PP-rådgiver 2-årig vikariat 100% (søknadsfrist 14.10.2024)

 

PP- rådgiver 100 % i 2 årig vikariat

 

 

Beskrivelse av arbeidsstedet:

PP-tjenesten og logopedtjenesten har til sammen 14 stillinger fordelt på ulike faggrupper. PP-tjenesten inngår i Barn-og Familie (PP-tjenesten, Helsestasjonen, Tverrfaglig familieteam, Ung i Gjøvik m/ helsestasjon for ungdom), som er en del av sektor Oppvekst. Vikariatet er for en 2-års periode, hvor en ansatt skal bo et annet sted.

 

Arbeidsoppgaver:

  • Alle ansatte i PPT samarbeider med barnehager og skoler og med andre instanser slik at barn og unge får helhetlige og samordnede tiltak.
  • Tidlig innsats er sentralt.
  • Arbeid vil i hovedsak rettes mot de yngste barna i barnehage og skole.
  • En systemisk forståelse ligger til grunn for arbeidet.
  • Tverrfaglig samarbeid er sentralt.
  • Sørge for nødvendig kartlegging som grunnlag for veiledning og sakkyndighetsarbeid.
  • Være sakkyndig instans der opplæringsloven krever det.
  • Gi veiledning til foreldre og barn.
  • Gi veiledning til ansatte i barnehage og skole.
  • Bidra til kompetanse- og organisasjonsutvikling i samarbeid med skole- og barnehage.
  • PP-ansatte skal bidra til å skape et godt samarbeidsklima.

 

Kvalifikasjoner:

  • PP-rådgiver: med utdanning som spesialpedagog/tilpasset opplæring (masternivå), psykolog eller annen relevant utdanning og erfaring.
  • Gode kunnskaper om og helst erfaring fra arbeid med de yngste barna: førskolealder / de yngste i grunnskole
  • Erfaring og kompetanse i veiledning vektlegges: Erfaring fra PP-tjenesten eller annen veiledning/rådgivningstjenest.
  • Vilje og evne til å initiere/være pådriver i systemrettet arbeid mot barnehager og skoler.
  • Krav om godkjent politiattest.
  • Egen bil må kunne benyttes i tjeneste.

 

Vi kan tilby:

  • Meget varierte og utfordrende arbeidsoppgaver.
  • Fokus på faglighet og at vår samlede kompetanse skal være i stadig utvikling.
  • Godt arbeidemiljø.
  • Gode faglige utviklingsmuligheter.
  • Gjøvik kommune legger til rette for spesialisering om det er ønskelig.

 

Unntatt offentlighet må begrunnes:

Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. Offentleglova § 11.

Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste.

Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. Offentleglova § 25.

 

Søknad:

Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem.

Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne, alder og seksuell orientering.

 

 

Søk her

 

 

  • Fylke: Innlandet
    Jobbtype: Vikariat
    Heltid/Deltid: Heltid
    Arbeidstid: Dag
    Søknadsfrist: 14.10.2024
    Tiltredelse: Etter avtale
    Arbeidssted: PP-tjenesten

 

Kontaktpersoner:

Karin Ugland
mob: +47 97539149

 

Hjemmeside:

https://www.gjovik.kommune.no/

 

Adresse:

Kauffeldts plass 2815 Gjøvik

 

Gjøvik kommune PPT

Gjøvik er en fremtidsrettet og mangfoldig servicekommune, en kommune som setter sine innbyggere i sentrum.
Våre ansatte leverer kvalitetstjenester, med bakgrunn i god kunnskap og erfaring.
Vi arbeider aktivt med kompetanseutvikling for våre ansatte, med visjonen «Universitetsbyen Gjøvik – ledende i bærekraftig vekst og utvikling». Vi søker engasjerte medarbeidere, med bred kompetanse, som ønsker en inkluderende arbeidsgiver med rom for utvikling.
Kommunens verdier: Kompetanse – engasjement – respekt.

Tilgjengelighetserklæring for EasyCruit

Del stillingen

Selskap

Gjøvik kommune

Kontaktinfo

  • Karin Ugland
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: +47 975 39 149

Lokasjon

  • Gjøvik

Søknadsfrist

Oktober 14, 2024

Vernepleier, Stonglandet skole (søknadsfrist 31.10.2024)

Silsand barneskole

 

Stonglandet skole søker vernepleier i 80 % stilling

 

Senja kommune har 14 grunnskoler fordelt over hele kommunen. Senja kommune skal fremstå med en klar og tydelig oppvekstprofil, hvor vi ønsker å gi elevene våre de beste mulighetene for fremtiden. Hver dag jobber ansatte i Senjaskolene med å skape læring, glede og samhold for våre elever, der vi gjennom varierte læringsmetoder skaper faglig, sosial og personlig utvikling for den ekelte. Vi ønsker å komme i kontakt med trygge og stabile voksenpersoner som har et ønske om å jobbe med å utvikle fremtidens viktigste ressurs, våre barn og unge.

Stonglandet skole

Stonglandet skole er en fådelt skole på Stonglandseidet helt sør på Senja. Skoleåret 24/25 har vi 60 elever i grunnskolen. Vi har også voksenopplæring som en integrert del av skoledriften. Skolen ligger i naturskjønne omgivelser og har god tilgang til natur og fine friluftsområder.

Om stillingen

Fra desember har vi ledig ei 80 % fast stilling som vernepleier. Stillingen vil være konsentrert og følge skoleruta samt 6 planleggingsdager.

Arbeidsoppgaver

Bistå elev med ulike bistandsbehov i skole og sfo
Følge opp og bidra til elevens faglige og sosiale utvikling
Bidra til et trygt og godt læringsmiljø
Bidra til et godt skole-hjemsamarbeid
Tverrfaglig samarbeid med andre ressurspersoner og fagområder.

Kvalifikasjonskrav

  • Godkjent vernepleier
  • Vi søker vernepleier med ønsket kompetanse innen tegnspråk

Personlige egenskaper

Senja kommunes verdier er raus, fremoverlent og bærekraftige. Vi søker ansatte som etterlever disse verdiene.

For stillingen søker vi ansatt som er:

God på samarbeid, relasjonsbygging og kommunikasjon med elever, foresatte og kollegaer
Positivt elevsyn med vekt på inkluderinng
God fagkompetanse, og digitale ferdigheter

Vi tilbyr

En kommune som har barn og unge som satsningsområde
En trivelig arbeidsplass med flotte og engasjerte kollegaer med stor faglig kompetanse
Lønn etter gjeldende tariff/kvalifikasjoner

For stillingen gjelder

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju
Kopi av vitnemål og attester fremlegges ved intervju
Politiattest, ikke eldre enn 3 månedr kreves ved tilsetting
Søkere må oppgi minst to referanser, helst fra siste arbeidsforhold
I henhold til offentlighetslov kan opplysninge om søkeren bli offentliggjort selv om søker har anmodet om at søknad unntatt offentlighet

 

Søk på stillingen her.

Søknadsfrist: 31.10.2024

 

Tiltredelse: 01.12.2024

Arbeidssted: Stonglandseidet

 

Kontaktpersoner:

Janne Røds, virksomhetsleder

tlf: +47 41651348

 

Hjemmeside:
www.senja.kommune.no
Adresse: Stallbakken 6 9392 Stongelandseidet

 

Senja kommune har i underkant av 15 000 innbyggere og er en av de største innen fiskeri‐ og sjømat i Norge. Kommunen yter tjenester til innbyggere og brukere i ulike livsfaser – med andre ord fra krybbe til grav. Hovedoppgaver er å bidra til god samfunnsutvikling, levere velferdstjenester til innbyggerne og legge til rette for lokaldemokratiet.
Vi er en nasjonalparkkommune og ble Årets fyrtårnkommune for barn og unge 2022, kåret til årets skandinaviske reisemål av National Geographic og tildelt hederlig omtale for sin kommunikasjonsstrategi og formidling i 2022 – som en av tre finalekandidater til Nordnorsk kommunikasjonspris. I år ble Ski Classic finalen i 2023, Summit 2 Senja, utpekt til det beste arrangementet blant velkjente løp som Marcialonga og Vasaloppet.
Senja kommune opplever en positiv utvikling i næringsliv, industri – eks. ferrosilisiumproduksjon – sjømat og fiskeri, landbruk, energi, reiseliv, handel og service. Sterkt lokalt eierskap og aktører som tar et betydelig samfunnsansvar, er viktig for utvikling av hele samfunnet.
Vi har mål om å være en raus, framoverlent og bærekraftig kommune, og bruker verdiene våre aktivt for å skape gode tjenester for brukere, innbyggere og samarbeidspartnere.
Vi forventer av våre medarbeidere at de skal være bevisste på sin del av ansvaret for kommunens samfunnsoppdrag, og oppmerksomme på sin betydning for brukernes opplevelse i møtet med kommunen. Sammen utvikler vi kvalitet og effektivitet i tjenestetilbudet, gjennom å satse på medarbeiderne våre sin kompetanse og et godt samarbeid mellom de folkevalgte, lederne og de ansatte.
Du finner mer informasjon om tjenestene våre og nyheter fra kommunen her på vår hjemmeside og i sosiale medier Facebook, Instagram, Linkedin og YouTube.

 

Del stillingen

Selskap

Senja kommune

Kontaktinfo

  • Janne Røds
  • Tittel: Virksomhetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: +47 41651348

Lokasjon

  • Stonglandseidet

Søknadsfrist

Oktober 31, 2024

Assistent 80 % midlertidig, Stonglandet skole (søknadsfrist 31.10.2024)

Botnhamn skole

 

Assistent 80 % midlertidig

 

Stonglandet skole er en fådelt 1.-10.trinns skole med skolefritidsordning, voksenopplæring og grunnskole for voksne. Dette skoleåret er det 60 elever i grunnskolen . Skolen ligger lengst sør på Senja og er kjent for sin flotte natur og mulighet for allsidig friluftsliv. Skolen er en lærebrettskole, så kjennskap til lærebrett er en fordel.

Kort om stillingen

Stonglandet skole/sfo har ledig inntil 80% midlertidig stilling som assistent i skolen og i skolefritidsordningen med oppstart så snart som mulig. Stillingen vil være komprimert og følge skoleruta med tillegg av planleggingsdager for personalet.

Arbeidsoppgaver

Assistere elever med spesielle behov
Leksehjelp
Aktivisere elever på skolefritidsordningen
Samhandling skole-hjem
Tverrfaglig samarbeid
Utviklingsarbeid på skolen/i kommunen
Veiledning
Tilsyn i pauser

Kvalifikasjoner

Vi ønsker fortrinnsvis assistenter med fagbrev i barne og ungdomsarbeid eller helsefagarbeid. Andre vil også bli vurdert

Du kjennetegnes ved

  • å være systematisk og strukturert
  • å være fleksibel og ha gode samarbeidsevner
  • å være omgjengelig
  • å ha positivt elevsyn med vekt på inkludering
  • å ha god fagkompetanse, og å ha IKT ferdigheter
  • å være bidragsyter til godt læringsmiljø
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr

  • Lønn etter gjeldene tariff
  • Arbeidstidsordning etter sentralt avtaleverk
  • Gode pensjon og forsikringsordninger
  • Utviklende profesjonsfellesskap
  • Engasjerte kollegaer
  • Utfordrende og spennende oppgaver
  • Satsing på kompetanse og kvalitet

Tiltredelse1.12.24

Gyldig politiattest må fremlegges ved ansettelse.

Vurdering av offentlighet

I hht Offentlighetsloven kan søkers navn bli offentliggjort ved offentlig søkerliste selv om søker ønsker unntak fra offentlighet. Ønske om unntak fra offentlighet må begrunnes.

 

Søk på stillingen her.

Søknadsfrist: 31.10.2024

 

Tiltredelse: 01.12.2024

Arbeidssted: Stonglandseidet

 

Kontaktpersoner:

Janne Røds, virksomhetsleder

tlf: +47 41651348

 

Hjemmeside:

www.senja.kommune.no

Adresse: Stallbakken 6 9392 Stongelandseidet

 

Senja kommune har i underkant av 15 000 innbyggere og er en av de største innen fiskeri‐ og sjømat i Norge. Kommunen yter tjenester til innbyggere og brukere i ulike livsfaser – med andre ord fra krybbe til grav. Hovedoppgaver er å bidra til god samfunnsutvikling, levere velferdstjenester til innbyggerne og legge til rette for lokaldemokratiet.
Vi er en nasjonalparkkommune og ble Årets fyrtårnkommune for barn og unge 2022, kåret til årets skandinaviske reisemål av National Geographic og tildelt hederlig omtale for sin kommunikasjonsstrategi og formidling i 2022 – som en av tre finalekandidater til Nordnorsk kommunikasjonspris. I år ble Ski Classic finalen i 2023, Summit 2 Senja, utpekt til det beste arrangementet blant velkjente løp som Marcialonga og Vasaloppet.
Senja kommune opplever en positiv utvikling i næringsliv, industri – eks. ferrosilisiumproduksjon – sjømat og fiskeri, landbruk, energi, reiseliv, handel og service. Sterkt lokalt eierskap og aktører som tar et betydelig samfunnsansvar, er viktig for utvikling av hele samfunnet.
Vi har mål om å være en raus, framoverlent og bærekraftig kommune, og bruker verdiene våre aktivt for å skape gode tjenester for brukere, innbyggere og samarbeidspartnere.
Vi forventer av våre medarbeidere at de skal være bevisste på sin del av ansvaret for kommunens samfunnsoppdrag, og oppmerksomme på sin betydning for brukernes opplevelse i møtet med kommunen. Sammen utvikler vi kvalitet og effektivitet i tjenestetilbudet, gjennom å satse på medarbeiderne våre sin kompetanse og et godt samarbeid mellom de folkevalgte, lederne og de ansatte.
Du finner mer informasjon om tjenestene våre og nyheter fra kommunen her på vår hjemmeside og i sosiale medier Facebook, Instagram, Linkedin og YouTube.

Del stillingen

Selskap

Senja kommune

Kontaktinfo

  • Janne Røds
  • Tittel: Virksomhetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 41651348

Lokasjon

  • Stonglandseidet

Søknadsfrist

Oktober 31, 2024

Ullensaker kirkelige fellesråd: Driftsleder bygg og gravplasser (Søknadsfrist 10.10.2024)

 

Driftsleder bygg og gravplasser

 

  • Ullensaker kirkelige fellesråd
  • Rådhusvegen 5, 2066 Jessheim

 

Om jobben

Stillingstittel: Driftsleder bygg og gravplasser
Type ansettelse: Fast
Arbeidsspråk: Norsk
Antall stillinger: 1

 

Søk på jobben

Søk senest torsdag 10. oktober

 

Gå til søknad

 

Ullensaker kirkelige fellesråd ivaretar administrative og økonomiske oppgaver for fire sokn, har ansvar for drift og vedlikehold av 5 kirker, fire gravplasser og er arbeidsgiver for 30 ansatte fordelt på 24 årsverk. Ullensaker kirkelige fellesråd er gravplassmyndighet i Ullensaker. Ullensaker kommune har om lag 43 000 innbyggere i et spennende vekstområde med by og tettsteder i landlige omgivelser.

Til renhold, drift og vedlikehold har vi til sammen 6,5 årsverk. Nye behov gjør at tidligere stilling som gravplassarbeider skal erstattes av en driftslederstilling, som forventes at også deltar i det praktiske arbeidet med bygg og gravplassene. Stillingen vil ha en sentral rolle i videre utvikling av tjenestene knyttet til våre bygg og gravplasser.

Kirkevergens kontor er lokalisert på Jessheim ved Jessheim kirke, og øvrige ansatte er i hovedsak fordelt i tre lokalstaber; Jessheim, Furuset og Kløfta

 

Arbeidsoppgaver

  • Hovedansvar for drift og vedlikehold av kirkebygg og gravplasser i Ullensaker, herunder også inkludert kapeller og driftsbygg.
  • Teamleder for kirketjenere og ansatte med oppgaver innenfor renhold, bygg og gravplasser.
  • Organisering, praktisk tilrettelegging og oppfølging av gravferd i kirkene og gravplassene.
  • Tilsyn med maskinelt utstyr som gravemaskin, motorklipper, mini-traktorer m.v.
  • Planarbeid for driften av kirker, øvrige bygg og gravplassen sammen med kirkevergen
  • Delta i det praktiske arbeidet ved bygg og gravplassplasser i fellesrådets område, og ved behov bidra som kirketjener ved gudstjenester og kirkelige handlinger.

 

Kvalifikasjoner

  • Ønskelig med fagutdanning som håndverker, gartner/anleggsgartner eller annet relevant fagbrev.
  • Erfaring med vedlikehold av bygg, anlegg og maskiner.
  • Må minimum ha førerkort klasse B, klasse BE er en fordel.
  • Erfaring med bruk av minigraver og traktor. Dersom ingen graveerfaring fra tidligere kreves villighet til å gjennomgå opplæring for å tilfredsstille dette.
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
  • Den som tilsettes må være medlem av Den norske kirke, jfr. Kirkeordning for Den norske kirke § 40.

 

Personlige egenskaper

  • Gode samarbeidsevner og positivt engasjement
  • Selvstendig, strukturert og evne til å videreutvikle eksisterende rutiner
  • Evne til å lede arbeid og motivere kollegaer
  • Utadvendt, positiv og serviceinnstilt
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

 

Vi tilbyr

  • En trivelig arbeidsplass med engasjerte og dedikerte medarbeidere, varierte arbeidsoppgaver og gode muligheter for utvikling.
  • Lønn etter avtaleverket for kirkelig sektor (KA), pensjonsordning i KLP.

For nærmere informasjon om stillingen kontakt kirkeverge/daglig leder Tor Tvethaug, tlf: 992 44 815

 

Kontaktinformasjon

Tor Tvethaug, Kirkeverge/daglig leder, +47 992 44 815

 

Arbeidssted

Rådhusvegen 5
2066 Jessheim

 

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Ullensaker kirkelige fellesråd
Referansenr.: 4864286146
Stillingsprosent: 100% Fast
Søknadsfrist: 10.10.2024

 

Om bedriften

Sektor: Offentlig

Nettsted: http://www.kirken.no

Del stillingen

Selskap

Ullensaker kirkelige fellesråd

Kontaktinfo

  • Tor Tvethaug
  • Tittel: Kirkeverge/daglig leder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 992 44 815

Lokasjon

  • Jessheim

Søknadsfrist

Oktober 10, 2024

Jordmor (søknadsfrist 10.10.2024)

Arendal kommune banner

 

Jordmor vikar 80%

 

Arendal helsestasjon holder til i 3.etasje på ALTI Arendal sentrum og har som målsetning å arbeide helsefremmende og forebyggende for gravide, barn, unge og deres familier. Vi skal bidra til kommunens målsetning om at alle barn skal ha det bra hjemme, på skolen og i fritiden. Virksomheten er organisert i sektor oppvekst og utdanning under enhet barne- og familietjenester. Her er vi sammen med familietjenesten (barn og unges, psykisk helse), spesialpedagogiske tjenester og barneverntjenesten.

Følgende tjenester holder til på helsestasjonen:

  • Jordmortjeneste
  • Helsestasjon 0-5 år
  • Skolehelsetjeneste 6-20 år
  • Preikes, digital skolehelsetjeneste
  • Helsestasjon for ungdom
  • Sexologisk rådgiver
  • Vaksinasjon og smittevern
  • Migrasjonhelseteam

 

Vi søker vikar for jordmor som er i permisjon. Det er 5 jordmødre ved helsestasjonen med til sammen 4,1 årsverk. Det er et meget godt faglig miljø hvor det er fokus på svangerskaps- og barselomsorg og kvinnehelse. Vikariatet kan komme til å forlenges.

En av jordmødrene bidrar også ved Helsestasjon for ungdom

 

Søknadsfrist: 10.10.2024
Arbeidsgiver: Arendal kommune
Stillingstittel: Jordmor vikar 80%
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Deltid
Ansettelsesform: Vikariat
Stillingsprosent: 80
Webcruiter-ID: 4859144644
Startdato: 06.01.2025
Sluttdato: 30.06.2025

 

Arbeidsoppgaver

Jordmor skal følge Helsedirektoratets veileder for svangerskap- og barselomsorg. Prioriterte oppgaver er blant annet svangerskapskontroller og hjemmebesøk etter fødsel. Jordmor samarbeider tett med helsesykepleier, andre aktuelle tjenester i kommunen, fastleger og aktuelle sykehusavdelinger.

 

Kvalifikasjoner

  • Offentlig godkjent jordmor
  • Relevant erfaring er ønskelig
  • Gode norskkunnskaper
  • Ønskelig at du disponerer egen bil og må ha førerkort for bil

 

Personlige egenskaper

For å lykkes i rollen mener vi du bør jobbe selvstendig og tverrfaglig.

Vi ser for oss at du er engasjert, raus, fleksibel og tar ansvar for å skape gode relasjoner både til barn/unge og deres foresatte, samarbeidspartnere og kolleger.

 

Vi tilbyr

Vi tilbyr et faglig stimulerende og hyggelig arbeidsmiljø. Her vil du finne høy motivasjon og arbeidsglede. Det legges vekt på å legge til rette for egen vekst og utvikling. Vi tilbyr konkurransedyktige vilkår og gode pensjons- og forsikringsordninger.

 

Vesterveien 4, 4836 Arendal, Norge

 

Søk her

 

Kontaktinformasjon

May Karin Holanger
Enhetsleder
 Telefon:+4797564835

 

Vil du bli vår nye kollega?

Arendal kommune vil være en attraktiv arbeidsgiver og en handlekraftig organisasjon. Vi er en viktig aktør i utviklingen av byen og kommunen. Vi løser viktige oppgaver for lokalsamfunnet og samfunnet vi lever i. Se filmen om vår arbeidsgiverstrategi.

Arendal kommune feiret 300 års jubileum i 2023 og har 3200 ansatte. Vi er vertskommune for Norges største demokratifestival Arendalsuka, vi arrangerer Norges eneste innovasjonskonferanse for offentlig sektor og vi jobber aktivt med FNs bærekraftsmål.

Vi ser mangfold som en styrke. Vi vil ha medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Arbeidet skal preges av mangfold og våre medarbeidere skal gjenspeile Arendals befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion og etnisk bakgrunn. Arendal kommune er sertifisert som likestilt arbeidsgiver.

Vi jobber for heltidskultur og ansetter fortrinnsvis i hele stillinger.

I henhold til offentlighetslovens paragraf 25. gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlig, selv om søkeren har bedt om unntak fra offentlighet.

For stillinger som arbeider med barn og for ansatte som yter tjenester etter helse- og omsorgstjenesteloven må det foreligge tilfredsstillende politiattest.

Del stillingen

Selskap

Arendal kommune

Kategorier

jordmor

Kontaktinfo

  • May Karin Holanger
  • Tittel: Enhetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +4797564835

Lokasjon

  • Arendal

Søknadsfrist

Oktober 10, 2024

*Organist / menighetsmusiker *Ungdoms – arbeidere *Ungdomsleder (forskjellige søknadsfrister)

Fastlegehjemmel, Bryggen medisinske senter (søknadsfrist 01.10.2024)

Kristiansund kommune

 

Fastlegehjemmel med etableringstilskudd

 

 

Det er ledig fastlegehjemmel ved Bryggen medisinske senter med tiltredelse i 2025. Listestørrelsen er per tiden på 800 pasienter, men kan endres etter kommunens behov, opp til 1000 pasienter.

Bryggen medisinske senter er et legesenter lokalisert sentralt i Kristiansund sentrum med kort vei til offentlige kommunikasjoner. Legesenteret holder til i lyse og trivelige lokaler og har god tilgang for funksjonshemmede. Legesenteret er godt utstyrt med eget laboratorium og oppdatert datasystem. Legesenteret er veldrevet og har et godt miljø for læring og veiledning.

Det er 5 allmennleger, 1 LIS1-lege og 4 hjelpepersonell (helsesekretærer + sykepleier) ansatt ved senteret. Bryggen medisinske senter er organisert som et kommunalt legesenter i Enhet for legetjenester.

 

Kommunale legeoppgaver

For tiden er stillingen ikke tillagt offentlig legearbeid, men det vil kunne bli stilt krav om inntil 7,5 timers offentlig legearbeid per uke. Da behovet for kommunale legeoppgaver endres over tid, stilles det krav om fleksibilitet ut fra kommunens skiftende behov.

Det stilles krav om deltakelse i det interkommunale legevaktsamarbeidet som dekker kommunene Averøy, Gjemnes, Tingvoll og Kristiansund. Legevakten er lokalisert på Løkkemyra.

 

Vi tilbyr

  • etableringstilskudd
  • ALIS-avtale

 

Kvalifikasjonskrav

  • norsk autorisasjon som lege med gjennomført turnustjeneste, LIS 1 eller tilsvarende
  • søkere som ikke er spesialist i allmennmedisin må forplikte seg til å gjennomføre spesialisering etter egen avtale med kommunen
  • god norsk fremstillingsevne, skriftlig og muntlig

 

Personlige egenskaper

Legekontorets preferanser til personlig egnethet vil bli vektlagt, herunder:

  • god arbeidskapasitet og fleksibilitet
  • gode samarbeidsevner og kommunikasjonsferdigheter

Kommunen vil i sine vurderinger vektlegge tildeling av hjemmel til lege som vil være med å ta et kollektivt ansvar for å videreutvikle den totale legetjenesten i Kristiansund kommune med vekt på høy kvalitet i pasientbehandling og tilfredse leger, samt ha motivasjon og interesse for drift av legesenteret

 

Øvrige vilkår

For den del av den kommunale bistillingen skjer ansettelse etter kommunalt avtaleverk og på vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler. Det tas forbehold om endring av kommunalt tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov. Vi vil derfor kreve høy fleksibilitet av våre ansatte.

Ved tilsetting må godkjent politiattest fremskaffes før arbeidsforholdets start.

 

Søknad

Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.

Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.

Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.

Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Møre og Romsdal
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 01.10.2024
Tiltredelse: 2025
Arbeidssted: Kristiansund kommune

 

Kontaktpersoner:

Gunn Anita Gjøvik – Enhetsleder
mob: +47 92 48 51 33

 

Hjemmeside:

www.kristiansund.kommune.no

 

Adresse:

Astrups gate 9 6509 Kristiansund

 

Kristiansund kommune

Ytterst mot storhavet ligger sjarmerende Kristiansund. En moderne by der bybildet farges av et rikt kulturliv, nye næringer og ramsalt historie. Kristiansund har 25.000 trivelige innbyggere og en urban bykjerne. Her er det råere og friskere, men samtidig varmere mellom mennesker. Vi har aktive og inkluderende sports- og musikkmiljøer, internasjonal fotofestival og en myriade av andre aktiviteter. Fantastisk natur både til sjøs og til fjells gir muligheter for et aktivt og variert friluftsliv. Kommunen har utviklingsorienterte skoler og barnehager med nasjonale topplasseringer, flotte idretts- og friluftslivsanlegg samt et spennende, engasjerende og relevant næringsliv. Med fly er du på Gardermoen i løpet av 45 minutter, og i Trondheim på 3,5 time med hurtigbåt.

Del stillingen

Selskap

Kristiansund kommune

Kontaktinfo

  • Gunn Anita
  • Tittel: Gjøvik - Enhetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 92 48 51 33

Lokasjon

  • Kristiansund N

Søknadsfrist

Oktober 1, 2024

Fagansvarlig lege (søknadsfrist 07.10.2024)

Kristiansund kommune

 

Fagansvarlig lege

 

 

Har du et sterkt engasjement for sykehjemsmedisin, og vil bidra med din kompetanse for å sikre gode pasientforløp til kommunens innbyggere?

Vi har nå ledig 100 % fast stilling som fagansvarlig lege ved Enhet for legetjenester. Stillingen har per tiden arbeidstid på dagtid, mandag – fredag.

Enhet Legetjenester er en av hjørnesteinene i Kristiansund kommunes helse- og omsorgssektor. Enheten yter viktige helsetjenester som interkommunal legevakt, fastlegeordning, kommunepsykologtjenestene, helsestasjonslege og sykehjemslegetjenestene. Tjenestene er organisert i 4 avdelinger: Kristiansund og Omegn legevakt, Bryggen medisinske senter, Kommunepsykologene og Kommunale legetjenester.

 

Om avdelingen

Som fagansvarlig lege vil du være tilknyttet avdelingen for kommunale legetjenester ved sykehjem- og helsehus. Du vil ha din hovedarbeidsplass og kontor ved Storhaugen helsehus. Avdelingen har 3,5 årsverk og leverer legetjenester til 4 sykehjem og 1 helsehus.

Kristiansund kommune har organisert alle kommunale korttids-, rehabiliterings- og palliative sengeplasser ved Storhaugen helsehus. I tillegg driftes 4 interkommunale øyeblikkelig hjelp døgntilbudsplasser for kommunene Averøy, Tingvoll, og Kristiansund. Som fagansvarlig har du det overordnete faglige ansvaret for kommunens legetjenester til helsehus og sykehjem. Kommunen er også inne i store utviklingsprosjekt med prosjektering og bygging av nytt sykehjem og distriksmedisinsk senter. Du vil få mulighet til å bidra til utviklingen av gode tilbud til innbyggere på Nordmøre.

 

Arbeidsområder

  • overordnet medisinfaglig ansvar og pådriver for kvalitetsutvikling i tjenesten
  • undersøkelse, diagnostikk, behandling og oppfølging av den enkelte pasient innen alle pasientkategorier ved helsehus- og sykehjem
  • koordinering og veiledning til andre sykehjemsleger, leger under spesialisering (LIS) og medisinstudenter
  • samarbeid med tverrfaglig personell, sykepleiere, hjemmetjenesten, fastleger og pårørendesamtaler
  • samhandling med eksterne aktører

 

Kvalifikasjonskrav

  • norsk autorisasjon som lege og godkjent LIS1
  • god norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • erfaring fra allmennmedisin og/eller spesialisthelsetjeneste og/eller utredning/behandling i institusjon
  • gode digitale ferdigheter

 

Vi søker deg som

  • jobber strukturert og målrettet med pasienten i fokus
  • er ansvarsbevisst, nøyaktig og effektiv
  • er en god motivator og lagspiller som bidrar til et positivt samarbeidsklima
  • er omstillingsdyktig og fleksibel

Personlige egnethet som motivasjon og engasjement for arbeidsoppgavene, samt gode samarbeidsevner vil bli vektlagt ved tilsetting.

 

Vi tilbyr

  • en spennende stilling hvor du får muligheten til å påvirke og utvikle legetjenestene ved sykehjem og helsehus
  • et arbeidsmiljø med engasjerte, faglig sterke medarbeidere og ledere
  • en helse- og omsorgssektor med et solid og retningsgivende planverk
  • et innovativt fagmiljø
  • dekning av flytteutgifter etter vedtatte retningslinjer
  • konkurransedyktige betingelser
  • gode pensjonsordninger. Se mer om pensjonsordningen som gjelder for deg her: KLP

 

Øvrige vilkår

Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Se mer om fortrinnsrett her.

Ved tilsetting må godkjent politiattest fremskaffes før arbeidsforholdets start.

Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler. Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden. Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.

 

Søknad

Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.

Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.

Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.

Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Møre og Romsdal
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 07.10.2024
Arbeidssted: Kristiansund kommune

 

Kontaktpersoner:

Gunn Anita Gjøvik – Enhetsleder
mob: +47 92 48 51 33

 

Hjemmeside:

www.kristiansund.kommune.no

 

Adresse:

Tempoveien 23 6508 Kristiansund

 

Kristiansund kommune

Ytterst mot storhavet ligger sjarmerende Kristiansund. En moderne by der bybildet farges av et rikt kulturliv, nye næringer og ramsalt historie. Kristiansund har 25.000 trivelige innbyggere og en urban bykjerne. Her er det råere og friskere, men samtidig varmere mellom mennesker. Vi har aktive og inkluderende sports- og musikkmiljøer, internasjonal fotofestival og en myriade av andre aktiviteter. Fantastisk natur både til sjøs og til fjells gir muligheter for et aktivt og variert friluftsliv. Kommunen har utviklingsorienterte skoler og barnehager med nasjonale topplasseringer, flotte idretts- og friluftslivsanlegg samt et spennende, engasjerende og relevant næringsliv. Med fly er du på Gardermoen i løpet av 45 minutter, og i Trondheim på 3,5 time med hurtigbåt.

Del stillingen

Selskap

Kristiansund kommune

Kontaktinfo

  • Gunn Anita
  • Tittel: Gjøvik - Enhetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 92 48 51 33

Lokasjon

  • Kristiansund N

Søknadsfrist

Oktober 7, 2024

100 % fast stilling som barnehagelærer, Eggedal barnehage (søknadsfrist 06.10.2024)

Sigdal kommune Oppvekst

 

100 % fast stilling som barnehagelærer

 

 

Sigdal kommune har behov for flere ansatte i oppvekstsektoren.

Vil du være med på laget vårt?

 

Vi trenger:

Barnehagelærer i 100 % fast stilling fra 01.01.2025 i Eggedal barnehage.
Tilkallingsvikarer

Eggedal barnehage driftes som en en-avdelings barnehage. Barnehagen ligger i naturskjønne omgivelser ved siden av Eggedal skole, og uteområdet innbyr til gode motoriske utfordringer. Barnehagens inne-område er lyst og trivelig, og det er stor plass for leik og motorisk utfoldelse. Barnehagens personale vektlegger språkstimulering og er opptatt av å gi tid og rom for barnas leik.

 

Kvalifikasjoner

  • Til stillingen som barnehagelærer må du ha godkjent 3-årig utdanning som barnehagelærer, eller annen 3-årig pedagogisk utdanning på høyskolenivå med videreutdanning i barnehagepedagogikk.
  • Barne – og ungdomsarbeidere eller andre med realkompetanse kan også søke og komme i betraktning til stillingen, dersom vi ikke mottar kvalifiserte søkere.
  • Til stillingen som tilkallingsvikar kan alle med relevant bakgrunn (fagbrev, lærerutdanning og annen realkompetanse) søke.
  • Alle søkere må beherske norsk muntlig og skriftlig.

 

Personlige egenskaper

  • Du er opptatt av kvalitet og holder deg faglig oppdatert.
  • Du er ydmyk, fleksibel og løsningsorientert.
  • Du har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner, og bidrar til et inkluderende arbeidsmiljø.
  • Du er ansvarsbevisst og trives både med selvstendige oppgaver, og å jobbe i team.
  • Du er strukturert og systematisk, og evner å tenke tverrfaglig

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

 

Lønn:

Etter tariff.

 

Politiattest:

For ansettelse i oppvekstsektoren kreves det gyldig politiattest. Attesten skal ikke være eldre enn 3 måneder før tilsetting. (Politiattest kreves bare av søkere som får tilbud om stilling, og skal ikke legges ved søknaden.)

 

Søknad:

Ved ønske om unntatt offentlighet av søknaden, forbeholder Sigdal kommune seg retten til å vurdere om dette kan gjøres, jfr. Offentlighetsloven § 25. Sigdal kommune benytter elektronisk søknadsprosess. 

Vi gleder oss til å høre fra deg.

For spørsmål om stillingene; ta kontakt med:
Linda Knutsen Hofton, daglig leder i Eggedal barnehage på tlf. 47665525 eller
Kommunalsjef for oppvekst Hanne Bredde Vig på tlf. 41513702.

 

 

Søk her

 

 

Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 06.10.2024
Tiltredelse: 01.01.2025
Arbeidssted: Eggedal barnehage

 

Kontaktpersoner:

Hanne Bredde Vig
tlf: 415 13 702

Linda Knutsen Hofton
mob: 47665525

 

Hjemmeside:

www.sigdal.kommune.no

 

Adresse:

Borgestubakken 2 3350 Prestfoss

 

Sigdal kommune Oppvekst

Gøy på landet, men bare en time fra byen
Prestfoss, Sigdals kommunesenter, ligger en times tid unna Drammen, Kongsberg og Hønefoss. Med bil kommer du deg til Oslo på halvannen time, eller du kan ta toget fra Hokksund. Sigdals beliggenhet gjør kommunen til et tilgjengelig område.

Drømmen om det gode liv i Kunstnerdalen
Drømmer du om å bo landlig, med god plass rundt deg? Omgivelsene i Sigdal inspirerte kunstnere som Theodor Kittelsen og Christian Skredsvig så mye at de begge valgte å bosette seg her. Husene deres her i Kunstnerdalen er åpne for besøk i sesong.

En del av Kongsbergregionen
Sigdal er en del av Kongsbergregionen. Regionsamarbeidet skal styrke regionen som en bærekraftig, attraktiv og konkurransedyktig region. Sammen er vi store nok.

Bo rimeligere
Sammenlignet med byene, får du mye husrom for pengene i Sigdal. Du kan få enebolig med romslig tomt og suveren utsikt til samme pris som en liten leilighet i hovedstaden. I Sigdal finnes det ledige tomter for de som ønsker å bygge.

Verdens beste treningssenter rett utenfor døra
Her er skog, elv, fjord og fjell – alt lett tilgjengelig for deg som liker å bruke naturen til trening eller rekreasjon. Det er ikke uten grunn at Sigdal er landets femte største hyttekommune, med Norefjell og Haglebu som to av de mest kjente områdene.

Fyll fritiden med det som gir deg glede og energi
I Sigdal er det et rikt tilbud med fritidsaktiviteter. Er du av den eventyrlystne typen, kan du bli med Sigdal Aktiv på Norges morsomste elverafting. Eller hva med å suse av gårde i gokart hos Sigdal Motorsenter?

Det er flere idrettslag i kommunen, kor, korps og 4H-klubber. Slike aktiviteter har vi takket være godt samhold og dugnadsånd. I Sigdal får du muligheten til å påvirke og bidra til at kommunen skal fortsette å være et trygt sted å bo og vokse opp.

Sigdal kommune har ca. 3.500 innbyggere og 5 000 hytter. Kommunen har et godt utbygd privat barnehagetilbud og gode
oppvekstsvilkår. Vi vil være en resultatretta, åpen og serviceinnstilt organisasjon som utvikler kreative medarbeidere. Sigdal kommune er en MOT kommune.

Del stillingen

Selskap

Sigdal kommune

Kontaktinfo

  • Hanne Bredde Vig
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 415 13 702
  • Linda Knutsen Hofton
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 47665525

Lokasjon

  • Prestfoss

Søknadsfrist

Oktober 6, 2024

100% ledig soknediakon i vakre Varanger og Tana Diakon, Nesseby Sokn (søknadsfrist 14.10.2024)

 

100% ledig soknediakon i vakre Varanger og Tana

 

 

  • Nesseby Sokn
  • Endresens vei 5, 9840 Varangerbotn

 

Om jobben

Nesseby og Tana kommune har ca. 3800 innbyggere, er et flerkulturelt samfunn og har ny bosetning av flyktninger.

Vi søker etter en allsidig og engasjert person i fast 100 % stilling som soknediakon i Polmak, Tana og Nesseby sokn

Stillingstittel: Diakon
Oppstart: Etter avtale
Type ansettelse: Fast
Arbeidstid: Dagtid og kveld, alle dager
Arbeidsspråk: Norsk
Antall stillinger: 1

 

Søk på jobben

Søk senest mandag 14. oktober

Send søknad til: [email protected]

 

Hva vi ser etter

Kvalifikasjonskrav:

Utdanning i samsvar med Tjenesteordning og kvalifikasjonskrav for diakoner i Den norske kirke. Søkere med annen faglig- og relevant utdanning/praksis kan også søke.

 

Vi søker etter en person som:

  • Har evne til å arbeide selvstendig og ta initiativ.
  • Har evne til å motivere og engasjere mennesker.
  • Har gode samarbeidsevner.
  • Har evne til å skape kontakt og bygge relasjoner.

Personlig egnethet vil bli vektlagt. Under ellers like vilkår vil søkere som kan samisk skriftlig og muntlig bli foretrukket. Søkere må være medlem av Den norske kirke. Politiattest kreves.

 

Arbeidsoppgaver

Arbeidsoppgaver vil blant annet være:

  • Lede menighetens diakonitjeneste i samsvar med gjeldende plan for diakoni i Den norske kirke som sier: <<Diakoni er kirkens omsorgstjeneste>>
  • Rekruttere frivillige til diakonale tjenester i samarbeid med resten av staben og menighetsrådet.
  • Oppsøkende virksomhet.
  • Omsorg for syke og eldre.
  • Sorgarbeid
  • Barne- og ungdomsarbeid.
  • Deltakelse på kirkelige handlinger og gudstjenester med diakonale tema
  • Deltakelse i stabs- og menighetsfellesskap og aktiviteter.

 

Vi tilbyr

Stillingen deles 50/50 i hvert sokn. Nesseby Kirkelig fellesråd er arbeidsgiver for soknediakonen og forvalter stillingen i henhold til lover, regler og avtaleverk. Når soknediakonen tjenestegjør i Polmak og Tana sokn er kirkevergen i Polmak og Tana delegert arbeidsgiveransvar for stillingen og forvalter denne i henhold til lover, regler og avtaleverk. Soknediakonen har kontor i begge sokn. En del kvelds- og helgearbeid inngår i arbeidstiden.

Stillingen lønnes etter Hovedtariffavtalens stillingskode Diakon, alt. Diakonimedarbeider. Pensjonsinnskudd til KLP. Det forutsettes bruk av egen bil i tjenesten. Skyssgodtgjørelse. 6 måneders prøvetid. For Finnmark gjelder regler med nedskriving av studielån i Statens lånekasse med inntil kr. 30 000 pr. år og særskilt skattefradrag. Vilkår for stillingen følger lover og avtaler som gjelder til enhver tid.

 

Kontaktperson for stillingen

Ann Sissel Andersen
Kirkeverge/Daglig leder
91686155
[email protected]

 

Om bedriften

Soknene Nesseby, Polmak og Tana tilhører Indre Finnmark prosti og inngår i samisk språkområde. Soknene betjenes av en sokneprest, en prest under utdanning, kateket, tolk/ menighetssekretær, organister, klokker, kirkegårdsmedarbeidere, kirketjenere, gravere og kirkeverger.

Søknad med CV sendes til Nesseby kirkelig fellesråd på e-post: [email protected]

Ved evt. intervju medbringes vitnemål og attester.

Sektor: Offentlig

Nettsted: https://www.nessebymenighet.no

Del stillingen

Selskap

Nesseby Sokn

Kontaktinfo

  • Ann Sissel Andersen
  • Tittel: Kirkeverge/Daglig leder
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 91686155

Lokasjon

  • Varangerbotn

Søknadsfrist

Oktober 14, 2024