeid og tilsyn, fire helgevakter og en tilsynsvakt annenhver uke på hverdager
  • tilstedeværelse på elevkvelder og ulike arrangement
  • delta i skolens øvrige aktiviteter og praktiske arbeidsoppgaver

Kvalifikasjoner

  • høyere relevant utdanning og pedagogikk
  • kan undervise og veilede på ulikt nivå i samme klasse
  • generelt gode tegneferdigheter når det gjelder anatomi, komposisjon, fargeteori, perspektiv, form osv.
  • beherske både tradisjonell tegning og digitale verktøy
  • beherske manga-tegnestilen
  • være godt kjent med østasiatisk historiefortelling
  • kunne hjelpe elevene med å utvikle karakterer og historier
  • kjennskap til japansk/koreansk kultur

I tillegg er det en fordel om du

  • selv er aktiv tegneseriemaker
  • har ferdigheter innenfor PR og oppbygging av hjemmesider/laging av reklamemateriell
  • har relevant nettverk som kan vise de som vil bli tegneserieskapere veien videre
  • har førerkort
  • har kjennskap til folkehøgskole

Personlige egenskaper

  • er en tydelig og empatisk klasseleder
  • liker å jobbe med ungdom
  • god til å bygge gode relasjoner med elever
  • evne til å inspirere, forstå og veilede ungdom
  • være en trygg voksenperson og rollemodell
  • fleksibel, idérik
  • selvstendig og initiativrik
  • fleksible og god til å samarbeide
  • personlig egnet

Vi tilbyr

  • hyggelige og engasjerte elever og ansatte
  • spennende, utfordrende og varierte arbeidsoppgaver
  • lærere som samarbeider i team om elevenes læring og utvikling
  • mulighet for å leie leilighet på skoles område

Tilsetting og prøvetid

  • tilsetting skjer på grunnlag av de til enhver tid gjeldende lover, tariffavtaler og reglement
  • om hovedregel praktiserer vi 6 måneders prøvetid fra tiltredelsesdato
  • i krever politiattest som ikke er eldre enn tre måneder
  • det vil bli utarbeidet en individuell arbeidsplan
  • tiltredelsesdato 01.08.2023

 

Spørsmål om stillingen

Kontaktperson: Katrine Foss

Stillingstittel: Assisterende rektor/Internatleder

Mobil: 415 06 894

Søk her

 

Hjemmeside

Augedalsvegen 15, 2760 Brandbu

 

Om arbeidsgiveren

Hadeland folkehøgskole er en frilynt folkehøgskole med kapasitet til ca 100 elever. Det er for tiden 15 ansatte ved skolen. Skolen tilbyr linjene: K-pop korean wave, Korean wave -Language & Culture, Japan-Language & Culture, Manga and Webtoons og Aikido, sverd og østlig filosofi. Skolen ligger i Gran kommune i historisk kulturlandskap med mange fine turmuligheter.

Nettverk: Facebook

Sektor: Privat

Sted: Augedalsvegen 15, 2760 Brandbu

Bransje: Barn, skole og undervisning,Forskning, utdanning og vitenskap

Stillingsfunksjon: Undervisning og pedagogikk / Andre pedagoger

Arbeidsspråk: Norsk

Del stillingen

Selskap

Hadeland folkehøgskole

Kontaktinfo

  • Katrine Foss
  • Tittel: Assisterende rektor/Internatleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 415 06 894

Lokasjon

  • Brandbu

Søknadsfrist

Mars 24, 2023

Prosjektleder kommunalteknisk, fast (Søknadsfrist 03.04.2023)

 

Prosjektleder kommunalteknikk

 

 

Om stillingen

Øksnes kommune har en vedtatt hovedplan vann og avløp med en rekke prosjekter som skal realiseres innen 2026.
I tillegg har Øksnes kommune et overordnet mål om å ha 5000 innbyggere i 2030, og vi skal vi tilrettelegge for flere arbeidsplasser og nye bolig- og næringsarealer.

For å kunne gjennomføre alle prosjekter må kommunen utvikle egen organisasjon og sørge for å ha dyktige prosjektledere.

Øksnes kommune har derfor for snarlig tiltredelse ledig stilling som prosjektleder for driftsavdelingen – kommunalteknikk. Stillinga vil ligge i et team med 2 prosjektledere.

Kommunen tilbyr kr. 100.000 til den som fyller kravet til ingeniør og som tilbys og takker ja til stillingen. Dette er et engangsbeløp som utbetales etter endt prøvetid på 6 måneder, og som gir bindingstid på 2 år.

 

  • Søknadsfrist: 03.04.2023
  • Arbeidsgiver: Øksnes kommune
  • Sted: Myre
  • Stillingstittel: Prosjektleder kommunalteknisk
  • Stillinger: 1
  • Heltid/Deltid: Heltid
  • Ansettelsesform: Fast
  • Stillingsprosent: 100
  • Webcruiter-ID: 4628322548

Arbeidsoppgaver

Jobben vil i hovedsak bestå av følgende oppgaver:

  • Planlegge, gjennomføre og lede prosjekt innen vann, avløp og vei fra begynnelse til slutt.
  • Anskaffelser av varer og tjenester.
  • Andre oppgaver innenfor fagområdet må kunne påregnes

Kvalifikasjoner

Vi søker deg som:

  • Er ingeniør eller har fagskole med lang relevant praksis. Solid og lang realkompetanse i kombinasjon med kurs og etterutdanning vurderes dersom man ikke har formell kompetanse.
  • Har erfaring fra fagområdene vei, vann og avløp vil bli vektlagt
  • Har erfaring med offentlige anskaffelser
  • Har erfaring med prosjektledelse og gjennomføring av prosjekter
  • Har god IT-kompetanse og IT-forståelse.
  • Har god muntlig og skriftlig fremstillingsevne – Norsk språk
  • Har førerkort klasse B.

Personlige egenskaper

Vi ønsker en person som :

  • Er samlende og kan jobbe selvstendig og i team
  • Samarbeider godt med alle
  • Får ut det beste potensialet i sine medarbeidere
  • Har stor arbeidskapasitet
  • Liker en hektisk hverdag og mange varierte oppgaver
  • Er løsnings orientert
  • Har evne til å innrette seg etter fattede beslutninger og vedtatte rammer
  • Er engasjert og innovativ
  • Ser muligheter i hverdagen og i jobben
  • Liker samspill og jobbe i en helhetlig organisasjon
  • Har gjennomføringsevne

Vi tilbyr

Variert arbeid i positivt miljø.
Tilsetting på vanlige kommunale vilkår.
Fra lønnen trekkes 2 % innskudd til pensjonsordning.
God forsikringsordning og lånevilkår i KLP.

For nyutdannede kan det være aktuelt med deltakelse i Look North trainee-program.

Det gjøres oppmerksom på at navnet på en søker kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om at navnet blir unntatt offentlighet. Ønsker du unntatt offentlighet må det begrunnes, jf. offentleglova § 25, andre ledd. Du varsles dersom ønsket ikke kan tas til følge.

 

Adresse:Storgata 27, 8430 Myre, Norge

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Rahmat Hussaini
Avdelingsleder kommunalteknikk driftsavdeling
Telefon:969 85 163
E-post:[email protected]

Bengt Stian Nilsen
Kommunalsjef teknisk sektor
Telefon:95170945
 E-post:[email protected]

 

Øksnes kommune har ca 4.500 innbyggere og ligger i Vesterålen. Kommunen har et godt og variert næringsliv som er i kontinuerlig utvikling. Med Myre som kommunesenter er vi Norges største torskekommune, og fiskeri har alltid vært bærebjelken i vårt samfunn. Med storhavet som nabo, fjell i verdensklasse, imøtekommende og varme innbyggere er Øksnes kommune en kommune for framtida. Øksnes kommune har et rikt og variert kulturliv, med Dronningruta og Nyksund som kjente opplevelser.

 

Del stillingen

Selskap

Øksnes kommune

Kontaktinfo

  • Rahmat Hussaini
  • Tittel: Avdelingsleder kommunalteknikk driftsavdeling
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 969 85 163
  • Bengt Stian Nilsen
  • Tittel: Kommunalsjef teknisk sektor
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 95170945

Lokasjon

  • Myre

Søknadsfrist

April 3, 2023

Lærere på Senja montessoriskole (Søknadsfrist løpende)

 

Senja Montessoriskole søker lærere

 

Arbeidsgiver Senja Montessoriskole

Stillingstittel Lærer/montessoripedagog

Frist 20.04.2023

 

LÆRERE PÅ SENJA MONTESSORISKOLE

 

Om oss

 

Senja Montessoriskole er en privat 1-10 skole godkjent for inntil 40 elever. Skolen startet opp høsten 2015 og drives med utgangspunkt i «Læreplan for montessoriskolen 2020».
Senja Montessoriskole er en skole for barn og unge som vokser opp i Fjordgård, men også et alternativ til den offentlige skolen på Nord-Senja.
Vi ønsker å være en sterk bidragsyter til å skape og opprettholde et godt oppvekstmiljø for barn og ungdom og skape muligheter for fremtiden.

 

Senja Montessoriskole

 
Visjon:
 

Vi skal skape en skole som ser hver enkelt elev og som hjelper barnet til å tenke selv, handle selv, ta vare på og ville for seg selv, andre og jorden – i nåtid og i all fremtid.

Verdier:

  • Positiv – Vi skal ha en vennlig og optimistisk tilnærming til alt vi gjør.
  • Omsorgsfull – Vi skal støtte hverandre; elever, familier og ansatte.
  • Nysgjerrig – Vi skal være selvreflekterende og undrende.
  • Integritet – Vi skal være tro mot hvem vi er; alltid høflige, profesjonelle og tilby det beste vi kan.
  • Inkluderende og samarbeidende – Vi skal verdsette forskjeller og respektere de bidrag som hver enkeltperson eller gruppe gir.

Senja Montessoriskole ligger i Fjordgård på Nord-Senja, rett ved foten av det velkjente fjellet og turistmålet Segla. Vi er omgitt av spektakulær natur, med umiddelbar nærhet til både fjell og fjord, noe som gir oss unike muligheter og et stort potensial for læring i friluft.
Senja Montessoriskole er samlokalisert med Fjordgård barnehage og er arena for både sosial og fysisk aktivitet på fritiden. Fjordgård er ellers ei svært livskraftig bygd med nybygd fiskerihavn, nærbutikk og en turistnæring i stadig vekst og utvikling.

Fra skoleåret 2023/2024 har Senja Montessoriskole 22 elever fordelt på 1.-10. trinn og 6 ansatte. Vårt satsingsområde er montessoripedagogikken med særlig fokus på de grunnleggende ferdighetene og oppvekstmiljøet til barn og ungdom i Fjordgård. Vi jobber systematisk og inkluderende for å nå våre mål, der vi henter inn ekstern kompetanse ved behov. I tillegg er vi med i Dekomp (desentralisert kompetanseutvikling) sammen med 6 andre montessoriskoler i vår region, der vi jobber spesielt med læreplanarbeid. Her er mulighetene mange for samarbeid, både mellom lærere og elever på tvers av skoler.

Senja Montessoriskole er organisert i klasser/grupper etter prinsipper for aldersblanding. Vi er svært fleksible når vi planlegger for dette og skal alltid ha elevens beste i fokus, både faglig og sosialt. Skolebygget er av eldre dato, men har de siste par årene fått seg et skikkelig ansiktsløft. Lokalene er flotte og romslige, og gir mange muligheter i forhold til organisering og forberedelse av elevenes læringsmiljø. Vi legger ellers stor vekt på godt samarbeid med lokalsamfunnet, men også med regionen vi bor i. Vi ønsker at alle elever skal få like muligheter, uavhengig av hvor vi bor, og strekker oss langt for å imøtekomme dette. Herunder er en målsetning at alle elevene årlig skal på ekskursjoner ut av bygda.

Inneværende skoleår har Senja Montessoriskole deltatt i HOPP (Helsefremmende OPPvekst) i regi av Senja kommune, og har kunnet tilby elevene ved skolen vår et fruktmåltid hver dag og lunsj hver fredag. Dette håper vi å kunne fortsette med også i skoleåret 2023/2024.

 

Som montessoriskole har vi tilgang på montessorimateriell og skolen har god infrastruktur i forhold til IKT. Alle elevene har iPad, tastatur og headset, og det er storskjerm på alle klasserom, samt møterom og personalrom. Vi jobber for å være en skjermbevisst skole der verktøyene vi bruker skal bidra til å modifisere og redefinere det vi gjør. Skolen har også egen 3D-printer.

Om stillingen

 

Fra 1. august er det ledig inntil 2 faste lærerstillinger/vikariater. Våre fagbehov vil hovedsakelig være norsk, matematikk, engelsk, naturfag, musikk og spesialpedagogikk, men alle fagkombinasjoner vil vurderes. Det kan også påregnes kontaktlæreransvar.

Arbeidsoppgaver

 
  • Undervisning/veiledning
  • Klasseledelse
  • Kartlegging/observasjon
  • Samarbeid med elever og lærere
  • Samhandling skole-hjem
  • Utviklingsarbeid på skolen/i Dekomp

Kvalifikasjonskrav

 

Krav til pedagogisk utdanning for tilsetting og undervisning følger av forskrift til Opplæringslova kapittel 14, samt forskrift til Privatskolelova kapittel 8 som innebærer montessoripedagogikk.
Lærer med godkjent utdanning uten montessoripedagogikk vil bli vurdert, men bør da være innstilt på å ta utdanningen i regi av skolen innen høvelig tid.

Personlige egenskaper

 

Senja Montessoriskoles verdier er Positiv, Omsorgsfull, Nysgjerrig, Integritet, Inkluderende og Samarbeidende. Vi søker ansatte som etterlever disse verdiene.

For stillingen søker vi en ansatt som er:

 
  • Systematisk og strukturert
  • Fleksibel og har gode samarbeidsevner
  • Omgjengelig
  • Positivt elevsyn
  • Er inkluderende
  • Har god fagkompetanse og IKT-ferdigheter
  • Bidragsyter til et godt lærings- og oppvekstmiljø
  • Tydelig klasseleder

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr

 
  • Konkurransedyktig lønn med utgangspunkt i gjeldende tariff/kvalifikasjoner
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger i Gjensidige
  • Gode arbeidstidsordninger
  • Utviklende profesjonsfellesskap
  • Utfordrende og spennende oppgaver
  • Satsing på kompetanse og mulighet for utvikling
  • Stor fleksibilitet og muligheter for individuelle tilpasninger

Lærere som er ansatt hos oss får både Mac og egen iPad til bruk i sitt arbeid.

Gyldig politiattest må fremlegges ved ansettelse.

 
 
For mer informasjon kontakt rektor Veronica J. O. Hansen på mobil 913 33 911
 
 
Søk på stillingen via [email protected] 
 
 
Søknadsfrist 20.04.2023
 

 

Del stillingen

Selskap

Senja Montessoriskole

Kontaktinfo

  • Veronica J. O. Hansen
  • Tittel: Rektor
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Mobil: (+47) 913 33 911 / 959 93 385

Lokasjon

  • Fjordgard

Søknadsfrist

Mars 31, 2023

Kantor/kirkemusiker, Fast Søknadsfrist: 10.04.2023

Kantor/kirkemusiker

 

 

Om stillingen

Kantor/kirkemusiker – 2 faste stillinger

I Kragerø kirkelige fellesråd skal vi nå tilsette i 2 faste stillinger som kantor/kirkemusiker i følgende menigheter:

Kragerø menighet i 100% stilling med tiltredelse medio september 2023.
Skåtøy og Levangsheia menigheter i 80% stilling med tiltredelse så raskt som mulig.

Kragerø kommune har ca. 10.300 innbyggere, 5 sokn og tilhører Bamble prosti.
Fellesrådet har totalt 3 stillinger innenfor kirkemusikk.
Det må regnes med sporadiske tjenester også i andre sokn i kommunen.
Trosopplæringsarbeidet er en sentral oppgave i Den Norske Kirke. Det forventes at alle medarbeidere er med og bidrar i dette viktige arbeidet.

Orgelet i Kragerø kirke er et svært godt bevart Hollenbachorgel fra 1886 med 23 stemmer, to manualer og pedal. Orgelet ble restaurert i 1994. Kragerø kirke har også et bra flygel av merke Yamaha og et cembalo bygget av Arnfinn Nedland.
Også Skåtøy kirke i Kragerø kommune har et godt Hollenbach-orgel fra 1889 med 13 stemmer, 2 manualer og pedaler. Orgelet ble restaurert i 2011
Levangsheia menighet har et elektronisk Allen digitalorgel og et 5 stemmers mekanisk orgel med 1 manual og pedaler bygget av Spigseth.
Sannidal kirke fikk i 2022 vigslet nytt mekanisk orgel bygget på prinsipper fra Hollenbach. Orgelet ble bygget av Grønlunds orgelbyggeri AB i Sverige.

 

  • Søknadsfrist: 10.04.2023
  • Arbeidsgiver: Kragerø kirkelige fellesråd
  • Sted: Kragerø
  • Stillingstittel: Kantor/kirkemusiker
  • Stillinger: 2
  • Heltid/Deltid: Heltid, Deltid
  • Ansettelsesform: Fast
  • Stillingsprosent: 100, 80
  • Webcruiter-ID: 4629629150

Arbeidsoppgaver, som gjelder begge stillingene

  • Planlegging og gjennomføring av gudstjenester, kirkelige handlinger og institusjonsandakter i samarbeid med prest og øvrig stab
  • Inspirere til et variert og bredt musikalsk uttrykk i gudstjenesten og i menighetenes øvrige musikkliv, konserter etc.
  • Være med å videreutvikle sang- og musikklivet som en del av arbeidet med å bygge menighet
  • Delta aktivt i skole-kirke samarbeidet
  • Delta i stabsmøter og andre relevante møter
  • Ansvar for tilsyn og vedlikehold av kirkens orgel og øvrige instrumenter

Kragerø menighet ser i tillegg etter

  • En musiker med bred erfaring med korvirksomhet som kan være musikalsk ansvarlig for Kragerø kantori.
  • En ansatt som kan samarbeide med lokale musikkutøvere for deltakelse i gudstjenester og kirkelige handlinger.

Kvalifikasjoner, som gjelder begge stillingene

  • Fortrinnsvis utdanning i samsvar med Tjenesteordning for kantorer, eventuelt kirkemusikere med annen relevant utdannelse/realkompetanse/kirkemusikalsk utdanning.
  • Beherske et bredt spekter av ulike stilarter og musikalske uttrykksformer.
  • Erfaring med musikalsk arbeid med barn og unge
  • Søkere må beherske det norske språket godt, både muntlig og skriftlig
  • Erfaring med gudstjenestepraksis i Den norske kirke
  • Søkere må beherske piano/flygel

Personlige egenskaper, som gjelder begge stillingene

  • Initiativrik, inspirerende, fleksibel, løsningsorientert og beslutningsdyktig.
  • Kontaktskapende og menighetsbyggende
  • Evne til å arbeide selvstendig og i team
  • Personlig egnethet tillegges stor vekt

Vi tilbyr

  • Lønn i henhold til gjeldende tariffbestemmelser.
  • Pensjonsordning i KLP.
  • Interessante stillinger i et godt arbeidsmiljø
  • Kontorplass på kirkekontoret som ligger 100 meter fra Kragerø kirke

Særskilte krav

  • De som tilsettes må være medlem av Den norske Kirke og utføre sin tjeneste i samsvar med Den norske kirkes ordninger.
  • Det må fremlegges barneomsorgsattest før tilsetting, jf. trossamfunnsloven §20.
  • De som tilsettes må ha førerkort kl. B og disponere egen bil, mot utbetaling av km-godtgjørelse

 

Adresse: Ytre Strandvei 15, 3770 Kragerø, Norge

 

Søk her

 

Kontaktinformasjon

Anne-Mette Bamle
Kirkeverge
Telefon:918 10 148

Pål Wirkola
Sokneprest
Telefon:482 18 313

 

Del stillingen

Selskap

Kragerø kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Anne-Mette Bamle
  • Tittel: Kirkeverge
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 918 10 148
  • Pål Wirkola
  • Tittel: Sokneprest
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 482 18 313

Lokasjon

  • Kragerø

Søknadsfrist

April 10, 2023

Tinn brannvesen: Brannforebygger 100% vikariat (søknadsfrist 17.03.2023)

 

Brannforebygger

 

 

Tilsynspersonell
Det er 1 ledig stilling 100 % vikariat med mulighet for fast ansettelse som brannforebygger i forebyggende avdeling i Tinn brannvesen.

 

Tinn brannvesen er organisert med en beredskaps- og en forebyggende avdeling. Feie- og tilsynstjenesten er organisert under forebyggende avdeling. Det er for tiden 3 brannforebyggere (2 skorsteinsfeiere og 1 tilsynspersonell).

Ledig stillingen som brannforebygger jobber dagtid med arbeidsoppgaver innen brannforebygging, branntilsyn og brannvernopplæring. Stillingen har rollen som varabrannsjef og er med i vaktordningen som overordnet vakt. Oppgaven som kommunal materialforvalter for Sivilforsvaret inngår også i stillingen.

 

Arbeidsoppgaver:

  • Gjennomføre og planlegge branntilsyn med saksbehandling.
  • Drive undervisning i brannvern og samarbeide med virksomheter/kommunen/sentrale myndigheter om det brannforebyggende arbeidet/kampanjer.
  • Gi brannteknisk veiledning og kjenne til branntekniske rapporter.
  • Bruke statistikk og brannårsaker som grunnlag for det brannforebyggende arbeid opp mot risikogrupper, virksomheter, kommunen og andre.
  • Inngå i lederteamet til brannsjef som varabrannsjef.
  • Utføre service og vedlikehold av håndslokkerutstyr.
  • Nær kontakt og oppfølging av feiertjenesten.
  • Delta i vakt turnus som overordnet vakt (vakthavende brannsjef/varabrannsjef).
  • Kommunal materialforvalter for Sivilforsvarets materiell.

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Søkere bør ha førerkort kl.C og må ha førerkort klasse B, BE med påstemplet kode 160 (eller skaffe seg dette ved å bekoste det selv innen 6 mnd) og ha fylt 21år.
  • Relevant fagbrev innen et håndverk vil være en fordel.
  • Erfaring fra brannvernarbeid, undervisning og opplæring.
  • Grønt sertifikat for service på slokkeutstyr.
  • Gjennomført forebyggendekurs eller tilsvarende ved Norges brannskole eller villig til å gjennomføre dette.
  • Gjennomført ledelse trinn D eller tilsvarende ved Norges brannskole eller villig til å gjennomføre dette.
  • Utdanning som branningeniør.

Personlige egenskaper:

  • Gode skriftlige og muntlige fremstillingsevner i språket norsk.
  • Serviceinnstilt og gode samarbeidsegenskaper.
  • Evne til å arbeide selvstendig og systematisk.
  • Evne til nytenking.
  • Gode datakunnskaper.
  • Praktisk anlagt.

Øvrig kriterier arbeidsgiver søker er:

  • Vi oppfordrer yngre og kvinner til å søke for at ansatte i Tinn brannvesen også skal reflektere alders og kjønnssammensetningen i samfunnet for øvrig.
  • Søker må ha boplikt Tinn kommune.
  • Søkeren må også være fysisk og psykisk skikket for utrykningstjeneste og ha god helseattest samt at det stilles krav om gjennomført fysisk test (arrangeres ved brannstasjonen).

 

Søkere med brannrelatert bakgrunn og som har gjennomført nødvendige kurs for stillingen vil bli foretrukket.

Rjukan brannstasjon er lokalisert til Svadde industriområder og lønn etter gjeldende tariff.

Politiattest, bekreftende attester, vitnemål og godkjent helseattest av ny dato legges ved i søknaden.

Nærmere opplysninger fås ved henvendelse til brannsjef tlf.482 75 314 (mellom kl 0800-1500).

Søknadsfrist: 17.03.2023

 

Søk her

 

 

  • Heltid/Deltid: Heltid
  • Fylke: Vestfold og Telemark
  • Jobbtype: Vikariat
  • Arbeidstid: Dag
  • Søknadsfrist: 17.03.2023
  • Tiltredelse: Etter avtale
  • Arbeidssted: RJUKAN
  • Hjemmeside: tinn.kommune.no
  • Adresse: Svaddevegen 148 3660 Rjukan

 

Tinn kommune Brann

Tinn kommune har i underkant av 6000 innbyggere og ligger øverst i Telemark med Hardangervidda som nærmeste nabo og med byen Rjukan som kommunesenter. Kommunen har et variert næringsliv, et godt utdannings tilbud og vi kan by på et allsidig tilbud innenfor kulturliv, idrett og friluftsliv.

Reiselivet i kommunen er i sterk utvikling med en rekke enestående attraksjoner. Rjukan er på UNESCO`s verdensarvliste for sin arkitektur og godt bevarte industrihistorie. Tinn skal være en framtidsrettet kommune og vi ønsker å prioritere tiltak som videreutvikler kommunens service.

Tinn kommune har et meget godt tjenestetilbud som vi ønsker å videreføre og styrke.

Tinn kommune er en ”to-nivå” kommune der ansvar, myndighet og praktisk arbeidet knyttet til daglig drift ligger i den enkelte enhet. Arbeidsforholdet reguleres av gjeldende lov og avtaleverk samt lokale retningslinjer og reglement.

Vi er opptatt av mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke ledig stilling hos oss, uavhengig av kjønn, etnisitet, religion og livssyn eller funksjonsnedsettelse. Tinn kommune er en IA-virksomhet og vi arbeider sammen for et godt og inkluderende arbeidsmiljø

Del stillingen

Selskap

Tinn brannvesen

Kontaktinfo

  • Ken Espen Drager
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: 995 13 211
  • Tittel: brannsjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf.482 75 314 (mellom kl 0800-1500)

Lokasjon

  • Rjukan

Søknadsfrist

Mars 17, 2023

Energimontør (søknadsfrist 19.03.2023)

 

Energimontør

 

 

  • Stillingstittel: ENERGIMONTØR
  • Frist: 19.03.2023
  • Ansettelsesform: Fast
  • Arbeidsgiver:  Telemark Nett AS

 

Arbeidsoppgåvene vil i hovudsak vera montørarbeid i samband med nyanlegg og drift av VTK konsernet sitt kraftnett og fibernett, men linjerydding, transportoppdrag og anna arbeid kan også bli aktuelt. Deltaking i vaktordning kan bli pålagt.

Stillinga vil bli underlagt Telemark Nett AS, avdeling Høydalsmo.

Vi søkjer personar med fagbrev som energimontør og førarkort kl. B, men all kompetanse og erfaring vil bli vurdert. Vi har som mål å få inn fleire yngre montørar, og oppmodar jenter til å søke. Arbeidskvardagen for ein montør i Telemark Nett blir stadig meir digitalisert; – difor er evner og interesse på dette området viktig.

Løn og andre vilkår i samsvar med sentral og lokal avtale. Konsernet har eiga pensjonskasse med vilkår som i andre offentlege ordningar og gode velferdstilbod elles.

 

Spørsmål om stillingane kan rettast til Telemark Nett
AS ved dagleg leiar Gunnar Snarteland på
tlf. 35 07 5 7 38 / 35 07 57 00.
Søknad med CV og kopi av vitnemål/attestar vert å
sende på e-post innan 19. mars 2023.

 

Søk her

 

Høydalsmovegen 815, 3891 Høydalsmo

 

Om arbeidsgiveren

Vest-Telemark Kraftlag blei stifta i 1940 og er eigd av Fyresdal, Kviteseid, Nissedal, Seljord, Tokke og Vinje kommune. Selskapet er i dag organisert som eit konsern med morselskap og to dotterselskap, Vest-Telemark Kraftlag AS og Telemark Nett AS. Fyrstnemnde driv med kraftproduksjon, straumsalg og fiber, medan Telemark Nett driv med kraftoverføring (nett). Konsernet har om lag 60 tilsette og ei årleg omsetning på ca. 400 mill. kr. Hovudkontoret er på Høydalsmo i Tokke kommune, men konsernet har og ei avdeling i Treungen i Nissedal kommune.

 

Del stillingen

Selskap

Telemark Nett AS

Lenke til firma

https://www.vtk.no/

Kontaktinfo

  • Gunnar Snarteland
  • Tittel: Dagleg leiar
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 35 07 57 38

Lokasjon

  • Treungen

Søknadsfrist

Mars 19, 2023

Avdelingsleder kommunalteknikk – 100% fast stilling (Søknadsfrist 24. mars 2023)

 

 

Avdelingsleder kommunalteknikk – 100% fast stilling

 

 

Grong kommune søker avdelingsleder kommunalteknikk med hovedarbeidsoppgaver drift og investeringer innenfor vei, vannforsyning og avløpsbehandling.

Søknadsfrist: 24. mars 2023

 

Søk stilling

 

Arbeidsoppgaver

  • Avdelingslederansvar med personal og økonomioppfølging, samt oppfølgingsansvar for avdelingens fagområder.
  • Bistå med prosjekteringskompetanse til sektoren.
  • Deltakelse i prosjekt- og planarbeid.
  • Utvikle god samhandling med andre instanser og fagområder.

Kvalifikasjoner

  • Minimum 3 – årig universitets- eller høyskoleutdanning innen VA, anlegg, bygg eller tilsvarende.
  • Lang og relevant erfaring kan kompensere for deler av utdanningskravet.
  • Relevant ledererfaring fra offentlig eller privat virksomhet kan bli vektlagt.
  • Gode skriftlige og muntlige framstillingsevner.
  • Erfaring med digitale verktøy.

Personlige egenskaper

  • Kunne jobbe selvstendig, nøyaktig og være faglig trygg.
  • Gode samarbeidsevner og evne til å se helheten i en organisasjon.
  • Strukturert og systematisk.
    Personlige egenskaper vil bli vektlagt.

 

Vi tilbyr

  • Lønn etter avtale.
  • Ett godt arbeidsmiljø med fleksibel arbeidstidsordning.
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger i KLP.
    Tilsetting skjer ellers på de vilkår som framgår av gjeldende bestemmelser og med

6 mnd. prøvetid.

 

 

Har du spørsmål om stillingen?

Ønsker du flere opplysninger om stillingen, kan du ta kontakt med kommunalsjef utvikling, Stig Moum. Han treffes på tlf. 975 91 045 eller epost [email protected]

 

Besøksadresse:

Granvegen 1, 7870 Grong

Sentralbordet:

74 31 21 00

E-post:

[email protected]

 

Del stillingen

Selskap

Grong kommune

Kontaktinfo

  • Stig Moum
  • Tittel: Kommunalsjef utvikling
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: tlf. 975 91 045

Lokasjon

  • Grong

Søknadsfrist

Mars 24, 2023

Vang kyrkjelege fellesråd – Kyrkjeverje (søknadsfrist 24.03.2023)

 

Kyrkjeverje i Vang i Valdres

 

 

  • Arbeidsgiver: Kyrkjeleg fellesråd i Vang
  • Sted: Tyinvegen 5175, 2975 Vang i Valdres
  • Stillingstittel: Kyrkjeverje i Vang i Valdres
  • Søknadsfrist: 24.03.2023

 

Vang kommune med sine 1600 innbyggarar ligg midt mellom Oslo og Bergen.
Vang kyrkjelege fellesråd har si verksemd i 4 sokn, med 6 kyrkjer og 4 gravplassar.

Kyrkjeverja har personalansvar for 13 store og små stillingar, og har god relasjon til Vang kommune. Dette samarbeidet er nedfelt i ei tenesteytingsavtale. Kyrkjeverja svarar til Fellesrådet og samarbeider med sokneprest, prost og andre kyrkjeverjer i Valdres.

 

Arbeidsoppgåver

  • Kyrkjeverja har overordna ansvar for drift og vedlikehald av kyrkjer og gravplassar.
  • Kyrkjeverja skal sørge for at verksemda vert dreven ihht lov og avtaleverk, dvs HMS, økonomi og leiaransvar.
  • Kyrkjeverja er i tillegg saksbehandlar og sekretær for fellesråd, fire sokneråd og administrasjonsutval.
  • Vang kommune bruker nynorsk.

Kvalifikasjonar

  • Me treng ein person med leiar og økonomierfaring, som har digital kompetanse og som viser vilje til vidareutdanning der evt. kompetanse manglar.
  • Du må være medlem av DNK.
  • Me ønsker oss at kyrkjeverja bidreg til utvikling av kyrkja inn i ei ny tid og samstundes viser forståelse og engasjement for kulturarven.
  • Personleg egnethet og relevant Utdanning vil bli vektlagt.
    Har du spørsmål, kontakt noverande kyrkjerverje Guro Hovda på tel 41265178

 

Kontaktinformasjon

Guro Hovda, kyrkjeverje, 41265178
Rita Helen Dalemark, [email protected]

 

Arbeidsstad

Tyinvegen 5175
2975 Vang i Valdres

 

Nøkkelinformasjon:

  • Arbeidsgivar: Kyrkjeleg fellesråd i Vang
  • Referansenr.: 4629636560
  • Stillingsprosent: 100%
  • Fast
  • Søknadsfrist: 24.03.2023

 

Om arbeidsgiveren

Arbeidsgiver: Kyrkjeleg fellesråd i Vang
Hjemmeside: http://www.kirken.no

 

Søknadsfrist: 24.03.2023

Søk på stillingen

 

Om stillingen

  • Antall stillinger: 1
  • Ansettelsesform: Fast
  • Prosent: 100 %
  • Heltid/deltid: Heltid
  • Sektor: Offentlig

 

Kontaktperson for stillingen

Guro Hovda
kyrkjeverje
41265178

Del stillingen

Selskap

Vang kyrkjelege fellesråd

Kontaktinfo

  • Guro Hovda
  • Tittel: kyrkjeverje
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 41265178

Lokasjon

  • Vang I Valdres

Søknadsfrist

Mars 24, 2023

Nordmørsmusea – Administrasjonsleder (søknadsfrist 15.03.2023)

 

 

Administrasjonsleder

 

 

Nordmørsmusea AS er et kultur- og naturhistorisk museum eid av kommuner og museumslag i Heim, Surnadal, Sunndal, Tingvoll, Smøla, Aure, Kristiansund, Averøy, Hustadvika, samt Møre og Romsdal fylkeskommune. Vi har ansvar for over 100 bygg fordelt i regionen og forvalter dessuten en omfattende gjenstandssamling og et innholdsrikt foto- og papirarkiv. Med våre 30 ansatte er vi til stede i hele regionen og har vårt hovedkontor i Kristiansund.

 

Arbeidet vårt omfatter innsamling, bevaring, forskning, forvaltning og formidling av natur- og kulturhistorie, og bidrar til å ivareta nasjonale og internasjonale oppgaver. Vi har dessuten et spesielt ansvar for handlingsbåren kunnskap knyttet til bygg og båt. Når Normoria – kulturhuset i Kristiansund står ferdig i 2025 flytter vi inn med nytt hovedmagasin, hovedutstillinger og sentraladministrasjon.

 

Administrasjonsleder

Vi ser etter deg som ønsker å være med og bygge fremtidens regionsmuseum sammen med oss. Du vil jobbe i tett samspill med direktør og får en viktig rolle i den strategiske og operative utviklingen av museet. Du vil også være en nøkkelperson i kontakten inn mot gode samarbeidsparter, frivillighet og øvrig kultur- og næringsliv i regionen. Nordmørsmusea står overfor en rekke spennende prosesser for å etablere oss som en faglig sterk og bærekraftig museumsorganisasjon. Dette blir du en viktig del av, som leder av en administrasjonsavdeling som skal ivareta hele museet.

 

Du får ansvar for;

  • Økonomi, ressursforvaltning og administrasjon
  • Personalforvaltning, arbeidsmiljø og HMS
  • IKT, digitalisering og fornyelse
  • Eiendomsforvaltning, drift og vedlikehold
  • Kontrakter og avtaler knyttet til drift og salg av tjenester
  • Kommunikasjon og markedsføring

Administrasjonsleder har fra oppstart personalansvar for to stillinger innen økonomi og administrasjon. Avdelingen vil utvikle seg i takt med organisasjonen, og stillingen vil derfor få økt personalansvar og flere ressurser tilgjengelig også innen de andre fagområdene. Arbeidssted er hele museet, og kontorsted er Kristiansund. Det vil si at du må kunne kjøre og disponere egen bil.’

For å mestre og trives i denne jobben må du ha;

  • Relevant høyere utdanning innen økonomi, administrasjon og/eller jus
  • Gode referanser fra personalledelse og/eller driftsledelse
  • God økonomiforståelse og evne til å analysere tall
  • Interesse for kommunikasjonsarbeid internt og eksternt
  • Flytende norskkunnskaper skriftlig og muntlig
  • Førerkort klasse B

Det er helt vesentlig at du har en interesse for kulturfeltet og ser viktigheten av museenes rolle i samfunnet. Vi krever mye av deg i denne stillingen, og vil til gjengjeld gi deg en karrieremulighet av de sjeldne hos en stor kulturinstitusjon med et viktig samfunnsmandat. Personlig egnethet vil bli vektlagt. Du får fleksibel arbeidstid, pensjonsordning i KLP og lønn etter avtale. I tillegg får du om to år arbeidsplass i nye Normoria – kulturhuset i Kristiansund.

 

Så hva er det egentlig du venter på?

 

Send søknad med CV til [email protected]. Og vi sier som Gabrielle – ring meg, eller send oss en e-post om du lurer på om dette er noe for deg. Kontaktperson for stillingen er sjølvaste direktør Eigunn Stav Sætre, og du treffer henne på e-posten over eller på telefon +47 97 65 42 94.

 

Søknadsfrist: 15.03.2023

 

Kontakt Nordmørsmusea:

Storgata 19 (samme bygg som Arnulf Øverlandsgt. 12)
6509 Kristiansund

6501 Kristiansund
715 87 000
[email protected]

 

Del stillingen

Selskap

Nordmørsmusea

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Kristiansund N

Søknadsfrist

Mars 15, 2023