Jurist i barneverntjenesten (søknadsfrist 10.11.2024)

 

 

Jurist i barneverntjenesten

 

 

Om barneverntjenesten

Stillingen som fast 100 % juridisk rådgiver er nyopprettet med tanke på å styrke rettssikkerhet og medvirkning i barneverntjenesten. Er du ansvarsbevisst og har en stor interesse for barnevernfaget? Er du opptatt av å gjøre en forskjell for barn og unge?
Da er du nettopp den vi ønsker oss som kollega!

Barneverntjenesten holder sentralt til i Sandefjord sentrum, og har til sammen 70 stillinger. Som juridisk rådgiver vil du være plassert i barnevernleders stab. Stab gir rådgivning til barnevernleder, avdelingsledere og kontaktpersoner.

Barneverntjenesten har ansvar for å gi tjenester til barn og unge etter Lov om barnevern, og arbeidsoppgavene for deg som juridisk rådgiver innebærer det faglige utfordringer med rom for selvstendig arbeid.

Barneverntjenesten er opptatt av å arbeide åpent og systematisk, og sikre barnets medvirkning. Tjenesten skal jobbe etter anbefalingene til god praksis for et barnevern som samarbeider med barn og unge. Grunnholdningen er at barn er eksperter på egne liv, barn skal lyttes til og barns mening skal komme tydelig fram i alle prosesser. Dialogprosess vil være et viktig arbeidsområde, der du som jurist vil ha en sentral rolle.

Du vil være det sentrale bindeleddet fra barneverntjenesten opp mot kommuneadvokatkontoret, som vil være en viktig samarbeidspartner. Du vil også være bindeledd i juridiske spørsmål opp mot Statsforvalter og andre juridiske samhandlingspartnere samt private parter.

Vi søker deg som er god til å bygge relasjoner, og opptatt av å skape resultater sammen med medarbeiderne. Vi er opptatt av å ha et arbeidsmiljø med høy trivselsfaktor, og er opptatt av kompetanse og kvalitet.

 

Arbeidsoppgaver

  • Utredning, saksbehandling og klagebehandling iht. Lov om barnevern.
  • Skrive saksfremlegg til Barneverns- og helsenemnda og til domstol etter nærmere avklaring med barnevernleder / avdelingsleder. Kommuneadvokaten er kommunens prosessfullmektig i både nemnd og domstol i barnevernssaker.
  • Holde oversikt over alle rettslige prosesser i barneverntjenesten, i samarbeid med både barnevernleder og Kommuneadvokaten.
  • Utarbeidelse av høringsuttalelser.
  • Saksbehandling av innsynsbegjæringer.
  • Juridisk veiledning av ledere og ansatte i barnevernet.
  • Opplæring innenfor forvaltning og myndighetsutøvelse.
  • Oppgaver knyttet til internkontroll, rutineutvikling og avvikshåndtering.

 

Kvalifikasjoner

  • Bestått juridisk embetseksamen/master i rettsvitenskap.
  • Erfaring fra juridisk saksbehandling fra offentlig sektor er ønskelig, og erfaring fra kommunal barneverntjeneste vil vektlegges.
  • Annen erfaring med juridisk saksbehandling, gjerne innen barnevernfeltet, vil være en fordel.
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk.
  • Grunnleggende IKT-kompetanse.

 

Personlige egenskaper

  • Arbeidsoppgavene forutsetter god evne til faglig refleksjon.
  • Kandidaten må ha god arbeidskapasitet, tåle å arbeide under press med korte tidsfrister.
  • Det kreves evne til å jobbe helhetlig og strukturert, både selvstendig og i samarbeid med andre.

 

Vi tilbyr

  • Spennende faglige utfordringer og personlige utviklingsmuligheter.
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger.
  • Lønn etter utdanning og praksis.
  • En inkluderende arbeidslivsbedrift.
  • Fleksibel arbeidstid, noe arbeid utover vanlig arbeidstid må påregnes.
  • Personalhytter.
  • Bedriftsidrettslag med bredt utvalg.
  • Kunstforening.

 

Annen informasjon

  • Gyldig politiattest skal leveres før tiltredelse.
  • Sandefjord kommunale Pensjonskasse.
  • Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkere kan bli offentliggjort selv om søker ber om å bli unntatt fra offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25, annet ledd. Søker vil i så fall bli varslet om dette.

 

Om arbeidsgiver

Barneverntjenesten i Sandefjord kommune ligger organisert under kommunalområdet kunnskap barn og unge og seksjon Oppvekst og helse.

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Vestfold
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 10.11.2024
Tiltredelse: Så snart som mulig.
Arbeidssted: Barneverntjenesten

 

Kontaktpersoner:

Barnevernsleder Jakob Bråtå
tlf: 90090394
mob: +47 90090394

 

Hjemmeside:

www.sandefjord.kommune.no/

 

Adresse:

Rådhuset Sandefjordsveien 3 3208 Sandefjord

 

Sandefjord kommune Barnevernstjenesten

Sandefjord er en kommune med stor tilflytting, rask ekspansjon og spennende utviklingsmuligheter. Sandefjord kommune er den største kommunen i regionen Vestfold og Telemark. Vi har over 65 000 innbyggere og over 5000 ansatte.

Sandefjord ligger sentralt i Vestfold og kun en times tid fra Oslo. Det er særdeles gode forbindelser til inn- og utland via fly, tog, buss og båt. Kommunen har flott natur, et aktivt kulturliv og er et godt sted å bo. Se gjerne www.sandefjord.kommune.no for mer informasjon.

Del stillingen

Selskap

Sandefjord kommune

Kontaktinfo

  • Jakob Bråtå
  • Tittel: Barnevernsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: 90090394 mob: +47 90090394

Lokasjon

  • Sandefjord

Søknadsfrist

November 10, 2024

100% stilling som kateket / kyrkjelydspedagog (søknadsfrist 22.11.2024)

 

KATEKET/KYRKJELYDSPEDAGOG – 100%

 

 

  • Volda Kyrkjelege Fellesråd
  • Rådhusgata 6a, 6100 Volda, Volda, Møre og Romsdal, Hjemmekontor ikke mulig

 

Om jobben

Stillingstittel: Kateket
Oppstart: 28. oktober 2024
Type ansettelse: Fast, heltid 100%
Arbeidstid: Dagtid og kveld, alle dager
Arbeidsspråk: Norsk
Antall stillinger: 1

 

Søk på jobben

Søk senest fredag 22. november

 

Gå til søknad

 

Volda kyrkjelege fellesråd har ledig stilling som kateket/kyrkjelydspedagog frå 1. januar 2025.

Vi søkjer primært etter ein medarbeidar med høgare utdanning, slik kvalifikasjonskrav og tenesteordning for kateketar krev. Alternativt søkjer vi etter ein medarbeidar med anna relevant utdanning og praksis som kan tenkje seg å gjennomføre ei vidareutdanning ved sidan av arbeidet for å kvalifisere som kateket. Arbeidsgjevar vil leggje til rette for studier. Det er mogleg å søkje stipend for gjennomføring av slik utdanning.

Kateketen har Volda kommune som tenesteområde og fast kontorarbeidsplass ved Volda kyrkjekontor saman med resten av staben. Kyrkjekontoret ligg i godt utstyrte moderne lokale, like ved Volda kyrkje.

Kateketen er leiar for undervisningsarbeidet og truopplæringsteamet vårt. I trusopplæringsteamet har vi kateketen og to trusopplæringsmedarbeidarar i deltidsstillingar.

 

Følgjande område er prioritert i undervisningsarbeidet:

• Trusopplæring inkl. konfirmantarbeid

• Rekruttering og oppfølging av frivillige medarbeidarar og leiarar

• Samarbeid kyrkje – skule/barnehage

 

Eitt viktig satsingsområde dei næraste åra er:

• Vidareutvikling og revisjon av trusopplæringplanane for alle sokna.

 

Vi legg vekt på:

• Erfaring frå og interesse for arbeid med barn og ungdom

• Erfaring frå og interesse for leirarbeid

• Evne til samarbeid og teamtenking

• Evne til å arbeide sjølvstendig og målretta

• Evne til å koordinere mange og ulike oppgåver på same tid

• God skriftleg og munnleg kommunikasjonsevne

• Administrativ erfaring

• Erfaring frå informasjonsarbeid, bruk av nettsider og sosiale media

For å kunne utføre arbeidsoppgåvene i heile tenesteområdet må kateketen ha førarkort og disponere bil. Han/ho som vert tilsett må vere medlem av Den norske kyrkja. Elles skjer tilsetjinga i samsvar med Kvalifikasjonskrav og tenesteordning for kateketar, gjeldande lovverk, reglement og tariffavtale for kyrkjeleg sektor.

Det er utarbeidd stillingsomtale for kateketstillinga i Volda kommune.

Vi nytter intervju som ein del av vurderinga av søkjarane.

For nærare opplysningar ta kontakt med kyrkjeverje Jostein Stråbø på tlf. 91663549 eller kyrkjelydspedagog Martine Hjertvik Urke tlf 45874541

Vi ber om at søknad med CV, vitnemål/attester og referansar vert sendt elektronisk via www.kirkejobb.no innan den 22.11.2024

 

Kontaktperson for stillingen

Jostein Stråbø
Kyrkjeverje
91663549
[email protected]

 

Om bedriften

Fellesrådsområdet har seks sokn, Volda, Hornindal, Dalsfjord, Kilsfjord, Austefjord og Storfjorden, med kvar si kyrkje. Vi har tre sokneprestar, kyrkjeverje, kateket, to trusopplæringsmedarbeidarar (60% + 10%) og to sekretærar (100 % + 60%) med heile kommunen som tenesteområdet. Volda sokn har kantor og kyrkjetenar i heile stillingar og ein ungdomsarbeidar/diakoniarbeidar i 60%. Dei andre sokna har kyrkjetenar- og organiststillingar tilpassa talet på gudstenester og kyrkjelege handlingar.

Volda kommune ligg i søre delen av Sunnmøre. Naturen er vakker, skiftande med fjordar, dalar og fjell, som gjev rikeleg høve til friluftsliv og rekreasjon heile året. Folketalet var 10809 ved årsskiftet og 8240 eller 76% av desse er medlem av Den norske kyrkja. Volda er kjend som skulestad. Her er vidaregåande skule med mange ulike liner, både allmenn- og yrkesretta, og høgskule med til 4500 studentar. Høgskulen og Fylkessjukehuset er store arbeidsplassar i kommunen.

Sektor: Offentlig

Nettsted: https://www.volda.kyrkja.no

Facebook: https://www.facebook.com/Volda.Kyrkje 

Del stillingen

Selskap

Volda kyrkjelege fellesråd

Kontaktinfo

  • Jostein Strabø
  • Tittel: Kyrkjeverje
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Telefon: 916 63 549

Lokasjon

  • Volda

Søknadsfrist

November 22, 2024

Lærar, Orstad skule (søknadsfrist 19.11.2024)

 

Lærarar

 

Orstad skule, Klepp kommune

Skogvegen 26, 4353 Klepp Stasjon, Hjemmekontor ikke mulig

Stillingstittel Lærar

Type ansettelse Vikariat, heltid 100%

Arbeidsspråk Norsk

Antall stillinger 3

Søk på jobben Søk senest tirsdag 19. november

Gå til søknad

Lærarar / kontaktlærar

Orstad skule har fleire ledige stillingar!

Orstad skule er en 1-10 skole med læringssenter som er lokalisert like ved Kverneland og Klepp stasjon. Det er totalt ca 320 elever og 65 ansatte. Skulen ligg i flotte omgjevnadar like ved flotte turområde slik som Kalbergskogen og Frøylandsvatnet.

Skulen er oppteken av å utvikle eit inkluderande fellesskap som fremjer helse, trivsel og læring for alle. Orstad skule bruker smart oppvekst som skal bidra til robuste barn og ungdom som taklar det livet byr på i medgang og motgang.

I Kleppskulen er kjernekomponentane den engasjerte eleven, profesjonelle læringsfellesskap og læreplanforståing. Me jobbar med profesjonsutvikling gjennom Lesson Study, og me bruker læringsbrett i opplæringa. Skulen sin visjonen er «Ein trygg stad å vera, ein god stad å læra», og verdiane våre er å vere godt fagleg førebudd, ha eit trygt, ope og positivt læringsfellesskap, klare mål og forventningar til elevane og tydelege vaksne.

Arbeidsoppgåver

  • vere kontaktlærar / faglærar
  • planleggja og gjennomføra ei variert, utforskande og inkluderande undervisning med vekt på å
  • utvikla den faglege og sosiale kompetansen til elevane
  • sørgja for eit trygt, inkluderande og godt skule – og klassemiljø for alle
  • delta aktivt i profesjonsfellesskapet

Kvalifikasjonar

  • du har formell undervisningskompetanse og erfaring frå grunnskolen, 1.-7. trinn
  • det er ønskeleg med kompetanse i matematikk, norsk, engelsk og begynneropplæring
  • du har god forståing og kjennskap til læreplanverket
  • du har god kunnskap i norsk både munnleg og skriftleg
  • personlege eigenskapar vil bli vektlagt

I tråd med opplæringslova er tilfredstillande politiattest ei forutsetning før tilsetting.

Attestar og vitnemål

Vi ber om at du lastar opp attestar og vitnemål, i PDF-format, saman med søknaden din. Utenlandske vitnemål må vera NOKUT-godkjende (hkdir.no) og utenlandske attestar oversatte til eit skandinavisk språk eller engelsk. Vi gjør oppmerksom på at dokumentasjon på blant annet avtjent verneplikt og omsorg for barn, eldre eller syke også kan gi uttelling på lønnsansiennitet.

Personlege eigenskapar

  • du vert motivert av å gjere ein forskjell for elevane
  • du er ein dyktig klasseleiar
  • du er ein trygg relasjonsbyggar med eit positivt elevsyn
  • du er god til å samarbeide med både elevar, føresette, kollegaer og andre samarbeidspartnarar
  • du er fagleg oppdatert og trivst med utviklingsarbeid
  • du er løysningsorientert, fleksibel og sjølvstendig
  • du har godt humør

Vi tilbyr

  • ein spanande, krevande og viktig jobb i eit energisk og positivt arbeidsmiljø
  • gode muligheter for fagleg og personleg utvikling

Klepp kommune har diverse velferdsordninger og gode pensjons – og forsikringsordninger. Ansettelse skjer for øvrig på de vilkår og med de plikter som fremgår av utlysning, og de til en hver tid gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Lønn i henhold til lokal lønnspolitikk.

 

Søk på stillingane her.

 

Kontaktinformasjon

Randi Harveland, rektor, +47 41292877
Skogvegen 26
4353 Klepp Stasjon

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgivar: Klepp kommune

Referansenr.: 4877972137
Stillingsprosent: 100%
Fast, Vikar
Søknadsfrist: 19.11.2024

 

Klepp er den største av kommunane på Jæren, med over 20 000 innbyggarar og om lag 1700 tilsette. Me ligg ein kort køyretur frå Stavanger og Sandnes.
Kommunen vår har dei flottaste strendene i heile regionen, me har ein spennande kulturhistorie, og ei god blanding av landbruk, industri og varehandel.

Visjonen vår er «Med blikk for alle». Me ønskjer tilsette som tek i eit tak, bryr seg og tenkjer fritt.

Sektor: Offentlig

Nettsted: http://www.klepp.kommune.no

Del stillingen

Selskap

Klepp kommune

Kontaktinfo

  • Randi Harveland
  • Tittel: Rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 412 92 877

Lokasjon

  • Kleppe

Søknadsfrist

November 19, 2024

Barnehagelærer 100 % fast og assistent 100 % midlertidig – Grønlund barnehage (søknadsfrist 11.11.2024)

Barnehage Sandkasse 3

Vi søker barnehagelærer og assistent

 

VIL DU JOBBE I BARNEHAGE SOM AKTIVT SATSER PÅ UTVIKLING, BARNS BESTE OG KVALITET?

I Gjerdrum kommune er vi opptatt av høy kvalitet i barnehagene, og nå søker vi etter medarbeidere som vil være med oss i denne viktige jobben. Grønlund barnehage søker en barnehagelærer i 100 % fast stilling, og en assistent i 100 % midlertidig stilling fra 01.12.24 til 30.06.2024, med stor mulighet til forlengelse.

Grønlund barnehages visjon er «hverdagsglede gjennom trygghet, lek og læring». Barnehagen ligger idyllisk til ved skogkanten, og vi benytter oss mye av tilgangen til skogen fra barnehagens uteområde. Dette gir oss en fantastisk mulighet til turer, friluftsliv og lek og moro i naturen. Vi er en fire avdelings barnehage med for tiden 60 barn og 17 voksne.

Barnehagen har et tett samarbeid med andre instanser som har stor betydning i et barns liv; skole, PPT, barnevern og helsestasjon. I Gjerdrum kommune er det korte veier mellom instansene og «laget rundt barnet» og «laget rundt ansatte» er en uttalt satsing hele utdanningsløpet. Grønlund barnehage har spesialpedagog utenom grunnbemanningen. Spesialpedagogen jobber direkte med barna, samt støtter og veileder personalet og foresatte.

Både barnehager og skoler i Gjerdrum deltar for tiden i et 2-års prosjekt i regi av UDIR, læringsmiljøprosjektet. Hele personalet får jevnlig veiledning fra eksterne veiledere fra læringsmiljøsenteret, samt felles fagdager- og kvelder. Felles mål for prosjektet er «å fremme et trygt og godt barnehage- og skolemiljø uten mistrivsel og krenkelser som mobbing, vold, diskriminering og trakassering». Denne høsten har vi påbegynt andre år i prosjektet. I tillegg satser barnehagen på språk og kommunikasjon, sosial kompetanse og ferdigheter, og digital kompetanse. Barnehagen vår har et inkluderende miljø, preget av lek og humor, samt et faglig fokus som legger vekt på utvikling.

Vi søker etter barnehagelærer og assistent med høy fagkompetanse, stor fleksibilitet og omstillingsvilje, samt fokus på kvalitet og utvikling. Vi ønsker oss medarbeidere som er framtidsrettet, modige, rause og entusiastiske. Er du i tillegg leken, aktiv og engasjert- og har masse godt humør, vil vi gjerne høre fra nettopp deg.

 

Søknadsfrist: 11.11.2024
Arbeidsgiver: Gjerdrum kommune
Stillingstittel: Barnehagelærer 100 % fast og assistent 100 % midlertidig
Stillinger: 2
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4875974790

 

Arbeidsoppgaver

Som barnehagelærer får du et medansvar for:

  • å planlegge, gjennomføre og vurdere pedagogisk arbeid på avdelingen sammen med pedagogisk leder
  • tett og godt foreldresamarbeid
  • være en god rollemodell, støtte og veilede medarbeidere
  • bidra til et godt faglig miljø og delta aktivt i utviklingsarbeid

For begge stillingene må du:

  • bidra til et godt leke- og læringsmiljø ute og inne
  • bidra til kompetanseheving i barnehagen
  • være opptatt av barns medvirkning
  • bidra til et godt og utviklende arbeidsmiljø for personalgruppen
  • bidra til et godt foreldresamarbeid

 

Kvalifikasjoner

  • Barnehagelærerstillingen krever barnehagelærerutdanning, eller tilsvarende utdanning.
  • Barnehagelærerstudenter på siste studieår kan vurderes
  • Assistentstillingen har ingen formelle krav til utdanning, men det er ønskelig med fagbrev i barne- og ungdomsarbeiderfaget
  • Ønskelig med erfaring fra arbeid i barnehage
  • Beherske norsk skriftlig og muntlig

 

Personlige egenskaper

  • God til å ta barnets perspektiv og se hvert enkelt barns styrker og kvaliteter
  • God til å tilrettelegge for og delta aktivt i lek
  • Reflektert rundt egen praksis
  • Raus og tydelig
  • Endringsvillig
  • Engasjert
  • Positiv innstilling
  • Fleksibel og løsningsorientert
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Glad i uteliv i all slags vær
  • Pålitelig
  • Selvstendig
  • Personlig egnethet vektlegges.

 

Vi tilbyr

  • Inkluderende arbeidsmiljø
  • Tverrfaglig samarbeid
  • Faglig utvikling gjennom deltakelse i utviklingsprosjekt, kommunale planer, kurs og fagdager
  • En kommune i vekst med drivende utvikling på oppvekstområdet
  • Lønn etter tariff
  • Gode pensjonsordninger

 

Skogvegen 5, 2022 Gjerdrum, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Linda Katrin Smestad Hermansen
Virksomhetsleder
 Telefon:47297060

 

Gjerdrum er en kommune i sterk vekst, sentralt på Romerike og midt mellom Oslo og Gardermoen. Kommunen har rundt 7 000 innbyggere og er en meget attraktiv bokommune. Gjerdrum er geografisk sett en liten kommune ­- 10 km fra sør til nord, og fra øst til vest. Kommunesenteret er Ask, med flere dagligvarebutikker, kafeer og restauranter og et antall spesialforretninger. Gjerdrum ligger landlig til og byr på unike muligheter for friluftsliv med turstier, fiskevann og skiløyper. Kommunen har et bredt og aktivt idrettstilbud og et mangfoldig kulturliv med Gjerdrum kulturhus, kulturuker, egen festival, teater, korps og kulturskole.

Vi ser etter ledere og medarbeidere som er framtidsretta, rause, entusiastiske og modige. Vi tenker helhet, ser muligheter og handler sammen. Les mer om kommunen på våre hjemmesider.

Del stillingen

Selskap

Gjerdrum kommune

Kontaktinfo

  • Linda Katrin Smestad Hermansen
  • Tittel: Virksomhetsleder
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 47297060

Lokasjon

  • Gjerdrum

Søknadsfrist

November 11, 2024

Vang kommune: Sjukepleiar 100 % fast stilling ved korttid og heimesjukepleia (søknadsfrist 30.11.2024)

Vang kyrkje_2 mindre versjon kjøpt av OA feb24

 

Sjukepleiar 100 % fast stilling ved korttid og heimesjukepleia, 2. gongs utlysning

 

 

Korttid og heimesjukepleia har frå 1.januar 2025 ledig fast stilling for sjukepleiar. Vi tilbyr gode lønsvilkår (10 års tilleggsansiennitet) og flyttegodtgjering!

 

Vi tilbyr bla:

  • Eit godt og spanande fagmiljø med varierte arbeidsoppgåver
  • Eit positivt og triveleg arbeidsmiljø saman med dyktige kollegaer
  • Opplæring og rettleiing
  • Lønn etter tariff i hht hovudtariffavtala, gode pensjonsvilkår og forsikringsavtalar, og 10 års tilleggsansiennitet.
  • Kommunen kan hjelpe til med å skaffe bustad
  • For fast stilling tilbyr kommunen flyttegodtgjering ved flytting til Vang kommune (kompensasjon av faktiske flytteutgifter inntil gitt sum)

 

Søknadsfrist: 30.11.2024
Arbeidsgivar: Vang Kommune
Stad: Vang i Valdres
Stillingstittel: Sjukepleiar 100 % fast stilling ved korttid og heimesjukepleia, 2. gongs utlysning
Stillingar: 1
Heiltid/Deltid: Heiltid
Tilsetjingsform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4876951667

 

Arbeidsoppgåver:

  • Utøve sjukepleie i tråd med gjeldande krav og lovverk
  • Planlegge arbeidet i området og fordele arbeidsoppgåver i tråd med den einskilde medarbeidar si kompetanse
  • Praktisk bistand og rettleiing til brukarar
  • Planlegge, igangsette og tilpasse tenestar ut i frå den einskilde brukers behov
  • Bidra til positivt samarbeid med pårørande
  • Dokumentere i fagsystemet Profil, journalansvar for pasientar i gitt område
  • Utføre naudsynt sakshandsaming og kartlegging av søknader til tenestar innan fagområde og legge dette fram for vedtaksmyndighet
  • Halde seg oppdatert innan eige fagområde, og delta i fagleg utviklingsarbeid
  • Rettleiing, undervisning og tverrfagleg samarbeid
  • Bidra til samarbeid på tvers av einingar i etaten

 

Kvalifikasjonar:

  • Norsk autorisasjon som sjukepleiar
  • Erfaring frå kommunal pleie- og omsorgsteneste
  • Solid fagkunnskap i sjukepleie
  • Relevant vidareutdanning er eit føremonn, men ikkje eit krav
  • Gode ferdigheter innan IKT og bruk av elektronisk pasientjournal
  • Gode norskkunnskapar både munnleg og skriftleg
  • Førarkort kl. B

 

Personlege eigenskapar:

  • Ha evne til å gje omsorg og tryggleik
  • Vera fleksibel og ha tilpassingsevne
  • Vera motivert, engasjert og strukturert
  • Ha interesse for eldreomsorg og ønske om å bidra i fagutvikling
  • Ha gode evner til samarbeid
  • Sjølvstendig og ha evne til å ta ansvar, til å ta initiativ og til å sette seg raskt inn i nye arbeidsoppgåver
  • Evne til å sjå, tenkje og arbeide heilskapleg

 

Anna informasjon:

  • Tilsetting skjer på vilkår som gjeld til ei kvar tid i kommunal sektor.
  • Stillinga krev politiattest jf. helsepersonell-loven § 5-4. Attesten må leggjast fram før tiltreding

 

Tyinvegen 5150, 2975 Vang i Valdres, Norge

 

Søk her

 

Kontaktinformasjon

Stine Solemsli
Leiar Vangsheimen og heimeteneste
 Telefon:90896012
E-post:[email protected]

 

Vang kommune som arbeidsgjevar: 

  • Ca 290 tilsette fordelt på kommunalområda: Helse og omsorg, Utdanning og kultur, Landbruk og teknisk, og Stab
  • Den viktigaste ressursen me har er våre tilsette. I Vang kommune gjer me det me kan for at tilsette skal ha det bra på arbeid!

 

Å bu i Vang kommune: 

  • Ei storstilt satsing på barn og unge!
  • Ein kombinert barne – og ungdomsskule, med ca 200 elever. Nyrenovert med heilt ny fleirbrukshall med klatrevegg, basseng etc. Tolærarsystem, slik at det nesten alltid er to lærarar tilstades i klasserommet. Skulen nyttar Vang sin flotte natur mykje, både ved uteskule, faget FRI-NAT (friluftsliv og natur), og spanande utflukter. I Vang er SFO gratis for alle barn!
  • Vang kommune har to barnehagar, Høre og Fredheim, begge har småbarns og storbarnsavdeling. I Vang er det løpande barnehageopptak (start når det passar dykk!) og frå august 2024 er månadsprisen per barn 1500 kr
  • Helse og omsorgstenester av god kvalitet
  • Vang kommune har personalbustadar til leige, med butid opptil 3 år
  • Byggeklare tomter fleire stadar i kommunen, alle med fantastisk utsikt!
  • I Vang finn du 2 solide kontorfellesskap, gjer som fleire andre og ta med deg arbeidet til Vang!
  • Både i Vang og resten av Valdres finn du eit yrande kulturliv, der tradisjon står i høgsete,  med blant anna tradisjonsmat, tradisjonsmusikk, tradisjonshandtverk og aktiv stølsdrift. Vang kommune har også ein god kulturskule med stort utval av tradisjonelle og moderne aktivitetar
  • I Vang står lag, foreiningar og idrett sterkt, her finn du aktivitetar for einkvar smak!
  • Vang har ein storarta natur som innbyr til friluftsliv sommar som vinter, er du glad i turar, ski, jakt og fiske så er dette staden for deg!  Vang blir sagt å ha «vestlandsfjell med austlandsklima«, og er ei bygd med landbruk, grundarar, turisme og næringsliv i eit levande og inkluderande bygdesamfunn. I Vang finn du også store delar av Jotunheimen og ikkje minst festivalen Vinjerock
  • I Vang har dei fleste kort avstand mellom arbeid, barnehage og skule. Her kan du leve eit så roleg eller så aktivt liv som du sjølv ynskjer, i ei distriktskommune med positiv folketalsutvikling
  • Meir info om korleis det er å bu i Vang og kva som skjer i Vang finn du her på VangiValdres. Kontakt gjerne Innovangsjon direkte om du tenker på å flytte til Vang!
  • Meir info om arbeids – og bumarkedet Valdres finn du på VelgValdres

 

 

Vang kommune er opptatt av mangfold og oppmodar kvalifiserte kandidatar til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn. 

Me gjer merksam på at søkjarar kan få sitt namn gjort offentleg i søkjarlista, sjølv om det er bedt om konfidensiell behandling. Du som søkjar vil i tilfelle bli varsla på førehand om det. 

Del stillingen

Selskap

Vang kommune i Valdres

Kontaktinfo

  • Stine Solemsli
  • Tittel: Leiar Vangsheimen og heimeteneste
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 90896012

Lokasjon

  • Vang I Valdres

Søknadsfrist

November 30, 2024

Tjenesteområdeleder strategi og utvikling (søknadsfrist 24.11.2024)

 

 

Tjenesteområdeleder strategi og utvikling 100 % fast stilling

 

 

Arbeidssted:

Strategi og utvikling er et nyopprettet tjenesteområde som utgjør kommunalområdet samfunn og strategi sammen med tjenesteområdene bygg og eiendom, brann og redning, vann, avløp og renovasjon, byggesak og landbruk og kultur.

 

Fakta om stillingen:

Vi søker en dynamisk, engasjert og samlende leder til vårt tjenesteområde strategi og utvikling. Dette er et nytt sammensatt team som skal jobbe sammen for å utvikle, implementere og iverksette strategier som fremmer bærekraftig vekst og innovasjon i kommunen. Som leder vil du ha det overordnede ansvaret for kommunens plansystem og våre planprosesser. Du vil lede og jobbe tett med teamet som består av boligutvikler, næringsrådgiver, planressurser, klima- og miljørådgiver, ressurser til digital utvikling og beredskapskoordinator. Som en god støttespiller vil du også få med deg kommunalområdets rådgiver, som har et dedikert ansvar for porteføljestyring av kommunens prosjekter. Dette er et sammensatt team med høy faglig kompetanse og mye erfaring. Din jobb vil være å vise vei og drive endring. Du skal skape resultater sammen med teamet og resten av kommunen. Gjennom ditt lederskap skal du utvikle individene og teamet.

Du vil i denne stillingen jobbe tett med leder for byggesak og landbruk, og medarbeiderne der. Det forventes dynamiske prosesser på tvers av tjenesteområdene og et proaktivt lederskap. Du vil være en pådriver for å utvikle kulturen og et godt arbeidsmiljø. Videre får du være med å påvirke samfunnsutviklingen i Østre Toten kommune, gjennom gode prosesser og samarbeid med aktører i lokalsamfunnet.

Vi vet at dette høres ambisiøst ut. Vi har ambisjoner som kommune. Disse er synliggjort i våre planer, deriblant kommuneplanens samfunnsdel og vår næringsstrategi. Vi ønsker at du skal lykkes og vil gi deg gode muligheter for å vokse i rollen som leder. Du får med deg gode lederkollegaer i kommunalområdet, som vil være gode sparringspartnere i en travel hverdag. Du får også en leder som stiller tydelige krav og forventninger, og som vil at du skal lykkes.

Stillingen er organisert som tjenesteområdeleder og rapporterer til kommunalsjef samfunn og strategi.

 

Arbeidsoppgaver:

  • Lede arbeidet med å utvikle og gjennomføre kommunens strategiske planer.
  • Sikre helhetlig og bærekraftig samfunnsutvikling gjennom effektiv planlegging og gjennomføring.
  • Fagansvar for kommuneplanen, inkludert revisjon og oppdatering.
  • Samarbeide tett med politiske og administrative ledere, innbyggere og eksterne interessenter.
  • Analysere samfunnstrender og utvikle strategier for å møte fremtidige utfordringer. Dette vil skje i samarbeid med relevante fagområder i tjenesteområdet.
  • Bidra til å skape en innovativ og fremtidsrettet organisasjonskultur.
  • Kommunalområdets digitaliseringsressurs.
  • Fag-, personal-, og økonomiansvar for tjenesteområdet.
  • Koordinere, prioritere og samle fagene internt i tjenesteområdet.
  • Endring i arbeidsoppgaver må påregnes.

 

Kvalifikasjoner:

Må-krav:

  • Relevant høyere utdanning innen samfunnsplanlegging, ingeniørfag, økonomi, ledelse, juridiske fag eller lignende.
  • God kjennskap til plan- og bygningsloven og kommuneplanlegging.

 

Ønskelige krav:

  • Ledererfaring og erfaring med tverrfaglig samarbeid og utvikling.
  • Erfaring med strategisk planlegging og utviklingsarbeid.
  • Erfaring med å lede sammensatte kompetansemiljøer til å levere på felles mål.

Kvalifiserte personer oppfordres til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsnedsettelse eller kulturell bakgrunn.

 

Personlige egenskaper:

  • Du arbeider helhetlig og langsiktig.
  • Du har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner.
  • Du er dynamisk, engasjert og samlende.
  • Du har en evne til å inspirere og motivere andre.
  • Du er glad i digital utvikling av tjenestene.
  • Du er strukturert og målrettet i ditt virke.
  • Du er god til å bygge relasjoner og nettverk.
  • Du har sterke lederegenskaper og evne til å motivere og utvikle medarbeidere.

Personlig egnethet vektlegges.

 

Vi tilbyr:

Som ansatt i Østre Toten kommune vil du omfattes av en god pensjons- og forsikringsordning. Vi har meningsfulle arbeidsoppgaver og et inkluderende arbeidsmiljø. Arbeidstakere tilsettes i Østre Toten kommune på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende reglement, lov- og avtaleverk. Det trekkes 2% av bruttolønn til pensjon.

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.

 

 

Søk her

 

 

Fylke: Innlandet
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Søknadsfrist: 24.11.2024
Tiltredelse: Snarest mulig
Arbeidssted: Østre Toten kommune

 

Kontaktpersoner:

Ørjan Gangnes
tlf: +47 48143189
mob: +47 48143189

 

Hjemmeside:

www.ostre-toten.kommune.no/

 

Adresse:

Rådhusgata 20 2850 Lena

 

 

Østre Toten kommune Samfunnsutvikling

Østre Toten kommune er én av 46 kommuner i Innlandet fylke, og har ca. 15 000 innbyggere. Vår visjon er «Livskvalitet ved Mjøsa». Vi leverer gode tjenester til innbyggerne våre takket være arbeidstakere med engasjement og høy kompetanse. Vi kan tilby utfordrende og meningsfulle arbeidsoppgaver innenfor et stort spekter av fagområder. Vi har en god pensjonsordning og et inkluderende arbeidsliv.

Del stillingen

Selskap

Østre Toten kommune

Lenke til firma

https://www.ototen.no/

Kontaktinfo

  • Ørjan Gangnes
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: tlf: +47 48143189 mob: +47 48143189

Lokasjon

  • Lena

Søknadsfrist

November 24, 2024

Fagleder Voksenopplæringa (Søknadsfrist 04.11.2024)

Å (002)Nome

Fagleder

 

 

Nome voksenopplæring og flyktningtjeneste (NVFT) er lokalisert på Nome videregående skole, avdeling Lunde. NVFT har to avdelinger. Rektor/virksomhetsleder er øverste leder for begge avdelinger.

Flykntingtjenestens primæroppgaver er bosetting, etablering, kvalifisering og veiledning. Vi samarbeider med en rekke andre kommunale instanser om å følge opp flyktningene. Målet er å gi gode bo- og oppvekstsvilkår for alle bosatte flyktninger slik at de får seg utdanning, arbeid og fungerer godt i lokalsamfunnet.

Voksenopplæringen gir i hovedsak to undervisningstilbud:
Norskopplæring for voksne innvandrere (fra begynneropplæring til nivå B1/B2) og forberedende opplæring for voksne (FOV – nivået under videregående).

 

Søknadsfrist: 04.11.2024
Arbeidsgiver: Nome kommune
Sted: Lunde
Stillingstittel: Fagleder
Stillinger: 1
Webcruiter-ID: 4875041981

 

Arbeidsoppgaver

Arbeidsoppgavene kan variere mye på bakgrunn av den skiftende kapasiteten ved de to avdelingen. Faglederen jobber etter både integreringsloven og opplæringslova. Rektor og fagleder vil i samarbeid definere arbeidsoppgavene (listen er ikke uttømmende):

  • Sette seg inn i aktuelle lovverk og holde seg faglig oppdatert
  • Fag- og timeplanlegging
  • Søke tilskudd fra IMDI i samarbeid med kolleger ved NVFT og andre kommunale enheter
  • Ha oversikt over bosettinger og fordele ansvaret for dette til kolleger ved NVFT
  • Være med å utvikle virksomheten i samarbeid med rektor og de ansatte
  • Være stedfordtreder for rektor ved fravær
  • Delta på/lede relevante møter
  • Saksbehandling, herunder skrive vedtak etter integreringsloven og opplæringslova i våre fagsystemer
  • Samarbeide med NAV, lokalt næringsliv og lokalt organisasjonsliv
  • Veiledning av deltakere og ansatte
  • Undervisning i temagrupper

 

Kvalifikasjoner

  • Minimum 3 års høyere utdanning innen relevante fagfelt
  • Relevant ledererfaring og/eller lederutdanning
  • Erfaring fra saksbehandling og offentlig forvaltning
  • Gode ferdigheter i norsk, og beherske engelsk skriftlig og muntlig
  • Forståelse for sosialfaglig og pedagogisk arbeid
  • Kunnskap om det norske samfunnet og samhandling i det offentlige
  • Kompetanse/erfaring fra fagfeltene flyktningarbeid og voksenopplæring/pedagogisk arbeid blir vektlagt
  • Kunnskap om lovverk/planverk på opplæringsfeltet og/eller flyktningefeltet (Opplæringsloven og
  • Integreringsloven)
  • Gode dataferdigheter.
  • Erfaring med fagprogrammer som for eksempel NIR, Visma voksenopplæring, Websak og Visma
  • Flyt Timeplan er en fordel
  • Førerkort klasse B

 

Personlige egenskaper

  • Fleksibel
  • Evne og vilje til å sette seg inn i nye arbeidsoppgaver og lovverk
  • Evne til å arbeide strukturert og systematisk
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Stor arbeidskapasitet og evne til å prioritere
  • God samarbeidsevne og relasjonsforståelse
  • Evne til å sette grenser og stille opp i krevende situasjoner
  • Tydelig og trygg i sin kommunikasjon
  • Forståelse og respekt for menneskelige og etniske ulikheter
  • Humor og bidrag til arbeidsglede er avgjørende for å lykkes i stillingen

Personlig egnethet vil bli vektlagt

 

Vi tilbyr

  • Stillingen er plassert i kommunens lønnsregulativ i henhold til gjeldende tariffavtale
  • Som ansatt i Nome kommune er du omfattet av meget gode pensjon- og forsikringsordninger
  • I denne stillingen får du et spennende og variert fagfelt

 

Olav Strannas veg, 3825 Lunde, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Arnhild Gjessing
Rektor
 Telefon:+47 90 29 56 51

 

Kanalkommunen Nome ligger «midt i smørøyet» og er en kommune med flere vakre steder å bosette seg. Største del av befolkningen bor i eller omkring Lunde og Ulefoss sentrum.
Det er kort veg til Grenlandsregionen i sør og til Bø i Midt-Telemark med vakre Lifjell i nord. Det er kun 30-60 minutters kjøring til sjø og fjell, og kun 2 timer til Oslo.
Sørlandsbanen stopper i Lunde.
Kommunen har ca. 6600 innbyggere og et areal på 434 km². Nome har barnehager, ledige boligtomter, videregående skoler og kort veg til universitetet i Sørøst-Norge (Bø, Porsgrunn og Notodden).

Del stillingen

Selskap

Nome kommune

Kontaktinfo

  • Arnhild Gjessing
  • Tittel: Rektor
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 90 29 56 51

Lokasjon

  • Lunde

Søknadsfrist

November 4, 2024

Frisklivskoordinator / fysioterapeut (Søknadsfrist 14.11.2024) + Sykepleiere og helsefagarbeidere

 

Frisklivskoordinator/fysioterapeut

NB! Lenke vidare til sjukepleiarar og helsefagarbeidarar nede før kontaktinformasjon.

Øystre Slidre kommune er i utvikling og vi søkjer etter fysioterapeut til å vere frisklivskoordinator! Stillinga er ledig frå 01.11.24.
Vi har ledig 60% fast stilling som fysioterapeut og frisklivskoordinator. Vi har også ledig 20% prosjektstilling ut 2025. Prosjektstillinga går i hovudsak ut på å oppatrette Frisklivssentralens tilbod og vidareutvikling. Stillinga er organisert under avd. rehabilitering og meistring.

Frisklivskoordinator har ansvar om å drifte frisklivssentralen og gjennomføre ulike helsefremmande kurs og helsesamtaler med enkeltpersonar.
Du vil og samarbeide tett med den kommunale fysio- og ergoterapeuttenesta og andre relevante samarbeidspartnarar. I tillegg utøve kurativ behandling som fysioterapeut.

Det er krav om politiattest før tilsetting, jfr helsepersonelloven §20a.

 

Søknadsfrist: 14.11.2024
Arbeidsgivar: Øystre Slidre kommune
Stad: HEGGENES
Stillingstittel: Frisklivskoordinator/fysioterapeut
Stillingar: 2
Heiltid/Deltid: Deltid
Tilsetjingsform: Fast, Engasjement
Stillingsprosent: 60, 20
Webcruiter-ID: 4876755945

 

Arbeidsoppgåver

• Førebyggande helsearbeid som frisklivsrettleiing og folkehelsearbeid
• Organisere og gjennomføre helsefremmende kurs som sov godt, BRA-mat og lignande
• Koordinere Sterk og stødig grupper
• Gje fysioterapi til pasientar i kurativ behandling
• Gjennomføre gruppetimer som barseltrening, trening for heimebuande med og uten ganghjelpemidlar
• Tverrfagleg samarbeid
• Bidra til å utvikle tenestetilbodet

 

Kvalifikasjonar

• Norsk autorisasjon som fysioterapeut
• Fordel med erfaring som instruktør av gruppetreningar
• God evne til å uttrykkje seg skriftleg og muntleg
• Førarkort og tilgang på eigen bil

 

Personlege eigenskapar

• Vi søkjer ein positiv, motivert og engasjert medarbeidar
• Du må vere løysningsfokusert, fleksibel og ha evne til å jobbe sjølvstendig og i team
• God evne til samarbeid, og til å motivere andre
• God evne til struktur og gjennomføring av tiltak i tenesta
• Ansvarsbevisst, initiativrik og med positiv haldning til tverrfagleg samarbeid
• Dei personlege eigenskapane vil bli særleg vektlagt

 

Vi tilbyr

• Utfordrande og spennande stilling i ein kommune i utvikling
• Gode pensjons- og forsikringsordningar
• Lønns- og arbeidsvilkår etter tariff
• Eit godt sosialt og sterkt tverrfagleg arbeidsmiljø, med faglege utfordringar og gode moglegheiter for personleg utvikling

 

Bygdinvegen 1989, 2940 HEGGENES, Norge

 

 

Søk på stillinga her.

 

Lenke vidare til sjukepleiarar og helsefagarbeidarar.

 

Kontaktinformasjon

Marie Bjørneseth Storrusten
Avdelingsleiar
 Telefon:93230895

Gina Kvale Myreng
Tenesteleiar førebygging og meistring
 Telefon:90525192

 

Nasjonalparkkommunen Øystre Slidre ligg ved inngangsporten til Jotunheimen, med Beitostølen som et naturleg utgangspunkt. Vegen er kort til toppturar både sommar og vinter.

Friluftsliv, jakt, fiske og stølsliv er viktig i kommunen. Du finn mellom anna deler av Langsua nasjonalpark, eit stort turløypenett og milevis med skiløyper i heile kommunen. På Valdresflye varar skisesongen lenge. Velkommen til rein naturglede!

Reiseliv og jordbruk er blant dei største næringane, og det finst spanande arbeidsplassar innan fleire bransjar.Øystre Slidre har dei siste åra hatt vekst i folketallet.

Øystre Slidre kommune skal tilby gode tenester til innbyggarar og tilreisande i alle aldersgrupper. Nytt og moderne helsetun stod ferdig i 2021. Eit rikt kulturtilbod, eit godt tilbod til barn og unge og ein unik dugnadsånd er med på å gjere kommunen til ein attraktivt stad å bu.

Gode handelstilbod finn ein både i kommunen og rundt regionsenteret Fagernes.

Vil du vite meir om Valdres? Vi har unik natur, kultur og er ein attraktiv region, sentralt i Norge. Les meir på valdres.no.

Del stillingen

Selskap

Øystre Slidre kommune

Kontaktinfo

  • Marie Bjørneseth Storrusten
  • Tittel: Avdelingsleiar
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 93230895
  • Gina Kvale Myreng
  • Tittel: Tenesteleiar førebygging og meistring
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 90525192

Lokasjon

  • Heggenes

Søknadsfrist

November 14, 2024

Virksomhetsleder for flyktning – tjenesten og voksenopplæring – 100% fast stilling (Søknadsfrist 14.11.2024)

1170x300 Galtåsknappen

Virksomhetsleder for flyktningtjenesten og voksenopplæring – 100% fast stilling

 

 

Vi søker deg som ønsker å lede og videreutvikle Engerdal flyktningtjeneste og voksenopplæring (FlyVo). FlyVo ønsker en positiv kultur for læring, god kommunikasjon og godt samspill på alle nivåer. FlyVo har dyktige medarbeidere som vektlegger samarbeid i profesjonelle læringsfellesskap og pedagogisk utvikling.

Virksomhetsleder vil ha rektoransvar for voksenopplæringen med organisering av undervisning i henhold til integrerings- og opplæringsloven. Et annet viktig ansvarsområde er opplæring, bosetting og integrering av voksne innvandrere. I voksenopplæringen tilbys voksne over opplæringspliktig alder grunnskoleopplæring, spesialundervisning og videregående opplæring. I tillegg gir voksenopplæringen norsk- og samfunnskunnskapsopplæring for innvandrere etter integreringsloven.

FlyVo har i dag totalt 8,32 årsverk og 50-60 elever. Virksomheten har et tett samarbeid med Engerdal mottak for asylsøkere i tillegg til øvrige enheter i kommunen.

 

Søknadsfrist: 14.11.2024
Arbeidsgiver: Oppvekst og utvikling
Sted: Drevsjø
Stillingstittel: Virksomhetsleder for flyktningtjenesten og voksenopplæring – 100% fast stilling
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4874605465

 

Arbeidsoppgaver

Stillingens hovedområde omfatter å:

  • Lede, koordinere og utvikle virksomheten med faglig, pedagogisk, økonomisk og personalmessig ansvar
  • Kjenne til og sørge for oppfølging av gjeldende lovverk (integrerings- og opplæringsloven)
  • Være rektor for voksenopplæringa
  • Være ansvarlig for tjenestene med bosetting av innvandrere og organisering av introduksjonsprogrammet
  • Samarbeide tett med aktuelle lokale og sentrale samarbeidspartnere om god integrering og kvalifisering til arbeid og økonomisk selvstendighet (NAV, asylmottak og øvrige kommunale aktører, næringsliv og frivilligheten)
  • Videreutvikle en virksomhet som samhandler internt og eksternt, bygger samhold og fremmer felles holdninger
  • Bedrive administrativ og politisk saksbehandling i aktuelle fagsystemer

 

Kvalifikasjoner

Det stilles krav om:

  • Relevant lederkompetanse eller erfaring
  • Relevant pedagogisk kompetanse

Det er ønskelig med:

  • Kunnskap om økonomistyring
  • Annen relevant erfaring eller utdanning
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Kjennskap til offentlig forvaltning

Politiattest må fremvises ved tilsetting.

 

Personlige egenskaper

Vi ønsker en virksomhetsleder som:

  • Er en trygg veileder, støttespiller og motivator for de ansatte i virksomheten
  • Arbeider selvstendig og strukturert med fokus på utvikling
  • Er fleksibel, åpen og inkluderende
  • Evner å skape samhandling og samarbeid gjennom gode relasjoner og kommunikasjon
  • Har god gjennomføringsevne

Personlig egnethet vil tillegges stor vekt

 

Vi tilbyr

  • Trivelig arbeidsmiljø
  • Varierte og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Lønn etter avtale
  • Gode forsikrings- og pensjonsvilkår

 

Hyttveien 55, 2443 Drevsjø, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Line Storsnes
Sektorleder Oppvekst og utvikling
 Telefon:+47 48144668
E-post:[email protected]

 

Opplysninger om søknaden og prosessen videre

Søknader skal leveres via vår stillingsportal i Webcruiter. Husk å ta med alt som kan være relevant, både arbeidserfaringer og utdanninger. Last opp vedlegg direkte i søknaden.

Kommunikasjonen i ansettelsesprosessen vil som hovedregel skje via epost til/fra Webcruiter-løsningen. Det er viktig at du oppgir en epostadresse du følger jevnlig med på. Du kan også logge deg på løsningen og se status på søknaden din.

Engerdal kommune ønsker mer mangfold. Vi oppfordrer alle kvalifiserte personer til å søke jobb hos oss uavhengig av kjønn, alder, funksjonshemming, etnisk eller nasjonal bakgrunn.

Nåværende og tidligere ansatte kan ha fortrinnsrett etter lov- og avtaleverk. Fortrinnsretten er betinget av at vedkommende er kvalifisert til stillingen.

Offentlig søkerliste

Engerdal kommune er for mest mulig åpenhet. Derfor vil alle søkere i utgangspunktet få sitt navn på den offentlige søkerlista.

Vi kan gjøre unntak dersom søker oppgir helt spesielle grunner til at vedkommende ikke ønsker navnet sitt offentliggjort. At man ikke ønsker at dagens arbeidsgiver skal få kjennskap til at man er søker, er som hovedregel ikke god nok grunn til at vi unntar søkerens navn fra offentligheten.

Del stillingen

Selskap

Engerdal kommune

Kontaktinfo

  • Line Storsnes
  • Tittel: Sektorleder Oppvekst og utvikling
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: +47 48144668

Lokasjon

  • Engerdal

Søknadsfrist

November 14, 2024

Fastlege/ALIS Vinkjelleren legesenter (Søknadsfrist 07.11.2024)

Grimstad skjærgård banner

Fastlege/ALIS Vinkjelleren legesenter

 

Vi søker en engasjert og dyktig fastlege til ledig fastlegehjemmel med 8.2 avtale ved Vinkjelleren legesenter.

Dette er en spennende mulighet for deg som ønsker å være en del av et moderne legekontor i vekst. Legesenteret ligger i dag sentralt til med kort avstand til Grimstad sentrum, men januar 2025 flytter vi inn i helt nye, topp moderne lokaler, skreddersydd for optimal pasientbehandling og arbeidshverdag. Legesenteret vil da være lokalisert i Grøm Næringspark, helsehuset Campus.

Vi søker en lege som verdsetter kvalitet i pasientomsorg, og som trives med å jobbe både selvstendig og i team. Du vil få stor grad fleksibilitet og gode muligheter for faglig utvikling.

Legesenteret har i dag 4 fastleger hvorav 2 er spesialister i allmennmedisin, en dyktig og stabil medarbeiderstab bestående av både sykepleiere og helsesekretærer. Legesenteret tilstreber å holde høy faglig standard, og er godt utstyrt. Senteret benytter Infodoc i Sky journalsystem.

Avtalehjemmelen er en 8.2-avtale (ASA 4310 - pkt. 8.2) som innebærer at Grimstad kommune drifter senteret og har arbeidsgiveransvar for hjelpepersonellet, kommunen beholder basistilskuddet og fastlegene er selvstendig næringsdrivende som henter sin inntekt fra egenandeler, honorar og refusjoner. Det er derfor ingen utlegg til kjøp av hjemmel. Avtalehjemmelen har for tiden 600 listepasienter, dette tallet kan om ønskelig økes.

Dersom du ikke er spesialist i allmennmedisin gis du betingelser for ALIS i næring med praktisk og økonomisk støtte til gjennomføring av spesialiseringen da Grimstad kommune er registrert utdanningsvirksomhet. Individuell utdanningsplan utarbeides og revideres jevnlig.

Overtakelse 1. desember, men mulighet for oppstart tidligere hvis det er ønskelig.

Søknadene vurderes fortløpende for å kunne starte prosessen med intervjuer før søknadsfristen utløper.

Er du den vi leter etter? Vi ser frem til å høre fra deg!

 

Søknadsfrist: 07.11.2024
Arbeidsgiver: Grimstad kommune
Stillingstittel: Fastlege/ALIS Vinkjelleren legesenter
Stillinger: 1
Heltid/Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4876245914

 

Arbeidsoppgaver

  • Fastlegeansvar for listepopulasjonen
  • Gjensidig kollegial fraværsdekning med de øvrige leger ved senteret
  • Deltakelse i den interkommunale legevakten i Arendal
  • Samarbeide med andre instanser i henhold til fastlegeforskriften og annet gjeldene lovverk (statsavtalen, ASA 4310, SFS 2305, helsepersonelloven osv.)
  • Deltakelse i beredskap for nødnettradio på dagtid
  • Stillingen kan tillegges inntil 7,5 timer per uke offentlige allmennlegeoppgaver

 

Kvalifikasjoner

  • Gyldig legeautorisasjon uten begrensninger
  • Godkjent turnus/LIS1 eller tilsvarende med rett til trygderefusjon
  • Spesialistgodkjenning i allmennmedisin, være under spesialisering eller være godkjent allmennlege etter gammel ordning
  • Erfaring fra allmennmedisin og god kjennskap til norsk helsevesen vil bli vektlagt
  • Godt norsk språk, skriftlig og muntlig, er avgjørende

 

Personlige egenskaper

  • Genuin interesse for pasientomsorg, med god evne til å skape tillit og relasjoner til pasienter
  • Fleksibel og løsningsorientert, med en positiv holdning til endringer og nye utfordringer
  • Gode samarbeidsevner og evne til å håndtere en variert pasientgruppe
  • Interesse for allmennmedisin og forebyggende arbeid
  • God kommunikasjonsevne, både skriftlig og muntlig

 

Vi tilbyr

  • Mulighet for å bygge en stabil og voksende pasientliste
  • Moderne arbeidsmiljø i splitter nye lokaler fra januar 2025
  • En arbeidsplass med spennende og varierte arbeidsoppgaver
  • Gode muligheter til å delta i andre kommunale legeoppgaver, samt delta i arbeidet med å utvikle nye tjenester og samhandlingsrutiner. Kommunen er fremoverlent i e-helse og velferdsteknologi med en stadig mer omfattende portefølje der vi gjerne vil ha flere fastleger med i arbeidet.
    8.2-avtale

 

Vinkjelleren legesenter DA, Storgaten 60, 4876 Grimstad, Norge

 

 

Søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Sissel Vasbø
Daglig leder Vinkjelleren legesenter
 Telefon:+4795248635
E-post:[email protected]

Sølvi Normann Kalseth
Avdelingsleder
 Telefon:+4795248635
E-post:[email protected]

 

Velkommen til Grimstad kommune!

Mennesker med ideer og tro på framtiden har gjort Grimstad til en kommune som er preget av en sterk maritim sektor, et IKT-miljø som er verdensledende på sine felt, mange småbedrifter, et framtidsrettet utdanningsmiljø og en offensiv landbruksnæring.

Grimstad er i tillegg en universitetsby og en teknologiby, som har tett samarbeid med næringslivet i kommunen og regionen.

«Skjærgårdsbyen Grimstad» har store områder som er disponible for fastboende og gjester, og gjennom «Sykkelbyen Grimstad» er det et godt utbygd nett av sykkelstier for sykling til jobb, for tur og trening.
Grimstad kommune er en kunnskapsbedrift hvor medarbeiderne utgjør den viktigste ressursen. Våre verdier er mot, åpenhet, redelighet og respekt. Verdiene skal gjenspeiles i møte med medarbeidere og innbyggere.

Grimstad kommune ønsker et mangfold blant våre ansatte, vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av kjønn, kulturell bakgrunn, alder, nedsatt funksjonsevne eller hull i CV’en.

Kommunen arbeider for å bli en heltidskommune og ansetter derfor fortrinnsvis i hele stillinger.

I henhold til offentlighetslovens paragraf 25. gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlig, selv om søkeren har bedt om unntak fra offentlighet.

For stillinger som arbeider direkte med barn, må det foreligge tilfredsstillende politiattest, jf. Barnevernloven § 6-10, opplæringslova § 10-9 og barnehageloven § 20. Krav om tilfredsstillende politiattest gjelder også for ansatte som yter tjenester etter helse- og omsorgstjenesteloven, jf. § 5-4

Del stillingen

Selskap

Grimstad kommune

Kontaktinfo

  • Sissel Vasbø
  • Tittel: Daglig leder Vinkjelleren legesenter
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: +4795248635
  • Sølvi Normann Kalseth
  • Tittel: Avdelingsleder
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: +4795175669

Lokasjon

  • Grimstad

Søknadsfrist

November 7, 2024