Storsteigen vgs – Skolegardsbruket: *Avdellingsleder *Fagarbeider (søknadsfrist 14.05.2024)

Regnskapssjef 100% fast (Søknadsfrist 20.05.2024)

Gangakse sentrum - parken

Regnskapssjef

 

 

Vi søker etter ny regnskapssjef i 100 % stilling til å lede vår regnskapsavdeling, da vår nåværende regnskapssjef går over i rådgiverstilling i økonomiavdelingen.

Regnskapsavdelingen er direkte underlagt økonomiavdelingen som ledes av kommunalsjef for økonomi, teknisk og næring, som også har rollen som økonomisjef. Avdelingen har fem medarbeidere, i tillegg til regnskapssjefen.

 

Søknadsfrist: 20.05.2024
Arbeidsgiver: Nord-Aurdal kommune
Sted: Fagernes
Stillingstittel: Regnskapssjef
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4797337178

 

Arbeidsoppgaver

Regnskapssjefen rapporterer direkte til kommunalsjef, og har personal- og budsjettansvar for avdelingen.

Regnskapsføringen er i stor grad digitalisert og automatisert, som også er et viktig satsningsområdet for å sikre et moderne og effektivt regnskapskontor for kommunal sektor. Vi fører regnskapet for flere kommuner, interkommunale samarbeid og kirkeregnskap, hvorav Nord-Aurdal kommune sitt regnskap med omsetning på 1 mrd.

Lønnsavdelingen i kommunen er organisert under HR, men det er tett dialog og samarbeid mellom avdelingene.

 

Kvalifikasjoner

  • Relevant høyere utdanning og praksis innen økonomi og regnskap, med fokus på vesentlighet, regnskapsforståelse, merverdiavgift og skatt.

Vi ønsker videre at du har solid regnskapskompetanse, innen privat- eller kommunalt regnskap, og lederegenskaper til å videreføre regnskapsavdelingen med gode resultater.

 

Personlige egenskaper

  • Gode samarbeidsevner, innovative egenskaper og brennende engasjement for utvikling.
  • Lederegenskaper med evne til å bygge relasjoner, kompetanse og motivasjon.

Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.

Vi tilbyr

  • Stort faglig engasjement og høy kompetanse i regnskapsavdelingen.
  • Godt samarbeid med økonomiavdelingen bestående av kommunalsjef og nåværende regnskapssjef i rådgiverstilling.
  • Lønn etter avtale, fleksibel arbeidstid og god pensjonsavtale samt forsikringer i KLP.

 

Annet:

Nord-Aurdal kommune er opptatt av å reflektere mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av alder, kjønn, nedsatt funksjonsevne, nasjonal eller etnisk bakgrunn.

Det gjøres oppmerksom på at navnet på en søker kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om navnet blir unntatt offentlighet. Ønske om unntatt offentlighet må begrunnes i søknaden, jf. offentleglova § 25, andre ledd. Du varsles dersom ønsket ikke kan tas til følge.

Tilsetting vil skje på de vilkår og med de plikter som følger av gjeldende lovverk, reglement og tariffavtaler.

Vil du vite mer om Valdres?

Vi har unik natur, kultur og er en attraktiv region, sentralt i Norge. Har du spørsmål om å bo og leve i Valdres, jobbmuligheter for partner, våre tilbud til barn og unge eller andre ting? Les/se mer her > https://www.valdres.no/velgvaldres og ta gjerne kontakt – VELKOMMEN!

 

Øvrevegen 7, 2900 Fagernes, Norge

 

Søk her

 

Kontaktinformasjon

Åge Sandsengen
Kommunalsjef
 Telefon:909 44 797

 

Nord-Aurdal kommune er største kommune i Valdres med 6500 innbyggere og ca. 4900 fritidsboliger. Regionsenteret Fagernes har bystatus og er et moderne handels-, reiselivs- og servicesentrum med variert næringsliv. I bygdene er primærnæringene fremtredende. Som inngangsport til Jotunheimen har Nord-Aurdal flotte muligheter for fjell- og friluftsliv. Et godt oppvekstmiljø, trivelige boområder og et rikt kulturtilbud gjør kommunen til et attraktivt bosted. Valdres vidaregåande skule ligger i kommunen, i tillegg til et fylkeskommunalt karrieresenter med desentraliserte utdanningstilbud, også på høgskolenivå. Det er et godt samarbeid mellom kommunene i regionen, og mellom kommuner og næringsliv. Velkommen til en attraktiv kommune!

Del stillingen

Selskap

Nord-Aurdal kommune

Kontaktinfo

  • Åge Sandsengen
  • Tittel: Kommunalsjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 909 44 797

Lokasjon

  • Fagernes

Søknadsfrist

Mai 20, 2024

Lena-Valle videregående skole – Undervisningsstilling i Naturbruk – jordbruk og teknikk (vikariat) (søknadsfrist 14.05.2024)

Innlandet fylkeskommune Lena-Valle videregående skole

Lena-Valle videregående skole – Undervisningsstilling i Naturbruk – jordbruk og teknikk (vikariat)

 

 

Beskrivelse

Lena-Valle videregående skole har leddig 100% vikariat i undervisningsstilling i Naturbruk – jordbruk og teknikk fra 1.august 2024

 

Vi søker deg som

  • har formell undervisningskompetanse i programfagene, agronomi eller tekniske fag innen landbruk, evt. agronom med bred realkompetanse innenfor landbruk
  • setter elevenes læring og læringsmiljø i sentrum
  • er en tydelig klasseleder som bygger gode relasjoner med ungdom
  • tilpasser undervisningen til utdanningsprogram, klasse og elev
  • er fleksibel, løsningsorientert og samarbeider godt
  • reflekterer rundt egen praksis
  • fleksibel i møte med ulike utfordringer
  • tidligere erfaring med å jobbe med barn/ungdom
  • fleksibel i møte med ulike utfordringer
  • har positive forventninger til elevene og fremstår som en god rollemodell

 

Vi tilbyr

  • en stor og god arbeidsplass i fylkeskommunen
  • et godt, bredt og spennende lærings- og arbeidsmiljø
  • flotte undervisningsarealer på en moderne og spennende skole
  • samarbeid med kolleger i flere fagteam og avdelinger
  • en oppdatert og moderne maskinpark for undervisning på høyt faglig nivå
  • lønn etter gjeldende avtaleverk
  • fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger

 

Om stillingen

  • 100 % vikariat
  • ledig fra 01.08.2024
  • arbeidssted på avd. Naturbruk

 

Arbeidsoppgaver

  • planlegge, forberede og gjennomføre undervisning hovedsakelig i programfagene, agronomi og teknikk innen landbruk
  • tett samarbeid med fagarbeidere i gårdsbruket
  • tett oppfølging av elevene, både sosialt og faglig
  • vurdering og karaktersetting
  • bidra aktivt i fagteam og i skolens utviklingsarbeid
  • kontaktlærerrollen kan også være aktuell
  • undervisningpå Vg1, Vg3 og Voksenagronom

 

Kvalifikasjonskrav

  • bachelor grad i agronomi eller tekniske fag innen landbruk
  • evt. agronom med bred realkompetanse innenfor landbruk
  • annen utdanning innenfor teknologi knyttet til landbruket kan erstatte kravet til utdanning i første kulepunkt
  • sertifikat klasse B og T
  • erfaring med praktisk bruk av redskap og maskiner i landbruket
  • personlig egnethet vil bli vektlagt

 

Søknad

Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen.

Det kreves politiattest – ikke eldre enn tre måneder – for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.

Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.

Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.

Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.

Vi ser fram til å motta søknaden din.

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Innlandet
Jobbtype: Vikariat
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Stillingsnivå: Undervisning
Stillingstype: Vikariat
Arbeidsområde: Videregående skole
Søknadsfrist: 14.05.2024
Tiltredelse: 01.08.2024
Arbeidssted: Lena avd. Naturbruk

 

Kontaktpersoner:

Avdelingsleder Astrid Solberg Bekken
tlf: 90 04 38 41

Avdelingsleder Åge Flægstad
tlf: 48 14 16 38

 

Hjemmeside:

www.lena-valle.vgs.no

 

Adresse:

Skolegata 24 2850 Lena

 

Innlandet fylkeskommune Lena-Valle videregående skole

Lena-Valle videregående skole ligger på Lena i Østre Toten kommune, ca 17 km fra Gjøvik. Det er over 600 elever og 150 ansatte ved skolen.

Skolen har fem utdanningsprogram; studispesialisering, idrettsfag, teknikk og industriell produksjon, helse- og oppvekstfag og naturbruk. Det er gode valgmuligheter innenfor alle utdanningsprogrammene. Skolen har også voksenagronomutdanning.

Skolen har tre skolesteder: avdeling Lena og avdeling Valle og Presteseter. Skolen har internat, kantine, gårdsbruk og egen skog. Mange av elevene bor på hybel i Lena eller omegn eller på internatet på Valle.

Skolen eies og drives av Innlandet fylkeskommune.

Tilgjengelighetserklæring for EasyCruit: https://uustatus.no/nb/erklaringer/publisert/f9747c75-22c2-4118-972a-c13193edfc8a 

Del stillingen

Selskap

Innlandet fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Astrid Solberg Bekken
  • Tittel: Avdelingsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 90 04 38 41
  • Åge Flægstad
  • Tittel: Avdelingsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 48 14 16 38

Lokasjon

  • Lena

Søknadsfrist

Mai 14, 2024

Laksevåg og Bergen maritime vgs – Faglærer, mekaniske fag (søknadsfrist 12.05.2024)

Undervisningsstilling i mekaniske fag

 

 

Laksevåg og Bergen maritime vgs har 80 tilsette og omlag 410 elevar. Skulen har totalt 27 klasser med tilbod innan bygg- og anleggsteknikk, elektro- og datateknologi, elektro- og datateknologi med spesiell studiekompetanse og teknologi- og industrifag. Innanfor teknologi- og industrifag tilbyr skulen industriteknologi, brønnteknikk, kjemiprosess og laboratoriefag og maritime fag. Skulen er lokalisert i Bergen sentrum og på Laksevåg.

Ved skulen er følgjande stilling ledig frå 1. august 2024:

Fast stilling som faglærar i mekaniske fag .

Vi søkjer etter kandidatar som har mekanisk bakgrunn.

Ved tilsetjing vil det bli lagt vekt på personlege eigenskapar.

 

Søknadsfrist: 12.05.2024
Arbeidsgivar: Vestland fylkeskommune
Stad: Bergen
Stillingstittel: Undervisningsstilling i mekaniske fag
Stillingar: 1
Heiltid/Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4802614612
Startdato: 01.08.2024

 

Arbeidsoppgåver

Undervisning på vg1 teknologi- og industrifag og vg2 industriteknologi

 

Kvalifikasjonar

  • Mekanisk bakgrunn med fagbrev.
  • Til alle undervisningsstillingar er det krav om relevant fagleg og pedagogisk kompetanse, jf opplæringslova.
  • Ved manglande pedagogisk og/eller fagleg kompetanse vil det bli lagt til rette for etterutdanning.

 

Personlege eigenskapar

  • Du bidreg til å skape gode relasjonar, både til elevar og kollegaer
  • Gode kommunikasjonsevner
  • Gode samarbeidsevner
  • Strukturert
  • Sjølvstendig
  • Fleksibel
  • Liker å arbeide med ungdom

 

Vi tilbyr

Gode forsikrings- og pensjonsordningar
For stillinga gjeld løns- og arbeidsvilkår fastsett i lov- og avtaleverk.

 

Andre opplysningar

Det er eit vilkår om godkjend politiattest for å bli tilsett i vidaregåande skule.

Administrasjonsmålet i fylkeskommunen er nynorsk.
Alle nytilsetjingar vert gjort med ei prøvetid på 6 månader.
Vi gjer merksam på at i følgje offentleglova § 25, 2. ledd kan opplysningar om søkjaren bli offentleggjort sjølv om du har oppmoda om ikkje å bli ført på offentleg søkjarliste. Dersom du har bedt om unntak frå offentleg søkjarliste vil du alltid bli varsla før søkjarlista vert offentleggjort.

 

Odd Frantzens plass 6, 5008 Bergen, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Geir Jakobsen
avdelingsleiar
 Telefon:92280836

 

Vestland fylkeskommune har ansvar for å utvikle Vestland fylke og å yte viktige tenester for samfunnet. Vi gir vidaregåande opplæring, tannhelsetenester og kollektivtransport til innbyggjarane i fylket. Vi har ansvar for vegsamband og legg til rette for næringsutvikling, fritidsopplevingar, kulturliv og inkludering. Klima og miljø er premiss for samfunnsutviklinga og som verdiskapingsfylke er Vestland ein nasjonal pådrivar for eit desentralisert Noreg. Lokalsamfunna er ramma for gode kvardagsliv som gjev like mogelegheiter til å delta i verdiskaping i heile Vestland. Fylkestinget er øvste politiske organ i fylkeskommunen.

Del stillingen

Selskap

Vestland fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Geir Jakobsen
  • Tittel: Avdelingsleiar
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 922 80 836

Lokasjon

  • Bergen

Søknadsfrist

Mai 12, 2024

Gjøvik kirkelige fellesråd søker saksbehandler for prosten i Toten (søknadsfrist 10.05.2024)

 

 

 

Tiltredelse i stillingen etter avtale.

 

Saksbehandlerens arbeidsoppgaver vil først og fremst være:

  • Saksbehandler for prosten
  • Daglig administrasjon av prostens kontor med mail, post og arkiv
  • Ansvar for oppfølging av prestenes arbeidsplaner som ferie og fridager, tjenesteuker, beredskap og gudstjenesteplan.
  • Ansvar for å skaffe prestevikar til ulike kirkelige handlinger i samarbeid med prost
  • Være prostens nærmeste medarbeider innenfor personalarbeid

Stillingen vil være plassert i Gjøvik kirkelige fellesråd med kontorplass i Strandgata 13 a, kirkevergen i Gjøvik som nærmeste overordnede og med nært samarbeid med prosten. I tillegg vil det være regelmessig kontakt og samhandling med personalavdelingen ved Hamar bispedømmekontor

 

Vi ønsker en person med

  • Administrativ erfaring
  • Erfaring med personalarbeid
  • Gode datakunnskaper
  • Utdannelse eller god realkompetanse innen personalarbeid og administrasjon
  • Evne til fleksibilitet
  • Evne til strategisk tenkning

Det vil bli lagt stor vekt på personlige egenskaper ikke minst selvstendighet og samarbeidsevne.

Det er ønskelig at søkeren har god forståelse av Den norske kirke som organisasjon og trossamfunn.

Søkeren bør ha førerkort klasse B og tilgang til egen bil.

Stillingen vil lønnsmessig bli plassert etter KAs regulativ for denne type stilling og er i KLPs pensjonsordning.

Søkere må være medlem i Den norske kirke

 

Kontaktperson for stillingen

Line Langseth Bakkum
Kirkeverge
90797188
[email protected]

 

Om bedriften

Det er kirkekontor i hver kommune. Der er flere yrkesgrupper samlet til et godt kollegafellesskap. Saksbehandler vil ha sitt kontor i Strandgata på Gjøvik, men vil være på de andre kontorene ved behov.

Del stillingen

Selskap

Gjøvik kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Line Langseth Bakkum
  • Tittel: Kirkeverge
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 907 97 188

Lokasjon

  • Gjøvik

Søknadsfrist

Mai 10, 2024

Midtnett – Energiingeniør (søknadsfrist 06.05.2024)

 

Energiingeniør

 

 

Midtnett søker energiingeniør til planlegging og prosjektering av nyanlegg og rehabilitering av eksisterende nett.

 

Hovedoppgaver:

  • Prosjektering/oppfølging ved rehabilitering av nettanlegg
  • Prosjektering og oppfølging av nyanlegg
  • Oppfølging av fellesføringer med andre aktører
  • Dokumentasjon og kvalitetssikring av nettinformasjon
  • Oppfølging av meldinger fra installatører

 

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Ingeniørhøyskole, evt. Teknisk Fagskole
  • Erfaring fra nettselskaper ønskelig
  • Høyspent kompetanse
  • God kjennskap til relevant dataverktøy
  • Montørsertifikat innen fagområdet er en fordel

 

Ønskede personlige egenskaper:

  • Selvstendig, strukturert og løsningsorientert
  • Konstruktiv og liker å arbeide i team
  • Positiv og har gode kommunikasjonsegenskaper
  • Deltakelse i vaktordning må påregnes.

 

Vi kan tilby:

  • Spennende og utviklende arbeidsoppgaver
  • Lønns- og arbeidsvilkår etter avtale

 

Søknadsfrist: 06.05.2024

Spørsmål om stillingen kan rettes til Edvin Anfinsen, nettsjef (97553960) eller Bjørg Hvidsten, daglig leder (99289831)

 

Søknad sendes til

Midtnett AS
Øvre Nedmarken 15
3370 Vikersund

merket «Energiingeniør» eller til [email protected].

Søknad kan også sendes på Finn.no

Del stillingen

Selskap

Midtnett AS

Lenke til firma

https://www.midtnett.no/

Kontaktinfo

  • Edvin Anfinsen
  • Tittel: nettsjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 97553960
  • Bjørg Hvidsten
  • Tittel: daglig leder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 99289831

Lokasjon

  • Vikersund

Søknadsfrist

Mai 6, 2024

Kateket / menighetspedagog, Vestvågøy kirkelige fellesråd (søknadsfrist 12.05.2024)

 

Kateket/menighetspedagog

 

 

  • Vestvågøy kirkelige fellesråd
  • Leknes i Lofoten

 

Om jobben

Stillingstittel: Kateket/menighetspedagog
Type ansettelse: Fast, Heltid
Arbeidsspråk: Norsk
Antall stillinger: 1

 

Søk på jobben

Søk senest søndag 12. mai

 

Ledig stilling som kateket/menighetspedagog

Det er ledig 100 % fast stilling som kateket/menighetspedagog i Vestvågøy kirkelige fellesråd, Lofoten prosti.

Vestvågøy kommune har ca 11.500 innbyggere og er en kommune i vekst med allsidige tilbud og god tilgang til natur. Det er ca 17 årsverk i kirka på Vestvågøy, med ca 20 stillinger inkl 4 prester. Buksnes og Hol sokn vil være primærområdet for oppgaver knyttet til undervisningsarbeidet, og i tillegg noen felles oppgaver i fellesrådsområdet og prostiet.

Mer om menigheter på Vestvågøy, se www.vestvagoy.kirken.no

 

Hovedarbeidsoppgaver

  • Planlegge og gjennomføre konfirmantundervisning og trosopplæring
  • Planlegge og gjennomføre samarbeid kirke og skole/barnehage
  • Tilrettelegge menighetens barne- og ungdomsarbeid
  • Planlegging og gjennomføring av gudstjenester i samsvar med undervisningsarbeidet
  • Veilede og rekruttere ledere og frivillige i menigheten

 

Kvalifikasjonskrav:

  • Kvalifikasjonskrav i henhold til tjenesteordning for kateketer og vigsling i tråd med tjenesteordningen.
  • Søkere med relevant pedagogisk eller kirkefaglig utdanning og erfaring vil bli vurdert, og det kan legges til rette for videreutdanning
  • Den som tilsettes må være medlem av Den norske kirke.

 

Personlige egenskaper:

  • Ryddig strukturert, selvstendig og med god arbeidskapasitet
  • Gode samarbeidsevner
  • Beherske flytende norsk, skriftlig og muntlig.
  • Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.

 

Vi tilbyr

Tiltredelse 01.08 eller etter avtale. Lønn og arbeidsvilkår etter gjeldende tariffavtaler i Den norske kirke med pensjonsordning i KLP. Den som tilsettes må ha førerkort og disponere bil i tjenesten. Tilfredsstillende politiattest må fremlegges ved ansettelse, jfr. Trossamfunnsloven § 20.

Kontakt om stillingen kan tas med kirkeverge Anne Lise Haakestad 40449959.

Søknad sendes til Vestvågøy kirkekontor, Tamyra 24, 8730 Leknes eller [email protected] frist 12.mai.

 

Kontaktperson for stillingen

Anne Lise Haakestad
Kirkeverge
40449959

Del stillingen

Selskap

Vestvågøy kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Anne Lise Haakestad
  • Tittel: Kirkeverge
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 40449959

Lokasjon

  • Leknes

Søknadsfrist

Mai 12, 2024

Fagleder i PPT (søknadsfrist 18.05.2024)

GJE-Webcruiter-1170x300

 

Fagleder i PPT

 

PPT, Gjerdrum kommune

Har du et stort engasjement for barn og elever med særlige behov, og vil utvikle deg i rollen som fagleder i PPT? Da er denne stillingen for deg!

PP-tjenesten har to lovfestede oppgaver;

– PP-tjenesten skal sørge for at det blir utarbeidet sakkyndig vurdering når loven krever det.
– PP-tjenesten skal hjelpe barnehager og skoler i arbeidet med kompetanseutvikling og organisasjonsutvikling for å legge opplæringen bedre til rette for barn og elever med særlige behov.

Gjerdrum kommune har stort fokus på inkludering, tilpasset opplæring og mestring samt forebygging og tidlig innsats. Dette sikrer vi gjennom profesjonsfelleskap og et godt tverrfaglig samarbeid på tvers av tjenester i Oppvekst. Vi deltar på «Kompetanseløft for spesialpedagogikk og inkluderende praksis» for å styrke kompetansen til de ansatte i PP-tjenesten og det øvrige laget rundt barna. Barns- og foresattes medvirkning står sentralt.

Pedagogisk-psykologisk tjeneste i Gjerdrum kommune består av tre pedagogisk-psykologiske rådgivere, to spesialpedagoger, språkveileder og utviklingsveileder i tillegg til leder, to fagledere og konsulent. Stillingen er plassert i PPTs skoleteam. Fagleder vil medvirke i utforming av tjenesten der forebygging, tidlig innsats og systemrettet arbeid skal vektlegges. Du vil møte kolleger med høy kompetanse som jobber i felleskap, og som er opptatt av et utviklende og inkluderende arbeidsmiljø.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 18.05.2024
Arbeidsgiver: Gjerdrum kommune
Stillingstittel: Fagleder i PPT
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4793539623

Arbeidsoppgaver

Faglig utviklingsarbeid i tjenesten
Faglig oppfølging og veiledning av PP-rådgivere for å sikre at tjenesten drives i overensstemmelse med gjeldende lovverk
Ansvar for å fordele og kvalitetssikre sakkyndighetsarbeid
Faglig opplæring og veiledning av nyansatte
Ansvar for systemer og rutiner som sikrer faglig kvalitet i tjenesten
Sakkyndighets-, rådgivnings- og veiledningsarbeid
Kompetanse- og organisasjonsutvikling i skoler og barnehager
Samarbeid på tvers av virksomhetsområder i kommunen, og med eksterne samarbeidspartnere
Ansvar for at PPT har nødvendige kartleggingsverktøy/tester
Sammen med leder for PPT delta i ansettelsesprosesser
Stedfortreder for PPTs leder ved leders fravær

Oppgavene er utfordrende og varierte, og gjennomføres på individ, gruppe- og systemnivå.
Det må regnes med endringer i oppgaver, ansvarsområder og organisasjonsmessige tilpasninger som følge av kontinuerlig utvikling av tjenesten fremover.

Kvalifikasjoner

Utdanning på master- eller hovedfagsnivå innenfor spesialpedagogikk, pedagogikk eller psykologi
Erfaring fra PPT i minst 4 år
Erfaring som fagleder i PPT er en fordel
Solid og oppdatert kunnskap innen pedagogikk og spesialpedagogikk
God kjennskap til gjeldende lovverk og forståelse for sakkyndighetsarbeid og systemrettet arbeid i PPT
Utrednings-, rådgivnings- og veiledningskompetanse
Erfaring med organisasjonsutvikling og kompetanseheving
Kjennskap til barnehager og skoler som utdanningssystemer
Gode kommunikasjonsevner på norsk muntlig og skriftlig
God samarbeids- og samhandlingskompetanse
Gode digitale ferdigheter

Personlige egenskaper

Trygg og omsorgsfull person
Kreativ og med godt humør
Positiv, entusiastisk og ser muligheter
Omgjengelig og fleksibel
Lojal og lagspiller
Relasjonsbygger og støttespiller
En inspirerende, strukturert og målrettet leder
Framtidsrettet og utviklingsorientert
God evne til egenledelse og til å gjøre prioriteringer

Vi tilbyr

Spennende og utfordrende arbeidsoppgaver der du vil utgjøre en forskjell for barn og unge i Gjerdrum kommune
PP-tjeneste med dyktige, samkjørte og hyggelige medarbeidere
Et stort tverrfaglig miljø i kommunen
Muligheter for faglig utvikling
Stor grad av selvstendighet og påvirkningsmulighet
Lønn etter tariff/ avtale
God pensjonsordning gjennom KLP

Alle kvalifiserte kandidater oppfordres til å søke stilling uavhengig av kjønn, alder, funksjonsevne eller etnisk bakgrunn. Kopier av attester og vitnemål må lastes opp digitalt med søknaden. Gjerdrum kommune praktiserer meroffentlighet ved tilsetninger. Dersom det etter kommunens vurdering ikke foreligger særskilt grunn for å bli unntatt offentlighet, vil søknaden bli offentliggjort. Søkeren blir orientert og får muligheten til eventuelt å trekke søknaden sin før offentliggjøring jf. offentleglova §25.

Tilfredsstillende politiattest må fremlegges før tiltredelse.

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse:Gjerivegen 1, 2022 Gjerdrum, Norge

 

Kontaktinformasjon

Ellen Dahl Vamsæter, Fagleder barnehageteam PPT
Telefon:  479 07 750
E-post:  [email protected]

Yuliya Haugland, Leder for Gjerdrum PPT
Telefon:   924 27 971
E-post: [email protected]

 

Gjerdrum er en kommune i sterk vekst, sentralt på Romerike og midt mellom Oslo og Gardermoen. Kommunen har rundt 7 000 innbyggere og er en meget attraktiv bokommune. Gjerdrum er geografisk sett en liten kommune ­- 10 km fra sør til nord, og fra øst til vest. Kommunesenteret er Ask, med flere dagligvarebutikker, kafeer og restauranter og et antall spesialforretninger. Gjerdrum ligger landlig til og byr på unike muligheter for friluftsliv med turstier, fiskevann og skiløyper. Kommunen har et bredt og aktivt idrettstilbud og et mangfoldig kulturliv med Gjerdrum kulturhus, kulturuker, egen festival, teater, korps og kulturskole.

Vi ser etter ledere og medarbeidere som er framtidsretta, rause, entusiastiske og modige. Vi tenker helhet, ser muligheter og handler sammen. Les mer om kommunen på våre hjemmesider.

 

Del stillingen

Selskap

Gjerdrum kommune

Kontaktinfo

  • Ellen Dahl Vamsæter
  • Tittel: Fagleder barnehageteam PPT
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 479 07 750
  • Yuliya Haugland
  • Tittel: Leder for Gjerdrum PPT
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 924 27 971

Lokasjon

  • Gjerdrum

Søknadsfrist

Mai 18, 2024

Ledige stillinger ved barnehagene i Karasjok (forskjellige søknadsfrister)

 

Klikk på aktuell utlysing under:

Karasjok kommune

Barne- og ungdomsarbeider
Ved den kommunale barnehagen er det ledig 100 % vikariat stilling
som barne- og ungdomsarbeider med arbeidssted Lattošluohkká mánáidgárdi …
Karasjok Heltid

Søknadsfrist 02.05.2024

Karasjok kommune

Barnehagelærer
Ved den Lattošluohkká mánáidgárdi er det ledig to – 100% faste stillinger som
barnehagelærere. Tiltredelse 05.08.24. …
Karasjok Heltid

Søknadsfrist 02.05.2024

Karasjok kommune

Pedagogisk leder
Ved Láttošluohkká mánáidgárdi er det ledig 100 % fast stilling som pedagogisk leder.
Tiltredelse 05.08.2024. Pedagogisk leder har ansvar …
Karasjok Heltid

Søknadsfrist 02.05.2024

Karasjok kommune

Barne- og ungdomsarbeider
Ved den kommunale barnehagen er det ledig 100 % fast stilling som barne- og ungdomsarbeider
med arbeidssted Guolban mánáidgárdi. …
Karasjok Heltid

Søknadsfrist 26.04.2024

Karasjok kommune

Barnehagelærer
Ved den Guolban mánáidgárdi er det ledig 100% fast stilling som barnehagelærer. Tiltredelse 05.08.24. …
Karasjok Heltid

Søknadsfrist 26.04.2024

Karasjok kommune

Pedagogisk leder
Ved Guolban mánáidgárdi er det ledig 100 % fast stilling som pedagogisk leder. Tiltredelse snarest. Pedagogisk
leder har ansvar for at …
Karasjok Heltid

Søknadsfrist 26.04.2024

 

Karasjok kommune er Norges nest største kommune i areal og har ca. 2550 innbyggere hvorav 80 % av befolkningen er samisktalende. Kommunen har et aktivt kulturliv med tilbud innen idretts- og friluftsliv, kultur og historie, barne- og ungdomsaktiviteter, kunst, musikk. Karasjok kan også tilby et unikt friluftsliv, Norges beste lakseelv, rype-/elgjakt, isfiske og en rik flora og fauna med rike naturressurser.

 

Del stillingen

Selskap

Karasjok kommune

Kontaktinfo

  • Klikk på aktuell utlysing for informasjon.
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf:

Lokasjon

  • Karasjok

Søknadsfrist

Mai 2, 2024

Konsulent Boligkontoret (Søknadsfrist 01.05.2024)

Grimstad skjærgård banner

Konsulent boligkontoret

 

Boligkontoret, Grimstad kommune

Grimstad kommune, bygg og eiendomstjenesten forvalter og drifter alle bygg og eiendommer kommunen eier og leier. Enheten består av byggforvaltning, byggdrift, renhold, vedlikehold, eiendom og boligkontoret.
Boligkontoret har som oppgave å tildele og administrere utleieboliger som kommunen eier og leier, tildele og forvalte lån og tilskudd fra Husbanken og saksbehandle søknader om bostøtte.

«Alle trenger et trygt hjem», er tittelen på nasjonal strategi for den sosiale boligpolitikken (2021-2024). Regjeringens mål er at alle skal bo trygt og godt. Ingen skal være bostedsløse. Gjennom vårt arbeid i boligkontoret og ved hjelp av våre virkemidler, skal vi hjelpe vanskeligstilte på boligmarkedet til å leie eller eie en egnet bolig. Vi samarbeider tett med flyktningetjenesten, enhet for psykisk helse og rus, enhet for habilitering, tjenestekontoret og NAV.

Som konsulent i boligkontoret vil du få varierte arbeidsoppgaver. Vi ser etter deg som er interessert i bolig og boligmarkedet, og som har tålmodighet og varmt hjerte for vanskeligstilte. Stillingen vil ha et særskilt ansvar for arbeid med bosetting av flyktninger.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 01.05.2024
Arbeidsgiver: Grimstad kommune
Stillingstittel: Konsulent boligkontoret
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4798979487

Arbeidsoppgaver

Befaring av boliger
Oppfølging av leietakere i kommunale leieforhold
Oppfølging av huseiere i boliger kommunen leier inn fra privatmarkedet
Samarbeid med andre enheter som samhandler med boligkontoret i bosettingsarbeidet
Administrative oppgaver
Kundeveiledning

Kvalifikasjoner

Bachelor eller tilsvarende, fortrinnsvis innenfor økonomi, administrasjon, eiendomsmegling, sosialfag eller samfunnsfag
Særdeles gode IKT-kunnskaper

Vi vektlegger:

Erfaring fra et eller flere av fagområdene vi samarbeider med
Erfaring fra arbeid med flyktninger
Personlig egnethet
God kjennskap til Husleieloven

Personlige egenskaper

Vi ønsker en engasjert og entusiastisk medarbeider. Der andre ser problemer finner du løsninger, ser potensiale og gjennomfører. Du har et oppriktig ønske om å gjøre noe bra for andre, og du er interessert i mennesker. Vi er et team som arbeider tett, så du må like samarbeid og faglige diskusjoner for å oppnå det beste resultatet. Du vil få arbeidsoppgaver som krever stor grad av selvstendighet, du må derfor være en god beslutningstaker, strukturert og evne å ha flere parallelle oppgaver på gang samtidig. Stillingen skal arbeide tett med flyktningetjenesten med bosetting av flyktninger, og god kulturforståelse er derfor viktig. Særdeles god skriftlig og muntlig kommunikasjonsevne er nødvendig, samt særlig god forståelse for IKT-systemer.

Vi tilbyr

Et godt og inkluderende arbeidsmiljø, med støttende og tydelig ledelse
Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
Du vil møte engasjerte og dyktige medarbeidere med godt humør og stor takhøyde
Muligheten til å påvirke noens liv på en god måte

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse:Arendalsveien 23, 4878 Grimstad, Norge

Kontaktinformasjon

Marte Christina Almås, Fagleder
Telefon:  +47 952 06 681

Velkommen til Grimstad kommune!

Mennesker med ideer og tro på framtiden har gjort Grimstad til en kommune som er preget av en sterk maritim sektor, et IKT-miljø som er verdensledende på sine felt, mange småbedrifter, et framtidsrettet utdanningsmiljø og en offensiv landbruksnæring.

Grimstad er i tillegg en universitetsby og en teknologiby, som har tett samarbeid med næringslivet i kommunen og regionen.

«Skjærgårdsbyen Grimstad» har store områder som er disponible for fastboende og gjester, og gjennom «Sykkelbyen Grimstad» er det et godt utbygd nett av sykkelstier for sykling til jobb, for tur og trening.
Grimstad kommune er en kunnskapsbedrift hvor medarbeiderne utgjør den viktigste ressursen. Våre verdier er mot, åpenhet, redelighet og respekt. Verdiene skal gjenspeiles i møte med medarbeidere og innbyggere.

Grimstad kommune ønsker et mangfold blant våre ansatte, vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av kjønn, kulturell bakgrunn, alder, nedsatt funksjonsevne eller hull i CV’en.

Kommunen arbeider for å bli en heltidskommune og ansetter derfor fortrinnsvis i hele stillinger.

I henhold til offentlighetslovens paragraf 25. gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlig, selv om søkeren har bedt om unntak fra offentlighet.

For stillinger som arbeider direkte med barn, må det foreligge tilfredsstillende politiattest, jf. Barnevernloven § 6-10, opplæringslova § 10-9 og barnehageloven § 20. Krav om tilfredsstillende politiattest gjelder også for ansatte som yter tjenester etter helse- og omsorgstjenesteloven, jf. § 5-4

 

Del stillingen

Selskap

Grimstad kommune

Kontaktinfo

  • Marte Christina Almås
  • Tittel: Fagleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon: +47 952 06 681

Lokasjon

  • Grimstad

Søknadsfrist

Mai 1, 2024