*Spesial – undervisning og spes.ped. / sos.ped. koordinator *LOSA – veileder og voksenopplærings – koordinator (søknadsfrist 11.07.2024)

Ingeniør / sivilingeniør / jurist eiendom (søknadsfrist 04.08.2024)

Bryggerekka klart

 

Ingeniør/sivilingeniør/jurist eiendomsfag

 

Enhet for kart og arkitektur, Trondheim kommune

Ved Enhet for kart og arkitektur er det fra 1. september 2024 ledig en fast 100 prosent stilling innenfor fagområde eiendom og adressering, med hovedvekt på arbeid med eiendomsskatt. Senere oppstart kan avtales.

Enhet for kart og arkitektur er organisert under virksomhetsområdet byutvikling, og har som hovedoppgave å levere tjenester knyttet til kartverk og forvaltning av kart/geodata, eiendomsdeling og oppmåling, eiendoms- og planregister, navnesaker, adressering, eiendomstaksering og eiendomsskatt.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 04.08.2024
Arbeidsgiver: Trondheim kommune
Stillingstittel: Ingeniør/sivilingeniør/jurist eiendomsfag
Stillinger: 1
Heltid / Deltid:  Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4831756580

Arbeidsoppgaver

Saksbehandling og klagebehandling etter eiendomsskatteloven
Rådgivning og veiledning i eiendomsjuridiske problemstillinger
Bidra til optimalisering/effektivisering av arbeidsprosessen gjennom bruk av nye verktøy og metoder

Kvalifikasjoner

Du har relevant teknisk eller juridisk utdanning fra høyskole/universitet eller tilsvarende dokumenterte kvalifikasjoner
Du har kunnskap om eiendomsfag/eiendomsrett, eiendomsregistrering/matrikkelføring og offentlig forvaltning.
Du er kompetent og teknisk interessert i digitalisering av det offentlige og bruk av IKT-verktøy
Du kommuniserer godt på norsk både skriftlig og muntlig
Det er en fordel at du har basiskunnskap om kart og geomatikk

Personlige egenskaper

Du er initiativrik og har gode samarbeidsevner
Du er utviklings- og løsningsorientert
Du har evne til å arbeide strukturert og selvstendig
Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr

Jobb i et spennende fagfelt sammen med kolleger med høy kompetanse
Gode muligheter for kompetanseheving og videreutdanning
Arbeid i et aktivt, faglig og sosialt miljø
Fleksibel arbeidstid
Lønn etter sentrale avtaler og Trondheim kommunes lokale avtaler
Kommunal pensjons- og forsikringsordning

Adresse:Holtermanns v. 7, 7030 Trondheim, Norge

 

Søk på stillingen her.

 

Kontaktinformasjon

Stine Borge Nordskag, Avdelingsleder
Telefon:  992 37 210

Mona Høiås Sæther, Enhetsleder
Telefon: +47 916 72 466

Åpen – kompetent – modig

Trondheim kommune er landets tredje største kommune, og Norges største arbeidsplass nord for Dovre med om lag 15 000 medarbeidere. Sammen jobber vi for å gi byens innbyggere gode helse- og velferdstjenester, oppvekst- og utdanningsmuligheter, kultur- og fritidstilbud og et godt bymiljø. Vi er stadig på utkikk etter nye, engasjerte og motiverte medarbeidere.

Trondheim kommune er en framtidsrettet og moderne arbeidsgiver som samarbeider med byens forsknings-, universitets- og høgskolemiljø. Hos oss finnes det spennende karrieremuligheter innen en svært bredt spekter av fagfelt. Mange av våre medarbeidere har hatt et langt og variert karriereløp internt i organisasjonen. Les mer om Trondheim kommune på vår hjemmeside og siden «Jobb hos oss».

Trondheim kommune legger til rette for mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, religion, etnisitet, eller hull i CV-en. Trondheim kommune tilrettelegger arbeidsforholdene så langt det er mulig.

Attester, vitnemål og vedlegg må legges ved søknaden. Vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen. Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av NOKUT, og godkjenningen må dokumenteres.

Vi gjør oppmerksom på at søkere føres opp på offentlig søkerliste. Det kan søkes om anonymitet, men det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak, jf. Offentleglova § 25.

Gyldig politiattest må fremlegges der det er påkrevd.

Vi gjør oppmerksom på at det ved behov vil gjennomføres bakgrunnssjekk.

 

Del stillingen

Selskap

Trondheim kommune

Kontaktinfo

  • Mona Høiås Sæther
  • Tittel: Enhetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 916 72 466
  • Stine Borge Nordskag
  • Tittel: Avdelingsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 992 37 210

Lokasjon

  • Trondheim

Søknadsfrist

August 4, 2024

Samnanger kommune – Kommunalsjef samfunnsutvikling (søknadsfrist 10.08.2024)

Notaholmen

Me søkjer

Kommunalsjef samfunnsutvikling

 

Samnanger kommune har mange, store og spennande oppgåver som skal løysast i åra som kjem. Sektor for samfunnsutvikling skal vere ein spydspiss og ei drivkraft i dette arbeidet. Kommunalsjefen får eit stort handlingsrom ved å bidra til at kommunen klarer å løfte seg inn i ei samansett og krevjande framtid, kor dei gode og berekraftige løysingane ligg og ventar.

For å lukkast må kommunen utvikle seg på mellom anna samarbeid og samhandling (internt og eksternt), digitalisering og innovasjon, strategisk og operativ styring, samt ein positiv og lyttande dialog med innbyggjarane våre.

Samfunnsutvikling rommar i dag dei to einingane teknisk drift og reinhald og teknisk forvaltning. I tillegg er prosjektleiar plassert direkte under kommunalsjefen. Det er rom for at ny kommunalsjef kan vurdere endringar innafor sektoren sin.

Kommunalsjefen tek del i rådmannen si leiargruppe saman med kommunalsjefane for økonomi og organisasjon, oppvekst og helse og omsorg.

Arbeidsoppgåver

Kommunalsjefen forvaltar rådmannen sitt delegerte mynde innafor sin sektor. Hovudtrekk er sakshandsaming og forvaltning innan plan, byggesak, klima og miljø, natur, samferdsel, drift og vedlikehald av kommunen sine vegar og bygg/eigedommar, infrastruktur/VA, næring og brann.

Kommunalsjefen har også ansvar for kommunen sine investerings- og utviklingsprosjekt, inkludert budsjettering og rapportering.

Til å leie dette arbeidet søkjer me ein raus og klok leiar. Du er nytenkjande og framtidsretta og leier dine tilsette på eit vis som får fram det beste i dei – samstundes som du er medviten forventningane frå innbyggjarar og politisk nivå.

Kommunalsjefen har overordna ansvar for fag (resultat), personal og økonomi (adm.) innafor sin sektor.

Du tenkjer heilskapleg og peiker retning når uvissa rår. Dette gjer du mellom anna gjennom å kommunisere klare mål og forventningar både til organisasjonen, leiarar og tilsette. Du er ein synleg pådrivar
Du er særs oppteken av kontinuerlig betring av tenestene, og sikrar dette gjennom motivasjon og utvikling av dei tilsette i sektoren
Du har god økonomisk forståing og erfaring, og leverer stødig og offensiv økonomistyring
Du er minst like oppteken av at dei øvrige sektorane skal lukkast, og er difor alltid på tilbodssida for at dei skal nyte godt av det du og din sektor kan bidra med
Du førebur politiske saker og gjennomfører vedtak som vert fatta
Du representerer rådmannen i ulike samarbeid med andre kommunar og fylkeskommunale, statlege organ og øvrige aktørar
Du er proaktiv i samarbeidet og dialogen med vernetenesta, tillitsvalgte, innbyggjarar og folkevalde – dei er dine ressursar for å lukkast
Du sikrar kvalitet, og har god forståing for internkontroll

Kvalifikasjonar

Krav

Relevant høgare utdanning (min. bahcelor) i relevante fag
Erfaring frå offentleg sektor
Erfaring med økonomistyring, inkludert forståing for rammestyring og styring i tråd med tilgjengelege midlar.
Gode skriftlege og munnlege kommunikasjonsevner

Ynskje

Erfaring med å leie medarbeidarar med høg fagkompetanse, gjerne leiing av leiarar
Engasjement knytt til auka digitalisering, implementering av teknologi. Du er oppteken av, og er ei drivkraft for innovasjon og nyskaping
Kjennskap til offentleg verksemd og samspelet med folkevalte
Erfaring med saksutgreiing/skriving av politiske saker
Personlege eigenskapar
Du er resultatorientert, men samstundes sikrar du gode prosessar. Du evnar å prioritere og beslutte
Du tenkjer heilskapleg om kommunen sine utfordringar, og har både evne og vilje til å løyse desse gjennom analytisk og strategisk tilnærming
Du har høg grad av handlingskompetanse og sterk gjennomføringskraft – du står støtt når det bles. Arbeidskapasiteten din er høg
Du er utviklingsorientert, endringsvillig, modig og klok – du skaper engasjement rundt deg ved å motivere, involvere og samle folk
Du framstår representativ på vegne av rådmannen og er på line med hans oppdrag gjeve frå politisk nivå
Du er trygg i leiarrolla, og bidrar med energi og godt humør

Me tilbyr

Ein attraktiv toppleiarstilling i ein kommune som vil noko
Du sit i førarsetet for god samfunnsutvikling til beste for dei som bur – eller vil busetje seg i Samnanger
Du får initiere og leie utfordrande og spennande prosjekt i samarbeid med interne og eksterne aktørar
Gode og solide medarbeidarar
Løn etter avtale
Stillinga er ledig frå snarast, eller etter avtale
Eit fagleg miljø med utfordrande oppgåver, gode moglegheiter for fagleg og personleg utvikling og høve til å vera med å forme ein kommune i positiv utvikling og vekst
Lønn, offentleg pensjon og arbeidsvilkår etter gjeldande lov- og avtaleverk
Gunstige pensjonsordningar, yrkesskade- og gruppelivsforsikring
Fleksible arbeidstidsordningar
Gode velferdsordningar
Arbeidstilhøve

Me ønskjer eit arbeidsmiljø prega av mangfald, og at våre tilsette skal spegla folkesetnaden elles. Me oppfordrar alle som er kvalifisert til å søkja jobb hjå oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn eller minoritetsbakgrunn. All utanlandsk utdanning må vera godkjent av Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse, HR-dir. Me legg vekt på å leggja til rette arbeidsforholda dersom du har behov for det.

Administrasjonsmålet i kommunen er nynorsk. Alle nytilsetjingar vert gjort med ei prøvetid på 6 månader.
Me gjer merksam på at i følgje offentleglova § 25, 2. ledd kan opplysningar om søkjaren bli offentleggjort, sjølv om du har oppmoda om ikkje å bli ført på offentleg søkjarliste. Dersom du har bedt om unntak frå offentleg søkjarliste vil du alltid bli varsla før søkjarlista vert offentleggjort, og vil ha moglegheit til å trekkja søknaden.

Som tilsett i Samnanger kommune vil du bli innmeldt i KLP si pensjonsordning. KLP tilbyr pensjon, bank og forsikringstenester og er Norges største pensjonsselskap. Ordninga dekker alderspensjonar, AFP, uførepensjon, etterlattepensjon, yrkesskade- og gruppelivsforsikring.

Søknadar må leverast innan fristen og må sendast inn via rekrutteringssystemet vårt JobbNorge.

 

Søk på stillinga her.

 

Søknadsfrist 10. august 2024

Arbeidsgivar Samnanger kommune

Kommune Samnanger

Omfang Heiltid

Varigheit Fast

 

Spørsmål om stillinga

Ove Sæbø, Rådmann

922 25 562

[email protected]

 

Heimeside:   www.samnanger.kommune.no

Arbeidsstad: Kvitingsvegen 85, 5650 Tysse

 

Samnanger kommune

I hjarta av gamle Hordaland, midt mellom Bergen og Hardanger, ligg Samnanger kommune som ein naturleg skjønnheit. Med relativ kort veg til både by- og naturopplevelsar, er Samnanger perfekt for deg som ønskjer både i pose og sekk.

Kraftkommunen med sine 2 500 innbyggjarar er i vekst, og potensialet er stort. Me treng deg som ser dette potensialet og vil vera med på den spanande reisa vidare.

 

Del stillingen

Selskap

Samnanger kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Tysse

Søknadsfrist

August 10, 2024

Hop videregående skole – Assisterende rektor Hop vgs – Blå Kors divisjon opplæring (søknadsfrist 18.08.2024)

 

Blå Kors divisjon opplæring, Hop videregående skole

Har du hjerte, kunnskap, kraft og lyst til å bidra i å lede videreutvikling av vår skole? Da er du kanskje den assisterende rektoren vi er på jakt etter!
 
Hop videregående skole er en del av Blå Kors divisjon opplæring. I Blå Kors jobber vi med forebyggende tiltak, spesielt rettet mot barn og unge, samt behandling og oppfølging etter behandling. Divisjon opplæring har seks videregående skoler godkjent etter Privatskolelovens §2.1.f som omhandler tilrettelagt opplæring for elever med dokumentert behov. Hop videregående skole har fire yrkesfaglige utdanningsprogram.
 
Blå Kors baserer sin virksomhet på diakonalt arbeid som uttrykkes gjennom nestekjærlighet, inkluderende fellesskap og kamp for rettferdighet. Vår visjon er: «Med hjerte, kunnskap og kraft skaper Blå Kors mulighet for mestring og mening»
 
Assisterende rektor Hop videregående skole

Hop videregående skole har fått godkjenning for å utvide elevtallet, og i den forbindelse ønsker vi å styrke skolens ledelse ved å opprette en ny stilling som assisterende rektor.

Vi søker en engasjert og samarbeidsorientert leder med kompetanse og motivasjon til å bidra i skolens lederteam. Vår nye assisterende rektor skal sammen med øvrig ledelse videreutvikle og lede en godt etablert videregående skole. Ledelsen består per i dag av rektor og to avdelingsledere. Skolen har godkjenning for 108 elever og har for tiden 32 faste ansatte.

Arbeidsoppgaver for vår nye assisterende rektor vil være å:

  • bidra i ledelsen av en skole for elever med dokumentert behov for særskilt tilrettelagt opplæring
  • utgjøre et bindeledd mellom ledelse og personale for å sikre åpenhet, gode relasjoner og god informasjonsflyt
  • ha særlig ansvar for å følge opp skoleutvikling generelt og lede skolens utviklingsarbeid
  • bidra i videreutvikling av et raust og inkluderende skole- og arbeidsmiljø der tilrettelegging for faglig og sosial utvikling for elever og ansatte står sentralt
  • være rektors stedfortreder
  • ha personalansvar
  • være en aktiv og konstruktiv bidragsyter i skolens lederteam

Ønsket kompetanse:

  • Universitet-/høyskoleutdanning
  • Gjennomført rektorutdanning og/eller relevant utdanning for skoleledelse
  • God kjennskap til utdanningssektoren, gjerne videregående og yrkesfag
  • Lederkompetanse /-erfaring
  • God kjennskap til organisasjonsutvikling  
  • Pedagogisk kompetanse /-erfaring

Personlige egenskaper:

  • Konstruktiv, empatisk og inkluderende med god kommunikasjonsevne
  • Strategisk og nytenkende
  • Strukturert og tydelig med god rolleforståelse
  • Initiativrik og handlekraftig med god gjennomføringsevne
  • Samarbeidsorientert og god til å bygge relasjoner, internt og eksternt
  • Personlig egnethet vektlegges

Vi kan tilby:

  • En meningsfull, givende og utfordrende jobb i en ideell virksomhet
  • Et spennende oppdrag med bredde i oppgaver, innovasjon og ledelse
  • Stort handlingsrom til å initiere og iverksette prosjekter
  • Et godt arbeidsmiljø med kompetente og støttende kolleger
  • Et profesjonelt og dyktig styre for virksomheten
  • Konkurransedyktige lønnsbetingelser
  • Medlemskap i Statens pensjonskasse

Stillingen krever politiattest.
Den som ansettes må kunne arbeide i samsvar med Blå Kors sitt verdigrunnlag.

Ansettelse og oppstart høsten 2024.

Søknadsfrist: 18.08.24

Vi ser frem til å høre fra deg!

Kontaktpersoner:

Styrets nestleder Solveig Hvidsten Dahl, mob. 915 42 839,

Rektor Hop vgs Frode Tveit, mob. 928 49 426,

Skolens hjemmeside: hopvgskole.no

Ansettelsestype Fast stilling
Arbeidstid Heltid
Tiltredelse Høst 2024 etter avtale
Lønn Etter avtale
Antall ledige stillinger 1
Arbeidsomfang 100%
Sted ASK
Fylke Vestland
Land Norge
Referansenummer 2024/49
Kontakt
  • Frode Tveit, 92849426
Tillitsvalgt  
Publisert 25.06.2024
Søknadsfrist 18.08.2024
 
 
 

Del stillingen

Selskap

Hop Videregående Skole

Lenke til firma

https://hopvgskole.no/

Kontaktinfo

  • Frode Tveit
  • Tittel: Rektor Hop vgs
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob. 928 49 426
  • Solveig Hvidsten Dahl
  • Tittel: Styrets nestleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob. 915 42 839

Lokasjon

  • Ask

Søknadsfrist

August 18, 2024

Kristiansand kirkelige fellesråd – Daglig leder, kirketjener, ungdomsarbeider og ungdomsleder (forskjellige søknadsfrister)

 

Klikk på aktuell utlysing under:

 

 

Daglig leder i Voie menighet

Voie menighet har ledig 80 % fast stilling som daglig leder.

Les mer

 

 

 
 
 

Ungdomsleder, inntil 60 % fast stilling

Torridal menighet har ledig inntil 60 % fast stilling som ungdomsleder. For full utlysning og søknad se webcruiter. Kontaktinfo…

Les mer

 
 

Ungdomsarbeider, 30 % fast stilling

Voie menighet har ledig 30 % fast stilling som ungdomsarbeider fra 1. aug.  For full utlysning og søknad se webcruiter. Kontakt…

Les mer

 
 

Del stillingen

Selskap

Kristiansand kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Ingvild Torjussen Gjone
  • Tittel: HR-sjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon:+47 920 90 424

Lokasjon

  • Kristiansand S

Søknadsfrist

August 15, 2024

Prosjektleder organisering av veterinærvakt Nordmøre og Romsdal (søknadsfrist 11.08.2024)

Gjemnes kommune Utvikling og Drift

 

Prosjektleder organisering av veterinærvakt Nordmøre og Romsdal

 

Vi søker en engasjert og positiv prosjektleder til å lede et viktig initiativ for å se på organisering av klinisk veterinærvakt på Nordmøre og i Romsdal. Som prosjektleder vil du være ansvarlig for å koordinere og gjennomføre et strategisk prosjekt som har som mål å forbedre tilgjengeligheten og kvaliteten på veterinærhelsetjenester i regionen. Det dreier seg om veterinærvakta i kommunene Molde, Aukra, Hustadvika, Averøy, Gjemnes, Kristiansund, Sunndal og Tingvoll. Pilotprosjektet for organisering av klinisk veterinærvakt er tiltenkt å vare i 2 år. Stillingen som lyses ut vil dermed ha en varighet på 2 år. Stillingen er finansiert av deltakende kommuner og Møre og Romsdal fylkeskommune. Arbeidssted er Gjemnes kommune med kontorplass på Batnfjordsøra.

Ansvarsområder:

Utvikle en hensiktsmessig organisering av klinisk veterinærvakt i regionen.
Samarbeide tett med styringsgruppe og arbeidsgruppe.
Planlegge og tilrettelegge møter, møter i styringsgruppe og arbeidsgruppe.
Overvåke fremdrift, budsjetter og ressursbruk, og rapportere regelmessig til styringsgruppa.

Kvalifikasjoner:

Relevant utdanning på høyere nivå fortrinnsvis innenfor veterinærmedisin, og med formell eller praktisk erfaring innen organisasjonsutvikling og prosjektledelse.
God forståelse av veterinærvaktordningen og klinisk veterinærpraksis. Egen erfaring fra produkjonsdyr- eller kombinertpraksis og offentlig veterinærvakt er en fordel.
Evne til å identifisere og hente ut synergieffekter og vinn-vinn-situasjoner
Gode kommunikasjonsevner, skriftlig og muntlig.
Evne til å arbeide selvstendig og i team, med god problemløsningskompetanse.
God rolleforståelse.
Erfaring med å drive endringsprosesser og gjennomføre løsninger i komplekse miljøer.
Søker kan ikke ha økonomiske interesser i veterinærhelsetjenesten i de kommunene prosjekter gjelder.

Vi tilbyr:

En spennende mulighet til å påvirke utviklingen av veterinærtjenester i regionen.
Muligheten til å jobbe med et viktig prosjekt som har direkte innvirkning på dyrevelferd, landbruket og veterinærtjenesten.
Konkurransedyktige betingelser og gode utviklingsmuligheter.
Vi ser frem til å motta din søknad, og høre mer om hvordan dine ferdigheter og erfaringer kan bidra til bedre organisering av veterinærvaktordningen på Nordmøre og i Romsdal.

 

Søk på stillingen her.

Referansenummer: 24/765

Fylke: Møre og Romsdal

Jobbtype: Engasjement

Heltid/Deltid: Heltid

Arbeidstid: Dag

 

Søknadsfrist: 11.08.2024

 

Tiltredelse: Etter avtale

Arbeidssted: Batnfjordsøra

 

Hjemmeside:

/www.gjemnes.kommune.no/

Adresse: Nordmørsvegen 24 6631 Batnfjordsøra

 

Gjemnes kommune Utvikling og drift

Gjemnes kommune ligger på Nordmøre sentralt plassert midt mellom byene Kristiansund og Molde i Møre og Romsdal fylke. Gjemnes har ca 2600 innbyggere og et areal på ca 381 km2. Kommunesenteret ligger i tettstedet Batnfjordsøra.

Del stillingen

Selskap

Gjemnes kommune

Kontaktinfo

  • Siri Ask Fredriksen
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: +47 41900996

Lokasjon

  • Batnfjordsøra

Søknadsfrist

August 11, 2024

Balsfjord kommune – 2 x 100% sykepleiere ved hjemmetjenesten (Søknadsfrist 22.07.2024)

Bilde av Balsfjord

Balsfjord kommune trenger nye medarbeidere og har følgende stilling ledig:

Sykepleiere, fast 100 % Hjemmetjenesten Nordkjosbotn/Laksvatn

Balsfjord kommune har vilje og muskler for vekst!

Kommunen strekker seg over et område på 1493 km2, hvor landskapet varierer fra flatt fruktbart jordbruksland til ville fjellområder.

Næringsutvikling er et viktig satsingsområde for kommunen, samtidig som det er viktig å ivareta Balsfjord som en av Nord-Norges største landbrukskommuner. Med flere store næringsetableringer de siste årene, bevitner dette om en attraktiv kommune, som er et godt sted å bo i og et sted å utvikle virksomheter.

Balsfjord kommune er en veldreven kommune med økonomikontroll og kompetente medarbeidere. Kommunen har et godt driv på utviklingssiden og står ovenfor spennende muligheter bl.a. knyttet til havneutvikling, arealdisponering for bolig og næring, og tilrettelegging for et aktivt næringsliv.

Storsteinnes er administrasjonssenter og det største tettstedet i kommunen. Videre finner vi de mindre tettstedene Nordkjosbotn, Laksvatn, Mestervik, Malangseidet og Sand. De tre sistnevnte på Malangshalvøya.

Helse- og omsorgstjenesten består av heldøgnsinstitusjoner/sykehjem, hjemmetjeneste, boligtjeneste for funksjonshemmede, aktivitetssenter til flere målgrupper, psykisk helse og rustjeneste, legetjeneste, ergo- og fysioterapitjeneste, helsestasjon og skolehelsetjeneste, barnevern, samt koordinerende enhet. I tillegg har vi interkommunalt NAV-kontor og interkommunal legevakt, sammen med Storfjord kommune.

Balsfjord kommune er opptatt av mangfold, og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, funksjonshemming, nasjonal eller etnisk bakgrunn.

Om stillingene

Er du sykepleier? Da søker vi deg til våre to ledige stillinger; en 100 % fast stilling i Nordkjosbotn og en 100 % fast stilling på Laksvatn.

Hjemmetjenesten Nordkjosbotn/Laksvatn består av to avdelinger; Nordkjosbotn og Laksvatn. Her jobber det sykepleiere, helsefagarbeidere og assistenter. Det er tilknyttet omsorgsboliger på begge avdelingene. Kommunen er i en omstillingsprosess og man må beregne å jobbe i hele tjenesteområdet.

Nordkjosbotn: Vi har ledig 100 % stilling omgående. Stillingen er i todelt turnus med arbeid hver 4. helg (langvakter).

Laksvatn: Vi har ledig 100 % stilling omgående. Stillingen er i todelt turnus med arbeid hver 3. helg.

Oppgi i søknaden hvilken stilling du søker på.

Vi søker deg som vil bruke din faglige og personlige kompetanse i arbeidet med pasienter med ulike lidelser og i ulike livssituasjoner. Deg som yter god personsentrert omsorg og samarbeider godt med både pasienter, pårørende, kollegaer og leder, samt tverrfaglig samarbeid med andre yrkesgrupper både internt og eksternt. Du får varierte arbeidsoppgaver med faglige utfordringer og en spennende arbeidshverdag i et tidvis høyt tempo. Vi setter stor pris på faglig nysgjerrighet og engasjement, samt nyttige bidrag og innspill til å evaluere og forbedre rutiner og praksis.

Ønsker du deg en meningsfull jobb av stor samfunnsmessig betydning, gode kollegaer med godt løsningsorientert humør? Et godt fagmiljø med fokus på faglig utvikling og å lære av hverandre? Da er dette jobben for deg!

Nordkjosbotn og Laksvatn ligger i naturskjønne Balsfjord som har et stort utvalg turmuligheter. Om du ønsker bylivet, er det kort vei til Tromsø.

Arbeidsoppgaver:

Vurdere behov og planlegge arbeidet
Ansvar for oppfølgingen av pasienter og individuelle tiltaksplaner
Samarbeid med pårørende
Tverrfaglig samarbeid internt og eksternt
Bidra med å fremme kvalitet i tjenesten for pasient og pårørende
Sykepleiefaglige prosedyrer
Daglig pleie og omsorg
Medikamenthåndtering

Kvalifikasjoner

Offentlig godkjent sykepleier
Beherske norsk skriftlig og muntlig
Ønskelig med erfaring fra eldreomsorg, men ikke et krav
Behersker eller har evne til å lære elektroniske dokumentasjonssystemer, fagsystemer og andre digitale verktøy
Gode kommunikasjons- og samarbeidsferdigheter
Førerkort kl. B

Personlige egenskaper

Faglig dyktighet og gode ferdigheter i kommunikasjon og samhandling, både med interne og eksterne samarbeidspartnere
Selvstendig og fleksibel, og jobber godt i team
God evne til å jobbe systematisk og målrettet, samt å kunne håndtere stor arbeidsmengde
Motivasjon og evne til å tilegne seg nye kunnskaper og kunne bidra til å utvikle gode tjenester
Er lyttende og løsningsorientert

Vi ser også for oss at du er:

  • en tydelig og trygg person
  • engasjert, kvalitetsbevisst og har faglig fokus
  • håndterer et tidvis høyt tempo i arbeidshverdagen, hvor uforutsette hendelser kan oppstå
  • opptatt av å finne gode løsninger, og tar gode avgjørelser
  • har høy etisk bevissthet og evne til kritisk refleksjon
  • er lojal mot beslutninger som treffes
  • ønsker og bidrar til et godt arbeidsmiljø

Vi tilbyr

Pensjonsordning i Kommunal landspensjonskasse (KLP)
Lønns- og arbeidsvilkår generelt i samsvar med gjeldende lovverk
Balsfjord kommune har følgende rekrutteringstiltak for nyansatte sykepleiere:
Kr 50.000 i rekrutteringstilskudd ved nytilsetting med 2 års bindetid.
Ekstra lønnstillegg på kr 10.000 i tillegg på årslønn i hjemmetjenesten. Tilleggene gjelder for 100 % stilling, og justeres iht. stillingsstørrelse.

Generell informasjon

Aktuelle søkere blir innkalt til intervju. Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Tilfredsstillende politiattest kreves framlagt før tiltredelse, men skal ikke vedlegges søknaden.

Søknad, CV og vedlegg må sendes elektronisk via lenke på denne siden, «Søk stillingen». Vi gjør oppmerksom på at CV benyttes i utvidet søkerliste. Søknaden ønskes skrevet på norsk eller annet nordisk språk.

Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette opplyses om og begrunnes i søknaden. Du varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.

For ytterligere opplysninger om stillingen kontakt kst. enhetsleder Anne-Grethe Heggem på telefon 950 65 630, epost [email protected] eller avdelingsleder Laksvatn Marianne With-Dahl tlf. 995 77 424, epost [email protected]

Ved spørsmål om utfylling av elektronisk søknad kan Jobbnorge kontaktes på tlf. 75 54 22 20.

Balsfjord kommune ønsker ikke kontakt med annonseselgere.

 

Søk på stillingen her.

 

Søknadsfrist 22. juli 2024

 

Arbeidsgiver Balsfjord kommune
Kommune Balsfjord
Omfang Heltid (2 stillinger)
Varighet Fast

Arbeidssted

Kvienskogen 3, 9040 Nordkjosbotn
Laksvatnveien 5 , 9042 Laksvatn

 

Del stillingen

Selskap

Balsfjord kommune

Kontaktinfo

Ingen kontakt lagt til

Lokasjon

  • Storsteinnes

Søknadsfrist

Juli 22, 2024

Bamble kommune – Sykepleier, helsefagarbeider og helgestillinger (forskjellige øknadsfrister)

Prosjektleder bygg og anlegg 100 % fast (Søknadsfrist 05.08.2024)

Østre Toten kommune Vann og avløpVil du bidra til å realisere store og små bygg- og anleggsprosjekter i Østre Toten kommune?

Prosjektleder bygg og anlegg 100 % fast

 

Tjenesteområde bygg og eiendom er en del av kommunalområdet samfunn og utvikling. Bygg og eiendom har ansvar for å forvalte, drifte, vedlikeholde og utvikle kommunens bygg og eiendommer.
Avdelingen har også ansvaret for kommunale veger og drift av kommunens hjelpemiddellager.

Fakta om stillingen:

Vi har ledig stilling som prosjektleder i 100 % fast stilling. Stillingens ansvarsområde er å lede og styre kommunale bygg- og anleggsprosjekter for Østre Toten kommune, som byggherre fra tidligfase til ferdigstillelse. Kommunen har flere store og små prosjekter som krever en stødig ledelse. Prosjektene krever en god fremdrift, innenfor planene og rammene som er vedtatt. Det er viktig for oss at våre prosjekter leverer på kvalitet, tid og økonomi. Det gir til slutt bedre tjenester for våre innbyggere.

Østre Toten kommune innfører helhetlig porteføljestyring av sine prosjekter. Du vil være en naturlig ressurs inn i dette arbeidet.

Stillingen vil innebære noe reisevirksomhet ut til byggeplasser og møtepunkter.

Arbeidsoppgaver:

Planlegge, utvikle og lede investeringsprosjekter i alle faser fra idéfase til ferdigstillelse
Gjennomføre prosjekter innenfor vedtatte rammer inkludert rapportering, risiko og avvikshåndtering
Være prosjekteier og/eller prosjektleder for større og mindre prosjekter innenfor bygg og anlegg. Prosjekter innenfor andre områder kan være aktuelt ved endringer
Lede og følge opp innleid (ekstern) prosjektbistand slik som prosjektledelse og faglige rådgivere, på de prosjektene vi ikke leder selv
Følge opp anskaffelsesprosesser og kontrakter
Rapportere status og framdrift prosjekter til prosjekteier, prosjektstyre og til nyetablert helhetlig porteføljeforvaltning
Bidra inn i kommunens helhetlige porteføljestyring
Utarbeide politiske saker og utredninger
Være en pådriver for utvikling av å styrke kommunen og andre prosjektledere faglig
Legge til rette for godt samspill og et bredt samarbeide innad og utad
Endringer i arbeidsoppgaver må påregnes, om kommunens behov endres

Kvalifikasjoner:

Må-krav:

Høyere utdanning innen bygg- og anleggsfag, gjerne med spesialisering innenfor prosjektøkonomi
Erfaring med prosjektledelse fra entreprenør -, byggherre eller rådgivning innenfor bygg og anlegg.
Førerkort klasse B.

Ønskelige krav:

God forståelse for prosjektmetodikk, økonomistyring og internkontroll/Sikkerhet Helse Arbeidsmiljø (SHA)
Erfaring med digitale verktøy innenfor prosjektarbeid
Kvalifiserte personer oppfordres til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsnedsettelse eller kulturell bakgrunn.

Personlige egenskaper:

Du er strukturert
Du er resultatorientert
Du er en lagspiller
Du er ambisiøs
Personlig egnethet vektlegges.

Vi tilbyr:

Som ansatt i Østre Toten kommune vil du omfattes av en god pensjons- og forsikringsordning. Vi har meningsfulle arbeidsoppgaver og et inkluderende arbeidsmiljø. Arbeidstakere tilsettes i Østre Toten kommune på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende reglement, lov- og avtaleverk. Det trekkes 2% av bruttolønn til pensjon.

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.

 

Søk på stillingen her.

Fylke: Innlandet

Jobbtype: Fast

Heltid/Deltid: Heltid

Arbeidstid: Dag

Søknadsfrist: 05.08.2024

Tiltredelse: Etter avtale

Arbeidssted: Østre Toten kommune

 

Kontaktpersoner:

Bjørn Henrik Eng

tlf: 99513306

Ørjan Gangnes

mob: +47 48143189

 

Hjemmeside: www.ostre-toten.kommune.no/

Adresse: Rådhusgata 20 0000 Lena

 

Østre Toten kommune Bygg og eiendom

Østre Toten kommune er én av 46 kommuner i Innlandet fylke, og har ca. 15 000 innbyggere. Vår visjon er «Livskvalitet ved Mjøsa». Vi leverer gode tjenester til innbyggerne våre takket være arbeidstakere med engasjement og høy kompetanse. Vi kan tilby utfordrende og meningsfulle arbeidsoppgaver innenfor et stort spekter av fagområder. Vi har en god pensjonsordning og et inkluderende arbeidsliv.

Del stillingen

Selskap

Østre Toten kommune

Lenke til firma

https://www.ototen.no/

Kontaktinfo

  • Bjørn Henrik Eng
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: 995 13 306
  • Ørjan Gangnes
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: +47 481 43 189

Lokasjon

  • Lena

Søknadsfrist

August 5, 2024

Undervisnings – stilling – Faglærar teknologi- og industrifag (Søknadsfrist 14.07.2024)

 

 

Undervisningsstilling – Faglærar teknologi- og industrifag

 

 

Austrheim vidaregåande skule ligg i Mastrevikane i Austrheim kommune. Vi er ein skule med om lag 200 elevar som kjem frå kommunar i Nordhordland samt Gulen og Solund. Skulen har studiespesialisering og ulike yrkesretta studietilbod. Austrheim vidaregåande skule har eit tett og godt samarbeid med næringslivet i Fensfjordområdet med fyrtårna Mongstad og Sløvåg og med kommunane i vårt område. Austrheim vgs set eleven i sentrum under mottoet «Me bryr oss!» ut frå ein filosofi om at trivsel er viktig for læring. Resultata frå elevundersøkingar viser at elevane skårar høgt på trivsel og at dei får faglege utfordringar.

 

Søknadsfrist: 14.07.2024
Arbeidsgivar: Vestland fylkeskommune
Stad: Austrheim
Stillingstittel: Undervisningsstilling – Faglærar i Teknologi- og industrifag
Stillingar: 1
Heiltid/Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4832566534

Arbeidsoppgåver

Austrheim vidaregåande skule har frå 01.08.2024 ledig undervisningsstilling i 100%.

Arbeidsoppgåver:

* Undervisning i teknologi- og industrifag vg1
* Tilrettelagt opplæring i teknologi- og industrifag.
* Ansvar for å planlegge, gjennomføre og evaluere undervisninga.
* Bidra til kompetanseutvikling i profesjonsfellesskapet – både pedagogisk og fagleg.

Kvalifikasjonar

Det er ynskjeleg med:

* Fagskuleutdanning eller minimum fagbrev innan teknologi- og industrifag.
* Yrkesfaglærarutdanning (YFL) eller praktisk-pedagogisk utdanning.
* Fagbrev innan teknologi- og industrifag.
* Erfaring frå undervisning.
* Allsidig og relevant erfaring.

Formell pedagogisk utdanning kan eventuelt gjennomførast i kombinasjon med jobb.

Det er krav om framvisning av politiattest.

Personlege eigenskapar

* Eit positivt elevsyn og ser mogleheitar i alle elevar
* Likar å arbeide med ungdom.
* Pedagogisk og faglig nysgjerrig
* Utviklingsorientert
* Gode evner til samarbeid, lagtenking og relasjonsbyggjande eigenskapar
* Opptatt av å skape eit trygt og godt læringsmiljø med tydeleg klasseleiing.
* Strukturert, fleksibel og sjølvstendig

Vi tilbyr

* Spennande jobb med kjekke elevar.
* Eit aktivt og stimulerande fagmiljø – del av fagteamet for teknologi- og industrifag.
* Eit særs godt og sosialt arbeidsmiljø.
* Løn og lønsutvikling i tråd med Vestland fylkeskommune sin lønspolitikk.
* Gode forsikrings- og pensjonsordningar.
* Tilrettelegging for pedagogisk utdanning og vidareutdanning.

Andre opplysningar

I følgje offentleglova §25.2.ledd, kan opplysningar om søkjaren verta offentleggjort sjølv om søkjaren har oppmoda om ikkje å bli ført opp på offentleg søkjarliste. Søkjaren vil alltid bli varsla på førehand dersom dette vert gjort
Administrasjonsmålet i Vestland fylkeskommune er nynorsk
Alle nytilsetjingar i Vestland fylkeskommune blir gjort med ei prøvetid på 6 månadar

 

Mastrevikane 44, 5943 Austrheim, Norge

 

Søk på stillinga her.

 

Kontaktinformasjon

Frode Hervik
rektor
 Telefon:90565217

Helge Dyrkolbotn
avdelingsleiar
 Telefon:41662610

 

Vestland fylkeskommune har ansvar for å utvikle Vestland fylke og å yte viktige tenester for samfunnet. Vi gir vidaregåande opplæring, tannhelsetenester og kollektivtransport til innbyggjarane i fylket. Vi har ansvar for vegsamband og legg til rette for næringsutvikling, fritidsopplevingar, kulturliv og inkludering. Klima og miljø er premiss for samfunnsutviklinga og som verdiskapingsfylke er Vestland ein nasjonal pådrivar for eit desentralisert Noreg.

Vi skal vere ein trygg og inkluderande arbeidsplass for alle, uavhengig av kjønn, alder, etnisk bakgrunn, religion, livssyn, funksjonsevne, seksuell orientering og kjønnsidentitet. Hos oss jobbar vi aktivt med mangfald, inkludering og likestilling. Mangfald bidrar til auka innovasjon, berekraft, effektivitet, læring og trivsel. Vi vil at dei som jobbar hos oss skal spegle samfunnet i Vestland.

Vi gjer merksam på at i følgje offentleglova § 25, 2. ledd, kan opplysningar om søkjaren bli offentleggjort sjølv om du har oppmoda om å ikkje bli ført på offentleg søkjarliste. Dersom du har bedt om unntak frå offentleg søkjarliste vil du alltid bli varsla før søkjarlista blir offentleggjort.

 

Del stillingen

Selskap

Vestland fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Frode Hervik
  • Tittel: rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 90565217
  • Helge Dyrkolbotn
  • Tittel: avdelingsleiar
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 41662610

Lokasjon

  • Austrheim

Søknadsfrist

Juli 14, 2024