Avdelingsleder Renhold og vaskeri (søknadsfrist 05.08.2024)

Årnes brua

Avdelingsleder Renhold og vaskeri

 

 

Er du en lagspiller som vil være med å utvikle Nes kommune?

Nes kommune søker etter en proaktiv, engasjert og faglig dyktig leder til avdelingen renhold og vaskeri. Avdelingen består av 35,3 år årsverk og sørver alle kommunens formålsbygg på til sammen 100 000 m2. Vaskeriet leverer vaskeritjenester til formålsbygg og vasker klær til hjemmeboende. Du er opptatt av å kombinere administrative og faglig ledelse, og ser viktigheten av å planlegge kvalitative gode renhold- og vaskeritjenester gjennom å nytte deg av dyktige kollegaer og ny teknologi. Avdelingen har tre teamledere som ivaretar og følger opp daglig drift.

Vi søker deg som har ledererfaring, tar ansvar, har gjennomføringskraft, tenker innovativt og finner nye løsninger.

Du blir en del av ledergruppen for virksomheten Bygg og eiendom. Virksomheten har ansvar for forvaltning, drift, vedlikehold og utvikling av kommunens eiendommer, og består i tillegg til Renhold og vaskeri av avdelingene drift- og vedlikehold, prosjekt- og boligkontoret. Virksomhetsleder har en stab bestående av eiendomsforvalter og jurist. Som avdelingsleder må du ha et ønske om å være med å utvikle ledergruppen og bidra til at vi i fellesskap skaper gode resultater.

 

Søknadsfrist :05.08.2024
Arbeidsgiver: Nes kommune
Stillingstittel: Avdelingsleder Renhold og vaskeri
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4835084107

 

Arbeidsoppgaver

  • Økonomi- og personalansvar for avdelingen.
  • Rapportering til administrativ ledelse og politisk nivå.
  • Ansvar for at renholdsplaner er oppdaterte og at avdelingen leverer riktig kvalitet.
  • Fagansvar, herunder sørge for utvikling av prosedyrer og rutiner som sikrer høy kvalitet i alle ledd.
  • Legge til rette for kompetanseutvikling, samt sikre god ressursstyring og utnyttelse av kompetanse.
  • Handlingsprogram og budsjettprosess – leveranse til virksomhetsleder.
  • Attestering av faktura/reiseregninger innenfor eget ansvar.
  • Ansvar for rekruttering av ansatte innen egen avdeling.
  • Generell saksbehandling. Herunder utarbeidelse av relevante politiske saker.

 

Kvalifikasjoner

  • Relevant utdanning fra universitets-/høyskolenivå. Realkompetanse kan kompensere for manglende høyskoleutdanning.
  • Ønskelig med solid ledererfaring.
  • Relevant erfaring fra renhold- og vaskerifagene.
  • God kjennskap til lov- og avtaleverk innen offentlig forvaltning, herunder offentlige anskaffelser, forskrift om helse og miljø i barnehager, skoler og skolefritidsordninger, forskrift om miljørettet helsevern etc.
  • God kjennskap, og praktisk erfaring med standardene NS-Insta 800 og NS 6600.
  • God teknologikompetanse innenfor fagfeltet.
  • Beherske norsk både muntlig og skriftlig.
  • Førerkort, minimum klasse B.
  • Personlige egenskaper vil bli vektlagt.

 

Personlige egenskaper

  • Du er en synlig og tydelig leder med evne til å motivere, involvere og utvikle dine medarbeidere
  • Du er systematisk, effektiv og gjør klare prioriteringer
  • Du har gode kommunikasjons- og formidlingsevner (både skriftlig og muntlig)
  • Du er løsningsorientert og nytenkende
  • Du er fleksibel og har høy gjennomføringsevne
  • Du mener samarbeid og samhandling på tvers av tjenesteområder er et viktig suksesskriterium for å realisere kommunens målsettinger
  • Du er opptatt av, – og legger til rette for at dine medarbeidere kan jobbe selvstendig, og for at de skal kunne ta egne avgjørelser

 

Vi tilbyr

  • Varierte og spennende arbeidsoppgaver
  • Godt tverrfaglig og inkluderende arbeidsmiljø med kompetente og engasjerte kollegaer
  • Lønn etter avtale
  • Gunstig pensjonsordning i KLP
  • Fleksibel arbeidstid

 

Annet

Minst to referanser må oppgis.

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Det er 6 mnd. prøvetid.

Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.

 

Nes kommune, Rådhusgata 2, 2150 Årnes, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Hilde Bentstuen Nordby
virksomhetsleder
 Telefon:41102727

 

Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 24.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

  • Hilde Bentstuen Nordby
  • Tittel: virksomhetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 41102727

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

August 5, 2024

Rådgiver vannområde Sør- og Midt-Troms, Drift og utbygging (søknadsfrist 05.08.2024)

Harstad kommune

Rådgiver vannområde Sør- og Midt-Troms

 

 

Vi har fra 01.11.2024, ledig 100 % stilling som vannområdekoordinator for Sør- og Midt-Troms.

 

Arbeidsoppgaver/ansvarsoppgaver:

Harstad kommune har ansvaret for å ivareta stilling som interkommunal vannområdekoordinator for 13 kommuner i Sør- og Midt-Troms. Arbeidet gjøres i nært samarbeid med Troms fylkeskommune. Arbeidsoppgavene er å være pådriver og koordinator for kommunenes arbeid med og oppfølging av vannforvaltningsplanen for vannregion Troms.

Videre skal vannområdekoordinator ha følgende arbeidsoppgaver:

  • Være en felles ressurs og kompetanse for kommunene i vannområdene, herunder informere om vannmiljøets tilstand, påvirkninger og mulige tiltak, søke tilskuddsmidler til vannovervåkning og vannmiljøforbedrende tiltak og utarbeide vannområdevise oversiktsdokumenter.
  • Følge opp tiltak der kommunene er sektormyndighet med ansvar for vann, avløp, jordbruk og arealplanlegging langs vassdrag etc.
  • Koordinere vannforvaltningsarbeid mellom kommunene og gi råd i arealsaker som angår vassdrag og vannmiljø.
  • Bidra til lokal medvirkning, herunder involvering av lokale interessegrupper og bruk av lokal og erfaringsbasert kunnskap.
  • Sekretær for vannområdeutvalg.
  • Arbeide aktivt med formidling, medvirkning og informasjonsflyt mellom administrasjon, politikere og interessegrupper.

Arbeidet er basert på en felles arbeidsmodell som er gjennomført både nasjonalt, regionalt og lokalt. Nærmere informasjon om organisering av vannforvaltningsarbeidet på bl.a. regionalt og lokalt nivå finner du på Vannportalen.

 

Kvalifikasjoner:

  • Vi søker etter kandidater som har 3-5 årig utdanning på universitetsnivå innen samfunnsplanlegging eller naturvitenskap (f.eks. biologi, økologi, geografi eller naturforvaltning). Kandidater med annen relevat utdanning vil også bli vurdert. Relevant praksis kan kompensere for deler av utdanningskravet. Det er ønskelig med erfaring fra planarbeid og offentlig saksbehandling.
  • Kandidater må ha førerkort klasse B.
  • Gode norsk kunnskaper, skriftlig og muntlig.

Det vil bli lagt stor vekt på personlig egnethet i rekrutteringen, hvor følgende vektlegges:

  • Innovativ og fleksibel – evne til å se saker i nye perspektiv og formidle dette til andre.
  • Pålitelig og positiv – evne til å se utfordringer som en mulighet for læring og forbedring.
  • Kunne jobbe ansvarsbevisst både selvstendig og i samarbeid med andre.
  • Gode evner til muntlig og skriftlig formidling gjennom bl.a ved framføring av planer og samarbeidspartnere

 

Vi tilbyr:

  • Lønn etter avtale, pensjons- og forsikringsordninger.
  • Garanti om barnehageplass innen en måned for de som flytter til Harstad etter at søknadsfrist for hovedopptak er gått ut, og de som har lovfestet rett til barnehageplass.
  • Harstad kommune satser hardt på startlån da vi ønsker at flest mulig får mulighet til å eie egen bolig i kommunen. Dersom man ikke får lån i privat bank, kan man være aktuell for startlån. Se lenker for mer informasjon: https://www.husbanken.no/person/startlaan/ eller https://www.harstad.kommune.no/startlaan.469087.no.html 

 

Annen informasjon:

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Troms
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 05.08.2024
Tiltredelse: 01.11.2024
Arbeidssted: Drift- og utbygging

 

Kontaktpersoner:

Elin M. Nikolaisen
tlf: +47 90952002

Enhetsleder Svein-Arne Johansen
tlf: +47 91306210

 

Hjemmeside:

www.harstad.kommune.no

 

Adresse:

Asbjørn Selsbanesgate 9 9479 Harstad

 

Harstad kommune

Drift- og Utbyggingstjenesten har ansvaret for planlegging, utbygging og drift innen områdene:
– vann og avløp
– kommunale veg og trafikkanlegg
– kommunale park og idrettsanlegg
– kommunalt parkeringsområde

Drift- og utbyggingstjenesten forvalter innen disse områdene et driftsbudsjett på ca kr 250 mill. Til å produsere gode
tjenester innen disse områdene er vi ca 70 ansatte fordelt på ingeniører, arbeidsledere og fagarbeidere. Vi har mange
interessante og svært viktige samfunnsoppgaver og har fokus på samarbeid, tilgjengelighet og kvalitet.

Del stillingen

Selskap

Harstad kommune

Kontaktinfo

  • Elin M. Nikolaisen
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 90952002
  • Svein-Arne Johansen
  • Tittel: Enhetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 91306210

Lokasjon

  • Harstad

Søknadsfrist

August 5, 2024

Vågen skule: Lærar 100% fast – 1.-7.klasse (Søknadsfrist 04.08.2024)

Vindafjord kommune

 

Lærar 1.-7.klasse

 

 

Me søker:

Vågen skule søkjer lærar for 1.-7.klasse i 100% fast stilling. Stillinga er ledig frå 5.9.24, eller frå skulestart om det passar.

 

Hovudarbeidsoppgåver:

  • Undervise i fag på barnetrinnet.
  • Oppfølging av grupper og enkeltelevar.

 

Kvalifikasjonar:

  • Godkjent undervisningskompetanse.
  • Andre med anna relevant utdanning kan også søkja, då vert stillinga mellombels.
  • Fagønsker: matematikk, engelsk og norsk.

 

Me ser etter ein person som:

  • Kan jobba sjølvstendig og samarbeida i laget rundt barnet.
  • Er god på relasjonar med barn og vaksne.
  • Er omsorgsfull, trygg og forutsigbar.
  • Er løysningsorientert og systemastisk.
  • Bidrar positivt til det profesjonsfaglege fellesskapet på skulen.

 

Me kan tilby:

  • Variert arbeid i eit positivt miljø
  • Faglege utfordringar og utvikling som fagperson
  • God opplæring og samarbeid med andre
  • Rabatt på treningssenter
  • Bedriftskunstlag
  • Kommunalt kor, KORe’ Vindafjord (www.korevindafjord.no)
  • Gode forsikrings- og pensjonsordningar (frå løna vert det trekt 2 % innskot til pensjonsordning)

 

Lønsvilkår:

Løn etter gjeldande tariff og avtaleverk.

 

Andre opplysningar:

Ved arbeid i barnehage, skule, barnevern, helse og omsorg, skal det leggast fram godkjent politiattest. Ved arbeid i barnehage, skule eller helse og omsorg skal det leggast fram godkjend dokumentasjon på tuberkulinkontroll før oppstart i jobb dersom du har budd eller opphalde deg i land med høg tuberkuloseførekomst i meir enn tre månadar. Personell i helse og omsorg legga fram helseopplysningsskjema i høve til MRSA.

 

Slik søker du:

Vindafjord kommune tek berre i mot elektroniske søknadar via søknadssenteret vårt. Du kan lasta opp vitnemål og attestar som vedlegg. Om du ikkje har dei elektronisk, eller i rett format, må dei takast med til intervju. Ta kontakt med servicetorget på telefon 53 65 65 65 dersom du treng hjelp til å søka.

Du kan koma med på offentleg søkarliste sjølv om du har bedt om unntak. Me tek kontakt før ei eventuell offentleggjering.

 

Vel avdelinga nedanfor for å starta appen:

 

Avdeling: Vågen skule, Vågen oppvektsenter
Fylke: Rogaland
Jobbtype: Fast
Heiltid/Deltid: Heiltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 04.08.2024
Tiltreding: 05.09.2024
Arbeidsstad: Vågen skule

 

Vindafjord kommune

Vindafjord kommune er sentralt plassert på Indre Haugalandet og grensar mot Tysvær, Etne, Sveio, Suldal og Sauda. Vindafjord har ni bygder med ca. 8.850 innbyggjarar. Kommunesenteret Ølen ligg 5 mil frå Haugesund. Vindafjord er ein stor landbrukskommune, har eit særs sterkt og variert næringsliv og ambisjon om å vera sentrum for Indre Haugalandet. Kommunen ligg strategisk til og har ei lang kystlinje både mot Sunnhordlands- og Ryfylkebassenget. Saman med turstiar i skog og fjell, gjev dette gode høve til eit allsidig friluftsliv. Tenestetilbodet er godt utbygd både for born, unge og eldre.

Tilgjengelegheitserklæring: https://uustatus.no/nn/erklaringer/publisert/a2b46e8d-9ad2-4260-9d05-f2090447add9 

Del stillingen

Selskap

Vindafjord kommune

Kontaktinfo

Ingen kontakt lagt til

Lokasjon

  • Ølen
  • Ølensvåg

Søknadsfrist

August 4, 2024

Lærar i teknologi- og industrifag fast og vikariat – Sotra vidaregåande skule (forskjellige søknadsfrister)

 

Lærar i teknologi- og industrifag, 100% fast stilling

NB! Vi har også lærar TIF 100% vikariat ledig:

Vestland fylkeskommune
Lærar teknologi og industrifag
Sotra vidaregåande skule
Vikar
Webcruiter-ID: 4836261548
Straume
Publisert: 05.07.2024
Søknadsfrist: 21.07.2024

 

Sotra vidaregåande skule er ein kombinert skule med ni ulike programområde innan yrkesfag og studiespesialisering. Vi har i dag to skulestadar, ein på Bildøy og ein i Skogsvåg, med 800 elevar og 150 tilsette. I tillegg er vi vaksenopplæringssenter for Askøy og Øygarden, med ca. 150 vaksne elevar på ulike program.

Skulen legg vekt på å vere nyskapande og berekraftig. Vi har som mål at alle elevane fullfører skulegangen med eit høgt læringsutbytte. Skulen er eit inkluderande fellesskap der alle medverkar til fagleg og sosial utvikling. Vi har eit godt læringsmiljø der elevar og tilsette samarbeider om å skape ein læringsarena basert på tillit og respekt for kvarandre.

Vi søkjer etter ein lærar på Teknologi og industrifag i 100% fast stilling.

 

Søknadsfrist: 16.07.2024
Arbeidsgivar: Vestland fylkeskommune
Stad: STRAUME
Stillingstittel: Lærar i teknologi og industrifag
Stillingar: 1
Heiltid/Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4834999970
Startdato: 01.08.2024

 

Arbeidsoppgåver

  • Undervisning innan programområdet Teknologi og industrifag, Vg1, Vg2.
  • Kurs og vaksenopplæring kan bli aktuelt.
  • Praktisk og teoretisk undervisning innan mekaniske fag.
  • Tett oppfølging av einskilde elevar og opplæringsbedrifter.
  • Skape og utvikle opplæringa i samarbeide med elevar, kollega, og skuleleiing.
  • Halde seg informert om utvikling i bransjen.
  • Halde god kontakt med bedrifter og samarbeide med arbeidsliv om å skaffe læreplassar.
  • Arbeide systematisk for at elevane skal lære, fagleg og sosialt òg for at elevane skal få læreplass.

 

Kvalifikasjonar

  • Fagbrev og arbeidserfaring i eit eller fleire av faga i programområdet Teknologi og industrifag (Mekaniske fag).
  • Ønskjeleg med erfaring allsidig erfaring frå mekanisk industri.
  • Kunnskap om sveising.
  • Erfaring med oppfølging av lærlingar vil være eit føremon.
  • 2-årig fagleg teoretisk utdanning utover fagbrev og praktisk pedagogisk utdanning eller godkjent yrkesfaglærarutdanning.
  • Ønskeleg med undervisningserfaring, men ikkje eit krav.
  • Gode IKT kunnskapar generelt og fagleg.
  • Til alle undervisningsstillingar er det krav om relevant fagleg og pedagogisk kompetanse.
  • Dersom formell undervisningskompetanse manglar, kan skulen legge til rette for å ta manglande teoretisk utdanning. Tilsetting kan skje på vilkår av at manglande fagleg og pedagogisk utdanning blir tatt.

 

Personlege eigenskapar

  • Vi søkjer etter deg som har eit positivt syn på elevar, som er tydeleg vaksen og som er ein god rollemodell for ungdom.
  • Du har stort engasjement for faget.
  • Du bidrar til elevane si faglege og sosiale utvikling.
  • Du er fleksibel og ser moglegheiter.
  • Du har gode samarbeidsevner.
  • Du har gode ferdigheiter i kommunikasjon og relasjonsbygging, både overfor elevar og andre samarbeidspartnarar.
  • Å vere eigna for arbeid med ungdom vil bli tillagt stor vekt.

 

Vi tilbyr

  • Løn etter kvalifikasjonar.
  • Gode forsikrings- og pensjonsordningar.
  • Inkluderande og godt arbeidsmiljø.
  • Gode moglegheiter til eiga læring og utvikling.
  • Du blir ein del av ein ambisiøs, nyskapande og berekraftig arbeidsplass.
  • Trimgrupper for tilsette.

 

Andre opplysningar

Administrasjonsmålet i fylkeskommunen er nynorsk. Alle tilsetjingar vert gjort med ei prøvetid på 6 månadar. Den som tilsetjast må legge fram politiattest. Vi gjer merksam på at i følgje offentleglova § 25, 2. ledd kan opplysningar om søkjaren bli offentleggjort sjølv om du har oppmoda om ikkje å bli ført på offentleg søkjarliste. Dersom du har bedt om unntak frå offentleg søkjarliste, vil du alltid bli varsla før søkjarlista vert offentleggjort.

For undervisningsstillingar i yrkesfag er det krav til praktisk- pedagogisk utdanning og to års yrkesteoretisk utdanning utover fagbrevnivå, eller bachelor som yrkesfaglærar. Søkjarar som ikkje har godkjent utdanning kan tilsetjast på vilkår.

 

Sotra vidaregåande skule, Branndalsmyra 61, 5353 STRAUME

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Natalia Garcia Benito Valkner
avdelingsleiar
 Telefon:98806943

Erik Henneli
Assisterande rektor
 Telefon:95826077

Olav Lee
rektor
 Telefon:93034370

 

Vestland fylkeskommune har ansvar for å utvikle Vestland fylke og å yte viktige tenester for samfunnet. Vi gir vidaregåande opplæring, tannhelsetenester og kollektivtransport til innbyggjarane i fylket. Vi har ansvar for vegsamband og legg til rette for næringsutvikling, fritidsopplevingar, kulturliv og inkludering. Klima og miljø er premiss for samfunnsutviklinga og som verdiskapingsfylke er Vestland ein nasjonal pådrivar for eit desentralisert Noreg.

Vi skal vere ein trygg og inkluderande arbeidsplass for alle, uavhengig av kjønn, alder, etnisk bakgrunn, religion, livssyn, funksjonsevne, seksuell orientering og kjønnsidentitet. Hos oss jobbar vi aktivt med mangfald, inkludering og likestilling. Mangfald bidrar til auka innovasjon, berekraft, effektivitet, læring og trivsel. Vi vil at dei som jobbar hos oss skal spegle samfunnet i Vestland.

Vi gjer merksam på at i følgje offentleglova § 25, 2. ledd, kan opplysningar om søkjaren bli offentleggjort sjølv om du har oppmoda om å ikkje bli ført på offentleg søkjarliste. Dersom du har bedt om unntak frå offentleg søkjarliste vil du alltid bli varsla før søkjarlista blir offentleggjort.

Del stillingen

Selskap

Vestland fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Natalia Garcia Benito Valkner
  • Tittel: avdelingsleiar
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 98806943
  • Erik Henneli
  • Tittel: Assisterande rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 95826077
  • Olav Lee
  • Tittel: rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 93034370

Lokasjon

  • Straume

Søknadsfrist

Juli 21, 2024

Sogn Jord- og Hagebruksskule: Pedagog, tilrettelagd naturbruk (søknadsfrist 21.07.2024)

SJH

Pedagog

 

 

Sogn Jord- og Hagebruksskule (SJH) ligg sentralt i Aurland kommune – ein vidaregåande skule med landsline i økologisk landbruk med plass til 52 elevar fordelt på Vg2 Landbruk og gartnarnæring, økologisk og Vg3 Landbruk, økologisk. Eit allsidig økologisk drive skulegardsbruk er sentralt i undervisinga. Skulen har gartneri, gardsbutikk, internat, ulike typar foredlingslokale og Ressurssenter (oppdrag, kurs og fagleg utviklingsarbeid).

 

Søknadsfrist: 21.07.2024
Arbeidsgivar: Vestland fylkeskommune
Stad: Aurland
Stillingstittel: Pedagog
Stillingar: 1
Heiltid/Deltid: Deltid
Tilsetjingsform: Anna
Stillingsprosent: 80
Webcruiter-ID: 4833697787

 

Arbeidsoppgåver

– Planlegga og tilrettelegga opplæring for ein elev i tilrettelagd naturbruk vg 1 i samarbeid med avdelingsleiar for tilrettelagd undervisning

– Gjennomføra opplæringa i tråd med planar som er laga.

– Koordinera teamet rundt eleven og ha ansvar for at plan vert gjennomførd og rapportar laga.

 

Kvalifikasjonar

– Pedagogisk utdanning

– Kunnskap og erfaring med tilrettelagd undervisning

– Kunnskap og erfaring med husdyrhald og praktisk landbruk

 

Personlege eigenskapar

– Samarbeidsevne og evne til å jobba i team

– Evne til å motivera elev til meistring og læring

 

Vi tilbyr

– Triveleg arbeidsmiljø

– Fylkeskommunale løns- og tilsetjingsvilkår

 

Skulevegen 24, 5745 Aurland, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Børre Solberg
rektor
 Telefon:41219505

 

Vestland fylkeskommune har ansvar for å utvikle Vestland fylke og å yte viktige tenester for samfunnet. Vi gir vidaregåande opplæring, tannhelsetenester og kollektivtransport til innbyggjarane i fylket. Vi har ansvar for vegsamband og legg til rette for næringsutvikling, fritidsopplevingar, kulturliv og inkludering. Klima og miljø er premiss for samfunnsutviklinga og som verdiskapingsfylke er Vestland ein nasjonal pådrivar for eit desentralisert Noreg.

Vi skal vere ein trygg og inkluderande arbeidsplass for alle, uavhengig av kjønn, alder, etnisk bakgrunn, religion, livssyn, funksjonsevne, seksuell orientering og kjønnsidentitet. Hos oss jobbar vi aktivt med mangfald, inkludering og likestilling. Mangfald bidrar til auka innovasjon, berekraft, effektivitet, læring og trivsel. Vi vil at dei som jobbar hos oss skal spegle samfunnet i Vestland.

Vi gjer merksam på at i følgje offentleglova § 25, 2. ledd, kan opplysningar om søkjaren bli offentleggjort sjølv om du har oppmoda om å ikkje bli ført på offentleg søkjarliste. Dersom du har bedt om unntak frå offentleg søkjarliste vil du alltid bli varsla før søkjarlista blir offentleggjort.

Del stillingen

Selskap

Vestland fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Børre Solberg
  • Tittel: rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 41219505

Lokasjon

  • Austrheim

Søknadsfrist

Juli 21, 2024

Sula kommune – Fastlegar, fast og vikariat (søknadsfrist 07.08.2024)

Del stillingen

Selskap

Sula kommune

Kontaktinfo

  • Grethe Elise Gjørvad Øen
  • Tittel: Einingsleiar
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 480 05 891
  • Øystein Mjelde Aasen
  • Tittel: Fastlege og HTV DNLF
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 480 73 860

Lokasjon

  • Sula

Søknadsfrist

August 7, 2024

Svalbard snøscooterutleie AS: *Daglig leder *Hjullasterfører / Snøscooter – mekaniker (søknadsfrist 07.08.2024)

Del stillingen

Selskap

Svalbard Adventures

Kontaktinfo

  • John-Einar Lockert
  • Tittel: Daglig Leder, Svalbard adventures
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf:
  • Torfinn Strømme
  • Tittel: Daglig leder, Svalbard snøscooterutleie
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf:

Lokasjon

  • Longyearbyen

Søknadsfrist

August 7, 2024

Sirdal kommune – Landbruksrådgiver (søknadsfrist 28.07.2024)

Sirdal kommune Enhet for arealforvaltning

Sirdal kommune Enhet for arealforvaltning

Landbruksrådgiver

 

Vi har ledig 100 % fast stilling som landbruksrådgiver i Sirdal kommune. Stillingen er plassert i enhet for arealforvaltning. Enheten har et faglig ansvar for plan- og byggesak, miljø- og landbruksforvaltning. Vi kan tilby varierte og spennende arbeidsoppgaver innen landbruk, skogbruk og arealforvaltning. Sirdal kommune er en betydelig utviklingskommune med stor arbeidsmengde.

Arbeidsoppgaver vil i hovedsak være knyttet til saksbehandling etter jord-, skog- og konsesjonslover og forvaltning av diverse ordninger knyttet til landbruk og skogbruk.

Arbeidsoppgaver knyttet til andre saker innenfor arealforvaltning ligger også til stillingen.

Vi søker etter en medarbeider som har gode samarbeidsevner, er utadvendt og har stor arbeidskapasitet.

God skriftlig og muntlig fremstillingsevne, samt gode datakunnskaper. Det er ønskelig at søker har erfaring fra kommunal landbruksforvaltning og kompetanse innen bruk av GIS-systemer og GPS-utstyr.

Det kreves minimum relevant bachelorgrad fra høyskole eller universitet innen fagområdet. Annen relevant fagkompetanse i kombinasjon med praktisk erfaring kan veie opp for manglende formalkompetanse.

Den som ansettes må ha førerkort, disponere egen bil og beherske norsk både muntlig og skriftlig. Stillingen avlønnes etter avtale.

Tilsetting skjer på de vilkår som går frem av lover, reglement og tariffavtaler.

Dersom du ønsker mer informasjon om stillingen kan du ta kontakt med enhetsleder Sven Magne Ousdal (tlf. 38 37 90 57 / 90 82 54 13).

Vi ønsker at alle benytter elektronisk søknadsskjema til stillinger i Sirdal kommune.

 

Søknadsfrist: 28. juli 2024

 

Søk på stillingen her.

Referansenummer: 06/24

Fylke: Agder

Jobbtype: Fast

Heltid/Deltid: Heltid

Arbeidstid: Dag

Søknadsfrist: 28.07.24.

Arbeidssted: Tonstad

 

Kontaktpersoner:

Sven Magne Ousdal

tlf: +47 38379057

Hjemmeside:
www.sirdal.kommune.no
Adresse: Tonstadveien 28 4440 TONSTAD

Sirdal kommune Enhet for arealforvaltning

Sirdal er en attraktiv kraft- og reiselivskommune i Agder med kort vei til Rogaland og Stavanger. Vi er en levende kommune med 1800 innbyggere, og som en av de største hyttekommuner på Sørlandet er vi opptil 40 000 i høysesongen. Kommunen har et rikt kultur- og fritidstilbud med unike muligheter for friluftsliv både sommer og
vinter. Vi tilrettelegger for næringsaktiviteter og samarbeider godt med bedrifter som ser muligheter som ligger i kommunen. I Sirdal finner du et trygt og godt oppvekstmiljø, vi sørger for god tetthet i bemanningen på skole og barnehage, og legger vekt på gode fasiliteter og høy kvalitet. Tjenestetilbudet er godt utbygd på alle områder – våre kraftinntekter kommer våre innbyggere til gode.

Del stillingen

Selskap

Sirdal kommune

Kontaktinfo

  • Sven Magne Ousdal
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: +47 38 37 90 57

Lokasjon

  • Tonstad

Søknadsfrist

Juli 28, 2024

Kontaktlærer, Notodden ungdomsskole (søknadsfrist 11.08.2024)

Notodden kommune

Notodden ungdomsskole

Kontaktlærer

 

Notodden ungdomsskole trenger en stødig kontaktlærer (100% fast stilling) som kan tiltre snarest. Vi er en 4-5 parallell ungdomsskole med 14 klasser det kommende skoleåret. Alle klasser har to kontaktlærer som sammen med faglærere og fagarbeidere/assistenter utgjør det nærmeste laget rundt barnet. Vi samarbeider i og på tvers av trinn og har flere spennede prosjekter for det kommende året hvor fellesnevneren er å skape trygge, gode og inkluderende læringsmiljø for alle.

Vi leter etter voksne med god relasjonskompetanse som kan undervise i engelsk, norsk og /eller naturfag.

Søkere til stillingen må ha et ønske om å utgjøre en forskjell i unge menneskers liv og vilje til å løse den utfordringen på en kreativ måte.

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Kvalifikasjonskrav

Godkjent lærerutdannelse fra høgskole/universitet. Fagene engelsk, norsk og/eller naturfag blir prioritert
Erfaring som kontaktlærer på ungdomstrinnet er en fordel
Gode digitale ferdigheter, gjerne kjent med iPad som arbeidsverktøy
Beherske norsk godt, både skriftlig og muntlig

Personlige egenskaper

Trygg og tudelig klasseleder
Rolig og løsningsorientert
Selvstendig og strukturert
Opptatt av å skape gode relasjoner til elever, foresatte og medarbeidere
Bidra til trygt og godt lærings- og arbeidsmiljø
Nysgjerrig og opptatt av utvikling

Vi tilbyr

Meningsfulle arbeidsoppgaver med mulighet for faglig og personlig utvikling
Lederstøtte-/veiledning
Veiledning gitt av et kommunalt veilederkorps dersom du er nyutdannet
Godt arbeidsmiljø med mange dyktige kollegaer
God pensjons- forsikringsordning
Lønn etter gjeldende regulativ

Annet

Politiattest må fremlegges før tiltredelse iht Opplæringslovens § 10.

Søknad sendes

Søknad sendes elektronisk. Benytt linken i annonsen.

Søkere som ønsker å unntas offentlighet, må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vurderes i henhold til Offentlighetslovens bestemmelser. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger særskilt grunn, vil søkeren bli kontaktet før en eventuell offentliggjøring.

 

Søk på stillingen her.

Jobbtype: Fast

Arbeidstid: Dag

Søknadsfrist: 11.08.2024

Tiltredelse: Snarest mulig

Arbeidssted: Notodden ungdomsskole

 

Kontaktpersoner:

Eirill Murtnes

mob: +47 95911119

 

Hjemmeside: www.notodden.kommune.no

Adresse: Fridtjof Nansens gate 43 3684 Notodden

 

Notodden kommune

Notodden ligger idyllisk til ved Heddalsvannet. Vi er Europas blueshovedstad og er på UNESCO’s verdensarvliste med bakgrunn i vår unike industrihistorie. Heddal stavkirke, som er Norges største, ligger i kommunen vår.

Kommunen er sentralt plassert i Telemark og har et innovativt og fremtidsrettet næringsliv med gode etableringsmuligheter. Vi har universitet, sykehus og flyplass, og det er kort avstand til hovedstaden og andre byer i regionen.

Innbyggertallet i Notodden er passert 13000 og vi ønsker nye innbyggere velkommen. Kommunen har attraktive boligområder og tilbyr gode oppvekstvilkår med et rikt utvalg av kultur- og aktivitetstilbud. Mulighetene er mange for flotte naturopplevelser i nærmiljøet året rundt.

Vi søker dyktige og motiverte medarbeidere som vil være med på å videreutvikle Notodden kommune til det beste for innbyggerne.

Del stillingen

Selskap

Notodden kommune

Kontaktinfo

  • Eirill Murtnes
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: +47 959 11 119

Lokasjon

  • Notodden

Søknadsfrist

August 11, 2024

Arkivkonsulent 100% fast (søknadsfrist 28.07.2024)

Hadsel kommune Fellestjenesten Vil du være med i vårt team?

Konsulent – arkiv

 

Vi har ledig 100% fast stilling som konsulent i Fellestjenesten

Fellestjenesten er organisert under kommunedirektøren og er kommunes støttefunksjon. Avdelingen består av 8,5 årsverk inkludert en lærling, og holder til på rådhuset på Stokmarknes.

Fellestjenesten, består av arkiv, politikk, kommunikasjon, IKT og servicetorg. Avdelingen har fokus på tillitt, godt samhold og høy aktivitet. Vi yter tjenester til hele kommunen, både for ansatte og innbyggere.

Om stillingen:

Stillingen som konsulent er knyttet til arkivet i Fellestjenesten, hvor man sammen med saksbehandler har ansvaret for daglig drift og utvikling av arkivtjenesten i kommunen.

Sentrale arbeidsoppgaver:

Ansvar for arkivet og den daglige driften av kommunens sak- og arkivsystem, Public360
Sikre god implementering av kommunens sak- og arkivsystem ut i hele organisasjonen
Faglig ansvar for dokumentasjonsforvaltningen i virksomheten, herunder også eldre og avsluttede arkiver
Saksbehandlings- og utredningsoppgaver innen arkivfaget
Være aktiv pådriver for nye løsninger som bidrar til effektivisering og nytenking
Ajourholde arkivplan og sak- og arkivsystem, Public360
Opplæringsansvarlig for sak- og arkivsystemet, samt brukerstøtte
Inngå i daglige driftsoppgaver i avdelingen
Andre oppgaver innenfor Fellestjenesten må påregnes

Kvalifikasjoner:

Relevant høyere utdanning innen arkiv, ikt, dokument/forvaltningssikkerhet. Relevant yrkeskompetanse kan kompensere for utdanningskravet
God IKT-kompetanse med forståelse for integrasjoner, systemoppbygging og samhandlinger mellom disse
Kjennskap til lov- og avtaleverk i det offentlige, hvor arkivloven, offentlighetsloven, forvaltningsloven og personvernforordningen er sentrale
God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
Kunne planlegge og lede utviklingsprosjekter og prosesser
Personlige egenskaper vil bli vektlagt

Ønskede kvalifikasjoner:

Kompetanse på digitaliseringsprosesser
Ønskelig med relevant erfaring fra kommunal eller offentlig sektor. Erfaring fra og kunnskap om tilsvarende arbeid tillegges stor vekt
Det er fordel om du har gode engelsk kunnskaper, skriftlig og muntlig

Personlige egenskaper:

Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
Systematisk, strukturert og ryddig
Har evne til å i stor grad arbeide selvstendig, men også i team
Ser med et helhetlig blikk på tverrfaglige problemstillinger
Utadvendt og har godt humør
Være serviceinnstilt, saklig og rolig i stressede situasjoner

Vi tilbyr:

Varierte og spennende arbeidsoppgaver i en liten avdeling hvor du er med på å forme arbeidshverdagen din.
Et godt fagmiljø med fokus på utvikling
Inkluderende og veldig godt arbeidsmiljø med hyggelige kolleger
Gode pensjons- og forsikringsordninger
Konkurransedyktige betingelser
Flyttegodtgjørelse etter kommunens reglement
Vi kan være behjelpelig med barnehageplass

I denne stillingen har du rett på en av Norges sikreste pensjonsordninger: offentlig tjenestepensjon. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å jobbe og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon hvis noe uventet skulle skje. Med pensjonsrett i KLP får du medlemspris og gunstige betingelser på en rekke bank, forsikring og spareprodukter.

Les mer her: www.klp.no/pensjon/offentlig-tjenestepensjon-kort-fortalt

Hadsel kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile kommunens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Hadsel kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.

Intervju

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.

Ansettelse

Tilsettingen skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og avtaleverk
Lønn i forhold til utdanning og praksis

Offentlighet

Opplysninger om søker kan bli offentlige selv om søkeren har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten, jf. Offentlighetslovens § 25.

Søknaden

Søknaden må inneholde søknadsbrev og CV, legg gjerne ved attester og vitnemål.

Referanser kan oppgis i søknaden.

Søknader sendes elektronisk ved bruk av «Søk her».

Velkommen som søker til Hadsel kommune – Et hav av muligheter!

www.hadsel.kommune.no/ny-i-hadsel/

 

Søk på stillingen her.

Fylke: Nordland

Jobbtype: Fast

Heltid/Deltid: Heltid

Arbeidstid: Dag

Søknadsfrist: 28.07.2024

Tiltredelse: Snarest

Arbeidssted: Stokmarknes

 

Kontaktpersoner:

Kari Hoseth Larssen

mob: +47 90902296

 

Hjemmeside:
www.hadsel.kommune.no
Adresse: Rådhusgt. 5 8450 Stokmarknes

Hadsel kommune Fellestjenesten

Hadsel kommune ligger helt sør i Vesterålen, som en perle i grenseland mellom Vesterålen og Lofoten.
Kommunens 574 kvadratkilometer er fordelt på fire øyer: Hadseløya, Austvågøya, Langøya og Hinnøya.

Hadsel har i overkant av 8000 innbyggere. Av disse bor om lag tre fjerdedeler på Hadseløya. Her ligger kommunens administrasjonssenter Stokmarknes, og tettstedet Melbu.
Vi er veldig stolte av vår vakre natur, våre bruer, havet og vår kultur. Vi smykker oss med Møysalen, Vesterålens høyeste fjell (1262 meter over havet), Raftsundet og den majestetiske Trollfjorden, Hurtigrutens hus og den landsatte hurtigruta Finnmarken på Stokmarknes, Sildoljefabrikken på Melbu og kommunens mange kulturelle møteplasser gjennom året.

 

Del stillingen

Selskap

Hadsel kommune

Kontaktinfo

  • Kari Hoseth Larssen
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: +47 909 02 296

Lokasjon

  • Melbu

Søknadsfrist

Juli 28, 2024