Økonomirådgiver (søknadsfrist 06.10.2024)

Notodden kommune

 

Økonomirådgiver

 

 

Spennende stilling med stor påvirkning på økonomistyring og måloppnåelse

 

Beskrivelse

Er du motivert for å bidra til gode analyser, god styringsinformasjon og god ressursforvaltning i en spennende kommune i utvikling? Om svaret er ja, er du kanskje den medarbeideren vi søker. Stillingen er organisatorisk plassert i økonomiavdelingen som for tiden teller åtte dyktige medarbeidere med ansvar for budsjett og økonomiplan, økonomistyring, regnskap, innfordring av kommunale krav, finans mv. Avdelingen ledes av økonomisjef.

 

Kort om stillingen

Norske kommuner vil i årene som kommer oppleve stadig sterkere krav til effektiv ressursbruk for å møte et økende tjenestebehov. Økonomirådgiveren skal bidra til god økonomistyring og god forståelse for økonomisk handlingsrom hos kommunens ledere. Rådgiveren vil ha et bredt ansvarsområde og blant annet få ansvar for overordnede og detaljerte analyser av Notodden kommunes ressursbruk og økonomistyring. Rådgiveren vil få et særlig oppfølgingsansvar for ett av kommunens sentrale tjenesteområder. Notodden kommune utreder ulike samarbeidsmodeller innen økonomifunksjonene, noe som kan åpne nye utviklingsmuligheter for stillingens ansvarsområde.

 

Arbeidsoppgaver

  • Utvikle og forbedre prosesser og rutiner innen fagområdet
  • Utvikle og utarbeide økonomiske styringsdata, nøkkeltall, prognoser og analyser
  • Bidra til gode beslutningsgrunnlag for administrative og politisk ledelse
  • Bidra til økonomisk kontroll og effektiv ressursutnyttelse i kommunens tjenesteproduksjon
  • Veilede, støtte og utfordre kommunale ledere i deres budsjett- og regnskapsarbeid
  • Delta i kommunens budsjettarbeid og årsavslutning
  • Andre oppgaver etter kompetanse og behov

 

Kvalifikasjonskrav

  • Høyere økonomisk utdanning, minimum på bachelornivå
  • God kompetanse på bruk av digitale verktøy. Kjennskap til kommunale ERP-systemer er en fordel
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne

Det er en fordel med:

  • Erfaring innen økonomistyring, økonomioppfølging, rapportering eller analyser
  • Erfaring fra offentlig sektor
  • Erfaring innen rådgivning, utvikling og internkontroll

 

Personlige egenskaper

Vi søker en medarbeider som

  • ønsker å bidra til god økonomistyring og gode styringsdata og har evne til å utfordre og veilede beslutningstakere
  • er fleksibel og motiveres av å utvikle egne arbeidsoppgaver og arbeidsfelt
  • er ansvarsfull, faglig nysgjerrig og utviklingsorientert
  • er en effektiv og engasjert lagspiller med gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • er analytisk og endringsvillig

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

 

Vi tilbyr

  • Varierte arbeidsoppgaver med mulighet for faglig utvikling og påvirkning på egen arbeidshverdag
  • Fleksibel arbeidstid
  • Godt og inkluderende arbeidsmiljø
  • Lønn etter avtale
  • Gode pensjons- og forsikringsvilkår

 

Søknad sendes

  • Søknad sendes elektronisk. Benytt linken i annonsen
  • For enkelte stillinger kreves det politiattest ved tilsetting.
  • Søkere som ønsker å unntas offentlighet, må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vurderes i henhold til Offentlighetslovens bestemmelser. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger særskilt grunn, vil søkeren bli kontaktet før en eventuell offentliggjøring

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Telemark
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 06.10.2024
Tiltredelse: Etter avtale
Arbeidssted: Notodden

 

Kontaktpersoner:

Håkon Kristian Sørby
mob: +47 99453435

 

Hjemmeside:

www.notodden.kommune.no

 

Adresse:

Teatergata 3 3674 Notodden

 

Notodden kommune

Notodden ligger idyllisk til ved Heddalsvannet. Vi er Europas blueshovedstad og er på UNESCO’s verdensarvliste med bakgrunn i vår unike industrihistorie. Heddal stavkirke, som er Norges største, ligger i kommunen vår.

Kommunen er sentralt plassert i Telemark og har et innovativt og fremtidsrettet næringsliv med gode etableringsmuligheter. Vi har universitet, sykehus og flyplass, og det er kort avstand til hovedstaden og andre byer i regionen.

Innbyggertallet i Notodden er passert 13000 og vi ønsker nye innbyggere velkommen. Kommunen har attraktive boligområder og tilbyr gode oppvekstvilkår med et rikt utvalg av kultur- og aktivitetstilbud. Mulighetene er mange for flotte naturopplevelser i nærmiljøet året rundt.

Vi søker dyktige og motiverte medarbeidere som vil være med på å videreutvikle Notodden kommune til det beste for innbyggerne.

Del stillingen

Selskap

Notodden kommune

Kontaktinfo

  • Håkon Kristian Sørby
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 99453435

Lokasjon

  • Notodden

Søknadsfrist

Oktober 6, 2024

Rådgiver for oppvekst og kultur – 100 % fast stilling (søknadsfrist 20.10.2024)

Krødsherad kommune Oppvekst

 

Stilling – Rådgiver for oppvekst og kultur – 100 % fast stilling – 2. gangs utlysing

 

 

Vi søker etter rådgiver for oppvekst og kultur i 100 % fast stilling.

Krødsherad kommune har høye ambisjoner for oppvekst- og kulturområdet, og søker nå etter ny rådgiver som vil bli sentral i dette arbeidet. Rådgiverstillingen inngår i kommunalsjefens ledergruppe i sektor Livsløp, for området oppvekst og kultur. Til stillingen vil det ligge et forvaltningsansvar for skole, barnehage og kultur, samt selvstendige ansvar for utviklingsprosjekter. Ulike oppgaver som følger stillingen, vil blant annet være:

  • Veiledning og oppfølging innen aktuelt regelverk for skole og barnehage, herunder enhetenes arbeid med trygt og godt miljø jfr. ny opplæringslov og barnehagelov.
  • Oppgaver knyttet til kommunens ansvar som barnehagemyndighet.
  • Strategisk og oppdatert planverk innen fagfeltet.
  • Utvikle kulturtilbudet i Krødsherad gjennom nær dialog med lokale ressurspersoner, lag og foreninger.
  • Skolens og barnehagenes nærmeste sparringspartner og støttespiller i utviklingsarbeid.
  • Rådgivning, lederstøtte og saksbehandling innenfor temaer som kvalitetsarbeid og internkontroll.
  • Pådriver for tidlig, helhetlig og tverrfaglig innsats for å bidra til god oppvekst, livsmestring og lærelyst.
  • Utredningsarbeid og saksbehandling til politisk nivå.
  • Deltaker og bidragsyter i det tverrfaglige fellesskapet i og utenfor sektoren.

 

Kvalifikasjoner:

  • Pedagogisk utdanning og relevant skolefaglig kompetanse – Jfr. Oppl.loven § 17-12.
  • Skoleadministrativ erfaring innen ledelse vil være en fordel.
  • Kulturkompetanse, kan forstås som engasjement og interesse
  • Erfaring fra tverrfaglig samarbeid og veiledning.
  • Kunnskap om og ferdigheter i å bruke dataverktøy relevante innenfor offentlig forvaltning.
  • God kjennskap til relevant lov- og avtaleverk.
  • Erfaring fra klagesaksbehandling.

Sektoren er preget av utfordrende og spennende arbeidsoppgaver, og vi har forventning til alle våre medarbeidere om kvalitet i alle ledd. Nøyaktighet og etterrettelighet er derfor viktig i vårt arbeid. Vi ser etter deg som kan ta ansvar og initiativ, samtidig som du har gode kommunikasjonsferdigheter og bidrar aktivt til det gode arbeidsmiljøet.

Det er viktig for oss å få den rette medarbeideren. Personlig egnethet for stillingen er derfor avgjørende.

 

Egenskaper vi ser etter:

  • Systematisk, strukturert og selvstendig.
  • Utviklings- og endringsorientert.
  • Byr på deg sjøl og egen kompetanse.
  • Gode kommunikasjonsevner både muntlig og skriftlig.
  • Løsnings- og resultatorientert.
  • Trygg, tydelig og tillitsvekkende.
  • God på samarbeid med alle deler av organisasjonen.
  • Evner å se kulturlivet sin plass i et levende lokalsamfunn
  • Liker strategiarbeid samtidig som du evner å være operativ.
  • God rolleforståelse og respekt for formelle beslutningsprosesser.

 

Vi tilbyr:

  • Faglig og personlig utvikling innenfor hektiske og utfordrende fagområder.
  • Lønns- og arbeidsvilkår etter avtale.
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger.
  • Godt faglig og sosialt miljø sammen med kolleger med ulik fagbakgrunn.
  • Oppgaver som engasjerer og utgjør en forskjell for barn og unge i kommunen.
  • En arbeidsplass i stadig utvikling, og gode muligheter for varierte arbeidsoppgaver.
  • Fleksibel arbeidstid og mulighet for delvis arbeid fra hjemmekontor.
  • Familievennlig og fleksibel personalpolitikk med gode velferdsordninger.

Elektronisk søknad skal benyttes

 

Søk her

 

Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 20.10.2024
Tiltredelse: Snarest
Arbeidssted: Kommunehuset – Noresund

 

Kontaktpersoner:

Birte Elén Sætrang
mob: +47 48293565

 

Hjemmeside:

www.krodsherad.kommune.no

 

Adresse:

Kommunehuset 3536 Noresund

 

Krødsherad kommune Oppvekst

Krødsherad kommune ligger i Buskerud kun 10 mil fra Oslo. Med strandlinje til Krøderen og høyfjell som Norefjell, byr kommunen på både fjord, fjell og fin natur. Dette har skapt en sterk turistnæring og et variert næringsliv i kommunen.

Del stillingen

Selskap

Krødsherad kommune

Kontaktinfo

  • Birte Elén Sætrang
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 482,93,565

Lokasjon

  • Noresund

Søknadsfrist

Oktober 20, 2024

Arealplanlegger (søknadsfrist 01.11.2024)

6325_2023_1_12_faf0b39c-f922-4f7e-8424-f57f13d62123

Arealplanleggar

 

 

Vi søkjer etter sakshandsamar i 100 % stilling innan arealplanlegging ved tenesteområde PLAN.

Tenesteområdet er eit av tre tjenesteområda i kommunalområdet eigedom og tekniske tenester. Tenesteområdet har ansvar for arealplanlegging, plan- og byggesakshandsaming, kartforvaltning og måle og deletenester samt kulturminneforvaltning.

Innan for område arealplanlegging er hovudoppgåvene kommuneplanen sin arealdel, private og offentlege reguleringsplanar, kulturminneforvaltning og stadsutvikling. Arbeidsfeltet er allsidig og variert og oppgåvene vil vere knytt til både saksbehandling, prosjektarbeid, tverrfagleg medverknad og rettleiing. Samenhengane mellom kommuneplanen sin samfunns- og arealdel, planstrategi, reguleringsplanar heile vegen til byggesak og oppgåveløysing på tvers av fagfelt. Som rådgivar hos oss får du ein spanande arbeidskvardag med mykje fagansvar.

Haram kommune har omlag 9300 innbyggarar. Haram er ei av fylket sine fremste industrikommunar og med stolte skipsbyggartradisjonar er Haram ein viktig del av den maritime klynga på Sunnmøre. Heile 47 prosent av arbeidsplassane i kommunen er i industrien. I tillegg har Haram viktige framtidsretta arbeidsplassar i den marine næringsmiddelindustrien. Fiske og jordbruk er også ei viktig næring i kommunen.

Haram har eit rikt idretts- og kulturliv, med stor aktivitet innan idrett, kor, korps og teater. Fjord, fjell og nydeleg natur rett utanfor stovedøra gir også svært mange moglegheiter for ulike typar friluftsliv over alt i kommunen.

Haram kommune ligg lett tilgjengeleg på Sunnmøre, 40 minutt køyretur frå Ålesund sentrum, 35 minutt frå Moa-område og 45 minutt frå Ålesund lufthamn, Vigra. Tenestehuset finn du i Brattvåg, men kommunen har og fleire andre tettstadar som Vatne/Tenfjord, Søvik og Austnes.

Adressa for stillinga er Strandgata 40, 6270 Brattvåg

 

Søknadsfrist: 01.11.2024
Arbeidsgivar: Haram kommune
Stillingstittel: Arealplanleggar
Stillingar: 1
Heiltid/Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4860022651

 

Arbeidsoppgåver

  • Arealplanlegging og sakshandsaming etter plan- og bygningslova
  • Informasjon og medverknadsprosessar
  • Rettleiing i plansaker
  • Samhandling og samarbeid med politisk nivå, regional mynde, utbyggarar, næringsliv, ulike samfunnsaktørar, grunneigarar og befolkninga elles.
  • Fremme planforslag for politisk handsaming
  • Bidra i arbeidet med utbyggingsavtalar
  • Bidra i arbeidet med kommuneplanar, områdeplanar

 

Kvalifikasjonar

  • Utdanning på mastergradsnivå med bakgrunn som fysisk planleggar, arkitekt, landskapsarkitekt, geograf eller tilsvarande
  • Annan høgare utdanningsbakgrunn i kombinasjon med lengre erfaring frå planprosessar etter plan- og bygningslova kan vurderast.
  • Kunnskap om offentleg forvaltning og relevant lovverk
  • Erfaring med arealplanlegging på ulike plannivå
  • Relevant praksis med plan- og bygningslova er ønskeleg
  • Beherske IKT- verktøy relevante for fagfeltet godt
  • God forståing av kommunen si rolle som samfunnsutviklar og erfaring frå samspelet mellom politikk og administrasjon
  • Gode norskkunnskapar med god munnleg og skriftleg framstillingsevne.

 

Personlege eigenskapar

  • Du må vere analytisk og strukturert
    Samfunnsengasjert og fagleg engasjert
  • Du må ha god arbeidskapasitet og evne til å arbeide sjølvstendig
  • Du må vere løysingsorientert
  • Du må ha gode samarbeidsevne og vere god til å kommunisere i møte med ulike menneske
  • Trivast med høgt arbeidstempo
  • Du må vere robust og kunne handtere konfliktar på ein profesjonell måte
  • Trivast med å omgås menneske
  • Ha god arbeidsmoral og vere ansvarsfull

Vi legg stor vekt på at du er motivert og personleg egna for stillinga

 

Vi tilbyr

  • Utfordrande og spennande arbeidsoppgåver
  • Tverrfagleg samarbeid og kompetanseutvikling
  • Variert arbeidsoppgåver
  • Høgt fagleg nivå
  • Fleksibel arbeidstid
  • Godt arbeidsmiljø i nye og moderne fasilitetar på tenestehuset i Brattvåg
  • Gratis parkering inne i p-kjeller på tenestehuset
  • Løn etter avtale. God pensjons- og forsikringsordning gjennom KLP

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Kristin Fjeld-Eiken
Kommunalsjef
 Telefon:97970215
E-post:[email protected]

Bent Leite
Tenesteleiar
 Telefon:97970215
E-post:[email protected]

 

Etter vedtak i Stortinget 14. juni 2022 er Haram frå 1. januar 2024 eigen kommune, med dei grensene som var før samanslåinga med Ålesund

Kommunen har omlag 9300 innbyggarar. Haram er ein av fylket sine fremste industrikommunar, og med stolte skipsbyggartradisjonar er Haram ein viktig del av den maritime klynga på Sunnmøre. Heile 47 prosent av arbeidsplassane i kommunen er i industrien. I tillegg har Haram viktige framtidsretta arbeidsplassar i den marine næringsmiddelindustrien. Fiskeri er også ei viktig næring i kommunen.

Haram har eit rikt idretts- og kulturliv, med stor aktivitet innan kor, korps, teater og ungdomsarbeid. Fjord, fjell og nydeleg natur rett utanfor stovedøra gir også svært mange moglegheiter for ulike typar friluftsliv overalt i kommunen.

Haram kommune ligg lett tilgjengeleg på Sunnmøre, 40 minutts køyretur frå Ålesund sentrum, 35 minutt frå Moa-området og 45 minutt frå Ålesund Lufthavn, Vigra. Kommunesenteret finn du i Brattvåg, men kommunen har og fleire andre tettstadar; Vatne/Tennfjord, Søvik og Austnes.

Del stillingen

Selskap

Haram kommune

Kontaktinfo

  • Bent Leite
  • Tittel: Tenesteleiar
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon:+47 97567552

Lokasjon

  • Brattvåg

Søknadsfrist

November 1, 2024

Fredheim skole: Lærervikar 60% (søknadsfrist 06.10.2024)

 

Lærer 60% vikariat

 

 

Fredheim skole

Fredheim skole har et trivelig arbeidsmiljø med elever, ansatte og foreldre som verdsetter Fredheim skole høyt.
Vi har et enestående team av 11 pedagoger og 6 assistenter, som samarbeider tett om å videreutvikle skolen.
Fredheim skole er en nærskole med mellom 80 og 90 elever. Som følge av endring i skolestrukturen i kommunen, vil skolen få flere elever fra neste høst.
Vi har mye varme og læringsglede ved skolen kombinert med høye ambisjoner og gode resultater.
Vi ønsker å samskape med elevene og løfter frem eleven som «subjekt», samtidig som vi tror på læreren som en tydelig voksen leder.
Gjensidig respekt er et nøkkelord i relasjon til elevene.
Du vil oppleve en høy grad av autonomi som lærer, innenfor en felles tydelig retning satt for skolen.
Ansvarlighet, humor og profesjonalitet hører sammen på Fredheim. Vi ønsker å være en barneskole med høyt fokus på kvalitet og innovasjon.

Velkommen!

 

Om stillingen

Vi søker lærer i 60% vikariat ut skoleåret med muligheter for utvidelse, med oppstart så raskt som mulig. Arbeidsdager blir mandag, tirsdag og onsdag.

 

Dine oppgaver vil være

  • å undervise i alle fag på barneskolen.
  • skape en god relasjon til elevene, og være en tydelig og synlig leder med hjerte for elevene
  • å delta i et team av likeverdige under implementeringen av den nye læreplanen
  • å delta bevisst og helhjertet i dannelsesprosessen til elevene og skolen
  • å ha høye ambisjoner for, og høye forventninger til, elevene våre og profesjonsfellesskapet

Kontaktlæreransvar må påregnes.

 

Vi i Gran kommune ser etter deg som deler verdiene våre.

Er du raus med smilene overfor kollegaer?
Er du proff og holder deg oppdatert på faget ditt?
Er du praktisk og finner gode løsninger?

I tillegg til at du er raus, proff og praktisk, ser vi etter deg som

  • er positiv og skapende
  • er glad i å samarbeide
  • har ambisjoner på vegne av eleven og skolen
  • liker å strekke deg etter vekst og utvikling

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

 

Vi ønsker at du har følgende kvalifikasjoner

  • godkjent undervisningskompetanse for grunnskolen
  • ønskelig med 30 studiepoeng i engelsk, men ikke et krav
  • lærerstudenter kan vurderes for et årsvikariat ved behov

 

Hos oss får du

  • lønn i henhold til kommunal tariffavtale
  • mulighet til å utvikle deg faglig
  • et arbeidsfellesskap med engasjerte og dyktige kollegaer
  • et raust og trivelig arbeidsmiljø
  • en arbeidsplass sentralt på Østlandet

I denne stillingen har du rett på en av Norges sikreste pensjonsordninger: offentlig tjenestepensjon. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i ti år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å jobbe og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon hvis noe uventet skulle skje. Med pensjonsrett i KLP får du medlemspris og gunstige betingelser på en rekke bank, forsikring og spareprodukter.

 

Likestilling og mangfold

Vi i Gran kommune er opptatt av mangfold, og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert til å søke hos oss, uansett alder, kjønn, funksjonshemming, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det.

 

Søk her

 

Fylke: Innlandet
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Stillingstype: Lærer
Søknadsfrist: 06.10.2024
Tiltredelse: 07.10.2024
Arbeidssted: Fredheim skole

 

Kontaktpersoner:

Anders Michelsen
tlf: +47 97337778

 

Hjemmeside:

/www.fredheim.skole.gran.no/

 

Adresse:

Fjordlinna 100 2760 Brandbu

 

Gran kommune Fredheim skole

I Gran på Hadeland er vi om lag 13 600 innbyggere. Vi er en times tid fra Oslo, og bare 40 minutter unna Gardermoen og resten av verden. Det går tog til Oslo hver time.

I Gran har vi industri, handel og næring, dyrka mark og dyrehold, et mangfold av kulturtilbud og nærhet til naturen. Summen av dette gjør oss til en spesiell kommune med fantastiske muligheter – for både små og store. Kommunen har en rik og levende historie. Kulturmiljøet rundt Granavollen og Røykenvik har på ulike måter vært et senter gjennom årtusener.

Vi i Gran kommune er rause med hverandre og har klare mål om å levere profesjonelle tjenester og god sørvis til innbyggerne våre gjennom praktiske løsninger. Vi fortsetter å strekke oss inn i framtida, samtidig som vi holder fast i historien vår. Vil du være med å skape vegen videre?

Del stillingen

Selskap

Gran kommune

Kontaktinfo

  • Anders Michelsen
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 97337778

Lokasjon

  • Brandbu

Søknadsfrist

Oktober 6, 2024

Tjenesten for funksjonshemmede: Løpende tilsetting ved tjenester for funksjonshemmede (TFF) (søknadsfrist 31.11.2024)

Helse og omsorg

Åpen søknad tjenesten for funksjonshemmede (TFF) 2024

 

 

Kort om stillingen:

Her kan du registrere en åpen søknad om stilling i tjenesten for funksjonshemmede (TFF). Er søknaden din relevant vil du bli kontaktet.
For øvrig oppfordrer vi til å følge med på utlyste stillinger og å søke på disse.

 

Arbeidsoppgaver:

Relevant opplæring vil bli gitt

 

Særskilte krav til stillingen:

Ved tilsetting kreves politiattest, ikke datert eldre enn tre måneder

 

Vi tilbyr:

Lønn etter kvalifikasjoner og tariff

 

Dersom søker ønsker å reservere seg fra offentlig søkerligste, må dette begrunnes. Opplylsninger om søkeren kan bli offenliggjort, selv om søker har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Søkeren varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.

NB! Søkere må aldri oppgi BankID-informasjon i søknadsprosessen! Dersom du blir spurt om dette, er det et svindelforsøk.

 

Søk her

 

Søknadsfrist: 30.11.2024

 

Kontaktpersoner:

Knut Aaseng, tjenesteområdeleder TFF
mob: +47 402 14 995

 

Hjemmeside:

www.tynset.kommune.no

 

Adresse:

Torvgata 1 2500 Tynset

 

Kart:

Torvgata 1 2500 Tynset

 

Helse og omsorg

Velkommen til fjellbyen Tynset. Tynset kommune er en by og et regionsenter i vekst. Kommunen preges av gode oppvekstsvilkår, et rikt kulturliv, et omfattende idrettstilbud, et ekspanderende næringsliv og gode jobbmuligheter. Kommunen har full barnehagedekning og bra boligtilgang. Kommunen jobber etter verdiene trygghet, inkludering, puls og optimisme og er et godt sted å bo for alle.

Del stillingen

Selskap

Tynset kommune

Kontaktinfo

  • Knut Aaseng
  • Tittel: tjenesteområdeleder TFF
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 402 14 995

Lokasjon

  • Tynset

Søknadsfrist

November 30, 2024

Senja kommune – Stillinger ved hjemmetjenesten (forskjellige søknadsfrister)

Senja kommune - Rossfjord sykehjem og hjemmetjeneste

 
Klikk på aktuell utlysing under:
 
 
Hjemmetjenesten Sør-Senja
Senja
13.10.24
 
 
Hjemmetjenesten Sør-Senja
Senja
13.10.24
 
 
Finnsnes bo og aktivitetssenter (Fbas)
Senja
06.10.2024
 
 
Finnsnes bo og aktivitetssenter (Fbas)
senja
06.10.2024
 
 

Hjemmetjenesten i Senja

Senja kommune har i underkant av 15 000 innbyggere og er en av de største innen fiskeri‐ og sjømat i Norge. Kommunen yter tjenester til innbyggere og brukere i ulike livsfaser – med andre ord fra krybbe til grav. Hovedoppgaver er å bidra til god samfunnsutvikling, levere velferdstjenester til innbyggerne og legge til rette for lokaldemokratiet.
Vi er en nasjonalparkkommune og ble Årets fyrtårnkommune for barn og unge 2022, kåret til årets skandinaviske reisemål av National Geographic og tildelt hederlig omtale for sin kommunikasjonsstrategi og formidling i 2022 – som en av tre finalekandidater til Nordnorsk kommunikasjonspris. I år ble Ski Classic finalen i 2023, Summit 2 Senja, utpekt til det beste arrangementet blant velkjente løp som Marcialonga og Vasaloppet.
Senja kommune opplever en positiv utvikling i næringsliv, industri – eks. ferrosilisiumproduksjon – sjømat og fiskeri, landbruk, energi, reiseliv, handel og service. Sterkt lokalt eierskap og aktører som tar et betydelig samfunnsansvar, er viktig for utvikling av hele samfunnet.
Vi har mål om å være en raus, framoverlent og bærekraftig kommune, og bruker verdiene våre aktivt for å skape gode tjenester for brukere, innbyggere og samarbeidspartnere.
Vi forventer av våre medarbeidere at de skal være bevisste på sin del av ansvaret for kommunens samfunnsoppdrag, og oppmerksomme på sin betydning for brukernes opplevelse i møtet med kommunen. Sammen utvikler vi kvalitet og effektivitet i tjenestetilbudet, gjennom å satse på medarbeiderne våre sin kompetanse og et godt samarbeid mellom de folkevalgte, lederne og de ansatte.
Du finner mer informasjon om tjenestene våre og nyheter fra kommunen her på vår hjemmeside og i sosiale medier Facebook, Instagram, Linkedin og YouTube.

 

Del stillingen

Selskap

Senja kommune

Kontaktinfo

  • Klikk på aktuell utlysingslenke for mer informasjon.
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf:

Lokasjon

  • Senjahopen

Søknadsfrist

November 1, 2024

Lyngen kommune – Flere stillinger ved helse og omsorg (forskjellige søknadsfrister)

 

Klikk på aktuell stilling under:

 

Lyngen kommune
Helsefagarbeider
Lyngen kommune har ledig to helgehjemler på henholdsvis 16,90% og 20,19% som helsefagarbeider
ved Lenangen omsorgssenter. Begge stillingene …

Nord-Lenangen Fast prosent 10.11.2024

Lyngen kommune
Hjemmehjelp
Lyngen kommune har ledig 70 % fast stilling som hjemmehjelp fra snarest ved Lyngstunet
helse- og omsorgssenter, hjemmetjenesten. …

Lyngseidet Fast prosent 20.10.2024

Lyngen kommune
Sykepleier
Lyngen kommune har ledig 100 % stilling som offentlig godkjent sykepleier fra snarest ved
Lenangen omsorgssenter. Stillingen jobber for …

Nord-Lenangen Heltid 23.10.2024

 

Helsefagarbeider
Lyngen kommune skal starte opp ett aktivitetstilbud til personer med rus- og/eller psykiske utfordringer, og deres pårørende. Prosjektet …

Lyngseidet Heltid 06.10.2024

Vernepleier/sykepleier
Lyngen kommune har ledig 100 % stilling som vernepleier/sykepleier fra snarest ved Solhov bosenter. Stillingen inngår for tiden i 2-delt …

Lyngseidet Heltid 13.10.2024

Helsefagarbeider
Lyngen kommune har ledig 2 helsefagarbeiderstillinger ved Solhov bosenter;  90,03 % stilling er ledig fra snarest. For tiden er denne …

Lyngseidet Deltid 13.10.2024

Helsefagarbeider – nattevakt i åpen omsorg
Lyngen kommune har ledig 43,43 % stilling som helsefagarbeider fra snarest ved Rus og psykisk helsetjeneste.  For tiden er arbeidstiden …

Lyngseidet Fast prosent 09.10.2024

Helsefagarbeider
Lyngen kommune har ledig 79,28 % vikariat som helsefagarbeider fra snarest til 31.05.2025 ved Rus og psykisk helsetjeneste.  For tiden er …

Lyngseidet Fast prosent 09.10.2024

Helsefagarbeider
Lyngen kommune har ledig to helgehjemler på henholdsvis 16,90% og 20,19% som helsefagarbeider ved Lenangen omsorgssenter. Begge stillingene …

Nord-Lenangen Fast prosent 29.09.2024

Kokk
Lyngen kommune har ledig 80 % vikariat som kokk ved Lenangen omsorgssenter. Vikariatet er ledig fra snarest til 30.04.2025, med mulighet …

Nord-Lenangen Fast prosent 29.09.2024

 

Lyngen kommune, «Alpekommunen i nord», har ca. 2 700 innbyggere og er kjent for sine majestetiske fjell. Kommunesenteret ligger på Lyngseidet og reisetid fra Tromsø med buss/bil er ca. 1 ½ time.

Kommunen har et aktivt og variert næringsliv med landbruk, fiskeri, industri, reiseliv og varehandel som viktigste næringsveier.

Kommunen har et bredt og godt tjenestetilbud til alle aldersgrupper. Lyngen har noe for enhver smak og det er mange gode grunner til å
søke jobb her: en spennende og vakker natur, et mangfoldig og levende kulturliv og ikke minst – trivelige lyngsværinger.

Velkommen som arbeidssøker i Lyngen!

 

Del stillingen

Selskap

Lyngen kommune

Kontaktinfo

  • Klikk på aktuell stilling for mer informasjon
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf:

Lokasjon

  • Lyngseidet

Søknadsfrist

November 1, 2024

Bibliotekssjef (søknadsfrist 09.10.2024)

Lyngentrappa

Biblioteksjef

 

 

Om stillingen

Er du skikkelig glad i å lese høyt? Er du systematisk? Liker du å samarbeide med andre? Ønsker du å bidra i utviklinga av Lyngensamfunnet? Brenner du for leseglede? Vil du skape en møteplass hvor alle føler at det er plass til nettopp dem? Husker du på å tømme innleverings-kassen hver dag?

Om du kan svare ja på noen av disse spørsmålene, vil vi oppfordre deg til å søke på stillingen som biblioteksjef i Lyngen kommune. Svarer du ja på alle spørsmålene, er du ansatt.

Lyngen kommune søker etter biblioteksjef i 100% stilling. Biblioteket ligger i hjertet av Lyngseidet, og har til sammen 1,2 årsverk. Dette innebærer at du vil ha ansvaret for de aller fleste oppgavene ved biblioteket. Du organiserer forfatterbesøk, driver samlingsutvikling, har høytlesing og gjør alle de andre oppgavene som naturlig hører med. Du vil selvfølgelig måtte gjøre prioriteringer, og får stort spillerom til å ta biblioteket i den retningen du ønsker.

Biblioteket i Lyngen inngår i et samarbeid med folkebibliotekene i Kvænangen, Nordreisa, Skjervøy, Storfjord og Kåfjord. I perioden 2022-2025 deltar bibliotekene i et utviklingsprosjekt i regi av Campus Nord-Troms, som går på å tilrettelegge folkebibliotekene for studenter. Arbeid med dette prosjektet vil være en viktig del av stillingen i tiden fremover. Biblioteket samarbeider også opp mot fylkesbiblioteket og tett med kulturavdelingen i kommunen.

Biblioteket har en ukentlig bokbuss-runde, hvor Lyngens skoler og barnehager besøkes. En av biblioteksjefens oppgaver vil være å drive formidling og samarbeid på og med bokbussen.

I 2024 starter prosjekt Concolesmashers opp på biblioteket, rettet mot barn og unge i kommunen, og arbeidet med dette prosjektet vil være prioritert i perioden som kommer.

 

Arbeidsoppgaver

  • Faglig ansvar for biblioteket
  • Drifte biblioteket i henhold til «Lov om folkebibliotek»
  • Stå for den daglige driften av biblioteket
  • Jobbe aktivt med å gjøre biblioteket attraktivt for alle i Lyngen
  • Jobbe kreativt med bruk av sosiale medier og andre kanaler for kommunikasjon
  • Samarbeide med andre kommunale sektorer/enheter, samt med foreninger og organisasjoner
  • Jobbe aktivt med å formidle film, spill, bøker og alle mulige slags andre kulturuttrykk til både store og små
  • Bruke økonomi- og personalansvar som verktøy for å styre biblioteket i ønsket retning

 

Den nye biblioteksjefen i Lyngen har:

  • Godkjent bibliotekarutdanning (jf. Lovverket). Om det ikke kommer kvalifiserte søkere, kan søkere med annen relevant høyere utdanning bli vurdert
  • Erfaring med formidlingsarbeid
  • God kompetanse på sosiale medier
  • Lett for å samarbeide med andre og knytte kontakter
  • Vilje til å skrive søknader for å få støtte til alle de gode tiltakene som foreslås
  • Gjerne erfaring fra bibliotek i UH-sektoren
  • Personlig egnethet for stillingen

 

Vi tilbyr

  • En spennende jobb med å utvikle fremtidens bibliotek
  • Lønn og tilsettingsvilkår i samsvar med lover og forskrifter
  • Gode pensjons- og forsikringsvilkår

 

Annet

Oppstart 01.01.2025, eller etter avtale.

Intervju kan bli foretatt.

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlige selv om søkeren har oppmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten, jf. Lov om rett til innsyn i dokumenter i offentleg verksemd (offentleglova), § 25.

Søknad sendes elektronisk via Jobbnorge.

 

Økonomiske fordeler med å bo i Lyngen

Arbeidstakere i Lyngen tilhører tiltakssonen for Finnmark og Nord-Troms, med økonomiske fordeler som bidrar til å skape attraktiv bolyst.

Dette innebærer årlig nedskriving av studielån, ettergivelse av studielån for kvalifiserte grunnskolelærere, fritak for el-avgift på forbruk, redusert skatt og gratis barnehage. I tillegg gode pensjonsordninger og lånevilkår i KLP og SPK. De økonomiske fordelene med å jobbe i Lyngen er betydelige. Bruk «Nord-Norge kalkulator» for å regne ut hvor mye du kan spare på å flytte til Lyngen.

 

Om oss

Biblioteket har lokaler midt i kommunesenteret Lyngseidet.

Biblioteket har studierom med lyd/bilde, trådløst nettverk og publikums pc’er. Biblioteket har godt samarbeid og felles bokbase med de 5 andre Nord-Troms bibliotekene.

https://bibliotekinordtroms.no/-/lyngen-bibliotek#/?location=Lyngen 

Lyngen kommune, «Alpekommunen i nord», har 2 700 innbyggere og er kjent for sine majestetiske fjell. Kommunesenteret ligger på Lyngseidet og reisetid fra Tromsø med buss/bil er ca. 1 ½ time.

Kommunen har et aktivt og variert næringsliv med landbruk, fiskeri, industri, reiseliv og varehandel som viktigste næringsveier.

Kommunen har et bredt og godt tjenestetilbud til alle aldersgrupper. Lyngen har noe for enhver smak og det er mange gode grunner til å søke jobb her: en spennende og vakker natur, et mangfoldig og levende kulturliv og ikke minst – trivelige lyngsværinger.

Velkommen som arbeidssøker i Lyngen!

 

Spørsmål om stillingen

Anette Holst
kommunalsjef oppvekst/kultur
40028559
[email protected]

 

 

Søk stillingen

 

 

Søknadsfrist: 9. september 2024
Arbeidsgiver: Lyngen kommune
Kommune: Lyngen
Omfang: Heltid
Varighet: Fast
Arbeidssted: Strandveien 16, 9060 Lyngseidet

 

Del stillingen

Selskap

Lyngen kommune

Kontaktinfo

  • Anette Holst
  • Tittel: kommunalsjef oppvekst/kultur
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 40028559

Lokasjon

  • Lyngseidet

Søknadsfrist

Oktober 9, 2024

Miljøarbeider, natt 75% stilling (søknadfrist 07.10.2024)

NES-Webcruiter-1170x300

 

Miljøarbeider, natt 75% stilling

 

Miljøarbeidertjenesten avd. 1 (Gjerderudvegen), Nes kommune

Vi ønsker deg som er en engasjert og utviklingsorientert fagarbeider, du som brenner for helsefaglige oppgaver, omsorg og ønske om å gjøre en forskjell.

Miljøarbeidertjenesten avdeling 1 gir tjenester til barn og unge med funksjonsnedsettelser og deres foresatte. Tjenestene gis i vår bolig og/eller i barnets private hjem.

Det vil legges til rette for samhandling med nattevakter på tvers av virksomheten, en nattjeneste i utvikling.

Det er ledig fast 75% stilling i turnus med arbeid hver 3.helg.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 07.10.2024
Arbeidsgiver: Nes kommune
Sted: Årnes
Stillingstittel: Miljøarbeider,natt 75% stilling
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Deltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 75
Webcruiter-ID: 4860159907

Arbeidsoppgaver

Yte tjenester i henhold til enkeltvedtak etter helse- og omsorgstjenesteloven
Følge opp og ha tilsyn med barna/ungdommene på natt og tidlig morgen
Gi direkte helsetjenester, pleie og omsorg
Utføre enkle praktiske arbeidsoppgaver i boligen
Utføre arbeidsoppgaver delegert fra avdelingsleder/fagansvarlige
Følge tiltaksplaner
Bidra til at dokumentasjon og journalføringskrav blir fulgt
Bidra til samarbeid og delta i faglig utviklingsarbeid
Være medansvarlig for egen fagutvikling
Holde deg oppdatert på relevant lovverk og forskrifter
Planlegge og utføre miljøtiltak

Kvalifikasjoner

Norsk autorisasjon som helsefagarbeider
Barne- og ungdomsarbeidere kan vurderes
Lang erfaring med helsefaglig arbeid kan kompensere for utdanningskravet, men da til midlertidig stilling
Kunnskap og erfaring fra brukergruppen
Kunnskap og erfaring med målrettet miljøarbeid, helsefaglige oppgaver og prosedyrer
Kjennskap til journalsystem, gjerne CosDoc
Beherske IKT-verktøy
Kunnskap og erfaring knyttet til relevant lovverk
God norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne
Førerkort kl B
For å kunne tiltre i stillingen må det leveres gyldig politiattest ikke eldre enn tre måneder, jf. helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4.

Personlige egenskaper

Er opptatt av å gi faglige tjenester og ha faglig utvikling
Er etisk reflektert
Har gode samarbeidsferdigheter og innehar relasjonskompetanse
Er trygg på deg selv og kan håndtere uforutsette situasjoner
Innehar evne til å arbeide selvstendig
Er løsningsorientert og strukturert
Er fleksibel
Er positiv til endring og utvikling
Bidrar aktivt til et positivt arbeidsmiljø
Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr

Et spennende fagmiljø med gode muligheter for faglig utvikling
Godt arbeidsmiljø
Spennende og varierte arbeidsoppgaver
Intern opplæring
Lønn etter gjeldende tariff
Gode pensjons- og forsikringsordninger
Minimum 2 referanser må oppgis.

Vi ber om at attester og vitnemål lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale dokumenter tas med til et evt. intervju.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om å ikke bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova 2.

Adresse:Leirvegen 10, 2150 Årnes, Norge

 

Søk på stillingen her,

 

Kontaktinformasjon

Jorun Grenaker, Avdelingsleder
Telefon: +47 918 69283
E-post:[email protected]

 

Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 24.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

  • Jorun Grenaker
  • Tittel: Avdelingsleder
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon:+47 918 69 283 E-post:

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

Oktober 7, 2024

Ringsaker kirkelige fellesråd – Kirkemusiker / kantor Furnes sokn (søknadsfrist 13.10.2024)

 

Søk på stillingen her.

Del stillingen

Selskap

Ringsaker kirkelige fellsråd

Kontaktinfo

  • Roger Andreassen
  • Tittel: Kirkemusiker Ringsaker sokn
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 919 95 347
  • Stine Rønsholm
  • Tittel: Administrasjonsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 977 72 695

Lokasjon

  • Furnes

Søknadsfrist

Oktober 13, 2024