Kombinert stilling kommuneoverlege og kommunale legeoppgaver (Søknadsfrist 15.08.2024)

Å (002)Nome

Kombinert stilling kommuneoverlege og kommunale legeoppgaver i Nome kommune

 

 

Det er opprettet en ny og spennende kombinert stilling som kommuneoverlege og kommunale legeoppgaver i Nome kommune.

Som kommuneoverlege vil du være medisinsk faglig rådgiver for kommunen og arbeide med samfunnsmedisinske oppgaver. Dette gjelder bl.a. smittevern, folkehelse, miljørettet helsevern, samt oppfølging, planlegging og ledelse av legetjenesten. Stillingen inngår også som en del av kommunens beredskapsledelse.

Nome får egne kommunale akutte døgnplasser(KAD) fra 2025, og kommuneoverlegen vil være en viktig del i oppstart og drift av KAD.

Alle fastlegene i kommunen er samlet i ett stort velfungerende legesenter lokalisert på Nome Helsesenter med jordmor, helsestasjon og ambulansetjeneste. Alle fastlegehjemler er besatt. Det er godt samarbeid mellom fastlegene og kommunens øvrige helsetjeneste. Nome har et interkommunalt legevaktsamarbeid med Skien kommune. Vår nye kommuneoverlege vil bli en del av legetjenesten og utvikling av helsetjenesten i kommunen,

De kommunale legeoppgavene i kommunen innebærer tjenester som tilsynslege, flyktninghelse, helsestasjon og skolehelsetjeneste. Legene i kommunen har fordelt disse oppgavene, og den nye stillingen vil primært ha sitt ansvarsområdet som tilsynslege. Den nye stillingsressursen er fordelt med 40% kommuneoverlege og 60% kommunale legeoppgaver.

 

Søknadsfrist: 15.08.2024
Arbeidsgiver: Nome kommune
Sted: Ulefoss
Stillingstittel: Kombinert stilling kommuneoverlege og kommunal legeressurs i Nome kommune
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4777029396

 

Arbeidsoppgaver

  • Samfunnsmedisinske oppgaver innen forebyggende arbeid, folkehelse, smittevern og miljørettet helsevern
  • Medisinskfaglig rådgivning og veiledning.
  • Bidra til god samhandling mellom den kommunale helse- og omsorgstjenesten, fastlegene og spesialisthelsetjenesten
  • Bidra i kommunalt planarbeid der dette er naturlig.
  • Hastekompetanse på kommunens vegne innen miljørettet helsevern, psykisk helsevern, smittevern og helsemessige beredskap ut fra lov og delegasjon
  • Kvalitetssikring og tilsyn, rådgiving i forbindelse med klagehåndtering
  • Delta i beredskapsarbeid
  • Kommunale legeoppgaver

 

Kvalifikasjoner

  • Offentlig godkjent lege med norsk autorisasjon
  • Relevant erfaring
  • Fortrinnsvis spesialist i samfunnsmedisin, ha påbegynt spesialisering eller ønske om å starte i spesialisering.
  • Førerkort kl. B
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne vektlegges
  • Krav om norskkunnskaper B2 nivå

 

Personlige egenskaper

  • Selvstendig, målrettet og strukturert
  • Er proaktiv og opptatt av utviklingsarbeid
  • Har gode kommunikasjonsferdigheter skriftlig og muntlig, samt god evne til samarbeid
  • God til å kombinere faglig ferdighet med helhetstenkning
  • God på å planlegge og strukturere egen hverdag
  • Innehar gjennomføringsevne og er engasjert i nye utfordringer
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

 

Vi tilbyr

  • En spennende stilling med bred kontakt med øvrige kommunale tjenester og med varierte oppgaver
  • Gode faglige og personlige utviklingsmuligheter
  • Godt arbeidsmiljø og gode kollegaer
  • Lønn etter avtale
  • Ingen legevaktplikt
  • Stillingen er plassert i kommunens lønnsregulativ i henhold til gjeldende tariffavtale
  • Som ansatt i Nome kommune er du omfattet av meget gode pensjon- og forsikringsordninger

 

Stårrvegen 14, 3830 Ulefoss, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Kristin Sekse
Kommuneoverlege Midt-Telemark og Nome
 Telefon:409 13 939
E-post:[email protected]

Zafar G. Ali
Tillitsvalgt Lege
 Telefon:452 70 839
E-post:[email protected]

Berit Lindberg Spange
Enhetsleder HO
 Telefon:452 70 839

 

Kanalkommunen Nome ligger «midt i smørøyet» og er en kommune med flere vakre steder å bosette seg. Største del av befolkningen bor i eller omkring Lunde og Ulefoss sentrum.
Det er kort veg til Grenlandsregionen i sør og til Bø i Midt-Telemark med vakre Lifjell i nord. Det er kun 30-60 minutters kjøring til sjø og fjell, og kun 2 timer til Oslo.
Sørlandsbanen stopper i Lunde.
Kommunen har ca. 6600 innbyggere og et areal på 434 km². Nome har barnehager, ledige boligtomter, videregående skoler og kort veg til universitetet i Sørøst-Norge (Bø, Porsgrunn og Notodden).

Del stillingen

Selskap

Nome kommune

Kontaktinfo

  • Kristin Sekse
  • Tittel: Kommuneoverlege Midt-Telemark og Nome
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 409 13 939
  • Berit Lindberg Spange
  • Tittel: Enhetsleder HO
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 90940691

Lokasjon

  • Ulefoss

Søknadsfrist

August 15, 2024

100% stilling som arealplanlegger – Forvaltning Åndalsnes (søknadsfrist 08.08.2024)

Rauma kommune Forvaltning

100% stilling som arealplanlegger

 

 

Rauma kommune søker arealplanlegger i 100 % fast stilling til spennende og utfordrende oppgaver ved Rauma Utbygging, virksomhet Forvaltning. Vi oppfordrer både erfarne og nyutdannede til å søke.

 

Stilling

Vi har ledig stilling som arealplanlegger i 100% fast stilling. Arbeidstid: dagtid.

 

Arbeidsted

Rauma Utbygging har et solid og kunnskapsrikt fagmiljø lokalisert i rådhuset på Åndalsnes. I vår daglige virke benytter vi en mengde ulike datasystem knyttet til drifts- og planleggingsoppgaver, økonomisystem, abonnentregister m.m. Vi har et godt og sosialt arbeidsmiljø med faglige diskusjoner, humor og stor takhøyde. Oppgavene er utfordrende med varierende form og størrelse.

 

Aktuelle arbeidsoppgaver

  • Saksbehandling av private planforslag til politisk behandling
  • Delta i planprosesser og sikre medvirkning og samarbeid med kommunens innbyggere, utbyggere og andre interessegrupper, samt regionale og statlige myndigheter
  • Utarbeide område- og reguleringsplaner samt bidra til/lede planprosesser i kommunal regi
  • Saksbehandling av mindre reguleringsendringer
  • Forvaltning av digital planbase og planregister
  • Oppgaver innenfor GIS

Stillingen kan tillegges andre relevante oppgaver i tjenesteområdet.

 

Kvalifikasjoner

  • Du har relevant utdanning på universitets- eller høgskolenivå, fortrinnsvis med planfaglig bakgrunn
  • Du har svært god skriftlig og muntlig framstillingsevne på norsk
  • Du har kunnskap om plan- og bygningsloven med tilhørende forskrifter
  • Du har god digital kompetanse

Eksempel på relevant utdanning: arealplanlegger, landskapsarkitekt, reguleringsarkitekt, arkitekt, ingeniør eller annen relevant utdannelse og erfaring som passer til stillingen. Relevant erfaring kan kompensere for kravet om høyere utdannelse.

I tillegg ønsker vi at du har:

  • Erfaring fra arbeid med områderegulering og offentlig forvaltning.
  • Erfaring/utdanning med digitale prosjekterings- eller GIS-verktøy. Kommunen bruker Gisline i arealplanarbeidet.
  • Førerkort klasse B

 

Personlig egnethet

  • Du er allsidig og kan arbeide med ulike kart- og datasystem
  • Du er strukturert, god til å prioritere arbeidsoppgaver og leverer innenfor gitte tidsfrister
  • Du kan arbeide selvstendig og har tæl!
  • Du er rask til å sette deg inn i nye problemstillinger og leverer under tidspress.
  • Du er løsningsorientert og har gode samarbeids- og kommunikasjonsevne
  • Du er positiv, fleksibel og interessert i å bidra til avdelingens utvikling
  • Du er selvstendig, strukturert og løsningsorientert

Det er viktig å ha god fagforståelse og evne til å drive frem prosesser. Det legges stor vekt på personlig egnethet.

 

Vi tilbyr:

  • Spennende, faglig utviklende og varierte arbeidsoppgaver
  • Solid fagmiljø og positivt arbeidsmiljø
  • God pensjonsordning i KLP

Kan dette være jobben for deg? Ta kontakt så tar vi en prat!

 

Ansettelse

Ansettelse skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og avtaleverk, herunder medlemskap i pensjonsordning. Avlønning etter sentral Hovedtariffavtale ut fra kvalifikasjoner og ansiennitet.

 

Søknad

Rauma kommune tar kun imot elektroniske søknader. Søkerveiledning: https://www.rauma.kommune.no/om-kommunen/ledige-stillinger/sokerveiledning/ eller [email protected].
Det er viktig at du tar deg tid til å besvare spørsmålene vi stiller og dokumenterer utdannelse og kompetanse i søknaden. Last opp aktuelle attester og vitnemål i PDF format. Lenke til vitnemålsportalen kan sendes til kontaktperson i annonsen.

Vær oppmerksom på at opplysninger om søker kan bli offentliggjort selv om søker har bedt om å ikke bli ført opp på søkerliste, jf. Offentleglova.

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Møre og Romsdal
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Sektor: Utbygging
Søknadsfrist: 08.08.2024
Arbeidssted: Åndalsnes

 

Kontaktpersoner:

Virksomhetsleder Torbjørg Lillebø
mob: +47 45462694

 

Hjemmeside:

https://www.rauma.no/

Adresse:

Rådhuset, Vollan 8a 6300 Åndalsnes

 

Rauma kommune Forvaltning

Velkommen til verdens beste kommune for naturglade mennesker! Hos oss kan du både ha en givende jobb og en aktiv fritid. Du har kort vei til naturopplevelser uansett hvor du befinner deg i kommunen. Kommunesenteret Åndalsnes ligger innen 1-2 timers kjøretur til Molde og Ålesund lufthavn, og Raumabanen gjør at du kan reise miljøvennlig med tog. Kommunen har et bredt og fremoverlent næringsliv og satser aktivt på turisme og gode opplevelser for alle. Kjente turistmål som Trollstigen, Romsdalseggen, Rampestreken og Romsdalsgondolen finner du her, og vi har et spennende og variert kulturliv med Rauma kulturhus som motor. Norsk fjellfestival, Trollveggen Triathlon og Rauma Rock er tre av folkefestene som skaper liv og røre. Barna har gode tilbud gjennom bl.a. Barnas turlag, speideren eller 4H. Velkommen til naturgledekommunen Rauma!

Del stillingen

Selskap

Rauma kommune

Kontaktinfo

  • Torbjørg Lillebø
  • Tittel: Virksomhetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 45462694

Lokasjon

  • Åndalsnes

Søknadsfrist

August 8, 2024

Sykehjemslege 100% fast (Søknadsfrist 07.07.2024)

NES-Webcruiter-1170x300

Sykehjemslege fast stilling

 

 

Har du ambisjoner om å fremme faget «sykehjemsmedisin» og i tillegg være en pådriver for god kvalitet i den medisinske behandlingen?

Grip muligheten og sett avtrykket ditt hos oss på Nes sykehjem.

Vi har ledig 100% fast stilling, og vi kan vurdere lavere stillingsprosent dersom du ønsker det.

Sykehjemmet trenger en lege med bred kompetanse, med engasjement og med interesse for geriatri, demens og allmennmedisin. Du må like å jobbe tverrfaglig og dele kunnskap til det beste for beboere/pasienter og pårørende.

Nes sykehjem har totalt 118 plasser som inkluderer kommunalt akutte døgnplasser (KAD) og andre korttid,- og rehabiliteringsplasser der aldersgruppen er voksne, i hovedsak eldre. Sykehjemmet har 30 tilrettelagte langtidsplasser for personer med demens i tillegg til somatiske langtidsplasser. Vi har to legestillinger, fagutviklingssykepleier og assisterende avdelingsleder med fagansvar på alle avdelingene og ellers mange gode medarbeidere som gjør sitt ytterste for at beboere/pasienter og pårørende skal ha gode hverdager.

 

Fra 2017 er spesialisering i allmennmedisin obligatorisk for alle nye leger som ikke allerede er spesialister eller under godkjenning som allmennlege. Minst to år av spesialistutdanningen skal foregå i åpen uselektert allmennpraksis.

 

Søknadsfrist: 07.07.2024
Arbeidsgiver: Nes kommune
Sted: Årnes
Stillingstittel: Sykehjemslege
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4828907349

 

Arbeidsoppgaver

  • Undersøkelse, diagnostikk, behandling og oppfølging av pasienter
  • Medisinsk faglig ansvar
  • Veilede og undervise pasienter, pårørende, kolleger og studenter
  • Bidra til opplæring innen eget fagområde i henhold til behov

 

Kvalifikasjoner

  • Norsk autorisert lege med gjennomført LIS1 tjeneste
  • Fortrinnsvis spesialist i allmennmedisin, geriatri eller tilsvarende
  • Ønskelig med kompetanse innen indremedisin, geriatri og demens samt erfaring fra sykehjem og
  • KAD avdeling
  • Erfaring med palliativ behandling
  • God digital kompetanse
  • Beherske norsk skriftlig og muntlig tilsvarende nivå C1 (Bergenstesten). Språknivå B2 kan vurderes.
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

 

Personlige egenskaper

  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Evne til selvstendighet og evne til prioritering
  • God arbeidskapasitet
  • Ansvarsbevisst

 

Vi tilbyr

  • Et godt arbeidsmiljø med spennende og utfordrende arbeidsoppgaver i en virksomhet i utvikling
  • Samarbeidsmøter med fastlegene og samarbeidsforum for sykehjemsleger i regi av AHUS
  • Lønn etter avtale og fleksitidsordning
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger

 

Praktisk informasjon om søkeprosessen

Du søker på stillingen via rekrutteringsportalen. Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju. Minst to referanser må oppgis.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.

 

Hagaskogvegen 19, 2150 Årnes, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Eli Haukland
Virksomhetsleder
 Telefon:99106988
E-post:[email protected]

 

 

Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 24.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

Juli 7, 2024

Halsnøy skule: Avdelingsleiar og lærar (søknadsfrist 21.06.2024)

 

Avdelingsleiar 100% vikariat – Halsnøy skule

 

Ved Halsnøy skule er det ledig avdelingsleiarstilling 100% vikariat skuleåret 24/25. Ein del av denne stillinga (inntil 50%) kan verta undervisning/vikartimar.

Halsnøy skule er ein stor skule med ca 160 elevar, ca 80 av dei går på SFO.

Som avdelingsleiar er du ein del av skulen sitt leiarteam.

 

Arbeidsoppgåver

  • Du arbeider for å skapa eit godt, trygt og inkluderande læringsmiljø for elevar og tilsette
  • Du sikrar eit godt og ope samarbeid med føresette, og deltek aktivt i planlegging og gjennomføring av skulen sitt utviklingsarbeid
  • Andre relevante administrative oppgåver
  • Du deltek i skuleleiarfellesskapet i Kvinnherad kommune og er med på å utvikla Kvinnheradskulen ut frå nasjonale styringssignal og Kvinnherad kommune sine eigne mål for opplæringa
  • Undervisa i ulike fag
  • Klasseleiing
  • Pedagogisk utviklingsarbeid
  • Bidra til å utvikla eit godt læringsmiljø
  • Sikra at elevane får eit godt skuletilbod

 

Kvalifikasjonar

  • Godkjend og relevant pedagogisk utdanning for undervising i grunnskulen
  • Det er ynskjeleg med relevant leiarutdanning.
  • Relevant IT-kompetanse knytt til digitale verktøy og læringsplattforar

 

Personlege eigenskaper

  • Du er ein tydeleg og inkluderande leiar med positive forventningar til både vaksne og elevar
  • Du har gode samarbeidsevner
  • Du er strukturert, arbeider systematisk og har stor arbeidskapasitet
  • Du har godt humær og arbeider for eit trygt og godt arbeids- og læringsmiljø
  • Du likar å vera saman med barn, er ein trygg vaksen og ser den einskilde
  • Du er trygg i møte med elevar og føresette og andre eksterne samarbeidspartnerar
  • Du er utviklingsorientert og deltek aktivt i profesjonsfellesskapet

Personlege eigenskapar vert vektlagt ved tilsetjing.

 

Vi tilbyr

  • Ein raus og inkluderande arbeidsplass i eit godt fagleg og sosialt miljø. Vi har dyktige medarbeidarar som vil det beste for kvarandre og den einskilde eleven.
  • Vi arbeider kontinuerlig for å kunna tilby elevar og tilsette eit trygt, godt og inkluderande arbeids- og læringsfellesskap i tråd med Fagfornyinga og Kvinnherad kommune sine overordna verdiar og kvalitetsutviklingsplan.
  • Tilsetjing skjer etter gjeldande vilkår for kommunale arbeidstakarar i samsvar med HTA og AML
  • Pensjonsordning, ulykkes- og gruppelivsforsikring gjennom SPK/KLP
  • Kvinnherad kommune er ei IA-verksemd
  • Gode arbeidstilhøve i eit godt arbeidsmiljø
  • Dekning av flytteutgifter etter nærare reglar

Det er krav om gyldig politiattest før du tiltrer i stillinga. Kravet er heimla i lov om barnevern § 6.10, opplæringslova § 10.9, lov om barnehagar § 19, Helsepersonellova § 20 og helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4.

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Vestland
Jobbtype: Vikariat
Heiltid/Deltid: Heiltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 21.06.2024
Tiltreding: 01.08.2024
Arbeidsstad: Halsnøy

 

Kontaktpersonar:

Jorunn Teigen Sætre
mob: +47 91345004

 

Heimeside:

www.kvinnherad.kommune.no

 

Adresse:

Rosendalsvegen 10 5470 Rosendal

 

Kvinnherad kommune Halsnøy skule

Kvinnherad kommune har 13.100 innbyggjarar og ligg i Sunnhordland, mellom Bergen, Haugesund og Odda.
Rosendal er administrativt senter, medan Husnes er største tettstaden og har vidaregåande skule og handelssenter.
Kvinnherad tilbyr gratis SFO og søskenmoderasjon i barnehagen.
Naturen rundt byr på sjø, skog, fjell og bre. Nyleg vart Kvinnherad Arena opna, som er den største aktivitetshallen i kommunen. Idrettslag og kulturskule gir moglegheiter for både sports- og kulturinteresserte.
Handelsmoglegheiter finn du på Husnes storsenter og i Rosendal, og det er gode transporttilbod både til Bergen og Haugesund.
Kvinnherad kommune har per i dag ikkje eigedomsskatt for hus, hytter og næring.

 

Del stillingen

Selskap

Kvinnherad kommune

Kontaktinfo

  • Jorunn Teigen Sætre
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 91345004

Lokasjon

  • Rosendal

Søknadsfrist

Juni 21, 2024

Halsnøy skule: Undervisningsstillingar (søknadsfrist 21.06.2024)

Kvinnherad kommune Halsnøy skule

Undervisningsstillingar 100 – 200% fast, – Halsnøy skule

 

 

Omtale av stillinga

Ved Halsnøy skule er det ledig 1-2 undervisningsstillingar, 100-200% fast frå 1.8.24.

 

Arbeidsoppgåver

  • Undervisa i ulike fag
  • Klasseleiing
  • Kan vera aktuelt å arbeida som kontaktlærar
  • Pedagogisk utviklingsarbeid
  • Samarbeid med foreldre/føresette og andre samarbeidspartnarar, til dømes foreldremøte og foreldresamtalar
  • Bidra til å utvikla eit godt læringsmiljø
  • Sikra at elevane får eit godt skuletilbod

 

Kvalifikasjonar

Godkjend og relevant pedagogisk utdanning for undervising i grunnskulen

 

Personlege eigenskaper

  • Er ein tydeleg klasseleiar, arbeider systematisk, strukturert og sjølvstendig.
  • Er lærevillig og utviklingsorientert.
  • Er tydeleg og konsekvent som vaksen ovanfor barn og unge.
  • Bør ha gode samarbeidsevner, er positiv og møter kollegaer, barn, foreldre/føresette med respekt og forståing.
  • Er positiv, lojal og bidrar til eit godt arbeidsmiljø.

Personlege eigenskapar vert vektlagt ved tilsetjing.

 

Vi tilbyr

  • Tilsetjing skjer etter gjeldande vilkår for kommunale arbeidstakarar i samsvar med HTA og AML
  • Pensjonsordning, ulykkes- og gruppelivsforsikring gjennom SPK/KLP
  • Kvinnherad kommune er ei IA-verksemd
  • Gode arbeidstilhøve i eit godt arbeidsmiljø
  • Dekning av flytteutgifter etter nærare reglar

Det er krav om gyldig politiattest før du tiltrer i stillinga. Kravet er heimla i lov om barnevern § 6.10, opplæringslova § 10.9, lov om barnehagar § 19, Helsepersonellova § 20 og helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4.

 

 

Søk her

 

 

Heiltid/Deltid: Heiltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 21.06.2024
Tiltreding: 01.08.2024
Arbeidsstad: Halsnøy
Fylke: Vestland
Jobbtype: Fast

 

Kontaktpersonar:

Jorunn Teigen Sætre
mob: +47 91345004

 

Heimeside:

www.kvinnherad.kommune.no

 

Adresse:

Rosendalsvegen 10 5470 Rosendal

 

Kvinnherad kommune Halsnøy skule

Kvinnherad kommune har 13.100 innbyggjarar og ligg i Sunnhordland, mellom Bergen, Haugesund og Odda.
Rosendal er administrativt senter, medan Husnes er største tettstaden og har vidaregåande skule og handelssenter.
Kvinnherad tilbyr gratis SFO og søskenmoderasjon i barnehagen.
Naturen rundt byr på sjø, skog, fjell og bre. Nyleg vart Kvinnherad Arena opna, som er den største aktivitetshallen i kommunen. Idrettslag og kulturskule gir moglegheiter for både sports- og kulturinteresserte.
Handelsmoglegheiter finn du på Husnes storsenter og i Rosendal, og det er gode transporttilbod både til Bergen og Haugesund.
Kvinnherad kommune har per i dag ikkje eigedomsskatt for hus, hytter og næring.

 

Del stillingen

Selskap

Kvinnherad kommune

Kontaktinfo

  • Jorunn Teigen Sætre
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 91345004

Lokasjon

  • Rosendal

Søknadsfrist

Juni 21, 2024

Larvik kirkelige fellesråd – Kirkemusiker (Søknadsfrist 21.05.2024)

 

Kantor/organist/kirkemusiker i Nanset menighet 2. gangs utlysning

 

 

  • Larvik Kirkelige Fellesråd
  • Vikingveien 9, 3274 Larvik, Hybridkontor

 

Om jobben

Stillingstittel: Organist
Oppstart: Etter avtale
Type ansettelse: Fast, heltid 100%
Arbeidstid: Dagtid og kveld, alle dager
Arbeidsspråk: Norsk
Antall stillinger:  1

 

Søk på jobben

Søk senest mandag 8. juli

Send søknad til: [email protected]

 

KANTOR/ORGANIST/KIRKEMUSIKER I NANSET MENIGHET 2. gangs utlysning

Det er ledig 100% stilling som kantor/organist/kirkemusiker innenfor Larvik kirkelige fellesråd.

Nanset menighet har et rikt musikkliv med sang- og musikktilbud for alle aldersgrupper. Arbeidsstedet vil hovedsakelig være Nanset kirke men du vil også være en del av en innarbeidet vaktordning for gravferder og vielser i Larvik prosti. Menigheten samarbeider tett med Larvik menighet.

Nanset menighet har ca. 3600 medlemmer. Kirken er en arbeidskirke fra 1974 med et 12st. Junker-orgel fra 1974, flygel og et Hammond B3.

 

Hovedarbeidsoppgaver

Du får det kirkemusikalske ansvaret for en aktiv menighet med lav terskel og mange tilbud. Vi ønsker at du bidrar til å videreutvikle musikkmiljøet i Nanset menighet, som en del av arbeidet med å bygge menighet. Du planlegger og gjennomfører menighetens gudstjenester, andre kirkelige handlinger og konserter i samarbeid med sokneprest og stab. Du går inn i turnusordningen for gravferder og vielser i Larvik prosti. Du medvirker i menighetens korvirksomhet for barn og ungdom.

 

Ønskede kvalifikasjoner

  • Fortrinnsvis 4 års kirkemusikalsk utdanning eller annen relevant musikkutdanning.
  • Allsidige orgel- og pianoferdigheter, beherske flere musikksjangre og ha kunnskap og erfaring i korledelse.
  • Trygg på bruk av IT-baserte verktøy.
  • Gode samarbeidsevner og fleksibilitet er svært viktig for et godt og velfungerende samarbeid med sokneprest, stab, frivillige og menighetenes råd og utvalg. Personlig egnethet vil derfor bli tillagt stor vekt.

Den som ansettes må være medlem av Den norske kirke. Det kreves framlegging av politiattest. Søker må disponere bil.

Stillingen lønnes avhengig av kvalifikasjoner etter gjeldende kirkelige tariffavtale og vi tilbyr gode forsikrings- og pensjonsordninger fra pensjonsselskapet KLP.

Søker må være forberedt på prøvespill i ansettelsesprosessen.

Tiltredelse 01.09.2024 eller etter avtale.

 

Kontaktperson for stillingen

Sigrid Kobro Stensrød
Kirkeverge
98231305
[email protected]

 

Om bedriften

Larvik kommune har 49 000 innbyggere. Fellesrådets virksomhetsområde innefatter 11 menigheter. Det er ca. 50 stillinger innenfor virksomheten, i tillegg til 11 prester. Kommunen ligger i søndre Vestfold med rike muligheter for sjø- og friluftsliv.

Nettsted: https://kirken.no/larvik

Del stillingen

Selskap

Larvik Kirkelige Fellesråd

Kontaktinfo

  • Sigrid Kobro Stensrød
  • Tittel: Kirkeverge
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 982 31 305

Lokasjon

  • Larvik

Søknadsfrist

Juli 8, 2024

Driftsoperatør / vedlikehaldsarbeidar 100% vikariat (søknadsfrist 30.06.2024)

Driftsoperatør/vedlikehaldsarbeidar

 

 

Om stillinga

Eining for teknisk drift og reinhald har ansvar for drift og vedlikehald av kommunale eigedomar, vegar, vass- og avløpsanlegg, samt reinhaldet i kommunen. Eininga er ei serviceretta verksemd som held til i lokaler på Frøland.

Eininga har ledig 100 % vikariat i driftsavdelinga. Vikariatet er ledig omgåande med varigheit på eitt år og moglegheit for forlening.

Det kan bli aktuelt for den som blir tilsett å bli ein del av brannberedskapen i kommunen.

 

Arbeidsoppgåver

  • Drift og vedlikehald av kommunale vass- og avløpsanlegg, kommunale eigedomar og uteområde/parkar
  • Drift og vedlikehald av vegar, grøftar o.l.
  • Drift og vedlikehald av idrettsanlegg og basseng
  • Gjennomføra kvalitetssikring, internkontroller og aviksrapportering
  • Inngå i kommunen sine beredskapsplanar med vaktordningar
  • Andre arbeidsoppgåver innanfor fagfelta kan bli tillagt stillinga

 

Kvalifikasjonar

Krav

  • Fagbrev innan relevante fagområder
  • Relevant erfaring
  • Grunnleggjande datakunnskapar, og må kunne nytta digitale verktøy
  • Førarkort – klasse B og traktor

Ønskjer

  • Erfaring fra vintervedlikehald og bruk av traktor
  • Maskinførerbevis
  • Elektro og mekanisk erfaring
  • Byggdrift
  • Varme\kjøle teknisk kompetanse

 

Personlege eigenskapar

  • Du må vera serviceinnstilt, samarbeidsvilleg og kunne forhalda deg til kommunen sine innbyggjarar
  • Du må kunne arbeida sjølvstendig og lett tileigna deg nye oppgåver
  • Du er initiativrik og lika å halda deg fagleg oppdatert
    Du ha ei strukturert arbeidsform
  • Du trivast med fysisk arbeid
  • Personlege eigenskapar vert vektlagde

 

Me tilbyr

  • Ein varierande og spennande arbeidskvardag
  • Stor variasjon i arbeidsoppgåver
  • Vaktordning med vekesvakter og vinterberedskap
  • Eit fagleg miljø med utfordrande oppgåver, gode moglegheiter for fagleg og personleg utvikling og høve til å vera med å forme ein kommune i positiv utvikling og vekst
  • Lønn, offentleg pensjon og arbeidsvilkår etter gjeldande lov- og avtaleverk
  • Gunstige pensjonsordningar, yrkesskade- og gruppelivsforsikring
  • Fleksible arbeidstidsordningar
  • Gode velferdsordningar

 

Arbeidstilhøve

Me ønskjer eit arbeidsmiljø prega av mangfald, og at våre tilsette skal spegla folkesetnaden elles. Me oppfordrar alle som er kvalifisert til å søkja jobb hjå oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn eller minoritetsbakgrunn. All utanlandsk utdanning må vera godkjent av Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse, HR-dir. Me legg vekt på å leggja til rette arbeidsforholda dersom du har behov for det.

Administrasjonsmålet i kommunen er nynorsk. Alle nytilsetjingar vert gjort med ei prøvetid på 6 månader.
Me gjer merksam på at i følgje offentleglova § 25, 2. ledd kan opplysningar om søkjaren bli offentleggjort, sjølv om du har oppmoda om ikkje å bli ført på offentleg søkjarliste. Dersom du har bedt om unntak frå offentleg søkjarliste vil du alltid bli varsla før søkjarlista vert offentleggjort, og vil ha moglegheit til å trekkja søknaden.

Som tilsett i Samnanger kommune vil du bli innmeldt i KLP si pensjonsordning. KLP tilbyr pensjon, bank og forsikringstenester og er Norges største pensjonsselskap. Ordninga dekker alderspensjonar, AFP, uførepensjon, etterlattepensjon, yrkesskade- og gruppelivsforsikring.

Søknadar må leverast innan fristen og må sendast inn via rekrutteringssystemet vårt JobbNorge.

 

Om oss

Samfunnsutvikling held til i gode lokale på Frøland. Her får du eige kontor med utsikt mot fjell og vatn. På Frøland kjem du inn i eit godt arbeidsmiljø med andre tilsette som jobbar med kommuneplan, oppmåling, prosjekt, kommunaltekniske tenester, klima, miljø og naturforvaltning. Me er omlag 20 tilsette som jobbar tett saman i team om å drifte og utvikle tenestene og kommunen.

 

Samnanger kommune

I hjarta av gamle Hordaland, midt mellom Bergen og Hardanger, ligg Samnanger kommune som ein naturleg skjønnheit. Med relativ kort veg til både by- og naturopplevelsar, er Samnanger perfekt for deg som ønskjer både i pose og sekk.

Kraftkommunen med sine 2 500 innbyggjarar er i vekst, og potensialet er stort. Me treng deg som ser dette potensialet og vil vera med på den spanande reisa vidare.

 

Spørsmål om stillinga

Erik Espelid
Konstituert einingsleiar
48286268
[email protected]

 

 

Søk stillinga

 

 

Søknadsfrist: 30. juni 2024
Arbeidsgivar: Samnanger kommune
Kommune: Samnanger
Omfang: Heiltid
Varigheit: Vikariat/mellombels
Arbeidsstad: Kvitingsvegen 85, 5650 Tysse

Del stillingen

Selskap

Samnanger kommune

Kontaktinfo

  • Erik Espelid
  • Tittel: Konstituert einingsleiar
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 48286268

Lokasjon

  • Tysse

Søknadsfrist

Juni 30, 2024

Pedagogiske ledere (Søknadsfrist 24.06.2024)

Pedagogisk leder

 

 

Om oss

Kautokeino kommune er Norges største kommune i areal, landets største reindriftskommune og det sterkeste samiske samfunnet som finnes.
I Kautokeino er 95% av befolkningen samisktalende og samisk er det språket vi kommuniserer med overalt: På butikken, hos legen og i skolene.

Visste du f. eks. at i Kautokeino lærer elevene matematikk og finsk på samisk?
Om du har lyst til å lære deg samisk og bo i et komplett samisk samfunn, så har du knapt andre alternativer, enn Kautokeino.

 

Om stillingen

Kautokeino kommune har med forbehold, vikariatstilling som pedagogiskleder ledig med tiltredelse 05.08.24 og ut barnahgeåret 24/25. Som pedagogiskleder er du en del at teamet med pedagogiskelledere som jobber i kommunens barnehager.

 

Vi tilbyr

  • God pensjonsordning
  • 8 planleggings- /kursdager
  • Kommunen er en tospråklig kommune

 

Arbeidsoppgaver

Som pedagogiskleder vil dine arbeidsoppgaver bl.a. være:

  • Å bidra til et godt leke- og læringsmiljø for barna
  • Veilede og følge opp personalet på avdelingen
  • Bidra til god dialog mellom barnehage og hjem

 

Kvalifikasjoner

  • Godkjent barnehagelærerutdanning
  • Beherske samisk muntlig og sk

 

Personlige egenskaper

  • Løsningsorientert
  • Engasjement
  • Inkluderende
  • God samarbeids- og kommunikasjonsevne

 

Annen informasjon

  • Søknad sendes via www.jobbnorge.no
  • Det oppgis minst 2 referanser
  • Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju
  • Nærmere informasjon om stillingen kan fås fra Britt Ørnebakk, tlf 452 30 857

 

 

Søk stillingen

 

 

Søknadsfrist: 24. juni 2024
Arbeidsgiver: Guovdageainnu suohkan – Kautokeino kommune
Kommune: Guovdageaidnu – Kautokeino
Omfang: Heltid
Varighet: Fast
Arbeidssted: Bredbuktnesveien 6, 9522 Kautokeino

Del stillingen

Selskap

Kautokeino kommune

Kontaktinfo

  • Britt Ørnebakk
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 452 30 857

Lokasjon

  • Kautokeino

Søknadsfrist

Juni 24, 2024

Fag- og kvalitetsrådgiver – Helse og velferd (Søknadsfrist 30.06.2024)

NES-Webcruiter-1170x300

Fag- og kvalitetsrådgiver

 

 

Stillingen som fag- og kvalitetsrådgiver er plassert i stab hos kommunalsjef for Helse og velferd.

Hovedformålet med stillingen er tjeneste- og kompetanseutvikling i samarbeid med virksomhetene i kommunalområdet. Du skal være en aktiv bidragsyter for å skape god samhandling mellom strategisk og utøvende tjenestenivå. Ledelse av utviklingsprosesser er en sentral del av stillingen.

 

Søknadsfrist: 30.06.2024
Arbeidsgiver: Nes kommune
Stillingstittel: Fag- og kvalitetsrådgiver
Stillinger: 1
Heltid/Deltid:Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4820979926

 

Arbeidsoppgaver

  • Administrative og utadrettede oppgaver knyttet til kompetanse, kvalitetsutvikling og oppfølging av kvalitetsforskriften
  • Søknader om tilskuddsmidler, knyttet til kompetanse- og tjenesteutvikling
  • Koordinering av prosesser
  • Ledelse av utviklingsprosjekter
  • Andre oppgaver kan tillegges stillingen

 

Kvalifikasjoner

  • Utdanning innen helsefag på universitets- eller høyskolenivå
  • Erfaring og interesse for systematisk kompetanse- og tjenesteutvikling
  • Erfaring med kvalitetsarbeid
  • Kjennskap til budsjett og økonomiarbeid
  • Veilederkompetanse og prosjektledelse er ønskelig
  • Gjerne kjennskap til kommunal sektor og offentlig forvaltning
  • God norskkunnskaper skriftlig og muntlig

 

Personlige egenskaper

  • Vi ønsker deg som er nytenkende, kreativ og innovativ
  • Du må ha gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • God evne til å jobbe selvstendig, med flere parallelle prosesser og være en pådriver i utviklingsarbeid og ha god evne til å gjennomføre prosesser
  • Du må kunne jobbe strukturert, være fleksibel og løsningsorientert

 

Vi tilbyr

  • Interessante og varierte arbeidsoppgaver som er spennende og utfordrende
  • Engasjerte kollegaer og godt tverrfaglig arbeidsmiljø på tvers av kommunalområdene
  • Lønn etter avtale
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.

Det er 6 mnd. prøvetid i faste stillinger.

 

Praktisk informasjon om søkeprosessen

Du søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår. Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskrav som er beskrevet i annonsen.

Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju.

Minst to referanser skal oppgis.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.

 

Nes kommune, Rådhusgata 2, 2150 Årnes, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Jorunn Fjetland lyster
Fagrådgiver
 Telefon:402 37 645
[email protected]

Jan-Henrik Karlsen
Kommunalsjef
[email protected]

 

Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 24.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

  • Jorunn Fjetland lyster
  • Tittel: Fagrådgiver
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 402 37 645

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

Juni 30, 2024

Ledig fast stilling som lærar ved Marvik skule (søknadsfrist 18.06.2024)

Suldal kommune Marvik skule

Ledig fast stilling som lærar ved Marvik skule

 

 

Om stillinga:

Me har ledig 200% fast stilling som lærar ved Marvik skule frå 01.08.24.

Me søkjer deg med fagleg kompetanse som vil væra med å utvikla eit godt skulemiljø i Suldalsskulane, der teamarbeid, klasseleiing, vurdering for læring og relasjonskompetanse står sentralt.

 

Arbeidsoppgåver:

Marvik skule er ein fådelt barneskule med 24 elevar.

I stillinga inngår kontaktlæraransvar.

 

Kvalifikasjonar:

  • Godkjent undervisninsgkompetanse for grunnskule.
  • Du må vera innstilt på å samarbeida og ha evne til å jobba målretta med undervisning og opplæring.
  • Du må vera fleksibel og positiv.
  • Hå pågangsmot og vera utviklingsorientert.
  • Suldalsskulane nyttar læringsbrett i undervisning og utviklingsarbeid.
  • Du må trivast saman med elevar og føresette.
  • Søknad frå andre utan undervisningskompetanse kan verta vurdert.

 

Personlege eigenskapar:

  • Vera positiv og ha god relasjonskompetanse
  • Gode kommunikasjonsevner
  • Vera ein tydeleg og varm klasseleiar
  • Vera fagleg bevisst og godt førebudd til undervisning
  • Ha god innsikt i lærarrolla og arbeida målretta
  • Ha vilje til fleksibilitet og vera utviklingsorientert

 

Hjå oss i Suldal kommune får du:

  • Faglege og personlege utfordringar i eit godt og inspirerande arbeidsmiljø
  • Engasjerte og dyktige kollegaer
  • Pensjons- og forsikringsordningar etter tariffavtale
  • Bedriftshelseteneste
  • Løns- og tilsetjingsvilkår i samsvar med lov- og avtaleverk
  • Nynorsk som administrasjonsspråk
  • Høve til innmelding i lokalt kunstlag for fast tilsette

 

Andre opplysningar:

  • Aktuelle søkjarar vert kalla inn til intervju
  • Det er krav om godkjend politiattest etter gjeldande lovverk ved tiltrede. Attesten kan ikkje vere eldre enn tre månadar
  • Kontaktinformasjon for stillinga finn du til høgre for annonsa
  • Kommunen følgjer offentlighetslova § 25 ved eventuell offentleggjering av søkjarlist

 

Slik søkjer du:

  • Me ber om at du søkjer elektronisk. Sjå her korleis du går fram for å søkje.
  • Treng du hjelp, kan kontakte kommune på tlf 52 79 22 00.

Velkommen som søkjar! Me ser fram til å høyra frå deg!

 

 

Søk her

 

 

Referansenummer: 24/875
Jobbtype: Fast
Søknadsfrist: 18.06.2024
Tiltreding: 01.08.2024
Arbeidsstad: Marvik skule

 

Kontaktpersonar:

Tanja Bergby

mob: +47 41556578

 

Heimeside:

www.minskule.no/marvik

 

Adresse:

Øygarden 21 4235 Hebnes

 

Suldal kommune Marvik skule

Velkommen til Skattkammeret Suldal – Rogalands største kommune i areal, og eit levande samfunn rik på naturressursar og kreativ kraft.

Me er stolte av å være ein nyskapande arbeidsgjevar. Me omfamnar LEAN-prinsippa for å skapa makalause tenester, og søkjer alltid etter dedikerte medarbeidarar som ønskjer å bli med på reisa vår.

Om du søkjer ein meiningsfull karriere, samtidig som du ønskjer eit balansert og aktivt kvardagsliv, er Suldal plassen for deg.

Det rike kulturlivet i Suldal gir liv til samfunnet, både i grendene og på vårt aktive kulturhus på Sand. Her ligg også sentralidrettsanlegget med idrettshall, sandhall og Suldal bad.

Hos oss finn du dei høgaste toppane i Rogaland, langstrakte vidder, idylliske grender tett på fjorden og 70 km med merka skiløyper i vintersesongen.

Utforsk våre ledige stillingar og bli ein del av laget vårt.

Velkommen til Suldal kommune – eksotisk, aktiv og trygg!

Del stillingen

Selskap

Suldal kommune

Kontaktinfo

  • Tanja Bergby
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 41556578

Lokasjon

  • Hebnes

Søknadsfrist

Juni 18, 2024