Nordkapp kommune – Barnehagene i Nordkapp søker barne – og ungdomsarbeidere (søknadsfrist 31.08.2025)

Natur Nordkapp

 

Barnehagene i Nordkapp søker barne – og ungdomsarbeidere

 

 

Om oss

Nordkapp kommune ønsker deg velkommen til å bo og arbeide i Norges nordligste kommune. Nordkapp kommune er organisert i sektorene Helse,- rehabilitering- og omsorg, Oppvekst,- velferd- og kultur, Tekniske tjenester og Økonomi og stab. Vi har ca. 400 ansatte i kommunen, inkludert faste ansatte og tilkallingsvikarer.  Vi er ca. 3000 innbyggere som lever av blant annet fiskeri, havbruk, reiselivs- og tjenesteytende næringer, i tillegg til offentlig sektor. Honningsvåg er kommunesenteret og er vertskap for blant annet Kystverket Troms og Finnmark og Nordkapp videregående skole og Maritime Fagskole.

Kommunen har et aktivt idretts- og kulturliv og er viden kjent for sitt gode revymiljø. Nordkappfestivalen i juni og Nordkapp Filmfestival i september tiltrekker seg folk fra fjern og nær. Over 250 000 turister besøker Nordkapplatået om sommeren, og vinterturismen er økende. Nordkappsamfunnet er åpent og inkluderende og kan tilby deg kultur- og naturopplevelser for livet i midnattsol, nordlys og mørketid.

 

Om stillingen

Barnehagene i Nordkapp har ledig flere 100 % faste stillinger som barne- og ungdomsarbeidere med tiltredelse 18.august 2025 eller etter avtale. 
Søknadsfrist 18.juni 2025.

Nordkapp kommune har tre kommunale barnehager. 
Nordkapp barnehage er en fire-avdelings barnehage med plass til 54 barn. 
Skårungen barnehage er en tre-avdelings barnehage med plass til 36 barn. 

Skårungen og Nordkapp barnehage ligger begge i Seppoladalen, Honningsvåg (ca 2- 3 km fra sentrum), og deler uteområde.

Nordvågen barnehage er en to-avdelings barnehage med plass til 27 barn. Barnehagen ligger i Nordvågen (ca 5 km fra Honningsvåg sentrum).

Alle nytilsatte får tilsetting i barnehagene i Nordkapp, men med presisering om nåværende arbeidssted.

Barnehagene i Nordkapp har et tett samarbeid rundt blant annet kompetanseheving og utvikling av barnehagenes kvalitet. Det vil bli gitt mulighet for å ta utdanning innen barnehagefaget med støtte fra kommunen (barne- og ungdomsarbeider, barnehagelærer eller evt. annen relevant videreutdanning).

En barne- og ungdomsarbeider er en person som hjelper barn og unge til å ha en god barndom. De deltar i lek, aktiviteter og lærer barna nye ting.

 

Arbeidsoppgaver

  • Samarbeide med pedagogisk leder og det øvrige personalet 
  • Planlegge og gjennomføre aktiviteter og omsorgsoppgaver, og tilrettelegge for at barn og unge har reell innflytelse gjennom å lytte, veilede, undre seg sammen, leke og la barna ta egne valg innenfor trygge rammer
  • Arbeide for et godt leke- og læringsmiljø for barn, være med på at barn og unge opplever en meningsfull hverdag, gjennom å se hvert enkelt barn, delta i leken og gjøremålene deres, inkludere dem i planlegging og hverdagsaktiviteter og skape et sosialt fellesskap ut fra deres egne interesser
  • Skape gode relasjoner med barna og deres foreldre 
  • Benytte de datasystemene som er relevante for å utføre sitt arbeid på avdelingen
  • Medvirke og bidra til at barnehagen drives etter gjeldende lovverk og forskrifter 

 

Kvalifikasjonskrav

  • Fagbrev som barne – og ungdomsarbeider. 
  • Annen relevant utdanning / erfaring kan vurderes. 
  • Søkere som ikke har fagbrev må være over 18 år, og ha nødvendig personlig egnethet til stilling som assistent. 
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk (muntlig minimum nivå B1 og skriftlig minimum nivå A2) 
  • Gode digitale basisferdigheter og behersker godt en arbeidshverdag på digitale plattformer 
  • Må ha god fysikk, arbeidet krever deltakelse på lange og korte turer, løfting, bæring og fysisk lek med barn i all slags vær 
  • Gyldig og tilfredsstillende politiattest må fremvises før ansettelse

 

Personlige egenskaper

  • Du er ansvarsbevisst og trives i et hektisk miljø
  • Du er positiv og bidrar til et godt arbeidsmiljø
  • Du har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner samtidig som du kan jobbe selvstendig
  • Du er målrettet og løsningsorientert
  • Du jobber strukturert og har stor grad av gjennomføringsevne
  • Du har omstillingsevne og holder deg faglig oppdatert

Personlig egnethet vil vektlegges i stor grad.

 

Vi tilbyr 

  • Varierte og spennende arbeidsoppgaver
  • Opplæring og veiledning
  • Engasjerte og hyggelige kollegaer 
  • Et åpent, aktivt og inkluderende arbeidsmiljø
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger i KLP
  • Lønn etter Hovedtariffavtalen i kommunal sektor
  • Gratis barnehageplass fra 1. august 2023 så lenge Stortinget bestemmer
  • Nedskriving av studielån så lenge Stortinget bestemmer, les mer hos Lånekassen
  • Særskilt fradrag for skattested i Troms og Finnmark, les mer hos Skatteetaten
  • Vilkår for stillingen følger lover og avtaler som gjelder til enhver tid

For søkere som ikke er bosatt i Nordkapp kommune tilbys i tillegg følgende:

  • Flyttegodtgjørelse etter kommunens reglement
  • Hjelp med å finne bolig

 

Annet

Nordkapp kommune ønsker å gjenspeile befolkningen for øvrig og være en mangfoldig organisasjon. Kvalifiserte kandidater uansett alder, kjønn eller etnisitet oppfordres til å søke. 

Søknader må registreres elektronisk i Jobbnorge.no. Vi henstiller søkere om å skrive søknadsbrev og CV direkte i søkeportalen og ikke legge disse som vedlegg. Dersom attester og vitnemål ikke legges ved den elektroniske søknaden, ber vi om at disse tas med til et eventuelt intervju. 

Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert etter reglene i Offentlighetsloven. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn til unntak, vil søkerlisten bli offentliggjort. Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd og vil få muligheten til å trekke søknaden.

 

Spørsmål om stillingen kan rettes til:

Line Johnsen
Telefon: 99 55 48 24
E-post: [email protected]

Maria Gaare
Telefon: 92 04 58 93 eller 41 62 09 75 
E-post: [email protected]

Bente Floer
Telefon: 45 91 97 06 eller 97 67 36 20
E-post: [email protected]

Vi har vurdert annonsering for denne stillingen og ønsker ikke å bli kontaktet av annonseselgere.

 
 
 
 
 
 
Søknadsfrist: 31. august 2025
Arbeidsgiver: Nordkapp kommune
Kommune: Nordkapp
Omfang: Heltid (5 stillinger)
Varighet: Fast
Arbeidssted: Rådhusgata 12, 9750 Honningsvåg

Del stillingen

Selskap

Nordkapp kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Nordkapp

Søknadsfrist

August 31, 2025

Nordkapp kommune – Pedagogiske ledere og barnehagelærere (søknadsfrist 31.08.2025)

Natur Nordkapp

 

Ped. ledere og barnehagelærere 

 

 

Om oss

Nordkapp kommune ønsker deg velkommen til å bo og arbeide i Norges nordligste kommune. Nordkapp kommune er organisert i sektorene Helse,- rehabilitering- og omsorg, Oppvekst,- velferd- og kultur, Tekniske tjenester og Økonomi og stab. Vi har ca. 400 ansatte i kommunen, inkludert faste ansatte og tilkallingsvikarer.  Vi er ca. 3000 innbyggere som lever av blant annet fiskeri, havbruk, reiselivs- og tjenesteytende næringer, i tillegg til offentlig sektor. Honningsvåg er kommunesenteret og er vertskap for blant annet Kystverket Troms og Finnmark og Nordkapp videregående skole og Maritime Fagskole.

Kommunen har et aktivt idretts- og kulturliv og er viden kjent for sitt gode revymiljø. Nordkappfestivalen i juni og Nordkapp Filmfestival i september tiltrekker seg folk fra fjern og nær. Over 250 000 turister besøker Nordkapplatået om sommeren, og vinterturismen er økende. Nordkappsamfunnet er åpent og inkluderende og kan tilby deg kultur- og naturopplevelser for livet i midnattsol, nordlys og mørketid.

 

Om stillingen

Barnehagene i Nordkapp kommune har ledige faste stillinger som ped. ledere barnehagelærer (100%). 
 

Vi tilbyr bonuslønn og flyttegodtgjøring!

Det er ønskelig med tiltredelse 01.08.25 eller etter avtale. 

Vi søker barnehagelærere, og enten du er nyutdannet eller har masse erfaring, så vil vi ta godt imot deg og ta vare på alt du har å bidra med.

Vi legger stor vekt på inkludering, lek og uteliv i alt slags vær. 

I Nordkapp kommune bruker vi appen Visma barnehage som kanal for informasjon og kommunikasjon.

Det tilbys også veiledning til nyutdannede barnehagelærere.

Nordkapp kommune har tre kommunale barnehager.

Nordkapp barnehage er en fire-avdelings barnehage med plass til 54 barn. 

Skårungen barnehage er en tre-avdelings barnehage med plass til 36 barn. 

Skårungen og Nordkapp barnehage ligger begge i Seppoladalen, Honningsvåg (ca 2- 3 km fra sentrum), og deler uteområde.

Nordvågen barnehage er en to-avdelings barnehage med plass til 27 barn. Barnehagen ligger i Nordvågen (ca 5 km fra Honningsvåg sentrum).

Barnehagene i Nordkapp har et tett samarbeid rundt blant annet kompetanseheving og utvikling av barnehagenes kvalitet.

 

Arbeidsoppgaver

  • Arbeide for et godt leke- og læringsmiljø for barn
  • Vær aktiv og deltakende i barnehagens planarbeid, planleggingsdager og fellesmøter 
  • Drive utviklingsarbeid og samarbeide tett med virksomhetsleder og pedagoger 
  • Gjennomføre observasjoner og kartlegging av barn 
  • Legge til rette for barn med særskilte behov 
  • Skrive rapporter og lage individuell opplæringsplan i samarbeid med spesialpedagog / barnehagelærer 
  • Følge barnehagens årsplan og de gjeldende lover og vedtekter 
  • Forberede og gjennomføre foreldresamtaler og foreldremøter 
  • Samarbeide med andre instanser som PPT, Stat.ped., barnehabilitering, helsesykepleier osv. 
  • Benytte de datasystemene som er relevante for å utføre sitt arbeid på avdeling 

 

Kvalifikasjonskrav

  • Utdannet barnehagelærer, eller annen relevant pedagogisk utdanning på høgskolenivå med videreutdanning i barnehagepedagogikk
  • Gode norskkunnskaper både skriftlig og muntlig (muntlig minimum nivå B1 og skriftlig minimum nivå A2) 
  • Gode IKT-kunnskaper og ferdigheter 
  • Inneha god lekekompetanse og være faglig oppdatert i ny kunnskap om barns utvikling 
  • Må ha god fysikk, – arbeidet krever deltakelse på lange og korte turer, løfting, bæring og fysisk lek med barn i all slags vær 
  • Gyldig og tilfredsstillende politiattest må fremvises før ansettelse

 

Personlige egenskaper

  • Du arbeider strukturert og målrettet, god til å inspirere og veilede
  • Du er god til å leke og du finner mening i å tilbringe dagene sammen med barnehagebarn
  • Du er engasjert, holder deg faglig oppdatert og motiveres av nytenking/endringer
  • Du er fleksibel og løsningsorientert og samarbeider godt med kollegaer og andre
  • Du tåler og takler høyt tempo i hverdagen, har stor arbeidskapasitet og gjennomføringsevne
  • Du er ansvarsbevisst og trives i et aktivt miljø
  • Du er kreativ, positiv, imøtekommende og engasjert 
  • Du er en relasjonsbygger med gode kommunikasjons- og samarbeidsevner 
  • Du er lojal og selvstendig 
  • Du er glad i å være sammen med andre mennesker, både barn og voksne
  • Du har gode kommunikasjonsevner og norskkunnskaper, muntlig og skriftlig. 
  • Du behersker relevant dataverktøy

Personlig egnethet vil vektlegges i stor grad.

 

Vi tilbyr 

  • Hardt arbeid og mye moro!
  • Varierte og spennende arbeidsoppgaver
  • Opplæring og veiledning
  • Et åpent, aktivt, inkluderende og trivelig arbeidsmiljø 
  • Engasjerte og hyggelige kollegaer 
  • En by som tar deg godt imot 
  • Ved en evt. ansettelse kan bonuslønn inntil kr 60 000, eller høyere ansiennitet bli vurdert, da med en bindingstid til kommunen. 
    Dette gjelder for nyansatte i kommunen.
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger i KLP
  • Lønn etter Hovedtariffavtalen i kommunal sektor
  • Gratis barnehageplass fra 1. august 2023, og så lenge Stortinget bestemmer det. 
  • 12 timer gratis SFO 1.- 3.klasse så lenge Stortinget bestemmer 
  • Gode ordninger for nedskrivning av studielån så lenge Stortinget bestemmer, les mer hos Lånekassen
  • Særskilt fradrag for skattested i Troms og Finnmark, les mer hos Skatteetaten
  • Vilkår for stillingen følger lover og avtaler som gjelder til enhver tid

For søkere som ikke er bosatt i Nordkapp kommune tilbys i tillegg følgende:

  • Flyttegodtgjørelse etter kommunens reglement
  • Hjelp med å finne bolig

 

Annet

Nordkapp kommune ønsker å gjenspeile befolkningen for øvrig og være en mangfoldig organisasjon. Kvalifiserte kandidater uansett alder, kjønn eller etnisitet oppfordres til å søke. 

Søknader må registreres elektronisk i Jobbnorge.no. Vi henstiller søkere om å skrive søknadsbrev og CV direkte i søkeportalen og ikke legge disse som vedlegg. Dersom attester og vitnemål ikke legges ved den elektroniske søknaden, ber vi om at disse tas med til et eventuelt intervju. 
Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert etter reglene i Offentlighetsloven. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn til unntak, vil søkerlisten bli offentliggjort. Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd og vil få muligheten til å trekke søknaden.

 

Spørsmål om stillingene kan rettes til:

Virksomhetsleder, Nordkapp barnehagen Line Johnsen 
Telefon: 99554824 E-post: [email protected]

Virksomhets leder, Nordvågen barnehage Maria Gaare 
Telefon: 92045893 eller 41620975  E-post: [email protected]          

Virksomhetsleder Skårungen barnehage Bente Floer
Telefon: 45919706 eller 97673520   E-post:  [email protected]                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       
Vi har vurdert annonsering for denne stillingen og ønsker ikke å bli kontaktet av annonseselgere.

 

Spørsmål om stillingen

Line Johnsen
Virksomhetsleder
+4799554824
[email protected]

Maria Gaare
Virksomhetsleder
+47 92045893
[email protected]

 

 

 

Søk stillingen

 

 

 

Søknadsfrist: 31. august 2025
Arbeidsgiver: Nordkapp kommune
Kommune: Nordkapp
Omfang: Heltid (3 stillinger)
Varighet: Fast
Arbeidssted: Rådhusgata 12, 9750 Honningsvåg

Del stillingen

Selskap

Nordkapp kommune

Kontaktinfo

  • Line Johnsen
  • Tittel: Virksomhetsleder
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: +47 995 54 824

Lokasjon

  • Nordkapp

Søknadsfrist

August 31, 2025

Vindafjord kommune – Lærar, Vågen skule (søknadsfrist 10.08.2025)

Vindafjord kommune

 

Lærar

 

 

Vågen skule søker lærar for 1.-7.klasse i 100% fast stilling.

 

Kva får du jobba med hos oss?

  • Variert arbeid i eit positivt miljø.
  • Undervisning i fag på barnetrinn. 
  • Mogleg kontaktlærar ansvar.
  • Oppfølging av grupper og enkeltelevar.

 

Me kan tilby:

  • Ein jobb med meining og faglege utfordringar som vil gi deg meistring.
  • Arbeid med engasjerte kollegaer som ønsker at du skal trivast og lykkast.
  • Moglegheiter for etter- og vidareutdanning i samsvar med vår kompetanseplan.
  • Moglegheiter for å søka om stipend for relevant kompetanseutvikling.
  • Støtte og opplæring for å hjelpa deg å komma godt i gong i den nye rolla di. Som nyutdanna lærar vil du få ein eigen mentor.
  • Kjekke tilsettgoder som blant anna gratis parkering, rabatt på treningssenter og tilbod om gunstig mobilabonnement.
  • Moglegheit for å bli med i bedriftskunstlaget og kommunalt kor (KORe’ Vindafjord).
  • Ein av Norges sikraste pensjonsordningar: offentleg tenestepensjon. 
  • Forsikringsordningar som gruppelivsforsikring, yrkesskadeforsikring og tenestereiseforsikring.
  • Lønn etter gjeldande tariff og avtaleverk.

 

Kvalifikasjonar:

  • Godkjent undervisningskompetanse.
  • fagønsker: matematikk, engelsk og norsk.
  • Andre med anna relevant utdanning kan også søkja, då vert stilinga mellombels.
  • Du må beherska godt norsk, både skriftleg og munnleg. Skriftspråket i kommunen er nynorsk.

 

Personlege eigenskapar:

  • Kan jobba sjølvstendig og samarbeida i laget rundt barnet.
  • Er god på relasjonar med barn og vaksne.
  • er omsorgsfull, trygg og forutsigbar.
  • Er løysningsorientert og systematisk.
  • Bidrar positivt til det profesjonsfaglege fellesskapet på skulen.

Personlege eigenskapar vil bli vektlagt.

 

Andre opplysningar:

  • Det er eit krav om godkjent politiattest for den som tilsettes i stillinga.
  • Det er eit krav om at ein fyller ut egenerklæringsskjema for tuberkulinstatus, før tiltredelse. 

 

Slik søker du: 

Vindafjord kommune tek berre i mot elektroniske søknadar via søknadssenteret vårt. Du kan lasta opp vitnemål og attestar som vedlegg. Om du ikkje har dei elektronisk, eller i rett format, må dei takast med til intervju. Ta kontakt med servicetorget på telefon 53 65 65 65 dersom du treng hjelp til å søka.

Du kan koma med på offentleg søkarliste sjølv om du har bedt om unntak. Me tek kontakt før ei eventuell offentleggjering.

 

 

Søk her

 

 

Referansenummer: 25/2450
Fylke: Rogaland
Søknadsfrist: 10.08.2025
Tiltreding: 01.08.2025
Arbeidsstad: Vågen oppvekstsenter

 

Kontaktpersonar:

Kjetil Andre Skartland
mob: +47 90853989

 

 

Heimeside:

/www.vindafjord.kommune.no/barn-og-skule/grunnskule/vindafjordskulen/vagen-skule/

 

Adresse:

Vågshagen 22 5582 Ølen

 

Vindafjord kommune

Vindafjord kommune ligg sentralt på Indre Haugalandet og grensar til Tysvær, Etne, Sveio, Suldal og Sauda. Med sine ni bygder og over 9000 innbyggjarar, er kommunen ein levande og mangfaldig stad. Kommunesenteret Ølen ligg om lag fem mil frå Haugesund.

Vindafjord er ein stor landbrukskommune med eit dynamisk og variert næringsliv. Kommunen har høge ambisjonar om å vera eit naturleg sentrum for Indre Haugalandet. Med si strategiske plassering og ei lang kystlinje mot både Sunnhordlands- og Ryfylkebassenget, byr Vindafjord på mange moglegheiter for friluftsliv. Frå turstiar i skog og fjell til aktivitetar langs kysten – her finn ein noko for alle.

Som innbyggar i Vindafjord kommune får du fleire fordelar som gjer kvardagen litt enklare. Til dømes kan du få sletta inntil 25.000 kroner av studielånet ditt kvart år, heilt fram til lånet er nedbetalt. Me tilbyr òg rimelege barnehageplassar, sånn at både småbarnsfamiliar og nyetablerte kan trivast og kjenna seg trygge her hos oss.

Del stillingen

Selskap

Vindafjord kommune

Kontaktinfo

  • Kjetil Andre Skartland
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 908 53 989

Lokasjon

  • Ølen

Søknadsfrist

August 10, 2025

Nordland politidistrikt – Førstekonsulenter dokument – forvaltning og arkiv (søknadfrist 17.08.2025)

 

Førstekonsulenter dokumentforvaltning og arkiv

 

 

Om stillingen

Den 1. desember 2025 skal det etableres en ny nasjonal enhet for våpenforvaltning i Nordland politidistrikt. Enheten vil få et nasjonalt ansvar for oppgaver innenfor våpenforvaltningen som tidligere ble håndtert i alle politidistriktene. 

Etableringen vil innebære en betydelig økning i mengden dokumentasjon som skal forvaltes og arkiveres i politidistriktet. I den forbindelse skal funksjon for Dokumentforvaltning og arkiv (DFA) i Stab for virksomhetsstyring (SVS) styrke bemanningen og det er ledig 2-3 faste stillinger som førstekonsulent. For særskilt kvalifiserte søkere vil stilling som rådgiver bli vurdert. Arbeidssted for stillingene er Bodø.

SVS har for tiden 16 medarbeidere med en bredt sammensatt oppgaveportefølje som støtter opp om og bistår i utviklingen av kjernevirksomheten. Medarbeiderne har oppgaver innenfor virksomhetsstyring, økonomi, eiendom, dokumentforvaltning og arkiv, anskaffelser og materiell, strategisk analyse, strategisk rådgivning, IKT-rådgiving, sikkerhetssledelse og juridisk rådgivning. 

Dokumentforvaltning og arkiv består for tiden av 4 faste stillinger. Avdelingsdirektør for SVS har personalansvaret for staben, mens arkivleder er faglig leder for medarbeiderne ved DFA. 

Vi er på jobb for et trygt Norge. Som en del av politiets viktige samfunnsoppdrag, skal vi forebygge og bekjempe kriminalitet, skape trygghet og ivareta rettssikkerheten. Vi tror at mangfold bidrar til bedre oppgaveløsning, og søker derfor medarbeidere med ulik bakgrunn, erfaring, perspektiv og kompetanse. Dersom du har behov for tilrettelegging i rekrutteringsprosessen eller arbeidshverdagen, vil vi gjøre vårt beste for å gi deg det du trenger.

 

Dette ser vi etter hos en ny medarbeider

Vi søker en motivert, nøyaktig, strukturert og effektiv medarbeider med god arbeidskapasitet. Du liker at oppgavene spenner fra rutinemessig drift til oppgaver som krever nytenking der du må bidra i videreutvikling av rutiner og prosedyrer. 

Stillingen passer for deg som er rustet for et til tider stort arbeidspress, og som opprettholder høy kvalitet i arbeidet. Du motiveres av å bidra til gode løsninger for etableringen av nasjonal våpenenhet, samtidig som du aktivt tar del i den samlede oppgave-porteføljen for arkivfunksjonen i politidistriktet. 

 

 

Arbeidsoppgaver

  • Daglige driftsoppgaver knyttet til politidistriktets hovedpostmottak, journalføring og kvalitetssikring – særskilt knyttet opp mot våpenforvaltningen, men også som en integrert del av det samlede arkivarbeidet i politidistriktet. 
  • Være kontaktpunkt for dokumentforvaltning og arkiv, inn mot Nasjonal enhet for våpenforvaltning 
  • Delta i arbeidet med uttesting av nye digitale løsninger og oppfølging av systemintegrasjon
  • Oppfølging av tilgangsstyring og brukeradministrasjon opp mot nasjonal våpenenhet
  • Utføre periodisk internkontroll innenfor fagfeltet
  • Brukerstøtte og veiledning i saksbehandlings- og arkivsystemet WebSak
  • Bidra til videreutvikling av gode rutiner og arbeidsprosesser
  • Andre oppgaver må også påregnes

 

 

Kvalifikasjoner

Dette må du ha for å være kvalifisert:

  • Relevant utdanning fra universitet eller høyskole på bachelornivå 
  • Gjennomført tre-årig videregående skole, eller fagbrev kombinert med særlig relevant yrkeserfaring, kan kompensere for utdanningskravet 
  • Arbeidserfaring innenfor administrative fagfelt 
  • God digital kompetanse 
  • Meget gode norskkunnskaper med god skriftlig og muntlig fremstillingsevne

Det er også ønskelig med:

  • Erfaring fra digitalt arkivarbeid og bruk av saks- og arkivsystem – gjerne fra Acos Websak
  • Erfaring fra brukerstøtte innen dokumentforvaltning og arkiv
  • God kunnskap om relevant lovverk som er knyttet til offentlig saksbehandling og elektronisk dokumentbehandling
     

Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41.

 

Personlige egenskaper

  • Du er grundig og nøyaktig, og har et særskilt blikk for detaljer
  • Du har gode evner til kommunikasjon, samarbeid og relasjonsbygging
  • Du er rask til å tilegne deg ny kompetanse
  • Du er serviceinnstilt og initiativrik med god gjennomføringsevne
  • Du er løsningsorientert og endringsvillig

Personlig egnethet vektlegges.

Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform her.

 

Dette kan vi tilby om du velger oss

  • Stillingen lønnes som førstekonsulent (stillingskode 1408) med årslønn: kr. 450 000 – 605 000
  • Eventuelt stilling som rådgiver for spesielt kvalifiserte søkere (stillingskode 1434) med årslønn: kr 595 000 – 720 000. Det vil da bli tillagt et særskilt ansvar for utviklingsoppgaver.
  • For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes. 
  • Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger. Les mer her
  • Gode arbeidsbetingelser med fleksibel arbeidstid
  • Mulighet til trening i arbeidstiden

 

Mangfold i politiet

Dersom du har funksjonsnedsettelse, innvandrerbakgrunn eller hull i CV-en, er det anledning for å krysse av for dette i søknaden. Er du kvalifisert for stillingen, vil du bli vurdert for positiv særbehandling. 
Det innebærer at minst én søker fra hver av disse gruppene blir innkalt til intervju.

Les mer om positiv særbehandling når man søker jobb i staten her

Opplysningene du gir, brukes til å utarbeide anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.

 

Slik søker du

Du søker ved å skrive et kort søknadsbrev, registrere utfyllende CV og legge ved relevante vitnemål og attester.

Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.

 

Om oss

Nordland politidistrikt omfatter hele Nordland fylke, med unntak Bindal kommune. I tillegg omfattes Gratangen i Troms. Det er et langstrakt politidistrikt med et areal på 37 200 km2. Politidistriktet omfatter 41 kommuner i Nordland med ca 243.000 innbyggere. Heidi Kløkstad er politimester i Nordland politidistrikt. Hun har sitt kontorsted og sin administrasjon lokalisert i Bodø. Det er rundt 770 ansatte i politidistriktet.

Ansettelse vil skje i henhold til personalreglementet for politiet og vanlige ansettelsesvilkår for statens tjenestemenn. Det trekkes obligatorisk 2 % av lønnen til Statens pensjonskasse. 

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju. Vitnemål og attester må legges inn i rekrutteringsportalen for at søknaden skal kunne vurderes. Dette gjelder også for interne søkere. Det er ønskelig at det oppgis minimum to referanser i søknaden.

 

Spørsmål om stillingen

Anita Eriksen
avdelingsdirektør
+4795707733

Solvår Texmo
arkivleder
+4790893078

 

 

Søk stillingen

 

 

Søknadsfrist: 17. august 2025
Arbeidsgiver: Nordland politidistrikt
Kommune: Bodø
Omfang: Heltid (2 stillinger)
Varighet: Fast
Arbeidssted: Gidsken Jakobsens vei 14, 8001 Bodø

Del stillingen

Selskap

Nordland politidistrikt

Lenke til firma

https://www.politiet.no/

Kontaktinfo

  • Anita Eriksen
  • Tittel: Avdelingsdirektør
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 957 07733
  • Solvår Texmo
  • Tittel: Arkivleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 908 93 078

Lokasjon

  • Bodø

Søknadsfrist

August 17, 2025

Nordland politidistrikt – Juridisk rådgiver (søknadsfrist 24.08.2025)

 

Juridisk rådgiver

 

 

Om stillingen

Nordland politidistrikt styrker laget med en ny stilling som juridisk rådgiver. Vi søker en erfaren jurist med interesse og kompetanse innenfor juridisk saksbehandling og personvern i offentlig sektor. 

Stillingen er organisert som en del av Stab for virksomhetsstyring (SVS). SVS har for tiden 16 medarbeidere som bistår politimesteren i gjennomføringen av de sentrale virksomhetsstyringsprosessene i politidistriktet. SVS har en sammensatt oppgaveportefølje innenfor økonomi- og virksomhetsstyring, eiendomsutvikling, anskaffelser og materiell, dokumentforvaltning, strategisk analyse, strategisk rådgivning og organisasjonsutvikling, IKT-rådgiving, sikkerhetsledelse, juridisk rådgiving og personvern. 

Som juridisk rådgiver vil du samarbeide tett med juridisk rådgiver  på HR/HMS. Dere vil være diskusjonspartnere og avlaste hverandre på juridiske problemstillinger og saksfelt både i hverdagen og ved fravær. Du vil være en sentral ressurs for hele politidistriktet og yte juridisk bistand som bidrar til å styrke og kvalitetssikre vårt arbeid.

Som en del av politiets viktige samfunnsoppdrag, skal vi forebygge og bekjempe kriminalitet, skape trygghet og ivareta rettssikkerheten. Vi tror at mangfold bidrar til bedre oppgaveløsning, og søker derfor medarbeidere med ulik bakgrunn, erfaring, perspektiv og kompetanse. Dersom du har behov for tilrettelegging i rekrutteringsprosessen eller arbeidshverdagen, vil vi gjøre vårt beste for å gi deg det du trenger. 

 

Dette ser vi etter hos en ny medarbeider

Vi ser etter en erfaren jurist med motivasjon for å bidra til politiets viktige samfunnsoppdrag. Du stiller høye krav til kvalitet i eget arbeid, og har et ønske om å samarbeide bredt med ledere og medarbeidere på tvers av organisasjonen.

Videre må du ha interesse for å sette deg inn i politiets rolle og ansvar, og ønske å styrke tilliten til vår håndtering av juridiske problemstillinger i både drift og virksomhetsutvikling.

Du oppsøker faglig inspirasjon og vil aktivt delta i nasjonale nettverk for jurister med tilsvarende ansvarsområder.

 

Arbeidsoppgaver

  • Personvernrådgiver og ansvarlig for GDPR og politiregisterloven med forskrifter
  • Internkontroll med bruk av politiets registre (sporing og analyse)
  • Rådgivning og saksbehandling i innsynsbegjæringer 
  • Juridisk rådgivning og saksbehandling innen erstatningsrett, forvaltningsrett, regelverk for anskaffelser mv.
  • Behandle klagesaker fra publikum eller andre
  • Delta i vurderingsgruppen for saker fra Spesialenheten
  • Bistå politimesteren (lederstøtte) og andre enheter i juridiske spørsmål og med fortolkninger og kvalitetskontroll, herunder blant annet utredningsarbeid, oppfølging av endringer i regelverk, samt koordinering og kvalitetssikring av høringssvar
  • Videreutvikling av interne rutiner og instrukser på aktuelle områder
  • Opplæring og kompetansebygging innen arbeidsområdet
  • Andre oppgaver må påregnes og oppgaver vil kunne bli endret ved behov

 

 

Kvalifikasjoner

Dette må du ha for å være kvalifisert:

  • Juridisk embetseksamen eller master i rettsvitenskap
  • Relevant erfaring fra juridisk rådgiving og saksbehandling
  • Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne

Det er også ønskelig med:

  • Erfaring med personvern og / eller informasjonssikkerhet
  • Erfaring med juridisk rådgiving i offentlig sektor herunder innsynsbegjæringer
  • Erfaring med å utvikle rutiner og instrukser i en større virksomhet

     

Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41. Den som ansettes må kunne sikkerhetsklareres for HEMMELIG

 

Personlige egenskaper

  • Høy arbeidskapasitet og evne til å takle høyt arbeidspress
  • Selvstendig og resultatorientert med god vurderingsevne
  • Gode evner til samarbeid, kommunikasjon og teamarbeid
  • Trives i rollen som rådgiver og sette seg inn i bredden av politiets oppdrag
  • Evne til å etablere gode relasjoner og å håndtere konflikter
     

Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform her.

 

 

Dette kan vi tilby om du velger oss

  • Stillingen lønnes som seniorrådgiver (stillingskode 1364) med årslønn: kr.  770 000 – 900 000  brutto per år. Ved spesielt kvalifiserte kandidater kan høyere lønn vurderes. 
  • Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger (www.spk.no)
  • Gode arbeidsbetingelser med bl.a. sommertid
  • Mulighet for trening i arbeidstiden

 

Mangfold i politiet

Dersom du har funksjonsnedsettelse, innvandrerbakgrunn eller hull i CV-en, er det anledning for å krysse av for dette i søknaden. Er du kvalifisert for stillingen, vil du bli vurdert for positiv særbehandling. 
Det innebærer at minst én søker fra hver av disse gruppene blir innkalt til intervju.

Les mer om positiv særbehandling når man søker jobb i staten her

Opplysningene du gir, brukes til å utarbeide anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.

 

Slik søker du

Du søker ved å skrive et kort søknadsbrev, registrere utfyllende CV og legge ved relevante vitnemål og attester.

Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.

 

Om oss

Nordland politidistrikt omfatter hele Nordland fylke, med unntak Bindal kommune. I tillegg omfattes Gratangen i Troms. Politidistriktet omfatter 41 kommuner i Nordland med ca 243.500 innbyggere. Heidi Kløkstad er politimester i Nordland politidistrikt. Hun har sitt kontorsted og sin administrasjon lokalisert i Bodø. Det er rundt 770 ansatte i politidistriktet.

Ansettelse vil skje i henhold til personalreglementet for politiet og vanlige ansettelsesvilkår for statens tjenestemenn. Det trekkes obligatorisk 2 % av lønnen til Statens pensjonskasse. 
Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju. Vitnemål og attester må legges inn i rekrutteringsportalen for at søknaden skal kunne vurderes. Dette gjelder også for interne søkere. Det er ønskelig at det oppgis minimum to referanser i søknaden.

 

Spørsmål om stillingen

Anita Eriksen
Avdelingsdirektør
+4795707733
[email protected]

 

 

Søk stillingen

 

 

Søknadsfrist: 24. august 2025
Arbeidsgiver: Nordland politidistrikt
Kommune: Bodø
Omfang: Heltid
Varighet: Fast
Arbeidssted: BODØ , 8001 Bodø

Del stillingen

Selskap

Nordland politidistrikt

Lenke til firma

https://www.politiet.no/

Kontaktinfo

  • Anita Eriksen
  • Tittel: Avdelingsdirektør
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: +47 957 07 733

Lokasjon

  • Bodø

Søknadsfrist

August 24, 2025

Nordland politidistrikt – Jurist, enhet for våpenforvaltning i Mosjøen (søknadsfrist 10.08.2025)

 

Jurist

 

 

Om stillingen

Den 1. desember 2025 er det oppstart av ny nasjonal enhet for våpenforvaltning i Mosjøen. Flere arbeidsoppgaver innenfor våpenforvaltningen som tidligere lå i de ulike politidistriktene, er nå samlet i Mosjøen, Nordland politidistrikt. Du får nå mulighet til å jobbe med våpensaker i hele landet, og være med å utvikle et stort og godt fagmiljø. I forbindelse med denne etableringen er det ledig faste stillinger som jurist, med spennende arbeidsoppgaver.

Vi er på jobb for et trygt Norge. Som en del av politiets viktige samfunnsoppdrag, skal vi forebygge og bekjempe kriminalitet, skape trygghet og ivareta rettssikkerheten. Vi tror at mangfold bidrar til bedre oppgaveløsning, og søker derfor medarbeidere med ulik bakgrunn, erfaring, perspektiv og kompetanse. Dersom du har behov for tilrettelegging i rekrutteringsprosessen eller arbeidshverdagen, vil vi gjøre vårt beste for å gi deg det du trenger.

Mosjøen er den eldste byen på Helgeland, og byr på unike muligheter. Mosjøen er kjent for å være en kultur- og kaféby, og byr blant annet på vakre Sjøgata, Helgelandstrappa med zipline og via ferrata, flotte turområder og egen bystrand. Les mer om Mosjøen her: https://visithelgeland.com og https://imosjoen.no 

 

Dette ser vi etter hos en ny medarbeider

Ønsker du å bidra til å ivareta samfunnssikkerheten, og forhindre kriminalitet og uønskede hendelser med skytevåpen? Du har nå mulighet til å være med og utvikle den nye nasjonale våpenenheten.

Vi søker deg som vil være med å utvikle våpenforvaltningen, og bidra til å ivareta vår rolle i politiets viktige samfunnsoppdrag.

Videre søker vi etter deg som til enhver tid opptrer profesjonelt og fungerer som en god ambassadør for politiet. Evnen til å være trygg samt å bygge tillit til publikum, er viktige egenskaper. I vår vurdering av kandidater er blant annet dette noe vi vil legge vekt på, samt evnen til å bidra til et inkluderende og respektfullt arbeidsmiljø.

 

Arbeidsoppgaver

  • Saksbehandling innenfor våpensaker, herunder søknadsbehandling, tilbakekall av våpentillatelse, kontrollvirksomhet, klagesaksbehandling og innsynsbegjæringer
  • Kvalitetskontroller
  • Bistå med høringsuttalelser
  • Bistå med fagutvikling og opplæring
  • Jobbe forebyggende gjennom forvaltning
  • Veilede etter forvaltningslovens regler
  • Andre arbeidsoppgaver kan bli tillagt stillingen ved behov
 

 

Kvalifikasjoner

Dette må du ha for å være kvalifisert:

  • Master i rettsvitenskap
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne 

Det er også ønskelig med:

  • Erfaring fra saksbehandling av politiets forvaltningsmessige gjøremål eller annen relevant arbeidserfaring, men vi oppfordrer nyutdannede jurister til å søke

Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41.

 

Personlige egenskaper

  • Strukturert og nøyaktig
  • Selvstendig og god vurderingsevne
  • God arbeidskapasitet og beslutningsdyktig
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner

Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform her.

 

Dette kan vi tilby om du velger oss

  • Stillingen lønnes som rådgiver (stillingskode 1434) med årslønn: kr. 595 000 – 720 000 brutto per år. 
  • Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger. Les mer her
  • Gode arbeidsbetingelser med fleksibel arbeidstid og mulighet for trening i arbeidstiden.

 

Mangfold i politiet

Dersom du har funksjonsnedsettelse, innvandrerbakgrunn eller hull i CV-en, er det anledning for å krysse av for dette i søknaden. Er du kvalifisert for stillingen, vil du bli vurdert for positiv særbehandling. 
Det innebærer at minst én søker fra hver av disse gruppene blir innkalt til intervju.

Les mer om positiv særbehandling når man søker jobb i staten her

Opplysningene du gir, brukes til å utarbeide anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.

 

Slik søker du

Du søker ved å skrive et kort søknadsbrev, registrere utfyllende CV og legge ved relevante vitnemål og attester.

Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.

 

Om oss

Nordland politidistrikt omfatter hele Nordland fylke, med unntak Bindal kommune. I tillegg omfattes Gratangen i Troms. Det er et langstrakt politidistrikt med et areal på 37 200 km2. Politidistriktet omfatter 41 kommuner i Nordland med ca 243.000 innbyggere. Heidi Kløkstad er politimester i Nordland politidistrikt. Hun har sitt kontorsted og sin administrasjon lokalisert i Bodø. Det er rundt 770 ansatte i politidistriktet.

Ansettelse vil skje i henhold til personalreglementet for politiet og vanlige ansettelsesvilkår for statens tjenestemenn. Det trekkes obligatorisk 2 % av lønnen til Statens pensjonskasse. 
Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju. Vitnemål og attester må legges inn i rekrutteringsportalen for at søknaden skal kunne vurderes. Dette gjelder også for interne søkere. Det er ønskelig at det oppgis minimum to referanser i søknaden.

 

Spørsmål om stillingen

Simone Kristiansen
Seksjonsleder
+47 404 11488

Hilde Pettersen
Avdelingsdirektør
+47 917 59619

 

 

Søk stillingen

 

 

Søknadsfrist: 10. august 2025
Arbeidsgiver: Nordland politidistrikt
Kommune: Vefsn
Omfang: Heltid (2 stillinger)
Varighet: Fast
Arbeidssted: Fearnleys gate 7, 8656 Mosjøen

Del stillingen

Selskap

Nordland politidistrikt

Lenke til firma

https://www.politiet.no/

Kontaktinfo

  • Simone Kristiansen
  • Tittel: Seksjonsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 404 11488
  • Hilde Pettersen
  • Tittel: Avdelingsdirektør
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 917 59619

Lokasjon

  • Mosjøen

Søknadsfrist

August 10, 2025

Finnmark politidistrikt – Rådgiver / seniorrådgiver ved avsnitt for utlendingskontroll og forvaltning (søknadsfrist 17.08.2025)

 

Rådgiver / Seniorrådgiver

 

 

Om stillingen

Finnmark politidistrikt har ledig en spennende stilling som rådgiver / seniorrådgiver ved avsnitt for utlendingskontroll og forvaltning. Vi søker deg som har en interesse for utlendingsfaget, er opptatt av kontinuerlig forbedringsarbeid og som ønsker å bidra til enhetlig praksis og god resultatoppnåelse. Du trives i møte med mennesker, trives med et høyt arbeidstempo, er fleksibel i forhold til arbeidsoppgavene og kan håndtere flere oppgaver samtidig. 

Arbeidsoppgavene vil være varierte med rådgivning, saksbehandling og kunde- og ekspedisjonsbehandling som primæroppgaver. Saksbehandlingen innen utlendingsfeltet er til dels kompleks og innebærer god samhandling med både brukere og samarbeidspartnere innen fagfeltet.  Rådgiver / seniorrådgiver skal bistå fagansvarlig med å holde ansatte på avsnittet oppdatert på regelverk og rutiner. Forebyggende arbeid er politiets primærstrategi i bekjempelse av kriminalitet. Dette berører også i høy grad utlendingskontrollen som er sentral i forhold til å avdekke ID- og dokumentmisbruk.

Utlendingsseksjonen har tre avsnitt. Utlendingsseksjonens ansvarsområde er å ivareta oppgaver knyttet til førstelinje utlendingsforvaltning i politiet, grensekontroll samt utlendings- og identitetskontroll. Utlendingsseksjonen skal yte god service i politiets førstelinje, samt forebygge kriminalitet gjennom målrettet og kunnskapsstyrt kontrollaktivitet og bidra til å besvare politidistriktets etterretningsbehov.  Kontorsted for stillingen er Hammerfest. Noe reiseaktivitet må påregnes og i perioder må det kunne påregnes noe arbeid på kveldstid og i helger. Avsnitt for utlendingsforvaltning er organisatorisk underlagt Felles enhet for utlending, forvaltning og sivil rettspleie (FUFSR).

Vi er på jobb for et trygt Norge. Som en del av politiets viktige samfunnsoppdrag, skal vi forebygge og bekjempe kriminalitet, skape trygghet og ivareta rettssikkerheten. Vi tror at mangfold bidrar til bedre oppgaveløsning, og søker derfor medarbeidere med ulik bakgrunn, erfaring, perspektiv og kompetanse. Dersom du har behov for tilrettelegging i rekrutteringsprosessen eller arbeidshverdagen, vil vi gjøre vårt beste for å gi deg det du trenger.

Er du nysgjerrig på Finnmark? Les mer her!

Vi ser frem til å se søknaden din!

 

Dette ser vi etter hos en ny medarbeider

Vi ser etter en motivert person som er interessert i utlendingsforvaltningen og som ønsker å bidra til å videreutvikle fagfeltet. Vi ønsker en selvstendig og initiativrik medarbeider som stiller høye krav til faglig kvalitet, har god rolleforståelse og stor arbeidskapasitet. Du må trives med både veiledning i førstelinjen og grensekontroll samt saksbehandling og fagutvikling. Du må kunne utvise stor fleksibilitet i arbeidshverdagen da arbeidsoppgavene vil være svært varierte. 

Vi stiller høye krav til faglig kompetanse, motivasjon, arbeidsmoral og etisk integritet. Videre søker vi etter deg som til enhver tid opptrer profesjonelt og fungerer som en god ambassadør for politiet gjennom dine holdninger og handlinger i det daglige arbeidet. I vår vurdering av kandidater er blant annet dette noe vi vil legge vekt på samt evnen til å bidra til et inkluderende og respektfullt arbeidsmiljø.

 

 

Arbeidsoppgaver

  • Betjene og veilede publikum ved oppmøte, telefon og e-post
  • Motta søknader om ulike oppholdstillatelser og søknad om norsk statsborgerskap 
  • Avdekke bort- og utvisningssaker
  • Forberede, behandle og treffe enkeltvedtak i alle utlendingssaker innenfor de rammer politiet har i fagområdet utlendingsforvaltning
  • Foreta ID-kontroll av personer og dokumenter
  • Grensekontroll, herunder koordinere henvendelser vedrørende grensekontroll
  • Forberede og utarbeide vandelsrapporter
  • Forberede og foreta intervjuer samt DNA-tester i oppholdssaker
  • Opprette bort – og utvisningssaker samt tilbakekall
  • Utrede tvilssaker
  • Aktiv bidragsyter i nasjonale prosjekter og fagforum
  • Bidra internt til kontinuerlig utvikling av arbeidsoppgaver og rutiner
  • Tett samarbeid med utlendingsjurist og andre på seksjonen
  • Andre oppgaver ved behov
 

 

Kvalifikasjoner

Dette må du ha for å være kvalifisert:

  • Samfunnsfaglig eller annen relevant høyere utdanning på bachelornivå, masternivå eller tilsvarende. 
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne i norsk og engelsk 
  • Gode IKT kunnskaper 
  • Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet. Politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse, jf. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41. 
  • Må kunne sikkerhetsklareres etter sikkerhetsloven
  • Førerkort klasse B

 

Det er også ønskelig med:

  • Erfaring fra offentlig sektor med arbeidserfaring innenfor utlendingskontroll og -forvaltning
  • Erfaring innen opplæring og veiledning
  • Kurs innen kulturforståelse og mangfold
  • Utdanning i forvaltningsrett
  • Utdanning i juridisk metode 
  • Annen relevant utdanning eller kurs

Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41.

 

Personlige egenskaper

  • Du har evne til å arbeide effektivt, selvstendig og strukturert
  • Du er serviceinnstilt, initiativrik og nøyaktig
  • Du evner å prioritere oppgaver og har god gjennomføringsevne
  • Du trives med høyt tempo, frister og parallelle oppgaver
  • Du har svært gode kommunikasjon- og samarbeidsevner

Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform her.

 

Dette kan vi tilby om du velger oss

  • En utfordrende og spennende arbeidsplass for deg som vil være med å forme fremtidens politi.
  • Stillingen lønnes som rådgiver (SKO 1434) fra kroner 575 000 – 750 000 per år , eller seniorrådgiver (SKO 1364) fra kroner 700 000 – 850 000 brutto per år. Innplassering gjøres på bakgrunn av kvalifikasjoner. For innplassering som seniorrådgiver stilles det krav om mastergrad og lengre relevant erfaring. 
  • Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger. Les mer her
  • Gode arbeidsbetingelser med fleksibel arbeidstid, mulighet for hjemmekontor og trening i arbeidstiden.
  • Finnmark politidistrikt er en IA-bedrift, og er tilknyttet en moderne bedriftshelsetjeneste.
  • Virkemiddelordning for Finnmark og Nord-Troms som innebærer:
    • reduksjon i personbeskatningen
    • nedskriving av studielån med inntil 20% av opprinnelig lånegrunnlag, avgrenset oppad til 30 000 kroner per år, grensen vedtatt økt til kr 60.000 fra 2026.
    • fritak for el-avgift på forbruk
    • gratis barnehage
  • For å lese mer om gunstige virkemidler og beregne hva man kan spare på å bosette seg i Finnmark viser vi til nettsiden www.smartepenger.no

 

Mangfold i politiet

Dersom du har funksjonsnedsettelse, innvandrerbakgrunn eller hull i CV-en, er det anledning for å krysse av for dette i søknaden. Er du kvalifisert for stillingen, vil du bli vurdert for positiv særbehandling. 
Det innebærer at minst én søker fra hver av disse gruppene blir innkalt til intervju.

Les mer om positiv særbehandling når man søker jobb i staten her

Opplysningene du gir, brukes til å utarbeide anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.

 

Slik søker du

Du søker ved å skrive et kort søknadsbrev, registrere utfyllende CV. Det må legges ved relevante vitnemål, attester og minimum 2 referanser. 

Dette gjelder også for interne søkere.

Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.

 

Om oss

Finnmark politidistrikt er med sine 48 637 km2 et av Norges største politidistrikter og dekker en befolkning på ca. 80 000 fordelt på 18 kommuner. Kommunene Tana, Nesseby, Karasjok, Kautokeino og Porsanger er kjerneområdet for samisk kultur og språk. Politidistriktet er organisert i en geografisk driftsenhet med fire tjenesteenheter, fem funksjonelle driftsenheter og tre lederstøttestaber.

Distriktet ledes av politimesteren med hovedsete i Kirkenes. Finnmark politidistrikt har Norges eneste Schengengrense over land, og har ca. 500 medarbeidere.

Finnmark politidistrikt skal fremme likestilling og bekjempe diskriminering uavhengig av blant annet kjønn, alder, etnisitet, religion, funksjonsevne, seksuell orientering, kjønnsidentitet og kjønnsuttrykk.

 

Spørsmål om stillingen

Lise-Hennie Berdal
Avsnittsleder
+4794006995
[email protected]

Ellisiv Mork
Seniorrådgiver
+47 47 79 20 71
[email protected]

 

 

 

Søk stillingen

 

Del stillingen

Selskap

Finnmark politidistrikt

Lenke til firma

https://www.politiet.no/

Kontaktinfo

  • Lise-Hennie Berdal
  • Tittel: Avsnittsleder
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: +47 940 06 995
  • Ellisiv Mork
  • Tittel: Seniorrådgiver
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: +47 47 79 20 71

Lokasjon

  • Kirkenes

Søknadsfrist

August 17, 2025

Senja kommune – Flere stillinger ved hjemmetjenesten i Senja (søknadsfrist 01.09.2025)

Senja kommune

 

Klikk på aktuell utlysing under:

 

Hjemmetjenester sentrum
Senja kommune
15.08.2025
 
Hjemmetjenester sentrum
Senja kommune
12.08.2025

 

Del stillingen

Selskap

Senja kommune

Kontaktinfo

Ingen kontakt lagt til

Lokasjon

  • Finnsnes

Søknadsfrist

September 1, 2025

Åmli kommune – Fast 100 % stilling som fastlege (Søknadsfrist 04.08.2025)

 

Fast 100 % stilling som fastlege

 

Har du lyst til å jobbe i en innlandskommune med gode kollegaer?

Det er nå ledig en fast 100 % stilling ved Åmli legekontor fra 01.09.2025. Her får du et godt arbeidsmiljø, og vi tilbyr gode lønnsvilkår i 100 % stilling. Det er totalt 3 leger og 3 legesekretærer / sykepleier tilknyttet kontoret. Legekontoret er underlagt enheten Helse og omsorg .

 

Søknadsfrist: 04.08.2025
Arbeidsgiver: Åmli kommune
Stillingstittel: Fast 100 % stilling som fastlege
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4988474511
Startdato: 01.09.2025

 

Arbeidsoppgaver

  • Fastlege oppgaver
  • Kurativt – pasientrettet arbeid
  • Pliktig deltagelse i interkommunal legevaktsordning. Legevakten ligger i Arendal og betjener 10 kommuner øst i Agder.

 

Kvalifikasjoner

  • Norsk godkjent autorisert som lege
  • Ønske om spesialist i allmennmedisin
  • Kjennskap til norsk trygdemedisin
  • Må ha fullført LIS1
  • Det er ønskelig med tidligere erfaringer innen allmenn praksis
  • Må beherske norsk både skriftlig og muntlig 
  • Inneha førerkort klasse B og disponere bil 

 

Personlige egenskaper

  • Må kunne arbeide selvstendig og systematisk
  • Faglig trygghet
  • Må kunne jobbe i team og samarbeide med andre
  • Må kunne samarbeide tverrfaglig
  • God kommunikasjonsevne
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt 

 

Vi tilbyr

Vi ønsker deg velkommen til en spennende kommune. Vi tilbyr gode og lojale kolleger og fine nye lokaler på legekontoret.

Kommunen tilrettelegger for spesialisering innen allmennlege – ALIS.

Legekontoret ligger i helsehuset sammen med helsestasjon, fysioterapi og ergoterapi. I tillegg til NAV kommune og psykisk helse. 

Vi har kommunale pensjonsordninger (KLP) og tilbyr gode lønnsvilkår i 100 % stilling. Arbeidstiden mand-fredag kl 08.00 – 15.30, pluss legevaktsordning.

Vi har flott natur og mange muligheter for å utforske både elv, skog og fjell på fritiden. Et rikt friluftsliv. Vi har også et innholdsrikt bibliotek med god service. Vi gleder oss til du søker og ser fram til å møte deg.

Vi har full barnehagedekning. Gratis SFO 1.-4.kl.

 

Gata 5, 4865 Åmli

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Arne Hansen Espebu
Rådgiver
 Telefon:99264494
E-post:[email protected]

 

Åmli kommune er en innlandskommune i Agder fylke. Kommunen er en vidstrakt skogsbygd på 1131 kvadrat-kilometer og har ca 1845 innbyggere .
Åmli kommune består av sentrum, dalføra Gjøvdal, Tovdal og Skjeggedal og en rekke mindre grender. Kommunesenteret er tettstedet Åmli med ca 690innbyggere. Kommunen grenser i nord mot Fyresdal og Nissedal, i øst mot Vegårshei og Tvedestrand, i sør mot Froland og i vest mot Bygland. Vi har god kommunikasjon med byene rundt oss. Sørlandsbanen krysser kommunen i sørøst, med stasjon på Nelaug. Det går en sidelinje fra Nelaug til Arendal. Telemarksvegen, Riksveg 41 Kviteseid – Kristiansand, går i nord-sørlig retning gjennom kommunen. Fra Åmli sentrum går RV. 415 sørøst mot Tvedestrand.

Del stillingen

Selskap

Åmli kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Åmli

Søknadsfrist

August 4, 2025

Den offentlige tannhelse – tjenesten i Troms – To faste 50 % stillinger som psykolog / psykologspesialist (søknadsfrist 10.08.2025)

 

Psykolog/ psykologspesialist

 

 

Om stillingen

Den offentlige tannhelsetjenesten i Troms har for tiden ledig to faste 50 % stillinger som psykolog/psykologspesialist i tannhelsedistrikt Sør og tannhelsedistrikt Nord. Arbeidssted vil være ved Harstad og Finnsnes eller Målselv tannklinikk. 

Det er mulig å søke på én av stillingene eller kombinere dem til en 100 % stilling. Ved en kombinasjon må søkeren være innstilt på delt arbeidssted mellom Harstad og Finnsnes eller Målselv tannklinikk (50/50 eller 40/60 fordeling). I søknaden må det spesifiseres om det søkes på én av stillingene eller begge.

Stillingen som psykolog er viktig og banebrytende i forhold til det politiske satsingsområdet som er etablert med behandlerteam for pasienter som har vært utsatt for tortur, vold og overgrep, og for pasienter som har odontofobi. Her får du sjansen til å jobbe med konkret og direkte endringsarbeid i situasjonene der det skjer, under rammer der tilfredsheten til både pasienter og behandlere er veldig stor.

 

Arbeidsoppgaver

Psykologen vil være tilknyttet de tverrfaglige teamene i TOO-tilbudet i tannhelsedistrikt Sør og tannhelsedistrikt Nord. Generelle arbeidsoppgaver vil være utredning og klinisk vurdering av pasienter, samt fagansvar for eksponerende behandling. Løpende veiledning og fagutveksling internt i teamene står sentralt.

For ytterligere info/ avklaring ta kontakt med overtannlegen i Sør eller Nord. Generell informasjon om TOO-tilbudet finnes på www.tooinfo.no 

Personlig egnethet vil blir vektlagt ved tilsetting.

 

Kvalifikasjonskrav

  • Kompetanse om eksponeringsterapi
  • Kompetanse om traumer og traumebehandling
  • Psykisk helse hos flyktninger med fokus på konsekvenser av traumer knyttet til flukt, krig og tortur
  • Engasjement og interesse for odontofobi
  • Evne til å arbeide selvstendig
  • Erfaring med tverrfaglig samarbeid
  • Relevant klinisk erfaring
  • Fleksibilitet

 

Personlige egenskaper

  • Trives med å arbeide i team
  • Serviceinnstilt og pålitelig
  • Stor arbeidslyst og arbeidskapasitet
  • Positiv, omgjengelig
  • Gode samarbeidsevner
  • Gode kommunikasjonsegenskaper
  • Nyskjerrighet for ny kunnskap (odontofobi)

 

Vi tilbyr

  • Gode pensjons- og forsikringsordninger som medlem av KLP
  • Vi er IA- bedrift
  • Lønn etter gjeldende tariff/avtale.
  • Pensjonsinnskudd trekkes med 2 %
  • Tiltredelse etter avtale

 

Søknaden skal inneholde

  • Søknadsbrev og CV, vitnemål, attester
  • 2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, epostadresse og telefonnummer)  

Søknad skal leveres elektronisk i Jobbnorge. 

 

Søknadsfrist og andre opplysninger

  • Søknadsfrist: 10.august 2025

 

  • Dersom det fremgår av din søknad at du ønsker å bli unntatt offentlig søkerliste, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig likevel. Som søker vil du da få informasjon om dette – jf.offentleglova §25.
  • Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere. Utvidet søkerliste blir automatisk tilgjengelig i søkers brukerkonto i Jobbnorge når stillingen er avpublisert, eller den kan sendes ut ved forespørsel.
  • Troms fylkeskommune er underlagt sikkerhetsloven. Dette betyr at enkelte stillinger vil kunne kreve sikkerhetsklarering. 
  • Før eventuell tilsetting i Troms fylkeskommunes tannhelsetjeneste må politiattest fremlegges jf. helsepersonelloven sine regler.  
  • En politiattest skal ikke være eldre enn tre måneder. Politiattest skal ikke legges ved søknaden. 

 

Om oss

Den offentlige tannhelsetjenesten i Troms består av totalt 26 klinikker, samt Tannhelsetjenestens kompetansesenter for Nord-Norge (TkNN). Vår største pasientgruppe er barn mellom 0 og 18 år, men vi tar også imot voksne pasienter for alle typer tannbehandling.  

Vårt mål er at befolkningen i Troms skal ha god helse gjennom å ha god tannhelse, derfor organiserer vi også forebyggende tiltak.  

 

Troms fylkeskommune

Vi er en av landsdelens største arbeidsgivere, og har blant annet ansvar for regional utvikling, videregående utdanning, fylkesveier, kollektivtilbud, offentlig tannhelsetjeneste, kultur og friluftsliv.

Hos oss får du tillit, ansvar og spennende dager på jobb, i et sosialt og faglig sterkt arbeidsmiljø. Du blir raskt involvert i det utrolige mangfoldet fylkeskommunen jobber med, noe som har stor betydning for samfunnsutviklinga i Troms.

Naturen og kulturlivet er eventyrlig og frodig, og byr på mange flotte opplevelser!

For mer informasjon om Troms fylkeskommune – gå innom vår hjemmeside tromsfylke.no

 

 

Spørsmål om stillingen

Joakim Østensen
Overtannlege Sør
+47 960 92 065
[email protected]

Torunn Løvheim
Overtannlege Nord
+47 913 22 350
[email protected]

 

 

Søk stillingen

 

 

Søknadsfrist: 10. august 2025
Arbeidsgiver: Troms fylkeskommune (TFK)
Kommune: Senja, Harstad – Hárstták, Målselv
Omfang: Heltid
Varighet: Fast
Arbeidssted: Parkveien 2, 9300 Finnsnes, Storgata 5, 9405 Harstad, Fagerlidal 395, 9325 Bardufoss

Del stillingen

Selskap

Troms fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Joakim Østensen
  • Tittel: Overtannlege Sør
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: +47 960 92 065
  • Torunn Løvheim
  • Tittel: Overtannlege Nord
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: +47 913 22 350

Lokasjon

  • Tromsø

Søknadsfrist

August 10, 2025