Prosjektleder 2 års engasjement eiendomsskatt (søknadsfrist 02.04.2024)

Sigdal kommune Teknisk

Prosjektleder 2 års engasjement eiendomsskatt

 

 

Teknisk sektor har en ledig 100 % 2 årig prosjektstilling som koordinator for arbeidet med retaksering og saksbehandling på eiendomsskatt. Stillingen ligger under forvaltningsavdeling. Saksbehandler har det overordnede ansvaret for taksering, saksbehandling, sekretariat for sakkyndig takstnemnd og klagenemd, samt myndighetsrapportering. Saksbehandler skal kunne hjelpe til med andre oppgaver i sektoren. Sigdal kommune skal gjennomføre en ny hoved taksering av alle eiendommene i kommunen i 2024 og 2025, og saksbehandler vil få ansvaret med å planlegge og koordinere dette arbeidet.

 

Arbeidsoppgaver:

  • Taksering
  • Besiktigelse av eiendommer
  • Utskrivning av eiendomsskatt
  • Saksbehandling
  • Klagebehandling
  • Matrikkelføring
  • Myndighetsrapportering
  • Utviklings- og resultatansvar for eget fagområde og fagsystem, herunder kontinuerlig forbedring av arbeidsprosesser

 

Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdanning på minimum bachelornivå
  • Erfaring fra tilsvarende arbeidsoppgaver kan erstatte formell utdanning.
  • Gode brukerkunnskaper innen IKT
  • Løsnings- og resultatorientert
  • Fleksibilitet og fokus på kontinuerlig forbedring
  • Aktiv deltakelse i utviklingsarbeid i kommunen

 

Ønskelig med:

  • Erfaring med taksering, saksbehandling, matrikkelføring
  • Kunnskap om Eiendomsskatteloven

 

Personlige egenskaper:

  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner samt høy grad av serviceinnstilling
  • Du trives med å ha en aktiv rolle, både på egenhånd og i samarbeid med andre
  • Du er strukturert og ansvarsfull

 

Vi tilbyr:

  • Spennende og varierte arbeidsoppgaver
  • En kommune i stor utvikling
  • Konkurransedyktige lønns- arbeidsvilkår med kommunal pensjonsordning
  • Mulighet for hjemmekontor etter avtale

 

Språk:

Søkeren må ha gode kommunikasjonsevner på norsk, både muntlig og skriftlig.

 

Søknad:

Ved ønske om unntatt offentlighet av søknaden, forbeholder Sigdal kommune seg retten til å vurdere om dette kan gjøres, jfr. Offentlighetsloven §25.

Sigdal kommune benytter elektronisk søknadsprosess.

 

 

Søk her

 

 

  • Fylke: Buskerud
  • Jobbtype: Engasjement
  • Heltid/Deltid: Heltid
  • Arbeidstid: Dag
  • Søknadsfrist: 02.04.2024
  • Tiltredelse: 05.04.2024
  • Arbeidssted: Prestfoss

 

Kontaktpersoner:

 

Hjemmeside:

www.sigdal.kommune.no

 

Adresse:

Borgestubakken 2 3350 Prestfoss

 

Sigdal kommune Teknisk

Gøy på landet, men bare en time fra byen
Prestfoss, Sigdals kommunesenter, ligger en times tid unna Drammen, Kongsberg og Hønefoss. Med bil kommer du deg til Oslo på halvannen time, eller du kan ta toget fra Hokksund. Sigdals beliggenhet gjør kommunen til et tilgjengelig område.

Drømmen om det gode liv i Kunstnerdalen
Drømmer du om å bo landlig, med god plass rundt deg? Omgivelsene i Sigdal inspirerte kunstnere som Theodor Kittelsen og Christian Skredsvig så mye at de begge valgte å bosette seg her. Husene deres her i Kunstnerdalen er åpne for besøk i sesong.

En del av Kongsbergregionen
Sigdal er en del av Kongsbergregionen. Regionsamarbeidet skal styrke regionen som en bærekraftig, attraktiv og konkurransedyktig region. Sammen er vi store nok.

Bo rimeligere
Sammenlignet med byene, får du mye husrom for pengene i Sigdal. Du kan få enebolig med romslig tomt og suveren utsikt til samme pris som en liten leilighet i hovedstaden. I Sigdal finnes det ledige tomter for de som ønsker å bygge.

Verdens beste treningssenter rett utenfor døra
Her er skog, elv, fjord og fjell – alt lett tilgjengelig for deg som liker å bruke naturen til trening eller rekreasjon. Det er ikke uten grunn at Sigdal er landets femte største hyttekommune, med Norefjell og Haglebu som to av de mest kjente områdene.

Fyll fritiden med det som gir deg glede og energi
I Sigdal er det et rikt tilbud med fritidsaktiviteter. Er du av den eventyrlystne typen, kan du bli med Sigdal Aktiv på Norges morsomste elverafting. Eller hva med å suse av gårde i gokart hos Sigdal Motorsenter?

Det er flere idrettslag i kommunen, kor, korps og 4H-klubber. Slike aktiviteter har vi takket være godt samhold og dugnadsånd. I Sigdal får du muligheten til å påvirke og bidra til at kommunen skal fortsette å være et trygt sted å bo og vokse opp.

Sigdal kommune har ca. 3.500 innbyggere og 5 000 hytter. Kommunen har et godt utbygd privat barnehagetilbud og gode
oppvekstsvilkår. Vi vil være en resultatretta, åpen og serviceinnstilt organisasjon som utvikler kreative medarbeidere. Sigdal kommune er en MOT kommune.

Del stillingen

Selskap

Sigdal kommune

Kontaktinfo

  • Kjell Ove Hovde
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: +47 32711400 mob: +47 90189964
  • Shekib Lotfi
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: +47 32711400 mob: +47 90580365

Lokasjon

  • Prestfoss

Søknadsfrist

April 2, 2024

Kokker og Sous Chef (søknadsfrist 15.04.2024)

 

Kokker og Sous Chef

 

Mulighet for unike kokkeeventyr på Svalbard: Vi søker kokker og Sous Chef

 

  • Søk snarest
  • 15.04.2024

 

Vi er under stadig utvikling og er på jakt etter å utvide og styrke teamet vårt.

 

Nå øsker vi ønsker oss flere med på laget! Vi ser etter dem som har en indre motivasjon til å yte god service og har en genuin interesse for mat. Vi er nå på jakt etter ansatte som deler vår lidenskap for bærekraftig mat av ferske råvarer. Hos oss legges det til rette for at du skal få påvirke og utvikle konseptene våre.

 

I dag driver vi Restaurant Polfareren og Svalbar. Førstnevnte er vår lille perle av en restaurant, den er intim med 56 sitteplasser og er lokalisert i lune omgivelser på boutique hotellet, Svalbard Hotell Polfareren. Vår restaurant er kjent for å servere kulinariske mesterverk basert på lokale råvarer og internasjonale smaker. Svalbar er en nyrenovert gastropub lokalisert midt i hjerte av Longyearbyen. På menyen finner man smashburgere, pizza, pasta, tapas og biff, der all maten blir servert med råvarer av høy kvalitet. Kapasiteten er opp til 90 sitteplasser pluss take-away.

Er du glad i mat og mennesker, har en høy produksjonskapasitet, samt liker å jobbe i team? Da kan du være den vi ser etter. Du vil jobbe i en bedrift som er pådriver og utvikler i bransjen og skal være førstevalget til både fastboende og turister. Vi ser etter deg som er genuint interessert i god mat, lokal matkultur og som vil være med å forme restauranten. Vi jobber både spennende à la carte menyer og gode gruppemenyer. Hos oss vil du bli en del av et sosialt, mangfoldig og kreativt team.

 

Vi ser etter en Sous Chef i 100% stilling som både bidrar på kjøkkenet, men har hovedansvaret for det administrative arbeidet. Herunder lagerstyring, varebestilling, logistikk, samarbeid med andre avdelinger og generell administrasjon for å bistå restaurantsjefen. Du må ha gode organisatoriske evner, og være god på samarbeid og kommunikasjon. Du vil være en sterk støttespiller for kjøkkensjefen og være en pådriver for at kjøkkenet alltid leverer topp kvalitet mat.

Så jakter vi 1-2 kokker i 100% stilling. Vi ser etter talent og engasjement, uavhengig av erfaring. Enten du er en erfaren profesjonell eller en nyutdannet kokk, ønsker vi å høre fra deg. Vi tilbyr en inkluderende arbeidskultur der dine ferdigheter og kreativitet får blomstre. Kom og bli med på vårt kulinariske eventyr her i Arktis. Begge stillinger inkluderer dag- og kveldsskift i både ukedager og helger.

Oppstart etter avtale.

 

Ønskede kvalifikasjoner og arbeidsoppgaver

  • Ønskelig med fagbrev som kokk
  • Ha erfaring fra restaurantfaget
  • Må ha førerkort klasse B
  • Kreativ og kvalitetsbevisst
  • Trives å jobbe i team, samtidig som du er selvstendig
  • Avslappet og organisert som mestrer system ogorden
  • Stillingen innebærer at man jobber både kveld og helg. (Må medberegnes noen dagvakter ved lunsjgrupper og andre arrangementer.)
  • Arbeide godt under stress og er vant til høyt tempo
  • Positiv og serviceinnstilt

 

Vi tilbyr

  • Gunstig skattenivå. Skatt og folketrygdavgift påSvalbard utgjør for tiden 15,8 %.
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger.
  • Muligheter for lederutvikling
  • En morsom, variert og spennende arbeidsdag med kollegaer og gjester.
  • Utviklende, trygt og internasjonalt miljø.
  • Sjansen til å oppleve unik natur i arktiske forhold.
  • Vi er behjelpelig med å finne bolig.
  • Kurs- og opplæringsprogram igjennom Svalbard Adventures Akademiet.
  • Personalrabatter på våre aktiviteter, bespisning, hoteller og butikker.

 

Fordeler hos oss

  • Svalbard Adventures Akademiet
    Kurs- og opplæringsprogram om sikker ferdsel på Svalbard, isbjørn- og våpen sikkerhetskurs, skredkurs og vertskapskurs.
  • 15,9 % skatt
    Skatt og folketrygdavgift på Svalbard utgjør for tiden 16 %.
  • Personalrabatter
    Aktiviteter, bespisning, hoteller og butikk.
  • Visningsturer
    Vi tilbyr visningsturer på våre aktiviteter, restauranter og overnattingssteder.
  • Bærekraftig utvikling
    Vi anerkjenner bærekraft som en av våre viktigste prioriteringer og målsettinger i årene fremover.
  • Firmahytte
    Ansatte hos Svalbard Adventures har tilgang på firmahytte på Vindodden. Hytta ble bygget vinteren 2023.

 

 

 

Søk her

 

 

 

Svalbard Adventures

Svalbard Adventures tilrettelegger for store øyeblikk og nære opplevelser. Alt vi gjør preges av vår respekt for de besøkende og naturen vi lever av. Vår jobb er å vise vei, og våre gjester reiser alltid trygt med en av våre utdannede og autorisert Svalbardguider.

 

Med over 150 ansatte tilbyr vi tjenester som er Svalbard verdig. Vi har både dagsturer og ekspedisjoner med snøscooter, ATV og hundespann. Vi reiser på båtturer, besøker isgrotter, andre byer og mye mer. Vi har overnatting og bevertning til alle årstider, restauranter og Longyearbyens største butikk og utleie av snøscootere. Det er ingen selvfølge at vi får lov til å drive turisme på Svalbard dersom vi ikke viser et høyt nivå av klokskap i hvordan vi håndterer samfunnet og naturen vi lever av. Å inkludere bærekraft i utviklingen av opplevelser, produkter og daglig drift har blitt en hjertesak for oss.

 

Befinner man seg lenge nok på dette unike og kontrastfylte stedet, hvor det stadig svinger mellom det rå landskapet og den livlige kulturen, må man også regne med å oppdage nye sider ved seg selv. Kommer man tett på Svalbard, kommer man tett på livet.

 

Vil du bli med å utvikle Svalbard Adventures sammen med oss?

Del stillingen

Selskap

Svalbard Adventures

Kontaktinfo

  • John-Einar Lockert
  • Tittel: Adm.Dir Svalbard Adventures AS
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 911 59 242

Lokasjon

  • Longyearbyen

Søknadsfrist

April 15, 2024

Personell til skoletilbud for barn i grunnskolealder i asylmottak (søknadsfrist 30.04.2024)

Personell til skoletilbud for barn i grunnskolealder i asylmottak

 

 

Søknadsfrist: 30.04.2024

St.id. 615

I forbindelse med at det er opprettet to asylmottak i Sel kommune, er det stort behov for å rekruttere personale for å kunne gi skoletilbud for barn i grunnskolealder. I all hovedsak gjelder det ukrainske flyktninger.

Sel kommune henvender seg primært til personer med kompetanse i og erfaring med undervisning i skolen, også pensjonerte lærere. Sekundært kan det vurderes personer med annen relevant kompetanse og erfaring. Det gjøres oppmerksom på at regjeringen har lagt til rette for at pensjonister i offentlig sektor kan kombinere pensjon og arbeidsinntekt.

Snarlig tiltredelse. Det kan gjøres individuelle avtaler om omfang og varighet.

Spørsmål rettes til konsulent for oppvekst Hilde Bjørklund på telefon 950 23 527, eller kommunalsjef for oppvekst og utdanning Bente Krogsæter på telefon 415 52 767.

 

Søknadsskjema:

Søkere må benytte elektronisk søknadsskjema for ledige stillinger.

Sel kommune er opptatt av mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater å søke uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, etnisitet eller nasjonal bakgrunn. Vi er IA-bedrift og vil legge forholdene til rette for søkere med redusert funksjonsevne.

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren ber om å ikke bli oppført på søkerlista, jfr. offentlighetslovens § 25. Eventuell søknad om konfidensiell behandling må begrunnes.

 

Kontakt

Hilde Bjørklund
Konsulent oppvekst
Send e-post
950 23 527

Bente Mona Krogsæter
Kommunalsjef oppvekst og utdanning
Send e-post
415 52 767

Del stillingen

Selskap

Sel kommune

Kontaktinfo

  • Hilde Bjørklund
  • Tittel: Konsulent oppvekst
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 950 23 527
  • Bente Mona Krogsæter
  • Tittel: Kommunalsjef oppvekst og utdanning
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 415 52 767

Lokasjon

  • Otta

Søknadsfrist

April 30, 2024

SuNETT – Energimontør (søknadsfrist 20.03.2024)

Energimontør

Energimontør

 

 

Vi søker energimontør, eller deg med annet fagbrev innen elektrofaget som ønsker å bli energimontør

Har du fagbrev innen elektrofaget, er interessert i faglig og personlig utvikling, eller en ny karrierevei med et nytt fagbrev? 

SuNett søker deg som har fagbrev som energimontør. Har du annet elektrofagbrev oppfordres du også til å søke. Vi ser etter engasjerte og kvalitetsorienterte elektrofagfolk som kunne tenke seg å jobbe med drift og utbygging av strømnettet, og evt. ta fagbrev som energimontør hos oss.

 

Dine viktigste arbeidsoppgaver vil være:

  • Drift, vedlikehold og nymontasje av elektriske anlegg i vårt konsesjonsområde
  • Bidra i nybygging og drift av anlegg etter forskrifter, normer og REN-standard
  • Jobbplanlegging, kvalitetssikring og dokumentasjon

 

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Fagbrev innen elektrofaget
  • Førerkort kl B

 

Ønskede egenskaper:

  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • Initiativrik og selvstendig
  • Stå på vilje med høy gjennomføringsevne
  • Du må være kvalitetsbevisst, ryddig og strukturert
  • Engasjement for HMS og forbedringsarbeid
  • Trives med en aktiv og variert jobb som i all hovedsak foregår utendørs

 

Vi kan tilby:

  • Har du annet elektrofagbrev enn energimontør vil du få godskrevet 1 års praksis. Det blir da en periode på 1,5 år frem til nytt fagbrev som energimontør.
  • Utfordrende og varierte oppgaver
  • Godt arbeidsmiljø
  • Konkurransedyktig lønn og arbeidsvilkår
  • Avspaseringsordning knyttet til beredskapsvakt
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Fast ansettelse

 

Annen informasjon:

  • Arbeidssted: Sunndalsøra
  • Tiltredelse etter avtale
  • Ved flere aktuelle kandidater kan det åpnes opp for flere ansettelser
  • Spørsmål vedrørende stillingen kan rettes til nettsjef Geir Sæther på telefon 902 07 614, eller daglig leder Kolbjørn Solem på telefon 924 34 555.

Søknad med CV, attester og vitnemål sendes elektronisk til [email protected].

Søknadsfrist: 20. mars 2024

 

SuNett AS er det lokale nettselskapet som forsyner ca. 5000 kunder i Sunndal kommune med elektrisk energi. Selskapet eier og har ansvar for utbygging, drift og vedlikehold av distribusjonsnettet i konsesjonsområdet. Selskapet har i dag 16 ansatte og har kontor på Sunndalsøra.

SuNett AS en del av Sunndal Energi konsernet som er heleid av Sunndal kommune. Øvrige konsernselskaper driver med kraftomsetning, fjernvarme og TV/bredbåndstjenester.

Del stillingen

Selskap

SuNett AS

Lenke til firma

https://www.sunett.no/

Kontaktinfo

  • Geir Sæther
  • Tittel: Nettsjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 902 07 614
  • Kolbjørn Solem
  • Tittel: Daglig leder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 924 34 555

Lokasjon

  • Sunndalsøra

Søknadsfrist

Mars 20, 2024

Stange videregående skole – Økonomi- og stabsleder (søknadsfrist 19.03.2024)

Stange videregående skole Økonomi- og stabsleder

 

 

  • Arbeidsgiver: Innlandet fylkeskommune Stange videregående skole’
  • Stillingstittel: Stange videregående skole Økonomi- og stabsleder
  • Frist: 19.03.2024
  • Ansettelsesform: Fast

 

Beskrivelse

Stange videregående skole har ledig 100% fast stilling som økonomi- og stabsleder fra 1. april 2024

Skolen har behov for en økonomi- og stabsleder med solid økonomifaglig kompetanse, godt kjennskap til lønnsarbeid og erfaring fra økonomistyring i offentlig virksomhet. Økonomileder er en del av skolens ledergruppe og i tillegg samarbeides det nært med ulike sentrale funksjoner i Innlandet fylkeskommune.

Stillingen rapporterer til rektor.

 

Vi søker deg som

  • Er omgjengelig og serviceinnstilt
  • Har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Har en systematisk arbeidsform og stor arbeidskapasitet
  • Er analytisk og løsningsorientert
  • Er fleksibel
  • Har interesse for personalledelse

 

Vi tilbyr

  • En spennende arbeidsplass med varierte arbeidsoppgaver
  • Gode lønns- og arbeidsbetingelser
  • Fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger

 

Om stillingen

  • 100% fast stilling fra 1. april 2024
  • Inngår som en del av skolens ledelse
  • Arbeidssted Stange videregående skole

 

Arbeidsoppgaver

  • Personalansvar for stab
  • Utarbeidelse, justering og oppfølging av skolens budsjett, i samarbeid med skolens ledelse
  • Årsavslutning
  • Regnskapsføring og økonomirapportering
  • Fakturering
  • Lønn
  • Innkjøpskontakt (bistå avdelinger i bestilling/innkjøp i tråd med rammeavtaler m.m.)
  • Personaladministrasjon (personalmeldinger, arbeidskontrakter, oppfølging av sykefravær, rekruttering)
  • Være lederstøtte innenfor sitt fagområde for øvrige ledere ved skolen

 

Kvalifikasjonskrav

  • Relevant utdannelse på høgskole- og universitetsnivå
  • Erfaring med budsjett-, regnskaps-, økonomi-, og rapporteringsarbeid
  • Erfaring med offentlige bevilgningsregnskap og rammestyring
  • Noe kjennskap til regelverk for offentlige anskaffelser
  • Erfaring med lønns- og personalarbeid
  • Kjennskap til relevant lov- og avtaleverk
  • Relevant erfaring inne ledelse og administrasjon er ønskelig

 

Søknad

Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen.

Det kreves politiattest – ikke eldre enn tre måneder – for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.

Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.

Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.

Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.

Vi ser fram til å motta søknaden din.

 

Om arbeidsgiveren

Stange videregående skole har 100 ansatte og ca 530 elever. Skolen har utdanningsprogram for studiespesialisering, idrettsfag, musikk, dans og drama og det yrkesfaglige utdanningsprogrammet bygg- og anleggsteknikk. Skolen eies og drives av Innlandet fylkeskommune.Tilgjengelighetserklæring for EasyCruit: https://uustatus.no/nb/erklaringer/publisert/f9747c75-22c2-4118-972a-c13193edfc8a 

  • Sektor: Offentlig
  • Sted: Ljøstadvegen 11, 2335 Stange
  • Bransje: Barn, skole og undervisning, Økonomi og regnskap, HR, organisasjonsutvikling og rekruttering
  • Stillingsfunksjon: Økonomi og regnskap / Økonomistyring og budsjettering

 

Spørsmål om stillingen

Hulda Marie Orskaug

97 51 03 76

 

 

Søk her

 

 

Hjemmeside

Ljøstadvegen 11, 2335 Stange

Del stillingen

Selskap

Innlandet fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Hulda Marie Orskaug
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 97 51 03 76

Lokasjon

  • Stange

Søknadsfrist

Mars 19, 2024

Fagleder vann og avløp (søknadsfrisgt 17.03.2024)

1170x300 Galtåsknappen

Fagleder vann og avløp – 100 % fast – 2. gangs utlysning

 

 

Engerdal kommune søker engasjert og kompetent VA-ingeniør til nyopprettet 100 % fast stilling som fagleder vann og avløp. Vi søker etter en innovativ person med stort faglig engasjement som kan bidra til å utvikle VA-faget i vår kommune.

 

  • Søknadsfrist: 17.03.2024
  • Arbeidsgiver: Engerdal kommune
  • Sted: Engerdal
  • Stillingstittel: Fagleder vann og avløp – 100 % fast – 2. gangs utlysning
  • Stillinger: 1
  • Heltid/Deltid: Heltid
  • Ansettelsesform: Fast
  • Stillingsprosent: 100
  • Webcruiter-ID: 4773985587

 

Arbeidsoppgaver

  • Administrativ forvaltning av kommunal infrastruktur innen vann og avløp, herunder saksbehandling og vedtak knyttet til VA-tiltak og søknader om tilknytning
  • Følge opp henvendelser fra innbyggere, næringsliv og private utbyggere
  • Prosjektering og prosjektledelse
  • Budsjett- og økonomiansvar
  • Planarbeid (ROS-analyser, temaplaner, plangodkjenning mm)
  • Oppfølging av krav og rapportering til overordnede myndigheter
  • Veilede og gi praktisk oppfølging til private utbyggere og deres entreprenører i planlegging og gjennomføring av prosjekter
  • Sikre at anlegg og infrastruktur oppfyller kommunens standarder og krav
  • Saksbehandling av pålegg/tilsyn og arbeid med forskrifter, normer og rutiner
  • Samarbeide med driftsoperatører og andre fagpersoner som jobber med prosjektering og kontraktsoppfølging
  • Delta i kommunalteknisk saksbehandling innenfor relevante fagområder
  • Andre oppgaver innen sektoren må påberegnes. Arbeidsoppgavene kan endre seg etter organisering og behov i sektoren

 

Kvalifikasjoner

  • Utdanning på master- eller bachelornivå innen vann og avløp. Annen relevant utdanningsbakgrunn kan vurderes
  • Kompetanse/erfaring fra VA-området
  • Kjennskap til relevante standarder, forskrifter, lover og regler innenfor fagområdet
  • Erfaring fra prosjektledelse er ønskelig
  • Ønskelig med erfaring fra offentlig forvaltning
  • Generelt gode datakunnskaper og interesse for digitalisering
  • Erfaring fra fagsystemer som Gemini VA, Komtek og Elements er en fordel
  • God norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Førerkort kl. B

 

Personlige egenskaper

  • Du er målrettet, strukturert, løsningsorientert og har gjennomføringsevne
  • Har gode samarbeidsevner, og bidrar til godt tverrfaglig samarbeid
  • Du har evne til å jobbe selvstendig og i team
  • Du er omgjengelig, fleksibel og har godt humør
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi søker en engasjert og selvstendig kandidat som er opptatt av å sikre at vår kommunale infrastruktur er av høy kvalitet og i tråd med gjeldende standarder. Du må være fleksibel, samarbeidsvillig og ha gode kommunikasjonsevner. Hvis du er den vi søker etter, vil du få en spennende og utfordrende stilling som gir deg muligheten til å aktivt bidra til kommunens utvikling samtidig som du spiller en viktig rolle i bevaringen av miljøet. Vi legger vekt på kompetanseutvikling og et godt arbeidsmiljø.

 

Vi tilbyr

  • Utfordrende og varierte arbeidsoppgaver
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn etter avtale
  • Gode pensjons- og forsikringsavtaler
  • Moderne IKT-løsninger og faglige nettverk med nabokommuner

 

Engerdalsveien 1794, 2440 Engerdal, Norge

 

 

 

Søk her

 

 

 

Kontaktinformasjon

Runa E. Skyrud
Sektorleder Plan, teknikk og miljø
 Telefon:+47 400 24 954
E-post:[email protected]

 

Opplysninger om søknaden og prosessen videre

Søknader skal leveres via vår stillingsportal i Webcruiter. Husk å ta med alt som kan være relevant, både arbeidserfaringer og utdanninger. Last opp vedlegg direkte i søknaden.

Kommunikasjonen i ansettelsesprosessen vil som hovedregel skje via epost til/fra Webcruiter-løsningen. Det er viktig at du oppgir en epostadresse du følger jevnlig med på. Du kan også logge deg på løsningen og se status på søknaden din.

Engerdal kommune ønsker mer mangfold. Vi oppfordrer alle kvalifiserte personer til å søke jobb hos oss uavhengig av kjønn, alder, funksjonshemming, etnisk eller nasjonal bakgrunn.

Nåværende og tidligere ansatte kan ha fortrinnsrett etter lov- og avtaleverk. Fortrinnsretten er betinget av at vedkommende er kvalifisert til stillingen.

 

Offentlig søkerliste

Engerdal kommune er for mest mulig åpenhet. Derfor vil alle søkere i utgangspunktet få sitt navn på den offentlige søkerlista.

Vi kan gjøre unntak dersom søker oppgir helt spesielle grunner til at vedkommende ikke ønsker navnet sitt offentliggjort. At man ikke ønsker at dagens arbeidsgiver skal få kjennskap til at man er søker, er som hovedregel ikke god nok grunn til at vi unntar søkerens navn fra offentligheten.

Del stillingen

Selskap

Engerdal kommune

Kontaktinfo

  • Runa E. Skyrud
  • Tittel: Sektorleder Plan, teknikk og miljø
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 400 24 954

Lokasjon

  • Engerdal

Søknadsfrist

Mars 17, 2024

Sykehjemmene i Kongsvinger: Sykepleier – Korttids-/KAD-avdeling (Søknadsfrist 18.03.2024)

 

Sykepleier – Korttids-/KAD-avdeling

 

Helse og mestring, Kongsvinger kommune

Vil du være våre nye kollega?

Er du sykepleier/vernepleier og ønsker å jobbe i et aktivt og spennende fagmiljø, er du velkommen til oss! Vi er en trygg og stabil gjeng som jobber for god faglig fokus og ivaretakelse av et godt etablert arbeidsmiljø. Det er mange sykepleiere som jobber i avdelingen og du vil alltid ha sykepleier kollega med deg på vakt. Her skal du få god opplæring og oppfølging. Vi har nylig økt grunnbemanningen på dag og kveld som sikrer at vi ivaretar god pasientsikkerhet.

Det er nå ledig to faste stillinger som sykepleier. Ved korttidsavdelingen er det inntil 14 plasser hvorav 1 plass er forbeholdt KAD (kommunal akutt døgn). Avdelingen har fysioterapeut tilstede daglig som det samarbeides tett med, tilgang til ergoterapeut og vi har egen tilsynslege hver dag.

Korttidsavdelingen er en del av Roverudhjemmet og er organisert under Enhet for institusjonstjenester. Enheten består av Roverudhjemmet, Langelandhjemmet og Skyrud. Roverudhjemmet består av inntil 55 plasser fordelt på somatisk langtidsavdeling, demensavdeling og korttidsavdeling.

Målet er at innbyggerne skal kunne ivareta sin egen helse, få muligheten til å leve og bo selvstendig og ha en aktiv og meningsfull tilværelse i fellesskap med andre. Ved hjelp av innovasjon, digitalisering og velferdsteknologi vil kommunens medarbeidere involvere brukerne i å nå sine mål.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist:18.03.2024
Arbeidsgiver:Kongsvinger kommune
Sted:Roverud, Kongsvinger
Stillingstittel:Sykepleier / Vernepleier – Korttids-/Kad avdeling
Stillinger:2
Heltid / Deltid:Heltid
Ansettelsesform:Fast
Stillingsprosent:100
Webcruiter-ID:4775891281

Arbeidsoppgaver

Utøvende sykepleie i tråd med gjeldende krav til kvalitet
Kartlegging, igangsetting og gjennomføring av tiltak med vekt på brukermedvirkning og mestring
Igangsetting av tiltak for å optimalisere hjemmesituasjonen etter oppholdet
Tverrfaglig samarbeid med fysio, ergo, hjemmetjenesten og andre samarbeidspartnere
Veiledning, undervisning og informasjon til pasienter, pårørende og kolleger
Legevisitt
Sykepleiefaglige oppgaver

Kvalifikasjoner

Autorisert sykepleier/ vernepleier
Relevant praksiserfaring / arbeidserfaring er ønskelig
Generelt gode IKT-ferdigheter og vilje til å lære aktuelle fag systemer
Beherske norsk skriftlig og muntlig

Personlige egenskaper

Faglig dyktig og evner å jobbe selvstendig
Gode og tillitsvekkende kommunikasjonsevner
Omstillingsorientert og lyttende
Pålitelig og har høy arbeidskapasitet
Gode samarbeidsevner, er fleksibel og evner å jobbe i team
Personlig egnethet vektlegges særskilt

Vi tilbyr

Fast ordning med faglig veiledning ved behov
Faglig utfordringer i et inspirerende og støttende arbeidsmiljø
Mulighet for relevant kompetanseutvikling
Gode pensjons- og forsikringsordninger
Lønn etter gjeldende kvalifikasjoner og avtaleverk
Turnusordning
Kr 30 000 i rekrutteringstillegg utbetalt første år

Annet

Politiattest må framlegges før tiltredelse
Må påregne å bistå med oppgaver ut over egen avdeling etter behov
Snarlig tiltredelse

Kongsvinger kommune ønsker å gjenspeile befolkningen for øvrig og være en mangfoldig organisasjon. Kvalifiserte kandidater uansett alder, kjønn eller etnisitet oppfordres til å søke.

Kommunen mottar alle søknader elektronisk. Vi henstiller søkere om å skrive søknadsbrev og CV direkte i søkeportalen og ikke legge disse som vedlegg.
Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn til unntak, vil søkerlisten bli offentliggjort. Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd. Dersom attester og vitnemål ikke legges ved den elektroniske søknaden, ber vi om at disse tas med til et eventuelt intervju.

Vi gjør oppmerksom på at mailutvekslingen mellom deg og kommunen kan havne i søppelpost/spam/trash. Dersom du ikke mottar mail med bekreftelse på mottatt søknad kan dette være årsaken. Avsenderadressen vil være @webcruitermail.no.

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse:John Ruuds veg 16, 2216 Roverud, Norge

Kontaktinformasjon

Tone Overåsen, Avdelingsleder
Telefon:  +47 908 24 651

Mary Synnøve Kordahl, Enhetsleder
Telefon:   +47 404 08 326

Kongsvinger kommune ligger i Norges grønne hjerte med småbyens kvaliteter. Vi har et rikt idretts- og kulturliv og jobber for å videreutvikle et levende og urbant sentrum og et næringsliv i vekst. Mangfold, inkludering og livsmestring er også viktige elementer i vår strategi for å være en attraktiv kommune.

 

Del stillingen

Selskap

Kongsvinger kommune

Kontaktinfo

  • Tone Overåsen
  • Tittel: Avdelingsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon:+47 908 24 651
  • Mary Synnøve Kordahl
  • Tittel: Enhetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon: +47 404 08 326

Lokasjon

  • Kongsvinger

Søknadsfrist

Mars 18, 2024

Undervisnings – stilling i maritime fag – Dekk, Laksevåg og Bergen maritime vgs (Søknadsfrist 01.04.2024)

 

LAK – LAKSEVÅG OG BERGEN MARITIME VGS, Vestland fylkeskommune

Undervisningsstilling i maritime fag – Dekk

Laksevåg og Bergen maritime vgs har 80 tilsette og omlag 410 elevar. Skulen har totalt 27 klasser med tilbod innan bygg- og anleggsteknikk, elektro- og datateknologi, elektro- og datateknologi med spesiell studiekompetanse og teknologi- og industrifag. Innanfor teknologi- og industrifag tilbyr skulen Brønnteknikk, Kjemiprosess og laboratoriefag og Maritime fag. Skulen er lokalisert i Bergen sentrum.

Ved skulen er følgjande stilling ledig frå 1. august 2024:

  • 100% fast stilling som faglærar i maritime fag.
  • Vi søkjer etter kandidatar som har D5 sertifikat eller høgare.
  • Undervisninga er i hovudsak lagt til VG2 maritime fag.
  • Ved tilsetjing vil det bli lagt vekt på personlege eigenskapar.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 01.04.2024
Arbeidsgivar: Vestland fylkeskommune
Stillingstittel: Undervisningsstilling i maritime fag
Stillingar: 1
Heiltid / Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4778769131

Arbeidsoppgåver

Undervisning i maritime fag.

Kvalifikasjonar

  • D5 sertifikat eller høgare.
  • Den som skal tilsetjast i vidaregåande skule må leggje fram godkjent politiattest.
  • Alle nytilsetjingar vert gjort med ei prøvetid på 6 månader.
  • Til alle undervisningsstillingar er det krav om relevant fagleg og pedagogisk kompetanse, jf opplæringslova.

Vi gjer merksam på at i følgje offentleglova § 25, 2. ledd kan opplysningar om søkjaren bli offentleggjort sjølv om du har oppmoda om ikkje å bli ført på offentleg søkjarliste. Dersom du har bedt om unntak frå offentleg søkjarliste vil du alltid bli varsla før søkjarlista vert offentleggjort

Personlege eigenskapar

  • Gode kommunikasjonsevner
  • Gode samarbeidsevner
  • Strukturert
  • Sjølvstendig
  • Fleksibel
  • Liker å arbeide med ungdom

Vi tilbyr

  • Gode forsikrings- og pensjonsordningar
  • For stillinga gjeld løns- og arbeidsvilkår fastsett i lov- og avtaleverk.

Administrasjonsmålet i fylkeskommunen er nynorsk.

 

Søk på stillinga her.

 

Adresse:Odd Frantzens Square 5, Vestre Strømkaien 19, 5008 Bergen, Norge

Kontaktinformasjon

Geir Jakobsen, avdelingsleiar
Telefon:  922 80 836

 

Vestland fylkeskommune har ansvar for å utvikle Vestland fylke og å yte viktige tenester for samfunnet. Vi gir vidaregåande opplæring, tannhelsetenester og kollektivtransport til innbyggjarane i fylket. Vi har ansvar for vegsamband og legg til rette for næringsutvikling, fritidsopplevingar, kulturliv og inkludering. Klima og miljø er premiss for samfunnsutviklinga og som verdiskapingsfylke er Vestland ein nasjonal pådrivar for eit desentralisert Noreg. Lokalsamfunna er ramma for gode kvardagsliv som gjev like mogelegheiter til å delta i verdiskaping i heile Vestland. Fylkestinget er øvste politiske organ i fylkeskommunen.

Del stillingen

Selskap

Vestland fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Geir Jakobsen
  • Tittel: Avdelingsleiar
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 922 80 836

Lokasjon

  • Laksevåg

Søknadsfrist

April 1, 2024

Øksnes kirkelige fellesråd: Kirketjener / gravplassarbeider / vaktmester Fast (Søknadsfrist 18.03.2024)

 

Øksnes kirkelige fellesråd

Kirketjener / gravplassarbeider / vaktmester

 

Øksnes menighetsråd drifter 4 kirker og 8 gravplasser. Vi har 60-70 gudstjenester og 40-50 gravferder årlig. I Myre kirke er det mange aktiviteter med blant annet 4 ulike kor, speider, kaffetreff og kvinnegruppe.

Er du praktisk anlagt, og kan se for deg å jobbe med både kirkegårder og vedlikehold av bygg? Vil du bli med i teamet av ansatte (og frivillige) som legger til rette for alle aktivitetene som skjer i kirkene våre hver uke hele året? Da er kanskje dette jobben for deg. En av våre ansatte går av med pensjon og vi søker:

Kirketjener/vaktmester

Som kirketjener jobber du med oppgaver knyttet til kirkebygget. Kirketjener ivaretar praktiske oppgaver knyttet til forberedelser og gjennomføring av gudstjenester, begravelser og annen kirkelig aktivitet, samt renhold og vedlikehold. Du vil også ha medansvar for sikkerhet, brannvern og å møte mennesker som kommer til kirken på en god måte. Man må regne med en del helge- og helligdagsarbeid – omfang kan drøftes og tilpasses. Videre vil du ha et hovedansvar for vedlikehold av kirkebygg og bygg på gravplassene.

Gravplassarbeider

Som gravplassarbeider skal har du ansvar for forsvarlig drift av kirkegårdene med blant annet plenklipping, stell og vedlikehold. Du vil få ansvar for å lære opp og lede ungdom i sommerjobb. Tilrettelegging for pårørende og besøkende er også en del av jobben.

Fordelingen av oppgaver vil variere gjennom året – og kan innenfor noen rammer tilpasses søkers kompetanse- og interessefelt.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 18.03.2024
Arbeidsgiver: Øksnes kirkelige fellesråd
Sted: Myre
Stillingstittel: Kirketjener/gravplassarbeider/vaktmester
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4771823306

Arbeidsoppgaver

Kirketjener ivaretar praktiske oppgaver knyttet til forberedelse og gjennomføring av gudstjenester, begravelser og annen kirkelig aktivitet, har delansvar for renhold og medansvar for vedlikehold av kirkebyggene. Gravplassarbeider skal sikre god og forsvarlig stell og drift av kirkegårdene, lære opp og lede ungdom i sommerjobb, og legge til rette for pårørende og besøkende. I jobben vil også inngå noe kontakt med konfirmanter, med barn, unge og voksne som deltar i ulike aktiviteter i kirka. Det må forventes en del helge- og helligdagsarbeid.

Kvalifikasjoner

Relevant utdannelse eller relevant arbeidserfaring.
Medlemskap i Den norske Kirke.
Tilfredsstillende politiattest må framlegges ved ansettelse, jfr. kirkelovens §29.

Personlige egenskaper

Engasjer, dyktig og løsningsorientert. Kan jobbe selvstendig, men også fungere godt som del av et team som løser oppgaver og tar utfordringer i felleskap.
Gode samarbeidsevner og kommunikasjonsevner.
Førerkort klasse B er en forutsetning, ønskelig med førerkort klasse BE.
Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr

  • Lønn i henhold til gjeldende tariffavtale for kirkelig sektor. Stillingen innebærer kveld- og helgearbeid. Stillingen har god pensjonsordning i KLP. Det er 6 mnd. prøvetid for nytilsatte.
  • Du blir del av en stab som jobber som et team – som på tvers av fag og stillingsbeskrivelser – bidrar i fellesskap til å utvikle Den norske Kirke i Øksnes.

Stilling: 100 %. Fast stilling
Lønn i henhold til tariffavtale for kirkelig sektor.
Stillingstittel: Kirketjener/vaktmester/gravplassarbeider.

Spørsmål kan rettes til kirkevergen: Tore Christiansen, [email protected] tlf 45619198.

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse: Kirkeveien 10, 8430 Myre, Norge

Kontaktinformasjon

Tore Christiansen
Telefon:  456 19 198
E-post: [email protected]

Ingrid Lie Brun
Kirketjener/gravplassarbeider
Telefon:  482 07 886

 

Del stillingen

Selskap

Øksnes kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Tore Christiansen
  • Tittel: Kirkeverge
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 456 19 198
  • Ingrid Lie Brun
  • Tittel: Kirketjener / gravplassarbeider
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon: 482 07 886

Lokasjon

  • Myre

Søknadsfrist

Mars 18, 2024

Barneverntjenesten ytre Helgeland – Kontaktperson barnevern (søknadsfrist 14.03.2024)

Leirfjord kommune Helse og velferd

 

Kontaktperson i barnevernstjenesten

 

 

Barneverntjenesten ytre Helgeland er en interkommunal tjeneste bestående av kommunene Herøy, Alstahaug, Leirfjord og Dønna. Leirfjord er vertskommune for samarbeidet og har arbeidsgiveransvar, samt oppmøtested. Det er avdelingskontor i alle de andre kommunene.

Barnevernstjenesten har to ledige stillinger som kontaktpersoner; en stilling på undersøkelse og en på omsorgsteam. Beskriv gjerne i din søknad hvilken stilling du søker på dersom du ikke ønsker å søke på begge.

 

Arbeidsoppgaver:

  • saksbehandling etter lov om barneverntjenester, vi har ledig stilling både på omsorgsteam og undersøkelsesteam
  • Utredning
  • Iverksetting og oppfølging av tiltak.
  • råd og veiledning
  • tverrfaglig samarbeid
  • oppfølging av fosterhjem og institusjon
  • føre sak for fylkesnemnd og tingrett
  • det må påregnes endel reisevirksomhet, samt noe jobb på ettermiddag/kveld.

 

Kvalifikasjoner:

  • Søkere må ha helse og sosialfaglig utdanning. Søkere med annen relevant høgskole eller universitetsutdanning oppfordres også til å søke.
  • Erfaring fra kommunalt barnevern, fortrinnsvis undersøkelse/utredning/ fosterhjem
  • Førekort kl b

 

Egenskaper:

  • evne til å jobbe i team og selvstendig
  • evne til å jobbe målrettet, nøyaktig og effektivt
  • ha gode serviceholdninger og kommunikasjonsevner
  • ha høy arbeidskapasitet og takle stress
  • være fleksibel og initiativrik
  • god muntlig og skriftlig formuleringsevne
  • det vil bli lagt stor vekt på personlige egenskaper

 

Vi tilbyr:

  • gunstig pensjonsordning, yrkesskade- og gruppelivsforsikring
  • fleksible arbeidstidsordninger
  • et lærende og spennende arbeid
  • godt arbeidsmiljø

Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatt skal gjenspeile befolkningen forøvrig. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.

 

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.

 

 

Søk her

 

 

  • Fylke: Nordland
  • Jobbtype: Fast
  • Heltid/Deltid: Heltid
  • Arbeidstid: Dag
  • Søknadsfrist: 14.03.2024
  • Tiltredelse: Snarest
  • Arbeidssted: Leirfjord

 

Kontaktpersoner:

Anne Berit Mørch
tlf: 48058814

Gun-Sølvi Johannessen
tlf: +47 75074000
mob: +47 90667637

 

Hjemmeside:

www.leirfjord.kommune.no

 

Adresse:

Skoledalsveien 39 8890 Leirfjord

 

Leirfjord kommune Helse og velferd

Naturskjønne Leirfjord kommune med sine 2300 innbyggere, ligger sentralt plassert på Helgelandskysten mellom regionsentrene Mosjøen, Mo i Rana og Sandnessjøen. Leirfjord er en landbruks- og kystkommune med stort potensial innen turisme og marine næringer. Kommunen har unike friluftsmuligheter til havs, i utmark og til fjells. Leirfjord har et godt tjenestetilbud innen oppvekst, omsorg og kultur. Kommunen har gode kommunikasjonsmuligheter med nærhet til flyplass, jernbane og E6.

Del stillingen

Selskap

Barneverntjenesten ytre Helgeland

Kontaktinfo

  • Anne Berit Mørch
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 48058814
  • Gun-Sølvi Johannessen
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: +47 75074000 mob: +47 90667637

Lokasjon

  • Leirfjord

Søknadsfrist

Mars 14, 2024