Ål kommune – HR-rådgjevar (søknadsfrist 16.02.2025)

Oversiktsbilde over Sundre. Foto: Ragnar Hilde

Ål kommune HR-avdeling

HR rådgjevar – 100% fast

 

Me søkjer etter ein HR rådgjevar som vil vere med på å styrke og utvikle HR feltet i Ål vidare. Det er 8 tilsette ved HR avdelinga og avdelinga består av lønn, personal og ein juridisk rådgjevar. Ål kommune har eit samarbeid med Hemsedal og Gol kommune innan personal og lønn. Som HR rådgjevar hjå oss får du ein sentral rolle i kommunen og du blir ein viktig del av teamet vårt. Om dette høyrest ut som ein spennande stilling ikkje nøl med å ta kontakt. Me ser fram til å få søknaden din!

Arbeidsoppgåver:

Sakshandsaming og utgreiing innan personalfaglege spørsmål.
Forvaltning av lov- og avtaleverk.
Rekrutteringsarbeid.
Leiarstøtte i personalsaker og HR området.
Oppfølging og vidareutvikling av rutinar og regelverk.
Delta i leiarutvikling- og forbetringsarbeid.
Kursing og opplæring innan fagområdet.
Systemansvar.
Nærværsarbeid, arbeidsmiljø og HMS.
Stillinga vil kunne tilpassast ut ifrå søkjarens kompetanse og erfaring og annan kompetanse i avdelinga.

Kvalifikasjonskrav:

Relevant utdanning på bachelornivå eller masternivå.
Gode digitale ferdigheiter.
God munnleg og skriftleg fremstillingsevne.
Ønskjeleg med erfaring frå endringsprosessar.
Ønskjeleg med erfaring frå personalarbeid innan offentleg sektor.
Ønskjeleg med god kjennskap til lov- og avtaleverk.

Personlege eigenskapar:

Relasjonsbyggjar: du er positiv og har ei tillitsskapande åtferd, evner å byggje gode relasjonar og kan samarbeide på tvers av stillingar og nivå i organisasjonen.
Strukturert: du tek sjølvstendig ansvar for framdrift, tek initiativ og har høg gjennomføringsevne. Du evnar å halde oversikt og prioritere i ein hektisk arbeidskvardag.
Service- og brukerorientert: du er imøtekommande, positiv og løysingsorientert i din samhandling med andre.
Du syns det er spennande og gjevande å vere med å byggje eit godt lokalsamfunn.

Me tilbyr:

Jobb i ein utviklingsorientert kommune med gode tilbod for innbyggjarane.
Varierte og utfordrande arbeidsoppgåver og eit godt arbeidsmiljø prega av humør og arbeidsglede.
Løn etter tariffavtale og innmelding i KLP.
Administrasjonsmålet i kommunen er nynorsk.

Send søknad:

Vitnemål og attestar legg du inn saman med søknaden.
Intervju kan bli gjennomført fortløpande i søknadsperioden. Til intervjuet må du ta med kopiar av vitnemål og ev. tenesteattestar dersom desse ikkje er lagt inn elektronisk i søknaden.
Kommunen følgjer offentleglova § 25 ved eventuell offentleggjering av søkjarlista.

Fylke: Buskerud

Jobbtype: Fast

Heiltid/Deltid: Heiltid

Arbeidstid: Dag

Søknadsfrist: 16.02.2025

Arbeidsstad: Ål Kommune’

 

Søk på stillinga her.

 

Kontaktpersonar:

Trond Augunset

tlf: 900 66 256

Heimeside:
www.aal.kommune.no
Adresse: Torget 1 3570 ÅL

Ål kommune HR-avdeling

Ål kommune er ein utviklingsorientert arbeidsgjevar for 650 engasjerte tilsette, som er opptekne av å gje tenester av høg kvalitet til alle innbyggjarar, store og små.
I UNICEFS rapport om kvaliteten i oppvekst- og levevilkår, er Ål kommune blant dei 10 beste kommunane i Noreg.
Oppvekstsektoren arbeidar med, betre læring, tverrfagleg arbeid i kompetente fagmiljø og digitalisering av det pedagogiske arbeidet.
Helse og omsorgssektoren driv spanande prosjekter, som sett dagsaktuelle tema i fokus, velferdsteknologi, aldersvennlege samfunn, fagutvikling for autorisert helsepersonell.
Kultur, der er Ål kåra som ein av dei beste kulturkommunane i Noreg, kulturhuset tilbyr spanande og variert program for heile Hallingdal.
Drift og utvikling har viktige funksjonar for innbyggjarar og hytteeigarar og gjer Ål kommune til ein god stad å bu med kortreist og ein enkel kvardag.
Ål kommune vart kåra til både Årets kulturkommune og Årets nynorskkommune i 2021!

Del stillingen

Selskap

Ål kommune

Kontaktinfo

  • Trond Augunset
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: 90066256

Lokasjon

  • Ål

Søknadsfrist

Februar 16, 2025

Trysil kirkelige fellesråd – Kirkeverge 100% fast (Søknadsfrist 31.01.2025)

 

• Gjennomføringskraft • Organisasjonsutvikling • Økonomistyring

Stillingen som kirkeverge i Trysil kirkelige fellesråd er ledig for snarlig tiltredelse. Kirkevergen har en sentral rolle i utviklingen av folkekirken i Trysil i samledelse med prestetjenesten.

Den norske kirke i Trysil forvalter en rik kulturarv, som blant annet består av sju sokn og sju kirkebygg, som er viktige kulturbygg i kommunen og sentrale knutepunkt i lokalsamfunnene. Fellesrådet er gravplassmyndighet i kommunen og har forvaltningsansvaret for sju kirkegårder, én gravplass og kirkens øvrige bygningsmasse.

Kirkevergen er Trysil kirkelige fellesråds øverste administrative kirkeleder, og skal bidra til å lede fellesrådets strategi og utviklingsarbeid. Kirkevergen har også ansvar for kirkens administrasjon og økonomi med investeringer, drift og vedlikehold av eiendommer med et budsjett på ca 11 mill kroner. Den kirkelige tjenesten ivaretas av to sokneprester, en halv prostiprest, én diakonimedarbeider, én menighetspedagog, to organister, to tilsatte i administrasjonen, kirketjenere og kirkegårdsarbeidere.

Kirkevergen har arbeidsgiveransvar for totalt 17 ansatte som fordeler seg på i overkant av 9 årsverk. Alle tilsatte har arbeidsplass ved Trysil kirkekontor. Fellesrådet har et svært godt samarbeid med Trysil kommune og gjennom tjenesteytingsavtale leies kontor, lønns- og regnskapstjenester. Det er også tett samarbeid med prosten, Sør-Østerdal prosti og to og en halv prester som jobber i fellesrådsområdet.

Kirkevergen skal være en synlig representant for fellesrådet og bidra til dialog og samarbeid med både politiske og administrative offentlige myndigheter, herunder både kommunen, prost, bispedømmeråd og andre relevante organisasjoner.

Arbeidssted: Kirkekontoret, Slettmovegen 25, Trysil

  • Daglig ledelse av fellesrådets virksomhet og saksbehandler og sekretær for fellesrådet.

  • Arbeidsgiveransvar for alle ansatte i fellesrådet.

  • Ansvar for planlegging, økonomistyring, IKT og administrasjon ved kirkekontoret.

  • Ansvarlig for drift og vedlikehold av sju kirker og kirkegårder, og én gravplass.

  • Plan- og strategiarbeid.

  • Kontakt med og rapportering til offentlige myndigheter.

  • Koordinere samarbeidet mellom ulike yrkesgrupper i kirken.

  • Gravplassmyndighet.

  • Relevant utdanning på høyskolenivå. Særlige relevant realkompetanse kan oppveie for manglede formell utdanning.

  • Erfaring med personalledelse, økonomistyring, administrasjon og planarbeid.

  • Gode digitale ferdigheter.

  • Gode evner til kommunikasjon og samarbeid

  • Solid arbeidskapasitet og god formuleringsevne både skriftlig og muntlig på norsk.

  • Systematisk og evne til å organisere eget arbeid.

  • Kunnskaper om Den norske kirkes organisasjon og offentlig forvaltning.

  • Tidligere erfaring som kirkeverge tillegges vekt.

Det forutsettes medlemskap i Den norske kirke og at du kan identifisere deg med kirkens verdigrunnlag og oppdrag «Mer himmel på jord».

Tilfredsstillende politiattest må fremlegges ved ansettelse.

Søker må disponere egen bil, og kjøregodtgjørelse utbetales.

Vi søker en utviklingsorientert, motiverende, trygg og fremfor alt samlende leder. Du bør ha utpregede samarbeidsferdigheter og evne til å utvikle fellesrådets virksomhet. Bred erfaring med økonomistyring og drift kombinert med struktur og utvist gjennomføringsevne vil bli vektlagt. Stillingen forutsetter at du trives med både operative og strategiske oppgaver og kan være fleksibel og løsningsorientert

Du må ha engasjement for kirkens samfunnsoppdrag, utpreget sosial kompetanse og god forståelse for hva det innebærer å være daglig leder for et fellesråd med flere små menigheter der mange bidrar med frivillig innsats.

Personlige egenskaper vil bli tillagt betydelig vekt.

Vi kan tilby en variert og utfordrende lederstilling med mulighet for å forme og videreutvikle stillingen. Lønns- og arbeidsvilkår etter gjeldende avtaleverk. Gode pensjons- og forsikringsordninger i KLP.

Stillingen er ledig for snarlig tiltredelse.

Vi krever skriftlig søknad med vedlagt CV. Referanser bes oppgitt på forespørsel. Spørsmål om stillingen kan rettes til fellesrådsleder Ole Martin Norderhaug, tlf. 952 36 234 / epost: [email protected] eller konstituert kirkeverge Anders Nyhuus, tlf. 905 09 433 / epost: [email protected]

Etter søknadsfristens utløp vil det bli utarbeidet offentlig søkerliste etter offentlighetsloven § 25. Det er frivillig å stå på denne listen. Vi ber derfor at søkere i søknaden bekrefter samtykke til å stå på offentlig søkerliste. Samtykke kan når som helst trekkes tilbake.

I henhold til hovedtariffavtalen og arbeidsmiljøloven, har fast deltidsansatte fortrinnsrett til økt stillingsstørrelse. Fortrinnsretten er betinget av at vedkommende er kvalifisert til stillingen.

Trysil kommune har i overkant av 6500 innbyggere og befolkningstallet har vært relativt stabilt de siste ti årene. Trysil kirkelige fellesråd består av de sju menighetene Trysil, Nordre Trysil, Ljørdalen, Østby, Søre Trysil, Tørberget og Søre Osen. Kirkelig fellesråd skal ivareta administrative og økonomiske oppgaver i fellesrådsområdet, utarbeide planer for kirkelig virksomhet og opprettholde et godt samarbeid med kommunen. Rådet har blant annet arbeidsgiveransvar for ansatte i kirkelig fellesråd, samt ansvar for drift og vedlikehold av kirker og gravplasser.

 

 

Trysil kommune har i overkant av 6500 innbyggere og befolkningstallet har vært relativt stabilt de siste ti årene. Trysil kirkelige fellesråd består av de sju menighetene Trysil, Nordre Trysil, Ljørdalen, Østby, Søre Trysil, Tørberget og Søre Osen. Kirkelig fellesråd skal ivareta administrative og økonomiske oppgaver i fellesrådsområdet, utarbeide planer for kirkelig virksomhet og opprettholde et godt samarbeid med kommunen. Rådet har blant annet arbeidsgiveransvar for ansatte i kirkelig fellesråd, samt ansvar for drift og vedlikehold av kirker og gravplasser.

Del stillingen

Selskap

Trysil kirkelige fellesråd

Kategorier

Kontaktinfo

  • Ole Martin Norderhaug
  • Tittel: Leder Trysil kirkelige fellesråd
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 952 36 234

Lokasjon

  • Trysil

Søknadsfrist

Januar 31, 2025

Trysil kirkelige fellesråd – Kantor / organist i 50% stilling (Søknadsfrist 31.01.2025)

 

Den norske kirke i Trysil søker kantor/organist i 50% stilling

 

Trysil Kirkelige Fellesråd

Slettmovegen 25, 2420 Trysil, Hybridkontor

Stillingstittel Kantor/organist

Oppstart Etter avtale

Type ansettelse Fast, deltid 50%

Arbeidstid Dagtid og kveld, alle dager

Arbeidsspråk Skandinavisk

Antall stillinger 1

Søk senest fredag 31. januar

Gå til søknad

Vi søker nå etter kantor/organist i 50% stilling for snarlig tiltredelse.

Oppgavene i stillingen vil være flere blant følgende og gjøres i samarbeid med vår organist som har 100% stilling.

Musikkledelse

a. Planlegge og gjennomføre musikken under gudstjenester, kirkelige handlinger og andre arrangementer i samarbeid med prest og kirkens ledelse.

b. Gi råd som gjelder musikkvalg til bryllup, dåp og gravferder

c. Arrangere og gjennomføre konserter

d. Lede eventuelt kor-, vokal- eller instrumentalgrupper

e. Undervise i orgelspill eller andre instrumenter

Samarbeid

a. Delta i planleggingsmøter med prest og andre ansatte for å koordinere musikalske elementer i kirkens aktiviteter blant annet barne- og ungdomsarbeidet.

Vedlikehold

a. Ansvar for vedlikehold av kirkens orgel og andre musikkinstrumenter, samt sikre at de er i god stand for bruk.

Kulturelt engasjement

a. Delta i lokale musikkarrangementer og samarbeide med menighetene og andre musikalske og kulturelle aktører i lokalsamfunnet.

Stillingen omfatter arbeid på lørdager, søndager og andre helligdager.

Vi ønsker oss en person som

· Er vennlig, omgjengelig og arbeidsvillig

· Er initiativrik, har gode evner til samarbeid og kan arbeide selvstendig

· Har interesse og engasjement for kirkemusikkens rolle i gudstjenester og kirkelige arrangementer

· Kan bruke digitale verktøy

Særskilte krav · Relevant utdanning innen musikk og orgelspill, gjerne med en bachelor- eller mastergrad i musikk · Søker må være medlem av Den norske kirke og ha førerkort · Den som tilsettes må fremlegge tilfredsstillende politiattest i henhold til Trossamfunnsloven § 20 Vi tilbyr

· En fleksibel stilling i et engasjert miljø med hyggelige kolleger

· Lønn etter gjeldene satser

· Gode forsikrings- og pensjonsordninger, medlemskap i KLP

For mer informasjon kontakt konstituert kirkeverge i Trysil, Anders Nyhuus, mob. 905 09 433 eller [email protected]

Referanser bes oppgitt på forespørsel

For mer informasjon om oss, se www.kirken.no/trysil

Søknadsfrist: 31.01.2025

Etter søknadsfristens utløp vil det bli utarbeidet offentlig søkerliste etter offentlighetsloven § 25. Det er frivillig å stå på denne listen. Vi ber derfor at søkere i søknaden bekrefter samtykke til å stå på offentlig søkerliste. Samtykke kan når som helst trekkes tilbake.

 

Kontaktperson for stillingen

Anders Nyhuus, Konstituert kirkeverge

90509433

[email protected]

Trysil kirkelige fellesråd har syv sokn og forvalter syv kirker, syv kirkegårder og en gravplass. På kirkekontoret er vi totalt 14 personer som ivaretar den kirkelige tjenesten sammen med to sokneprester i full stilling og en prostiprest i halv stilling.

www.trysil.kirken.no

Del stillingen

Selskap

Trysil kirkelige fellesråd

Kategorier

Kontaktinfo

  • Anders Nyhuus
  • Tittel: Konstituert kirkeverge
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 905 09 433

Lokasjon

  • Trysil

Søknadsfrist

Januar 31, 2025

Trysil kirkelige fellesråd – Menighets – pedagog 50% fast (Søknadsfrist 15.02.2025)

 

Stillingen som menighetspedagog i Trysil kirkelige fellesråd er ledig for snarlig tiltredelse. Menighetspedagogen har en sentral rolle i trosopplæringen i folkekirken i Trysil i tett samarbeide med prestene.

Den norske kirke i Trysil forvalter en rik kulturarv, som blant annet består av sju sokn og sju kirkebygg, som er viktige kulturbygg i kommunen og sentrale knutepunkt i lokalsamfunnene.

Den kirkelige tjenesten ivaretas av to sokneprester, en prostiprest, en diakonimedarbeider, en menighetspedagog, to organister, kirkeverge, to tilsatte i administrasjonen, kirketjenere og kirkegårdsarbeidere.

Kirken i Trysil satser på trosopplæringsarbeidet blant barn og unge, og ønsker et tett samarbeid mellom prestene, menighetspedagog og menighetene.

  • Planlegge og gjennomføre trosopplæring for aldersgruppen 0 -13 år.
  • Administrative oppgaver knyttet til trosopplæringsplan og rapportering.
  • Rekruttere, inspirere og følge opp frivillige medarbeidere.
  • Utdanning innen pedagogiske fag og kristendomskunnskap eller annen utdannelse i kombinasjon med relevant praktisk erfaring fra arbeid med barn og unge. Dokumentert praksis kan kompensere for formell utdanning.
  • Praksis fra arbeid i menighet og/eller organisasjon er en fordel.
  • Gjerne musikalsk erfaring.
  • Du trives sammen med barn og ungdom, og kommuniserer godt i møte med disse.
  • Har engasjement for kirka i lokalsamfunn.
  • Evner å inspirere og motivere frivillige medarbeidere.
  • Må kunne jobbe selvstendig, i tillegg til å ha gode samarbeidsferdigheter for å arbeide i team med menighetene.
  • En fleksibel stilling i et engasjert miljø.
  • Lønn etter gjeldene satser.
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger, medlemskap i KLP.

Krav til stillingen:

  • Søkere må være medlem av Den norske kirke.
  • Politiattest må fremlegges før ansettelse, jmf lov om tros- og livssynssamfunn (trossamfunnsloven) § 20.
  • Førerkort kl B.
  • Kvelds- og helgearbeid må påregnes. Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Offentlig søkerliste:

Etter søknadsfristens utløp vil det bli utarbeidet offentlig søkerliste etter offentlighetsloven § 25. Det er frivillig å stå på denne listen. Vi ber derfor at søkere i søknaden bekrefter samtykke til å stå på offentlig søkerliste. Samtykke kan når som helst trekkes tilbake.

Fortrinnsrett:

I henhold til hovedtariffavtalen og arbeidsmiljøloven, har fast deltidsansatte fortrinnsrett til økt stillingsstørrelse. Fortrinnsretten er betinget av at vedkommende er kvalifisert til stillingen.

Anders Nyhuus, +47 90509433

Slettmovegen 25
2420 Trysil

Arbeidsgiver: Trysil Kirkelige Fellesråd

Referansenr.: 4911720908
Stillingsprosent: 50%
Fast
Søknadsfrist: 15.02.2025

Del stillingen

Selskap

Trysil kirkelige fellesråd

Kategorier

Kontaktinfo

Ingen kontakt lagt til

Lokasjon

  • Trysil

Søknadsfrist

Februar 15, 2025

Ålesund kommune – Rådgiver kultur (søknadsfrist 16.02.2025)

Header 2000x335 px mindre

 

Rådgiver kultur

 

Kultur og fritid, Kommunalområde Samfunn

Ålesund er det kulturelle knutepunktet mellom Trondheim og Bergen. Kulturlivet i Ålesund er i en spennende og positiv utvikling, samtidig som etterspørsel og bruk av kulturtilbudene øker.

Virksomhet kultur og fritid forvalter kommunens ansvar for å legge til rette innenfor allmenn kultur, idrett og friluftsliv. Vi vektlegger kvalitet i tjenestene, innbyggerfokus og samarbeid med profesjonelle kunstnere og frivillig sektor. Virksomheten har to avdelinger, der avdeling for kultur har ledig stilling som rådgiver for kultur. Stillingen går inn i et team der fag- og driftsansvarlige sammen arbeider for å skape best mulige vilkår for frivillig og profesjonell kultur i Ålesund kommune.

Vi søker deg som har erfaring fra og engasjement for å arbeide med oppgaver innen kulturfeltet.

Ålesund kommune er en språknøytral kommune.

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist:16.02.2025
Arbeidsgivar:Kommunalområde Samfunn
Stad:Ålesund
Stillingstittel:Rådgjevar kultur
Stillingar:1
Heiltid / Deltid:Heiltid
Tilsetjingsform:Fast
Stillingsprosent:100
Webcruiter-ID:4907209363

Arbeidsoppgåver

Generell saksbehandling, for eksempel tilskuddsforvaltning
Utarbeidelse av politiske saker
Oppfølging av politiske og administrative vedtak
Oppfølging av og dialog med profesjonelle og frivillige aktører på kulturfeltet
Initiere, delta i og lede kulturrettede utviklingsprosjekter
Synliggjøre kulturens samfunnsbyggende kraft i dialog med samarbeidspartnere innenfor og utenfor kommunen
Initiere og koordinere samarbeid med kulturinstitusjonene og det profesjonelle kulturlivet
Koordinere arbeidet med kultur som næring
Faglig støtte til driftsenhetene i kulturavdelingen
Ajourhold av avdelingens inter- og intranettsider, samt kontoer i sosiale medier

Kvalifikasjonar

Utdanning på masternivå innen kulturadministrasjon. Erfaring kan i særlige tilfeller erstatte formalkompetanse
God kjennskap til og erfaring fra arbeid med kulturfeltet
God forståelse for kreativ næring
Kjennskap til kommunal forvaltning og kulturpolitiske prosesser
Erfaring fra offentlig saksbehandling
Erfaring fra utviklingsarbeid
Prosess- og prosjektlederkompetanse
Gode relasjons- og kommunikasjonsferdigheter
Gode norskkunnskaper, muntlig og skriftlig
God digital kompetanse

Personlege eigenskapar

Vi søker deg som

  • har visjoner og mot til å gå nye veier
  • arbeider målrettet og strategisk
  • er strukturert og ryddig
  • er fleksibel
  • er selvstendig og liker å jobbe med mennesker
  • er lagspiller og samarbeider godt
  • er en god nettverksbygger
  • har gjennomføringskraft og kan vise til oppnådde resultater
  • har vilje og evne til å tilegne deg ny kompetanse

Personlige egenskaper tillegges vekt.

Vi tilbyr

Varierte og utfordrende arbeidsoppgaver
Fleksitidsavtale
Lønn etter tariff
God pensjonsordning

 

Søk stillingen her.

 

Adresse:Keiser Wilhelms g. 11, 6003 Ålesund, Norge

Kontaktinformasjon

Oskar Skulstad, Kultursjef
Telefon:  926 03 701

Anita Irene Nøringseth Øen, Avdelingsleiar kultur
Telefon:   450 12 242

Ålesund kommune er den største kommunen mellom Bergen og Trondheim, og et regionsenter for Nordvestlandet. Kommunen har rundt 58.000 innbyggere. Området rundt byr på rike muligheter for et aktivt friluftsliv for alle, jakt og fiske, og kommunen har et rikt og blomstrende kultur- og næringsliv. Ålesund er en universitetsby og har landets største universitet, NTNU.

Kommunen er en stor arbeidsgiver med sine over 4.500 dyktige og engasjerte medarbeidere som utfører viktige samfunnsoppdrag. I det daglige arbeidet vektlegger vi verdiene våre: åpen, engasjert og modig. Visjonen for kommunen er «nasjonal slagkraft, regional attraktivitet og lokal identitet».

Ønsker du en meningsfylt jobb med varierte og utfordrende oppgaver, er Ålesund kommune et spennende alternativ.

Del stillingen

Selskap

Ålesund kommune

Kontaktinfo

  • Oskar Skulstad
  • Tittel: Kultursjef
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon: 926 03 701
  • Anita Irene Nøringseth Øen
  • Tittel: Avdelingsleiar kultur
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: Telefon: 450 12 242

Lokasjon

  • Ålesund

Søknadsfrist

Februar 16, 2025

Rektor Runni ungdomsskole (Søknadsfrist: 23.02.2025)

 

 

Rektor Runni ungdomsskole

 

 

Rektor Runni ungdomsskole

Søker du en spennende lederutfordring? Da er dette jobben for deg!
Nes kommune kan tilby en utfordrende og spennende lederstilling, og du vil bli inkludert som en av 10 rektorer i en fagsterk, aktiv og positiv ledergruppe. Personalet på skolen er engasjerte og entusiastiske og jobber sammen for gode læringsresultater.

Stillingen som rektor ved Runni ungdomsskole er ledig for tiltredelse 1. august 2025.

Runni ungdomsskole er en mellomstor ungdomsskole ca. 1 km fra Nes kommunes bygdesentrum Årnes. Skolen har i overkant av 400 elever.

Det er gangavstand til kollektivknutepunktet Årnes stasjon, og skolen ligger i nærhet til både svømmehall, Årnes stadion og ishallen. Runni ungdomsskole var ny i 2003 og har tre hovedbygg, et til hvert av skolens trinn. Vi er opptatt av å være gode sammen – og setter samarbeid, elevmedvirkning, læring og utvikling høyt. Satsningsområder for skolen er begynneropplæring, grunnleggende ferdigheter, elevmedvirkning og læringsmiljø. Læringsbrett har blitt et veldig viktig verktøy for læring. Det brukes i alle fag, i alle klasser. Skolen jobber systematisk med læringsresultater, skolemiljø og sosiale ferdigheter.

Personalet jobber systematisk for å heve elevenes læringsutbytte, og følger Nes kommunes handlingsplan for kvalitetsutvikling «Et løft i Nes-skolen», der hovedmålet er å gi alle elever utdanning for framtida i et godt læringsmiljø.

 

Arbeidsoppgaver

  • Sikre god inkludering, trivsel, læring og utvikling hos alle elever
  • Ledelse av lærings- og utviklingsarbeid samt ivareta administrative oppgaver
  • Videreutvikle skolens arbeid for et trygt og inkluderende læringsmiljø for alle elever
  • I samarbeid med elever, foresatte, medarbeidere, lokalmiljø og andre samarbeidspartnere og tjenester i kommunen, videreutvikle skolen
  • Tverrfaglig samarbeid om barn og unges oppvekst
  • Skape et godt handlingsrom for skolen gjennom effektiv økonomistyring

 

Kvalifikasjoner

  • Du har relevant høyere utdanning og pedagogisk kompetanse
  • Utdanning i skoleledelse gjerne på masternivå
  • Ledererfaring der du kan vise til gode resultater innenfor skole 
  • Erfaring fra arbeid med læringsmiljø vektlegges
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt
  • Svært gode norskkunnskaper både skriftlig og muntlig
  • Politiattest, ikke eldre enn 3 måneder, må fremlegges før tilsetting, jf. Oppl.loven § 17.11.     

 

Personlige egenskaper

  • Evne til å jobbe strategisk og langsiktig med gjennomføringskraft innen blant annet fagfornyelsen, inkluderende skolemiljø og grunnleggende ferdigheter
  • Er tydelig og har klare visjoner for læring i framtidas skole
  • Du er målrettet og motiverer til felles innsats for elevenes læring og utvikling
  • Du er beslutningsdyktig, resultatorientert og en god strateg
  • Du har en lederstil som preges av involvering, tydelig kommunikasjon og mot
  • Du har evne til å skape en kollektiv kultur der alle bidrar
  • Du takler høyt tempo, samtidig som du evner å prioritere i en hektisk arbeidsdag

 

 Vi tilbyr:

  • En spennende og utfordrende jobb hvor du skal utvikle skolen i tråd med kommunens planverk bl.a et LØFT i Nes-skolen og helhetlig oppvekststrategi
  • Et aktivt og godt skoleleder-nettverk i kommunen med møtepunkter for faglig utvikling
  • Tett oppfølging og støtte av virksomhetsleder utdanning
  • Gode støttesystemer for barn og unge
  • Et trivelig arbeidsmiljø med et mangfold av elever
  • Lønn etter avtale
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Minst to referanser må oppgis

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 6 mnd. prøvetid.                     

Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.

 

 

Søk her

 

 

Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Sektor: Oppvekst og utdanning
Søknadsfrist: 23.02.2025
Tiltredelse: 01.08.2025

 

Arbeidssted:

Runni ungdomsskole

 

Hjemmeside:

www.nes.kommune.no/tjenester/skole-og-oppvekst/

 

Adresse:

Rådhusgata 2 2150 Årnes

 

Nes kommune Utdanning

Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har straks 25.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud. I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen.

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kontaktinfo

Ingen kontakt lagt til

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

Februar 23, 2025

Eidskog kommune – Kommunalsjef oppvekst og kultur (Søknadsfrist 02.03.2025)

Børlisplass panorama

 

Kommunalsjef oppvekst og kultur, 2. gangs utlysning

 

 

Eidskog kommune har ledig stilling som kommunalsjef for oppvekst og kultur.

Stillingen inngår i kommunedirektørens ledergruppe med kommunedirektør som nærmeste leder. Som kommunalsjef for oppvekst og kultur får du mulighet til å være med å påvirke videre utvikling i kommunen, men også i regionen da vi har et godt samarbeid på tvers av kommunegrensene.

Oppvekst har for tiden ansvar for grunnskole, SFO, barnehage og familiens hus (barnevern, PPT, helsestasjon og flyktningtjeneste).
Kultur omfatter kulturskole, fritidsklubb, bibliotek, BUA og fellestjeneste kultur. Tjenestene er lokalisert til tettstedene Skotterud, Magnor og Matrand, samt en privat barnehage og Montessori skole på Vestmarka.

Som kommunalsjef vil du ha stor påvirkning på videre organisering av området som til sammen har 175 årsverk. 

Eidskog kommune jobber aktivt med tidlig og helhetlig innsats for en god oppvekst for alle barn og unge. 

Eidskog kommune ser etter deg som har ledererfaring, fortrinnsvis fra offentlig sektor og gjerne fra oppvekstfeltet, og som kan bidra til tverrfaglig arbeid. 

Tiltredelse snarest.

 

Arbeidsoppgaver

  • Strategisk utvikling og planlegging
  • Overordnet ansvar for barnehage, skole, familiens hus, kulturskole og bibliotek
  • Personalansvar for rektorer, styrere og leder for familiens hus 
  • Budsjett og økonomistyring for området
  • Ivareta kommunens oppgaver og lovkrav innen oppvekst og kultur
  • Følge opp kommunens ansvar ifm. private barnehager og Montessori skole
  • Representere kommunen i samarbeidet med kommunene i regionen
  • Tilrettelegging for og gjennomføring av politiske beslutninger
  • Bidra til å skape godt arbeidsmiljø og helsefremmende arbeidsplasser
  • Samarbeid med tillitsvalgte 
  • Utvikling og utredningsoppgaver generelt for kommunen

 

Kvalifikasjoner

  • Relevant utdanning på høgskole- eller universitetsnivå
  • Relevant ledererfaring fra oppvekst eller utdanningsområde
  • Erfaring fra endrings- og omstillingsarbeid
  • God kjennskap til gjeldende lover og regler innen tjenesteområdene
  • God økonomisk forståelse og relevant erfaring med økonomistyring
  • Erfaring med saksutredning og politiske saker
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne

 

Personlige egenskaper

  • Gode samarbeidsevner og kunne bidra positivt inn i jobbfellesskapet
  • Du er samlende, tydelig og trygg som leder, og en god relasjonsbygger
  • Gode kommunikasjonsevner
  • Fremtidsrettet og opptatt av å søke å ta i bruk ny kunnskap
  • Stor gjennomføringsevne og inneha helhetsperspektiv
  • Evne til å motivere ansatte gjennom en tydelig og inkluderende lederstil

Personlige egenskaper vil bli vektlagt ved tilsetting

 

Vi tilbyr

  • Lønn etter avtale
  • God pensjonsordning
  • Nært samarbeid i et bredt fagmiljø i en organisasjon i utvikling
  • Godt arbeidsmiljø med kompetente og støttende kollegaer
  • Stor påvirkningskraft til å gjøre en forskjell for barn og unge i Eidskog kommune

I denne stillingen har du rett på en av Norges sikreste pensjonsordninger gjennom offentlig tjenestepensjon.

Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å jobbe/tar ut pensjon og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon hvis noe uventet skulle skje. Med pensjonsrett i KLP får du medlemspris og gunstige betingelser på en rekke bank, forsikring og spareprodukter,

https://www.klp.no/pensjon/offentlig-tjenestepensjon-kort-fortalt

 

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 02.03.2025
Arbeidsgiver: Eidskog kommune
Sted: Skotterud
Stillingstittel: Kommunalsjef oppvekst og kultur, 2. gangs utlysning
Stillinger: 1
Ansettelsesform: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Stillingsprosent: 100

 

Kontaktinformasjon

Nils Johansen
Kommunedirektør
 Telefon:+47 47456033
E-post:[email protected]

Borgny Fjeld Granstrøm
HR-leder
 Telefon:99545840
E-post:[email protected]

 

Rådhusvegen 11, 2230 Skotterud, Norge

 

 

Søk her

 

 

Om arbeidsgiveren

Eidskog er en kommune i Innlandet – omgitt av store og grønne skogsområder.

Her bor ca. 6000 personer som er fordelt på de to tettstedene Magnor og Skotterud, mens resten bor i ulike grendesamfunn fordelt over hele kommunen. Skotterud er kommunesenteret. Vi har et rikt og variert kultur- og idrettsmiljø.

Vi har god kompetanse i skoler og barnehager og et godt helsevesen.

Vi ønsker mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av alder, kjønn, etnisitet og funksjonsnedsettelse.

Kommunen er preget av tre, aluminium og glassindustri. Nyeste tilskudd på industrifronten er storsatsingen til møbelprodusenten Vestre AS.

Eidskog kommune er en moderne og fremoverlent kommune som sysselsetter rundt 650 personer. Det satses på digitale og fremtidsrettede tiltak i alle deler av organisasjonen.

Del stillingen

Selskap

Eidskog kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Skotterud

Søknadsfrist

Mars 2, 2025

Sommervikarer ved helse og velferd i Bamble kommune sommeren 2025 (søknadsfrist 15.02.2025)

 

 

Sommervikarer Velferd 2025

 

 

Velferd søker sommervikarer for perioden 15.06.2025 – 31.08.2025

Vi har behov for sommervikarer følgende steder:

  • Bamble hjemmetjeneste
  • Døgnbemannede boliger (Midl. St. Hansåsen i Porsgrunn, Krogshavn og Falkåsen)
  • Bamble helsehus (sengeposter, kjøkken og vaskeri)
  • Avdeling for psykisk helse og avhengighet
  • Nattjenesten
  • Miljøarbeidertjenesten (Reidunsvei, Pedellen og Nustadveien bofellesskap, samt Nustadjordet avlastningsbolig for barn og unge)

 

Arbeidsoppgaver

Som sommervikar i Bamble kommune får du varierte arbeidsoppgaver og muligheten til å styrke din egen kompetanse innenfor ulike fagområder.

Har du et ønske om hvilken avdeling eller område du vil jobbe ved, er det fint om du skriver det i søknaden.

Dersom du blir tilsatt som sommervikar vil du få skriftlig melding om dette.

 

Kvalifikasjoner

  • Samtlige stillinger passer godt for studenter innen helse- og sosialfag og andre med interesse for arbeid med mennesker i ulike livssituasjoner og med ulikt behov for hjelp
  • Helsefagarbeidere og assistenter må ha godkjent medikamenthåndteringskurs. Elektronisk modul i KS-Læring må gjennomføres. Bamble kommune tilbyr undervisning i medikamenthåndtering før prøven gjennomføres
  • Ansatte i hjemmetjenesten må ha førerkort klasse B
  • Politiattest må fremlegges før tiltredelse 

 

Personlige egenskaper

  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

 

Vi tilbyr

  • Lønn etter gjeldende avtaleverk
  • Meget gode forsikrings- og pensjonsordninger

 

Nøkkelinformasjon

Søknadsfrist: 15.02.2025
Arbeidsgiver: Bamble kommune
Stillingstittel: Sommervikarer Velferd 2025
Stillinger: 100
Ansettelsesform: Sommerjobb
Heltid/Deltid: Deltid
Startdato: 15.06.2025
Sluttdato: 31.08.2025
Webcruiter-ID: 4909254131

 

Kontaktinformasjon

Anne Kristin B. Sandvik
Spesialkonsulent
Telefon:+47 95759725

 

 

Søk her

 

 

Om arbeidsgiveren

Bamble kommune er en veldrevet og flott kystkommune hvor det er godt å bo og fint å feriere. Kommunen har et variert industri og næringsliv hvor prosessindustrien ved Frierfjorden spiller en viktig rolle. Kommunen arbeider tett sammen med næringslivet og tar aktivt i bruk virkemidler for å skape vekst og utvikling. Kommunens beliggenhet og godt utbygde infrastruktur er et viktig fortrinn som har skapt grunnlag for næring basert på turisme og opplevelser. Dette er noe kommunen arbeider aktivt med for å utvikle videre. Det administrative senteret ligger i Langesund. Kommunen har drøyt 14.100 innbyggere og i overkant av 1000 ansatte.

Del stillingen

Selskap

Bamble kommune

Kontaktinfo

  • Anne Kristin B. Sandvik
  • Tittel: Spesialkonsulent
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: +47 95759725

Lokasjon

  • Langesund

Søknadsfrist

Februar 15, 2025

Lyngen kommune* – Ferievikarer helse og omsorg 2025 (Søknadsfrist 16.03.2025)

Lyngentrappa

 

Ferievikarer helse og omsorg 2025

 

 

Om stillingen

Lyngen kommune har behov for ferievikarer ved: 

Hjemmetjenesten avd. indre og ytre Lyngen, hjemmehjelp indre og ytre Lyngen, Solhov bosenter, Lenangen omsorgssenter, legekontoret på Lyngseidet, rus og psykisk helse samt ved Lyngstunet helse- og omsorgssenter (avdeling langtid, avdeling korttid/KAD, kjøkken og renhold). 

Vi har behov for sykepleiere, vernepleiere, miljøarbeidere, helsefagarbeidere, assistener, kokk med/uten fagbrev, kjøkkenassistenter, hjemmehjelp, renholdere og helsesekretærer.  

Søkere må antyde tidsrom og hvor de primært kan tenke seg å jobbe.

Vi søker primært vikarer for perioden 23.06. – 17.08.2025. 

Politiattest må foreligge før tiltredelse.  

Tilsetting i henhold til lover, reglement og gjeldende tariffavtale. 

Innsendte attester og vitnemål vil ikke bli returnert. 

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlige selv om søkeren har oppmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten, jf. Lov om rett til innsyn i dokumenter i offentleg verksemd (offentleglova), § 25.

Søknad sendes elektronisk via Jobbnorge.

 

Kvalifikasjonskrav

Felles for søkere er at: 

Søkere må være fylt 18 år i løpet av 2025.

Søkere som er i et utdanningsløp innen helsefag, og som ikke er fylt 18 år, kan også søke. 

Søkere må ha gode kommunikasjonsevner på norsk, både muntlig og skriftlig. 

Førerkort klasse B er nødvendig i hjemmetjenesten, som hjemmehjelp og i rus og psykisk helse 

Vi ønsker at du liker å samarbeide med andre og er tilpasningsdyktig. Du kan jobbe selvstendig når du har fått opplæring, og er fleksibel i forhold til dine arbeidsoppgaver. 

For søkere som er sykepleiere, vernepleiere og helsefagarbeidere kreves norsk autorisasjon. 

 

Vi tilbyr

Minimum årslønn for sykepleiere og vernepleiere er for tiden kr. 588 600 (garantilønn + sykepleier-/vernepleiertillegg). Funksjonstillegg i form av turnustillegg kr. 13 000 kommer i tillegg. 

Minimum årslønn for helsefagarbeidere er for tiden kr. 496 700. Turnustillegg til fagarbeidere på kr. 13 000 kommer i tillegg. 

Tilskudd gis til ferievikarer som binder seg til jobb i sammenhengende periode (fra 50% stilling og oppover) og uten fravær etter følgende:
4 uker: kr. 4.000,-
5 uker: kr. 5.000,-
6 uker: kr. 6.000,-
7 uker: kr. 8.000,-
8 uker: kr. 10.000,-

 

Opplysninger om ferievikariatene: 

Nærmere opplysninger om ferievikariatene fås ved henvendelse til de aktuelle avdelingene: 

Hjemmetjenesten indre Lyngen – Gunhild Stenberg, tlf. 91616936, [email protected] og Ingvild Grønvoll, tlf. 91616936, [email protected] 

Lenangen omsorgssenter/hjemmetjenesten ytre Lyngen – Gøril Krag, tlf. 40028624, [email protected] 

Lyngen legekontor – Gro Tønseth, tlf. 40028587, [email protected] 

Lyngstunet kjøkken samt renhold – Inger Grønvoll, tlf. 40028563, [email protected] 

Lyngstunet korttid/KAD – Torun Odden, tlf. 40028562, [email protected] 

Lyngstunet langtidsavdeling – Janne Elveslett, tlf. 40028561, [email protected] 

Rus og psykisk helse – Ingunn B. Johannessen, tlf. 40028630, [email protected] 

Solhov bosenter – Elin Maria Hansen, tlf. 40028554, [email protected]

 

Om oss

Lyngen kommune, «Alpekommunen i nord», har ca. 2 700 innbyggere og er kjent for sine majestetiske fjell. Kommunesenteret ligger på Lyngseidet og reisetid fra Tromsø med buss/bil er ca. 1 ½ time.

Kommunen har et aktivt og variert næringsliv med landbruk, fiskeri, industri, reiseliv og varehandel som viktigste næringsveier.

Kommunen har et bredt og godt tjenestetilbud til alle aldersgrupper. Lyngen har noe for enhver smak og det er mange gode grunner til å søke jobb her: en spennende og vakker natur, et mangfoldig og levende kulturliv og ikke minst – trivelige lyngsværinger.

Velkommen som arbeidssøker i Lyngen!

 

 

Søk stillingen

 

Søknadsfrist: 16. mars 2025
Arbeidsgiver: Lyngen kommune
Kommune: Lyngen
Omfang: Heltid (20 stillinger)
Varighet: Vikariat/Midlertidig
Arbeidssted: Kjosveien 20, 9060 Lyngseidet, Liveien 25, 9068 Nord-lenangen, Solhovlia 18, 9060 Lyngseidet, Solhovlia 6, 9060 Lyngseidet

Del stillingen

Selskap

Lyngen kommune

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Lyngseidet

Søknadsfrist

Mars 16, 2025