Lærer – vikariat ved Mo barne- og ungdomsskole fra 07.10.2024 (søknadsfrist 02.10.2024)

Toppbilde Nord-Odal

Lærer Mo barne- og ungdomsskole 2024/2025

 

Oppvekst og kultur, Nord-Odal kommune

Nord-Odal kommune er på søk etter motiverte medarbeidere med variert og bred kompetanse. Vi kan tilby et mangfold av yrker og arbeidsplasser, spennende utviklingsmuligheter og et godt faglig og sosialt arbeidsmiljø.

Alle barn og unge i Nord-Odal skal oppleve et godt, trygt og attraktivt oppvekstmiljø som er involverende, inkluderende og mangfoldig, og hvor de får realisert sitt læringspotensiale.

Nord-Odal kommune har ledige følgende:

80 % vikariat fra 07.10.2024 til 31.07.2025, Mo barne- og ungdomsskole, barnetrinnet, basisfag med kompetanse i begynneropplæring. Ønskelig med spesialpedagogisk kompetanse i tillegg.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 02.10.2024
Arbeidsgiver: Nord-Odal kommune
Sted: SAGSTUA
Stillingstittel: Lærer – vikariat ved Mo barne- og ungdomsskole fra 07.10.2024
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Deltid
Ansettelsesform: Vikariat
Stillingsprosent: 80
Webcruiter-ID: 4854949148

Arbeidsoppgaver

Undervisning i klasse og grupper med hovedvekt på tilpasset opplæring og spesialpedagogikk.
Planlegge, gjennomføre og evaluere læringsarbeidet.
Delta i tverrfaglig samarbeid.
Arbeide for å skape et trygt, godt og inkluderende læringsmiljø for elevene.
Samarbeid på trinnteam og i ulike faggrupper.
Arbeide systematisk med grunnleggende ferdigheter.
Samarbeide med andre faginstanser.

Kvalifikasjoner

Godkjent utdanning for undervisning på småskoletrinnet, inkl. godkjent kompetanse i fagene.
Ønskelig med formell kompetanse i spesialpedagogikk og begynneropplæring.
Undervisning etter fagfornyelsen LK20.
Kjennskap til gjeldende lovverk.
God digital kompetanse og forståelse.
God kommunikasjons- og fremstillingsevne, både muntlig og skriftlig.
Krav om norskferdigheter på minimum nivå B2
Politiattest av ny dato må fremlegges før tiltredelse.

Personlige egenskaper

Trygg, tydelig og inkluderende
Engasjert, fleksibel og lojal.
Løsningsorientert og evne til å takle endringer
Systematisk og evne til å samarbeide
Utviklingsorientert i et helhetlig og langsiktig perspektiv
Imøtekommende, lyttende og støttende
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.

Vi tilbyr

Arbeid i et godt fagkompetent miljø og deltakelse i spennende utviklingsarbeid
En jobb med mening, mestring, utvikling og profesjonelt handlingsrom
En unik mulighet til å jobbe på ei flott skole
En skole der åpenhet, inkludering, kultur for samarbeid og deling er kjerneverdier
Dyktige, rause og hyggelige kolleger
En profesjonell organisasjon
En flott elevgruppe og engasjerte foreldre
Oppfølging av nyutdannede lærere
En skole der systematikk, orden og gode rutiner vektlegges
En jobb i en IA-bedrift
Bedriftshelsetjeneste
Pensjonsordning i SPK
Lønn i henhold til avtaleverk

Annet

I Nord-Odal kommune må alle som skal arbeide innen helse og omsorg eller med barn, unge og funksjonshemmede fremvise tilfredsstillende politiattest før tiltredelse. Denne fremvises ved tilbud om ansettelse og skal ikke legges ved søknaden. Vi ber om at det spesifiseres om det søkes på fast stilling eller vikariatstilling, evt begge stillingene.

Vi henstiller søkere om å skrive søknadsbrev og CV direkte i søkeportalen og ikke legge disse som vedlegg. Ber om at det legges ved kopi av vitnemål og attester, og at det i tillegg oppgis 2-3 referanser. Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn til unntak, vil søkerlisten bli offentliggjort. Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd.

Nord-Odal kommune ønsker å gjenspeile befolkningen for øvrig og være en mangfoldig organisasjon. Kvalifiserte kandidater uansett alder, kjønn, etnisitet oppfordres til å søke.

 

Søk på stillingen her.

 

Adresse:Herredsveien 2, 2120 SAGSTUA, Norge

Kontaktinformasjon

Eva Oppi Trøftbråten, Rektor Mo barne- og ungdomsskole
Telefon:  62 97 83 02

Nord-Odal ligger midt på Østlandet og har ca. 5.000 innbyggere. Administrasjonssenteret Sand, ligger vakkert til ved Storsjøen med kort vei til Kongsvinger, Hamar og Gardermoen. Oslo ligger bare 1 time unna, med gode kollektivforbindelser. Kommunen er kjent for å ha et rikt kultur- og idrettsmiljø. Det nye prisbelønnede bygget Samling med blant annet kommunens bibliotek, Milepelen kulturhus og Prestgarden kulturfellesskap med tilhold på Sand prestgård, bidrar til et særs aktivt kulturliv med festivaler, teater, kino, pubkvelder og konserter. Dugnadsaktiviteten er høy og gir gode muligheter til å få nye venner.

Nord-Odal har et godt næringsliv som skaper arbeidsplasser både for egne innbyggere og for folk utenfor kommunen. Kommunen er den største arbeidsgiveren, og nummer to er Mapei AS som er markedsledende innen kjemiske byggevarer. Andre større bedrifter finner du blant annet innen transport og bygg og anlegg.

Ønsker du å bosette deg her, har kommunen et variert tilbud på byggeklare tomter med beliggenhet. Det er også ledige leiligheter i nye bygg sentralt i kommunen.

 

Del stillingen

Selskap

Nord-Odal kommune

Kontaktinfo

  • Eva Oppi Trøftbråten
  • Tittel: Rektor Mo barne- og ungdomsskole
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon: 62 97 83 02

Lokasjon

  • Sagstua

Søknadsfrist

Oktober 2, 2024

Kyrkjelydspedagog i Haram (søknadsfrist 31.10.2024)

 

Kyrkjelydspedagog i Haram

 

 

  • Haram Kyrkjelege Fellesråd
  • Årsundvegen 11, 6270 Brattvåg

 

Om jobben

Stillingstittel: Kyrkjelydspedagog i Haram
Type ansettelse: Fast
Arbeidsspråk: Norsk
Antall stillinger: 1

 

Søk på jobben

Søk senest torsdag 31. oktober

 

Gå til søknad

 

Det er ledig 100% fast stilling som kyrkjelydspedagog i Haram kyrkjelege fellesråd.

I Haram er det 6 kyrkjer og 5 sokn. Kommunen ligg ved kysten og inkluderer 4 øyer; Lepsøy, Haramsøy, Flemsøy/Skuløy og Fjørtoft, som no er landfaste gjennom Nordøyvegen. På fastlandet ligg tettstadane Vatne, Brattvåg og Søvik. Kyrkjekontoret er i Brattvåg, 40 km frå Moa, 50 km frå Ålesund og 50 km frå Vigra flyplass.

Haram kommune har omlag 9300 innbyggarar og er ei av dei store industrikommunane på Sunnmøre. Her er eit rikt idretts- og kulturliv med stor aktivitet innan m.a kor, korps og teater. Fjord, fjell og nydeleg natur gir mange moglegheiter for ulike typar friluftsliv overalt i kommunen.

Kyrkjestaben i Haram har 3 prestar, 2 organistar, kyrkjelydspedagog, diakon og kateket.

 

Arbeidsoppgåver

  • Administrere, planlegge og gjennomføre trusopplæringstiltak for born og unge etter oppsett plan, samt ha ansvar for rapportering
  • Delta i planlegging og gjennomføring av gudstenester der born, unge og familier er målgruppa
  • Planlegge og gjennomføre enkelttiltak saman med tilsette og frivillige medarbeidarar
  • Delta i konfirmantarbeidet
  • Følge opp, inspirere og motivere frivillige medarbeidarar

 

Kvalifikasjonar

  • Minimum 3-årig høgare utdanning innan kristendom/teologi og pedagogikk
  • Relevant erfaring kan vege opp for formell utdanning. Vi kan vurdere støtte til auka kompetanse innan trusopplæring
  • Erfaring frå arbeid med born og unge
  • Kan bruke dataverktøy som arbeidsredskap
  • Medlem i Den norske kyrkja

 

Personlege eigenskapar

  • Evne til å arbeide sjølvstendig og strukturert
  • Likar å arbeide i team og samarbeide godt med andre
  • Har ei kreativ og fleksibel tilnærming til ulike formidlingsformer
  • Trivst i lag med, og har evne til å formidle kristen tru til born og unge
  • Raus og inkluderande
  • Personlege eigenskapar vil bli vektlagt

 

Anna

For å bli tilsett må ein ha førarkort klasse B og kunne disponere eigen bil i arbeidet.
Den som får tilbod om stillinga, må legge fram barneombodsattest (politiattest), jfr Lov om tros- og Livssynsamfunn §20.

 

Vi tilbyr

  • For stillinga gjeld reglement og tariffavtalar i kyrkjeleg sektor. Pliktig pensjonsordning i KLP, 2% av løna vert trekt i pensjonsinnskot.
  • Lønn ut frå kvalifikasjonar og i tråd med tariffavtalen. Moglegheit til å drøfte stillingsprosent.
  • Søknadsfrist 31. oktober 2024
  • Tiltreding etter avtale
  • Kontakt: Kyrkjeverge Jarle Løken 975 49 55

 

Kontaktinformasjon

Jarle Løken, Kyrkjeverge, +47 97549559

 

Arbeidssted

Årsundvegen 11
6270 BRATTVÅG

 

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Haram Kyrkjelege Fellesråd
Referansenr.: 4860973054
Stillingsprosent: 100%, Fast
Søknadsfrist: 31.10.2024

 

Om bedriften

Sektor: Offentlig

Nettsted: http://www.kirken.no

Del stillingen

Selskap

Haram kyrkjelege fellesråd

Kontaktinfo

  • Jarle Løken
  • Tittel: Kyrkjeverge
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 97549559

Lokasjon

  • Brattvåg

Søknadsfrist

Oktober 31, 2024

Haram kyrkjelege fellesråd – Kateket (søknadsfrist 31.10.2024)

 

Kateket i Haram

 

 

  • Haram Kyrkjelege Fellesråd
  • Årsundvegen 11, 6270 Brattvåg

 

Om jobben

Stillingstittel: Kateket i Haram
Type ansettelse: Fast
Arbeidsspråk: Norsk
Antall stillinger: 1

 

Søk på jobben

Søk senest torsdag 31. oktober

 

Gå til søknad

 

Det er ledig 100% fast stilling som kateket i Haram kyrkjelege fellesråd.

I Haram er det 6 kyrkjer og 5 sokn. Kommunen ligg ved kysten og inkluderer 4 øyer; Lepsøy, Haramsøy, Flemsøy/Skuløy og Fjørtoft, som no er landfaste gjennom Nordøyvegen. På fastlandet ligg tettstadane Vatne, Brattvåg og Søvik. Kyrkjekontoret er i Brattvåg, 40 km frå Moa, 50 km frå Ålesund og 50 km frå Vigra flyplass.

Haram kommune har omlag 9300 innbyggarar og er ei av dei store industrikommunane på Sunnmøre. Her er eit rikt idretts- og kulturliv med stor aktivitet innan m.a kor, korps og teater. Fjord, fjell og nydeleg natur gir mange moglegheiter for ulike typar friluftsliv overalt i kommunen.

Kyrkjestaben i Haram har 3 prestar, 2 organistar, kyrkjelydspedagog, diakon og kateket.

Vår kateket gjennom mange år går av med pensjon hausten 2024, og det blir derfor ledig ei 100% stilling som kateket.

 

Arbeidsoppgåver

  • Hovudansvar for kyrkjelydane si undervisning og opplæring for barn og unge.
  • Delta i plan- og utviklingsarbeid for trusopplæring for alle døypte i alderen 0-18 år
  • Koordinere og leie kyrkjelydane sitt konfirmantarbeid.
  • Delta i planlegging og gjennomføring av gudstenester der konfirmantar, ungdom og barn er målgruppa
  • Følge opp frivillige medarbeidarar i trusopplæringsutvala
  • Ansvarleg for kyrkjelydane sitt skule-/barnehage og kyrkjesamarbeid

 

Kvalifikasjonar

  • Utdanning i samsvar med Tenesteordning for kateketar i Den norske kyrkja.
  • Søkjarar som har utdanning innan kristendom/teologi og pedagogikk, eller anna relevant utdanning vert oppfordra til å søke. Vi kan også vurdere støtte til kompetanseutvikling.
  • Erfaring frå barne- og ungdomsarbeid i kyrkjelyd er ønskeleg.
  • Søkjarar må vere medlem i Den norske kyrkja, og arbeide etter kyrkja sitt trus- og verdigrunnlag

 

Personlege eigenskapar

  • Engasjement for arbeid med undervisning og formidling til barn og unge.
  • Gode pedagogiske og administrative evner.
  • God på formidling, kommunikasjon og relasjonsbygging.
  • Evne til å arbeide både sjølvstendig og i team, og til å leie andre, både tilsette og frivillige.
  • Raus og inkluderande.
  • Personlege eigenskapar vil bli vektlagt.

 

Anna:

For å bli tilsett må ein ha førarkort klasse B og kunne disponere eigen bil i arbeidet.
Den som får tilbod om stillinga, må legge fram barneombodsattest (politiattest), jfr Lov om tros- og Livssynsamfunn §20.

 

Vi tilbyr

  • For stillinga gjeld reglement og tariffavtalar i kyrkjeleg sektor. Pliktig pensjonsordning i KLP, 2% av løna vert trekt i pensjonsinnskot.
  • Lønn ut frå kvalifikasjonar og i tråd med tariffavtalen. Høve til å drøfte stillingsprosent.
  • Søknadsfrist 31.oktober 2024
  • Tiltreding etter avtale
  • Kontakt: Kyrkjeverge Jarle Løken 975 49 559

 

Kontaktinformasjon

Jarle Løken, Kyrkjeverge, +47 97549559

 

Arbeidssted

Årsundvegen 11
6270 BRATTVÅG

 

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Haram Kyrkjelege Fellesråd
Referansenr.: 4860975407
Stillingsprosent: 100%, Fast
Søknadsfrist: 31.10.2024

 

Om bedriften

Sektor: Offentlig

Nettsted: http://www.kirken.no

Del stillingen

Selskap

Haram kyrkjelege fellesråd

Kategorier

kateketkirke

Kontaktinfo

  • Jarle Løken
  • Tittel: Kyrkjeverge
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon:+47 97549559

Lokasjon

  • Brattvåg

Søknadsfrist

Oktober 31, 2024

Kommunepsykolog for Dyrøy og Sørreisa kommune (søknadsfrist 06.10.2024)

Vakre Dyrøy

 

Kommunepsykolog for Dyrøy og Sørreisa kommune

 

 

Vil du bruke din psykologfaglige kompetanse i våre kommuner?
Vil du bli vår nye kommunepsykolog? Etter nesten fem år med verdifull innsats, slutter dessverre vår verdsatte kommunepsykolog, og vi søker derfor en ny engasjert, initiativrik og faglig dyktig kommunepsykolog.

Arbeidsoppgavene er knyttet til både Dyrøy og Sørreisa kommune hvor arbeidstiden fordeles med 60% i Sørreisa og 40% i Dyrøy. Dyrøy kommune fungerer som vertskommune og kommunepsykologen vil rapportere til kommunalsjefen for helse og omsorg i Dyrøy.

Stillingens hovedmål er å styrke den helhetlige og tverrfaglige kvaliteten i helse- og omsorgsarbeidet i kommunene med særlig fokus på systemarbeid, forebygging, veiledning av ansatte, og utfordringer relatert til psykisk helse, rus, vold og traumer. Noe direkte klinisk arbeid kan også påregnes. Det er åpning for å delta i utformingen av stillingen og arbeidsoppgavene. Vi er interessert i dine innspill.

Det finnes et etablert fagnettverk for kommunepsykologer i Nord- og Midt-Troms som p.t. består av 10 kommunepsykologer fra 10 kommuner som møtes månedlig vekselvis stedlig i Tromsø og over Teams. Nettverkets hovedformål er å skape et fagfellesskap for støtte og erfaringsdeling for å bedre kunne møte de utfordringene kommunepsykologene ofte kan stå i alene. Nettverket organiserer selv årlig todagers fagseminar hvor det søkes godkjenning til spesialistvedlikehold/frie spesialiseringskurs. Kontaktperson for dette nettverket er kommunepsykolog i Storfjord kommune, Håkon Fredhammer, som ved behov kan kontaktes på mobilnr. 99523653 eller på email: [email protected] 

Vi håper dette høres interessant og spennende ut og ønsker deg velkommen som søker!

 

Arbeidsoppgaver

  • Overordnet er fokus på forebyggende arbeid.
  • Ansvar/pådriver for fremdrift og koordinering av planleggings-, utviklings- og oppfølgingsarbeid slik som f.eks. Ungdata-undersøkelser.
  • Være rådgiver og noen ganger pådriver innen samfunnsstrategi, folkehelse og kommunalt planarbeid.
  • Veiledning og undervisning av ansatte i kommunen, innen rus- og psykisk helsetjeneste, barnehage, skolehelsetjeneste, helsestasjon, hjemmetjenester, sykehjem.
  • Delta og noen ganger koordinere tverrfaglige team, veiledning og tiltak i samarbeid med helsestasjon og skolehelsetjenesten, rus og psykisk helsetjeneste, legetjenesten, barnevern, psykososialt krisearbeid.
  • I noen grad samarbeid med øvrige omsorgstjenester i enkeltsaker.
  • I noen grad individuelle konsultasjoner og oppfølging.
  • Delta med fagutvikling, videreutvikling av lavterskel- og gruppetilbud i kommunen.

 

Krav til kvalifikasjoner i stillingen

  • Norsk autorisasjon som psykolog.
  • Beherske norsk språk godt både skriftlig og muntlig, gode muntlige og skriftlige fremstillingsevner.
  • Førerkort kl. B (må disponere bil).

 

Ønskelige kvalifikasjoner

  • Ønskelig med spesialisering, gjerne innen samfunns- og allmennpsykologi.
  • Gjerne erfaring fra kommunale helse- omsorgstjenester.
  • Gjerne erfaring med kommunalt planarbeid, forebyggende arbeid, folkehelsearbeid.
  • Gjerne erfaring med klinisk arbeid inklusive vurderinger, utredninger og behandling av barn og unge.
  • Gjerne erfaring med veiledning av andre yrkesgrupper.

 

Personlige egenskaper

  • Du er faglig engasjert, fremstår motiverende og inspirerende.
  • Du har gode kommunikasjonsevner.
  • Du er fleksibel, har gode samarbeidsevner, er løsningsorientert, og er en god lagspiller.
  • Har høy arbeidskapasitet og gode gjennomføringsevner.
  • Du tar ansvar for å skape resultater.
  • Tar ansvar for eget bidrag til et godt sosialt arbeidsmiljø og faglig utvikling.
  • Du er endringsvillig, du tåler godt og deltar aktivt i vårt utviklingsarbeid.
  • Du kan arbeide selvstendig, målrettet og strukturert.
  • Du har et engasjement for forebyggende arbeid og tidlig innsats.
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt.

 

Vi tilbyr

  • Vi har et godt arbeidsmiljø med mye godt humør og gode relasjoner.
  • Gode muligheter for å påvirke egen arbeidshverdag og innhold i arbeidsoppgaver.
  • Gode utviklingsmuligheter i en spennende og utfordrende stilling.
  • Gode muligheter for å påvirke tjenestetilbud, psykisk helsehjelp og folkehelse for innbyggerne i
  • Dyrøy og Sørreisa.
  • Deltagelse i et etablert fagnettverk for kommunepsykologer i Nord- og Midt-Troms.
  • Muligheter for avtale om dekning av relevant spesialisering.
  • Vi har psykologspesialist med spesialisering i klinisk samfunnspsykologi i Dyrøy kommune med mulighet for veiledning.
  • Vakker natur, rein luft og et hav av muligheter for friluftsliv både sommer og vinter.
  • Kommunale vilkår inkludert god pensjonsordning.
  • Lønn etter avtale.
  • Fleksitidsavtale.

 

Velkommen til Sørreisa kommune

Sørreisa kommune ligger sentralt i Troms fylke, og har gode kommunikasjonsmuligheter med resten av landet med nærhet både til flyplass og hurtigbåt til byene Tromsø og Harstad. Sørreisa kommune har rundt 3500 innbyggere og et rikt næringsliv, nærhet til videregående skoler og høgskoletilbud. Sørreisa kommune har en vakker natur med gode friluftsmuligheter og et rikt kulturliv. Dette gjør Sørreisa kommune til en god kommune å bo, vokse opp og arbeide i. Vår visjon er å gjøre hverdagen bedre – for alle. Sentralt i dette arbeidet er våre verdier nær, trygg og engasjert. Vi bruker aktivt våre verdier for å skape gode tjenester for våre innbyggere og samarbeidspartnere. Vi forventer at våre medarbeidere skal være oppmerksomme på sin betydning for innbyggernes opplevelse av møtet med kommunen.

 

Velkommen til Midt-Troms

Midt-Troms-regionen består av 7 flotte kommuner: Målselv, Bardu, Sørreisa, Salangen, Lavangen, Dyrøy og Senja. Til sammen byr de på et hav av muligheter.

Kommunene i Midt-Troms, Forsvaret, reiseliv og sjømatnæringa har samarbeidet om å få laget en film som viser noe av spekteret av jobbmulighetene i Midt-Troms regionen.

Film: Backdrop v/Stein Erik Simonsen på oppdrag fra personalnettverket i Midt-Troms.

Video: https://www.youtube.com/watch?v=9x1kYn-H8C4

 

Velkommen til Dyrøy kommune

Velkommen til Dyrøy kommune (nordsamisk: Divrráid suohkan), en vakker kommune i hjertet av Troms. Med om lag 1100 innbyggere og det administrative senteret i Brøstadbotn, er vi en liten perle med stor sjarm. Vårt idylliske landskap grenser til Sørreisa i nordøst og Salangen i sør, og vi har en fantastisk utsikt over Tranøyfjorden og Solbergfjorden som møter Senja kommune i nordvest.

Dyrøy er en del av et regionalt bo- og arbeidsmarked med omtrent 30 000 mennesker, og vi har en ideell beliggenhet med daglige hurtigbåtanløp som forbinder oss med både Harstad og Tromsø. Det er også kort vei til flyplass og nærliggende kommuner. Dette åpner opp for en rekke muligheter knyttet til jobb, bosted, fritid og studier. Vi har godt utbygd digital infrastruktur, slik at du kan nyte godt av stedsuavhengig arbeid eller videreutdanning.

I tillegg til å være et flott sted å bo, har Dyrøy også et pulserende lokalsamfunn med flere aktive lag og foreninger. Vi kan tilby et variert kultur- og fritidstilbud, inkludert idrettshall, basseng og merkede turløyper for både sommer og vinter. Uansett om du er ute etter eventyr i naturen eller en mer urban opplevelse, har Dyrøy noe for enhver smak.

Enten du er ute etter et aktivt og sosialt fellesskap, eller ønsker å oppleve den roen og freden som følger med å bo i naturen, så har Dyrøy alt du trenger. Med tilgjengelige plasser i skole og barnehage, og løpende opptak hele året, legger vi til rette for at du og din familie kan trives og blomstre her hos oss.

Ta det neste steget og bli med oss på ditt fremtidige eventyr i Dyrøy kommune. Blir DU med på reisen?

Behov for bolig? Sjekk ut boidyroy.no

Ønsker du informasjon om Midt-Troms? Se gjerne film om regionen eller ta en titt i denne brosjyren.

 

Spørsmål om stillingen

Trygve Sætherskar
kommunalsjef for helse og omsorg / psykologspesialist
47252963
[email protected]

Ragnar Blikfeldt
kommunepsykolog
99521778
[email protected]

 

 

Søk stillingen

 

 

Søknadsfrist: 6. oktober 2024
Arbeidsgiver: Dyrøy kommune
Kommune: Dyrøy, Sørreisa
Omfang: Heltid
Varighet: Fast
Arbeidssted: Dyrøytunet 1, 9311 Brøstadbotn

Del stillingen

Selskap

Dyrøy kommune

Kontaktinfo

  • Trygve Sætherskar
  • Tittel: kommunalsjef for helse og omsorg / psykologspesialist
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 47252963

Lokasjon

  • Brøstadbotn

Søknadsfrist

Oktober 6, 2024

Nordkapp videregående skole: Avdelingsleder for studiespesialisering (søknadsfrist 07.10.2024)

Sommerbilde Nordkapp vgs

Nordkapp videregående søker etter avdelingsleder for studiespesialisering

 

 

Om stillingen og skolen

Vi har behov for en ny pedagogisk avdelingsleder i 100 % fast stilling. Vi ønsker oss en utviklingsorientert leder som har elevenes læring og utvikling i fokus, og som er god til å bygge relasjoner og skape engasjement gjennom medvirkning både fra elever og kolleger.

Nordkapp videregående skole er «den blå skolen i Finnmark», med sine utdanningsprogrammer innen fiskeri og havbruk. Skolen har en rekke utdanningsprogrammer innen yrkesfag, og tilbyr også utdanningsprogram for studiespesialisering.

Vår skole tilbyr framtidsrettet opplæring i nært samarbeid med regionalt og lokalt arbeids- og næringsliv, ulike bransjer og lokalt kulturliv. Skolen kjennetegnes av sterke fagmiljøer innenfor både studieforberedende og yrkesfaglige utdanningsprogram. Vi har flere spennende utviklingsprosjekter der opplæringen foregår i tett samarbeid med regionalt og lokalt arbeids- og kulturliv.

Skolen er i kontinuerlig utvikling og opplæringen er av god kvalitet. Vi har høye ambisjoner på vegne av elevene og lærlingene våre. Skolen er stolt over å være blant landets beste i antall elever som fullfører og består videregående opplæring.

Skolens visjon er «Eleven i sentrum – Vi er laget rundt elevene»

Stillingen inngår i skolens ledergruppe som består av fire avdelingsledere, studierektor, assisterende rektor og rektor. I ledergruppa er det uhøytidelig og høyt under taket.

 

Arbeidsoppgaver

  • Lede pedagogiske utviklingsprosesser med rom for utforskning og læring.
  • Bidra aktivt i ledergruppa og skolens profesjonelle læringsfellesskap.
  • Elevansvar
  • Personalansvar

Andre lederoppgaver kan bli tillagt stillingen ved behov, og undervisning kan vurderes som en del av stillingen.

 

Kvalifikasjonkrav

  • Utdanning på høgskole/universitetsnivå
  • Pedagogisk utdanning
  • Undervisningskompetanse og -erfaring

 

Ønskede kvalifikasjoner

  • Erfaring fra pedagogisk ledelse og utvikling er ønskelig
  • Kompetanse fra spesialpedagogikk er ønskelig.

 

Personlige egenskaper

  • Du er god til å bygge relasjoner og skape tillit.
  • Du er en lagspiller og ser viktigheten av å samarbeide med kolleger og elever.
  • Du er nytenkende og uredd.
  • Du er løsningsorientert og har glimt i øyet.
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt.

 

Vi tilbyr

  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Å bo og jobbe i tiltakssonen gir mange økonomiske fordeler. Les mer om fordelene på våre nettsider.
  • Varierte og meningsfulle arbeidsoppgaver med stor grad av selvstendighet.
  • Et godt skole- og arbeidsmiljø med elever og ansatte som trives.
  • En utfordrende lederjobb med gode muligheter for egen vekst og utvikling.
  • Et godt samarbeid med aktører utenfor skolen.

 

Søknaden skal inneholde

Søknadsbrev og CV, vitnemål, attester 
Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse
2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, epostadresse og telefonnummer) 
Søknad skal sendes elektronisk via denne siden

 

Andre opplysninger

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.

Viktig informasjon til deg som skal søke

Dersom det fremgår av din søknad at du ønsker å bli unntatt offentlig søkerliste, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig likevel. Som søker vil du da få informasjon om dette – jf.offentleglova §25.

Som søker til en offentlig stilling vil du få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere.

Før eventuell tilsetting i Finnmark fylkeskommune sine skoler og PPT/OT må politiattest fremlegges jf. opplæringslova sine regler. 

En politiattest skal ikke være eldre enn tre måneder. Politiattest skal ikke legges ved søknaden. 

 

Om Finnmark fylkeskommune

Finnmark, Norges nordligste fylke er også det fylket som ligger lengst øst i landet. Det er et fylke med stort areal og en dramatisk natur med fjorder, fjell, tundra og en unik arktisk ørken. Finnmark er 48 000 kvadratkilometer stort og har 74 000 innbyggere. Vi har 11 flyplasser og Hurtigruta anløper 11 steder.

Regionen har en rik kulturhistorie, der samisk kultur har dype røtter. Mangfoldet i Finnmark gjenspeiles i språk, tradisjoner og kulinarisk variasjon, med samisk, norsk, kvensk og russisk påvirkning. Besøkende tiltrekkes av den imponerende naturen og det spennende kulturelle mangfoldet.

Finnmark er strategisk viktig for Norge i nordområdene, med gode muligheter for økt samarbeid og utvikling. Finnmark fylkeskommune er en politisk styrt organisasjon. Vi har ansvar for videregående opplæring, samferdsel, tannhelse, kultur, og nærings- og samfunnsutvikling. Vi har virksomheter i alle 18 kommuner i Finnmark, og vi har rundt 1100 ansatte. Sentraladministrasjonen ligger i Vadsø.

 

Nordkapp videregående skole

Nordkapp videregående skole og fagskolen i Finnmark avdeling Honningsvåg ligger sentralt i Honningsvåg – byen ved Nordkapp.

Nordkapp videregående skole har tilbud innen naturbruk, fiske og fangst, akvakultur, restaurant- og matfag, konditorfaget, elektrofag, maritime fag samt studiespesialisering. Skolen har i tillegg ansvaret for distanseundervisning til 8 kystkommuner – Veksling LOSA. I tillegg har skolen ansvaret for Nettskolen Finnmark som er under stadig utvikling. Gjennom skolens kursavdeling arrangeres mange utadrettede kurs og utdanningstilbud for skolens elever, private og næringslivet. Skolen og skolemiljøet er tuftet på felles strategi for videregående opplæring i Finnmark (Bærekraftig opplæring i Finnmark – med hjertet rundt eleven og lærlingen), med verdigrunnlag der eleven er i sentrum. Alle ansatte, uansett stilling, skal bidra til oppnåelse av felles mål i henhold til skolens samfunnsoppdrag. Våre nye faglærere må derfor være glad i mennesker og bidra i utviklingsarbeidet av organisasjonen. Mer om skolen finner du på https://nordkapp.vgs.no

 

Spørsmål om stillingen

Elisabeth Leiknes Hansen
Rektor
96043434
[email protected]

Ole Håvard Olsen
Assisterende rektor
99369874
[email protected]

 

 

Søk stillingen

 

 

Søknadsfrist: 7. oktober 2024
Arbeidsgiver: Finnmark fylkeskommune (FFK)
Kommune: Nordkapp
Omfang: Heltid
Varighet: Fast
Arbeidssted: Klubbveien 9, 9750 Honningsvåg

Del stillingen

Selskap

Troms og Finnmark fylkeskommune

Lenke til firma

https://www.tffk.no/

Kontaktinfo

  • Ole Håvard Olsen
  • Tittel: Assisterende rektor
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 99369874

Lokasjon

  • Honningsvåg

Søknadsfrist

Oktober 7, 2024

Avdelingsleder hjemmesykepleie syd (søknadsfrist 30.09.2024)

 

Avdelingsleder hjemmesykepleie syd

 

 

Vil du være med å lede Kongsvinger kommunes utvikling av helse- og omsorgstjenestene?

Målet vårt er at innbyggerne skal kunne ivareta sin egen helse, få mulighet til å leve og bo selvstendig og ha en aktiv og meningsfull tilværelse i fellesskap med andre. Ved hjelp av innovasjon, digitalisering og velferdsteknologi vil kommunens medarbeidere involvere brukerne for å nå kommunens mål.

Enheten har ansvar for hjemmetjenestene i sentrum, dagsenter for demens, seniorsenter og personlig assistanse

Til stillingen hører fag-, personal- og økonomiansvar. Overordnet for alt lederskap i kommunen er at brukerens og innbyggernes beste ligger til grunn for vurderinger, beslutninger og handlinger. Ledere skal i alt arbeid vektlegge dialogbasert ledelse og styring. Vi søker etter avdelingsleder som er opptatt av å skape gode relasjoner bygget på tillit og mestring og har et oppriktig ønske om å skape resultater sammen med andre. Målet er innovativt og mestringsorientert lederskap på alle nivåer.

Avdelingsleder har enhetsleder som nærmeste leder og vil være en del av enhetens ledergruppe.

 

Søknadsfrist: 30.09.2024
Arbeidsgiver: Kongsvinger kommune
Sted: Kongsvinger
Stillingstittel: Avdelingsleder hjemmesykepleie syd
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Vikariat
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4860171952

 

Arbeidsoppgaver

  • Ansvar for å yte tjenester etter gjeldende lovverk, budsjettet og politiske føringer
  • Medansvar for å videreutvikle tjenestene
  • Personalansvar og aktiv oppfølging av kommunens arbeidsgiver-, lønns- og ledelsespolitikk
  • Utøve god ressursstyring innen gitte rammer
  • Utarbeide nødvendige arbeidsplaner
  • Sikre systematisk internkontroll gjennom å følge opp forskrift for ledelse og kvalitetsforbedring i helse og omsorgstjenesten
  • Fremme høyt jobbnærvær gjennom godt samarbeid med verneombud, tillitsvalgte og medarbeidere
  • Legge til rette for godt samarbeid med studenter/elever, kollegaer, brukere og pårørende gjennom dialog og veiledning
  • Samarbeide med tillitsvalgte og verneombud
  • Fremme en aktiv brukerrolle og brukermedvirkning, pårørendesamarbeid og dialog

 

Kvalifikasjoner

  • Autorisert sykepleier
  • Videreutdanning i ledelse /ledererfaring er ønskelig
  • Generelt gode IKT-ferdigheter og vilje til å lære aktuelle fagsystemer
  • Kjennskap og interesse for digitalisering og velferdsteknologi
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Førerkort klasse B

 

Personlige egenskaper

  • Evne til å motivere, veilede og skape engasjement
  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • Høy arbeidskapasitet og evner å jobbe selvstendig
  • Strukturert og fleksibel

 

Vi tilbyr

  • Varierte arbeidsoppgaver med mulighet for kompetanseutvikling
  • Et inspirerende og tverrfaglig arbeidsmiljø
  • Lønn etter relevante kvalifikasjoner og gjeldende avtaler

 

Annet

  • Gyldig politiattest må fremlegges ved tiltredelse
  • Må kunne disponere egen bil i tjenesten

 

Kongsvinger kommune ønsker å gjenspeile befolkningen for øvrig og være en mangfoldig organisasjon. Kvalifiserte kandidater uansett alder, kjønn eller etnisitet oppfordres til å søke.

Kommunen mottar alle søknader elektronisk. Vi henstiller søkere om å skrive søknadsbrev og CV direkte i søkeportalen og ikke legge disse som vedlegg.
Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn til unntak, vil søkerlisten bli offentliggjort. Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd. Dersom attester og vitnemål ikke legges ved den elektroniske søknaden, ber vi om at disse tas med til et eventuelt intervju.

Vi gjør oppmerksom på at mailutvekslingen mellom deg og kommunen kan havne i søppelpost/spam/trash. Dersom du ikke mottar mail med bekreftelse på mottatt søknad kan dette være årsaken. Avsenderadressen vil være @webcruitermail.no.

 

Hjemmebaserte tjenester, Otervn 26, 2211 Kongsvinger, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Sara Trøftbråten
Avdelingsleder Hjemmebaserte tjenester
 Telefon:40031098

Linda Mari Aarskog
Enhetsleder
 Telefon:+47 456 35 950

 

Kongsvinger kommune ligger i Norges grønne hjerte med småbyens kvaliteter. Vi har et rikt idretts- og kulturliv og jobber for å videreutvikle et levende og urbant sentrum og et næringsliv i vekst. Mangfold, inkludering og livsmestring er også viktige elementer i vår strategi for å være en attraktiv kommune.

Del stillingen

Selskap

Kongsvinger kommune

Kontaktinfo

  • Sara Trøftbråten
  • Tittel: Avdelingsleder Hjemmebaserte tjenester
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 40031098
  • Linda Mari Aarskog
  • Tittel: Enhetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 456 35 950

Lokasjon

  • Kongsvinger

Søknadsfrist

September 30, 2024

Tannhelsetjenesten i Troms – Rådgivende tannpleier (søknadsfrist 06.10.2024)

 

Rådgivende tannpleier

 

 

Om stillingen

Er du på jakt etter nye og spennende utfordringer som tannpleier?

I den offentlige tannhelsetjenesten i Troms er det ledig en 100 % fast stilling som Tannpleier.

Tannhelsetjenesten i Troms søker nå en engasjert og selvstendig tannpleier som ønsker å bli en del av vårt team og bidra til å oppfylle tannhelsetjenestens samfunnsoppdrag. Den som tilsettes vil ha ansvar for ulike oppgaver knyttet til utadrettet helsefremmende arbeid. I tillegg vil du være en viktig bidragsyter for å etablere, koordinere og opprettholde et effektivt samarbeid med kommunehelsetjenesten

Fylkestannhelsetjenestens administrasjon består av 12 ansatte og arbeidssted for denne stillingen vil være ved fylkeshuset i Tromsø.

Personlige egenskaper og egnethet vil bli tillagt stor vekt ved tilsetting.

 

Arbeidsoppgaver

  • Ansvarlig for å organisere og samordne diverse tannhelsefaglige oppgaver, samt etablere og opprettholde effektivt samarbeid med kommunehelsetjenesten
  • Bidra aktivt til utviklingen av tannhelsetjenesten i samsvar med gjeldende retningslinjer og nasjonale krav
  • Ledelse og deltakelse i prosjekter innen folkehelsearbeid, rettet mot ulike målgrupper
  • Revidere og utvikle skjemaer og undervisningsmateriell til bruk mot eksterne samarbeidsparter

 

Kvalifikasjoner

  • Autorisert tannpleier med relevant erfaring
  • Erfaring med utadrettet forebyggende arbeid og motivert for å videreføre og styrke våre initiativer innenfor dette området
  • God kjennskap til organiseringen av tannhelsetjenesten og dens samfunnsoppdrag
  • Gode kunnskaper og bred erfaring med bruk av digitale hjelpemidler/sosiale medier

 

Personlige egenskaper

  • Gode kommunikasjonsevner og evne til tverrfaglig samarbeid
  • God skriftlig fremstillingsevne
  • Evne til å arbeide selvstendig og ta initiativ
  • Samvittighetsfull og god gjennomføringsevne
  • Faglig integritet og interesse for faglig utvikling
  • Interesse for utviklingsarbeid
  • Kreativ og nytenkende
  • Strukturert og systematisk tilnærming til arbeidet

 

Vi tilbyr

  • Godt arbeidsmiljø
  • Spennende og utfordrende arbeidsoppgaver med utviklingsmuligheter
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger som medlem av KLP
  • Lønn etter avtale
  • Pensjonsinnskudd trekkes med 2 %

 

Søknaden skal inneholde

  • Søknadsbrev og CV, vitnemål, attester
  • 2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, epostadresse og telefonnummer)

Søknad skal leveres elektronisk i Jobbnorge.

 

Søknadsfrist og andre opplysninger

Søknadsfrist: 06. oktober 2024
For mer informasjon om stillingen ta kontakt med: Per Ove Uglehus, Fylkestannhelsesjef, telefon: 928 17 743 eller epost: [email protected]

Dersom det fremgår av din søknad at du ønsker å bli unntatt offentlig søkerliste, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig likevel. Som søker vil du da få informasjon om dette – jf.offentleglova §25.
Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere. Utvidet søkerliste blir automatisk tilgjengelig i søkers brukerkonto i Jobbnorge når stillingen er avpublisert, eller den kan sendes ut ved forespørsel.
Troms fylkeskommune er underlagt sikkerhetsloven. Dette betyr at enkelte stillinger vil kunne kreve sikkerhetsklarering.

Før eventuell tilsetting i Troms fylkeskommunes tannhelsetjeneste må politiattest fremlegges jf. helsepersonelloven sine regler.
En politiattest skal ikke være eldre enn tre måneder. Politiattest skal ikke legges ved søknaden.

 

Om oss

Den offentlige tannhelsetjenesten i Troms består av totalt 26 klinikker, samt Tannhelsetjenestens kompetansesenter for Nord-Norge (TkNN). Vår største pasientgruppe er barn mellom 0 og 18 år, men vi tar også imot voksne pasienter for alle typer tannbehandling.

Vårt mål er at befolkningen i Troms skal ha god helse gjennom å ha god tannhelse, derfor organiserer vi også forebyggende tiltak.

 

Troms fylkeskommune

Vi er en av landsdelens største arbeidsgivere, og har blant annet ansvar for regional utvikling, videregående utdanning, fylkesveier, kollektivtilbud, offentlig tannhelsetjeneste, kultur og friluftsliv.

Hos oss får du tillit, ansvar og spennende dager på jobb, i et sosialt og faglig sterkt arbeidsmiljø. Du blir raskt involvert i det utrolige mangfoldet fylkeskommunen jobber med, noe som har stor betydning for samfunnsutviklinga i Troms.

 

Naturen og kulturlivet er eventyrlig og frodig, og byr på mange flotte opplevelser!

For mer informasjon om Troms fylkeskommune – gå innom vår hjemmeside tromsfylke.no

 

Spørsmål om stillingen

Per Ove Uglehus
Fylkestannhelsesjef
928 17 743
[email protected]

 

 

Søk stillingen

 

 

Søknadsfrist: 6. oktober 2024
Arbeidsgiver: Troms fylkeskommune (TFK)
Kommune: Tromsø – Romsa
Omfang: Heltid
Varighet: Fast
Arbeidssted: Strandvegen 13, 9007 Tromsø

Del stillingen

Selskap

Troms fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Per Ove Uglehus
  • Tittel: Fylkestannhelsesjef
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 928 17 743

Lokasjon

  • Tromsø

Søknadsfrist

Oktober 6, 2024

Kompetanse, Eksamen og dokumentasjon: Rådgiver 100% fast (søknadsfrist 01.10.2024)

Innlandet fylkeskommune Kompetanse og tannhelse

Kompetanse, Eksamen og dokumentasjon – Rådgiver

 

 

Beskrivelse

Kompetanse har ledig 100% fast stilling som rådgiver i Enhet for Eksamen og dokumentasjon. Hovedarbeidsområde vil være knyttet til arbeid med eksamen på skoleeiernivå i videregående opplæring og produksjon av dokumentasjon for Fag- og yrkesopplæringen.

 

Om enheten

Stillingen inngår i avdeling for Kompetanse og tannhelse i Innlandet fylkeskommune. Seksjon for Fagopplæring og skoletilbud består av 35 medarbeidere, og er organisert med tre enheter (hhv. Fag og yrkesopplæring, Inntak og skoletilbud, og Eksamen og dokumentasjon). Enhet for Eksamen og dokumentasjon har 6 ansatte og har det overordnede ansvaret for organiseringen av elev- og privatisteksamen i Innlandet fylkeskommune, samt produksjon av fag/svennebrev, vitnemål og kompetansebevis på fagopplæringsområdet. Enheten samarbeider tett med de videregående skolene og deltar i regionalt- og nasjonalt eksamenssamarbeid med andre fylker.

 

Vi søker deg som:

  • er utviklingsorientert
  • er initiativrik, engasjert og løsningsorientert
  • er god til å samarbeide med andre, men evner å jobbe selvstendig
  • vektlegger delingskultur som bidrar til kompetanseutvikling for deg selv, andre medarbeidere og samarbeidspartnere
  • er nøyaktig, strukturert og effektiv

 

Vi tilbyr:

  • en spennende og faglig utviklende stilling for et viktig samfunnsoppdrag
  • en organisasjon som kjennetegnes av engasjement og høy faglighet
  • mentorordning i en opplæringsfase
  • mulighet for faglig utvikling innen prioriterte fagområder
  • godt arbeidsmiljø med kvalifiserte medarbeidere
  • moderne lokaler med fasiliteter som treningsrom, kaffebar og god kantine sentralt på Hamar
    fleksibel arbeidstid og mulighet for noe hjemmekontor
  • lønn etter avtale
  • fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger

 

Om stillingen

  • 100% fast stilling
  • ledig fra 1. januar 2025
  • arbeidssted på fylkeshuset i Hamar
  • noe reisevirksomhet må påregnes (søker må ha førerkort klasse B)

 

Arbeidsoppgaver:

  • Saksbehandling innen enhetens arbeidsområder.
  • Planlegging, gjennomføring og kvalitetssikring av elev- og privatisteksamen i samarbeid med de videregående skolene i fylket, eksempelvis produsere eksamensplan, sensorlegging, risikovurdering og beredskapsplanlegging.
  • Oppnevne oppgavenemnder og følge opp oppgaveproduksjon i det fylkeskommunale landssamarbeidet.
  • Bidra i produksjon av fag/svennebrev, vitnemål og kompetansebevis for fagopplæringsområdet.
  • Samarbeid med andre enheter, fylker og organisasjoner.
  • Bidra til utvikling i stillingens arbeidsområder, herunder bidra til digitalisering og robotisering av tjenester.
  • Informasjons- og veiledningsarbeid.
  • Svare ut henvendelser muntlig og skriftlig relatert til enhetens ansvarsområder.
  • Utarbeide og følge opp politiske saker.
  • Andre arbeidsoppgaver kan bli tillagt stillingen.

 

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Relevant høyere utdanning, minimum bachelorgrad.
  • Erfaring fra videregående opplæring og kjennskap til saksbehandling.
  • Erfaring med eksamensarbeid og produksjon av vitnemål og kompetansebevis i videregående opplæring.
  • God evne til å kommunisere med våre brukere, skoler og andre samarbeidspartnere.
  • Gode digitale ferdigheter og gjerne erfaring med Visma In School, VIGO og Elements.
  • God skriftlig og muntlig formuleringsevne.

 

Ønskede egenskaper:

  • Du er åpen og tillitsskapende med gode kommunikasjon- og samarbeidsevner.
  • Du evner å arbeide systematisk og målrettet i endringsprosesser.
  • Du er framoverlent og tar initiativ for å utvikle oppgaver videre.
  • Du har stor gjennomførings- og omstillingsevne og er resultatorientert.
  • Du har høy arbeidskapasitet.
  • Du er fleksibel og selvgående.

 

Søknad

Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen.

Det kreves politiattest – ikke eldre enn tre måneder – for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.

Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.

Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.

Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.

Vi ser fram til å motta søknaden din.

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Innlandet
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Stillingsnivå: Rådgiver
Stillingstype: Fast stilling
Arbeidsområde: Administrativt
Hjemmekontorstatus: Etter avtale
Søknadsfrist: 01.10.2024
Tiltredelse: 01.01.2025
Arbeidssted: Hamar

 

Kontaktpersoner:

/www.innlandetfylke.no/

 

Adresse:

Parkgata 64 2317 Hamar

 

Innlandet fylkeskommune Kompetanse og tannhelse

Innlandet fylkeskommune ble opprettet 1. januar 2020.

Fylkeskommunen har ansvar for en rekke viktige samfunnsoppgaver innenfor kompetanse, tannhelse, samferdsel, kultur og næringsliv i fylket. På alle områder skal vi koordinere og bidra til samarbeid og utvikling av innlandssamfunnet på tvers av kommunegrensene. Fylkeskommunen er politisk styrt med fylkestinget som øverste folkevalgte organ.

Vi er en stor, mangfoldig og framtidsrettet organisasjon med over 4000 kompetente medarbeidere. Innlandet fylkeskommunes visjon er «eventyrlige muligheter». Vi jobber alle for at Innlandet skal være et godt sted å bo og arbeide, og håper du vil være med på laget!

Tilgjengelighetserklæring for EasyCruit: https://uustatus.no/nb/erklaringer/publisert/f9747c75-22c2-4118-972a-c13193edfc8a 

Del stillingen

Selskap

Innlandet fylkeskommune

Kontaktinfo

  • Jørn Olav Bekkelund
  • Tittel: Seksjonssjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 95 75 85 68
  • Geir Solberg
  • Tittel: Enhetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 41 55 39 88

Lokasjon

  • Hamar

Søknadsfrist

Oktober 1, 2024

Avdelingsledere helse og omsorg (forskjellige søknadsfrister)

Barnehage – assistent årsengasjement 100% ved barnehagene i Karasjok (søknadsfrist løpende)

 

Årsengasjement som barnehageassistent

 

 

Karasjok kommune

Kárášjoga gielda Karasjok kommune er en samisk kommune som grenser mot Finland. Kárášjoga gielda Karasjok kommune er Norges nest største kommune i areal og har ca. 2550 innbyggere hvorav 80 % av befolkningen er samisktalende. Kommunen har ca. 310 medarbeidere i organisasjonen. I kommunen har vi mange sentrale samiske institusjoner.

 

Kommunen har et aktivt kulturliv med tilbud innen idretts- og friluftsliv, kultur og historie, barne- og ungdomsaktiviteter, kunst, musikk. Karasjok kan også tilby et unikt friluftsliv, Norges beste lakseelv, rype-/elgjakt, isfiske og en rik flora og fauna med rike naturressurser.

 

Om stillingen

I de kommunale barnehagene er det ledig årsengasjement som barnehageassistent i 100% stilling med varighet fra 05.08.24-31.07.25.

Vi ønsker å rekruttere deg som har lyst til å jobbe med barn i samisk barnehage og søker etter deg som har erfaring fra arbeidslivet – og deg som vurderer barnehagejobb for første gang; vi gir opplæring og veiledning i jobben.

 

Arbeidsoppgaver

• Være en ansvarlig og omsorgsfull voksen overfor det enkelte barn.
• Delta konstruktivt i barnehagens planleggingsarbeid.
• Jobbe etter fastsatte mål og gjennomføre vedtatte tiltak.
• Planlegge og gjennomføre aktiviteter med barna
• Sette seg inn i og følge barnehagens rutiner og regler.
• Jobbe selvstendig med delegerte oppgaver.
• Ta imot veiledning fra pedagogisk leder og andre medarbeidere.
• Medvirke til at samarbeidet med foresatte, barn og andre instanser blir best mulig.
• Jobbe aktivt for å tilegne seg ny kunnskap og lære nye arbeidsmåter.
• Være aktiv i faglige og organisatoriske diskusjoner.
• Bidra til et godt arbeidsmiljø.
• Dele erfaringer, råd og informasjon med andre medarbeidere.
• Skal ha avsatt tid til planlegging i arbeidstiden. Dette må fremkomme i ukeplanen.
• Være åpen, fleksibel, lojal og samarbeidsvillig, ha god relasjonskompetanse, kunne kommunisere med mennesker med ulik bakgrunn og i ulike livssituasjoner
• Du må også være selvstendig og ansvarsbevisst, og ha god fysisk og psykisk helse.

 

Kvalifikasjoner

• Ønske om å jobbe med barn
• Godkjent politiattest er et krav iht. Forskrift om politiattest i barnehager (ikke eldre 3 måneder)

Kommunen ønsker å rekruttere flere menn til å jobbe i barnehagen. Derfor oppfordres menn
til å søke.

Kunnskaper i samisk språk vil bli tillagt avgjørende vekt for søkere som ellers er kvalifisert.

Karasjok kommunale barnehager er samiske barnehager og i vedtektene for de kommunale barnehagene heter det blant annet at at barnehagene skal:

• Være samiske barnehager og ha samisk som hovedspråk.
• Personalet beherske samisk språk og har kunnskap om samisk kultur.
• Fremme barnas samiskspråklige kompetanse, styrke barnas samiske identitet og videreføre samiske verdier, samisk kultur og tradisjonskunnskap.
• Bidra til å bevare og videreutvikle den samiske kulturarven og synliggjøre samisk språk, kultur, levemåter og verdier i vår tid.
• Bidra til at barna kan bli kjent med mangfoldet i egen og andres kultur, og at barna kan utvikle respekt og fellesskapsfølelse for hele det samiske mangfoldet.
• Ta i bruk tradisjonelle lærings- og arbeidsmetoder, på barnas premisser i vår tid.
• Gi barna mulighet til aktiv deltakelse i tradisjonelle aktiviteter der personalet gir veiledning og slik hjelper barna til å bli selvstendige.
• skal bygge på en samisk forståelse av naturen og bidra til at barna kan leve i harmoni med naturen, nyttiggjøre seg og høste av naturen og utvikle respekt for naturfenomener.
• Samisk historie og kulturytringer som duodji, joik og fortellinger skal inngå som en del av barnehagens innhold, tilpasset barnas alder og utviklingsnivå.

Jf. Rammeplan for barnehagens innhold og oppgaver s. 24-25

 

Lønns og arbeidsvilkår

  • Lønn etter gjeldende avtaleverk. Lønns etter gjeldende avtaleverk. Garantilønn for en barnehageassistent er kr. 382 500 pr år, dvs lønnsansiennitet mellom 0 – 6 år.
  • Gode forsikrings- og pensjonsvilkår
  • Karasjok ligger innenfor tiltakssonen som gir økonomiske fordeler med skattefradrag, nedskriving av studielån og lavere strømregning. Se tiltakssonen.no for mer info.

 

Nærmere opplysninger

Har du spørsmål til stillingen eller ønsker mer informasjon, ta kontakt med:

Nærmere opplysninger om stillingene fås ved henvendelse:

– Enhetsleder/styrer Linn Beate V. Åsen på tlf. 920 21 734
– Enhetsleder/styrer Tina Øwre på tlf. 920 26 917

Søkere som har praksis bes å oppgi minst to referanser.

Søknadsfrist: Fortløpende

Søknad med CV og bekreftede kopier av attester og vitnemål sendes elektronisk via www.jobbnorge.no

Kun søkere som søker elektronisk via Jobbnorge vil bli vurdert.

Karasjok kommune er underlagt offentlighetslovens bestemmelser om rett til innsyn i søkerlister. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten. Dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge, vil søkeren bli varslet og informert om det, jf. Offentleglova § 25.

 

 

Søk stillingen

 

 

Søknadsfrist: Løpende
Arbeidsgiver: Karasjok kommune
Kommune: Kárášjohka – Karasjok
Omfang: Heltid (3 stillinger)
Varighet: Vikariat/Midlertidig
Arbeidssted: Ráddeviessogeaidnu 4, 9730 Karasjok

Del stillingen

Selskap

Karasjok kommune

Kontaktinfo

  • Linn Beate V. Åsen
  • Tittel: Enhetsleder/styrer
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 920 21 734
  • Tina Øwre
  • Tittel: Enhetsleder/styrer
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 920 26 917

Lokasjon

  • Karasjok

Søknadsfrist

Oktober 12, 2024