Nord-Gudbrandsdal vgs – Flere stillinger ved Nord – Gudbandsdal vgs (forskjellige søknadsfrister)

 

Klikk på aktuell utlysing under:

 

 
Nord-Gudbrandsdal vidaregåande skule
Otta
24.06.2025
 
Nord-Gudbrandsdal vidaregåande skule
Otta
16.06.2025
 
Nord-Gudbrandsdal vidaregåande skule
Otta
17.06.2025
 
Nord-Gudbrandsdal vidaregåande skule
Otta
15.06.2025
 
Nord-Gudbrandsdal vidaregåande skule
Otta
15.06.2025

 

Sigdal kommune – Stillinger ved helse og omsorg i Sigdal (forskjellige søknadsfrister)

Troms fylkeskommune – Lærer i kulde-, varmepumpe og ventilasjonsteknikk (søknadsfrist 20.06.2025)

 

Lærer i kulde-, varmepumpe og ventilasjonsteknikk

 

 

Om stillingen og arbeidsoppgaver

Ishavsbyen videregående skole har ledig 100 % fast undervisningsstilling innenfor fagområdet kulde-, varmepumpe og ventilasjonsteknikk Vg2.

Tiltredelse 01.08.25 eller etter avtale.

Arbeidsoppgaver i stillingen:

– Undervisning på verksted og i klasserom 
– Oppfølging av elever i bedrift 

 

Kontaktlæreroppgaver kan bli tillagt stillingen.

Annen undervisning i fag som skolen tilbyr kan også bli aktuelt dersom den som tilsettes har de nødvendige kvalifikasjoner. 

 

Om oss

Ishavsbyen videregående skole er en framtidsrettet yrkesfaglig skole som samarbeider med næringsliv og samfunn.

Vi ønsker å bidra med «Fagkompetanse for fremtiden» og at alle skal «Se og bli sett». Alle skal oppleve god faglig og personlig utvikling. Skolen skal være en plass der alle har lyst å bli, lyst til å være og lyst til lære.

Ishavsbyen videregående skole skal være en skole der elever og medarbeidere opplever mestring i læringsarbeidet, arbeidsoppgavene og i møtet med hverandre.

For mer info se: www.ishavsbyen.vgs.no 

 

Kvalifikasjonskrav

  • Relevant fagbrev eller tilsvarende grunnutdanning
  • Minimum 4 års relevant yrkeserfaring
     

Det er ønskelig med:

  • Minst 2 års yrkesteoretisk utdanning eller
  • 3 årig yrkesfaglærerutdanning
  • Erfaring med veiledning av lærlinger

Søkere med fagbrev og relevant praksis og som mangler deler av de formelle kompetansekrav oppfordres til å søke. 

Arbeidsgiver har mulighet til å legge til rette for at du skal kunne ta utdanning i jobb som et tilsettingsvilkår; dette inkluderer PPU-Y.

 

Personlige egenskaper

Vi søker etter deg som: 

  • er en tydelig klasseleder og en trygg voksenperson som skaper mestring hos eleven
  • har et positivt menneskesyn, viser respekt og omsorg, og som er opptatt av å gjøre andre gode
  • har evne til å gjennomføre gode undervisningsopplegg med elevene og samarbeide med andre lærere for å lage en god skolehverdag
  • har god digital kompetanse, og holder deg oppdatert innen dine fagfelt
  • har gode kunnskaper i norsk, skriftlig og muntlig
  • har et elevsyn som er i tråd med skolens måldokumenter
  • viser initiativ og ønsker å bidra til utvikling av organisasjonen

Ved tilsetting vil det i tillegg til utdanning og erfaring, legges vekt på personlige egenskaper som egnethet, pålitelighet og lojalitet som en del av kvalifikasjonsprinsippet.

 

Vi tilbyr

  • Gode pensjons- og forsikringsordninger.
  • Nødvendig opplæring og mulighet for videreutdanning.
  • Et nettverk av gode og dyktige kollegaer hvor hjelp og støtte aldri er langt unna.
  • Et arbeidsmiljø med høy og allsidig kompetanse samt et sterkt fokus på læring.
  • Tilsettings- og arbeidsvilkår i hht. gjeldende lover, reglement og avtaler.

 

Søknaden skal inneholde

  • Søknadstekst, CV, vitnemål og attester
  • 2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, epostadresse og telefonnummer)  

Søknad skal leveres elektronisk i Jobbnorge.  

 

Søknadsfrist og andre opplysninger

  • Søknadsfrist: 20.06.2025
  • Aktuelle kandidater vil bli invitert til intervju.
     
  • Dersom det fremgår av din søknad at du ønsker å bli unntatt offentlig søkerliste, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig likevel. Som søker vil du da få informasjon om dette – jf.offentleglova §25.  
  • Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere. Utvidet søkerliste blir automatisk tilgjengelig i søkers brukerkonto i Jobbnorge når stillingen er avpublisert, eller den kan sendes ut ved forespørsel.
     
  • Før eventuell tilsetting i Troms fylkeskommune sine skoler og PPT/OT må politiattest fremlegges jf. opplæringslova sine regler.
  • En politiattest skal ikke være eldre enn tre måneder. Politiattest skal ikke legges ved søknaden.  

 

Troms fylkeskommune

Vi er en av landsdelens største arbeidsgivere, og har blant annet ansvar for regional utvikling, videregående utdanning, fylkesveier, kollektivtilbud, offentlig tannhelsetjeneste, kultur og friluftsliv.

Hos oss får du tillit, ansvar og spennende dager på jobb, i et sosialt og faglig sterkt arbeidsmiljø. Du blir raskt involvert i det utrolige mangfoldet fylkeskommunen jobber med, noe som har stor betydning for samfunnsutviklinga i Troms.

Naturen og kulturlivet er eventyrlig og frodig, og byr på mange flotte opplevelser!

For mer informasjon om Troms fylkeskommune – gå innom vår hjemmeside tromsfylke.no

 

 

Spørsmål om stillingen

Trond Varsi-Breivik
Avdelingsleder
473 06 269
[email protected]

 

 

Søk stillingen

 

 

Søknadsfrist: 20. juni 2025
Arbeidsgiver: Troms fylkeskommune (TFK)
Kommune: Tromsø – Romsa
Omfang: Heltid
Varighet: Fast
Arbeidssted: Breiviklia 1, 9019 Tromsø

Del stillingen

Selskap

Troms fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Trond Varsi-Breivik
  • Tittel: Avdelingsleder
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 473 06 269

Lokasjon

  • Tromsø

Søknadsfrist

Juni 20, 2025

Suldal kommune – Barnekoordinator, Suldal heimeteneste (søknadsfrist 29.06.2025)

Suldal kommune Suldal heimeteneste

 

Barnekoordinator

 

 

Suldal kommune søkjer engasjert og fagleg dyktig tilsett som barnekoordinator i totalt 80 % fast stilling. Denne vert organisert under Koordinerande eining.  

Stillinga vert føretrekt nytta udelt, men kan, basert  på søkarmasse og arbeidsgivars behov,  bli aktuell å fordele på to tilsette. Stillinga er ein viktig del av arbeidet med å sikre eit heilskapleg og koordinert tenestetilbod til familiar med born/ unge som har alvorleg sjukdom, skade eller nedsett funksjonsevne. 

Om stillinga: 

Barnekoordinator har ansvar for å koordinere det samla tenestetilbodet til barnet/ungdommen og familien, i tråd med helse- og omsorgstenestelova § 7-2 a. Stillinga inneber tett samarbeid på tvers av fagområde, nivå og sektorar, og skal sikre at familien får eit tilpassa og samordna tenestetilbod. Koordinerande eining har overordna ansvar for oppnemning, opplæring og rettleiing av barnekoordinatorar i kommunen. 

 

Arbeidsoppgåver: 

  • Koordinere langvarige og samansette helse- og omsorgstenester og andre velferdstenester til barn og familiar 
  • Som barnekoordinator vil du bli del av eit fagnettverk på Haugalandet 
  • Barnekoordinator vil samarbeide med andre tilsette i kommunen som koordinerer tenester for barn, unge og deira familiar.  
  • Kartleggje og vurdere hjelpebehov i samarbeid med familien og relevante faginstansar 
  • Sikre framdrift i arbeidet med bruk av individuell plan
  • Legge til rette for brukarmedverknad og tverrfagleg samarbeid 
  • Arbeide for eit trygt og godt tilbod for barn og unge og deira familiar med behov for koordinerte tenester 

 

Kvalifikasjonar: 

  • Relevant høgare utdanning innan helse-, sosial- eller pedagogisk fagfelt 
  • Erfaring med koordinering og tverrfagleg samarbeid
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Relasjonskompetanse og kunne skape tryggleik og vise empati
  • Kunne arbeide sjølvstendig og i team, samt jobbe strukturert
  • Personlege eigenskapar vil bli vektlagt

 

Me tilbyr: 

  • Ein viktig og meiningsfull rolle i eit tverrfagleg og støttande arbeidsmiljø 
  • Samlokalisert med Barne- og familieteamet og Psykisk helse på Bjødnateigen 
  • Gode moglegheiter for fagleg utvikling og rettleiing 
  • Konkurransedyktige vilkår og fleksibel arbeidstid 

 

Om Koordinerande eining i Suldal kommune:

Koordinerande eining (KE) har ansvar for å sikre eit heilskapleg tilbod til pasientar og brukarar med behov for langvarige og koordinerte tenester. KE er tverrfagleg samansett og arbeider på tvers av fagområde, nivå og sektorar, og legg til rette for brukarmedverknad.  KE skal sikra oppfølging av  retten til koordinator og individuell plan

 

Andre opplysningar 

  • Aktuelle søkjarar vert kalla inn til intervju
  • Det er krav om godkjend politiattest etter gjeldande lovverk ved tiltreding. Attesten kan ikkje vere eldre enn tre månadar
  • Kommunen følgjer offentlighetslova § 25 ved eventuell offentlieggjering av søkjarliste

 

Slik søkjer du: 

  • Me ber om at du søkjer elektronisk innan 29.06.25. Klikk på «send søknad» og følg vidare instruksjonar.
  • Du kan logge inn via ID-porten, med brukarnamn og passord, via Facebook-profil eller søkje utan å logge inn. Dess meir du fyller ut, dess betre vert du sjåande ut på søkjarlista.
  • Treng du hjelp, kan du kontakte kommunen på tlf 52 79 22 00

Oppstart frå 25.aug  (Intervju vert forsøkt tatt i løpet av veke 27, ev også veke 33)

For spørsmål om stillinga  kontakt:
Leiar ved Koordinerande eining: Anne Marie Torsteinbø, 
tlf. 91539924 / e-post : [email protected] 

eller

Einingsleiar Heimetenestene: Svanhild Løge Skålheim,
tlf 99362523 / e-post: [email protected]  

Me ser fram til å høyre frå deg! 

 

 

Søk her

 

 

Referansenummer: 25/822
Fylke: Rogaland
Jobbtype: Fast
Søknadsfrist: 29.06.2025
Tiltreding: 25.08.2025
Arbeidsstad: Sand

 

Kontaktpersonar:

 

Heimeside:

/www.suldal.kommune.no/

 

Adresse:

Bjødnateigvegen 21 4230 SAND

 

 

Suldal kommune Suldal heimeteneste

Psykisk helse:

Psykisk helse er organisert under Suldal Heimetenester i lag med heimesjukepleie og tildelingskontoret. Psykisk helseteneste gir tilbod til barn, unge og vaksne med psykiske vanskar og livskriser, og til deira pårørande. Tilbodet blir gitt som heimebesøk eller i lokala våre på Bjødnateigen. I psykisk helse jobbar me individuelt, i nettverk og i ulike aktivitetstilbod. Barne- og familieteamet gir tilbod til barn, unge og familiar. Brukarstemma er viktig for oss, og skal stå sentralt i utforminga av tilbodet me gir.

 

Tildelingskontoret:

Tildelingskontoret for tildeling av helse og omsorgstenester i Suldal kommune ligg organisert under Suldal Heimetenester. Tildelingskontoret fungerer som ei «dør inn» til helse- og omsorgstenesta, med mål om å gi god handsaming og kvalitet til alle som tek kontakt med kommunen for å søkje om helsetenester. Tilsette på tildelingskontorett har god kjennskap til tenestene kommunen tilbyr og er serviceinnstilt. Tenestene blir tildelt etter ei individuell vurdering med fokus på brukarmedverknad, dialog og samhandling.

 

Suldal Heimetenester:

Heimesjukepleien tilbyr heimebaserte tenester i alle grendene i Suldal kommune, og er organisert i lag med psykisk helse og tildelingskontoret. Me tilbyr helsehjelp i heimen, praktisk bistand, middagsombringing og ulike dagaktivitetstilbod. Suldal Heimetenester tilbyr og kvardagsrehabilitering, førebyggjande heimebesøk og velferdsteknologiske løysingar. Dei tilsette i heimesjukepleien arbeidar sjølvstendig, er fleksible og løysingsorienterte. Me har fokus på å yte tenester av god fagleg kvalitet, der spørsmålet «kva er viktig for deg?» står sentralt i møte med brukarane våre.

Del stillingen

Selskap

Suldal kommune

Kontaktinfo

  • Anne Marie Torsteinbø
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 915 39 924
  • Svanhild Løge Skålheim
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 993 62 523

Lokasjon

  • Sand

Søknadsfrist

Juni 29, 2025

Risør kommune – Prosjektmedarbeider oppmålingssaker (Søknadsfrist 25.06.2025)

 

Prosjektmedarbeider

 

Enhet for plan og byggesak består for tiden av 8 ansatte med ansvar for digitalt kartgrunnlag, oppmåling, eiendomsspørsmål, landbruk, forurensning, konsesjonssaker, plan- og byggesaker.

Vi søker en selvstendig og strukturert person til en prosjektstilling på inntil 6 måneder. Stillingen inngår i et arbeid for å redusere etterslepet i gamle oppmålingssaker, og vil ha særlig fokus på praktisk oppmålingsarbeid og bearbeiding av data. Nyutdannede og studenter oppfordres til å søke.

 

Søknadsfrist: 25.06.2025
Arbeidsgiver: Risør kommune
Sted: Risør
Stillingstittel: Prosjektmedarbeider
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Prosjekt
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4983151886
Startdato: 01.07.2025
Sluttdato: 31.12.2025

 

Arbeidsoppgaver

  • Rydding i gamle oppmålingssaker
  • Innmåling og utstikking i felt
  • Bearbeiding og presentasjon av måledata i Gisline
  • Bistand til plan- og oppmålingsavdelingen i arbeidet med å få ned etterslep
  • Levering av Meglerpakker

 

Kvalifikasjoner

  • Utdanning innen landmåling, geomatikk eller tilsvarende (relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning). Nødvendig opplæring vil bli gitt for å løse oppgavene.
  • Erfaring med bruk av totalstasjon og Leica GNSS-utstyr
  • Kompetanse innen GIS er en fordel
  • Erfaring fra offentlig forvaltning er en fordel
  • God muntlig og skriftlig norsk
  • Sertifikat, kl. B

 

Personlige egenskaper

  • God evne til å snakke med folk
  • Evne til å ta til seg ny kompetanse
  • Evne til å jobbe strukturert og selvstendig
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt
  • Snarlig tiltredelse er ønskelig

 

Vi tilbyr

  • Eget utstyr og bil (i arbeidstiden)
  • Varierte arbeidsoppgaver
  • Fleksibel arbeidstid og sted
  • Gode kolleger innad i kommunen og innenfor samme fagfelt i nabokommunene
  • Lønn etter avtale

 

Furumoveien 1, 4950 Risør, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Heidi Rødven
Enhetsleder
 Telefon:+4747454768
E-post:[email protected]

 

Risør kommunes verdier er «Stolt», «Engasjert» og «Raus», og disse er grunnleggende for vårt daglige virke. Hvis disse verdiene virkelig appellerer til deg, kan du være den rette til å være med på laget vårt!

Vi har en av Nordens best bevarte og – i våre, og mange andres øyne – aller vakreste trehusbyer. Vi har en idyllisk kystlinje og en skjærgård godt tilrettelagt for allmennheten. Vi har tre fjorder, sterke og livskraftige grender, rike tur- og friluftsmuligheter. Kulturbyen Risør som er kjent for sine gallerier, dyktige kunsthåndverkere og et rikt kulturliv. Risør ble i 2015 kåret til Norges kulturkommune.

Hos oss finner du dyktige kollegaer, en løsningsorientert kultur, et trivelig arbeidsmiljø og muligheter for faglig og personlig utvikling. Vi ønsker oss engasjerte, energiske og kreative medarbeidere som hjelper oss med å utvikle og forbedre både tjenestetilbudet til våre innbyggere og vår egen organisasjon og samhandling.

Del stillingen

Selskap

Risør kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Risør

Søknadsfrist

Juni 25, 2025

Brønnøy kommmune – 100% midlertidig stilling som avdelingsleder ved Brønnøysund ungdomsskole (søknadsfrist 08.07.2025)

Hurtigrute + torghatten

 

100% midlertidig stilling som avdelingsleder ved Brønnøysund ungdomsskole

 

 

Om stillingen

Brønnøysund ungdomsskole søker en dyktig og engasjert avdelingsleder med sterk interesse for skoleutvikling og elevenes læring. Vi ønsker å tilsette en avdelingsleder som vil være med å utvikle Brønnøyskolen til en god plass å være for både elever og medarbeidere.

 

 Stillingen ønskes besatt fra 01.08.2025

Brønnøysund ungdomsskole ligger midt på skoletunet i Brønnøysund, nært Brønnøysund videregående skole, voksenopplæringa, idrettshall, samfunnshus og rådhuset. 

Skolen har for tiden ca. 370 elever fra 7. til 10. trinn, og ditt hovedansvar vil være å lede 7. og 8. trinn.

Hos oss vil vi at ledelse på skolen direkte påvirker elevers læring i positiv retning.

 

Arbeidsoppgaver

  • Ledelse og ansvar for en avdeling (70 %) 
  • Inngå i ledergruppa ved skolen (rektor og avdelingsledere), der ansvarsoppgaver for øvrig drøftes og fordeles etter kompetanse, erfaring og behov. 
  • Lede arbeid med læreplaner og øvrig skole- og kompetanseutviklingsarbeid på avdelinga. 
  • Personalansvar, herunder bemanningsplan m/arbeidsplaner, medarbeidersamtaler og oppfølging av ansatte. 
  • Følge opp saker vedr. elever som tilhører avdelinga, herunder delta i samarbeidsmøter osv.
  • Opprettholde et godt samarbeid med foresatte og andre aktører.
  • Undervisning (30 %), primært på samme avdeling. Fag kan tilpasses ut fra søkerens kompetanse i forhold til andre utlyste stillinger eller interne rokkeringer.

 

Kvalifikasjoner og personlige egenskaper

 

Kvalifikasjoner

  • Undervisningskompetanse for grunnskolen og erfaring med undervisning fra de aktuelle trinn.
  • Lederutdanning eller relevant erfaring er ønskelig, men ikke et krav. 
  • God IKT-kompetanse og interesse for digitale administrasjonsverktøy.

 

Personlige egenskaper

  • Du må ha evne til å skape et kollegialt fellesskap som jobber positivt og utviklende.
  • Du må ha evne til å jobbe målrettet og systematisk i samarbeid med andre, og i samsvar med vedtatte budsjetter, utviklingsmål og Brønnøy kommunes lederstandard.
  • Du må være løsningsorientert.
  • Du må like høyt tempo i hverdagen. 
  • Du må være tydelig.
  • Du må være interessert i å jobbe med digitale administrative systemer.
  • Egnethet vil bli lagt betydelig vekt på. 

Stillingen krever politiattest (ikke eldre enn 3 måneder)

 

Vi tilbyr

  • Gode arbeidsforhold og hyggelige kolleger
  • Tariffestede pensjons- og forsikringsordninger
  • Brønnøy kommune er en IA- bedrift
  • En utviklingsorientert organisasjon

Les mer om ny ordning for sletting av studielån for bosatte i distriktskommuner her

Vi har et rekrutteringssamarbeid med Brønnøysundregistrene og Digitaliseringsdirektoratet. Har du en partner som har behov for jobb kan vi formidle kontakt med disse, samt opplyse om relevante ledige stillinger hos oss. Skriv gjerne i din søknad om dette er ønskelig.  

 

Spørsmål om stillingen

 

Generell info

Språkkunnskaper

Det stilles krav til norskkunnskaper, skriftlig og muntlig, ved ansettelse. Dersom det kan trekkes i tvil om søkere har de nødvendige norskkunnskaper, skal vedkommende kunne dokumentere sin kunnskap ved språkprøvebevis minimum bestått nivå B2. 

 

Ansettelse

Tilsettingen skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og avtaleverk, herunder medlemskap i pensjonsordning. Lønn etter avtale i forhold til utdanning og praksis. Det inngår 6 måneders prøvetid i tilsettingen. 

 

Intervju

Søkere må være forberedt på å stille til intervju. Ta med originale dokumenter, attester og identifikasjon ved intervju/frammøte. Minst to referanser bes oppgitt i søknaden.  

 

Offentlighet

Opplysninger om søker kan bli gjort offentlige selv om søkeren har bedt om ikke å bli oppført på søkerlista, jamfør Offentlighetslovens § 25.

 

Søknad sendes

Alle som søker, må levere fullstendig søknad og registrere all utdanning og arbeidserfaring i søknadsskjema. Søknad sendes elektronisk via link på denne siden (Søk stillingen)

Attester og vitnemål legges ved den elektroniske søknaden. Arbeidsansiennitet er grunnlag for lønnsfastsettelsen i et evt. jobbtilbud.
Ved innsending av elektronisk søknad vil du få en bekreftelse på at søknaden din er mottatt på din e-postadresse. Om du ikke mottar slik bekreftelse innen kort tid er søknaden ikke mottatt.

 
 
 
Om oss i Brønnøy

Brønnøy kommune er en av flere kommuner i Nordland i vekst. Vi ligger midt i leia – midt i landet –  med ca. 7800 innbyggere. Kystbyen Brønnøysund er regionsenter for de 5 kommunene på Sør-Helgeland. Regionen tilbyr et unikt friluftsliv med verdensarvøya Vega kun en liten båttur unna og lange fjellturer i nasjonalparkene Lomsdal-Visten eller Børgefjell. Brønnøy og omegn kan for øvrig by på et godt havfiske, unike fiskevann og lakseførende elver. I regionsentret Brønnøysund kan du nyte mat i verdensklasse på flere av byens etter hvert godt utbygde restauranttilbud.

Vi har et rikt kulturliv – enten du er aktiv utøver selv eller bare ønsker å nyte sådan. Et godt lag- og foreningsliv og fritidsaktiviteter finnes i rikt monn for både ung og voksen. Vi har videregående skole, desentralisert grunnskole og flere barnehager. Et næringsliv som blomstrer og som har spennende planer for fremtiden.

Velkommen som søker på jobb hos oss!

 

 

 

Søk stillingen

 

 

Søknadsfrist: 8. juli 2025
Arbeidsgiver: Brønnøy kommune
Kommune: Brønnøy
Omfang: Heltid
Varighet: Vikariat/Midlertidig
Arbeidssted: Rådhuset, 8905 Brønnøysund

Del stillingen

Selskap

Brønnøy kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Brønnøysund

Søknadsfrist

Juli 8, 2025

Kinn kommune – Dagleg leiar Ressurssenter for demensramma (søknadsfrist 26.06.2025)

Kinn - Bilde øverst

 

Dagleg leiar Ressurssenter for demensramma

 

 

Måløy Heimeteneste og dagsenter har frå 20.8.2025 ledig eit vikariat som dagleg leiar ved Ressurssenter for demensramma. Stillinga er ledig fram til februar 2027.

Ressurssenteret er lokalisert i Vågsøy Omsorgssenter og er Måløy-delen av Kinn kommune sitt dagtilbod for heimebuande personar med demenssjukdom. Tiltaket har som målsetnad å bidra til ein inkluderande og meiningsfull kvardag for den enkelte, samt å gje naudsynt avlastning for pårørande. Ein legg vekt på å styrke både fysiske og kognitive ressursar hos den enkelte brukar for å auke moglegheita for å bu lengst mogleg i eigen heim.
Det vert heile tida arbeidd for å tilpasse innhald og struktur etter den brukargruppa ein til ei kvar tid har. På den måten er tenesta heile tida under utvikling, og no har du moglegheit til å leie denne utviklinga i samarbeid med dyktige og dedikerte medarbeidarar. Fordelinga av stillinga har vore ein dag med kontor og dei andre arbeidsdagane i miljøet. Noko administrative oppgåver må påreknast òg utanom kontordagen.

 

Søknadsfrist: 26.06.2025
Arbeidsgivar: Kinn kommune
Stad: Måløy
Stillingstittel: Dagleg leiar Ressurssenter for demensramma
Stillingar: 1
Heiltid/Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Vikar
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4982120818
Startdato: 20.08.2025

 

 

Arbeidsoppgåver

– Ha det overordna ansvaret for å utvikle og gjennomføre eit godt og variert aktivitetstilbod på Ressurssenteret saman med dei tilsette, for å sikre eit tilrettelagt tilbod for ei variert brukargruppe og gode samarbeid med pårørande.
– Ha ansvar for at naudsynte og hensiktsmessige rutinar vert oppretta, evaluerte og fulgt opp.
– Vere næraste leiar for medarbeidarane ved Ressurssenteret, samt eit mellomledd mellom Ressurssenteret og den øvrige leiinga.
– Ha brukarmedverknad i fokus – legge til rette for at kvar enkelt brukar får delta i så stor grad som mogleg ut ifrå den enkelte sine ønskjer og ressursar.
– Legge til rette for gode samarbeid innad i eiga personalgruppe, med andre hjelpetenester i og utanfor kommune, samt med frivillige som ønskjer å bidra til meiningsfulle aktivitetar for brukargruppa.

 

Kvalifikasjonar

Høgskuleutdanning innan helse- og sosialfag vil vere ein fordel.

Erfaring innan demens og/eller leiing vert vektlagt, samt personlege eigenskapar.

 

Personlege eigenskapar

Arbeidet krev at du har evne til å kunne arbeide systematisk og strukturert, samstundes som du må ha evne til å omstille deg ved uforutsette hendingar. Gode samarbeidsevner vil vere ein fordel. At du kan møte menneske i ulike sinnsstemningar på ein god måte, samt har eit framheva ønskje om å bidra til å sikre eit godt tilbod for brukargruppa verdsettast.

 

Vi tilbyr

Kompetanse lønnsstige
Engasjerte kollegaer og eit godt fagmiljø
Intern opplæring og fagøkter
Fokus på etisk refleksjon

 

Rådhuset, Gate 1 64, 6700 Måløy, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Rakel Garnes
Tenesteleiar Måløy heimeteneste og ressurssenter
 Telefon:+47 41922879

 

Vår visjon:

I Kinn har vi gode fungerande lokalsamfunn, der vi realiserer det store potensiale på kysten, flotte bu- og fritidsområde og ei berekraftig utvikling. Vi er ein av dei største kommunane i Vestland fylke med våre 17.403 innbyggarar. Som arbeidsgjevar har vi med oss 1632 tilsette, og vi ønskjer deg velkommen med på laget. I alle stillingar knytta til helse og velferd og alle stillingar i oppvekst – må tilsette pårekne koordinatoransvar.

Del stillingen

Selskap

Kinn kommune

Lenke til firma

https://kinn.kommune.no/

Kontaktinfo

  • Rakel Garnes
  • Tittel: Tenesteleiar Måløy heimeteneste og ressurssenter
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 41922879

Lokasjon

  • Florø

Søknadsfrist

Juni 25, 2025

Nes kommune – Miljøarbeider – tjenesten – Miljøterapeut (søknadsfrist 13.07.2025)

Nes kommune Miljøarbeidertjenesten

Nes kommune Miljøarbeidertjenesten

Miljøarbeidertjenesten, avd.3 søker

Miljøterapeut

 

Er du ute etter en spennende og givende jobb som kan tilby breddekompetanse innen målrettet miljøarbeid til voksne med funksjonsutfordringer?

Da er Miljøarbeidertjenesten i Nes kommune plassen for deg! Vi er med på å sikre gode, helhetlige og trygge tjenester til brukere i deres hjem. I takt med utviklingen i samfunnet øker kompleksiteten og behovene i hjemmene til innbyggerne våre. Det gir oss en unik mulighet til å tenke nytt, benytte vernepleie til å styrke vår kompetanse innenfor ressursmobilisering og mestringsperspektivet, og med brukermedvirkning i fokus. Vi har et hyggelig arbeidsmiljø med engasjerte medarbeidere, samarbeider tverrfaglig både internt og eksternt, deltar i ulike prosjekter og er opptatt av fleksibilitet og forbedring.

Det gir mening å bidra til mestring og livsglede, skape trygghet og et godt liv. Vi ønsker deg som er engasjert, har interesse for faget ditt, og som vil utføre jobben med arbeidsglede og humor.

Miljøarbeidertjenesten er organisert som en virksomhet i Helse og Velferd i Nes kommune og er fordelt i 5 ulike avdelinger med forskjellige fokusområder. Vi gir tjenester til mennesker som har funksjonsnedsettelser, i alle aldre og i alle livets faser.

Vi er en avdeling fordelt på 3 fløyer med varierende brukerbehov – utviklingshemming med tilleggsdiagnoser, somatikk, utfordrende atferd, aldring, autisme.

Vi er stolte av å være en gjeng med god struktur og rom for fleksibilitet, hvor faglig utvikling har dannet grunnlag for godt arbeidsmiljø. Vi jobber målrettet sammen mot felles mål og er opptatt av empati, verdighet, mestring og aktivitet.

Vi jobber kunnskapsbasert, har gode rutiner for veiledning, er opptatt av å styrke kompetansen innad og legge til rette for et utviklende fagmiljø som skaper muligheter både for brukere og medarbeidere som sikrer gode tjenester også inn i framtida.

Vi har 1 en ledig stillinger som miljøterapeut ,100 % dag/ kveld, og arbeid hver 4. helg.

Arbeidsoppgaver

Yte tjenester i henhold til enkeltvedtak etter helse- og omsorgstjenesteloven, herunder målrettet miljøarbeid, medisinansvar, kartlegging/vurdering/utarbeide tiltaksplaner
Tilrettelegg for mestring, ressursmobilisering og utvikling
Tilrettelegge og bistå i daglige gjøremål/aktiviteter
Opplæring og veiledning av medarbeidere – bistå i ressursgruppene, ansvar for internundervisning
Samarbeid med verger/pårørende og andre aktuelle instanser
Ansvar og deltakelse i fagutviklingsarbeid sammen med andre miljøterapeuter

Kvalifikasjoner

Norsk autorisasjon som vernepleier
Kompetanse innenfor systematisk målrettet miljøarbeid med personer med funksjonsnedsettelser
Erfaring fra arbeid med utfordrende atferd er ønsket
Gode IKT ferdigheter og evne til å anvende ulike fagsystemer
Kunnskap og erfaring knyttet til relevant lovverk
God kommunikasjonsevne, skriftlig og muntlig
Førerkort kl.B
For å kunne tiltre i stillingen må det leveres gyldig politiattest ikke eldre enn tre måneder.

Personlige egenskaper

Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner samt relasjonskompetanse
Være fleksibel, tilpasningsdyktig og å kunne omstille deg i arbeidshverdagen
Opptatt av kvalitet i tjenesten og positiv til forbedringsarbeid
Kunne foreta gode faglige og etiske vurderinger, være bidragsyter til holdningsarbeid
Ha god gjennomføringsevne og beslutningskompetanse
Engasjement for fagutvikling
Mestre en hektisk arbeidshverdag
Evne til å kunne inspirere og være en positiv bidragsyter til ett godt arbeidsmiljø
Kreativ og løsningsorientert
Personlig egnethet vektlegges.

Vi tilbyr

Et spennende fagmiljø med gode muligheter for faglig utvikling
Varierte arbeidsoppgaver
Organisert opplæring og oppfølging
Lønn i henhold til tariff + rekrutteringstilskudd kr 30.000 på tarifflønn for autorisert vernepleier
Gode forsikrings- og pensjonsordninger
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.

Det er 6 mnd. prøvetid i faste stillinger. I midlertidige stillinger er prøvetid halvparten av ansettelsesperioden, maksimalt 6 mnd.

Praktisk informasjon om søkerprosessen

Du søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår. Her finner du viktig informasjon om hvordan du søker på stilling hos oss.

Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskrav som er beskrevet i annonsen.

Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju.

Minst to referanser skal oppgis.

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.

 

Velkommen som søker!

 

Søk på stillingen her.

Fylke: Akershus

Jobbtype: Fast

Heltid/Deltid: Heltid

Arbeidstid: Skift / turnus / arbeidstidsordning

Sektor: Helse og omsorg

Søknadsfrist: 13.07.2025

Tiltredelse: 01.09.2025

Arbeidssted: Årnes

 

Kontaktpersoner:

Abida Pajic, Avdelingsleder

mob: +47 459 74 133

Kirsten Røisli, Avdelingsleder

tlf: +47 90138854

 

Hjemmeside:
www.nes.kommune.no/tjenester/helse-omsorg-og-velferd/
Adresse: Rådhusgata 2 2150 Årnes

 

Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har straks 25.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud. I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.

Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen.

 

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

  • Abida Pajic
  • Tittel: Avdelingsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: +47 459 74 133
  • Kirsten Røisli
  • Tittel: Avdelingsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: +47 90138854

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

Juli 13, 2025

Nes kommune – Miljøarbeider – tjenesten avd. 1 – Miljøarbeider / miljøterapeut (søknadsfrist 04.08.2025)

Nes kommune Miljøarbeidertjenesten avd. 1

Miljøarbeidertjenesten dagsenter søker

Miljøarbeider/miljøterapeut

 

Er du omsorgsfull, kreativ og liker aktiviteter?

Da har vi stillingen for deg.

Miljøarbeidertjenesten har ledig 100 % fast stilling på aktivitetssenteret vårt kombinert med helg i barne/avlastningsbolig.

Arbeid hver tredje helg.

Vi søker etter deg som er spesielt engasjert i mennesker med funksjonsnedsettelse og liker å bidra til aktiviteter.

Aktivitetssenteret er et dagtilbud til mennesker med ulike funksjonsnedsettelser. Det er en sammensatt gruppe med ulike hjelpebehov. Vårt ønske er å gi brukerne av aktivitetssenteret et individuelt og tilrettelagt opplegg, som gir en meningsfull hverdag. Videre er vårt mål å bidra til vedlikehold av funksjonsnivå, utvikling og opplevelse av mestring. Og i alt dette gi omsorg og opplevelse av trygghet.
Lokalene gir mulighet til at alle kan samles, men det er også flere mindre rom og stuer til gruppeaktiviteter/ produksjon og trening. Vi har tilgang på minibuss og har gode muligheter til å komme oss ut i nærområdet.

Arbeidsoppgaver

Tilrettelegge for å delta i:

Produksjon og arbeidspregede aktiviteter
Utfoldelse innen maling/tegning og ulike hobbyaktiviteter
Matlaging og gode måltider
Kulturelle besøk (kino, museum og lignende)
Fysiske aktiviteter og bevegelse, svømming, turer og andre utflukter
Ulike sosiale samlinger
Habilitering, opptrening og pedagogiske formål
Forutsigbarhet og mestringsopplevelse

Utøve:

Målrettet miljøarbeid og atferdterapeutiske tiltak
Omsorg og pleie
Utføre og påse at tiltak, oppfølging og dokumentasjon, er faglig forsvarlig
Transport til og fra aktivitetssenteret, og på turer

Kvalifikasjoner

Vi søker primært etter en fagarbeider innen helse og barn/unge, men åpner også opp for at kandidater med bachelor innen samme område kan vurderes.
Erfaring fra arbeid med mennesker med utviklingshemming
God erfaring med målrettet miljøarbeid og atferdsterapeutiske tiltak
Gode kommunikasjonsevner, norsk skriftlig og muntlig (norskprøve på nivå B2)
Førerkort kl. B, (må ha for manuelt gir)
Beherske IKT verktøy
Den som tilsettes må før tiltredelse levere politiattest som ikke er eldre enn 3 måneder.

Personlige egenskaper

Evne til å tenke muligheter og finne løsninger
Bidra aktivt til et positivt arbeidsmiljø
Kreativitet og fleksibilitet og samtidig stabilitet
Være faglig engasjert og initiativrik
Være trygg i deg selv og kunne håndtere uforutsette og innimellom utfordrende situasjoner
Gode samarbeidsevner
Evne til å arbeide selvstendig, strukturert og målrettet
Trives ute i allslags vær
Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr

Lønn etter tariff
Gode forsikrings- og pensjonsordninger
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Det er 6 mnd. prøvetid.

Vi ber om at vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.

Her finner du viktig informasjon om hvordan du søker på stilling hos oss.

 

Velkommen som søker!

 

Søk på stillingen her.

 

Fylke: Akershus

Jobbtype: Fast

Heltid/Deltid: Heltid

Arbeidstid: Skift / turnus / arbeidstidsordning

Sektor: Helse og omsorg

Søknadsfrist: 04.08.2025

Tiltredelse: Snarest

Arbeidssted: MAT, avdeling 1

 

Kontaktpersoner:

 

Abida Pajic, avdelingsleder

mob: +47 45974133

 

An-Magritt Randen Øien, Teamkoordinator

mob: +47 46189608

 

Kirsten Røisli, avdelingsleder

mob: +47 48067561

 

Hjemmeside:
www.nes.kommune.no/tjenester/helse-omsorg-og-velferd/
Adresse: Rådhusgata 2 2150 Årnes

 

Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har straks 25.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud. I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.

Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen.

 

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

  • Abida Pajic
  • Tittel: Avdelingsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: +47 45974133
  • An-Magritt Randen Øien
  • Tittel: Teamkoordinator
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: +47 46189608
  • Kirsten Røisli
  • Tittel: Avdelingsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: +47 48067561

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

August 4, 2025

Nes kommune – Barne- og ungdomsarbeider / assistent – SFO Østgård Skole (søknadsfrist 23.06.2025)

 

 

Barne- og ungdomsarbeider/assistent SFO Østgård Skole

 

 

Innledning

Er du rå på gjemsel, en mester i å bygge legoslott, trøste med plaster og å balansere fem brødskiver på én tallerken?
Da er det kanskje deg vi leter etter!

Vi på Østgård skole SFO søker en superhelt i 50 % stilling som kan være med å gjøre ettermiddagene til barnas favorittid på dagen. Du trenger ikke kunne trylle – men det hjelper å ha et smil på lur, en god dose tålmodighet og evnen til å se hvert enkelt barn.

SFO på Østgård skole har 70 barn. Skolen har et stort og fritt uteområde med gode lekemuligheter til alle årstider. Basen inne består av ulike rom, inkludert gymsal og muligheter for å låne skolens fagrom og bibliotek. Åpningstidene i SFO er 7.00 – 8.00 og etter skoletid til kl 17.00. Det er tett samarbeid mellom skole og SFO både i daglig drift, og samarbeid rundt elevene.

Med på laget hos oss vil du ha en viktig rolle i å fremme trivsel, læring og utvikling i barns liv. 

 

 Arbeidsoppgaver

  • Planlegge, lede, veilede og aktivisere barn på en trygg og omsorgsfull måte
  • Være en støttende voksenperson i barnas daglige rutiner og sosiale utvikling 
  • Bidra til et godt samarbeid med foresatte
  • Være en aktiv bidragsyter i et inkluderende skolemiljø
  • Samarbeide tett med personale for å sikre god oppfølging av hvert enkelt barn 
  • Delta i observasjon og dokumentasjon av barnas utvikling 

 Kvalifikasjoner

  • Ønskelig med fagbrev som Barne-og ungdomsarbeider. Søkere med annen relevant kompetanse og praksis kan komme i betraktning
  • Du må ha fylt 18 år og ha plettfri vandel 
  • Det er ønskelig med erfaring fra arbeid i SFO

For å kunne tiltre i stillingen må det leveres gyldig politiattest ikke eldre enn tre måneder.

 

 Personlige egenskaper

  • Du har gode samarbeidsevner og kommuniserer godt med barn, kolleger og foreldre 
  • Du er fleksibel, løsningsorientert og klar for å håndtere ulike situasjoner som kan oppstå 
  • Du har god relasjonskompetanse
  • Du er ansvarsfull og strukturert
  • Personlige egenskaper vil vektlegges

 

Vi tilbyr 

  • En stor mulighet til å være betydningsfull voksen i våre barns fritid
  • Muligheten til å gjøre en positiv forskjell i barnas hverdag 
  • Et dynamisk og godt arbeidsmiljø med gode muligheter for faglig og personlig utvikling 
  • En skole som er godt organisert
  • Muligheter for medvirkning
  • Varierte arbeidsoppgaver
  • Lønn etter gjeldende tariff
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger

 Minst to referanser må oppgis

 Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.

Det er 6 mnd. prøvetid i faste stillinger. I midlertidige stillinger er prøvetid halvparten av ansettelsesperioden, maksimalt 6 mnd.

 

Prakitisk informasjon om søkerprosessen 

Du søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår. Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskrav som er beskrevet i annonsen.

Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju. 

Minst to referanser skal oppgis.

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.

 

Velkommen som søker!

 

 

Søk her

 

 

Referansenummer: 2025/2231
Fylke: Akershus
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Deltid
Arbeidstid: Dag
Sektor: Oppvekst og utdanning
Søknadsfrist: 23.06.2025
Tiltredelse: 01.08.2025
Arbeidssted: Østgård skole, SFO

 

Kontaktpersoner:

Lena Bøsterud
tlf: +47 66104480
mob: +47 95908557

 

Hjemmeside:

www.nes.kommune.no/tjenester/skole-og-oppvekst/

 

Adresse:

Rådhusgata 2 2150 Årnes

 

Nes kommune Østgård skole

Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har straks 25.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud. I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen.

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

  • Lena Bøsterud
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: +47 661 04 480 mob: +47 959 08 557

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

Juni 23, 2025